IMAP instellingen ZonNet / Versatel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SQB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-09 15:16
Officieel ondersteunt Tele2 geen IMAP, alleen POP. Maar, zoals anderen al ondervonden hebben, het kán wel.

Sterker nog, ik heb het zelf werkend gehad voor mijn oude ZonNet adresje op mijn Wolfgang (a.k.a. Aldi-phone). Helaas is deze gecrashed en heb ik 'm moeten resetten, waardoor ik mijn instellingen kwijt was. En nu probeer ik deze dus weer te vinden, maar ik kan er niet meer achter komen. De Tele2 klantenservice kent de geruchten maar heeft alleen de gegevens voor POP.

Bij deze dus mijn vraag: heeft iemand de IMAP gegevens (server, poort, beveiliging) van ZonNet / Versatel?

En als klein sub-vraagje: heeft iemand de gegevens voor beveiligde SMTP van ZonNet?

[ Voor 0% gewijzigd door SQB op 06-10-2014 08:35 . Reden: Volgens mij gebruikt Zonnet de Versatel servers ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-10 20:21
TELE2
Inkomende mailserver:pop.tele2.nl, imap: mail.tele2.nl, poort 143
(tele2 zou geen imap ondersteunen, maar deze instellingen schijnen wel te werken)
Uitgaande mailserver:smtp.tele2.nl, poort 587
Selecteer de optie ‘Voor de server voor uitgaande email (SMTP) is verificatie vereist’.
Mozilla Thunderbird komt met dezelfde instellingen, dus ik denk dat dit het is. Vanavond zal ik het zelf even proberen.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SQB
Die heb ik ook geprobeerd, maar dan klaagt hij over verkeerde login-gegevens — wat ook logisch is, want ik heb geen Tele2 maar een ZonNet adres, en die zijn nog redelijk gescheiden. M.a.w, username@zonnet.nl ≠ username@tele2.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-10 20:21
SQB schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 18:05:
Die heb ik ook geprobeerd, maar dan klaagt hij over verkeerde login-gegevens — wat ook logisch is, want ik heb geen Tele2 maar een ZonNet adres, en die zijn nog redelijk gescheiden. M.a.w, username@zonnet.nl ≠ username@tele2.nl
Ik kan anders wel inloggen op mijn ZonNet-adres via die gegevens hoor.
Weet je zeker dat er niet iets met je account is?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SQB
Vrij zeker, want met POP op mijn laptop werkt het gewoon. Wat gebruik je dan als inlognaam? Je volledige e-mailadres? Of alleen het gedeelte voor de @, je Zonnet gebruikersnaam dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-10 13:58

WeirdEye

Eindbaas

Bij zonnet / versatel / tele2 is de gebruikersnaam zonder @....

En imap zou inderdaad gewoon kunnen werken.
Volgens mij is het wel zo dat zonnet/versatel een andere server is dan tele2 adressen, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SQB
WeirdEye schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 12:18:
Bij zonnet / versatel / tele2 is de gebruikersnaam zonder @....
Dat weet ik, vandaar ook dat ik denk dat mijn Zonnet gebruikersnaam op een Tele2 mailserver niet zal werken.
En imap zou inderdaad gewoon kunnen werken.
Volgens mij is het wel zo dat zonnet/versatel een andere server is dan tele2 adressen, maar dat weet ik niet zeker.
En die probeer ik dus te achterhalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E van Dam
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-02-2024
Hallo SQB, is het nog gelukt? Ik heb hier nu hetzelfde. Had een imap account op mijn tablet draaiend voor mijn zonnet mail adres. Maar de app doet het niet meer en nu ben ik op zoek naar de imap instellingen. Gisteren deed ie het nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-10 16:50
Oeps. 8)7
Te snel gereageerd.

[ Voor 147% gewijzigd door B___MAN op 27-12-2014 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SQB
E van Dam schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 09:42:
Hallo SQB, is het nog gelukt? Ik heb hier nu hetzelfde. Had een imap account op mijn tablet draaiend voor mijn zonnet mail adres. Maar de app doet het niet meer en nu ben ik op zoek naar de imap instellingen. Gisteren deed ie het nog..
En je weet ook de instellingen niet meer?

Mij is het nog steeds niet gelukt, terwijl ik zeker weet dat ik het ooit werkend had. De Tele2 klantenservice weet ook nog steeds van niets en officieel doen ze helemaal geen IMAP. Ik denk dat de server mail.zonnet.nl zou moeten zijn. Maar ik kom helaas niet verder.
Pagina: 1