[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.234 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:15
beschuitfluiter schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 13:37:
Ik heb de mijne nu helemaal geinstalleerd;

- Alleen whatsapp geinstalleerd
- Naast gmail ook nog een exchange account gekoppeld; beide via push laten syncen dus niet om de xx minuten ofzo
- Locatieservices uit
- WiFi scannen uit
- toetstonen en -trillingen uit
- zwarte pixel als background

En hij zit nu aan de lader om volledig op te laden. Zal morgen wel eens update geven over hoe dat ie het gedaan heeft accu-technisch. Ben benieuwd, anders gaat ie toch echt terug naar KitKat
zwarte background gaat niet helpen bij LCD (alleen AMOLED pixels staan uit als deze volledig zwart zijn). Sterker nog LCD verbruikt bij zwart zelfs (minimaal) meer.
http://electronics.stacke...d-panel-power-consumption

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:28
Prulleman schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 13:57:
[...]

zwarte background gaat niet helpen bij LCD (alleen AMOLED pixels staan uit als deze volledig zwart zijn). Sterker nog LCD verbruikt bij zwart zelfs (minimaal) meer.
http://electronics.stacke...d-panel-power-consumption
Wist ik niet eens :)

Gelijk maar wat meer kleur dan in mijn background. 8) 8) 8)

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 10:42
Megupe schreef op donderdag 20 november 2014 @ 21:29:
Dit is mijn eerste werkdag met lollipop. Ik werk in een betonnen bunker(AMC) met wifi dus ik heb vliegtuigmodus met wifi aan.
Daarbij haal ik nu 5 kwartier schermaan tijd, maar was de batterij tegen 18.00 nog 15% over en ging ie in batterysaving. Ik bon onder de indruk van de schermaan tijd, maar juist de overige tijd zou verbeterd moeten zijn en lijkt nog niet zo. Nogmaals, het is pas de 2e dag dag lollipop erop staat, dus mogelijk dat er nog wat callibratie plaats vind, maar hij staat nu juist meer actief dan met kitkat.
Heb na de OTA en fabrieksherstel gedaan.

overzicht

ingeschakeld zijn

schermtijd
Je telefoon is zowat de hele tijd 'wakker', veel meer dan je scherm aan is. Dit veroorzaakt een enorme battery drain. Waarschijnlijk heb je een app die de hele tijd een wakelock claimt. Dit heeft niks met Lollipop zelf te maken, maar gewoon een malle app. Wel jammer dat die app niet gewoon helemaal bovenin de lijst staat...

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:13
Megupe schreef op donderdag 20 november 2014 @ 21:29:
Dit is mijn eerste werkdag met lollipop. Ik werk in een betonnen bunker(AMC) met wifi dus ik heb vliegtuigmodus met wifi aan.
Daarbij haal ik nu 5 kwartier schermaan tijd, maar was de batterij tegen 18.00 nog 15% over en ging ie in batterysaving. Ik bon onder de indruk van de schermaan tijd, maar juist de overige tijd zou verbeterd moeten zijn en lijkt nog niet zo. Nogmaals, het is pas de 2e dag dag lollipop erop staat, dus mogelijk dat er nog wat callibratie plaats vind, maar hij staat nu juist meer actief dan met kitkat.
Heb na de OTA en fabrieksherstel gedaan.

overzicht

ingeschakeld zijn

schermtijd
Schermtijd van 1:30 uur en dan van onder de indruk? Je moet zeker 3 uur mee kunnen halen met normaal gebruik. Dat houdt ongeveer in dat je je vooral bezig houdt met browsen, whatsapp en social media. Gamen reken ik onder zwaar gebruik.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guzanni
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-09 20:58
Moet zeggen dat ik niet geheel tevreden was over de 'smoothness' van 5.0. Ik was de custom rom Rastakat gewend en die liep als een tierelier. Toen heb ik Rastapop erop gegooid (weliswaar een afgeleide rom daarvan) en het loopt weer als een zonnetje, zowel op stock kernel als FK. Nu nog wachten op iets meer modificaties, zoals rastakat. Voor de liefhebbers van custom roms onder ons zeker een aanrader ( het gaat om terminus rom van lichti1901)

Edit: link naar rom: https://androidfilehost.com/?w=files&flid=21323

[ Voor 7% gewijzigd door Guzanni op 21-11-2014 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
5.0 is hier ook minder smooth dan 4.4.. Alles is er er op achteruit gegaan buiten de looks :p material design is minder functioneel (teveel padding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-10 11:14
Ik merk heel veel verschil qua snelheid tussen een OTA update en een clean install van de factory image. Dus wellicht verstandig om m een reset te geven als je lags tegen komt.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:06
Sinds gisteren Lollipop en het werkt goed tot nu toe. Wel wordt er af en toe een app uitzichzelf gesloten. Youtube heeft dit wel eens. Toetsenboord is ook anders qua stijl. Heb het veranderd naar de donkere versie, de witte vond ik niet zo mooi. Het witte menu vind ik ook niet zo goed passen. Doorzichtig was mooier zoals bij Kitkat. Notificatiebar is wel handig zodat je gelijk wifi of bluetooth gelijk kan togglen. Zaklamp functie is ook ingebouwd nu, scheelt weer een app ;). Heb ook Batterij Percentage geinstalleerd zodat het percentage in de batterij wordt weergegeven. Schilt ook weer een andere batterij app die altijd links boven in het scherm stond. Ben tot nu toe tevreden met 5.0. Batterijduur is ook goed. Al 2 uur en 10 min schermtijd en nog 30% batterij over.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 10:42
Krypt schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 15:33:
Ik merk heel veel verschil qua snelheid tussen een OTA update en een clean install van de factory image. Dus wellicht verstandig om m een reset te geven als je lags tegen komt.
Lijkt me dat je je performance ook wel terugkrijgt met een factory reset (wipes data en cache partitie) na OTA's.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:23
Krypt schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 15:33:
Ikzelf heb de OTA geside-load via ADB commando. Zou geen verschil moeten maken met de OTA echt door de lucht te krijgen.

Wel had ik voorafgaand aan het updaten eerst onder Storage de Cached data map geleegd. Daar zat enkele GB aan data in voordat ik het opschoonde!

Misschien dat het daar aan ligt, maar Android 5 voelt bij mij zeker zo snel als Android 4.4.4 hiervoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-10 11:21
Na het sideloaden van mijn OTA heb ik het probleem dat de stock browser continu crasht.
Wissen van alle gegevens (dus ook cache) van de app helpt niet.
Chrome werkt gewoon.

Iemand die dit herkent/de oplossing heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dirtbiter schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 16:36:
Na het sideloaden van mijn OTA heb ik het probleem dat de stock browser continu crasht.
Wissen van alle gegevens (dus ook cache) van de app helpt niet.
Chrome werkt gewoon.

Iemand die dit herkent/de oplossing heeft?
Probeer eens de app cache te wissen. Mocht je een custom recovery erop hebben staan, dan kan je ook je Dalvik cache weggooien, wellicht scheelt dat.
PM_Petrol schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 15:39:
Batterijduur is ook goed. Al 2 uur en 10 min schermtijd en nog 30% batterij over.
Als je na 2 uur al 70% batterij op hebt, gaat er denk ik iets niet helemaal goed. Heb je de helderheid op zijn hoogst en zit je constant Netflix te kijken of zo? :? Ik kan het mijn gebruik zoiets niet plaatsen iig.

[ Voor 80% gewijzigd door CH4OS op 21-11-2014 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Als je na 2 uur al 70% batterij op hebt, gaat er denk ik iets niet helemaal goed. Heb je de helderheid op zijn hoogst en zit je constant Netflix te kijken of zo? :? Ik kan het mijn gebruik zoiets niet plaatsen iig.
Helderheid op auto. En 34% tijd zonder mobiel signaal. Dus die is de hele tijd aan het zoeken naar een netwerk. Ik vind de batterij wel meevallen, geen extreme drains iig. Met Kitkat ging die misschien iets langer mee. Wifi ontvangst is ook niet heel sterk na de update. Met 1 router kan ik helemaal niet verbinden. Heb al geprobeerd om de router te vergeten en opnieuw ingesteld. Geen succes, zometeen de router maar resetten.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
CptChaos schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 16:37:
[...]
Hij zegt 2 uur schermtijd he, dan is 70% over echt meer dan prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-10 11:21
CptChaos schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 16:37:
[...]
Probeer eens de app cache te wissen. Mocht je een custom recovery erop hebben staan, dan kan je ook je Dalvik cache weggooien, wellicht scheelt dat.
Zoals ik aangaf, zijn alle gegevens van de app al gewist, ook de cache.
Dalvik is met custom recovery gewist na update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:50
J0YR1D3R schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 16:57:
[...]

Precies, bij 2 uur schermtijd zit ik al op 50%.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Al die auto data apps zijn ook nutteloos nu....Lollipop has officially discontinued to provide API to enable/disable data.

Je kan steeds minder met dat hele Android. Vroeger kon je met WebSMS goedkoop smsjes sturen en die zag je dan ook in de gewone sms app staan van Android. Totdat die er ook werd uitgesloopt en zag je die ook niet meer..... Je kon ze nog wel sturen, maar je zag ze niet meer... Alles wordt maar dicht gespijkerd.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0YR1D3R schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 16:57:
[...]
Nee dat zegt hij niet, hij zegt;

"Ben tot nu toe tevreden met 5.0. Batterijduur is ook goed. Al 2 uur en 10 min schermtijd en nog 30% batterij over."

Hij heeft dus 70% gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Haha het bericht boven mij is het juiste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft zo'n clean master app of andere cleaner (booster) eigenlijk veel zin bij Lollipop of is het maar een placebo effect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 08:57
Een paar uur geleden de overstap gewaagd en tot nu toe loopt alles perfect. Geen vertragingen, alles is goed teruggezet en batterij gebruik gelijk aan voorheen. Hier en daar wat wennen aan de veranderingen maar al met al tevreden. Nog een kleine issue met LightFlow maar dat wordt wel weer opgelost.

Geen spijt van de overstap...het ziet er strak en goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:30
Tijd geleden op KitKat mijn Nexus geroot middels Towelroot. Echter met de OTA update naar Lollipop is de root weer verdwenen. Ook Towelroot werkt niet meer. Iemand een oplossing?

Geen ervaring met rooten via een pc o.i.d. Eerder roote ik nooit omdat ik het niet snapte. Towelroot bood uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:15
Trezzahn schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 19:14:
Tijd geleden op KitKat mijn Nexus geroot middels Towelroot. Echter met de OTA update naar Lollipop is de root weer verdwenen. Ook Towelroot werkt niet meer. Iemand een oplossing?

Geen ervaring met rooten via een pc o.i.d. Eerder roote ik nooit omdat ik het niet snapte. Towelroot bood uitkomst.
Chainfire heeft een nieuwe root methode voor de N5 met lollipop

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-10 17:27
Trezzahn schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 19:14:

Kijk eens naar de Nexus Root Toolkit.
http://www.wugfresh.com/nrt/

Daarmee heb ik vandaag mijn geüpdate Nexus 5 van root voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazman67
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-04 11:59
Ben ik nou de enige die de OTA nog niet heeft (HollandsNieuwe, dus Vodafone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Laatst online: 13-10 17:01
tazman67 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 21:50:
Nope ik heb ook geen OTA maar gezien de gebrekken, de nadelen en de vage keuzes van Google mag die OTA bij mij wegblijven, zo ver mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:08
Sorry, verkeerde topic

[ Voor 98% gewijzigd door Arrne op 21-11-2014 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
tazman67 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 21:50:
Zoals ik hierboven al schreef...ik zit op Vodafone RED en kreeg ook steeds maar geen OTA update...
Tot ik een factory reset deed en nadat ik alle instellingen geskipt had, kreeg ik meteen de melding "update beschikbaar"....dit alles heb ik ZONDER simkaart gedaan!

Na de update nog een factory reset gedaan en vervolgens weer gaan opbouwen...
En ik gebruik nu sinds half 12 vanmorgen Android 5.0 en ik heb GEEN enkel probleem tot nu toe.
Hij is snel...ziet er top uit en alles werkt (behalve een kleine issue met LightFlow, maar daar wordt aan gewerkt) batterij is zoals ik gewend was en alle programma's die ik gebruik lopen goed. ZELFS SMS...

Dus ja....ik heb geen spijt van al het werk..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:11

Laguna

Connaisseur

PM_Petrol schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 15:39:
Sinds gisteren Lollipop en het werkt goed tot nu toe. Wel wordt er af en toe een app uitzichzelf gesloten. Youtube heeft dit wel eens. Toetsenboord is ook anders qua stijl. Heb het veranderd naar de donkere versie, de witte vond ik niet zo mooi. Het witte menu vind ik ook niet zo goed passen. Doorzichtig was mooier zoals bij Kitkat. Notificatiebar is wel handig zodat je gelijk wifi of bluetooth gelijk kan togglen. Zaklamp functie is ook ingebouwd nu, scheelt weer een app ;). Heb ook Batterij Percentage geinstalleerd zodat het percentage in de batterij wordt weergegeven. Schilt ook weer een andere batterij app die altijd links boven in het scherm stond. Ben tot nu toe tevreden met 5.0. Batterijduur is ook goed. Al 2 uur en 10 min schermtijd en nog 30% batterij over.
Bij mijn weten zijn er geen apps die het batterij percentage rechtsboven kunnen tonen?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parapaard
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-09 13:53
Voor mede-Vodafoneklanten die met smart op de OTA wachten: plaats een SIM van een andere provider in je telefoon, en start hem dan opnieuw op. Heb ik ook gedaan, en de update stond gelijk op me te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Laguna schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 05:45:
[...]

Bij mijn weten zijn er geen apps die het batterij percentage rechtsboven kunnen tonen?
https://play.google.com/s...gerama.android4batpercent

Is een ingebouwde setting waar Google nooit iets mee heeft gedaan. Deze app stelt je in staat deze setting te togglen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Smultie schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 07:21:
[...]

Is een ingebouwde setting waar Google nooit iets mee heeft gedaan. Deze app stelt je in staat deze setting te togglen.
Zeer nice! Thanks voor de tip, direct geinstalled.
Ik ben trouwens wel best teleurgesteld over de accu na 5 dagen lollipop, ik zie hem gewoon te snel dalen terwijl er echt geen gekke zware apps op de achtergrond draaien.
Screen on tijd van 2 uur is wat ik nu haal, en met KitKat haalde ik gemakkelijk 3,5.
Ik heb m gewoon OTA opgehaald en geïnstalleerd over KitKat zonder Factory reset of iets dergelijks. Zou toch ook niet uit moeten maken.
Achja, kijk t gewoon nog even aan, verder wel absoluut tevreden over de performance.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Laatst online: 15:30
Wolfensteijn schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 21:05:
[...]

Kijk eens naar de Nexus Root Toolkit.
http://www.wugfresh.com/nrt/

Daarmee heb ik vandaag mijn geüpdate Nexus 5 van root voorzien.
Ik draai osx dus bied dit geen uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

[...]

mooie is dat het in Android 5 zwart op wit is en niet wit op wit zoals in 4.x Nu zie je dus altijd het percentage staan :)

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:56
Parapaard schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 07:15:
Voor mede-Vodafoneklanten die met smart op de OTA wachten: plaats een SIM van een andere provider in je telefoon, en start hem dan opnieuw op. Heb ik ook gedaan, en de update stond gelijk op me te wachten.
Ik had nog een verlopen kaartje van *Bliep liggen, en inderdaad: gelijk de update ontvangen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
aardbeix15 schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 08:50:
[...]

mooie is dat het in Android 5 zwart op wit is en niet wit op wit zoals in 4.x Nu zie je dus altijd het percentage staan :)
Wanneer de accu bijna leeg is dan zijn de cjifers rood. :)

[ Voor 19% gewijzigd door tlpeter op 22-11-2014 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Volgens mij is de tekst gewoon transparant ;), en laat ie dus afhankelijk van je wallpaper een kleur zien. Dat verklaart iig wel de rode tekst bij <15% batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:10
Parapaard schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 07:15:
...maar dan kan je nog steeds niet smsen, toch? Of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Nu online
Smultie schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 09:23:
Volgens mij is de tekst gewoon transparant ;), en laat ie dus afhankelijk van je wallpaper een kleur zien. Dat verklaart iig wel de rode tekst bij <15% batterij.
Dan heb je gelijk, ben net wakker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
iestyn99 schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 10:09:
[...]

Nee. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iestyn99
Ook niet als je het nummer zonder +31 invoert, dwz gewoon 0612345678?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy101
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:08
iestyn99 schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 11:56:
[...]

Ook niet als je het nummer zonder +31 invoert, dwz gewoon 0612345678?
Als je dit probeert, moet je wel wat anders gebruiken als Hangouts. Deze was zo aardig voor mij om er "netjes" weer +31 voor te zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iestyn99
Google Messenger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-10 22:13
Werkt ook niet helaas.
Vodafone heeft mij gezegd dat ik een factory reset moet uitvoeren.
Lekker standaard antwoord uit het boekje.
Maar helaas helpt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parapaard
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-09 13:53
iestyn99 schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 10:09:
[...]

Niet getest. SMS gebruik ik überhaupt eigenlijk nooit meer, dus de bug is voor mij niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
ComTech schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 13:18:
[...]

Werkt ook niet helaas.
Vodafone heeft mij gezegd dat ik een factory reset moet uitvoeren.
Lekker standaard antwoord uit het boekje.
Maar helaas helpt het niet.
Ik heb ook een factory reset gedaan (ik wilde toch al een keer opnieuw beginnen) en daarna werkte SMS wel gewoon....met de nieuwe Google App...(Heb Vodafone RED)
Dus wat nou de clue is ... ik weet het niet.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy101
Ik gebruik momenteel Textra, deze werkt wel. Met Hangouts en Google Messenger had ik problemen.
Zonder +31, en met textra komen smsjes over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
thommy101 schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 15:06:
[...]

Ik gebruik momenteel Textra, deze werkt wel. Met Hangouts en Google Messenger had ik problemen.
En inderdaad kreeg ik meteen een melding (oud lebara kaartje) van een update.

Echter ik maak wel een back-up, ik ben heel erg afhankelijk van SMS namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iestyn99
thommy101 schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 15:06:
[...]

Klinkt goed maar let op! Houd je buiten bundel kosten in de gaten, b.v. met de Vodafone app. Misschien moet je er toch 30 cent per stuk voor betalen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-10 10:29
Ik heb onlangs ook mijn Nexus voorzien van Android 5 alleen kom ik er net achter dat mijn Opslaggeheugen is veranderd naar 12,5 Gb? terwijl ik beschik over een 32 Gb nexus, iemand enig idee hoe dit kan? of wellicht ook last heeft van dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-10 15:33

Tags NL

Harmful or Harmless?

gangstahh schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 16:26:
Ik heb onlangs ook mijn Nexus voorzien van Android 5 alleen kom ik er net achter dat mijn Opslaggeheugen is veranderd naar 12,5 Gb? terwijl ik beschik over een 32 Gb nexus, iemand enig idee hoe dit kan? of wellicht ook last heeft van dit probleem.
Factory reset/wipe gedaan? (Backup maken ;) ) Heb het ook gehad, uiteindelijk factory image opnieuw geflashed en mijn data terug gekopieerd naar internal storage

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er iemand die weet hoe je die weet hoe je die streep vanonder wegkrijgt? (bij de vaste symbolen)
mijn vriendin heeft ook een nexus 5 en ze heeft het niet...
ik heb al vanalles geprobeerd ma het lukt niet...
heb apex launcher...het zit niet in de instellingen...
Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/omryifhv8ff.png

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2014 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:08
Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 17:04:
is er iemand die weet hoe je die weet hoe je die streep vanonder wegkrijgt? (bij de vaste symbolen)
mijn vriendin heeft ook een nexus 5 en ze heeft het niet...
ik heb al vanalles geprobeerd ma het lukt niet...
heb apex launcher...het zit niet in de instellingen...
[afbeelding]
Apex instellingen openen, dan Dock-instellingen en helemaal onderdaan heb je de optie dock-scheidingslijn verbergen :-)

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Laatst online: 20-07 21:27
Waarom is de gallerij app weg, of kijk ik er totaal overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barfman schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 17:24:
[...]

Apex instellingen openen, dan Dock-instellingen en helemaal onderdaan heb je de optie dock-scheidingslijn verbergen :-)
het gaat niet over de scheidingslijn... het gaat over die iets lichtere balk waar de vaste iconen instaan...nu lijkt het alsof mijn achtergrond tot aan de iconen komt...en dan volgt er een lichtere balk tot onder...ik weet dat dit weg te halen is maar weet niet wat ik verkeerd doe...dit had ik met kitkat niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Metalbuster schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 17:36:
Waarom is de gallerij app weg, of kijk ik er totaal overheen?
Dat is nu Google+ Foto's geworden. Ik ben zelf overgestapt op Quickpic en heb Google+ uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
J0YR1D3R schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 17:39:
[...]

Dat is nu Google+ Foto's geworden. Ik ben zelf overgestapt op Quickpic en heb Google+ uit staan.
Zal ik ook wel doen, Photo app vind ik prima maar wel graag ZONDER Google+ erbij.

Misschien dat is een losse APK van de Motorola Galerij download, die schijnt als APK prima te werken.

[ Voor 14% gewijzigd door Mizgala28 op 22-11-2014 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 14:18

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Factory reset werkte bij mij prima om de battery-drain te fixen; * beschuitfluiter blij is :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Barfman schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 17:24:
Dock-instellingen? Waar staan die? Ik kan ze niet vinden

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-10 22:40

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Mizgala28 schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 18:10:
[...]

Zal ik ook wel doen, Photo app vind ik prima maar wel graag ZONDER Google+ erbij.

Misschien dat is een losse APK van de Motorola Galerij download, die schijnt als APK prima te werken.
Je kan de photo app ook gebruiken zonder Google+ :)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
_David_ schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 20:12:
[...]

Je kan de photo app ook gebruiken zonder Google+ :)
Dus dat Google+ uitgeschakeld blijft?

Want dat het werkt zonder in te lofgen dat weet ik maar ik wil Google+ gewoon uit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 17:39:
[...]

het gaat nie over de scheidingslijn... het gaat over die iets lichtere balk waar de vaste iconen instaan...nu lijkt het alsof mijn achtergrond tot aan de iconen komt...en dan volgt er een lichtere balk tot onder...ik weet dat dit weg te halen is maar weet niet wat ik verkeerd doe...dit had ik met kitkat niet...
Dan moet je bij dock-instellingen bij dock achtergrond kiezen voorachtergrond van thema denk ik. Maar zo te zien heb jij een eigen thema gebruikt, probeer eens de standaard thema te laden van apex launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was het... Dank je wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Laatst online: 21-04 10:19
Mizgala28 schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 20:18:
[...]

Dus dat Google+ uitgeschakeld blijft?

Want dat het werkt zonder in te lofgen dat weet ik maar ik wil Google+ gewoon uit hebben.
Je kunt G+ toch gewoon uitschakelen? Dan kom je het ook nooit meer tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
NinjaTuna schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 22:16:
[...]

Je kunt G+ toch gewoon uitschakelen? Dan kom je het ook nooit meer tegen.
Ja, dat heb ik gedaan, maar dan werkt Google photos niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Ik heb er eigenlijk al weer spijt van dat ik mijn nieuwsgierigheid niet kon bedwingen.
Android L is nog lang niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Laatst online: 21-04 10:19
Smultie schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 22:22:
[...]

Hmm. Beetje jammer van Google.
Ik heb zelf net een Lollipop rom geflasht (Cataclysm), maar daar was ik eigenlijk ook weer vrij snel mee klaar. Het liep allemaal net even minder lekker dan mijn huidige KK rom (Purity) en het voelt niet af, voornamelijk omdat app-developers hun zaakjes wat betreft material nog niet op orde hebben. Ik draai in ieder geval voorlopig nog even 4.4.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Mag ik vragen welke kalender dat is? Ziet er leuk uit :)

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Vreemd, ik heb voor het geval dat ik morgen misschien de OTA installeer even een volledige android + data backup gemaakt via Wugfresh Nexus Toolkit en plots heb ik al die com.android mappen bij gekregen.

Iemand een verklaring ervoor? Al die mappen zijn leeg, ze bevatten 1 map files en die is ook leeg.

Afbeeldingslocatie: http://oi62.tinypic.com/157ynir.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Mizgala28 op 23-11-2014 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostdrake
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-11-2018
Na alle berichten en bugs heb ik het uitgesteld. Tot gister,ik kon het niet laten ;). Maar mijn ervaring tot nu toe is prima.Ik heb de recent app bug maar battery is ok. Vanochtend om 8 uur aangezet,flink wat foto's gemaakt,facebook,internet etc,niet echt zwaar gebruik maar ik had om 2 uur nog 5% over terwijl hij meestal rond 21/22 uur leeg zou zijn.
Ik heb dit gedaan na update

http://www.androidpit.com...he-for-the-google-nexus-5

Weet ff niet of dit al gepost was,vast wel,maar toch,bij mij werkt het allemaal soepel. Heb Nova Launcher draaien en na update is alles hetzelfde gebleven. Geen lags,geen drain,geen wifi bug.Nu spelen met lollipop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:11

Laguna

Connaisseur

[...]

Thx! Die kende ik nog niet, samen met Screen Notifications toch wel de must have apps bij Lollipop.

Zo te zien wordt de tekst op 3 manieren weergegeven: transparant zolang de batterij vol genoeg is, dan bij 35% wordt de tekst wit, om dan bij 15% rood te worden.
Vis schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 07:51:
[...]

Zeer nice! Thanks voor de tip, direct geinstalled.
Ik ben trouwens wel best teleurgesteld over de accu na 5 dagen lollipop, ik zie hem gewoon te snel dalen terwijl er echt geen gekke zware apps op de achtergrond draaien.
Screen on tijd van 2 uur is wat ik nu haal, en met KitKat haalde ik gemakkelijk 3,5.
Ik heb m gewoon OTA opgehaald en geïnstalleerd over KitKat zonder Factory reset of iets dergelijks. Zou toch ook niet uit moeten maken.
Achja, kijk t gewoon nog even aan, verder wel absoluut tevreden over de performance.
Wat mij betreft zijn er gewoon teveel zaken veranderd in Lollipop tov voorgaande versies, daarom ben ik bewust schoon begonnen. Ik had er geen vertrouwen in dat met een OTA alles vlekkeloos zou werken en dan nog, al zou je de OTA verkiezen boven de factory image dan zal je je bij issues waar je tegenaan loopt toch gaan afvragen of het mogelijk aan de OTA ligt.

[ Voor 3% gewijzigd door Laguna op 23-11-2014 20:57 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Borromini schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 23:24:
[...]

Mag ik vragen welke kalender dat is? Ziet er leuk uit :)
ik gebruik zooper widget en deze kalender staat er standaard in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy101
iestyn99 schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 15:43:
[...]

Klinkt goed maar let op! Houd je buiten bundel kosten in de gaten, b.v. met de Vodafone app. Misschien moet je er toch 30 cent per stuk voor betalen!?
Bedankt voor de waarschuwing! :) Zodra ik weer eens een SMS stuur kijk ik wel of er kosten gemaakt worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
Tot nu toe twee vreemde zaken gehad...

1) de camera app kon niet meer geopend worden...reboot = fix
2) chrome remote desktop kan geen wachtwoorden onthouden...vinkje "niet meer vragen" doet niks....

Af en toe is er een klein "grafisch probleem" bij openen WhatsApp...de plaats waar normaal het toetsenbord wordt weergegeven is soms leeg...resultaat is half scherm whatsapp chat half scherm niets.....tot het toetsenbord weer komt (SwiftKey)...

Verder nog geen problemen gehad.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorioz
  • Laatst online: 29-09 10:23
Excuus, ik reageerde op een oude post na gebruik van zoekfunctie. Leek alsof het het laatste bericht was.

Dit bericht mag weg (kan zelf niet verwijderen?).

[ Voor 67% gewijzigd door Jorioz op 23-11-2014 14:04 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-10 22:07
Ik kreeg nog steeds geen OTA, dus de factory image ge-sideload. Ging allemaal lekker snel een eenvoudig. Zo de system cache nog even leeg, en dan eens kijken hoe het draait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Smultie schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 22:22:
[...]

https://play.google.com/s...=com.motorola.MotGallery2

Als je hem niet kan downloaden, ik heb een flashable zip voor je, werkt perfect.
LGallery-Material.zip - 33.58 MB
Download link gaat nu via MEGA, is wat vriendelijker.

[ Voor 23% gewijzigd door Barfman op 23-11-2014 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barfman schreef op zondag 23 november 2014 @ 14:42:
[...]
https://play.google.com/s...=com.motorola.MotGallery2

Als je hem niet kan downloaden, ik heb een flashable zip voor je, werkt perfect.
LGallery-Material.zip - 33.58 MB
ps, middelste downloadknop gebruiken is rechtstreeks downloaden.
Vind het wel verdacht, het te DL bestand heet "LGallery-Material.zip" maar zodra je op download klikt zie je "LGallery-Material.zip.exe" en mijn virusscanner AVG sloeg ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Verwijderd schreef op zondag 23 november 2014 @ 14:59:
[...]

Vind het wel verdacht, het te DL bestand heet "LGallery-Material.zip" maar zodra je op download klikt zie je "LGallery-Material.zip.exe" en mijn virusscanner AVG sloeg ook aan.
Is gewoon een zip file hoor, jij drukt waarschijnlijk op de verkeerde download link waarbij je het via hun download software kan downloaden, je moet de middelste download knop gebruiken :-)
EDIT: Download link gaat nu via MEGA, is wat vriendelijker.

[ Voor 10% gewijzigd door Barfman op 23-11-2014 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barfman schreef op zondag 23 november 2014 @ 15:26:
[...]
Is gewoon een zip file hoor, jij drukt waarschijnlijk op de verkeerde download link waarbij je het via hun download software kan downloaden, je moet de middelste download knop gebruiken :-)
Dan is het idd wel gewoon een zipje, maar ik zou nooit van zo'n onbetrouwbare site die er een extensie achter plakt willen DL, erg dubieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Verwijderd schreef op zondag 23 november 2014 @ 15:33:
[...]

Dan is het idd wel gewoon een zipje, maar ik zou nooit van zo'n onbetrouwbare site die er een extensie achter plakt willen DL, erg dubieus.
Misschien ligt het aan jou, want hier is het gewoon normaal hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barfman schreef op zondag 23 november 2014 @ 15:36:
[...]
Misschien ligt het aan jou, want hier is het gewoon normaal hoor.
Het ligt niet aan mij en het is ook niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-10 20:06
iestyn99 schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 15:43:
[...]

Kan je mij uitleggen hoe deze kosten worden gemaakt? Ik heb ook problemen met SMS. Deze komen niet aan. Gebruik Google Messenger. Ondertussen heb ik al meer dan een euro aan kosten gemaakt buiten mijn bundel, maar kan niet achterhalen waar dit door komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:15
Verwijderd schreef op zondag 23 november 2014 @ 15:33:
[...]

offtopic:
Die executable was dan ook een stuk spyware/malware dat men met social engineering probeert te installen (ie. 3 download buttons, 1 is de echte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thralas schreef op zondag 23 november 2014 @ 15:49:
[...]
offtopic:
Die executable was dan ook een stuk spyware/malware dat men met social engineering probeert te installen (ie. 3 download buttons, 1 is de echte)
Ik vind het niet echt offtopic, ik vind dat er best gewaarschuwd mag worden voor dubieuze bestanden die iemand via een duidelijk onbetrouwbare site linkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iestyn99
laserboy schreef op zondag 23 november 2014 @ 15:45:
[...]
Kan je mij uitleggen hoe deze kosten worden gemaakt? Ik heb ook problemen met SMS. Deze komen niet aan. Gebruik Google Messenger. Ondertussen heb ik al meer dan een euro aan kosten gemaakt buiten mijn bundel, maar kan niet achterhalen waar dit door komt.
Door en fout in Lollipop en/of bij Vodafone komt er 111 voor het nummer te staan waar je naar toe wilt zenden, waardoor het als internationaal SMS wordt geteld en niet aankomt. Is bekend bij Vodafone en google en moet in de volgende update van Lollipop worden verholpen. Tot dan: niet smsen! Ik hoop alleen dat we de gemaakte kosten gecrediteerd krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-10 20:06
iestyn99 schreef op zondag 23 november 2014 @ 16:02:
[...]

Door en fout in Lollipop en/of bij Vodafone komt er 111 voor het nummer te staan waar je naar toe wilt zenden, waardoor het als internationaal SMS wordt geteld en niet aankomt. Is bekend bij Vodafone en google en moet in de volgende update van Lollipop worden verholpen. Tot dan: niet smsen! Ik hoop alleen dat we de gemaakte kosten gecrediteerd krijgen...
Dankjewel voor je verhelderende antwoord. Ik zal eens op zoek naar wat Vodafone hier over te zeggen heeft en of ze al kenbaar kunnen maken of deze kosten worden gecrediteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-10 22:13
laserboy schreef op zondag 23 november 2014 @ 16:10:
[...]
Dankjewel voor je verhelderende antwoord. Ik zal eens op zoek naar wat Vodafone hier over te zeggen heeft en of ze al kenbaar kunnen maken of deze kosten worden gecrediteerd.
Die zeggen dat je een factory reset moet uitvoeren.
Heb ik nog niet gedaan geen zin om weer alles in te moeten stellen.
Maar of het helpt? Heb lollipop met een complete wipe geflasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Verwijderd schreef op zondag 23 november 2014 @ 16:01:
[...]

Ik vind het niet echt offtopic, ik vind dat er best gewaarschuwd mag worden voor dubieuze bestanden die iemand via een duidelijk onbetrouwbare site linkt.
Misschien moet je dan eens beter lezen, want het was al aangegeven dat je de middelste button moest hebben 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
iestyn99 schreef op zondag 23 november 2014 @ 16:02:
[...]

Dan zou iedereen met lollipop er last van moeten hebben, maar dat is ook niet zo. Blijft vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-10 22:08
Bij mij de exchange services en android besturingssysteem een extreem hoog data verbruik, over 3g gezamelijk 500-600mb en over wifi ruim het dubbele.

Ik heb 2 exchange email adressen en als ik 5 mails per dag krijg is het al veel. Weet iemand waardoor dit veroorzaakt wordt? Bij android 4.4 had ik dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prev
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-10 10:23
Is bij jullie Google Service ook zo'n grote batterijslurper? Staat bij mij bovenaan de lijst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barfman schreef op zondag 23 november 2014 @ 17:29:
[...]
Misschien moet je dan eens beter lezen, want het was al aangegeven dat je de middelste button moest hebben 😁
Overheen gelezen, maar een file-hoster die bestanden modificeert zou ik nooit vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Prev schreef op zondag 23 november 2014 @ 17:37:
Is bij jullie Google Service ook zo'n grote batterijslurper? Staat bij mij bovenaan de lijst!
Hoewel het nu bij mij meer RAM verbruikt haal ik nu plots wel iets meer dan 5 uur onscreen (geen 3G, alleen wifi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie07
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:01
Prev schreef op zondag 23 november 2014 @ 17:37:
Jazeker! Daarom heb ik automatisch updaten en Google Now uitstaan. Dat is niet de fijnste oplossing maar hij werkt wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-10 07:54

The Wizard

Moderator Mobile
Ik had mijn Nexus via sideload voorzien van de 5.0 update. In mijn ogen was een factory reset niet nodig, hij draaide perfect. Maar het batterijverbruik viel tegen, het was ongeveer gelijk aan 4.4.

Vrijdag het toestel toch een factory reset gegeven. Dat heeft goed geholpen, de SoT is nu ongeveer verdubbeld.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Ik ben toch ook echt niet tevreden over het batterijverbruik na sideload. 1h20m navigatie en bijna leeg (7%), op kitkat had ik dan nog 20% ofzo. Gebruikt google Maps nou enorm veel meer, of de GPS module?
Afbeeldingslocatie: https://photos-1.dropbox.com/t/1/AAC3S4QAjU5dyasBXJn0BblI5dwp0Vj6kCegeVYp0wYQrA/12/3938005/png/1024x768/3/1416819600/0/2/Screenshot_2014-11-24-08-15-38.png/9a-ri53QPf5ih_LsYgH5VaRvsSBxf5GpWVyTxSjGFnw
Toch aan het overwegen een factory reset te doen, maar wel met een goede back-up zodat ik alles weer precies kan terugzetten als eerst. Iemand goede ervaringen met Helium op Lollipop?

--EDIT--
bij mij werkt de embedded screenshot niet, maar op mijn werk is dropbox geblokkeerd, dus heb deze post via mobiel gemaakt, waar de link het wel deed, maar op mijn desktop zie ik het embedded plaatje niet, waarschijnlijk dus door blokkade, op mijn smartphone zie ik hem wel. Als er nog iemand anders is die een error krijgt, let me know

[ Voor 22% gewijzigd door striner op 24-11-2014 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-10 07:54

The Wizard

Moderator Mobile
Plaatje werkt ;).

Ik zou echt een factory reset doen, dat scheelt enorm.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
striner schreef op maandag 24 november 2014 @ 08:40:
Ik ben toch ook echt niet tevreden over het batterijverbruik na sideload. 1h20m navigatie en bijna leeg (7%), op kitkat had ik dan nog 20% ofzo. Gebruikt google Maps nou enorm veel meer, of de GPS module?

Toch aan het overwegen een factory reset te doen, maar wel met een goede back-up zodat ik alles weer precies kan terugzetten als eerst. Iemand goede ervaringen met Helium op Lollipop?

--EDIT--
bij mij werkt de embedded screenshot niet, maar op mijn werk is dropbox geblokkeerd, dus heb deze post via mobiel gemaakt, waar de link het wel deed, maar op mijn desktop zie ik het embedded plaatje niet, waarschijnlijk dus door blokkade, op mijn smartphone zie ik hem wel. Als er nog iemand anders is die een error krijgt, let me know
Navigatie met 3g neem ik aan of offline maps? Dramatisch verbruik hoor... :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
met mobiele data inderdaad. Normaal redde ik mijn thuis-werk verkeer met nog ~25-40% batterij, maar nu is het wel erg dramatisch.
Ergens deze week dan maar even backuppen en factory reset doen.
Pagina: 1 ... 94 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.