[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 95 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.234 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 11:15
Ik dacht ik laat het hier toch even weten. Met kitkat had ik al het probleem dat mijn telefoon zich regelmatig zomaar resette. Op een willekeurige moment, als ik iets aan het typen ben of aan het browsen. In die reset veranderde regelmatig het accupercentage van bijvoorbeeld 81% naar 8% als hij weer aan ging. Ook leek mijn batterij extreem snel leeg te lopen, ik haalde niet eens een SOT van 1 uur soms. Daarnaast wegvallende wifi en 4g/3G verbindingen.
Vanmorgen de helpdesk van google gebeld (want via de playstore gekocht) en dat wordt echt ZEER netjes opgelost. Zoiets mag ook wel eens gezegd. Het is nog niet helemaal verwekt maar als het goed is komt er binnenkort een nieuwe telefoon en hoef ik daarna de oude pas retour te sturen. Dat vind ik een zeer nette oplossing en maakt het voor mij alleen maar interessanter om in de toekoms ook weer via de playstore een nieuwe telefoon aan te schaffen. Helaas twijfel ik of de Nexus 6 niet wat te groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:24

Tags NL

Harmful or Harmless?

Camiel schreef op maandag 24 november 2014 @ 10:42:
Het is nog niet helemaal verwekt maar als het goed is komt er binnenkort een nieuwe telefoon en hoef ik daarna de oude pas retour te sturen. Dat vind ik een zeer nette oplossing en maakt het voor mij alleen maar interessanter om in de toekoms ook weer via de playstore een nieuwe telefoon aan te schaffen.
Had ik ook toen ik problemen had met 4G, nieuw toestel binnen en de oude binnen vijf dagen terug sturen via koerier. Allemaal netjes geregeld en dat maakt de PlayStore wel interessant voor mogelijke opvolger van mijn Nexus 5

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fierry
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-07 17:33
Zijn er hier meer mensen die last hebben van een crashende Google Now Launcher als een applicatie verlaten wordt door een druk op de circle/home knop? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:30
Camiel schreef op maandag 24 november 2014 @ 10:42:
Ik dacht ik laat het hier toch even weten. Met kitkat had ik al het probleem dat mijn telefoon zich regelmatig zomaar resette. Op een willekeurige moment, als ik iets aan het typen ben of aan het browsen. In die reset veranderde regelmatig het accupercentage van bijvoorbeeld 81% naar 8% als hij weer aan ging. Ook leek mijn batterij extreem snel leeg te lopen, ik haalde niet eens een SOT van 1 uur soms. Daarnaast wegvallende wifi en 4g/3G verbindingen.
Vanmorgen de helpdesk van google gebeld (want via de playstore gekocht) en dat wordt echt ZEER netjes opgelost. Zoiets mag ook wel eens gezegd. Het is nog niet helemaal verwekt maar als het goed is komt er binnenkort een nieuwe telefoon en hoef ik daarna de oude pas retour te sturen. Dat vind ik een zeer nette oplossing en maakt het voor mij alleen maar interessanter om in de toekoms ook weer via de playstore een nieuwe telefoon aan te schaffen. Helaas twijfel ik of de Nexus 6 niet wat te groot is.
Klinkt goed. Erg netjes. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 15:42
Mizgala28 schreef op zondag 23 november 2014 @ 19:54:
[...]

Hoewel het nu bij mij meer RAM verbruikt haal ik nu plots wel iets meer dan 5 uur onscreen (geen 3G, alleen wifi).
Ik ook, gisteren voor het eerst de 5 uur SOT gepasseerd. Nog 13% over toen ik de lader aansloot.
Moet zeggen dat dit wel veel epub lezen betreft met lage helderheid van het scherm.
Toch is zo'n SOT nooit gelukt met 4.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Laatst online: 12-10 11:15
canth schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:16:
[...]

Ik ook, gisteren voor het eerst de 5 uur SOT gepasseerd. Nog 13% over toen ik de lader aansloot.
Moet zeggen dat dit wel veel epub lezen betreft met lage helderheid van het scherm.
Wow, dat is een beste tijd.. Ik kwam meestal op 2,5 tot 3u, maar ik denk dat ik altijd al problemen heb gehad met mijn accu. Ben benieuwd als ik mijn nieuwe binnen krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:03
Bij mij is de batterijduur niet echt beter geworden. Heb wel het idee dat het systeem zuiniger is geworden, maar Spotify daarentegen... 3 uur streamen over 4g kost net zoveel batterij als 1,5-2 uur SOT, terwijl dat voorheen ongeveer 1 uur was.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Laatst online: 13-10 17:01
canth schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:16:
[...]

Ook netjes.

Ik haalde dat met veel chatten via IRC, veel browsen en tegelijk muziek luisteren via Music Play, verder af en toe fb, NOS enz gebruikt.

Af en toe haal ik dat, heel apart dat ding lijkt zijn eigen leven te leiden, meestal haal ik 4 uur on-screen.

[ Voor 10% gewijzigd door Mizgala28 op 24-11-2014 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:44
Fierry schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:13:
Zijn er hier meer mensen die last hebben van een crashende Google Now Launcher als een applicatie verlaten wordt door een druk op de circle/home knop? :)
echt een crash met foutmelding, of een "redraw" (opnieuw laden van achtergrond en iconen)?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fierry
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-07 17:33
Prulleman schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:39:
[...]

echt een crash met foutmelding, of een "redraw" (opnieuw laden van achtergrond en iconen)?
Dan lijkt het meer op een "redraw". Wat opvallend is omdat het zowel voorkomt als 1 applicatie open staat maar ook als er meerdere applicaties openstaan. In Kitkat 4.4.4 was dit nooit het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie88
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-10 10:36
sinds lollipop (Factory image -> full wipe) is mijn nexus 5 een stuk langzamer geworden, al 2 keer een reboot moeten doen omdat ie voor geen meter meer werkte.. apps sluiten vanzelf af enzo.

batterij is achteruit gegaan.. maar dat komt omdat ik in 4.4 nog gebruik kon maken van Leandroid, welke mijn data verbinding uitschakeld na 5 minuten sleep.
helaas werkt deze app niet meer.. vanaf android 5.0 mogen alleen system apps de data verbinding uitschakelen

ook vervelend dat Whatsapp door de priority meldingen heen komt... ik wil 's nachts wel een wekker, maar geen whatsapp.... nu dan maar in flightmodus in de nacht..

ik ben niet zo tevreden...

[ Voor 9% gewijzigd door makkie88 op 24-11-2014 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je wekker werkt toch sowieso, flight mode of niet?

* Borromini zet zijn GSM altijd op vliegtuigmodus 's nachts

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
overigens nog een vraagje: is het mogelijk om persistente notificaties te hiden op je lockscreen? Ik vind het een beetje ontsierend dat continu de wekker notificatie en mijn Llama notificatie op het lockscreen te vinden zijn. Ik heb ze wel graag in mijn notificatiebalk, maar niet op mijn lockscreen, en de enige manier die ik tot nu toe heb gevonden om ze van mijn lockscreen we te krijgen is de notificatie algeheel uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandDestroyer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 02:50
Fierry schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:45:
[...]

Dan lijkt het meer op een "redraw". Wat opvallend is omdat het zowel voorkomt als 1 applicatie open staat maar ook als er meerdere applicaties openstaan. In Kitkat 4.4.4 was dit nooit het geval.
Heb het probleem van redraw met meerdere apps. Afgelopen weekend Spotify en navigatie aan in de achtergrond. (Navigatie liep via Pebble). En meerdere keren meegemaakt dat de apps gekilled werden. Lijkt wel of Lollipop een stuk strenger is met resources.

Heb Lollipop zelf geflashed met clean install. Iemand anders die deze problemen ook heeft bij andere apps dan de Google Now Launcher?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Borromini schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:04:
Je wekker werkt toch sowieso, flight mode of niet?

* Borromini zet zijn GSM altijd op vliegtuigmodus 's nachts
Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:09
striner schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:13:
overigens nog een vraagje: is het mogelijk om persistente notificaties te hiden op je lockscreen? Ik vind het een beetje ontsierend dat continu de wekker notificatie en mijn Llama notificatie op het lockscreen te vinden zijn. Ik heb ze wel graag in mijn notificatiebalk, maar niet op mijn lockscreen, en de enige manier die ik tot nu toe heb gevonden om ze van mijn lockscreen we te krijgen is de notificatie algeheel uit te schakelen.
Dit lijkt te werken bij mij:
I noticed something: Light Flow (LED notification manager) and google Now have both some kind of persistent notifications but they are not showing up in the lockscreen but they are still there when you are pulling down the notifications tab.
So I searched in app's settings for llama and lux, and both have settings like "persistent notification but no icon". I think this way, the app is not killed.
http://forum.xda-develope...hp?p=56719735&postcount=7

[ Voor 32% gewijzigd door jip_86 op 24-11-2014 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-10 22:07
Ik heb Lollipop nu een half dagje draaien. Vanochtend om 07:00 van de lader gehaald en nu met 1h22 screentime nog 57% batterij. Estimated lifetime is nog tot 21:00 vanavond, dat lijkt redelijk gelijk aan 4.4.4. Verder draait het lekker soepel na factory reset en ziet het er gelikt uit.

Wel heb ik een vreemd wifi probleem. Wifi op mijn AP (TP-Link 1043) draait heel goed, maar als ik binnen hetzelfde netwerk op het Ziggo Cisco (EPC3925) zit, dan verlies ik internet. Het signaal blijft, dus ik schakel niet naar 3G, de verbinding blijft goed, maar ik heb geen internet connectie meer. Heb het kanaal al vast gezet op kanaal 1, 3, 6, 9, maar mag allemaal niet baten. Security op de Cisco hetzelfde als op de TP-Link (WPA2-TKIP) met dezelfde SSID (om thuis te kunnen roamen). Als ik gebruik maak van de Ziggo hotspot van de Cisco, dan werkt alles wel goed. Ik begrijp het niet helemaal meer... Iemand een idee?

[ Voor 5% gewijzigd door Barns op 24-11-2014 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bollux
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-09 20:46
Ook maar even mijn ervaring posten. Ik heb het gevoel dat mijn nexus 5 met Lollipop wat trager is. Voornamelijk met het openen en sluiten van apps, ik heb het idee dat dit met 4.4.4 iets sneller en soepeler ging.
Ook heb ik af en toe dat als ik in een willekeurige app zit, dat de telefoon even hangt of dat de balk met touch back/home knoppen even niet meer werkt. Niet meegemaakt onder 4.4.4.

Oja, iemand die interesse heeft voor een Nillkin 9H+ tempered glass screenprotector nieuw in verpakking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joshualoman schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:48:
Ook maar even mijn ervaring posten. Ik heb het gevoel dat mijn nexus 5 met Lollipop wat trager is. Voornamelijk met het openen en sluiten van apps, ik heb het idee dat dit met 4.4.4 iets sneller en soepeler ging.
Ook heb ik af en toe dat als ik in een willekeurige app zit, dat de telefoon even hangt of dat de balk met touch back/home knoppen even niet meer werkt. Niet meegemaakt onder 4.4.4.

Oja, iemand die interesse heeft voor een Nillkin 9H+ tempered glass screenprotector nieuw in verpakking?
wat moet ie kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:34
Barns schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:34:
Wel heb ik een vreemd wifi probleem. Wifi op mijn AP (TP-Link 1043) draait heel goed, maar als ik binnen hetzelfde netwerk op het Ziggo Cisco (EPC3925) zit, dan verlies ik internet. Het signaal blijft, dus ik schakel niet naar 3G, de verbinding blijft goed, maar ik heb geen internet connectie meer. Heb het kanaal al vast gezet op kanaal 1, 3, 6, 9, maar mag allemaal niet baten. Security op de Cisco hetzelfde als op de TP-Link (WPA2-TKIP) met dezelfde SSID (om thuis te kunnen roamen). Als ik gebruik maak van de Ziggo hotspot van de Cisco, dan werkt alles wel goed. Ik begrijp het niet helemaal meer... Iemand een idee?
Ik had een erg vergelijkbaar WiFi probleem thuis, alleen dan omgekeerd. Mijn WiFi-repeater (D-Link 505) gekoppeld aan mijn WiFi-router (ZyXEL van ISP Tweak) gaf wel WiFi verbinding aan op mijn mobiel en tablet, en was in de ZyXEL ook zichtbaar en gekoppeld, maar er kwam geen data door.

Ik had die D-Link 505 al langer probleemloos in gebruik met andere WiFi routers, maar ineens werkte het niet meer met de ZyXEL router. Na veel trouble shooten maar eens een nieuwe firmware op de D-Link 505 gezet, et voilà: probleem was weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Hoe krijg ik nou voor elkaar om alle egegevens van mijn nexus te backuppen? Simpelweg kopieren via usb met de pc, resulteert in een crash van de pc na een half uurtje. Moet ik daarvoor echt rooten en titanium gebruiken? Kan ik geen image maken met een of andere app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
koelkast schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:08:
Hoe krijg ik nou voor elkaar om alle egegevens van mijn nexus te backuppen? Simpelweg kopieren via usb met de pc, resulteert in een crash van de pc na een half uurtje. Moet ik daarvoor echt rooten en titanium gebruiken? Kan ik geen image maken met een of andere app?
wat is je doel, simpelweg met USB neem je alle apps + app data (op wat uitzonderingen na) niet mee.
als je media wilt kopieren, probeer het eens met wat minder mapjes tegelijk

Als je een backup van je apps wilt maken zonder root is volgens mij alleen helium een optie

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Ik ben ook aan het bedenken om Helium te gaan gebruiken. Let wel op wat er op hun wiki staat:
Helium will NOT backup photos or videos

Helium will NOT backup system files, widgets or voicemail (visual or otherwise), nor will it backup device specific apps like s-note or s-memo. It will not backup your contacts, those should be backed up to your gmail account

Helium will NOT backup MMS messages, only SMS
Stel dus wel even je foto's, video's en SMS/MMS veilig op een andere manier.
Helaas is dit niet precies wat ik zocht, maar toch bedankt :) Ik heb wel graag het icoontje in de notificatiebalk, maar gewoon niet op het lockscreen. Wat deze setting doet op XDA is het icoontje uitschakelen in de balk, waardoor hij ook op het lockscreen weg is. Ik zoek gewoon een manier om die "connectie" te breken per app.

[ Voor 3% gewijzigd door striner op 24-11-2014 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bollux
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-09 20:46
Je hebt een PM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oktopus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:28
Iemand die ook problemen heeft met GPS sinds de Lollipop OTA update?
Ik gebruik regelmatig Waze en onder KitKat had ik daar geen problemen met GPS, maar na de Lollipop update zie ik regelmatig dat het GPS signaal weg is gedurende 10 - 30 seconden. Dit terwijl ik voor de update hier nooit last van had.

Object reference not set to an instance of an object

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
koelkast schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:08:
http://www.wugfresh.com/nrt/

Je kan ermee volledige back-up maken zonder root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
Haay schreef op maandag 24 november 2014 @ 14:56:
[...]

Ik had een erg vergelijkbaar WiFi probleem thuis, alleen dan omgekeerd. Mijn WiFi-repeater (D-Link 505) gekoppeld aan mijn WiFi-router (ZyXEL van ISP Tweak) gaf wel WiFi verbinding aan op mijn mobiel en tablet, en was in de ZyXEL ook zichtbaar en gekoppeld, maar er kwam geen data door.

Ik had die D-Link 505 al langer probleemloos in gebruik met andere WiFi routers, maar ineens werkte het niet meer met de ZyXEL router. Na veel trouble shooten maar eens een nieuwe firmware op de D-Link 505 gezet, et voilà: probleem was weg.
Ik zal eens kijken of er een nieuwe firmware update voor die EPC3925 is dan. Blijft merkwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mizgala28 schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:34:
[...]

http://www.wugfresh.com/nrt/

Je kan ermee volledige back-up maken zonder root.
ik wil ook een volledige back up maken maar het blijft constant hangen...waiting for your device...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Verwijderd schreef op maandag 24 november 2014 @ 16:06:
[...]

ik wil ook een volledige back up maken maar het blijft constant hangen...waiting for your device...
Heb je wel van de voren de full driver installation (in NRT zelf) gedaan? Anders werkt het niet namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:09
striner schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:18:

[...]

Helaas is dit niet precies wat ik zocht, maar toch bedankt :) Ik heb wel graag het icoontje in de notificatiebalk, maar gewoon niet op het lockscreen. Wat deze setting doet op XDA is het icoontje uitschakelen in de balk, waardoor hij ook op het lockscreen weg is. Ik zoek gewoon een manier om die "connectie" te breken per app.
Klopt, maar heb ik persoonlijk liever dan die stomme notificatie op mijn lockscreen. Je kan nu nog wel checken op welk profiel hij draait door even je notificaties te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Oktopus schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:25:
Iemand die ook problemen heeft met GPS sinds de Lollipop OTA update?
Ik gebruik regelmatig Waze en onder KitKat had ik daar geen problemen met GPS, maar na de Lollipop update zie ik regelmatig dat het GPS signaal weg is gedurende 10 - 30 seconden. Dit terwijl ik voor de update hier nooit last van had.
Hier ook. Lijkt of de gps in een soort slaapstand gaat. Als ik beweeg op de kaart en dan op het "locatie"symbool links onderin druk, dan vind ie vaak in een paar seconden weer z'n gps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mizgala28 schreef op maandag 24 november 2014 @ 16:09:
[...]

Heb je wel van de voren de full driver installation (in NRT zelf) gedaan? Anders werkt het niet namelijk.
nu lukt het wel...als ik deze backup gebruik...staat alles terug zoals het was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:56
Exocet schreef op maandag 24 november 2014 @ 16:35:
[...]

Hier ook. Lijkt of de gps in een soort slaapstand gaat. Als ik beweeg op de kaart en dan op het "locatie"symbool links onderin druk, dan vind ie vaak in een paar seconden weer z'n gps.
Ik raak het GPS niet kwijt, maar zie wel vaker dat de GPS in kitkas secuurder was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Verwijderd schreef op maandag 24 november 2014 @ 16:48:
[...]

nu lukt het wel...als ik deze backup gebruik...staat alles terug zoals het was?
Alles qua bestanden en app wel, behalve je telefoon logs, je verstuurde smsjes en contacten, dat moet apart gedaan worden en dat kan ook in die programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mizgala28 schreef op maandag 24 november 2014 @ 16:58:
[...]

Alles qua bestanden en app wel, behalve je telefoon logs, je verstuurde smsjes en contacten, dat moet apart gedaan worden en dat kan ook in die programma.
De instellingen van elke app zijn wel weg of ook niet?
Mijn contacten heb ik al gedaan met mc backup...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Nog steeds geen OTA hier.
Al moet ik zeggen met al die bugs ben ik er niet heel droevig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-10 09:22

Red Boll

Kick Ass!

eL_Jay schreef op maandag 24 november 2014 @ 17:15:
Nog steeds geen OTA hier.
Al moet ik zeggen met al die bugs ben ik er niet heel droevig over.
Ik kreeg de OTA vorige week donderdag avond.
Mijn provider is T-Mobile (Geen idee of dat uitmaakt)

Krijg nog niet hele warme gevoelens van Lollipop maar doe eigenlijk niet zo veel met mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazman67
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-04 11:59
Red Boll schreef op maandag 24 november 2014 @ 17:51:
Ik kreeg de OTA vorige week donderdag avond.
Mijn provider is T-Mobile (Geen idee of dat uitmaakt)

Krijg nog niet hele warme gevoelens van Lollipop waar doe ik eigenlijk niet zo veel met mijn telefoon.
HollandsNieuwe (Vodafone dus). Ook nog steeds geen OTA. Ik ga er van uit dat Vodafone deze vanwege het sms probleem tegenhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-10 10:32
Als je net als ik van de "systeem update" notificatie af wilt:

Druk dan lang op de notificatie, dan app info en haal het vinkje weg bij "meldingen weergeven"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:22
prekz schreef op zondag 23 november 2014 @ 17:34:
Bij mij de exchange services en android besturingssysteem een extreem hoog data verbruik, over 3g gezamelijk 500-600mb en over wifi ruim het dubbele.

Ik heb 2 exchange email adressen en als ik 5 mails per dag krijg is het al veel. Weet iemand waardoor dit veroorzaakt wordt? Bij android 4.4 had ik dit niet.
Subtiele bump, ik krijg het probleem niet opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:42
tazman67 schreef op maandag 24 november 2014 @ 18:51:
[...]

HollandsNieuwe (Vodafone dus). Ook nog steeds geen OTA. Ik ga er van uit dat Vodafone deze vanwege het sms probleem tegenhoud.
Kunt je toestel naar fabieksinstellingen gooien. Simkaart eruit halen eerst. Opnieuw opstarten (allemaal.zonder je simkaart in t toestel)... En zie daar... Je ota update komt binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-10 10:10
pielle007 schreef op maandag 24 november 2014 @ 21:17:
[...]

Kunt je toestel naar fabieksinstellingen gooien. Simkaart eruit halen eerst. Opnieuw opstarten (allemaal.zonder je simkaart in t toestel)... En zie daar... Je ota update komt binnen
Je hoeft niet eens een reset te doen. Simkaart van een andere provider erin en opnieuw opstarten is genoeg om de OTA binnen te krijgen.

Er is natuurlijk wel een reden waarom je de update niet krijgt met een Vodafone sim erin: sms-bertichten komen niet aan maar worden wel voor 30 cent per stuk op je rekening gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
pielle007 schreef op maandag 24 november 2014 @ 21:17:
[...]

Heb ik net gedaan met ene t-mobilie en lebara kaart, werkt niet (deed het meer voor de lol).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Vandaag nog eens Waze gebruikt voor mijn woon-werk navigatie, en heb nu nog ~30% over. Zie een paar posts terug waar ik met Google Maps nog maar 8% over had. Is Maps zo'n erge batterijslurper geworden ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 13:43
Waar kunnen we zien hoever Google is/staat mbt de OTA update en Vodafone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wvkreg schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 09:28:
Waar kunnen we zien hoever Google is/staat mbt de OTA update en Vodafone?
Nergens! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:42
striner schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 08:26:
Vandaag nog eens Waze gebruikt voor mijn woon-werk navigatie, en heb nu nog ~30% over. Zie een paar posts terug waar ik met Google Maps nog maar 8% over had. Is Maps zo'n erge batterijslurper geworden ofzo?
Ja want met Maps verbruik je al veel meer data dan met Waze. Kijk maar in je dataverbruik. Waze verbruikt bij mij enkele MB's per maand. En als ik 40km navigeer met Maps heb ik al 100MB verbruikt. Dus dat zal er ook wel mee te maken hebben.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wurtul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-10 16:25

Wurtul

simon says.....

Ik vind het wel vreemd dat ze de OTA hebben uitgesteld bij toestellen die een Vodafone SIM hebben. Ik heb zelf de OTA gesideload en heb geen problemen met SMS. Ik kan ze zowel versturen als ontvangen. Ook geen extra kosten op mijn factuur gezien.

Ik gebruik wel 8sms als SMS-app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
PM_Petrol schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 09:43:
[...]

Ja want met Maps verbruik je al veel meer data dan met Waze. Kijk maar in je dataverbruik. Waze verbruikt bij mij enkele MB's per maand. En als ik 40km navigeer met Maps heb ik al 100MB verbruikt. Dus dat zal er ook wel mee te maken hebben.
De Beta versie van HERE draaien, mooi programma!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Wurtul schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 10:06:
Ik vind het wel vreemd dat ze de OTA hebben uitgesteld bij toestellen die een Vodafone SIM hebben. Ik heb zelf de OTA gesideload en heb geen problemen met SMS. Ik kan ze zowel versturen als ontvangen. Ook geen extra kosten op mijn factuur gezien.

Ik gebruik wel 8sms als SMS-app.
Heb je je nummers geprogrameerd als zijnde 0612345678 of als +31612345678?
Daar zit namelijk het euvel. Als je ze al 06..... erin hebt staan werkt t wel binnen je bundel.
staat ze er als +316...... wordt t gezien al buitenlandsnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
PM_Petrol schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 09:43:
[...]

Impliceert meer dataverbruik dan ook meteen dramatisch meer batterijverbruik? Als toch bij zowel Waze als Maps GPS en scherm constant aanstaan, is het dan echt alleen het dataverbruik dat voor zoveel meer batterijverbruik zorgt?
Ik deed op KitKat wel eens zowel Maps als Waze openzetten om te kijken welke van de 2 eerst met een goede omleiding kwam als er file staat, maar dat moet ik nu niet proberen, dan red ik het niet eens tot 3/4 van mijn reis van 1+ uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wurtul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-10 16:25

Wurtul

simon says.....

pielle007 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 10:24:
[...]

Heb je je nummers geprogrameerd als zijnde 0612345678 of als +31612345678?
Daar zit namelijk het euvel. Als je ze al 06..... erin hebt staan werkt t wel binnen je bundel.
staat ze er als +316...... wordt t gezien al buitenlandsnummer.
De meeste nummers staan er inderdaad als 06 in. Een paar nummers heb ik met +316.

[ Voor 0% gewijzigd door Wurtul op 25-11-2014 11:17 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10 13:42
@Wurtul Zou je het eens kunnen testen? Ik ben benieuwd, want wil graag 5.0 testen. Ik heb alleen 1 contact waarmee ik nog SMS. Erg vervelend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Laatst online: 13-10 19:38
SuperChasin schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 12:01:
@Wurtul Zou je het eens kunnen testen? Ik ben benieuwd, want wil graag 5.0 testen. Ik heb alleen 1 contact waarmee ik nog SMS. Erg vervelend :(
Dan voer je die toch als 06 in en niet als +316 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
  • Laatst online: 09-10 13:42
mathy_ schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 12:37:
[...]

Dan voer je die toch als 06 in en niet als +316 :9
Haha inderdaad. Maar zit op dit moment op 4.4.4. Dacht als iemand alvast op 5.0 zit, en het 100% vast kan stellen zou het fijn zijn. Ik denk dat ik zelf even 5.0 flash en bekijk hoe het gaat. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roybs
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-10 11:04
Ik zie iedereen hier praten over Android 5.0 alleen zit ik helaas nog vast op de 4.4. Ik zie allerlei dingen als flashen/rooten etc alleen heb ik dit nog nooit gedaan (en ben nogal lomp met zulke dingen). Zijn er manieren om 5.0 te triggeren zonder 'm te flashen/rooten oid? Ik las al iets over een andere simkaart erin doen.

Bij voorbaat dank.

(of een link die noobvriendelijk is met daarin een stappenplan voor 5.0 te flashen zou ook mooi zijn :])

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Laatst online: 13-10 19:38
Roybs schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 14:43:
Ik zie iedereen hier praten over Android 5.0 alleen zit ik helaas nog vast op de 4.4. Ik zie allerlei dingen als flashen/rooten etc alleen heb ik dit nog nooit gedaan (en ben nogal lomp met zulke dingen). Zijn er manieren om 5.0 te triggeren zonder 'm te flashen/rooten oid? Ik las al iets over een andere simkaart erin doen.

Bij voorbaat dank.

(of een link die noobvriendelijk is met daarin een stappenplan voor 5.0 te flashen zou ook mooi zijn :])
Terug zetten naar fabrieksinstellingen zonder simkaart en als het goed is krijg je daarna hem OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:05

XanderDrake

Build the future!

Heb Android 5 nu een week. Ik ben er best over te spreken. Grote plus punten:
  • Vrij gelikt allemaal, loopt soepel
  • Smart Lock screen, makkelijk switchen naar app met notificaties vanuit standby
  • één grote lijst met apps en chrome tabbladen als je wilt multitasken
  • Accutijd! Ik kan weer ouderwets 2 dagen doen met de accu onder normaal gebruik (24u per dag aan, wifi + location aan, auto brightness, vooral browsen/nieuws, whatsapp, bellen en beetje gamen) en ~2 uur screentime. Dus vooral de standby modus is zuiniger. Accu-spaarstand niet eens gebruikt tot nu toe.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Roybs schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 14:43:

Bij voorbaat dank.

mathy_ schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 15:31:
[...]

Terug zetten naar fabrieksinstellingen zonder simkaart en als het goed is krijg je daarna hem OTA.
Waarom niet gewoon sideloaden?
Klik hier en kies de juiste OTA zip file voor jouw Nexus 5 build (staat in settings --> about phone), en volg vervolgens deze tutorial die geschreven was voor een eerdere update, maar de stappen zijn hetzelfde. Die 2e link kun je ook in het eerste artikel vinden.
Het kan zijn dat je tijdens dat je telefoon in recovery mode is bepaalde drivers niet geïnstalleerd krijgt. Als dat zo is, let me know, daar is een redelijk simpele oplossing voor :)

[ Voor 35% gewijzigd door striner op 25-11-2014 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
mathy_ schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 15:31:
[...]

Dit is voor een ubernoob inderdaad het makkelijkste ;)
het werkt... 100% heb t getest.
Dus simkaart eruit, je toestel terug naar fabrieksinstellingen zetten (evt backup maken van t eea), wachten tot ie reboot en je ota komt automatisch binnen.

Leuker kunnen we t niet maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy--93
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:12
Vandaag een probleem met de camera tegen gekomen in android 5.
Dit heeft te maken met het inzoomen van de camera. Simpel gezegd de foto klopt niet met wat je van te voren op je telefoon ziet.

Eerste foto screenshot terwijl ik in de camera zit, tweede de gemaakte foto (camera dus niet bewogen).
Zowel in landscape als portrait. Echter gaat de foto ten opzichte van je scherm in portrait naar links en in landscape naar onderen.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/20i9bnn.pngAfbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/vqmu7s.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door roy--93 op 25-11-2014 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roybs
Oke bedankt, ik ga het eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
The Worst Bugs in Android 5.0 Lollipop and How to Fix Them

Staat ook batterij bij. Suggestie is dat verouderde apps kunnen interfereren met nieuwe Lollipop code en daardoor meer batterij gaan verbruiken.
Dit doet mijn theorie waarschijnlijk teniet dat een factory reset zou helpen, als ik daarna toch weer een backup wil terugzetten van alle apps incl data die ik er vantevoren ook op had staan :(

Heb maar eens wat apps eraf gemieterd die ik niet meer gebruikte. Ik vraag me af of Llama ook niet tot deze apps behoort, maar heb nog geen andere app gevonden die het zo goed doet als deze :/

[ Voor 15% gewijzigd door striner op 25-11-2014 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Heb echt waanzinnige vaagheid qua accutijd, dingen als de dag niet doorraken, of zelfs na tien uur volledig plat, zonder serieuze schermtijd.

Kan ook uit de batterystats niks opmaken, want het totaal verbruik komt niet op 100% uit (nu bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fhspvX7.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jBIAEYg.png
(zit daaronder nog één ding met 1%). Shit makes no sense, man...

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roybs
Het is me gelukt, dankjewel allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Laatst online: 11-10 22:10
roy--93 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 16:02:
Vandaag een probleem met de camera tegen gekomen in android 5.
Dit heeft te maken met het inzoomen van de camera. Simpel gezegd de foto klopt niet met wat je van te voren op je telefoon ziet.

Eerste foto screenshot terwijl ik in de camera zit, tweede de gemaakte foto (camera dus niet bewogen).
Zowel in landscape als portrait. Echter gaat de foto ten opzichte van je scherm in portrait naar links en in landscape naar onderen.
haha! Wat bizar. Ik heb het getest.
Het probleem is er niet wanneer je de resolutie op 4:3 zet. Dan krijg je precies waar je op inzoomt. Bij een resolutie van 16:9 krijg je inderdaad een heel ander deel van het geheel plaatje als resultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy--93
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:12
Luapper schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 18:13:
[...]

haha! Wat bizar. Ik heb het getest.
Het probleem is er niet wanneer je de resolutie op 4:3 zet. Dan krijg je precies waar je op inzoomt. Bij een resolutie van 16:9 krijg je inderdaad een heel ander deel van het geheel plaatje als resultaat!
Zelf ook nog even aan het prutsen geweest maar in hdr mode ook geen last van.
Bij het inzoomen kun je ook gewoon zien dat hij niet inzoomt op het midden maar er naast. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-10 21:51
Morgen komt mijn Nexus 5 van terug van een valpartij *O*
Had van te voren Android 5.0 een factory reset gegeven, maar als de batterij nog steeds minder dan 2 uur on screen time geeft, is dat samen met het Vodafone mankement reden genoeg om 4.4.4 er weer op te knallen :9

iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
DexterBelgium schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 17:44:
Heb echt waanzinnige vaagheid qua accutijd, dingen als de dag niet doorraken, of zelfs na tien uur volledig plat, zonder serieuze schermtijd.

Kan ook uit de batterystats niks opmaken, want het totaal verbruik komt niet op 100% uit (nu bijvoorbeeld:

(zit daaronder nog één ding met 1%). Shit makes no sense, man...
Heb precies hetzelfde, ook na een factory reset.
Allemaal weinig percentage, maar wel in een dag leeg. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
Ik had vanmiddag ineens een paar vreemde reboots en black screens uit het niets.

Qua batterij-duur best tevreden. Vanochtend om 08:00 van de lader gegaan, 03h50 screentime en nu nog 17% over (2 uur ongeveer).

Overigens nog wel mijn wifi-probleem op mijn Cisco (Ziggo), wél verbinding, paar minuten internet, daarna geen internet meer, nog wél verbinding. Heb het probleem nergens teruggevonden.

[ Voor 31% gewijzigd door Barns op 25-11-2014 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Door de gedoe met 5.0 wil ik toch maar pernament terug naar 4.4.4, echter ik weet dat ik in tegenstelling tot overstap naar 5.0 wel alles kwijt ben.

De vraag is, ik wil wel de datums van wanneer de foto's zijn gemaakt wel behouden, hoe doe ik dat? Namelijk toen ik in april even CM ging uittesten en daarna terug ging naar 4.4, was de datum van alle foto's de dag dat ik terug ging (oftewel als een foto in maart gemaakt was, was die plots daarna van de dag zelf dat ik terug ging).

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:13
Ik heb zelf de laatste tijd nogal slecht mobiel internet (Vodafone). In de trein richting vanuit Zwolle richting Groningen heb ik zeer zelden meer dan een GPRS verbinding. Voor de rest heb ik ineens ook een GPRS verbinding ipv een h+ verbinding op een bepaalde locatie. Heel vreemd. Dit was zowel onder Android kitkat (slimkat) als lollipop. Onder Kitkat purity ROM is het wel een tijd goed gegaan met het internet op die locatie. Heeft iemand anders ook een gelijke ervaring?

Edit: heb mijn telefoon op wcdma preferred ingesteld. Nu krijg ik iig wel 3g en h+ verbinding. Wel valt de verbinding wel eens helemaal weg. Iemand enig idee hoe dat is op te lossen?

@Mizgala28: misschien dat het naar dropbox synchroniseren van de foto's een optie. Dan wordt de bestandsnaam van de foto de datum en tijd wanneer de foto is gemaakt. Ik hoop dat het ook werkt voor oude foto's, maar dat kun je gewoon testen.

[ Voor 11% gewijzigd door AMD1800 op 25-11-2014 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:20

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Al je foto's inzippen, op je telefoon zetten en weer uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Mizgala28 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 20:32:
Door de gedoe met 5.0 wil ik toch maar pernament terug naar 4.4.4, echter ik weet dat ik in tegenstelling tot overstap naar 5.0 wel alles kwijt ben.

De vraag is, ik wil wel de datums van wanneer de foto's zijn gemaakt wel behouden, hoe doe ik dat? Namelijk toen ik in april even CM ging uittesten en daarna terug ging naar 4.4, was de datum van alle foto's de dag dat ik terug ging (oftewel als een foto in maart gemaakt was, was die plots daarna van de dag zelf dat ik terug ging).

Iemand tips?
De datums goed krijgen is mij ook nog niet gelukt, maar Ik zet de foto's altijd terug met WebSharingLite. Je behoudt zo in ieder geval de juiste volgorde in de map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:17
Iemand al de wifi unlock "update" binnen? Ik kan het helaas nog steeds niet.

En whatsapp komt ook niet snel met hun update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Ik vroeg mij af, een kennis vroeg mij of hij de mail app op zijn Nexus 5 kan verwijderen in 5.0 omdat het niet meer werkt en zijn hotmail nu in Gmail app werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Mizgala28 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 03:05:
Ik vroeg mij af, een kennis vroeg mij of hij de mail app op zijn Nexus 5 kan verwijderen in 5.0 omdat het niet meer werkt en zijn hotmail nu in Gmail app werkt.
Met root kan je verwijderen, zonder root uitschakelen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Prulleman schreef op woensdag 26 november 2014 @ 07:05:
[...]

Met root kan je verwijderen, zonder root uitschakelen
Belachelijk, dus Google laat iets erin zitten dat ruimte verspild en waar je niks aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Megupe schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 23:27:
Iemand al de wifi unlock "update" binnen? Ik kan het helaas nog steeds niet.

En whatsapp komt ook niet snel met hun update...
Gewoon lekker zelf downloaden:

*knip*. Linken naar APK files is niet toegestaan.
http://www.whatsapp.com/android/

P.s. Location unlock slurpt je accu leeg.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 25-10-2016 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Mizgala28 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 07:55:
[...]

Belachelijk, dus Google laat iets erin zitten dat ruimte verspild en waar je niks aan hebt.
Ja, maar je mag 't wel op iOS proberen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-10 11:14
Ook een irritant probleem ondervonden met Android 5; wel icm. Ingress en de quick wakeup functie.

Ik heb een unlock pattern op mn telefoon zitten. Als ik Ingress aan heb staan en het scherm gaat uit, dan kom ik direct weer in de Ingress app als ik de telefoon weer aanzet dmv. de quick wakeup functie. Dit werk allemaal goed, ook als ik in de ingame chat berichten typ met de standaard keyboard.

Maar zodra ik een 3rd party keyboard gebruikt (Switftkey) dan begint de hele telefoon te fippen zodra ik een bericht wil typen. Blijkbaar kan de Swift keyboard niet fatsoenlijk werken met de quick wakeup (geen system app?) en flippert de telefoon tussen het unlock scherm, ingress en het notificatiescherm.

Ik moet flink op het scherm tappen totdat system ui crasht; dan kan ik unlocken en weer gewoon werken met mn telefoon. Maar erg handig is het niet.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:31
Totaal niet happy met Lollipop (die ik officieel OTA heb gekregen vorige week).

- accu loopt leeg als een dolle, met in de battery usage monitor geen noemenswaardige suspects
- alles loopt s-u-p-e-r-t-r-a-a-g. Scrollen door homescreens hapert enorm, iets simpels als whatsapp opstarten duurt seconden. Telefoon is van supersoepel op Kitkat verandert naar een verschrikkelijk traag ding.
- Google zoeken crashed heel vaak (na het bekijken van het google now scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaise
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-09 13:28
Same here.... Die ik OTA gekregen heb heeft meer problemen dat de developers preview die ik n tijd geleden probeerde:
- Wifi verbinding. Ben er wel mee verbonden, en een tijdje heb ik ook internet. Maar na n paar minuten heb ik geen internet meer... (Collega's wel, en op mn KitKat ook gewoon)
- Maps. Gebruik elke dag om te checken wat de snelste route is naar t werk. Gebruik m wel de hele weg om te kijken of er onderweg nog wat snellere wegen zijn. Maar stop er gewoon mee, zonder foutmelding.
- Overige apps. Stoppen gewoon zomaar, zonder melding, en slaan niets op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:26

The Wizard

Moderator Mobile
catchingfire schreef op woensdag 26 november 2014 @ 08:58:
Totaal niet happy met Lollipop (die ik officieel OTA heb gekregen vorige week).

- accu loopt leeg als een dolle, met in de battery usage monitor geen noemenswaardige suspects
- alles loopt s-u-p-e-r-t-r-a-a-g. Scrollen door homescreens hapert enorm, iets simpels als whatsapp opstarten duurt seconden. Telefoon is van supersoepel op Kitkat verandert naar een verschrikkelijk traag ding.
- Google zoeken crashed heel vaak (na het bekijken van het google now scherm)
Wel het toestel een factory reset gegeven? Dat doet wonderen in veel gevallen.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uzuri
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-10 13:56
Ik had ook veel van de genoemde problemen met een wegvallende wifi verbinding en spontane crashes. De factory reset bracht uitkomst, dus is het proberen waard lijkt me. Lollipop loopt nu als een zonnetje met een duidelijk verbeterde accuduur t.o.v. 4.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
  • Laatst online: 10-09 08:57
Vraag me af wanneer we de eerste update tegemoet kunnen zien...de sms bug lijkt me toch niet heel moeilijk te fiksen en is makkelijk te reproduceren. Maar ja...wachten maar weer..... Het zou fijn zijn als we ergens konden zien wat de status is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostinFFM
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 08:56
JudgeTreve schreef op woensdag 26 november 2014 @ 10:03:
Vraag me af wanneer we de eerste update tegemoet kunnen zien...de sms bug lijkt me toch niet heel moeilijk te fiksen en is makkelijk te reproduceren. Maar ja...wachten maar weer..... Het zou fijn zijn als we ergens konden zien wat de status is...
Vraag me toch af of je die SMS bug bij Google/Android in de schoenen mag schuiven.
Als het enkel klanten zijn van Vodafone heb ik toch wel sterk mijn twijfels of het probleem bij Google/Android hoort te liggen. Lijkt mij eerder een configuratie probleem in de infrastructuur van Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Laatst online: 13-10 15:08

Format-C

Tracing Rays

MMM, als ik dit zo allemaal lees ben ik blij dat ik de OTA nog niet heb, en Lollipop er nog niet op heb staan. :)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Format-C schreef op woensdag 26 november 2014 @ 10:12:
MMM, als ik dit zo allemaal lees ben ik blij dat ik de OTA nog niet heb, en Lollipop er nog niet op heb staan. :)
Nou, ik ben zeer tevreden met Android 5, werkt allemaal sneller dan 4 en accu gaat ook nog es langer mee.
Heb wel (dmv factory images) een volledige wipe gedaan.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

OK.

En welke provider heb jij?

Werkt SMS na een factory reset wel? Bij Vodafone?

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostinFFM
Format-C schreef op woensdag 26 november 2014 @ 10:26:
OK.

En welke provider heb jij?

Werkt SMS na een factory reset wel? Bij Vodafone?
Mij provider is O2 aka Telefonica (woonachting in Duitsland). Ik heb geen problemen ondervonden bij het versturen en ontvangen van SMS, via de nieuwe Messenger app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-10 12:50
LostinFFM schreef op woensdag 26 november 2014 @ 10:29:
[...]

Mij provider is O2 aka Telefonica (woonachting in Duitsland). Ik heb geen problemen ondervonden bij het versturen en ontvangen van SMS, via de nieuwe Messenger app.
Werkt bij jou de nieuwe Messenger app ook vaak met lagg? Ik heb z'n beetje elke keer als ik een andere chat open of de app open dat het even duurt of dat het beeld hapert.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostinFFM
bardi-1 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 10:31:
[...]

Werkt bij jou de nieuwe Messenger app ook vaak met lagg? Ik heb z'n beetje elke keer als ik een andere chat open of de app open dat het even duurt of dat het beeld hapert.
Ietswat, al is dat wel erg minimaal tot bijna niet merkbaar. Misschien dat de ongeveer 2000+ messages (normale alsook MMS) er wat mee te maken hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

AMD1800 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 22:49:
Ik heb zelf de laatste tijd nogal slecht mobiel internet (Vodafone). In de trein richting vanuit Zwolle richting Groningen heb ik zeer zelden meer dan een GPRS verbinding. Voor de rest heb ik ineens ook een GPRS verbinding ipv een h+ verbinding op een bepaalde locatie. Heel vreemd. Dit was zowel onder Android kitkat (slimkat) als lollipop. Onder Kitkat purity ROM is het wel een tijd goed gegaan met het internet op die locatie. Heeft iemand anders ook een gelijke ervaring?

Edit: heb mijn telefoon op wcdma preferred ingesteld. Nu krijg ik iig wel 3g en h+ verbinding. Wel valt de verbinding wel eens helemaal weg. Iemand enig idee hoe dat is op te lossen?
Ik reis dagelijks van Zwolle naar Groningen v.v. en heb bijna overal 4G/ en supersnel internet. Alleen het laatste stuk niet, ergens na Assen. (Vodafone Red) Mn databundel vliegt er doorheen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
  • Laatst online: 10-09 08:57
LostinFFM schreef op woensdag 26 november 2014 @ 10:12:
[...]

Vraag me toch af of je die SMS bug bij Google/Android in de schoenen mag schuiven.
Als het enkel klanten zijn van Vodafone heb ik toch wel sterk mijn twijfels of het probleem bij Google/Android hoort te liggen. Lijkt mij eerder een configuratie probleem in de infrastructuur van Vodafone.
Dat ben ik helemaal met je eens...Ergens denk ik ook dat het een Voda probleem is...anders zou het gewoon hard in de code verkeerd staan en gevolgen hebben voor alle providers. Ook opmerkelijk dat Voda zelf zegt "doe een factory reset"...alsof dat dan ook maar iets oplost....(als het nog niet aangepast is).

Ook de levering van de Nexus 6 lijkt er door deze toestand last van te krijgen en dat vind ik ook jammer. Bij de Nexus 5 waren er leverings problemen en wiebelende knopjes (jaja ik heb zo'n wiebelende power button) en bij de Nexus 6 lees ik over problemen met het scherm (inbranden) en zie ik heel de tijd "not available in your country"......

Let's wait and see....maar die sms bug moet er wel snel uit lijkt me.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

LostinFFM schreef op woensdag 26 november 2014 @ 10:12:
[...]

Het kan zo zijn dat bij Vodafone iets net anders is dan bij de andere providers, bijvoorbeeld de lengte van het SMSC nummer:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/U7f0zSS.png

Dit soort kleine verschillen kunnen bugs triggeren die toch echt in Android zitten.

Wat ook tegen Google pleit is dat het onder 4 gewoon werkte, Google past iets (nieuwe Android versie) aan en plots werkt er iets niet meer.

[ Voor 9% gewijzigd door jelmervos op 26-11-2014 10:56 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Zijn er ook mensen met Vodafone die de bug NIET hebben dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostinFFM
jelmervos schreef op woensdag 26 november 2014 @ 10:52:
[...]

Het kan zo zijn dat bij Vodafone iets net anders is dan bij de andere providers, bijvoorbeeld de lengte van het SMSC nummer:
[afbeelding]

Dit soort kleine verschillen kunnen bugs triggeren die toch echt in Android zitten.

Wat ook tegen Google pleit is dat het onder 4 gewoon werkte, Google past iets (nieuwe Android versie) aan en plots werkt er iets niet meer.
Eens. Overigens ook de eerste keer dat er iets aangedragen wordt wat deze bewering ondersteund.

Daar tegenin weer, er zijn verschillende providers (wereldwijd) welke een SMSC nummer hebben aan gelijke lengte, of zelfs langer van die van Vodafone. Als daar gelijke klachten over te vinden zijn heb je mogelijk de oplossing van het probleem gevonden.

Nog iets wat ik op XDA tegen kwam:
If any one is having problems sending Text messages here is the fix that worked for me.

Go to phone dialler and punch in
*#*#4636#*#* aka *#*#INFO#*#* (This may take a minute to pop up)
Then go to Phone Information and scroll down to SMSC and enter your networks SMSC number e.g. +440000000000
Now Press update now all should work 100% if that did not work retry all the steps but press refresh after.
Iemand die dit kan proberen/bevestigen of dat werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:22
Format-C schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:01:
Zijn er ook mensen met Vodafone die de bug NIET hebben dan?
Als je nou het topic een beetje doorleest op zijn tijd kan je lezen dat er ook genoeg mensen (waaronder ik) geen last van de sms bug hebben. Heb een factory image geflasht want OTA'S wissen namelijk niet alle oude systeem apps en data, waardoor de kans op rare dingen groter zijn. Ik raad dan ook aan een full wipe (inc sdcard) te doen indien je problemen hebt. Maak wel een backup van je spullen :-)

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Barfman schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:13:
[...]

Als je nou het topic een beetje doorleest op zijn tijd kan je lezen dat er ook genoeg mensen (waaronder ik) geen last van de sms bug hebben. Heb een factory image geflasht want OTA'S wissen namelijk niet alle oude systeem apps en data, waardoor de kans op rare dingen groter zijn. Ik raad dan ook aan een full wipe (inc sdcard) te doen indien je problemen hebt. Maak wel een backup van je spullen :-)
Heb de search wel gebruikt, en wat doorgenomen, maar vond zo 1, 2, 3 geen uitsluitsel.

IK ga mn telefoon hard-resetten, wipen, en dan met de sim eruit updaten. :)

Even beginnen met ene schone lei.

Alles wat gebackupt zou moeten zijn inmiddels gedaan dmv synchronisaties/ uploaden... dus t zal wel goedkomen. :) :D

Pagina: 1 ... 95 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.