[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.235 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-10 12:34
ik heb een probleem met mijn n5(lollipop) en mijn carkit van de skoda.
Niet al mijn contacten worden gesynd.

Ik heb de connectie al keer weggegooid, maar dit probleem blijft hetzelfde.
Mijn exchange-contacten komen maar niet in mijn carkit te staan.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:57

Format-C

Tracing Rays

SHIT!

Net een hard reset proberen te doen, en nu is mn telefoon dood!!!

IK hield de volume up+down in, en zette hem aan... Vervolgens... DOOD!

Hellup!

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:54
Barfman schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:13:
[...]

Als je nou het topic een beetje doorleest op zijn tijd kan je lezen dat er ook genoeg mensen (waaronder ik) geen last van de sms bug hebben. Heb een factory image geflasht want OTA'S wissen namelijk niet alle oude systeem apps en data, waardoor de kans op rare dingen groter zijn. Ik raad dan ook aan een full wipe (inc sdcard) te doen indien je problemen hebt. Maak wel een backup van je spullen :-)
De problemen doken als eerst op bij de mensen die een factory image installeerde icm full-wipe. Het heeft dus niets te maken met een verkeerd gelopen OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostinFFM
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 08:56
Format-C schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:32:
SHIT!

Hellup!
LOL @ je eigen quote: --> If it can't be fixed, break it! <--

Probeer de powerknop 20 sec in te drukken zonder andere knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
Format-C schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:32:
SHIT!

Hellup!
Hoe heb je je telefoon gereset? Kom je nog in de bootloader (volume down + power ingedrukt houden.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 08:57
LostinFFM schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:12:
[...]

Eens. Overigens ook de eerste keer dat er iets aangedragen wordt wat deze bewering ondersteund.

Daar tegenin weer, er zijn verschillende providers (wereldwijd) welke een SMSC nummer hebben aan gelijke lengte, of zelfs langer van die van Vodafone. Als daar gelijke klachten over te vinden zijn heb je mogelijk de oplossing van het probleem gevonden.

Nog iets wat ik op XDA tegen kwam:

[...]

Iemand die dit kan proberen/bevestigen of dat werkt?
Ik heb even gekeken....
Heb Vodafone RED on Nexus 5
bij mij staat er :

SMSC "+316540881000",145

Als ik het wil veranderen krijg ik een update error....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

PHEW!!!! IK zie weer iets! (nogmaals een paar keer up+down/ aan/uit)

Schrik me helemaal wezenloos man! (hartverzakking :o ) Heb dat ding hard nodig... LOL.

Edit; en inmiddels de OTA aan het downloaden.... :D

(Sorry voor de paniek trouwens.. haha :P )

[ Voor 49% gewijzigd door Format-C op 26-11-2014 11:48 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:22
Krypt schreef op woensdag 26 november 2014 @ 08:25:
Ook een irritant probleem ondervonden met Android 5; wel icm. Ingress en de quick wakeup functie.

Ik heb een unlock pattern op mn telefoon zitten. Als ik Ingress aan heb staan en het scherm gaat uit, dan kom ik direct weer in de Ingress app als ik de telefoon weer aanzet dmv. de quick wakeup functie. Dit werk allemaal goed, ook als ik in de ingame chat berichten typ met de standaard keyboard.

Maar zodra ik een 3rd party keyboard gebruikt (Switftkey) dan begint de hele telefoon te fippen zodra ik een bericht wil typen. Blijkbaar kan de Swift keyboard niet fatsoenlijk werken met de quick wakeup (geen system app?) en flippert de telefoon tussen het unlock scherm, ingress en het notificatiescherm.

Ik moet flink op het scherm tappen totdat system ui crasht; dan kan ik unlocken en weer gewoon werken met mn telefoon. Maar erg handig is het niet.
Hé! Dat had ik afgelopen zondag ook! 8)7 Scherm van mijn mobiel begon enorm te flippen, inderdaad toen ik een bericht wilde typen in het quick wakeup scherm van Ingress. En inderdaad, had ook Swiftkey als default keyboard ingesteld staan. Begreep al niet waar dat vandaan kwam.

Nou ja, ik vind het nieuwe Google keyboard van Android 5 nu zo goed geworden dat Swiftkey overbodig is geworden. Dus ik heb zojuist Swiftkey gedeïnstalleerd en ga vanaf nu gewoon op het standaard Google keyboard verder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:08
Format-C schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:01:
Zijn er ook mensen met Vodafone die de bug NIET hebben dan?
Ja en lees: alleen mensen die in hun telefoonboek het nummer opgeslagen hebben als zijnde 0612345678
, op 't moment dat je je nummers opgeslagen hebt als zijnde +31612345678 gaat t mis.

Staat tevens in het commentaar:
https://code.google.com/p...ars&groupby&sort&id=79580

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:38
LostinFFM schreef op woensdag 26 november 2014 @ 10:39:
[...]

Ietswat, al is dat wel erg minimaal tot bijna niet merkbaar. Misschien dat de ongeveer 2000+ messages (normale alsook MMS) er wat mee te maken hebben. :)
Dan zou ik het nog begrijpen inderdaad, heb alleen een clean flash gedaan en niks terug gezet en veel lagg

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostinFFM
bardi-1 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 12:35:
[...]

Dan zou ik het nog begrijpen inderdaad, heb alleen een clean flash gedaan en niks terug gezet en veel lagg
Na de factory image install met full wipe van cache en userdata, incl root had ik ook enorm veel lagg.
Een paar maal herstarten bracht uitkomst.
Na wat apps restored te hebben met TitaniumBackup reste enkel nog het batterij verbuik probleem, maar na vervangen van AdAway voor AdFree streeg mijn batterij usage van een paar uur tot bijna 2 dagen, met veelvuldig gebruik van mail/browser/etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazmanian79
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-10 20:22
Heb Google Play Service 6.5. Kan nu veilige locaties invullen. Maar is het ook niet mogelijk de locatie niet te gebruiken maar aan de hand van het wifi netwerk aan te geven of het een veilige locatie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matuna
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-10 12:49
Tazmanian79 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:07:
Heb Google Play Service 6.5. Kan nu veilige locaties invullen. Maar is het ook niet mogelijk de locatie niet te gebruiken maar aan de hand van het wifi netwerk aan te geven of het een veilige locatie is?
Zou wel handig zijn want anders vind ik het maar een batterij slurper.. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain3
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-03 13:44

Brain3

<GoT> Brain3#2873

ik ervaar nu al enkele dagen dat "OS Services" ongevraagd... ongeveer 300Mb door men mobiel data sleurt. Dit heeft hij nu al 2 keer gedaan....met als gevolg dat ik nu effe men data heb uitgezet wegens aan men limiet.
Wat die "OS services" juist is of doet? of waarom hij die dingen over men mobiel data sleurt weet ik niet.

Iemand ook deze ervaring? graag hulp

Mijn thread op XDA hier

<GoT> Brain3#2873

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-10 10:31

icecreamfarmer

en het is

Tazmanian79 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:07:
Dit idd, hij geeft aan dat gps aan moet staan maar dat is toch van de zotte.
Dan gaat de telefoon 4 uur mee.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-10 20:11
icecreamfarmer schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:26:
[...]

Dit idd, hij geeft aan dat gps aan moet staan maar dat is toch van de zotte.
Dan gaat de telefoon 4 uur mee.
Als je GPS op battery saving zet, dan is de drain marginaal hoor. Valt reuze mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-10 15:30
Zijn er ook Toolkits verkijgbaar om je Nexus 5 te rooten onder OSX? Die ik voorbij heb zien komen zijn allemaal voor Windows. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fierry
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-07 17:33
Trezzahn schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:34:
Zijn er ook Toolkits verkijgbaar om je Nexus 5 te rooten onder OSX? Die ik voorbij heb zien komen zijn allemaal voor Windows. :(
De Android SDK + platform tools werkt top in OS X. Echte toolkits ben ik nog niet tegengekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
Fierry schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:37:
[...]

De Android SDK + platform tools werkt top in OS X. Echte toolkits ben ik nog niet tegengekomen
Sorry, maar had er natuurlijk even bij moeten vermelden dat ik mijn N5 weer wil gaan rooten. Voorheen deed ik dit met het simpele Towelroot, maar na de update naar Lollipop werkt die niet meer.
De reden dat ik om een toolkit vroeg was omdat ik geen, tot weinig verstand heb van rooten, en bepaalde commands e.d. die nodig zijn via de Android SDK en het normale rooten heb ik weinig kaas van gegeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Trezzahn schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:34:
Tip: leer het gewoon met adb en fastboot. Ben je ook niet afhankelijk van toolkits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
chengbondkwok schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:27:
[...]

Als je GPS op battery saving zet, dan is de drain marginaal hoor. Valt reuze mee :)
Behalve dat hij elke keer wanneer je een unlock doet hij gaat kijken waar je bent. Ik ben daarom van Device Only naar Battery saving gegaan. GPS bleef namelijk elke unlock tussen de 5 en 30 sec actief. Ik heb Trusted Locations uit staan, dus wat mij betreft mag Google dit een keer fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
pitchdown schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:22:
ik heb een probleem met mijn n5(lollipop) en mijn carkit van de skoda.
Niet al mijn contacten worden gesynd.

Ik heb de connectie al keer weggegooid, maar dit probleem blijft hetzelfde.
Mijn exchange-contacten komen maar niet in mijn carkit te staan.

Iemand een idee?
Iemand die zijn lollipop al synct met zijn carkit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:38
Ik zie in mijn batterijgrafiek ook nog altijd Wifi aan staan. Heb de bekende dingen als dat hij wifi aan mag zetten voor locatie al uit staan, maar de balk blijft gewoon doorlopen. Dat was in 4.4 nooit zo, en nu met 5.0 wel. Heb het dus het idee dat er ergens iets illegaal zelf Wifi aanhoud :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 13:28
Ik word ook een beetje gek van de nieuwe update, waar ik voorheen ruim 26u haalde met een volle accu kom ik nu amper op 11u.

Ik lees hier wel vaker over een factory reset maar kan iemand mij vertellen hoe ik een degelijke back up van mijn toestel maak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
heb nog even verder gezocht...linked-in contacten worden wel naar de carkit gesynchroniseerd, maar exchange accounts niet...

Iemand die hier een oplossing voor weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:53
geen problemen met lollipop, behalve dat de batterij, mn in het ziekenhuis met slecht bereik dus 3/4g uit, hard omlaag gaat.
De grote boosdoener is dan google services. Ook heel vaak wake ups, maar waarvan geen idee.

En vanmiddag maar de nieuwe whatsapp proberen, kijken of die zonder meldingen in prioriteit te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain3

Brain3

<GoT> Brain3#2873

pitchdown schreef op woensdag 26 november 2014 @ 14:45:
heb nog even verder gezocht...linked-in contacten worden wel naar de carkit gesynchroniseerd, maar exchange accounts niet...

Open Appdrawer -> Contacten -> menu "Zichtbare Contacten"

Staan "Alle contacten" aangevinkt?

<GoT> Brain3#2873

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-10 20:31
Ekfad schreef op woensdag 26 november 2014 @ 14:43:
Ik word ook een beetje gek van de nieuwe update, waar ik voorheen ruim 26u haalde met een volle accu kom ik nu amper op 11u.

Ik lees hier wel vaker over een factory reset maar kan iemand mij vertellen hoe ik een degelijke back up van mijn toestel maak?
26 uur!? Had jij hem op je bureau liggen zonder er überhaupt aan te zitten!? :9~

26 uur heb ik never gehaald, 11 uur is bij gemiddeld gebruik nou ook niet echt extreem laag vind ik hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain3

Brain3

<GoT> Brain3#2873

djmelvee schreef op woensdag 26 november 2014 @ 15:05:
[...]

26 uur!? Had jij hem op je bureau liggen zonder er überhaupt aan te zitten!? :9~

26 uur heb ik never gehaald, 11 uur is bij gemiddeld gebruik nou ook niet echt extreem laag vind ik hoor..
26 uur? 11 uur?

Ik haal normaal makkelijk de dag met middelmatig gebruik en BT en 4G constant aan. :?

<GoT> Brain3#2873

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejramse
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-10 15:31
pitchdown schreef op woensdag 26 november 2014 @ 14:45:

Dat probleem had ik met KitKat ook al en was opgelost nadat ik in Outlook alle contacten aan minimaal één categorie had toegewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Brain3 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 15:07:
[...]

26 uur? 11 uur?

Ik haal normaal makkelijk de dag met middelmatig gebruik en BT en 4G constant aan. :?
Ik haal mijn dag ook gemiddeld gezien ook prima, met mijn Nexus 4 dan, maar 26 uur vind ik wel heel erg veel. Sowieso duurt mijn dag meestal ook geen 26 uur :p Plus als ik 's avonds uit mijn werk kom, heb gegeten en vervolgens thuis op mijn kamer zit, leg ik hem op mijn Nexus Orb. Maar dan heb ik meestal nog meer dan voldoende batterij over inderdaad.

ot; ik heb geen idee waar dit immense verschil vandaag zou moeten komen, maar wat ik zei, ik vind 26 uur wel heel erg veel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 13:28
djmelvee schreef op woensdag 26 november 2014 @ 15:21:
[...]

Ik haal mijn dag ook gemiddeld gezien ook prima, met mijn Nexus 4 dan, maar 26 uur vind ik wel heel erg veel. Sowieso duurt mijn dag meestal ook geen 26 uur :p Plus als ik 's avonds uit mijn werk kom, heb gegeten en vervolgens thuis op mijn kamer zit, leg ik hem op mijn Nexus Orb. Maar dan heb ik meestal nog meer dan voldoende batterij over inderdaad.

ot; ik heb geen idee waar dit immense verschil vandaag zou moeten komen, maar wat ik zei, ik vind 26 uur wel heel erg veel..
Ik heb de gewoonte hem smorgens op werk op te laden en dan haalde ik makkelijk de volgende middag.
Nu jammer genoeg enkel nog net voor het bed gaan.
djmelvee schreef op woensdag 26 november 2014 @ 15:05:
[...]

Gewoon (mail, bellen, spelletjes, internet (wifi en 4G), enz )gebruik. Feit is dat er aan mijn gebruik niets gewijzigd is maar ik dus na de update op 40% zit van het originele verbruik.

[ Voor 43% gewijzigd door Ekfad op 26-11-2014 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
ejramse schreef op woensdag 26 november 2014 @ 15:13:
[...]

Dat probleem had ik met KitKat ook al en was opgelost nadat ik in Outlook alle contacten aan minimaal één categorie had toegewezen.
In welk opzicht een categorie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejramse
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-10 15:31
pitchdown schreef op woensdag 26 november 2014 @ 15:38:
[...]

In welk opzicht een categorie?
Als je Outlook gebruikt, rechtsklikken op een of meerdere contactpersonen en kiezen voor Categoriseren. Het aparte is dat je in de Contacts app op Lollipop daar niets van terug ziet bij je contacten (en het daar dus blijkbaar ook niet in kunt stellen?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain3

Brain3

<GoT> Brain3#2873

Brain3 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:19:
ik ervaar nu al enkele dagen dat "OS Services" ongevraagd... ongeveer 300Mb door men mobiel data sleurt. Dit heeft hij nu al 2 keer gedaan....met als gevolg dat ik nu effe men data heb uitgezet wegens aan men limiet.
Wat die "OS services" juist is of doet? of waarom hij die dingen over men mobiel data sleurt weet ik niet.

Iemand ook deze ervaring? graag hulp

Mijn thread op XDA hier
Zou het kunnen liggen aan "Backup maken en resetten"? heb dit nu uitgevinkt....wel enkele dagen wachten alvorens mobiel abbo terug reset.

Wel raar dat het niet dagelijks is dat ie zulke data doorsleurt, en maar na een week en dan opnieuw na 2 dagen.

<GoT> Brain3#2873

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
ejramse schreef op woensdag 26 november 2014 @ 16:16:
[...]

Als je Outlook gebruikt, rechtsklikken op een of meerdere contactpersonen en kiezen voor Categoriseren. Het aparte is dat je in de Contacts app op Lollipop daar niets van terug ziet bij je contacten (en het daar dus blijkbaar ook niet in kunt stellen?).
verschillende categoriën geprobeerd. Ze worden echter nog steeds niet gesynct met mijn carkit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Nou... Heb 5.0 er nu een paar uur opstaan. En waar ik bang was wat haperingen te gaan ervaren blijkt dit totaal niet het geval.

Werkt prima!

Nu de komende dagen maar eens zie hoe ik het op de lange termijn allemaal ervaar.

Vind de interface wel prettig werken, en vind de andere kleuren schema's wel relaxed. Tis allemaal net even wat strakker. En k heb zelf t idee dat MN telefoon nu nóg sneller is. Responsiever, en opent apps nóg sneller. I Like! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Format-C op 26-11-2014 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Format-C schreef op woensdag 26 november 2014 @ 16:55:
Nou... Heb 5.0 er nu een paar uur opstaan. En waar ik bang was wat haperingen te gaan ervaren blijkt dit totaal niet het geval.

Werkt prima!

Nu de komende dagen maar eens zie hoe ik het op de lange termijn allemaal ervaar.

Vind de interface wel prettig werken, en vind de andere kleuren schema's wel relaxed. Tis allemaal net even wat strakker. En k heb zelf t idee dat MN telefoon nu nóg sneller is. Responsiever, en opent apps nóg sneller. I Like! :)
Dat is dan ook de hele opzet van Lollipop. Snellere respons, vloeiendere animaties, prettigere werk- en gebruikerservaring. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Tja... Waar iOS een jaar of 2 geleden beter en sneller was dan Android durf ik nu wel te zeggen dat Google Apple heeft ingehaald. (Niet dat dat mij veel uitmaakt, maar wel wen knappe inhaalslag)

Lollipop: Heerlijk!

Edit: en de Nexus 5 blijft een geweldig telefoontje. Ondanks dat ie relatief snel leeg gaat. Toppie. Ik hoef voorlopig niets anders. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Format-C op 26-11-2014 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-10 16:53
jip_86 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:45:
Ik zie in mijn batterijgrafiek ook nog altijd Wifi aan staan. Heb de bekende dingen als dat hij wifi aan mag zetten voor locatie al uit staan, maar de balk blijft gewoon doorlopen. Dat was in 4.4 nooit zo, en nu met 5.0 wel. Heb het dus het idee dat er ergens iets illegaal zelf Wifi aanhoud :(
Hier precies hetzelfde, alleen betwijfel ik of wifi daadwerkelijk aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
Smultie schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:41:
[...]

Tip: leer het gewoon met adb en fastboot. Ben je ook niet afhankelijk van toolkits.
Nja, dan ga ik maar eens op zoek naar een goede en handige tut. :)
Bedankt!

En ik snap denk ik nog steeds niet wat iedereen heeft met whatsapp en meldingen in prioriteitsmodus. Als ik telefoon op tril zet en dan op prioriteit zet. Wordt ik 's nachts niet wakker van getril maar wel van de wekker.

Verder vind ik Lollipop erg fijn werken. De accu kan ik nog weinig over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-10 19:37
SMS icm Vodafone werkt nog niet goed.
Als ik de +31 weghaalt voor het nummer dan komen bij sommige contacten de sms wel aan en sommige niet.
Hmm voorlopig maar niet meer smsen ik ga niet terug naar kitkat daarvoor draait Lollipop net iets te fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Whatsapp 2.11.453 geeft nog steeds meldingen in priority mode.
En van getril wordt ik wel wakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:46

Hupske

AFCA

Megupe schreef op woensdag 26 november 2014 @ 19:44:
Vinkje berichten uitzetten?

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-10 20:20
Heb ik ook last van, messenger doet het geloof ik ook. Erg irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Basekid schreef op woensdag 26 november 2014 @ 20:03:
[...]

Heb ik ook last van, messenger doet het geloof ik ook. Erg irritant
bij hangouts heb ik er volgens mij dan weer geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-10 08:46

skate master

Autodesk Educator Expert

Op mijn Nexus had ik met Kitkat dat ik een inkomend gesprek kon opnemen door "Answer" of "Ignore" te zeggen indien mijn headset was aangesloten via Bluetooth.
Nu bij 5.0 wordt de naam van de beller wel netjes voorgelezen zoals dat ook onder Kitkat was maar ik krijg niet meer de optie om met "Answer" een gesprek aan te nemen.

Ik zou graag weer mijn telefoontjes kunnen aannemen met "Answer" maar kan de optie niet vinden om dit aan te zetten. Of ik kijk er helemaal over heen.
Is er iemand wie weet hoe deze optie aan te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-10 17:59
Vorige week de OTA geinstalleerd toen die aangeboden werd en ook hier loopt de batterij heel snel leeg.

Onder KitKat kon ik makkelijk twee werkdagen uitdoen zonder bij te laden, met
- google now aan
- wifi + scanning altijd aan
- battery saving location determination
- 1u30 bluetooth verbinding per dag (auto)
- +/- 1u muziek per dag
- 30m - 1u screen on time per dag

Onder lollipop moest ik na 24u bijladen. Gisteren heb ik dus de telefoon een factory reset gegeven en sindsdien (na 24u) heb ik iets meer dan 40% verbruikt, dat ziet er dus opnieuw heel goed uit.

Heb je batterij issues > maak een backup & doe een factory reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-10 15:56
WhatsApp houdt zich inderdaad niet aan de Android regels.
Ik heb Lightflow geïnstalleerd en hiermee notificaties voor WhatsApp ingesteld. De Lightflow notificaties vervangen de WhatsApp notificaties.
Belangrijk is wel om het volgende in te stellen in Lightflow, nadat je notificaties voor WhatsApp hebt ingesteld:
- Menu > Notification settings
- Open de Whatsapp notificatie instellingen
- Swipe naar 'Geluiden'
- Kies bij 'Aansturingsmethode van het volume' voor 'Standaard Android volume bij een melding'.

Dit werkt tot nu toe perfect bij mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-10 16:53
Hopla, en weer terug op 4.4.4. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Ja, maar dit is eigenlijk ook maar een workaround.
Ik vrees dat we op whatsapp moeten wachten tot het goed zal omgaan met de android-regels. Vanuit google lijkt er weinig animo voor heb ik begrepen.

Ik ga denk ik tijdelijk trillen en priority gebruiken, dan werkt het ook. Zal vast wel te automatiseren zijn via automateit(ok, dit is dan ook weer een workaround)
-EvoLution- schreef op woensdag 26 november 2014 @ 22:29:
[...]

WhatsApp houdt zich inderdaad niet aan de Android regels.
Ik heb Lightflow geïnstalleerd en hiermee notificaties voor WhatsApp ingesteld. De Lightflow notificaties vervangen de WhatsApp notificaties.
Belangrijk is wel om het volgende in te stellen in Lightflow, nadat je notificaties voor WhatsApp hebt ingesteld:
- Menu > Notification settings
- Open de Whatsapp notificatie instellingen
- Swipe naar 'Geluiden'
- Kies bij 'Aansturingsmethode van het volume' voor 'Standaard Android volume bij een melding'.

Dit werkt tot nu toe perfect bij mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:18
Sinds ik Lollipop via de OTA op de Nexus 5 heb gezet, werkt het bekijken van filmpjes in whatsapp niet meer. De app stopt er dan mee. Meer mensen last van?

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
mandroid schreef op woensdag 26 november 2014 @ 21:51:
Onder lollipop moest ik na 24u bijladen. Gisteren heb ik dus de telefoon een factory reset gegeven en sindsdien (na 24u) heb ik iets meer dan 40% verbruikt, dat ziet er dus opnieuw heel goed uit.

Heb je batterij issues > maak een backup & doe een factory reset.
Hoe heb je de backup gemaakt, Titanium, TWRP? Zit liever niet een halve dag aan herinstellen foon...

specs

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Na de lollipop update als ik mijn tel aanzet dan kom ik rechtstreeks in de OS, ook al heb ik pincode ingesteld. Pas na een seconde of 3 krijg ik het pincodescherm. Hebben jullie dit ook.

• djmelvee
ObiTewodros schreef op donderdag 27 november 2014 @ 08:26:
Na de lollipop update als ik mijn tel aanzet dan kom ik rechtstreeks in de OS, ook al heb ik pincode ingesteld. Pas na een seconde of 3 krijg ik het pincodescherm. Hebben jullie dit ook.
Ja. Dat is gewoon zo in Lollipop. Niks erg aan ook toch? Je moet alsnog je PIN invoeren.

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Tuurlijk is dat wel erg als je een PIN hebt ingesteld om je OS te beschermen. Maar gaat het hier om de simkaart PIN of een PIN als android-beveiliging van je telefoon?

• djmelvee
woekele schreef op donderdag 27 november 2014 @ 08:43:
Tuurlijk is dat wel erg als je een PIN hebt ingesteld om je OS te beschermen. Maar gaat het hier om de simkaart PIN of een PIN als android-beveiliging van je telefoon?
De sim-PIN.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:42
ik denk dat de vraag voor ObiTewodros was.

(verder heb je volgens mij wel gelijk hoor, de SIM pin boeit niet, ook al zie je je OS, dan kan je toch niet bellen voor je sim unlocked is. maar wellicht heeft ObiTewodros een echt issue en betreft het bij hem de scherm unlock pin)

Strava

• Currry
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:39
Ik heb nog wel een minpuntje gevonden van dat nieuwe geluids en meldingen systeem. Als je Bluetooth aanzet en verbinding maakt met bijvoorbeeld je auto radio om muziek te spelen. Kun je alleen het Bluetooth volume nog wijzigingen met de knoppen. Als je het belvolume of prioriteit/stil/normaal wilt wijzigen moet je dit uiterst omslachtig via het menu doen. Verre van ideaal, zeker in de auto.

Ik zou hier weleens een keer Google over van feedback voorzien. Dit zou toch eenvoudig met een update veel beter kunnen!

• djmelvee
Prulleman schreef op donderdag 27 november 2014 @ 09:13:
[...]

(verder heb je volgens mij wel gelijk hoor, de SIM pin boeit niet, ook al zie je je OS, dan kan je toch niet bellen voor je sim unlocked is. maar wellicht heeft ObiTewodros een echt issue en betreft het bij hem de scherm unlock pin)
Ik weet het antwoord al, dus waarom niet het antwoord geven :+ Ben er zelf ook bekend mee, was mij namelijk ook al opgevallen. Maar inderdaad, mocht het zijn toestel PIN zijn zou dit een flink probleem zijn inderdaad..

• pitchdown
ik heb mijn sync-probleem met mijn carkit enigszins opgelost.
Ik merkte, dat wanneer ik outlook (exchange) een contact bewerkte en vervolgens koos voor opslaan, dat deze contact wel gesynced werd.
Ik heb dit voor al mijn contacten gedaan.

Enig idee wat hier mis gaat ?

• The Deaken
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 17:14

The Deaken

Nexus

Currry schreef op donderdag 27 november 2014 @ 09:34:
Ik heb nog wel een minpuntje gevonden van dat nieuwe geluids en meldingen systeem. Als je Bluetooth aanzet en verbinding maakt met bijvoorbeeld je auto radio om muziek te spelen. Kun je alleen het Bluetooth volume nog wijzigingen met de knoppen. Als je het belvolume of prioriteit/stil/normaal wilt wijzigen moet je dit uiterst omslachtig via het menu doen. Verre van ideaal, zeker in de auto.

Ik zou hier weleens een keer Google over van feedback voorzien. Dit zou toch eenvoudig met een update veel beter kunnen!
Was dit niet altijd al zo? Ik kan me herinneren dat dit in KK ook lastig was..

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-10 16:31
uzuri schreef op woensdag 26 november 2014 @ 09:43:
Ik had ook veel van de genoemde problemen met een wegvallende wifi verbinding en spontane crashes. De factory reset bracht uitkomst, dus is het proberen waard lijkt me. Lollipop loopt nu als een zonnetje met een duidelijk verbeterde accuduur t.o.v. 4.4.
Heb je een backup-restore tipje om zo soepel mogelijk terug te komen? Heb erg weinig zin om een hele avond te verklooien met het herinstalleren van een telefoon in de hoop dat het dan minder erg is.

• Prulleman
The Deaken schreef op donderdag 27 november 2014 @ 11:47:
[...]

Was dit niet altijd al zo? Ik kan me herinneren dat dit in KK ook lastig was..
volgens mij wel, was dat in KK ook lastig, maar draai eigenlijk altijd een custom rom, waar dan meestal een optie in zit om je "volume panel" expandable te maken (of standaard te expanden)

Strava

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
djmelvee schreef op donderdag 27 november 2014 @ 08:40:
[...]

Ja. Dat is gewoon zo in Lollipop. Niks erg aan ook toch? Je moet alsnog je PIN invoeren.
woekele schreef op donderdag 27 november 2014 @ 08:43:
Prulleman schreef op donderdag 27 november 2014 @ 09:13:
[...]

Het gaat om de sim-pin, maar toch vind ik het wel irritant, hoewel het voor de veiligheid niet zoveel uitmaakt, zie ik het toch als een bug.

• djmelvee
ObiTewodros schreef op donderdag 27 november 2014 @ 16:45:
[...]

[...]

[...]

[...]

Het gaat om de sim-pin, maar toch vind ik het wel irritant, hoewel het voor de veiligheid niet zoveel uitmaakt, zie ik het toch als een bug.
Ik zou dit niet omschrijven als bug, maar als een functie die jij niet prettig vind werken. Het werkt namelijk wel, dus een bug is het niet. Ben het inderdaad met je eens dat dit niet heel erg mooi werkt op deze manier, kan beter. :)

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Loekie schreef op donderdag 27 november 2014 @ 01:07:
[...]

Hoe heb je de backup gemaakt, Titanium, TWRP? Zit liever niet een halve dag aan herinstellen foon...
Kijk het even aan. De eerste dag Lollipop was bij mij ook waardeloos (echt slecht) maar de dag erna was het weer normaal. Dus mijn advies is om het even aan te kijken en als het slecht is inderdaad een factory reset te doen.

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-10 19:37
Iemand deze foutmelding wel eens gehad?

Afbeeldingslocatie: http://83.83.57.5/forumafbeeldingen/Screenshot_2014-11-27-18-42-08.png

Het is een gratis app en het gebeurd alleen op mijn nexus5 met lollipop.
Mijn nexus7 draait nog kitkat en die installeert hem prima.
Heb cache en gegevens van de playstore en google service framework al eens gewist.
Op de pc installeren met de playstore geeft een onbekende fout.
Net geprobeerd op m'n oude Nexus 7 die wel 5.0 draait, daar installeert hij ook niet...

[ Voor 9% gewijzigd door ComTech op 27-11-2014 19:07 ]

• Prulleman
ObiTewodros schreef op donderdag 27 november 2014 @ 16:45:
[...]

[...]

[...]

[...]

Hoezo bug? Of je nu wel of niet een paar seconden wat anders ziet, je kan ten alle tijden je sim unlock scherm weg drukken en andere zaken doen behalve bellen, sms en mobiel internet.

Strava

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Prulleman schreef op donderdag 27 november 2014 @ 19:56:
[...]

Hoezo bug? Of je nu wel of niet een paar seconden wat anders ziet, je kan ten alle tijden je sim unlock scherm weg drukken en andere zaken doen behalve bellen, sms en mobiel internet.
inderdaad lijkt me logisch ook, als je dat niet wil moet je de toestelvergrendeling (patroon, pin, face etc.) gewoon activeren.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• mandroid
Loekie schreef op donderdag 27 november 2014 @ 01:07:
[...]

Ik heb gewoon de fotos op google drive gezet, alle overige data zat bij mij al in de cloud.

Na factory reset vraagt lollipop of hij de laatste backup vd telefoon moet terug zetten, daarin kan je kiezen welke applicaties je opnieuw wil installeren en de rest gaat automatisch.

Verwijderd

Ligt het nu aan mij of kun je bij instellingen -> accu nu niet meer zien hoelang je batterij meegaat?
Hij laat wel zien hoelang ie nog meegaat...

• mandroid
Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2014 @ 20:16:
Ligt het nu aan mij of kun je bij instellingen -> accu nu niet meer zien hoelang je batterij meegaat?
Hij laat wel zien hoelang ie nog meegaat...
De tijd kan je niet meer direct zien. Je kan hem wel terug vinden in de "mobile standby" entry.

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:23
Sinds de lollipop update, doet de YouTube app het ook slecht. Video's willen af en toe helemaal niet meer starten. Meer mensen problemen?

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-10 20:29
mandroid schreef op donderdag 27 november 2014 @ 20:10:
[...]

Ik heb gewoon de fotos op google drive gezet, alle overige data zat bij mij al in de cloud.

Na factory reset vraagt lollipop of hij de laatste backup vd telefoon moet terug zetten, daarin kan je kiezen welke applicaties je opnieuw wil installeren en de rest gaat automatisch.
En zaten die automatisch in de cloud via de backupfunctie van Android? Of gebruikte je hiervoor een andere app?
Indien de automatische van Android: wordt dan echt alles behalve de foto's gebackupt? ook de smsen enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
in eerste instantie kon ik zo`n 1,5 met mijn n5 lollipop op de batterij.
Nu slecht nog 8 uur....iemand die dit herkend en hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostinFFM
pitchdown schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 08:35:
in eerste instantie kon ik zo`n 1,5 met mijn n5 lollipop op de batterij.
Nu slecht nog 8 uur....iemand die dit herkend en hoe dit op te lossen?
Stap 1, geduld. Het nieuwe OS moet eerst uitrekenen hoe of wat je batterij mee kan gaan.
Stap 2, oudere applicaties verwijderen welke een hoop resources vreten.

Direct na overstap van KitKat naar Lollipop had ik ook een levensduur van 5 tot 7 uren.
Na verwijderen van wat oudere apps, en 3 dagen calibratie doe ik er nu bijna 2 dagen mee, met gemiddeld tot hoog gebruik. Vervanging van AdAway door Adfree maakte in mijn geval een groot verschil.

Tevens heb ik alle applicaties die een fatsoenlijke mobiele website hebben (denk aan bijv. de oude tweakers app) eraf geknikkerd en gebuik nu gewoon de bookmarks vanuit chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
LostinFFM schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 08:43:
[...]

Stap 1, geduld. Het nieuwe OS moet eerst uitrekenen hoe of wat je batterij mee kan gaan.
Stap 2, oudere applicaties verwijderen welke een hoop resources vreten.

Direct na overstap van KitKat naar Lollipop had ik ook een levensduur van 5 tot 7 uren.
Na verwijderen van wat oudere apps, en 3 dagen calibratie doe ik er nu bijna 2 dagen mee, met gemiddeld tot hoog gebruik. Vervanging van AdAway door Adfree maakte in mijn geval een groot verschil.

Tevens heb ik alle applicaties die een fatsoenlijke mobiele website hebben (denk aan bijv. de oude tweakers app) eraf geknikkerd en gebuik nu gewoon de bookmarks vanuit chrome.
wel opvallend dat in eerste instantie 1,5 dag haalbaar was, en vervolgens slecht 6/7 uur?
Lijkt precies het omgekeerde gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostinFFM
pitchdown schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 08:47:
[...]

wel opvallend dat in eerste instantie 1,5 dag haalbaar was, en vervolgens slecht 6/7 uur?
Lijkt precies het omgekeerde gebeuren...
Iets recentelijk geinstalleerd sindsdien wat hiertoe kan leiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
LostinFFM schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 08:43:
[...]

Vervanging van AdAway door Adfree maakte in mijn geval een groot verschil.
Heb je daar een logische verklaring voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostinFFM
Smultie schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 09:13:
[...]

Heb je daar een logische verklaring voor?
Heel eerlijk gezegd niet.
Nadat ik merkte dat de app regelmatig zich eigen probeerde bij te werken, terwijl dit uitstond ben ik weer terug gestapt naar Adfree. Direct hierna nam mijn batterij levensduur toe.

Andere ondervinden geen problemen met deze applicatie.

Als altijd: YMMV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-09 16:49
Anderhalve week geleden Lollipop via ADB sideload op m'n N5 gezet en hij werkt prima. Qua snelheid merk ik niet zo heel veel verschil, maar het uiterlijk ziet er wel gelikt uit. Ook wat betreft accu verbruik merk ik niet veel verschil eerlijk gezegd.

Voor mijn internet radio thuis had ik een bijbehorende app die mijn router deed resetten zodra ik de app startte, maar dat probleem is weg nu ik Lollipop heb (zonder app update dus).

Overigens zet ik 's nachts mijn geluid voor meldingen uit via de switches van HD widgets. Oproepen, berichtjes en notificaties hoor ik dus niet, maar het wekker geluid blijft wel gewoon doorkomen. Ideaal dus.

Al met al zeer tevreden met Lollipop en ook nog steeds met m'n N5 die ik nu ongeveer een jaartje heb. Top telefoon moet ik zeggen!!

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain3

Brain3

<GoT> Brain3#2873

Nog altijd geen antwoord op mijn probleem gevonden.

Niemand ervaringen met groot mobiel data verbruik van "OS Services"?

Heeft geen zin om te wachten tot men abbo terug reset...dus terug data aangezet..we zien wel.

Hopelijk is het voorbij en komt het nooit terug, maar wat het dan was?

<GoT> Brain3#2873

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-10 11:14
Ik heb ook een piek in gebruik van mobiel data gebruik van "OS Services"; dit is echter wel tijdens de eerste 2 dagen waarop ik Lollipop heb draaien en heb hetzelfde gedrag gezien bij de vorige update.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-10 09:17
Jur gen schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 10:26:
...

Overigens zet ik 's nachts mijn geluid voor meldingen uit via de switches van HD widgets. Oproepen, berichtjes en notificaties hoor ik dus niet, maar het wekker geluid blijft wel gewoon doorkomen. Ideaal dus.
...
Is dit niet gewoon "prioriteit"? Bij mij is alles stil, ook geen LED meldingen maar de wekker gaat af. Gewoon volume down en dan "prioriteit" aan tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoelzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-07 18:19
Ik gebruik mijn Nexus 5 veel voor het streamen van muziek (bijvoorbeeld via TuneIn Radio of YouTube). Ik stream dan naar een CromeCast. Tot een paar weken geleden had ik een Iphone en streamde ik naar een Airport. Wanneer er een stream liep, kon ik via de volumetoetsen het volume van de stream bepalen, ook als het scherm van de Iphone uit was.

Dit lukt niet bij de Nexus 5. Ik moet altijd naar de app zelf gaan en dan kan ik pas het volume wijzigen. Heeft iemand daar een oplossing voor? Ik heb in de instellingen gekeken, maar kan dit niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-09 16:49
Kan ook, komt op hetzelfde neer.
Van LED verlichting heb ik geen last met m'n ogen dicht ;)
bartsled schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 11:27:
[...]

Is dit niet gewoon "prioriteit"? Bij mij is alles stil, ook geen LED meldingen maar de wekker gaat af. Gewoon volume down en dan "prioriteit" aan tikken.

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
vorige week gepost over dramatisch batterijverbruik, ik ging toen in 1u20m van 100% naar 8% met alleen maar Maps (+bluetooth carkit + bluetooth G Watch R).
Na wat oude apps gedeïnstalleerd te hebben en het apparaat wat tijd heeft gehad de batterij te kalibreren had ik vanochtend 1u navigatie met Maps en had ik nog 40%.
Ik hoop dat dit een vooruitgang is, maar de enige manier om het te testen is als ik weer een keer in file terechtkom en weer wat langer onderweg ben, eens kijken of die laatste 20 minuten dan echt een drop van 40 naar 8 betekent, of dat dit enkel wat issues in het begin waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
striner schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 12:20:
vorige week gepost over dramatisch batterijverbruik, ik ging toen in 1u20m van 100% naar 8% met alleen maar Maps (+bluetooth carkit + bluetooth G Watch R).
Na wat oude apps gedeïnstalleerd te hebben en het apparaat wat tijd heeft gehad de batterij te kalibreren had ik vanochtend 1u navigatie met Maps en had ik nog 40%.
Ik hoop dat dit een vooruitgang is, maar de enige manier om het te testen is als ik weer een keer in file terechtkom en weer wat langer onderweg ben, eens kijken of die laatste 20 minuten dan echt een drop van 40 naar 8 betekent, of dat dit enkel wat issues in het begin waren.
Scheelt nauwelijk iets:

Van 100 naar 8% is 92% in 80 minuten = 1.15%/minuut
Van 100 naar 40% in 1 uur = 1%/minuut.

Scheelt wel iets, maar niet denderend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Laatst online: 29-08 19:06
inderdaad, nu je het zo zegt...toch maar een factory reset doen binnenkort dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-10 11:21
ejramse schreef op woensdag 26 november 2014 @ 15:13:
[...]

Held! _/-\o_

Al 1,5 jaar heb ik dit, en had me er maar bij neergelegd. Gisteren even een categorie aan alle Exchange contacten toegevoegd, en meteen benaderbaar vanuit mijn navigatie! (2011 Ford Mondeo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-10 23:21

Jag

J0YR1D3R schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:41:
[...]

Behalve dat hij elke keer wanneer je een unlock doet hij gaat kijken waar je bent. Ik ben daarom van Device Only naar Battery saving gegaan. GPS bleef namelijk elke unlock tussen de 5 en 30 sec actief. Ik heb Trusted Locations uit staan, dus wat mij betreft mag Google dit een keer fixen.
Andere mensen hier ook last van dat bij elke unlock de gps aangaat? Best irritant :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Laatst online: 11-10 22:10
Jag schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 14:05:
[...]

Andere mensen hier ook last van dat bij elke unlock de gps aangaat? Best irritant :D
Ja, dat heb ik ook. Vroeger stond bij mij gps altijd aan, nu switch ik handmatig als ik ga navigeren.

Met apps opps al wat zitten pielen, maar nog niet de juiste app gevonden die hem aanzet bij elke unlock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Google services doet dat, volgens mij voor de nieuwe optie trusted Wi-Fi, voor uitschakelen lock in bekende zones (smart lock) ook al gebruik je geen code lock of smart lock, toch gaat gps even aan bij unlocken...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:06

Laguna

Connaisseur

Jag schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 14:05:
[...]

Prulleman schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 14:20:
Google services doet dat, volgens mij voor de nieuwe optie trusted Wi-Fi, voor uitschakelen lock in bekende zones (smart lock) ook al gebruik je geen code lock of smart lock, toch gaat gps even aan bij unlocken...
Klopt (al is het niet voor trusted WiFi, maar trusted locations), je kan dit voorkomen door bij Instellingen -> Locatie, de modus te veranderen van "grote nauwkeurigheid" naar "accubesparing".

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-10 23:21

Jag

Ja, je gps uitzetten dus. Maar dan moet ik elke keer heen-en-weer met die instelling. Ok, nou maar accepteren dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:56
Na bijna een jaar de Nexus 5 gebruikt te hebben gaat hij vervangen worden door een One Plus One en dat heeft vooral mee te maken dat de batterij gewoon te vaak te snel leeg was. Voor de rest heerlijk snel toestel, waar ik erg veel plezier mee gehad heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:06

Laguna

Connaisseur

Jag schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 15:35:
Ja, je gps uitzetten dus. Maar dan moet ik elke keer heen-en-weer met die instelling. Ok, nou maar accepteren dus :P
Hmm inderdaad je hebt gelijk. Ik had gehoopt dat een navigatie app die instelling kon overrulen, maar helaas..

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Jefrim schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 15:46:
Na bijna een jaar de Nexus 5 gebruikt te hebben gaat hij vervangen worden door een One Plus One en dat heeft vooral mee te maken dat de batterij gewoon te vaak te snel leeg was. Voor de rest heerlijk snel toestel, waar ik erg veel plezier mee gehad heb.
Leuk toestel. Jammer dat het geen LTE van KPN ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Smultie schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 15:52:
[...]

Leuk toestel. Jammer dat het geen LTE van KPN ondersteunt.
is voor mij ook een no-go vooral door het ontbreken 4g

ik heb trouwens nu Lollipop build LRX21O maar zie op xda ook de build LRX21V voorbijkomen of is dit een build van de nexus player?
Pagina: 1 ... 96 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.