Accuduur is met Lollipop toch wel vooruit gegaan, onlangs nog 5 en een half uur schermtijd gehaald door het toestel over een periode van 12 uur veel te gebruiken (diverse apps, geen games en geen video). Zoveel schermtijd heb ik met KitKat nooit gehaald.
Alleen met de nieuwe Google Play Services 6.5, Smart Lock locatie aan, Google Fit aan en locatie op grote nauwkeurigheid, dan haal ik toch moeilijk het einde van de dag.
Punt 1 heb ik ook 1x gehad, ongetwijfeld een bug, maar nog niet kunnen recreëren.
Wel heel apart dit, elke provider heeft een 06 nummer staan wat bij mijn weten uit maximaal 10 cijfers kan bestaan en dat zie je ook terug in de tabel, behalve dus bij Vodafone die een 11 cijferig nummer hanteren?
Als je bij Instellingen -> Locatie -> Accubesparing selecteert dan wordt je locatie bepaalt oa door WiFi, maar echt op basis van een bepaald netwerk is niet mogelijk. Misschien gevoelig voor security issues ivm spoofing?
jip_86 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:45:
Ik zie in mijn batterijgrafiek ook nog altijd Wifi aan staan. Heb de bekende dingen als dat hij wifi aan mag zetten voor locatie al uit staan, maar de balk blijft gewoon doorlopen. Dat was in 4.4 nooit zo, en nu met 5.0 wel. Heb het dus het idee dat er ergens iets illegaal zelf Wifi aanhoud

Heb je wel bij geavanceerde wifi-instellingen "scannen altijd beschikbaar" uitgezet? Dit was in 4.4 ook al.
Ekfad schreef op woensdag 26 november 2014 @ 15:31:
[...]
Ik heb de gewoonte hem smorgens op werk op te laden en dan haalde ik makkelijk de volgende middag.
Nu jammer genoeg enkel nog net voor het bed gaan.
[...]
Gewoon (mail, bellen, spelletjes, internet (wifi en 4G), enz )gebruik. Feit is dat er aan mijn gebruik niets gewijzigd is maar ik dus na de update op 40% zit van het originele verbruik.
Voor iedereen die net als Ekfad de update naar Lollipop via OTA heeft gedaan en dit soort problemen ervaart, voer eerst een factory reset uit en kijk of daarmee het probleem opgelost is.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H