[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.235 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
October schreef op maandag 01 december 2014 @ 20:25:
[...]

WTF inderdaad :D

Nou heb ik hele topic niet gelezen maar dit krijg ik standaard bij "Paginabeheer" FB app als ik naar appinstellingen ga.

Ook werkt de recente schermen gedoe niet bij mij. Als ik alles sluit, dan hoort er te staan "Uw recente schermen worden hier weergegeven", ik krijg nog echter schermen van Android systeem en andere schermen die ik niet heb geopend.

Is het de grafische kaart denken jullie? Of is het echt Android 5.0?
Heb af en toe ook dit soort dingen, alleen niet zo hectisch. Wel van die rare flikkeringen (die overigens maar 0.5 seconde duren). Denk dat het Android 5.0 is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:10

Laguna

Connaisseur

beugeldop schreef op maandag 01 december 2014 @ 16:17:
Ik heb de NL Alert netjes ontvangen; N5, vodafone 4G, android 4.4.4
Blijkbaar zat je dan om 12 uur niet op het 4G netwerk van Vodafone.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frikandel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:43
October schreef op maandag 01 december 2014 @ 19:44:
[...]

Same here! Ik heb ook last van dit soort rare dingen, zie afbeelding. Dit had ik nooit met 4.4.4 en sinds de update alleen maar rare artifacts.

[afbeelding]
Dat heb ik ook bij vrij veel apps sinds de 5.0 update!
Ik vermoed echter dat het komt door de nieuwe runtime of zoiets dergelijks, want als een app officiële support toevoegd voor Lollipop heb ik er meestal geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-10 15:50
lantaarnappel schreef op maandag 01 december 2014 @ 23:33:
[...]

Dat heb ik ook bij vrij veel apps sinds de 5.0 update!
Ik vermoed echter dat het komt door de nieuwe runtime of zoiets dergelijks, want als een app officiële support toevoegd voor Lollipop heb ik er meestal geen last meer van.
Ik heb dit ook, bovenop de al eerder genoemde klachten die ik had notabene. Merkte het eerst op bij de AliExpress app, bij het terugschakelen vanaf een plaatje kreeg je die rare GPU glitch te zien.

Zo te zien is dit met meer apps dus zo. Wat een ellende wederom, ik was nog wel zo enthousiast over Lollipop pre-release. Begint toch aardig in te kakken al met al nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
Als mensen mij via handsfree functie horen maar op normale manier niet. Is de mic dan helemaal kapot of is er nog hoop voor mij?
Toestel heb ik nog geen jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:39
ninasky11 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 04:50:
Als mensen mij via handsfree functie horen maar op normale manier niet. Is de mic dan helemaal kapot of is er nog hoop voor mij?
Als het hardware fout is valt het gewoon onder garantie.

Verder heb je in Nederland gewoon 2 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurricurry
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-10 20:13
Ik heb een probleem met mijn Nexus 5.
Sinds de lollipop update die ik geflashed heb via adb heb ik last van oproepen die niet door komen.

Mijn vriendin en moeder hebben mijn afgelopen dagen gebeld en heb geen gemiste oproep gekregen. Zelfs geen melding van gemiste oproep als ik geen netwerk had.

Toen maar Factory reset gedaan en probleem was opgelost.

Nu ben ik een weekje aan het werken na de reset. Terug van hetzelfde. Ik kan wel bellen, SMSen en SMS ontvangen. Maar geen telefoons ontvangen.

Iemand gelijkaardige probleempjes gehad?
Zou dit en bug in lollipop kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01:36

Barbas

Gallego!

hurricurry schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 08:09:
Iemand gelijkaardige probleempjes gehad?
Zou dit en bug in lollipop kunnen zijn?
Ik herken die problemen niet. Welke provider heb je?

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Is de nexus 5 ondertussen al een verouderde telefoon op de markt of is het nog de moeite deze nog te bestellen? De nexus 6 en OnePlusOne vind ik te groot, of zijn er momenteel betere alternatieven dan de nexus 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14-10 14:20

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Droned schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 12:57:
Is de nexus 5 ondertussen al een verouderde telefoon op de markt of is het nog de moeite deze nog te bestellen? De nexus 6 en OnePlusOne vind ik te groot, of zijn er momenteel betere alternatieven dan de nexus 5?
Hij is inmiddels ongeveer een jaar oud, maar hij werkt echt nog prima. Heb 'm laatst nog aan iemand aangeraden. Voor deze prijs vind je echt geen fijnere telefoon die zo soepel draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-10 10:31

icecreamfarmer

en het is

Hier steeds vaker dat de playstore zegt geen verbinding te hebben waarna ik moet herstarten om updates te krijgen. Hebben meer mensen daar last van?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas

Barbas

Gallego!

Ken. schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 13:04:
[...]

Hij is inmiddels ongeveer een jaar oud, maar hij werkt echt nog prima. Heb 'm laatst nog aan iemand aangeraden. Voor deze prijs vind je echt geen fijnere telefoon die zo soepel draait.
Same met de Oneplus idd. :)

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
Is het mogelijk als je patroon gebruikt bij beveiliging dat als je het scherm aanzet dat je onmiddelijk in patroon komt,nu moet je eerst nog vegen ?
In kitkat kon je dit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexuscomeon
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-01-2022
Droned schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 12:57:
Geweldige smarthphone heb hem pas gehaald met Android L er nu op werkt niet normaal snel. Switch zo gemakkelijk van het een naar het ander en de batterij is gewoon redelijk.
Geluid vind ik redelijk goed. ( leest in veel recensies dat die matig is)
Beeld is van een zeer goed niveau.
Qua smarthphones zijn er op dit moment nog relatief weinige die het beter doen dan de Nexus 5.
Natuurlijk de Iphone 6 en de Nexus 6 zijn beter qua specs, maar het is niet dramatisch beter. Ze zijn iets sneller, hebben een groter scherm (te groot) en dat was het dan ook.

Dus het is zeker het geld waard als je een zeer goede smarthphone wil moet je zeker deze kopen. Anders heb je andere goede telefoons van o.a. Motorola rond de 200 euro maar wel minder dan de Nexus 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexuscomeon
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-01-2022
Maar ja, als je problemen krijgt met je Oneplus kost het wel veel meer moeite om hem helemaal weer op te sturen en zal het langer duren, voordat die gerepareerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:50
1475paul schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 16:05:
Is het mogelijk als je patroon gebruikt bij beveiliging dat als je het scherm aanzet dat je onmiddelijk in patroon komt,nu moet je eerst nog vegen ?
In kitkat kon je dit wel.
Volgens mij niet. Maar als je smart unlock aan hebt staan, hoef je alleen maar te vegen.
(werkt ook niet altijd vlekkeloos, vooral in het donker.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
baronruud schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 16:47:
[...]

Volgens mij niet. Maar als je smart unlock aan hebt staan, hoef je alleen maar te vegen.
(werkt ook niet altijd vlekkeloos, vooral in het donker.)
Met alleen vegen lukt dit ook ,heb je geen smartlock nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:50
1475paul schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 18:22:
[...]

Met alleen vegen lukt dit ook ,heb je geen smartlock nodig
Niet, als je ook een patroon als beveiliging hebt ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
baronruud schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 18:26:
[...]

Niet, als je ook een patroon als beveiliging hebt ingesteld.
We houden het hierbij, het is 1 van de vele vage keuzes van Google in 5.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier worden een aantal lollipop issues besproken:

9 Common Nexus Lollipop Problems & How to Fix Them http://drippler.com/drip/...pop-problems-how-fix-them Via j.mp/drippler_app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:00
Ik geloof dat de 5.0.1. binnenkort op internet komt. Die zal wel wat kinderziektes aanpassen.
Mijn telefoon wordt namelijk ook iets trager. Van app terug naar app-drawer zit tijd tussen. Dat had ik niet op 4.4. Zullen wel kinderziektes zijn die Google oplost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostinFFM
  • Laatst online: 11-09 08:56
Dubrillion schreef op woensdag 03 december 2014 @ 07:20:
Ik geloof dat de 5.0.1. binnenkort op internet komt. Die zal wel wat kinderziektes aanpassen.
Mijn telefoon wordt namelijk ook iets trager. Van app terug naar app-drawer zit tijd tussen. Dat had ik niet op 4.4. Zullen wel kinderziektes zijn die Google oplost :)
Voor een selectief aantal Nexus apparaten zijn deze reeds beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-10 16:31
Na een verschrikkelijke OTA Lollipop ervaring (extreem traag, batterij extreem snel leeg, veel app crashes) toch maar een factory reset gedaan. Als gevolg daarvan krijg ik de helft van m'n apps automagisch terug, de andere helft moet ik zelf nog installeren.

Eerste indrukken:
- snelheid een stuk beter
- batterij nog steeds dramatisch, in de battery info staan allemaal hele lage percentages maar hij loopt leeg als een dolle, zonder heavy use haal ik echt het einde van de dag niet.
- waar zit in hemelsnaam de switch verstopt om de toetsenbord-trilfunctie uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas

Barbas

Gallego!

Instellingen - Taal en Invoer - Google toetsenbord - Voorkeuren - Trillen bij toetsaanslag

Ik ga ervanuit dat je Google toetsenbord gebruikt :P

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:44

DaRoot

Some say...

ninasky11 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 04:50:
handsfree functie gebruikt andere microfoon dan de normale manier. Heb je er een hoesje omheen? Mijn vriendin had ook zelfde klacht bij haar N5.. Hoesje zat net niet helemaal goed. Google anders ff waar de microfoons precies zitten, kun je beetje schoonblazen..

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Laatst online: 14-10 19:13

Denko

|{ing Øf ßlitz

nexuscomeon schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 16:43:
[...]

Maar ja, als je problemen krijgt met je Oneplus kost het wel veel meer moeite om hem helemaal weer op te sturen en zal het langer duren, voordat die gerepareerd wordt.
Grappig dat dit meerdere malen wordt aangehaald. Maar toen ik problemen had met mijn USB poort op de nexus 5 duurde het 2x 3 weken. (eerste keer kreeg ik hem 3 weken later met doodleuk de melding "toestel was geroot, als coulance hard reset gedaan"..... Mooi verhaal, maar ghost opladen en 50% van de tijd opladen deed hij dus nog steeds. 2e keer ging het wel goed.

Bij de oneplus is het een RMA aanmaken, opsturen, zodra ze hem ontvangen hebben krijg je een andere opgestuurd uit engeland. Van wat ik heb begrepen op het forum: 5 dagen tot MAX 3 weken. Doe mij die maar dan.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:01
Moest gisteren een interview opnemen met mijn nexus 5, maar opname was uiteindelijk heel slecht. Geluid lijkt constant een beetje te 'haperen', waardoor het lastig te verstaan is. Heb meerdere programma's geprobeerd dus daar kan het niet aanliggen. Meer mensen last van dit probleem gehad en weet iemand misschien wat je hier aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Mizgala28 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 19:00:
[...]

We houden het hierbij, het is 1 van de vele vage keuzes van Google in 5.0.
Geen vage keuze, dit is gedaan zodat je nog je notificaties op je lockscreen kan zien ipv direct je patroon beveiliging, oftewel een weloverwogen keuze van Google.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazman67
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-04 11:59
Goed nieuws, maar nog niet helemaal. Android 5.0.1 is uit, maar nog niet voor de Nexus 5. Dus of de sms bug voor Vodafone gebruikers (ik ook dus) is opgelost, effe wachten nog. Nog even op KitKat blijven

Google rolt Android 5.0.1 uit naar Nexus-tablets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejramse
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:07
Ik zie in de wijzigingen in Android 5.0.1 wel voorbij komen:
Add configuration to control converting sms destination number
Ik hoop dat dit de oplossing is voor het niet kunnen SMS'en naar +31 nummers met Vodafone.

Bron: http://www.xda-developers...d-5-0-1_r1-source-images/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

ejramse schreef op woensdag 03 december 2014 @ 13:41:
Ik zie in de wijzigingen in Android 5.0.1 wel voorbij komen:

[...]

Ik hoop dat dit de oplossing is voor het niet kunnen SMS'en naar +31 nummers met Vodafone.

Bron: http://www.xda-developers...d-5-0-1_r1-source-images/
Kans is erg groot: de aanpassing is voor o.a. provider mcc204-mnc04 en laat dat nou net Vodafone NL zijn.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 10:53
nexuscomeon schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 16:41:
[...]

...

Geluid vind ik redelijk goed. ( leest in veel recensies dat die matig is)

...
Dit komt wellicht omdat de Nexus 5 na een paar maanden een revisie heeft gekregen waarin de speaker uitgang en microfoon ingang aan de onderkant zijn vergroot.

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-10 15:50
Arrahant schreef op woensdag 03 december 2014 @ 14:06:
[...]

Dit komt wellicht omdat de Nexus 5 na een paar maanden een revisie heeft gekregen waarin de speaker uitgang en microfoon ingang aan de onderkant zijn vergroot.
Volgens mij is dat maar een broodje aap verhaal die revisie. Daar is niks officieel van bekend gemaakt. Daarbij waren die grotere gaten maar bij een enkel toestel aangetroffen. Ik heb ze ook niet en wel een veel latere productiedatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:59
jip_86 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:45:
Ik zie in mijn batterijgrafiek ook nog altijd Wifi aan staan. Heb de bekende dingen als dat hij wifi aan mag zetten voor locatie al uit staan, maar de balk blijft gewoon doorlopen. Dat was in 4.4 nooit zo, en nu met 5.0 wel. Heb het dus het idee dat er ergens iets illegaal zelf Wifi aanhoud :(
Merk net op dat het wifibalkje niet meer doorloopt in de batterijgrafiek als wifi uit staat. Batterijduur staat nu na een uur of vijf op 87% en 1 day 15 hours left. Gok dat er ergens een update in een van de frameworks is geweest zo te zien want dat was niet zo lang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:50
jelmervos schreef op woensdag 03 december 2014 @ 13:54:
[...]

Kans is erg groot: de aanpassing is voor o.a. provider mcc204-mnc04 en laat dat nou net Vodafone NL zijn.
Erg jammer dat ze dan niet even de aanpassing voor national data roaming voor mmc204-mnc12 (Telfort) hebben meegepakt :-(

De oplossing is eenvoudig zoals ze hier doen. Weet iemand hoe je dit zelf toe zou kunnen voegen aan de standaard rom?

[ Voor 24% gewijzigd door wmn79 op 03-12-2014 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Ik had deze opmerking ook aan androidworld.nl getipt, en die hebben er vervolgens een artikel over geschreven.

Ikzelf kon niet verifiëren dat het om vodafone NL ging of wat er precies gefixt was, maar blijkbaar zeggen ze het volgende erover:
Na de code doorgespit te hebben lijkt het er op dat het probleem zat in de ondersteuning voor klanten van de Amerikaanse provider Verizon. Wanneer deze op het Nederlandse Vodafone-netwerk zitten door middel van roaming, moeten de telefoonnummers waar een sms naar verstuurd wordt door het systeem worden aangepast. Ten onrechte werd dit voor álle gebruikers op het Vodafone-netwerk gedaan, waardoor berichten ineens werden verstuurd via een buitenlands nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurricurry
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-10 20:13
Resteleiro schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 08:11:
[...]

Ik herken die problemen niet. Welke provider heb je?
Proximus.
Na de reset ging alles goed. Tot het terug kwam
Toen ze me niet met konden bereiken had ik wel volle ontvangst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:17
Whatsapp Version 2.11.458 geeft geen geluiden meer in priority modus. Nu te downloaden van officiele whatsappsite en ik heb hem op wetransfer gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:49
striner schreef op woensdag 03 december 2014 @ 15:34:
Ik had deze opmerking ook aan androidworld.nl getipt, en die hebben er vervolgens een artikel over geschreven.

Ikzelf kon niet verifiëren dat het om vodafone NL ging of wat er precies gefixt was, maar blijkbaar zeggen ze het volgende erover:

[...]
Interessant! Betekend dus echt een bug van Google en niet een vage setup van Vodafone

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:40
Megupe schreef op woensdag 03 december 2014 @ 19:19:
Whatsapp Version 2.11.458 geeft geen geluiden meer in priority modus.
Maar hij toont wel altijd die nieuwe heads-up notificatie. Dat vind ik helemaal niet nodig voor Whatsapp, de meeste appjes zijn niet zo belangrijk. Super irritant dus, hoe zet ik het uit?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Prulleman schreef op woensdag 03 december 2014 @ 19:37:
[...]

Interessant! Betekend dus echt een bug van Google en niet een vage setup van Vodafone
Toen ik dat zei geloofde mij niemand, blijk ik dus gelijk te hebben ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulklooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:49
De hamvraag blijft wanneer 5(.01) nu eindelijk OTA wordt uitgerold voor Vodafone klanten. Ik ga zaterdag naar India, maar ik denk dat ik dus niet hoef te verwachten dat ik m daarvoor al heb? Hopenlijk is ie dan al zelf te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paulklooster schreef op woensdag 03 december 2014 @ 23:50:
De hamvraag blijft wanneer 5(.01) nu eindelijk OTA wordt uitgerold voor Vodafone klanten. Ik ga zaterdag naar India, maar ik denk dat ik dus niet hoef te verwachten dat ik m daarvoor al heb? Hopenlijk is ie dan al zelf te installeren
Hij is allang zelf te installeren. Zie een paar pagina's terug, staat een link naar exacte uitleg.

Super makkelijk te doen, wel even aan de pc hangen. Zo heb ik de OTA ook geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Dat is 5.0.0, niet 5.0.1, daarvan zijn de factory images en ota nog niet uit. Op aosp zijn ze wel bij, ik heb een custom rom op basis van 5.0.1, (maar geen Vodafone om te testen)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:08
Wat mij opvalt met lollipop is dat `s avond mijn batterij nog op 80% is, en in de ochtend de N5 volledig leeg is.
Iemand die dit herkend?

ik zie in de accu historie een snelle schuine lijn naar beneden m.b.t. de accuduur.

[ Voor 23% gewijzigd door pitchdown op 04-12-2014 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
pitchdown schreef op donderdag 04 december 2014 @ 10:52:
Wat mij opvalt met lollipop is dat `s avond mijn batterij nog op 80% is, en in de ochtend de N5 volledig leeg is.
Iemand die dit herkend?

ik zie in de accu historie een snelle schuine lijn naar beneden m.b.t. de accuduur.
Altijd of 1 keer? Al veerboot?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Prulleman schreef op donderdag 04 december 2014 @ 12:11:
[...]

Altijd of 1 keer? Al veerboot?
veerboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Wat zegt je accuhistorie nog meer? Dat het een schuine lijn naar beneden is wil ik wel geloven als je batterij in een nacht leeg is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Gereboot, kent Swype blijkbaar niet :D

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankaro
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-08-2020

Frankaro

Greatness Awaits

Ben sinds gisteren eigenaar van de Nexus 5. Fijne unit! Ligt veel beter in de hand dan de Xperia Z en is lekker snel. Batterij gaat wel minder lang mee dan de Z maar dat is misschien ook wel omdat ik er nog veel mee aan het 'klooien' ben. :D Maar even afwachten hoe dat gaat met normaal gebruik. Staat nu Android 4.4 op maar ik begrijp het dus goed dat de 5.0 update is uitgesteld?

[ Voor 9% gewijzigd door Frankaro op 04-12-2014 16:17 ]

PSNid: robero50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarijnL
  • Laatst online: 22-09 15:17
Ik heb sinds een paar dagen last van een flinke battery drain.. Als ik op mijn accu pagina onder instellingen kijk zie ik het proces "verwijderde gebruiker" helemaal bovenaan staan als groot verbruiker!

Ik heb echter geen gebruik gemaakt van de optie om meerde gebruikeraccounts aan te maken.. Iemand die dezelfde problemen heeft?

De Nexus houdt de "verwijderde gebruiker" al 7 uur en 14 minuten actief.. Dit loopt nog steeds door, ook na een reboot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:17
MarijnL schreef op donderdag 04 december 2014 @ 16:23:
Ik heb sinds een paar dagen last van een flinke battery drain.. Als ik op mijn accu pagina onder instellingen kijk zie ik het proces "verwijderde gebruiker" helemaal bovenaan staan als groot verbruiker!

Ik heb echter geen gebruik gemaakt van de optie om meerde gebruikeraccounts aan te maken.. Iemand die dezelfde problemen heeft?

De Nexus houdt de "verwijderde gebruiker" al 7 uur en 14 minuten actief.. Dit loopt nog steeds door, ook na een reboot!
Heb ik ook op mijn Nexus 7-2013 tablet last van gehad. Had een guest user accout gemaakt, een keer gebruikt, daarna verwijderd en kreeg toen dit. Guest access helemaal uitzetten en rebooten heeft het opgelost voor mij. https://twitter.com/gertvdijk/status/533923408493682688

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarijnL
  • Laatst online: 22-09 15:17
gertvdijk schreef op donderdag 04 december 2014 @ 16:25:
[...]

Heb ik ook op mijn Nexus 7-2013 tablet last van gehad. Had een guest user accout gemaakt, een keer gebruikt, daarna verwijderd en kreeg toen dit. Guest access helemaal uitzetten en rebooten heeft het opgelost voor mij. https://twitter.com/gertvdijk/status/533923408493682688
Mijn dank is groot voor deze snelle reactie! Hoop dat het ook voor mij werkt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:11
Frankaro schreef op donderdag 04 december 2014 @ 16:15:
Ben sinds gisteren eigenaar van de Nexus 5. Fijne unit! Ligt veel beter in de hand dan de Xperia Z en is lekker snel. Batterij gaat wel minder lang mee dan de Z maar dat is misschien ook wel omdat ik er nog veel mee aan het 'klooien' ben. :D Maar even afwachten hoe dat gaat met normaal gebruik. Staat nu Android 4.4 op maar ik begrijp het dus goed dat de 5.0 update is uitgesteld?
De 5.0 update is niet uitgesteld, deze kan je OTA ophalen via Instellingen > Over de telefoon > Systeemupdates.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
bardi-1 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 17:13:
[...]

De 5.0 update is niet uitgesteld, deze kan je OTA ophalen via Instellingen > Over de telefoon > Systeemupdates.
Dat werkt pas als je aan de beurt bent

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulklooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:49
bardi-1 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 17:13:
[...]

Dus niet als je, net als ik, Vodafone hebt. Afwachten wanneer 5.01 dus komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 19:48
Ik gebruik nu sinds 2 dagen de mi band.. En vind het erg fijn dat ik mijn telefoon niet meer hoef te unlocken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Laatst online: 14-10 15:30
Nog meer mensen last er last van dat wanneer je zaklamp gebruikt(middels van boven naar beneden vegen) dat die na ongeveer 1 minuut vanzelf uitgaat. Vervolgens is die niet meer aan te krijgen en moet ik het doen met het scherm....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas

Barbas

Gallego!

Trezzahn schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 05:55:
Nog meer mensen last er last van dat wanneer je zaklamp gebruikt(middels van boven naar beneden vegen) dat die na ongeveer 1 minuut vanzelf uitgaat. Vervolgens is die niet meer aan te krijgen en moet ik het doen met het scherm....
Ik heb bovenstaande net hier geprobeerd. De zaklamp bleef aan totdat ik op de powerbutton klikte om het scherm te unlocken. Op dat moment ging de zaklamp uit en is deze niet meer aan te krijgen 8)7 Waarschijnlijk een reboot nodig om dit weer te kunnen gebruiken.

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-10 13:10
Resteleiro schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 08:33:
[...]

Ik heb bovenstaande net hier geprobeerd. De zaklamp bleef aan totdat ik op de powerbutton klikte om het scherm te unlocken. Op dat moment ging de zaklamp uit en is deze niet meer aan te krijgen 8)7 Waarschijnlijk een reboot nodig om dit weer te kunnen gebruiken.
Is een bekende bug, en voor zover ik weet ook al bij google gemeld. Zal vast worden opgelost met een update

[ Voor 22% gewijzigd door Shivan_20 op 05-12-2014 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:07
Installeer je toch even een zaklamp app, of is het probleem dan nog steeds daar?

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
aveenhuysen schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 10:32:
Installeer je toch even een zaklamp app, of is het probleem dan nog steeds daar?
Ik gebruikte onder Kit Kat een zaklamp app en ook daar heb ik hetzelfde gezien. Blijkbaar houd de driver onder bepaalde omstandigheden op of raakt in de war. Zowel met lamp uit als met lamp aan (wat extra irritant is natuurlijk).

Symptoom is, de lamp is niet meer te besturen. Ook niet als je de zaklamp app geforceerd stopt en hertstart. Ook telefoon "uit" en "aan" (dus in/uit standby) helpt niet. Alleen een reboot helpt omdat dan de driver helemaal opnieuw wordt geïnitialiseerd. Trad sporadisch op, heb het niet kunnen reproduceren.

Als de driver niet is aangepast (en waarom zou dat) dan kan dit best nog steeds in Lollipop zitten. Het verschil is dat nu de zaklamp in de officiële software zit en niet in een 3rd party app. Hopelijk worden we nu meldingen van gemaakt en het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
jip_86 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 12:27:
Wat zegt je accuhistorie nog meer? Dat het een schuine lijn naar beneden is wil ik wel geloven als je batterij in een nacht leeg is :+
Nog steeds hetzelfde issue...ook na reboot.
Vanaf 2 uur s` nachts zie ik de batterij erg snel naar beneden duiken.

Als ik dan de verbruikers opvraag :
20% Beeldscherm
8% Android Systeem
De rest ca. 1%

Iemand een die wat hier mis gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 10-10 10:31

icecreamfarmer

en het is

pe1dnn schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 13:20:
[...]

Ik gebruikte onder Kit Kat een zaklamp app en ook daar heb ik hetzelfde gezien. Blijkbaar houd de driver onder bepaalde omstandigheden op of raakt in de war. Zowel met lamp uit als met lamp aan (wat extra irritant is natuurlijk).

Symptoom is, de lamp is niet meer te besturen. Ook niet als je de zaklamp app geforceerd stopt en hertstart. Ook telefoon "uit" en "aan" (dus in/uit standby) helpt niet. Alleen een reboot helpt omdat dan de driver helemaal opnieuw wordt geïnitialiseerd. Trad sporadisch op, heb het niet kunnen reproduceren.

Als de driver niet is aangepast (en waarom zou dat) dan kan dit best nog steeds in Lollipop zitten. Het verschil is dat nu de zaklamp in de officiële software zit en niet in een 3rd party app. Hopelijk worden we nu meldingen van gemaakt en het opgelost.
Ik heb het ook gehad maar alleen onder L. Er lijkt iets fout te gaan met de camera want die wil dan ook niet meer opstarten.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

pitchdown schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 13:20:
[...]

Nog steeds hetzelfde issue...ook na reboot.
Vanaf 2 uur s` nachts zie ik de batterij erg snel naar beneden duiken.

Als ik dan de verbruikers opvraag :
20% Beeldscherm
8% Android Systeem
De rest ca. 1%

Iemand een die wat hier mis gaat?
Met deze info kan niemand daar wat over zeggen, je kan beter een screenshot posten van je accu gebruik en daarbij vermelden hoe lang je scherm aan heeft gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Laguna schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 13:36:
[...]

Met deze info kan niemand daar wat over zeggen, je kan beter een screenshot posten van je accu gebruik en daarbij vermelden hoe lang je scherm aan heeft gestaan.
Deze zal ik maken.
netto staat vanaf `s avonds elf uur tot 7 uur in de ochtend mijn scherm niet aan.
En toch is de accu dan op 4%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Laatst online: 15:21
Even een kort berichtje in afwachting van mijn Nexus 5 welke morgen wordt bezorgd. Ik heb nu een HTC One M8 maar was altijd al benieuwd naar de N5 en de prijs is momenteel uitstekend dus heb 'm maar aangeschaft. En uiteraard ben ik zeer benieuwd naar de Android 5.0(1) Lollipop ervaring op de N5. Ik heb Android 5.0 even kort gedraaid op de One M8 en het zag er allemaal zeer gelikt uit en vooral ook erg vlot&soepeltjes.

Enfin...alvast even een groet van een binnenkort mede-N5-er :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
pitchdown schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 14:04:
[...]

Deze zal ik maken.
netto staat vanaf `s avonds elf uur tot 7 uur in de ochtend mijn scherm niet aan.
En toch is de accu dan op 4%
Hierbij de printscreen.
Opvallend is dat exchange dus ook 21% inneemt afgelopen nacht (3 x exchange-boxes).
Ik kan echter nog steeds niet verklaren waarom de accu elke ochtend leeg is.
iemand?

http://postimg.org/image/6nv4jn6at/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

pitchdown schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 07:55:
[...]

Hierbij de printscreen.
Opvallend is dat exchange dus ook 21% inneemt afgelopen nacht (3 x exchange-boxes).
iemand?

Je moet de grafiek aanklikken pas dan zie je de details (ik vermoed namelijk dat iets je toestel constant wakker houdt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
[...]

Hierbij de printscreen.
iemand?

Gaat ie wel in deep sleep net als jijzelf? :z :z :z

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Laguna schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 08:36:
[...]

Je moet de grafiek aanklikken pas dan zie je de details (ik vermoed namelijk dat iets je toestel constant wakker houdt).
na het aanklikken van de grafiek :

- Signaal van mobiel netwerk
- GPS ingeschakeld
- WIFI ingeschakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

pitchdown schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 10:37:
[...]

na het aanklikken van de grafiek :

- Signaal van mobiel netwerk
- GPS ingeschakeld
- WIFI ingeschakeld
Beetje jammer dat alles er zo uitgetrokken moet worden, het is niet alsof je hier nieuw bent..

Wat verwacht je dat iemand met deze informatie kan? Zucht..

Graag een screenshot van dat bewuste scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 08:57
[...]

Hierbij de printscreen.
iemand?

Goede morgen,

Wat precies de oorzaak is weet ik niet, maar ik weet wel dat toen ik ook exchange gebruikte ik aanhoudend dit soort gedoe had. Veel "onverklaarbaar data gebruik" en heel veel pieken in batterij gebruik. Ik heb daar toen veel onderzoek naar gedaan en moeten vaststellen dat het komt door het synchroniseren van de accounts en het "in een loop komen" van dat proces. Mijn telefoon werd dan ook erg warm als ik hem uit mijn zak haalde en dat wist ik al dat er weer zoiets speelde.

Uiteindelijk heb ik toen besloten te stoppen met exchange....en toen was het probleem voorbij...
Maar ja....dat zal wel geen optie zijn.

Succes! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Laguna schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 11:14:
[...]

Beetje jammer dat alles er zo uitgetrokken moet worden, het is niet alsof je hier nieuw bent..

Wat verwacht je dat iemand met deze informatie kan? Zucht..

Graag een screenshot van dat bewuste scherm.
bij deze : http://postimg.org/image/4u2tnkua3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Zoals verwacht je toestel is constant ingeschakeld waardoor je accu razendsnel leeg loopt. Goed mogelijk dat dit door Exchange wordt veroorzaakt zoals JudgeTreve hierboven aangeeft. Vroeger kon je dit zonder root met de app Wakelock Detector nagaan, maar tegenwoordig heb je daar root voor nodig.

Ik zou iig beginnen met Exchange uitschakelen en kijken of dat het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Account verwijderen en opnieuw instellen wil ook nog wel eens helpen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Zou het helpen om een andere exchange app te gebruiken?
Zo ja. Welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Heb er met nine nog geen last van gehad, maar die is niet gratis (wel zijn geld waard waar mij betreft)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Voor de mensen waarvan Exchange de accu leegslurpt, het ligt aan de nieuwe Gmail.

Ik heb op 4.4.4 mijn exchange naar de Gmail app verplaatst, meteen ging mijn accu een stuk korter mee, na een tip van iemand ben ik weer terug naar de stock Mail app gegaan en daar weer Exchange mail ingesteld, probleem verdween.

Voor Lollipop gebruikers zal deze tip niet helpen, de stock Mail app is weg (damn you Google :( ) maar of een andere app helpt is mij niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Mizgala28 schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 18:01:
Voor de mensen waarvan Exchange de accu leegslurpt, het ligt aan de nieuwe Gmail.

Ik heb op 4.4.4 mijn exchange naar de Gmail app verplaatst, meteen ging mijn accu een stuk korter mee, na een tip van iemand ben ik weer terug naar de stock Mail app gegaan en daar weer Exchange mail ingesteld, probleem verdween.

Voor Lollipop gebruikers zal deze tip niet helpen, de stock Mail app is weg (damn you Google :( ) maar of een andere app helpt is mij niet bekend.
Bedankt voor de tip.
Wordt dit issue in 5.01 opgelost?
Kent iemand een goede exchange-app waar je per exchange-account een seperaat synchronisatie-schema kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iestyn99
  • Laatst online: 14-10 10:10
Kent iemand een goede exchange-app waar je per exchange-account een seperaat synchronisatie-schema kan instellen?
Ik gebruik Mailwise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Laatst online: 14-10 15:30
Resteleiro schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 08:33:
[...]

Ja erg irritant. Vooral diep in de ochtend...
Shivan_20 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 08:49:
[...]

Is een bekende bug, en voor zover ik weet ook al bij google gemeld. Zal vast worden opgelost met een update
Oke, thanks.
aveenhuysen schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 10:32:
Ik heb, destijds ook onder KitKat 3 zaklamp-apps geprobeerd. Conclusie: frustrerend. Als je ze uit wil doen reageren ze niet, wil je ze weer aan doen tevens half brakke reacties. Erg irritant.
Zie ook onderstaand bericht. :)
pe1dnn schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 13:20:
[...]

Nu ben ik er rustig onder, maar 's ochtends... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Deze zaklamp werkt prima vind ik persoonlijk gebruik hem al jaren van de Legend, P970, S2 en nu

https://play.google.com/s...m.devuni.flashlight&hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

aveenhuysen schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 20:41:
Deze zaklamp werkt prima vind ik persoonlijk gebruik hem al jaren van de Legend, P970, S2 en nu

https://play.google.com/s...m.devuni.flashlight&hl=nl
Ik gebruikte voor Lollipop altijd Nexus Flashlight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Laatst online: 14-10 17:24

Tags NL

Harmful or Harmless?

Zaklamp probleem zou opgelost moeten zijn in Android 5.0.1

The Nexus 4, Nexus 5 and Nexus 6 smartphones have not yet received the Android 5.0.1 Lollipop update, but likely will soon. These devices have also dealt with a host of issues due to Android 5.0, including the flashlight bug, in which a device’s flashlights shuts off when used for an extended period of time, and cannot be turned back on unless the device is restarted.

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-09 23:39
Goedemiddag,

Mijn telefoon is sinds gistermiddag 12:30 in een boot loop geraakt. Dit gebeurde onder normale omstandigheden (browsen) terwijl hij aan de lader lag. Na een paar uur aanklooien heb ik hem succesvol op kunnen starten, waarna ik direct een back-up heb gemaakt. Af en toe viel hij spontaan uit raakte weer in eenzelfde bootloop. Dat de telefoon af en toe wel aangaat (en dus niet blijft hangen op het Google-logo), lijkt voor mij nog een toevalligheid.

Om softwareproblemen uit te sluiten heb ik Android 5.0 opnieuw geflasht, ik had al een backup dus ging voor de fresh install. Tijdens het opnieuw instellen van de telefoon (taal, tijd en datum, wifi etc.) raakte de telefoon weer in een bootloop waar hij niet meer uit is gekomen. Opmerkelijk is dat als de telefoon aan de lader ligt ongeveer 30 keer reboot in een minuut, maar van de lader af reboot hij 2 keer en houdt daarna op .

Na wat zoeken op fora lijkt het mij een probleem van de powerbutton, maar dat weet ik nog niet 100% zeker. Wanneer ik de telefoon namelijk aan de lader doe, gaat hij automatisch in een bootloop. De powerbutton wordt hierbij dus niet aangeraakt. Het lijkt me echter geen softwarefout aangezien ik al eens een fresh install heb gedaan.

Zijn er in het forum mensen die een fix weten, hetzelfde mee hebben gemaakt of mee zouden willen denken om mogelijke oorzaken uit te sluiten? Morgen chat ik wel even met de LG klantenservice en waarschijnlijk moet ik hem dan opsturen, het zou fijn zijn als dit niet hoeft.

PS: Telefoon draaide helemaal stock Android L, bootloader was wel unlocked.

Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Laatst online: 14-10 17:24

Tags NL

Harmful or Harmless?

DaLucovic schreef op zondag 07 december 2014 @ 13:30:

Na wat zoeken op fora lijkt het mij een probleem van de powerbutton, maar dat weet ik nog niet 100% zeker. Wanneer ik de telefoon namelijk aan de lader doe, gaat hij automatisch in een bootloop. De powerbutton wordt hierbij dus niet aangeraakt. Het lijkt me echter geen softwarefout aangezien ik al eens een fresh install heb gedaan.
Als je dit zelfs na het flashen van een factory image al hebt, het rebooten zonder dat je zelfs maar iets aanraakt, dan is het duidelijk een hardware/knoppen iets. Rebooten is normaal power+plus vol down/up ingedrukt houden, 'plakken' je toetsen soms vast? Hard indrukken/wrijven op die knoppen helpt niet?

Hardware probleem aanmelden bij Google, had die van mij via Play Store gehaald, is een nieuwe ontvangen binnen twee dagen en dan de defecte binnen vijf dagen terug sturen. Goede service!

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Grrrrrene schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 06:39:
[...]

In de review van T.net werd gezegd dat er nieuwe features zijn voor camera-apps (handmatige slutiertijd- en diafragma keuze, RAW-formaat, etc) die nog niet verwerk zijn in de officiële camera-app, maar die met 3rd party apps waarschijnlijk wel snel toegevoegd worden (of er al zijn, weet ik niet zeker).
https://github.com/PkmX/lcamera/releases

Eerste releases van een camera met RAW ondersteuning.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-09 23:39
-={Fred_Perry}=- schreef op zondag 07 december 2014 @ 13:51:
[...]

Als je dit zelfs na het flashen van een factory image al hebt, het rebooten zonder dat je zelfs maar iets aanraakt, dan is het duidelijk een hardware/knoppen iets. Rebooten is normaal power+plus vol down/up ingedrukt houden, 'plakken' je toetsen soms vast? Hard indrukken/wrijven op die knoppen helpt niet?

Hardware probleem aanmelden bij Google, had die van mij via Play Store gehaald, is een nieuwe ontvangen binnen twee dagen en dan de defecte binnen vijf dagen terug sturen. Goede service!
Het vreemde vind ik dat in de 20 minuten dat ie het wel deed, ik de powerbutton juist uitgetest heb door deze vaak in te drukken achter elkaar, langer in te drukken etc, en toen leek het niet alsof ie 'plakte'.

Ik heb de telefoon via belsimpel besteld, ik zal ze morgen contacteren.

Update: Ik moet de telefoon opgeven aan Dynafix, hoe zijn de ervaringen daarmee?

[ Voor 4% gewijzigd door DaLucovic op 07-12-2014 14:18 ]

Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Laatst online: 14-10 22:04
Nou, vóór de update naar 5.0 had ik geen enkel probleem met mijn N5.
Nu loopt de browser af en toe vast, voelt heel de software laggie aan en ik mis een paar dingen uit android 4.4.
Tussen tabbladen bladeren en sluiten vanuit de browser bv.
kan wel met de multitask-knop maar is toch omslachtiger.
Fotoalbum vind ik er ook op achteruit gegaan.
Simpele eerdere versie vond ik makkelijker.
Nu staat alles door elkaar op datum gesorteerd. Kan wel weer via via op de oude manier maar toch.
Ook is het album een stuk strager geworden. Zo duurt het soms seconden lang (>5s) voordat de eerste foto's verschijnen vanuit een map.
Emailapp combineert nu je accounts en je moet in de gmail app tussen je accounts wisselen.
En de accutijd lijkt ook slechter te zijn in Lollipop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey129
  • Laatst online: 30-08 06:25
coob schreef op zondag 07 december 2014 @ 14:34:
Nou, vóór de update naar 5.0 had ik geen enkel probleem met mijn N5.
Nu loopt de browser af en toe vast, voelt heel de software laggie aan en ik mis een paar dingen uit android 4.4.
Tussen tabbladen bladeren en sluiten vanuit de browser bv.
kan wel met de multitask-knop maar is toch omslachtiger.
Fotoalbum vind ik er ook op achteruit gegaan.
Simpele eerdere versie vond ik makkelijker.
Nu staat alles door elkaar op datum gesorteerd. Kan wel weer via via op de oude manier maar toch.
Ook is het album een stuk strager geworden. Zo duurt het soms seconden lang (>5s) voordat de eerste foto's verschijnen vanuit een map.
Emailapp combineert nu je accounts en je moet in de gmail app tussen je accounts wisselen.
En de accutijd lijkt ook slechter te zijn in Lollipop.
Tussen tabbladen bladeren en sluiten vanuit de browser bv. >> dit is in te stellen
http://www.omgchrome.com/...me-tabs-android-switcher/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:48
Sinds ik Android 5 op mijn Nexus 5 heb gooit hij me soms willekeurig uit een app. Het is niet echt een crash, hij klapt gewoon terug naar het homescreen.

De Nexus 5 is ongeroot en ik heb een Factory reset gedaan na mijn 5.0 update.

Heeft iemand enig idee waardoor dit kan gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
joey129 schreef op zondag 07 december 2014 @ 14:45:
[...]

Tussen tabbladen bladeren en sluiten vanuit de browser bv. >> dit is in te stellen
Die zocht ik al de hele tijd!!! Bedankt. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Oeps, dubbel.

[ Voor 76% gewijzigd door coob op 08-12-2014 06:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Idd, perfekt!
Weer een ergernis minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrvH
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-10 10:01
Hier stoorde ik me ook aan, bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Kijk dit gaat de goede kant op : http://postimg.org/image/sqscbi7nd/
Heb tijdelijk enkele exchange-boxen uitgezet, maar deze staan sinds gisteren ook weer aan.
Daarnaast gekeken naar de instelling : "Wifi behouden in slaapstand".

Ondanks dat deze nu op "altijd" staat,....lijkt mij dit nu een hele goede score m.b.t. de batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
5.0.1. is al uit en ik heb nog geeneens de 5.0 OTA.
Leuk joh zo'n Nexus device, krijg je als eerste de nieuwste software, ow wacht.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:44

DaRoot

Some say...

eL_Jay schreef op maandag 08 december 2014 @ 10:49:
Leuk joh zo'n Nexus device, krijg je als eerste de nieuwste software, ow wacht.....
Waar vind jij 5.0.1 dan?

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
eL_Jay schreef op maandag 08 december 2014 @ 10:49:
5.0.1 is helemaal nog niet uit voor de Nexus 5...
Pagina: 1 ... 98 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.