[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.236 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:40
eL_Jay schreef op maandag 08 december 2014 @ 10:49:
5.0.1. is al uit en ik heb nog geeneens de 5.0 OTA.
Leuk joh zo'n Nexus device, krijg je als eerste de nieuwste software, ow wacht.....
5.0.1 is alleen voor de Nexus 7 en een aantal Google Play Edition-devices. Die 0.1 fixed een aantal bugs die voor de Nexus 5 niet van toepassing zijn ;)
Verder houd niks je tegen om gewoon zelf de image te flashen. Als Nexus-bezitter kon je dat zelfs doen toen enkel de preview uit was - dat is het voordeel van een Nexus. OTA niet echt.

Overigens is het wel enorm laat, iedereen die ik ken heeft al een week of 2 geleden de OTA ontvangen. Heb je niet toevallig wat leuks gedaan met je toestel, draai je echt nog alles clean?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Richh schreef op maandag 08 december 2014 @ 11:48:
[...]

5.0.1 is alleen voor de Nexus 7 en een aantal Google Play Edition-devices. Die 0.1 fixed een aantal bugs die voor de Nexus 5 niet van toepassing zijn ;)
Verder houd niks je tegen om gewoon zelf de image te flashen. Als Nexus-bezitter kon je dat zelfs doen toen enkel de preview uit was - dat is het voordeel van een Nexus. OTA niet echt.

Overigens is het wel enorm laat, iedereen die ik ken heeft al een week of 2 geleden de OTA ontvangen. Heb je niet toevallig wat leuks gedaan met je toestel, draai je echt nog alles clean?
5.0.1 fixed het Vodafone SMS probleem voor de Nexus 5!
Dat kan ook direct de reden zijn dat je 5.0 nog niet via OTA hebt gekregen, maar straks direct 5.0.1 krijgt.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-10 22:07
Ik heb Lollipop nu een tijdje op m'n N5 (sideload, want op Vodafone netwerk), het valt me op dat het wifi-bereik een stukje beter is geworden. Op m'n werk zit ik net op het randje van een dead zone, heb nu met m'n N5 genoeg bereik op de verbinding op gang te houden. Op 4.4.4 werd de verbinding vaak verbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:33
Hebben meer mensen last van een slechtere gps verbinding met android 5.0? Met 4.4.4 viel het alleen maar uit als je in de stad was of in Zwitserland bijvoorbeeld. Nu heb ik het op de snelweg om de zoveel minuten terwijl de gps op grote nauwkeurigheid staat... Ook valt bij mij het netwerk weg als ik op de snelweg zit maar dat zou aan Ziggo kunnen liggen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-09 16:49
In tegenstelling tot deze 2 voorgaande berichten heb ik het idee dat ik betere GPS verbinding heb dan met Kitkat, maar een slechtere Wifi verbinding.

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-10 17:00
Mijn WiFi verbinding en GPS verbinding doen het goed. Nog nooit tijdens het rijden met Sygic dat mijn GPS weg valt.

Wel word me telefoon steeds trager. Terug springen naar home menu duurt soms even. Waarbij ik dat ook me shortcuts / widgets even kwijt ben.
Irritant, maar wordt vast opgelost in 5.0.1/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 19:58
Met versie 4.4. KitKat gebruikte ik GreenPower Free Battery Saver (https://play.google.com/s...ils?id=org.gpo.greenpower) om het accu verbruik drastisch te verminderen tijdens kantoortijd. Helaas werkt deze applicatie 'nog niet' met Android 5.0.

Heeft iemand een alternatief voor deze applicatie?

"That's what I do. I drink and I know things."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Zoals een paar pagina's eerder gepost had ik het idee dat Maps de batterij sneller leegslurpt dan op KK. Factory reset gedaan en de eerste paar dagen leek het wel te gaan, maar nu is het weer dramatisch. Zojuist maar een wipe gedaan van cache partitie, kijken of dat helpt.

Wat GPS stabiliteit betreft: ik merk wel dat Maps vaak even blijft "steken" voor een paar seconden en pas dan weer update als ik een stuk verder ben (vervelend als je net bij een bocht komt die je daardoor mist), en als ik stilsta of langzaam rijd, dat hij dan denkt dat ik een volledig andere richting op aan het rijden ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Richh schreef op maandag 08 december 2014 @ 11:48:
[...]

1 jaar stock android via OTA's zit ik nu op 4.4.4, Provider Vodafone. (heb geen zin om te tweaken, enzo heb al ooit een ZTE Blade gebrickt)
5.0.1. is afaik de major bug-fix voor 5.0 waaronder de vodafone bug voor N5.
Helaas, had meer verwacht van de google-support.

[ Voor 3% gewijzigd door eL_Jay op 08-12-2014 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-10 09:17
eL_Jay schreef op maandag 08 december 2014 @ 14:22:
[...]

1 jaar stock android via OTA's zit ik nu op 4.4.4, Provider Vodafone. (heb geen zin om te tweaken, enzo heb al ooit een ZTE Blade gebrickt)
5.0.1. is afaik de major bug-fix voor 5.0 waaronder de vodafone bug voor N5.
Helaas, had meer verwacht van de google-support.
Logisch dat jij 5.0 nog niet hebt gehad, Google heeft deze stil gezet voor het Vodafone netwerk. De reden dat deze is stil gezet is uiteraard de SMS bug op het Vodafone netwerk. Dat men er kort op zit en zo de update tegenhoud voor VF gebruikers (mensen blijven zo wel met een volledig functionerende telefoon zitten) terwijl ze achter de schermen de bug oplossen vind jij een tegenvaller van de Google-support? ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THEALPHA
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-04 22:04
Belecthor schreef op zondag 07 december 2014 @ 16:59:
Sinds ik Android 5 op mijn Nexus 5 heb gooit hij me soms willekeurig uit een app. Het is niet echt een crash, hij klapt gewoon terug naar het homescreen.

De Nexus 5 is ongeroot en ik heb een Factory reset gedaan na mijn 5.0 update.

Heeft iemand enig idee waardoor dit kan gebeuren?
Heb hetzelfde probleem. Die van mij is wel geroot dus dat maakt geen verschil. Overkomt mij eigenlijk vooral bij facebook en verder niet heel vaak. Films en muziek bijvoorbeeld hebben er geen last van.

Iemand trouwens enig idee wanneer 5.01 uitkomt voor nexus 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het GPS probleem ook, gruwelijk irritant. Hij schiet soms inneens een stuk vooruit na vastgehangen te hebben, plaatst me vaak op zijweggetjesnipv de snelweg en als ik stilsta sta ik zogenaamd overdwars op de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Nou, mijn reparatie gaat niet echt voorbeeldig...

Problemen:
1) GPS
2) rammelende power button
3) haarscheurtje simtray

Reparatie 1
- Moederbord vervangen
- Naar de overige klachten is niet gekeken...

Reparatie 2 - Spoed met nogmaals probleem 2) en 3) vermeld.
- Camera module vervangen 8)7 8)7 huh?
- Naar de klachten is weer niet gekeken

Ik goed teleurgesteld en gevraagd wat nu? Winkel contact gehad met LG via hun servicedesk (die van de winkel zelf). Enige mededeling die ik dan krijg is dat de rammelende knop bij LG geen bekend probleem is... zucht... De medewerkster vond het gelukkig ook erg raar allemaal. Vooral dat van die camera module... Maar het enige wat ze nu kon doen is de telefoon opnieuw opsturen. Dat gaat weer een week of 3 duren.

Die lui doen maar wat heb ik het idee... reparatie 3 en in principe ook de laatste voor mij. Ben er wel klaar mee na 1,5 maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:44

DaRoot

Some say...

THEALPHA schreef op maandag 08 december 2014 @ 17:53:
[...]

Heb hetzelfde probleem. Die van mij is wel geroot dus dat maakt geen verschil. Overkomt mij eigenlijk vooral bij facebook en verder niet heel vaak. Films en muziek bijvoorbeeld hebben er geen last van.

Iemand trouwens enig idee wanneer 5.01 uitkomt voor nexus 5?
Zelfde hier met de Ferrari rode N5 van mijn vriendin... die ga ik nu herinstalleren met de factory image van 5.0.
Had ik met mijne direct gedaan (en geroot), maar die van haar hebben we OTA update gedaan. Ga dus nu alsnog maar factory image installeren, en meteen maar rooten..

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:19
Heeft iemand hier ook WiFi op 5 ghz en problemen?
Ik heb een dd-wrt router die ook 5 ghz ondersteund en dit heeft altijd goed gewerkt.
Tot pas (niet sinds 5.0) hij het 5 ghz ssid niet meer ziet.
Wat ik ook probeer en instel geen 5 ghz netwerk.
Reden dat ik perse 5 ghz wil is dat op 2.4 ghz de verbinding erg slecht is hier in huis.
Op 5 ghz gaat het veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximiliaan!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-10 10:02
Mijn reparatie ging ook niet goed.
Het WiFi valt constant weg en de achterkant is los aan het laten.

Na 3 weken daar gelegen te hebben zeiden ze dat het valschade was en lieten ze een foto zien van een klein putje in mijn nexus 5. Ik zei dat hij al heel snel gevallen was en het wifi probleem recent en dat de wifi heel ergens anders zit dan waar hij is gevallen.
Hier reageerde ze niet op en ook de back plate is niets aan gedaan.

Toen kreeg ik de mail dat ze hem terug konden sturen naar me voor €75 of gewoon bij hun laten liggen omdat het volgens hun een kapot toestel was. Die optie was gratis.
Ik heb de €75 betaald, maar ben niets verder gekomen.
Erg teleurgesteld in LG. Ik heb bij apple veel positievere verhalen zoals dat ze mijn ipad met een kapot scherm vervingen met een gratis nieuwe ipad en het scherm van mijn MBPR gratis een nieuwe erop zette omdat het een dode pixel had. Ze deden niet moeilijk dat de Macbook uit Tokyo kwam en dat het mijn schuld was dat de ipad air viel. Dat noem ik nou service en hoop dat meer Android fabrikanten ook zo doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 08:57
ComTech schreef op maandag 08 december 2014 @ 21:03:
Ik heb een dd-wrt router die ook 5 ghz ondersteund en dit heeft altijd goed gewerkt.
Reden dat ik perse 5 ghz wil is dat op 2.4 ghz de verbinding erg slecht is hier in huis.
Ik gebruik de Nexus 5 alleen maar op 5G (NightHawk AC1900) en heb geen problemen...
Haal 75 Mbit.....naar buiten.....en rond de 500 intern...

[ Voor 3% gewijzigd door JudgeTreve op 08-12-2014 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
ComTech schreef op maandag 08 december 2014 @ 21:03:
Probeer de router eens op een andere channel te zetten. Channel 13 geeft volgens mij problemen met de Nexus 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrvH
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-10 10:01
Frozenhands schreef op maandag 08 december 2014 @ 14:04:
Met versie 4.4. KitKat gebruikte ik GreenPower Free Battery Saver (https://play.google.com/s...ils?id=org.gpo.greenpower) om het accu verbruik drastisch te verminderen tijdens kantoortijd. Helaas werkt deze applicatie 'nog niet' met Android 5.0.

Heeft iemand een alternatief voor deze applicatie?
Om het verbruik sterk te verminderen heb ik na lang wikken en wegen besloten om mijn Nexus te rooten, de kernel ElementalX te flashen en Greenify er op te zetten. Deze combi zorgt er voor dat op werk (8 uur en een paar keer bellen per dag) er ongeveer 10 a 15% batterij afgaat.

In de ochtend en in de avond gaat het sneller omdat ik de telefoon dan veel gebruik, maar de standy tijd van de kernel is echt voortreffelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-09 16:49
Ik heb sinds enkele dagen last van het beeldscherm dat spontaan oplicht (om de 4 minuten en 40 seconde) zonder enige reden of notificatie. Iemand hier ook last van of weet iemand hoe je kan checken welke app of proces hier verantwoordelijk voor is?

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02:38
Jur gen schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 09:21:
Ik heb sinds enkele dagen last van het beeldscherm dat spontaan oplicht (om de 4 minuten en 40 seconde) zonder enige reden of notificatie. Iemand hier ook last van of weet iemand hoe je kan checken welke app of proces hier verantwoordelijk voor is?
Als je zelf weet hoelang dit al aan de gang is een terug gaat kijken welke app je rond die tijd hebt geinstalleerd, zou je hier wellicht achter kunnen komen. Zelf nog nooit last van gehad though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-10 12:50
Voor mensen met het roaming probleem op Telfort i.c.m. Lollipop. Heb het op weten te lossen op mijn Nexus 5 door zelf de framework-res.apk aan te passen.

Door het toevoegen van een folder en xml file aan de apk en die vervolgens te recompilen en in mijn custom recovery te pushen naar het systeem ben ik verlost van die irritante R.

Heb het hier iets uitgebreider uitgelegd. Hopenlijk hebben meer Telfort gebruikers hier iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

wmn79 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 12:26:
Voor mensen met het roaming probleem op Telfort i.c.m. Lollipop. Heb het op weten te lossen op mijn Nexus 5 door zelf de framework-res.apk aan te passen.

Door het toevoegen van een folder en xml file aan de apk en die vervolgens te recompilen en in mijn custom recovery te pushen naar het systeem ben ik verlost van die irritante R.

Heb het hier iets uitgebreider uitgelegd. Hopenlijk hebben meer Telfort gebruikers hier iets aan.
heb je hier root voor nodig of kan dit gewoon via de ADB zonder root?

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-10 12:50
aardbeix15 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 12:30:
[...]

heb je hier root voor nodig of kan dit gewoon via de ADB zonder root?
Ik heb zelf wel root durf niet te zeggen of het echt noodzakelijk is, ik denk het niet.

Als je een custom recovery hebt kun je goed een nandroid backup maken waardoor je zonder problemen en risico dit kunt proberen en restoren als het mis gaat, maar meestal heb je dan ook root. Zonder custom recovery bestaat het risico dat je in een bootloop komt en je de rom opnieuw moet flashen.

edit: Heb er inmiddels ook een update.zip van gemaakt die je kunt flashen via een custom rom. Deze kun je hier downloaden.

[ Voor 13% gewijzigd door wmn79 op 09-12-2014 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-10 15:50
Ik heb de RAW functie getest met de Nexus 5. Geweldig!

http://s23.postimg.org/4q...mpare_original_edited.jpg
http://s30.postimg.org/72...s5_raw_compare_edited.jpg

[ Voor 233% gewijzigd door Slammz op 09-12-2014 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10 17:29
Ik snap niet waarom ik nog steeds geen update heb gekregen naar lollipop op mijn Nexus 5. Ik draai gewoon stock android met ziggo mobiel. Iedereen om me heen heeft hem al weken draaien :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-10 16:22
Diversity schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 17:12:
Ik snap niet waarom ik nog steeds geen update heb gekregen naar lollipop op mijn Nexus 5. Ik draai gewoon stock android met ziggo mobiel. Iedereen om me heen heeft hem al weken draaien :S.
Ziggo mobiel draait via Vodafone netwerk, daar zit SMS-bug in netwerk dus geen update.
Even ander simkaartje proberen of factory default zonder sim met wifi?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10 17:29
Loekie schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 17:18:
[...]

Ziggo mobiel draait via Vodafone netwerk, daar zit SMS-bug in netwerk dus geen update.
Even ander simkaartje proberen of factory default zonder sim met wifi?
Oh doh je hebt gelijk, niet bij nagedacht. Zal andere simkaart proberen. Poosje niet mee bezig gehouden maar die SMS bug houdt in dat je geen SMS kan ontvangen? Bijv. als je gebruik maakt van telebankieren van ing krijg je tan codes via SMS. Als dat zo is wacht ik wel even :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Ontvangen wel, versturen kost veel want gaat naar buitenlands nummer.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyce_92
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-01-2022
Heb nu sinds ongeveer een week de Nexus 5. Gekocht via marktplaats. Doet het goed! Batterijduur en camerakwaliteit is beter dan ik van te voren had gedacht, door alle recensies die ik had gelezen. Maargoed, ik kwam van een Sony Ericsson Xperia Arc S. ;) Ik ben er echt blij mee en ik hoor ook van veel mensen om mij heen dat ze vinden dat ik zo'n mooi mobieltje heb. :) Ik snap alleen nog niet echt hoe ik er muziek op kan zetten om dit af te spelen. Maar daar kom ik nog wel achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:19
contrast schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 00:15:
Probeer de router eens op een andere channel te zetten. Channel 13 geeft volgens mij problemen met de Nexus 5.
Die is er niet op 5 GHz ;)

Also, channel 13 op 2.4 GHz zou ook prima moeten werken, zover mij bekend leidt Android de WiFi regulatory domain af van de mcc van het mobiele netwerk waarmee je verbonden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:19
JudgeTreve schreef op maandag 08 december 2014 @ 21:58:
[...]

Ik gebruik de Nexus 5 alleen maar op 5G (NightHawk AC1900) en heb geen problemen...
Haal 75 Mbit.....naar buiten.....en rond de 500 intern...
Bedankt voor de tip, gelijk maar even besteld want de router is niet goed meer denk ik. (al meerdere reboots gedaan).
Kom ik thuis heb ik wifi verbinding (5ghz) maar dat is nu weer weg en niet meer zichtbaar, ook niet met andere apparaten die 5ghz ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:41
Net mn nexus ontvangen, heb een nieuwe sim ook.
Start ik op, ben ik natuurlijk al mn contacts kwijt.
Hoe kan ik die terug krijgen?
Ik heb mn oude sim nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Laatst online: 00:32
skank schreef op woensdag 10 december 2014 @ 08:52:
Net mn nexus ontvangen, heb een nieuwe sim ook.
Start ik op, ben ik natuurlijk al mn contacts kwijt.
Hoe kan ik die terug krijgen?
Ik heb mn oude sim nog.
Je kunt al je contacts koppelen aan je gmail account, dan synct ie ze automatisch naar je nieuwe telefoon.
En je hebt altijd een backup ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Hoe doe ik dit? Eerst terug mn oude sim in de nexus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Aha blijkbaar staan ze al in mn google contacts, phew,.
Dus gewoon google account toevoegen dan. Mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtViperNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-06-2024
Ik zie mijn thuis locatie niet meer in Google Now. Mijn werk locatie laat ie wel gewoon zien. Kan m ook niet toevoegen in Google Now (Aanpassen-Plaatsen). Voorheen heeft ie t altijd gedaan, laatste tijd veel problemen met Google Now zelf. Heb de app al gereset, ik zie dan wel mijn thuis locatie maar deze verdwijnt na korte tijd weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Ik krijg nu de update dat ik kan overschakelen naar lollipop. Ik twijfel wel als ik zo de berichten lees.
Nu al doen, of toch nog best even op 4.4.4 blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkie8
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-10 22:48
Diversity schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 17:24:
[...]

Oh doh je hebt gelijk, niet bij nagedacht. Zal andere simkaart proberen. Poosje niet mee bezig gehouden maar die SMS bug houdt in dat je geen SMS kan ontvangen? Bijv. als je gebruik maakt van telebankieren van ing krijg je tan codes via SMS. Als dat zo is wacht ik wel even :).
Heb ook ziggo en dus geen update gehad. Afgelopen weekend was ik het wachten zat: sim kaart eruit gehaald, factory reset en hop lollipop beschikbaar en geïnstalleerd en sim er weer in.
SMS ontvangen gaat wel, versturen niet. Maar ik sms nooit meer, dus geen problemos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:07

Barbas

Gallego!

skank schreef op woensdag 10 december 2014 @ 09:33:
Ik krijg nu de update dat ik kan overschakelen naar lollipop. Ik twijfel wel als ik zo de berichten lees.
Gewoon updaten. :)

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuppie007
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:42
Het is inderdaad wel het overwegen waard om nog ff te wachten tot misschien een volgende update voor wat bugfixes.

Ik vind de ervaring met 5 verre van soepel. Gisteren klapte chrome er paar minuten uit, is de terug keer naar de google now launcher bijna altijd met herstart ervan. en de app drawer hapert ook wel eens.

Misschien is deze ervaring uniek, maar er is sowieso ruimte voor verbetering (laat ik het zo uitdrukken ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:07

Barbas

Gallego!

wuppie007 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:23:
[...]

Het is inderdaad wel het overwegen waard om nog ff te wachten tot misschien een volgende update voor wat bugfixes.

Ik vind de ervaring met 5 verre van soepel. Gisteren klapte chrome er paar minuten uit, is de terug keer naar de google now launcher bijna altijd met herstart ervan. en de app drawer hapert ook wel eens.

Misschien is deze ervaring uniek, maar er is sowieso ruimte voor verbetering (laat ik het zo uitdrukken ;) )
Ik ervaar geen problemen met Lollipop tot dusverre en denk dat ik het nu al ongeveer een klein maandje aan het draaien ben. Maar het verschilt inderdaad per persoon :)

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Kak, gisteren mn nexus laten vallen. Scherm gelukkig ok, en slechts wat cosmetische schade. Daarna leek mijn internet (3g/4g) niet te werken maar als ik straks thuiskom (werk in belgie) nog eens bekijken want lijk nu wel weer 3G signaal te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
skank schreef op woensdag 10 december 2014 @ 09:33:
Heb nu ook een tijdje Android 5 op de Nexus 5, wel helaas met het sms probleem (waar nog niet echt heel veel haast gemaakt wordt met de oplossing), maar heb niet echt problemen.
Af en toe een rare grafische hapering met name in whatsapp i.c.m. SwiftKey. Verder eigenlijk niks...batterij gaat ook gewoon net als met KitKat.

Nu gebruik ik wel met name alle Google apps en weinig tot geen andere...dus misschien heb ik ook wel de meest safe omgeving zo om geen problemen te hebben.
Exchange sync blijft een probleem (bij een aantal gebruikers) met batterij en data issues....
Dus ja...afhankelijk van wat je nodig hebt zeg ik doen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Moeilijk beslissen. Verder op het eerste zicht erg content van de nexus 5
Ik kijk nog even de kat uit de boom met lollipoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 13:28
Hmm, heb dus niet alleen last van het feit dat ik mijn toestel nu 2x per dag moet opladen (voorheen makkelijk 26u met 1 oplaadbeurt), het toestel is de laatste dagen ontzettend traag, vooral als ik uit slaapstand kom duurt het soms 10 seconden voordat mijn beginscherm verschijnt (leeg beginscherm zonder widget enz wel onmiddellijk). Ook als ik bel of iemand wil sms'en dan duurt het makkelijk 5 tot 10 seconden voordat de app opstart.

Mensen die zich herkennen in deze problemen? Voorheen met kitkat was alles wel lekker snel en de enige wijziging die ik nu gedaan heb is de upgrade naar lollipop.

Is er een mogelijkheid om terug te gaan naar kitkat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Een reset van het toestel doet wonderen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 13:28
Loekie schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:24:
Een reset van het toestel doet wonderen.
Bedoel je dan een factory reset? Een gewone maakt immers niets uit. Heb al meermaals het toestel volledig uitgeschakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Ekfad schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:35:
Bedoel je dan een factory reset? Een gewone maakt immers niets uit. Heb al meermaals het toestel volledig uitgeschakeld
Ja, wat jij doet is powercycle.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-09 14:39
Meerdere mensen hebben last van een memory leak bug in Lollipop. Er loopt een thread op Google code hierrond. Hopelijk pakken ze het snel aan. Typerende zaken zijn frequente launcher redraws, afsluitende apps en restartende processen (zie apps > running). Wanneer het optreedt doe je best een reboot, dan ben je er normaal weer even van af.

Je kan het verminderen door het uitschakelen van Pinyin, Koreaanse en Hindi input (bij apps). Sinds ik dat gedaan heb, heb ik er veel minder last van. Ik ben van 1 reboot per dag naar 1 reboot per 3-4 dagen gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
MatthiasDS schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:39:
Meerdere mensen hebben last van een memory leak bug in Lollipop. Er loopt een thread op Google code hierrond. Hopelijk pakken ze het snel aan. Typerende zaken zijn frequente launcher redraws, afsluitende apps en restartende processen (zie apps > running). Wanneer het optreedt doe je best een reboot, dan ben je er normaal weer even van af.

Je kan het verminderen door het uitschakelen van Pinyin, Koreaanse en Hindi input (bij apps). Sinds ik dat gedaan heb, heb ik er veel minder last van. Ik ben van 1 reboot per dag naar 1 reboot per 3-4 dagen gegaan.
Heb ik hier ook last van inderdaad. Erg vervelend! Heb Lollipop helemaal 'fresh' geinstalleerd en dus alles verwijderd eerst. Nog steeds wat problemen helaas... hopelijk wordt het snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-10 17:00
Ik heb ze ook even uitgeschakeld. Gewoon uit voorzorg.
Ik heb de laatste tijd steeds vaker dat me trilmotor ermee kapt. Dan ben ik aan het typen en halverwege kapt hij met trillen.
Soms verhelpt het niet eens met een reboot. Dan gaat me scherm even uit en dan doet hij het opeens weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Laatst online: 21:44

DaRoot

Some say...

MatthiasDS schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:39:

Dit ga ik ook eens proberen op mijn N5.. vanavond ook maar ff op die van mijn vriendin, die heeft ook regelmatig last van die dingen..

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Mensen die last hebben van memory leak en de gevolgen daarvan, even deze starren: https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=79729

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:10
Ik blijf die priority sounds only toch erg bagger vinden. De helft van mijn notificaties komen toch nog gewoon trillend door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Er rammelt iets in mijn nexus 5 en ik heb geen idee wat het is. Toestel is niet gevallen en het zijn niet de knoppen (externe gedeelte iig). Lijkt mij veroorzaakt te zijn doordat er iets is losgesmolten omdat ik onlangs voor het eerst in 12 maanden heftig ben gaan gamen op mijn toestel (ravensword). Toestel werkt verder hardware-wise top lijkt het. (Heb helaas de camera drain bug, maar dat is android)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eL_Jay schreef op woensdag 10 december 2014 @ 19:46:
Er rammelt iets in mijn nexus 5 en ik heb geen idee wat het is. Toestel is niet gevallen en het zijn niet de knoppen (externe gedeelte iig). Lijkt mij veroorzaakt te zijn doordat er iets is losgesmolten omdat ik onlangs voor het eerst in 12 maanden heftig ben gaan gamen op mijn toestel (ravensword). Toestel werkt verder hardware-wise top lijkt het. (Heb helaas de camera drain bug, maar dat is android)
Achterkantje effe er af peuteren en je weet het. Die klik je er zeer eenvoudig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Mag ik zeggen dat ik dit batterijverbruik niet normaal vind? Sinds 9 uur vanochtend een handjevol keren het scherm aangehad om te whatdappen of browsen, en nu, om 9 uur al op 43%? Ik vond dat ik met 5 kwartier navigatie met Maps al belachelijk weinig had, gezien een collega daar maar 30% minder mee kreeg, maar dit is ook niet normaal, toch? Ik heb al factory reset en cache partition gewiped. Wel heb ik alle apps automatisch laten terugzetten na reset. Ik heb nu maar eens better battery stats erop gezet, maar iemand een idee wat hier aan de hand is?
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2aj7zaw.png

-edit-
20 minuten verder en ik zit al op mijn laatste procentjes :(
Telefoon viel zelfs uit tijdens dit typen en moest hem aan de pc hangen
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/15dkh28.png

[ Voor 19% gewijzigd door striner op 10-12-2014 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het steeds minder op Lollipop. Vertragingen in apps, apps sluiten af en toe zonder reden, en de laatste dagen dit weer:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1EZeM2z.jpg

Komt steeds vaker voor, volgens mij ook met andere apps dan Chrome. Iemand bekend hiermee?

• pielle007
  • Laatst online: 20:57
Totaal niet herkenbaar de zaken die hier boven staan beschreven.(memory leaks, battery drain en apps die spontaan afsluiten).
Heb zelf een hele berg standaard apps uitgeschakeld:
GOOGLE: play games, kiosk, movies, music, hindi, koreaans, Pinyin, google+, iWnn IME, keep, nieuws+weer, soundsearch + cloudprinter

Toestel heb ik via wugfresh voorzien van lollipop (LRX21O) + root. Wel eerst voor gezorgd dat de gsm volledig was opgeladen.

• Basekid
  • Laatst online: 21:10
Die crash die hierboven in de screenshot zit had ik afgelopen week ook.

Vind lollipop inderdaad wat minder soepel draaien en sommige dingen werken gewoon niet zo lekker helaas.

• JudgeTreve
Basekid schreef op donderdag 11 december 2014 @ 09:09:
Die crash die hierboven in de screenshot zit had ik afgelopen week ook.

Vind lollipop inderdaad wat minder soepel draaien en sommige dingen werken gewoon niet zo lekker helaas.
Bij dit soort grote updates gaat er altijd van alles "mis"...dat hoort er bij. Ook is het gebruik van allerlei apps die niet compatible zijn volgens mij een grote boosdoener. Ik heb al een maand geen problemen en alles loopt eigenlijk net zo goed als bij KitKat....

Maar een beetje geduld is op zijn plaats...Google zal de grootste problemen wel fiksen en over 3 maanden zijn we het allemaal weer vergeten.... ;)

Alhoewel......ik hoop dan al 3 maanden - 1 week van mijn Nexus 6 te genieten......

[ Voor 5% gewijzigd door JudgeTreve op 11-12-2014 09:17 ]

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59
Mijn speaker en mijn microfoon werkt niet meer. Heb hem al op laten sturen maar door waterschade is hij economisch en technisch afgekeurd. Weet iemand waar ik goedkoop deze onderdelen kan laten vervangen?

Yavu Steam Profile Lanithro

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Lanithro schreef op donderdag 11 december 2014 @ 09:45:
Mijn speaker en mijn microfoon werkt niet meer. Heb hem al op laten sturen maar door waterschade is hij economisch en technisch afgekeurd. Weet iemand waar ik goedkoop deze onderdelen kan laten vervangen?
Waterschade? Dan is het een kwestie van tijd voor de rest ook uitvalt. Ik zou een nieuwe telefoon kopen.

• Lanithro
Smultie schreef op donderdag 11 december 2014 @ 09:56:
[...]

Waterschade? Dan is het een kwestie van tijd voor de rest ook uitvalt. Ik zou een nieuwe telefoon kopen.
Er is ooit koffie overheen gegaan dus nooit helemaal ondergedompeld geweest.

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-10 16:05
Lanithro schreef op donderdag 11 december 2014 @ 10:25:
[...]

Er is ooit koffie overheen gegaan dus nooit helemaal ondergedompeld geweest.
Tja, dat is wel zonde maar vertrouw die lui van dynafix en dergelijke niet zo. Zo hebben ze bij mij eens proberen wijs te maken dat mijn telefoon vocht schade had opgelopen. Had de telefoon nog geen jaar, nog nooit bij het douchen in de badkamer gehad en nooit mee gebelt in de regen + altijd in een hoesje. 8)7

• Lanithro
-Bas schreef op donderdag 11 december 2014 @ 10:30:
[...]

Tja, dat is wel zonde maar vertrouw die lui van dynafix en dergelijke niet zo. Zo hebben ze bij mij eens proberen wijs te maken dat mijn telefoon vocht schade had opgelopen. Had de telefoon nog geen jaar, nog nooit bij het douchen in de badkamer gehad en nooit mee gebelt in de regen + altijd in een hoesje. 8)7
Ik ken het. Maar ze beweren zelfs dat je telefoon waterchade op kan lopen als je na het douchen gaat bellen en dat er dan waterdamp vanuit je oor in de telefoon trekt. Ik ben ook niet zo van Dynafix. Mijn volgende telefoon wordt dan ook gewoon van HTC. Die regelen het helemaal zelf en gebruiken geen Dynafix.

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:33
Lanithro schreef op donderdag 11 december 2014 @ 10:33:
[...]

Ik ken het. Maar ze beweren zelfs dat je telefoon waterchade op kan lopen als je na het douchen gaat bellen en dat er dan waterdamp vanuit je oor in de telefoon trekt. Ik ben ook niet zo van Dynafix. Mijn volgende telefoon wordt dan ook gewoon van HTC. Die regelen het helemaal zelf en gebruiken geen Dynafix.
Nou ik heb ook nog een htc one x en die ging toen toch echt naar Dynafix.... Misschien is dat inmiddels anders maar 1,5 jaar geleden niet.

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:42
Hier ook geen issues met zware battery drain, spontaan crashende apps of gpu render problemen. Allemaal erg vergelijkbaar met KitKat.
Ik ben wel letterlijk elke app afgegaan om push en sync instellingen te checken en evt. Uit te schakelen.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik draai sinds de factory images online staan Lollipop en had direct last van de sms-bug. Ik kon ook geen sms meer ontvangen, erg irritant met DigiD en 2-factor sign-in bij Google. Vandaag de Google Messenger-app geïnstalleerd en ineens krijg ik bakken sms-jes binnen. Ik vond het al zo irritant dat de 5.0.1-update die voor andere apparaten wel beschikbaar is niet voor de Nexus 5 kwam (die zou het sms-probleem oplossen).

SMS versturen is er vooralsnog niet bij :/

[ Voor 27% gewijzigd door Grrrrrene op 11-12-2014 12:35 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Entity
  • Laatst online: 20:28

Entity

9000rpm

De 5.0.1 update voor de N4 en N6 zijn uitgekomen dus de N5 zal ook wel volgen binnenkort.

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:38
Grrrrrene schreef op donderdag 11 december 2014 @ 12:33:
Ik draai sinds de factory images online staan Lollipop en had direct last van de sms-bug. Ik kon ook geen sms meer ontvangen, erg irritant met DigiD en 2-factor sign-in bij Google. Vandaag de Google Messenger-app geïnstalleerd en ineens krijg ik bakken sms-jes binnen. Ik vond het al zo irritant dat de 5.0.1-update die voor andere apparaten wel beschikbaar is niet voor de Nexus 5 kwam (die zou het sms-probleem oplossen).

SMS versturen is er vooralsnog niet bij :/
Had je voordat je Messenger had geïnstalleerd überhaupt wel een andere SMS-applicatie op je toestel staan? Dat je geen SMS kon ontvangen was geen Lollipop-probleem hoor.

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Sebastiaannn schreef op donderdag 11 december 2014 @ 15:21:
[...]

Had je voordat je Messenger had geïnstalleerd überhaupt wel een andere SMS-applicatie op je toestel staan? Dat je geen SMS kon ontvangen was geen Lollipop-probleem hoor.
default handelt Hangouts de SMS af op de N5, tenzij je een andere app aangeeft als SMS-app.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• eL_Jay
Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 20:46:
[...]

Achterkantje effe er af peuteren en je weet het. Die klik je er zeer eenvoudig af.
is dat geen insta-warranty-void?

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14-10 17:24

Tags NL

Harmful or Harmless?

Grrrrrene schreef op donderdag 11 december 2014 @ 12:33:
Ik kon ook geen sms meer ontvangen, erg irritant met DigiD en 2-factor sign-in bij Google.
Voor 2-factor sign-in gebruik je toch de Google Authenticator app, veel makkelijker ook :)

https://powershellisfun.com

Verwijderd

eL_Jay schreef op donderdag 11 december 2014 @ 15:30:
[...]

is dat geen insta-warranty-void?
Het is onzichtbaar er af te halen en weer op te klikken, maar als je je daar zorgen om maakt nadat 'ie zo'n dender op de grond heeft gemaakt is 'ie niet hard genoeg gevallen denk ik.

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-10 11:19
Overgestapt naar een Note 4, ik zeg vaarwel :w

Nexus 5 was een fijn toestel, zeker voor de prijs. Wel beetje jammer dat ik hem zo vaak wegens gebreken heb moeten retour sturen...

• eL_Jay
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 15:49:
[...]

Het is onzichtbaar er af te halen en weer op te klikken, maar als je je daar zorgen om maakt nadat 'ie zo'n dender op de grond heeft gemaakt is 'ie niet hard genoeg gevallen denk ik.
Hoe kom je erbij dat ie gevallen is?
Ik vermoed dat er door heftig gebruik iets losgesmolten is.

Verwijderd

eL_Jay schreef op donderdag 11 december 2014 @ 16:07:
[...]

Hoe kom je erbij dat ie gevallen is?
Ik vermoed dat er door heftig gebruik iets losgesmolten is.
Oh, stom! Ik las iets te snel en las "niet gevallen" als "hard gevallen" :+ Nogal een verschil.

nou, dan zou ik inderdaad voor een garantieclaim gaan!

• JudgeTreve
tobitronics schreef op donderdag 11 december 2014 @ 16:04:

Nexus 5 was een fijn toestel, zeker voor de prijs. Wel beetje jammer dat ik hem zo vaak wegens gebreken heb moeten retour sturen...
Untill we meet again.....soon....with the Nexus 6......size does matter! :)

• Zuaro
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-10 14:08
Zojuist mijn N5 opgehaald bij de Media Markt nadat ik hem daar had gebracht ter reparatie van power button issue. Volgens mij is er geen zak gemaakt...Net de telefoon uit folie gehaald en zonder de knop aan te raken gaat hij al aan (precies probleem waar ik voor reparatie ook al last van had).

Tevens het feit dat de service tracker van Media Markt aangeeft dat de telefoon naar een LG service center wordt verzonden maar in feiten naar "Z.E.S. Goes BV" gaat vind ik persoonlijk storend, Ik heb geprobeerd mijn N5 via LG te laten maken enige wat zij zeiden was dat ik naar de winkel moest gaan...

Iemand enig idee wat ik het beste kan doen?

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-10 14:46

lasharor

7 december 2004

Zuaro schreef op donderdag 11 december 2014 @ 19:43:
Zojuist mijn N5 opgehaald bij de Media Markt nadat ik hem daar had gebracht ter reparatie van power button issue. Volgens mij is er geen zak gemaakt...Net de telefoon uit folie gehaald en zonder de knop aan te raken gaat hij al aan (precies probleem waar ik voor reparatie ook al last van had).

Tevens het feit dat de service tracker van Media Markt aangeeft dat de telefoon naar een LG service center wordt verzonden maar in feiten naar "Z.E.S. Goes BV" gaat vind ik persoonlijk storend, Ik heb geprobeerd mijn N5 via LG te laten maken enige wat zij zeiden was dat ik naar de winkel moest gaan...

Iemand enig idee wat ik het beste kan doen?
Een korte google search levert op dat Z.E.S. Goes BV gewoon een LG service center is: http://www.zesgoes.nl/html_nl/frames.htm

Zou ik me dus geen zorgen over maken. Weer terug naar de Mediamarkt en je probleem even duidelijk beschrijven dus.

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-10 15:21
tobitronics schreef op donderdag 11 december 2014 @ 16:04:

Goodbye...hello :)

Hier een nieuwe N5 bezitter. Vanmiddag het toestel ge-root en een mooie Lollipop rom erop gezet icm custom kernel. Dat was nodig vanwege het gelige scherm. Mbv calibratie profielen in de ElementalX kernel app kon ik dat perfect oplossen _/-\o_

Mooi toestel, erg compleet (incl wireless charging), een perfect gewicht en omvang, plus ligt veilig in de hand vanwege de behuizing. Top!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-10 15:39
Vandaag een kennis gesproken die de Nexus 6 heeft, om te beginnen jezus wat is dat ding overdreven groot (in negatieve zin).

Scherm is prima maar ik merk dat AMOLED's van Samsung veel mooier zijn, kwaliteit is goed, telefoon is snel, accu is volgens die gene oke (alhoewel, na 5 minuten mee spelen (geen games) ging er wel 4% accu weg).

Echter te groot en je merkt haast geen verschil qua scherpte, wel als je heel dichtbij kijkt.

Dus Nexus 6 waard? Jazeker als hij max 500 euro was, voor de huidige prijs is hij het niet waard.

• SpiriTNL
  • Laatst online: 20:17
Iemand toevallig ervaring met lollipop en de parrot CK3100 ?

Met kitkat had ik dit perfect werkend maar met lollipop functioneert het bellen niet meer.
Hij krijgt netjes alle informatie zoals telefoonboek, provider, battery status en netwerk status.

Maar zodra ik wil bellen gaat hij netjes het nummer bellen en vervolgens hangt hij meteen weer op nog voordat er een toon te horen is.

Ik weet niet of het aan de parrot ligt of aan de nieuwe versie lollipop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 07:39
Ben ik gek maar kun je voor je schermbeveiliging geen aparte background meer instellen?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 15:51
Bij mij is de upgrade naar Android 5.0 echt een ramp geweest. De telefoon gaat ongelovelijk traag. Loopt constant vast(vooral de chrome browser, maar ook mobile games)de accu gaat niet eens een halve dag mee en zelfs dit typen heeft een lag. Drama update. Terwijl ik super tevreden was met de nexus 5 met 4.4. Dit is echt het tegenovergeste. (Tijdens het typen van dit stuk is de browser al 2x vastgeslopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-10 14:56
Dan is er toch echt iets mis gegaan.
Heb je al geprobeerd je toestel een factory reset te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-10 14:08
ik heb mijn n5 nu redelijk gefinetuned.
Met 4 exchange-boxen en gebruik van simpele apps + flitsmeister kom ik op zo`n 24 uur op de accu.
Hoe zit dat bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:57
pitchdown schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 08:52:
ik heb mijn n5 nu redelijk gefinetuned.
Met 4 exchange-boxen en gebruik van simpele apps + flitsmeister kom ik op zo`n 24 uur op de accu.
Hoe zit dat bij jullie?
24 uur op de accu zegt helemaal niks als je er geen screen on time bij vernoemd, 24 uur + 1 uur screen on is slecht, 24 uur + 4/5+ screen on time is erg goed.

Zelf merk ik dat het nu met een basic 5.0.1 AOSP based custom rom erg goed gaat met de accu, Heb em nog niet leeg gehad, maar als ik het verbruik door zou trekken zou ik op 5+ screen on time komen, bij 1 dag standby, dat heb ik bij 4.4 nooit gehaald, daar was het vaak rond de 3 uur sot,

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Prulleman schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 09:08:
[...]

24 uur op de accu zegt helemaal niks als je er geen screen on time bij vernoemd, 24 uur + 1 uur screen on is slecht, 24 uur + 4/5+ screen on time is erg goed.

Zelf merk ik dat het nu met een basic 5.0.1 AOSP based custom rom erg goed gaat met de accu, Heb em nog niet leeg gehad, maar als ik het verbruik door zou trekken zou ik op 5+ screen on time komen, bij 1 dag standby, dat heb ik bij 4.4 nooit gehaald, daar was het vaak rond de 3 uur sot,
waar kan ik die screen-on-tijd op vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:59
Bij het batterijverbruik zie je onderin waarvoor de accu is gebruikt in procenten. Als je op de categorie scherm drukt zie je hoe lang die actief is geweest.

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Uffeltje schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 09:14:
Bij het batterijverbruik zie je onderin waarvoor de accu is gebruikt in procenten. Als je op de categorie scherm drukt zie je hoe lang die actief is geweest.
scherm is 19% en 3 uur en 44 minuten
Dan haal ik zo`n 24-28 uur.

Is dat enigzins naar behoren?

[ Voor 3% gewijzigd door pitchdown op 12-12-2014 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
pitchdown schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 09:32:
[...]

scherm is 19%
Dan haal ik zo`n 24-28 uur.

Is dat enigzins naar behoren?
gaat niet om het percentage, maar om het aantal uur (te zien als je nog 1 keer doorklikt op scherm)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Prulleman schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 09:34:
[...]

gaat niet om het percentage, maar om het aantal uur (te zien als je nog 1 keer doorklikt op scherm)
inderdaad.
herstel : 3 uur en 44 minuten

Is dat enigszins naar behoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
pitchdown schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 09:35:
[...]

inderdaad.
herstel : 3 uur en 44 minuten

Is dat enigszins naar behoren?
en nu nog een totaal beeld:
- huidig accu percentage (bv nog 20% over)
- totale gebruiks tijd (bv 16 uur aan)
- totale screen on tijd (in jouw geval 3:44)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Prulleman schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 09:37:
[...]

en nu nog een totaal beeld:
- huidig accu percentage (bv nog 20% over)
- totale gebruiks tijd (bv 16 uur aan)
- totale screen on tijd (in jouw geval 3:44)
- 20 % over inderdaad
- 22 uur gebruikstijd
- 3 uur en 44 minuten totale onscreen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
pitchdown schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 09:39:
[...]

- 20 % over inderdaad
- 22 uur gebruikstijd
- 3 uur en 44 minuten totale onscreen tijd.
dat is prima, als je het doortrekt kan je dus nog +/- 1/5 screen on en standby erbij tellen:
4:30 uur screen on
28 uur standby

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:52
Lachen, internet via een USB-OTG kabel en een USB-RJ45 adapter werkt gewoon :D

Had beide nog liggen en voor de gein eens geprobeerd. Telefoon op vliegtuigmodus, en toen het spul ingeprikt. Werkt gewoon _o- Alleen wel traag (1,3 down 3 up volgens Speedtest app, terwijl ik een 30/3 Ziggo abonnement heb)

USB netwerkding is een KY-RD9700, chipset DM9601

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 12-12-2014 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-10 15:50
ThinkPadd schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 11:50:
Lachen, internet via een USB-OTG kabel en een USB-RJ45 adapter werkt gewoon :D

Had beide nog liggen en voor de gein eens geprobeerd. Telefoon op vliegtuigmodus, en toen het spul ingeprikt. Werkt gewoon _o- Alleen wel traag (1,3 down 3 up volgens Speedtest app, terwijl ik een 30/3 Ziggo abonnement heb)

USB netwerkding is een KY-RD9700, chipset DM9601
Ooit getest met externe wifi antenne. Dat werkte niet helaas, misschien inmiddels wel in Lollipop. Moet maar net de driver aanwezig zijn. Iemand hier ervaring mee?
Pagina: 1 ... 99 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.