[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 100 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.236 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-96
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-10 21:38
Nieuwe nexus 5 lijn? of alleen andere kleuren?

https://www.google.com/nexus/5/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Sebastiaannn schreef op donderdag 11 december 2014 @ 15:21:
[...]

Had je voordat je Messenger had geïnstalleerd überhaupt wel een andere SMS-applicatie op je toestel staan? Dat je geen SMS kon ontvangen was geen Lollipop-probleem hoor.
Standaard (zoals hierboven al aangegeven is) wordt daar Hangouts voor gebruikt en dat gebruikte ik inderdaad. En daar kwam sinds de update geen sms meer binnen. Dus ik kan niet anders concluderen dat er met de Lollipop-update iets fout is gegaan waardoor SMS niet meer aankwam.
-={Fred_Perry}=- schreef op donderdag 11 december 2014 @ 15:32:
[...]

Voor 2-factor sign-in gebruik je toch de Google Authenticator app, veel makkelijker ook :)
Kende ik nog niet, maar na deze ellende ga ik dat zeker installeren :D

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 13:36

SD5k

>4&X

Alleen nieuwe hoesjes zo te zien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-10 17:59
Juist minder kleuren. Alleen de zwarte staat nog in de play store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-10 15:39
jip_86 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 19:52:
Juist minder kleuren. Alleen de zwarte staat nog in de play store.
Yup en de 32gb is uitverkocht, en gezien het feit dat Google zei de Nexus 5 te verkopen tot de voorraad op is, denk ik dat er alleen nog de zwarte 16gb overblijft totdat die op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-10 11:07
Jammer dat er na die mooie series van de Nexus 4 en 5 er nu een eind is gekomen aan een leuke snelle telefoon met een handzaam formaat. Moeten we nou allemaal aan de phablet formaten ofzo.
Wat is er mis met een 4, 4,5, 4,7 of 5 inch formaat met fullhd.....

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Laatst online: 15-10 15:21
aveenhuysen schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 22:43:
Jammer dat er na die mooie series van de Nexus 4 en 5 er nu een eind is gekomen aan een leuke snelle telefoon met een handzaam formaat. Moeten we nou allemaal aan de phablet formaten ofzo.
Helemaal niets! En wat mij betreft komt er nog eens een opvolger voor de N5, liefst obv max een 5" scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-10 22:10
Als er een markt voor is, zijn er altijd wel producenten die daar op reageren. Ben zeker nog wel een jaar voorzien, tegen die tijd zien we wel weer verder :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
aveenhuysen schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 22:43:
Eigenlijk niks mis mee, mijn Nexus 4 is perfect.

Dus of ik haal volgend jaar de Xperia Z1 Compact (niet veel slechter dan de Z3 compact, wel veel goedkoper) of de Note 4, Note 4 is in mijn ogen beter waar voor z'n geld dan de Nexus 6, vooral de scherm (Super AMOLED) is beter dan de AMOLED van de N6.

En de SD slot is mooi mee genomen, kan meteen 128gb erin.

Ben geen Samsung fan, maar Google heeft de boel verpest met de N6, niet alleen qua prijs.

[ Voor 10% gewijzigd door Mizgala28 op 14-12-2014 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-10 15:37
Wauw! Een Z1 Compact of een Note 4. Daar heb ik nog nooit iemand tussen zien twijfelen. Maar gezien het grote prijsverschil tussen die twee en de kromme vergelijking (4,3/4,6 Inch vs 5,7 Inch) zou je mijn inziens net zo goed de Z3 Compact (stuk beter scherm dan de Z1 Compact) en de Note 3 (toch echt bijna net zo goed als de Note 4) mee kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
cordonbleu schreef op zondag 14 december 2014 @ 00:29:
Wauw! Een Z1 Compact of een Note 4. Daar heb ik nog nooit iemand tussen zien twijfelen. Maar gezien het grote prijsverschil tussen die twee en de kromme vergelijking (4,3/4,6 Inch vs 5,7 Inch) zou je mijn inziens net zo goed de Z3 Compact (stuk beter scherm dan de Z1 Compact) en de Note 3 (toch echt bijna net zo goed als de Note 4) mee kunnen nemen.
Nee, het is meer een kwestie van een Z3 is het niet waard tegenover de Z1.

Moeilijk uit te leggen, als de Note 4 niet bevalt kan ik altijd voor de kleinere Z1 gaan.

En dan hebben wij nog de Nexus 5, geweldig maar dan zou ik wel de 32gb versie moeten scoren, verder is de accu niet bepaald beter dan bij de N4, en ik wil eindelijk een telefoon die bij mijn gebruik onderweg niet na 4 uurtjes leeg is (via 3G, via wifi red ik zo een dag).

Ja ik had een tijdje de Nexus 5, ging helaas stuk (don't ask how).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Laatst online: 15-10 15:37
Mizgala28 schreef op zondag 14 december 2014 @ 00:44:
[...]

Nee, het is meer een kwestie van een Z3 is het niet waard tegenover de Z1.

Moeilijk uit te leggen, als de Note 4 niet bevalt kan ik altijd voor de kleinere Z1 gaan.

En dan hebben wij nog de Nexus 5, geweldig maar dan zou ik wel de 32gb versie moeten scoren, verder is de accu niet bepaald beter dan bij de N4, en ik wil eindelijk een telefoon die bij mijn gebruik onderweg niet na 4 uurtjes leeg is (via 3G, via wifi red ik zo een dag).

Ja ik had een tijdje de Nexus 5, ging helaas stuk (don't ask how).
Maar jouw afweging tussen Z1C en Z3C gaat ook grotendeels op voor de Note 3 en Note 4...

Heb je overigens de Z2 overwogen? Formaat tussen de Z Compact en Note in, goed scherm, inmiddels voor behoorlijk lage prijs te krijgen en een accuduur waar je U tegen zegt! Met intensief gebruik haal ik 2 dagen (rond 7 uur schermtijd) en als ik voornamelijk alleen whatsapp, email en brows houdt hij het soms 4 dagen uit! Klinkt als een geweldige optie voor jouw eisen. Zou het overwegen.
p.s. Heb overigens mijn Nexus 5 vervangen voor de Z2, nadat de mijne voor de 3e keer ook kapot is gegaan. Was de Nexus behoorlijk zat. Ben nog steeds fan van de stock software, de vloeiendste Android experience die er is, de Sony is iets minder vloeiend, maar de hardware is O zo veel beter.

[ Voor 11% gewijzigd door cordonbleu op 14-12-2014 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:19
De ota naar 5.0.1 zit eraan te komen.
Zal tijd worden kan nog steeds niet smsen (Vodafone).

http://www.androidpolice....ccording-sprint-t-mobile/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazman67
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-04 11:59
Alleen natuurlijk als vodafone bereid is om deze door te geven. 5.0 blokken ze tenslotte ook. Ik wacht ook op de OTA (hollandsnieuwe)
ComTech schreef op maandag 15 december 2014 @ 19:38:
De ota naar 5.0.1 zit eraan te komen.
Zal tijd worden kan nog steeds niet smsen (Vodafone).

http://www.androidpolice....ccording-sprint-t-mobile/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
tazman67 schreef op maandag 15 december 2014 @ 20:03:
Alleen natuurlijk als vodafone bereid is om deze door te geven. 5.0 blokken ze tenslotte ook. Ik wacht ook op de OTA (hollandsnieuwe)
[...]
Maakt niet uit ga niet op de ota wachten maar sideload hem toch zodra het update bestand online staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-10 16:22
Factory image is online nu.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staip
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:53
OTA zip voor N5 is ook bekend geworden. Zojuist gespot op droid-life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 13:43
Zal toch ook eens tijd worden zeg. Was het niet begin november release 5.0?
Good things come to those who wait toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wvkreg schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 08:34:
Zal toch ook eens tijd worden zeg. Was het niet begin november release 5.0?
Good things come to those who wait toch :)
De OTA van 5.0.1 gaat het over. Die van 5.0 was al lang bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matuna
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-10 12:49
Snap niet hoe jullie aan 3-4u on screen time komen.. Dagelijks zit ik aan 1,5u en dan zit ik op zo'n 15%..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-10 14:27
Ik heb Vodafone en zit nog op 4.4.4. Ik heb hier al een vaker verteld dat ik met de app JuiceDefender een erg goede batterijduur heb: bij licht gebruik 5 dagen en echt zwaar gebruik (games) 6-8 uur.
Als ik eindelijk Android 5(.0.1) heb zal ik eens kijken hoe die app en mijn Nexus 5 het dan doen onder Lollipop. Als je de klachten over de verminderde batterijduur hier ziet wordt je niet vrolijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matuna
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-10 12:49
Fleximex schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 09:12:
Ik heb Vodafone en zit nog op 4.4.4. Ik heb hier al een vaker verteld dat ik met de app JuiceDefender een erg goede batterijduur heb: bij licht gebruik 5 dagen en echt zwaar gebruik (games) 6-8 uur.
Als ik eindelijk Android 5(.0.1) zal ik eens kijken hoe die app en mijn Nexus 5 het dan doen onder Lollipop. Als je de klachten over de verminderde batterijduur hier ziet wordt je niet vrolijk :/
App eens proberen en zal mijn bevindingen hier posten morgen :)
Welke instellingen gebruik je dan?

[ Voor 3% gewijzigd door Matuna op 16-12-2014 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Ik wel de betaalde plus versie. Die heeft onder andere als extra feature, t.o.v. de gratis versie, dat je de wifi in stand-by periodiek aan kan zetten (wifi is dus voor het grootste gedeelte uit). Maar de gratis versie zal misschien ook werken. De app is trouwens voor het laatst bijgewerkt in, schrik niet, januari 2012. De app werkt hier echter nog steeds :P:

Op 48%; die twee dalingen zijn beide een potje Kingdom Rush:
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/674/UHkSoh.png

[ Voor 25% gewijzigd door Fleximex op 16-12-2014 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d32
  • Laatst online: 29-09 09:41

d32

Ik wil niet wachten tot de ota wordt verspreidt door google en nu de ota link voor Android 5.01 ook beschikbaar is zou ik deze zelf willen flashen alleen is me één ding niet duidelijk moet je nu eerst van Android kitkat 4.4 naar Android Lollipop 5 of kan ik direct naar 5.01?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
d32 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 09:47:
Ik wil niet wachten tot de ota wordt verspreidt door google en nu de ota link voor Android 5.01 ook beschikbaar is zou ik deze zelf willen flashen alleen is me één ding niet duidelijk moet je nu eerst van Android kitkat 4.4 naar Android Lollipop 5 of kan ik direct naar 5.01?
Aangezien de download een factory image is en geen update file kun je volgens mij meteen 5.0.1 flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:25
Fleximex schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 09:12:
Als ik eindelijk Android 5(.0.1) heb zal ik eens kijken hoe die app en mijn Nexus 5 het dan doen onder Lollipop. Als je de klachten over de verminderde batterijduur hier ziet wordt je niet vrolijk :/
Lichterlijk offtopic, maar hoe is jou bereik voor mobiel internet?

Ik zit ook bij vodafone, en Ik heb heel vaak alleen maar een GPRS verbinding als ik ergens binnen zit. Ik zit dan gewoon ergens in de stad waar ik dus makkelijk h+ of 3g ontvangst zou kunnen hebben. Iemand met een andere telefoon die Hollands nieuwe heeft, had wel h+ ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Laatst online: 29-08 19:06
Davith78 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 09:53:
[...]

Aangezien de download een factory image is en geen update file kun je volgens mij meteen 5.0.1 flashen.
wow opgepast!
d32 heeft het over de "ota link" en vervolgens zeg je "aangezien het een factory image is..."
Haal deze 2 dingen niet door elkaar!
Factory image kun je idd gewoon flashen, maar een OTA link linkt naar een zip file die je moet sideloaden via adb, al weet ik dus niet of je die in 1 keer kan doorflashen van 4.4.4 naar 5.0.1. Mijn instinct zegt dat dit wel zou moeten kunnen, omdat dit nu ook het scenario is dat optreedt bij Vodafone klanten waar 5.0 wordt overgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:43

DaRoot

Some say...

striner schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 09:58:
[...]

wow opgepast!
d32 heeft het over de "ota link" en vervolgens zeg je "aangezien het een factory image is..."
Haal deze 2 dingen niet door elkaar!
Factory image kun je idd gewoon flashen, maar een OTA link linkt naar een zip file die je moet sideloaden via adb, al weet ik dus niet of je die in 1 keer kan doorflashen van 4.4.4 naar 5.0.1. Mijn instinct zegt dat dit wel zou moeten kunnen, omdat dit nu ook het scenario is dat optreedt bij Vodafone klanten waar 5.0 wordt overgeslagen.
Op de site https://developers.google.com/android/nexus/images wordt een factory image van 556MB voor 5.0.1 aangeboden, dus lijkt me aardig compleet, en niet alleen de OTA update.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik heb nu een aantal weken Lollipop op mijn nexus 5 draaien en ben niet echt tevreden.

Misschien ga ik hier alle issues nog een keer noemen, maar 3 dingen springen eruit en zijn f*cking irritant.

1) De notificaties in mijn agenda drijven mij tot waanzin. Mijn nexus meldt ieder item in mijn agenda netjes aan me.
Op het moment dat ik er op klik (als het ware ‘ik heb het gezien’) komt er 3 minuten later een melding van G-Mail “Agenda Notifications” met exact dezelfde melding.
Voor mijn idee ben ik alles opties al langs geweest, maar waar ik ook kijk of uit, die verrekte e-mails blijven maar komen.
Iemand een bekend met dit probleem en heeft misschieb een stappen plannetje hoe dit uit te schakelen? Ik wil mijn agenda niet gekoppeld hebben met mijn G-mail/Google account.
Gebruik het alleen op mijn telefoon en wil het niet sharen, delen of op andere lokaties bekijken.

2) Het hele notificatie principe in android 5 is belachelijk omslachtig (maar dat is een mening).

3) Als ik een notificatie krijg (bovenin) van whatsapp, mail, sms of wat dan ook dan druk ik er op om te openen. Daarmee zei ik in de vorige versies van Android eigenlijk ook ‘ik open het en dus heb ik het gezien’.
De notificatie bovenin verdween dus zodra je het opende. Dit is nu niet meer het geval? Ik moet vervolgens terug naar notitifaties om mijn ‘lijstje’ leeg te gooien? Kan dit nou niet anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
DaRoot schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 10:04:
[...]

Op de site https://developers.google.com/android/nexus/images wordt een factory image van 556MB voor 5.0.1 aangeboden, dus lijkt me aardig compleet, en niet alleen de OTA update.
Inderdaad die download bedoelde ik.

Ik had zo even niet door dat d32 het over een OTA had, excuses :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
AMD1800 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 09:56:
[...]

Ik zit ook bij vodafone, en Ik heb heel vaak alleen maar een GPRS verbinding als ik ergens binnen zit. Ik zit dan gewoon ergens in de stad waar ik dus makkelijk h+ of 3g ontvangst zou kunnen hebben. Iemand met een andere telefoon die Hollands nieuwe heeft, had wel h+ ontvangst.
Ik zit in Eindhoven en ik heb daar eigenlijk altijd 4G. In het Philips Stadion zijn ze WiFi tests aan het doen, maar in de rust van een wedstrijd is die altijd overbelast en 4G is dan veel sneller terwijl er dan veel mensen ook op het mobiele netwerk zitten. Vroeger toen ik nog 3G had en er nog geen WiFi in het Philips stadion was mobiel internet dramatisch. Onder andere door overbelasting.
Ik heb overigens op mijn kamer een soort van death spot in één hoek. Daar heb ik dan opeens 1 streepje (mobiel internet, maar ook WiFi).
Voor de rest in Eindhoven is het bereik nagenoeg perfect.

Toen ik een 3G abbo had (een jaar geleden) had ik wel slechter bereik in Eindhoven. Het switchte constant tussen Edge(2,5G) of H+(3,5G). Dus dan had je even vrij snel internet en dan opeens weer een stuk trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

AMD1800 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 09:56:
[...]

Misschien is je telefoon gewoon stuk. Mijn broer had hetzelfde probleem met zijn nexus 5 en heeft die teruggestuurd voor garantie. Bij terugkomst merkte hij pas hoe erg het probleem eigenlijk was.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:51
Is die memory leak ook opgelost met de nieuwe lollipop update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Hmm oke, ik probeerde via de OTA link van DaRoot de update via adb te sideloaden. In CWM recovery adb sideload mode aangezet, het commando ingevoerd om het flashen te starten en vervolgens krijg ik de foutmelding van CWM dat er android 4.4.4 op mijn device staat en dat daarom de installatie is afgebroken. Er staat dus in werkelijkheid gewoon android 5.0 op.

Ik kan de installatie via een andere optie forceren maar dan geeft CWM een waarschuwing of ik de 'untrusted zip' wil installeren. Is dit verstandig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d32

d32

Ik ben er inmiddels achter de update naar Lollipop 5.0 is 490mb en de update naar 5.01 is 13mb OTA update dus eerste naar 5.0 en daarna naar 5.01 en het werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
d32 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 11:00:
Ik ben er inmiddels achter de update naar Lollipop 5.0 is 490mb en de update naar 5.01 is 13mb OTA update dus eerste naar 5.0 en daarna naar 5.01 en het werkt goed.
Hoe heb je OTA geïnstalleerd als ik vragen mag? Ik krijg namelijk een foutmelding in CWM..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d32

d32

Ik heb de volgende handleiding gevolgd
http://www.droid-life.com...-root-or-custom-recovery/

En via je device manager als je op windows werkt moest ik wel de usb driver handmatig koppelen anders zag adb mijn device niet in recovery stand.
Davith78 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 11:04:
[...]

Hoe heb je OTA geïnstalleerd als ik vragen mag? Ik krijg namelijk een foutmelding in CWM..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Laatst online: 15-10 17:59
MauriX schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 10:09:
Ik heb nu een aantal weken Lollipop op mijn nexus 5 draaien en ben niet echt tevreden.

Misschien ga ik hier alle issues nog een keer noemen, maar 3 dingen springen eruit en zijn f*cking irritant.

1) De notificaties in mijn agenda drijven mij tot waanzin. Mijn nexus meldt ieder item in mijn agenda netjes aan me.
Op het moment dat ik er op klik (als het ware ‘ik heb het gezien’) komt er 3 minuten later een melding van G-Mail “Agenda Notifications” met exact dezelfde melding.
Voor mijn idee ben ik alles opties al langs geweest, maar waar ik ook kijk of uit, die verrekte e-mails blijven maar komen.
Iemand een bekend met dit probleem en heeft misschieb een stappen plannetje hoe dit uit te schakelen? Ik wil mijn agenda niet gekoppeld hebben met mijn G-mail/Google account.
Gebruik het alleen op mijn telefoon en wil het niet sharen, delen of op andere lokaties bekijken.
Als het Google Calender is dan heb je waarschijnlijk een notificatie en een email ingesteld. Dan kan je inderdaad een notificatie krijgen en een paar minuten later een email. Wat staat er bij nieuwe afspraken voor notificaties ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Davith78 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 10:55:
Hmm oke, ik probeerde via de OTA link van DaRoot de update via adb te sideloaden. In CWM recovery adb sideload mode aangezet, het commando ingevoerd om het flashen te starten en vervolgens krijg ik de foutmelding van CWM dat er android 4.4.4 op mijn device staat en dat daarom de installatie is afgebroken. Er staat dus in werkelijkheid gewoon android 5.0 op.

Ik kan de installatie via een andere optie forceren maar dan geeft CWM een waarschuwing of ik de 'untrusted zip' wil installeren. Is dit verstandig?
Je hebt CWM geflasht, heb je je telefoon ook geroot en geROMd?
Moet je niet alles weer terug naar stock flashen voordat je een officiële image of OTA kan flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
striner schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 11:17:
[...]

Je hebt CWM geflasht, heb je je telefoon ook geroot en geROMd?
Moet je niet alles weer terug naar stock flashen voordat je een officiële image of OTA kan flashen?
Ja mijn N5 is geroot en unlocked. Je kunt dan gewoon handmatig een OTA sideloaden, dat lukte me ook in android 4. Probleem is dat CWM denkt dat er android 4.4.4 op staat in plaats van 5.0, ik krijg een zgn. status 7 error. Je schijnt in de zip file een tekst bestandje te moeten editen om dit euvel te omzeilen maar persoonlijk hou ik niet zo van dit soort 'hacks' :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d32

d32

Ik had een stock android 4.4.4 geen root.
Davith78 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 11:26:
[...]

Ja mijn N5 is geroot en unlocked. Je kunt dan gewoon handmatig een OTA sideloaden, dat lukte me ook in android 4. Probleem is dat CWM denkt dat er android 4.4.4 op staat in plaats van 5.0, ik krijg een zgn. status 7 error. Je schijnt in de zip file een tekst bestandje te moeten editen om dit euvel te omzeilen maar persoonlijk hou ik niet zo van dit soort 'hacks' :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
d32 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 11:30:
Ik had een stock android 4.4.4 geen root.

[...]
Ik bedenk me ineens: zou het te maken kunnen hebben met dat de data op mijn phone volledig is versleuteld? Dit heb ik namelijk pas sinds ik Lollipop heb geïnstalleerd. Misschien kan CWM mijn telefoon gegevens daardoor niet goed uitlezen ofzo aangezien ik nog geen ontsleutel patroon heb ingevoerd als CWM is opgestart.

[ Voor 8% gewijzigd door Davith78 op 16-12-2014 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Ik heb een Nexus 5, met unlocked bootloader en geroot, dit via de Nexus root toolkit van Wugfresh.
Nu wil ik graag de 5.0.1 update sideloaden. Zowel de instructies voor handmatig met ADB als die met de Nexus Root toolkit komen op een punt dat er na adb reboot bootloader, en dan kiezen voor Recovery mode een android mannetje met rood uitroepteken in beeld komt.
Op dat punt zou ik met de volume up en power toets e.e.a. moeten kunnen selecteren. bij mijn nexus 5 blijft echter dat mannetje in beeld staan, en kan ik verder niets. Heeft de toolkit dan eerder al een custom recovery geinstalleerd en moet ik terug naar de stock recovery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
DaRoot schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 11:38:
Ik heb een Nexus 5, met unlocked bootloader en geroot, dit via de Nexus root toolkit van Wugfresh.
Nu wil ik graag de 5.0.1 update sideloaden. Zowel de instructies voor handmatig met ADB als die met de Nexus Root toolkit komen op een punt dat er na adb reboot bootloader, en dan kiezen voor Recovery mode een android mannetje met rood uitroepteken in beeld komt.
Op dat punt zou ik met de volume up en power toets e.e.a. moeten kunnen selecteren. bij mijn nexus 5 blijft echter dat mannetje in beeld staan, en kan ik verder niets. Heeft de toolkit dan eerder al een custom recovery geinstalleerd en moet ik terug naar de stock recovery?
Had daar ook moeite mee, gewoon nogmaals proberen. Power knop vasthouden en kort op de de volume up drukken.

Ik kan echter ook niet flashen , kennelijk moet je toch eerst system.img en boot.img van de stock flashen.

[ Voor 5% gewijzigd door Exocet op 16-12-2014 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Ik deed hetzelfde; ik stuurde de update via de sideload naar de N5. Hij zei alleen dat er iets onherkenbaars (of iets dergelijks) op mijn telefoon stond, dus hij moest de update afbreken. Iemand dit tegengekomen?
Telefoon heeft stock recovery, wel unlocked en geroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:25
Hooglander1 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 10:32:
[...]

Misschien is je telefoon gewoon stuk. Mijn broer had hetzelfde probleem met zijn nexus 5 en heeft die teruggestuurd voor garantie. Bij terugkomst merkte hij pas hoe erg het probleem eigenlijk was.
Weet je toevallig nog of er een specifieke manier is om t probleem nog verder vast te stellen? En heeft je broer zijn toestel ook geroot? Ik ga eerst nog proberen om een andere radio te installeren. Hopelijk helpt dat. Ik zit niet echt te wachten op het terugsturen van mijn telefoon, aangezien ik dan waarschijnlijk ook een nieuwe glazen screenprotector kan gaan halen.

@fleximen: je ontvangst klinkt een stuk beter dan mij. Klinkt alsof er in mijn telefoon iets fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Ik heb er nu TWRP recovery op geflashed i.p.v. CWM in de hoop dat deze wel gewoon de OTA wilt sideloaden. Alleen nu zie mijn phone niet meer als ik in TWRP zit en 'adb devices' intyp. Pff wat een gedoe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

AMD1800 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 11:56:
[...]

Weet je toevallig nog of er een specifieke manier is om t probleem nog verder vast te stellen? En heeft je broer zijn toestel ook geroot? Ik ga eerst nog proberen om een andere radio te installeren. Hopelijk helpt dat. Ik zit niet echt te wachten op het terugsturen van mijn telefoon, aangezien ik dan waarschijnlijk ook een nieuwe glazen screenprotector kan gaan halen.

@fleximen: je ontvangst klinkt een stuk beter dan mij. Klinkt alsof er in mijn telefoon iets fout gaat.
Niet echt, bij hem werd het op een gegeven moment écht onwerkbaar. Misschien is er ergens een topic op XDA te vinden die er verder op in gaat. Bij hem was het daarna op stock gewoon prima ontvangst weer.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Ik heb de oplossing al gevonden: http://www.wugfresh.com/nrt/#comment-1744632156

De instructies aanpassen uiteraard voor je Nexus 5 images..

Edit, aanpassing:
Download de factory image: https://dl.google.com/dl/...x22c-factory-0f9eda1b.tgz

Pak dit bestand uit.

In de uitgepakte map bevindt zich weer een bestand image-hammerhead-lrx22c.zip

Pak deze ook uit in dezelfde map.

Zorg op de telefoon dat USB debugging is ingeschakeld.

Start een commandoprompt met admin rechten.

voer uit:

adb reboot bootloader
fastboot flash bootloader bootloader-hammerhead-hhz12d.img
fastboot reboot-bootloader
fastboot flash radio radio-hammerhead-m8974a-2.0.50.2.22.img
fastboot flash system system.img
fastboot flash boot boot.img

Hierna de telefoon herstarten, apps gaan optimaliseren.

Hierna de telefoon opnieuw rooten via de toolkit.

[ Voor 74% gewijzigd door DaRoot op 16-12-2014 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
DaRoot schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 12:08:
Ik heb de oplossing al gevonden: http://www.wugfresh.com/nrt/#comment-1744632156

De instructies aanpassen uiteraard voor je Nexus 5 images..
Thanks, ik ga het straks proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Davith78 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 12:12:
[...]

Thanks, ik ga het straks proberen!
Heb mijn post aangepast met alle instructies erin

Edit: niet onbelangrijk om te melden: je bent geen data kwijt op deze manier...

[ Voor 16% gewijzigd door DaRoot op 16-12-2014 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy101
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-10 19:46
--Beter lezen--

[ Voor 96% gewijzigd door thommy101 op 16-12-2014 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
DaRoot schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 12:08:
voer uit:

adb reboot bootloader
fastboot flash bootloader bootloader-hammerhead-hhz12d.img
fastboot flash radio radio-hammerhead-m8974a-2.0.50.2.22.img
fastboot flash system system.img
fastboot flash boot boot.img

Hierna de telefoon herstarten, apps gaan optimaliseren.

Hierna de telefoon opnieuw rooten via de toolkit.
Ja, dit werkte bij mij ook! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
Klopt het eigenlijk dat het ota bestand van 5.0.0 naar 5.0.1 maar 13mb is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
ja hoor, why not? Zo veel changes zitten er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

ComTech schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 13:00:
Klopt het eigenlijk dat het ota bestand van 5.0.0 naar 5.0.1 maar 13mb is?
Klopt.. Paar bugfxes zitten erin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Misschien een wat technische vraag, maar waar en hoe kan ik nou precies zien welke changes in de code hier in zitten i.v.m. 5.0? Zit wat door https://android.googlesource.com/ heen te bladeren, maar weet niet precies waar ik nou moet kijken. device/lge/hammerhead of...? en dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-10 17:48

geerttttt

Manisch positief

Even een vraag... Waarom probeert iedereen nu die 5.0.1 update te installeren terwijl hij vandaag of morgen ook gewoon via de software update automatisch binnen zou moeten komen... Er zitten toch vrij weinig verbeteringen in? Of mis ik iets?

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Er zitten een aantal bug fixes in waarvan in ieder geval de wifi disconnect bugfix een fijne is. Voor de rest weet ik niet of er ook een bugfix voor de memoryleak (als die al algemeen is) in zit.

Mijn ervaring was met 5.0 veel wifi disconnects...erg irritant! En met v5.0.1 is dat probleem volledig opgelost.

Neemt niet weg dat men ook prima kan wachten tot de OTA. Maar het zal afhankelijk zijn (van bijv provider?) wanneer men deze krijgt aangeboden.

Ikzelf heb dit probleem niet, toestel is ge-root en draai al zo'n 10 dagen v5.0.1.

[ Voor 30% gewijzigd door dafmay op 16-12-2014 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

dafmay schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 14:24:
Er zitten een aantal bug fixes in waarvan in ieder geval de wifi disconnect bugfix een fijne is. Voor de rest weet ik niet of er ook een bugfix voor de memoryleak (als die al algemeen is) in zit.

Mijn ervaring was met 5.0 veel wifi disconnects...erg irritant! En met v5.0.1 is dat probleem volledig opgelost.

Neemt niet weg dat men ook prima kan wachten tot de OTA. Maar het zal afhankelijk zijn (van bijv provider?) wanneer men deze krijgt aangeboden.

Ikzelf heb dit probleem niet, toestel is ge-root en draai al zo'n 10 dagen v5.0.1.
Waar heb jij 10 dagen geleden dan 5.0.1 vandaag gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
DaRoot schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 14:29:
[...]

Waar heb jij 10 dagen geleden dan 5.0.1 vandaag gehaald?
...waar anders, XDA natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:41
dafmay schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 14:24:

Ik heb ook een geroot toestel, moet ik nu weer een factory reset doen voor 5.0.1 en alles weer opnieuw installeren?? Want daar wordt ik niet blij van :(

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Joop_Klepzeiker schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 15:06:
[...]

Ik heb ook een geroot toestel, moet ik nu weer een factory reset doen voor 5.0.1 en alles weer opnieuw installeren?? Want daar wordt ik niet blij van :(
Die logica kan ik echt niet volgen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Joop_Klepzeiker schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 15:06:
[...]

ff iets teruglezen ;)

Ik zat in zelfde schuitje: DaRoot in "[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2"

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Ok thanx, ga ik straks proberen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-10 21:19
striner schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 14:11:
Misschien een wat technische vraag, maar waar en hoe kan ik nou precies zien welke changes in de code hier in zitten i.v.m. 5.0? Zit wat door https://android.googlesource.com/ heen te bladeren, maar weet niet precies waar ik nou moet kijken. device/lge/hammerhead of...? en dan?
Dat is lastig met de source browser. Android bestaat uit tientallen losse git repositories, waarbij dezelfde tags en branches worden gehandhaafd om tezamen een release te vormen.

Met de source browser kun je wel van een individuele repository de commit history bekijken, bijvoorbeeld van /frameworks/base.

Als je daar op [log] drukt zie je bovenaan de android-5.0.1_r1 tag, en iets verder in de history android-5.0.0_r7.

Een diff of commit logs over alle repositories tegelijk lukt alleen met een complete source checkout, met repo forall om van iedere repo een git shortlog te printen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg een error unable to load bootloader xxxx. Is er ook een noob vriendelijkere manier om het te doen? Geroote N5 en of ik alles wipe of niet maakt me niet veel uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Joop_Klepzeiker schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 15:22:
[...]

Ok thanx, ga ik straks proberen :+
Mooi dat er een 'oplossing' is, al snap ik nog steeds niet waarom er voor jou nu een noodzaak is om op jouw ge-roote toestel de officiele 5.0.1 image te flashen? Je kunt toch gewoon een 5.0.1 custom rom gebruiken via XDA. (zoals ik gedaan heb).

Zie ik iets over het hoofd? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:25
Belecthor schreef op zondag 07 december 2014 @ 16:59:
Sinds ik Android 5 op mijn Nexus 5 heb gooit hij me soms willekeurig uit een app. Het is niet echt een crash, hij klapt gewoon terug naar het homescreen.

De Nexus 5 is ongeroot en ik heb een Factory reset gedaan na mijn 5.0 update.

Heeft iemand enig idee waardoor dit kan gebeuren?
Ik heb deze vraag een tijdje geleden in dit topic gezet en er is naar mijn weten niet op geantwoord. Het probleem is er af-en-toe nog steeds; apps klappen er gewoon simpelweg uit. Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 15:26:
[...]

Ik krijg een error unable to load bootloader xxxx. Is er ook een noob vriendelijkere manier om het te doen? Geroote N5 en of ik alles wipe of niet maakt me niet veel uit. :)
Als wipen niet veel uitmaakt zou ik het via de Wugfresh Nexus toolkit proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Belecthor schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 15:31:
[...]

Ik heb deze vraag een tijdje geleden in dit topic gezet en er is naar mijn weten niet op geantwoord. Het probleem is er af-en-toe nog steeds; apps klappen er gewoon simpelweg uit. Heeft iemand een idee?
Heb je ge-update OTA vanaf 4.4.4? Dan zou ik een factory image met 5.0 of 5.0.1 herinstalleren.
Gaat alles eraf, maar begin je dus ook echt schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaRoot schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 15:31:
[...]

Als wipen niet veel uitmaakt zou ik het via de Wugfresh Nexus toolkit proberen.
De flash all bat klikken in de factory image moet ook gaan toch? Of denk ik nu te simpel? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 15:34:
[...]

De flash all bat klikken in de factory image moet ook gaan toch? Of denk ik nu te simpel? :$
Kon je ook wel eens gelijk aan hebben idd.. Maar dan wel zorgen dat je de Android SDK tools met juiste path-vermeldingen erop hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
DaRoot schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 15:32:
[...]

Heb je ge-update OTA vanaf 4.4.4? Dan zou ik een factory image met 5.0 of 5.0.1 herinstalleren.
Gaat alles eraf, maar begin je dus ook echt schoon.
Ik heb de update initieel via OTA binnengekregen, maar ik heb daarna een factory reset gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
dafmay schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 15:28:
[...]

Mooi dat er een 'oplossing' is, al snap ik nog steeds niet waarom er voor jou nu een noodzaak is om op jouw ge-roote toestel de officiele 5.0.1 image te flashen? Je kunt toch gewoon een 5.0.1 custom rom gebruiken via XDA. (zoals ik gedaan heb).

Zie ik iets over het hoofd? 8)7
Geen idee of jij iets over het hoofd ziet, maar ik zie denk ik door alle bomen hier geen bos meer. :?
Ik zal het proberen uit te leggen:

Ik heb een (unrooted) Nexus 7 (2013) en een geroote Nexus 5:

De Nexus 7 krijgt netjes alles via OTA binnen en heeft inmiddels ook al 5.0.1. draaien en werkt nu goed;
(had problemen met Youtube, maar die zijn weg met 5.0.1). Alles is er zonder dataverlies opgekomen. :+

De Nexus 5 kreeg ik voor een maand geleden wel een OTA binnen, maar omdat die geroot was, lukte het mij niet om die OTA te installeren.
Uiteindelijk heb ik dit dus handmatig zitten doen, weet al niet meer precies hoe, maar in the end stond 5.0 erop, maar moest ik wel alles opnieuw instellen. En daar heb ik dus een hekel aan, kost me uren...

Dus ik was verrast dat er zo snel weer een update 5.0.1 kwam. Dus vandaar mijn vraag want het toestel is nu weer in orde, maar ik wil wel root hebben en het liefst de laatste versie, dus vandaar de vraag hoe kom ik op de beste manier aan 5.0.1 met root zonder alles opnieuw in te stellen. O-)

Als je een panklaar antwoord heb, dan graag _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Joop_Klepzeiker schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 15:46:
[...]

De Nexus 5 kreeg ik voor een maand geleden wel een OTA binnen, maar omdat die geroot was, lukte het mij niet om die OTA te installeren.
Volgens mij is het feit dat een toestel geroot is niet gerelateerd aan het niet krijgen van een OTA.
Wat daar wel een oorzaak van kan zijn is dat je een custom recovery op het toestel hebt staan. Meestal krijg je dan tijdens het updaten een android poppetje met een uitroepteken te zien. Voor veel (alle?) rootmethoden heb je een custom recovery nodig om zips te flashen.

Mijn Nexus 7 heb ik unlocked en geroot. Maar daar stond wel weer een stock recovery op. Die heeft gewoon zonder problemen de OTA gekregen. Na de OTA is je root wel weg overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Joop_Klepzeiker schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 15:46:
[...]

Geen idee of jij iets over het hoofd ziet, maar ik zie denk ik door alle bomen hier geen bos meer. :?
Ik zal het proberen uit te leggen:

Ik heb een (unrooted) Nexus 7 (2013) en een geroote Nexus 5:

De Nexus 7 krijgt netjes alles via OTA binnen en heeft inmiddels ook al 5.0.1. draaien en werkt nu goed;
(had problemen met Youtube, maar die zijn weg met 5.0.1). Alles is er zonder dataverlies opgekomen. :+

Uiteindelijk heb ik dit dus handmatig zitten doen, weet al niet meer precies hoe, maar in the end stond 5.0 erop, maar moest ik wel alles opnieuw instellen. En daar heb ik dus een hekel aan, kost me uren...

Dus ik was verrast dat er zo snel weer een update 5.0.1 kwam. Dus vandaar mijn vraag want het toestel is nu weer in orde, maar ik wil wel root hebben en het liefst de laatste versie, dus vandaar de vraag hoe kom ik op de beste manier aan 5.0.1 met root zonder alles opnieuw in te stellen. O-)

Als je een panklaar antwoord heb, dan graag _/-\o_
Nee een panklaar antwoord kun je hier never nooit niet verwachten...dat is er immers niet (teveel variabelen) ;)

Ik vroeg mij slechts af waarom je op een ge-root toestel een offiiele versie zou willen installeren. Vandaar de vraag. Maar ik begrijp nu van je wat jouw punt is en dat is het niet (weer) opnieuw hoeven installeren/instellen van alles op jouw toestel als dit enigzins kan worden voorkomen. Ik heb daar zelf geen ervaring mee. Na root van mijn toestel ga ik nooit terug naar een officiele versie omdat dit de root ongedaan zal maken. Verder als ik een nieuwe android (update) versie wil installeren (XDA custom rom) en een wipe is noodzakelijk of wordt automatisch gedaan, dan kan ik mbv Titanium Backup supermakkelijk snel terug....alle apps inclusief settings terugzetten. Ik ben dan binnen 30 minuten up&running.

Ik denk dat DaRoot je eerder interessante info heeft gegeven voor jouw 'probleem' :

DaRoot in "[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Belecthor schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 15:39:
[...]

Ik heb de update initieel via OTA binnengekregen, maar ik heb daarna een factory reset gedaan.
Dan heb je qua systeemsoftware dus nog wel een mix van 4.4.x en 5.x denk ik.
Ik zou toch eens volledig schoon beginnen. Dus complete factory image restore doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
DaRoot schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 16:22:
[...]

Dan heb je qua systeemsoftware dus nog wel een mix van 4.4.x en 5.x denk ik.
Ik zou toch eens volledig schoon beginnen. Dus complete factory image restore doen.
Oke, thanks! Dan ga ik me daar in verdiepen.

Ik ben overigens nog erg tevreden met mijn Nexus 5. De snelheid is met deze 5.0 update nog steeds fantastisch en de update zorgt tevens voor een veel meer volwassene look van Android naar mijn mening.

[ Voor 23% gewijzigd door Belecthor op 16-12-2014 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Belecthor schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 16:25:
[...]

Oke, thanks! Dan ga ik me daar in verdiepen.

Ik ben overigens nog erg tevreden met mijn Nexus 5. De snelheid is met deze 5.0 update nog steeds fantastisch en de update zorgt tevens voor een veel meer volwassene look van Android naar mijn mening.
Heb het al meerdere keren geroepen vandaag, maar om je op weg te helpen: probeer dat via Wugfresh toolkit.. echt briljant voor dit soort dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaRoot schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 16:28:
[...]

Heb het al meerdere keren geroepen vandaag, maar om je op weg te helpen: probeer dat via Wugfresh toolkit.. echt briljant voor dit soort dingen
Zelfs de flash all bat geeft bij mij errors als: archive does not contain recovery, system.

Zijn er nog meer manieren om te proberen? Nexus toolkit gaf volgens mij zelfde fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 16:48:
[...]

Zelfs de flash all bat geeft bij mij errors als: archive does not contain recovery, system.

Zijn er nog meer manieren om te proberen? Nexus toolkit gaf volgens mij zelfde fouten.
JA! de foutmelding lezen en er wat mee doen.... (custom of stock) recovery flashen bijvoorbeeld... :9
In de toolkits zitten die opties allemaal ingebouwd, inclusief automatische download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenPol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-10 10:06
Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 16:48:
[...]

Negeren als het om .sig bestanden gaat. Dit staat namelijk letterlijk in de tekst die je eerst krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaartenPol schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 17:51:
[...]

Negeren als het om .sig bestanden gaat. Dit staat namelijk letterlijk in de tekst die je eerst krijgt.
Ik kan ze negeren maar hij stopt er gewoon mee. Dan houdt het een beetje op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Kan iemand mij dit uitleggen? Ik heb voordat ik naar huis vertrok expliciet wifi uitgezet, en toch staat er in mijn batterij historie dat ie de hele reis heeft aangestaan? :?
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/flbm88.png

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2881kqa.png

-edit-
Ik bedenk me net dat ik bij locatiebepaling "high accuracy" heb aanstaan, dat GPS, wifi en telefoonmasten gebruikt, is dat het misschien?

[ Voor 20% gewijzigd door striner op 16-12-2014 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Google now aan? Gezien je hoeveelheid awake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
google now aan ja, maar deze screenshot is van mijn rit werk --> thuis met Maps navigatie aan, dus scherm staat continu aan, daarom zie je dat in dit geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:46
Hoe lang duurt bij jullie de eerste boot na update? Heb Bootloader, radio, system en boot.img geflashed en zit nu al 5 minuten naar draaiende bolletjes te kijken.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Laatst online: 02:38
Polster schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 19:39:
Hoe lang duurt bij jullie de eerste boot na update? Heb Bootloader, radio, system en boot.img geflashed en zit nu al 5 minuten naar draaiende bolletjes te kijken.......
Kan een kwartier duren hoor, niks vreemds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
djmelvee schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 19:42:
[...]

Kan een kwartier duren hoor, niks vreemds.
Yep ook vanwege 'her-opbouwen' van de dalvik-cache (inmiddels ART cache?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
striner schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 18:57:
Kan iemand mij dit uitleggen? Ik heb voordat ik naar huis vertrok expliciet wifi uitgezet, en toch staat er in mijn batterij historie dat ie de hele reis heeft aangestaan? :?

-edit-
Ik bedenk me net dat ik bij locatiebepaling "high accuracy" heb aanstaan, dat GPS, wifi en telefoonmasten gebruikt, is dat het misschien?
kan ook komen dat je 'wifi netwerk zoeken/connecten ook als wifi uit staat' aan hebt staan. Dat had ik bij kitkat tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Laatst online: 02:38
dafmay schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 19:49:
[...]

Yep ook vanwege 'her-opbouwen' van de dalvik-cache (inmiddels ART cache?)
Dalvik is officieel verleden tijd. Vanaf 5.0 draait Android op Android Run Time (ART). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Polster schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 19:39:
Heb zojuist de N5 van mijn vriendin (is ook geroot met 5.0) via dezelfde methode geflashed naar 5.0.1.
Bolletjes duurden iets meer dan 1 minuut. Vervolgens nog zo'n 5,5 minuut om 125 apps te optimaliseren.
Vervolgens opnieuw rooten via de toolkit, dit duurde al met al ook zo'n 5 minuten, da's inclusief het rebooten etc en BusyBox installatie.

Edit: bovenstaande tijden ff bijgehouden op stopwatch ;)

[ Voor 4% gewijzigd door DaRoot op 16-12-2014 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:46
Ik heb het nnu na een half uur afgebroken. Krijg mijn 5.0 TWRP backup die ik op mijn computer had staan ook niet meer terug. Kan bestand niet schrijjven ofzo.

edit: Nou ben maar helemaal overnieuw begonnen incl. wipe userdata. Ik zag in de recovery logs allemaal foutmeldingen met failed to mount cache. Geen idee waar dat vandaan komt. :'(

[ Voor 37% gewijzigd door Polster op 16-12-2014 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:32

The Wizard

Moderator Mobile
striner schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 18:57:

Klopt, dat is de reden. Hij scant regelmatig naar Wifi netwerken om zijn locatie te bepalen. Is efficiënter dan GPS aan te zetten.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
djmelvee schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 19:55:
[...]

Dalvik is officieel verleden tijd. Vanaf 5.0 draait Android op Android Run Time (ART). :)
Dat is mij welbekend hoor ;) Vandaar in mijn post ook tussen haakjes 'ART cache'. Ik bedoelde uiteraard ART ' runtime'. Maar waar het mij om ging is dat de 1e boot daardoor iets langer kan duren...no need for semantics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enpe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-04 21:52
Zojuist m'n telefoon ter reparatie aangeboden. Telefoon viel gister ineens uit, kreeg hem niet meer aan de praat. Lader erin gedaan en op dat moment blijft hij rebooten na zo'n 3 sec (bij het google logo). Ik vermoed dat het probleem bij de power button zit, kan namelijk wel in recovery komen maar ook dan blijft de nexus rebooten.

Had hem wel geroot en omdat ik vanuit recovery niets kan en de telefoon niet wordt herkend door de pc hoop ik niet dat m'n garantie er aan gaat...fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
The Wizard schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 20:47:
[...]

Klopt, dat is de reden. Hij scant regelmatig naar Wifi netwerken om zijn locatie te bepalen. Is efficiënter dan GPS aan te zetten.
nou, volgens mij is dat juist meer batterijvretend, want hij gebruikt wifi in combinatie met GPS. Heb op verschillende plekken gelezen dat het meer batterij spaart als je hem op "GPS (device) only" zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:32

The Wizard

Moderator Mobile
Dat is afhankelijk van de setting die de app gebruikt. Als dat de laag accu verbruik instelling is, wordt alleen Wifi en mobiele netwerken gebruikt. Bij een hoog verbruiks modus is dat GPS + de anderen.

Zie: https://support.google.com/nexus/answer/3467281?hl=en

Je kan de app instellingen zien onder Locatie.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Pagina: 1 ... 100 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.