[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 101 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.236 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:09
striner schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 18:57:
Kan iemand mij dit uitleggen? Ik heb voordat ik naar huis vertrok expliciet wifi uitgezet, en toch staat er in mijn batterij historie dat ie de hele reis heeft aangestaan? :?
[afbeelding]

[afbeelding]

-edit-
Ik bedenk me net dat ik bij locatiebepaling "high accuracy" heb aanstaan, dat GPS, wifi en telefoonmasten gebruikt, is dat het misschien?
Als je 1,5 met GPS genavigeerd hebt is dit wel redelijk normaal hoor. Oplossing is een USB lader in de auto te leggen. Heb speciaal daar voor altijd een in de auto liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-10 12:50
Voor mensen die op Telfort zitten en van de roaming R af willen in Nederland heb ik ook voor stock 5.0.1 een update.zip gemaakt om dit te fixen. Meer info vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwvinger
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Ik heb via OTA de melding voor syteemupdate 5.0.1 binnengekregen. Deze heb ik gedowload. Hierna heb ik het toestel opnieuw opgestart en begint het met automatisch de installatie van de systeemupdate. Deze wordt echter afgebroken en er kom de melding "fout!". Weet iemand wat hiervan de oorzaak kan zijn en wat de oplossing is om toch 5.0.1 te krijgen. Ik draai (geroot) stock 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:43

DaRoot

Some say...

blauwvinger schreef op woensdag 17 december 2014 @ 07:29:
Ik heb via OTA de melding voor syteemupdate 5.0.1 binnengekregen. Deze heb ik gedowload. Hierna heb ik het toestel opnieuw opgestart en begint het met automatisch de installatie van de systeemupdate. Deze wordt echter afgebroken en er kom de melding "fout!". Weet iemand wat hiervan de oorzaak kan zijn en wat de oplossing is om toch 5.0.1 te krijgen. Ik draai (geroot) stock 5.0
DaRoot in "[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2"

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
wmn79 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 23:28:
Voor mensen die op Telfort zitten en van de roaming R af willen in Nederland heb ik ook voor stock 5.0.1 een update.zip gemaakt om dit te fixen. Meer info vind je hier.
Is dat puur om de R weg te krijgen of kun je dan ook roaming uitzetten?
En is de R alleen weg of krijg je dan ook 3g of 4g te zien?
En de laatste vraag... ik wil dan ook graag eerst een backup maken voor deze specifieke aanpassing, welke bestanden moet ik dan veilig stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
jip_86 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 21:35:
[...]

Als je 1,5 met GPS genavigeerd hebt is dit wel redelijk normaal hoor. Oplossing is een USB lader in de auto te leggen. Heb speciaal daar voor altijd een in de auto liggen.
Mag ik hieraan toevoegen dat een collega van mij die ook een N5 met Lollipop heeft en ook 1+ uur onderweg is met Maps navigatie maar 30% batterij kwijt raakt in die tijd, met dezelfde instellingen?
Ik snap dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostinFFM
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 08:56
striner schreef op woensdag 17 december 2014 @ 08:54:
[...]

Mag ik hieraan toevoegen dat een collega van mij die ook een N5 met Lollipop heeft en ook 1+ uur onderweg is met Maps navigatie maar 30% batterij kwijt raakt in die tijd, met dezelfde instellingen?
Ik snap dat niet.
Is dat inclusief dezelfde (eventueel batterij vretende) applicaties?
Of zit daar een verschil in. Is de app die het verschil maakt recent geupdate?
Sommige oudere apps zijn nog niet optimaliseerd voor Lollipop, al zouden dat er niet veel meer moeten zijn, gezien de tijd dat Lollipop nu beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:12
striner schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 18:57:
Kan iemand mij dit uitleggen? Ik heb voordat ik naar huis vertrok expliciet wifi uitgezet, en toch staat er in mijn batterij historie dat ie de hele reis heeft aangestaan? :?

-edit-
Ik bedenk me net dat ik bij locatiebepaling "high accuracy" heb aanstaan, dat GPS, wifi en telefoonmasten gebruikt, is dat het misschien?
Probeer anders eens Nokia Here Maps voor (offline) navigatie ipv Google Maps die continue je data verbinding open houdt...
--> https://play.google.com/s...ails?id=com.here.app.maps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
nou, ik heb maar eens een zooi apps eraf gegooid die ik al een tijdje niet meer gebruikte of waar ik in de play store zag dat ze al een tijdje niet meer geüpdate waren. Straks of morgen eens kijken of het batterijverbruik dan beter gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
8)7 Nog steeds geen 5.0 of 5.0.1 voor mijn nexus 5. Begin langzaam aan de hoop te verliezen op een OTA in 2014. Je zou toch beter verwachten van 1 v.d. kapitaalkrachtigste software ontwikkelaars ter wereld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

eL_Jay schreef op woensdag 17 december 2014 @ 09:45:
8)7 Nog steeds geen 5.0 of 5.0.1 voor mijn nexus 5. Begin langzaam aan de hoop te verliezen op een OTA in 2014. Je zou toch beter verwachten van 1 v.d. kapitaalkrachtigste software ontwikkelaars ter wereld
Dan ga je hem toch sideloaden of factory installen? Is echt niet moeilijk met alle genoemde stappenplannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:08
back up evt maken, simkaart eruit, terug naar fabrieksinstellingen, hierna update uitvoeren onder: instellingen, over de telefoon, systeemupdates, controleer op update, ota komt dan automatisch binnen, installeren, na installatie nogmaals systeemupdates, controleer op update, installeren, eenmaal klaar simkaart er weer in stoppen. Ready. evt root via wugfresh tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
Exocet schreef op woensdag 17 december 2014 @ 08:32:
[...]

Is dat puur om de R weg te krijgen of kun je dan ook roaming uitzetten?
En is de R alleen weg of krijg je dan ook 3g of 4g te zien?
En de laatste vraag... ik wil dan ook graag eerst een backup maken voor deze specifieke aanpassing, welke bestanden moet ik dan veilig stellen?
Hieronder de antwoorden in dezelfde volgorde:
  • Je kan dan ook roaming uitzetten.
  • Je krijgt ook 3g of 4g te zien.
  • Het bestand dat aangepast is is framework-res.apk deze staat in /system/framework/ dus die zou je iig aan veilig moeten stellen. Maar ik raad aan om een nandroid backup te doen zodat je helemaal terug kan naar de staat van de backup mocht er iets mis gaan.
.

[ Voor 17% gewijzigd door wmn79 op 17-12-2014 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
DaRoot schreef op woensdag 17 december 2014 @ 09:47:
[...]

Dan ga je hem toch sideloaden of factory installen? Is echt niet moeilijk met alle genoemde stappenplannen.
Daar gaaat het niet om. Primaire reden om deze nexus 5 te kopen was om goede software ondersteuning vanuit de levenrancier, geen tweaks hoeven doen zoals bij mijn oude zte blade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-10 15:28

Meneer iCy

swarma

Weet iemand of er een andere oplossing is dan Xposed om per Applicatie een DPI instelling in te stellen? Denk dat ik terug ga naar Android 4.4 ivm met dit gemis.

Xposed zal nog wel een tijd duren dan wel misschien nooit of er komt iets anders, maar op het moment is er nog niets naar mijn weten.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
eL_Jay schreef op woensdag 17 december 2014 @ 10:39:
[...]

Daar gaaat het niet om. Primaire reden om deze nexus 5 te kopen was om goede software ondersteuning vanuit de levenrancier, geen tweaks hoeven doen zoals bij mijn oude zte blade.
De reden dan het voor sommigen lang duurt is omdat de OTAs in waves worden uitgestuurd, eerst 1% van de gebruikers, en als daar niet te veel bug reports uit terugkomen 5% en zo telkens meer. Dit is volledig random, en het kan dus zijn dat je pas bij de laatste wave van 100% zit. Dit om te voorkomen dat als ze aan iedereen tegelijk de OTA versturen en er blijkt een bug in te zitten, dat iedereen tegelijk begint te schelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocoschijtje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-10 11:54
iCy schreef op woensdag 17 december 2014 @ 10:39:
Weet iemand of er een andere oplossing is dan Xposed om per Applicatie een DPI instelling in te stellen? Denk dat ik terug ga naar Android 4.4 ivm met dit gemis.

Xposed zal nog wel een tijd duren dan wel misschien nooit of er komt iets anders, maar op het moment is er nog niets naar mijn weten.
met adb kan je het volgende doen om de DPI instellingen te wijzigen.

adb shell wm density 216

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
wmn79 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 10:21:
[...]

Hieronder de antwoorden in dezelfde volgorde:
  • Je kan dan ook roaming uitzetten.
  • Je krijgt ook 3g of 4g te zien.
  • Het bestand dat aangepast is is framework-res.apk deze staat in /system/framework/ dus die zou je iig aan veilig moeten stellen. Maar ik raad aan om een nandroid backup te doen zodat je helemaal terug kan naar de staat van de backup mocht er iets mis gaan.
.
Geweldig!
Toch apart dat Google dit dan niet oplost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

chocoschijtje schreef op woensdag 17 december 2014 @ 10:44:
[...]

met adb kan je het volgende doen om de DPI instellingen te wijzigen.

adb shell wm density 216
Ja, maar om elke keer voor 1 applicatie mijn telefoon te rebooten en daarna weer terug te zetten :(

Ik wil het niet voor alle applicaties, maar enkel voor 1 applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocoschijtje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-10 11:54
iCy schreef op woensdag 17 december 2014 @ 10:57:
[...]

Ja, maar om elke keer voor 1 applicatie mijn telefoon te rebooten en daarna weer terug te zetten :(

Ik wil het niet voor alle applicaties, maar enkel voor 1 applicaties.
oh sorry overheen gelezen dat je het wou voor 1 applicatie, maar dan is het inderdaad niet zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-10 09:17
Heb je toevallig Vodafone als provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

chocoschijtje schreef op woensdag 17 december 2014 @ 11:05:
[...]

oh sorry overheen gelezen dat je het wou voor 1 applicatie, maar dan is het inderdaad niet zo handig.
Plus een DPI van 220 werkt niet zo fijn voor de resterende appjes :-). (Hearthstone native client die op het moment enkel voor tablets zou werken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
Exocet schreef op woensdag 17 december 2014 @ 10:46:
[...]

Geweldig!
Toch apart dat Google dit dan niet oplost...
Tja het is gewoon functionaliteit in Android, denk dat we het eerder bij onze provider Telfort moeten zoeken. Andere providers hebben dit namelijk wel geregeld, daar zijn verschillende voorbeelden van te vinden in het framework-res.apk (daar heb ik het namelijk van afgekeken). Dus als Telfort hier een verzoek voor doet bij Google, goede kans dat ze het fixen. Maar Telfort zegt gewoon zet roaming maar aan en kies specifiek het KPN netwerk i.p.v. automatisch netwerk netwerk kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10 13:40
Voor de zekerheid: Ik krijg de update via ADB Sideload er niet op. Komt dit omdat ik een Custom Kernel draai? Root was dacht ik nooit een probleem....

Dank je wel!

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Jassy schreef op woensdag 17 december 2014 @ 12:05:
Voor de zekerheid: Ik krijg de update via ADB Sideload er niet op. Komt dit omdat ik een Custom Kernel draai? Root was dacht ik nooit een probleem....

Dank je wel!
Zou inderdaad zomaar kunnen, zie ook: http://android.stackexcha...ustom-recovery-and-kernel

Denk dat je dus moet zorgen voor een backup, en dan terug naar volledig stock 5.0.1 en dan weer je custom kernel en root

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10 13:40
DaRoot schreef op woensdag 17 december 2014 @ 12:09:
[...]

Zou inderdaad zomaar kunnen, zie ook: http://android.stackexcha...ustom-recovery-and-kernel

Denk dat je dus moet zorgen voor een backup, en dan terug naar volledig stock 5.0.1 en dan weer je custom kernel en root
Dank voor je antwoord. Ik ga dan wel wachten totdat het rustig is op update-front en dan ineens updaten naar de nieuwste versie dmv clean-install.

Alternatief ga ik op zoek naar een Stock-kernel ZIP, flash die, doe dan de OTA en ga dan weer rooten en de custom kernel installeren.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:12
Even iets anders. Ik zag op Reddit een post dat je Hearthstone ook op apparaten kleiner dan 6 inch kon laten werken, maar daar was root voor nodig. Nu is er ook een manier op Heartstone werkend te krijgen op apparaten zonder root: http://www.reddit.com/r/h...e_for_your_phone_no_root/
In de comments staat ook de laatste versie van de .apk die al gemodificeerd is zodat je dat zelf niet hoeft te doen.

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/538/bwWuBw.png
Het is dan wel allemaal klein. Maar op een 5 inch scherm is het gewoon heel goed speelbaar en ik druk nooit verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste forum,

Ik wacht al een tijdje op een OTA update van mijn Nexus 5 van KitKat naar Android Lolipop.

Op websites als tweakers en Nu.nl las ik dat het al medio november in Nederland zou zijn voor de Nexus 5. Het is al bijna het einde van het jaar en ik heb het nog steeds niet op mijn toestel gezien. Het geeft nog steeds aan dat het up-to-date is.

Mijn vraag is, waar kan ik het handmatig laten updaten?? Ik wil het niet zelf doen omdat ik vaak lees dat er bugs in blijven zitten en dat er zoveel versies zijn.

Ik heb een Nexus 5 los gekocht via Belsimple en een Vodafone sim-only abonnement. Waar kan ik het zonder bugs en zorgen (handmatig) laten updaten?

Alvast bedankt!

Sean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Het beste is om een factory image er op te flashen, maak wel een back-up want je apparaat wordt gewist. Dit is de meest bugloze manier, bij een upgrade zonder wissen kunnen de gekste problemen ontstaan.

https://developers.google.com/android/nexus/images

De drivers voor Windows kan je hier vinden:
http://developer.android.com/sdk/win-usb.html

En instructies voor het flashen:
http://forum.xda-develope...sh-factory-image-t2513701

Als dit je te eng lijkt: wacht dan gewoon op de over-the-air update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
volgens mij zou ik dan continu zo zitten te spelen :P
Afbeeldingslocatie: http://i.ytimg.com/vi/OGAu_DeKckI/hqdefault.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-10 00:31

Zyron

BWRAAAAP

DaRoot schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 12:08:
Ik heb de oplossing al gevonden: http://www.wugfresh.com/nrt/#comment-1744632156

De instructies aanpassen uiteraard voor je Nexus 5 images..

Edit, aanpassing:
Download de factory image: https://dl.google.com/dl/...x22c-factory-0f9eda1b.tgz

Pak dit bestand uit.

In de uitgepakte map bevindt zich weer een bestand image-hammerhead-lrx22c.zip

Pak deze ook uit in dezelfde map.

Zorg op de telefoon dat USB debugging is ingeschakeld.

Start een commandoprompt met admin rechten.

voer uit:

adb reboot bootloader
fastboot flash bootloader bootloader-hammerhead-hhz12d.img
fastboot reboot-bootloader
fastboot flash radio radio-hammerhead-m8974a-2.0.50.2.22.img
fastboot flash system system.img
fastboot flash boot boot.img

Hierna de telefoon herstarten, apps gaan optimaliseren.

Hierna de telefoon opnieuw rooten via de toolkit.
Deze instructies gevolgd. Tot mijn schrik springt het scherm van de telefoon na de laatste reboot na een oogwenk op zwart en blijft enkel de 'back' knop in beeld, alsmede de notificatiebalk. Doe ik het scherm uit en druk ik 'm aan, dan weer hetzelfde liedje. Iemand enig idee? Heb eigenlijk weinig trek in een factoryreset.

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:49
waar kom je vandaan? custom of stock?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron

Zyron

BWRAAAAP

Stock + root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Die combi had ik dus ook. Werkte bij mij toch erg goed..
Als je het niet erg vindt om data kwijt te raken zou ik dan idd factory flash doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap er even geen donder meer van.
Ik ben bezig met het sideloaden van de Lollipop OTA. Ik snap het proces en weet wat ik moet doen, maar windows wil niet meewerken. Tot in fastboot herkent windows mijn Nexus 5, het is dan een Android Boatloader Interface. Schakel ik dan echter over naar Recovery Mode, wordt het ineens een Nexus 5 met geel driehoekje in de device manager, waar ik geen driver voor heb blijkbaar...
Wat zie ik over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2014 @ 13:57:
Ik ben bezig met het sideloaden van de Lollipop OTA. Ik snap het proces en weet wat ik moet doen, maar windows wil niet meewerken. Tot in fastboot herkent windows mijn Nexus 5, het is dan een Android Boatloader Interface. Schakel ik dan echter over naar Recovery Mode, wordt het ineens een Nexus 5 met geel driehoekje in de device manager, waar ik geen driver voor heb blijkbaar...
Google USB driver downloaden en installeren voor dat onbekende apparaat..
Edit: http://developer.android.com/sdk/win-usb.html die dus

[ Voor 4% gewijzigd door DaRoot op 17-12-2014 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron

Zyron

BWRAAAAP

DaRoot schreef op woensdag 17 december 2014 @ 13:48:
[...]

Die combi had ik dus ook. Werkte bij mij toch erg goed..
Als je het niet erg vindt om data kwijt te raken zou ik dan idd factory flash doen.
Ja, liever niet dus, eigenlijk. Maar goed, als het anders niet kan.. dan houdt het op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14-10 17:24

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2014 @ 13:57:
En op dat moment moet je Power + Volume Up vasthouden een tijdje, loslaten en dan krijg je een menu. In dat menu met Volume Down adb...-iets kiezen en met Power op enter drukken. Dan laadt hij een driver en kun je met adb sideload update.zip hem updaten

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaRoot schreef op woensdag 17 december 2014 @ 13:58:
[...]

Google USB driver downloaden en installeren voor dat onbekende apparaat..
Dat dacht ik ook, maar Windows kan in die map geen bruikbare driver vinden. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d32
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-09 09:41

d32

Je moet dan in de device manager kiezen voor
1. Browse my computer.
2. Kies daarna voor Let me Pick from a list of device drivers on my computer.
3. Kies daar de google usb driver.

Daarna installeert hij netjes.
Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2014 @ 14:00:
[...]

Dat dacht ik ook, maar Windows kan in die map geen bruikbare driver vinden. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Laatst online: 06:43
ook even de update 5.0.1 via sideload erop gemikt...kreeg eerst wel een foutmelding dat mijn adb te oud was....en heb die even opnieuw moeten downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
d32 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 14:22:
1. Browse my computer.

[...]
Bij mij moest ik daar kiezen voor ADB device (de bovenste dus niet de composite ADB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Browse my computer.

[...]
Dat is exact wat ik doe, maar Windows vindt die driver niet geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
1. Browse my computer.

[...]
Volgens mij moet je hier juist iets van "Android bootloader interface" ofzoiets selecteren. Op het moment dat je in recovery mode zit dan he. je krijgt dan inderdaad een andere driver dan als je hem gewoon als debug aan je pc hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Mmmm vreemd... al eens andere USB kabel en/of poort geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
ik heb al een aantal keer hetzelfde gehad en altijd weten op te lossen op die manier.
Als je hem gewoon aan pc hangt met debugging enabled moet je inderdaad via google usb driver de Android ADB interface eraan koppelen. Als je hem daarna eenmaal in recovery mode opstart klaagt ie dat hij de driver niet vindt, blijkbaar wordt er dan een andere driver geladen.
Inderdaad properties --> install driver --> let me pick --> iets van "Android bootloader interface" of iets wat erop lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

https://edwardsamuel.word...devices-in-recovery-mode/
Staat e.e.a. nog verder uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat die post mijn probleem gaat oplossen. :)

/me prutst even verder...

Thanks DaRoot, de update loopt. :D
Wat er nu precies aan de hand was weet ik niet, misschien was het toch wel zo simpel dat ik gewoon hardnekkig op het verkeerde ding zat te klikken.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2014 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
even uit belangstelling, heeft iemand de update 5.01 op een andere manier erop gekregen dan via adb?
werkt bv wugfresh al met een geroote en unlockte nexus 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

pielle007 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 15:27:
even uit belangstelling, heeft iemand de update 5.01 op een andere manier erop gekregen dan via adb?
Ik heb het eerst geprobeerd met de Wugfresh 1.9.9 en daar bleef ie bij mij hangen met het liggende Android mannetje en rood uitroepteken.
Daarna heb ik mijn stappenplan uitgedokterd en geprobeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
pielle007 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 15:27:
Ik had mijn nexus geroot. Heb de instructies van DaRoot opgevolgd ( DaRoot in "[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2" ), maar dan via wugfresh!

In WugFresh's Nexus Root Toolkit klik je onder advanced utilities op Launch -> links onder op 'Launch CMD Prompt' en dan heb je gelijk een ADB window waar je de commands van DaRoot in kan gooien. Let wel op dat je het path even goed specificeerd. Zet de update bv op C:\Update en plak dat even voor de code's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
disweb schreef op woensdag 17 december 2014 @ 15:36:
[...]

Ik had mijn nexus geroot. Heb de instructies van DaRoot opgevolgd ( DaRoot in "[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2" ), maar dan via wugfresh!

In WugFresh's Nexus Root Toolkit klik je onder advanced utilities op Launch -> links onder op 'Launch CMD Prompt' en dan heb je gelijk een ADB window waar je de commands van DaRoot in kan gooien. Let wel op dat je het path even goed specificeerd. Zet de update bv op C:\Update en plak dat even voor de code's. :)
je laatste zin volg ik even niet....
cmd heb ik openstaan (via wugfresh)
op mijn bureaublad staat een map "hammerhead-lrx22c" (hierin zitten alle uitgepakte bestanden)
gsm staat nu in fastboot mode... en nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
pielle007 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 15:43:
[...]

je laatste zin volg ik even niet....
cmd heb ik openstaan (via wugfresh)
op mijn bureaublad staat een map "hammerhead-lrx22c" (hierin zitten alle uitgepakte bestanden)
gsm staat nu in fastboot mode... en nu?
Met CMD open de instructies van DaRoot volgen :) DaRoot in "[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
error can't load "bootloader-hammerhead-hhz12d.img"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-10 08:46

skate master

Autodesk Educator Expert

pielle007 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 15:58:
[...]

error can't load "bootloader-hammerhead-hhz12d.img"
Je moet wel even aangeven waar hij die image file kan vinden.
Bijv. fastboot flash bootloader C:\UPDATE\bootloader-hammerhead-hhz12d.img

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
skate master schreef op woensdag 17 december 2014 @ 16:00:
[...]

nog eens proberen 1 mom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Hint: tabtoets voor auto-complete (bash-style)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-10 16:25
striner schreef op woensdag 17 december 2014 @ 10:42:
[...]

De reden dan het voor sommigen lang duurt is omdat de OTAs in waves worden uitgestuurd, eerst 1% van de gebruikers, en als daar niet te veel bug reports uit terugkomen 5% en zo telkens meer. Dit is volledig random, en het kan dus zijn dat je pas bij de laatste wave van 100% zit. Dit om te voorkomen dat als ze aan iedereen tegelijk de OTA versturen en er blijkt een bug in te zitten, dat iedereen tegelijk begint te schelden.
ik ga volledig mee in je redenering, echter momenteel is de hele wereld volgens mij al over en zijn alleen de Nederlandse Vodafone gebruikers de enige die hem nog niet hebben. Lijkt me voor een bedrijf als Google niet zo lastig om die paar man (wereldwijd gezien) te updaten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
skate master schreef op woensdag 17 december 2014 @ 16:00:
[...]

fastboot C:\UPDATE\reboot-bootloader
fastboot flash bootloader C:\UPDATE\bootloader-hammerhead-hhz12d.img
fastboot flash radio C:\UPDATE\radio-hammerhead-m8974a-2.0.50.2.22.img
fastboot flash system C:\UPDATE\system.img
fastboot flash boot C:\UPDATE\boot.img

Dit is zou t juiste moeten zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

pielle007 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 16:16:
[...]

fastboot flash C:\UPDATE\bootloader bootloader-hammerhead-hhz12d.img
fastboot flash radio C:\UPDATE\radio-hammerhead-m8974a-2.0.50.2.22.img
fastboot flash system C:\UPDATE\system.img
fastboot flash boot C:\UPDATE\boot.img

Dit is zou t juiste moeten zijn dan?
Neej, totaal verkeerd..

Dit is hem in jouw geval dan:
adb reboot bootloader
fastboot flash bootloader C:\update\bootloader-hammerhead-hhz12d.img
fastboot flash radio C:\update\radio-hammerhead-m8974a-2.0.50.2.22.img
fastboot flash system C:\update\system.img
fastboot flash boot C:\update\boot.img

Edit: ervanuitgaande dat je de inhoud van dat mapje op je bureaublad in de map update op de C: schijf hebt staan.

[ Voor 6% gewijzigd door DaRoot op 17-12-2014 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebeltje
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-10 18:32
Ik zit ook nog altijd te wachten op Lollipop. Maandag mijn Nexus 5 binnengekregen maar alleen een update naar 4.4.x binnen gekregen (Simyo). Ik hoop dat de update snel komt. Ik heb eigenlijk nog niet zo veel zin om via een omweg mijn telefoon te updaten. Vodafone is dus niet de enige die de update nog niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
DaRoot schreef op woensdag 17 december 2014 @ 16:18:
[...]

Neej, totaal verkeerd..

Dit is hem in jouw geval dan:
adb reboot bootloader
fastboot flash bootloader C:\update\bootloader-hammerhead-hhz12d.img
fastboot flash radio C:\update\radio-hammerhead-m8974a-2.0.50.2.22.img
fastboot flash system C:\update\system.img
fastboot flash boot C:\update\boot.img

Edit: ervanuitgaande dat je de inhoud van dat mapje op je bureaublad in de map update op de C: schijf hebt staan.
dank je wel, lukt nu idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02:38
Wiebeltje schreef op woensdag 17 december 2014 @ 16:18:
Ik zit ook nog altijd te wachten op Lollipop. Maandag mijn Nexus 5 binnengekregen maar alleen een update naar 4.4.x binnen gekregen (Simyo). Ik hoop dat de update snel komt. Ik heb eigenlijk nog niet zo veel zin om via een omweg mijn telefoon te updaten. Vodafone is dus niet de enige die de update nog niet heeft.
Gewoon even geduld hebben, updates worden in batches uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Nu wel nieuwsgierig: gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
DaRoot schreef op woensdag 17 december 2014 @ 18:14:
[...]

Nu wel nieuwsgierig: gelukt?
Sorry d8 dat t duidelijk was. Jazeker is gelukt dank je wel. Was alweer wat jaartjes geleden via adb... Op de Nexus S.
Ging goed nu iig. Nogmaals dank. Opnieuw rooten ging direct goed met wugfresh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Wiebeltje schreef op woensdag 17 december 2014 @ 16:18:
Ik wacht voor m'n N5 en N7 (2012 - geen Vodafone dus) nog op een update. Er zit helaas niets anders op dan het bekende liedje: wachten ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• questarey
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-10 21:03
Hoi jongens. Ik heb sinds gisteren de nieuwe 5.0.1 update, en nu heb ik een zwaar irritante notificatiebalk die ik maar niet weg krijg! Bij 5.0 had ik hem ook al, maar die kon ik zonder moeite weghalen. Nu ben ik al een kwartier in mn instellingen aan het neuzen, en ik kan niks vinden!

De rede dat ik hem zo irritant vind is omdat hij in de weg zit, hij komt wanneer ik snapchat dingen bekijk, wanneer ik spelletjes speel, maakt niet uit, dat ding komt gewoon.
Wie oh wie helpt mij uit de brand, want ik word hier gestoord van!

Plaatje van de beruchte blak (bovenin): http://imgur.com/8qS2bcX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-10 22:19
questarey schreef op woensdag 17 december 2014 @ 19:07:
Hoi jongens. Ik heb sinds gisteren de nieuwe 5.0.1 update, en nu heb ik een zwaar irritante notificatiebalk die ik maar niet weg krijg! Bij 5.0 had ik hem ook al, maar die kon ik zonder moeite weghalen. Nu ben ik al een kwartier in mn instellingen aan het neuzen, en ik kan niks vinden!

De rede dat ik hem zo irritant vind is omdat hij in de weg zit, hij komt wanneer ik snapchat dingen bekijk, wanneer ik spelletjes speel, maakt niet uit, dat ding komt gewoon.
Wie oh wie helpt mij uit de brand, want ik word hier gestoord van!

Plaatje van de beruchte blak (bovenin): http://imgur.com/8qS2bcX
Ik zie alleen de imgur balk?
Of bedoel je de notificatie?

[ Voor 7% gewijzigd door ComTech op 17-12-2014 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:45

Laguna

Connaisseur

Pff wat een gedoe zeg om even 5.0.1 erop te krijgen. Normaal gesproken doe ik dat via custom recovery (TWRP) echter in hun laatste versie zit een bug met MTP waardoor je TWRP niet geïnstalleerd krijgt. Je dient dan eerst de voorlaatste versie te installeren en MTP uit te schakelen bij "Mount" en dan de nieuwe te flashen. Daarnaast is het door een bug niet mogelijk om de vibration in TWRP uit te schakelen.

Vervolgens de OTA zip getracht te installeren mbv TWRP echter dit resulteert in een foutmelding dat niet de juiste keys werden gevonden, namelijk test keys van Android 4.4.4. Heel apart daar ik de factory image van Lollipop had gebruikt en alles had gewiped. Als alternatief nog via sideload in TWRP geprobeerd, dit resulteerde in dezelfde foutmelding.

Uiteindelijk de stock recovery weer erop gezet en via daar adb sideload geprobeerd en dat werkte wel.

De custom tools zijn duidelijk nog niet geschikt voor de laatste Android versies, met root wacht ik ook maar even totdat de bugs uit de custom recoveries zijn gehaald.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• questarey
Ik zie alleen de imgur balk?
Of bedoel je de notificatie?
Huh, nee :p dat is gewoon die website. De balk waar Nomie <3 en 2 berichten instaat. Hier is het plaatje zonder website eromheen: http://i.imgur.com/8qS2bcX.png

Ik wil gewoon dat m'n telefoon trilt en niet dat er zo'n grote witte balk ongevraagd in m'n scherm komt.

[ Voor 18% gewijzigd door questarey op 17-12-2014 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

ik krijg zojuist de 5.0.1 OTA aangeboden, maar ik wacht nog even met installatie, heb geen zin in zo'n hangende notificatie-popup-bar.

Meer mensen als succesvol 5.0.1 in gebruik?

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:45

Laguna

Connaisseur

questarey schreef op woensdag 17 december 2014 @ 20:15:
[...]

Huh, nee :p dat is gewoon die website. De balk waar Nomie <3 en 2 berichten instaat. Hier is het plaatje zonder website eromheen: http://i.imgur.com/8qS2bcX.png

Ik wil gewoon dat m'n telefoon trilt en niet dat er zo'n grote witte balk ongevraagd in m'n scherm komt.
Dat is gewoon basis functionaliteit in Lollipop.
Bij 5.0 had ik hem ook al, maar die kon ik zonder moeite weghalen.
Hoe had je die in 5.0 weggehaald?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• questarey
Laguna schreef op woensdag 17 december 2014 @ 20:22:
[...]

Dat is gewoon basis functionaliteit in Lollipop.

[...]

Hoe had je die in 5.0 weggehaald?
Dat vraag ik me inmiddels ook af.. :/ Is er echt geen omweg voor deze ongein? Het is toch te gek voor woorden dat je bij elk appje dat je krijgt je iets in je scherm krijgt? Vooral als je een full screen applicatie runned zou dit niet mogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-10 15:30
Krijg nu ook 5.0.1. OTA binnen. :)
Ben benieuwd.

Wilde gisteren nog een bug/ergenis posten die ik ondervond onder Lollipop.
Eens kijken of deze opgelost is.

EDIT:
WTF?! Downloaden lukt gewoon, bij installeren en vervolgens rebooten zegt die "fout" en doet die niks meer. Vervolgens handmatig hardreboot doen(power+vol down+vol up). Nu zit ik nog steeds op 5.0 en zie geen update meer....

[ Voor 42% gewijzigd door Trezzahn op 17-12-2014 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

lasharor

7 december 2004

questarey schreef op woensdag 17 december 2014 @ 20:24:
[...]

Dat vraag ik me inmiddels ook af.. :/ Is er echt geen omweg voor deze ongein? Het is toch te gek voor woorden dat je bij elk appje dat je krijgt je iets in je scherm krijgt? Vooral als je een full screen applicatie runned zou dit niet mogen
https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=79393

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een heel irritant probleem met Whatsapp notificaties.

Normale situatie:
- Je krijgt 1 whaptapp icoontje in de notificatiebalk te zien. Ongeacht hoeveel van hoeveel personen je en ongelezen bericht hebt,

Situatie afgelopen dagen:
- Ik krijg een whatsapp icoontje in de notificatie te zien van elke persoon die een bericht stuurt. Sturen 5 mensen mij een bericht, komt het icoontje 5 maal in de notificatiebalk te staan.

Situatie nu:
- De melding die je te zien krijgt in het vergrendelscherm, diezelfde melding krijg ik keer op keer te zien wanneer mijn telefoon onvergrendeld is.Kijk je fullscreen een video, krijg je elke keer van iedere persoon en van elk bericht die popup in beeld. Zit je op facebook, komt die irritante melding van Whatapp in beeld. Soort irritante Chatheads van Facebook.

Wie heeft dit toevallig nog meer? Het is zwaar frustrerend! Hoe komt dit ineens?

Ik heb android 5.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_killjoy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-08-2024
Hier ook precies om 20.00 uur de melding gekregen voor Android 5.0.1 update.
Deze update verliep geheel probleemloos en staat er nu dus op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColinZ
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-03 13:30
Is er al iets bekend over de 5.0 OTA voor Vodafone klanten? Mijn Nexus 5 draait nog steeds 4.4 bijna een maand na de originele aankondiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ook ik heb net 5.0.1 OTA gekregen, en ik zit bij Vodafone. Jouw toestel zal dus wel snel gaan volgen.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na heel wat ploegen ook de 5.0.1 geinstalleerd gekregen.

De performance is helaas nog minder dan 5.0.

Kan weer wel smsen maar heb sinds gister mijn toestel al 2x moeten rebooten omdat zowel WIFI als GSM signaal niet wou verbinden (uitroepteken in het logotje).

Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-10 21:51
5.0.1 ontvangen, provider is Vodafone ☺

iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
En sms'en werkt weer. :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt! Memory leak schijnt ook verholpen te zijn. Accu is wel slecht tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• questarey
Dankjewel! Blijkbaar moet ik hier de komende tijd maar gewoon mee leren leven :(

Blijft wel een raadsel hoe ik dit de vorige keer heb weten uit te schakelen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morvale
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-05 09:17
Hier nog een (normaal gesproken zeer tevreden) Vodafone Nexus 5 gebruiker die nog op 4.4.4. hangt. Ik stond bijna op het punt gewoon een 5.0.1 factory image te installeren (en met tegenzin een backup te maken en een data wipe te beleven, dit lijkt me namelijk noodzakelijk wanneer je de bootloader nog niet geunlocked hebt..). Maar deze berichten geven weer hoop!

Domoticz @ Rpi3 - Rfxcom - Z-wave - Hue - Harmony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:57

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik ben bang alles te verliezen, ik heb ook een flinke som aan Bitcoin e.d. op het apparaat staan dus ik kan het me echt niet veroorloven factory resets te moeten doen.

Krijg ik bij elke nieuwe versie weer een OTA? Die van 5.0 is bij mij een paar dagen geleden weggegaan. Dan kan ik upgraden wanneer het me uit komt namelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Kuusj op 17-12-2014 21:25 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwdgk
  • Laatst online: 27-11-2023
Trezzahn schreef op woensdag 17 december 2014 @ 20:25:
Krijg nu ook 5.0.1. OTA binnen. :)
Ben benieuwd.

Wilde gisteren nog een bug/ergenis posten die ik ondervond onder Lollipop.
Eens kijken of deze opgelost is.

EDIT:
WTF?! Downloaden lukt gewoon, bij installeren en vervolgens rebooten zegt die "fout" en doet die niks meer. Vervolgens handmatig hardreboot doen(power+vol down+vol up). Nu zit ik nog steeds op 5.0 en zie geen update meer....
HELP, ik kreeg ook een OTA. Tijdens installatie stond er "Fout" met een roodtekentje erbij. Vervolgens power + volume up en down gedaan. Daarna is de telefoon uit gegaan en nu krijg ik hem niet meer opgestart? What do do... telefoon is geroot als het goed is en heb handmatig naar 5.0 geflashed

EDIT: Heb de powerknop ongeveer 30 seconde ingedrukt en nu gaat hij wel aan, wtf.

[ Voor 4% gewijzigd door jwdgk op 17-12-2014 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
# HELP #

Na opnieuw proberen te installeren en te rebooten doet de N5 niks meer. Krijg 'm zelfs niet meer aan. Alles nu geprobeerd. Eerst stond er "fout" en toen "geen opdracht".

:(
jwdgk schreef op woensdag 17 december 2014 @ 21:42:
[...]

HELP, ik kreeg ook een OTA. Tijdens installatie stond er "Fout" met een roodtekentje erbij. Vervolgens power + volume up en down gedaan. Daarna is de telefoon uit gegaan en nu krijg ik hem niet meer opgestart? What do do... telefoon is geroot als het goed is en heb handmatig naar 5.0 geflashed

EDIT: Heb de powerknop ongeveer 30 seconde ingedrukt en nu gaat hij wel aan, wtf.
Ik dus nu ook. Doet niks meer. Compleet dood.

Hm, nu wel weer leven in de brouwerij... Vreemde update dit. :p

[ Voor 63% gewijzigd door Trezzahn op 17-12-2014 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:57

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Trezzahn schreef op woensdag 17 december 2014 @ 21:47:
# HELP #

Na opnieuw proberen te installeren en te rebooten doet de N5 niks meer. Krijg 'm zelfs niet meer aan. Alles nu geprobeerd. Eerst stond er "fout" en toen "geen opdracht".

:(

[...]

Ik dus nu ook. Doet niks meer. Compleet dood.

Hm, nu wel weer leven in de brouwerij... Vreemde update dit. :p
Volgensmij hebben wel meer mensen problemen met deze update...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Laatst online: 15-10 17:51

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Sinds 5(.0) heb ik de vervelende situatie dat ik de vertalingen van Chrome niet kan uitschakelen. Als ik de Google Translate-instelling wil wijzigen krijg ik alleen maar de melding:
Wanneer deze functie is ingeschakeld, biedt Chrome aan pagina's die zijn geschreven in andere talen, te vertalen met Google Translate.
In KitKat zat hier nog gewoon een in- of uitschakeloptie bij, maar die is nu nergens te bekennen. Ik wil niet bij iedere taal zeggen "deze taal nooit vertalen"; ik wil de optie gewoon uit hebben. Gezien de verwijzing naar Google Translate heb ik die app ook geopend, maar daarin worden nergens verwijzingen genoemd naar vertalingen van websites of Chrome. 't Is wat lastig Googlelen, omdat je al snel verzandt in de Chromeversie voor Windows ed.

Lopen hier nog meer mensen tegenaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-10 20:11
aardbeix15 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 20:18:
ik krijg zojuist de 5.0.1 OTA aangeboden, maar ik wacht nog even met installatie, heb geen zin in zo'n hangende notificatie-popup-bar.

Meer mensen als succesvol 5.0.1 in gebruik?
Hier succesvol in gebruik.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Bastiaan schreef op woensdag 17 december 2014 @ 22:27:
Sinds 5(.0) heb ik de vervelende situatie dat ik de vertalingen van Chrome niet kan uitschakelen. Als ik de Google Translate-instelling wil wijzigen krijg ik alleen maar de melding:

[...]

In KitKat zat hier nog gewoon een in- of uitschakeloptie bij, maar die is nu nergens te bekennen. Ik wil niet bij iedere taal zeggen "deze taal nooit vertalen"; ik wil de optie gewoon uit hebben. Gezien de verwijzing naar Google Translate heb ik die app ook geopend, maar daarin worden nergens verwijzingen genoemd naar vertalingen van websites of Chrome. 't Is wat lastig Googlelen, omdat je al snel verzandt in de Chromeversie voor Windows ed.

Lopen hier nog meer mensen tegenaan?
Je kan dit uitschakelen in het scherm waar je zit. Onder de vorige knop zit de schakelaar die je nodig hebt half verstopt. Je ziet hm bijna niet maar is wel klikbaar. Zie screenshot:
Uitgeschakeld:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/i5nK7po.jpg
Ingeschakeld:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SjN9K0P.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door crypt0rr op 17-12-2014 23:27 ]

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bardi-1 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 23:25:
[...]

Je kan dit uitschakelen in het scherm waar je zit. Onder de vorige knop zit de schakelaar die je nodig hebt half verstopt. Je ziet hm bijna niet maar is wel klikbaar. Zie screenshot: [afbeelding]
Hier was ik al een tijdje naar op zoek thanks! Ik moest hem wel in landscape zetten want in portrait zag ik helemaal niks (ook niet een beetje zoals bij jou het geval is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2014 @ 23:27:
[...]

Hier was ik al een tijdje naar op zoek thanks! Ik moest hem wel in landscape zetten want in portrait zag ik helemaal niks (ook niet een beetje zoals bij jou het geval is).
Mooi dat het gelukt is, dat is inderdaad ook handig om te doen! Zie foto 2 die ik er even bij gezet heb, zo ziet het eruit als hij aan staat...
Slecht dat het nog niet aangepast is, zit er toch al aanzienlijke tijd in.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2014 @ 20:33:
Ik heb sinds kort een heel irritant probleem met Whatsapp notificaties.

Normale situatie:
- Je krijgt 1 whaptapp icoontje in de notificatiebalk te zien. Ongeacht hoeveel van hoeveel personen je en ongelezen bericht hebt,

Situatie afgelopen dagen:
- Ik krijg een whatsapp icoontje in de notificatie te zien van elke persoon die een bericht stuurt. Sturen 5 mensen mij een bericht, komt het icoontje 5 maal in de notificatiebalk te staan.

Situatie nu:
- De melding die je te zien krijgt in het vergrendelscherm, diezelfde melding krijg ik keer op keer te zien wanneer mijn telefoon onvergrendeld is.Kijk je fullscreen een video, krijg je elke keer van iedere persoon en van elk bericht die popup in beeld. Zit je op facebook, komt die irritante melding van Whatapp in beeld. Soort irritante Chatheads van Facebook.

Wie heeft dit toevallig nog meer? Het is zwaar frustrerend! Hoe komt dit ineens?

Ik heb android 5.0.1
Ik heb een beetje hetzelfde, soms krijg ik alles binnen onder 1 notificatie en soms onder allemaal verschillende. Ik heb de logica nog niet helemaal ontdekt.
Bedoel je met die popup trouwens de popup van whatsapp zelf of die headsup notificatie van android?
Die popup kan je uitzetten in de instellingen, headsup kan je nog niets aan veranderen volgens mij.
bardi-1 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 23:29:
[...]
Mooi dat het gelukt is, dat is inderdaad ook handig om te doen! Zie foto 2 die ik er even bij gezet heb, zo ziet het eruit als hij aan staat...
Slecht dat het nog niet aangepast is, zit er toch al aanzienlijke tijd in.
Inderdaad heel slecht, ik kan me ook bijna niet voorstellen dat dit iets is waar niemand over heeft geklaagd, en al helemaal niet dat het iets is wat niet binnen 5 minuten op te lossen is door gewoon even de knop te verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Laatst online: 15-10 17:51

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Bij mij was dat hoekje niet eens zichtbaar. In landscape heb ik het inderdaad wel aan kunnen passen. Dank je!

• Trezzahn
kuusj98 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 21:52:
[...]

Volgensmij hebben wel meer mensen problemen met deze update...
Ja dat blijkt.

Zojuist geprobeerd opnieuw te installeren, zonder enig resultaat. Hij gaat rebooten en vervolgens komt de melding + logo: "Fout!" Logo is een liggende Android met een rood !

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:43

XanderDrake

Build the future!

Ja, ik meld mij ook met 5.0.1 update problemen. Drie keer geprobeerd ondertussen, na ongeveer een derde van de installatie: Fout!

Hij herstart altijd wel weer succesvol. Maar je schrikt je wel de tyfus na een foutmelding tijdens het updaten :o Foei Google!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

hier alles goed met de 5.0.1. OTA, gewoon normale installatie. Stock Nexus 5, geen root. 5.0 had ik er via sideload opgezet.

Hij lijkt ook wat sneller maar dat kan placebo zijn, accu geen idee, hij ligt doorgaans aan de kabel bij mij.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• Trezzahn
XanderDrake schreef op donderdag 18 december 2014 @ 08:25:
Ja, ik meld mij ook met 5.0.1 update problemen. Drie keer geprobeerd ondertussen, na ongeveer een derde van de installatie: Fout!

Hij herstart altijd wel weer succesvol. Maar je schrikt je wel de tyfus na een foutmelding tijdens het updaten :o Foei Google!
Was/heb je geroot op Lollipop(5.0)?
Ik namelijk wel. Misschien ligt het daar aan?
Pagina: 1 ... 101 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.