[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 102 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.237 views

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:42

XanderDrake

Build the future!

Trezzahn schreef op donderdag 18 december 2014 @ 08:38:
[...]

Was/heb je geroot op Lollipop(5.0)?
Ik namelijk wel. Misschien ligt het daar aan?
Nope, geen root of mods.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Geruchten, maar als het waar is goed nieuws: http://www.androidpit.com/android-5-1-lollipop-update

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:10
mooi.. ik skip de 5.0/5.01 gewoon wel en wacht op de 5.1...

De silent modus gebruik ik dus echt heel vaak.. en ik heb geen zin om via allemaal omwegen te gaan klooien om een soort van silent modus terug te krijgen totdat hij officieel terug is in 5.1.

Wat mij betreft is Google een beetje de weg kwijt aan het raken met hun rare updates en bv de Nexus 6 die bijna het dubbele kost van de Nexus 5...

[ Voor 13% gewijzigd door Pusherman_ op 18-12-2014 09:38 ]

• JS3112
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-05-2023
Gisteravond kreeg ik de melding binnen dar 5.0.1 klaar stond. Vanmorgen telefoon geüpdatet. Heb geen problemen ondervonden en de SMS werkt weer zoals het hoort.
OT. Gebruik ondertussen Tekstra, werkt perfect

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 13:43
Ik wacht nog op de 5.01 (Vodafone, Nexus 5 32 GB felrood). Hij zal mijn kleurkeuze ook wel niet waarderen :)

Ik zal mijn ervaringen posten zodra ik hem binnen heb en heb getest...

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Ik heb hier een paar keer geklaagd over batterijgebruik (1-1,25 uur Maps navigatie i.c.m. flitsmeister en bluetooth carkit + smartwatch, terwijl een collega met dezelfde setup behalve de smartwatch 30% in die tijd kwijtraakt), maar volgens mij is de batterij gewoon langzaam naar zijn grootje aan het gaan.
Vanochtend was hij na 1 uur en 10 minuten navigeren weer gewoon leeg, maar ik had hem terwijl hij uitstond in de auto nog even aan de usb-poort van de auto gehangen (zo veel power levert dat ding niet), en op werk meteen even een paar minuten aan de wall charger gehangen, maar kijk ook hoe snel hij opeens weer vol loopt, dat kan toch niet goed zijn?

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/wik0fk.png

• forto
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-10 06:43
Merken jullie nog verbetering in fotokwaliteit met lollipop?
De camera software beloofde beter te zijn geloof ik?

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-10 10:32
Indeed! 5.0 en 5.0.1 laten sterk te wensen over...Google heeft deze keer echt een paar steken laten vallen (begint op Apple te lijken ;) ). Geen ramp imo, en hopelijk komt 5.1 snel.

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 18-12-2014 10:41 ]

• THEALPHA
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-04 22:04
Ik heb een probleem. Heb een Nexus 5 met Android 5.0 erop en krijg de melding dat ik een ota-update heb voor 5.01. Alleen heb ik twrp-recovery en update hij dus niet naar de nieuwe software, als je op installeren drukt start de telefoon op maar dan duikt hij meteen in die recovery en gebeurd er dus niks.

Nou weet ik niet wat de beste keus is om te doen? Waar staat dat updatebestand en kan ik die dan gewoon flashen? Want heb weinig zin om voor zoiets weer helemaal het googlebestand van 500mb te flashen.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-10 15:56

DaRoot

Some say...

THEALPHA schreef op donderdag 18 december 2014 @ 10:13:
Ik heb een probleem. Heb een Nexus 5 met Android 5.0 erop en krijg de melding dat ik een ota-update heb voor 5.01. Alleen heb ik twrp-recovery en update hij dus niet naar de nieuwe software, als je op installeren drukt start de telefoon op maar dan duikt hij meteen in die recovery en gebeurd er dus niks.

Nou weet ik niet wat de beste keus is om te doen? Waar staat dat updatebestand en kan ik die dan gewoon flashen? Want heb weinig zin om voor zoiets weer helemaal het googlebestand van 500mb te flashen.
Je kunt de update proberen te sideloaden, download: http://android.clients.go...-from-LRX21O.785a2f7a.zip
Ben bang echter dat je hem volledig moet flashen. Kan wel met behoud van data, zie ook mijn stappenplan DaRoot in "[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2"

Als je daar niet veel zin in hebt, zou ik denk ik wachten tot 5.1 uitkomt, zoals hierboven vaker genoemd komt ie ook binnenkort.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-10 13:08
DaRoot schreef op donderdag 18 december 2014 @ 10:29:
[...]

Je kunt de update proberen te sideloaden, download: http://android.clients.go...-from-LRX21O.785a2f7a.zip
Ben bang echter dat je hem volledig moet flashen. Kan wel met behoud van data, zie ook mijn stappenplan DaRoot in "[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2"

Als je daar niet veel zin in hebt, zou ik denk ik wachten tot 5.1 uitkomt, zoals hierboven vaker genoemd komt ie ook binnenkort.
Intertesant, ik heb hier wel root maar geen custom recovery, wel super su.

Voor zover ik het weet is unrooten, ota installeren, binaries van super su updaten en dan weer rooten toch genoeg?

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-10 15:56

DaRoot

Some say...

Mizgala28 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 10:53:
[...]

Intertesant, ik heb hier wel root maar geen custom recovery, wel super su.

Voor zover ik het weet is unrooten, ota installeren, binaries van super su updaten en dan weer rooten toch genoeg?
Klinkt heel aannemelijk! Echter zelf geen ervaring mee op deze manier..

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-10 20:30
MAg mijzelf nu ook eigenaar noemen van een Nexus 5, net de nieuwste update geinstalleerd 5.0.1.

mensen nog tips voor app of instellingen die echt een must zijn?

Na 4 jaar me iphone 4 maar eens weg gedaan, tijd om android te proberen!

• Mizgala28
manii schreef op donderdag 18 december 2014 @ 14:55:
MAg mijzelf nu ook eigenaar noemen van een Nexus 5, net de nieuwste update geinstalleerd 5.0.1.

mensen nog tips voor app of instellingen die echt een must zijn?

Na 4 jaar me iphone 4 maar eens weg gedaan, tijd om android te proberen!
Quickpic, Android Gallery om je foto's en video te bekijken is weg namelijk (sinds Android 5.0).

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:04
Chromecast (mits je deze hebt) daarbijbehorende, netflix + popcorn time

• Zaratrass
net update gedaan, hij kan me niet meer op het KPN netwerk registreren. Hoe kan ik cache of iets herstellen?

Misschien dat dat helpt...

edit: probleem schijnt opeens opgelost te zijn

[ Voor 15% gewijzigd door Zaratrass op 18-12-2014 15:15 ]

• Frozenhands
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 19:58
Update gisteren ook ontvangen op mijn Nexus 5 toestel en het lijkt allemaal wat vlotter te lopen, althans, zo lijkt het...

"That's what I do. I drink and I know things."

• Zaratrass
pielle007 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 15:06:
Chromecast (mits je deze hebt) daarbijbehorende, netflix + popcorn time
thanks, weten jullie ook een goeie gratis navigatie voor in de auto?

• wvkreg

• Frozenhands
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 19:58
manii schreef op donderdag 18 december 2014 @ 15:25:
[...]

Nokia Here Beta, die kan je van de website van Nokia halen. Je kan de kaarten los downloaden, hierdoor kan je ook offline navigeren ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Frozenhands op 18-12-2014 15:33 ]

"That's what I do. I drink and I know things."

• striner
euh, Maps is ook gewoon gratis hoor :P

• pielle007
  • Laatst online: 23:04
manii schreef op donderdag 18 december 2014 @ 15:25:
[...]

Maps werkt goed gebruik ik nu, na t opstarten en t invoeren van je locatie begin je met navigeren en hierna zet je je data verbinding uit (scheelt weer batterij) en evt Mb's in je bundel.

Maar Navfree werkte voorheen ook goed.

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-10 22:07
Hebben jullie op 5.0 ook zo'n enorme last van lag op de dialer. Als ik via speed dial een contact aanklik, zie je een interface respons (kleur van de tile wordt zeer kort iets lichter), en daarna duurt het een seconde of anderhalve seconde soms voordat de dailer actief wordt. Dit probleem niet op de Moto X bijvoorbeeld.

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Met google maps kon je geloof ik ook offline data gebruiken.

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:39

The Wizard

Moderator Mobile
Barns schreef op donderdag 18 december 2014 @ 16:00:
Hebben jullie op 5.0 ook zo'n enorme last van lag op de dialer. Als ik via speed dial een contact aanklik, zie je een interface respons (kleur van de tile wordt zeer kort iets lichter), en daarna duurt het een seconde of anderhalve seconde soms voordat de dailer actief wordt. Dit probleem niet op de Moto X bijvoorbeeld.
Klopt, heb ik ook met de Nexus 5.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• dafmay
Barns schreef op donderdag 18 december 2014 @ 16:00:
Hmm ik heb dit niet op 5.0.1. Weet niet hoe dit was op 5.0 op mijn N5.

• tazman67
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-04 11:59
Ik begrijp intussen dat een aantal Vodafone gebruikers de update 5.0.1 via de OTA binnen krijgen. Hoe zit dat met HollandsNieuwe gebruikers. Zoals ik dus. Worden die nog geblokt of krijgen deze de update ook binnen. Zou ook de update wel willen krijgen.

• Zaratrass
Misschien ben ik iets te voorbarig.. Ben nu klein uurtje de telefoon aan het testen.. Games, apps, video's etc op wifi en de batterij percentage is al met 25% gedaald. Vind dat best rap gaan.. Is dat normaal?

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-10 16:11

Tags NL

Harmful or Harmless?

manii schreef op donderdag 18 december 2014 @ 17:22:
Misschien ben ik iets te voorbarig.. Ben nu klein uurtje de telefoon aan het testen.. Games, apps, video's etc op wifi en de batterij percentage is al met 25% gedaald. Vind dat best rap gaan.. Is dat normaal?
Na een update vaak wel, gewoon leeg laten gaan (bijna dan) en aan de lader. Na een paar dagen is het wel weer normaal, bij die van mij in ieder geval wel

https://powershellisfun.com

• Zaratrass
-={Fred_Perry}=- schreef op donderdag 18 december 2014 @ 17:26:
[...]

Na een update vaak wel, gewoon leeg laten gaan (bijna dan) en aan de lader. Na een paar dagen is het wel weer normaal, bij die van mij in ieder geval wel
OK bedankt voor de tip, ga het testen!

• chocodeluxe
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-07 16:50
wat een gezeik zeg met die update 5.0.1. Ik krijg ook de fout, heb me n5 weer op OEM lock gezet met de toolkit en nog de foutmelding.. grrr

• John J.
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-10 13:40
Heb de 5.0.1 er op met Hollandsnieuwe sms werkt weer zowel ontvangen als versturen!!
Alleen de gps valt nu steeds uit is al een ticket voor aangemaakt bij Google.
https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=81140
Gebruik TomTom en Sygic deden het met KitKat altijd goed, is nu hopeloos!!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-10 13:18

pinda powerrr

Slow down...

Net weer in dit topic zitten graven hoe ik de handel naar 5.0.1 krijg. Ik zat nog op 4.4.4 (vodafone) en er gebeurde nog steeds niets qua OTA. Ik zie vooral een hoop verschillende manieren die werken, wellicht dubbel, maar misschien heeft iemand anders er ook wat aan, heb ik maar even neergepend wat ik heb gedaan.
Ik draaide stock 4.4.4 met root

Op onderstaande wijze zijn al mijn instellingen en data behouden gebleven!

Via de Nexus Root Toolkit alles omgezet. Stappenplan:
- backup gemaakt
- options-->flash stock--> vinkje bij "enable no wipe mode"
- flash stock + unroot
- laatste versie kiezen (5.0.1 natuurlijk)
- druk op ok en wacht geduldig af
- opnieuw rooten

Het vinkje "enable no wipe mode" zorgt er dus voor dat alle data behouden blijft bij het flashen van een nieuwe rom.
Voor zover ik nu kan zien, draait alles als een zonnetje :)

Waiting on the world to change

Verwijderd

zo, na de zalige battery uptime van 5.0 (2dagen met intens gebruik) heb ik vannacht de update naar 5.0.1 binnen gekregen en oe wat is die slecht.

Ondertussen al 2x aan de lader moeten hangen meest vretende proces is Mobile Standby met 59%. Heeft iemand hetzelfde probleem? Operator: MV België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
  • Laatst online: 22-09 11:49
chocodeluxe schreef op donderdag 18 december 2014 @ 18:55:
wat een gezeik zeg met die update 5.0.1. Ik krijg ook de fout, heb me n5 weer op OEM lock gezet met de toolkit en nog de foutmelding.. grrr
Ik krijg dezelfde fout melding.. Bij het installeren zegtie fout. Ik geloof iets met een Cache dat ik zag staan.. maar ik heb geen zin om heel m'n telefoon weer te wipen alleen voor een update T_T

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 19:53
Heb gisteren de 5.0.1 gesideload, maar nu lijkt Google Now niet meer te werken. In de settings van de launcher staat de melding "Google Now is niet beschikbaar in uw land". Ik woon in België, en mij lijkt dat dit gewoon moet werken...

Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
volgens mij is er toch echt iets mis met de kalibratie van de batterij gegaan tijdens updaten/sideloaden.
Vanochtend was de batterij weer leeg na een uur woon-werk rijden met navigatie.
Ik doe hem aan de oplader op werk, doe na ~1 minuut de telefoon aanzetten en hij is gelijk weer op 60% met nog maar 20 minuten tot ie vol is volgens dat ding.
Heb hem toen meteen weer uitgetrokken, en toen zei hij dat ik nog ~30-40 minuten had tot ie leeg was.
Ik laat hem nu leegtrekken (scherm aan, misschien navigatie nergens naartoe), en dan kijken of het langer duurt voordat ie weer helemaal is opgeladen.

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/35jwdbo.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Vodafone hier en nog geen 5.01. Hoe kan dat? Batch uitrol of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
yes, alle OTAs gaan via batch uitrol. Eerst naar random 1% van de gebruikers, als daar niet te veel bugreports uit terug komen 5% en dat wordt telkens meer. Als je niet kan wachten moet je gewoon sideloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spidersense
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-04 14:47
Vandaag 5.0.1 binnen gekregen :) T-mobile

Ik probeer mijn @live.nl email toe tevoegen aan de Gmail app. Alleen gaat op geen enkele manier. Doe ik iets fout of gaat dat gewoon echt niet?

[ Voor 13% gewijzigd door Spidersense op 19-12-2014 10:32 ]

Put that cookie down!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb een geunlockte bootloader en mijn telefoon is geroot en ik krijg een melding binnen dat ik androi€ 5.0.1 moet downloaden en installeren.. Ik dacht dat dat niet zou werken als je geroot bent weet iemand daar meer over?

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Spidersense schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 10:31:
Vandaag 5.0.1 binnen gekregen :) T-mobile
En hier nog steeds 4.4.4. Volgende telefoon gaat toch een chinees worden met actieve community.
Nu een beetje voor nix een premium betaald voor dit Google flagship.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:25
Ik heb hem ook vandaag binnengekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
  • Laatst online: 22-09 11:49
Aslanboy1905 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 10:42:
Ik heb een geunlockte bootloader en mijn telefoon is geroot en ik krijg een melding binnen dat ik androi€ 5.0.1 moet downloaden en installeren.. Ik dacht dat dat niet zou werken als je geroot bent weet iemand daar meer over?
Ik meen dat als hij stock recovery draait en verder geen custom kernel het gewoon moet kunnen updaten. Heb dit ook gedaan, echter gaat er iets mis bij mij.. Sideloaden werkt ook niet helaas. Krijg een error met sideloaden (blijft op 61% hangen en tuft deze error uit) "error in sideload [bestandnaam].zip installation aborted"

Vanavond maar weer helemaal opnieuw flashen.. *zucht*

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Noctonix schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 10:53:
[...]

Ik meen dat als hij stock recovery draait en verder geen custom kernel het gewoon moet kunnen updaten. Heb dit ook gedaan, echter gaat er iets mis bij mij.. Sideloaden werkt ook niet helaas. Krijg een error met sideloaden (blijft op 61% hangen en tuft deze error uit) "error in sideload [bestandnaam].zip installation aborted"

Vanavond maar weer helemaal opnieuw flashen.. *zucht*
Als ik me niet vergis had ik een keer hier gelezen dat je de update gewoon binnenkrijgt maar tijdens de update iets mis gaat. Wil het toch vooraf zeker weten, want zo belangrijk is de update weer ook niet.

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwvinger
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:42
blauwvinger schreef op woensdag 17 december 2014 @ 07:29:
Ik heb via OTA de melding voor syteemupdate 5.0.1 binnengekregen. Deze heb ik gedowload. Hierna heb ik het toestel opnieuw opgestart en begint het met automatisch de installatie van de systeemupdate. Deze wordt echter afgebroken en er kom de melding "fout!". Weet iemand wat hiervan de oorzaak kan zijn en wat de oplossing is om toch 5.0.1 te krijgen. Ik draai (geroot) stock 5.0
Ik heb net gelezen op het google productforum dat voor de nexus 5 een nieuwe update komt van 5.0.1 (onder dezelfde naam) die 34mb (ipv 13 mb) groot is dat bovenstaande probleem zou oplossen

https://productforums.goo...o7hsNMMQ%5B51-75-false%5D

Even geduld dus nog !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:10

SD5k

>4&X

Dat probleem had ik ook, uiteindelijk heb ik maar gewoon een clean install van 5.0.1 gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:45
De 5.0.1 is net naar mijn non branden nexus 5 gepushed. Die batch lijkt nu ook aan de beurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 19:53
Mayco schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 08:57:
Heb gisteren de 5.0.1 gesideload, maar nu lijkt Google Now niet meer te werken. In de settings van de launcher staat de melding "Google Now is niet beschikbaar in uw land". Ik woon in België, en mij lijkt dat dit gewoon moet werken...

Iemand ideeën?
Opgelost door een clean install van 5.0.1 te doen. Blijkbaar zat er dus zoals die andere problemem iets niet pluis in die OTA upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riczun
  • Laatst online: 13-10 21:20
THEALPHA schreef op donderdag 18 december 2014 @ 10:13:

Ik heb hetzelfde probleem. Nexus 5 is gesideload naar Android 5.0, zit TWRP recovery op en is geroot.
OTA komt netjes binnen, maar na herstart komt die natuurlijk niet in de stock recovery, maar in TWRP.

Weet niet wat nu handig is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:49
bij mijn nexus 4,5 en 10 updates allemaal ota goed gegaan. heb de 4 rooted gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Laatst online: 22:33
Riczun schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 12:08:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Nexus 5 is gesideload naar Android 5.0, zit TWRP recovery op en is geroot.
OTA komt netjes binnen, maar na herstart komt die natuurlijk niet in de stock recovery, maar in TWRP.

Snelst: Via Wugfresh Toolkit Stock Flashen + OEM lock uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
Ik denk dat vrijwel iedereen die fout maakt met OTA updates en root op Android 5. Sinds Android 5.0 is het helaas niet meer mogelijk een OTA update te installeren als je toestel geroot is! Je zult het via omslachtigere manieren (ADB) handmatig moeten doen. Volgens mij gaan er daarom ook veel OTA updates mis momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-10 23:48
disweb schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 12:45:
Ik denk dat vrijwel iedereen die fout maakt met OTA updates en root op Android 5. Sinds Android 5.0 is het helaas niet meer mogelijk een OTA update te installeren als je toestel geroot is! Je zult het via omslachtigere manieren (ADB) handmatig moeten doen. Volgens mij gaan er daarom ook veel OTA updates mis momenteel.
ergo met Nexus Root Toolkit unrooten en daarna ota updaten?

Werkt dat ook nog als je al tevergeefs geprobeerd hebt ota te updaten? Mijn Nexus ziet geen update meer na de handmatige check in "Over de telefoon".....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riczun
  • Laatst online: 13-10 21:20
disweb schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 12:45:
Ik denk eerder een custom recovery problemen geeft?

Met root krijg ik namelijk de OTA aangeboden en kan die ook downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Laatst online: 15-10 10:50

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Je kunt ook de system.img en de radio van de factory images gewoon erover flashen, heb ik ook gedaan. Gaat gewoon goed en je zit op 5.0.1.

[ Voor 4% gewijzigd door Greveldinges op 19-12-2014 13:49 ]

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Greveldinges schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 13:49:
Je kunt ook de system.img en de radio van de factory images gewoon erover flashen, heb ik ook gedaan. Gaat gewoon goed en je zit op 5.0.1.
Klopt! En dit is hier eerder al gepost: DaRoot in "[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2"

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
Riczun schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 13:44:
[...]

Ik denk eerder een custom recovery problemen geeft?

Met root krijg ik namelijk de OTA aangeboden en kan die ook downloaden.
Nee, root geeft al problemen. Je kunt wel zoals hierboven staat de system.img etc. flashen, maar dat is dus niet een standaard OTA uitvoeren!
dirkhimself schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 13:18:
[...]

Werkt dat ook nog als je al tevergeefs geprobeerd hebt ota te updaten? Mijn Nexus ziet geen update meer na de handmatige check in "Over de telefoon".....
Via Nexus Root Toolkit werkt, maar volg dan even DaRoot's beschrijving! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noakes
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-10-2022
Ik heb ook DaRoots methode toegepast. Toestel ging na de reboot een honderdtal apps optimaliseren. Eenmaal opgestart bleek mijn oude configuratie van apps en instellingen nog intact. Ik meen mij te herinneren dat bij Android-versie < 5.0 je na het toepassen van fastboot flash system, radio etc je na een reboot met een clean Android-installatie begon. Heb ik dit mis of is er iets veranderd op dit gebied met Android 5.0?

[ Voor 8% gewijzigd door noakes op 19-12-2014 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Riczun schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 12:08:
[...]

Luapper schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 12:41:
[...]

Snelst: Via Wugfresh Toolkit Stock Flashen + OEM lock uitvoeren.
dirkhimself schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 13:18:
[...]

Als mensen nou eens meer dan alleen de laatste pagina lezen...
De methode van DaRoot heeft mij weer de aanleiding gegeven om het op onderstaande wijze te doen. Geen OTA update, maar volledige install, maar mét behoud van data.
De toolkit maakt het echt heel simpel, paar keer ok klikken en wat geduld hebben, that's it.
pinda powerrr schreef op donderdag 18 december 2014 @ 21:44:
Net weer in dit topic zitten graven hoe ik de handel naar 5.0.1 krijg. Ik zat nog op 4.4.4 (vodafone) en er gebeurde nog steeds niets qua OTA. Ik zie vooral een hoop verschillende manieren die werken, wellicht dubbel, maar misschien heeft iemand anders er ook wat aan, heb ik maar even neergepend wat ik heb gedaan.
Ik draaide stock 4.4.4 met root

Op onderstaande wijze zijn al mijn instellingen en data behouden gebleven!

Via de Nexus Root Toolkit alles omgezet. Stappenplan:
- backup gemaakt
- options-->flash stock--> vinkje bij "enable no wipe mode"
- flash stock + unroot
- laatste versie kiezen (5.0.1 natuurlijk)
- druk op ok en wacht geduldig af
- opnieuw rooten

Het vinkje "enable no wipe mode" zorgt er dus voor dat alle data behouden blijft bij het flashen van een nieuwe rom.
Voor zover ik nu kan zien, draait alles als een zonnetje :)
En een dag later draait alles nog steeds als een zonnetje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyce_92
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-01-2022
Heeft iemand de 5.0.1 update al geïnstalleerd?
Bij mij is zo het probleem dat de browser-apps en de facebook-app om de 10 seconden crashen, opgelost.
Maar er is een nieuw probleem bij, het scherm gaat niet meer automatisch in de slaapstand.
Iemand anders die hier last van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-09 16:49
Joyce_92 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 15:03:
Heeft iemand de 5.0.1 update al geïnstalleerd?
Bij mij is zo het probleem dat de browser-apps en de facebook-app om de 10 seconden crashen, opgelost.
Maar er is een nieuw probleem bij, het scherm gaat niet meer automatisch in de slaapstand.
Iemand anders die hier last van heeft?
Nee, nergens geen last van maar heb ook geen geroot toestel met andere niet-originele toestanden erop. Sinds vanochtend 5.0.1 via OTA binnen gekregen (T-Mobile).

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-10 11:14
Ik heb m al een aantal dagen gesideload.. Geen problemen die jij beschrijft, wat ik wel heb is dat de head-up notificaties krijg ik niet aangeklikt; kan m wel weg swipen, maar een andere interactie erop kan niet.

En dat is best wel vervelend, want als je al in een app zit en je krijgt een telefoontje dan krijg je een heads-up notificatie; en dan kan ik dus niet oppakken.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WorldWideWait
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:18
Krypt schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 16:44:
Ik heb m al een aantal dagen gesideload.. Geen problemen die jij beschrijft, wat ik wel heb is dat de head-up notificaties krijg ik niet aangeklikt; kan m wel weg swipen, maar een andere interactie erop kan niet.
Ja, dat heb ik ook. Ook al bij 5.0 overigens. Zat me al af te vragen of dat er een app (zoals misschien pebble) in de weg zit, of dat het toch bug in Android is, moet nog even testen. Lees wel dat er meer mensen last van hebben.
Verder overigens totaal geen problemen met zowel 5.0 als 5.0.1. Update vannacht OTA gekregen, en ging ook prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-10 23:48
Ik heb gewoon met Nexus Root Toolkit geflashed (wel met "force flash" aan....)

Antutu geeft trouwens nu een resultaat van zo'n 34000, was hiervoor nog 42000...... hoe dat kan?

:?

[ Voor 40% gewijzigd door dirkhimself op 19-12-2014 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:15
Kwam er vandaag achter dat de foto's een verkeerde op name tijd krijgen in lollipop, dat probleem schijnt iedere keer weer terug te komen. Wortelsoft mompeld iets met ezel en steen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:12

Barbas

Gallego!

Vanochtend update 5.0.1 via OTA binnengetrokken. Merk weinig verschil t.o.v. 5.0 moet ik zeggen. Was al een tevreden gebruiker van Lollipop :)

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
  • Laatst online: 10-09 08:57
Vanaf vandaag weer terug bij de club...Nexus 5 32GB...na 1 dag Nexus 6....
Happy to be home, maar nog geen Android 5 update te bekennen.....toestel te nieuw..haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 18:07
Net mijn Nexus een Factory reset gegeven. Ik heb nu het vreemde probleem dat trilling bij toetsenbord aanraking niet meer uit gaat.
Ik heb onder 'andere geluiden' alleen geluid van schermbeveiliging aan staan.
Iemand een idee wat hier fout gast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
JudgeTreve schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 20:25:
Vanaf vandaag weer terug bij de club...Nexus 5 32GB...na 1 dag Nexus 6....
Happy to be home, maar nog geen Android 5 update te bekennen.....toestel te nieuw..haha!
Goh welgeteld 1 dag met de Nexus 6?! Was de ervaring zo beroerd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
dafmay schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 21:54:
[...]

Goh welgeteld 1 dag met de Nexus 6?! Was de ervaring zo beroerd? :?
Nou...eigenlijk wel...

1) mijn volume knop zat heel erg los (en dat wil je niet bij een device van 600+)
2) de kleuren op het scherm vond ik veel te opgeblazen > niet mooi
3) notificatie geluid klonk af en toe heel beroerd (kraken etc.)
4)draadloos opladen moest hij precies goed liggen anders werkte het niet (zat meer naar beneden waardoor hij bijna van de qi charger viel )
4) ik vond hem net te breed...

Dus ja.....terug naar de Nexus 5..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
JudgeTreve schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 22:00:
[...]

Nou...eigenlijk wel...

1) mijn volume knop zat heel erg los (en dat wil je niet bij een device van 600+)
2) de kleuren op het scherm vond ik veel te opgeblazen > niet mooi
3) notificatie geluid klonk af en toe heel beroerd (kraken etc.)
4)draadloos opladen moest hij precies goed liggen anders werkte het niet (zat meer naar beneden waardoor hij bijna van de qi charger viel )
4) ik vond hem net te breed...

Dus ja.....terug naar de Nexus 5..... ;)
Ja op alle punten volledig begrijpelijk. Dank voor de info, ik heb net vanavond op de coolblue website zitten kweilen op de nieuw-op-voorraad N6 en sterk getwijfeld 'm meteen te bestellen. Heb net 1,5 week geleden de N5 aangeschaft :) Ik wacht nog even met de N6...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
dafmay schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 22:10:
[...]

Ja op alle punten volledig begrijpelijk. Dank voor de info, ik heb net vanavond op de coolblue website zitten kweilen op de nieuw-op-voorraad N6 en sterk getwijfeld 'm meteen te bestellen. Heb net 1,5 week geleden de N5 aangeschaft :) Ik wacht nog even met de N6...
Weet je wat het is...ik heb weken zitten wachten op de Nexus 6...
Ik heb ze allemaal gehad...vanaf de Nexus One...toen nog 700!!!! euro....
Bij alle Nexus telefoons had ik een goed gevoel, natuurlijk konden er dingen beter maar de prijs / kwaliteit verhouding was perfect. (de Nexus One buiten beschouwing gelaten).
Na weken wachten op de Nexus 6, was het moment eindelijk daar...

Toen ik de doos open deed (want het is geen doosje) dacht ik "oke...mooi!" en omdat ik nogal eens wa heb met losse knopjes voelde ik meteen aan de power button en die was goed..ik dacht pfew, gelukkig.
Vervolgens voelde ik aan de volume knop en was eigenlijk de lol meteen over. Die zat dus echt te los en daar heb ik een hekel aan. Tot nu toe lijkt het er op dat ik de enige ben met dat euvel, maar dat vind ik toch hard to believe...

Toen dacht ik, oke dat wordt ruilen maar hij is niet op voorraad dus eerst maar eens gaan gebruiken.
Nu gebruik ik Google Apps for business en gebruik ik veel rood en blauw.....nou....poe poe.....
Dat was dus echt te rood en te blauw.... Nou zal dat nog wel te fiksen zijn op een of andere manier, maar door de tegenvallende introductie gaat de balans tussen prijs en product verloren.

De overige punten heb ik reeds genoemd en die zijn niet toevallig voor mijn toestel, daar geloof ik niets van. Het grote voordeel van de Nexus 5 blijft gewoon dat de prijs / kwaliteit verhouding perfect is.

In het forum van de Nexus 6 is iedereen helemaal tevreden en helemaal blij, dus het zal wel aan mij liggen....denk ik... :?

Nog 1 puntje vergeten....tijdens het gebruik vond ik hem niet significant sneller dan de Nexus 5....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
I hear ya. Ik zou precies hetzelfde hebben gedaan. Zeker met de prijzen van de top toestellen tegenwoordig ben ik van mening dat alles tip-top in orde moet zijn, minieme zaken daargelaten...en natuurlijk zeer persoonlijk wat je door de vingers wilt zien en waar je ergenis aan hebt.

Ik vind persoonlijk het model erg mooi, zo op de online afbeeldingen en videos af te gaan. Ik heb hiervoor de HTC M8 (en M7) gehad dus ga altijd wel voor een strak uiterlijk (in mijn ogen). Maar ook de M8 was niet perfect, met namen veel te glad en daardoor altijd erg voorzichtig oppakken enz. Verder was de gewichts-verhouding niet optimaal door de verhoudingen breedte/hoogte van het toestel. Dus (tijdelijk?) overgestapt op de N5.

Je ziet, ook ik kan een 'miereneuker' zijn als het om dit soort zaken gaat ;)

Grappig jouw ervaring met de N5 en N6 qua snelheid. Maar dat herken ik wel, de N5 is zeer rap en vloeiend...dat zal m.n. komen door de kale Android versie. Plus mijn N5 is (uiteraard) ge-root dus lekker verder finetunen met custom kernels (en cpu snelheden e.d.)

Enfin...fijn toestel de N5 en ik zal nog wel eens de N6 ergens in de winkel bekijken en aan de tand voelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
dafmay schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 23:09:
I hear ya. Ik zou precies hetzelfde hebben gedaan. Zeker met de prijzen van de top toestellen tegenwoordig ben ik van mening dat alles tip-top in orde moet zijn, minieme zaken daargelaten...en natuurlijk zeer persoonlijk wat je door de vingers wilt zien en waar je ergenis aan hebt.

Ik vind persoonlijk het model erg mooi, zo op de online afbeeldingen en videos af te gaan. Ik heb hiervoor de HTC M8 (en M7) gehad dus ga altijd wel voor een strak uiterlijk (in mijn ogen). Maar ook de M8 was niet perfect, met namen veel te glad en daardoor altijd erg voorzichtig oppakken enz. Verder was de gewichts-verhouding niet optimaal door de verhoudingen breedte/hoogte van het toestel. Dus (tijdelijk?) overgestapt op de N5.

Je ziet, ook ik kan een 'miereneuker' zijn als het om dit soort zaken gaat ;)

Grappig jouw ervaring met de N5 en N6 qua snelheid. Maar dat herken ik wel, de N5 is zeer rap en vloeiend...dat zal m.n. komen door de kale Android versie. Plus mijn N5 is (uiteraard) ge-root dus lekker verder finetunen met custom kernels (en cpu snelheden e.d.)

Enfin...fijn toestel de N5 en ik zal nog wel eens de N6 ergens in de winkel bekijken en aan de tand voelen...
Zet hem dan ook vooral aan.....en kijk naar de kleuren...... ;)
Nu maar weer wachten op de OTA......nieuwe Nexus 5....staat achter in de rij natuurlijk.
Zou dat nu van 4.4.4 naar 5.0.1 moeten in 1x of zal dat toch in twee stappen gaan...? :?

[ Voor 6% gewijzigd door JudgeTreve op 20-12-2014 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-10 21:13
Hoe lang duurt het uitrollen van 5.0? Ik draai een non-branded Nexus 5, met een Vodafone sim-only, maar ik draai nog steeds 4.4.4. Iemand een idee wanneer ik de nieuwe FW kan verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
thechib12 schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 13:55:
Hoe lang duurt het uitrollen van 5.0? Ik draai een non-branded Nexus 5, met een Vodafone sim-only, maar ik draai nog steeds 4.4.4. Iemand een idee wanneer ik de nieuwe FW kan verwachten?
Ik denk dat je er geen slag naar kunt slaan...
Hier ligt een Nexus 5 16 GB voor me met 5.0.1
en een Nexus 5 32 GB met 4.4.4

allebei Voda RED....

Wachten..............................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
@JudgeTreve, het punt is, Nexus 5 (en 4) zijn hele nette telefoons, en al helemaal voor die prijs dus de keuze was toen simpel, er was niks beters en de goede kwaliteit was mooi meegenomen.

Maar Nexus 6 is meteen 649 euro, dan mag je eisen en verwachtingen stellen, eerlijk is eerlijk maar ik raad mensen nu zelfs liever de Note 4 aan, Super Amoled is echt veel beter, sterker nog hoe lullig het ook klinkt, de scherm van de Nexus 6 lijkt er net 1 van een budget telefoon uit China qua kleuren.

Erg zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-10 15:01

amas

Law of Nature: Chaos

Ik heb sinds Android 5.0 problemen dat ik een extreem hoog idle verbruik heb. Dat komt denk ik omdat ik een slecht 2g signaal heb (wat pas zo is sinds Android 5.0). Iedereen in mijn familie heeft Tele2, maar ik ben de enige die thuis geen of zeer slecht ontvangst heeft :? . Waardoor ik dus zonder mijn telefoon te gebruiken 70% in 13 uur kwijt raak (foto)!! Ik haal de dag dus niet eens zonder de telefoon te gebruiken. Dit is toch belachelijk? Kan ik ergens de telefoon minder hard laten zenden oid? Of heeft iemand een idee waarom mijn Nexus 5 geen bereik heeft, terwijl andere telefoons (LG G2, Samsung S3, Moto G) op hetzelfde netwerk vol bereik hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door amas op 20-12-2014 16:01 ]

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 13:28
Ik heb de 5.0.1 er op staan maar ziehier de evolutie van mijn accu

4.4.4 -> 26u normaal gebruik
5.0.0 -> 6u in het beste geval bij normaal gebruik
5.0.1 -> 4u bij normaal gebruik

Normaal kan je dat toch niet meer noemen. Ik heb 1 telefoontje van 4min gedaan en 2 sms'jes vertuurd. En ongeveer een kwartiertje op het net gezeten. Voor de rest niets.

Als ik bij verbruik kijk is er ook niets abnormaal te zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:53
Ik herken dat soort problemen echt niet hoor. Mijn Nexus 5 gaat net zo lang mee op 5.0.0/5.0.1 als op 4.4. Ik merk echt geen verschil.

Idle verliest het toestel sowieso nog geen 2% per uur. Juist het idle verbruik van het toestel is bij mij opvallend weinig vergeleken met andere toestellen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:21
Ekfad schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 16:04:
Ik heb de 5.0.1 er op staan maar ziehier de evolutie van mijn accu

4.4.4 -> 26u normaal gebruik
5.0.0 -> 6u in het beste geval bij normaal gebruik
5.0.1 -> 4u bij normaal gebruik

Normaal kan je dat toch niet meer noemen. Ik heb 1 telefoontje van 4min gedaan en 2 sms'jes vertuurd. En ongeveer een kwartiertje op het net gezeten. Voor de rest niets.

Als ik bij verbruik kijk is er ook niets abnormaal te zien....
Had hetzelfde, factory default er over heen en nu haal ik iets meer dan met 4.4.4(zal ca 20 uur zijn). Haal vaak beduidend minder dan anderen terwijl ik toestel naar mijn mening niet zwaar gebruik.
Volgende week trouwens de N6 in gebruik nemen, grotere scherm en formaat vallen voor mij toch mee en grotere accu, opslag en ietsje betere camera zijn voor mij wel redenen om over te gaan.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Loekie schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 16:20:
[...]

Had hetzelfde, factory default er over heen en nu haal ik iets meer dan met 4.4.4(zal ca 20 uur zijn). Haal vaak beduidend minder dan anderen terwijl ik toestel naar mijn mening niet zwaar gebruik.
Volgende week trouwens de N6 in gebruik nemen, grotere scherm en formaat vallen voor mij toch mee en grotere accu, opslag en ietsje betere camera zijn voor mij wel redenen om over te gaan.
Benieuwd naar jouw ervaringen met de N6 tov de N5....hopelijk wil je ons tzt op de hoogte brengen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richh schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 16:09:
Ik herken dat soort problemen echt niet hoor. Mijn Nexus 5 gaat net zo lang mee op 5.0.0/5.0.1 als op 4.4. Ik merk echt geen verschil.

Idle verliest het toestel sowieso nog geen 2% per uur. Juist het idle verbruik van het toestel is bij mij opvallend weinig vergeleken met andere toestellen.
Om een ander toestel te noemen die het nog beter doet, ik heb sinds een maandje de Honor-6 en 's nachts wordt er idle in 10 uur maar 2% gebruikt met dezelfde settings als overdag.
4 dagen met 4,5 uur schermtijd en 24% over _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terwijl in reviews de accutijd van de honor 6 als minpunt wordt genoemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 16:37:
Dat had ik ook gelezen en heeft mij er bijna van weerhouden hem te kopen, maar de accuduur is bij mij gewoon uitstekend. Ben geen zware gebruiker en heb alles wat met locatie te maken heeft uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:53
Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 16:37:
Dat staat ook in reviews van de Nexus 5, maar daar ben ik het toch ook niet echt mee eens :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:23
Als je maar 4 uur idle time haalt met je telefoon dan heb je of een rotte accu of een enorme wakelock. Ik kom met 4.4, 5.0 en 5.0.1 met gemak de dag door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-10 22:41
DaRoot schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 12:08:
Ik heb de oplossing al gevonden: http://www.wugfresh.com/nrt/#comment-1744632156

De instructies aanpassen uiteraard voor je Nexus 5 images..

Edit, aanpassing:
Download de factory image: https://dl.google.com/dl/...x22c-factory-0f9eda1b.tgz

Pak dit bestand uit.

In de uitgepakte map bevindt zich weer een bestand image-hammerhead-lrx22c.zip

Pak deze ook uit in dezelfde map.

Zorg op de telefoon dat USB debugging is ingeschakeld.

Start een commandoprompt met admin rechten.

voer uit:

adb reboot bootloader
fastboot flash bootloader bootloader-hammerhead-hhz12d.img
fastboot reboot-bootloader
fastboot flash radio radio-hammerhead-m8974a-2.0.50.2.22.img
fastboot reboot-bootloader
fastboot flash system system.img
fastboot flash boot boot.img

Hierna de telefoon herstarten, apps gaan optimaliseren.

Hierna de telefoon opnieuw rooten via de toolkit.
Zojuist alles uitgevoerd en het werkt perfect. _/-\o_
Heb die toolkit nu ook geinstalleerd voor te rooten, gaat ook goed. :+
Dus nu draait m'n Nexus 5 onder 5.0.1 en met root :+ :+

Hartstikke bedankt voor de info! _/-\o_

Nu eens afwachten hoe de telefoon zich gaat gedragen....

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coriolis
  • Laatst online: 09-10 08:41
Hallo allemaal,

Ik heb sinds vorige week 5.0.1 OTA op mijn Nexus 5. Deze update, die mede bedoeld was om het SMS probleem bij Vodaphone op te lossen, zorgt er bij mij voor dat ik geen SMS meer ontvang bij T-mobile....

Ik kan wel versturen, maar ontvang niets. Soft reset doet niets.

Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Buffalo schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 21:08:
Net mijn Nexus een Factory reset gegeven. Ik heb nu het vreemde probleem dat trilling bij toetsenbord aanraking niet meer uit gaat.
Ik heb onder 'andere geluiden' alleen geluid van schermbeveiliging aan staan.
Iemand een idee wat hier fout gast?
Iemand een antwoord op bovenstaande? Gaat uiteraard om 5.0.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Buffalo schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 20:49:
[...]

Iemand een antwoord op bovenstaande? Gaat uiteraard om 5.0.1.
Kun je bij je toetsenbord instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Smultie schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 21:04:
[...]

Kun je bij je toetsenbord instellen.
Kun je uitleggen waar dat zit dan? Onder taal en invoer staat hier niks over bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Buffalo schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 23:21:
[...]

Kun je uitleggen waar dat zit dan? Onder taal en invoer staat hier niks over bij.
Bij taal en invoer klik je op de instellingen icoon rechts van de tekst Google toetsenbord, daarna in voorkeuren kan het getril of geluid uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Laatst online: 22:03
Allereerst: heb het topic gelezen

Maar ik zit ook nog op 5.0 en wil graag naar 5.0.1.
Ik heb root dus OTA updaten geeft een fout. De oplossingen die worden aangehaald zijn met een toolkit. Ik werk met OSX dus die zijn daar niet voor verkrijgbaar.

Daarom bij deze een oplossing gezocht om te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Mizgala28 schreef op zondag 21 december 2014 @ 00:49:
[...]

Bij taal en invoer klik je op de instellingen icoon rechts van de tekst Google toetsenbord, daarna in voorkeuren kan het getril of geluid uit.
Bedankt! ;)
Die had ik helemaal over het hoofd gezien. Ik heb wel in die menus zitten kijken. Maar blijkbaar niet goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03:55
Trezzahn schreef op zondag 21 december 2014 @ 08:51:
Allereerst: heb het topic gelezen

Maar ik zit ook nog op 5.0 en wil graag naar 5.0.1.
Ik heb root dus OTA updaten geeft een fout. De oplossingen die worden aangehaald zijn met een toolkit. Ik werk met OSX dus die zijn daar niet voor verkrijgbaar.

Daarom bij deze een oplossing gezocht om te updaten.
Toolkits doen niks meer dan adb en fastboot commando's voor je geven, dus met een beetje inlezen kan je exact hetzelfde op OSX

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Inhakend op het accuverbruik, heb ik geen klagen. Heb het totaal niet bijgehouden, maar puur op gevoel en wat ik gewend was op 4.4.4 heb ik het idee dat het hetzelfde, zo niet beter is geworden qua accuduur.

Ook met bellen (ja, met een smartphone kun je ook bellen! :+ ) gaat het ok. Net bij toeval een lang gesprek gehad van iets meer dan twee uur en had nog 72% over (kwam van de oplader af 100%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien een rare vraag...ik dacht dat het aan mijn eigen netwerk lag maar heb er dus net voor gebeld en dit zou het probleem niet zijn...
enfin sinds ik lollipop heb gedownload via ota (via mobiele data, wifi ging toen niet) heb ik bij mijn bereik een uitroepteken staan... ik dacht dat ik aan mijn limiet zat om te downloaden van mijn provider...maar dit schijnt dus niet te zijn...het klinkt gek ma erger mij aan dat stom uitroepteken... iemand een idee waar dit vandaan komt en hoe je dit weg krijgt?

Ps: ik heb dit hier al gezocht op het forum...maar de meeste antwoorden waren meer "een gok" naar mijn mening...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2014 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-10 21:51
Verwijderd schreef op zondag 21 december 2014 @ 15:36:
misschien een rare vraag...ik dacht dat het aan mijn eigen netwerk lag maar heb er dus net voor gebeld en dit zou het probleem niet zijn...
enfin sinds ik lollipop heb gedownload via ota (via mobiele data, wifi ging toen niet) heb ik bij mijn bereik een uitroepteken staan... ik dacht dat ik aan mijn limiet zat om te downloaden van mijn provider...maar dit schijnt dus niet te zijn...het klinkt gek ma erger mij aan dat stom uitroepteken... iemand een idee waar dit vandaan komt en hoe je dit weg krijgt?

Ps: ik heb dit hier al gezocht op het forum...maar de meeste antwoorden waren meer "een gok" naar mijn mening...
wrong

[ Voor 23% gewijzigd door Mr. Jummy op 21-12-2014 17:01 ]

iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9

Pagina: 1 ... 102 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.