Waarschijnlijk weten jullie dit allemaal al, maar ik denk ik plaats het toch nog maar even, mocht het nuttig zijn.
Vandaag heeft moeders een Nexus 5 32GB Zwart gekocht (met screenprotectors en een neplederen flipcase - de originele screenprotector met het Nexus logo zit er nu nog op

), aangezien d'r Lumia 900 het loodje aan het leggen is. Omdat ik geen zin had om eerst 4.4.4 uit te leggen en daarna 5.0 (

), heb ik 5.0 gesideload en daarna 5.0.1 geïnstalleerd. Maar natuurlijk ging dat niet van een leien dakje, want x64 Windows 8.1. Deze telefoon is niet unlocked, wel simlock vrij en niet geroot. Wat ik gedaan heb (even in het Nederlands, laptop van ma is niet in het Engels gezet):
1.
ADB, Fastboot en drivers geïnstalleerd
2.
Android SDK geïnstalleerd. De Java SDK had ik nog niet en die heb ik via die installer geïnstalleerd.
Voor wie het zelf wil doen. 7u71 is hier gebruikt en die werkt.
3. Via de Android Studio --> Configure --> SDK Manager waren er 9 pakketten standaard geselecteerd. Deze heb ik gewoon geïnstalleerd, aangezien de drivers er standaard bij stonden (Noot: de drivers van de tool van stap 1. waren
niet genoeg.)
4. Even gereboot, je weet maar nooit.
5. Apparaatbeheer geopend, de Nexus 5 geselecteerd, tabblad Stuurprogramma --> Stuurprogramma bijwerken... --> Op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken --> Ik wil kiezen etc. --> Alles (eerste keuze) --> Bladeren --> C:\Gebruikers\MamavanZalmanman\AppData\Local\Android\sdk\extras\google\usb_driver --> OK --> selecteer de ADB versie --> OK (en blijven accepteren...)
6.
De OTA binnengehaald via hiero
7. Een CMD met administrator rechten gestart en naar Downloads genavigeerd.
8. Via adb devices (gewoon
dat was alles) nagegaan dat de telefoon gezien werd (zorg ervoor dat je N5 USB foutopsporing aan heeft staan

)
De volgende commando's uitgevoerd:
in de recovery mode powerbutton + vol up ingedrukt en met vol down update via ADB geselecteerd en daarna via de powerbutton bevestigd.
code:
1
| adb sideload c1a33561be84a8a6a7d5a4c8e3463c4db9352ce6.signed-hammerhead-LRX21O-from-KTU84P.c1a33561.zip |
uitgevoerd en hij was vrolijk aan het flashen geslagen. ~10 minuten later was 5.0 geflasht. Nog even een cache wipe gedaan en
direct bij boot kreeg ik een melding dat 5.0.1 beschikbaar was. 5.0.1 binnengehaald, geïnstalleerd en fabrieksinstellingen terug gezet (just to be sure, stond nog geen app of wat op) en nu is mams vrolijk bezig met haar N5! Ze zit op Simpel en vooralsnog werkt alles
1. Tegen de tijd dat hij traag wordt ga ik er wel CM50 op zetten

.
Weer wat geleerd vandaag, leuk! De contacten van de Lumia 900 krijgen vereiste nog een aparte app: Contacts Backup met als logo een blauw telefoonboek met een witte telefoon erop. Misschien heeft iemand 'm nog nodig, dus ik denk ik meld het nog even.
Dames en heren: fijne kerst
1*klopt op hout*
Mocht er wat fout gaan ben ik niet verantwoordelijk, jadda jadda jadda. Hier is een fotootje van een kitten met een kerstmuts.
and thanks for all the fish.