[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 103 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.237 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Het geheugenlek, waardoor de launcher steeds opnieuw wordt gestart als je naar Home terugkeert, zit er met 5.0.1 helaas nog steeds in... :{

En ik heb nog een leuke: eens in de zoveel tijd springt mijn telefoon over op 'LTE Only' als netwerktype. Hoewel dat wel voor lekker snel internet zorgt, is bellen er niet meer bij. Da's ook wel eens irritant. Ook na een reboot is "LTE Only" de standaardkeuze.

[ Voor 49% gewijzigd door Alex) op 21-12-2014 17:22 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyce_92
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-01-2022
Jur gen schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 16:43:
[...]

Nee, nergens geen last van maar heb ook geen geroot toestel met andere niet-originele toestanden erop. Sinds vanochtend 5.0.1 via OTA binnen gekregen (T-Mobile).
Ik ook niet hoor... :/
Weet niet hoe je daar bij komt maar dat heb ik ook nooit gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:40
Alex) schreef op zondag 21 december 2014 @ 17:11:
Het geheugenlek, waardoor de launcher steeds opnieuw wordt gestart als je naar Home terugkeert, zit er met 5.0.1 helaas nog steeds in... :{

En ik heb nog een leuke: eens in de zoveel tijd springt mijn telefoon over op 'LTE Only' als netwerktype. Hoewel dat wel voor lekker snel internet zorgt, is bellen er niet meer bij. Da's ook wel eens irritant. Ook na een reboot is "LTE Only" de standaardkeuze.
Dat van de launcher klopt inderdaad. Weird.

Wat betreft LTE Only... als je intoetst *#*#4636#*#* in je dialer, kan je het dan niet aanpassen?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Richh schreef op zondag 21 december 2014 @ 20:10:
[...]

Wat betreft LTE Only... als je intoetst *#*#4636#*#* in je dialer, kan je het dan niet aanpassen?
Klopt :Y

Maar dat onthoudt hij dus niet, eens in de zoveel tijd (of na een reboot) springt het ding weer terug op LTE only. :')

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-10 20:39

Zalmanman

So long,

Waarschijnlijk weten jullie dit allemaal al, maar ik denk ik plaats het toch nog maar even, mocht het nuttig zijn.

Vandaag heeft moeders een Nexus 5 32GB Zwart gekocht (met screenprotectors en een neplederen flipcase - de originele screenprotector met het Nexus logo zit er nu nog op :X), aangezien d'r Lumia 900 het loodje aan het leggen is. Omdat ik geen zin had om eerst 4.4.4 uit te leggen en daarna 5.0 (:9), heb ik 5.0 gesideload en daarna 5.0.1 geïnstalleerd. Maar natuurlijk ging dat niet van een leien dakje, want x64 Windows 8.1. Deze telefoon is niet unlocked, wel simlock vrij en niet geroot. Wat ik gedaan heb (even in het Nederlands, laptop van ma is niet in het Engels gezet):
1. ADB, Fastboot en drivers geïnstalleerd
2. Android SDK geïnstalleerd. De Java SDK had ik nog niet en die heb ik via die installer geïnstalleerd. Voor wie het zelf wil doen. 7u71 is hier gebruikt en die werkt.
3. Via de Android Studio --> Configure --> SDK Manager waren er 9 pakketten standaard geselecteerd. Deze heb ik gewoon geïnstalleerd, aangezien de drivers er standaard bij stonden (Noot: de drivers van de tool van stap 1. waren niet genoeg.)
4. Even gereboot, je weet maar nooit.
5. Apparaatbeheer geopend, de Nexus 5 geselecteerd, tabblad Stuurprogramma --> Stuurprogramma bijwerken... --> Op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken --> Ik wil kiezen etc. --> Alles (eerste keuze) --> Bladeren --> C:\Gebruikers\MamavanZalmanman\AppData\Local\Android\sdk\extras\google\usb_driver --> OK --> selecteer de ADB versie --> OK (en blijven accepteren...)
6. De OTA binnengehaald via hiero
7. Een CMD met administrator rechten gestart en naar Downloads genavigeerd.
8. Via adb devices (gewoon
code:
1
adb devices
dat was alles) nagegaan dat de telefoon gezien werd (zorg ervoor dat je N5 USB foutopsporing aan heeft staan :+)
De volgende commando's uitgevoerd:
code:
1
adb reboot recovery

in de recovery mode powerbutton + vol up ingedrukt en met vol down update via ADB geselecteerd en daarna via de powerbutton bevestigd.
code:
1
adb sideload c1a33561be84a8a6a7d5a4c8e3463c4db9352ce6.signed-hammerhead-LRX21O-from-KTU84P.c1a33561.zip

uitgevoerd en hij was vrolijk aan het flashen geslagen. ~10 minuten later was 5.0 geflasht. Nog even een cache wipe gedaan en direct bij boot kreeg ik een melding dat 5.0.1 beschikbaar was. 5.0.1 binnengehaald, geïnstalleerd en fabrieksinstellingen terug gezet (just to be sure, stond nog geen app of wat op) en nu is mams vrolijk bezig met haar N5! Ze zit op Simpel en vooralsnog werkt alles1. Tegen de tijd dat hij traag wordt ga ik er wel CM50 op zetten :P.

Weer wat geleerd vandaag, leuk! De contacten van de Lumia 900 krijgen vereiste nog een aparte app: Contacts Backup met als logo een blauw telefoonboek met een witte telefoon erop. Misschien heeft iemand 'm nog nodig, dus ik denk ik meld het nog even.

Dames en heren: fijne kerst o<:)

1*klopt op hout*
Mocht er wat fout gaan ben ik niet verantwoordelijk, jadda jadda jadda. Hier is een fotootje van een kitten met een kerstmuts.

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-10 11:14
amas schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 16:00:
Ik heb sinds Android 5.0 problemen dat ik een extreem hoog idle verbruik heb. Dat komt denk ik omdat ik een slecht 2g signaal heb (wat pas zo is sinds Android 5.0). Iedereen in mijn familie heeft Tele2, maar ik ben de enige die thuis geen of zeer slecht ontvangst heeft :? . Waardoor ik dus zonder mijn telefoon te gebruiken 70% in 13 uur kwijt raak (foto)!! Ik haal de dag dus niet eens zonder de telefoon te gebruiken. Dit is toch belachelijk? Kan ik ergens de telefoon minder hard laten zenden oid? Of heeft iemand een idee waarom mijn Nexus 5 geen bereik heeft, terwijl andere telefoons (LG G2, Samsung S3, Moto G) op hetzelfde netwerk vol bereik hebben.
Denk niet dat dit aan je bereik ligt.. Je ziet dat je telefoon eigenlijk nooit in een deep sleep gaat en continue actief is. Ik zou een wakelock detector of betterbatterystats erop gooien en kijken welke app je telefoon continue actief houdt

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Haha, leuk zeg! Veel plezier er mee.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 08:57
Het blijft toch een raar fenomeen om te wachten op de OTA update van Google....
Ik weet dat ik het zelf kan doen...ik weet dat ik er geen slag naar kan slaan wanneer hij naar mijn nieuwe Nexus 5 komt en toch...toch.....denk je heel de tijd.....daar zul je hem hebben.....nee, toch niet...haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-09 19:49
Alex) schreef op zondag 21 december 2014 @ 17:11:

Ik heb zelf ook erg veel last van het geheugenlek als de Nexus meer dan 3 à 4 dagen niet is herstart. Android besluit dan om random apps af te sluiten. Dit kunnen background apps zijn met notification, zoals Google Music, maar ook regelmatig foreground apps zoals games. Een herstart helpt dan weer een tijdje.

Zijn er meer mensen met dit soort ernstige problemen? Mijn Nexus zit op 5.0.1 via reguliere OTA's. Daarnaast heb ik wel de cache partition geleegd na de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-10 15:01

amas

Law of Nature: Chaos

Krypt schreef op maandag 22 december 2014 @ 08:04:
[...]

Denk niet dat dit aan je bereik ligt.. Je ziet dat je telefoon eigenlijk nooit in een deep sleep gaat en continue actief is. Ik zou een wakelock detector of betterbatterystats erop gooien en kijken welke app je telefoon continue actief houdt
Wellicht, maar waar ik wel achter ben gekomen ia dat als ik de telefoon in vliegtuigmodus zet maar wifi wel aan laat staan, de telefoon nog geen procent per uur verliest. Het ligt denk ik wel degelijk aan het bereik, dat de antenne dan heel hard gaat zenden om het signaal maar in stand te houden.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Dat zegt niet veel; kan zijn dat je een app actief hebt staan die alleen zijn ding doet als er mobile data aan staat.
Gezien je graph dat je toestel continue actief is zou ik toch even een wakelock detector erop zetten.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ties86 schreef op maandag 22 december 2014 @ 12:15:
[...]

Ik heb zelf ook erg veel last van het geheugenlek als de Nexus meer dan 3 à 4 dagen niet is herstart. Android besluit dan om random apps af te sluiten. Dit kunnen background apps zijn met notification, zoals Google Music, maar ook regelmatig foreground apps zoals games. Een herstart helpt dan weer een tijdje.

Zijn er meer mensen met dit soort ernstige problemen? Mijn Nexus zit op 5.0.1 via reguliere OTA's. Daarnaast heb ik wel de cache partition geleegd na de installatie.
Het is maar wat je ernstig noemt.
Volgens mij heeft iedereen het probleem met vollopen geheugen, door verschillend gebruik de 1 wat meer dan de ander.

Star gewoon deze issue en Google gaat het fixen: https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=79729

[ Voor 6% gewijzigd door jelmervos op 22-12-2014 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-09 19:49
jelmervos schreef op maandag 22 december 2014 @ 14:06:
[...]

Het is maar wat je ernstig noemt.
Volgens mij heeft iedereen het probleem met vollopen geheugen, door verschillend gebruik de 1 wat meer dan de ander.

Star gewoon deze issue en Google gaat het fixen: https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=79729
Ik vind het vrij ernstig als apps random crashen. Dit gebeurd namelijk ook tijdens het typen van een bericht in Chrome of Gmail. En anno 2014 mag ik toch verwachten dat een telefoon tegelijk muziek kan afspelen en browsen. Dus ja, voor een release aan het grote publiek is dit een ernstige fout in mijn ogen.

Het issue op code.google.com heeft inderdaad al mijn ster

[ Voor 4% gewijzigd door Ties86 op 22-12-2014 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-10 12:02

3raser

⚜️ Premium member

Ik heb op mijn Nexus 5 nog steeds geen Android 5 OTA ontvangen. Ik heb Vodafone als provider, maar ik neem aan dat dit niet uit mag maken. Android 5.0.1 zou voor alle toestellen beschikbaar moeten zijn lijkt me? Als ik de reacties op dit artikel lees dan zou je bijna denken dat Vodafone nog steeds geen updates krijgt.

Ik zat dus te denken, is het misschien mogelijk dat updates wel binnenkomen als ik tijdelijk mijn simkaart uit het toestel haal en met internet verbind via wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazman67
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-04 11:59
Ik heb ook nog steeds geen OTA ontvangen (HollandsNieuwe, dus Vodafone). Maar bij mij werkt alles tenminste nog met KitKat (4.4.4). Dat kan ik geloof ik niet van iedereen zeggen die de update naar Android 5 al heeft geïnstalleerd. Ik heb geduld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:20
tazman67 schreef op maandag 22 december 2014 @ 16:07:
Ik heb ook nog steeds geen OTA ontvangen (HollandsNieuwe, dus Vodafone). Maar bij mij werkt alles tenminste nog met KitKat (4.4.4). Dat kan ik geloof ik niet van iedereen zeggen die de update naar Android 5 al heeft geïnstalleerd. Ik heb geduld
Op mijn Nexus 4 nu al zeker een goede 2,5 week draaien. Totaal nergens problemen mee! Sterker nog, ik draai al 5.0.1 :') En ja, Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John J.
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-10 13:40
Ik snap niet dat er niemand last heeft met het navigeren, ongeacht welk navigatie programma je gebruikt, gps blijft steeds wegvallen. Dit probleem is ontstaan met lollipop. Ook de 5.0.1 heeft nog steeds dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
John J. schreef op maandag 22 december 2014 @ 16:31:
Ik snap niet dat er niemand last heeft met het navigeren, ongeacht welk navigatie programma je gebruikt, gps blijft steeds wegvallen. Dit probleem is ontstaan met lollipop. Ook de 5.0.1 heeft nog steeds dit probleem.
Schone flash doen? Ik heb nergens last van, ook niet met navigeren. Doet het juist beter dan ooit te voren :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-10 12:02

3raser

⚜️ Premium member

djmelvee schreef op maandag 22 december 2014 @ 16:34:
[...]

Schone flash doen? Ik heb nergens last van, ook niet met navigeren. Doet het juist beter dan ooit te voren :>
Jij hebt een Nexus 4, dus je zit in het verkeerde topic. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John J.
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-10 13:40
Ik ben niet de enigste, zie onderstaande link.
https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=81140

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
3raser schreef op maandag 22 december 2014 @ 16:35:
[...]

Jij hebt een Nexus 4, dus je zit in het verkeerde topic. :X
Nope, heb ook een Nexus 5 maar die gebruik ik niet meer dagelijks wegens enkele gebreken die ervoor zorgen dat mijn toestel niet fatsoenlijk bedienbaar meer is :')

Maatje van me heeft ook een Nexus 5, heeft ook nergens problemen mee tot nu toe. Ik geloof jullie best hoor want heb er al heel veel meer over gehoord en gelezen op Chromium inderdaad.

Ik zit in het verkeerde topic? Ik mag toch zelf wel bepalen of ik hier actief in ben of niet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000

The Wizard

Moderator Mobile
John J. schreef op maandag 22 december 2014 @ 16:31:
Het is in de meeste gevallen een hardwarematig probleem. Soms werkt een klap op de achterkant. De GPS antenne zit in de backcover.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten08
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-05 18:24
The Wizard schreef op maandag 22 december 2014 @ 19:01:
[...]

Het is in de meeste gevallen een hardwarematig probleem. Soms werkt een klap op de achterkant. De GPS antenne zit in de backcover.
Veel Nexus 5'en hebben inderdaad dit probleem.

De mijne werkte ook perfect onder 4.4, onder 5.0 verliest hij om de zoveel tijd de gps-verbinding. Lijkt dus niet hardwarematig, maar softwarematig te zijn gezien het enkel onder Lollipop gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:17
Ik denk dat ik even wacht op Android M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:33
Verwijderd schreef op zondag 21 december 2014 @ 15:36:
misschien een rare vraag...ik dacht dat het aan mijn eigen netwerk lag maar heb er dus net voor gebeld en dit zou het probleem niet zijn...
enfin sinds ik lollipop heb gedownload via ota (via mobiele data, wifi ging toen niet) heb ik bij mijn bereik een uitroepteken staan... ik dacht dat ik aan mijn limiet zat om te downloaden van mijn provider...maar dit schijnt dus niet te zijn...het klinkt gek ma erger mij aan dat stom uitroepteken... iemand een idee waar dit vandaan komt en hoe je dit weg krijgt?

Ps: ik heb dit hier al gezocht op het forum...maar de meeste antwoorden waren meer "een gok" naar mijn mening...
Dit uitroepteken geeft aan dat je mobiele gegevens hebt uitgeschakeld. Swipe naar beneden, tap op het icoon voor mobiel netwerk en toggle mobiele gegevens aan en het uitroepteken verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tigerblood schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 05:08:
[...]

Dit uitroepteken geeft aan dat je mobiele gegevens hebt uitgeschakeld. Swipe naar beneden, tap op het icoon voor mobiel netwerk en toggle mobiele gegevens aan en het uitroepteken verdwijnt.
jammer dat je het uitroepteken niet weg krijgt want eigenlijk slaat het nergens op...dacht echt dat ik op mijn limit zat qua verbruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Meer een android vraag maar misschien dat iemand het weet.

In de auto heb ik normaal altijd mijn telefoon via Bluetooth gekoppeld, via de auto besturing kan ik mijn soundcloud bedienen.

Echter heb ik zaterdag google play music gebruikt. Sindsdien start hij automatisch play music in plaats van soundcloud. Behalve als ik soundcloud eerst op de telefoon start en een nummer speel.
Ik heb bij play music onder mijn apparaten de nexus 5 al verwijderd but no go.

wat meer gevonden: http://android.stackexcha...a-bluetooth-avrcp-command

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:03
Viper® schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 08:55:
Meer een android vraag maar misschien dat iemand het weet.

In de auto heb ik normaal altijd mijn telefoon via Bluetooth gekoppeld, via de auto besturing kan ik mijn soundcloud bedienen.

Echter heb ik zaterdag google play music gebruikt. Sindsdien start hij automatisch play music in plaats van soundcloud. Behalve als ik soundcloud eerst op de telefoon start en een nummer speel.
Ik heb bij play music onder mijn apparaten de nexus 5 al verwijderd but no go.

wat meer gevonden: http://android.stackexcha...a-bluetooth-avrcp-command
als je play music niet meer wilt gebruiken kan je em ook "uitschakelen" een andere oplossing is er volgens mij niet

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik dacht dat google play music onderdeel was van google apps.
media-button-router, already mentioned in one of your linked questions, tries to figure out what app is currently playing music and to dispatch the AVRCP events to it. In addition, it lists all apps installed, that declare to listen to AVRCP events.
Klinkt redelijk. Als soundcloud speelt pakt hij die, anders google play music.
Mogelijk heeft google play music zich aan de lijst toegevoegd toen ik hem gestart heb, en staat hij bovenaan.

Vond nog een app bluetooth connect and play.
Default stond hij op play music, ik heb hem op soundcloud gezet, vanavond weet ik of het werkt.

bt

[ Voor 43% gewijzigd door Viper® op 23-12-2014 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
Marco schreef op maandag 22 december 2014 @ 23:18:
Ik denk dat ik even wacht op Android M.
Ik hoop dat je gelijk hebt met "even".....als je ziet hoe lang Google nodig heeft om die "paar" Nexus toestellen te updaten (vergeleken met de aantallen die Apple verkoopt|) dan zie ik het somber in...

Voor mij was echt een van de belangrijkste redenen om een Nexus te kopen dat je dan altijd snel de nieuwste updates had...nou dat snel kan er wel af en Samsung / HTC en LG doen steeds meer hun best om het ook snel beschikbaar te hebben...

Nu ook...er liggen hier twee Nexus 5 toestellen...eentje heeft al 2 weken Android 5 en de andere staat nog steeds op 4.4.4

Gelukkig zijn het ook fijne toestellen dus dat maakt een hoop goed, maar die slome uitrol van een update dat zou van mij toch wel een beetje anders mogen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-10 09:46
@John J.

Ik heb dat kortstondig wegvallen van de GPS ook al een tijdje.
Het duurt meestal 3 seconden voor hij het signaal weer oppakt.
Meestal heb je er dan niet zo veel last van.

Google forums staan hier vol over...
http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=72311

Het is te hopen dat Google dit nog eens oppakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Heb het idle verbruik mooi wat weten terug te dringen (als het scherm lang uitstaat, en ik kijk even gauw bij battery usage voorspelt hij meestal dat ik nog langer dan een dag vooruit kan).
Als ik echter het scherm aanzet om wat te browsen ofzo, dan knalt hij als een malle omlaag. Ik krijg niet langer dan 1,5 uur screen on time.
Heb gemiddelde brightness met auto brightness aanstaan, en ik weiger eigenlijk om dat te gaan verlagen omdat dat hetzelfde is als wat ik onder KitKat ook had, en vind het belachelijk als hij daardoor nu opeens zo rap leeg is.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/dqm8lg.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door striner op 23-12-2014 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

striner schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 12:44:
Heb het idle verbruik mooi wat weten terug te dringen (als het scherm lang uitstaat, en ik kijk even gauw bij battery usage voorspelt hij meestal dat ik nog langer dan een dag vooruit kan).
Als ik echter het scherm aanzet om wat te browsen ofzo, dan knalt hij als een malle omlaag. Ik krijg niet langer dan 1,5 uur screen on time.
Heb gemiddelde brightness met auto brightness aanstaan, en ik weiger eigenlijk om dat te gaan verlagen omdat dat hetzelfde is als wat ik onder KitKat ook had, en vind het belachelijk als hij daardoor nu opeens zo rap leeg is.

[afbeelding]
Plaatje doet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
algehele 5.0 of 5.0.1 uitrol in 2014 is ' a fool's hope' volgens mij.
Op 4.4.4 begint ie langzaamaan steeds meer kuren te vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Waarom is die agenda app in 5 zo verkloot wèèèèèèèè, hij was zoohoo fiiijnnnnn :'(

* Cassius huilt verder in een hoekje

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Cassius schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 14:18:
Waarom is die agenda app in 5 zo verkloot wèèèèèèèè, hij was zoohoo fiiijnnnnn :'(

* Cassius huilt verder in een hoekje
Ik huil met je mee. Het is een rampzalige update geweest voor de agenda. Ik ben volledig overgestapt op Wave...Gratis en Nederlands

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Laatst online: 02:59
Ja de agenda is een ramp.

Echter ik zit nog op 4.4.4 (omdat in 5.0 sommige keuzes van google een ramp op zich zijn) dus ben ik gedowngrade naar de oudere agenda versie.

Wordt wel een zooitje in 5.0 (diepe zucht) in tegenstelling tot 4.4.4 moet ik nu een aparte galerij app hebben, andere mail (exchange slurpt nog steeds veel van de accu als je hotmail in de Gmail app gebruikt) en een andere agenda.

Gaat lekker snel qua ruimte als het zo doorgaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Euhm... In 4.4.4 had je juist dubbele apps. Die van AOSP en die van Google. Nu heb je alleen die van Google en dan zou het meer ruimte kosten als je alternatieven installeert?

Mijn Exchange is niks minder zuinig. Zuiniger eerder. En daar hangen 2 hotmail en 1 echte exchange in. En wat is er mis met de foto's app?

De agenda is kut omdat je niet kan pinchen, en ik haat die heads up notificaties in plaats van de ticker... (geef deze asjeblieft een ster: https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=79393)

Maar dat is echt alles vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
De galerij is weg, dus nee een alternatief neemt geen ruimte in beslag, echter om nou speciaal voor de beperktere Photos app Google+ in te schakelen (anders werkt de Photos app niet, zucht) neem ik een alternatief.

Verder, de stock mail app is weg maar ook weer niet, het is er wel en verspild ruimte, belachelijk want de app stuurt je door naar Gmail, dus als ik een alternatief neem heb ik de ruimte nodig voor de alternatieve app, de Gmail die niet weg kan en de mail app die je doorstuurt naar Gmail.

En wat agenda betreft, tja die kan ook niet weg, dus weer extra ruimte kwijt voor een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Fixed in originele post en hier nog eens:
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/dqm8lg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
striner schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 15:48:
[...]

[afbeelding]
Ik noem dat "de vrije val van een Nexus accuduur".

Heb dat in 99% van de gevallen als ik op 3G zit, meestal gaat het prima maar soms wil dat ding weleens van 50% naar 20% springen in 5 minuten, en nee het ligt niet aan de accu het blijkt een bekend euveltje te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Mizgala28 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 19:39:
[...]

Ik noem dat "de vrije val van een Nexus accuduur".

Heb dat in 99% van de gevallen als ik op 3G zit, meestal gaat het prima maar soms wil dat ding weleens van 50% naar 20% springen in 5 minuten, en nee het ligt niet aan de accu het blijkt een bekend euveltje te zijn.
Welke telefoon heeft dit niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
ik snap vooral de verschillen die mensen krijgen in screen on time niet. Sommige mensen halen 3 uur, maar met dit gedrag haal ik met moeite 1,5 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

striner schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 15:48:
[...]

[afbeelding]
Volgens mij is je accu niet lekker meer, hij laadt op zonder op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
jelmervos schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 21:15:
[...]

Volgens mij is je accu niet lekker meer, hij laadt op zonder op te laden.
Zou best wel eens aan 5.0 zelf kunnen liggen, had dat ook toen ik deze uitteste terwijl onder 4.4.4 dat probleem er niet is.

( Vindt Android 5.0 een gigantische bug ramp |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:48

Matis

Rubber Rocket

Vandaag mijn telefoon van KitKat 4.4.4 naar lollipop 5.0.1getild. Wat een fiasco.

Ten eerste krijg ik bij mijn alarm niet mijn eigen muziek ingesteld, ondanks dat ik netjes de mp3 in de map Alarms op de sdkaart heb gezet.
Sound Profile werkt niet meer omdat de hele profielen op de schop is genomen. Dat is eigenlijk al een WTF op zich.
De multi color led werkt bij Whatsapp ook niet met groen, maar de standaard witte kleur.
Tevens kunnen een aantal apps ook niet meer overweg met de nieuw root access. Denk aan sshdroid en ES File Explorer.

Morgen gaat KitKat er weer op.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:55
^
Heb zelf geen custom alarm maar wel custom notifications, moest de telefoon even herstarten om hem te kunnen zien. Misschien bij het alarm ook?
Nieuwe sound settings, bekende klacht al vind ik het persoonlijk prima werken.
De LED-color werkt bij wel gewoon. Wel de kleur bij zowel normale en groepsmeldingen aangepast in Whatsapp?
Root met SuperSU 2.40 werkt bij mij als vanouds. SSHdroid gebruik ik niet maar ES File Explorer wel en die krijgt gewoon root access.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 13:28
Na de factory reset haal ik ondertussen toch weer een 22u met volle batterij.
Alleen jammer dat ik blijkbaar geen backup had van al mijn gegevens op de telefoon. Zou zijn bij de restore maar de helft van de apps teruggeplaatst (?)

Nu opzich niet erg, ben blij dat mijn batterijverbruik ondertussen normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Polster schreef op woensdag 24 december 2014 @ 11:30:
^
Heb zelf geen custom alarm maar wel custom notifications, moest de telefoon even herstarten om hem te kunnen zien. Misschien bij het alarm ook?
Nieuwe sound settings, bekende klacht al vind ik het persoonlijk prima werken.
De LED-color werkt bij wel gewoon. Wel de kleur bij zowel normale en groepsmeldingen aangepast in Whatsapp?
Root met SuperSU 2.40 werkt bij mij als vanouds. SSHdroid gebruik ik niet maar ES File Explorer wel en die krijgt gewoon root access.
Telefoon heb ik meerdere malen herstart. Zelfs de cache-partitie leeg gegooid. Daar kreeg ik geen persoonlijke muziek mee terug.
Ik heb in Whatsapp wel degelijk de LED op groen gezet, maar ik kreeg telkens witte LEDs, bij zowel groeps- als privégesprekken.

Ik heb zojuist KitKat weer terug gezet en middel Titanium weer alles geïnstalleerd.

Ik vind het wel prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
en ik heb op die ene Nexus 5 nog steeds geen update! sjonge jonge.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

JudgeTreve schreef op woensdag 24 december 2014 @ 14:05:
https://developers.google.com/android/nexus/images 10 minuutjes werk :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazman67
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-04 11:59
En daarna weken bezig om alle shit en irritaties die je terugkrijgt met Lollipop op te lossen. Tenminste, als ik alle berichtjes hier lees na een update. Ik blijf nog wel een paar maanden op KitKat. Werkt gewoon. Ik heb ook nog steeds geen OTA aangeboden gekregen maar zit er nog niet echt op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-07 19:16
/edit: verkeerde topic. Kan geen posts verwijderen geloof ik?

[ Voor 81% gewijzigd door wildcheese op 24-12-2014 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

tazman67 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 15:23:
En daarna weken bezig om alle shit en irritaties die je terugkrijgt met Lollipop op te lossen. Tenminste, als ik alle berichtjes hier lees na een update. Ik blijf nog wel een paar maanden op KitKat. Werkt gewoon. Ik heb ook nog steeds geen OTA aangeboden gekregen maar zit er nog niet echt op te wachten.
Klopt, maar het installeren van Lollipop plus het terugzetten van de data kost echt niet zo veel tijd.
Het is een keuze. En achteraf een verkeerde keuze om al over te stappen naar Lollipop.

@hierboven; Je kunt je post rapporteren, dan ruimen modjes hem tzt wel op.

[ Voor 5% gewijzigd door Matis op 24-12-2014 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 13:43
JudgeTreve schreef op woensdag 24 december 2014 @ 14:05:
Ik ook niet hoor maar gezien de verhalen hier en elders weet ik ook niet zo zeker of ik wel moet updaten ;)

[ Voor 3% gewijzigd door wvkreg op 24-12-2014 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
wvkreg schreef op woensdag 24 december 2014 @ 15:59:
[...]

Ik ook niet hoor maar gezien de verhalen hier en elders weet ik ook niet zo zeker of ik wel moet updaten ;)
Het gaat mij meer om het principe...dat ze er zo lang over doen...misschien hebben ze de update wel weer stil gezet vanwege "problemen" (zie Nexus 4 die sinds de laatste update bel problemen hebben.
Er is zo weinig communicatie van hun kant dat je nooit weet waar je aan toe bent...

En dan nogmaals...met die kleine aantallen (in vergelijking met Samsung en Apple) snap ik niet dat het zo lang moet duren. Zelfs al doen ze het in fases...dan nog.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:01

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Het posten dat je nog geen update hebt ontvangen is niet relevant, er lopen in Nederland nog een kleine 17 miljoen mensen die nog geen Lollipop update hebben :)

Graag ontopic en informatief blijven reageren

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
janvanduschoten schreef op woensdag 24 december 2014 @ 17:20:
[modbreak]Het posten dat je nog geen update hebt ontvangen is niet relevant, er lopen in Nederland nog een kleine 17 miljoen mensen die nog geen Lollipop update hebben :)

Graag ontopic en informatief blijven reageren[/]
Fijne Kerst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Een vraagje; de N5 van m'n broer heeft veel problemen met het geluid.
Als hij met iemand belt is hij aan de andere kant niet te verstaan. Zet hij de N5 op speaker dan is hij wel te verstaan.
Daarnaast valt veel het geluid weg; denk bij apps als Youtube e.d.

Hij zegt dat het sinds de laatste update(s?) is. Hij draait nu 5.0.1.
Een hard-reset verhelpt het probleem voor even maar het keer weer snel terug.

Iemand een idee hoe we dit kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
Piet91 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 20:04:
Als hij met iemand belt is hij aan de andere kant niet te verstaan. Zet hij de N5 op speaker dan is hij wel te verstaan.

Misschien iets als dit

nieuws: Nexus 4-gebruikers hebben problemen met bellen na Android 5.0.1-update

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Jep:
Piet91 23 december 2014 19:22

Niet alleen bij de Nexus 4, m'n broer met zo'n Nexus 5 heeft hetzelfde probleem.
Ook na updaten van firmware.

Hij is niet te verstaan aan de andere kant als hij iemand belt, maar als hij z'n N5 op speaker zet doet de microfoon het weer wel.

Ook geen geluid bij Youtube, muziek etc. Hard-reset werkt maar tijdelijk.
Dus nou kan hij waarschijnlijk met ADB e.d. firmware gaan zitten flashen...

Verwijderd

Tjeeh tjeeh theeh...

Soms heb ik echt het gevoel dat al die updates nergens tot leiden, altijd maar extra updates die het dan moeten verhelpen.

Op deze manier creëerd Android wel een slechte naam, want ze kunnen blijkbaar geen "Stable Version" van hun besturingssysteem leveren.

Volgens mij is 4.4.4 nu toch wel het stabielste onder android.

• chocodeluxe
  • Laatst online: 31-07 16:50
Ik heb net via de toolkit lrx22-c(5.0.1) geflasht. de toolkit heeft die zelf gedownload. na het flashen staat er bij Build-nummer nog steeds LRX210..

Is die nu wel of niet geupdate? :?

• Martin99
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-10 12:27
chocodeluxe schreef op donderdag 25 december 2014 @ 09:11:
Ik heb net via de toolkit lrx22-c(5.0.1) geflasht. de toolkit heeft die zelf gedownload. na het flashen staat er bij Build-nummer nog steeds LRX210..

Is die nu wel of niet geupdate? :?
Denk het niet, heb zelf build-nummer LRX22C met Android versie 5.01.

• chocodeluxe
oke ik had me n5 op OEM Lock gezet waardoor het niet lukte.. :+ op googleplay BootUnlocker for Nexus Devices gedownload om wipe your device te voorkomen (je behoud dus al je gegevens) en daarna lukte de flash wel. met behoud van gegevens

• Tigerblood
chocodeluxe schreef op donderdag 25 december 2014 @ 11:00:
oke ik had me n5 op OEM Lock gezet waardoor het niet lukte.. :+ op googleplay BootUnlocker for Nexus Devices gedownload om wipe your device te voorkomen (je behoud dus al je gegevens) en daarna lukte de flash wel. met behoud van gegevens
Als je toch handmatig updates, custom roms, kernels of radios wil flashen waarom laat je de bootloader niet gewoon unlocked?

• Piet91
  • Niet online
Ik probeer nu 4.4.4. op z'n Nexus te zetten maar ik krijg op een gegeven moment:
code:
1
2
error: failed to load 'image-hammerhead-lrx22c.zip': No error
Press any key to exit...

Iemand een idee?
Alles staat uiteraard in dezelfde map.

Hou me namelijk precies aan het stappenplan van hier.
(Al was hun link voor ADB tools incompleet want daar zat geen flash-all.bat bestand in)

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 25-12-2014 15:27 ]

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-10 21:13

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb nu al een aantal jaar een Desire HD waar ik ook KatKit op draai, maar de HD is nu wel erg traag en veel apps werken niet tot nauwelijks, zijn ook niet gemaakt voor dit oude model. Dus op zoek naar een nieuwe waarbij de Nexus 5 mij wel wat leek. Ik heb bij Vodafone een prima abonnement waarvan ik niet zeker weet of zij dat zomaar kunnen stopzetten maar dat is een zorg voor later. Op belsimpel kan ik een Ben 2 jaar abonnement regelen voor 3,50 per maand en aankoopbedrag voor 120 euro. Uiteindelijk betaald ik dus ongeveer 200 euro. Is dat beetje een goeie deal?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Verwijderd

MrVegeta schreef op donderdag 25 december 2014 @ 15:47:
Ik heb nu al een aantal jaar een Desire HD waar ik ook KatKit op draai, maar de HD is nu wel erg traag en veel apps werken niet tot nauwelijks, zijn ook niet gemaakt voor dit oude model. Dus op zoek naar een nieuwe waarbij de Nexus 5 mij wel wat leek. Ik heb bij Vodafone een prima abonnement waarvan ik niet zeker weet of zij dat zomaar kunnen stopzetten maar dat is een zorg voor later. Op belsimpel kan ik een Ben 2 jaar abonnement regelen voor 3,50 per maand en aankoopbedrag voor 120 euro. Uiteindelijk betaald ik dus ongeveer 200 euro. Is dat beetje een goeie deal?
Dat lijkt mij niet mogelijk, toestel kost alleen al 330,- en daarnaast lijkt mij het erg offtopic.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2014 @ 16:08:
[...]

Dat lijkt mij niet mogelijk, toestel kost alleen al 330,- en daarnaast lijkt mij het erg offtopic.
wel mogelijk... je kunt het het beste eerst even nakijken voordat je concludeert dat het "niet mogelijk is''
heb namelijk zelf dit abbo gisteren besteld.

Maar inderdaad Offtopic.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2014 @ 16:08:
[...]

Ah excuses, ben op telefoon. Niet gezien dat er ook een leveringstopic is. Maar het kan wel!

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Piet91 schreef op donderdag 25 december 2014 @ 15:25:
Ik probeer nu 4.4.4. op z'n Nexus te zetten maar ik krijg op een gegeven moment:
code:
1
2
error: failed to load 'image-hammerhead-lrx22c.zip': No error
Press any key to exit...

Iemand een idee?
Alles staat uiteraard in dezelfde map.

Hou me namelijk precies aan het stappenplan van hier.
(Al was hun link voor ADB tools incompleet want daar zat geen flash-all.bat bestand in)
Je hebt de gz toch wel uitgepakt he? Daarin zitten de bat sh en zip bestanden.

• Piet91
  • Niet online
Matis schreef op donderdag 25 december 2014 @ 17:09:
[...]

Je hebt de gz toch wel uitgepakt he? Daarin zitten de bat sh en zip bestanden.
gz?

Als ik die ADB tools download en uitpak krijg ik een map met adb-tools_treiber met daarin ook weer 2 mappen: adb-treiber met daarin UniversalAdbDriverSetup.msi en de map adb-tools met daarin de bestanden: adb.exe / AdbWinApi.dll / AdbWinUsbApi.dll en fastboot.exe.

De 4.4.4 image die ik download van hier krijg ik een .zip waarin alleen een bestand hammerhead-ktu84p-factory-35ea0277 zit.
Extensie heeft dat bestand niet.

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-10 10:50

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Piet91 schreef op donderdag 25 december 2014 @ 17:32:
[...]

gz?

Als ik die ADB tools download en uitpak krijg ik een map met adb-tools_treiber met daarin ook weer 2 mappen: adb-treiber met daarin UniversalAdbDriverSetup.msi en de map adb-tools met daarin de bestanden: adb.exe / AdbWinApi.dll / AdbWinUsbApi.dll en fastboot.exe.

De 4.4.4 image die ik download van hier krijg ik een .zip waarin alleen een bestand hammerhead-ktu84p-factory-35ea0277 zit.
Extensie heeft dat bestand niet.
Dat bestand heeft wel degelijk een extensie, installeer anders even winrar of 7-zip om 'm uit te pakken.

:)

• Piet91
  • Niet online
Greveldinges schreef op donderdag 25 december 2014 @ 17:47:
[...]

Dat bestand heeft wel degelijk een extensie, installeer anders even winrar of 7-zip om 'm uit te pakken.
De image wat ik van Google download is hammerhead-ktu84p-factory-35ea0277.tar.
Als ik die uitpak hou ik alleen hammerhead-ktu84p-factory-35ea0277 over (geen extensie).

EDIT: wacht 'ns even. Kan dat bestand nu wel weer uitpakken. Vreemd dat je zoiets 2x moet uitpakken...

EDIT #2: Toch gelukt. Maar met 4.4.4. heeft hij hetzelfde geluids-probleem...

Dus moeten denk ik de N5 opsturen?

[ Voor 22% gewijzigd door Piet91 op 25-12-2014 18:10 ]

• Trezzahn
  • Laatst online: 20:16
Ik had voorheen Lollipop op mijn Nexus 5(gewoon via OTA). Maar ik heb deze tutorial gevolgd om te unrooten. http://www.androidrootz.c...xus-5-complete-stock.html

Nu zit ik weer op Android 4.4.4 maar ik wil dus weer naar Lollipop. Maar die krijg ik dus niet binnen via OTA nu. Is er hier een handige, snelle manier voor?

Verwijderd

Lieve mensen, het spijt me onwijs erg voor de hoogstwaarschijnlijke 'off-topic' post maar ik ben al heel lang aan het wachten op de 5.0 lollipop update voor mijn Samsung S5. Mijn carrier is Vodafone. Weten jullie misschien wanneer ik hem kan verwachten?

Onwijs bedankt!

• Mizgala28
Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2014 @ 20:10:
Lieve mensen, het spijt me onwijs erg voor de hoogstwaarschijnlijke 'off-topic' post maar ik ben al heel lang aan het wachten op de 5.0 lollipop update voor mijn Samsung S5. Mijn carrier is Vodafone. Weten jullie misschien wanneer ik hem kan verwachten?

Onwijs bedankt!
Ik had het gehoord via een onofficiele bron, dat het niet eerder dan februari/maart is.

Persoonlijk? Ik gok eerder mei.
Trezzahn schreef op donderdag 25 december 2014 @ 20:00:
Ik had voorheen Lollipop op mijn Nexus 5(gewoon via OTA). Maar ik heb deze tutorial gevolgd om te unrooten. http://www.androidrootz.c...xus-5-complete-stock.html

Nu zit ik weer op Android 4.4.4 maar ik wil dus weer naar Lollipop. Maar die krijg ik dus niet binnen via OTA nu. Is er hier een handige, snelle manier voor?
Die manier ken ik, zelf probeer ik altijd via Super SU de full unroot functie, ben je tenminste je data niet kwijt, daarna pas de ota uitvoeren en daarna weer Super SU downloaden en rooten.

ECHTER dat werkt alleen als je stock bootloader hebt en geen Android systeem bestanden hebt aangepast of verwijderd, dus compleet stock met Xposed, Greenify of dergelijke kan wel, maar met aangepaste bootloader of systeem bestanden niet.

[ Voor 49% gewijzigd door Mizgala28 op 25-12-2014 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocodeluxe
Tigerblood schreef op donderdag 25 december 2014 @ 14:29:
[...]

Als je toch handmatig updates, custom roms, kernels of radios wil flashen waarom laat je de bootloader niet gewoon unlocked?
Had ergens gehoopt dat de ota dan wel zou lukken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Ik heb dus imo nog steeds last van enorme battery drain als mijn scherm aan staat, kom niet verder dan 1,5u screen on time. Heb wat rondgezocht op het officiële Nexus help forum van Google, en daar stellen de admins vaak als eerste vraag "welke 5.0.1 OTA heb je geïnstalleerd, de eerste van 13 MB, of onze latere van 33 MB?"

Ik wist niet dat er 2 verschillende OTA's zijn gepushed? De enige die ik op veel websites zie en die ik heb gedownload en gesideload is er eentje van 13 MB. Volgens hen zou ik in de toekomst nog een notificatie moeten krijgen voor die van 33 MB, maar staat die niet ook al misschien online ergens?
Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2014 @ 20:10:

Onwijs bedankt!
Dit hangt volledig af van Samsung, die beslissen wanneer er een update komt voor je telefoon. Bij Nexus telefoons is de fabrikant van de telefoon geen tussenliggende factor, bij alle andere telefoons wel. Ik denk dat je dan moet gaan Googlen, want voor Samsung weet ik het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-10 11:21
Piet91 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 20:04:

Ik heb dit probleem pre-lollipop ook weleens gehad met mijn N5, en daarbij was een keer opnieuw opstarten voor langere tijd (zo niet altijd) de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Dirtbiter schreef op zondag 28 december 2014 @ 10:55:
[...]

Ik heb dit probleem pre-lollipop ook weleens gehad met mijn N5, en daarbij was een keer opnieuw opstarten voor langere tijd (zo niet altijd) de oplossing.
Tja, dat helpt tijdelijk, maar probleem blijft terugkeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwint
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-10 13:17
Ik heb sinds de aller laatste update 5.0.1 last van notificaties die niet reageren, als ik op eentje klik zou eigenlijk de app moeten openen, maar er gebeurt niks. De knoppen op de notificaties werken dan weer wel.

Dit heb ik ook bij de notificaties die boven op je scherm komen als je de telefoon gebruikt, ben even de naam kwijt (wanneer je een Tweakers artikel aan het lezen bent, je een notificatie gelijk te zien krijgt, ipv alleen het icoontje)
Wat daarbij ook bijzonder irritant is is dat wanneer je die weg swiped omdat ie gewoon in de weg zit deze dan ook verdwijnt uit je notificatie balk,

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de mensen die veel van de nexus 5 afweten...
dit is gevonden met het programma "Diskinfo"...
waar kan ik terugvinden wat er in deze map staat want heb niet veel meer over...heb al gezocht met OI bestandsbeheer maar kan niet direct iets vinden...
welk geheugen is dit eigenlijk van 1 gb? want nexus heeft een werkgeheugen van 2Gb...
Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/g4rexve3jhm.png

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2014 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Dat is de Android systeemimage. Dat is een afgebakend stuk schijf waar het OS staat.

Deze flash je als je het commando fastboot flash system zou uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik ga morgen de Nexus 5 ophalen. Ik had mijn oude Desire HD nog weten te upgraden naar KatKit dus op zich ben ik wel wat handig, maar wat zijn jullie tips uit ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richh schreef op maandag 29 december 2014 @ 18:33:
Dat is de Android systeemimage. Dat is een afgebakend stuk schijf waar het OS staat.

Deze flash je als je het commando fastboot flash system zou uitvoeren.
Thx
Zonder te flashen kan ik hier niets op wissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-10 15:54
Verwijderd schreef op maandag 29 december 2014 @ 18:55:
[...]

Thx
Zonder te flashen kan ik hier niets op wissen?
Je zou kunnen rooten om een aantal overbodige system apps te kunnen verwijderen. Verder zie ik het nut niet in om daar nog meer te wissen.
/system

This partition basically contains the entire operating system, other than the kernel and the ramdisk. This includes the Android user interface as well as all the system applications that come pre-installed on the device. Wiping this partition will remove Android from the device without rendering it unbootable, and you will still be able to put the phone into recovery or bootloader mode to install a new ROM.
Je verwijdert dus je volledige OS, om dit vervolgens opnieuw te flashen. Zodra je een nieuwe ROM flashed, is die ruimte weer gewoon in gebruik door je OS en eventuele system apps die bij je (nieuwe) ROM horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
MrVegeta schreef op maandag 29 december 2014 @ 18:39:
Ik ga morgen de Nexus 5 ophalen. Ik had mijn oude Desire HD nog weten te upgraden naar KatKit dus op zich ben ik wel wat handig, maar wat zijn jullie tips uit ervaring?
  • Als je naar Lolipop wilt. Vermijdt OTA en doe gewoon een clean flash van een factory image. Aangezien het voor jou een nieuwe telefoon is, is dit helemaal geen probleem m.b.t. eventueel behouden van data/foto's etc
  • Vermijdt het gebruik van zogenaamde toolkits. Leuk voor de leek, maar een Tweaker kan alles zelf handmatig wel. Zo veel werk is het niet. Zie Instructies
  • Voordat je een factory image gaat flashen een full wipe (cache + all data) doen via recovery (power + volume down ingedrukt houden bij opstarten telefoon).
  • Als je telefoon later wilt rooten, is het handig om voor het eeste gebruik de bootloader te unlocken. Als je dit later doet, dan worden al de user data gewist zoals gebruikelijk bij een bootloader unlock.
  • CF Auto-Root en SuperSU van Chainfire FTW 8)
Hoop dat je hier iets mee kunt.

[ Voor 31% gewijzigd door Tigerblood op 03-01-2015 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Komt allemaal wel bekend voor! Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:44
Vanmorgen het toestel van de lader getrokken en nadat ik de hele dag op de rand van ontvangst heb gereden (ging van 4g tot in de afgelegen gebieden naar edge) en twee uur screen-on time nog op 49%. Sync aan, bluetooth en locatie aan. Zelfs een persistent widget als temperatuurmeter die om de 10 min refreshed maakt het toestel niet uit. Dit alles op lollipop 5.0.1.

Mij hoor je absoluut niet klagen op dit moment!!

Wat ik alleen niet snap is die hoge drain van chrome, die meer dan twee uur mijn radio actief houd. Komt dat omdat ik facebook en Twitter in de browser gebruik?

[ Voor 16% gewijzigd door Jassy op 29-12-2014 22:36 ]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
[b]Jassy schreef op maandag 29 december 2014 @ 22:32
Wat ik alleen niet snap is die hoge drain van chrome, die meer dan twee uur mijn radio actief houd. Komt dat omdat ik facebook en Twitter in de browser gebruik?
Dat zou best eens kunnen. In Lollipop heeft ieder tabblad in Chrome een aparte card in de multitasking view. Misschien dat dit ook wat meer batterij slurpt? Ik vond het nogal irritant en heb het direct uitgezet in de instellingen van de Chrome app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Chrome slurpte ook al onder KK veel, een andere browser was de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Mijn Nexus 5 geeft opeens 'permission denied' errors als ik met Android Studio gebruik wil maken van ADB.
Ja, /data/local heeft 777...

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Vandaag is mijn scherm stuk gegaan van mijn nexus 5, flinke barst en geen beeld meer. Wat kan ik nu het beste doen om hem te repareren en wat ben ik ongeveer kwijt? Iemand advies of aanbevelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Metalbuster schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 01:45:
Vandaag is mijn scherm stuk gegaan van mijn nexus 5, flinke barst en geen beeld meer. Wat kan ik nu het beste doen om hem te repareren en wat ben ik ongeveer kwijt? Iemand advies of aanbevelingen?
Als het thuis gebeurd is (of als de verzekering weet dat het thuis gebeurd is): inboedelverzekering. Zo is mijn reparatie van 180 euro vergoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
kwint schreef op maandag 29 december 2014 @ 00:38:
Ik heb sinds de aller laatste update 5.0.1 last van notificaties die niet reageren, als ik op eentje klik zou eigenlijk de app moeten openen, maar er gebeurt niks. De knoppen op de notificaties werken dan weer wel.

Dit heb ik ook bij de notificaties die boven op je scherm komen als je de telefoon gebruikt, ben even de naam kwijt (wanneer je een Tweakers artikel aan het lezen bent, je een notificatie gelijk te zien krijgt, ipv alleen het icoontje)
Wat daarbij ook bijzonder irritant is is dat wanneer je die weg swiped omdat ie gewoon in de weg zit deze dan ook verdwijnt uit je notificatie balk,

Iemand een oplossing?
Komt waarschijnlijk door een app die wat roet in t eten gooit. Na een reboot is het probleem meestal een tijdje weg maar komt weer terug. Ik heb t ook gehad; een hele zwik apps eraf gedonderd en had t probleem toen niet meer. Heb echter geen tijd gehad om te kijken welke app het geweest zou kunnen zijn.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Ik had ongeveer hetzelfde probleem als ik een .apk bestand wilde installeren, en ik kon onderaan het scherm kiezen tussen installeren of annuleren. De knoppen reageerden niet. Bleek dat het kwam door de Twilight app (die de kleur van het scherm aanpast naar rood-achtig nadat de zon onder is). Als ik die app pauzeerde, deed hij het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Vanwege het geluid/microfoon-probleem de N5 vandaag bij MM ter reparatie aangeboden.
Hopelijk lost dat wat op.

Gelukkig kon hij een leentoestel krijgen, oude LG, dat dan weer wel...
Pagina: 1 ... 103 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.