[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 104 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.237 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-10 15:22
Tigerblood schreef op maandag 29 december 2014 @ 21:13:
[...]
  • Als je naar Lolipop wilt. Vermijdt OTA en doe gewoon een clean flash van een factory image. Aangezien het voor jou een nieuwe telefoon is, is dit helemaal geen probleem m.b.t. eventueel behouden van data/foto's etc
  • Vermijdt het gebruik van zogenaamde toolkits. Leuk voor de leek, maar een Tweaker kan alles zelf handmatig wel. Zo veel werk is het niet. Zie Instructies
  • Voordat je een factory image gaat flashen een full wipe (cache + all data) doen via recovery (power + volume up + volume down ingedrukt houden bij opstarten telefoon).
  • Als je telefoon later wilt rooten, is het handig om voor het eeste gebruik de bootloader te unlocken. Als je dit later doet, dan worden al de user data gewist zoals gebruikelijk bij een bootloader unlock.
  • CF Auto-Root en SuperSU van Chainfire FTW 8)
Hoop dat je hier iets mee kunt.
Handig lijstje want hier komt een dezer dagen ook een N5 binnen via de belsimpel aanbieding ter vervanging van mijn N4. Is het echter niet zo dat als je inlogt met je Android account dat alles al gesynchroniseerd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 23:33
la_fusion schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 21:06:
[...]

Handig lijstje want hier komt een dezer dagen ook een N5 binnen via de belsimpel aanbieding ter vervanging van mijn N4. Is het echter niet zo dat als je inlogt met je Android account dat alles al gesynchroniseerd wordt?
Dat is toch altijd beperkter dan je denkt. Apps uit de Play Store worden opnieuw geìnstalleerd, je home screens worden hetzelfde ingesteld, je Wi-Fi wachtwoorden worden ook meestal teruggezet (hoewel hij wel bij eerste keer opstarten wi-fi wachtwoord vraagt omdat er een verbinding nodig is voor het inloggen op je Google account)

Zaken zoals app instellingen, app cache data, account informatie van Twitter, Facebook etc worden niet automatisch geback-upt naar je Google account , althans niet in eerdere versies van Android. Vanaf Lollipop schijnt er meer te kunnen worden opgeslagen en hersteld via de ingebouwde backup & restore functie.

Als jouw oude telefoon NFC heeft kun je bij de eerste keer opstarten wel bepaalde dingen overzetten in het setup proces: http://www.droid-life.com...re-from-specific-devices/
Dit artikel geeft ook een goed beeld hoe het installatieproces in z'n werk gaat.

Foto's, downloads, muziek en filmpjes zul je toch echt fysiek van je oude telefoon moeten halen of via een cloud dienst moeten opslaan en dan op je nieuwe telefoon zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Tigerblood op 30-12-2014 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02:59
Er wordt echt bar weinig geback-upt bij vanilla Android (bij Samsung kan het wel maar die hebben software voor, om maar over volledige lokale of cloud back-ups van de iPhone te zwijgen).

Grotendeels moest ik alles zelf back-uppen, toen ik vroeger een iPhone had deed WA het automatisch, nu kopieerde ik de map, niet erg maar voor iemand die dat niet weet niet handig.

Wat Google opslaat zijn vooral sommige instellingen, ik zou zeggen dat 5% van alles dat een back-up heeft, overige 95% ligt aan jouw, zo kwam na installatie meteen mijn save van Dungeon Keeper terug maar ook alleen als je Play Games gebruikt anders niet, bij Minecraft en Temple Run 2 moest ik de map kopieren.

Vond ik het erg? Ja en nee, het is irritant maar wel leuk als je zin in hebt, echt op letten wat echt nodig is, schoont vaak de boel op van onnodige troep.

[ Voor 11% gewijzigd door Mizgala28 op 30-12-2014 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lol1ishier
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-01 13:06
Ik twijfel een beetje tussen de nexus 5 en oneplusone, raden jullie nexus 5 nog steeds aan? Al tijdje op markt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-10 16:05
lol1ishier schreef op woensdag 31 december 2014 @ 01:34:
Ik twijfel een beetje tussen de nexus 5 en oneplusone, raden jullie nexus 5 nog steeds aan? Al tijdje op markt..
Ja zeker, enige nadeel wat mij betreft is de accuduur. Al haal ik eigenlijk elke dag wel 5 uur screen on time. Zal hem zeker over de oneplus aanraden omdat de nexus veel handzamer is. Dit is natuurlijk wel erg subjectief. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lol1ishier
  • Laatst online: 24-01 13:06
Accuduur is wel een belangrijk iets. Is het 5 uur actief bezig zijn of gewoon stand by?

Ik kan het geld maar 1 keer uitgeven dus (scholier) dus moet nu wel goed kiezen.

Bij oneplusone twijfel ik door buitenland / problemen die ik lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
-Bas schreef op woensdag 31 december 2014 @ 01:44:
[...]

Al haal ik eigenlijk elke dag wel 5 uur screen on time.
Hoe krijg je dat voor elkaar? Meer dan 4 uur SOT is mij nog niet gelukt.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Alex) schreef op woensdag 31 december 2014 @ 02:13:
[...]
Hoe krijg je dat voor elkaar? Meer dan 4 uur SOT is mij nog niet gelukt.
Custom Rom (xtrasmooth 3.1 Android 5.01) die heeft de Franco kernel ingebakken. FKU performance profiel op powersave. Wifi 80% van de tijd aan. Locatie op accu besparing en locatiegeschiedenis uit. Dat was het wel zo'n beetje. :P

Edit:
Brightness overigens vast staan op zo'n 25%

[ Voor 5% gewijzigd door -Bas op 31-12-2014 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-10 15:12

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Sinds de Android 5 updates is mijn camera in het donker onbruikbaar geworden. De flitser blijft branden en er wordt geen foto genomen. Zijn er meer mensen met dit probleem?

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
-Bas schreef op woensdag 31 december 2014 @ 02:20:
[...]

Custom Rom (xtrasmooth 3.1 Android 5.01) die heeft de Franco kernel ingebakken. FKU performance profiel op powersave. Wifi 80% van de tijd aan. Locatie op accu besparing en locatiegeschiedenis uit. Dat was het wel zo'n beetje. :P

Edit:
Brightness overigens vast staan op zo'n 25%
Netjes, wel grappig ik haal ook 5 uur OST maar met stock Android, locatie op nauwkeurig, helderheid op auto ect.

Wat haal jij dan op 3G/4G qua OST? Dat is dus wel waardeloos bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Mizgala28 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 12:15:
[...]

Netjes, wel grappig ik haal ook 5 uur OST maar met stock Android, locatie op nauwkeurig, helderheid op auto ect.

Wat haal jij dan op 3G/4G qua OST? Dat is dus wel waardeloos bij mij.
Haal met wifi soms wel eens tegen de 6 uur SOT :). Met 3G haal ik ongeveer 3.75-4 uur. Vind ik overigens nog best netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
-Bas schreef op woensdag 31 december 2014 @ 16:34:
[...]

Haal met wifi soms wel eens tegen de 6 uur SOT :). Met 3G haal ik ongeveer 3.75-4 uur. Vind ik overigens nog best netjes.
Aha, ik haal 2,5 uur OST op puur 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurricurry
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05:24
Ik heb heel vaak last van gemiste oproepen. Terwijl ik overal heel goed bereik heb.
Dan krijgen ik een smsje van de provider dat ik een gemiste oproep heb.nog iemand dat probleem?
Zou ik de telefoon terug sturen want het is echt een ramp aan het worden.

Heb alles al geprobeerd.
Reset, clean install.

Probleem was ook al voorhanden toe ik op KitKat zat.

Zijn er nog mensen met deze ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb wel regelmatig dat als ik gebeld word en ik neem op dat het dan lijkt alsof ik te laat heb opgenomen en 5 min later krijg ik dan een voicemail bericht...waar dit aan ligt...geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurricurry
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05:24
Bij mij rinkelt hij zelfs niet. Ik krijg melding van gemiste oproep. Het is een telefoon on eerste plaats. Moet werken .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Afbeeldingslocatie: http://oi60.tinypic.com/314w6d3.jpg

Heel vreemd, gisteren had ik dit niet, vanaf vandaag krijg ik alle Facebook notificaties op deze manier, de laatste update kwam uit vorige week, en notificaties kreeg ik precies na 00:00 op deze manier, wegswipen kan alle kanten op en daarna kan ik pattern intypen.

Vind het niet echt fijn, kan niet uit blijkbaar (wel maar dan is alle notificatie weg).

Heel vreemd want ik draai gewoon op 4.4.4 + root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRUNO-1998
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-06-2021
Mizgala28 schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 14:45:
[afbeelding]

Heel vreemd, gisteren had ik dit niet, vanaf vandaag krijg ik alle Facebook notificaties op deze manier, de laatste update kwam uit vorige week, en notificaties kreeg ik precies na 00:00 op deze manier, wegswipen kan alle kanten op en daarna kan ik pattern intypen.

Vind het niet echt fijn, kan niet uit blijkbaar (wel maar dan is alle notificatie weg).

Het is inderdaad vreemd dat je de notificaties op deze manier krijgt. Het komt in ieder geval door een versie van facebook die geschikt is voor Android 5.0. Waarschijnlijk heb jij deze versie ook staan op jouw telefoon. Misschien dat de customrom daar niet helemaal goed mee omgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
BRUNO-1998 schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 23:55:
[...]

Het is inderdaad vreemd dat je de notificaties op deze manier krijgt. Het komt in ieder geval door een versie van facebook die geschikt is voor Android 5.0. Waarschijnlijk heb jij deze versie ook staan op jouw telefoon. Misschien dat de customrom daar niet helemaal goed mee omgaat?
Geen idee, is gewoon stock 4.4.4 met root, verder niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-10 15:54
Mizgala28 schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 14:45:
[afbeelding]

Inderdaad vreemd dat de notificaties er zo uitzien. Voor wat betreft de timing van de update. Facebook kan bepaalde onderdelen serverside inschakelen. Zo had ik precies na 00:00 uur ineens de vernieuwde UI zonder dat ik hiervoor een update heb moeten downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-12-2023
Stock android, geen root en de laatste week veel browser crashes. Firefox en stock chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

agoNITE schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 08:42:
[...]

Inderdaad vreemd dat de notificaties er zo uitzien. Voor wat betreft de timing van de update. Facebook kan bepaalde onderdelen serverside inschakelen. Zo had ik precies na 00:00 uur ineens de vernieuwde UI zonder dat ik hiervoor een update heb moeten downloaden.
voor alle app-specifieke notificaties ben ik zo veel mogelijk overgeschakeld naar Pushbullet en IFTTT dan heb je een universele manier van notificaties voor vrijwel elke app / dienst. Scheelt batterij en ergenis als apps ineens anders gaan werken.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb zojuist een Nexus 5 van m'n nieuwe werkgever gehad en deze heeft nog geen Lollipop... maar ik krijg hem ook niet te zien bij systeemupdates. Iemand enig idee hoe dat kan? Dacht dat de rollout 100% was?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey129
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 06:25
DennusB schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 11:41:
Ik heb zojuist een Nexus 5 van m'n nieuwe werkgever gehad en deze heeft nog geen Lollipop... maar ik krijg hem ook niet te zien bij systeemupdates. Iemand enig idee hoe dat kan? Dacht dat de rollout 100% was?
je kan de frameworkcache verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
joey129 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 12:05:
[...]

je kan de frameworkcache verwijderen?
Dat is toch gewoon de cache van Google Play Services weggooien? Done, maar nog geen update :(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Sideloaden via adb.

Of sideloaden via Wugfresh,dat is erg makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey129
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 06:25
yup....hmmm jammer

Je kan het factory image installeren?
DennusB schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 12:33:
[...]

Dat is toch gewoon de cache van Google Play Services weggooien? Done, maar nog geen update :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2014 @ 15:39:
X-post van Verwijderd in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 7"

Ik heb sinds enkele dagen geleden problemen met mijn Nexus 5. Ik was aan het surfen via wifi (zat in het buitenland) en terwijl ik aan het surfen was, kreeg ik constant een toast message die "No internet connection" weergeeft. Vreemd dacht ik, ik ben er toch gebruik van aan het maken :?. Ik kon gewoon blijven surfen maar de melding begon me wat te irriteren. Ik besloot dus maar mijn toestel opnieuw op te starten om van het gezeik af te zijn.

En toen was het gedaan met de pret: Wifi werkt niet meer. Wanneer ik via de instellingen mijn wifi "adapter" probeer in te schakelen, blijft hij oneindig staan op "Turning Wifi on". Hem terug proberen uit te schakelen gaat ook niet. Ik heb hem enkele keren in vliegtuigmodus gezet en opnieuw opgestart maar dat alles mocht niet baten. Ook een factory reset haalde niets uit.

Gisteren dus maar naar de winkel gegaan en ze gaan het toestel opsturen. Niet leuk want ik zit nu minstens 2 weken zonder -O-. Een vervangtoestel konden ze me wel geven maar dit zou een toestel zijn dat enkel gewone SIM-kaarten ondersteunt en in een Nexus 5 hebben we natuurlijk micro-SIMs.
Ondertussen heb ik van de winkel een waardebon gekregen en heb gewoon een nieuwe Nexus 5 gekocht. Ik heb hem inmiddels 2 weken maar blijf maar wachten op Lollipop. Hoe lang hebben jullie moeten wachten op Lollipop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-10 20:26
Ik wacht ook nog steeds...

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-10 21:13

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Waarom wachten? Zelf er op zetten is toch niet zo lastig?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
MrVegeta schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 13:45:
Iemand die het snapt, sideloaden of stock image installeren via wugfresh is echt 15 minuten werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Myea, ik heb net ook zelf een Nexus 5 gekocht waar KatKit op stond, dus die heb ik ook maar naar Android 5 gedaan. Ik kwam wel wat bugs tegen (system.img not found), maar een beetje googlen en je bent er zo. Iets anders waar ik tegen aan liep was dat in mijn device manager bij Mobile devices Nexus 5 stond, maar er ook een Nexus 5 was aangegeven bij unknown devices. Dat verholpen door handmate de drivers te installeren die ik uit de SDK manager had gehaald.

Ik zal eens kijken naar dat Wugfresh.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 13:45:
Blijft al mijn data dan nog op mijn toestel of moet ik een soort factory reset doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBaZZ
  • Laatst online: 12-10-2024
Hieraan zou ik graag de vraag toe willen voegen, kan ik dan later nog wel OTA updates ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
hoe komen jullie in godsnaam aan zulke SOTs? Ik kom niet verder dan 1u20m of anderhalf uur, zelfs in safe mode. Heb alles gewoon aan laten staan wat standaard al aan staat, helderheid op de helft en auto brightness, location reporting en location history on. Verder smart lock trusted faces en trusted locations aan. Als ik het scherm niet veel heb gebruikt staat Google Services bovenaan als meest gebruikt met de volgende included packages:
- Google Account Manager
- Google Backup Transport
- Google Contacts Sync
- Google Services Framework
- Google Play Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc1510
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-10 09:16
Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 14:39:
[...]

Blijft al mijn data dan nog op mijn toestel of moet ik een soort factory reset doen dan?
Via sideload blijft je data behouden, met een factory image gaat je data verloren (wanneer je je bootloader unlock).
DaBaZZ schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 14:48:
Hieraan zou ik graag de vraag toe willen voegen, kan ik dan later nog wel OTA updates ontvangen?
Ja, de toekomstige OTA's krijg je dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Marc1510 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 14:50:
[...]

Via sideload blijft je data behouden, met een factory image gaat je data verloren (wanneer je je bootloader unlock).

[...]

Ja, de toekomstige OTA's krijg je dan ook.
Bij het overstappen van 4.x naar 5.x zou ik in ieder geval voor een volledige wipe gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBaZZ
rgras schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 14:54:
[...]

Bij het overstappen van 4.x naar 5.x zou ik in ieder geval voor een volledige wipe gaan.
Maakt dat verschil? Als je de OTA via Google ontvangt, gebeurt dat toch ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 14:39:
[...]

Ik zou sowieso altijd als ik een update of iets dergelijks zou gaan doen een backup maken van alle data :). Maar in mijn geval was het een frisse telefoon dus had ik geen data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-10 22:20

The Wizard

Moderator Mobile
Bij deze grote update is het wel aan te raden om met een schone start te beginnen, het heeft bij mij een half tot 1 uur extra SoT opgeleverd met (uiteraard) dezelfde configuratie/instellingen.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
ik heb een factory reset gedaan op 5.0.1 maar dat heeft niet mogen baten qua SOT :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-10 18:17
DennusB schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 11:41:
Omdat er al een 5.0.1 update is. De 4.4.4 -> 5.0.0 is verwijderd en er is geen OTA van 4.4.4 -> 5.0.1. Echt heel dom, want zo kan je een OTA 'missen' en ben je als doorsnee consument 'aan de goden overgeleverd' met een handmatige flash. Ik vind het heel dom van Google dat ze geen mechanisme hebben om een oude incremental te kunnen laten staan. |:(

Heeft iemand hier trouwens een simpele oplossing voor? En dan bedoel ik niet adb gebruiken enzo. Dat kan ik zelf wel, maar ik kan het een oom of tante niet uitleggen...
JudgeTreve schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 16:45:
[...] dan hebben alle Nexus 5 toestellen met 4.4.4 nu een probleem om naar 5 te komen via OTA...
Ja, dat is mijn punt.

[ Voor 23% gewijzigd door gertvdijk op 02-01-2015 16:53 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 08:57
gertvdijk schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 16:38:
[...]

Omdat er al een 5.0.1 update is. De 4.4.4 -> 5.0.0 is verwijderd en er is geen OTA van 4.4.4 -> 5.0.1. Echt heel dom, want zo kan je een OTA 'missen' en ben je als doorsnee consument 'aan de goden overgeleverd' met een handmatige flash. Ik vind het heel dom van Google dat ze geen mechanisme hebben om een oude incremental te kunnen laten staan. |:(

Heeft iemand hier trouwens een simpele oplossing voor? En dan bedoel ik niet adb gebruiken enzo. Dat kan ik zelf wel, maar ik kan het een oom of tante niet uitleggen...
Dus als waar is wat jij zegt dan hebben alle Nexus 5 toestellen met 4.4.4 nu een probleem om naar 5 te komen via OTA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

maar ik kan het een oom of tante niet uitleggen...
Waarom zou je oom of tante zoiets willen? Lijkt me dat dit soort zaken voor techies zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:24
JudgeTreve schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 16:45:
[...]

Dus als waar is wat jij zegt dan hebben alle Nexus 5 toestellen met 4.4.4 nu een probleem om naar 5 te komen via OTA...
Dat zou wel heel vreemd zijn, al heb ik hier vanaf 4.4.4 ook nog steeds geen update naar 5 gekregen. Dit (langzame) updaten is toch wel een tegenvaller na de aanschaf van een Nexus toestel.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
cheiron schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 17:49:
[...]

Dat zou wel heel vreemd zijn, al heb ik hier vanaf 4.4.4 ook nog steeds geen update naar 5 gekregen. Dit (langzame) updaten is toch wel een tegenvaller na de aanschaf van een Nexus toestel.
Ja dat zou zeker heel vreemd zijn...maar ik heb al horen suggereren dat de update "al voor 100%" uitgerold zou zijn en nu lees ik dat er wellicht moeilijk van 4.4.4 naar 5.0.1 te komen zou zijn via OTA...

Ik heb nu 2 weken een nieuwe Nexus 5 hier liggen en die blijft zeggen "alles is up to date" op 4.4.4
Dus ja...mijn andere Nexus 5 heeft al een maand 5.x

Is het dus eigenlijk de bedoeling dat via OTA 4.4.4 naar 5.0.1 gaat of via 5.0 en dan naar 5.0.1..?

[ Voor 7% gewijzigd door JudgeTreve op 02-01-2015 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-10 20:37
Zijn er meer mensen die de nieuwe kalender applicatie traag aan vinden voelen? Vooral bij de afbeeldingen die je per maand ziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 16:26
kevinkrs schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 18:23:
Zijn er meer mensen die de nieuwe kalender applicatie traag aan vinden voelen? Vooral bij de afbeeldingen die je per maand ziet...
Hier geen problemen mee. Ook niet bij de maandelijkse afbeelding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-10 18:17
MrVegeta schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 16:56:

Waarom zou je oom of tante zoiets willen? Lijkt me dat dit soort zaken voor techies zijn.
Omdat je gewoon helemaal geen Lollipop (meer) krijgt als je hem niet in de eerste dagen hebt geaccepteerd. Kortom, als je als Jan Modaal zonder adb even de 5.0.0 OTA update hebt gemist (of bewust nog niet hebt geïnstalleerd vanwege SMS issue), dan krijg je nu helemaal geen Lollipop aangeboden en blijf je dus steken op 4.4.4. Zelfde voor Nexus 7-2013 tablet bij familie. Die hebben de OTA eerst genegeerd en nou moet ik ze gaan uitleggen hoe ze moeten sideloaden? Dat is niet uit te leggen gewoon.
JudgeTreve schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 17:52:
Is het dus eigenlijk de bedoeling dat via OTA 4.4.4 naar 5.0.1 gaat of via 5.0 en dan naar 5.0.1..?
De bedoeling is dat Google binary diffs aanbiedt vanaf verschillende punten, ik neem aan 4.4.4->5.0.1 direct voor veel nieuwe aankopen. Die OTA downloads zijn de ZIP files met alle verschillen van buildnummerX->buildnummerY. De bootloader pakt die uit over het filesysteem heen. Alleen, nu is er geen pad vanaf 4.4.4 meer in de OTA's als je nu op 4.4.4 zit.

[ Voor 36% gewijzigd door gertvdijk op 02-01-2015 18:43 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
Aangezien ik een betalende klant ben bij Google (Google Apps...) heb ik de vraag maar eens gesteld aan de support afdeling...kijken wat er komt....(who knows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBaZZ
Sideloaden van 5.0 gelukt via deze site: http://www.talkandroid.co...-download-links-included/

Na een reboot vroeg de Nexus zelf om 5.1 te installeren, dat verliep ook allemaal prima.
Wel na de installatie even de cach geleegd: http://www.tabletsmagazin...er-na-update-android-5-0/

En toen was ie weer perfect snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 13:43
JudgeTreve schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 17:52:
[...]

Ja dat zou zeker heel vreemd zijn...maar ik heb al horen suggereren dat de update "al voor 100%" uitgerold zou zijn en nu lees ik dat er wellicht moeilijk van 4.4.4 naar 5.0.1 te komen zou zijn via OTA...

Ik heb nu 2 weken een nieuwe Nexus 5 hier liggen en die blijft zeggen "alles is up to date" op 4.4.4
Dus ja...mijn andere Nexus 5 heeft al een maand 5.x

Vrees niet, ik heb ook stock 4.4.4 Nexus rood 32GB en nog steeds geen 5.0x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een Nexus 5 en nog steeds geen os update. Snelle os updates van Google voor Nexus is dus een wassen neus en echt geen reden om in de toekomst nog een Nexus aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-10 17:45
Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 21:02:
Heb een Nexus 5 en nog steeds geen os update. Snelle os updates van Google voor Nexus is dus een wassen neus en echt geen reden om in de toekomst nog een Nexus aan te schaffen.
Tjonge jonge, al de berichten boven je gaan over je probleem.. Google rolt android altijd geleidelijk uit, als er een bug in zit zijn niet alle toestellen in 1 2 3 stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Dus de update van KitKat naar Lollipop komt nog? Als ik bovenstaande berichten lees is er geen update mogelijk van 4.4.4 naar 5.01?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
wvkreg schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 22:18:
Dus de update van KitKat naar Lollipop komt nog? Als ik bovenstaande berichten lees is er geen update mogelijk van 4.4.4 naar 5.01?
Als je het goed leest, dan zie je dat je gewoon kunt updaten. Als hij nog niet OTA er is dan kun je hem gewoon sideloaden. Kleine moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
kevinkrs schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 18:23:
Ja ik wel, zwaar irritant.
Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 21:02:
Heb blijft mij verbazen dat Apple het lukt en Google niet, beide doen het voor een aantal toestellen, beide doen het zelf, en ga zo door dat is een vreemd iets, moest vorig jaar ook al 5 weken voor 4.4 wachten voor mijn Nexus 4.

Ook raar dat er van 4.4.4 geen update naar 5.0.1 is, van 4.4 kreeg ik nooit 4.4.1 maar meteen 4.4.2, en ik heb met paar mensen gesproken die van 4.4.4 wel meteen naar 5.0.1 gingen van de week.

En verder, ik merk ook dat ook al is de bug gefixed met Vodafone veel mensen geen 5.0.1 update krijgen, zelfs niet na een factory reset met of zonder sim-kaart van een niet vodafone gebonden netwerk, apart voor die mensen is er alleen nog sideloaden of factory image.

En ja, ik ben zwaar telleurgesteld met de Nexus dit jaar, vorig jaar kon ik die 5 weken overzien maar nu had zelfs een kennis 5.0 sneller op zijn Moto G dan de meeste mensen op hun Nexus, en ik hoor mensen nog steeds zeggen dat ze op 4.4.4 zitten terwijl ik zelfs vandaag bij de Media Markt beide Moto G en X (beide 2014 modellen) met Android 5.0.1 zag.

Dus, een ander iets de Nexus 6, was voor mij de enige reden om hem te halen nog de updates, scherm en accu groote, nu ik er zelf mee heb gespeeld, en dingen over heb gelezen vallen de laatste 2 weg (accu is niet zoveel beter als je zou verwachten van zo'n accu, waar samsung het een stuk beter doet met de Note 4 terwijl de hardware vergelijkbaar is en de accu even groot) en de scherm valt vies tegen (vandaag een Nexus 6 van amper 1,5 week oud gezien als showmodel met inbranding, valt tegen zeker omdat er zoveel wit in Android 5.0 zit).

Oh ja en de updates, valt erg vies tegen dit jaar, zonde, zonde en nog eens extreem zonde, ik blijf bij Android voor 100% maar Nexus zeg ik vaarwel, ook al komt een betere Nexus opvolger (7 lol) volgend jaar, ik wacht niet en ga voor iets anders.

P.S. inbranding bij Note 4 viel ook vies tegen bij de MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Mizgala28 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 00:59:
[...]

Ja ik wel, zwaar irritant.

[...]

en ik hoor mensen nog steeds zeggen dat ze op 4.4.4 zitten terwijl ik zelfs vandaag bij de Media Markt beide Moto G en X (beide 2014 modellen) met Android 5.0.1 zag.
Ik heb hier 3 stuks Nexus 5 in de buurt. Maar ze waren allemaal erg snel ge-update. 1 er van zat op Vodafone, de andere 2 niet. Die twee waren binnen een week naar 5. Daarna werden die abo's ook naar Vodafone veranderd (toeval, het was al weken eerder aangevraagd). Toen 5.01 uit kwam hadden ze alle 3 binnen een week de update.

Jij hebt blijkbaar een totaal andere kennissenkring dan ik.

Maar laten we eerlijk zijn, deed het toestel het dan met 4.4.4 niet? Daar kon je ook mee bellen, appen, mailen en foto's maken. Voor de gemiddelde gebruiker is er weinig verschil tussen 4 en 5. Als je het mensen vraagt zien ze het soms niet eens. Oh ja zeggen ze dan, andere kleurtjes

[ Voor 16% gewijzigd door Ortep op 03-01-2015 12:39 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Nou vergeet het maar hoor, met die updates. Mijn N7 en N5 hebben ook nog altijd geen updates ontvangen. En ik verwacht ze eigenlijk ook niet meer.

Zelfde geldt voor de andere N5's die in mijn omgeving te vinden zijn. Allemaal lollipoploos!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Modbreak:Het is nu wel duidelijk dat lang niet alle Nexus apparaten de OTA hebben ontvangen. Dus geen wel/niet opmerkingen meer over de OTA update. Alleen relevante zaken over de OTA vermelden (problem uitrol, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
Misschien beter een Nexus 5 update frustratie topic starten...
Toch hebben een aantal mensen wel een punt...want het gaat er niet om "dat de OTA wel ooit komt" of "dat je het allemaal zelf kunt sideloaden"...

Het gaat er denk ik om dat tot nu toe (tot de Nexus 6) de prijs / kwaliteit verhouding van de Nexus toestellen fantastisch was en dat je inderdaad als eerste de ontwikkeling kon meemaken door snelle updates (waar andere heel lang op moesten wachten). Deze keer is het echter anders...eerst lang wachten op de uitrol van 5.0, toen de sms bug bij Voda...wachten op de fix....uiteindelijk gedaan en waren we bij 5.0.1

Nu de Nexus 6 niet voor iedereen HET toestel is, vanwege de afmeting en vooral de prijs, zijn er wellicht weer meer Nexus 5 in omloop gekomen, die dus nog steeds op 4.4.4 zitten.
Aangezien niemand weet of en wanneer die naar 5.0.1 gaan, kan ik me de frustratie IN DE NEXUS GEDACHTE wel voorstellen.

Ook de aantallen die er verkocht zijn verklaren natuurlijk niet de lange wachttijd voor veel mensen.
Google zou beter wat meer communiceren over de status en over de planning dan iedereen maar laten raden over wat er gaat gebeuren.

Ik heb de Nexus 6 1 dag gehad en besloot bij de Nexus 5 te blijven...kocht een nieuwe en had een bepaalde verwachting. Die komt niet uit. Jammer...
Ik vind de veranderingen in Android 5 wel degelijk de moeite waard en niet alleen maar een nieuw mooi kleurtje...dus ik ben nog steeds tevreden met de Nexus 5, maar snap niet waarom ze zoveel tijd nodig hebben. Too bad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Amen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
JudgeTreve schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 13:22:
Misschien beter een Nexus 5 update frustratie topic starten...
Toch hebben een aantal mensen wel een punt...want het gaat er niet om "dat de OTA wel ooit komt" of "dat je het allemaal zelf kunt sideloaden"...
Als je zo'n topic wil openen, ga je gang. De frustratie is wel duidelijk, maar veel reacties komen op het zelfde neer, normale vragen raken daardoor ondergesneeuwd. Een apart topic is een goed idee.

Het kan ook geen kwaad om bij Google dit probleem aan te kaarten, Google verstuurt immers deze updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
JudgeTreve schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 18:49:
Aangezien ik een betalende klant ben bij Google (Google Apps...) heb ik de vraag maar eens gesteld aan de support afdeling...kijken wat er komt....(who knows)
Enig resultaat? Ik kan Google hoewel ze open zijn niet bereiken per telefoon vandaag..

Op support zie ik vooral deze melding:

https://productforums.goo...20update%7Csort:relevance

Hi

The update is still rolling out you should see it again soon

Best regards

MM

[ Voor 24% gewijzigd door wvkreg op 03-01-2015 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
wvkreg schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 14:33:
[...]

Enig resultaat? Ik kan Google hoewel ze open zijn niet bereiken per telefoon vandaag..

Op support zie ik vooral deze melding:

https://productforums.goo...20update%7Csort:relevance

Hi

The update is still rolling out you should see it again soon

Best regards

MM
Helaas nog geen reactie gehad...zodra ik die heb zal ik het melden!
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
The Wizard schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 14:20:
[...]

Als je zo'n topic wil openen, ga je gang. De frustratie is wel duidelijk, maar veel reacties komen op het zelfde neer, normale vragen raken daardoor ondergesneeuwd. Een apart topic is een goed idee.

Het kan ook geen kwaad om bij Google dit probleem aan te kaarten, Google verstuurt immers deze updates.
Dan heb ik de stap maar genomen en een Android 5.0 Ervaringen & Discussie topic geopend, lijkt wel een goede plek voor dit soort discussies en gezien dat onze fruit buren (Apple topic) ook zo'n topic hebben maar dan voor iOS, lijkt dat een goed idee.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1619410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Mizgala28 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 15:38:
[...]

Dan heb ik de stap maar genomen en een Android 5.0 Ervaringen & Discussie topic geopend, lijkt wel een goede plek voor dit soort discussies en gezien dat onze fruit buren (Apple topic) ook zo'n topic hebben maar dan voor iOS, lijkt dat een goed idee.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1619410
Er is inmiddels een link in de topicwaarschuwing opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Na 2,5 maand ben ik eindelijk weer in het bezit van mijn N5. Het heeft 3 reparaties gekost, maar dan heb je ook wat. Wat is er verholpen?

GPS - device only bij het raam (koude start) binnen 20 seconden een fix
Power button - rammelt niet meer
Simtray scheurtje - gone!

Reparatie 1 - moederbord vervangen
Reparatie 2 - camera vervangen? lol
Reparatie 3 - Behuizing vervangen. Scherm lijkt ook als nieuw te zijn? Achterkant is wel hetzelfde.

Vooralsnog helemaal blij :) Al had dit 3,5 week minder hoeven zijn als ze de 2e keer gewoon de klachten hadden gelezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:18
striner schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 14:50:
hoe komen jullie in godsnaam aan zulke SOTs? Ik kom niet verder dan 1u20m of anderhalf uur, zelfs in safe mode. Heb alles gewoon aan laten staan wat standaard al aan staat, helderheid op de helft en auto brightness, location reporting en location history on. Verder smart lock trusted faces en trusted locations aan. Als ik het scherm niet veel heb gebruikt staat Google Services bovenaan als meest gebruikt met de volgende included packages:
- Google Account Manager
- Google Backup Transport
- Google Contacts Sync
- Google Services Framework
- Google Play Services
same here. Thuis met wifi of buiten met 3/4 g haal ik nog wel 2, misschien 3 uur. Maar normaal gesproken mag ik op werk, vliegtuigmodus aan met wifi aan, blij zijn met 1,5 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Megupe schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 21:12:
[...]

same here. Thuis met wifi of buiten met 3/4 g haal ik nog wel 2, misschien 3 uur. Maar normaal gesproken mag ik op werk, vliegtuigmodus aan met wifi aan, blij zijn met 1,5 uur.
Hebben jullie toevallig heel veel synchronisatie aan staan? Ik heb dat namelijk ook helemaal uit. Op moment van schrijven nog 13% over met 4 uur 43 min schermtijd :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectLight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02 10:09
Megupe schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 21:12:
[...]

Mijn ervaring is dat alles wat locatie gebruikt ervoor zorgt dat Google Play Services een enorme wakelock veroorzaakt. Dus de volgende dingen dien je uit te zetten, en dan gaat alles een stuk beter:
- Location Reporting
- Location History
- Google Now
- Smart lock (alles, helemaal)
- Google Fit

Het is belachelijk en ontzettend behelpen, en ik kan er niet bij dat Google zijn Play Services op deze manier uit durft te geven, samen met de bugs in Lollipop. Maar dit is de enige manier waarop ik een flinke screen on time kan krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:28

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Freakster86 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 15:57:
Na 2,5 maand ben ik eindelijk weer in het bezit van mijn N5. Het heeft 3 reparaties gekost, maar dan heb je ook wat. Wat is er verholpen?

GPS - device only bij het raam (koude start) binnen 20 seconden een fix
Power button - rammelt niet meer
Simtray scheurtje - gone!

Reparatie 1 - moederbord vervangen
Reparatie 2 - camera vervangen? lol
Reparatie 3 - Behuizing vervangen. Scherm lijkt ook als nieuw te zijn? Achterkant is wel hetzelfde.

Vooralsnog helemaal blij :) Al had dit 3,5 week minder hoeven zijn als ze de 2e keer gewoon de klachten hadden gelezen...
Simtray scheurtje? Ik heb ook zo'n scheurtje!
Is dit dan garantie? Ik heb er verder 0 last van...

Des te meer last heb ik van de linkerbovenkant van de achterkant waar een kier zit van rond de millimeter en kraakt als je er op duwd.

Zal wel "gebruiksschade" zijn al is het ding me nog nooit gevallen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
PerfectLight schreef op zondag 04 januari 2015 @ 02:00:
[...]

Mijn ervaring is dat alles wat locatie gebruikt ervoor zorgt dat Google Play Services een enorme wakelock veroorzaakt. Dus de volgende dingen dien je uit te zetten, en dan gaat alles een stuk beter:
- Location Reporting
- Location History
- Google Now
- Google Fit

Het is belachelijk en ontzettend behelpen, en ik kan er niet bij dat Google zijn Play Services op deze manier uit durft te geven, samen met de bugs in Lollipop. Maar dit is de enige manier waarop ik een flinke screen on time kan krijgen!
Ehm, hoe moet Google Fit, Location Reporting ect. dan uit in Lollipop? Ik bedoel, Play service draait die dingen wel (herken ik qua naam in de RAM verbruik) en Smart Lock staat uit en toch zie ik bij iedere keer scherm ontwaken een locatie icoon.

Nee ik heb niks te klagen over de accu, 4 uur OST haal ik minimaal, maar als het meer kan, graag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectLight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02 10:09
Mizgala28 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 02:17:
[...]

Ehm, hoe moet Google Fit, Location Reporting ect. dan uit in Lollipop? Ik bedoel, Play service draait die dingen wel (herken ik qua naam in de RAM verbruik) en Smart Lock staat uit en toch zie ik bij iedere keer scherm ontwaken een locatie icoon.

Nee ik heb niks te klagen over de accu, 4 uur OST haal ik minimaal, maar als het meer kan, graag :D
- Location Reporting & Location History: Instellingen -> Locatie -> Locatiemelding van Google
- Google Now: Swipe up from home -> Swipe van linker hoek -> instellingen -> Google Now slider
- Smart lock (alles, helemaal): Instellingen -> Beveiliging -> Trusted Agents -> Smart Lock (Google) Slider
- Google Fit: Instellingen -> Apps -> Alles -> Google Fit -> Uitschakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
PerfectLight schreef op zondag 04 januari 2015 @ 02:43:
[...]

- Location Reporting & Location History: Instellingen -> Locatie -> Locatiemelding van Google
- Google Now: Swipe up from home -> Swipe van linker hoek -> instellingen -> Google Now slider
- Smart lock (alles, helemaal): Instellingen -> Beveiliging -> Trusted Agents -> Smart Lock (Google) Slider
- Google Fit: Instellingen -> Apps -> Alles -> Google Fit -> Uitschakelen
Dank u d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Laatst online: 17-10 20:16
Ik zit met het volgende:

Voorheen gebruikte ik op Android 4 een app die root nodig had. Toen heb ik geroot en naar alle tevredenheid de desbetreffende app gebruikt. Vervolgens kwam de OTA update naar Lollipop en deze heb ik geïnstalleerd. Erg tevreden toen met Lollipop. Echter op Android 5 werkte de app niet meer, waarschijnlijk door de art en dalvik runtime(?). Dus ik kon er niks meer mee en er weinig mee gedaan.

Op een gegeven moment kwam de betreffende fix uit voor Lollipop, ik dacht dat dit 5.0.1 was. Ik wilde deze installeren maar bij het rebooten gaf hij telkens de melding "fout" en de update was mislukt. Een aantal keren en dagen geprobeerd zonder enig resultaat. Toen was ik er een beetje klaar mee en heb ik besloten te unrooten. Dat heb ik toen gedaan middels deze tutorial: http://www.androidrootz.c...xus-5-complete-stock.html

Na unrooten zat ik, tot mijn verbazing, weer op Android 4.4.4(na een aantal keer updaten via OTA). Maar nu krijg ik de update naar Lollipop(5.0 of 5.0.1) niet meer. Dus blijf ik zitten op 4, iets wat ik niet wil.

Als het goed is heeft de app die ik voorheen noemde ondersteuning voor Lollipop, dus deze wil ik weer gaan gebruiken en dus ook weer root verkrijgen. Maar ik heb dus vernomen dat als je root hebt je niet meer OTA updates ontvangt. Het schijnt dat je via de app SuperSU root ongedaan moet maken, je vervolgens OTA update ontvangt en installeert en dan weer root aanzet in SuperSU. Ik weet niet of dit zo is en hoor graag of dit kan. Ik wil namelijk wel gebruik blijven maken van OTA updates en niet via sideloaden.
  • Kan ik nu mijn Nexus 5 gaan rooten en zorgen dat ik naar Lollipop kan?
  • Kan ik OTA updates forceren door middel van SuperSU root uit/aan te zetten zodat je OTA krijgt?
Ik wil dus root, op Lollipop(5.0.1) en in de toekomst OTA blijven ontvangen. Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/35mmstj.png

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2mynkh4.png

Geen touw aan vast te knopen. 5.0.1, de ene keer 2,5 dagen battery life en de andere keer na een nacht slapen half leeg zonder screen on time...
Graag de plaatjes klein houden zoals de FAQ voorschrijft

[ Voor 13% gewijzigd door The Wizard op 04-01-2015 17:04 ]

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
intoxicated schreef op zondag 04 januari 2015 @ 09:55:
[afbeelding]

[afbeelding]

Geen touw aan vast te knopen. 5.0.1, de ene keer 2,5 dagen battery life en de andere keer na een nacht slapen half leeg zonder screen on time...
Ehm, je bereik is vrij waardeloos zie ik, kan ook daaraan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

True, maar dat is het alle dagen van de week, terwijl de battery life nu voor het eerst slecht was. Het bleek trouwens dat ik vandaag de fameuze memory leak had, het viel me op toen de launcher bleef refreshen. System 1.2GB... Een reboot en het is vooralsnog even opgelost (zowel geheugen als accu).

Ik hoop dat ze 5.0.x met de fix snel uitbrengen.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Mizgala28 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 13:33:
[...]

Ehm, je bereik is vrij waardeloos zie ik, kan ook daaraan liggen.
Kans is erg groot. Ook zou ik even een reboot doen zodat je scherm ook weer opgenomen wordt in de statistieken.

Gisteren uiteindelijk dit behaald met nog 3% over:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6rFcHYa.png
Graag de plaatjes wel even kleiner maken om het leesbaar te houden

[ Voor 9% gewijzigd door The Wizard op 04-01-2015 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
kuusj98 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 02:11:
[...]

Simtray scheurtje? Ik heb ook zo'n scheurtje!
Is dit dan garantie? Ik heb er verder 0 last van...
Ja, blijkbaar wel :) Eerste 2 reparaties is er niet naar gekeken, maar de 3e keer hebben ze zonder morren het hersteld. Ik ben blij dat ik het heb gedaan iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Jeuj, weer een N5 probleem.
Terwijl de N5 van m'n broer gerepareerd wordt (hopelijk) geeft nu de N5 van een andere familielid problemen; de power button zit vast (ingedrukt) en nu kan zij de telefoon niet gebruiken.
Knop gaat niet meer los; zit vast indrukt en ook door juist stevig in te drukken gaat het niet los.
Kan zelf niet kijken want ze woont elders.

Ik zit nu rond te zoeken op internet naar oplossingen maar nog niets gevonden. Komt allemaal op neer dat het toestel gerepareerd moet worden.
Iemand een idee/tip?
Is er geen andere oplossing?

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 04-01-2015 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-10 14:00
Mijne is net 2 dagen terug van de reparatie voor een vergelijkbaar probleem. Power knop bleef vastzitten (sticky) en zelfs eraan rammelen deed de telefoon rebooten. Het rare is, ik had maanden geleden ooit 1x en reboot loop van een half uur, daarna nergens last van. En toen midden december uit het niets binnen 2 uur van "klein beetje blijven hangen" naar compleet onbruikbaar. Reparatie formulier staat dat het moederbord is vervangen, maar heb ook een compleet nieuwe achterkant en naar het lijkt een nieuwe batterij, dus kan eigenlijk niet klagen. Vond het wel kinderachtig dat je hem op eigen kosten naar Dynafix moest opsturen echter.. Niet zozeer om het geld als meer om het principe. Verder wel weer een stuk waardering voor de vlotheid van het toestel na 3 weken een tig jaar oude HTC in gebruik te hebben gehad, wat een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:18
PerfectLight schreef op zondag 04 januari 2015 @ 02:00:
[...]

- Location Reporting
- Location History
- Google Now
- Google Fit

-Bas schreef op zondag 04 januari 2015 @ 01:39:
[...]

Hebben jullie toevallig heel veel synchronisatie aan staan? Ik heb dat namelijk ook helemaal uit. Op moment van schrijven nog 13% over met 4 uur 43 min schermtijd :*)
Tja, ik heb synchronisatie van mail en agenda aan en dan houdt het wel op eigenlijk.

En al die apps uitzetten is inderdaad een optie(bedankt voor de fit, die heb ik gelijk uitgezet), maar ik schaf ook een android toestel aan OM deze opties. Dus het is wat behelpen, en dat al sinds mijn N4...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-10 17:18

Nox

Noxiuz

Nog meer mensen last dat de camera niet meer werkt?

Ik krijg twee dingen:

- Can't connect to camera
- Time-out, na heel lang wachten gaat het scherm uit of whatever, de camera start gewoon niet

Ik gebruik 5.0.1

Wat ik al heb geprobeerd:

Reboot
Andere camera app
Cache/data legen
Volledige wipe incl. 'Internal Storage'
Stock Kernel
ElementalX kernel

Niks lijkt te werken, enige optie is 4.4.4 proberen maar daar heb ik niet zoveel zin in en omdat er niet specifiek over 5.0.1 wordt geklaagd lijkt het me ook niet dat dat het probleem is.

Enige vreemde dat ik kan opmerken is dat dit probleem bij mij ontstond nadat ik busybox had geprobeerd te updaten. Maar dat moet ondertussen toch wel uitgesloten zijn?

Fora staan er redelijk vol mee overigens...

[ Voor 4% gewijzigd door Nox op 04-01-2015 23:54 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje.. Kan het zijn dat mijn meldingsledlampje kapot is of heb ik per ongeluk iets gedaan? Wie kan mij helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:59
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:55:
Ik heb een vraagje.. Kan het zijn dat mijn meldingsledlampje kapot is of heb ik per ongeluk iets gedaan? Wie kan mij helpen..
Uiteraard is beide mogelijk... wat heb je gedaan om te troubleshooten? Problemen die blijven na een factory reset duiden meestal op hardware, anders software....

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
GielFox schreef op zondag 04 januari 2015 @ 20:42:
Mijne is net 2 dagen terug van de reparatie voor een vergelijkbaar probleem. Power knop bleef vastzitten (sticky) en zelfs eraan rammelen deed de telefoon rebooten. Het rare is, ik had maanden geleden ooit 1x en reboot loop van een half uur, daarna nergens last van. En toen midden december uit het niets binnen 2 uur van "klein beetje blijven hangen" naar compleet onbruikbaar. Reparatie formulier staat dat het moederbord is vervangen, maar heb ook een compleet nieuwe achterkant en naar het lijkt een nieuwe batterij, dus kan eigenlijk niet klagen. Vond het wel kinderachtig dat je hem op eigen kosten naar Dynafix moest opsturen echter.. Niet zozeer om het geld als meer om het principe. Verder wel weer een stuk waardering voor de vlotheid van het toestel na 3 weken een tig jaar oude HTC in gebruik te hebben gehad, wat een verademing.
Is het jouw toen nog gelukt om data van de telefoon te halen?

Ik heb haar N5 nu bij de hand en als ik die inplug (stopcontact én PC) dat de telefoon blijft rebooten, alleen het 'Google' ligt even op. Komt dus omdat de powerknop natuurlijk ingedrukt is en hierdoor blijft rebooten.

Ik probeer nu nog data (vooral Whatsapp) van de N5 te krijgen maar ik vrees dat dat tevergeefse moeite is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-10 14:00
Ja er is 1 manier om hem aan het booten te krijgen, je moet zodra hij aangaat razendsnel de knop in blijven drukken achter elkaar. Zo denkt hij niet dat ie langere tijd ingedrukt blijft, en kom je voorbij het boot gedeelte. Mijne kon ik ook weer even normaal krijgen door enorm veel te pielen en te friemelen met het knopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
GielFox schreef op maandag 05 januari 2015 @ 19:38:
Ja er is 1 manier om hem aan het booten te krijgen, je moet zodra hij aangaat razendsnel de knop in blijven drukken achter elkaar. Zo denkt hij niet dat ie langere tijd ingedrukt blijft, en kom je voorbij het boot gedeelte. Mijne kon ik ook weer even normaal krijgen door enorm veel te pielen en te friemelen met het knopje.
Probleem is dat de powerknop ingedrukt zit en muurvast; daar is dus geen beweging meer in te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-10 17:45
Vorige maand heb ik het zelfde probleem gehad dat de power know ingedrukt bleef. Na 5 minuten masseren was het probleem gelukkig wel opgelost! Maar 'tis dus een kwestie van tijd dat het probleem terug komt denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op maandag 05 januari 2015 @ 19:13:
[...]

Uiteraard is beide mogelijk... wat heb je gedaan om te troubleshooten? Problemen die blijven na een factory reset duiden meestal op hardware, anders software....
Wat bedoel je precies met troubleshooten? Ik heb er niet zoveel verstand van ben nog maar 17 ;). Wat zou ik kunnen doen om hem proberen te maken, ik heb er namelijk nog niks aan gedaan. Stel ik ga naar de maker valt dit onder de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-10 19:29
NoxiuZ schreef op zondag 04 januari 2015 @ 23:53:
Nog meer mensen last dat de camera niet meer werkt?

Ik krijg twee dingen:

- Can't connect to camera
- Time-out, na heel lang wachten gaat het scherm uit of whatever, de camera start gewoon niet
Misschien toeval, maar ik heb precies hetzelfde probleem nu 1 a 2 weken op 4.4.4.
Vooral nadat ik een keer switch tussen de front en back camera. Dan werkt het een aantal dagen niet (reboot, andere applicatie, etc heeft geen zin). En dan zonder aanpassing werkt de camera weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 22:15:
[...]

Wat bedoel je precies met troubleshooten? Ik heb er niet zoveel verstand van ben nog maar 17 ;). Wat zou ik kunnen doen om hem proberen te maken, ik heb er namelijk nog niks aan gedaan. Stel ik ga naar de maker valt dit onder de garantie?
:P
Heel letterlijk:
Trouble = probleem
Shooten = schieten

Ontopic: Inleveren als je wilt, kan geen kwaad. Jij "weet niet wat software en hardware zijn, hij doet het gewoon niet". Klaar. De reparateur zal wel zoiets hebben van: 'Goh, hard reset is te moeilijk zeker?' maar dat is hun probleem. Je kan het zelf doen uiteraard. Er zijn apps die hem kunnen laten branden afaik. Installeer zo'n app eens en zeg bij opladen apart van elkaar rood, groen of blauw, volle helderheid.

Laadt je telefoon op, geeft de indicator bovenin aan 'opladen' en de app ook en je lampje niks ga er dan maar van uit dat het een hardware probleem is. Om software uit te sluiten een hard reset, als het dan weer werkt heb je iets fout gedaan.
SavageNL schreef op maandag 05 januari 2015 @ 22:38:
[...]

Misschien toeval, maar ik heb precies hetzelfde probleem nu 1 a 2 weken op 4.4.4.
Vooral nadat ik een keer switch tussen de front en back camera. Dan werkt het een aantal dagen niet (reboot, andere applicatie, etc heeft geen zin). En dan zonder aanpassing werkt de camera weer.
Wachten op een fix wil ik ook niet, dan heeft zelfs terug flashen naar 4.4.4 ook weinig zin vermoed ik. Mogelijk de controller van de camera die moeilijk doet? Dan moet ik echt de spanning er volledig afhalen en hopen dat er enkel een simpele ROM in zit :X Dit gaat mij allemaal ff te ver, dus misschien breng ik hem wel gewoon terug naar de MM. Nou is dat net niet de winkel waar je goede service van gaat krijgen. Iemand ervaring met rechtstreeks naar LG icm geroot toestel?

Bij HTC deden ze er nooit moeilijk over. Scherm stuk? Ging gewoon met custom roms naar de meest gevreesde reparateur van Nederland toe, tot drie maal aan toe zonder morren. Nu weet ik dat LG zaken doet met CE-repair voor TV's, geen idee wat ze voor hun telefoons hebben.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]NoxiuZ schreef op maandag 05 januari 2015 @ 23:17:
[...]

Ontopic: Inleveren als je wilt, kan geen kwaad. Jij "weet niet wat software en hardware zijn, hij doet het gewoon niet". Klaar. De reparateur zal wel zoiets hebben van: 'Goh, hard reset is te moeilijk zeker?' maar dat is hun probleem. Je kan het zelf doen uiteraard. Er zijn apps die hem kunnen laten branden afaik. Installeer zo'n app eens en zeg bij opladen apart van elkaar rood, groen of blauw, volle helderheid.

Laadt je telefoon op, geeft de indicator bovenin aan 'opladen' en de app ook en je lampje niks ga er dan maar van uit dat het een hardware probleem is. Om software uit te sluiten een hard reset, als het dan weer werkt heb je iets fout gedaan.

Op wat voor apps doel je precies kun je me er een paar geven?
Wat bedoel je met dat rood groen blauw bij opladen? En hoe doe ik de hard reset ? Raak ik dan al mijn bestanden kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 23:47:
[quote]NoxiuZ schreef op maandag 05 januari 2015 @ 23:17:
[...]

Op wat voor apps doel je precies kun je me er een paar geven?
Wat bedoel je met dat rood groen blauw bij opladen? En hoe doe ik de hard reset ? Raak ik dan al mijn bestanden kwijt?
Ik heb een tijdje deze gebruikt:
https://play.google.com/s...s?id=com.koo.lightmanager

Hierin kan je instellen dat bij opladen een andere kleur gebruikt kan worden. Kies drie primaire kleuren (er zitten 3 leds in namelijk) los van elkaar. Hiermee sluit je uit dat alleen je groene led stuk is.

Hard reset is via backup en herstellen, je kan kiezen om je bestanden ook te wissen. Ga hier echter nooit van uit. Als je telefoon onverhoopt niet goed gereanimeerd wordt is het alsnog over. Maak dus zelf een backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoxiuZ schreef op maandag 05 januari 2015 @ 23:52:
[...]

Ik heb een tijdje deze gebruikt:
https://play.google.com/s...s?id=com.koo.lightmanager

Hierin kan je instellen dat bij opladen een andere kleur gebruikt kan worden. Kies drie primaire kleuren (er zitten 3 leds in namelijk) los van elkaar. Hiermee sluit je uit dat alleen je groene led stuk is.

Hard reset is via backup en herstellen, je kan kiezen om je bestanden ook te wissen. Ga hier echter nooit van uit. Als je telefoon onverhoopt niet goed gereanimeerd wordt is het alsnog over. Maak dus zelf een backup.
Gedownload zonder reset en er gebeurde helemaal niks. Geen enkele kleur deed het..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Balen, dan weet je nu wat er te doen staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoxiuZ schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 00:21:
Balen, dan weet je nu wat er te doen staat ;)
Als ik het niet vertrouw om zelf te resetten kan ik dit ook gewoon bij de plek laten doen waar ik mijn n5 heb gehaald? Denk je dat dit onder de garantie valt om te laten maken of dat het eventueel veel geld kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Het laten maken kost je ongeveer 200 euro.

Ik zou het zelf doen, dat is vele malen veiliger dan het laten doen. Daarnaast, als je het laat doen ben je bijna zeker alle data kwijt. Als je het zelf doet heb je kans dat je je backup niet terug hoeft te zetten. Dit geld voor alle apparatuur: data ben je altijd (altijd!!) kwijt. Ga daar gewoon van uit.

Enige garantie die je hebt is dat als je het laat doen en het gaat niet goed dat ze gelijk RMA kunnen sturen :P Met een hard-reset heb je dikke kans het probleem zelf opgelost te hebben plus je behoudt je data waarschijnlijk wel. (waarschijnlijk is dus niet 100% zeker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Laatst online: 17-10 20:16
Trezzahn schreef op zondag 04 januari 2015 @ 09:26:
Ik zit met het volgende:

Voorheen gebruikte ik op Android 4 een app die root nodig had. Toen heb ik geroot en naar alle tevredenheid de desbetreffende app gebruikt. Vervolgens kwam de OTA update naar Lollipop en deze heb ik geïnstalleerd. Erg tevreden toen met Lollipop. Echter op Android 5 werkte de app niet meer, waarschijnlijk door de art en dalvik runtime(?). Dus ik kon er niks meer mee en er weinig mee gedaan.

Op een gegeven moment kwam de betreffende fix uit voor Lollipop, ik dacht dat dit 5.0.1 was. Ik wilde deze installeren maar bij het rebooten gaf hij telkens de melding "fout" en de update was mislukt. Een aantal keren en dagen geprobeerd zonder enig resultaat. Toen was ik er een beetje klaar mee en heb ik besloten te unrooten. Dat heb ik toen gedaan middels deze tutorial: http://www.androidrootz.c...xus-5-complete-stock.html

Na unrooten zat ik, tot mijn verbazing, weer op Android 4.4.4(na een aantal keer updaten via OTA). Maar nu krijg ik de update naar Lollipop(5.0 of 5.0.1) niet meer. Dus blijf ik zitten op 4, iets wat ik niet wil.

Als het goed is heeft de app die ik voorheen noemde ondersteuning voor Lollipop, dus deze wil ik weer gaan gebruiken en dus ook weer root verkrijgen. Maar ik heb dus vernomen dat als je root hebt je niet meer OTA updates ontvangt. Het schijnt dat je via de app SuperSU root ongedaan moet maken, je vervolgens OTA update ontvangt en installeert en dan weer root aanzet in SuperSU. Ik weet niet of dit zo is en hoor graag of dit kan. Ik wil namelijk wel gebruik blijven maken van OTA updates en niet via sideloaden.
  • Kan ik nu mijn Nexus 5 gaan rooten en zorgen dat ik naar Lollipop kan?
  • Kan ik OTA updates forceren door middel van SuperSU root uit/aan te zetten zodat je OTA krijgt?
Ik wil dus root, op Lollipop(5.0.1) en in de toekomst OTA blijven ontvangen. Is dit mogelijk?
Iemand??
Pagina: 1 ... 104 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.