[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 105 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.237 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoxiuZ schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 00:42:
Het laten maken kost je ongeveer 200 euro.

Ik zou het zelf doen, dat is vele malen veiliger dan het laten doen. Daarnaast, als je het laat doen ben je bijna zeker alle data kwijt. Als je het zelf doet heb je kans dat je je backup niet terug hoeft te zetten. Dit geld voor alle apparatuur: data ben je altijd (altijd!!) kwijt. Ga daar gewoon van uit.

Enige garantie die je hebt is dat als je het laat doen en het gaat niet goed dat ze gelijk RMA kunnen sturen :P Met een hard-reset heb je dikke kans het probleem zelf opgelost te hebben plus je behoudt je data waarschijnlijk wel. (waarschijnlijk is dus niet 100% zeker).
Dus die ledverlichting maken kost 200 euro ?! Hoe doe ik precies die hard reset want bij dat herstel kan ik alleen op fabriek instellingen terugzetten drukken. Kan u mij de stappen alsjeblieft onder elkaar zetten wat ik moet doen,dit zou erg fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:59
met die guide flash je gewooon 4.4 dus dat je geen 5.0(.1) meer hebt is niet heel vreemd.

Root ansich doet niks, maar aanpassingen op /system die je kan doen met root, kunnen er voor zorgen dat de OTA update faalt. Wat is de reden dat je wilt rooten? Op het moment dat je root hebt, kan je vrij eenvoudig backups maken en restoren, en handmatig updaten

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
NoxiuZ schreef op maandag 05 januari 2015 @ 23:52:
[...]

Ik heb een tijdje deze gebruikt:
https://play.google.com/s...s?id=com.koo.lightmanager

Hierin kan je instellen dat bij opladen een andere kleur gebruikt kan worden. Kies drie primaire kleuren (er zitten 3 leds in namelijk) los van elkaar. Hiermee sluit je uit dat alleen je groene led stuk is.
Om even hierop in te haken. Mijn N5 heb ik dus net terug en merkte dat Whatsapp geen led notificatie gaf. Voorheen deed hij dat dus wel, mooi groen. Na het installeren van light manager en light flow krijg ik slechts de volgende kleuren te zien:

- Rood
- Blauw
- Paars

Overige kleuren laat de led niet zien. Oranje wordt rood, wit wordt paarsig en groen / geel laat hij totaal niet zien.

Enig idee of dit hardware gerelateerd is? Heb namelijk net een nieuw moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-10 15:00
Ik zie dat de 5.0.2 ook al uit is. Helaas (nog?) alleen beschikbaar voor de nexus 7 3g uit 2012 of 2013.
Maar mogelijk dat deze ook voor de nexus 5 een aantal oplossing biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:56

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Net via m'n werk een N5 besteld. De N4 een half jaartje geleden fataal laten vallen en sindsdien een leentoestel S4 mini, da's wel even wennen. En als je dan vandaag gaat kijken naar een goede prijs/kwaliteit verhouding, dan doet de N5 het nog bijzonder goed... ook al is 'ie al een jaar oud.

Eind deze week moet hij er zijn, kan niet wachten :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

sweetdude schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:15:
Ik zie dat de 5.0.2 ook al uit is. Helaas (nog?) alleen beschikbaar voor de nexus 7 3g uit 2012 of 2013.
Maar mogelijk dat deze ook voor de nexus 5 een aantal oplossing biedt.
Weinig veranderingen voor de Nexus 5: http://aosp.changelog.to/aosp-LRX22C-LRX22G.html

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
8)7 Het wordt wel steeds kutter met 4.4.4

Uitvallende wifi, qm daemon camera en net kreeg ik de melding dat er een nieuwe sim was aangesloten en ik opnieuw moest opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even over mijn ledverlichting, ik heb net lightflow gedownload en dan kan je je led testen. Hierbij kreeg ik wel beeld alleen op het begin doet hij heel snel allemaal kleuren wanneer die vervolgens op 1 kleur overspringt. Ook heb ik af en toe dat ik dan bijvoorbeeld een deel blauw zie en een deel roze ? Wat betekent dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:38:
Nog even over mijn ledverlichting, ik heb net lightflow gedownload en dan kan je je led testen. Hierbij kreeg ik wel beeld alleen op het begin doet hij heel snel allemaal kleuren wanneer die vervolgens op 1 kleur overspringt. Ook heb ik af en toe dat ik dan bijvoorbeeld een deel blauw zie en een deel roze ? Wat betekent dit?
Ha! Ik heb precies hetzelfde! En afzonderlijke kleuren testen levert bij sommige kleuren geen resultaat op. (Zie eerdere post).

Bij jou ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freakster86 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:49:
[...]

Ha! Ik heb precies hetzelfde! En afzonderlijke kleuren testen levert bij sommige kleuren geen resultaat op. (Zie eerdere post).

Bij jou ook?
Bij apps doen mijn led's het helemaal niet. Wat bedoel je met afzonderlijke kleuren ? De led reageert bij mij alleen op light flow als ik op testen druk? Verder doet de led het alleen als mijn telefoon vergrendeld is?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2015 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:52:
[...]
Bij apps doen mijn led's het helemaal niet. Wat bedoel je met afzonderlijke kleuren ? De led reageert bij mij alleen op light flow als ik op testen druk?
Dat probleem had ik ook omdat die led standaard uitgeschakeld staat, ga naar instellingen / weergave en vink "Knipperen Trackball" aan.
Het is een zeer slechte vertaling, met EMUI 3.0 is dat aangepast.

EDIT;
Vergeet deze reactie, dacht dat ik in het Honor-6 topic zat.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2015 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 17:01:
[...]

Dat probleem had ik ook omdat die led standaard uitgeschakeld staat, ga naar instellingen / weergave en vink "Knipperen Trackball" aan.
Het is een zeer slechte vertaling, met EMUI 3.0 is dat aangepast.

EDIT;
Vergeet deze reactie, dacht dat ik in het Honor-6 topic zat.
Dus dit klopt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:52:
[...]

Bij apps doen mijn led's het helemaal niet. Wat bedoel je met afzonderlijke kleuren ? De led reageert bij mij alleen op light flow als ik op testen druk? Verder doet de led het alleen als mijn telefoon vergrendeld is?
Ook in licht flow doen een paar kleuren het niet bij mij. Groen, geel, wit, oranje... Die laatste laat hij zien als rood... Bij de andere doe ik het scherm uit, maar er gebeurt niets.

Dat laatste klopt, dat is normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freakster86 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 17:36:
[...]

Ook in licht flow doen een paar kleuren het niet bij mij. Groen, geel, wit, oranje... Die laatste laat hij zien als rood... Bij de andere doe ik het scherm uit, maar er gebeurt niets.

Dat laatste klopt, dat is normaal.
Wat bedoel je wat normaal is? Bij die test doe je altijd je scherm uit toch anders doet ie niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 17:48:
[...]

Wat bedoel je wat normaal is? Bij die test doe je altijd je scherm uit toch anders doet ie niks?
LED werkt alleen als het scherm uitstaat ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freakster86 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 18:01:
[...]

Vroeger deed hij dat wel toch toen hij het 100% deed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdw7
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-10 10:24
Beste Tweakers,

Enige tijd geleden had ik een bericht geplaatst over de accuduur van mijn toestel. En ik ga de accu van mijn toestel vervangen. Nou zit een schroefje van mijn mobiel zo strak dat ik hem niet los kan krijgen. Dat schroefje is nu dolgedraaid en met mijn schroevendraaier krijg ik geen grip meer. Weet iemand hoe ik dit schroefje er alsnog uit kan krijgen...?

Mvg,

Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:41

Nox

Noxiuz

nickdw7 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 19:14:
Beste Tweakers,

Enige tijd geleden had ik een bericht geplaatst over de accuduur van mijn toestel. En ik ga de accu van mijn toestel vervangen. Nou zit een schroefje van mijn mobiel zo strak dat ik hem niet los kan krijgen. Dat schroefje is nu dolgedraaid en met mijn schroevendraaier krijg ik geen grip meer. Weet iemand hoe ik dit schroefje er alsnog uit kan krijgen...?

Mvg,

Nick
Ik denk loctite en een goedkope schroevendraaier...
Freakster86 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:59:
[...]

Om even hierop in te haken. Mijn N5 heb ik dus net terug en merkte dat Whatsapp geen led notificatie gaf. Voorheen deed hij dat dus wel, mooi groen. Na het installeren van light manager en light flow krijg ik slechts de volgende kleuren te zien:

- Rood
- Blauw
- Paars

Overige kleuren laat de led niet zien. Oranje wordt rood, wit wordt paarsig en groen / geel laat hij totaal niet zien.

Enig idee of dit hardware gerelateerd is? Heb namelijk net een nieuw moederbord.
Groene led is stuk. Waarschijnlijk.
Freakster86 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 18:01:
[...]

Nee hoor. Hangt wel af van hoe je hem aanstuurt.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:55:
[...]

Dus die ledverlichting maken kost 200 euro ?!
Nee natuurlijk niet :+ Tenzij je het zelf gesloopt heb. Lever hem in voor garantie zoals ik eerder al zei. Als je hem niet hebt laten stuiteren of zwemmen komt dat goed.
Hoe doe ik precies die hard reset want bij dat herstel kan ik alleen op fabriek instellingen terugzetten drukken. Kan u mij de stappen alsjeblieft onder elkaar zetten wat ik moet doen,dit zou erg fijn zijn.
Die moet je inderdaad hebben wil je het zelf doen.

En stop asjeblieft met vousvoyeren, ik voel me bejaard. :p

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:09
Ik draai op dit moment 5.0 met Franco kernel. Wil toch even een clean install doen. Dus alles mag weg.
Kan ik gewoon simpel de officiële rom van Google downloaden, en de .bat runnen. Of moet ik nog iets anders doen omdat er nu een custom kernel op staat, nee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoxiuZ schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 19:46:
[...]
Nee natuurlijk niet :+ Tenzij je het zelf gesloopt heb. Lever hem in voor garantie zoals ik eerder al zei. Als je hem niet hebt laten stuiteren of zwemmen komt dat goed.

[...]

Die moet je inderdaad hebben wil je het zelf doen.

En stop asjeblieft met vousvoyeren, ik voel me bejaard. :p
Eerst zelf resetten en kijken of het dan is verholpen of meteen naar winkel voor garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Dacuuu schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 20:27:
Ik draai op dit moment 5.0 met Franco kernel. Wil toch even een clean install doen. Dus alles mag weg.
Kan ik gewoon simpel de officiële rom van Google downloaden, en de .bat runnen. Of moet ik nog iets anders doen omdat er nu een custom kernel op staat, nee toch?
Full wipe doen, maak een backup van je interne opslag en zet die later terug dan is hij clean. Waarom geen custom rom? Ik kan zeker elementalX aanraden.

@dirk dit moet je zelf beslissen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:09
NoxiuZ schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 21:31:
[...]

Full wipe doen, maak een backup van je interne opslag en zet die later terug dan is hij clean. Waarom geen custom rom? Ik kan zeker elementalX aanraden.

@dirk dit moet je zelf beslissen...
ElementalX is alleen een kernel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Ja. Met een handige app zodat je on the fly dingen kunt aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nexus 5 - Geen camera

Bij toeval, ben ik er achter gekomen, hoe de camera weer te activeren.
Geen reboot, of andere moeilijke toestanden.
Wacht niet op Android 5.0 (kan nog wel even duren).

1. Laat de batterij helemaal leeglopen.
2 .Laat de batterij 100 % op.
3. Nexus 5 geeft zwart scherm.
4. Klik op knopje rechts boven.
5. Vul je pincode in.
6. En voilà, de camera doet het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Volgens mij las ik op google product forum dat een clear data van de camera app ook zou moeten werken.

Maar even een andere vraag:
Heeft iemand die 5.0.1 OTA heeft gekregen opgelet hoe groot het bestand was? Ik heb de zipfile van 13MB geflasht en heb enorm veel batterijproblemen. Heb het idee dat het voltage verkeerd aan het OS wordt gerapporteerd. Kom tijdens rijden met Maps niet verder dan 45 min SOT ofzo en dan valt hij gewoon uit. Als ik vervolgens even wacht en hem weer aanzet heeft hij opeens meer % batterij dan voordat hij uitviel. Ook als ik het scherm gewoon even laat uitstaan krijgt hij opeens % erbij.

Volgens de mensen van google zijn ze nu nog een extra 5.0.1 OTA aan het uitrollen van 33MB. Heeft iemand die al binnengehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zxcvb
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-10 09:49
Metalbuster schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 01:45:
Vandaag is mijn scherm stuk gegaan van mijn nexus 5, flinke barst en geen beeld meer. Wat kan ik nu het beste doen om hem te repareren en wat ben ik ongeveer kwijt? Iemand advies of aanbevelingen?
Knip, reclameuitingen zijn niet toegestaan, zie de FAQ van het forum

[ Voor 20% gewijzigd door The Wizard op 08-01-2015 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-10 15:56

DaRoot

Some say...

striner schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 08:39:
Volgens mij las ik op google product forum dat een clear data van de camera app ook zou moeten werken.

Maar even een andere vraag:
Heeft iemand die 5.0.1 OTA heeft gekregen opgelet hoe groot het bestand was? Ik heb de zipfile van 13MB geflasht en heb enorm veel batterijproblemen. Heb het idee dat het voltage verkeerd aan het OS wordt gerapporteerd. Kom tijdens rijden met Maps niet verder dan 45 min SOT ofzo en dan valt hij gewoon uit. Als ik vervolgens even wacht en hem weer aanzet heeft hij opeens meer % batterij dan voordat hij uitviel. Ook als ik het scherm gewoon even laat uitstaan krijgt hij opeens % erbij.

Volgens de mensen van google zijn ze nu nog een extra 5.0.1 OTA aan het uitrollen van 33MB. Heeft iemand die al binnengehad?
Ik heb zelf nergens gezien dat ik iets binnen heb gekregen, maar mijn telefoon was al paar dagen ontzettend langzaam, onverklaarbaar eigenlijk.
Besloten tot een reboot, en toen kreeg ik eerst de melding "Apps optimaliseren", dus alsof er een update had plaatsgevonden.. Telefoon is weer net zo snel als voorheen.
Specs: 5.0.1, unlocked, root

Misschien toch een stiekeme update?

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:45

Vis

djoelzz schreef op woensdag 19 november 2014 @ 21:11:
De Ziggo app crasht bij mij direct na opstarten. Dit heb ik gemeld bij Ziggo en dit is een bekende bug met Android 5.0. Wordt aan gewerkt.
Duurt wel erg lang daar dat ze de ziggo app maar eens updaten!

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:09
Misschien hadden ze niet door dat er al een hele tijd een developerversie versie van de nieuwe Android versie verkrijgbaar was omdat ze het te druk hadden met de migratie met UPC. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Na een factory reset krijg ik de volgende resultaten met Light Manager:

Rood Ja
Oranje Nee, Rood
Geel Nee, Rood
Groen Nee, NIETS
Blauw Ja
Roze Ja
Paars Ja, soort van roze/blauw
Wit Nee, zelfde als paars?
Cyaan Ja

Conclusie? Groene led kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-10 11:21
Zo te zien wel :)
Afbeeldingslocatie: http://www.stickerland.nl/images/homepage/stickerlandtips/aanleverspecs_kleuren_RGB.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Ha, mooi weergegeven! Lijkt me duidelijk

[ Voor 31% gewijzigd door Prulleman op 09-01-2015 09:10 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-10 15:13
Beter komt er gauw weer een OTA. Android 5.0 is mooi begrijp me niet verkeerd. Maar de apps vallen spontaan uit. Ook mis ik opties die in 4.4 wel zaten. Hopelijk luisteren ze naar de gebruikers en draaien ze sommige dingen terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Mooi plaatje :)

Mooi k#t. Na 2,5 maand en 3 reparaties kan die nu weer terug... Kunnen ze wel gelijk de trilmoter nakijken. Komt een soort fluit geluid uit. Daar kon ik nog mee leven, maar met een kapotte led niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricVC
  • Laatst online: 18-06 08:22
Na nog geen jaar oud te zijn is mijn Nexus 5 beginnen spontaan uitvallen en iets later ging hij zelfs niet meer aan. Geretourneerd naar Coolblue. 2 weken later melding dat er vochtschade is vastgesteld. Na aandringen heb ik 2 foto’s gekregen waarop de indicatoren verkleurd zijn. Ik vind dit frappant aangezien de telefoon altijd goed behandeld is en zeker nooit echt nat is geworden. Hoogstens eens een telefoontje in de regen mee gemaakt maar “erger” kan ik me niet voorstellen.

In ieder geval: €385 voor de reparatie (duurder dan nieuw toestel!).

Nog nooit vochtproblemen gekend met een telefoon. Jammer want voor de rest vond ik de Nexus 5 –op de batterijduur na- een aangenaam toestel.
.
Relevant artikel:
nieuws: Aantal klachten over vervallen garantie door vochtschade telefoons neemt af

Ik heb een Nexus 2, 3 en 5 gehad. Als ik nu gedwongen een nieuw toestel moet kopen zal het geen Nexus meer zijn. De Nexus 6 vind ik te groot en te duur. De Nexus 5 is verouderd. Geen Nexus dus geen Android. En aangezien Windows Phone geen alternatief is (gebruik nu een vervang 925) wordt ik wel richting een hele dure nieuwe telefoon geduwd…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-10 16:11

Tags NL

Harmful or Harmless?

EricVC schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 11:17:
Ik heb een Nexus 2, 3 en 5 gehad. Als ik nu gedwongen een nieuw toestel moet kopen zal het geen Nexus meer zijn. De Nexus 6 vind ik te groot en te duur. De Nexus 5 is verouderd. Geen Nexus dus geen Android. En aangezien Windows Phone geen alternatief is (gebruik nu een vervang 925) wordt ik wel richting een hele dure nieuwe telefoon geduwd…
Maar een OnePlus One niet iets dan? Sony Experia lijn? Samsung ben ik zelf geen fan van...

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:47
Ben nou een maandje eigenaar van een Nexus 5. Hij bevalt ne erg goed op de batterij na. Ik wil wel een custom ROM draaien. Is dat een soort jail break voor iPhone ?

Daarnaast heb ik de vraag hoe jullie de randjes tussen het scherm en rand schoonhouden? Er komt hier en daar vuil tussen wat ik erg slordig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Laatst online: 18:20

servies

Veni Vidi Servici

EricVC schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 11:17:
...
Ik heb een Nexus 2, 3 en 5 gehad. Als ik nu gedwongen een nieuw toestel moet kopen zal het geen Nexus meer zijn. De Nexus 6 vind ik te groot en te duur. De Nexus 5 is verouderd. En aangezien Windows Phone geen alternatief is (gebruik nu een vervang 925) wordt ik wel richting een hele dure nieuwe telefoon geduwd…
Nexus 6 te duur kan geen argument zijn gezien je redenering richting een iPhone... Maar vertel dan eens wat er aan de Nexus 5 zo is verouderd? Ik ben benieuwd.
Ik begin bij sommige mensen met hun 'verouderd' bijna iets van een dwangneurose te vermoeden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02:59
servies schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:25:
[...]

Nexus 6 te duur kan geen argument zijn gezien je redenering richting een iPhone... Maar vertel dan eens wat er aan de Nexus 5 zo is verouderd? Ik ben benieuwd.
Ik begin bij sommige mensen met hun 'verouderd' bijna iets van een dwangneurose te vermoeden... ;)
Ik denk dat Nexus 6 niet te duur maar gewoon te groot is.

Trouwens, Nexus 5 mag dan ouder zijn, clean Android maakt hem nog steeds sneller dan vele "nieuwe" toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:37
Hoi ik heb een héle domme vraag maar kan het antwoord niet vinden.
Mijn Nexus 5 laad via de USB bijna niet op. (diverse stekkers geprobeerd, ligt aan de telefoon).
Ook werkt het draadloos laden al hele lange tijd niet.

De telefoon is 14mnd oud, heb ik nog garantie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Dubrillion schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:19:
Beter komt er gauw weer een OTA. Android 5.0 is mooi begrijp me niet verkeerd. Maar de apps vallen spontaan uit. Ook mis ik opties die in 4.4 wel zaten. Hopelijk luisteren ze naar de gebruikers en draaien ze sommige dingen terug...
Heb exact hetzelfde!

Ik heb regelmatig dat de Chrome browser gewoon weg valt, niet opnieuw opstart maar je direct op de home screen terecht komt. Erg irritant!
Draai stock Android, 5.0.1
Dan maar wachten op 5.0.3 :(

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-10 17:25
Mijne heeft nu af en toe als ie 's nachts aan de lader gaat dat ie 's ochtends niks meer doet.. Vanochtend kon ik de power button indrukken, gebeurde eerst een tijd niks. Toen kwam er beeld: 01:16 was de tijd.. Hij gaat dus wel aan, maar freezed op de één of andere manier zonder reden..

Dacht zelf aan sleep of death ofzoiets, zou scherm aan gaan ook nog onder SoD kunnen vallen? Heb het pas sinds lollipop, en ondertussen derde keer in 2 maanden.. Wekker die niet af gaat is best hinderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoelzz
  • Laatst online: 20-07 18:19
Vis schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 19:32:
[...]

Duurt wel erg lang daar dat ze de ziggo app maar eens updaten!
Ik heb laatst nog eens naar de voortgang gevraagd. Het antwoord was niet erg positief :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulklooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-10 15:49
Dag allen!
Ik heb een heel vervelend probleem met mijn Nexus. Een paar dagen terug kon men als ze me belde me niet meer horen. Dacht meteen, kut, mn microfoon. Nu kwam ik erachter dat als ik de gesprekken terugluisterde (ik neem altijd mijn gesprekken op) ik mezelf wel kon horen. Guitaartuneapps en Whatsapp deden het weer niet. Ik dacht dat het iets softwarematigs was en dus vond ik het wel een prima tijd om 5.01 te sideloaden. Zo gezegd, zo gedaan maar helaas: weer word ik niet gehoord wanneer ik bel. Het rare: als ik de telefoon op luidspreker zet dan kan men me wel horen. Nu ben ik bang dat het iets met de noice-cancelation mic heeft te maken? Iemand enig idee? en wordt dit een gevalletje garantie denken jullie? En gerelateerd: iemand ervaring met garantie bij google Play Dutisland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta op het punt om mijn nexus 5 te gaan resetten. Alleen ik zit nog met 1 ding.. Hoe krijg ik mijn contacten op mijn computer ? Graag niet via google ofzo, ik heb het liefste gewoon dat ik het op mijn harde schijf kan zetten etc..

Ik hoop op snel antwoord van iemand. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 20:54:
Ik sta op het punt om mijn nexus 5 te gaan resetten. Alleen ik zit nog met 1 ding.. Hoe krijg ik mijn contacten op mijn computer ? Graag niet via google ofzo, ik heb het liefste gewoon dat ik het op mijn harde schijf kan zetten etc..

Ik hoop op snel antwoord van iemand. Alvast bedankt!
Ga naar je contacten > klik op de 3 puntjes rechts onder > Import/Export > Export to storage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

contrast schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 21:52:
[...]

Ga naar je contacten > klik op de 3 puntjes rechts onder > Import/Export > Export to storage.
Als ik dit doe komt er het volgende te staan: Uw lijst met contacten wordt geëxporteerd naar het bestand: en dan storage/emulated etc.

Dan kan ik alleen op ok klikken maar waar komt het vervolgens dan te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 21:57:
[...]

Als ik dit doe komt er het volgende te staan: Uw lijst met contacten wordt geëxporteerd naar het bestand: en dan storage/emulated etc.

Dan kan ik alleen op ok klikken maar waar komt het vervolgens dan te staan?
In de root folder van je opslag. Dus als je je mobiel aan de computer aansluit, dan zul je hem moeten zien. Het bestand zal wel 00001.vcf heten. Hetzelfde bestand kun je weer gebruiken om je contacten op dezelfde manier terug te zetten.

[ Voor 8% gewijzigd door contrast op 10-01-2015 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu de factory reset aan het doen. Ik keek ook met een filmpje mee hoe het precies moest. Alleen op het filmpje stond een afbeelding met erasing eronder dit had ik niet? Verder stond er bij mij linksonder mounted/system boven wiping data... Dit had die man van het filmpje ook niet? Betekent dit iets of is dit niet erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het kloppen dat het meldingslampje het niet doet als je mobiel op stil staat ? Of is dit ingesteld ofzo ?
Kan iemand me er eventueel mee helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 23:26:
Kan het kloppen dat het meldingslampje het niet doet als je mobiel op stil staat ? Of is dit ingesteld ofzo ?
Stock of custom ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 23:26:
De nieuwe lollipop stil is "anders"... alarmen en lampjes doen het bij de nieuw stil niet meer

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Prulleman schreef op zondag 11 januari 2015 @ 07:46:
[...]

De nieuwe lollipop stil is "anders"... alarmen en lampjes doen het bij de nieuw stil niet meer
*gooit een tomaat naar Google*

Vraag mij nog steeds af welke "slimmerik" met dat idee bij Google kwam, eerlijk is eerlijk op iOS gaat dan ook alles uit behalve het alarm.

[ Voor 3% gewijzigd door Mizgala28 op 11-01-2015 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
Mizgala28 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 11:46:
[...]

*gooit een tomaat naar Google*

Vraag mij nog steeds af welke "slimmerik" met dat idee bij Google kwam, eerlijk is eerlijk op iOS gaat dan ook alles uit behalve het alarm.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er wel blij mee ben. Echt stil heb ik overdag eigenlijk nooit nodig, dan staat hij altijd op trillen. Nu storen die lampjes me niet in de nacht. Wat ook super is is dat mijn telefoon automatisch op stil gaat iedere avond _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
disweb schreef op zondag 11 januari 2015 @ 12:32:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er wel blij mee ben. Echt stil heb ik overdag eigenlijk nooit nodig, dan staat hij altijd op trillen. Nu storen die lampjes me niet in de nacht. Wat ook super is is dat mijn telefoon automatisch op stil gaat iedere avond _/-\o_
Het is ook erg handig maar een led notificatie en vooral de wekker wil ik ondanks dat wel aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:28
Google mag wel even opschieten met die update. Ik haal amper 20 uur op een batterij, chrome freezed om de 2 minuten, launcher redrawed continue, het toetsenbord typt voor geen meter, stukken langzamer dan kitkat, trilfunctie doet het soms niet etc etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
Mizgala28 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 13:38:
[...]

Het is ook erg handig maar een led notificatie en vooral de wekker wil ik ondanks dat wel aan hebben.
Ik zet hem dan ook op 'Priority' en niet op 'none' (die modus slaat nergens op..). Implementatie kan wel beter, maar ik moet zeggen dat ik minder vaak hoef te switchen dan zonder deze 'stil' modus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 13:43
X2X2X schreef op zondag 11 januari 2015 @ 13:49:
Google mag wel even opschieten met die update. Ik haal amper 20 uur op een batterij, chrome freezed om de 2 minuten, launcher redrawed continue, het toetsenbord typt voor geen meter, stukken langzamer dan kitkat, trilfunctie doet het soms niet etc etc etc.
Misschien eens clean install doen? Ik heb hier met sideloaded 5.01 totaal geen problemen, betere sot en snellere respons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
Even een kort vraagje. Ik wou een widget toevoegen op mijn Lock Screen, maar zie dat die optie er nu niet meer is. Bij Security zou er een optie 'Enable widgets' moeten staan, maar die staat er niet meer. Ik kan me herinneren dat die er voor de update naar Lollipop wel stond. Mis ik hier iets, of is dat niet meer mogelijk in Lollipop?

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Jump schreef op zondag 11 januari 2015 @ 17:18:
Even een kort vraagje. Ik wou een widget toevoegen op mijn Lock Screen, maar zie dat die optie er nu niet meer is. Bij Security zou er een optie 'Enable widgets' moeten staan, maar die staat er niet meer. Ik kan me herinneren dat die er voor de update naar Lollipop wel stond. Mis ik hier iets, of is dat niet meer mogelijk in Lollipop?
Google heeft die functie in Lollipop verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
X2X2X schreef op zondag 11 januari 2015 @ 13:49:
Zodra je launcher redrawed moet je een reboot doen, dan heb je namelijk de lollipop memory leak bug.. Zelf ook af en toe last van (soms na een paar dagen, soms na 3 weken). Als je dan blijft draaien gaat het echt heel slecht en krijg je alleen maar problemen. Een reboot lost dit vanzelf op en dan draait hij (iig voor mij) weer een tijdje goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Is bekend wanneer 5.0 uiterlijk volledig uitgerold dient te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
eL_Jay schreef op maandag 12 januari 2015 @ 09:48:
Is bekend wanneer 5.0 uiterlijk volledig uitgerold dient te zijn?
5.0? Nu

5.0.1? Al bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Wellicht heb je het woord volledig gemist? Hier iig nog steeds geen OTA.
Sorry, maar totdat ik een OTA heb blijf ik het hier wekelijks vragen. (ik weiger te sideloaden).Misschien dat ie hier eindelijk komt als ik volgende maand van Knip, denk aan je taalgebruik naar tele2 overstap.

[ Voor 33% gewijzigd door The Wizard op 15-01-2015 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
eL_Jay schreef op maandag 12 januari 2015 @ 10:00:
[...]

Wellicht heb je het woord volledig gemist? Hier iig nog steeds geen OTA.
Ik zei hoe het officieel gaande is, dat Google flink geblunderd heeft met deze OTA was bekend, ik moest zelf ook de boel handmatig installeren omdat ik deze niet binnen kreeg.

Dus hopelijk krijg ik vanaf nu wel de OTA binnen.

Waarom ik dat niet meteen zei? Staat al tig keer in beide Nexus 4 en 5 topic vermeld, het is bekend maar mensen vragen keer op keer op keer hetzelfde zonder even de topic snel door te lezen, simpel ik kan bijna iedere keer copy & paste doen maar zelfs daar heb ik geen zin in, er wordt constant naar gevraagd.

Oplossing? Sideloaden of verse installatie.
En ook dat staat al vaker uitgelegd hoe dat moet.

( nee ik ben niet boos, eerder Android lollipop OTA vraag moe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
lasharor schreef op zondag 30 november 2014 @ 16:40:
[...]

Yes.

Ik heb hem gewoon op 5 minuten staan en krijg redelijk snel al mijn berichten.
Heeft helaas niks geholpen, nog steeds dat als ik thuis kom en telefoon overspringt op WiFi dat ik dan ineens allemaal mailtjes en berichten binnenkrijg. Heb PNF op 5 minuten staan voor mobiel internet, maar helpt dus niks :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricVC
  • Laatst online: 18-06 08:22
servies schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:25:
[...]

Ik heb in januari 2014 een Nexus 5 gekocht. Ik ga in januari 2015 niet opnieuw een Nexus 5 kopen voor dezelfde prijs. Er zijn veel positieve punten, maar de batterij is barslecht. Daarbovenop koop ik het niet opnieuw gezien het vochtprobleem dat ik er nu mee heb opgelopen. Dat doet me vermoeden dat het design of de kwaliteit slecht is.

Nexus 6 is vooral te groot, maar ook te duur voor een Nexus toestel. Daarbovenop blinkt het niet uit tov zijn concurrenten in die prijsklasse, daar waar de Nexus 5 dat wel deed. Dat het een Motorola is helpt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-10 21:11

lasharor

7 december 2004

ThinkPadd schreef op maandag 12 januari 2015 @ 11:32:
[...]

Heeft helaas niks geholpen, nog steeds dat als ik thuis kom en telefoon overspringt op WiFi dat ik dan ineens allemaal mailtjes en berichten binnenkrijg. Heb PNF op 5 minuten staan voor mobiel internet, maar helpt dus niks :'(
Wat gebeurt er als je een andere provider probeert? Ik heb dit probleem juist andersom, op het werk -waar alles geblokkeerd is- ontvang ik geen notifications, op het mobiele netwerk juist wel.

Kijk eens of poorten 5228, 5229, en 5230 geopend zijn. GCM gebruikt deze voor de communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
lasharor schreef op maandag 12 januari 2015 @ 11:54:
[...]

Wat gebeurt er als je een andere provider probeert? Ik heb dit probleem juist andersom, op het werk -waar alles geblokkeerd is- ontvang ik geen notifications, op het mobiele netwerk juist wel.

Kijk eens of poorten 5228, 5229, en 5230 geopend zijn. GCM gebruikt deze voor de communicatie.
Zal eens kijken, maar het lijk mij vreemd dat Simyo (KPN-netwerk) dit zou blokkeren. Dan zou Tweakers wel overspoeld worden met meer van dit soort problemen.

Ik kan ook een 4G APN kiezen bij Simyo (heb geen 4G overigens) en dan werkt m'n internet ook gewoon. Dat APN ga ik eens een tijdje proberen, wellicht dat dat het oplost.

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 12-01-2015 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Laatst online: 18:20

servies

Veni Vidi Servici

EricVC schreef op maandag 12 januari 2015 @ 11:52:
[...]

Ik heb in januari 2014 een Nexus 5 gekocht. Ik ga in januari 2015 niet opnieuw een Nexus 5 kopen voor dezelfde prijs. Er zijn veel positieve punten, maar de batterij is barslecht.
Heb ik geen problemen mee met die batterij...
Daarbovenop koop ik het niet opnieuw gezien het vochtprobleem dat ik er nu mee heb opgelopen. Dat doet me vermoeden dat het design of de kwaliteit slecht is.
Die waterschade is in 99% van de gevallen gewoon onzin en dat weten die reparatiecentra ook, maar het tegendeel is na die constatering meestal nog moeilijk aan te tonen... Het argument wordt overigens door alle merken gebruikt...
De kwaliteit is niets mis mee... De mijne is van December 2013 en functioneert nog naar behoren.
Al met al heb je nog steeds niet aangegeven wat er nu verouderd is aan de Nexus 5...
Nexus 6 is vooral te groot,
Ben ik het helemaal mee eens...
maar ook te duur voor een Nexus toestel.
Dus als de Nexus 6 niet Nexus 6 had geheten was de prijs geen probleem geweest...
Daarbovenop blinkt het niet uit tov zijn concurrenten in die prijsklasse, daar waar de Nexus 5 dat wel deed. Dat het een Motorola is helpt ook niet.
Hier kan ik het ook mee eens zijn, afgezien van het laatste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
@Hierboven, Nexus 6 is groot, te duur voor wat hij biedt t.o.v de concurrentie en dat burn-in verhaal blijkt helaas de bittere waarheid te zijn.

En het merk Motorola? Vroeger en nog steeds goede telefoons hoor.

[ Voor 19% gewijzigd door Mizgala28 op 12-01-2015 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
wvkreg schreef op zondag 11 januari 2015 @ 16:52:
[...]

Misschien eens clean install doen? Ik heb hier met sideloaded 5.01 totaal geen problemen, betere sot en snellere respons.
Heb ik al meerdere keren gedaan zonder resultaat helaas. Daarnaast heeft het ook niet veel nut om te reflashen aangezien r binnenkort alweer een nieuwe update uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
disweb schreef op zondag 11 januari 2015 @ 18:09:
[...]

Zodra je launcher redrawed moet je een reboot doen, dan heb je namelijk de lollipop memory leak bug.. Zelf ook af en toe last van (soms na een paar dagen, soms na 3 weken). Als je dan blijft draaien gaat het echt heel slecht en krijg je alleen maar problemen. Een reboot lost dit vanzelf op en dan draait hij (iig voor mij) weer een tijdje goed!
Hier was ik van op de hoogte ja. Het punt is alleen dat ik geen zin heb continue mijn telefoon te rebooten. Anno 2015 hoort android gewoon fatsoenlijk en soepel op iedere telefoon te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Laatst online: 17-10 20:16
Prulleman schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:56:
[...]

met die guide flash je gewooon 4.4 dus dat je geen 5.0(.1) meer hebt is niet heel vreemd.

Root ansich doet niks, maar aanpassingen op /system die je kan doen met root, kunnen er voor zorgen dat de OTA update faalt. Wat is de reden dat je wilt rooten? Op het moment dat je root hebt, kan je vrij eenvoudig backups maken en restoren, en handmatig updaten
Root verkrijgen deed ik juist zodat ik back-up kan/kon maken.

Vooralsnog geen OTA update ontvangen ook niet met een simkaart van een ander er in.
Sommigen posten hier toolkits om te sideloaden e.d. maar die zijn voor windows, ik draai OSX.

Het moet toch mogelijk zijn voor me om naar lollipop te gaan(iets waar ik eerder al op gezeten).

Mijn oude bericht:
Trezzahn schreef op zondag 04 januari 2015 @ 09:26:
Ik zit met het volgende:

Voorheen gebruikte ik op Android 4 een app die root nodig had. Toen heb ik geroot en naar alle tevredenheid de desbetreffende app gebruikt. Vervolgens kwam de OTA update naar Lollipop en deze heb ik geïnstalleerd. Erg tevreden toen met Lollipop. Echter op Android 5 werkte de app niet meer, waarschijnlijk door de art en dalvik runtime(?). Dus ik kon er niks meer mee en er weinig mee gedaan.

Op een gegeven moment kwam de betreffende fix uit voor Lollipop, ik dacht dat dit 5.0.1 was. Ik wilde deze installeren maar bij het rebooten gaf hij telkens de melding "fout" en de update was mislukt. Een aantal keren en dagen geprobeerd zonder enig resultaat. Toen was ik er een beetje klaar mee en heb ik besloten te unrooten. Dat heb ik toen gedaan middels deze tutorial: http://www.androidrootz.c...xus-5-complete-stock.html

Na unrooten zat ik, tot mijn verbazing, weer op Android 4.4.4(na een aantal keer updaten via OTA). Maar nu krijg ik de update naar Lollipop(5.0 of 5.0.1) niet meer. Dus blijf ik zitten op 4, iets wat ik niet wil.

Als het goed is heeft de app die ik voorheen noemde ondersteuning voor Lollipop, dus deze wil ik weer gaan gebruiken en dus ook weer root verkrijgen. Maar ik heb dus vernomen dat als je root hebt je niet meer OTA updates ontvangt. Het schijnt dat je via de app SuperSU root ongedaan moet maken, je vervolgens OTA update ontvangt en installeert en dan weer root aanzet in SuperSU. Ik weet niet of dit zo is en hoor graag of dit kan. Ik wil namelijk wel gebruik blijven maken van OTA updates en niet via sideloaden.
  • Kan ik nu mijn Nexus 5 gaan rooten en zorgen dat ik naar Lollipop kan?
  • Kan ik OTA updates forceren door middel van SuperSU root uit/aan te zetten zodat je OTA krijgt?
Ik wil dus root, op Lollipop(5.0.1) en in de toekomst OTA blijven ontvangen. Is dit mogelijk?
Aanvulling/verandering:
Zojuist telefoon gereset en alles is helemaal blanco.
Kreeg weer geen OTA (had op dat moment geen root)
Nu wel weer root en krijg weer geen OTA update ook niet met andere simkaart. Wel weer alle apps geïnstalleerd die ik gebruik.

Blijkbaar kan je dus niet OTA-updaten als je root hebt. Ik wil dan best op een andere manier updates, maar hoe?

[ Voor 59% gewijzigd door Trezzahn op 13-01-2015 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Trezzahn schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 20:09:
[...]

Root verkrijgen deed ik juist zodat ik back-up kan/kon maken.

Vooralsnog geen OTA update ontvangen ook niet met een simkaart van een ander er in.
Sommigen posten hier toolkits om te sideloaden e.d. maar die zijn voor windows, ik draai OSX.

Het moet toch mogelijk zijn voor me om naar lollipop te gaan(iets waar ik eerder al op gezeten).

Mijn oude bericht:

[...]

Aanvulling/verandering:
Zojuist telefoon gereset en alles is helemaal blanco.
Kreeg weer geen OTA (had op dat moment geen root)
Nu wel weer root en krijg weer geen OTA update ook niet met andere simkaart. Wel weer alle apps geïnstalleerd die ik gebruik.

Blijkbaar kan je dus niet OTA-updaten als je root hebt. Ik wil dan best op een andere manier updates, maar hoe?
Sideloaden en re-rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
Ja maar hoe? Die toolkits e.d. zijn alleen voor Windows en niet voor OSX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Trezzahn schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 21:21:
[...]

Geen idee of dit je kan helpen.

http://forums.androidcent...oid-5-0-1-ota-update.html

[ Voor 19% gewijzigd door Mizgala28 op 13-01-2015 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 23:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

[...]

Sorry overheen gelezen...
Helaas geen ervaring met OSX, maar denk toch dat je met bovenstaande links heel ver moet komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:18
Shit... Zie net opeens die Google balk lelijk wit boven in m'n scherm staan en m'n achtergrond bij apps is wit.

Blijkt dat ik een update van de app Google heb gehad. Dus ik de updates daarvan verwijderd, wil hij niet meer terug naar m'n homescreen.

Ik denk ik reboot hem wel. Nu blijft hij op de 4 pulserende kleurtjes van het booten staan. Als ik hem uit wil zetten, start hij weer opnieuw op en komt weer op de kleurtjes..

Iemand tips hoe dit te fixen? Staan nog wel wat foto's op die ik graag wil houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:04
Heb je een custom recovery erop gezet?
Anders kijken of je met fastboot wat terug over kan zetten.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Quad schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 23:51:
Heb je een custom recovery erop gezet?
Anders kijken of je met fastboot wat terug over kan zetten.
nee, geen custom recovery.. :S

heb je misschien wat tips over hoe ik dat met fastboot zou kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [object Object]
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-10 20:22
Pusherman_ schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 23:26:
Shit... Zie net opeens die Google balk lelijk wit boven in m'n scherm staan en m'n achtergrond bij apps is wit...

Iemand tips hoe dit te fixen? Staan nog wel wat foto's op die ik graag wil houden...
Zelfde probleem hier. Ik kon niet terug naar home en heb daarom de updates maar meteen weer geïnstalleerd. Daarna bleken al mn homescreens gewist te zijn... De app updates verwijderen is niet zo'n goed idee :-(

[ Voor 29% gewijzigd door [object Object] op 14-01-2015 07:57 ]

In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Kingofthemall schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 07:56:
[...]

Zelfde probleem hier. Ik kon niet terug naar home en heb daarom de updates maar meteen weer geïnstalleerd. Daarna bleken al mn homescreens gewist te zijn... De app updates verwijderen is niet zo'n goed idee :-(
kan jij nu wel nog wat? ik kom dus niet verder dan die boot kleurtjes.

ik heb nu fastboot en adb geprobeerd. Fastboot vindt hem wel, adb niet.
Wat zou ik in fastboot nog kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Heb je de bootloader unlocked?
Flash dan een custom recovery, zoals CWM en gebruik daar de optie mount as SD card.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Quad schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 09:38:
Heb je de bootloader unlocked?
Flash dan een custom recovery, zoals CWM en gebruik daar de optie mount as SD card.
helaas niet unlocked...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Wellicht kan je een custom recovery starten ipv flashen.

Wat eerst werkte bij oa de Nexus 7 was fastboot boot naamvanrecovery.img
Ik weet niet of er met KitKat of Lollipop wat veranderd is.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Quad schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 09:47:
[...]

Wellicht kan je een custom recovery starten ipv flashen.

Wat eerst werkte bij oa de Nexus 7 was fastboot boot naamvanrecovery.img
Ik weet niet of er met KitKat of Lollipop wat veranderd is.
lukt helaas niet. krijg:

FAILED (remote: not supported in locked device)

Het probleem is dus dat ik in Fastboot niets kan doen en als ik in recovery mode zit vind m'n pc de Nexus 5 niet. (op 2 pc's geprobeerd)

ik kan m'n device nu wel vinden via ADB als ik het sideloaden kies in recovery mode. Ik heb dus de mogelijkheid om iets te sideloaden, zou ik daar iets mee kunnen fixen?

Hoe kan het dat m'n Nexus wel wordt gevonden in sideload modus van recovery, maar niet in de normale modus van recovery?

/edit:

GELUKT!

Ik heb nu de android 5.0 OTA gesideload. En dit is gelukt! Ik heb weer toegang tot m'n telefoon gelukkig :D

phew!

nu het volgende vraagstuk...
Op 5.0 blijven
Naar 5.01 updaten
Downgraden naar 4.4

als ik zo alleen al het uiterlijk en de manier zie waarop ik m'n bel/tril instellingen moet aanpassen, denk ik dat ik hard gillend terug ga naar 4.4.4

[ Voor 56% gewijzigd door Pusherman_ op 14-01-2015 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
Hiermee is het helaas niet gelukt.

Heb op youtube wel een video gevonden en die gevolgd. Heb wel een volledige wipe gedaan. Heb nu root + Lollipop(5.0.1)! Nu alle apps weer geinstalleerd en ready to go!

Hoe regel/fix ik dit in de toekomst? Heb begrepen dat ik nu, vanwege root, geen update OTA meer kan ontvangen. Kan ik dan dezelfde tutorial(video op youtube) volgen? Als ik dan naar 5.0.2 ga, wil ik niet alle data kwijt raken maar gewoon 5.0.2 erop kunnen zetten. Dus zonder data verlies.

De video op Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=m7fhPYQSMQ4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-08 19:51
Kun je hem niet temp unrooten met SuperSU en dan de OTA updaten. Of raak je dan als nog alle data kwijt?

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoelzz
  • Laatst online: 20-07 18:19
djoelzz schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 18:28:
[...]

Ik heb laatst nog eens naar de voortgang gevraagd. Het antwoord was niet erg positief :-(
Ik heb inmiddels een update binnen van de Ziggo app. Het lijkt nu wel te werken (ben niet thuis, dus kan het niet met zekerheid zeggen). De app start in ieder geval wel goed op nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:10
Ik zit ook op 4.4.4 met een Vodafone sim. Krijgen we de Lollipop update nog, of wachten we op de opvolger ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Je krijgt 5.1 ooit misschien, ik zou sideloaden is echt easy.

Ziggo app werkt niet, heb een tweet naar webcare gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikvandinteren
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-11-2020
[...]

Je kunt de ADB software ook aansturen via de terminal in OSX. Ik weet niet meer uit mijn hoofd hoe ik het heb gedaan, maar het is mij gelukt met OSX.

In ieder geval de benodigde software downloaden van de Android developer site. Ik dacht dat je die in je library van OSX ergens moet zetten. Dan kun je 'm aansturen via de terminal en de OTA sideloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Binnen een paar dagen een werkende Ziggo TV App op Andoid beloven ze :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Laatst online: 17-10 08:51
Hier staat dat OTA updates al lang begonnen zijn, of lees ik het verkeerd?

https://productforums.goo.../f1EOEtihDxI/ML2h-eg5Bm4J

Heb net een 32Gb Nexus 5 binnen dus voor ik hem in gebruik neem zet ik er net zo lief meteen 5.1 op. Tot die tijd ligt hij nog zonder sim (of moet er een sim in om in aanmerking te komen voor OTA naar lolli?)

[ Voor 17% gewijzigd door Stefke op 14-01-2015 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:38
Er wordt hier steeds gesproken over 5.1, maar het gaat natuurlijk om 5.0.1.
En die OTA is al 2 maanden beschikbaar inderdaad, al worden er meerdere problemen gemeld, vooral hier.

Zelf heb ik mijn update gewoon met Fastboot erop geflashed :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Laatst online: 17-10 08:51
Ja ik had de pagina met factorysims ook gevonden, dan ga ik dat denk ik maar doen. Ziet er niet al te moeilijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Deaken
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 17:14

The Deaken

Nexus

Pfff, ik krijg het niet voor elkaar 5.0.1 erop te krijgen. Heb zelf 5.0 erop gezet via fastboot en hem ook geroot. De OTA update doet het niet en ook handmatig updaten naar 5.0.1 wil niet (/system/bin/install-recovery.sh has unexpected contents. E:Error in /sideload/package.zip (status 7))
Heeft dit nou te maken met het feit dat ik geroot heb? Hoe kan ik unrooten, ik heb al geprobeerd middels "HideMyRoot" maar dat werkt niet.

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

Pagina: 1 ... 105 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.