Waarom doe je niet hetzelfde maar dan met 5.0.1 factory image?The Deaken schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 15:11:
Heb zelf 5.0 erop gezet via fastboot en hem ook geroot.
Zelfde methode, maar dan even de file 'userdata' uit de image halen en opnieuw zippen.Trezzahn schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:26:
[...]
Hoe regel/fix ik dit in de toekomst? Heb begrepen dat ik nu, vanwege root, geen update OTA meer kan ontvangen. Kan ik dan dezelfde tutorial(video op youtube) volgen? Als ik dan naar 5.0.2 ga, wil ik niet alle data kwijt raken maar gewoon 5.0.2 erop kunnen zetten. Dus zonder data verlies.
Dat was ik zelf vannacht dus mooi vergeten te doen

Gelukkig had ik in ieder geval mijn foto's recent nog gebackupped.
Hier vragen heeft geen zin, wij werken namelijk niet voor Google. Elke keer weer vragen wordt dus ook niet op prijs gesteld.eL_Jay schreef op maandag 12 januari 2015 @ 10:00:
[...]
Wellicht heb je het woord volledig gemist? Hier iig nog steeds geen OTA.
Sorry, maar totdat ik een OTA heb blijf ik het hier wekelijks vragen. (ik weiger te sideloaden).Misschien dat ie hier eindelijk komt als ik volgende maand van knip, hou het netjes naar tele2 overstap.
[ Voor 3% gewijzigd door The Wizard op 15-01-2015 07:59 ]
Hoe heb je geroot? Heb je een custom recovery erop staan?The Deaken schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 15:11:
Pfff, ik krijg het niet voor elkaar 5.0.1 erop te krijgen. Heb zelf 5.0 erop gezet via fastboot en hem ook geroot. De OTA update doet het niet en ook handmatig updaten naar 5.0.1 wil niet (/system/bin/install-recovery.sh has unexpected contents. E:Error in /sideload/package.zip (status 7))
Heeft dit nou te maken met het feit dat ik geroot heb? Hoe kan ik unrooten, ik heb al geprobeerd middels "HideMyRoot" maar dat werkt niet.
Zet dan middels het commando 'fastboot flash recovery <recovery.img>' eerst weer de recovery van 5.0.0 op je toestel. Daarmee verlies je geen userdata. Hierna kan je sideloaden
Je moet daarna echter weer je custom recovery er weer op zetten
HideMyRoot is iets wat binnen Android de root-toegang onzichtbaar maakt. Het flashen en sideloaden zijn processen die voordat Android opgestart is gedaan worden.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Heel vreemd! ik heb 3 dagen geleden mijn telefoon geupdate van 4.4 (stock) naar 5.0 dmv sideloaden. Toen ik daarna controleerde op updates stond 5.01 voor me klaar! Blijf het wel vreemd vinden dat ik die van kitkat --> lollipop niet OTA kan krijgen maar van 5.0 --> 5.01 wel.The Deaken schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 15:11:
Pfff, ik krijg het niet voor elkaar 5.0.1 erop te krijgen. Heb zelf 5.0 erop gezet via fastboot en hem ook geroot. De OTA update doet het niet en ook handmatig updaten naar 5.0.1 wil niet (/system/bin/install-recovery.sh has unexpected contents. E:Error in /sideload/package.zip (status 7))
Heeft dit nou te maken met het feit dat ik geroot heb? Hoe kan ik unrooten, ik heb al geprobeerd middels "HideMyRoot" maar dat werkt niet.
Heb net via deze link https://developers.google.com/android/nexus/images 5.0 geinstalleerd, kreeg vrijwel direct na het opstarten een update voor 5.0.1 binnen.
Ziet er mooi uit, het eerste wat ik zie van Android 5
waarom heb je niet via dezelfde link direct 5.0.1 geïnstalleerd?stefijn schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 19:52:
Heb net via deze link https://developers.google.com/android/nexus/images 5.0 geinstalleerd, kreeg vrijwel direct na het opstarten een update voor 5.0.1 binnen.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Succes, na je overstappen gebeurt ook niks.eL_Jay schreef op maandag 12 januari 2015 @ 10:00:
[...]
Wellicht heb je het woord volledig gemist? Hier iig nog steeds geen OTA.
Sorry, maar totdat ik een OTA heb blijf ik het hier wekelijks vragen. (ik weiger te sideloaden).Misschien dat ie hier eindelijk komt als ik volgende maand van Knip, hou het netjes naar tele2 overstap.
Verder, als je geen OTA krijgt en je weigert te sideloaden, zeur niet het is alsof je weigert je telefoon op te laden omdat het moet.
[ Voor 2% gewijzigd door The Wizard op 15-01-2015 07:59 ]
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
[ Voor 4% gewijzigd door The Wizard op 15-01-2015 10:38 ]
Heb deze vraag al eens gesteld ,maar is er al een oplossing.
Is het al mogelijk als je patroon gebruikt bij beveiliging dat als je het scherm aanzet dat je onmiddelijk in patroon komt,nu moet je eerst nog vegen ?
Of bestaat er een app voor ,want sinds met 5.0 gaat dit niet meer.
Is het al mogelijk als je patroon gebruikt bij beveiliging dat als je het scherm aanzet dat je onmiddelijk in patroon komt,nu moet je eerst nog vegen ?
Als ik zo een beetje rondkijk op XDA vind ik niet direct een oplossing. Alleen smart-lock aanzetten, maar hierdoor los je het swipen eigenlijk niet op.1475paul schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 16:54:
Heb deze vraag al eens gesteld ,maar is er al een oplossing.
Het is aan de andere kant wel logisch, je kunt nu notificaties lezen voordat je de telefoon helemaal moet unlocken.

Sinds eergisteren heb ik problemen met men batterij, een enorme battery drain. Door een combinatie van: google play-services, android-systeem en android besturingssysteem. Telefoon opnieuw opstarten en kloten met de instelling qua locatie helpt niet. Heeft iemand een andere oplossing?
Eergisteren is men google app ook geüpdatet. Men nexus 5 draait nu ook op:
Andriod 5.0.1
Google app 4.1.24.1672412
Google play-services 6.5.99
Hartelijk dank voor jullie hulp!
[ Voor 7% gewijzigd door Bobbje op 15-01-2015 22:34 ]
Verwijderd
Het lijkt erop dat het slechte mobiele netwerksignaal de schuldige is.Bobbje schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 20:05:
[afbeelding]Goedenavond,
Sinds eergisteren heb ik problemen met men batterij, een enorme battery drain. Door een combinatie van: google play-services, android-systeem en android besturingssysteem. Telefoon opnieuw opstarten en kloten met de instelling qua locatie helpt niet. Heeft iemand een andere oplossing?
Eergisteren is men google app ook geüpdatet. Men nexus 5 draait nu ook op:
Andriod 5.0.1
Google app 4.1.24.1672412
Google play-services 6.5.99
Hartelijk dank voor jullie hulp!
Lijkt mij eerder te liggen aan de hoeveelheid wake locks. Volgens mij krijg je niet zo'n battery drain door enkel beroerd bereik toch?
Verwijderd
Misschien is het een combinatie van beide, want die scherpe daling in de grafiek komt aardig overeen met dat slechte signaal.J0YR1D3R schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 16:47:
Lijkt mij eerder te liggen aan de hoeveelheid wake locks. Volgens mij krijg je niet zo'n battery drain door enkel beroerd bereik toch?
Ik heb zelf ook erg slecht bereik met mijn telefoon en heb geen last van snelle dalingen in accu duur.Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 17:21:
[...]
Misschien is het een combinatie van beide, want die scherpe daling in de grafiek komt aardig overeen met dat slechte signaal.
De kans is groter dat het gewoon wakelocks zijn.
Verwijderd
Wakelock-detector werkt niet meer zonder root vanaf 4.4, weet jij een andere app die wel werkt zonder root?Mizgala28 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 18:18:
[...]
Ik heb zelf ook erg slecht bereik met mijn telefoon en heb geen last van snelle dalingen in accu duur.
De kans is groter dat het gewoon wakelocks zijn.
Helaas nietVerwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 18:28:
[...]
Wakelock-detector werkt niet meer zonder root vanaf 4.4, weet jij een andere app die wel werkt zonder root?

knip, zie eerdere Modbreak
[ Voor 90% gewijzigd door The Wizard op 19-01-2015 11:12 ]
[ Voor 95% gewijzigd door The Wizard op 19-01-2015 11:12 ]
[ Voor 91% gewijzigd door The Wizard op 19-01-2015 11:12 ]
https://powershellisfun.com
[ Voor 93% gewijzigd door The Wizard op 19-01-2015 11:12 ]
Voor een geroot toestel met een custom kernel, gebruik de Franco kernel en had ik niet vermeldt, schijnt dat niet te werken en moest alles weer naar normaal flashen voor de OTADacuuu schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 11:44:
[...]
Lijkt me een grote omweg, flash de 5.01 zonder 1 file er in, weet niet precies uit mijn hoofd welke. Maar als je even zoekt heb je binnen een paar seconden de nieuwe versie er op.
Ik heb ook idd de Franco kernel draaien, en kan niet zomaar flashen. Hoe heb jij naar normaal geflashed? (en was dat met behoud van data?)-={Fred_Perry}=- schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 11:48:
[...]
Voor een geroot toestel met een custom kernel, gebruik de Franco kernel en had ik niet vermeldt, schijnt dat niet te werken en moest alles weer naar normaal flashen voor de OTA
[ Voor 88% gewijzigd door The Wizard op 19-01-2015 11:13 ]
[ Voor 97% gewijzigd door The Wizard op 19-01-2015 11:13 ]
Bladiebla!
[ Voor 95% gewijzigd door The Wizard op 19-01-2015 11:13 ]
Ik ben nou ongeveer een maandje over op de nexus 5, hij bevalt me zeer goed. Twee dingen vallen me op is dat de batterij erg snel leeg gaat, ongeveer max 10 uur. Ook verdwijnt mijn toetsenbord soms waardoor ik me telefoon eerst moet resetten.
Ben dit topic al even aan het volgen, en ik lees over custom rom en Kernel. Wat is het verschil tussen deze twee? Ik zou graag de batterij duur van mij telefoon willen verlengen en de prestaties willen verbeteren. Welke van de twee zou ik dan nodig zijn en wat zijn goeie roms of kernels
Ben dit topic al even aan het volgen, en ik lees over custom rom en Kernel. Wat is het verschil tussen deze twee? Ik zou graag de batterij duur van mij telefoon willen verlengen en de prestaties willen verbeteren. Welke van de twee zou ik dan nodig zijn en wat zijn goeie roms of kernels
Werkte perfect
Ik heb wel het idee dat 5.0.1 iets langzamer is dan 4.4.2? Het lijkt allemaal wat minder snappy
[ Voor 49% gewijzigd door The Wizard op 19-01-2015 11:13 ]
Het is even snel, echter de animaties doen het trager aanvoelen, even de animatie schaal in ontwikkelaar opties verlagen of uitzetten.Mooneater schreef op zondag 18 januari 2015 @ 13:58:
[...]
Werkte perfect
Ik heb wel het idee dat 5.0.1 iets langzamer is dan 4.4.2? Het lijkt allemaal wat minder snappy
De XDA Wiki legt dit goed uit: http://forum.xda-develope...x.php?title=ROM-VS-KernelBen dit topic al even aan het volgen, en ik lees over custom rom en Kernel. Wat is het verschil tussen deze twee?
Ik heb ze omlaag gedraaid, en de telefoon staat nu wat langer aan (ik vermoed dat net na de installatie dingen nog op de achtergrond draaien etc), en alles voelt nu weer snappy aanMizgala28 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 15:44:
[...]
Het is even snel, echter de animaties doen het trager aanvoelen, even de animatie schaal in ontwikkelaar opties verlagen of uitzetten.
Nogmaals dank voor de link naar deze extreem simpele upgrade
Betreffende de bug waardoor mensen met hun nexus 4 en 5 niet meer kunnen bellen (nieuws: Nexus 4-gebruikers hebben problemen met bellen na Android 5.0.1-update):
https://code.google.com/p...sues/detail?id=82949#c440 heeft mij tot nu toe geholpen.
Samenvatting fix: settings > about the phone > "Build number" 8x aanklikken (activeert developer options in settings menu) > developer options > Disable "NuPlayer" (onder het knopje Media).
Meerdere mensen geven aan dat zij, na deze optie te hebben ontvinkt, meerdere dagen achter elkaar probleemloos hebben kunnen bellen. Datzelfde geldt ook voor mij.
Succes!
Edit: Na enkele dagen kan ik wederom niet meer bellen. Sorry, bovenstaand verhaal was maar een tijdelijke fix.
[ Voor 6% gewijzigd door Sjuul. op 25-01-2015 16:51 . Reden: voorgesteld fix werkt niet. ]
Goeie tip, kennis heeft er wel last van (ik dus niet ook zonder de tip).Sjuul. schreef op maandag 19 januari 2015 @ 21:36:
[...]
Betreffende de bug waardoor mensen met hun nexus 4 en 5 niet meer kunnen bellen (nieuws: Nexus 4-gebruikers hebben problemen met bellen na Android 5.0.1-update):
https://code.google.com/p...sues/detail?id=82949#c440 heeft mij tot nu toe geholpen.
Samenvatting fix: settings > about the phone > "Build number" 8x aanklikken (activeert developer options in settings menu) > developer options > Disable "NuPlayer" (onder het knopje Media).
Meerdere mensen geven aan dat zij, na deze optie te hebben ontvinkt, meerdere dagen achter elkaar probleemloos hebben kunnen bellen. Datzelfde geldt ook voor mij.
Succes!
Hij heeft z'n telefoon ondertussen al terug van reparatie.
Iemand anders waarvan de aan/uit-knop vastzat ook.
Beiden zijn de moederbord en achterkant vervangen.
Ik heb sinds een week een Nexus 5 32Gb en daar Android 5 op gezet. Nu zie ik een voor mij nieuwe functie "cast".
Ik kan een verbinding opzetten met mijn Samsung ES7000 TV maar geen idee hoe ik daar beeld op krijg.
https://support.google.com/nexus/answer/2865484?hl=en
Hieruit denk ik op te maken dat ik eigenljik een Chromecast zou moeten hebben (dan werkt het zeker bedoel ik), maar ik vraag mij af waarom ik een verbinding op kan zetten met mijn TV als dat dan uiteindelijk niet ondersteund wordt?
Ik kan een verbinding opzetten met mijn Samsung ES7000 TV maar geen idee hoe ik daar beeld op krijg.
https://support.google.com/nexus/answer/2865484?hl=en
Hieruit denk ik op te maken dat ik eigenljik een Chromecast zou moeten hebben (dan werkt het zeker bedoel ik), maar ik vraag mij af waarom ik een verbinding op kan zetten met mijn TV als dat dan uiteindelijk niet ondersteund wordt?
Op mijn sony krijg ik het niet aan de praat, maar op de Samsung wel, het duurde even voordat de tv in het lijstje op de telefoon verscheen, maar als ie daar staat behoef je alleen de tv te kiezen en het gaat goed. Op de tv kan je ook de juiste source kiezen
Zijn er meer mensen die sinds de 5.0 / 5.01 update problemen hebben met het versturen van berichten via Whatsapp?
Sommige berichten blijven op het klokje hangen en krijgen geen vinkje (komen ook niet aan bij de ontvanger). Ook later niet als ik opnieuw verbinding maak of reboot ofzo. Er is ook geen mogelijkheid de berichten opnieuw te verzenden...
Sommige berichten blijven op het klokje hangen en krijgen geen vinkje (komen ook niet aan bij de ontvanger). Ook later niet als ik opnieuw verbinding maak of reboot ofzo. Er is ook geen mogelijkheid de berichten opnieuw te verzenden...
Maar moet je telefoon/cast dan verschijnen in de lijst met bronnen? Daar zie ik niks.Prulleman schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:08:
Op mijn sony krijg ik het niet aan de praat, maar op de Samsung wel, het duurde even voordat de tv in het lijstje op de telefoon verscheen, maar als ie daar staat behoef je alleen de tv te kiezen en het gaat goed. Op de tv kan je ook de juiste source kiezen
Mijn TV verscheen direct
Ik weet niet welke content je wilt streamen naar je tv, maar ik kan je anders AllCast of LocalCast aanraden. Ik gebruik de eerste voornamelijk om video content te streamen van mijn NAS naar mijn SmartTV.stefijn schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:42:
[...]
Maar moet je telefoon/cast dan verschijnen in de lijst met bronnen? Daar zie ik niks.
Mijn TV verscheen direct
"That's what I do. I drink and I know things."
misschien moet je het de eerste keer via het menu van de tv doen, volgens mij heb ik het via deze "guide" gedaan:stefijn schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:42:
[...]
Maar moet je telefoon/cast dan verschijnen in de lijst met bronnen? Daar zie ik niks.
Mijn TV verscheen direct
http://techtter.blogspot....t-nexus-5-to-samsung.html
die stappen doorlopen en het beeld van je telefoon verschijnt op je tv, vervolgens stond screen mirror ook in het lijstje sources.TV remote control or from Menu ->Network -> AllShare Settings ->Screen Mirroring. After selecting this option your TV is ready to connect any wireless device that compatible with screen casting option. See image below.
Potentieel een Android probleem maar ik begin even hier:
Ik krijg de Spotify knoppen maar niet op mijn lock-screen...!?
Hebben meer mensen hier last van? Ik heb een passcode ingesteld en heel soms zie ik hem wel maar meestal niet. Andere apps, bijv Yatse, lukt het wel om dit altijd te tonen op het lockscreen.
Android 4.4.4 overigens (en daar blijf ik even bij, lees ik hier
)
Edit: ik zie nu dat het iets met de notificatie instellingen te maken kan hebben
Gaan we ff proberen.
Hebben meer mensen hier last van? Ik heb een passcode ingesteld en heel soms zie ik hem wel maar meestal niet. Andere apps, bijv Yatse, lukt het wel om dit altijd te tonen op het lockscreen.
Android 4.4.4 overigens (en daar blijf ik even bij, lees ik hier
Edit: ik zie nu dat het iets met de notificatie instellingen te maken kan hebben

[ Voor 12% gewijzigd door Dzine op 20-01-2015 15:09 . Reden: Niet goed genoeg op tweakers zoeken... ]
Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....
Ik gebruik voor snacht's de 'prioriteit' modus. Zodat enkel telefoonoproepen doorkomen.
Echter ik krijg wel nog meldingen van Facebook Messenger door. Niet van de Facebook app maar enkel van Messenger. Kan ik dat ook ergens instellingen dat deze geen geluid afspelen tijdens de prioriteitsmodus?
Echter ik krijg wel nog meldingen van Facebook Messenger door. Niet van de Facebook app maar enkel van Messenger. Kan ik dat ook ergens instellingen dat deze geen geluid afspelen tijdens de prioriteitsmodus?
Dit is het nadeel van priority modes t.o.v. de "oude" silent mode: apps mogen zelf bepalen of ze toch geluid kunnen maken, ondanks priority mode. Sommige vinden dit het probleem van de apps, ik vind dat Android dit moet bepalen. Het OS moet de gebruiker beschermen tegen apps die zich misdragen.Tazmanian79 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 09:12:
Ik gebruik voor snacht's de 'prioriteit' modus. Zodat enkel telefoonoproepen doorkomen.
Meer info hier en hier.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Wat vreemd is, bij iOS kan dat vanaf dag 1 meteen goed, vraag mij dan af wat google hier anders deed dat apps dit zelf bepalen.jelmervos schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 09:23:
[...]
Dit is het nadeel van priority modes t.o.v. de "oude" silent mode: apps mogen zelf bepalen of ze toch geluid kunnen maken, ondanks priority mode. Sommige vinden dit het probleem van de apps, ik vind dat Android dit moet bepalen. Het OS moet de gebruiker beschermen tegen apps die zich misdragen.
Meer info hier en hier.
Heeft te maken met de oude api die ze nog gebruiken, what's app deed dat tot begin deze week ook nog.
Hmm...niks te zien van Mirroring bij Allshare settingsPrulleman schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:48:
[...]
misschien moet je het de eerste keer via het menu van de tv doen, volgens mij heb ik het via deze "guide" gedaan:
http://techtter.blogspot....t-nexus-5-to-samsung.html
[...]
die stappen doorlopen en het beeld van je telefoon verschijnt op je tv, vervolgens stond screen mirror ook in het lijstje sources.
Notificatie aanzetten was niet de oplossing.. Iemand ideeen hierover? Spotify is geupdate natuurlijk.Dzine schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 15:06:
Privacy Gevoelige notificaties inschakelen? Maybe dat het daarmee te maken heeft, lijkt me wel vreemd though.Dzine schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 12:39:
[...]
Notificatie aanzetten was niet de oplossing.. Iemand ideeen hierover? Spotify is geupdate natuurlijk.
Ongelooflijk dat er bijna een maand is verstreken nadat Google de memory leak bug bevestigde en er nog geen Google fix is. Geldt zowel voor de N5 als de N6 maar de laatste heeft er ivm meer RAM minder last van...
Heb er zelf nog steeds last van, alleen het wordt steeds erger, in eerste instantie was iedere week herstarten genoeg, nu moet ik om de 2 a 3 dagen herstarten.Roost schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 15:08:
Ongelooflijk dat er bijna een maand is verstreken nadat Google de memory leak bug bevestigde en er nog geen Google fix is. Geldt zowel voor de N5 als de N6 maar de laatste heeft er ivm meer RAM minder last van...
Sinds gisteren doet mijn Nexus raar. Het lijkt alsof de powerbutton soms blijft 'hangen'. Na het locken van de telefoon komt het scherm weer aan en verschijnt af en toe het power menu. Ook wordt de telefoon af en toe zomaar uitgeschakeld. Op Google is er helaas ook het een en ander over te vinden. Ik word hier niet vrolijk van... Dit ziet er uit als een gevalletje terug naar de winkel, of niet?
Heb ik ook last van inderdaad, overweeg ook om 'm binnenkort op te sturen voor reparatie.
Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo
Had op een gegeven moment vaak last dat Apps niet wilde opstarten. Kreeg meteen een melding tijdens het starten va neen app. :" App is gestopt" En 3 x proberen en hij deed het weer.
Vanochtend is eindelijk 5.0.1 via OTA aangekomen en heb die meteen geinstalleerd. Hopelijk gaat de baterij wat langer mee en crachen Apps niet meer zo vaak.
Vanochtend is eindelijk 5.0.1 via OTA aangekomen en heb die meteen geinstalleerd. Hopelijk gaat de baterij wat langer mee en crachen Apps niet meer zo vaak.
By 1dayfly hebben ze nu een USB-oplader voor in de auto:
Heeft mijn Nexus 5 daar iets aan? Aan die 2,4A bedoel ik dan.Beschikt over een 1.5A- en 2.4A-uitgang
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Verwijderd
Vanochtend was het eindelijk zover. Ik kreeg de update naar android 5. De installatie was vrij snel klaar maar na de laatste reboot blijft het scherm uren hangen op de bewegende gekleurde google balletjes. Opnieuw uit en aan doen helpt ook niet.
Ik heb geen idee wat ik nu nog kan doen om mijn telefoon weer werkend te krijgen. Mijn leven voelt leeg
update! Misschien vergis ik mij maar ik dacht toch echt whatssapp geluiden te horen terwijl de balletjes onvermoeid rondjes draaien.....
Ik heb geen idee wat ik nu nog kan doen om mijn telefoon weer werkend te krijgen. Mijn leven voelt leeg
update! Misschien vergis ik mij maar ik dacht toch echt whatssapp geluiden te horen terwijl de balletjes onvermoeid rondjes draaien.....
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2015 12:33 ]
"Het updateproces naar Android 5.0 Lollipop voor onder andere de Nexus 5 heeft geen schoonheidsprijs verdiend. Nadat deze eerder weer was stopgezet, lijkt nu de volgende batch uitgerold te worden." aldus Androidworld.nl
Hopen dat de uitrol nu wel netjes gaat verlopen, al had ik totaal geen problemen.
Edit: Verkeerde topic
Hopen dat de uitrol nu wel netjes gaat verlopen, al had ik totaal geen problemen.
Edit: Verkeerde topic
[ Voor 4% gewijzigd door -Bas op 23-01-2015 13:16 ]
Geduld is een schone zaak. Opstarten na een update duurt altijd een goede 5 minuten. Hem uit en dan weer aanzetten kan je telefoon in sommige gevallen bricken.Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:28:
Vanochtend was het eindelijk zover. Ik kreeg de update naar android 5. De installatie was vrij snel klaar maar na de laatste reboot blijft het scherm uren hangen op de bewegende gekleurde google balletjes. Opnieuw uit en aan doen helpt ook niet.
Ik heb vanmorgen dan ook eindelijk de lang verwachte update naar Android 5.01 gekregen. Ik zat nog steeds op 4.4.4 wat op zich geen straf was, maar ik was ondertussen toch wel erg benieuwd.
Ik moet zeggen dat het tot nu toe redelijk tegen valt. Er zijn uiteraard veel voordelen, maar de nadelen wegen toch altijd net iets zwaarder. Hopelijk worden die kleine ergernissen snel opgelost in een volgende update. Ik heb in ieder geval 1 vraag waar ik het antwoord niet zo snel van kon vinden.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat men niet vanaf mijn lockscreen wifi en mobiele data kan in- en uitschakelen? Ik vind dit een serieus beveiligingsprobleem. Als mijn telefoon gestolen wordt heb ik mobiel internet nodig om hem te kunnen vinden en de dief kan dat nu eenvoudig uitschakelen.
Ik moet zeggen dat het tot nu toe redelijk tegen valt. Er zijn uiteraard veel voordelen, maar de nadelen wegen toch altijd net iets zwaarder. Hopelijk worden die kleine ergernissen snel opgelost in een volgende update. Ik heb in ieder geval 1 vraag waar ik het antwoord niet zo snel van kon vinden.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat men niet vanaf mijn lockscreen wifi en mobiele data kan in- en uitschakelen? Ik vind dit een serieus beveiligingsprobleem. Als mijn telefoon gestolen wordt heb ik mobiel internet nodig om hem te kunnen vinden en de dief kan dat nu eenvoudig uitschakelen.
Inderdaad, wifi kan uitgezet worden, nog niet zo'n probleem en hij kan in vliegmodus gezet worden, dat is wel serieus...3raser schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 14:00:
Ik vind met wat searchches op google hier eigenlijk ook niets over.
Verwijderd
Ik ben mijn telefoon echt langer de tijd gegeven. Eerst naar schatting een half uur en later op de dag zelfs 2 uur. Inmiddels een reset gedaan waar ik aardig van baal. Veel foto's/filmpjes verloren van o.a. mijn dochterje.Tigerblood schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 13:57:
[...]
Geduld is een schone zaak. Opstarten na een update duurt altijd een goede 5 minuten. Hem uit en dan weer aanzetten kan je telefoon in sommige gevallen bricken.
Inmiddels doet mijn telefoon het weer en ben ik weer even zoet met het instellen van mijn voorkeursinstellingen voor apps etc.
Er doet zich hierbij een ander vreemd probleem voor.
Mijn telefoon vindt zo'n beetje alle draadloze netwerken van de hele buurt maar die van mij niet. De router staat gewoon aan en tijdens het typen van dit bericht is mijn laptop gewoon verbonden met datzelfde netwerk. Weet iemand wat ik kan doen om dit probleem weer op te lossen.......?
Het kan niet uit, dat is het probleem.3raser schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 14:00:
Ik heb vanmorgen dan ook eindelijk de lang verwachte update naar Android 5.01 gekregen. Ik zat nog steeds op 4.4.4 wat op zich geen straf was, maar ik was ondertussen toch wel erg benieuwd.
Apart genoeg.
Vanochtend de update naar Android 5.0.1 geïnstalleerd. Wat me opvalt is dat de notificatie led ineens groen is terwijl die onder Android 4.4.4 wittig was van kleur. Hebben jullie dat ook? Vind 'm vrij lelijk trouwens nu die groen is.
Ben overigens wel blij met dat je nu makkelijk de device rotation kan locken via de notification drawer
Ben overigens wel blij met dat je nu makkelijk de device rotation kan locken via de notification drawer
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Staat in de router soms SSID uitzenden op uit of staat de router op kanaal 12 of 13 in de 2,4 Ghz band? Al denk ik dat het 2e n.v.t. is op een Nexus 5. Ook al de router uitgezet en een minuut de stekker uit het stopcontact gehad?Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 15:14:
[...]
Mijn telefoon vindt zo'n beetje alle draadloze netwerken van de hele buurt maar die van mij niet. De router staat gewoon aan en tijdens het typen van dit bericht is mijn laptop gewoon verbonden met datzelfde netwerk. Weet iemand wat ik kan doen om dit probleem weer op te lossen.......?
Vanochtend ook de update gehad naar versie 5. Klopt het dat de standaard email client widget verwijderd is, en we nu de gmail widget moeten gebruiken?
Ik kan in deze widget maar 1 exchange account kiezen om te tonen, terwijl de oude gewoon meerdere exchange accounts in 1 widget kon laten zien... Is hier een oplossing voor?
Ik kan in deze widget maar 1 exchange account kiezen om te tonen, terwijl de oude gewoon meerdere exchange accounts in 1 widget kon laten zien... Is hier een oplossing voor?
Kan iemand mij uitleggen waarom 5.0.1 nu toch weer naar de Nexus 5 wordt uitgerold terwijl hier duidelijk de memory leak bug in aanwezig is? Zou dit betekenen dat een snelle fix niet te verwachten is? Of is het misschien wel in deze batch opgelost? Ben heel benieuwd!
Is er met 5.0.1 nog noodzaak voor LED manager-achtige tools?Kingofthemall schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 15:22:
Vanochtend de update naar Android 5.0.1 geïnstalleerd. Wat me opvalt is dat de notificatie led ineens groen is terwijl die onder Android 4.4.4 wittig was van kleur. Hebben jullie dat ook? Vind 'm vrij lelijk trouwens nu die groen is.
Ik vind het trouwens irritant dat je vanaf je lock screen nu niet meer kunt zien welke applicaties notificaties hebben gestuurd. je kunt of het halve bericht gelijk lezen (dat wil ik niet) of niks...
Nederlands is makkelijker als je denkt
Er zijn volgens mij 3 opties.SeatRider schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 15:48:
[...]
Ik vind het trouwens irritant dat je vanaf je lock screen nu niet meer kunt zien welke applicaties notificaties hebben gestuurd. je kunt of het halve bericht gelijk lezen (dat wil ik niet) of niks...
- Show all notification content
- Hide sensitive notification content
- Don't show notification content at all
Prima.
Heb ik vaker gehad! Wat bij mij altijd helpt, je toestel even op flightmode zetten en weer uitschakelen. Daarna vindt mijn toestel altijd mijn WiFi netwerk.peptalk schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 15:23:
[...]
Staat in de router soms SSID uitzenden op uit of staat de router op kanaal 12 of 13 in de 2,4 Ghz band? Al denk ik dat het 2e n.v.t. is op een Nexus 5. Ook al de router uitgezet en een minuut de stekker uit het stopcontact gehad?
light flow is helemaal compatibleSeatRider schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 15:48:
[...]
Is er met 5.0.1 nog noodzaak voor LED manager-achtige tools?
Sinds vanochtend 5.0.1 erop staan. Heel tevreden over, buiten 1 dingetje. De Photo's app komt twee keer voor in mijn app drawer. Niet een ramp, maar aan dit soort dingen irriteer ik me mateloos. Als ik het internet rondspeur kom ik alleen terecht bij developers waarbij hun eigen app tweemaal in de drawer komt, geen Google apps.
Iemand een idee?
Iemand een idee?

Hoe kunnen de foto's weg zijn dan? Die staan toch op de intere SD card? Flink balen zeg ...Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 15:14:
[...]
Ik ben mijn telefoon echt langer de tijd gegeven. Eerst naar schatting een half uur en later op de dag zelfs 2 uur. Inmiddels een reset gedaan waar ik aardig van baal. Veel foto's/filmpjes verloren van o.a. mijn dochterje.
Dat geloof ik, maar doet de LED ook nuttige dingen zonder third party tools als LED manager of Light Flow?
Nederlands is makkelijker als je denkt
Ik heb het ook! Ik denk dat ze de Gallery app hebben omgebouwd. Die gebruikte ik omdat ik die prettiger vond maar die is nu verdwenen...Sagaris schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 16:02:
Sinds vanochtend 5.0.1 erop staan. Heel tevreden over, buiten 1 dingetje. De Photo's app komt twee keer voor in mijn app drawer.
Iemand een idee?
[afbeelding]

In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
o sorry, vraag verkeerd gelezen.. ja als je meer wilt dan is het nog steeds nodig, met stock lollipop kan je niks instellen (afgezien van een enkele app waarbij de app het regelt zoals whatsapp, maar andere ken ik ook niet)SeatRider schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 16:27:
[...]
Dat geloof ik, maar doet de LED ook nuttige dingen zonder third party tools als LED manager of Light Flow?
Ah yes, logisch. De Gallery app hebben ze inderdaad weggehaald.Kingofthemall schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 16:38:
[...]
Ik heb het ook! Ik denk dat ze de Gallery app hebben omgebouwd. Die gebruikte ik omdat ik die prettiger vond maar die is nu verdwenen...
Ja, die gallery sorteert bijv. niet in diverse submappen... niet handig. Ik heb de gallery van Cyanogenmod geinstalleerd via play
Hide sensitive notification content is voor hem dus het beste, dan zie je dat je een notificatie hebt maar niet wat de inhoud hiervan is.tikkietrugjaap schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 15:51:
[...]
Er zijn volgens mij 3 opties.
- Show all notification content
- Hide sensitive notification content
- Don't show notification content at all
Is nu Google+ Foto's geworden.Sagaris schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 16:53:
[...]
Ah yes, logisch. De Gallery app hebben ze inderdaad weggehaald.
hehe vandaag eindelijk de 5.0.1. OTA gekregen. Eindelijk kunnen upgraden vanaf 4.4.4
Je kan hem sideloaden, dat heb ik gedaan zodat de edit functie ook werkt.Sagaris schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 16:53:
[...]
Ah yes, logisch. De Gallery app hebben ze inderdaad weggehaald.
Verwijderd
Mijn telefoon vindt het netwerk weer! Thanks, ook jij peptalk, voor je reactie.agoNITE schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 15:51:
[...]
Heb ik vaker gehad! Wat bij mij altijd helpt, je toestel even op flightmode zetten en weer uitschakelen. Daarna vindt mijn toestel altijd mijn WiFi netwerk.
Verwijderd
Als die op de interne SD kaart stonden, had ik alle foto's toch weer moeten kunnen zien in de gallery?Unknown Alien schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 16:11:
[...]
Hoe kunnen de foto's weg zijn dan? Die staan toch op de intere SD card? Flink balen zeg ...
ook eens gehad, volgens mij al een bij kitkat(vanaf jelly bean). Maar factory reset zou het moeten verhelpen.Sagaris schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 16:02:
Sinds vanochtend 5.0.1 erop staan. Heel tevreden over, buiten 1 dingetje. De Photo's app komt twee keer voor in mijn app drawer. Niet een ramp, maar aan dit soort dingen irriteer ik me mateloos. Als ik het internet rondspeur kom ik alleen terecht bij developers waarbij hun eigen app tweemaal in de drawer komt, geen Google apps.
Iemand een idee?
[afbeelding]
Thanks. Dat is het me niet waard, dan maar 2 Photos icoontjes in mijn app drawer. Thanks guys!Megupe schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 20:12:
[...]
ook eens gehad, volgens mij al een bij kitkat(vanaf jelly bean). Maar factory reset zou het moeten verhelpen.
Je kan ook in de app drawer de Photos icoon naar boven naar app-info slepen en die zo uitschakelen.Sagaris schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 20:59:
[...]
Thanks. Dat is het me niet waard, dan maar 2 Photos icoontjes in mijn app drawer. Thanks guys!
Dat deed ik, Google+ staat uit en Photos gebruik ik niet omdat ik Gallery heb gesideloadt.
[ Voor 12% gewijzigd door Mizgala28 op 23-01-2015 21:24 ]
Of ik kan dat doen, thanks! Fixed. ^^Mizgala28 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 21:23:
[...]
Je kan ook in de app drawer de Photos icoon naar boven naar app-info slepen en die zo uitschakelen.
Dat deed ik, Google+ staat uit en Photos gebruik ik niet omdat ik Gallery heb gesideloadt.
De oplossing gevonden na lang zoeken!djmelvee schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:50:
[...]
Privacy Gevoelige notificaties inschakelen? Maybe dat het daarmee te maken heeft, lijkt me wel vreemd though.
Apps die je headset buttons beheren waren de schuldige. Ajays en Headset remote app verwijderd (een gebruikte ik om mijn iphone headset te kunnen gebruiken..) en daarmee was alles opgelost en het lockscreen weer gewoon.
En het mooie is dat de remote in de headset het nog goed doet
Begrijp ik het nu goed als ik zeg dat het grote voordeel van de Nexus line, altijd als eerste het nieuwste OS, nu eigenlijk behoorlijk is achterhaald ?
Als ik zie wat een gedoe het oplevert en wat voor zijsprongen er gemaakt moeten worden door gebruikers dan heb ik liever gewoon weer een 'schil' waarbij ik zelf kan bepalen welke icons wat en waar staan en ze ook kan hiden/ophalen wanneer ik wil .....
Sorry jongens, ben gefrustreerd dankzij de N5 en de matige updates.
Als ik zie wat een gedoe het oplevert en wat voor zijsprongen er gemaakt moeten worden door gebruikers dan heb ik liever gewoon weer een 'schil' waarbij ik zelf kan bepalen welke icons wat en waar staan en ze ook kan hiden/ophalen wanneer ik wil .....
Zover ik het begrijp is de N5 nog altijd zo goed als de eerste die het nieuwste OS heeft gekregen. Het aantal telefoons die geen stock android draaien en een update voor lollipop hebben is vrij beperkt.Bomberman71 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 20:47:
Begrijp ik het nu goed als ik zeg dat het grote voordeel van de Nexus line, altijd als eerste het nieuwste OS, nu eigenlijk behoorlijk is achterhaald ?
Met andere woorden het voordeel bestaat nog steeds. Uiteraard hoe het nu is gegaan met alle bugs en dergelijke verdient geen schoonheidsprijs. Al valt er ook wel iets voor te zeggen dat ze het op deze manier uitrollen, en als je perse direct de laatste update wilt dan is sideloaden ook maar een kleine moeite.
Als je liever een schil hebt waarbij je zelf kan alles kan bepalen dan zijn er genoeg custom roms waarmee dat kan, maar dat staat volgens mij compleet los van updates naar het nieuwste OS.
HHmmm zou je zeggen. En als je de foon op je PC aansluit en dan browsed naar de DCIM directorie?Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 19:20:
[...]
Als die op de interne SD kaart stonden, had ik alle foto's toch weer moeten kunnen zien in de gallery?
Browsen is met 5.0.1. wel erg traag geworden (chrome browser).
Zowel op wifi als cellular heb ik eerst zeker 10 sec extra buffering oid voor een simpele pagina als wikipedia.
Filmpjes kijken is helemaal een crime aangezien dit oploopt tot 2 minuten buffering
Overigens zijn de wifi problemen die ik met 4.4.4. had gelukkig wel verleden tijd.:)
Zowel op wifi als cellular heb ik eerst zeker 10 sec extra buffering oid voor een simpele pagina als wikipedia.
Filmpjes kijken is helemaal een crime aangezien dit oploopt tot 2 minuten buffering
Overigens zijn de wifi problemen die ik met 4.4.4. had gelukkig wel verleden tijd.:)
[ Voor 14% gewijzigd door eL_Jay op 26-01-2015 09:33 ]
Ik heb dit ook getest op oudere android versies, en daar lijkt het niet te kunnen. Dit is dus blijkbaar nieuws in Android 5. Ik vind het een hele slechte (en onveilige) feature.peptalk schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 14:28:
[...]
Inderdaad, wifi kan uitgezet worden, nog niet zo'n probleem en hij kan in vliegmodus gezet worden, dat is wel serieus...
Ik vind met wat searchches op google hier eigenlijk ook niets over.
reboot je modem en telefoon eens, kijk ook eens met wifi analyser of je wel een gunstig kanaal gebruikt, heb je het op meerdere wifi netwerken getest? ik heb dit probleem namelijk niet,eL_Jay schreef op maandag 26 januari 2015 @ 09:33:
Browsen is met 5.0.1. wel erg traag geworden (chrome browser).
heb je het normale OTA proces gevolgd of handmatig geupdate? wellicht is je radio firmware blijven hangen op een oude versie?
[ Voor 9% gewijzigd door Prulleman op 26-01-2015 11:49 ]
Normale OTA, Wifi bereik thuis is significant beter (waar ik er op 4.4.4. nogal eens afgekickt werd). Dus de firmware is iig nieuw. Enige nadeel is echt de lag die ik overal ervaar (thuis- adsl, maat-kabel/power, werk-glasvezel, 3g-cellulair)Prulleman schreef op maandag 26 januari 2015 @ 11:48:
[...]
reboot je modem en telefoon eens, kijk ook eens met wifi analyser of je wel een gunstig kanaal gebruikt, heb je het op meerdere wifi netwerken getest? ik heb dit probleem namelijk niet,
heb je het normale OTA proces gevolgd of handmatig geupdate? wellicht is je radio firmware blijven hangen op een oude versie?
Ik heb sinds gisteravond een probleem met mijn nexus 5.
Als ik het scherm aanzet gaat hij vanzelf dingen aanklikken. Het begon eerst toen ik hem alleen aan de lader had, maar vandaag doet ie het ook als hij niet aan de lader zit.
Nu is mijn mobiel dus vrijwel onbruikbaar en soms doet ie het normaal.
Hebben meer mensen hier last van gehad en zo ja een oplossing voor dit probleem?
Ik heb trouwens android 5.0.1
Als ik het scherm aanzet gaat hij vanzelf dingen aanklikken. Het begon eerst toen ik hem alleen aan de lader had, maar vandaag doet ie het ook als hij niet aan de lader zit.
Nu is mijn mobiel dus vrijwel onbruikbaar en soms doet ie het normaal.
Hebben meer mensen hier last van gehad en zo ja een oplossing voor dit probleem?
Ik heb trouwens android 5.0.1
Dit topic is gesloten.
Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.
Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.
Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.
Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.
Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.
Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.
Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.
Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.
Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.