[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 107 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.237 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DannySchreurs schreef op maandag 26 januari 2015 @ 23:33:
Ik heb sinds gisteravond een probleem met mijn nexus 5.
Als ik het scherm aanzet gaat hij vanzelf dingen aanklikken. Het begon eerst toen ik hem alleen aan de lader had, maar vandaag doet ie het ook als hij niet aan de lader zit.
Nu is mijn mobiel dus vrijwel onbruikbaar en soms doet ie het normaal.
Hebben meer mensen hier last van gehad en zo ja een oplossing voor dit probleem?
Ik heb trouwens android 5.0.1
Dat wordt vaak veroorzaakt door (goedkope) chinese opladers. Is meestal wel weg nadat je de lader loskoppelt, heb je de telefoon al aan en uit gezet? Eigenlijk zou je de accu even een minuutje moeten loskoppelen maar dat vereist weer dat je de achterkant eraf haalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannySchreurs
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:49
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 06:52:
[...]

Dat wordt vaak veroorzaakt door (goedkope) chinese opladers. Is meestal wel weg nadat je de lader loskoppelt, heb je de telefoon al aan en uit gezet? Eigenlijk zou je de accu even een minuutje moeten loskoppelen maar dat vereist weer dat je de achterkant eraf haalt...
Het gebeurt ook als hij aan de orginele lader zit en ook wanneer hij er niet aan zit.
Heb meerdere malen opnieuw opgestart en er veranderde niks. Heb hem nu in safe-mode opgestart en er is tot nu toe geen probleem. Dus even afwachten en anders kan het denk ik ook aan een bepaalde app liggen.

[ Voor 10% gewijzigd door DannySchreurs op 27-01-2015 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-10 15:59
Vreemd zeg. Misschien terug naar fabrieks instellingen. Dan weet je of he teen andere App is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannySchreurs
  • Registratie: September 2012
Unknown Alien schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:52:
Vreemd zeg. Misschien terug naar fabrieks instellingen. Dan weet je of he teen andere App is geweest.
Heb hem dus in safe-mode opgestart en geen probleem. Daarna weer gewoon opgestart en vooralsnog geen probleem. Heel vaag maar tot nu toe doet ie het nog goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:50
Afgelopen weekend ook de update gekregen van 5.01 voor mijn Nexus 5. Op het eerste gezicht ziet het er allemaal fancy uit, maar de stabiliteit en performance is niet echt om over naar huis te schrijven. Ik ben het gevoel dat mijn Nexus5 lekker snel is behoorlijk kwijt.

De constante redraws van mijn homescreen wanneer ik uit en app kom zijn daar voornamelijk debet aan

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovade
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-12-2024
Je gebruikt waarschijnlijk nog de standaard launcher (Google Now)? Als je kijkt naar de details van die app dan zie je dat die een laatste update gekregen heeft op 1 augustus 2014! Ik heb echt niet de indruk dat die launcher een top-prioriteit heeft bij Google. Zeer vreemd. Ik had ook last van die constante redraws (en we zullen zeker niet de enigen zijn). Ik ben dan maar terug naar mijn ouwe vertrouwde Nova launcher gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:50
tovade schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 17:29:
Je gebruikt waarschijnlijk nog de standaard launcher (Google Now)? Als je kijkt naar de details van die app dan zie je dat die een laatste update gekregen heeft op 1 augustus 2014! Ik heb echt niet de indruk dat die launcher een top-prioriteit heeft bij Google. Zeer vreemd. Ik had ook last van die constante redraws (en we zullen zeker niet de enigen zijn). Ik ben dan maar terug naar mijn ouwe vertrouwde Nova launcher gegaan.
Ik ben inderdaad helemaal stock met mijn Nexus

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:33
De redraws komen door het memoryleak dat aanwezig is in Lollipop. Je toestel rebooten is de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy--93
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-10 17:21
die nova launcher lost dit probleem dus op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaPixels
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-10 20:53
Rebooten lost inderdaad het probleem op voor enkele dagen of weken, zo werd ook gemeld via andere fora en nieuwssites.

Als je na het herladen van het homescreen eens gaat kijken naar hoeveel RAM je system gebruikt, dan is bijna alles in gebruik.

Google is er blijkbaar mee bezig, maar de prioriteit is 'small' en werd al geraporteerd op Nov 17, 2014.

Afwachten dus, maar het lijkt me wel waarschijnlijk dat dit wordt opgelost in de komende update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:00
Hoe kan ik zorgen dat Gmail in de stille 'prioriteit' modus niet meer trilt? Mn hele telefoon is stil s nachts, maar ik heb al een aantal keer gehad dat ik wakker werd van het trillen omdat ik een mail kreeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-10 16:55
Ik wordt helemaal gek van mn Nexus.
Sinds de laatste update heb ik echt problemen met wifi. Via mobiel netwerk kan ik prima verbinding maken maar via WiFi valt de verbinding elke keer weg. De ipad, iPhone en Chromecast doen het allemaal prima.
Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:27
yorroy schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:07:
Ik wordt helemaal gek van mn Nexus.
Sinds de laatste update heb ik echt problemen met wifi. Via mobiel netwerk kan ik prima verbinding maken maar via WiFi valt de verbinding elke keer weg. De ipad, iPhone en Chromecast doen het allemaal prima.
Meer mensen met dit probleem?
Probeer eens een ander kanaal

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 10:53
cheiron schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 17:15:
Afgelopen weekend ook de update gekregen van 5.01 voor mijn Nexus 5. Op het eerste gezicht ziet het er allemaal fancy uit, maar de stabiliteit en performance is niet echt om over naar huis te schrijven. Ik ben het gevoel dat mijn Nexus5 lekker snel is behoorlijk kwijt.

De constante redraws van mijn homescreen wanneer ik uit en app kom zijn daar voornamelijk debet aan
Ik ben sceptisch en blijf voorlopig lekker bij 4.4.4. Zal de battery life van een Nexus 5 met Lollipop ooit beter worden dan een Nexus 5 met KitKat denken jullie?

En is er een manier waarop ik de notificatie dat de 5.0.1 update klaarstaat kan verwijderen?

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]
Ik ben sceptisch en blijf voorlopig lekker bij 4.4.4. Zal de battery life van een Nexus 5 met Lollipop ooit beter worden dan een Nexus 5 met KitKat denken jullie?

En is er een manier waarop ik de notificatie dat de 5.0.1 update klaarstaat kan verwijderen?
als je geen systeemupdate notificatie wil moet je de app voor systeemupdates uitzetten. via instellingen-apps-alle apps. de naam van de app is volgens mij iets van systeemupdates. zo heet die bij mij. maar ik heb geen stock rom. het gevolg is dat geen ota updates meer krijgt en dus ook geen notificatie.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2015 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-10 02:59
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 12:07:
[...]

als je geen systeemupdate notificatie wil moet je de app voor systeemupdates uitzetten. via instellingen-apps-alle apps. de naam van de app is volgens mij iets van systeemupdates. zo heet die bij mij. maar ik heb geen stock rom. het gevolg is dat geen ota updates meer krijgt en dus ook geen notificatie.
Niet zo slim, want dan werken google services ook niet meer.

Als je root hebt kun je wel probleemloos de specifieke update service uitzetten zonder gevolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-10 15:05
Mmm merk de laatste weken dat er veel programma's niet correct laden (facebook en mail blijven blank) en sinds 2 dagen herstart mijn device ook uit zichzelf (soms staat daarna de datum op 2001). Android lollipop heeft toch wel meer bugs dan ik dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-10 23:52
E
Mizgala28 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 12:46:
[...]

Niet zo slim, want dan werken google services ook niet meer.

Als je root hebt kun je wel probleemloos de specifieke update service uitzetten zonder gevolgen.
En hoe doe ik dat precies? Ik heb root, heb ook gezocht op Google hoe ik dit eventueel kan uitzetten, maar niks kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
hostje schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:49:
E
[...]

En hoe doe ik dat precies? Ik heb root, heb ook gezocht op Google hoe ik dit eventueel kan uitzetten, maar niks kunnen vinden.
Download "disable service" from Play Store
Open it
Go to System Apps
Find Google Services Framework and tap it
Uncheck "SystemUpdateService"
Restart your device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 23:33
Gisteren iets vreemds gehad. Na het uitschakelen van energiebesparende modus proberen te bellen, maar ik kreeg nooit aansluiting. Even een paar % opgeladen en opnieuw opgestart en toen kon ik ineens weer wel bellen. Vertrouwen in mijn bereikbaarheid via de Nexus 5 heeft even een flinke deuk opgelopen. De grote vraag is nu: hoe vaak kun je niet gebeld worden terwijl je het zelf niet weet?

[ Voor 4% gewijzigd door Tigerblood op 30-01-2015 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Tigerblood schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 14:32:
... hoe vaak kun je niet gebeld worden terwijl je het zelf niet weet?
Oneindig vaak lijkt mij, als je telefoon niet werkt of je hebt geen signaal zul je niet weten als iemand je belt. Ik weet niet zo of het bij alle providers is maar er zijn providers die je een bericht sturen dat je een oproep hebt gemist. Zo zou je er dus alsnog achter kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
ThinkPadd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 00:28:
Hoe kan ik zorgen dat Gmail in de stille 'prioriteit' modus niet meer trilt?
Je kan de prioriteit per app instellen, ja zou Gmail dus een lagere prioriteit kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-10 23:07
Inmiddels in het bezit van een Oneplus one.
Eén ding wat ik moet zeggen is, accu!!
Sjonge, waar je bij de Nexus 5 de accu leeg ziet lopen zo krijg je hem bij de One niet leeg lijkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-10 20:00
Je kunt bij apps, alle, google play services
Het vinkje weghalen bij meldingen weergeven
hostje schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:49:
E
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-10 23:52
Mizgala28 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:32:
[...]

Download "disable service" from Play Store
Open it
Go to System Apps
Find Google Services Framework and tap it
Uncheck "SystemUpdateService"
Restart your device.
Dit werkt niet... Dat vinkje stond bij mij al uit, maar de update notificatie bleef wel verschijnen.
corrado20vt schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 18:34:
Je kunt bij apps, alle, google play services
Het vinkje weghalen bij meldingen weergeven

[...]
Deze lijkt wel te werken. Melding is verdwenen. Vraag me alleen af of ik hierdoor niet meer notificaties ga missen (naast de update notificatie, want die wil ik toch niet zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Die reparateurs bij LG zijn ook werkelijk te dom om te poepen...

Na 3 reparaties eindelijk mijn oorspronkelijke problemen te hebben opgelost, constateer ik daarna dat:
- De LED niet goed werkt (geen groen etc.)
- De trilmotor nauwelijks trilt en eigenlijk alleen een fluitje geeft

Vandaag opgehaald en thuis aangekomen gaan testen. Zie ik een brief van LG erbij zitten.
Wij hebben uw LG toestel op verschillende punten nagekeken blablabla..
Uit nauwkeurig onnderzoek op bovenstaande punten zijn geen bijzonderheden naar voren gekomen.
En dan staat er nog met pen achter 'beschreven klacht'
was niet geconstateerd. GPS testprograma geïnstalleerd en gestest = oke
Gelieve software niet te updaten, deze is al geupdate naar LG standaard
GPS was de oorspronkelijke klacht... Naar de trilmotor en LED is dus niet gekeken! En dan had ik er nog een uitgebreide brief met klacht omschrijving bij gedaan. 4 reparaties en 3,5 maanden verder... Ik ben echt helemaal klaar met LG.

En dan krijg je een toestel met 4.4.3. Software moet je niet updaten, maar wanneer ik de telefoon opstart krijg ik gelijk een systeem update als notificatie...

Echt, wtf LG!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:13
Vraag, heeft iemand een reparatie voor elkaar gekregen als er een barst in het scherm zat??
(dus barst lekker laten zitten, maar telefoon wel gerepareerd)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06 15:11
Nadat ik mijn N5 had geupdate (OTA) naar 5.0.1, schiet hij in een bootloop tot aan het Google logo. Net zoals in deze video. Hierdoor kan ik de recovery niet bereiken. Iemand een idee om dit op te lossen? De bootloop kwam pas na een halve dag gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:31
Kavish schreef op zondag 01 februari 2015 @ 20:55:
Nadat ik mijn N5 had geupdate (OTA) naar 5.0.1, schiet hij in een bootloop tot aan het Google logo. Net zoals in deze video. Hierdoor kan ik de recovery niet bereiken. Iemand een idee om dit op te lossen? De bootloop kwam pas na een halve dag gebruik.
Kan het zijn dat je power button vast zit?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06 15:11
Richh schreef op zondag 01 februari 2015 @ 22:26:
[...]

Kan het zijn dat je power button vast zit?
Ja de kans is groot dat het dat is. Ik ben teruggegaan naar de winkel en hij is opgestuurd ter reparatie. Zit nu ter vervanging opgescheept met de oude koelkast (Note 2) van m'n vriendin :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enpe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-04 21:52
Kavish schreef op zondag 01 februari 2015 @ 20:55:
Laatst precies hetzelfde gehad, is zo niet op te lossen. Hardware issue, valt onder garantie. Ik kreeg hem terug met een nieuw moederbord dus was wel alles kwijt.

[ Voor 6% gewijzigd door enpe op 02-02-2015 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-10 17:49

Zyron

BWRAAAAP

Ook hier zo nu en dan het probleem met een vastzittende powerknop. Gefrustreerd over de knop heenwrijven lost het tijdelijk weer op, een week later gebeurt het vaak vanzelf weer een keer. Zodra ik m'n uitgeleende One X terug heb de Nexus 5 maar even op laten sturen. :'(

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-10 15:56

DaRoot

Some say...

Ik was er gister ineens heilig van overtuigd dat 1 van de speakers aan de onderkant stuk was..
Dus voordat ik de N5 zou opsturen, nog ff Google-en naar mogelijke oorzaken: blijkt dat er überhaupt maar 1 speaker in zit, achter de linker grille...

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-10 16:05
DaRoot schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 10:14:
Ik was er gister ineens heilig van overtuigd dat 1 van de speakers aan de onderkant stuk was..
Dus voordat ik de N5 zou opsturen, nog ff Google-en naar mogelijke oorzaken: blijkt dat er überhaupt maar 1 speaker in zit, achter de linker grille...
Haha _O- Dat klopt, je kunt wel surround sound krijgen wanneer je een custom rom installeert. Dan maakt de earpiece ook geluid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Tijdje terug wat problemen met mijn batterij hier beschreven. Valt uit bij zwaar gebruik, na reboot heeft hij opeens meer % batterij dan ervoor, en ik zie dat de achterkant licht bol staat/casing wordt omhoog geduwd. mijn conclusie: kapotte batterij.
Na wat gemodder met LG (3 keer contact gehad met de webchat, foto's moeten opsturen, werd 3 keer verteld dat de technische dienst contact met me zou opnemen, toen maar eens gebeld en werd gezegd "sorry meneer, dit had niet eens bij de TD moeten liggen, want de symptomen die u beschrijft zijn direct reparatie waardig 8)7 ) zeiden ze dat ik het eerst maar moest regelen via de webshop waar hij gekocht was.
Heb deze telefoon van mijn werk, en die hadden hem gekocht bij belsimpel.nl. Na hun de omschrijving van de problemen te hebben gegeven, moet ik hem opsturen naar Dynafix. Ik heb alleen maar slechte dingen over dit bedrijf gehoord :'( klopt dat?

Heb nog een oude HTC Desire van mn pa weten te krijgen, maar die had nog een "normale" simkaart erin, dus eerst maar een micro-sim adapter gekocht die ik morgen binnenkrijg. Dan backuppen, opsturen en maar hopen op het beste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10:12
In november heb ik mijn Nexus 5 naar Belsimpel verstuurd waarna zij hem naar Dynafix hebben verstuurd. Tweeënhalve week later had ik hem terug met netjes beschreven wat er gerepareerd was. Bij mij dus allemaal soepel verlopen.

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-10 15:01

amas

Law of Nature: Chaos

Vandaag iets bijzonders tegengekomen. Mijn Nexus 5 lag met zijn zijkant tegen mijn Nexus 9 aan. Toen ik de telefoon een beetje wiebelde ging het scherm spontaan aan. Na een beetje te proberen hoe dit komt blijkt dat als ik de onderkant van de Nexus 5 tegen de metalen rand van de Nexus 9 (die een heel klein beetje magnetisch is) de Nexus 5 aangaat. Wellicht dat de magnetische rand de inductie van de Nexus 5 activeert ofzo :P

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkie8
  • Laatst online: 18-10 19:53
DaRoot schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 10:14:
Grappig, ik heb een tijd terug hier ook raar van opgekeken en nog even een tekening opgezocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0ud1
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-10-2022
Ik heb zins gisteren dat als ik in willekeurige app zit het scherm al vrij snel verspringt naar het startscherm.... Erg irritant. Wat kan ik hieraan doen?

[ Voor 14% gewijzigd door 0ud1 op 04-02-2015 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-10 10:31

icecreamfarmer

en het is

amas schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 17:46:
Vandaag iets bijzonders tegengekomen. Mijn Nexus 5 lag met zijn zijkant tegen mijn Nexus 9 aan. Toen ik de telefoon een beetje wiebelde ging het scherm spontaan aan. Na een beetje te proberen hoe dit komt blijkt dat als ik de onderkant van de Nexus 5 tegen de metalen rand van de Nexus 9 (die een heel klein beetje magnetisch is) de Nexus 5 aangaat. Wellicht dat de magnetische rand de inductie van de Nexus 5 activeert ofzo :P
Is dat bij de camera van de n5?
Die is magnetisch namelijk.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-10 19:56
amas schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 17:46:
icecreamfarmer schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 11:12:
[...]

Is dat bij de camera van de n5?
Die is magnetisch namelijk.
De rand om de lens van de N5 is magnetisch idd, maar dat heeft hier niks mee te maken. Ook niet met het draadloos opladen van de N5.
Wat er wel aan de hand is: In de N5 zit aan de linkerkant op ongeveer 1/4 van bovenaf en van links een magnetische sensor die oa gebruikt kan worden voor smart-covers. Je telefoon schakelt dan automatisch tussen actief en standby als je de cover open of dicht doet :) Helaas zijn er weinig covers die het benodigde magneetje bevatten. Mocht iemand nog een goede, niet te dure walletcover weten met deze functionaliteit dan hoor ik dat graag :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkie8
  • Laatst online: 18-10 19:53
0ud1 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 07:42:
Ik heb zins gisteren dat als ik in willekeurige app zit het scherm al vrij snel verspringt naar het startscherm.... Erg irritant. Wat kan ik hieraan doen?
Ergelijk, heb vermoedelijk exact hetzelfde, zat in maps even een plaats op te zoeken=> bam naar startscherm. Even music aan, na paar miunuten luisteren=> BAM terug naar startscherm. Daarna browsen in chrome=>BAM terug naar startscherm.

Heb een reboot gedaan en meestal is het dan over, maar heb het nu al een paar keer gehad sinds lollipop... begin me zo langzamerhand te ergeren en overweeg of een custom rom of een ander toestel..

Maar als iemand een oplossing weet dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, sinds de update naar lollipop heb ik een probleem met mijn WiFi verbinding thuis dat ik voorheen niet had. Regelmatig verschijnt er een uitroepteken naast het WiFi symbool en springt mijn internet verbinding ongemerkt over naar 3G.
Erg vervelend. Mijn huis internet is van Ziggo en gaat via een Ubee router.
Bij vrienden met andere internet aanbieders heb ik dit vrijwel nooit. Dus ik denk dat het ligt aan de samenwerking tussen de router en de Nexus 5.

Zijn er hier meer die tegen dit probleem aan lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaPixels
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 15:50:
Hmm, sinds de update naar lollipop heb ik een probleem met mijn WiFi verbinding thuis dat ik voorheen niet had. Regelmatig verschijnt er een uitroepteken naast het WiFi symbool en springt mijn internet verbinding ongemerkt over naar 3G.
Bij vrienden met andere internet aanbieders heb ik dit vrijwel nooit. Dus ik denk dat het ligt aan de samenwerking tussen de router en de Nexus 5.

Heb je dan een slechte internetverbinding? (dus lage ontvangst?)

Indien ja, probeer dan eens dit: Wi-Fi > Advanced > Avoid poor connections

Blijkbaar is deze optie niet meer aanwezig bij Lollipop, als ik zo kijk.

Probeer dan misschien eens te verbinden met 2,4GHz netwerk ipv 5GHz, gezien dit een iets groter bereik zou moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-10 17:49

Zyron

BWRAAAAP

Rikkie8 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 14:59:
[...]

Ergelijk, heb vermoedelijk exact hetzelfde, zat in maps even een plaats op te zoeken=> bam naar startscherm. Even music aan, na paar miunuten luisteren=> BAM terug naar startscherm. Daarna browsen in chrome=>BAM terug naar startscherm.

Heb een reboot gedaan en meestal is het dan over, maar heb het nu al een paar keer gehad sinds lollipop... begin me zo langzamerhand te ergeren en overweeg of een custom rom of een ander toestel..

Maar als iemand een oplossing weet dan hoor ik het graag!
Het is wat je zelf al zegt. "Heb het nu al een paar keer gehad sinds Lollipop.."

nieuws: Google werkt aan fix voor geheugenproblemen Android 5.0

Geduld, dus.

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10 16:28

Laguna

Connaisseur

Zyron schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 00:33:
[...]

Het is wat je zelf al zegt. "Heb het nu al een paar keer gehad sinds Lollipop.."

nieuws: Google werkt aan fix voor geheugenproblemen Android 5.0

Geduld, dus.
Geduld pfff.. mijn geduld met Google begint een beetje op te raken. Apple heeft tenminste nog een goed functionerende customer service, bij Google is het echt een ramp. Enige manier om bij Google iets kenbaar te maken is een bericht te posten op dat discussion board van hun in de hoop dat er iemand van Google naar kijkt.

Ik heb ook al maanden last van dat geheugenprobleem, sinds Lollipop nog nooit zo vaak mijn startscherm opnieuw opgebouwd zien worden.

Dat geheugenprobleem is verder allang bekend en schijnt met 1 regel code te fixen zijn en vervolgens wachten ze nog vrolijk 2 maanden met het uitbrengen van een fix :X

http://androidworld.nl/ni...ndroid-50-wordt-opgelost/

In dit artikel hadden ze nog sterk het vermoeden dat Google een tussentijdse fix zou uitbrengen..

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris2306
  • Laatst online: 10-04 20:59
Sinds gister de Google App geupdate naar versie 4.1.29.1706998
Vervolgens is de batterij 5 keer zo snel leeg als normaal. (Verbruik app 39%)

Dus mocht je die nog niet geupdate hebben, je zou dr nog even mee kunnen wachten.

Nog meer mensen hier last van trouwens?

grt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaPixels
chris2306 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 13:04:
Sinds gister de Google App geupdate naar versie 4.1.29.1706998
Vervolgens is de batterij 5 keer zo snel leeg als normaal. (Verbruik app 39%)

Dus mocht je die nog niet geupdate hebben, je zou dr nog even mee kunnen wachten.

Nog meer mensen hier last van trouwens?

grt.
Ja hier blijkbaar ook wel last van.

Scherm gebruikt ~20%, Google Play Store dan weer ~50%.

Terwijl normaalgezien het scherm veruit de grootste batterijverslinder is.

Ook Android OS staat hoog in de lijst, wat ik voorheen amper zag.

Heeft iets te maken met GPS lijkt me, want als ik kijk bij 'use details', staat er dat de GPS 9uur lang gebruikt werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris2306
  • Laatst online: 10-04 20:59
GigaPixels schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 14:13:
[...]

Ja hier blijkbaar ook wel last van.

Scherm gebruikt ~20%, Google Play Store dan weer ~50%.

Terwijl normaalgezien het scherm veruit de grootste batterijverslinder is.

Ook Android OS staat hoog in de lijst, wat ik voorheen amper zag.

Heeft iets te maken met GPS lijkt me, want als ik kijk bij 'use details', staat er dat de GPS 9uur lang gebruikt werd.
Alhoewel ik mijn GPS altijd uit heb staan, staat bij de 'use details' ook dat deze al 10 uur lang gebruikt wordt.

Mag hopen dat ze dit snel verbeteren want dit is niks zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaPixels
chris2306 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 14:24:
[...]

Alhoewel ik mijn GPS altijd uit heb staan, staat bij de 'use details' ook dat deze al 10 uur lang gebruikt wordt.

Mag hopen dat ze dit snel verbeteren want dit is niks zo..
"Solved: Mysterious GPS usage every time I unlock my phone"
https://www.reddit.com/r/...sage_every_time_i_unlock/
You need to go to Settings > Security > Trust agents and disable Smart Lock from there.
Dit is een oplossing blijkbaar. Al kan je dan wel geen gebruik meer maken van smart unlock.

Eens kijken of dit al dan niet werkt voor ons probleem, het heeft er misschien iets mee te maken?

[ Voor 4% gewijzigd door GigaPixels op 07-02-2015 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

GigaPixels schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 14:32:
[...]

"Solved: Mysterious GPS usage every time I unlock my phone"
https://www.reddit.com/r/...sage_every_time_i_unlock/

[...]

Dit is een oplossing blijkbaar. Al kan je dan wel geen gebruik meer maken van smart unlock.

Eens kijken of dit al dan niet werkt voor ons probleem, het heeft er misschien iets mee te maken?
Heeft er niets mee te maken.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Ik heb een Nexus 6 gekocht... Knip, geen V&A

[ Voor 41% gewijzigd door The Wizard op 09-02-2015 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Laguna schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 16:00:
[...]

Heeft er niets mee te maken.
Geen idee, ik zie nu nadat ik zijn tip volgde in ieder geval niet steeds het locatie icoon bij unlocken.

Maar of het helpt, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar is OT denk ik.

idd

[ Voor 88% gewijzigd door The Wizard op 09-02-2015 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:18

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Knip, geen V&A

[ Voor 88% gewijzigd door The Wizard op 09-02-2015 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:13
ocn schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 18:29:
[...]

Lol, 275 euro tweedehands terwijl je de witte voor 220 euro nieuw kan vinden.
Als je Neckermann bedoelt, zie geen koop knop daar..dus gaat beetje lastig dan. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ari Gold schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 19:03:
[...]

Als je Neckermann bedoelt, zie geen koop knop daar..dus gaat beetje lastig dan. :?
Ah hij is inmiddels uitverkocht, gisteren kon je hem nog bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-10 16:55
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 15:50:

Ja, tot grote ergenis heb ik hier ook een paar weken last van gehad. Ook met een ubee. Uiteindelijk bleek dat het de Nexus heel eigenwijs is met het toe-eigenen van een ip adres. Mijn nas krijgt een vaste ip, toevallig ook de eerste in de range. En hoewel ik de Nexus een ander vast ip gaf, wilde hij toch elke keer het ip adres van de nas hebben. Ik heb in het modem alles opnieuw ingesteld en op de Nexus het wifi netwerk "vergeten". Hierna werkt het weer als een tierelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Geen V&A in topic

[ Voor 88% gewijzigd door The Wizard op 09-02-2015 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-10 13:09
Gisteravond viel mijn toestel uit en reageerde niet meer op de aan- uitknop. Wanneer ik de lader aansloot bleef deze maar rebooten (alleen het Google logo verscheen waarna deze weer uitviel).

Zelf kreeg ik de telefoon met geen mogelijkheid aan, mijn vriendin lukte het wonderbaarlijk wel O+

Waarschijnlijk het bekende probleem met de aan- uitknop. Ik was al bang dat ik het toestel wéér zou moeten opsturen naar de veel omschreven reparatieservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Bouwkwaliteit laat toch wat te wensen over (zwarte model). Inmiddels rondom haarscheurtjes, eerste bij de headphone input, vervolgens bij de ingang van de SIM kaart en nu ook bij iedere grill van de speaker/microfoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-10 17:47
ok, ben iets heeeeel erg irritants tegengekomen.
Als ik gebeld wordt en ik neem op, maar er staat op de achtergrond een spel of spotify te draaien. Hoor ik die persoon en het geluid van het spel/muziek. Zwaar irritant, dan moet ik eerst de app afsluiten voordat ik de persoon fatsoenlijk kan horen.

Hoe zet ik dit uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-10 22:20
manii schreef op maandag 09 februari 2015 @ 10:52:
ok, ben iets heeeeel erg irritants tegengekomen.
Als ik gebeld wordt en ik neem op, maar er staat op de achtergrond een spel of spotify te draaien. Hoor ik die persoon en het geluid van het spel/muziek. Zwaar irritant, dan moet ik eerst de app afsluiten voordat ik de persoon fatsoenlijk kan horen.

Hoe zet ik dit uit?
Niet, ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Onlangs overgestapt naar tele2 van VF.

Sindsdien doet me data het nog gewoon alleen kan ik nauwelijks meer bellen of gebeld worden.
Daarnaast had ik het caller id op anoniem gezet, wanneer ik dit probeer te wijzigen, kom ie niet verder dan loading settings met afsluitend een sim-error.
Gefixt door de sim er opnieuw in en uit te halen.

Helaas kickt tele2 me iedere paar minuten een paar minuten van het netwerk :(

Tips?

Lijkt volledig opgelost, ik houd het even in de gaten en anders maar Tele 2 bellen. Vooral fijn dat hun toestelgids voor het aanpassen van de instellingen niet werkt :(

[ Voor 34% gewijzigd door eL_Jay op 09-02-2015 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
eL_Jay schreef op maandag 09 februari 2015 @ 12:57:
Onlangs overgestapt naar tele2 van VF.

Sindsdien doet me data het nog gewoon alleen kan ik nauwelijks meer bellen of gebeld worden.
Daarnaast had ik het caller id op anoniem gezet, wanneer ik dit probeer te wijzigen, kom ie niet verder dan loading settings met afsluitend een sim-error.
Gefixt door de sim er opnieuw in en uit te halen.

Helaas kickt tele2 me iedere paar minuten een paar minuten van het netwerk :(

Tips?
Even Tele2 bellen? Wellicht is er iets niet goed gegaan bij de 'verhuizing' en lossen ze het met 1 muisklik op.

• GigaPixels
Iemand nog last gehad van haartscheurtjes? (afbeelding ter illustratie van wat ik bedoel, afbeelding is van een ander toestel)

Ik zocht reeds naar eerdere berichten hier in dit topic over haarscheuren. Niemand bespreekt echter of haarscheutjes onder de garantie valt? Mijn Nexus 5 is niet gevallen.

Ik zal mijn Nexus 5 ter reparatie indienen wegens problemen bij het bellen en indien dit onder de garantie zou vallen, dan had ik dit op het reparatieformulier ook ingevuld.

Uit een nieuwspost van 2012 blijkt dat Samsung eerder al haarscheurtjes repareerde onder garantie.

[ Voor 12% gewijzigd door GigaPixels op 12-02-2015 20:39 ]

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
GigaPixels schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 20:38:
Iemand nog last gehad van haartscheurtjes? (afbeelding ter illustratie van wat ik bedoel, afbeelding is van een ander toestel)

Ik zocht reeds naar eerdere berichten hier in dit topic over haarscheuren. Niemand bespreekt echter of haarscheutjes onder de garantie valt? Mijn Nexus 5 is niet gevallen.

Ik zal mijn Nexus 5 ter reparatie indienen wegens problemen bij het bellen en indien dit onder de garantie zou vallen, dan had ik dit op het reparatieformulier ook ingevuld.

Uit een nieuwspost van 2012 blijkt dat Samsung eerder al haarscheurtjes repareerde onder garantie.
Is hier onder garantie gerepareerd, na 3x opsturen voor reparatie 8)7 Niet dat ik er wat aan heb gehad. Telefoon terug gekregen met andere/nieuwe problemen en nu (na in totaal 4 reparaties krijg ik (denk ik) m'n geld terug...

Doe er svp een brief bij met klacht omschrijving in hoofdletters, want lezen kunnen ze niet bij LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaPixels
Freakster86 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 20:45:
[...]

Is hier onder garantie gerepareerd, na 3x opsturen voor reparatie 8)7 Niet dat ik er wat aan heb gehad. Telefoon terug gekregen met andere/nieuwe problemen en nu (na in totaal 4 reparaties krijg ik (denk ik) m'n geld terug...

Doe er svp een brief bij met klacht omschrijving in hoofdletters, want lezen kunnen ze niet bij LG.
Zal ik doen, bedankt voor de tip.

Nu moet ik hem wel nog eerst kunnen indienen voor reparatie. Dus LG gecontacteerd en dit hebben ze te zeggen":
U kunt uw telefoon laten repareren door deze af te geven in de winkel waar u het toestel heeft gekocht. Heeft u uw telefoon via een webwinkel gekocht, dan kunt u op de website van de webwinkel de procedure vinden om deze terug te sturen.
Oke goed, ik contacteer dus Amazon.de waar ik mijn Nexus 5 kocht. Via de chat was het enkel in het Duits te doen, dus via het contactformulier mijn probleem uitgelegd. Dit was hun antwoord:
For the warranty of your product Amazon.de recommends to contact the manufacturer first. In general there is always an option to have the item repaired or to get spare parts replaced. Some companies do even offer an in home repair service free of charge.

Here are the manufacturer's details:

https://support.google.com/nexus/?hl=de#topic=3415518
De link verwijst dus weer door naar LG :F

Nu goed, opnieuw contact opgenomen met Amazon.de en uitgelegd dat ik reeds LG heb gecontacteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:48
Mijne is terug van weggeweest na problematiek met de aan/uit knop. Het is opgelost in 1x!

Ik had de laatste dagen ook last van een ENORME battery drain. Wat ik heb gezien is dat Facebook Messenger aan het slurpen was. Deze verwijderd,lijkt nu weer stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-10 11:17
probeer de mijne net terug te zetten naar fabrieksinstellingen, maar hij is nu al 45 minuten aan het "wissen" lijkt me niet normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-10 15:37
Reloader schreef op zondag 15 februari 2015 @ 12:14:
probeer de mijne net terug te zetten naar fabrieksinstellingen, maar hij is nu al 45 minuten aan het "wissen" lijkt me niet normaal?
Leek mij ook niet normaal..zelfs tussendoor een liggende Android gehad...maar uiteindelijk was hij toch ineens klaar. mijn S3 deed daar een paar minuten over....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-10 11:17
hij is inderdaad net klaar nu... beetje vreemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-10 00:05
Kan nu toch wel concluderen dat de accu naar kl*te is.

Gaat nog meer 1 uur mee met time on screen en binnen 5 minuten laadt die op van 0% naar 82%.

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/8Wkd8RZ.png

[ Voor 3% gewijzigd door Mr. Jummy op 15-02-2015 15:34 ]

iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
http://mblog.gsmarena.com...-samsung-galaxy-s5-lg-g3/

Google heeft het flink verprutst met de Nexus 5, Volta doet het hier precies andersom, dus accu duur verslechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:18
Lap, de micro van mijn Nexus 5 heeft het begeven. Hoe? Geen idee. Was een toestel uit de eerste lichting en heb die al sinds 5 nov 2013 in mijn bezit.
Had nul komma nul problemen ermee en dan nu opeens dit. Jammer.
Zal mijn garantie eens claimen via coolblue. Het zullen mijn eerste 'smartphone vrije weken' worden sinds jaren, effe wennen dus.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-10 14:08
Ik heb de laatste dagen het probleem dat "mobiel stand-by" mijn accu leegslurpt.
Heb al online gezocht naar een oplossing, maar weinig concreets gevonden.

Ik kan ook niet traceren waarom dit ineens van toepassing is.

Iemand die hier een oplossing voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pitchdown schreef op maandag 16 februari 2015 @ 09:05:
Ik heb de laatste dagen het probleem dat "mobiel stand-by" mijn accu leegslurpt.
Heb al online gezocht naar een oplossing, maar weinig concreets gevonden.

Ik kan ook niet traceren waarom dit ineens van toepassing is.

mijn vriendin en ik hebben dit probleem ook...
weet je zeker dat je geen achtergrond apps hebt draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-10 14:08
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:40:
[...]

mijn vriendin en ik hebben dit probleem ook...
weet je zeker dat je geen achtergrond apps hebt draaien?
Dat verwacht ik wel ja.
Hebben jullie dit probleem al kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dus een hoop programma's draaien op de achtergrond en die slurpen de batterij dus snel leeg...
het enige wat ik kan doen is cleanmaster gebruiken tot er update komt...

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2015 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-08 09:15
Mijn mic heeft het van het ene op het andere moment begeven. De andere partij die ik bel hoort enkel elektronische noise, de telefoon reageert niet meer op 'ok google' voice-commands en ook bij filmpjes treedt de noise op. Hardwarefout denk ik? Maar wel erg vreemd dat dit als een donderslag bij heldere hemel komt... Eerder werkte het toestel nog perfect, het is slechts twee maanden oud.

Ik denk maar terug naar Coolblue vanmiddag, zij hebben echter geen Nexus 5's meer in voorraad. Iemand een goed alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Hmm zie net deze melding 2x in beeld komen: "Restricted access changed"
Meer mensen dit? onlangs geen nieuwe apps etc erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:27
Paulus07 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:48:
Hmm zie net deze melding 2x in beeld komen: "Restricted access changed"
Meer mensen dit? onlangs geen nieuwe apps etc erop gezet.
je kan door lang op de melding te drukken zien welke app em stuurt.. ik ken deze niet

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Prulleman schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:52:
[...]

je kan door lang op de melding te drukken zien welke app em stuurt.. ik ken deze niet
K zal het eens proberen als de melding weer in beeld komt. :)

edit: als ik de melding lang indruk geeft die aan dat het "phone" is. beetje vaag :/

edit2: nu bij elke melding even 1 voor de de running apps aan het sluiten. Hopelijk kom ik er dan achter welke voor die popup zorgt 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door Paulus07 op 16-02-2015 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
GigaPixels schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 20:38:

Zeer toevallig is die mij vandaag ook opgevallen. Had er eerst skin opgeplakt vandaar dat ik het niet zag.
Die haarscheurtje van mij zit onder de sim-tray, maar de plastic daar is ook zoveel dunner als aan de bovenkant.
Maar om de telefoon alleen maar daarvoor 2 weken kwijt te raken en zonder te weten of dit onder de garantie valt.... nah nergens voor nodig denk ik zo.

[ Voor 3% gewijzigd door ninasky11 op 16-02-2015 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaPixels
ninasky11 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 19:26:
[...]
Maar om de telefoon alleen maar daarvoor 2 weken kwijt te raken en zonder te weten of dit onder de garantie valt.... nah nergens voor nodig denk ik zo.
Ik had ook vaak problemen bij het bellen, dus ik krijg zelf mijn geld terug. Die haarscheurtjes heb ik dan ook maar meteen vermeld en daar hebben ze toch niets van gezegd (dus valt onder garantie lijkt me).
Gezien ik al van SIM kaart was gewisseld en ik dit probleem heb op verschillende locaties en met verschillende versies van Android (4.4.4 en 5.0 en 5.0.1) ga ik over op een OnePlus One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

GigaPixels schreef op maandag 16 februari 2015 @ 19:56:
[...]

Ik had ook vaak problemen bij het bellen, dus ik krijg zelf mijn geld terug. Die haarscheurtjes heb ik dan ook maar meteen vermeld en daar hebben ze toch niets van gezegd (dus valt onder garantie lijkt me).
Gezien ik al van SIM kaart was gewisseld en ik dit probleem heb op verschillende locaties en met verschillende versies van Android (4.4.4 en 5.0 en 5.0.1) ga ik over op een OnePlus One.
Let op dat je met de OnePlus One veel slechter 4G bereik zal hebben bij alle providers in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaPixels
ocn schreef op maandag 16 februari 2015 @ 20:56:
[...]

Let op dat je met de OnePlus One veel slechter 4G bereik zal hebben bij alle providers in NL.
Goed dat ik in België woon dan :)
Bedankt voor de waarschuwing, ik weet inderdaad dat de 800Mhz band niet wordt ondersteund.
Maar dit gaat te veel off-topic en heeft niets met de Nexus 5 te maken.
pitchdown schreef op maandag 16 februari 2015 @ 09:05:
..
Kan liggen aan slecht ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-10 19:56
ninasky11 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 19:26:
[...]

Zeer toevallig is die mij vandaag ook opgevallen. Had er eerst skin opgeplakt vandaar dat ik het niet zag.
Die haarscheurtje van mij zit onder de sim-tray, maar de plastic daar is ook zoveel dunner als aan de bovenkant.
Had em voor een wisseling van sim/abo toevallig gisteren uit mijn case; bij mij zit er eenzelfde scheurtje bij de simtray :(
Ga em er natuurlijk niet voor terugsturen, maar is wel jammer.

Mijn batterij lijkt de laatste tijd ook hard achteruit te gaan. Haal zelden het eind van de dag terwijl hij overdag het grootste deel van de tijd standby op mijn bureau ligt. Ik bel erg weinig en zeg zo'n 10-20 whatsappjes per dag die voorbijkomen. Zeker met even internetten tussendoor gaat het hard: het percentage zakt dan als een baksteen.
Misschien toch eens overwegen er binnenkort een nieuwe accu in te zetten...

edit@hieronder: heb wakelock detector eens geïnstalleerd. Eens kijken of dat nog wat oplevert.
Ik draai overigens met de laatste franco kernel, heb google Now en een aantal services uitgezet. Vooral location services gebruikte erg veel imho. Ik heb echter het idee dat het mij mij gewoon een gevalletje einde levensduur van de accu is (heb telefoon vanaf november 2013) :|

[ Voor 13% gewijzigd door Thedr op 17-02-2015 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCSO
  • Laatst online: 18-10 21:21
Thedr schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 21:30:
[...]
Mijn batterij lijkt de laatste tijd ook hard achteruit te gaan. Haal zelden het eind van de dag terwijl hij overdag het grootste deel van de tijd standby op mijn bureau ligt. Ik bel erg weinig en zeg zo'n 10-20 whatsappjes per dag die voorbijkomen. Zeker met even internetten tussendoor gaat het hard: het percentage zakt dan als een baksteen.
Misschien toch eens overwegen er binnenkort een nieuwe accu in te zetten...
Ik hoor hier meerdere mensen klagen over de accuduur. Ik moet ook zeggen dat ik het niet denderend vind op mijn Nexus. Toch zou ik iedereen adviseren voordat iedereen zijn/haar batterij gaat vervangen, om te kijken waar die slechte batterijduur vandaar komt. Wakelock detector is bijvoorbeeld zo'n app die alle app's analyseerd. Om deze app te draaien is wel ROOT nodig. Ik weet niet anders dan dat ik standaard wakelock detector + greenify draai. Red tegenwoordig bijna 2 dagen met 4 uur screen on time (custom 4.4.4 + elemental kernel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirefel
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-10 16:29
stijnos1991 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 15:17:
Mijne is terug van weggeweest na problematiek met de aan/uit knop. Het is opgelost in 1x!

Ik had de laatste dagen ook last van een ENORME battery drain. Wat ik heb gezien is dat Facebook Messenger aan het slurpen was. Deze verwijderd,lijkt nu weer stabiel.
Same here, Messenger verwijdert en het was weer normaal.

Sinds gisteren echter last van continu herstarten van de Nexus 5, soms zelfs nog tijdens het opstarten.
Heb hem nu in veilige modus draaien en dat lijkt normaal te werken. Vermoedelijk gooit een app roet in het eten, de vraag is nu welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Pfff wordt nu echt beetje moe van Lollipop op mijn nexus 5. Apps duren veel langer om content te laden (facebook, reddit is fun) en je merkt verder gewoon iets van een memory leak omdat om de haverklap apps uit zichzelf sluiten. Voor lollipop was dit niet en was ik echt super blij met de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Paar pagina's terug een reactie geplaatst dat mijn batterij zeer waarschijnlijk dood aan het gaan was en had opgestuurd naar Dynafix.
Sinds 2 dagen teruggekregen, en doet het weer normaal!
Afgelopen 2 dagen 50-55 minuten navigeren naar werk en daar werd dan 25-30% batterij mee verbruikt. Ter vergelijking: vóór de reparatie was hij na 30 min al op 20% en viel hij gewoon uit. Kon op het laatst zelfs geen apps mee updaten omdat hij gewoon uitviel.

Verder op zich best tevreden over de manier waarop Dynafix is omgegaan met mijn telefoon, alleen had ik wel graag geweten wat ze nou precies hebben gedaan aan mijn telefoon (meer dan alleen batterij vervangen?)
Ik vond het ook beetje jammer dat op de dag dat hij gerepareerd was ik een mailtje kreeg met "hij wordt nu verzonden, hij zal ergens komende dagen bij je worden afgeleverd", en de dag erna (zaterdag) stond opeens de postbode voor de deur zonder aankondiging. Geluk dat ik thuis was, maar vind het jammer dat ik hier geen inspraak in had.

Wel blij dat ik nu weer een normaal functionerende N5 heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010

kaanmijo

Picobello B.V.

Sinds eergister spontaan een barst in m'n scherm, de telefoon is niet op de grond of iets gevallen. Valt zeker niet onder de garantie? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Basekid schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 08:49:
Pfff wordt nu echt beetje moe van Lollipop op mijn nexus 5. Apps duren veel langer om content te laden (facebook, reddit is fun) en je merkt verder gewoon iets van een memory leak omdat om de haverklap apps uit zichzelf sluiten. Voor lollipop was dit niet en was ik echt super blij met de telefoon.
Wat weerhoudt je om terug te gaan naar 4,4,4? Heb ik het afgelopen weekend ook gedaan en naar volle tevredenheid, :9

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
pafdaddy schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 10:36:
[...]

Wat weerhoudt je om terug te gaan naar 4,4,4? Heb ik het afgelopen weekend ook gedaan en naar volle tevredenheid, :9
hmmmm good point

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:42
striner schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 09:11:
Paar pagina's terug een reactie geplaatst dat mijn batterij zeer waarschijnlijk dood aan het gaan was en had opgestuurd naar Dynafix.
Sinds 2 dagen teruggekregen, en doet het weer normaal!
Afgelopen 2 dagen 50-55 minuten navigeren naar werk en daar werd dan 25-30% batterij mee verbruikt. Ter vergelijking: vóór de reparatie was hij na 30 min al op 20% en viel hij gewoon uit. Kon op het laatst zelfs geen apps mee updaten omdat hij gewoon uitviel.

Verder op zich best tevreden over de manier waarop Dynafix is omgegaan met mijn telefoon, alleen had ik wel graag geweten wat ze nou precies hebben gedaan aan mijn telefoon (meer dan alleen batterij vervangen?)
Ik vond het ook beetje jammer dat op de dag dat hij gerepareerd was ik een mailtje kreeg met "hij wordt nu verzonden, hij zal ergens komende dagen bij je worden afgeleverd", en de dag erna (zaterdag) stond opeens de postbode voor de deur zonder aankondiging. Geluk dat ik thuis was, maar vind het jammer dat ik hier geen inspraak in had.

Wel blij dat ik nu weer een normaal functionerende N5 heb!
Dit klinkt als 1 van de positiefste reacties die ik over dynafix hoor. Fix in 1 keer, snelle levering. Ik zou niet klagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulklooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-10 15:49
Mijn Nexus 5 is het langzaam aan het begeven.. Eerst deed de microfoon t niet meer, daarna deed het intern geheugen steeds moeilijker en nu valt t scherm om de haverklap uit en valt er niks mee te doen. Overigens heb ik ook last van de eerder genoemde haarscheurtjes bij de simkaart. Ik wil m onder garantie terugsturen maar zit met een dilemma: ik woon in Nijmegen en heb mijn Nexus 5 destijds in Duitsland gekocht. Ik ken genoeg mensen daar dus dit kan ik opnieuw doen. De grens is ook maar twintig minuutjes fietsen. Ik kan hem echter ook gewoon hier door Dynafix laten maken. Ik heb echter slechte ervaringen met Dynafix en ik vroeg me af of Google, die die dingen zelf in Duitsland doet niet veel coulanter is? Ik wil namelijk nu even meteen alles laten fixen: van haarscheurtje bij de simkaart, tot de achterkant die ingedrukt kan worden (eerste lichting telefoon). Heeft iemand ervaring met Google Duitsland? Hierboven lees ik iets positiefs over Dynafix maar heb ook zo vaak gehoord dat men beweerde dat er water in was gekomen (wat bij mij niet is gebeurt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kezman
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-12-2022
Hallo,

Sinds mijn Nexus 5 de update naar Lollipop heeft gehad begint hij na een paar dagen te haperen. Als ik bijvoorbeeld de Chrome browser afsluit duurt het even dat de app icoontjes in beeld komen. Na verloop van tijd gaat sluit de Chrome browser vanzelf af. Ook duurt het opstarten van YouTube steeds langer.

Dit kan ik verhelpen door de telefoon opnieuw op te starten, maar hetzelfde probleem komt na een paar dagen weer opzetten. Bij KitKat had ik dit probleem helemaal niet. Factory reset heb ik al geprobeerd, maar mocht niet baten.

Iemand met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Het is bekend dat er memoryleaks in Lollipop zitten. Versie 5.0.2 zou dit moeten verhelpen, maar daar heb ik nog geen build van gezien voor de Nexus 5. :/

[ Voor 8% gewijzigd door Alex) op 18-02-2015 22:19 ]

We are shaping the future

• striner
Megupe schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 16:12:
[...]

Dit klinkt als 1 van de positiefste reacties die ik over dynafix hoor. Fix in 1 keer, snelle levering. Ik zou niet klagen...
ik was voordat ik de telefoon opstuurde ook helemaal niet blij dat ik het moest doen, omdat ik ook alleen maar horrorverhalen heb gehoord over dynafix.
Maarja, ik heb gewoon de stappen gevolgd: ding in een bubbel-envelop gestopt (die ik nog overhad omdat ik vlak vantevoren een SIM-adapter set had gekocht), laten ophalen, en kreeg mailtjes wanneer er een update was. Er stond wel op een gegeven moment dat ze het niet zelf zouden fixen, maar dat het naar "een extern reparatiebureau" werd gebracht en dat die het zouden fixen. Ik zou wel graag willen weten welk bedrijf dat was, waarom ze het daarheen hebben gestuurd en wat ze dan precies gefixt hebben. Misschien dat het daardoor een positieve ervaring is, omdat ze het niet zelf hebben gefixt?
paulklooster schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 21:30:
Mijn Nexus 5 is het langzaam aan het begeven.. Eerst deed de microfoon t niet meer, daarna deed het intern geheugen steeds moeilijker en nu valt t scherm om de haverklap uit en valt er niks mee te doen. Overigens heb ik ook last van de eerder genoemde haarscheurtjes bij de simkaart. Ik wil m onder garantie terugsturen maar zit met een dilemma: ik woon in Nijmegen en heb mijn Nexus 5 destijds in Duitsland gekocht. Ik ken genoeg mensen daar dus dit kan ik opnieuw doen. De grens is ook maar twintig minuutjes fietsen. Ik kan hem echter ook gewoon hier door Dynafix laten maken. Ik heb echter slechte ervaringen met Dynafix en ik vroeg me af of Google, die die dingen zelf in Duitsland doet niet veel coulanter is? Ik wil namelijk nu even meteen alles laten fixen: van haarscheurtje bij de simkaart, tot de achterkant die ingedrukt kan worden (eerste lichting telefoon). Heeft iemand ervaring met Google Duitsland? Hierboven lees ik iets positiefs over Dynafix maar heb ook zo vaak gehoord dat men beweerde dat er water in was gekomen (wat bij mij niet is gebeurt).
Ik heb met 3 partijen contact gehad om erachter te komen waar ik mijn telefoon moest laten maken:
1) Google, die zeiden dat ik het alleen via hun kon regelen als ik de N5 ook bij hun had gekocht (via Play Store)
2) LG, die zeiden me uiteindelijk dat ik eerst met de webshop waar hij was gekocht contact moest opnemen om via hun te regelen. Als dat niet zou werken kon ik het via LG doen, mits het IMEI nummer overeenkomt met een Nederlands toestel.
3) de webshop waar hij aangeschaft was (belsimpel.nl, heb hem via mijn werk gekregen dus had geen inspraak op waar deze gekocht werd). Deze mensen hebben mij toen uitgelegd hoe alles moest via dynafix e.d.

[ Voor 48% gewijzigd door striner op 19-02-2015 08:37 ]

Pagina: 1 ... 107 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.