Gezien het feit dat de 'One' toestellen met Android 5.1 worden verscheept, ga ik er van uit dat 5.0.2 ook niet meer uit zal komen voor de Nexus 5. Ik verwacht dat we straks in één keer naar 5.1 gaan.Alex) schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 22:18:
Het is bekend dat er memoryleaks in Lollipop zitten. Versie 5.0.2 zou dit moeten verhelpen, maar daar heb ik nog geen build van gezien voor de Nexus 5.
ja ik ben blij dat ik er nog nooit van gebruik heb hoeven maken. 1x gelijk na aankomst ingeruild ivm dode pixels. Verder al mijn nexus' en DHD goed heel gebleven. Ondanks de nodige biertjes, val van fiets(zelf scherm gerepareerd) en andere stotenstriner schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 08:33:
[...]
ik was voordat ik de telefoon opstuurde ook helemaal niet blij dat ik het moest doen, omdat ik ook alleen maar horrorverhalen heb gehoord over dynafix.
Maarja, ik heb gewoon de stappen gevolgd: ding in een bubbel-envelop gestopt (die ik nog overhad omdat ik vlak vantevoren een SIM-adapter set had gekocht), laten ophalen, en kreeg mailtjes wanneer er een update was. Er stond wel op een gegeven moment dat ze het niet zelf zouden fixen, maar dat het naar "een extern reparatiebureau" werd gebracht en dat die het zouden fixen. Ik zou wel graag willen weten welk bedrijf dat was, waarom ze het daarheen hebben gestuurd en wat ze dan precies gefixt hebben. Misschien dat het daardoor een positieve ervaring is, omdat ze het niet zelf hebben gefixt?
[...]
Ben nu bezig om stock android er weer op te zetten, als de slechte accuduur me blijft achtervolgen (maximaal 1 uur time on screen) wordt het ook een bezoekje aan Dynafix voor mijn trouwe rakker

[ Voor 8% gewijzigd door Mr. Jummy op 19-02-2015 17:16 ]
iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9
Het duurt toch nog verbazend lang voordat 5.1. voor onze Nexus beschikbaar komt. Aan de andere kant.. het kan zometeen ook gewoon in een paar dagen gebeurd zijn... als de factory images gepubliceerd zijn... Ik kan niet wachten. Heb al twee maanden het memory leak issue en word er helemaal gek van! Wil stock blijven.
Zelf is google zo lang bezig maar tegen andere bedrijven eisen ze dat die in 90 dagen klaar zijn.Roost schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 17:30:
Het duurt toch nog verbazend lang voordat 5.1. voor onze Nexus beschikbaar komt. Aan de andere kant.. het kan zometeen ook gewoon in een paar dagen gebeurd zijn... als de factory images gepubliceerd zijn... Ik kan niet wachten. Heb al twee maanden het memory leak issue en word er helemaal gek van! Wil stock blijven.
Nou google, hurry up!
Precies, ze hebben daar flink boter op het hoofd.Mizgala28 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 18:26:
[...]
Zelf is google zo lang bezig maar tegen andere bedrijven eisen ze dat die in 90 dagen klaar zijn.
Nou google, hurry up!

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.
Android 4.4.4 er weer opgeknald, samen met de ElementalX kernel. Na 1 uur time on screen (browsen, facebook, YouTube) nog 70% over. Trouwe rakker kan dus nog even doorMr. Jummy schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 17:15:
Ben nu bezig om stock android er weer op te zetten, als de slechte accuduur me blijft achtervolgen (maximaal 1 uur time on screen) wordt het ook een bezoekje aan Dynafix voor mijn trouwe rakker

Edit:
Te vroeg gejuichd, na een reboot spontaan 34% verloren

[ Voor 14% gewijzigd door Mr. Jummy op 19-02-2015 22:07 ]
iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9
Verwijderd
Calibratie van batterijverbruik na teruggaan naar 4.4.4 nog noodzakelijk IMO.Mr. Jummy schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 21:57:
Te vroeg gejuichd, na een reboot spontaan 34% verloren![]()
[afbeelding]
Klopt, gisteravond gedaan en haal nu ongeveer 2,5 uur time on screen terwijl ik film kijk.Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:01:
[...]
Calibratie van batterijverbruik na teruggaan naar 4.4.4 nog noodzakelijk IMO.

met wat voor helderheid en wat voor bestanden/player? met een normale helderheid en gpu decoding (dus geen vaag formaat of vage player die alles via de cpu doet) moet je echt wel op 4+ uitkomen met video, video is minder zwaar dan bijvoorbeeld browsenMr. Jummy schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:03:
[...]
Klopt, gisteravond gedaan en haal nu ongeveer 2,5 uur time on screen terwijl ik film kijk.
Ik kijk .mkv bestanden via MX Player. Gewoon laagste helderheid, kwam er wel achter dat ik hem op S/W decoder had staan (via CPU dus). Zal vanavond is kijken hoe lang ik dan met H/W decoder kan kijken.Prulleman schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:23:
[...]
met wat voor helderheid en wat voor bestanden/player? met een normale helderheid en gpu decoding (dus geen vaag formaat of vage player die alles via de cpu doet) moet je echt wel op 4+ uitkomen met video, video is minder zwaar dan bijvoorbeeld browsen
ah, dat kan wel een uurtje of meer schelen!Mr. Jummy schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:27:
[...]
Ik kijk .mkv bestanden via MX Player. Gewoon laagste helderheid, kwam er wel achter dat ik hem op S/W decoder had staan (via CPU dus). Zal vanavond is kijken hoe lang ik dan met H/W decoder kan kijken.
Verwijderd
Hoe doe je dat eigenlijk batterij callibreren?Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:01:
[...]
Calibratie van batterijverbruik na teruggaan naar 4.4.4 nog noodzakelijk IMO.
Ik heb deze aangeschaft http://www.amazon.co.uk/gp/product/B00GCYNZF0Thedr schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 12:24:
[...]
[...]
De rand om de lens van de N5 is magnetisch idd, maar dat heeft hier niks mee te maken. Ook niet met het draadloos opladen van de N5.
Wat er wel aan de hand is: In de N5 zit aan de linkerkant op ongeveer 1/4 van bovenaf en van links een magnetische sensor die oa gebruikt kan worden voor smart-covers. Je telefoon schakelt dan automatisch tussen actief en standby als je de cover open of dicht doetHelaas zijn er weinig covers die het benodigde magneetje bevatten. Mocht iemand nog een goede, niet te dure walletcover weten met deze functionaliteit dan hoor ik dat graag
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Mijn nexus 5 was ook nogal traag na enkele dagen gebruik sinds de 5.01 update. Opgelost door een factory reset uit te voeren en een back up te herstellen. Echt een wereld van verschil, toestel loopt weer heerlijk soepel. Vanmorgen 8:00 uur van de lader gehaald, nu nog 66% accu over, grootste verbruiker nu: Scherm 7%. Kortom, ik ben weer een tevreden Nexus 5 gebruiker.
Thnx, ziet er goed uit. Toevallig vandaag een CardNinja besteld, dan kan ik evengoed mijn pasjes + cash meenemen en is het geheel een stuk compacter. Vind de N5 zonder hoesje/case een stuk fijner vasthouden.Tijntje schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 15:19:
[...]
Ik heb deze aangeschaft http://www.amazon.co.uk/gp/product/B00GCYNZF0
Mocht dat toch niet bevallen dan komt er weer een wallet case, waarschijnlijk deze
Een paar dagen geleden dus wakelock detector geïnstalleerd. Eigenlijk geen abnormale gebruikers.
Na een hele dag op kantoor met slechts sporadisch gebruik (7 min scherm tijd) was de accu 60%. 's avonds nog wat internetten; 50% binnen een uur leeg... Dan aan de oplader: binnen ik denk zo'n 30 min laden is de accu weer vol.
Voor mij is het wel duidelijk: de accu is aan het eind van z'n latijn
Iemand ervaring met deze winkel/vervangende accu? https://www.gsmpunt.nl/ba...-bl-t9-origineel-2300mah/
Verwijderd
paar jaar terug heb ik daar wel iets besteld. geen problemen mee gehad. je kunt dezelfde batterij op ebay voor $ 15 kopen.
Ik ga ook eens een poging wagen:)verzenden schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 15:56:
Mijn nexus 5 was ook nogal traag na enkele dagen gebruik sinds de 5.01 update. Opgelost door een factory reset uit te voeren en een back up te herstellen. Echt een wereld van verschil, toestel loopt weer heerlijk soepel. Vanmorgen 8:00 uur van de lader gehaald, nu nog 66% accu over, grootste verbruiker nu: Scherm 7%. Kortom, ik ben weer een tevreden Nexus 5 gebruiker.
LG's reparatie bedrijf is echt waar-de-loos.
Na 4 reparaties was ik het zat. Ze lezen de klachtbrief gewoon niet! De winkel gaf ook toe dat 't nu wel mooi was geweest. Telefoon zou opgestuurd worden voor creditering. Kwam die deze week (na 2,5 week) weer terug, met het verzoek of IK contact wil opnemen met LG... "ze kwamen niet uit de klacht" of zoiets, terwijl er toch zou worden gecrediteerd?? Dus hoezo klacht?
Afijn, dan bel je met LG en dan krijg je te horen dat ze van niks weten. Reparaties besteden ze uit aan een bedrijf (naam noemen mag?). Of ik hun wil bellen. Ik daar naartoe gebeld en dan krijg je te horen dat 'dit niet echt de bedoeling is' (dat een particulier hun belt). Na overleggen van het imei nummer krijg ik te horen dat ze "niks met de klacht konden"... daarop stond duidelijk dat "klant klaar is met toestel na 4 reparaties. Telefoon moet worden vergoed"... hebben die malloten het toestel dus weer getest op klacht #1, de GPS, terwijl dat allang niet meer de klacht was. Voor wat betreft de creditering; dat moest vanuit LG komen en die toestemming hebben ze niet gekregen, als in er was niks bekend.
Filiaalmanager vond het heel vervelend allemaal, maar wou toch weer het toestel opsturen voordat hij mij mijn geld terug ging geven. Ik zou hoe dan ook mijn geld terug krijgen, maar of ik nog een keer 2 weken kon wachten. Waarom ik daarop moest wachten "moeilijke tijden, crisis dit en dat blabla". Op mijn opmerking dat ik niks met LG te maken heb kwam ook een nee, ja verhaal.
Per brief diezelfde dag de koop ontbonden en mijn geld terug geëist.
Ben echt helemaal klaar met die reparateurs van LG. Met een combi-magnetron ook tot 3x toe gekloot gehad. Voor mij ook geen nieuwe Nexus 5 meer. Gewoon geen LG producten meer.
Maar goed: haarscheurtjes repareren ze weer wel, voor diegene die daar last van hebben
Na 4 reparaties was ik het zat. Ze lezen de klachtbrief gewoon niet! De winkel gaf ook toe dat 't nu wel mooi was geweest. Telefoon zou opgestuurd worden voor creditering. Kwam die deze week (na 2,5 week) weer terug, met het verzoek of IK contact wil opnemen met LG... "ze kwamen niet uit de klacht" of zoiets, terwijl er toch zou worden gecrediteerd?? Dus hoezo klacht?
Afijn, dan bel je met LG en dan krijg je te horen dat ze van niks weten. Reparaties besteden ze uit aan een bedrijf (naam noemen mag?). Of ik hun wil bellen. Ik daar naartoe gebeld en dan krijg je te horen dat 'dit niet echt de bedoeling is' (dat een particulier hun belt). Na overleggen van het imei nummer krijg ik te horen dat ze "niks met de klacht konden"... daarop stond duidelijk dat "klant klaar is met toestel na 4 reparaties. Telefoon moet worden vergoed"... hebben die malloten het toestel dus weer getest op klacht #1, de GPS, terwijl dat allang niet meer de klacht was. Voor wat betreft de creditering; dat moest vanuit LG komen en die toestemming hebben ze niet gekregen, als in er was niks bekend.
Filiaalmanager vond het heel vervelend allemaal, maar wou toch weer het toestel opsturen voordat hij mij mijn geld terug ging geven. Ik zou hoe dan ook mijn geld terug krijgen, maar of ik nog een keer 2 weken kon wachten. Waarom ik daarop moest wachten "moeilijke tijden, crisis dit en dat blabla". Op mijn opmerking dat ik niks met LG te maken heb kwam ook een nee, ja verhaal.
Per brief diezelfde dag de koop ontbonden en mijn geld terug geëist.
Ben echt helemaal klaar met die reparateurs van LG. Met een combi-magnetron ook tot 3x toe gekloot gehad. Voor mij ook geen nieuwe Nexus 5 meer. Gewoon geen LG producten meer.
Maar goed: haarscheurtjes repareren ze weer wel, voor diegene die daar last van hebben
Dynafix zeker, helaas zit zowat alle grote elektronica fabrikanten en leveranciers daar aangesloten voor reparaties. LG niet anders.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Heeft iemand ervaring met het vervangen van de powerbutton op de Nexus 5?
Mijn Nexus 5 zit wederom in hardware bootloop, alleen dit keer is de knop echt lens geraakt. Bij het minste of het gerinkste tikje blijft de knop hangen.
Inmiddels de onderdelen besteld, maar benieuwd of iemand dit eerder zelf heeft gedaan en wat zijn ervaring was.?
Mijn Nexus 5 zit wederom in hardware bootloop, alleen dit keer is de knop echt lens geraakt. Bij het minste of het gerinkste tikje blijft de knop hangen.
Inmiddels de onderdelen besteld, maar benieuwd of iemand dit eerder zelf heeft gedaan en wat zijn ervaring was.?
Nee, een andere.Quad schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 16:23:
Dynafix zeker, helaas zit zowat alle grote elektronica fabrikanten en leveranciers daar aangesloten voor reparaties. LG niet anders.
spoiler:
Teleplan 
De N5 van mijn vrouw heeft het probleem dat hij in een boot loop zit door een kapotte aan/uit knop. Normaal vervangt google dit zonder probleem via RMA (typisch krijg je dan een refurbished exemplaar).
Deze N5 is echter bij coolblue gekocht, daar zeggen ze me dat dat probleem inderdaad ondeer garantie valt.
Er is echter nog een probleem, er is ook een lichte barst in het scherm (stoort me niet, en scherm werkt nog perfect). Als coolblue hem opstuurt naar een service center, gaan ze sowieso ook het scherm vervangen (kostprijs zeker 200euro) terwijl ik dit niet wil.
tldr: knop is kapot onder garantie, ze herstellen sowieso ook het 'kapotte' scherm waarvoor ik moet betalen terwijl ik dat niet wil
Kan dit zomaar?
Deze N5 is echter bij coolblue gekocht, daar zeggen ze me dat dat probleem inderdaad ondeer garantie valt.
Er is echter nog een probleem, er is ook een lichte barst in het scherm (stoort me niet, en scherm werkt nog perfect). Als coolblue hem opstuurt naar een service center, gaan ze sowieso ook het scherm vervangen (kostprijs zeker 200euro) terwijl ik dit niet wil.
tldr: knop is kapot onder garantie, ze herstellen sowieso ook het 'kapotte' scherm waarvoor ik moet betalen terwijl ik dat niet wil
Kan dit zomaar?
Klinkt niet heel logisch en lijkt mij niet dat dat moet kunnen. Als jij de knop gerepareerd wilt hebben, dan moeten ze afblijven van de rest. Maar die reparatie diensten zullen wel hun eigen regeltjes hebben.mngm schreef op maandag 23 februari 2015 @ 09:47:
De N5 van mijn vrouw heeft het probleem dat hij in een boot loop zit door een kapotte aan/uit knop. Normaal vervangt google dit zonder probleem via RMA (typisch krijg je dan een refurbished exemplaar).
Kan dit zomaar?
Geen mogelijkheid om hem zelf even open te maken en te kijken naar de knop? Zijn jullie hem ook niet 2 weken kwijt.
Om de knop te vervangen moeten ze volgens mij de hele module vervangen, dit is scherm+frame. Op die manier zijn ze dus weer mooi uit de kosten.mngm schreef op maandag 23 februari 2015 @ 09:47:
Kan dit zomaar?
Hangt er vanaf. Van het weekend hetzelfde probleem ondervonden en heb mijn Nexus nu net teruggestuurd naar Bol. De printplaat waar de knoppen op zitten is net de belangrijkste van de hele telefoon. Echter zitten de knopjes op de randen zonder al te veel hitte gevoelige componenten in de buurt. Je zou, mits je handig bent, dit zelf kunnen vervangen. Op ebay kan je een schakelaar krijgen vanaf ca. €5,-.
http://www.ebay.nl/sch/i....button&rt=nc&LH_PrefLoc=2
Zelf twijfelde ik of ik deze reparatie zelf wilde doen, aangezien ik nog garantie heb. Uiteindelijk besloten om dit niet zelf te doen, ivm het financiele risico als ik faal.
http://www.ebay.nl/sch/i....button&rt=nc&LH_PrefLoc=2
Zelf twijfelde ik of ik deze reparatie zelf wilde doen, aangezien ik nog garantie heb. Uiteindelijk besloten om dit niet zelf te doen, ivm het financiele risico als ik faal.
Mijn batterij loopt mega snel leeg op dit moment. Ik ga maar weer eens een factory reset doen. Wat is nou de beste manier om alles te backuppen? Dus met name Whatsapp berichten, Contacten, apps, fotos etc.
Sommige zaken kan je gewoon van je storage kopiëren(foto's, whatsapp,..), andere zaken gaan makkelijk in de cloud ( Google account contacten)thechib12 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 17:15:
Mijn batterij loopt mega snel leeg op dit moment. Ik ga maar weer eens een factory reset doen. Wat is nou de beste manier om alles te backuppen? Dus met name Whatsapp berichten, Contacten, apps, fotos etc.
Het gebeurd wel vaak dat de aan en uit knop stuk gaat he? Hier ook al laten repareren, nadat een half jaar geleden ook mijn beeldscherm weer gerepareerd moest worden. Kwaliteit van de hardware is best matig van deze telefoon als ik eerlijk ben terwijl ik er erg voorzichtig mee ben (inclusief screen protector en hoesje). In mijn drie jaar dat ik een HTC Desire HD had is die nooit kapot gegaan. Afgelopen weken ook weer prima gebruikt als vervanging voor mijn nexus 5.
Denk niet dat ik ooit weer een LG telefoon ga kopen.
Ik heb sinds een dag of 3 a 4 dat Facebook m'n hele accu leegslurpt in een paar uur, meer mensen die hier last van hebben?
Ja vorige week één keer gehad door FB messenger.Pusherman_ schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 12:59:
Ik heb sinds een dag of 3 a 4 dat Facebook m'n hele accu leegslurpt in een paar uur, meer mensen die hier last van hebben?
Reboot gedaan en geen last meer van gehad.
Arriving Somewhere but not here....
Sinds twee weken ofzo inderdaad gemerkt dat eerst Messenger, en daarna ook Facebook een erg hoog verbruik heeft.Pusherman_ schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 12:59:
Messenger gedeïnstalleerd, en Facebook's mobiele website gebruikt: dan heb ik geen problemen.
Hier wordt er ook melding van gemaakt, rond dezelfde tijd als dat ik er last van kreeg.
Gewoon een aantal keer helemaal opladen en vervolgens net zo lang gebruiken tot ie leeg is. Zo kan de software kalibreren waar 100% en 0% zit, en alles ertussenin.Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 15:14:
[...]
Hoe doe je dat eigenlijk batterij callibreren?
Ik ga toch maar terug naar Android 4.4.4; Memory leak wordt ik redelijk gek van, maar vooral door de headsup notifications die na verloop van tijd niet meer aangeklikt kunnen worden.
Bootloader unlock, en hij is de factory image van 4.4.4 aan t installeren.
Ik zit er ook te twijfelen om terug te gaan ivm de memory leak. Heb het bijna dagelijks at the moment. Rebootje en het is verholpen, maar meestal geen zin om dat te doen.Krypt schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 10:03:
Ik ga toch maar terug naar Android 4.4.4; Memory leak wordt ik redelijk gek van, maar vooral door de headsup notifications die na verloop van tijd niet meer aangeklikt kunnen worden.
De notificatiebug weinig last vab.
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
verkeerde topic.3raser schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 17:13:
[...]
Zojuist ook even op scheurtjes gecontroleerd... 2 stuks rond mijn sim-houder.![]()
![]()
Zowel aan de bovenkant als de onderkant van de sim-houder toont een duidelijker scheur. En ik heb mijn telefoon pas 5 maanden (geen hoesje, nooit gevallen).
Zie ook dit XDA topic.
[ Voor 12% gewijzigd door icecreamfarmer op 25-02-2015 11:14 ]
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Naar aanleiding van de enorme battery drain door de Facebook-app (zie ook reviews in de Play Store van de afgelopen week), heb ik een paar dagen geleden zowel Fb als de Fb messenger maar eens verwijderd. Nu moet ik me 's avonds afvragen of ik m'n telefoon vannacht ga opladen, of er nog een dagje mee doe. 40 uur battery life met 1 uur per dag screen on time!
Tot vorige week ging m'n batterij circa 20 uur mee, na de laatste Fb-update hooguit 10 uur. Vermoedelijk speelde Fb dus al langer een rol bij het batterijverbruik, ook al stond dat nooit zo in de stats tot afgelopen week.
Tot vorige week ging m'n batterij circa 20 uur mee, na de laatste Fb-update hooguit 10 uur. Vermoedelijk speelde Fb dus al langer een rol bij het batterijverbruik, ook al stond dat nooit zo in de stats tot afgelopen week.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Heb zelf al tijden geen Facebook app meer maar de Tinfoil for Facebook app. Werkt prima, lekker vlot en geen last van drains of rare problemen. Sowieso ben ik zeer tevreden over mijn Nexus 5, de batterij gaat voor mijn gebruik lang genoeg mee, hij is en blijft supersnel en zelfs met 5.01 heb ik eigenlijk geen last van rarigheden. Enkel de Google Calendar app die gisteren een update heeft gekregen doet nu moeilijk, maar dat zal binnenkort ook wel opgelost zijn. Nadeel van APK's downloaden
Gebruik gewoon de mobiele website, in bijna alle opzichten beter.intoxicated schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 09:36:
Naar aanleiding van de enorme battery drain door de Facebook-app (zie ook reviews in de Play Store van de afgelopen week), heb ik een paar dagen geleden zowel Fb als de Fb messenger maar eens verwijderd. Nu moet ik me 's avonds afvragen of ik m'n telefoon vannacht ga opladen, of er nog een dagje mee doe. 40 uur battery life met 1 uur per dag screen on time!
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Hier trouwens ook haarscheurtjes in zijkant behuizing.
Een dag terug op Android 4.4.4; moet zeggen dat het weer even wennen is, maar dat komt wel.
Werd wel gek van de system update notificaties; bij elke unlock en elke connection change kwam ie weer tevoorschijn. Dacht het simpel te doen door even de GooglePlayServices.SystemUpdate service uit te schakelen. Dat moet je dus niet doen, want dan zit je met een telefoon die 100% van de tijd wakker is door de wakelocks die GooglePlayServices bezig houdt. In 2,5 uur was mn telefoon zowat leeg.
Toen de service maar aangezet en op aanraden van deze site de 3 receivers uitgeschakeld.
Werd wel gek van de system update notificaties; bij elke unlock en elke connection change kwam ie weer tevoorschijn. Dacht het simpel te doen door even de GooglePlayServices.SystemUpdate service uit te schakelen. Dat moet je dus niet doen, want dan zit je met een telefoon die 100% van de tijd wakker is door de wakelocks die GooglePlayServices bezig houdt. In 2,5 uur was mn telefoon zowat leeg.
Toen de service maar aangezet en op aanraden van deze site de 3 receivers uitgeschakeld.
Snelheid verschil merk je ook. Heb gisteren inderdaad hetzelfde gedaan qua disable ota. Hopelijk is android 5.0.2/5.1 een beetje bugvrij en is die grmbl memory leak weg.Krypt schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 13:29:
Een dag terug op Android 4.4.4; moet zeggen dat het weer even wennen is, maar dat komt wel.
Verwijderd
doe ik al jaren zo...icecreamfarmer schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 11:18:
[...]
Gebruik gewoon de mobiele website, in bijna alle opzichten beter.
als je een lader hebt liggen gewoon opladen, beter 2 cycli van 50-100% dan 1 cyclus van 0-100%. accu's slijten het meest van diep ontladen (echt diep is ook geblokkeerd, 0% is namelijk niet echt 0, meestal zit er nog zat in, maar om schade tevoorkomen gaat je phone uit.intoxicated schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 09:36:
Helaas kan ik mijn geliefde Nexus5 opsturen.
Continue bevriest het scherm of begint het heel raar te flikkeren.
Als ik dan hetzelfde scherm aan en uit doe dan wil hij nooit meer aan en blijft het scherm zwart.
Rebooten helpt dan ook niet alleen helemaal uit en wachten.
Wat kan ik het beste doen zodat ze hem wel repareren?
Heeft een uitgebreide klachten omschrijving nut lezen ze dat?
Heb hem bij de media markt gekocht.
Als ik dan hetzelfde scherm aan en uit doe dan wil hij nooit meer aan en blijft het scherm zwart.
Wat kan ik het beste doen zodat ze hem wel repareren?
Heeft een uitgebreide klachten omschrijving nut lezen ze dat?
Hier na 5 maanden eindelijk mijn geld terug gekregen. Een kleine samenvatting:ComTech schreef op zondag 01 maart 2015 @ 13:53:
Helaas kan ik mijn geliefde Nexus5 opsturen.
Wat kan ik het beste doen zodat ze hem wel repareren? Gewoon opsturen via de Mediamarkt waar je hem hebt gekocht.
Heeft een uitgebreide klachten omschrijving nut lezen ze dat? Heb ik ook 4x gedaan, maar de kans dat ze hem lezen is 25%, want slechts 1x is er gerepareerd wat er op de klachtbrief stond
Klacht | Gerepareerd | |
Reparatie 1 | GPS, haarscheur in simtray, los zittende powerknop | GPS |
Reparatie 2 | haarscheur in simtray, los zittende powerknop | Camera |
Reparatie 3 | haarscheur in simtray, los zittende powerknop | haarscheur in simtray, los zittende powerknop |
Helemaal blij, maar al snel kwam er een nieuw probleem aan het licht: De LED gaf niet alle kleuren weer. Gezien reparatie nummer 1 (moederbord vervangen) moest het daar wel aan liggen, aangezien de LED het voorheen het prima deed.
Klacht | Gerepareerd | |
Reparatie 4 | Het LED lampje voor de notificaties gaf niet alle kleuren weer | GPS nagekeken |
Toen bleek ook nog eens dat de power knop wéér los zat.
Klacht | Gerepareerd | |
“Reparatie 5” | Telefoon zou worden gecrediteerd | GPS nagekeken en terug gestuurd |
“Reparatie 6” | Telefoon zou worden gecrediteerd | Telefoon is “nagekeken” door 2 monteurs en niks gevonden |
De eerste 4 reparaties een uitgebreide klachtbrief bijgevoegd, maar bij Teleplan doen ze er niet veel mee. Ik gok dat ze bij 'reparatie 6' ook enkel de GPS hebben getest, want de LED deed het gewoon echt niet. Getest na 2 factory resets en met meerdere apps, hetgeen ook duidelijk stond in mijn brief...
Het is niet de eerste keer dat ik te maken heb gehad met de garantie van LG. Ze doen niet echt moeilijk met garantie, maar een goed product krijg je er niet voor terug. Je rolt vaak van het ene probleem in het andere. Mijn combi-magnetron is uiteindelijk ook na 4 reparaties gecrediteerd.
Hier komt een lange tijd geen LG product meer in huis. Jullie iig veel plezier met jullie werkende N5

Waar heb jij je toestel gekocht? Na drie reparaties gewoon een nieuw toestel of de koop ontbinden. Je hebt recht op een degelijk product namelijk.Freakster86 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 14:22:
[.......]
Hier komt een lange tijd geen LG product meer in huis. Jullie iig veel plezier met jullie werkende N5![]()
Heb sinds vrijdag een N5. Prima tevreden mee (behalve accuduur) maar heb toch even een korte softwaregerelateerde vraag:
Hoe kan ik selecteren welke contacten worden weergegeven onder 'telefoon'. Als ik gewoon binnen de 'telefoon' naar contacten gaan staan sommige er drie keer dubbel in (Google account, LinkedIn, Skype). Onder 'contacten' kan je m.b.v. een filter instellen welke je te zien krijgt, maar dat kan schijnbaar niet binnen de 'telefoon'?
Betreft Lollipop (5.0.1) trouwens.
Jullie een idee?
Hoe kan ik selecteren welke contacten worden weergegeven onder 'telefoon'. Als ik gewoon binnen de 'telefoon' naar contacten gaan staan sommige er drie keer dubbel in (Google account, LinkedIn, Skype). Onder 'contacten' kan je m.b.v. een filter instellen welke je te zien krijgt, maar dat kan schijnbaar niet binnen de 'telefoon'?
Jullie een idee?
Contacten > overflow menu (3 puntjes in de action bar) > contacts to displayMalfoi schreef op zondag 01 maart 2015 @ 20:31:
Heb sinds vrijdag een N5. Prima tevreden mee (behalve accuduur) maar heb toch even een korte softwaregerelateerde vraag:
Jullie een idee?
Niet goed gelezen, dat werkt blijkbaar niet. Wel vreemd, hier geen problemen mee.
[ Voor 5% gewijzigd door agoNITE op 02-03-2015 06:40 ]
Benieuwd of jullie dit bekend voorkomt; Ik heb mijn telefoon handmatig geupdate naar 5.0.0. Maar na verloop van tijd lijkt het of mijn telefoon trager word, elke keer moet de stock Google launcher redrawen als ik uit een andere app kom. Enige manier om dit op te lossen is om te rebooten. Lijkt een cache probleem, of niet?
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Memory leak bugTheRicolaa10 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 11:54:
Benieuwd of jullie dit bekend voorkomt; Ik heb mijn telefoon handmatig geupdate naar 5.0.0. Maar na verloop van tijd lijkt het of mijn telefoon trager word, elke keer moet de stock Google launcher redrawen als ik uit een andere app kom. Enige manier om dit op te lossen is om te rebooten. Lijkt een cache probleem, of niet?
Lijken best wel wat mensen last van te hebben, maar dit topic is op 29-12-2014 gesloten. Is dus wel gezien door Google. Maar blijkbaar is nog niks mee gedaan(?).
Moet als het goed is verholpen zijn in Android 5.0.2 of 5.1 als ik het goed heb. Volgens geruchten ergens deze maand.TheRicolaa10 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:34:
[...]
Lijken best wel wat mensen last van te hebben, maar dit topic is op 29-12-2014 gesloten. Is dus wel gezien door Google. Maar blijkbaar is nog niks mee gedaan(?).
Nou, dan wachten we het af.-Bas schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:35:
[...]
Moet als het goed is verholpen zijn in Android 5.0.2 of 5.1 als ik het goed heb. Volgens geruchten ergens deze maand.
Af en toe ben ik wat aan het typen en wanneer ik op backspace druk verschijnen er plots andere tekens/woorden in plaats van het verwijderen van de laatste letter. Het kan zo soms tien seconden duren om een foutje te corrigeren doordat er alleen maar tekst bijkomt terwijl ik iets wil verwijderen. Alle tekst die verschijnt heb ik al eens eerder in dat bericht getypt.
Iemand anders daar ook last van? Ik draai gewoon stock Android Lollipop.
Iemand anders daar ook last van? Ik draai gewoon stock Android Lollipop.
Zijn er mensen dit de Nederlandstalige spraakopdrachten niet aan de praat krijgen (
)?
Misschien veel belangrijker. Bij wie werkt het wel?
Misschien veel belangrijker. Bij wie werkt het wel?
[ Voor 23% gewijzigd door nielsn op 02-03-2015 14:17 ]
Thanks voor je antwoord, maar ik bedoelde in het 'telefoonmenu', niet in de contacten app. In het overflow menu bij telefoon staat alleen:agoNITE schreef op maandag 02 maart 2015 @ 06:39:
[...]
Contacten > overflow menu (3 puntjes in de action bar) > contacts to display
Niet goed gelezen, dat werkt blijkbaar niet. Wel vreemd, hier geen problemen mee.
- Call History
- Import/Export
- New Contact
- Settings
Bedoel je trouwens het contacten tabblad in je telefoon app? Dit is gewoon dezelfde lijst als je telefoonboek. Die zul je toch via je telefoonboek moeten instellen/filteren.Malfoi schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:24:
[...]
Thanks voor je antwoord, maar ik bedoelde in het 'telefoonmenu', niet in de contacten app. In het overflow menu bij telefoon staat alleen:Heb ook al bij verschillende apps (LinedIn, Outlook, Skype) in de instellingen gekozen dat contacten niet gesynchroniseerd worden. Maar ze blijven desalniettemin in het telefoonmenu staan.
- Call History
- Import/Export
- New Contact
- Settings
Ja, die bedoel ik. Maar bij mij dus niet:agoNITE schreef op maandag 02 maart 2015 @ 16:36:
[...]
Bedoel je trouwens het contacten tabblad in je telefoon app? Dit is gewoon dezelfde lijst als je telefoonboek. Die zul je toch via je telefoonboek moeten instellen/filteren.
Contacten app:
Zo zou het moeten zijn (keuze welke contacten zichtbaar zijn, in dit geval dus alleen Gmail accounts)

Telefoon contacten:
Laat meerdere accounts zien. Toevallig hier alleen Gmail en LinkedIn maar verderop staan ook nog Skype contacten.

Misschien kun je via accounts/synchronisatie het uitzetten.
Dit dus ^peptalk schreef op maandag 02 maart 2015 @ 21:58:
Misschien kun je via accounts/synchronisatie het uitzetten.
Je kan echter ook een app downloaden uit de playstore om je contacten te ontdubbelen, heb ik een hele tijd geleden eens gebruikt, zal er nu vast nog wel zijn.
Hmm, vandaag ook opeens haarscheurtjes in de behuizing ontdekt bij de sim tray. Denk dat ik mn telefoon maar retour ga sturen ofzo, volgens mij hebben de meesten die dat hadden wel succesvol garantie kunnen claimen.
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Ik las je topic en keek op mijn toestel, ik heb dus ook een scheur in de behuizing bij de simtray. Ik heb mijn telefoon bijna nooit in mijn zak, ligt op mn bureau of in de autohouder. Lekkere bouwkwaliteit, bij de eerste was het display uit het niets gebroken en bij de tweede is de behuizing gescheurd.Maardiweb schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 18:45:
Hmm, vandaag ook opeens haarscheurtjes in de behuizing ontdekt bij de sim tray. Denk dat ik mn telefoon maar retour ga sturen ofzo, volgens mij hebben de meesten die dat hadden wel succesvol garantie kunnen claimen.
Kan nu ook via de site:-Bas schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:25:
[...]
Dit dus ^
Je kan echter ook een app downloaden uit de playstore om je contacten te ontdubbelen, heb ik een hele tijd geleden eens gebruikt, zal er nu vast nog wel zijn.
https://contacts.google.com/preview/merge
Bier = beter
Nogmaals, de contacten app laat geen dubbele contacten zien, want daar kan je selecteren welke contacten zichtbaar zijn (en in mijn Google account heb ik geen dubbele contacten).CultFreak schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 11:23:
[...]
Kan nu ook via de site:
https://contacts.google.com/preview/merge
In de telefoonapp daarentegen laat ie wel van meerdere accounts contacten zien terwijl ik synchronisatie uit heb gezet. Er is daar ook geen mogelijkheid om te kiezen welke accounts (bijv. Gmail, Skype, LinkedIn) worden getoond.
De N5 van m'n broer heeft een enorm slechte accuduur momenteel.
Gaat binnen een paar minuten een paar procent omlaag.
Nou wil hij wel weer van Android 5.0 naar een vorige Android versie in de hoop dat het beter wordt.
(zou dat helpen?)
Iemand anders hier ook last van?
Nou wil hij wel weer van Android 5.0 naar een vorige Android versie in de hoop dat het beter wordt.
(zou dat helpen?)
[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 05-03-2015 17:21 ]
Daar heeft wel iemand anders last van, ik niet. Telefoon gaat vaak +24 uur mee.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Hier ook last van, al weet ik niet of het direct aan Android 5 ligt. Merk namelijk aantal apps die ik heb me batterij ook vrij snel leeg trekken (Facebook, Spotify) dus voor mij is lastig te verklaren.Piet91 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 17:09:
De N5 van m'n broer heeft een enorm slechte accuduur momenteel.
(zou dat helpen?)
Hopenlijk komt 5.1 snel (lees: deze maand) die zou redelijk wat problemen moeten op gaan lossen.
Overigens lees ik op internet redelijk wat verhalen over slechte batterijduur bij 5.0
Rupsen, Rapsen.
Heb sinds een paar weken dat mijn Nexus 5 na het compleet opladen en hem uitgezet te hebben heel de nacht dat de accu als ik hem s'morgens weer aanzet nog maar 91% vol zit.
Dit varieert per dag maar meestal is het minimaal 6% en maximaal 10%
De telefoon staat dus niet op standby maar echt helemaal uit.
Einde batterij ?
Dit varieert per dag maar meestal is het minimaal 6% en maximaal 10%
De telefoon staat dus niet op standby maar echt helemaal uit.
Einde batterij ?
Ik heb precies hetzelfde probleem als jij, van de week ook mijn aan knop moeten laten repareren omdat mijn telefoon in een bootloop zatludipudi schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 10:53:
Het gebeurd wel vaak dat de aan en uit knop stuk gaat he? Hier ook al laten repareren, nadat een half jaar geleden ook mijn beeldscherm weer gerepareerd moest worden. Kwaliteit van de hardware is best matig van deze telefoon als ik eerlijk ben terwijl ik er erg voorzichtig mee ben (inclusief screen protector en hoesje). In mijn drie jaar dat ik een HTC Desire HD had is die nooit kapot gegaan. Afgelopen weken ook weer prima gebruikt als vervanging voor mijn nexus 5.
Verder heb ik ook nooit problemen met reparaties, sterker nog dit is het enige toestel wat ik ooit heb moeten laten repareren. Mijn ipod touch, ipad mini, ipad 2 en al mijn andere hardware heeft nog nooit een reparatie nodig gehad. Ook geen lg meer voor mij dus. Echt een bar slechte bouwkwaliteit, blijk dus niet de enige te zijn die hier is achter gekomen. Binnenkort ga ik een mailtje sturen naar lg om te vragen of de kosten op enige wijzen kunnen worden vergoed.
Heb afgelopen dinsdagavond de accu vervangen van mijn N5. Even prutsen om de achterkant eraf te krijgen. Blijft altijd uitkijken dat je geen palletje afbreekt zodat ie niet meer lekker dichtgaat 
Uiteindelijk alles prima verlopen, mede dankzij het tooltje dat erbij geleverd werd.
Even ter info: mijn batterij was vaak rond 21 uur aan het eind van zijn latijn. Ik bel sporadisch en check zo af en toe een berichtje. Zuivere screen-on tijd was denk ik max 45 min. Opladen van 0-100% was een goed halfuurtje. Genoeg tekenen dat na een 1.5 jaar gebruik (met vrijwel dagelijk opladen) de accu een heel eind kaput was.
Nu duurt het opladen weer 2,5-3 uur, heb ik na een dag nog 62% accu over (met wat telefoontjes tussendoor, scherm 35 min aan, wifi continue aan, 4G continue aan, BT uit en lokalisatie continue op accubesparingsmodus). De voorspelling geeft aan dat ik het tot morgenavond zou moeten kunnen redden
Ik kan voorlopig weer prima vooruit. Eigenlijk wel prima ook, zou eigenlijk niet weten wat de vervanger zou worden. Eigenlijk zou alleen een 1+1 een serieuze kandidaat zijn

Uiteindelijk alles prima verlopen, mede dankzij het tooltje dat erbij geleverd werd.
Even ter info: mijn batterij was vaak rond 21 uur aan het eind van zijn latijn. Ik bel sporadisch en check zo af en toe een berichtje. Zuivere screen-on tijd was denk ik max 45 min. Opladen van 0-100% was een goed halfuurtje. Genoeg tekenen dat na een 1.5 jaar gebruik (met vrijwel dagelijk opladen) de accu een heel eind kaput was.
Nu duurt het opladen weer 2,5-3 uur, heb ik na een dag nog 62% accu over (met wat telefoontjes tussendoor, scherm 35 min aan, wifi continue aan, 4G continue aan, BT uit en lokalisatie continue op accubesparingsmodus). De voorspelling geeft aan dat ik het tot morgenavond zou moeten kunnen redden
Ik kan voorlopig weer prima vooruit. Eigenlijk wel prima ook, zou eigenlijk niet weten wat de vervanger zou worden. Eigenlijk zou alleen een 1+1 een serieuze kandidaat zijn
Ik heb sinds twee uur geleden geen internet meer, zowel via 3G als wifi niet. Ik heb de Nexus al een keer herstart maar dit heeft dus geen zin. Ik krijg elke keer een uitroepteken bij zowel Wifi als het 3G teken.
Iemand een idee wat ik kan doen?
Opsturen wordt denk ik niet wat, ik heb mijn nexus een jaar geleden eens laten vallen en sindsdien zit er een barst in het scherm. Repareren zal dus wel niet vanuit de garantie gaan..
Opsturen wordt denk ik niet wat, ik heb mijn nexus een jaar geleden eens laten vallen en sindsdien zit er een barst in het scherm. Repareren zal dus wel niet vanuit de garantie gaan..
je kan nog een 'wipe cache partition' proberen, maar ik ken het probleem niet.yorroy schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 15:02:
Ik heb sinds twee uur geleden geen internet meer, zowel via 3G als wifi niet. Ik heb de Nexus al een keer herstart maar dit heeft dus geen zin. Ik krijg elke keer een uitroepteken bij zowel Wifi als het 3G teken.
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
Sta op een punt voor de 2e keer m'n nexus 5 ter reparatie naar MM te brengen. Blijf problemen houden met de lock/power knop waardoor de N5 zich heel vaak blijft rebooten. Vorige keer was het volgende gedaan volgens de bon:
1x Cover assembly battery
1x PCB assembly flexible.
Dit heeft echt 0 geholpen terwijl ik al duidelijk had aangegeven waar het probleem lag. Iemand enig idee hoe ik het toch duidelijk kan verwoorden en ook laten maken?
Dit heeft echt 0 geholpen terwijl ik al duidelijk had aangegeven waar het probleem lag. Iemand enig idee hoe ik het toch duidelijk kan verwoorden en ook laten maken?
Heeft iemand al Android 5.1 of wanneer komt deze eigenlijk?
Ik heb een paar dagen geleden de N5 naar fabrieksinstellingen terug gezet. Elke paar seconden haperde de telefoon. Niet meer mee te werken. Het is nu stukken beter, maar gisteren vertoonde de telefoon alweer kuren. Langzaam, random terug naar het homescreen. Dus maar een reboot gedaan en nu werkt het weer goed. De camera kan heel vaak geen verbinding maken met de telefoon?! Na een reboot lukt het dan weer wel. Maar sinds Lollipop is het er niet beter op geworden voor mij. Wanneer komt de volgende Android uit
.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Alleen zou ik met OnePlus One flink aan 4G bereik moeten inboeten.. no way.Thedr schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 23:09:
Heb afgelopen dinsdagavond de accu vervangen van mijn N5. Even prutsen om de achterkant eraf te krijgen. Blijft altijd uitkijken dat je geen palletje afbreekt zodat ie niet meer lekker dichtgaat
Mijn vriendin heeft hetzelfde probleem gehad, ook na de 1e keer was het niet gefixt. Ze heeft er toen, bij de 2e keer, een briefje bij gedaan wat het probleem was, de verkoper heeft dat toen toegevoegd.Zuaro schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 16:11:
Sta op een punt voor de 2e keer m'n nexus 5 ter reparatie naar MM te brengen. Blijf problemen houden met de lock/power knop waardoor de N5 zich heel vaak blijft rebooten. Vorige keer was het volgende gedaan volgens de bon:
Na de 2e keer repareren werkt alles weer, ik geloof dat ze (een deel van) het moederbord vervangen hebben. (MM Arnhem)
Als ik de geruchten zo hoor, ergens deze week.dj_killjoy schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 19:29:
Heeft iemand al Android 5.1 of wanneer komt deze eigenlijk?
Is overigens een apart topic voor, of zou die dan 5.1 moeten gaan heten.
Je kunt stock 5.1 roms al vinden die uit zijn gekomen voor Android One devices, maar daar zitten wat haken en ogen aan. Ik wacht lekker op de officiele release.
Bier = beter
Dit probleem heb ik ook tot twee keer toe gehad. Erg vervelend.Zuaro schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 16:11:
Just do it.
Beste tweakers, enige tijd geleden (3-02-2015) heb ik in dit topic gepost dat mijn telefoon vanuit elke app telkens verspringt naar het startscherm. Er werd gereageerd dat ik geduldig moest zijn voor de nieuwe update. Dat heb ik gedaan en lange tijd heb ik geen last meer gehad van het probleem, tot het afgelopen weekend weer terugkeerde. Wat kan ik hier nu mee?
Ook heb ik last van een minder irritant probleem. Zodra ik met de back knop (linksonder) uit een app wil, verschijnt er in het laatste beeld voordat ik terugkeer naar het startscherm ruis in de kleuren zodat we van vroeger kennen bij de TV. Wat moet ik hiervan denken?
Ook heb ik last van een minder irritant probleem. Zodra ik met de back knop (linksonder) uit een app wil, verschijnt er in het laatste beeld voordat ik terugkeer naar het startscherm ruis in de kleuren zodat we van vroeger kennen bij de TV. Wat moet ik hiervan denken?
Dat met de ruis herken ik ook. Dat probleem was bij mij ook aanwezig.0ud1 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:32:
Beste tweakers, enige tijd geleden (3-02-2015) heb ik in dit topic gepost dat mijn telefoon vanuit elke app telkens verspringt naar het startscherm. Er werd gereageerd dat ik geduldig moest zijn voor de nieuwe update. Dat heb ik gedaan en lange tijd heb ik geen last meer gehad van het probleem, tot het afgelopen weekend weer terugkeerde. Wat kan ik hier nu mee?
De telefoon was al een tijdje langzaam en crashte bij sommige apps om de paar seconden.
Terug naar fabrieksinstellingen heeft geholpen, voor hoe lang het dan ook mag duren.
Maak wel een back-up van je foto's en andere dingen die je niet kwijt wilt.
Android 5.0 is iig minder stabiel dan zijn voorgangers.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Terug gaan naar android 4.4.4 en dan middels root en elders in dit topic beshcreven hoe je de update melding kan uitschakelen (of negeren, maar dat is wel erg lastig)0ud1 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:32:
Ik wacht wel tot 5.0.2/5/1.
Android 5.1 is aan het uitrollen: http://officialandroid.bl...ing-new-lollipop.html?m=1
Nou dat wordt een slapeloze nacht, 5.0.1 is zo erg dat ik bereid ben op te blijven en meteen 5.1 erop te smijten.kaanmijo schreef op maandag 09 maart 2015 @ 22:23:
Android 5.1 is aan het uitrollen: http://officialandroid.bl...ing-new-lollipop.html?m=1
Zal nog wel even duren, vorige updates kwamen ook eerst voor de Nexus 7 uit en misschien gooien ze de Nexus 6 update nu zelfs nog eerder uit. Patience Young Padawan, patience...Mizgala28 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 22:35:
[...]
Nou dat wordt een slapeloze nacht, 5.0.1 is zo erg dat ik bereid ben op te blijven en meteen 5.1 erop te smijten.
https://powershellisfun.com
Ik wacht sowieso tot 2 uur, ga toch dan meestal naar bed.-={Fred_Perry}=- schreef op maandag 09 maart 2015 @ 23:39:
[...]
Zal nog wel even duren, vorige updates kwamen ook eerst voor de Nexus 7 uit en misschien gooien ze de Nexus 6 update nu zelfs nog eerder uit. Patience Young Padawan, patience...
En anders morgen
Tweakers heeft er ook al wat over geschreven:
Ofwel, ga maar lekker slapen.De software komt uit voor de Nexus 6 en Nexus 9. Of andere Nexus-apparaten, zoals de Nexus 5 en Nexus 7, ook worden ondersteund is nog niet duidelijk, maar wel aannemelijk.
We are shaping the future
Hij staat nu online, nog even installeren dus
Tijd voor een update dan! 5.0.1 bugs me too much
edit: zo, 5.1 erop
[ Voor 20% gewijzigd door Basekid op 10-03-2015 09:17 ]
heb je het met side-loading gedaan? En welke image gebruik je dan of is het een schone installatie?Basekid schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 08:43:
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
Side-loading met de nexus toolkit inderdaad. Ik heb de image gebruikt die Mizgala28 net post (de officiele google versie)aardbeix15 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 09:31:
[...]
heb je het met side-loading gedaan? En welke image gebruik je dan of is het een schone installatie?
Werkt het ook als je terug naar fabrieksinstellingen gaat en vervolgens je simkaart eruit haalt. En dan opstart en dat je dan de update aangeboden krijgt?
Er is nog geen OTA update.exi22 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 09:44:
Werkt het ook als je terug naar fabrieksinstellingen gaat en vervolgens je simkaart eruit haalt. En dan opstart en dat je dan de update aangeboden krijgt?
OTA is er nog niet. Je kan hem ook updaten zonder OTA met behoud van data. Inmiddels geupdated naar android 5.1 van 4.4.4 zonder behoud van data. Eerste keer starten duurt lang maar we wachten geduldig
Kun je een link sturen van hoe dat moet?iCy schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 09:56:
[...]
OTA is er nog niet. Je kan hem ook updaten zonder OTA met behoud van data. Inmiddels geupdated naar android 5.1 van 4.4.4 zonder behoud van data. Eerste keer starten duurt lang maar we wachten geduldig
Edit: gelukt
[ Voor 7% gewijzigd door Alexander6501 op 10-03-2015 10:25 ]
hoe?Alexander6501 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 10:00:
[...]
Kun je een link sturen van hoe dat moet?
Edit: gelukt, nu aan het opstarten bij App 88/153...
Je moet je bootloader unlocked hebben, dan kun je deze instructies volgen:
http://www.reddit.com/r/N...ing_nexus_factory_images/
--
En hier een review van een XDA gebruiker:
http://www.reddit.com/r/N...ing_nexus_factory_images/
--
En hier een review van een XDA gebruiker:
First things I've noticed, will update as I find more. I've put exclamation marks by the things everyone is probably most interested in:
!- Seems to be performing beautifully, though it'll take more time for me to see if this performance continues.
!- Not getting any homescreen redraws yet (which I always used to get) and I'm putting it through some pretty heavy multitasking right now.
!- Background apps seem to be staying open longer, though needs more time to confirm whether memory leak is fixed.
- Every tile in quick settings now animates as you toggle, and as expected you can change WiFi and Bluetooth devices from the quick settings menu.
- New contacts entry field is nice.
- Interruptions menu has had some much needed tweaking, with new "labels" for what the star, etc, actually mean (priority mode).
Edit 1:
!- Apps are launching very quickly. Not sure if this is to do with better memory management, but things always seemed to hang when I opened them on 5.0.1.
- New animations in clock app are a subtle but nice touch.
Edit 2:
!- If you're listening to music and change the volume, there's a little alarm icon next to the volume bar. Tapping on it takes you to notification volume instead of media volume. FINALLY it's possible to change notification volume whilst listening to media!
Edit 3:
- Heads up notifications can be dismissed by swiping up.
- Just rebooted, seemed much faster than before (<10 seconds).
Edit 4:
- Swiping away all apps no longer leads to system apps showing as cards (e.g. Android System) and just shows "No Recent Apps" as it should.
Edit 5:
- OK Google hotword detection seems much snappier, and the search app seems much much quicker at transcribing my text into the search field. Previously it would hang for a good few seconds after I finished speaking before any words would appear.
Edit 6:
!- After playing around a lot more with multitasking, I can confirm memory management has been MASSIVELY improved, it's like using a completely different device. Apps I had open 15 minutes ago snap open almost immediately and return me to exactly where I was previously in that app. We can actually multitask again, huzzah!
Ik volg nu deze, gaat prima voor de upgrade vanaf 5.02 naar 5.1 (Voor Rooted devices)
http://forum.xda-develope...ce-to-5-1-lmy47d-t3050789
http://forum.xda-develope...ce-to-5-1-lmy47d-t3050789
https://powershellisfun.com
Dit topic is gesloten.
Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.
Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.
Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.
Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.
Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.
Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.
Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.
Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.
Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.