Hebben ze de sms bug al opgelost? Want ik heb gisteren de update ontvangen. Ik moet zeggen tot nu toe heb ik wel een aantal punten wat ik minder vind dan kitkat.
1. Data Usage scherm is minder overzichtelijk. Er staan nu bijvoorbeeld 3 apps bovenaan gepind met de tekst "Restricted" erbij. Wat betekent dit? Het zijn de volgende apps:
- ConfigUpdater(Wat is dit?)
- MyFitnessPal
- Per Seconde Wijzer
Je zou denken dat het gaat om de optie dat je achtergrond dataverbruik kan beperken als je op 3g zit, maar ik heb bij veel meer apps voor achtergrond dataverbruik beperken gekozen. Waarom staan dan enkel deze drie apps bovenaan met deze melding?
2.Face unlock
Ten eerste, het zit nu onder een andere instelling wat al vreemd is. Ik vond het beter op zijn plaats onder Screen Lock dat je ook kon kiezen voor face unlock.
In kitkat kreeg je gewoon een beeld van de front camera als je faceunlock ingesteld had. Dit is goede feedback voor de gebruiker. Nu werkt het blijkbaar zo:
Ik moet dus gewoon het scherm aanzetten en wachten totdat het unlockt. Maar dat gebeurt niet. En aangezien ik geen feedback krijg dmv een beeld van de camerasensor, weet ik ook niet of het uberhaupt werkt.
Wat doe ik verkeerd?
3. Er is nu ook een instelling 'Device Administrators'. Je zou denken dat het gaat om users die administrator rechten hebben, maar je krijgt echter een lijst van apps waarvan je aan kan vinken of ze een bepaalde handeling kunnen doen of niet. Dit is gewoon onduidelijk.
4. Screen Pinning

Als ik het aanzet, en ik ga naar een scherm dat ik wil pinnen, dan zie ik nergens een 'overview' knop. Wat bedoelen ze met 'touch overwiew'
5. Switch Access
WTF is dit überhaupt? Met android kitkat was alles vanzelfsprekend en zelfbeschrijvend. Je hoefde niet voor iedere instelling eerst te googlen om achter te komen wat het uberhaupt doet. Met lollipop heb ik dat wel.
6. Bij sounds en notifications heb je een toggle "Also vibrate for calls". Dit schept verwarring. Wat bedoelen ze nou precies? Bestaat er dan geen optie voor vibreren wanneer je een notificatie krijgt? Of vibreert de telefoon altijd bij notificaties en moet je het apart instellen voor calls?
7.

Ik mag niet geen of swipe instellen als screen lock? Hoe zet ik dit aan?
Ik had vanochtend een stuk meer punten waarvan ik dacht: WTF? Maar ik ben ze even vergeten.
Ik vind ook dat je net een halve seconden langer moet wachten bij het openen van een app dan kitkat.
Je wordt gewoon overrompeld met nieuwe features die heel onduidelijk zijn.
[
Voor 8% gewijzigd door
ObiTewodros op 20-11-2014 11:28
]