[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 92 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.234 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-10 17:01
nickdw7 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 18:27:
Jongens help, mijn toestel loopt 5. Homescherm en doet niks meer. Hoe kan ik mijn toestel resetten zonder de batterij er uit te halen. Ik krijg één schroefje er niet uit dus de batterij ook niet. Heel irritant zeg
Wachten tot hij leeg is?

Had ik een keer gedaan met mijn Nexus 4, gelukkig had ik maar 15% accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdw7
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-10 10:24
Mizgala28 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 18:28:
[...]

Wachten tot hij leeg is?

Had ik een keer gedaan met mijn Nexus 4, gelukkig had ik maar 15% accu.
hmm.. 20% dat gaat nog wel even duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattijsken
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-10 14:10
Power button lang indrukken tot hij restart werkt ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdw7
Mattijsken schreef op woensdag 19 november 2014 @ 18:30:
Power button lang indrukken tot hij restart werkt ook niet?
nope loopt helemaal vast. Jezus wat irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Laatst online: 13-10 19:57
Power button + volume up + volume down
Alle 3 tegelijk. Dan reboot 'ie :)

Ik houd telefoon meestal op zij(power naar je toe). Die indrukken en dan de volume knoppen tegelijk erbij

[ Voor 42% gewijzigd door Trezzahn op 19-11-2014 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdw7
Trezzahn schreef op woensdag 19 november 2014 @ 18:32:
Power button + volume up + volume down
Alle 3 tegelijk. Dan reboot 'ie :)
ik hou van je!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-10 14:03
Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2014 @ 17:54:
Meer mensen last van een hogere accuverbruik bij gebruik van spotify dan voorheen?
Ik heb het niet bij het gebruik van spotify. Wel in het algemeen, voorheen kon ik met de telefoon 2 dagen doen op 1 volle accu. Na de upgrade naar lollipop nog maar 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-10 20:36
Liefdesverklaringen mag je ook uiten met een bosje rode rozen *O*

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er eigenlijk iemand die lightflow gebruikt bij Lollipop en in de notificatiebalk het symbooltje heeft staan en als je daarom klikt dat je dan "L Preview" tap for more info te zien krijgt?
Krijg die melding niet weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:41
Ik draai lollipop op N5.
Ik wil dat voor al mijn pop-mail-accounts automatisch afbeeldingen van emails worden gedownload.
Hoe is dat in te stellen?

[ Voor 20% gewijzigd door pitchdown op 19-11-2014 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
pitchdown schreef op woensdag 19 november 2014 @ 20:06:
Ik draai lollipop op N5.
Ik wil dat voor al mijn pop-mail-accounts automatisch afbeeldingen van emails worden gedownload.
Hoe is dat in te stellen?
Specifiek afbeeldingen of alle bijlages?

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
bardi-1 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 20:16:
[...]

Specifiek afbeeldingen of alle bijlages?
alle bijlages..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Open Gmail app > streepjes linksbovenin > helemaal onderaan instellingen > Hier kan je per account aangeven dat bijlages wel of niet automatisch gedownload moeten worden

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
die mogelijkheid heb ik alleen bij exchange-accounts en niet bij pop-accounts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
pitchdown schreef op woensdag 19 november 2014 @ 20:28:
die mogelijkheid heb ik alleen bij exchange-accounts en niet bij pop-accounts...
Hmm.. Heb geen pop accounts dus kan het ook niet voor je kijken. Hebben je pop accounts geen IMAP mogelijkheid? Want IMAP kan het wel.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
wat ik kan vinden zijn er geen imap-mogelijkheden bij tele2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoelzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-07 18:19
Sinds afgelopen weekend, na 5 jaar Apple/iOS, overgestapt naar een Nexus 5. Even wennen, sommige zaken zijn heel tegenstrijdig met mijn Apple bril op, maar al met al lijkt het toch allemaal sterk op elkaar. Wat een genot om verlost te zijn van gedrocht iTunes.

Ik heb nog een paar dagen op Android 4.0 gewerkt tot de update twee dagen geleden ook binnen kwam op mijn Nexus. Een flinke verbetering. Wat ik tot nu toe heb geconstateerd is dat de accu sneller leeg is. Daarnaast krijg ik de meldingen nog niet helemaal onder controle (kan ook zijn dat ik nog moet leren hoe ik dat juist moet instellen). De Ziggo app crasht bij mij direct na opstarten. Dit heb ik gemeld bij Ziggo en dit is een bekende bug met Android 5.0. Wordt aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-10 10:32
Eigenlijk raar dat dit door degene met de preview versie een paar weken terug niet opgevallen was.

Of ik heb niet goed gelezen, hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:16
Lijkt nog een bug te zijn. Wifi blijkt gewoon door te lopen ondanks dat alles gewoon uit staat. Zet wifi automatisch uit met Llama als ik niet thuis ben en viel me op dat wifi door bleef lopen in de batterij grafiek.

http://www.reddit.com/r/N...ys_on_fix_for_android_50/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
pitchdown schreef op woensdag 19 november 2014 @ 20:40:
wat ik kan vinden zijn er geen imap-mogelijkheden bij tele2...
Misschien dit topic? IMAP instellingen ZonNet / Versatel
Of dit? https://basdekruijf.wordp...imap-gebruiken-met-tele2/

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
djoelzz schreef op woensdag 19 november 2014 @ 21:11:
De Ziggo app crasht bij mij direct na opstarten. Dit heb ik gemeld bij Ziggo en dit is een bekende bug met Android 5.0. Wordt aan gewerkt.
Zelfde hier met de Caiway app, deze crashed na het inloggen met je gebruikersaccount.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:11

Laguna

Connaisseur

Roost schreef op woensdag 19 november 2014 @ 17:44:
Bij mij is het belvolume (en geluid van meldingen) aanmerkelijk zachter na de OTA. Herkenbaar voor anderen?
Ja herkenbaar, met navigeren in de auto leek het volume ook minder.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:57

Vis

Juist ik heb een heel aparte ervaring met lolipop en belgeluid, meer een 3D effect tijdens mijn gesprek, wat ik als positief ervaarde..

Verder tja de batterijduur na dag 1 was dramatisch te noemen vandaag.. Maar goed, hopen dat dat nog stabiliseert. En het is allemaal nog een beetje wennen ja, ik navigeer eigenlijk minder snel door de menu's nu dan voorheen, komt mede door de Animaties na elke klik.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-10 14:20
Ok m'n lollipop binnen alleen zijn m'n emojies verdwenen. Zie ook geen optie onder settings. Las juist dat er mee emojies bij lollipop zouden zitten.

• DaLucovic
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-09 23:39
Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2014 @ 20:02:
Is er eigenlijk iemand die lightflow gebruikt bij Lollipop en in de notificatiebalk het symbooltje heeft staan en als je daarom klikt dat je dan "L Preview" tap for more info te zien krijgt?
Krijg die melding niet weg...
Ja ik had het (ondertussen enkele honderden) een aantal posts geleden al gemeld, de uitleg hiervoor staat op hun site.

Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic

• wuppie007
  • Registratie: Augustus 2011
Zo eindelijk Lollipop ook binnen kunnen halen. Wat mij betreft is het een aardige stap de goede richting op. Alleen vindt ik het een beetje vreemd dat je eerst bij toegankelijkheid moet aanvinken dat je je scherm wilt kantelen, voordat deze optie in het quick settings menu komt.

Ook moet ik wat anders verzinnen voor mijn email, want van die Gmail app wordt ik (nog) niet zo blij, ik was juist aardig tevreden met de AOSP mail app uit kitkat.

• Mizgala28
wuppie007 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 00:28:
Zo eindelijk Lollipop ook binnen kunnen halen. Wat mij betreft is het een aardige stap de goede richting op. Alleen vindt ik het een beetje vreemd dat je eerst bij toegankelijkheid moet aanvinken dat je je scherm wilt kantelen, voordat deze optie in het quick settings menu komt.

Ook moet ik wat anders verzinnen voor mijn email, want van die Gmail app wordt ik (nog) niet zo blij, ik was juist aardig tevreden met de AOSP mail app uit kitkat.
Die ASOP app kun je los in de Play Store downloaden, geen idee of dat werkt ik zit no op KK (wacht op OTA).

https://play.google.com/s...=com.google.android.email

[ Voor 5% gewijzigd door Mizgala28 op 20-11-2014 00:36 ]

• wuppie007
  • Registratie: Augustus 2011
Mizgala28 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 00:30:
[...]

Die ASOP app kun je los in de Play Store downloaden, geen idee of dat werkt ik zit no op KK (wacht op OTA).

https://play.google.com/s...=com.google.android.email
Bedankt voor de tip, alleen de slimmeriken bij Google hebben deze niet compatible gemaakt met Lollipop. Dus ik hoop dat er binnenkort dat iemand de oude mail app forkt voor Lollipop oid.

Onjuist, hij is gewoon niet bruikbaar meer, en wordt doorverwezen naar Gmail app...

[ Voor 8% gewijzigd door wuppie007 op 20-11-2014 00:48 ]

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:52
DaLucovic schreef op donderdag 20 november 2014 @ 00:13:
[...]

Ja ik had het (ondertussen enkele honderden) een aantal posts geleden al gemeld, de uitleg hiervoor staat op hun site.
light flow is 2 dagen geleden geupdate

Strava

• Mizgala28
wuppie007 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 00:47:
[...]

Bedankt voor de tip, alleen de slimmeriken bij Google hebben deze niet compatible gemaakt met Lollipop. Dus ik hoop dat er binnenkort dat iemand de oude mail app forkt voor Lollipop oid.

Onjuist, hij is gewoon niet bruikbaar meer, en wordt doorverwezen naar Gmail app...
Ah zucht als de Outlook app nou beter was, ik gebruikte altijd Gmail app voor Gmail en ASOP Mail voor Hotmail.

Ik wil namelijk privé (Hotmail) en de rest (Gmail) gescheiden houden.

AH ja, de alternatief voor mail is nog logisch in 5.0 volgens Google, maar Photos app waar ook nog eens Google+ aan voor moet staan in plaats van stock Gallery is onbegrijpelijk.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:04
Mizgala28 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 01:11:
[...]

Ah zucht als de Outlook app nou beter was, ik gebruikte altijd Gmail app voor Gmail en ASOP Mail voor Hotmail.

Ik wil namelijk privé (Hotmail) en de rest (Gmail) gescheiden houden.

AH ja, de alternatief voor mail is nog logisch in 5.0 volgens Google, maar Photos app waar ook nog eens Google+ aan voor moet staan in plaats van stock Gallery is onbegrijpelijk.
Je kan gewoon alle mailaccounts (dus ook hotmail en exchange) in Gmail doen, alle mailboxen blijven gewoon gescheiden. Ze zitten in 1 app, maar dat lijkt me qua performance/batterijverbruik ook het meest optimale. Persoonlijk hoeft het van mij niet gescheiden en heb ik dus gewoon maar 1 mail app (Gmail) waar al mijn mail in zit.
Er zijn anders meer dan zat alternatieve mail clients in de Play Store. Eventueel zet je je Gmail in een alternatieve client en haal je al je andere accounts op in Gmail, of andersom.

En wat is er mis met de Foto's app van Google? Hoezo heb je daar G+ voor nodig?

Wat mij betreft gaat Google lekker zo door, weg met zowel een AOSP app als een Google app. Of Google, of AOSP. En laat gebruikers dan zelf maar applicaties van de een of de ander bij installeren.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Mizgala28
Richh schreef op donderdag 20 november 2014 @ 01:30:
[...]

Je kan gewoon alle mailaccounts (dus ook hotmail en exchange) in Gmail doen, alle mailboxen blijven gewoon gescheiden. Ze zitten in 1 app, maar dat lijkt me qua performance/batterijverbruik ook het meest optimale. Persoonlijk hoeft het van mij niet gescheiden en heb ik dus gewoon maar 1 mail app (Gmail) waar al mijn mail in zit.
Er zijn anders meer dan zat alternatieve mail clients in de Play Store. Eventueel zet je je Gmail in een alternatieve client en haal je al je andere accounts op in Gmail, of andersom.

En wat is er mis met de Foto's app van Google? Hoezo heb je daar G+ voor nodig?

Wat mij betreft gaat Google lekker zo door, weg met zowel een AOSP app als een Google app. Of Google, of AOSP. En laat gebruikers dan zelf maar applicaties van de een of de ander bij installeren.
Google geeft geen keuze, ze slopen zo'n beetje alle AOSP apps eruit, niks mis mee, sommige waren ook niet bepaald super maar vind het wel erg dat een open systeem van Android zo vol zit met Google, maar goed dat ben ik.

Wat er mis is met de Photo app, het werkt niet fijn en apart genoeg het mist dingen die de Gallery app wel heeft, zie het net als de Google Camera, die heeft geen time-lapse modus die de ASOP camera wel heeft, dat Google de apps vervangt is prima maar ze slopen er ook dingen eruit.

Verder ik gebruik geen Google+ dus die staat op uitgeschakeld, echter de Photo app verschijnt pas als je Google+ aanzet (inloggen niet nodig gelukkig) maar dan nog, het is absurd dus in 5.0 gebruik ik liever iets anders dan, het liefst de Gallery app want ook al is die echt ouderwets het doet wat het moet doen en het is dood en dood simpel zonder vage dingen/permissies.

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 15:32
Polster schreef op woensdag 19 november 2014 @ 16:15:
[...]

Zouden jullie vanavond bovenstaand issue in bold willen checken? O+
(Heb het ook op XDA gevraagd maar geen reactie, lijk de enige....)

Settings:
- Priority Mode aanzetten
- Voor onbepaalde tijd
- Alleen oproepen
- Alleen contacten met ster
- Geen downtime geconfigureerd.
Heb dan een Nexus 4 maar bij mij stond ie ook weer uit (op Alle)

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

• Rnej
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-08 15:01
gisteravond de OTA binnengekregen (T-Mobile) . eerder dan verwacht dus! alles werkt naar behoren en accuduur lijkt voorlopig beter dan vroeger. ik zit normaliter rond deze tijd al 10% lager , terwijl ik juist onwijs veel aan t spelen ben met mn Nexus 5 nu.

- wat betreft de email app die niet meer werkt. daar baal ik ook een beetje van, want ik had werkmail en prive gescheiden.

ik gebruik nu google inbox voor gmail en de gmail app voor werk.. werkt op zich prima, want ik vind inbox handig, maar ik kan me voorstellen dat genoeg mensen de workflow van google inbox niet handig vinden.

stomme beslissing google. laat dat lekker aan de users over! :)

[ Voor 44% gewijzigd door Rnej op 20-11-2014 09:09 ]

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Polster schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 09:39:
[...]

Ik ben opzich ook wel blij met deze functionaliteit omdat ik het op KitKat al met andere apps zo had ingericht maar ik heb er toch twee problemen mee.
1.) Deze is erg vervelend. Als ik voor priority kies met onbepaalde duur dan wordt dit om middernacht weer automatisch uitgeschakeld en staat de ringer 's ochtends gewoon weer op Alle. Meer mensen dit probleem?
...
Heb het volgens mij gevonden. Ik had de app Silent Time die ik in JellyBean en KitKat gebruikte er nog op staan. Dit is een app die ook je mute gedrag kan beheren. Ik had er echter op Lollipop niets mee gedaan of geconfigureerd maar na het verwijderd te hebben lijkt Priority nu wel normaal te werken.

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-10 10:31

icecreamfarmer

en het is

Overigens vanacht de do not disturb modes uitgeprobeerd met alleen calls van sterren aan maar whatsapp kwetterd er vrolijk doorheen.
Heeft iemand dat al uit gekregen? Verder werkt mxplayer nog niet.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op donderdag 20 november 2014 @ 09:11:
Overigens vanacht de do not disturb modes uitgeprobeerd met alleen calls van sterren aan maar whatsapp kwetterd er vrolijk doorheen.
Test build van MX doet het hier perfect: https://sites.google.com/site/mxvpen/translation/test-build

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-10 11:43
Ik vond dat slide menu (als je van top naar beneden slide) eigenlijk beter in 4.4 gewoon nette 'tiles'. Alleen geeft dit slide menu meer relevante informatie.

Schiet tussen de palen en je scoort!

• Matuna
  • Laatst online: 13-10 14:38
Iemand enig idee wanneer de functie om je schermbeveiliging uit te schakelen afhankelijk van waar je bent beschikbaar is?

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-10 11:16
Matuna schreef op donderdag 20 november 2014 @ 09:23:
Iemand enig idee wanneer de functie om je schermbeveiliging uit te schakelen afhankelijk van waar je bent beschikbaar is?
Ik heb het al en het werkt uitstekend.

Komt vanzelf via een update van Google Play Services. Op Androidpolice staat de APK wel en kan je hem met de hand updaten.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• Bierbrouwerin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-07-2018
Iemand een idee hoe je emoticons kan gebruiken in Snapchat? Het ligt blijkbaar niet aan Android, want een familielid met een One plus one krijgt het wel voor elkaar. Oja, heb trouwens al geprobeerd een of andere Chinese app te downloaden waardoor je een emoji-keyboard krijgt, maar volgens mij is dat allemaal meuk.

• Matuna
Jassy schreef op donderdag 20 november 2014 @ 09:31:
[...]

Komt vanzelf via een update van Google Play Services. Op Androidpolice staat de APK wel en kan je hem met de hand updaten.
Bevindt dit zich dan onder Smart Lock?

Edit: Ja dus, even wachten op de update dan. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Matuna op 20-11-2014 09:35 ]

• Matuna
Bierbrouwerin schreef op donderdag 20 november 2014 @ 09:32:
Iemand een idee hoe je emoticons kan gebruiken in Snapchat? Het ligt blijkbaar niet aan Android, want een familielid met een One plus one krijgt het wel voor elkaar. Oja, heb trouwens al geprobeerd een of andere Chinese app te downloaden waardoor je een emoji-keyboard krijgt, maar volgens mij is dat allemaal meuk.
Als je een emoticon wil invoeren:
een keer tikken op het scerm zodat je tekst kan invoeren,
vervolgens een paar seconden op het versturen pijltje duwen (rechtsonder op je toetsenbord).
Hierna verschijnt de emoticon knop.

• J0YR1D3R
  • Niet online
Jassy schreef op donderdag 20 november 2014 @ 09:31:
[...]

Gebruik je het ook? Ik gebruik het niet en vind het ronduit irritant dat elke keer bij het unlocken mijn GPS een paar seconden aan springt wanneer ik mijn toestel unlock. Als die feature uit staat heeft hij niets te zoeken in mijn locatiegegevens.

• Bierbrouwerin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-07-2018
Matuna schreef op donderdag 20 november 2014 @ 09:37:
[...]

Als je een emoticon wil invoeren:
een keer tikken op het scerm zodat je tekst kan invoeren,
vervolgens een paar seconden op het versturen pijltje duwen (rechtsonder op je toetsenbord).
Hierna verschijnt de emoticon knop.
Wow. Geniaal. Bedankt!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-10 11:16
J0YR1D3R schreef op donderdag 20 november 2014 @ 09:37:
[...]

Gebruik je het ook? Ik gebruik het niet en vind het ronduit irritant dat elke keer bij het unlocken mijn GPS een paar seconden aan springt wanneer ik mijn toestel unlock. Als die feature uit staat heeft hij niets te zoeken in mijn locatiegegevens.
Ik gebruik het voor op mijn werk en thuis en vind het heel erg handig. Je hoeft GPS niet aan te hebben staan. De accustand is genoeg, en is voor mijn gevoel nauwkeurig genoeg.

Ik heb tevens een Smart Lock via bluetooth op mijn autoradio en ook dit werkt uitstekend.

Ik snap overigens de klachten over de batterijduur totaal niet. Ik heb met de Lollipop update en een verse installatie dik 1,5 dag batterij duur met alle sync aan.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• Polster
  • Nu online
icecreamfarmer schreef op donderdag 20 november 2014 @ 09:11:
Zoals hier al heel vaak is gezegd, Whatapp respecteert met de huidige build nog niet de geluid-settings van Android. De Whatapp versie die nu als losse apk op de Whatsappp website is te downloaden doet dat wel al. Zal dus binnenkort ook gewoon via een update in de Playstore beschikbaar komen.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik heb Google Play Services bijgewerkt via de APK, ik vind het vragen om pincode afhankelijk van je locatie erg handig. Werkt goed, al vroeg mijn telefoon me vanochtend ineens wél om een pincode ook al bevond ik me gewoon thuis.

We are shaping the future

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-10 10:31

icecreamfarmer

en het is

Polster schreef op donderdag 20 november 2014 @ 10:07:
[...]

Zoals hier al heel vaak is gezegd, Whatapp respecteert met de huidige build nog niet de geluid-settings van Android. De Whatapp versie die nu als losse apk op de Whatsappp website is te downloaden doet dat wel al. Zal dus binnenkort ook gewoon via een update in de Playstore beschikbaar komen.
Ok dat bericht heb ik dan gemist. Verder had ik het idee dat ik priority ook kon toewijzen aan bepaalde apps.
Heb het nu gevonden staat niet bij de instellingen van priority modus maar bij meldingen en geluiden 8)7 .

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:51
Vanmorgen mijn Nexus 5 laten vallen van 50 cm hoog :F , wil het graag laten repareren. Iemand enig idee welke website het originele scherm er op plaatst voor een redelijke prijs.

Zelf heb ik dit gevonden
http://www.scherm-reparatie.com/lg-nexus-5-reparatie/
https://www.touchfix.nl/reparaties/lg/nexus-5-d821

Misschien hebben jullie dus nog betrouwbare suggesties.

iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9

• Steen447
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-10 13:34
Ook in Android 5.0 dus nog het national roaming probleem. Heeft iemand een andere oplossing om die vervloekte R bij het signaal in de status bar weg te krijgen, nu Xposed Framework nog niet werkt op ART?

• J0YR1D3R
  • Niet online
Jassy schreef op donderdag 20 november 2014 @ 09:41:
[...]

Ik gebruik het voor op mijn werk en thuis en vind het heel erg handig. Je hoeft GPS niet aan te hebben staan. De accustand is genoeg, en is voor mijn gevoel nauwkeurig genoeg.

Ik heb tevens een Smart Lock via bluetooth op mijn autoradio en ook dit werkt uitstekend.

Ik snap overigens de klachten over de batterijduur totaal niet. Ik heb met de Lollipop update en een verse installatie dik 1,5 dag batterij duur met alle sync aan.
Misschien moet ik ook maar weer switchen naar die stand dan, al gebruikt die stand meer dan alleen GPS ondanks dat hij "bespaarmodus" heet. Wanneer een app mijn locatie niet nodig heeft hoeft hij er niet om te vragen vind ik. Misschien toch maar een keer rooten of hopen dat het opgelost is in de volgende release van Play Services.

Over de accuduur heb ik ook weinig klachten, ligt op het zelfde niveau zo niet beter dan met 4.4.4 en dat "ondanks" een sideload OTA. Heb ook 0 problemen gehad na de OTA en na een korte tijd van wennen is alles wel prima zo :)
LuckyLuQ schreef op donderdag 20 november 2014 @ 10:51:
Ook in Android 5.0 dus nog het national roaming probleem. Heeft iemand een andere oplossing om die vervloekte R bij het signaal in de status bar weg te krijgen, nu Xposed Framework nog niet werkt op ART?
Offtopic, maar ik snap de ophef niet zo. Wanneer je met een virtuele provider gebruik maakt van bijv. het KPN netwerk ben je toch ook gewoon aan het roamen? De oplossing is naar de provider zelf overstappen, daar hoeft Google weinig aan te doen lijkt me.
Roaming (Engels voor rondzwerven) is een algemene term in de draadloze telecommunicatie waarbij een bepaalde dienst wordt voortgezet hoewel de gebruiker zich niet in het netwerk bevindt waarin deze geregistreerd staat.

Roaming kan zich ook binnen een land voordoen, als een mobiele telefonieaanbieder de toestellen uit het netwerk van een andere aanbieder accepteert.

• Steen447
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-10 13:34
J0YR1D3R schreef op donderdag 20 november 2014 @ 10:59:
[...]

Offtopic, maar ik snap de ophef niet zo. Wanneer je met een virtuele provider gebruik maakt van bijv. het KPN netwerk ben je toch ook gewoon aan het roamen? De oplossing is naar de provider zelf overstappen, daar hoeft Google weinig aan te doen lijkt me.

[...]
Ik wil gewoon kunnen zien of ik een gprs/3g/hsdpa signaal ontvang. Voor de 4.4.3 update kon dat ook gewoon, sindsdien staat er dus alleen nog maar die R. Het kan dus wel. Ik roam met Tele 2 op het netwerk van T-Mobile, omdat ik Tele 2 gewoon een goede provider vind. Maar hierdoor zou ik dus volgens jou maar naar T-Mobile moeten overstappen? Zo belangrijk is het nou ook weer niet.

• murphylee
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Beste mede Tweakers, ik zit met een probleempje waar ik al aan het begin last van heb en maar niet opgelost krijg!

Mijn N5 wordt niet herkend als opslag media (MTP). Dus kan ook niets overzetten van computer naar phone.
Ik heb meerdere computers geprobeerd, Windows XP, Vista, 7 en 8.
Alle software geïnstalleerd, via diverse sites.
Vreemde is ADB werkt gewoon, heb Android 5.0 handmatig op de N5 geïnstalleerd. Dus dan herkent de computer de telefoon gewoon toch...
Via Wu's toolkit diverse drivers geïnstalleerd, geroot en unlocked. Geen probleem.

Selecteer je de camera optie (PTP) dan herkent die hem wel, waarbij je enkel in 2 mappen kan komen. Camera gerelateerde

Wie oh wie kan mij hierbij helpen :)

I bad beat my meat by busting my nuts!

• crypt0rr
murphylee schreef op donderdag 20 november 2014 @ 11:15:
Beste mede Tweakers, ik zit met een probleempje waar ik al aan het begin last van heb en maar niet opgelost krijg!

Mijn N5 wordt niet herkend als opslag media (MTP). Dus kan ook niets overzetten van computer naar phone.
Vreemde is ADB werkt gewoon, heb Android 5.0 handmatig op de N5 geïnstalleerd. Dus dan herkent de computer de telefoon gewoon toch...
Via Wu's toolkit diverse drivers geïnstalleerd, geroot en unlocked. Geen probleem.

Selecteer je de camera optie (PTP) dan herkent die hem wel, waarbij je enkel in 2 mappen kan komen. Camera gerelateerde

Andere USB kabel geprobeerd?

AdGuard Home

• J0YR1D3R
  • Niet online
LuckyLuQ schreef op donderdag 20 november 2014 @ 11:09:
[...]

Ik wil gewoon kunnen zien of ik een gprs/3g/hsdpa signaal ontvang. Voor de 4.4.3 update kon dat ook gewoon, sindsdien staat er dus alleen nog maar die R. Het kan dus wel. Ik roam met Tele 2 op het netwerk van T-Mobile, omdat ik Tele 2 gewoon een goede provider vind. Maar hierdoor zou ik dus volgens jou maar naar T-Mobile moeten overstappen? Zo belangrijk is het nou ook weer niet.
In het buitenland heb ik inderdaad ook alleen een R staan, maar zolang alles prima werkt qua bereik vind ik dat daar niet zo'n probleem. Zonder 4G gaat m'n bundel er ook wat minder hard door :P
Het kan zijn dat ze het probleem dat voor 4.4.3 bestond (het niet weergeven van de R) en dat ze dát juist hebben gefixed in 4.4.3 en hoger. Is voor jou en vele andere juist het ontstaan van een probleem maar voor anderen juist niet. Maar goed, geloof dat er een apart topic over is dus zal er hier verder niet op in gaan meer :)
murphylee schreef op donderdag 20 november 2014 @ 11:15:

Heb je ontwikkelaarsopties aan staan? En hebben alle PC's USB3.0 of zitten er ook 2.0 PC's bij? Bij mij was de oplossing het uitzetten van de USB3.0 optie, bekend probleem bij deze Dell laptop en de Nexus 5.

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Hebben ze de sms bug al opgelost? Want ik heb gisteren de update ontvangen. Ik moet zeggen tot nu toe heb ik wel een aantal punten wat ik minder vind dan kitkat.

1. Data Usage scherm is minder overzichtelijk. Er staan nu bijvoorbeeld 3 apps bovenaan gepind met de tekst "Restricted" erbij. Wat betekent dit? Het zijn de volgende apps:
- ConfigUpdater(Wat is dit?)
- MyFitnessPal
- Per Seconde Wijzer

Je zou denken dat het gaat om de optie dat je achtergrond dataverbruik kan beperken als je op 3g zit, maar ik heb bij veel meer apps voor achtergrond dataverbruik beperken gekozen. Waarom staan dan enkel deze drie apps bovenaan met deze melding?

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/cYgpC/f113d581c2.png

2.Face unlock
Ten eerste, het zit nu onder een andere instelling wat al vreemd is. Ik vond het beter op zijn plaats onder Screen Lock dat je ook kon kiezen voor face unlock.

In kitkat kreeg je gewoon een beeld van de front camera als je faceunlock ingesteld had. Dit is goede feedback voor de gebruiker. Nu werkt het blijkbaar zo:

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/cYgJu/2088e96d0a.png

Ik moet dus gewoon het scherm aanzetten en wachten totdat het unlockt. Maar dat gebeurt niet. En aangezien ik geen feedback krijg dmv een beeld van de camerasensor, weet ik ook niet of het uberhaupt werkt.

Wat doe ik verkeerd?

3. Er is nu ook een instelling 'Device Administrators'. Je zou denken dat het gaat om users die administrator rechten hebben, maar je krijgt echter een lijst van apps waarvan je aan kan vinken of ze een bepaalde handeling kunnen doen of niet. Dit is gewoon onduidelijk.

4. Screen Pinning
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/cYh0J/0f335174ec.png
Als ik het aanzet, en ik ga naar een scherm dat ik wil pinnen, dan zie ik nergens een 'overview' knop. Wat bedoelen ze met 'touch overwiew'

5. Switch Access
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/cYh6y/44ac18ba89.png

WTF is dit überhaupt? Met android kitkat was alles vanzelfsprekend en zelfbeschrijvend. Je hoefde niet voor iedere instelling eerst te googlen om achter te komen wat het uberhaupt doet. Met lollipop heb ik dat wel.

6. Bij sounds en notifications heb je een toggle "Also vibrate for calls". Dit schept verwarring. Wat bedoelen ze nou precies? Bestaat er dan geen optie voor vibreren wanneer je een notificatie krijgt? Of vibreert de telefoon altijd bij notificaties en moet je het apart instellen voor calls?

7.
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/cYhsD/c2ab7b30b4.png
Ik mag niet geen of swipe instellen als screen lock? Hoe zet ik dit aan?

Ik had vanochtend een stuk meer punten waarvan ik dacht: WTF? Maar ik ben ze even vergeten.
Ik vind ook dat je net een halve seconden langer moet wachten bij het openen van een app dan kitkat.

Je wordt gewoon overrompeld met nieuwe features die heel onduidelijk zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door ObiTewodros op 20-11-2014 11:28 ]

• Polster
  • Nu online
LuckyLuQ schreef op donderdag 20 november 2014 @ 11:09:
[...]

Volgens mij is hier nog geen oplossing voor maar als workaround kun je Nify gebruiken:
https://play.google.com/s...ils?id=com.nify.app&hl=en

• murphylee
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

[b]J0YR1D3R schreef op donderdag 20 november 2014 @ 11:18:
Heb je ontwikkelaarsopties aan staan? En hebben alle PC's USB3.0 of zitten er ook 2.0 PC's bij? Bij mij was de oplossing het uitzetten van de USB3.0 optie, bekend probleem bij deze Dell laptop en de Nexus 5.
Dit zou ik inderdaad eens kunnen proberen, heb op 2 laptops geprobeerd en dat waren inderdaad Dell laptops.

Andere USB kabel zal toch niet veel uitmaken? Zijn gewoon dezelfde micro USB - USB kabels. Ik geloof niet in verschillen, adapters zijn een ander verhaal :)

Drivers er vanaf gooien en opnieuw installeren, proberen te updaten (schijnt up to date te zijn). Heeft ook niet geholpen.

USB debugging uitschakelen en daarna MTP handmatig via instellingen in en uitschakelen helpt ook niet.

Vreemd :p

I bad beat my meat by busting my nuts!

• crypt0rr
murphylee schreef op donderdag 20 november 2014 @ 11:28:
[...]

Dit zou ik inderdaad eens kunnen proberen, heb op 2 laptops geprobeerd en dat waren inderdaad Dell laptops.

Andere USB kabel zal toch niet veel uitmaken? Zijn gewoon dezelfde micro USB - USB kabels. Ik geloof niet in verschillen, adapters zijn een ander verhaal :)

Drivers er vanaf gooien en opnieuw installeren, proberen te updaten (schijnt up to date te zijn). Heeft ook niet geholpen.

USB debugging uitschakelen en daarna MTP handmatig via instellingen in en uitschakelen helpt ook niet.

Vreemd :p
USB kabels kunnen ook problemen veroorzaken. Je hebt microUSB kabels waarbij alleen het voeding gedeelte gebruikt wordt en kabels waarbij ook data. Bij mij was een probleem met flashen opgelost door een andere USB kabel gek genoeg.

AdGuard Home

• Slammz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-10 15:50
ObiTewodros schreef op donderdag 20 november 2014 @ 11:20:
Hebben ze de sms bug al opgelost? Want ik heb gisteren de update ontvangen. Ik moet zeggen tot nu toe heb ik wel een aantal punten wat ik minder vind dan kitkat.

1. Data Usage scherm is minder overzichtelijk. Er staan nu bijvoorbeeld 3 apps bovenaan gepind met de tekst "Restricted" erbij. Wat betekent dit? Het zijn de volgende apps:
- MyFitnessPal
- Per Seconde Wijzer

Je zou denken dat het gaat om de optie dat je achtergrond dataverbruik kan beperken als je op 3g zit, maar ik heb bij veel meer apps voor achtergrond dataverbruik beperken gekozen. Waarom staan dan enkel deze drie apps bovenaan met deze melding?

[afbeelding]

2.Face unlock
Ten eerste, het zit nu onder een andere instelling wat al vreemd is. Ik vond het beter op zijn plaats onder Screen Lock dat je ook kon kiezen voor face unlock.

In kitkat kreeg je gewoon een beeld van de front camera als je faceunlock ingesteld had. Dit is goede feedback voor de gebruiker. Nu werkt het blijkbaar zo:

[afbeelding]

Ik moet dus gewoon het scherm aanzetten en wachten totdat het unlockt. Maar dat gebeurt niet. En aangezien ik geen feedback krijg dmv een beeld van de camerasensor, weet ik ook niet of het uberhaupt werkt.

Wat doe ik verkeerd?

3. Er is nu ook een instelling 'Device Administrators'. Je zou denken dat het gaat om users die administrator rechten hebben, maar je krijgt echter een lijst van apps waarvan je aan kan vinken of ze een bepaalde handeling kunnen doen of niet. Dit is gewoon onduidelijk.

4. Screen Pinning
[afbeelding]
Als ik het aanzet, en ik ga naar een scherm dat ik wil pinnen, dan zie ik nergens een 'overview' knop. Wat bedoelen ze met 'touch overwiew'

5. Switch Access
[afbeelding]

WTF is dit überhaupt? Met android kitkat was alles vanzelfsprekend en zelfbeschrijvend. Je hoefde niet voor iedere instelling eerst te googlen om achter te komen wat het uberhaupt doet. Met lollipop heb ik dat wel.

6. Bij sounds en notifications heb je een toggle "Also vibrate for calls". Dit schept verwarring. Wat bedoelen ze nou precies? Bestaat er dan geen optie voor vibreren wanneer je een notificatie krijgt? Of vibreert de telefoon altijd bij notificaties en moet je het apart instellen voor calls?

7.
[afbeelding]

Ik had vanochtend een stuk meer punten waarvan ik dacht: WTF? Maar ik ben ze even vergeten.
Ik vind ook dat je net een halve seconden langer moet wachten bij het openen van een app dan kitkat.

Face unlock was mij ook onduidelijk. Maar hij is unlocked als je midden onder in beeld een slotje ziet die open is. Je moet alsnog je scherm omhoog swipen om te unlocken maar geen pin/password/pattern invoeren.
Als dat wel moet heeft het dus niet gewerkt.

Screen pinning werkt prima. Overview is dat multitask scherm als je op je vierkantje/blokje drukt. Eerste scherm wat je dan open hebt krijgt een punaise logo rechts onder op het previewbeeld. Klik daar op en je bent gepinned

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:44

Jag

Heb ik ook wel eens gehad. Typisch. USB problemen zijn altijd toch wel vaag..

Hoe is bij jullie het accu gebruik trouwens? Bij mij gaat ie lekker weer met zon 4-5% per uur eraf op wifi zonder schermtijd :+

Ach ja, ik begin me er zo langzamerhand bij neer te leggen. Ik ga binnenkort denk ik moto e bestellen voor ernaast, die is echt ultra zuinig vergeleken met de N5 (hele dag runkeeper bijv geen enkel probleem).

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38

- MyFitnessPal
- Per Seconde Wijzer

Die heb je toch wel zelf geselecteerd denk ik. Ik weet niet waarom je al die apps wilt restricten? De meesten gebruiken vrijwel niets op 3G. Heb zelf maar 1GB en nooit last van dat ik er overheen ga.
2.Face unlock

Wat doe ik verkeerd?
Faceunlock is juist een stuk handiger vind ik. Verschil is dat je nu met een code altijd 2 'lockscreens' hebt. Je ziet altijd eerst je notificaties. Als je er dan 1 selecteerd of de telefoon unlocked door te swipen, krijg je je pin pas. Met FaceUnlock krijg je je pin vaak niet meer, omdat de telefoon ondertussen je gezicht al heeft gezien ;) Probeer overigens ook eens Trusted Locations, werkt nog fijner voor thuis ;)
4. Screen Pinning
[afbeelding]
Klik op de oude 'multitask knop' (het vierkantje rechts). Dat is nu de overview knop, en vanaf daar kan je een app 'pinnin'.
7.
[afbeelding]

Alleen swipe staat juist standaard aan en is nu altijd het geval. Vandaar dat je dat niet 'los' kan instellen ;)

De rest van je vragen weet ik zo 1,2,3 niet echt. Dat het verwarrend kan zijn begrijp ik maar je zoekt ook wel de functies die echt helemaal nieuw zijn en niet heel vaak gebruikt worden!

• Jag

Jag

disweb schreef op donderdag 20 november 2014 @ 11:37:
Die heb je toch wel zelf geselecteerd denk ik. Ik weet niet waarom je al die apps wilt restricten? De meesten gebruiken vrijwel niets op 3G. Heb zelf maar 1GB en nooit last van dat ik er overheen ga.
Ik ook 1 Gb, ga er ook niet overheen. Maar dat is dan zonder streamen van wat dan ook. Ben er wel eens overheen gegaan overigens, met tetheren icm bittorrent sync. Toen bleek ongeveer 20minuten genoeg :+ (had het niet door uiteraard). Dan blijkt je eigen 3G toch bijzonder veel sneller dan de WiFi van de trein haha :).

• jacques1971
  • Nu online
Hier nog steeds geen OTA update...

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-10 18:05

[...]
https://play.google.com/s...5_0_Lolli?id=dnzVBAAAQBAJ

Lees deze eerst even door anders.

• Slammz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-10 15:50
Jag schreef op donderdag 20 november 2014 @ 11:36:
Heb ik ook wel eens gehad. Typisch. USB problemen zijn altijd toch wel vaag..

Hoe is bij jullie het accu gebruik trouwens? Bij mij gaat ie lekker weer met zon 4-5% per uur eraf op wifi zonder schermtijd :+

Ach ja, ik begin me er zo langzamerhand bij neer te leggen. Ik ga binnenkort denk ik moto e bestellen voor ernaast, die is echt ultra zuinig vergeleken met de N5 (hele dag runkeeper bijv geen enkel probleem).
Met bijna alleen (location staat standaard op uit bij mij) wifi, internet browsing, simpele taken als emailen, telefoongesprek van 20min en backlightmanagement middels de app lux lite haalde ik gister 4.5 uur screen on time. Soms ook 4 uur en soms minder met zwaardere applicaties draaien.
Valt mij alles mee. Het is wel heel erg varierend moet ik zeggen ligt er maar aan hoeveel je op je telefoon hebt staan denk ik. Veel apps die vanalles doen op de achtergrond of zware apps. Een torrent downloaden en je snoept zo een half uur van je screen time af ( bij mij )

Btw 4-5% per uur lijkt me niet normaal. In een nacht 4-5% lijkt eerder aannemelijk. Ik zal dat ook eens testen.

[ Voor 4% gewijzigd door Slammz op 20-11-2014 11:52 ]

• ObiTewodros
Dat vind ik echt onzin. Ik heb al sinds 2008 een android toestel, nooit problemen mee gehad, alles ging vanzelfsprekend, maar nu moet ik ineens een boek gaan lezen om alle functies te begrijpen? Als dat nodig is dan hebben ze iets niet goed gedaan. Ik ben zelf best wel een techneut, als het voor mij al vaag is, dan zullen normale gebruikers helemaal niets van snappen.

• ObiTewodros
disweb schreef op donderdag 20 november 2014 @ 11:37:
[...]

[...]
Dat heb ik inderdaad zelf gekozen, maar ik heb dat ook bij andere apps gekozen, waarom staan de andere apps niet erbij? Ik heb zelf 500 mb en heb weleens meegemaakt dat sommige apps enkele tientallen mb's op achtergrond verbruiken. Dus toch maar aangezet.
Faceunlock is juist een stuk handiger vind ik. Verschil is dat je nu met een code altijd 2 'lockscreens' hebt. Je ziet altijd eerst je notificaties. Als je er dan 1 selecteerd of de telefoon unlocked door te swipen, krijg je je pin pas. Met FaceUnlock krijg je je pin vaak niet meer, omdat de telefoon ondertussen je gezicht al heeft gezien ;) Probeer overigens ook eens Trusted Locations, werkt nog fijner voor thuis ;)

[...]
In kitkat hoefde je alleen het scherm aan te zetten en de telefoon herkende je en werd geunlockt. Nu moet je dus alsnog een extra stap(swipe) nemen. Dat vind ik persoonlijk minder handig. Face Unlock was juist handig als je om wat voor reden dan ook niet het scherm kon of wilde aanraken.
Klik op de oude 'multitask knop' (het vierkantje rechts). Dat is nu de overview knop, en vanaf daar kan je een app 'pinnin'.

[...]
Ok ik begrijp nu hoe het werkt, alleen vind ik het niet handig werken. Wat als het niet tussen je multitask schermen staat omdat je het niet eerder hebt gebruikt? Nu moet dus:
1. De app eerst openen als je het nog niet geopend hebt.
2. Op de multitask knop drukken en via de multitask knop de juiste app/scherm openen.
3. Dan moet je nogmaals multiask knop drukken.
4. Je moet dan iets naar boven scrollen omdat de pin knop onder het scherm valt.
5. dan kun je pas op pinnen drukken en werkt het.

Dit lijkt gewoon een heel onlogische manier.
Alleen swipe staat juist standaard aan en is nu altijd het geval. Vandaar dat je dat niet 'los' kan instellen ;)

De rest van je vragen weet ik zo 1,2,3 niet echt. Dat het verwarrend kan zijn begrijp ik maar je zoekt ook wel de functies die echt helemaal nieuw zijn en niet heel vaak gebruikt worden!
[/quote]Waarom zit die optie dan überhaupt tussen? Het is een optie maar het is ook geen optie want je kan er niets mee :P
[quote]

[ Voor 33% gewijzigd door ObiTewodros op 20-11-2014 11:58 ]

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 15:32
ObiTewodros schreef op donderdag 20 november 2014 @ 11:51:
[...]

Dat vind ik echt onzin. Ik heb al sinds 2008 een android toestel, nooit problemen mee gehad, alles ging vanzelfsprekend, maar nu moet ik ineens een boek gaan lezen om alle functies te begrijpen? Als dat nodig is dan hebben ze iets niet goed gedaan. Ik ben zelf best wel een techneut, als het voor mij al vaag is, dan zullen normale gebruikers helemaal niets van snappen.
Ik sluit me helemaal aan bij jou. Met KitKat kon ik bijna alles zonder handleiding doen. Nu snap ik sommige dingen gewoon niet of misschien zie ik het licht wel niet ;) (Lollipop licht).

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

• Polster
  • Nu online
@ ObiTewodros.
Punt 3. Dit menu heeft er onder deze naam altijd al in gezeten. In ieder geval vanaf ICS en misschien daarvoor ook al.

Punt 7. Heb je een Exchange account ingesteld? De Exchange server kan een device security policy afdwingen. (Dit was volgens mij in voorgaande Android versies ook al het geval en is verwacht gedrag. Ken het ook nog van Windows Mobile 6 ;-))

• djmelvee
[...]

Dit slaat echt nergens op. Leuk dat je een ander Android toestel hebt, maar volgens mij heb je geen ander 5.0 Lollipop toestel :? Bij een nieuwe Android versie komen nieuwe functies, doe dan ook de moeite om erachter te komen hoe deze werken door bijvoorbeeld een manual te lezen. Als je je daar te goed voor voelt, moet je dat vooral niet doen en gaan klagen op een forum. No offense, maar een beetje moeite doen om erachter te komen mag toch wel :9 ?
Nogmaals, no offense. Kom hier niet om te haatzaaien hoor, meer dan die manual kan ik je echter niet aanbieden. Heb die functies nog niet geprobeerd en ik mis ze dus ook niet echt. :')
aveenhuysen schreef op donderdag 20 november 2014 @ 11:53:
[...]

Ik sluit me helemaal aan bij jou. Met KitKat kon ik bijna alles zonder handleiding doen. Nu snap ik sommige dingen gewoon niet of misschien zie ik het licht wel niet ;) (Lollipop licht).
KitKat was dan qua design/layout en functies nagenoeg hetzelfde als JellyBean.

[ Voor 15% gewijzigd door djmelvee op 20-11-2014 11:57 . Reden: Quote ]

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

voor het gegarandeerd werken van mijn voicemail in het buitenland had ik altijd 0031626001233 of +31626001233 (Telfort) toegevoegd onder mijn keypad sneltoets voor Voicemail. Ik krijg er nu niet meer dan 4 cijfers in (1233). Niet echt een vooruitgang van Android 5 :(

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38

[...]
In kitkat hoefde je alleen het scherm aan te zetten en de telefoon herkende je en werd geunlockt. Nu moet je dus alsnog een extra stap(swipe) nemen. Dat vind ik persoonlijk minder handig. Face Unlock was juist handig als je om wat voor reden dan ook niet het scherm kon of wilde aanraken.
Het lockscreen is een stuk uitgebreider geworden. Je kunt direct naar apps gaan door op die notificaties te klikken, je kan alvast een deel lezen etc. Als je het direct wilt kun je misschien je lockscreen vervangen? Weet niet of er al apps voor 5.0 zijn die dat kunnen?
[...]
Ok ik begrijp nu hoe het werkt, alleen vind ik het niet handig werken. Wat als het niet tussen je multitask schermen staat omdat je het niet eerder hebt gebruikt? Nu moet dus:
1. De app eerst openen als je het nog niet geopend hebt.
2. Op de multitask knop drukken en via de multitask knop de juiste app/scherm openen.
3. Dan moet je nogmaals multiask knop drukken.
4. Je moet dan iets naar boven scrollen omdat de pin knop onder het scherm valt.
5. dan kun je pas op pinnen drukken en werkt het.

Dit lijkt gewoon een heel onlogische manier.
Maar, hoe vaak gebruik je screen pinning? :P Ik kan ook geen andere manier verzinnen om dit handig te doen. Veel mensen zullen dit niet gebruiken dus het zou vervelend zijn als het dan in de weg zit!

• ObiTewodros
djmelvee schreef op donderdag 20 november 2014 @ 11:56:
[...]

Dit slaat echt nergens op. Leuk dat je een ander Android toestel hebt, maar volgens mij heb je geen ander 5.0 Lollipop toestel :? Bij een nieuwe Android versie komen nieuwe functies, doe dan ook de moeite om erachter te komen hoe deze werken door bijvoorbeeld een manual te lezen. Als je je daar te goed voor voelt, moet je dat vooral niet doen en gaan klagen op een forum. No offense, maar een beetje moeite doen om erachter te komen mag toch wel :9 ?
Nogmaals, no offense. Kom hier niet om te haatzaaien hoor, meer dan die manual kan ik je echter niet aanbieden. Heb die functies nog niet geprobeerd en ik mis ze dus ook niet echt. :')

[...]

KitKat was dan qua design/layout en functies nagenoeg hetzelfde als JellyBean.
Het gaat mij erom dat tegenwoordig de focus juist erg op gebruikersvriendelijkheid ligt. En met android 5.0 lijkt de gebruikersvriendelijkheid juist achteruit te zijn gegaan. Dat vind ik een slechte ontwikkeling. Face Unlock was bijvoorbeeld ook een nieuwe functie in android 4.0.3 volgens mij. Oudere versies hadden dat niet. Ik had toen in 1 keer door hoe het werkte, en met 5.0 was het niet in helemaal duidelijk.

• ObiTewodros
Polster schreef op donderdag 20 november 2014 @ 11:56:
@ ObiTewodros.
Punt 3. Dit menu heeft er onder deze naam altijd al in gezeten. In ieder geval vanaf ICS en misschien daarvoor ook al.
Ik ben het nooit tegengekomen, maar als dat zo is, dan neem ik mijn punt terug.
Punt 7. Heb je een Exchange account ingesteld? De Exchange server kan een device security policy afdwingen. (Dit was volgens mij in voorgaande Android versies ook al het geval en is verwacht gedrag. Ken het ook nog van Windows Mobile 6 ;-))
Nee ik heb geen Exchange server ingesteld. Kun je bij jou die opties wel gebruiken?

• djmelvee
ObiTewodros schreef op donderdag 20 november 2014 @ 12:08:
[...]

Het gaat mij erom dat tegenwoordig de focus juist erg op gebruikersvriendelijkheid ligt. En met android 5.0 lijkt de gebruikersvriendelijkheid juist achteruit te zijn gegaan. Dat vind ik een slechte ontwikkeling. Face Unlock was bijvoorbeeld ook een nieuwe functie in android 4.0.3 volgens mij. Oudere versies hadden dat niet. Ik had toen in 1 keer door hoe het werkte, en met 5.0 was het niet in helemaal duidelijk.
Achteruitgegaan vind ik het niet, het is wel een stuk onduidelijker voor nieuwe gebruikers (iedereen dus, aangezien het 5.0 is). Nieuwere functies mochten inderdaad wel wat duidelijkere uitleg krijgen zonder manual, dat ben ik zonder meer met je eens. Maar wat ik zeg, probeer die manual eens. Het is een gratis ebook. Wellicht staat er informatie in wat jou in dit gevalt kan helpen, ik probeer alleen maar met je mee te denken. :)

• Jag

Jag

Ik denk dat Google nieuwe functies uitleggen als een nederlaag ziet

• ObiTewodros
djmelvee schreef op donderdag 20 november 2014 @ 12:10:
[...]

Achteruitgegaan vind ik het niet, het is wel een stuk onduidelijker voor nieuwe gebruikers (iedereen dus, aangezien het 5.0 is). Nieuwere functies mochten inderdaad wel wat duidelijkere uitleg krijgen zonder manual, dat ben ik zonder meer met je eens. Maar wat ik zeg, probeer die manual eens. Het is een gratis ebook. Wellicht staat er informatie in wat jou in dit gevalt kan helpen, ik probeer alleen maar met je mee te denken. :)
Ik ga het ook wel lezen, dus dank daarvoor. Alleen vind ik het toch jammer dat het nodig is ;(

• Riczun
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:20
Het wachten op de OTA duurde mij ook te lang, dus zelf een adb sideload gedaan. ;)
Zojuist ook Lollipop geroot, dat werkt prima.

Alleen nu wil ik de density van het scherm weer omlaag brengen.

Met ES File Explorer het bestand /system/build.prop openen
Dan ro.sf.lcd_density=480 naar bijv 420

Na opslaan komt de melding "Er trad een fout op bij het opslaan van het bestand. Het zal niet opgeslagen worden"

Iemand een idee? ES File Explorer heeft namelijk wel root access...

• djmelvee
ObiTewodros schreef op donderdag 20 november 2014 @ 12:18:
[...]

Ik ga het ook wel lezen, dus dank daarvoor. Alleen vind ik het toch jammer dat het nodig is ;(
No problemo! :)

Mocht je het gevonden hebben en werkend, hou ons even op de hoogte. Benieuwd of het toch nuttige functies gaan zijn. :)

• Mizgala28
[...]

Jij ook al?

Ik ga de boel vrolijk rooten en zet en of custom ROM erop ( misschien in de toekomst met 5.0) of KK plus Xposed, echt waar 5.0 is een warboel, dingen die veel mensen gebruiken zijn weg, en nieuwe dingen zijn vaak onduidelijk of vaag.

En als je iets altijd probleemloos gebruikt en plots veranderd er zoveel dat je nota bene een handleiding voor moet hebben omdat het in het OS onduidelijk is, dan is er echt iets mis mee.

[ Voor 11% gewijzigd door Mizgala28 op 20-11-2014 12:28 ]

• Polster
  • Nu online
ObiTewodros schreef op donderdag 20 november 2014 @ 12:09:
[...]
Ik ben het nooit tegengekomen, maar als dat zo is, dan neem ik mijn punt terug.

[...]

Nee ik heb geen Exchange server ingesteld. Kun je bij jou die opties wel gebruiken?
Ja bij mij zijn die opties wel gewoon beschikbaar. Heb je encryptie ingeschakeld? Voorheen verloor je dan ook de Swipe unlock mogelijkheid. Weet niet zeker hoe dat bij 5.0 is geregeld.

• Tazmanian79
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-06 15:26
Alex) schreef op donderdag 20 november 2014 @ 10:08:
Ik heb Google Play Services bijgewerkt via de APK, ik vind het vragen om pincode afhankelijk van je locatie erg handig. Werkt goed, al vroeg mijn telefoon me vanochtend ineens wél om een pincode ook al bevond ik me gewoon thuis.
En waar kan je dit juist instellen? Vermoed dat je hiervoor Smart Lock moet gebruiken?
Staat bij mij aan en werkt wanneer ik verbind met de bluetooth in mijn auto, maar zou het ook graag hebben dat pincode niet moet instellen wanneer ik thuis ben of op het werk.

EDIT; zit nog op versie 6.1 , hoop snel de 6.5 binnen te krijgen (heb al Lollipop)

[ Voor 6% gewijzigd door Tazmanian79 op 20-11-2014 12:55 ]

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-10 00:11
Zijn er meer mensen die sinds 5.0 een explosie hebben in hun datagebruik? Bij mij nemen de Google Services nu ongeveer een paar honderd keer meer data in beslag en idem voor de Exchange Service. In een paar dagen hebben beiden ongeveer 500 MB verstookt, met een enorme piek sinds de update. Ik heb ze nu op restricted gezet, maar op dit tempo ben ik binnen een paar dagen aan m'n limiet.

Ik hoop eigenlijk dat het een eenmalige aangelegenheid is vanwege het updaten en weer syncen van m'm mail, maar het gaat wel hard zo...

[ Voor 15% gewijzigd door Morrar op 20-11-2014 12:52 ]

• Mizgala28
Morrar schreef op donderdag 20 november 2014 @ 12:49:
Zijn er meer mensen die sinds 5.0 een explosie hebben in hun datagebruik? Bij mij nemen de Google Services nu ongeveer een paar honderd keer meer data in beslag en idem voor de Exchange Service. In een paar dagen hebben beiden ongeveer 500 MB verstookt, met een enorme piek sinds de update. Ik heb ze nu op restricted gezet, maar op dit tempo ben ik binnen een paar dagen aan m'n limiet.

Ik hoop eigenlijk dat het een eenmalige aangelegenheid is vanwege het updaten en weer syncen van m'm mail, maar het gaat wel hard zo...
Kun je dan niet meer zoals in 4.4.4 en ervoor instellen dat data compleet uit gaat op een bepaalde hoogte van gebruik?

Ik heb een 500mb bundel en de blokkade staat gewoon op 495mb.

• Morrar
Mizgala28 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 12:53:
[...]

Kun je dan niet meer zoals in 4.4.4 en ervoor instellen dat data compleet uit gaat op een bepaalde hoogte van gebruik?

Ik heb een 500mb bundel en de blokkade staat gewoon op 495mb.
Ja dat kan waarschijnlijk en ik heb ook een waarschuwing ingesteld, maar ik zou liever achterhalen waar deze explosieve stijging ineens vandaan komt :) Als het een bljivend probleem is, loop ik namelijk elke keer tegen m'n limiet aan in een paar dagen :O

Overigens heb ik App updates alleen over WiFi staat en lijkt het puur om synchronisatie en backup te gaan.

• Revres
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-10 12:41
Morrar schreef op donderdag 20 november 2014 @ 12:49:

Depackage zelf is ok rond de 400 mb of niet? Warschijnlijk dat het daar aan kan liggen. (als je de OTA hebt uitgevoerd).

• Morrar
Revres schreef op donderdag 20 november 2014 @ 12:59:
[...]

Depackage zelf is ok rond de 400 mb of niet? Warschijnlijk dat het daar aan kan liggen. (als je de OTA hebt uitgevoerd).
Valt die update onder Google Services? Ik had in principe WiFi aan ten tijde van de update, maar bereik is brak. Dus kan zijn dat die is weggevallen en Android vrolijk over GSM is verder gegaan...

Maar goed, Exchange slokt dan nog steeds flink wat extra op. Dat zou echter kunnen komen doordat Exchange overgegaan is naar de GMail app waardoor alles opnieuw binnen gehengeld moest worden.

Het is een scenario dat mogelijk is; dan zou het dus vooral een eenmalige aangelegenheid zijn. Laten we het hopen.

• ObiTewodros
Polster schreef op donderdag 20 november 2014 @ 12:39:
[...]

Ja bij mij zijn die opties wel gewoon beschikbaar. Heb je encryptie ingeschakeld? Voorheen verloor je dan ook de Swipe unlock mogelijkheid. Weet niet zeker hoe dat bij 5.0 is geregeld.
Nee ik heb geen encryptie ingeschakeld. Ik heb het opgelost door op clear credentials te drukken. Geen idee of dat nu voor veiligheidsproblemen zorgt, maar ik kan in ieder geval die twee opties nu selecteren.

• murat078
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-01-2021
Gistere de OTA geinstalleerd wat problemen met zich meebracht. Hij ziet de originele oplader als USB en doet ongeveer 8 uurtjes voor 40% batterij, TomTom werkt niet meer :(

Iemand die me kan helpen?

• maartenford
  • Laatst online: 12-10 22:18
Heb vanaf Android 5.0 problemen met het 3g verbruik. Waar ik in Android 4.4 op ong 20 MB per dag uitkwam, zit ik nu al op 50mb en het is pas smiddags. Ook merk ik dat als ik onderweg ben, zonder wifi dus, de telefoon veel 3g gebruikt. Zonder op de telefoon te hebben gekeken ineens 10 MB in 1 min. Dan weer even niet en daarna weer ong 10 MB. Lijkt altijd te zijn als ik van wifi overga op 3g. Als ik thuis weg ga, op school weg ga.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Zou een Factory reset kunnen helpen?

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan!

• Smultie
  • Niet online
Riczun schreef op donderdag 20 november 2014 @ 12:20:
Het wachten op de OTA duurde mij ook te lang, dus zelf een adb sideload gedaan. ;)
Zojuist ook Lollipop geroot, dat werkt prima.

Alleen nu wil ik de density van het scherm weer omlaag brengen.

Met ES File Explorer het bestand /system/build.prop openen
Dan ro.sf.lcd_density=480 naar bijv 420

Na opslaan komt de melding "Er trad een fout op bij het opslaan van het bestand. Het zal niet opgeslagen worden"

Iemand een idee? ES File Explorer heeft namelijk wel root access...
Ben toch bang dat het rooten niet helemaal goed gegaan is, of dat je ES File exporer toch niet de juiste rechten gegeven hebt. lcd_density heb ik namelijk de eerste dag aangepast, zonder problemen. Probeer anders even een andere File Explorer (Solid Explorer bv).

• Smultie
  • Niet online
maartenford schreef op donderdag 20 november 2014 @ 13:24:
Heb vanaf Android 5.0 problemen met het 3g verbruik. Waar ik in Android 4.4 op ong 20 MB per dag uitkwam, zit ik nu al op 50mb en het is pas smiddags. Ook merk ik dat als ik onderweg ben, zonder wifi dus, de telefoon veel 3g gebruikt. Zonder op de telefoon te hebben gekeken ineens 10 MB in 1 min. Dan weer even niet en daarna weer ong 10 MB. Lijkt altijd te zijn als ik van wifi overga op 3g. Als ik thuis weg ga, op school weg ga.

Je kunt toch even kijken wélke apps veel data gebruiken?!

• Madbee
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-10 17:42
Dag tweakers,

Ik heb eergisteren mijn Nexus 5 geupdate naar android 5.0.

Tijdens deze update werd de telefoon best warm, maar ik dacht het zal wel goed komen. een paar minuten later hoorde ik een tik. Toen ik ging kijken zat er een haarscheurtje in het glas. de barst is heel dun, maar ik stoor me er mateloos aan.

Ik heb de telefoon via marktplaats gekocht, en de originele koper heeft hem via coolblue. Ik heb hem al gemailed voor de factuur maar nog geen antwoord gehad.

hebben meer mensen dit ervaren? en valt dit op de garantie te gooien?

edit: voor de duidelijkheid, ik denk dus dat het glas is gebarsten door de hitte, hijs is niet gevallen!

[ Voor 8% gewijzigd door Madbee op 20-11-2014 13:29 ]

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59
Mr. Jummy schreef op donderdag 20 november 2014 @ 10:47:
Vanmorgen mijn Nexus 5 laten vallen van 50 cm hoog :F , wil het graag laten repareren. Iemand enig idee welke website het originele scherm er op plaatst voor een redelijke prijs.

Zelf heb ik dit gevonden
http://www.scherm-reparatie.com/lg-nexus-5-reparatie/
https://www.touchfix.nl/reparaties/lg/nexus-5-d821

Misschien hebben jullie dus nog betrouwbare suggesties.
Touchfix is een betrouwbare toko. Bij mijn laatste project moest ik als laatste actie een goede reparateur vinden voor onze mobieltjes. Touchfix doet het snel en goed.

Yavu Steam Profile Lanithro

• J0YR1D3R
  • Niet online
maartenford schreef op donderdag 20 november 2014 @ 13:24:

Waarmee hou je je dataverbruik in de gaten? Ik heb gemerkt dat 3G watchdog niet helemaal lekker overweg kan met 5.0. Iedere keer dat ik van WiFi > 4G ging kwam er in 1sec 30-40MB bij. De ingebouwde datamanager en de Hi app zeiden dat echter niet.

• maartenford
  • Laatst online: 12-10 22:18
J0YR1D3R schreef op donderdag 20 november 2014 @ 13:32:
[...]

Waarmee hou je je dataverbruik in de gaten? Ik heb gemerkt dat 3G watchdog niet helemaal lekker overweg kan met 5.0. Iedere keer dat ik van WiFi > 4G ging kwam er in 1sec 30-40MB bij. De ingebouwde datamanager en de Hi app zeiden dat echter niet.
Gebruik zowel de standaard Android app en de yes Mb meter (KPN) geven allebei hetzelfde aan. Ook zie ik dat Google Services veel gebruikt

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan!

• Riczun
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:20
Smultie schreef op donderdag 20 november 2014 @ 13:25:
[...]

Ben toch bang dat het rooten niet helemaal goed gegaan is, of dat je ES File exporer toch niet de juiste rechten gegeven hebt. lcd_density heb ik namelijk de eerste dag aangepast, zonder problemen. Probeer anders even een andere File Explorer (Solid Explorer bv).
Toch uiteindelijk gelukt!
Er stond toch R/W mount niet goed in ES File Explorer: --> ES Explorer > root explorer > R/W mount

Een andere leuke methode om snel je density aan te passen is: "adb shell wm density 420"
Zie je direct de wijzigingen, ideaal/snel om het naar je smaak aan te passen.

Het beste is wel uiteindelijk de /system/build.prop aan te passen, aangezien aantal apps zoals swiftkey niet goed geschaald worden. ;)

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Hoe kan ik in de browser nu wisselen tussen schermen?
Sinds Lollipop lijkt dit verdwenen?
Pagina: 1 ... 92 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.