gaat gewoon in random batches, dus netwerk, land, aankoop datum, etc maakt geen klap uitcoob schreef op woensdag 19 november 2014 @ 10:11:
[...]
Simyo, KPN dus, net als ik.
Zal een dezer dagen wel komen.
Kan toch dat ze iets hebben aangepast en je dan nieuwe settings gepushed krijgt ofzo? Het moet iets provider specifieks zijn aangezien je bijvoorbeeld met T-Mobile geen problemen hebt.Polster schreef op woensdag 19 november 2014 @ 10:23:
[...]
Nee is onzin. Ik heb zaterdag de factory image geïnstalleerd (wat al een factory reset is) en toen direct in stock recovery weer een factory reset gedaan. Ik kon toen niet SMS'en. Later op de dag na een klein foutje van mij ;-) weer opnieuw begonnen. Dus weer de factory image installeren en weer gelijk een factory reset. In totaal dus 4x terug naar fabrieksinstellingen. SMS probleem was er daarna nog steeds.
Dit is waarschijnlijk gewoon een stap in hun helpdesk flow die ze moeten aftikken voordat ze verder gaan. Zou dus gewoon zeggen dat je al een factory reset geprobeerd hebt.
Verwijderd
Ik gebruik Digical ipv Google Calender. Meer opties inzake weergave en geen problemen met exchange etc.
Ik mis wel het bekijken van groepen binnen contacts? (je kan ze wel toevoegen tot een groep, maar niet bekijken?? )
Ik mis wel het bekijken van groepen binnen contacts? (je kan ze wel toevoegen tot een groep, maar niet bekijken?? )
Ja dat kan maar factory resetten is daarvoor niet nodig. Je valt dan gewoon weer terug op de basis die je nu ook al hebt dus dat gaat echt niets veranderen.jip_86 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 10:28:
[...]
Kan toch dat ze iets hebben aangepast en je dan nieuwe settings gepushed krijgt ofzo? Het moet iets provider specifieks zijn aangezien je bijvoorbeeld met T-Mobile geen problemen hebt.
Verwijderd
Ik heb nog steeds geen update naar 5 ontvangen, wat kan hiervan de reden zijn? Telefoon komt van de Media-Markt...
Veel problemen met de nieuwe kalender heb ik nu niet, maar ik gebruik wel nog steeds business calendar ernaast. De widgets zijn veel beter.
Waar ik wel problemen mee heb is de afwezigheid van een gallerij. Blijkbaar is er wel een Foto's app, maar die kan ik niet gebruiken want daarvoor heb je Google+ nodig. Er zit dus geen standaard gallery meer in Android?
Waar ik wel problemen mee heb is de afwezigheid van een gallerij. Blijkbaar is er wel een Foto's app, maar die kan ik niet gebruiken want daarvoor heb je Google+ nodig. Er zit dus geen standaard gallery meer in Android?
Uitrol gaat in fases, geduld of zelf de update uitvoeren via adb sideload.Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2014 @ 10:40:
Ik heb nog steeds geen update naar 5 ontvangen, wat kan hiervan de reden zijn? Telefoon komt van de Media-Markt...
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
(sorry voor de caps)Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2014 @ 10:40:
Niet meer doen, caps zijn irritant om te lezen en is ook niet nodig.
updates gaan volledig random en het kan 2 weken duren. Wil je niet wachten dan kan je zonder root en unlock gewoon sideloaden
http://www.talkandroid.co...-download-links-included/
[ Voor 25% gewijzigd door janvanduschoten op 19-11-2014 17:41 ]
Quickpic is veel beter dan de standaard galerij.Nieker schreef op woensdag 19 november 2014 @ 10:43:
Veel problemen met de nieuwe kalender heb ik nu niet, maar ik gebruik wel nog steeds business calendar ernaast. De widgets zijn veel beter.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Ik begin al redelijk te wennen, maar lieve Google... Ik wil mijn silent modus terug! Vanacht 4 keer wakker getrilt (ja, ik slaap licht).
Wat was er mis met volume down = stil
Life is what happens while you're busy making other plans
Waarom stel je niet in dat tussen 23:00 en 7:00 je telefoon helemaal stil is?frumper schreef op woensdag 19 november 2014 @ 11:02:
Ik begin al redelijk te wennen, maar lieve Google... Ik wil mijn silent modus terug! Vanacht 4 keer wakker getrilt (ja, ik slaap licht).
Misschien wil ie nog wel gewekt worden door de wekker.Smultie schreef op woensdag 19 november 2014 @ 11:03:
[...]
Waarom stel je niet in dat tussen 23:00 en 7:00 je telefoon helemaal stil is?
En je kan niet werken met priority? Persoonlijk gooi ik hem 's nachts in vliegtuigmodus, maar priority mode lijkt me evenzeer een uitstekende optie voor 's nachts.frumper schreef op woensdag 19 november 2014 @ 11:02:
Wat een communicatie binnen dat bedrijf, jezus, nog steeds niets veranderd daar.ComTech schreef op woensdag 19 november 2014 @ 10:13:
Hmm net een bericht van Vodafone gekregen mbt het sms probleem, ik moet mijn toestel terug naar fabrieksinstellingen zetten.
Dat heb ik al gedaan bij het updaten, heb de factory image geflasht met wipe.
Heb eigenlijk weinig vertrouwen dat dat helpt, heb ook geen zin om weer alles in te stellen.
verwijs naar dit forum https://code.google.com/p...ars&groupby&sort&id=79580
Vraag aan vodafone of ze je ticket/issue willen doorsturen naar technical support (samen met bovenstaande link)
Priority mode...jelmervos schreef op woensdag 19 november 2014 @ 11:03:
[...]
Misschien wil ie nog wel gewekt worden door de wekker.
ik gebruik al tijden lightflow, niet alleen om de LED aan te sturen, maar ook om notificaties te tweaken per app, in principe staat het op systeem nivaeau uit, en in ligthflow per app aan hoe ik het wel, met of zonder trill, wel of niet toegestaan in sleep mode (sleep mode kan je aan tijd koppelen of NFC).
je kan er zoveel meer mee, dat het de prijs meer dan waard is, sinds 2 dagen ook weer 5.0 compatible
je kan er zoveel meer mee, dat het de prijs meer dan waard is, sinds 2 dagen ook weer 5.0 compatible
Wat ik vooral mis aan prioriteit modus is enige vorm van gradatie. Wat ik wil is het volgende:
- 's-nachts, geen berichten/oproepen e.d., maar wel alarm
- tijdens werktijden geen berichten, maar wel oproepen van specifieke contacten met ster
Dit is niet mogelijk in de huidige opzet. Ik zou dus graag een 'stil' stand hebben voor 's-nachts (met dus wel alarm) en een 'prioriteit' stand voor tijdens werktijden zodat ik bepaalde oproepen nog wel krijg
(De huidige 'geen' optie, die ook alarmen onderdrukt, lijkt mij trouwens volkomen overbodig. Waarom zou je een alarm instellen als je deze niet wilt horen?)
- tijdens werktijden geen berichten, maar wel oproepen van specifieke contacten met ster
Dit is niet mogelijk in de huidige opzet. Ik zou dus graag een 'stil' stand hebben voor 's-nachts (met dus wel alarm) en een 'prioriteit' stand voor tijdens werktijden zodat ik bepaalde oproepen nog wel krijg
(De huidige 'geen' optie, die ook alarmen onderdrukt, lijkt mij trouwens volkomen overbodig. Waarom zou je een alarm instellen als je deze niet wilt horen?)
Verwijderd
Thanks voor de heldere tip, binnen een halfuurtje was het gefixtPrulleman schreef op woensdag 19 november 2014 @ 10:51:
[...]
(sorry voor de caps)
UPDATES GAAN VOLLEDIG RANDOM EN KAN 2 WEKEN DUREN, WIL JE NIET WACHTEN KAN JE ZONDER ROOT EN UNLOCKEN GEWOON SIDELOADEN
Dit valt toch vrij eenvoudig en snel in te stellen? Priority, settings icoon, en twee schuifjes uit ('s nachts) - of aanzetten (werktijden).Ties86 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 11:18:
Wat ik vooral mis aan prioriteit modus is enige vorm van gradatie. Wat ik wil is het volgende:
Je kan ook niet verwachten van Google dat ze elke use case opnemen, want dan wordt het een complex geheel. Nu is het vrij simpel, maar toch eenvoudig en snel te wijzigen, en uiteindelijk zelfs nog krachtig omdat je per app en per contact kan gaan werken.
Je hebt toch niet voortdurend alarmen ingesteld? Als je geen alarmen hebt ingesteld en je wil 1/2/3 uur of een nacht absoluut niet gestoord worden, dan is "geen" toch de perfecte oplossing?(De huidige 'geen' optie, die ook alarmen onderdrukt, lijkt mij trouwens volkomen overbodig. Waarom zou je een alarm instellen als je deze niet wilt horen?)
Alarms gaan altijd af.jelmervos schreef op woensdag 19 november 2014 @ 11:03:
[...]
Misschien wil ie nog wel gewekt worden door de wekker.
Priority heb ik inmiddels gevonden, maar er zijn meer situaties dat ik mijn telefoon even op stil zet voor een kortere of langere periode. En dan is volume down wel het makkelijkste IMHO.
Life is what happens while you're busy making other plans
Priority mode is het niet helemaal:
- Ik wil mijn telefoon compleet op stil, geen enkele app mag geluid maken. Nu mogen apps in priority mode toch geluid maken, Whatsapp deed dit per ongeluk, maar Hangouts bijvoorbeeld doet het gewoon expres. Ik kan me voorstellen dat andere apps ook geluid (gaan) maken in priority mode.
- De LED moet altijd werken. Daar is ie voor.
De None mode is compleet onbruikbaar vanwege niet werken van de wekker.
Waarom heeft Google niet gewoon de oude silent mode uitgebreid met onderbrekingen voor contacten/berichten/enz en de downtime instelling zoals nu in de priority mode kan?
- Ik wil mijn telefoon compleet op stil, geen enkele app mag geluid maken. Nu mogen apps in priority mode toch geluid maken, Whatsapp deed dit per ongeluk, maar Hangouts bijvoorbeeld doet het gewoon expres. Ik kan me voorstellen dat andere apps ook geluid (gaan) maken in priority mode.
Waarom heeft Google niet gewoon de oude silent mode uitgebreid met onderbrekingen voor contacten/berichten/enz en de downtime instelling zoals nu in de priority mode kan?
[ Voor 3% gewijzigd door jelmervos op 19-11-2014 11:46 ]
Maar is het mogelijk om, net als in Windows, een bepaalde update uit te schakelen?
Hij blijft nu de hele tijd mekkeren om die agenda update die ik niet wil. Daardoor moet nu app voor app updaten
Hij blijft nu de hele tijd mekkeren om die agenda update die ik niet wil. Daardoor moet nu app voor app updaten
Nee, je kan wel nadat je een update hebt geïnstalleerd van een vaste app deze te verwijderen naar fabrieksapp.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Mijn collega heeft de update nu OTA binnen...maar wat een battery drain zeg
Geven jullie de telefoon nooit een paar dagen de tijd om te stabiliseren?

⏩ PVOutput☀️
Is dat ook zo als je in de Interruptions-instellingen alle vinkjes (bij Events and reminders, Calls en Messages) uitzet? Dat zou wel slecht zijn ja.jelmervos schreef op woensdag 19 november 2014 @ 11:43:
Daarom zou ik er ook voor pleiten dat 'geen' wel alarmen toestaat. Ik kan me namelijk geen use-case voorstellen dat je een alarm ook zou willen onderdrukken, stel hem dan niet in.MatthiasDS schreef op woensdag 19 november 2014 @ 11:26:
[...]
Je hebt toch niet voortdurend alarmen ingesteld? Als je geen alarmen hebt ingesteld en je wil 1/2/3 uur of een nacht absoluut niet gestoord worden, dan is "geen" toch de perfecte oplossing?
De None mode is in mijn ogen wel bruikbaar. Stel je hebt alarmen op je telefoon staan voor het juiste tijdstippen innemen van medicijnen of andere reminders maar je zit bij een begrafenis, nou dan zet ik hem op None. Dan wil je niks horen, ook geen alarmen for the time being.jelmervos schreef op woensdag 19 november 2014 @ 11:43:
- Ik wil mijn telefoon compleet op stil, geen enkele app mag geluid maken. Nu mogen apps in priority mode toch geluid maken, Whatsapp deed dit per ongeluk, maar Hangouts bijvoorbeeld doet het gewoon expres. Ik kan me voorstellen dat andere apps ook geluid gaan maken in priority mode.
Aan de andere kant, zoals al vele hier hebben gezegt inclusief mezelf, priotity mode had een uitgebreidere vervanger van silent mode moeten zijn, maar is het niet! Begint al met feit dat je lockscreen geluiden blijft horen, camera shutter, vibraties van verschillende apps. En dus ook geluiden van sommige apps. Waardeloos toch. Android moet silent boven alles kunnen afsluiten, dus het verhaals dat apps niet goed werken met de nieuwe regels is ook kletskoek. Ik ga toch niet op een app vertrouwen dat ie geen geluid maakt in zijn regels, dat moet het OS bepalen.
Als je helemaal geen reminders, telefoon of iets ander wil, dan zet je hem toch gewoon op vliegtuigmodus? Wat mijn betreft is None dus hetzelfde als vliegtuigmodus.
Ik wel: je hebt een dagelijks recurring alarm ingesteld maar in specifieke situaties wil je toch volledig met rust gelaten worden. Ik denk maar aan iets: een vrouw die dagelijks anticonceptiepil neemt om 22u en daarvoor alarm heeft ingesteld, maar een avondje naar de film gaat en dus niet gestoord wil worden, inclusief alarm.Ties86 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 11:49:
[...]
Daarom zou ik er ook voor pleiten dat 'geen' wel alarmen toestaat. Ik kan me namelijk geen use-case voorstellen dat je een alarm ook zou willen onderdrukken, stel hem dan niet in.
"Geen" is echt ook gewoon "geen". En niet "geen, behalve ...". In dat opzicht is het zeer eenduidig.
Natuurlijk niet, dan komt er toch niks binnen. Ik kan toch visueel berichten binnen zien komen. Totaal onvergelijkbaar.Nikooos schreef op woensdag 19 november 2014 @ 11:53:
Als je helemaal geen reminders, telefoon of iets ander wil, dan zet je hem toch gewoon op vliegtuigmodus? Wat mijn betreft is None dus hetzelfde als vliegtuigmodus.
Dat je gerust wil gelaten worden impliceert niet dat je geen uitgaande calls meer wil maken, bijvoorbeeld.Nikooos schreef op woensdag 19 november 2014 @ 11:53:
Oke, blijkbaar zijn er wel use-cases voor de Geen mode. Laten we die er in.
Maar fix alsjeblieft die priority mode!
Maar fix alsjeblieft die priority mode!
LED aan in priority mode kan eventueel met Light Flow.jelmervos schreef op woensdag 19 november 2014 @ 11:43:
Overigens geven Whatsapp en Hangouts bij mij geen kik met Priority modus aan.
Whatsapp is gefixed, maar zoals ik al eerder in dit topic heb gezegd: open maar es een Hangouts gesprek en wacht op een binnenkomend bericht. Lekker irritant als je tijdens een saaie vergadering toch even wat berichtjes wil uitwisselen.Smultie schreef op woensdag 19 november 2014 @ 12:02:
[...]
LED aan in priority mode kan eventueel met Light Flow.
Overigens geven Whatsapp en Hangouts bij mij geen kik met Priority modus aan.
Werkelijke probleem is (zoals Slammz ook al zei) dat apps mogen bepalen geluid te maken terwijl het OS het moet bepalen.
[ Voor 10% gewijzigd door jelmervos op 19-11-2014 12:05 ]
Die prio mode zuigt gewoon. Ik wil al het geluid uit maar de wekker aan.
In de tijd voor kitkat was dit de volume knop naar beneden drukken en je bent er. Nu moet je in het menu gaan priegelen op je scherm.
In de tijd voor kitkat was dit de volume knop naar beneden drukken en je bent er. Nu moet je in het menu gaan priegelen op je scherm.
ik heb gisteren de update aangeboden gekregen van android 5.0, en deze geinstalleerd. Nu zijn ineens allerhande contacten verdwenen.Daarnaast zijn in whatsapp in plaats van namen telefoonnummers te zien.
Iemand die tips heeft wat ik kan doen?
* niet happy met update *
Bij mij echt niet. Wat heb je aanstaan onder Priority Interruptions. Ik alleen Calls van starred contacts.jelmervos schreef op woensdag 19 november 2014 @ 12:04:
[...]
Whatsapp is gefixed, maar zoals ik al eerder in dit topic heb gezegd: open maar es een Hangouts gesprek en wacht op een binnenkomend bericht. Lekker irritant als je tijdens een saaie vergadering toch even wat berichtjes wil uitwisselen.
Werkelijke probleem is (zoals Slammz ook al zei) dat apps mogen bepalen terwijl het OS het moet bepalen.
How about dat ze een vinkje toevoegen aan 'none' mode. Ik zou het noemen 'Allow alarms' en dan gewoon aanvinken. Ben eigenlijk verbaasd dat dat er niet in zit. Ik wil ook helemaal silent snachts maar WEL een wekker.
Nu moet ik in prio mode en dan leg ik dat ding op de lader en hoor ik naast me "huh wat was dat?".
Vorige week al een alarm gemist, te snel gehandeld en in 'none' mode gezet.. grr, geen wekken gehoord.
Nu moet ik in prio mode en dan leg ik dat ding op de lader en hoor ik naast me "huh wat was dat?".
Vorige week al een alarm gemist, te snel gehandeld en in 'none' mode gezet.. grr, geen wekken gehoord.

[ Voor 14% gewijzigd door Pakjebakmeel op 19-11-2014 12:07 ]
dat zou de beste en makkelijkste oplossing zijn!Pakjebakmeel schreef op woensdag 19 november 2014 @ 12:06:
How about dat ze een vinkje toevoegen aan 'none' mode. Ik zou het noemen 'Allow alarms' en dan gewoon aanvinken. Ben eigenlijk verbaasd dat dat er niet in zit. Ik wil ook helemaal silent snachts maar WEL een wekker.
Geen interruptions.Smultie schreef op woensdag 19 november 2014 @ 12:06:
[...]
Bij mij echt niet. Wat heb je aanstaan onder Priority Interruptions. Ik alleen Calls van starred contacts.
Net nog even getest, priority mode aan (ster in beeld), Hangouts gesprek openen en persoon berichtje laten sturen. Krijg gewoon geluid.
Ah, je hebt gelijk, wél als je bewust een gesprek opent.jelmervos schreef op woensdag 19 november 2014 @ 12:34:
[...]
Geen interruptions.
Net nog even getest, priority mode aan (ster in beeld), Hangouts gesprek openen en persoon berichtje laten sturen. Krijg gewoon geluid.
Als je echter je telefoon met scherm uit naast je hebt liggen en iemand begint tegen je de praten, hoor je niks.
Tik je een berichtje terug in een omgeving waar het stil is of moet zijn. Hoor je alsnog geluid van hangouts. Drama tochSmultie schreef op woensdag 19 november 2014 @ 12:37:
[...]
Ah, je hebt gelijk, wél als je bewust een gesprek opent.
Als je echter je telefoon met scherm uit naast je hebt liggen en iemand begint tegen je de praten, hoor je niks.

Da's niet handig inderdaad....Dacuuu schreef op woensdag 19 november 2014 @ 12:39:
[...]
Tik je een berichtje terug in een omgeving waar het stil is of moet zijn. Hoor je alsnog geluid van hangouts. Drama toch
Weet niet of iemand hier Telegram gebruikt maar daar komen de geluiden ook gewoon door. Zelfs met scherm uit.
Eerder deze week de OTA update ge-sideload op mijn Nexus 5. Alles werkt goed, ook in combinatie met de Moto 360.
Eén van de features waar ik momenteel erg tevreden over ben is het Smart Lock.
Wat minder (gewoon niet) werkt is mijn zakelijke Exchange mail, contactpersonen en agenda. Iedere keer krijg ik de melding 'Exchange Services' is gestopt.
Heeft iemand hier al een oplossing voor?
Eén van de features waar ik momenteel erg tevreden over ben is het Smart Lock.
Wat minder (gewoon niet) werkt is mijn zakelijke Exchange mail, contactpersonen en agenda. Iedere keer krijg ik de melding 'Exchange Services' is gestopt.
Heeft iemand hier al een oplossing voor?
Tesla Model S - www.voltic.nl Eerlijk over elektrisch rijden
Shush! werk onder Android Lollipop! 
Ik gebruikte de app Shush! al onder Android 4.x maar heb het zojuist ook even getest onder Android 5 en het werkt gewoon nog net zo goed.
Zet je geluid op NONE, en Shush! komt naar voren waarbij je per kwartier (dus ook bv. 8 uur en 45 min.) de tijd kunt instellen dat hij stil moet zijn, en daarna gaat hij automatisch terug naar normaal volume.
Ik gebruikte de app Shush! al onder Android 4.x maar heb het zojuist ook even getest onder Android 5 en het werkt gewoon nog net zo goed.
Zet je geluid op NONE, en Shush! komt naar voren waarbij je per kwartier (dus ook bv. 8 uur en 45 min.) de tijd kunt instellen dat hij stil moet zijn, en daarna gaat hij automatisch terug naar normaal volume.
Maarrrrr... doet je wekker het dan nog?Haay schreef op woensdag 19 november 2014 @ 13:40:
Shush! werk onder Android Lollipop!
Er zal wel een patch voor komen gok ik zo. Ik denk dat veel users ermee zitten dat je nu geen echte stil (met wel alarmen) modus meer hebt.
Het viel mij ook op dat een aantal contacten weg waren. Ik heb geen idee hoe dit komt en hoe je het kunt verhelpen.superfunki schreef op woensdag 19 november 2014 @ 12:05:
ik heb gisteren de update aangeboden gekregen van android 5.0, en deze geinstalleerd. Nu zijn ineens allerhande contacten verdwenen.Daarnaast zijn in whatsapp in plaats van namen telefoonnummers te zien.
Accountsync niet toevallig uit staan nu? Instellingen -> accounts -> Google account -> contacten.
⏩ PVOutput☀️
Contacten die weg zijn... waarin waren die opgeslagen? In je Google account of op je SIM-kaart of...?AMD1800 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 14:03:
Het viel mij ook op dat een aantal contacten weg waren. Ik heb geen idee hoe dit komt en hoe je het kunt verhelpen.
[ Voor 6% gewijzigd door gertvdijk op 19-11-2014 14:10 ]
Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.
Dat moet. Als je priority mode hiervoor moet gaan verkrachten, heeft priority mode zelf geen zin meer. Priority mode is voor mij: ik ben aan het doorwerken, wil alleen gestoord door dingen die boven de normale ruis uitkomen.Jag schreef op woensdag 19 november 2014 @ 13:48:
Er zal wel een patch voor komen gok ik zo. Ik denk dat veel users ermee zitten dat je nu geen echte stil (met wel alarmen) modus meer hebt.
Sowieso zou meer gradatie daarin nuttig zijn (ik zou bijvoorbeeld tof vinden dat (zoals denk ik bij Windows 8 op phones, dat een tweede bel van een gesterd persoon tóch doorgelaten wordt, zodat bijvoorbeeld een close familielid me bijvoorbeeld bij familie-emergencies kan wakkerbellen als dat echt nodig is), maar de regel die we al sinds er telefoons met alarm zijn kennen, namelijk dat wekkers ALTIJD afgaan, die moet gewoon terug.
Damn, ik kan me nog mijn oude shitty nokia herinneren, daar ging mijn wekker zelfs af als mijn gsm uitgevallen was omdat de batterij leeg was (jaja, die viel uit met nog net genoeg charge om op te starten en het alarm te laten afgaan de volgende ochtend).
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
M'n Nexus 7 uit 2012 ge-sideload. Alles ging goed maar het was ff zoeken.
Wacht nog even met m'n nexus 5 denk ik..
Wacht nog even met m'n nexus 5 denk ik..
Iemand anders het volgende probleem: Ik heb de originele factory image op mijn Nexus 5 gezet. Die nieuwe stille modus werkt bij mij dus niet naar behoren, denk ik iig. Als ik alleen prioriteit instel (heb namelijk mijn wekker wel nodig en vliegtuig modus is geen optie) dan heb ik wel geluid van whatsapp. Deze heb ik niet ingesteld als prioriteitsmeldingen en daarbij heb ik bij de instellingen van prioriteit ook alles op uit staan. Heeft iemand anders hier last van, dat er dus wel geluidsmeldingen doorkomen terwijl dit uit staat?
Als je nou gewoon geen meldingsgeluid in Whatsapp instelt, maar ja, dan hoor je het nooit meer, dat is de andere kant van het verhaal. Je hebt toch altijd de LED notificatie ;-)
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Tsja, zou nooit de bedoeling moeten zijn natuurlijk. En al met al lijkt mij dat als je bij prioriteit alles uitzet je dus ook helemaal geen meldingen meer krijgt. Dit is gewoon heel irritant, straks moet ik nog een losse wekker gaan gebruiken zoals vroeger
anders lees je ook even een stukje terug, de helft van de reacties gaat over de nieuwe stille modi en de andere helft over de OTA...Currry schreef op woensdag 19 november 2014 @ 14:28:
Iemand anders het volgende probleem: Ik heb de originele factory image op mijn Nexus 5 gezet. Die nieuwe stille modus werkt bij mij dus niet naar behoren, denk ik iig. Als ik alleen prioriteit instel (heb namelijk mijn wekker wel nodig en vliegtuig modus is geen optie) dan heb ik wel geluid van whatsapp. Deze heb ik niet ingesteld als prioriteitsmeldingen en daarbij heb ik bij de instellingen van prioriteit ook alles op uit staan. Heeft iemand anders hier last van, dat er dus wel geluidsmeldingen doorkomen terwijl dit uit staat?

nogmaals investeer in light flow, beste app om je notificaties te krijgen zoals je zelf wilt
Nog betere optie lijkt me dat je bij de None mode een optie krijgt om het te laten duren tot aan het eerstvolgende alarm. Lijkt me voor heel veel gebruikers een ideaal gebruiksscenario voor 's nachts.Pakjebakmeel schreef op woensdag 19 november 2014 @ 12:06:
Dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Ik denk gewoon google contacten. Een nummer toegevoegd via whatsapp en een ander nadat de persoon mij gebeld had.gertvdijk schreef op woensdag 19 november 2014 @ 14:10:
[...]
Contacten die weg zijn... waarin waren die opgeslagen? In je Google account of op je SIM-kaart of...?
Je kan in Google Contacts (via GMail) gewoon in een oude versie kijken van de 'contactendatabase', via backup & restore. Even controleren of ze er wel degelijk in stonden dan?AMD1800 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 15:02:
[...]
Dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Ik denk gewoon google contacten. Een nummer toegevoegd via whatsapp en een ander nadat de persoon mij gebeld had.
Of wellicht is het zo simpel dat ze niet in de "My Contacts" groep staan en je die groep niet hebt aangezet in je contactenapp ('Contacts to display' in KitKat iig).
Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.
Is er een mogelijkheid om die melding/notificatie "Systeemupdate beschikbaar" helemaal uit te zetten. Na al die ellende die ik hier lees, blijf ik voorlopig bij kitkat.

Arriving Somewhere but not here....
Vroeger wilden we graag een nieuwe release of upgrade en nu moet ie vooral wegblijvenJoop_Klepzeiker schreef op woensdag 19 november 2014 @ 15:09:
Is er een mogelijkheid om die melding/notificatie "Systeemupdate beschikbaar" helemaal uit te zetten. Na al die ellende die ik hier lees, blijf ik voorlopig bij kitkat.
Deze app geinstalleerd AutoCon+ Save Battery & Data voor het batterij verbruik, zo niet dan loopt ie gewoon vlot leeg ondanks alle beloften.
[ Voor 15% gewijzigd door aveenhuysen op 19-11-2014 15:13 ]
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Och, je hoort alleen de klagers.Joop_Klepzeiker schreef op woensdag 19 november 2014 @ 15:09:
Ik ben verder erg tevreden: het werkt allemaal super snel, apps starten sneller, mijn accu gaat langer mee, veel dingen zijn handiger en het ziet er allemaal best goed uit.
Ook ik ben erg tevreden en kan ervaar de problemen die hier geschetst worden absoluut niet. Accu gaat langer mee en het oogt vernieuwend en snel. Heb niet geupdate maar een fresh install gedaan van de factory image. Weet overigens niet of dat er iets mee te maken kan hebben.
Mejor así
Ik ben ook heel tevreden tot nu toe. Ik zou alleen willen dat mijn telefoon zijn kop dichthoudt s nachts, maar wel een wekker laat horen
. Zet hem wel op vliegtuig voorlopig.
Ik ben ook erg tevreden. Heb geen clean install gedaan maar de OTA file gesideload. Moet zeggen dat de telefoon snel aanvoelt. Zoals Resteleiro ook zegt, apps starten veel sneller en ook het Material Design vindt erg prettig.
Ik had het gelezen. Maar het is niet zozeer dat ik erover wil klagen. Maar vroeg me af of iemand anders het euvel had dat er een app is die zich niet aan de instellingen wil houden. In dit geval whatsapp die ondanks de prioriteitsmodus wel geluid maakt.Prulleman schreef op woensdag 19 november 2014 @ 14:57:
[...]
anders lees je ook even een stukje terug, de helft van de reacties gaat over de nieuwe stille modi en de andere helft over de OTA...![]()
nogmaals investeer in light flow, beste app om je notificaties te krijgen zoals je zelf wilt
Ik ga de Light app eens researcher! Ken hem nog niet, thanks.
Ook ik ben zeer tevreden over de update. Ik merk wel dat de performance een klein beter minder is dan bij KitKat.
Tasker erop zetten en dan kun je deze precies instellen zoals je wilt; de mijne is tussen 2300 en 0630 helemaal stil, behalve als er iemand uit mijn naaste familie belt en als er een bericht van pushover (via domoticz = inbraakalarm) binnenkomt.Jag schreef op woensdag 19 november 2014 @ 15:21:
Ik ben ook heel tevreden tot nu toe. Ik zou alleen willen dat mijn telefoon zijn kop dichthoudt s nachts, maar wel een wekker laat horen. Zet hem wel op vliegtuig voorlopig.
Dit werkt perfect.
Meer info hiero.
Arriving Somewhere but not here....
Is al voorbij gekomen hier: jelmervos in "[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2"Currry schreef op woensdag 19 november 2014 @ 15:26:
[...]
In dit geval whatsapp die ondanks de prioriteitsmodus wel geluid maakt.
Als je erover gelezen hebt, dan zijn er toch anderen die die euvel hebbenCurrry schreef op woensdag 19 november 2014 @ 15:26:
[...]
Ik had het gelezen. Maar het is niet zozeer dat ik erover wil klagen. Maar vroeg me af of iemand anders het euvel had dat er een app is die zich niet aan de instellingen wil houden. In dit geval whatsapp die ondanks de prioriteitsmodus wel geluid maakt.
Ik ga de Light app eens researcher! Ken hem nog niet, thanks.
Maar willen jullie allemaal dat je helemaal geen meldingen krijgt 's nachts? Ik heb wel een aantal personen waarvoor ik toch graag bereikbaar wil zijn 's nachts. Dus wat mij betreft is priority perfect en heb ik overdag gewoon het geluid uit.
Verwijderd
ik ben over het algemeen heel tevreden, maar contactpersonen groeperen..... , moét écht wel terugkomen. Ik moet heel vaak contactpersonen opzoeken voor mijn werk en dat kan dat best gestructureerd doen. (aannemers, collega's, klanten, .... )
nu heb ik gewoon nog 1 grote lijst....
Is al bekend. Starren kan hier: Issue 79803: Groups missing from contacts app after lollipop update.Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2014 @ 15:54:
ik ben over het algemeen heel tevreden, maar contactpersonen groeperen..... , moét écht wel terugkomen. Ik moet heel vaak contactpersonen opzoeken voor mijn werk en dat kan dat best gestructureerd doen. (aannemers, collega's, klanten, .... )
Ben er inderdaad ook wel blij mee, werkt beter dan voorheen. Gebruik ook de ingestelde vaste tijd dat de modus inschakelt.Nikooos schreef op woensdag 19 november 2014 @ 15:39:
Maar willen jullie allemaal dat je helemaal geen meldingen krijgt 's nachts? Ik heb wel een aantal personen waarvoor ik toch graag bereikbaar wil zijn 's nachts. Dus wat mij betreft is priority perfect en heb ik overdag gewoon het geluid uit.
Zouden jullie vanavond bovenstaand issue in bold willen checken?Polster schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 09:39:
[...]
Ik ben opzich ook wel blij met deze functionaliteit omdat ik het op KitKat al met andere apps zo had ingericht maar ik heb er toch twee problemen mee.
1.) Deze is erg vervelend. Als ik voor priority kies met onbepaalde duur dan wordt dit om middernacht weer automatisch uitgeschakeld en staat de ringer 's ochtends gewoon weer op Alle. Meer mensen dit probleem?
2.) Niet zo ernstig maar je kunt alleen maar alle starred contacts als priority kiezen. Dat wil ik niet, ik wil alleen maar een handjevol mensen in de priority list hebben. Heb mijn starred contacts dus aardig moeten uitdunnen wat de Snelkeuze weer minder bruikbaar maakt in de dialer.
(Heb het ook op XDA gevraagd maar geen reactie, lijk de enige....)
Settings:
- Priority Mode aanzetten
- Voor onbepaalde tijd
- Alleen oproepen
- Alleen contacten met ster
- Geen downtime geconfigureerd.
Doe ik en om 00.00 laat ik een berichtje achter.Polster schreef op woensdag 19 november 2014 @ 16:15:
[...]
Zouden jullie vanavond bovenstaand issue in bold willen checken?![]()
(Heb het ook op XDA gevraagd maar geen reactie, lijk de enige....)
Settings:
- Priority Mode aanzetten
- Voor onbepaalde tijd
- Alleen oproepen
- Alleen contacten met ster
- Geen downtime geconfigureerd.
Volgens de instellingen wel.
Vandaag als totale noob op dit gebied ook maar eens een poging gedaan. Met behulp van deze tutorial en de drivers die daar ook in staan.
Na lang prutsen is het dan eindelijk gelukt.
Toch nog wel een vraagje met kitkat stonden er altijd icoontjes boven in beeld als je screen aan was maar toestel nog vergrendelt, dit was dan bij berichten zoals whatsapp facebook enz. Altijd makkelijk om snel te kunnen kijken of je berichten had. Echter in android 5 is dit weg. Is dit een instelling die ik mogelijk nog verkeerd heb staan of zit het er gewoon niet meer in?
overigens voor mensen die ook nog gaan proberen te sideloaden.
In stap 4 waar ik eerst vastliep...... Eerst power vasthouden dan 1x vol up
Stap 6 verkeerde driver dit was op te lossen door iets verder te lezen in tutorial,
zie je snel over het hoofd als niet verder kijkt.
Na lang prutsen is het dan eindelijk gelukt.

Toch nog wel een vraagje met kitkat stonden er altijd icoontjes boven in beeld als je screen aan was maar toestel nog vergrendelt, dit was dan bij berichten zoals whatsapp facebook enz. Altijd makkelijk om snel te kunnen kijken of je berichten had. Echter in android 5 is dit weg. Is dit een instelling die ik mogelijk nog verkeerd heb staan of zit het er gewoon niet meer in?
overigens voor mensen die ook nog gaan proberen te sideloaden.
In stap 4 waar ik eerst vastliep...... Eerst power vasthouden dan 1x vol up
Stap 6 verkeerde driver dit was op te lossen door iets verder te lezen in tutorial,
zie je snel over het hoofd als niet verder kijkt.

Maar je kunt hem toch makkelijk naar alleen vibreren zetten door de volume down iets langer ingedrukt te houden.Dacuuu schreef op woensdag 19 november 2014 @ 12:39:
[...]
Tik je een berichtje terug in een omgeving waar het stil is of moet zijn. Hoor je alsnog geluid van hangouts. Drama toch
Ik heb iets vreemds na de officiele OTA. Direct nadat er een melding van GMail binnekomt verdwijnt deze weer vliegensvlug. Niet in de tray, niet in de notifications en niet in de pop-up. Nergens meer te vinden. In GMail is het bericht wel ongelezen...
Het is niet zozeer erg, wel jammer dat men eigenlijk functionaliteit wegneemt. Een weekoverzicht geeft toch nog net een ander beeld dan 5 dagen. Het kan blijkbaar inderdaad wel in landscape, maar dat is weer een extra actie. Ook de maandweergave is weg. Plus ik vind hem met de nieuwe stijl minder overzichtelijk.AMD1800 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 09:07:
@yosoog: weekweergave heeft de app wel degelijk, nouja, 5 dagen dan. Is dat zo erg? Ik snap niet waarom ze dat soort functionaliteit er deels uithalen.
Editie: weekweergave is wel mogelijk door in te stellen op weergave van vijf dagen en je telefoon te draaien in landscape mode.
Iets anders: nu men de mail-app weg haalt en integreert in gmail krijg ik plots de vraag om extra security toe te staan vanuit het exchange account dat ik in de mail app had steken. Omdat één van die security zaken was dat ze zonder waarschuwing mijn telefoon kunnen wipen vond ik dat wat overdreven (voor een studentenmail account). Ik heb dan eens met een andere app geprobeerd, CloudMagic in dit geval, en daar kan ik de account gebruiken zonder security settings. Heeft iemand daar een verklaring voor dat het nu plots niet meer nodig zou zijn? (Ik ben er blij mee hoor, wel nieuwsgierig hoe het komt.)
Verwijderd
voor mij nog steeds geen update tot ik dit probeerde:
1. Go to Settings > Apps > All > Google play services > manage space > clear data.
2. Go to Google Services framework > clear data > force stop.
3. Go to Settings > About phone > system updates (it should say last checked in 1969) voor mij was dit 1970...
4. Click on 'Check Now' & keep refreshing and it should push the update to your phone
5. Reboot
1. Go to Settings > Apps > All > Google play services > manage space > clear data.
3. Go to Settings > About phone > system updates (it should say last checked in 1969) voor mij was dit 1970...
4. Click on 'Check Now' & keep refreshing and it should push the update to your phone
5. Reboot
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2014 17:26 ]
Even iets anders dan lollipop 
Telefoon ter reparatie aangeboden 3,5 week geleden voor 1) gps, 2) power button en 3) simtray scheurtje.
Door het geautomatiseerde printen van de "klacht" op het label dat op de verpakking gaat, stond er alleen "GPS doet het niet, geeft ge". De overige klachten zijn gewoon hard genegeerd. Naar de begeleidende brief met alle klachten is niet eens gekeken...Ook de bon zelf blijkbaar niet (waar ook alles op stond). Enkel GPS dus gerepareerd met een "new motherboard tray".
Telefoon niet meegenomen, maar voor de 2e keer ter reparatie aangeboden. Ze hebben er spoed op gezet, maar dit gaat sowieso weer 2 tot 3 weken duren
Telefoon ter reparatie aangeboden 3,5 week geleden voor 1) gps, 2) power button en 3) simtray scheurtje.
Door het geautomatiseerde printen van de "klacht" op het label dat op de verpakking gaat, stond er alleen "GPS doet het niet, geeft ge". De overige klachten zijn gewoon hard genegeerd. Naar de begeleidende brief met alle klachten is niet eens gekeken...Ook de bon zelf blijkbaar niet (waar ook alles op stond). Enkel GPS dus gerepareerd met een "new motherboard tray".
Telefoon niet meegenomen, maar voor de 2e keer ter reparatie aangeboden. Ze hebben er spoed op gezet, maar dit gaat sowieso weer 2 tot 3 weken duren
Die versie is zo te zien nog niet beschikbaar in de Play Store.jelmervos schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 10:12:
[...]
In de laatste versie van Whatsapp is dit opgelost: www.whatsapp.com/android.
Ik heb "Priority mode" zo ingesteld dat ik als ik slaap alleen voor naaste familie bereikbaar ben.
Echter vanmorgen maakte een groepschat van WhatsApp toch geluid, nog even afwachten of dat met de nieuwe versie van WhatsApp wel goed gaat. Als de "Priority mode" correct functioneert dan is het in mijn ogen een waardevolle toevoeging.
Dit is al enige tijd een grote ergernis van mij, ik heb momenteel 10 apps staan die ik niet wil updaten omdat ontwikkelaars zo nodig hun app moeten verpesten door functionaliteit weg te nemen, opdringerige reclame toevoegen, onnodige rechten gaan vragen, interface verslechteren, etc. Er is wel een workaround met Changelog Droid, maar dat is ook verre van ideaal.corrado20vt schreef op woensdag 19 november 2014 @ 07:39:
Is het mogelijk om, net als in Windows, updates te verbergen?
De nieuwe agenda app is voor mij geen succes. Ik kan nu in play store echter niet kiezen voor alles bijwerken want dan gaat hij de agenda app ook bijwerken.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Bij mij is het belvolume (en geluid van meldingen) aanmerkelijk zachter na de OTA. Herkenbaar voor anderen?
Dynafix durf ik wel op te wedden.nielsn schreef op woensdag 19 november 2014 @ 17:31:
Via welk bedrijf gaat deze reparatie?
⏩ PVOutput☀️
Via de Kijkshop. Weet niet naar welk reparatiecentrum zij hem sturen. Niet naar gekeken eerlijk gezegd.nielsn schreef op woensdag 19 november 2014 @ 17:31:
Via welk bedrijf gaat deze reparatie?
Daar durf ik ook wel een wedje op te gooien inderdaad. Wat een schijtbedrijf is dat zeg.

Tap&Go ging bij mijn nexus 5 niet goed, op moment dat ik ingelogd was en N5 aanzette kreeg ik foutmelding dat back-up modus niet werkte. Vervolgend dus alle apps(die je dan wel aan kan tikken zonder te hoeven openen) met de hand geinstalleerd en de homescreens zelf ingesteld.
Nu nog ff uitvogelen hoe ik de muziekspelers met knoppen op het lockscreen krijg waarbij berichten wel prive blijven
Hmm, google player doet het sowieso wel vanaf lockscreen, soundcloud niet.
Nu nog ff uitvogelen hoe ik de muziekspelers met knoppen op het lockscreen krijg waarbij berichten wel prive blijven
Hmm, google player doet het sowieso wel vanaf lockscreen, soundcloud niet.
[ Voor 8% gewijzigd door Megupe op 19-11-2014 18:47 . Reden: player en soundcloud ]
Is al genoemd, ik raad je aan om de reacties daarop te lezen. Kort samengevat: het werkt wel, maar mag je zeker NIET doen. Door Google Services Framework te clearen kan je naar enige tijd je apparaat ID kwijt raken waardoor apps niet werken of raar doen.Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2014 @ 17:26:
voor mij nog steeds geen update tot ik dit probeerde:
5. Reboot
Later is dit dan alleen op te lossen door je toestel volledig te wipen.
Verstandiger is dus om gewoon direct te wipen en de door Google aangeboden factory image zelf te flashen.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Verwijderd
Ik heb een Nexus 5, nu heb ik gisteren de Lollipop update gedownload en geïnstalleerd.
Vervolgens deed hij het prima. Ik mijn mobiel toen de hele nacht in de oplader laten zitten en aangelaten.
Nu wilde ik hem er vanmorgen weer bij pakken maar start hij niet goed meer op.
Hij gaat nog wel naar het begin waar 'Google' te zien is en daarna ook nog naar de vier verschillende kleuren die door elkaar heen bewegen maar dat blijf hij dus de hele tijd doen.
Wat kan ik hieraan doen?
Gr. Stefan Kleijer
Vervolgens deed hij het prima. Ik mijn mobiel toen de hele nacht in de oplader laten zitten en aangelaten.
Nu wilde ik hem er vanmorgen weer bij pakken maar start hij niet goed meer op.
Hij gaat nog wel naar het begin waar 'Google' te zien is en daarna ook nog naar de vier verschillende kleuren die door elkaar heen bewegen maar dat blijf hij dus de hele tijd doen.
Wat kan ik hieraan doen?
Gr. Stefan Kleijer
Jongens help, mijn toestel loopt 5. Homescherm en doet niks meer. Hoe kan ik mijn toestel resetten zonder de batterij er uit te halen. Ik krijg één schroefje er niet uit dus de batterij ook niet. Heel irritant zeg
Dit topic is gesloten.
Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.
Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.
Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.
Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.
Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.
Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.
Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.
Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.
Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.