Wat bedoel je met of er geen onkosten zijn gemaakt?pielle007 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 09:21:
[...]
Probleem melden bij je provider, nakijken of er geen onkosten zijn gemaakt en laten crediteren.
En hier aanmelden: https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=79580
Thx, helaas werkte dit niet, vraag niet hoe, maar mn N5 is hierna een ''brick'' geworden...
Na met de Nexus Root Toolkit (WugFresh) alles terug te hebben gezet, na 10 keer van alles te hebben geprobeerd, device not found etc. etc. eindelijk 5.0 kunnen installeren! Diepe zucht!
Nu wil ik graag tap-to-wake activeren, waar kan ik dit vinden?
Na met de Nexus Root Toolkit (WugFresh) alles terug te hebben gezet, na 10 keer van alles te hebben geprobeerd, device not found etc. etc. eindelijk 5.0 kunnen installeren! Diepe zucht!
Polster schreef op maandag 17 november 2014 @ 20:32:
[...]
De eerste boot kan lang duren, 5 tot 10 minuten. Let ook op dat je helemaal stock moet zijn dus geen custom recovery of Xposed bijvoorbeeld.
Check anders even de OTA-helpdesk op XDA. In de eerste post staat alles wat je moet weten.
http://forum.xda-develope...-5-ota-help-desk-t2523217
Parklife
Er wordt wel afgerekend op buitenland tarief.Timmy269 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 11:57:
[...]
Wat bedoel je met of er geen onkosten zijn gemaakt?
3 euro over bundel (Heb zelf onbeperkt bel en sms).
Maar jah vodafone kun je niet echt wat kwalijk nemen lijkt me.
Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..
Ik heb een geroote Nexus 5 en krijg de notificatie voor de OTA update binnen en volg dan alle aanwijzigingen:
Notificatie = Android 5.0 System Update
Vervolgens kies ik hiervoor, dan verschijnt keurig Downloading.
Dan volgens aanwijzing op scherm opnieuw opstarten en installeren
De nexus schakelt zichzelf uit, het scherm met google logo met slotje open komt en dan komt het groene
android poppetje.
So far so good.........
Maar dan komt de melding:
Clockworkmod recovery v6.0.4.5
E: invalid command argument
Finding update package...
Opening update package...
Verifying update package...
E: failed to verify whole-file signature
E: signature verification failed
INSTALL Untrusted Package?
THIS CAN NOT BE UNDONE
Ik kan dan kiezen tussen:
NO
YES - INSTALL untrusted ZIP
+++++++GO BACK ++++++
En dan???????
Ik heb voor NO gekozen, nexus start dan weer normaal onder Kitkat op.
Na een aantal minuten komt de melding van de update weer en begint het circus weer van voor af aan.
Ik heb ook al een keer voor YES gekozen, dan komt er een vraag dat ik ROOT ga verliezen, dan zeg ik OK en dan reboot de Nexus5 toch weer naar kitkat.
Iemand dit ook meegemaakt en hoe heeft ie dat opgelost???
De nexus schakelt zichzelf uit, het scherm met google logo met slotje open komt en dan komt het groene
android poppetje.
So far so good.........
THIS CAN NOT BE UNDONE
NO
+++++++GO BACK ++++++
En dan???????
Na een aantal minuten komt de melding van de update weer en begint het circus weer van voor af aan.
Ik heb ook al een keer voor YES gekozen, dan komt er een vraag dat ik ROOT ga verliezen, dan zeg ik OK en dan reboot de Nexus5 toch weer naar kitkat.
Arriving Somewhere but not here....
Doen jullie na de OTA update een factory reset? Ik ben gelukkig nog geen bugs of battery drains tegengekomen oid.
De app Screen Notifications is trouwens wel ideaal met Lollipop (al had dit eigenlijk standaard in Lollipop mogen zitten). De app schakelt namelijk het scherm aan zodra je een notificatie ontvangt en is zo in te stellen dat het scherm niet aangaat zodra het toestel in je broekzak zit.
Voorheen gebruikte ik hiervoor NiLS maar met de introductie van Lollipop zit de meeste functionaliteit al standaard in Android (behalve het scherm aanzetten dus
).
Voorheen gebruikte ik hiervoor NiLS maar met de introductie van Lollipop zit de meeste functionaliteit al standaard in Android (behalve het scherm aanzetten dus
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ik had de OTA sideloaded, maar kreeg gisteravond issues dat de play store niets meer kon downloaden (not enough storage) terwijl ik 4GB vrij had. Ik dacht even de cache te clearen; maar dat is blijkbaar fout gegaan want in recovery bleef ie eerst hangen op formatting cache en daarna kreeg ik mount errors.
Dus toch maar de factory image geflasht; was al aan t wachten totdat ie met de ota update zou omdonderen. Heeft niet lang geduurd. Moet zeggen dat mn telefoon nu ook een stuk snappier is
Dus toch maar de factory image geflasht; was al aan t wachten totdat ie met de ota update zou omdonderen. Heeft niet lang geduurd. Moet zeggen dat mn telefoon nu ook een stuk snappier is
Ik heb gisteren avond de OTA geinstalleerd. Vind het allemaal prima lopen tot nu toe.Belecthor schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 12:33:
Doen jullie na de OTA update een factory reset? Ik ben gelukkig nog geen bugs of battery drains tegengekomen oid.
Heb alleen af en toe wel het idee dat er vertraging zit als je bijvoorbeeld een menu oid opent.
Ik denk dat ik binnenkort nog wel even een factory reset doe, kan nooit kwaad lijkt mij.
Batterij ziet er tot nu ook prima uit, maar op mijn werk ligt ie voornamelijk in mijn bureaula, dus daar kan ik weinig van zeggen.
Light flow is trouwens ook al geupdate, en die werkt nu ook goed op Android 5.0.
Daar waren ook veel berichten over hier.
Vraag. Ik zit op Telfort, is mijn OTA ook dan uitgesteld, of alleen bij Vodafone??
Ik heb het wel gedaan. Ook omdat 5.0 veel veranderd. Plus een ''kale'' telefoon is wel zo lekker als eentje die al helemaal vol staat met zooi. Helaas ben ik wel progressie in een game kwijt die ik al 6 maanden speel. Hij was toch gelinked met Play games, maar mocht niet batenBelecthor schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 12:33:

Dit is een functie op LG telefoons, voor zover ik weetParklife schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 12:01:
[...]
Door het bos ben ik even de bomen kwijt.
Heeft iemand even de link voor me, met uitleg hoe ik m'n Nexus 5 flash naar Lolipop?
Heeft iemand even de link voor me, met uitleg hoe ik m'n Nexus 5 flash naar Lolipop?
https://www.youtube.com/watch?v=vUsFSSeQrrw (Druk je flash stock + Unroot)maurits82 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 13:01:
Door het bos ben ik even de bomen kwijt.
En dan haal je hier desnoods het bestand weg. (Je raakt wel je bestanden kwijt)
https://developers.google.com/android/nexus/images
[ Voor 3% gewijzigd door Patrick89 op 18-11-2014 13:08 ]
Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..
Bootloader unlocken en een custom kernel flashen die dit ondersteund.djmelvee schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 12:57:
[...]
Dit is een functie op LG telefoons, voor zover ik weet
Let op, bij de N5 heeft dit redelijke impact op de accu (in tegenstelling tot veel andere toestellen)
Ik gebruikt altijd Notific maar miste inderdaad de functionaliteit van het aanzetten van het scherm. Thanks voor de tip, lijkt goed te werken!Laguna schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 12:44:
De app Screen Notifications is trouwens wel ideaal met Lollipop (al had dit eigenlijk standaard in Lollipop moeten zitten). De app schakelt namelijk het scherm aan zodra je een notificatie ontvangt en is zo in te stellen dat het scherm niet aangaat zodra het toestel in je broekzak zit.
Voorheen gebruikte ik hiervoor NiLS maar met de introductie van Lollipop zit de meeste functionaliteit al standaard in Android (behalve het scherm aanzetten dus).
Play Games betekend dan ook niet automatisch dat hij savegames opslaat.Dubrillion schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 12:56:
[...] Hij was toch gelinked met Play games, maar mocht niet baten
Kan wel, maar hoeft dus niet. De ontwikkelaars moeten dat dan wel toevoegen.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Top! Bedankt voor de tip. Meteen geïnstalleerd.Laguna schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 12:44:
De app Screen Notifications is trouwens wel ideaal met Lollipop (al had dit eigenlijk standaard in Lollipop mogen zitten). De app schakelt namelijk het scherm aan zodra je een notificatie ontvangt en is zo in te stellen dat het scherm niet aangaat zodra het toestel in je broekzak zit.
Voorheen gebruikte ik hiervoor NiLS maar met de introductie van Lollipop zit de meeste functionaliteit al standaard in Android (behalve het scherm aanzetten dus).
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
Ja, hier ook.Joop_Klepzeiker schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 12:29:
<knip>
</knip>
Deze OTA werkt niet met een custom recovery.
Hier opgelost door:
- flashen stock recovery
- ota siteloaden
Optioneel
- flash custom recovery
- rooten met CF Auto-Root
HTH
Ota updates werkt niemals je root hebt.Joop_Klepzeiker schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 12:29:
Ik heb een geroote Nexus 5 en krijg de notificatie voor de OTA update binnen en volg dan alle aanwijzigingen:
android poppetje.
So far so good.........
THIS CAN NOT BE UNDONE
NO
+++++++GO BACK ++++++
En dan???????![]()
![]()
![]()
Je zal hem met de hand moeten flashen.
Werkt dat tegenwoordig weer zonder root?wmn79 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 10:24:
Als mensen op zoek zijn naar een versie van App Ops die werkt in Lollipop, heb zojuist deze geinstalleerd en deze lijkt te werken: https://play.google.com/s...com.findsdk.apppermission
Nee, ook op 5.0 heb je nog steeds root nodig.Mizgala28 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 15:24:
[...]
Werkt dat tegenwoordig weer zonder root?
Belachelijk, het wordt toch echt tijd dat Google gebruikers die optie standard geeft.J0YR1D3R schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 15:34:
[...]
Nee, ook op 5.0 heb je nog steeds root nodig.
Ik heb lollipop geïnstalleerd en zou graag mijn kalender op de lockscreen willen, helaas kan ik de optie nergens vinden, weet iemand of dit nog wel kan met lollipop?
Weet je wat ik raar vind, je hoort op meerdere fora (hier is het ook al vaker langsgekomen) dat een wipe + flash all met de https://developers.google.com/android/nexus/images image een "beter" (minder issues, betere battery, sneller, whatnot) resultaat oplevert dan de OTA + app optimalisatie ... maar dit zie ik nergens (echt nergens) feitelijk terug
.
Nu begrijp ik het gevoel wel, ik ken het ook van Windows update (dan doe ik ook een fresh install) - maar ik heb met zowel de Nexus 4 als de 5 nooit gekke issues gehad met een OTA? Is een fresh install de moeite echt waard
?
Nu begrijp ik het gevoel wel, ik ken het ook van Windows update (dan doe ik ook een fresh install) - maar ik heb met zowel de Nexus 4 als de 5 nooit gekke issues gehad met een OTA? Is een fresh install de moeite echt waard
De meeste mensen deugen!
Ik heb hem vorige week geflashed met de factory image, zonder wipe en dat gaat tot nu toe probleemloos. Alle apps en instellingen heb ik nog en ook geen SMS problemen met T-Mobile.
[ Voor 12% gewijzigd door GA!S op 18-11-2014 16:20 ]
de betaler vervuilt
Ik heb nooit verschil gemerkt.Cassius schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 16:15:
Weet je wat ik raar vind, je hoort op meerdere fora (hier is het ook al vaker langsgekomen) dat een wipe + flash all met de https://developers.google.com/android/nexus/images image een "beter" (minder issues, betere battery, sneller, whatnot) resultaat oplevert dan de OTA + app optimalisatie ... maar dit zie ik nergens (echt nergens) feitelijk terug.
Nu begrijp ik het gevoel wel, ik ken het ook van Windows update (dan doe ik ook een fresh install) - maar ik heb met zowel de Nexus 4 als de 5 nooit gekke issues gehad met een OTA? Is een fresh install de moeite echt waard?
Woon in Belgie , iemand al update gekregen in Belgie?
Ik nog niet.
Ik nog niet.
Wipe en flash is dan ook een oplossing als je na een update problemen hebt die je niet verholpen krijgt. Het is niet zo dat dit altijd beter is dan OTA, maar dus alleen als het problemen geeft.Cassius schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 16:15:
Weet je wat ik raar vind, je hoort op meerdere fora (hier is het ook al vaker langsgekomen) dat een wipe + flash all met de https://developers.google.com/android/nexus/images image een "beter" (minder issues, betere battery, sneller, whatnot) resultaat oplevert dan de OTA + app optimalisatie ... maar dit zie ik nergens (echt nergens) feitelijk terug.
Nu begrijp ik het gevoel wel, ik ken het ook van Windows update (dan doe ik ook een fresh install) - maar ik heb met zowel de Nexus 4 als de 5 nooit gekke issues gehad met een OTA? Is een fresh install de moeite echt waard?
Mijn broer gisteren.1475paul schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 17:02:
Woon in Belgie , iemand al update gekregen in Belgie?
Ik nog niet.
Ik heb afgelopen week de factory image geïnstalleerd en hij loopt lekker tot nu toe.
Alleen nog even uitzoeken hoe die priority mode in elkaar zit.
Heeft iemand al uitgevonden hoe die factory reset protection te activeren is? Ik kan er namelijk niks meer over vinden (na de aankondiging dat Lollipop dit als functie zou hebben).
Alleen nog even uitzoeken hoe die priority mode in elkaar zit.
Heeft iemand al uitgevonden hoe die factory reset protection te activeren is? Ik kan er namelijk niks meer over vinden (na de aankondiging dat Lollipop dit als functie zou hebben).
To be, or not to be...
Interessant. Ik gebruikt eerst (voor 5.0) nog Echo Lockscreen, zelfde idee met het oplichten van het scherm, echter inclusief een lockscreen. Ziet er overigens wel mooi uit. Maar met 5.0 ben ik al tevreden over de stock lockscreen. Toch maar even de app downloaden.Laguna schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 12:44:
Rupsen, Rapsen.
FYI. Ik heb 5.0 OTA geforceerd door Google Services Framework te stoppen en daarna de clear data te verwijderen. Doe dit een paar keer en check of er updates zijn. Zie je geen melding voor een update? Herstart dan je telefoon na de GSF en Clear data. Werkt alleen bij mij als je je N5 op Flight modus zet en WiFi aan.
Door gestreept, niet aan te bevelen
Ik heb Vodafone Sim Only en de N5 is gekocht bij de MM een jaar geleden.
Door gestreept, niet aan te bevelen
[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 18-11-2014 21:40 ]
Waarom dit geen goed idee is: http://www.talkandroid.co...-services-framework-data/Sorted schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 19:00:
FYI. Ik heb 5.0 OTA geforceerd door Google Services Framework te stoppen en daarna de clear data te verwijderen. Doe dit een paar keer en check of er updates zijn. Zie je geen melding voor een update? Herstart dan je telefoon na de GSF en Clear data. Werkt alleen bij mij als je je N5 op Flight modus zet en WiFi aan.
[ Voor 0% gewijzigd door 13art op 18-11-2014 21:40 ]
De laatste keer dat ik GSF had gecleard (wat een tip van iemand was) zorgde ervoor dat ik helemaal terug naar af moest (factory reset).MatthiasDS schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 19:04:
[...]
Waarom dit geen goed idee is: http://www.talkandroid.co...-services-framework-data/
Nooit meer doen dus.
Hou eens op met slechte adviezen geven!Sorted schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 19:00:
[ Voor 0% gewijzigd door 13art op 18-11-2014 21:40 ]
Imderdaad geen goed idee. Raad daarom ook aan om de post aan te passen om problemen bij anderen te voorkomen.
Rupsen, Rapsen.
Ik krijg nu net een melding voor een update binnen op mn Nexus 5. Moet ik m nou wel of niet installeren? Door al die berichtgeving dat alles faalt en ontploft weet ik t nu ook niet meer.
Overigens maak ik gebruik van Simyo (KPN).
Krijg ook de OTA binnen, nu aan het downloaden.
Belgie, Proximus aangekocht mei dit jaar.
Belgie, Proximus aangekocht mei dit jaar.
Tnx, werkt perfect! Ik wou toch al factory reset doen.Sorted schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 19:00:
[ Voor 0% gewijzigd door 13art op 18-11-2014 21:41 ]
Ja Mama....zal het nóóóóóóit meer doen, echt waar.Mizgala28 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 19:13:
[...]
De laatste keer dat ik GSF had gecleard (wat een tip van iemand was) zorgde ervoor dat ik helemaal terug naar af moest (factory reset).
Nooit meer doen dus.
Factory Reset (heb ik sowieso gedaan btw) is niet erg. Smartphone is toch speelgoed, of hangt jullie leven er van af. Nee toch? Wel dan?
Nogmaals, alles werkt. Zelfs SMS met VF abbo...
Je kan het gerust installeren. Ik gebruik het nu sinds de factory image online kwam i.c.m. Hi (KPN) en werkt perfect.Hedva schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 20:17:
Ik krijg nu net een melding voor een update binnen op mn Nexus 5. Moet ik m nou wel of niet installeren? Door al die berichtgeving dat alles faalt en ontploft weet ik t nu ook niet meer.
Problemen doen zich alleen voor bij Vodafone en virtuele providers die gebruik maken van het Vodafone netwerk.jip_86 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 20:21:
Is hier nu aan het downloaden, waag het er maar op met T-Mobile.
Ok, heb GPS high accuracy uit gezet, wifi during sleep uit en bluetooth ook alleen nog maar in de auto aan. batterij gaat nog steeds veel sneller leeg dan met 4.4.4, ik red geen 6 uur.Fierry schreef op zondag 16 november 2014 @ 15:28:
[...]
Staat GPS op high accuracy? Zo ja, probeer eens battery saving of off
Wifi
Settings > Advanced > Keep Wi-Fi on during sleep = "Never".
Dient Bluetooth de hele tijd aan te staan?
Speelgoed? Mijn smartphone is een redelijk belangrijk werkinstrument. Ik prefereer een correct werkend toestel zonder narigheid en ik vermoed dat wel meer mensen dat willen. Op aangeven van die medewerker van Google kunnen er bijverschijnselen zijn als je die methode volgt.Sorted schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 20:47:
[...]
Factory Reset (heb ik sowieso gedaan btw) is niet erg. Smartphone is toch speelgoed, of hangt jullie leven er van af. Nee toch? Wel dan?
Doe het dan zelf, maar raad het niet aan anderen aan.
heb je niet het probleem dat hij aangeeft dat je aan het roamen bent met Telfort?maurits82 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 21:20:
Telfort OTA binnen!
Laat mensen het lekker zelf uitmaken. Ik was heel blij met de tip.MatthiasDS schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 21:26:
[...]
Doe het dan zelf, maar raad het niet aan anderen aan.
[ Voor 36% gewijzigd door woekele op 18-11-2014 21:33 ]
Ik heb telfort OTA sinds gisteren. Nog steeds de R in beeldwoekele schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 21:33:
[...]
heb je niet het probleem dat hij aangeeft dat je aan het roamen bent met Telfort?
[...]
Laat mensen het lekker zelf uitmaken. Ik was heel blij met de tip.
Upload eens een screenshot als je wilt van die Rbaronruud schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 21:34:
[...]
Ik heb telfort OTA sinds gisteren. Nog steeds de R in beeld
Ik heb vorige week mijn nexus handmatig geflasht naar 5.0. Maar wat zijn de mogelijkheden om te updaten in de toekomst? Ik heb namelijk gehoord dat wanneer de telefoon geroot is, er geen OTA update meer gedaan kan worden. Moet ik dan elke keer handmatig een update installeren of bestaat er zoiets als een nexus 5 update tool voor windows?
Verwijderd
Zijn de quick settings aan te passen? Bij mijn quicksettings staat opeens 'kleuren omkeren'. Dit stond er net na de update nog niet. Heeft het iets te maken met het aanzetten van de ontwikkelaarsfunctie? Ik kan er verder niks over vinden. Ook nergens kunnen vinden dat andere gebruikers dit ook hebben
Zou wel fijn zijn om deze weer weg te kunnen halen.

Bij Tweakers op een paar pagina's terug met een root in 4.4.4 is de OTA update gewoon binnen gekomen. Dit zal ook zo blijven, unless you shut down the deamon.jwdgk schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 21:49:
Ik heb vorige week mijn nexus handmatig geflasht naar 5.0. Maar wat zijn de mogelijkheden om te updaten in de toekomst? Ik heb namelijk gehoord dat wanneer de telefoon geroot is, er geen OTA update meer gedaan kan worden. Moet ik dan elke keer handmatig een update installeren of bestaat er zoiets als een nexus 5 update tool voor windows?
Dus met mijn huidige build LRX210 zou ik in de toekomst gewoon een OTA moeten krijgen.bardi-1 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 21:52:
[...]
Bij Tweakers op een paar pagina's terug met een root in 4.4.4 is de OTA update gewoon binnen gekomen. Dit zal ook zo blijven, unless you shut down the deamon.
Met unless you shut down the deamon bedoel je?
Klopt!jwdgk schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 22:00:
[...]
Dus met mijn huidige build LRX210 zou ik in de toekomst gewoon een OTA moeten krijgen.
Met unless you shut down the deamon bedoel je?
Daarmee bedoel ik; zolang je de daemon van de OTA maar niet killt zullen updates gewoon binnenkomen. (daemon = proces)
Ik laat mensen het zelf uitmaken, maar het zomaar aanraden aan onwetenden zonder erbij te vermelden dat er ongewenste bijeffecten kunnen optreden is is niet OK. Daarom deed ik het maar.woekele schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 21:33:
[...]
Laat mensen het lekker zelf uitmaken. Ik was heel blij met de tip.
Aan je battery level zou het wel eens daar aan kunnen liggen? Heb je het nog als je hem weer >20% brengt?Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 21:51:
Zijn de quick settings aan te passen? Bij mijn quicksettings staat opeens 'kleuren omkeren'. Dit stond er net na de update nog niet. Heeft het iets te maken met het aanzetten van de ontwikkelaarsfunctie? Ik kan er verder niks over vinden. Ook nergens kunnen vinden dat andere gebruikers dit ook hebben
[afbeelding]
Verwijderd
Jep zit inmiddels op 31% en nog steeds zichtbaar. Bedenk me net dat het is verschenen na dat ik deze optie heb uitgeprobeerd in settings, staat inmiddels alweer op disable, ook na opnieuw opstarten nog zichtbaar.J0YR1D3R schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 22:13:
[...]
Aan je battery level zou het wel eens daar aan kunnen liggen? Heb je het nog als je hem weer >20% brengt?
Ik zie het nut van deze hele optie ook nog niet steeds niet in.
Iemand zijn Nexus 5 al weer geroot met Nexus Root Toolkit? Waarbij Android 5.0.1 LRX221O je build is?
Het programma geeft aan dat het beschikbaar is, alleen durf het nog niet aan haha
Mis gravitybox nu alweer. Die knoppen aan de onderkant zijn zo groot! Voor mijn gevoel daardoor telkens al helft van het scherm kwijt. Helaas heb je er root voor nodig om ze te verkleinen
Het programma geeft aan dat het beschikbaar is, alleen durf het nog niet aan haha
Mis gravitybox nu alweer. Die knoppen aan de onderkant zijn zo groot! Voor mijn gevoel daardoor telkens al helft van het scherm kwijt. Helaas heb je er root voor nodig om ze te verkleinen
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Oké zojuist de OTA melding gekregen dat ik m kan downloaden! 
Zo maar ff doen dan...
Zo maar ff doen dan...
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
=>Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 22:18:
[...]
Jep zit inmiddels op 31% en nog steeds zichtbaar. Bedenk me net dat het is verschenen na dat ik deze optie heb uitgeprobeerd in settings, staat inmiddels alweer op disable, ook na opnieuw opstarten nog zichtbaar.
Ik zie het nut van deze hele optie ook nog niet steeds niet in.
Ik ga dit even proberen.Here's a solution which worked for me:
NO ROOT/RECOVERY REQUIRED(will reset your wallpaper though)
Enable USB Debugging
Connect to PC with adb installed
In a terminal type: adb shell pm clear com.android.systemui
4.Reboot phone
edit: dit werkt.
Android 5 staat er nu op
wel ff wennen dit toetsenbordje 
Oh en ik krijg in de lockscreen geen audio player buttons meer te zien van bijvoorbeeld spotify. Moet ik nu dan telkens eerst unlocken? Zal toch niet
Edit: heeft dus te maken met het notification verhaal:
http://community.spotify....-Not-Available/m-p/982463
Oh en ik krijg in de lockscreen geen audio player buttons meer te zien van bijvoorbeeld spotify. Moet ik nu dan telkens eerst unlocken? Zal toch niet
Edit: heeft dus te maken met het notification verhaal:
http://community.spotify....-Not-Available/m-p/982463
[ Voor 27% gewijzigd door Paulus07 op 18-11-2014 22:34 ]
Ook geüpdatet, maar ik hoor de hele tijd een soort waarschuwingsgeluid? Lijkt een beetje op het geluid van een gokkast en geen idee waar het vandaan komt. Staat ook niets in beeld.
Ik krijg bij Spotify nog gewoon de audio controls op t lockscreen en de wijzigende background...Paulus07 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 22:29:
Android 5 staat er nu opwel ff wennen dit toetsenbordje
He,
Sinds zaterdag ook een Nexus 5! en kreeg zondag al de lollipop pop-up, dat ik deze kon downloaden. Natuurlijk gedaan, alleen nu is mijn font heel vreemd (Na update). En dit is alleen als er in tekst een leesteken staat of het een soort van link is (of de telefoon denkt dat dit het is). Dit stoort me erg, want het is heel lelijk. Het vreemde is dat een vriend ook de lollipop update heeft gekregen vorige week en bij hem is niks aan de hand.
Heeft iemand ook hier last van gehad of een oplossing? Met Googlen vind ik gewoon niks (of ik google helemaal verkeerd).
Chrome

Tekst met leesteken

Nu.nl tekst ook met links

Ook whatsapp, wanneer laatst gesproken

Iemand die ergens iets vanaf weet? Kan altijd alles resetten, maar dit is me laatste optie
.
Sinds zaterdag ook een Nexus 5! en kreeg zondag al de lollipop pop-up, dat ik deze kon downloaden. Natuurlijk gedaan, alleen nu is mijn font heel vreemd (Na update). En dit is alleen als er in tekst een leesteken staat of het een soort van link is (of de telefoon denkt dat dit het is). Dit stoort me erg, want het is heel lelijk. Het vreemde is dat een vriend ook de lollipop update heeft gekregen vorige week en bij hem is niks aan de hand.
Heeft iemand ook hier last van gehad of een oplossing? Met Googlen vind ik gewoon niks (of ik google helemaal verkeerd).
Chrome

Tekst met leesteken

Iemand die ergens iets vanaf weet? Kan altijd alles resetten, maar dit is me laatste optie
Rechargingshow | rechargingshow.com
Even naar Toegankelijkheid gaan onder Instellingen, daar de optie Tekst met hoog contrast uitvinken als dat aan staat. Volgens mij is dat de oorzaak.Url schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 22:36:
Iemand die ergens iets vanaf weet? Kan altijd alles resetten, maar dit is me laatste optie.
Settings > accessibility > captions/contrast text uitschakelen. Heb ze net aangezet en zie nu hetzelfde als jij.Url schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 22:36:
He,
Chrome
[afbeelding]
Tekst met leesteken
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Iemand die ergens iets vanaf weet? Kan altijd alles resetten, maar dit is me laatste optie.
Krijg ze alleen te zien als ik de notifications op alles tonen zet. Gebruik ik de 2e optie hide zijn ze niet zichtbaarhylke94 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 22:34:
[...]
Ik krijg bij Spotify nog gewoon de audio controls op t lockscreen en de wijzigende background...
Settings > accessibility > "high contrast text" uitvinkenUrl schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 22:36:
Heeft iemand ook hier last van gehad of een oplossing?
In het Nederlands zal dat iets als Instellingen > toegankelijkheid > hoog contrast zijn, oid.
edit: ik ben ruimschoots te laat
[ Voor 5% gewijzigd door MatthiasDS op 18-11-2014 22:40 ]
ff mezelf quoten..DaRoot schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 08:44:
Ik heb ook last van het redrawen van de homescreens..
Endomondo crasht bij mij binnen 5 tot 10 min.
En Play Music crashte ook 1x nadat Endomondo de afgelegde afstand had uitgesproken.
Voorheen met 4.4 nooit gehad..
Heb een factory image gebruikt, ge-unlocked en geroot..
Hopelijk wordt er nog e.e.a. gefixed.. verder ziet het er wel erg mooi uit! en blij met de verbeteringen als priority mode...
vanmiddag op terugweg op fietske nog ff verder "getest"... als ik Play Music aan heb, daarna naar Endomondo ga, en die laat mee lopen, en dan met Endomondo in beeld de telefoon lock, gaat het wel goed..
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
Ok wauw zo simpel, heb echt gister zo lang doorgebracht om dit op te zoeken, maar hier niet op gekomen, ook niet toen ik instellingen door spitte.
Thx a lot!
Thx a lot!
Rechargingshow | rechargingshow.com
Heb de OTA update net geinstraleerd. Werkt opzich prima.
Zit er nog wel aan te denken een factory reset te doen.
Zouden jullie dit aanbevelen?
Word hij hierdoor merkbaar sneller/stabieler?
Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan!
Een factory reset betekend dat je helemaal vanaf begin begint, dus ja het is beter alle onnodige troep is weg en kun je vers beginnen.maartenford schreef op woensdag 19 november 2014 @ 00:00:
Net ook de nieuwste update binnen gehaald. Wat mij direct opvalt is dat na de update sommige kleuren (voornamelijk rood/geel/groen) heel vreemd worden getoont zodra je de helderheid veranderd van het toestel.
Wat ik ook jammer vind is dat er geen optie is om te wisselen naar de oude Android 4.4.4 theme (het donkere thema) aangezien dit bij mij beter in de ogen valt, en dit thema meer lijkt op jaren '70 ijsco. Zit om die reden ook te denken om te terug te gaan naar de vorige versie. Maar bekijk het eerst nog een weekje.
Wat ik ook jammer vind is dat er geen optie is om te wisselen naar de oude Android 4.4.4 theme (het donkere thema) aangezien dit bij mij beter in de ogen valt, en dit thema meer lijkt op jaren '70 ijsco. Zit om die reden ook te denken om te terug te gaan naar de vorige versie. Maar bekijk het eerst nog een weekje.
Het is mij het werk niet waard. Heb niks gereset en naar mijn idee is hij al een flinke bak rapper geworden. Zou het alleen doen als je problemen ervaart. Heb je straks alles weer hersteld naar hoe het was om er achter te komen dat het niet sneller is gewordenmaartenford schreef op woensdag 19 november 2014 @ 00:00:
Update hier ook binnen. Tot nu toe niet echt problemen ondervonden.
Weet iemand of ik thema kleuren kan veranderen of zit je daar aan vast?
Weet iemand of ik thema kleuren kan veranderen of zit je daar aan vast?
[ Voor 68% gewijzigd door ninasky11 op 19-11-2014 01:20 ]
Is het mogelijk om, net als in Windows, updates te verbergen?
De nieuwe agenda app is voor mij geen succes. Ik kan nu in play store echter niet kiezen voor alles bijwerken want dan gaat hij de agenda app ook bijwerken.
De nieuwe agenda app is voor mij geen succes. Ik kan nu in play store echter niet kiezen voor alles bijwerken want dan gaat hij de agenda app ook bijwerken.
Gisteravond tegen de berichtgeving in toch ineens de ota gekregen. Ik kan alleen niet vinden waar ik kan uitschakelen dat bij het ontgrendelen het telefoonscherm opent en niet gewoon mijn homescreen. Hoe kan ik dit weghalen? Heb het nog niet kunnen vinden...
Life is what happens while you're busy making other plans
Swipe bij het unlocken naar boven ipv naar rechts, dan komt het wel goedfrumper schreef op woensdag 19 november 2014 @ 08:29:
Gisteravond tegen de berichtgeving in toch ineens de ota gekregen. Ik kan alleen niet vinden waar ik kan uitschakelen dat bij het ontgrendelen het telefoonscherm opent en niet gewoon mijn homescreen. Hoe kan ik dit weghalen? Heb het nog niet kunnen vinden...
Je hebt alleen de max freq op 1.5 ghz gezet?-Bas schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 17:33:
[afbeelding]
http://imgur.com/UE4yeux
Custom rom: xTraSmooth 2.0 odex
Kernel: Franco R67, underclocked tot 1.5ghz
Settings:
Locatie accubesparing
Google now aan
Met alleen wifi
Ik zie dat veel mensen hier de OTA hebben binnen gekregen. Ik heb hem helaas nog niet binnen gekregen ( Telfort ). Kan ik nog iets doen waardoor ik hem wel snel via OTA kan binnen krijgen?
Zoals hierboven vermeld kan je wat klooien met het Google Services Framework, maar dat kan ongewenste bijeffecten hebben.Roshnak schreef op woensdag 19 november 2014 @ 08:39:
Ik zie dat veel mensen hier de OTA hebben binnen gekregen. Ik heb hem helaas nog niet binnen gekregen ( Telfort ). Kan ik nog iets doen waardoor ik hem wel snel via OTA kan binnen krijgen?
Alternatief is dat je je telefoon even aan je PC hangt, de OTA zip downloadt en met ADB pusht naar je smartphone. Je moet niet rooten, niet unlocken, je verliest geen gegevens en het resultaat is hetzelfde als de update ook echt over the air ontvangen.
Procedure: http://www.talkandroid.co...-download-links-included/
Nope.. Of handmatig doen(zie hierboven, of elders deze topic).Roshnak schreef op woensdag 19 november 2014 @ 08:39:
Mijn telefoon heb ik enkele maanden eerder gekocht dan een bekende. Deze bekende had gisteren de "OTA" update. Ik draai nog KitKat.
[ Voor 3% gewijzigd door Trezzahn op 19-11-2014 08:44 ]
Thanks dan ga ik dit doen als ik thuis ben!MatthiasDS schreef op woensdag 19 november 2014 @ 08:43:
[...]
Zoals hierboven vermeld kan je wat klooien met het Google Services Framework, maar dat kan ongewenste bijeffecten hebben.
Alternatief is dat je je telefoon even aan je PC hangt, de OTA zip downloadt en met ADB pusht naar je smartphone. Je moet niet rooten, niet unlocken, je verliest geen gegevens en het resultaat is hetzelfde als de update ook echt over the air ontvangen.
Procedure: http://www.talkandroid.co...-download-links-included/
Sinds gisteren ook geüpdatet en had nog niet naar de update van de calendar app gekeken. Net wel gedaan en kan je alleen maar bijtreden, deze nieuwe vorm is absoluut geen vooruitgangcorrado20vt schreef op woensdag 19 november 2014 @ 07:39:
@yosoog: weekweergave heeft de app wel degelijk, nouja, 5 dagen dan. Is dat zo erg? Ik snap niet waarom ze dat soort functionaliteit er deels uithalen.
Editie: weekweergave is wel mogelijk door in te stellen op weergave van vijf dagen en je telefoon te draaien in landscape mode.
Editie: weekweergave is wel mogelijk door in te stellen op weergave van vijf dagen en je telefoon te draaien in landscape mode.
[ Voor 30% gewijzigd door AMD1800 op 19-11-2014 09:35 ]
Als je kijkt naar pakweg aCalendar dan is die eigenlijk pakken functioneler. Het ziet er wat minder sexy uit, maar je krijgt sneller een beter overzicht op je kalender en de navigatie tussen dag/week/maand-weergaves is ongeëvenaard (naar mijn bescheiden mening).AMD1800 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 09:07:
@yosoog: weekweergave heeft de app wel degelijk, nouja, 5 dagen dan. Is dat zo erg?
Gisteren ook geupdate maar zit met een naar probleem.
De exchangesync is weg. Nu weet ik dat dat ook via de gmail app kan maar die gooit alles in de kalender op mijn gmail account. Ik kan dus geen verschillende kleuren meer gebruiken voor werk en prive.
Iemand een oplossing gevonden?
De exchangesync is weg. Nu weet ik dat dat ook via de gmail app kan maar die gooit alles in de kalender op mijn gmail account. Ik kan dus geen verschillende kleuren meer gebruiken voor werk en prive.
Iemand een oplossing gevonden?
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Ik heb in m'n Gmail app, naast m'n Google account, ook 2 Exchange accounts geconfigureerd. Deze hebben gewoon hun eigen kleur.
edit: heb je de "Exchange Services" geïnstalleerd?
[ Voor 17% gewijzigd door MatthiasDS op 19-11-2014 09:30 ]
Hoe stel je dat dan in?MatthiasDS schreef op woensdag 19 november 2014 @ 09:29:
Ik heb in m'n Gmail app, naast m'n Google account, ook 2 Exchange accounts geconfigureerd. Deze hebben gewoon hun eigen kleur.
Want die optie krijg ik nergens gevonden.
Collega van me ook net de update gekregen.
Gaat dus gewoon door allemaal, tegen de berichtgeving in?
Ligt er denk ik aan voor welk netwerk het is. Zit je collega toevallig op een ander netwerk dan het vodafone netwerk?coob schreef op woensdag 19 november 2014 @ 09:36:
Collega van me ook net de update gekregen.
Controleer even in apps => all of je de "exchange services" hebt (ik heb versie 6.5-1533254). Indien niet, downloaden kan hier: http://forum.xda-develope...pk-updated-nov-7-t2931519icecreamfarmer schreef op woensdag 19 november 2014 @ 09:32:
[...]
Hoe stel je dat dan in?
Want die optie krijg ik nergens gevonden.
Eens je deze en de Gmail 5.0 hebt, ga je in Gmail naar settings => add account => Exchange
Dan moet je enkel nog de juiste settings ingeven.
In Gmail switch je dan tussen je mail accounts via het linkermenu. In je kalender apps zal je je gmail kalender(s) en je exchange account(s) in andere kleuren zien.
Ok zover had ik het werkend. Laatste ook weer aangezet was vergeten dat ik die verborgen hield.MatthiasDS schreef op woensdag 19 november 2014 @ 09:40:
[...]
Controleer even in apps => all of je de "exchange services" hebt (ik heb versie 6.5-1533254). Indien niet, downloaden kan hier: http://forum.xda-develope...pk-updated-nov-7-t2931519
Eens je deze en de Gmail 5.0 hebt, ga je in Gmail naar settings => add account => Exchange
Dan moet je enkel nog de juiste settings ingeven.
In Gmail switch je dan tussen je mail accounts via het linkermenu. In je kalender apps zal je je gmail kalender(s) en je exchange account(s) in andere kleuren zien.
Probleem 2 in externe agenda apps zoals Jorte zie ik maar 1 kleur omdat alles onder het gmail account geschaard wordt.
Inderdaad, nu is net zo fijn dat m'n verschillende agenda's ook verschillende kleuren hebben.
Daarnaast is het fijn dat je in de oude agenda pinch to zoom kunt gebruiken.
In bvb aCalendar gebeurt het toekennen van kleuren hier automatisch.icecreamfarmer schreef op woensdag 19 november 2014 @ 09:48:
[...]
Probleem 2 in externe agenda apps zoals Jorte zie ik maar 1 kleur omdat alles onder het gmail account geschaard wordt.
Ik heb snel even Jorte geinstalleerd => via "Calendar" onderaan kan je voor "Google Calendar" gaan aangeven welke kalender welk kleur moet krijgen (klik op het grijs icoontje rechts van de kalender en verander kleur).
Ik zie nu trouwens dat in Jorte mijn @werk.nl agenda weer terug is gekomen en ik kan weer een kleur selecteren.corrado20vt schreef op woensdag 19 november 2014 @ 09:56:
Inderdaad, nu is net zo fijn dat m'n verschillende agenda's ook verschillende kleuren hebben.
Simyo, KPN dus, net als ik.Revres schreef op woensdag 19 november 2014 @ 09:40:
[...]
Ligt er denk ik aan voor welk netwerk het is. Zit je collega toevallig op een ander netwerk dan het vodafone netwerk?
Zal een dezer dagen wel komen.
Hmm net een bericht van Vodafone gekregen mbt het sms probleem, ik moet mijn toestel terug naar fabrieksinstellingen zetten.
Dat heb ik al gedaan bij het updaten, heb de factory image geflasht met wipe.
Heb eigenlijk weinig vertrouwen dat dat helpt, heb ook geen zin om weer alles in te stellen.
Heb eigenlijk weinig vertrouwen dat dat helpt, heb ook geen zin om weer alles in te stellen.
Nee is onzin. Ik heb zaterdag de factory image geïnstalleerd (wat al een factory reset is) en toen direct in stock recovery weer een factory reset gedaan. Ik kon toen niet SMS'en. Later op de dag na een klein foutje van mij ;-) weer opnieuw begonnen. Dus weer de factory image installeren en weer gelijk een factory reset. In totaal dus 4x terug naar fabrieksinstellingen. SMS probleem was er daarna nog steeds.ComTech schreef op woensdag 19 november 2014 @ 10:13:
Hmm net een bericht van Vodafone gekregen mbt het sms probleem, ik moet mijn toestel terug naar fabrieksinstellingen zetten.
Dit is waarschijnlijk gewoon een stap in hun helpdesk flow die ze moeten aftikken voordat ze verder gaan. Zou dus gewoon zeggen dat je al een factory reset geprobeerd hebt.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.
Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.
Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.
Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.
Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.
Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.
Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.
Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.
Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.