[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.230 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M Raafs
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:30
Mijn Nexus 5 was na een week al gesneuveld doordat ik iets zwaars tilde met de telefoon in mijn broekzak. De prijsopgave bij het repair centrum via de Mediamarkt (ZIR Online) was €218. Ik heb hem terug laten sturen en het bij Etradesupply het volgende scherm besteld:

http://www.etradesupply.c...tizer-assembly-black.html

Ze hadden het niet op voorraad in Amerika en werd rechtstreeks vanuit China verzonden. Binnen 5 dagen had ik het op de deurmat liggen voor in totaal €95. Met behulp van het volgende twee youtube filmpjes zonder grote moeite erin gezet.

https://www.youtube.com/watch?v=OPuCmfhzgbg
https://www.youtube.com/watch?v=jQS618ayL5w

Het verhaal van de twee verschillende versies (D820 en D821) snap ik nog steeds niet helemaal. Mijn telefoon staat overal geregistreerd als D821 (de Europese versie blijkbaar) maar op de onderdelen van de telefoon zelf zie ik enkel D820 vermeld staan en het scherm is ook voor de D820 volgens Etrade Supply. Ik heb de gok genomen en het werkt, maar ik kan niet garanderen dat het bij andere telefoons ook het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCSO
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:10
Bravebart schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 00:45:
Hebben trouwens meer mensen het probleem dat als je even Location aanzet, voor bijvoorbeeld Maps, en je zet hem weer uit dat dan GPS constant aanblijft volgens de battery details? Is nogal een battery drain lijkt me :{
Ik heb hier hetzelfde probleem. Ik heb de telefoon geroot en 'Apps Ops X' geinstalleerd ( Root nodig! ) en alle andere applicatie dan Google Maps het recht om de GPS te gebruiken uitgezet. Oa Marktplaats vond het nodig om de hele dag mijn GPS te volgen. Daarna eigenlijk geen problemen hiermee met erge battery drains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:33
M Raafs schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 12:42:
Mijn Nexus 5 was na een week al gesneuveld doordat ik iets zwaars tilde met de telefoon in mijn broekzak. De prijsopgave bij het repair centrum via de Mediamarkt (ZIR Online) was €218. Ik heb hem terug laten sturen en het bij Etradesupply het volgende scherm besteld:

http://www.etradesupply.c...tizer-assembly-black.html

Ze hadden het niet op voorraad in Amerika en werd rechtstreeks vanuit China verzonden. Binnen 5 dagen had ik het op de deurmat liggen voor in totaal €95. Met behulp van het volgende twee youtube filmpjes zonder grote moeite erin gezet.

https://www.youtube.com/watch?v=OPuCmfhzgbg
https://www.youtube.com/watch?v=jQS618ayL5w

Het verhaal van de twee verschillende versies (D820 en D821) snap ik nog steeds niet helemaal. Mijn telefoon staat overal geregistreerd als D821 (de Europese versie blijkbaar) maar op de onderdelen van de telefoon zelf zie ik enkel D820 vermeld staan en het scherm is ook voor de D820 volgens Etrade Supply. Ik heb de gok genomen en het werkt, maar ik kan niet garanderen dat het bij andere telefoons ook het geval is.
D821 heeft andere LTE frequentie banden dan de D820. De telefoons zijn 100% identiek, hardware matig is er op het moederbord een weerstandje veranderd.

Waar heb je het scherm mee vast gelijmd? Ik heb dit ook gedaan en heb dit gedaan met dubbelzijdig tape (speciaal voor telefoons en tablets), maar ik merk dat dit toch nog te dik is, het scherm steekt nu iets over de rand heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Het is gelukt hoor, mijn Nexus 5 is geroot! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Arthur-M. schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 18:47:
Het is gelukt hoor, mijn Nexus 5 is geroot! :)
Goed om te horen. Zou je je oplossing met ons kunnen delen, zodat mede tweakers met hetzelfde probleem er ook aan wat hebben? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
contrast schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 18:48:
[...]

Goed om te horen. Zou je je oplossing met ons kunnen delen, zodat mede tweakers met hetzelfde probleem er ook aan wat hebben? :)
De oplossing was om naar een vriend te gaan die een Windows laptop heeft staan ;). Daar was het me wel in één keer gelukt zonder gezeur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 16:37
pafdaddy schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 10:45:
[...]

Wifi-optimalisatie aanvinken bedoel je?
Ja, die bedoelde ik, maar kon er eerst niet opkomen. Nogmaals bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M Raafs
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:30
DrNizeGuy schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 18:41:
[...]

D821 heeft andere LTE frequentie banden dan de D820. De telefoons zijn 100% identiek, hardware matig is er op het moederbord een weerstandje veranderd.

Waar heb je het scherm mee vast gelijmd? Ik heb dit ook gedaan en heb dit gedaan met dubbelzijdig tape (speciaal voor telefoons en tablets), maar ik merk dat dit toch nog te dik is, het scherm steekt nu iets over de rand heen.
Ik had ook een rolletje van die speciale tape mee besteld, maar nadat die op mysterieuze wijze verdween heb ik besloten om hem maar met secondelijm vast te plakken. Redelijk definitief maar mijn geduld was op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Het zal er wel niks mee te maken hebben; maar sinds ik mijn Nexus geroot heb is de accuduur veel korter, terwijl hij juist beter zou moeten worden door Franco's Kernel. Iemand een oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCSO
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:10
Arthur-M. schreef op maandag 21 april 2014 @ 10:21:
Het zal er wel niks mee te maken hebben; maar sinds ik mijn Nexus geroot heb is de accuduur veel korter, terwijl hij juist beter zou moeten worden door Franco's Kernel. Iemand een oplossing voor dit probleem?
Installeer even een wake lock detector en kijk even welke apps het meeste 'wakker' blijven. En post even een screenshot van je accu, resultaten, gegevens via instellingen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusche
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-01 18:57

Dusche

Tja.

Beste Tweakers,

Ik weet niet of dit het juiste topic is om dit te posten maar vooruit,ik heb op 11-11-2013 een Nexus 5 gekocht bij Belsimpel, nu vertoond deze al een aantal maanden ( eigenlijk na twee weken in bezit te hebben) flikkerde strepen op het scherm ik zie ze eigenlijk alleen maar in het lock screen, als ik foto's ben aan het bekijken, en af en toe als ik een video kijk, ik heb auto brightness uitgezet, en ik gebruik ART, ik heb de Nexus niet geroot. Hopelijk weten jullie een oplossing of wat het is.

Alvast bedankt,

David

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:18
Dusche schreef op maandag 21 april 2014 @ 13:37:
Beste Tweakers,

Ik weet niet of dit het juiste topic is om dit te posten maar vooruit,ik heb op 11-11-2013 een Nexus 5 gekocht bij Belsimpel, nu vertoond deze al een aantal maanden ( eigenlijk na twee in bezit te hebben) flikkerde strepen op het scherm ik zie ze eigenlijk alleen maar in het lock screen, als ik foto's ben aan het bekijken, en af en toe als ik een video kijk, ik heb auto brightness uitgezet, en ik gebruik ART, ik heb de Nexus niet geroot. Hopelijk weten jullie een oplossing of wat het is.

Alvast bedankt,

David
Factory reset en Dalvik gebruiken. Als het dan nog steeds gebeurt is het waarschijnlijk een hardware defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusche
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-01 18:57

Dusche

Tja.

Polster schreef op maandag 21 april 2014 @ 14:01:
[...]

Factory reset en Dalvik gebruiken. Als het dan nog steeds gebeurt is het waarschijnlijk een hardware defect.
Dankuwel, ik heb het gedaan en toont nog steeds strepen. Die gaat dus terug naar belsimpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-10 10:10
PCSO schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 13:50:
[...]

Ik heb hier hetzelfde probleem. Ik heb de telefoon geroot en 'Apps Ops X' geinstalleerd ( Root nodig! ) en alle andere applicatie dan Google Maps het recht om de GPS te gebruiken uitgezet. Oa Marktplaats vond het nodig om de hele dag mijn GPS te volgen. Daarna eigenlijk geen problemen hiermee met erge battery drains.
Zelfde probleem met GPS hier. Zelfs als ik GPS uitzet, dan blijft de app die GPS gebruikt heeft vaak actief en blijft GPS ook in het batterijoverzicht gewoon actief. Heel vreemd. Is een typisch 4.4 probleem, want ik had dit op de Galaxy Nexus ook vanaf het moment dat daar 4.4 op stond.
Rebootje werkt en is zeker aan te raden, anders blijft je telefoon wakker.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Mijn Nexus 5 blijft regelmatig op het pattern-scherm hangen. Ik zie het scherm weg, maar het reageert niet op aanraking. Als ik de powerbutton vervolgens een seconde indruk dan krijg ik wel het boot-menu te zien, maar ook daar reageert het toestel niet op. De enige optie die ik dan heb is hard resetten (powerbutton 10 seconden indrukken). Alle apps die iets met dit pattern doen (TouchMe, Tok Tok, etc ..) heb ik al verwijderd, maar het probleem blijft.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
pven schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 11:13:
Mijn Nexus 5 blijft regelmatig op het pattern-scherm hangen. Ik zie het scherm weg, maar het reageert niet op aanraking. Als ik de powerbutton vervolgens een seconde indruk dan krijg ik wel het boot-menu te zien, maar ook daar reageert het toestel niet op. De enige optie die ik dan heb is hard resetten (powerbutton 10 seconden indrukken). Alle apps die iets met dit pattern doen (TouchMe, Tok Tok, etc ..) heb ik al verwijderd, maar het probleem blijft.

Herkenbaar! Heb ik laatst dus ook al 2 keer gehad. Geen pattern maar gewoon standaard vergrendelscherm.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
Ik wil de Nexus 5 gebruiken met een Miracast adapter in de HDMI van de TV.

Wie heeft er (hopelijk goede) ervaringen mee? En met welke adapter?

Kan je die functie gebruiken tijdens het opladen via USB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:01
dirkhimself schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 12:21:

het verzenden van beeld gaat via wifi, dus tijdens opladen is geen probleem... welke hdmi dongle voor in je tv goed werkt weet ik niet.. (geen ervaring mee).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-10 15:39

Frituurman

Mjam!

dirkhimself schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 12:21:

Bedoel je iets als: YouTube: Google Nexus 5 - Slimport HDMI Mirroring

Die zie je dan weer hier:

http://www.conrad.nl/ce/n...CFbShtAodmysAnA&WT.srch=1

Kun je je geen buil aan vallen, lijkt me :)

Of bedoel je meer:

http://www.xclusive-deals...-m2-original-hdmi-dongle/

Ook niet duur! :)

@hieronder: Dus m'n andere link, die ik al noemde dus:

http://www.xclusive-deals...-m2-original-hdmi-dongle/

[ Voor 19% gewijzigd door Frituurman op 22-04-2014 14:58 ]

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
Geen SlimPort (bekabeld), maar Miracast, draadloos spiegelen naar de TV, maar veel TV's hebben geen Miracast onvtangst, dus heb je dan een dongle nodig in de HDMI poort van je TV.

Dus:

- draadloos beeld versturen naar je TV (via Miracast)
- tegelijk opladen en evt:
- een externe USB drive of disk aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mijn Nexus 5 touchscreen werkte zojuist ineens niet meer. Zat mijn voicemail af te luisteren, ineens geen reactie meer. Hard power-off gedaan, daarna werkte hij weer. Ervaringen mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Viper® schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 18:48:
Mijn Nexus 5 touchscreen werkte zojuist ineens niet meer. Zat mijn voicemail af te luisteren, ineens geen reactie meer. Hard power-off gedaan, daarna werkte hij weer. Ervaringen mee ?
Zie hieronder:
Quad schreef op woensdag 16 april 2014 @ 11:35:
Apart, heb even een telefoontje gepleegd, even later wil ik hem uit mijn zak weer halen en reageerde het touchscreen niet. Na een reboot weer wel (10 seconden powerknop vasthouden).

Weer even getest, telefoontje plegen en hij deed het weer niet na het locken van het scherm.
pven schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 11:13:

Quad schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 11:33:
[...]

Herkenbaar! Heb ik laatst dus ook al 2 keer gehad. Geen pattern maar gewoon standaard vergrendelscherm.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag allemaal,

Ik had een kleine vraag ivm met mijn Google Zoeken op mijn LG Nexus 5.

Ik heb dus al een tijdje mijn Nexus toestel maar soms als ik mijn Google zoekfunctie gebruik, zie ik dat er zoektermen in de lijst staan die ik niet ken of nog nooit heb gebruikt op het toestel. Ik ben ook nergens anders (andere toestellen of PC etc) ingelogd op mijn Google account.

Is dit automatisch? Bijvoorbeeld als suggestie vanuit Google zelf?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 19:38:
Dag allemaal,

Ik had een kleine vraag ivm met mijn Google Zoeken op mijn LG Nexus 5.

Ik heb dus al een tijdje mijn Nexus toestel maar soms als ik mijn Google zoekfunctie gebruik, zie ik dat er zoektermen in de lijst staan die ik niet ken of nog nooit heb gebruikt op het toestel. Ik ben ook nergens anders (andere toestellen of PC etc) ingelogd op mijn Google account.

Is dit automatisch? Bijvoorbeeld als suggestie vanuit Google zelf?

Alvast bedankt!
suggesties komen pas als je begint met typen... misschien nog ergens ingelogd?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Op mijn vorige telefoon (Samsung) gaven de iconen aan als ik ongelezen mail had, of gemiste calls, en ook hoeveel. Kan dit op de Nexus ook?

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgloud
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-10 01:45
Ik heb laatst Stock 4.4.2 & Franco geflashed voor Xposed en GravityBox. Ik kwam eerst van CM11 af en man wat ging mijn batterij snel leeg.

Ben nu terug op CM11 M5 MET Xposed en GravityBox (Is gewoon mogelijk hoor) en moet zeggen dat Cyanogen mijn batterij beter bijhoud dan Google...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 20:15

icecreamfarmer

en het is

Heb net genavigeerd met maps en mij viel op dat de gps er de laatste tijd veel naast zit.
Gebruik ik echter gps test dan zie ik afwijkingen van 10 tot 15m die zijn niet veel hoger dan toen ik een one s had.
Zou het probleem misschien aan maps liggen?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-10 10:10
pafdaddy schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 21:11:
Op mijn vorige telefoon (Samsung) gaven de iconen aan als ik ongelezen mail had, of gemiste calls, en ook hoeveel. Kan dit op de Nexus ook?
Met een andere launcher (Nova bijvoorbeeld) kan je de icoontjes in de notificatiebalk een tellertje meegeven (via Teslaunread, moet je volgens mij wel voor betalen).

Andere optie is Google Play: Missed It!

Of een custom ROM.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolRules
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-11-2021
mhabossink schreef op donderdag 17 april 2014 @ 18:05:
[...]

Helaas heb ik een zelfde soort probleem. Ik kan geen verbinding maken met 4G met mijn Hi Sim Only, terwijl ik wel de juiste instellingen heb. Als je een oplossing hebt gevonden, zou je die dan kunnen delen?

Ik denk dat ik anders mijn telefoon binnenkort maar retour stuur.
Het probleem is hier opgelost!
HI had een foutje gemaakt bij het overzetten van het abonnement. Wel de Hi bundels activeren, maar de KPN bundels vergeten te deactiveren. 8)7
4G werkt nu als een zonnetje in combi met Hi en N5! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Normaal gesproken regelde ik met de volume knoppen mijn geluid/tril stand. Daarin had je 3 opties:
1. Geluid aan op volume niveau naar keuze
2. Geluid uit, tril functie aan
3. Geluid uit, tril functie uit, stille stand aan.

Sinds een week werkt dit niet meer en kan ik met de volume knoppen alleen optie 1 regelen…

Kent een van jullie dit probleem en hoe krijg ik dit weer bij het oude....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:37

Vis

Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2014 @ 10:23:
Normaal gesproken regelde ik met de volume knoppen mijn geluid/tril stand. Daarin had je 3 opties:

Sinds een week werkt dit niet meer en kan ik met de volume knoppen alleen optie 1 regelen…

Jep! Hier ook wel eens last van... Enigste wat helpt (ook niet altijd trouwens) is een reboot...
Hele vage bug is t ja!

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:35
Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2014 @ 10:23:

Mja, dan denkt hij dat je in geluidafspeelmodus zit geloof ik, waardoor je alleen het volume kan regelen. Tenminste, dat is wat ik eruit opmaakte, geen idee waar het door komt maar een reboot helpt zoals gezegd :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:06
ToolRules schreef op woensdag 23 april 2014 @ 09:42:
[...]

Het probleem is hier opgelost!
HI had een foutje gemaakt bij het overzetten van het abonnement. Wel de Hi bundels activeren, maar de KPN bundels vergeten te deactiveren. 8)7
4G werkt nu als een zonnetje in combi met Hi en N5! :)
Heb jij een screenshotje van je 4G symbool op je N5?

Ik heb een zakelijk KPN abonnement, maar nog nooit iets van 4G gezien, alleen maar 3G/H.
Ik wil onze contractbeheerder daar eens naar laten informeren, maar dan is het wel aardig als ik weet waar ik naar moet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Ja ik zie zelf keurig een 4G symbool icm hi/kpn.
Ook in de snelheid is het zichtbaar, afgelopen weekend bij oma van vriendin geweest, hooguit 2G/Edge normaal, nu 4G. :Y)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolRules
Dirtbiter schreef op woensdag 23 april 2014 @ 12:03:
[...]

Ik heb een zakelijk KPN abonnement, maar nog nooit iets van 4G gezien, alleen maar 3G/H.
Ik wil onze contractbeheerder daar eens naar laten informeren, maar dan is het wel aardig als ik weet waar ik naar moet kijken.
Dit weekend was ik in Zeeuws-Vlaanderen (rondom Belgische grens), daar zelfs ook 4G! _/-\o_
Als je het screenshot wil zien moet je me wel ff uitleggen hoe ik dat hier post... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Dirtbiter schreef op woensdag 23 april 2014 @ 12:03:
[...]

Zo ziet een 4G symbool eruit :)

Afbeeldingslocatie: http://img.wonderhowto.com/img/93/44/63527307128219/0/enable-blazing-fast-lte-data-speeds-your-nexus-4.w654.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Laatst online: 14:06
Thnx. Ik heb net al even snel contact gehad met KPN via hun livechat, maar mijn abonnement is geen 4G en gaat dat ook niet worden. Het gaat om een oud abonnement. Hopelijk worden die dan binnenkort vervangen door wél 4G abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolRules
ToolRules schreef op woensdag 23 april 2014 @ 12:45:
[...]

Dit weekend was ik in Zeeuws-Vlaanderen (rondom Belgische grens), daar zelfs ook 4G! _/-\o_
Als je het screenshot wil zien moet je me wel ff uitleggen hoe ik dat hier post... ;-)
Gelukt!

Afbeeldingslocatie: http://s16.postimg.org/yxmd0bzy9/image.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:42
Welke weer widgets gebruik jij? :) Ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolRules
Razer schreef op woensdag 23 april 2014 @ 13:11:
[...]

Welke weer widgets gebruik jij? :) Ziet er goed uit!
Beautiful widgets voor de voorspelling, Netatmo (weerstation) voor de buitentemperatuur in de achtertuin.
Launcher is van Nova. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zojuist weer na bellen geen touchscreen meer...

Gisteren ook al, begint nu al irritant te worden. Als het vaker gebeurt gaat het toestel terug, dit kan echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_kluft
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

r_kluft

Hmmmmmm

dirkhimself schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 14:54:
[...]

Geen SlimPort (bekabeld), maar Miracast, draadloos spiegelen naar de TV, maar veel TV's hebben geen Miracast onvtangst, dus heb je dan een dongle nodig in de HDMI poort van je TV.

Dus:

- draadloos beeld versturen naar je TV (via Miracast)
- tegelijk opladen en evt:
- een externe USB drive of disk aansluiten.
Ik heb zelf hiervoor een Netgear PTV3000. Werkt prima. Alleen heb ik het idee dat de Wifi routers hier in de buurt soms een beetje storen. Maar das logisch aangezien Miracast gewoon een h264 stream over Wifi is.
Enig nadeel is dat hij wat duurder is dan die chinese dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Een aantal dagen onderstaande draadloze lader gebruikt, werkt perfect en is een briljant systeem eigenlijk! :D Besteld 14 april, 18 april binnen. via
Alleen nog draadloze bestandsoverdracht en het is compleet. :Y)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rTjQ70yl.jpg

Ik ben zelf erg gecharmeerd van de Weather & Clock widget, zeer nauwkeurig en ziet er ook goed uit.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SmE9oEAl.jpg

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vis schreef op woensdag 23 april 2014 @ 10:30:
[...]

Jep! Hier ook wel eens last van... Enigste wat helpt (ook niet altijd trouwens) is een reboot...
Hele vage bug is t ja!
Blijkt rebooten toch weer de oplossing. Dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Deaken
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 17:14

The Deaken

Nexus

Viper® schreef op woensdag 23 april 2014 @ 14:25:
Zojuist weer na bellen geen touchscreen meer...

Gisteren ook al, begint nu al irritant te worden. Als het vaker gebeurt gaat het toestel terug, dit kan echt niet.
Niet iets met je sensor die registreert dat je de telefoon bij je oor houdt? dat je daar een vinger voor houdt oid?

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
The Deaken schreef op woensdag 23 april 2014 @ 16:24:
[...]

Niet iets met je sensor die registreert dat je de telefoon bij je oor houdt? dat je daar een vinger voor houdt oid?
Dat zou nog steeds een bug zijn, want die sensor moet alleen het scherm uit zetten tijdens een call, niet de touch na een call

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanske1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:03
Welke weather en clock heb je dan? Wil je misschien een link toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Enkele vraagjes waarvan ik hoop dat jullie me kunnen helpen:

- Sinds vandaag is mijn nieuwe abbonement bij Tele2 ingegaan. Alleen ligt (voor onbekende tijd 8)7 ) bij hun het systeem eruit om te kunnen checken hoeveel minuten/sms je hebt gebruikt (nieuwe gebruikers kunnen zich niet aanmelden). Is er een manier om dit op je telefoon te zien? Data weet ik waar ik het kan vinden, maar minuten en sms niet.

- Als ik whatsappjes met smileys krijg toont het dropdown menu van android 'andere' smileys dan in whatsapp. Ze zijn in een andere smiley stijl. Kun je aanzetten dat hij de juiste smileys laat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Orian schreef op woensdag 23 april 2014 @ 19:23:

- Sinds vandaag is mijn nieuwe abbonement bij Tele2 ingegaan. Alleen ligt (voor onbekende tijd 8)7 ) bij hun het systeem eruit om te kunnen checken hoeveel minuten/sms je hebt gebruikt (nieuwe gebruikers kunnen zich niet aanmelden). Is er een manier om dit op je telefoon te zien? Data weet ik waar ik het kan vinden, maar minuten en sms niet.

- Als ik whatsappjes met smileys krijg toont het dropdown menu van android 'andere' smileys dan in whatsapp. Ze zijn in een andere smiley stijl. Kun je aanzetten dat hij de juiste smileys laat zien?
1) Voor zover ik weet niet standaard in de telefoon. Daar zullen vast apps voor zijn. Misschien nu even bellen naar de klantenservice?
2) Dat zijn de ingebouwde smileys in Android 4.4. Het zijn in principe dezelfde smileys, maar dan in een andere stijl.

[ Voor 5% gewijzigd door contrast op 23-04-2014 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbitter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-10 21:37
Quad schreef op woensdag 23 april 2014 @ 15:12:
Een aantal dagen onderstaande draadloze lader gebruikt, werkt perfect en is een briljant systeem eigenlijk! :D Besteld 14 april, 18 april binnen. via
Alleen nog draadloze bestandsoverdracht en het is compleet. :Y)
[afbeelding]

Ik ben zelf erg gecharmeerd van de Weather & Clock widget, zeer nauwkeurig en ziet er ook goed uit.

[afbeelding]
Kun je de N5 volledig op deze pad leggen? Ik heb zelf sinds februari een 'schuine cilinder' variant van eBay (Linkje) maar deze heeft twee nadelen:
1) De telefoon glijdt eraf naarmate er stof op de lader komt te liggen;
2) Je moet hem er vrij nauwkeurig opleggen; iets te ver richting boven-, of onderkant en hij zal niet laden, en daar kom je pas laat achter (want tijdens het neerleggen gaat het groene lampje op de lader wél aan);

Als de N5 nagenoeg perfect op jouw qi charger kan liggen ga ik deze maar eens vervangen. Het systeem zelf vind ik namelijk echt ideaal (vooral ook omdat ik bij microUSB stekkers niet goed kan zien hoe ze erin moeten, en door het 'proberen' de sockets kapot kunnen gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steen447
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:06

Ik weet niet of je dit bedoeld maar om je data en belbundel bij te houden kun je de Mijn Tele2 app gebruiken. Dat ziet er dan zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AYn7qiz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:30
Hoe snel laden die QI draadloze chargers de telefoon op?
Ik overweeg om mijn eigen lader te maken door deze coil.
Hoeveel langer duurt dit dan met de meegeleverde oplader van LG, meer dan anderhalf keer zo lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 17:42
Zinloos1 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 23:04:
Hoe snel laden die QI draadloze chargers de telefoon op?
Ik overweeg om mijn eigen lader te maken door deze coil.
Hoeveel langer duurt dit dan met de meegeleverde oplader van LG, meer dan anderhalf keer zo lang?
Kijk even in het accesoires topic Accessoires voor de Google Nexus 5
Ik heb ook een Qi charger maar dan een andere. Daar duurt het wel een tijdje voordat ie opgeladen is. Denk hierbij aan de ~7uur :-( .

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
7 uur? Hier ongeveer 3 uur gok ik.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Laatst online: 04-10 17:42
Ik heb zo'n 8€ ding uit China. En er zit nog een rubberecase om de N5. Output is 1A van de Qi.

Qi-chargers

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:30
Woeps, even in mijn enthousiasme vergeten dat er een apart topic is voor accesoires. Ondanks dat het in de topic warning staat. My bad.
Ik lees inderdaad op XDA dat sommige in net twee uur van 14% tot 90% kunnen laden, dat klinkt toch vergelijkbaar met de LG oplader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Ik merk iets raars aan mijn telefoon, als ik hem aan de oplader heb dan is het scrollen of iig touchscreengebruik vrij onaangenaam en veel lag, ontkoppel ik het werkt het weer goed.

Reboot is niet de oplossing voor zover. Morgen is kijken wat het doet met andere oplader/kabel.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
contrast schreef op woensdag 23 april 2014 @ 21:00:
[...]

1) Voor zover ik weet niet standaard in de telefoon. Daar zullen vast apps voor zijn. Misschien nu even bellen naar de klantenservice?
2) Dat zijn de ingebouwde smileys in Android 4.4. Het zijn in principe dezelfde smileys, maar dan in een andere stijl.
LuckyLuQ schreef op woensdag 23 april 2014 @ 22:52:
[...]

Ik weet niet of je dit bedoeld maar om je data en belbundel bij te houden kun je de Mijn Tele2 app gebruiken. Dat ziet er dan zo uit:

[afbeelding]
Bedankt voor de reacties. Die app is inderdaad de app die ik bij voorkeur zou gebruiken, maar het aanmelden (als nieuwe gebruiker) is 'tijdelijk' offline volgens tele2 klantenservice. Ik kan dus niet in de app inloggen. Wanneer het weer online komt konden ze me niet vertellen... 8)7

Voorlopig maar even deze app gevonden (dank voor de tip! Dacht dat dat wel op de telefoon zou zitten, schijnbaar niet). Niet ideaal, maar beter dan niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-10 11:05
Quad schreef op donderdag 24 april 2014 @ 00:47:
Ik merk iets raars aan mijn telefoon, als ik hem aan de oplader heb dan is het scrollen of iig touchscreengebruik vrij onaangenaam en veel lag, ontkoppel ik het werkt het weer goed.

Reboot is niet de oplossing voor zover. Morgen is kijken wat het doet met andere oplader/kabel.
Ik heb een tijdje hetzelfde gehad alleen is het ook vanzelf opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Hm oké, het is wel vervelend want scrollen schiet dan vaak door of typen gaat brak.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Quad schreef op donderdag 24 april 2014 @ 00:47:

vaak betekend dit dat de lader niet goed is.. weet niet hoe ik het technisch juist uit moet leggen, maar volgens mij heeft het te maken met lekstroom, aarding, of rare spannings pieken. Vaak zie je dit bij goedkope chinese laders, maar het kan ook zijn dat je stock lader niet helemaal OK is. Het hoort in ieder geval niet

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Hm, het is wel de originele Nexus 5 lader iig. Zal het vanavond proberen met een andere.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:31
De meningen zijn geloof ik verdeeld over de camera van de Nexus 5. Momenteel heb ik een Samsung Galaxy S3, welke ook 8MP heeft en voor de front-cam een 1.9MP. Dus qua MP vergelijkbaar of beter. De front-cam gebruik ik nog wel eens ;) en de kwaliteit bij de Samsung is niet echt om over te juichen. Ik vraag me af of dat komt door het lage aantal MP. Toch ben ik bang dat de "selfie-cam" van de Nexus 5 met 1.3MP nog slechtere foto's maakt.

Concrete vraag: ga ik van een S3 naar een Nexus 5 achteruit qua camera (voor wat betreft beide camera's).

Secundaire vraag: is er al iets bekend over een eventuele Nexus 6? De ene zegt dat er geen komt, de ander in oktober pas, weer een ander in augustus. Daarbij hoor ik ook verschillende producten (LG & HTC). Beetje onduidelijk allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
De frontcamfoto's zijn prima, niks mis mee en voldoen voor een #selfie.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Dr3W0e2s.jpg Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0ZrMu7os.jpg

Omdat focuseffect best wel grappig is soms:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RPd7aE3s.jpg
frontcamera met focus
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qBs6eGhl.jpg
achterzijde camera met focus

[ Voor 7% gewijzigd door Quad op 24-04-2014 11:07 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Quad schreef op donderdag 24 april 2014 @ 11:06:
De frontcamfoto's zijn prima, niks mis mee en voldoen voor een #selfie.

[afbeelding] [afbeelding]

Omdat focuseffect best wel grappig is soms:
[afbeelding]
frontcamera met focus
[afbeelding]
achterzijde camera met focus
Vind de frontcam foto's eerlijk gezegd erg slecht (het toetsenbord). Veel ruis en onduidelijk. Ik maak nog wel eens een foto van mijn dochter en mijzelf samen. Is toch wel leuk als dat wat hogere kwaliteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Zijn niet de beste foto's maar ik ben nu eenmaal geen selfie maker. :P
Voor wat het moet doen doen ze het prima.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Haha, ik in principe ook niet. Maar op vakantie samen met m'n vriendin en sinds die kleine er is...

Baal een beetje, alle telefoons (nu ik heb besloten geen €650+ uit te geven aan een telefoon sinds ik de Nexus en Oneplus One heb ontdekt) die ik interessant vind hebben momenteel eigenlijk allemaal wel een (kleine) dealbreaker:
- Oneplus One: heel erg groot en het invite systeem (staat me niet aan)
- Nexus 5: mindere camera (iig front-cam)
- LG L2: mwoah, lelijk
- Nexus 6 (?): waarschijnlijk te lang wachten
- LG L3: duur?

Moeilijk! Had gehoopt dat die foto's me hadden kunnen overtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:58

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Waarom zou je de frontcam veel gaan gebruiken?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

O'ja op aanstaande zaterdag is hij in de aanbieding bij Office-centre. Voor 329 of zo..

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Touchdomex schreef op donderdag 24 april 2014 @ 11:23:
Waarom zou je de frontcam veel gaan gebruiken?
Wat ik zei: foto's met dochterlief en vrouwtje op vakantie :)
Cyberpope schreef op donderdag 24 april 2014 @ 11:23:
O'ja op aanstaande zaterdag is hij in de aanbieding bij Office-centre. Voor 329 of zo..
32GB? Rode versie? :)

Oh nee: http://www.staples.nl/sma...de=WW&Find_Number=5068897

[ Voor 44% gewijzigd door barrymossel op 24-04-2014 11:27 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Laatst online: 03-10 20:47
barrymossel schreef op donderdag 24 april 2014 @ 11:24:
[...]

[...]

Heb gelukkig nog geen enkel probleem ondervonden met Nexus 5, ben meer dan te vreden. (Kom van de Nexus S)
Die witte kost nu €326, doe je ff de moeite en je hoeft geen verzendkosten te betalen.
http://www.belsimpel.nl/lg/lg-nexus-5-white/abonnement

(de 32 gb wit of rood staat daar nu voor €379)

[ Voor 4% gewijzigd door pielle007 op 24-04-2014 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-10 15:30

Ken.

\m/.([oO]).\m/

barrymossel schreef op donderdag 24 april 2014 @ 11:24:
[...]

[...]

http://www.staples.nl/sma...de=WW&Find_Number=5068897 doh, je had 'm zelf al ge-edit :P

[ Voor 4% gewijzigd door Ken. op 24-04-2014 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
pielle007 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 11:31:
[...]
Heb gelukkig nog geen enkel probleem ondervonden met Nexus 5, ben meer dan te vreden. (Kom van de Nexus S)
Die witte kost nu €326, doe je ff de moeite en je hoeft geen verzendkosten te betalen.
http://www.belsimpel.nl/lg/lg-nexus-5-white/abonnement

(de 32 gb wit of rood staat daar nu voor €379)
Haha, iedereen maar editen. Ik wil idd dan graag de rode met 32GB. Maar die is dus wel prima te doen bij belsimpel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Laatst online: 20:11
barrymossel schreef op donderdag 24 april 2014 @ 11:34:
[...]

[...]

Haha, iedereen maar editen. Ik wil idd dan graag de rode met 32GB. Maar die is dus wel prima te doen bij belsimpel...
als ik de prijzen bekijk icm hi dan lijkt het mij goedkoper om via play store toestel te halen en sim only af te sluiten of niet?

meer ontopic, ik lees verschillende problemen met kwetsbaarheid van het scherm. Lees ik hier alleen de probleemgevallen of komt het enkel voor bij specifieke batch nummers?

[ Voor 18% gewijzigd door Mouki_9 op 24-04-2014 11:44 ]

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
De frontcam is goed genoeg iig, lang niet slecht. Nu ik even terugblader, mijn vriendin had er wel een aantal selfies gemaakt maar details zijn voldoende aanwezig voor facebookgebruik.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Mouki_9 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 11:43:
[...]
als ik de prijzen bekijk icm hi dan lijkt het mij goedkoper om via play store toestel te halen en sim only af te sluiten of niet?
meer ontopic, ik lees verschillende problemen met kwetsbaarheid van het scherm. Lees ik hier alleen de probleemgevallen of komt het enkel voor bij specifieke batch nummers?
Dan zou ik hem via Belsimpel los kopen, issie goedkoper dan in de Play Store. En bij hi zelf heb ik net gekeken. Voor éénjarig abo €42,50 per maand en dan €229 bijbetalen. Ze zijn gek!
Quad schreef op donderdag 24 april 2014 @ 11:44:
De frontcam is goed genoeg iig, lang niet slecht. Nu ik even terugblader, mijn vriendin had er wel een aantal selfies gemaakt maar details zijn voldoende aanwezig voor facebookgebruik.
Ik ga nog even denken. Heb steeds meer het gevoel dat het nu nog niet waard is over te stappen op een andere telefoon tov de S3. Wil graag een andere, daar niet van, maar dan moet het wel iets nut hebben.

En "nut" is voor mij:
- Betere camera
- Extra opties die de moeite waard zijn
- Mooier/ander design (de S3 hangt op dat punt m'n keel uit)
- Beter scherm
- Sneller (maar in mindere mate)

Snelheid en ander design is natuurlijk leuk, maar een combinatie van meerdere van deze zaken heeft toch mijn voorkeur. En dat zie ik 1-2-3 nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Quad in "[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2"
Hier staat de reden in waarom ik voor de Nexus 5 ben gegaan.

Ik weet niet wat jij onder de extra opties verstaat? Meestal voegt een fabrikant die toe en Google bij een Nexus toestel dus niet.
Mijn vriendin heeft ook de S3 maar ik vind het qua TouchWiz echt verschrikkelijk, en merk al best dat deze langzaam wordt.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-10 15:30

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Quad schreef op donderdag 24 april 2014 @ 11:44:
De frontcam is dermate slecht dat ik 'm niet voor normale foto's wil gebruiken. Heb een paar pogingen gedaan, maar veel beter dan een webcamfoto uit eind jaren '90 krijg ik mijn foto's daar niet mee. De backcam is echter wel (meer dan) prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Maar goed, ik kwam vorig jaar november van een HTC One X af, deze was helemaal waardeloos dus dit voelt voor mij beter aan. Scheelt alleen dat ik hem nauwelijks gebruik en als ik die nodig heb is het voldoende.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Quad schreef op donderdag 24 april 2014 @ 12:11:
Quad in "[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2"
Hier staat de reden in waarom ik voor de Nexus 5 ben gegaan.

Ik weet niet wat jij onder de extra opties verstaat? Meestal voegt een fabrikant die toe en Google bij een Nexus toestel dus niet.
Mijn vriendin heeft ook de S3 maar ik vind het qua TouchWiz echt verschrikkelijk, en merk al best dat deze langzaam wordt.
Ik heb een custom ROM draaien op de S3, dus hij draait prima. Al wil ik best een nieuwe. Alleen is de vraag welke of wachten?
Met extra opties bedoel ik leuke zaken zoals waterdichtheid (erg leuke gimmick), vingerafdrukscanner (kán handig zijn), noise cancelling oordopjes, knock-on. Niet nodig, maar verantwoordt het deels wel om een nieuwe telefoon te kopen ;)
Ken. schreef op donderdag 24 april 2014 @ 13:04:
[...]
De frontcam is dermate slecht dat ik 'm niet voor normale foto's wil gebruiken. Heb een paar pogingen gedaan, maar veel beter dan een webcamfoto uit eind jaren '90 krijg ik mijn foto's daar niet mee. De backcam is echter wel (meer dan) prima.
Leek mij ook wel een beetje uit de voorbeelden. En dat vind ik toch wel zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
barrymossel schreef op donderdag 24 april 2014 @ 13:34:
[...]

Ik heb een custom ROM draaien op de S3, dus hij draait prima. Al wil ik best een nieuwe. Alleen is de vraag welke of wachten?
Met extra opties bedoel ik leuke zaken zoals waterdichtheid (erg leuke gimmick), vingerafdrukscanner (kán handig zijn), noise cancelling oordopjes, knock-on. Niet nodig, maar verantwoordt het deels wel om een nieuwe telefoon te kopen ;)

[...]

Leek mij ook wel een beetje uit de voorbeelden. En dat vind ik toch wel zonde.
De zaken die je opnoemt bevinden zich niet op de Nexus 5. :P
Behalve de knockon, deze kan je dmv custom kernel of een app (root nodig) wel op de Nexus 5 krijgen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Quad schreef op donderdag 24 april 2014 @ 13:36:
[...]

De zaken die je opnoemt bevinden zich niet op de Nexus 5. :P
Behalve de knockon, deze kan je dmv custom kernel of een app (root nodig) wel op de Nexus 5 krijgen.
Het hoeft ook niet haha. Het zou een extraatje zijn. Ik wil gewoon op meerdere vlakken een verbetering t.o.v. mijn S3. En dat zie ik nu nog niet helemaal bij de Nexus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
barrymossel schreef op donderdag 24 april 2014 @ 13:53:
[...]

Het hoeft ook niet haha. Het zou een extraatje zijn. Ik wil gewoon op meerdere vlakken een verbetering t.o.v. mijn S3. En dat zie ik nu nog niet helemaal bij de Nexus.
Ik heb ook nog de s3 icm slimkat, maar op een gegeven moment merk je toch wel dat je phone al 2 jaar oud is. De nieuwste games draaien simpelweg niet meer of niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:37
pricewatch: LG Nexus 5 16GB Zwart

Mooie aanbieding!

Nevermind, is een foutieve prijs van redcoon.

[ Voor 17% gewijzigd door nMad op 24-04-2014 14:08 ]

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
nMad schreef op donderdag 24 april 2014 @ 14:07:
pricewatch: LG Nexus 5 16GB Zwart

Mooie aanbieding!

Nevermind, is een foutieve prijs van redcoon.
Is er al niet meer....

http://www.redcoon.nl/search/?keywords=nexus+5&5000=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
met zulke prijzen kan je toch beter bij de play store de 32gb versie nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Quad schreef op donderdag 24 april 2014 @ 13:36:
[...]

Welke app? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:43
Ja die kan je veranderen maar dan heb je wel root nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10 15:49

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

:O

verkeerde topic :P

[ Voor 94% gewijzigd door sekeroglan op 24-04-2014 18:55 ]

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Niet online
Het lijkt erop dat mijn toestel alleen update voor mijn apps vindt direct na een reboot. Is dit een setting die ik over het hoofd zie?

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:27
Ik heb het idee dat sinds de nieuwe camera app van vorige week, de hdr foto's minder van kwaliteit zijn(met normaal daglicht) dan zonder. Zal morgen weer eens nieuwe foto's maken en deze dan uploaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Megupe schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 00:33:
Ik heb het idee dat sinds de nieuwe camera app van vorige week, de hdr foto's minder van kwaliteit zijn(met normaal daglicht) dan zonder. Zal morgen weer eens nieuwe foto's maken en deze dan uploaden...
Overal lees je dat dit juist beter zou moeten zijn geworden sinds de update, ik merk juist verbetering. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
japie06 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 16:51:
[...]

Ja die kan je veranderen maar dan heb je wel root nodig.
Thanks. Geen behoefte aan rooten, dus ik zal het er maar mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 20:15

icecreamfarmer

en het is

Megupe schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 00:33:
Ik snap wat je bedoeld bij mij lijkt er een lichte waas over te zitten.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Gisteren even getest met een andere adapter en kabel, ook op drie andere stopcontacten op mijn kamer.
Maar wanneer ik beneden het in een stopcontact heb zitten werkt het wel dus ik vermoed dat het boven niet helemaal lekker zit en het probleem niet aan de Nexus 5 / snoer / adapter ligt.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalD
  • Laatst online: 06-10 20:22
Even een vraagje.. hoe lang komen jullie gemiddeld toe met een volle acculading ? Ik lees nogal veel over variërende resultaten..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:53

reiker

dan jij!

MetalD schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:01:
Even een vraagje.. hoe lang komen jullie gemiddeld toe met een volle acculading ? Ik lees nogal veel over variërende resultaten..?
Dat verschilt nogal per gebruiker he :)
Ik zelf zit meestal na iets van 36 tot 40 uur aan 10 tot 20% resterend, met 3,5 tot 4 uur screen-on-time. Dat is voornamelijk websurfen en sms/whatsapp etc. Nauwelijks YouTube of Spotify.
Op een andere dag, als ik ineens een hoop YouTube-filmpjes "moet" bekijken dan is de accuduur aanzienlijk korter... Tja, wat verwacht je anders :)

Als je een uurtje de tijd neemt om dit topic door te spitten (gebruik bv. de zoekfunctie met termen als screen on time, schermtijd, accuduur etc) dan krijg je ladingen berichten van mensen die iets zeggen over hoe lang hun accu meegaat.
Kijk vooral naar berichten die een zelfde gebruiksprofiel omschrijven als jij verwacht, dan heb je iets van een richtlijn.

edit:
Om het je makkelijk te maken :) kijk eens naar deze samenvatting van berichten in dit topic.

[ Voor 25% gewijzigd door reiker op 25-04-2014 10:21 . Reden: link toegevoegd ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Quad schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 09:22:
Gisteren even getest met een andere adapter en kabel, ook op drie andere stopcontacten op mijn kamer.
Maar wanneer ik beneden het in een stopcontact heb zitten werkt het wel dus ik vermoed dat het boven niet helemaal lekker zit en het probleem niet aan de Nexus 5 / snoer / adapter ligt.
kan inderdaad ook aan het stroom netwerk liggen,

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
MetalD schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:01:
De laatste tijd haal ik een steeds langere screen-ontime. Toen ik de Nexus pas net had was ik al heel erg tevreden met een screen-ontime van 3,5 à 4 uur. Nu haal ik gemakkelijk de 4,5 à 5 uur screen-ontime. :)
Pagina: 1 ... 60 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.