[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.230 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manstaat
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-10 02:37
Hier geen prijzen/abonnementen aub. Gebruik de daarvoor bestemde topics.

[ Voor 87% gewijzigd door RoD op 14-04-2014 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
*knip* zie hierboven.

[ Voor 94% gewijzigd door RoD op 14-04-2014 23:34 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-10 12:42
Ah, mooi dat er camera fixes inzitten. Het scherpstellen gaat vaak mis bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-10 12:42
Richh schreef op zondag 13 april 2014 @ 22:25:
[...]

Foto's zal ik binnenkort posten, daarvoor heb ik even een tweede camera nodig :)
Bij deze. Foto's zijn via WhatsApp verstuurd dus excuus voor de lage kwaliteit.
Klein detail: nog geen half uur na deze foto's heb ik het toestel uit mn jaszak laten vallen. Hele scherm is nu kapot...

https://www.dropbox.com/s...jlm3/_20140415_080008.JPG
https://www.dropbox.com/s...9/IMG-20140415-WA0003.jpg

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-RS
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-10 22:53
Richh schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 08:45:
[...]

Klein detail: nog geen half uur na deze foto's heb ik het toestel uit mn jaszak laten vallen. Hele scherm is nu kapot...

Dat ziet er prima uit, ik vind de pianolak rand juist mooi afsteken zo! Ik ga hem ook maar vervangen, niet dat de huidige is beschadigd, maar een witte is wel van heel hard plastic.

Oeii, dat is altijd zonde. Gelijk maar een scherm erin met een zwarte speaker dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richh schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 08:45:
[...]

http://www.touchfix.nl/
&
Inboedelverzekering

Vandaag regelen en opsturen, donderdag als nieuw gerepareerd terug voor nop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Ga ik inderdaad doen :) Twijfel nog tussen zelf doen of laten doen...

Iemand hier ervaring met het kopen van het schermonderdeel? Etradesupply lees ik,, maar hoe lang duurt verzending dan? Of zijn er goedkopere oplossingen?

[ Voor 26% gewijzigd door Richh op 15-04-2014 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Goedkoop maakt niet uit als je je inboedelverzekering op aan kan spreken.
Zou het iig even nakijken en bellen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Fear
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 22:28
ronaldva schreef op zondag 13 april 2014 @ 12:30:
[...]

Er wordt best veel geklaagd over dode pixels, zelf heb ik er ook 4.
Daarnaast zou ik kijken of de sim-tray wel goed in de behuizing zit en dus niet uitsteekt.
Ten slotte is het verstandig om de trilfunctie uit te testen omdat deze (volgens mij) nogal kan verschillen per toestel.
Telefoon is binnen, geen dode pixels. Sim tray valt goed, zelfs iets naar binnen (zonder sim erin atm). Trilfunctie werkt ook.

Alleen even wennen met alles instellen.

Btw, op video's zag ik voorbij komen dat je op je homescreen "Ok Google" kon zeggen, maar waar kan ik die functie activeren? Of zit die niet in de NL OS versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
Zero2Fear schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 11:51:
[...]

Telefoon is binnen, geen dode pixels. Sim tray valt goed, zelfs iets naar binnen (zonder sim erin atm). Trilfunctie werkt ook.

Alleen even wennen met alles instellen.

Btw, op video's zag ik voorbij komen dat je op je homescreen "Ok Google" kon zeggen, maar waar kan ik die functie activeren? Of zit die niet in de NL OS versie?
Taal van de telefoon op Engels zetten (toetsenbord kan je dan los weer op NL zetten) en Google Now activeren in de Google Settings app :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twammo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 15:09

Twammo

PSN: rtwouda

Heb mijn nexus 5 ook binnen, serienummer begint met 403. Gisteren nog wel wat vreemds. Ging ik de telefoon vergrendelen kreeg ik een scherm wat volledig zwart was maar wel aan stond. Dit heeft de hele nacht zo gestaan. Ik kon hem ook niet meer van de vergrendeling afkrijgen. Dan ging het scherm weer uit. Na een Factory Reset kon ik alles weer herinstalleren en was het probleem weg. Meer mensen die dit zo hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Quad schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:22:
Goedkoop maakt niet uit als je je inboedelverzekering op aan kan spreken.
Zou het iig even nakijken en bellen.
Dank DikkeHardeKaas en Quad! Wel een ochtendje rondbellen, maar mijn inboedelverzekering vergoed het! _/-\o_
Zonet hier in de stad naar zo'n klein telefoonwinkeltje gebracht die het schermonderdeel (in het zwart) nog op voorraad heeft ook, vanmiddag kan ik 'm ophalen. Alsof er niks gebeurd is! O-)

Meer foto's van een witte N5 met een zwarte achterkant kan ik dus overigens niet meer maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Fear
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 22:28
disweb schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 11:54:
[...]

Taal van de telefoon op Engels zetten (toetsenbord kan je dan los weer op NL zetten) en Google Now activeren in de Google Settings app :)
Thanks. Een beetje verder speuren heeft me tot dit geleid:

Taal en invoer > *scrol naar beneden* Gesproken zoekopdrachten > Taal > English > English US.

Nu staat je telefoon nog op NL maar alleen het voice searchen op US.

Ik ben nu alleen nog op zoek naar een fatsoenlijke LED control app. Light Flow Lite is leuk, maar die heeft wat limitaties kwa apps. Ik wil ook bijv Whatsapp/Gmail/FB Messenger een eigen kleur geven maar dat is niet mogelijk met de "lite" versie. Toevallig mensen ervaring met andere apps of is t de moeite waard om de volledige app te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:46

Rincewind

Take me in your arms tonight

Zero2Fear schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 14:38:
[...]
Ik ben nu alleen nog op zoek naar een fatsoenlijke LED control app. Light Flow Lite is leuk, maar die heeft wat limitaties kwa apps. Ik wil ook bijv Whatsapp/Gmail/FB Messenger een eigen kleur geven maar dat is niet mogelijk met de "lite" versie. Toevallig mensen ervaring met andere apps of is t de moeite waard om de volledige app te downloaden?
Installeer Xposed Framework. Kies dan de module Xposed Led Control. Dan kun je de kleur van je led aanpassen per applicatie, op basis van de tijd etc. In deze gratis versie kunnen maximal 5 apps worden ingesteld. De volledige versie is betaald beschikbaar.

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
[...]

Taal en invoer > *scrol naar beneden* Gesproken zoekopdrachten > Taal > English > English US.

Zelf heb ik de volledige app. Deze werkt uitstekend met Whatsapp etc. Zeker de moeite waard voor mij.
Rincewind schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 14:43:
[...]
Installeer Xposed Framework. Kies dan de module Xposed Led Control. Dan kun je de kleur van je led aanpassen per applicatie, op basis van de tijd etc. In deze gratis versie kunnen maximal 5 apps worden ingesteld. De volledige versie is betaald beschikbaar.
Vergeet niet te vermelden dat je hier ROOT voor nodig hebt :)

[ Voor 29% gewijzigd door contrast op 15-04-2014 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:46

Rincewind

Take me in your arms tonight

contrast schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 14:44:
[...]Vergeet niet te vermelden dat je hier ROOT voor nodig hebt :)
Ehm.. O ja, da's waar ook: voor Xposed heb je root nodig _/-\o_ :)

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Mijn Nexus 5 is nu ook binnen, heb het model met batch 402, powerknopje is wel ietwat los.
Direct maar bootloader unlocken, rooten en CWM flashen.

Edit: inmiddels geroot, handig als je de files van te voren al klaar hebt. :+

[ Voor 21% gewijzigd door Quad op 15-04-2014 18:45 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
[...]

Apart, ik kon gmail wel met light flow lite instellen :? . Ik moet nog even wachten op een microsim, dus kan whatsapp niet installeren, dus ik weet niet of het daar ook werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Je kan whatsapp wel installeren, moet je even activeren via een ander toestel waar je simkaart in zit.
Inmiddels aan het overzetten naar ART.

Wel apart, wilde mijn email widget op het homescreen plaatsen, kreeg ik een aantal keren de melding dat het gestopt was en luttele seconden later ging hij opeens alle apps opnieuw downloaden en installeren.. :? :')
Nu mijn data maar overzetten, kan ik daarna mijn sim erin doen en ben ik +- 5 seconden offline, wel zo netjes.

Is het mogelijk om de snelheid van het ledje aan te passen? Heb nu via Xposed Led Control geïnstalleerd, en kan volgens mij ook wat aanpassen maar niet helemaal duidelijk hoe. :+
Zou prettig zijn als ik het ledje langzaam aan en uit kan maken en dat herhalend ipv een keertje snel knipperen, niet zo handig.

Edit: Inmiddels met Lightflow eea gedaan en ben an sich wel tevreden. Swipe2sleep en tap2wake ook gefixt. Fully functional! O+

[ Voor 44% gewijzigd door Quad op 15-04-2014 21:35 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-10 18:17
Ik blijf sukkelen met de gps. Het truukje met het papiertje werkt slechts tijdelijk dus nu ben ik het eigenlijk beu. Als ik een andere achterkant bestel zou dan het probleem opgelost zijn of zit het probleem met bij het moeder bord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-09 14:39
Snippertje schreef op maandag 14 april 2014 @ 21:17:
Lees veel over ART, maar is het ondertussen stabiel genoeg? Teruggaan kost me weer een factory reset waar ik niet zoveel zin in heb.
ART is vrij stabiel maar sommige apps zijn nog niet compatibel. Als je net 1 van die apps hebt en absoluut wil kunnen gebruiken, dan zal je niet anders kunnen dan Dalvik blijven gebruiken.

Persoonlijk gebruik ik op m'n N5 ART maar op m'n N7 2013 blijf ik nog op Dalvik aangezien Yelo (Telenet app om onder meer live TV te kijken - ik ben Belg) niet goed werkt op ART.

Je probeert het best gewoon even. Naar mijn ervaring werken de meeste apps namelijk wel gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
corrado20vt schreef op woensdag 16 april 2014 @ 09:33:
Ik blijf sukkelen met de gps. Het truukje met het papiertje werkt slechts tijdelijk dus nu ben ik het eigenlijk beu. Als ik een andere achterkant bestel zou dan het probleem opgelost zijn of zit het probleem met bij het moeder bord?
GPS werkt hier prima, 20 satellieten en constant 14/15 in gebruik.
Stuk andere ervaring dan met MediaTek toestellen. :')
MatthiasDS schreef op woensdag 16 april 2014 @ 09:38:
[...]

ART is vrij stabiel maar sommige apps zijn nog niet compatibel. Als je net 1 van die apps hebt en absoluut wil kunnen gebruiken, dan zal je niet anders kunnen dan Dalvik blijven gebruiken.

Persoonlijk gebruik ik op m'n N5 ART maar op m'n N7 2013 blijf ik nog op Dalvik aangezien Yelo (Telenet app om onder meer live TV te kijken - ik ben Belg) niet goed werkt op ART.

Je probeert het best gewoon even. Naar mijn ervaring werken de meeste apps namelijk wel gewoon goed.
Ik ben direct even mijn apps langs gegaan nadat ik het heb omgezet naar ART, alles werkt tot zover dus ik laat het hier mooi op.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
Als alles wat jij nodig hebt werkt kan je het inderdaad beter op ART laten staan. Het scheelt allemaal niet veel, maar prestaties zouden net dat ietsje beter moeten zijn, en batterijgebruik idem.

Let wel dat sommige problemen zich ook in delen van apps kunnen situeren ipv in de gehele app. Ik kan Yelo bvb. perfect opstarten, maar eens ik naar de instellingen binnen de app ga en probeer in te loggen faalt dit met een foutmelding. Hou dat misschien in het achterhoofd wanneer je plots in bepaalde apps raar gedrag ziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Apart, heb even een telefoontje gepleegd, even later wil ik hem uit mijn zak weer halen en reageerde het touchscreen niet. Na een reboot weer wel (10 seconden powerknop vasthouden).

Weer even getest, telefoontje plegen en hij deed het weer niet na het locken van het scherm.

Nog een aparte bug, ik ben een aantal apps aan het bijwerken terwijl ik aan het typen ben. Als een app bijgewerkt is verdwijnt het toetsenbord? :?
Ik gebruik SwiftKey, misschien iemand anders hetzelfde ervaren?

[ Voor 28% gewijzigd door Quad op 16-04-2014 11:37 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MatthiasDS schreef op woensdag 16 april 2014 @ 09:38:
[...]

Een week nadat ik mijn telefoon ontving (eind januari) ben ik overgeschakeld van DALVIK naar ART, en het werkt echt stukken stabieler, sneller en batterijvriendelijker. Sinds vorige week ben ik weer terug op DALVIK: The Walking Dead... Draait alleen op DALVIK. Snel doorspelen dus, zodat ik weer terug naar ART kan.

Ik hoor nog vaak over batterijverbruik heel hoog en opladen duurt lang, maar wat hebben jullie allemaal aan staan dan? Mijn batterij is aan het einde van een gewone werkdag (keertje bellen, mail lezen, whatsapp met foto en video lezen, af en toe FB checken en meer van zulks) eigenlijk altijd nog boven de 80%. Na een 'zwaardere' dag misschien 75%, maar nooit lager. En op een vrije dag met heel veel gebruik ook eigenlijk nooit onder de 40%, of ik moet een zwaar spel (bijv. The Walking Dead) heel lang spelen. En het volledig opladen van de batterij duurt eigenlijk nooit langer dan een uur, anderhalf tops.
Locatie aanstaan (wel batterijzuinig), geen bluetooth, eingelijk alleen WiFi, alles handmatig syncen en scherm meestal of 100%, of 50%, maar dat wisselt van dag tot dag, net hoe ik hem 's morgens zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op woensdag 16 april 2014 @ 11:35:
Nog een aparte bug, ik ben een aantal apps aan het bijwerken terwijl ik aan het typen ben. Als een app bijgewerkt is verdwijnt het toetsenbord? :?
Ligt aan SwiftKey, ik moet 'm ook altijd manueel weer aanvinken in de Instellingen na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:59
@dikkehardekaas
Heb The Walking Dead gisteren gedownload en hij werkt prima op ART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2014 @ 11:47:
[...]

Ligt aan SwiftKey, ik moet 'm ook altijd manueel weer aanvinken in de Instellingen na de update.
Ja maar ik denk eerder in combinatie met Android 4.4, gebruik al jaren Swiftkey want het is het enige toetsenbord voor mij waar ik zonder irritaties lekker mee kan typen.

Wel irritant dat er een update is voor 10 apps, ondertussen ben ik aan het whatsappen en na elke bijgewerkte app verdwijnt die dus en moet ik weer op het tekstveld drukken om hem weer naar boven te krijgen.

Verder ben ik wel erg content met het swipe2wake en swipe2sleep, werkt erg tof!

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2014 @ 11:43:Een week nadat ik mijn telefoon ontving (eind januari) ben ik overgeschakeld van DALVIK naar ART, en het werkt echt stukken stabieler, sneller en batterijvriendelijker. Sinds vorige week ben ik weer terug op DALVIK: The Walking Dead... Draait alleen op DALVIK. Snel doorspelen dus, zodat ik weer terug naar ART kan.
"Stukken"... dat nu niet. Stabieler sowieso niet, zowel Dalvik als ART zijn bij mij stabiel op de N7 en N5.
Qua batterijverbruik zie ik op beide toestellen een klein verschil, geen stukken... En hetzelfde geldt voor de werkingssnelheid.
Ik hoor nog vaak over batterijverbruik heel hoog en opladen duurt lang, maar wat hebben jullie allemaal aan staan dan? Mijn batterij is aan het einde van een gewone werkdag (keertje bellen, mail lezen, whatsapp met foto en video lezen, af en toe FB checken en meer van zulks) eigenlijk altijd nog boven de 80%. Na een 'zwaardere' dag misschien 75%, maar nooit lager. En op een vrije dag met heel veel gebruik ook eigenlijk nooit onder de 40%, of ik moet een zwaar spel (bijv. The Walking Dead) heel lang spelen. En het volledig opladen van de batterij duurt eigenlijk nooit langer dan een uur, anderhalf tops.
Locatie aanstaan (wel batterijzuinig), geen bluetooth, eingelijk alleen WiFi, alles handmatig syncen en scherm meestal of 100%, of 50%, maar dat wisselt van dag tot dag, net hoe ik hem 's morgens zet.
Ik heb steevast locatie aanstaan, data, auto sync en gebruik Google Now. Scherm op auto brightness.
In de wagen (2.5 uur per dag op z'n minst) gaat ook bluetooth aan.
Gebruik is licht tot medium. Browsen, FB controleren, dat soort zaken.

Gisteravond na het werk thuisgekomen met +- 50% (na 12 uur los van de lader). Vandaag zit ik op 78% sinds 5u30 vanmorgen. Al bij al vind ik dat nog meevallen, ik kan comfortabel de dag door.

Als ik er 's avonds een uurtje aan een stuk mee bezig ben zie ik het wel drastisch dalen.

[ Voor 16% gewijzigd door MatthiasDS op 16-04-2014 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 20:15

icecreamfarmer

en het is

Quad schreef op woensdag 16 april 2014 @ 11:35:
Apart, heb even een telefoontje gepleegd, even later wil ik hem uit mijn zak weer halen en reageerde het touchscreen niet. Na een reboot weer wel (10 seconden powerknop vasthouden).

Weer even getest, telefoontje plegen en hij deed het weer niet na het locken van het scherm.

Wat bedoel je bij verdwijnen?
Ik heb bij swiftkey dat hij sinds een aantal maanden niet meer reageert totdat ik een emoticon typ.
De balk met woordvoorspellingen is dan niet aanwezig.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Toetsenbord gaat dan naar beneden op moment dat een app geïnstalleerd is. Door op het tekstveld te drukken komt die weer naar boven, vrij grappig maar irritant.
Gelukkig komt het niet zo vaak voor dus kan er mee leven.

Kan ook een bug in SwiftKey zijn natuurlijk, versie 4.0.1.128.

[ Voor 13% gewijzigd door Quad op 16-04-2014 13:14 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie88
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-10 20:33
Quad schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 19:06:
Je kan whatsapp wel installeren, moet je even activeren via een ander toestel waar je simkaart in zit.
Inmiddels aan het overzetten naar ART.

Wel apart, wilde mijn email widget op het homescreen plaatsen, kreeg ik een aantal keren de melding dat het gestopt was en luttele seconden later ging hij opeens alle apps opnieuw downloaden en installeren.. :? :')
Nu mijn data maar overzetten, kan ik daarna mijn sim erin doen en ben ik +- 5 seconden offline, wel zo netjes.

Is het mogelijk om de snelheid van het ledje aan te passen? Heb nu via Xposed Led Control geïnstalleerd, en kan volgens mij ook wat aanpassen maar niet helemaal duidelijk hoe. :+
Zou prettig zijn als ik het ledje langzaam aan en uit kan maken en dat herhalend ipv een keertje snel knipperen, niet zo handig.

Edit: Inmiddels met Lightflow eea gedaan en ben an sich wel tevreden. Swipe2sleep en tap2wake ook gefixt. Fully functional! O+
Tap2wake klint interesant... kan ik niet in de store vinden? werkt t ook niet geroot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Is de app Touch Control, werkt dacht ik enkel met stockkernels. Kost wel een klein bedragje maar is het wel waard, net het extra gemak!

Ik heb mij er verder niet in verdiept maar kans is aanwezig dat er customkernels zijn die het erin gebakken hebben.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Quad schreef op woensdag 16 april 2014 @ 13:26:
Is de app Touch Control, werkt dacht ik enkel met stockkernels. Kost wel een klein bedragje maar is het wel waard, net het extra gemak!

Ik heb mij er verder niet in verdiept maar kans is aanwezig dat er customkernels zijn die het erin gebakken hebben.
Er zijn inderdaad diverse custom ROMS/Kernels die deze functies erin gebakken hebben. Bijvoorbeeld de bekende franco kernel, maar deze functies zijn standaard niet geactiveerd. Deze kunnen echter met een simpele code geactiveerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BigF25 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 11:48:
@dikkehardekaas
Heb The Walking Dead gisteren gedownload en hij werkt prima op ART
Afbeeldingslocatie: http://oi57.tinypic.com/2sah021.jpg

Vandaar... As we speak al weer aan het opstarten met ART.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:01
Quad schreef op woensdag 16 april 2014 @ 13:26:

touch control is ook compatible met franco en een aantal andere populaire kernels (niet allemaal)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Google heeft de camera app bijgewerkt. Nu is het ook mogelijk om apart te focussen op je foto.

Zie: http://imgur.com/a/FDUIa

[ Voor 14% gewijzigd door Quad op 16-04-2014 20:07 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Quad schreef op woensdag 16 april 2014 @ 19:50:
Google heeft de camera app bijgewerkt. Nu is het ook mogelijk om apart te focussen op je foto.

Zie: http://imgur.com/a/FDUIa
De after effect qua foto's is net zoals de HTC One M8, erg gelikt. Tevens is de auto focus wat verbeterd, erg netjes idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:31

Greveldinges

Thank you, thank you very much

De nieuwe camera app is inderdaad erg fijn, maar ik mis de wat geavanceerde instellingen, zoals resolutie etc. Kijk ik ze gewoon over het hoofd, of zijn ze er echt niet meer?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Greveldinges schreef op woensdag 16 april 2014 @ 22:08:
De nieuwe camera app is inderdaad erg fijn, maar ik mis de wat geavanceerde instellingen, zoals resolutie etc. Kijk ik ze gewoon over het hoofd, of zijn ze er echt niet meer?
Als je naar links sleept, kom je bij instellingen en dan resolutie uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Even een quote van mezelf, ondat ik denk dat er overheen is gelezen:

Hebben anderen trouwens ook last van 'ruis' van de speaker? Als ik muziek luister, of een filmpje kijk en je houdt je oor in de buurt van de speaker (10-20 cm) hoor je een 'ondertoon' van ruis. Geen idee of dit normaal is? Gaat overigens om een 401k versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-10 08:51
Ik hoor sowieso altijd ruis, vooral s'avonds als het heel stil is en ik op laag volume een video kijk. Heel irritant maar ik ben er aan gewend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 16:37
Ik wil wat met jullie delen. Toen de Nexus 5 net uit was heb ik het toestel gekocht. De eerste zaten allemaal rare paarse pixels, de tweede had ik slecht berijk. De 3 sas de batterij kapot. Het toestel laadt heel traag op. Toen zei ik, ik neem wel de Lg G2. Nu kriebelt het toch steeds nog een nexus 5 kopen. Ik heb alleen geen zin om weer verschillende toestellen met paarse pixels te krijgen. Of is dat nu over? Je hoor ook over mensen die lang met de batterij doen. Wat denken jullie? Zou ik nu minder kans op een verkeerd toestel hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-10 20:47
wilke77 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 13:09:
Ik wil wat met jullie delen. Toen de Nexus 5 net uit was heb ik het toestel gekocht. De eerste zaten allemaal rare paarse pixels, de tweede had ik slecht berijk. De 3 sas de batterij kapot. Het toestel laadt heel traag op. Toen zei ik, ik neem wel de Lg G2. Nu kriebelt het toch steeds nog een nexus 5 kopen. Ik heb alleen geen zin om weer verschillende toestellen met paarse pixels te krijgen. Of is dat nu over? Je hoor ook over mensen die lang met de batterij doen. Wat denken jullie? Zou ik nu minder kans op een verkeerd toestel hebben?
Kunt altijd pech hebben natuurlijk. Had mijn Nexus 5 vorige week donderdag besteld bij belsimpel. Geen dooie pixels, geen gele waas over het scherm. Ben goed hoorbaar voor andere en vice versa, bereik is goed.
Voor mij een top apparaat. Absoluut geen spijt. (batterij is goed, al heb ik gevoel gehad dat hij met de CM11 rom langer mee ging, er komt snel een update aan 4.4.3 die weer enkele buggs fixed),

[ Voor 7% gewijzigd door pielle007 op 17-04-2014 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolRules
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-11-2021
Hoi,

Sinds gister overgestapt van KPN Sim only naar Hi Sim Only. Echter, ik heb geen verbinding meer met internet. Alle instructies gevolgd op de site van Hi om een internetverbinding tot stand te brengen. Allemaal zonder succes. APN's aangemaakt, aangepast, herstart etc.
Iemand hier ook ervaring mee?
Af en toe zie ik het icoontje van 4G, H en 3G in beeld om vervolgens weer heel snel te verdwijnen...

Grtz, Marteijn

Edit: Er zit een nieuwe Simkaart in en in de KPN Winkel konden ze me helaas ook niet helpen.

[ Voor 10% gewijzigd door ToolRules op 17-04-2014 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Jopth schreef op woensdag 16 april 2014 @ 23:39:
Ik hoor sowieso altijd ruis, vooral s'avonds als het heel stil is en ik op laag volume een video kijk. Heel irritant maar ik ben er aan gewend..
Bedankt, dan ben ik dus niet de enige. Jammer, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
alwaysleft schreef op woensdag 16 april 2014 @ 22:10:
[...]

Als je naar links sleept, kom je bij instellingen en dan resolutie uit...
Maar dingen als witbalans enzo staan daar niet meer, of zie ik wat over het hoofd? Net als bijvoorbeeld zelfontspanner...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhabossink
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-08 19:25
ToolRules schreef op donderdag 17 april 2014 @ 14:27:
Hoi,

Sinds gister overgestapt van KPN Sim only naar Hi Sim Only. Echter, ik heb geen verbinding meer met internet. Alle instructies gevolgd op de site van Hi om een internetverbinding tot stand te brengen. Allemaal zonder succes. APN's aangemaakt, aangepast, herstart etc.
Iemand hier ook ervaring mee?
Af en toe zie ik het icoontje van 4G, H en 3G in beeld om vervolgens weer heel snel te verdwijnen...

Grtz, Marteijn

Edit: Er zit een nieuwe Simkaart in en in de KPN Winkel konden ze me helaas ook niet helpen.
Helaas heb ik een zelfde soort probleem. Ik kan geen verbinding maken met 4G met mijn Hi Sim Only, terwijl ik wel de juiste instellingen heb. Als je een oplossing hebt gevonden, zou je die dan kunnen delen?

Ik denk dat ik anders mijn telefoon binnenkort maar retour stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10 10:41

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

mhabossink schreef op donderdag 17 april 2014 @ 18:05:
[...]

Helaas heb ik een zelfde soort probleem. Ik kan geen verbinding maken met 4G met mijn Hi Sim Only, terwijl ik wel de juiste instellingen heb. Als je een oplossing hebt gevonden, zou je die dan kunnen delen?

Je zou kunnen proberen om roaming aan te zetten, misschien dat dit het probleem verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:49
Bravebart schreef op donderdag 17 april 2014 @ 17:46:
[...]

Maar dingen als witbalans enzo staan daar niet meer, of zie ik wat over het hoofd? Net als bijvoorbeeld zelfontspanner...
Beide zijn weg maar volgens Android Police staat in de strings info dat het wel terugkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Dit was mijn toestel dinsdagochtend. Dinsdagmiddag weer heel trouwens! Nu ook geen witte speaker meer, maar een zwarte. Zie eerder dit topic.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BlQAQWgIQAE2vPc.jpg

Hoewel mijn glasplaat inmiddels weer vakkundig is gerepareerd/vervangen, doet mijn frontcamera nu raar. Hij werkt wel, tenzij de achterkant erop zit. Hij werkt ook niet wanneer ik iets druk uitoefen op de printplaat achter de camera. De camera werkt dus niet als er enige druk op wordt uitgeoefend, druk die er wel is als het klepje dicht zit.

Ga er vanuit dat het in de module zit, daarom een nieuwe besteld op Ebay voor zo'n 11 euro. Hopelijk lost dat het op!

Heb de camera nu volledig uit het toestel gehaald omdat de camera app volledig crashed als hij verbinding probeert te maken met de frontcam (en je dus niet meer de back camera kan gebruiken dan). Grappig overigens dat de standaard camera apps detecteren dat je dan opeens geen frontcam meer hebt en de optie dan niet meer tonen.
[...]

Ik heb een Hi Sim Only abonnement en geen problemen met het 4G-netwerk. Geen idee of je er wat aan hebt, maar hierbij mijn instellingen. Hopelijk lukt het daar wel mee!
https://www.dropbox.com/s...8e9x/_20140417_213932.JPG
https://www.dropbox.com/s...t_2014-04-17-21-37-34.png
https://www.dropbox.com/s...t_2014-04-17-21-37-43.png
https://www.dropbox.com/s...t_2014-04-17-21-38-15.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:58

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Richh schreef op donderdag 17 april 2014 @ 21:47:
Dit was mijn toestel dinsdagochtend. Dinsdagmiddag weer heel trouwens! Nu ook geen witte speaker meer, maar een zwarte. Zie eerder dit topic.
[afbeelding]

Hoewel mijn glasplaat inmiddels weer vakkundig is gerepareerd/vervangen, doet mijn frontcamera nu raar. Hij werkt wel, tenzij de achterkant erop zit. Hij werkt ook niet wanneer ik iets druk uitoefen op de printplaat achter de camera. De camera werkt dus niet als er enige druk op wordt uitgeoefend, druk die er wel is als het klepje dicht zit.

Ga er vanuit dat het in de module zit, daarom een nieuwe besteld op Ebay voor zo'n 11 euro. Hopelijk lost dat het op!

Heb de camera nu volledig uit het toestel gehaald omdat de camera app volledig crashed als hij verbinding probeert te maken met de frontcam (en je dus niet meer de back camera kan gebruiken dan). Grappig overigens dat de standaard camera apps detecteren dat je dan opeens geen frontcam meer hebt en de optie dan niet meer tonen.

[...]

Ik heb een Hi Sim Only abonnement en geen problemen met het 4G-netwerk. Geen idee of je er wat aan hebt, maar hierbij mijn instellingen. Hopelijk lukt het daar wel mee!
Is dat ding onder een trein gebleven of wat is er mee gebeurt? :| ik heb gebroken glas gezien maar dit is extreem...

Wat is er eigenlijk met de camera app gebeurt? Ik vind het echt een on-app en aan opties ontbreekt het zich ook, en die gebruikte ik wel eens, je kunt niet eens de resolutie instellen 8)7

Belachelijk dat ze dit zomaar updaten, normaal moet je voor elke scheet toestemming geven.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhabossink
Richh schreef op donderdag 17 april 2014 @ 21:47:
[afbeelding]

[...]

Bedankt voor je reactie. Ik heb exact dezelfde instellingen als jij hebt. Het gekke is dat ik wel verbinding heb ik met 4G waar ik woon, maar op geen enkele andere plek in de stad of in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:15
kuusj98 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 21:52:
[...]
Wat is er eigenlijk met de camera app gebeurt? Ik vind het echt een on-app en aan opties ontbreekt het zich ook, en die gebruikte ik wel eens, je kunt niet eens de resolutie instellen 8)7

Belachelijk dat ze dit zomaar updaten, normaal moet je voor elke scheet toestemming geven.
Al een keer van links in het scherm naar rechts geswiped, en toen op het instellingen icoontje geklikt? ;) Niet meteen wat roepen voordat je ergens goed induikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:13
Razer schreef op donderdag 17 april 2014 @ 22:24:
[...]

Al een keer van links in het scherm naar rechts geswiped, en toen op het instellingen icoontje geklikt? ;) Niet meteen wat roepen voordat je ergens goed induikt :P
Wilde het net zeggen, mensen doen tegenwoordig zelf geen onderzoek meer :X

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Niet online
Vandaag de Nexus 5 besteld, maar na het lezen van 20+ pagina's hier houd ik mijn hart vast of ik wel de juiste keuze heb gemaakt. Kom van een Note 1 af en daar heb ik nog nooit iets mee gehad. Tot vandaag dan, toen ik hem in de badkamer liet vallen; scherm in gruzelementen.

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:15
pafdaddy schreef op donderdag 17 april 2014 @ 22:29:
Vandaag de Nexus 5 besteld, maar na het lezen van 20+ pagina's hier houd ik mijn hart vast of ik wel de juiste keuze heb gemaakt. Kom van een Note 1 af en daar heb ik nog nooit iets mee gehad. Tot vandaag dan, toen ik hem in de badkamer liet vallen; scherm in gruzelementen.
Niks mis met de Nexus 5 :) Nog nooit zo tevreden geweest over een toestel, en dat zijn er heel wat in het verleden geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Niet online
Razer schreef op donderdag 17 april 2014 @ 22:30:
[...]

Niks mis met de Nexus 5 :) Nog nooit zo tevreden geweest over een toestel, en dat zijn er heel wat in het verleden geweest.
Haha nou ik zal het laten weten als die binnen is hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
  • Nu online
Mizgala28 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 18:52:
[...]

Beide zijn weg maar volgens Android Police staat in de strings info dat het wel terugkomt.
Ah ok, niet dat ik dat nou (veel) gebruik maar het viel me wel op :) Resolutie had ik inderdaad al wel gevonden bij de instellingen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
[...]

Het internet via mijn Hi abonnement ging vanzelf. Simkaart erin, pincode invoeren en luttele seconden later had ik verbinding, via 4G. Snelheid is echt fantastisch vind ik, zowel toestel als icm 4G, mobiel internet voegt eindelijk wat toe.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
kuusj98 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 21:52:
[...]

Is dat ding onder een trein gebleven of wat is er mee gebeurt? :| ik heb gebroken glas gezien maar dit is extreem...
Uit m'n jaszak gevallen tijdens het fietsen (1m hoog?). Zag 'm over het asfalt stuiteren... overigens was eigenlijk alles nog functioneel na de val. Alleen de frontcam heb ik niet getest :P
Zoals met alle telefoons is het maar net hoe hij valt. Als hij op een van de hoeken valt komt de volledige druk verdeeld over je glasplaat te gaan en is 'tie helemaal kapot. Plat op het scherm is het gewoon Gorilla Glass en kan er hooguit een barstje ontstaan.
Maargoed, dat is ook zo met iPhones, Galaxy's of HTC's.

[ Voor 6% gewijzigd door Richh op 17-04-2014 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:58

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Barfman schreef op donderdag 17 april 2014 @ 22:26:
[...]

Wilde het net zeggen, mensen doen tegenwoordig zelf geen onderzoek meer :X
Och och och, 't is zooo erg dat ik een mini-tandwiel button over het oog zie als deze niet in het menu staat waar je camera, film enz. staat....

Mensen tegenwoordig doen een beetje te snel boos reageren op een medepersoon, ipv zo te reageren had je ook kunnen zeggen dat dat ding links in het menu staat als je je naar links swiped, niks aan de hand :+

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deputy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-01 15:16
Bij die instellingen zie ik ook geen opties voor wit-balans (wel voor resolutie en kwaliteit). Het lijkt er op dat Google vindt dat dit alleen in nabewerking gedaan hoeft te worden?

DeputyNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
deputy schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 10:32:
Bij die instellingen zie ik ook geen opties voor wit-balans (wel voor resolutie en kwaliteit). Het lijkt er op dat Google vindt dat dit alleen in nabewerking gedaan hoeft te worden?
http://www.androidpolice....-hiding-in-google-camera/
Presumably, wide angle mode would allow for actual 16:9 capture, while time lapse mode has strings for capture intervals all the way up to 24 hours. Advanced camera mode is less clear, but there are more strings related to more fine-tuned shooting, including white balance settings that were present in the old app.
komt wellicht in een update terug, geduld of terug naar de oude app dus

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:48
pafdaddy schreef op donderdag 17 april 2014 @ 22:29:
Ben onlangs overgestapt van iPhone 5 naar deze Nexus 5. Moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben. Mooi scherm, ligt lekker in de hand. Supersnel en stabiel. Batterijduur van iPhone was iets beter, maar bij de N5 nog altijd ruim voldoende om de dag door te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Prulleman schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 10:45:
[...]

http://www.androidpolice....-hiding-in-google-camera/

[...]

komt wellicht in een update terug, geduld of terug naar de oude app dus
Instellingen > geavanceerd > handmatige belichting aanzetten

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Aslanboy1905 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 11:20:
[...]

Instellingen > geavanceerd > handmatige belichting aanzetten
handmatige belichting is niet hetzelfde als witbalans...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:49
Prulleman schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 11:27:
[...]

Maar zoals gezegd komt dat terug + timer en andere nieuwere dingen.

Ik moet zeggen dat de design mij wel aanspreekt.

[ Voor 9% gewijzigd door Mizgala28 op 18-04-2014 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
  • Nu online
Prulleman schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 11:27:
[...]

Nee inderdaad, maar wat die handmatige belichting dan wel doet...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bravebart schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 12:39:
[...]

Nee inderdaad, maar wat die handmatige belichting dan wel doet...
Belichting = over/onderbelichten
Witbalans = kleurtemperatuur

Je witbalans wordt bijvoorbeeld anders bij lamplicht, omdat dat vaak gelig is. Hij zal ook je belichting aanpassen, met name het onderwerp buiten de lamp zelf omdat die anders te fel zal worden.

Overigens heb ik laatst iets uitgevonden (waarschijnlijk al bekend) maar je kunt ook foto's maken met bijvoorbeeld de volumeknop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:06

reiker

dan jij!

mhabossink schreef op donderdag 17 april 2014 @ 22:21:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik heb exact dezelfde instellingen als jij hebt. Het gekke is dat ik wel verbinding heb ik met 4G waar ik woon, maar op geen enkele andere plek in de stad of in Nederland.
Dat is natuurlijk wel vreemd! Net alsof je Nexus met maar één 4G mast een verbinding kan of wil houden?
Al een factory-reset geprobeerd neem ik aan? Hier met 4G van Hi ook geen enkel probleem. Nu wel op CM11, maar voorheen stock was ook alles prima.

edit:
Als je op een andere plek bent, wel eens geprobeerd om verbindingsinstellingen te forceren op 3G, en daarna weer op 4G te zetten?

[ Voor 10% gewijzigd door reiker op 18-04-2014 12:55 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
  • Nu online
J0YR1D3R schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 12:49:
[...]

Belichting = over/onderbelichten
Witbalans = kleurtemperatuur

Je witbalans wordt bijvoorbeeld anders bij lamplicht, omdat dat vaak gelig is. Hij zal ook je belichting aanpassen, met name het onderwerp buiten de lamp zelf omdat die anders te fel zal worden.

Overigens heb ik laatst iets uitgevonden (waarschijnlijk al bekend) maar je kunt ook foto's maken met bijvoorbeeld de volumeknop :)
Ja ik weet wat belichting is, maar ik bedoelde meer dat ik niet snap wat het effect van handmatige belichting aan-/uitzetten is, aangezien ik nergens een optie zie om dat dus ook handmatig te doen, wanneer je een foto neemt. Of kijk ik scheef?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bravebart schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 13:06:
[...]
Ja ik weet wat belichting is, maar ik bedoelde meer dat ik niet snap wat het effect van handmatige belichting aan-/uitzetten is, aangezien ik nergens een optie zie om dat dus ook handmatig te doen, wanneer je een foto neemt. Of kijk ik scheef?
Als je het aanzet kun je de belichting aanpassen. Anders is die optie er niet, zie hieronder voor de optie waar het wel aan staat:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14009460/Screenshot_2014-04-18-13-08-50.png
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14009460/Screenshot_2014-04-18-13-08-54.png

Wanneer handmatig belichting uit staat is die linker optie met +/- er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-10 18:17
Weet iemand of het plaatsen van een nieuwe achterkant genoeg is om het GPS probleem van de eerste batch op te lossen? Een papiertje werkt maar tijdelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
  • Nu online
J0YR1D3R schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 13:13:
[...]

Als je het aanzet kun je de belichting aanpassen. Anders is die optie er niet, zie hieronder voor de optie waar het wel aan staat:

[afbeelding]
[afbeelding]

Wanneer handmatig belichting uit staat is die linker optie met +/- er niet.
Ah stom van me, ik had HDR nog aan staan, vandaar dat de optie niet zichtbaar was :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhabossink
reiker schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 12:54:
[...]

Dat is natuurlijk wel vreemd! Net alsof je Nexus met maar één 4G mast een verbinding kan of wil houden?
Al een factory-reset geprobeerd neem ik aan? Hier met 4G van Hi ook geen enkel probleem. Nu wel op CM11, maar voorheen stock was ook alles prima.

edit:
Als je op een andere plek bent, wel eens geprobeerd om verbindingsinstellingen te forceren op 3G, en daarna weer op 4G te zetten?
Ik heb beide al geprobeerd en het heeft niet geholpen. Ik heb voor mijn gevoel alles al geprobeerd, maar er is niets dat werkte.

Ik weet dat hier een mast staat dat de 2,6 Ghz frequentie gebruikt. Zou het volgens jullie kunnen dat ik alleen verbinding kan maken met 2,6 Ghz masten en niet met 800 Mhz masten? Ik heb trouwens geen Amerikaanse variant van de nexus 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

mhabossink schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 13:45:
[...]

Ik heb beide al geprobeerd en het heeft niet geholpen. Ik heb voor mijn gevoel alles al geprobeerd, maar er is niets dat werkte.

Ik weet dat hier een mast staat dat de 2,6 Ghz frequentie gebruikt. Zou het volgens jullie kunnen dat ik alleen verbinding kan maken met 2,6 Ghz masten en niet met 800 Mhz masten? Ik heb trouwens geen Amerikaanse variant van de nexus 5.
Lijkt mij sterk, maar aan de andere kant zou het misschien kunnen dat de antenne in de Nexus voor de 800MHz stuk is? Heb je wellicht een ander toestel met 4G-ondersteuning om dit te testen?

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhabossink
reiker schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 13:49:
[...]

Lijkt mij sterk, maar aan de andere kant zou het misschien kunnen dat de antenne in de Nexus voor de 800MHz stuk is? Heb je wellicht een ander toestel met 4G-ondersteuning om dit te testen?
Helaas niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

Of iemand die je kent met een 4G-toestel, wellicht wat behulpzame tweakers in de buurt? Waar woon je (ongeveer)? Als het in de buurt van Groningen is mag je zo langskomen.

Loop anders even een Hi of KPN winkel binnen, daar hebben ze vast wel een demo-toestel om je mee te helpen.

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deputy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-01 15:16
corrado20vt schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 13:25:
Weet iemand of het plaatsen van een nieuwe achterkant genoeg is om het GPS probleem van de eerste batch op te lossen? Een papiertje werkt maar tijdelijk.
Dat zou ik ook wel willen weten inderdaad! Het papiertje werkte wel, maar na een tijdje wordt het toch weer minder.

DeputyNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhabossink
reiker schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 13:53:
[...]

Of iemand die je kent met een 4G-toestel, wellicht wat behulpzame tweakers in de buurt? Waar woon je (ongeveer)? Als het in de buurt van Groningen is mag je zo langskomen.

Loop anders even een Hi of KPN winkel binnen, daar hebben ze vast wel een demo-toestel om je mee te helpen.
Ik ben bij de Hi winkel naar binnen gelopen en heb daar een nieuwe simkaart gekregen. Bij de nieuwe simkaart had ik nog steeds hetzelfde probleem, dus heb hem maar retour gestuurd.

In ieder geval bedankt voor al jullie hulp/reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
corrado20vt schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 13:25:
Zelf had ik ook last van GPS problemen met een Nexus 5 uit de eerste batch. Laten repareren via de leverancier, daarna werkte het weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
Ik weet dat er in het menu van de Nexus 5 stond batterij besparing. Waar staat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Ik heb een heel raar probleem. Ik probeer mijn Nexus 5 nu te rooten met CF-Auto-root voor de Nexus 5, alles gaat goed, totdat ik een willekeurige toets in moet drukken. Daarna gebeurt er niks. Iemand een idee wat er mis gaat? Of moet ik gewoon langer wachten? (ik wacht nu ongeveer 10 minuten)
ik voel me wel een beetje een noob nu.. :(

[ Voor 16% gewijzigd door peakrever op 18-04-2014 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Arthur-M. schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 19:51:
Ik heb een heel raar probleem. Ik probeer mijn Nexus 5 nu te rooten met CF-Auto-root voor de Nexus 5, alles gaat goed, totdat ik een willekeurige toets in moet drukken. Daarna gebeurt er niks. Iemand een idee wat er mis gaat? Of moet ik gewoon langer wachten? (ik wacht nu ongeveer 10 minuten)
ik voel me wel een beetje een noob nu.. :(
Hier heeft iemand hetzelfde probleem, lees deze en de volgende pagina eens door. Heeft waarschijnlijk te maken met je drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
contrast schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 20:11:
[...]

Hier heeft iemand hetzelfde probleem, lees deze en de volgende pagina eens door. Heeft waarschijnlijk te maken met je drivers.
Bedankt voor de link, ik ga het nu doorlezen.

Edit: Ik kan nergens de drivers updaten.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UI6xnfx.png

Wat wel opvalt, is dat wanneer ik de Nexus in de fastboot mode zet, mijn VM en mijn Mac hem niet meer herkennen. Misschien heeft dit er iets mee te maken? De PC heb ik al opnieuw opgestart, en de Nexus connect ik met de computer wanneer hij in de fastboot zit.

[ Voor 30% gewijzigd door peakrever op 18-04-2014 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
PDAnet drivers geïnstalleerd? Telefoon in ontwikkelaarsmode?

Na dagje gespeeld te hebben met de Nexus kan ik niet anders concluderen dat een Chinees toestel hier bij lange na niet aan kan tippen. Ben er erg content mee. :D

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Telefoon staat in ontwikkelaarsmode. Ik ga nu de PDAnet drivers installeren.

Edit: Niks werkt. Als ik de telefoon in fastboot modus zet herkent mijn PC hem gewoon niet meer. USB debugging staat aan. :( :(

[ Voor 46% gewijzigd door peakrever op 18-04-2014 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:13
Arthur-M. schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 21:24:
Telefoon staat in ontwikkelaarsmode. Ik ga nu de PDAnet drivers installeren.

Edit: Niks werkt. Als ik de telefoon in fastboot modus zet herkent mijn PC hem gewoon niet meer. USB debugging staat aan. :( :(
Dit zijn de meest gebruikte drivers voor de nexus 5, ze gebruiken deze ook vaak bij toolkits en werken prima. Wel even de oude drivers eraf halen.
http://forum.xda-develope...-universal-naked-t2513339

[ Voor 3% gewijzigd door Barfman op 18-04-2014 21:33 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
;( ;( ;( niks werkt... Kan het er mee te maken hebben dat ik root via een VM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Die kans is aanwezig. Hier was het met 1 minuut gepiept op een Windows 7 installatie. :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Quad schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 22:03:
Die kans is aanwezig. Hier was het met 1 minuut gepiept op een Windows 7 installatie. :)
Bedankt, hier kan ik iets mee. Dan ga ik het morgen maar proberen bij een vriend van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
  • Nu online
Hebben trouwens meer mensen het probleem dat als je even Location aanzet, voor bijvoorbeeld Maps, en je zet hem weer uit dat dan GPS constant aanblijft volgens de battery details? Is nogal een battery drain lijkt me :{

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Niet online
pafdaddy schreef op donderdag 17 april 2014 @ 22:33:
[...]

Haha nou ik zal het laten weten als die binnen is hoor.
Gisteren binnen gekomen en mijn indruk na een middag spelen is positief. Geen problemen met het toestel kunnen ontdekken en wat is die snel zeg!

Display is geen amoled (kwam van Note 1 af) en dat zie je wel, maar toch zou ik het niet slechter willen noemen, wellicht zelfs beter maar i.i.g. anders. Voordeel is dat ik met amoled altijd bedacht was op inbranden en dus b.v. geen achtergrond ingesteld had. Nu ben ik daar niet meer ongerust over.

Ik heb de LG QuickCover erbij gekocht maar weet niet of ik deze houd. Hij is wel erg mooi en dat het toestel in en uit slaap gaat bij het sluiten en openen van de cover vind ik fantastisch, maar goedkoop is die niet. Heb gezocht naar een alternatief waarbij het toestel ook automatisch in en uit de slaapstand gaat maar deze niet kunnen vinden. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
Ik heb de Nexus 5, maar waar staat batterij zuinig? In het menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Niet online
wilke77 schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 09:39:
Ik heb de Nexus 5, maar waar staat batterij zuinig? In het menu?
Dat vroeg je gisteren ook. Zelf niet kunnen ontdekken, behalve bij je instellingen->locatie->modus. Bedoel je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Bravebart schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 00:45:
Hebben trouwens meer mensen het probleem dat als je even Location aanzet, voor bijvoorbeeld Maps, en je zet hem weer uit dat dan GPS constant aanblijft volgens de battery details? Is nogal een battery drain lijkt me :{
Ik heb ook al sinds de launch last van deze bug. Erg vervelend, gelukkig kan een reboot het oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
pafdaddy schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 09:55:
[...]

Dat vroeg je gisteren ook. Zelf niet kunnen ontdekken, behalve bij je instellingen->locatie->modus. Bedoel je dat?
Bedankt voor reageren, ik heb het nu toch gevonden. Batterij zuinig wanneer wifi aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Niet online
wilke77 schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 10:05:
[...]

Bedankt voor reageren, ik heb het nu toch gevonden. Batterij zuinig wanneer wifi aan is.
Wifi-optimalisatie aanvinken bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
  • Nu online
Richh schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 10:02:
[...]

Ik heb ook al sinds de launch last van deze bug. Erg vervelend, gelukkig kan een reboot het oplossen.
True, maar ik vind het maar een halve oplossing, dat je dat steeds in de gaten moet houden :P

Specs

Pagina: 1 ... 59 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.