[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.230 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-RS
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-10 22:53
Prulleman schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 20:16:
[...]

Over wat voor back-up heb je het? Titanium (root) kan 100% volledig, helium via pc geloof ik ook.
Ik bedoelde de gewone backup vanuit android zelf, kan me herinneren dat ik daar de vorige keer niet zo bijster enthousiast over was.

Maar ik heb het probleem inmiddels gevonden. Ik had een tijdje terug de app Nils geïnstalleerd, voor berichtgeving op je lock scherm. Dat gebruikte ik al niet meer omdat ik het niet optimaal vond werken. Maar daar zaten wellicht nog wat foutieve instellingen in die hem op de achtergrond wakker hielden. App verwijderd, en het werkt weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:49
S-RS schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 11:13:
[...]

Ik bedoelde de gewone backup vanuit android zelf, kan me herinneren dat ik daar de vorige keer niet zo bijster enthousiast over was.

Maar ik heb het probleem inmiddels gevonden. Ik had een tijdje terug de app Nils geïnstalleerd, voor berichtgeving op je lock scherm. Dat gebruikte ik al niet meer omdat ik het niet optimaal vond werken. Maar daar zaten wellicht nog wat foutieve instellingen in die hem op de achtergrond wakker hielden. App verwijderd, en het werkt weer :)
Titanium Backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-10 17:18

MadMan

What the....

Prulleman schreef op donderdag 03 april 2014 @ 09:08:
stervende pixels? ik heb het probleem nog niet eerder gezien, maar dit lijkt toch echt op stof op de sensor (of lens)
Jup, zoals ik zei is dit een welbekend probleem bij de xperia z. Stof op de lens is meestal ook een stuk waziger. Als ik die foto zo bekijk is het een combi.
Ik heb het nog nooit gezien bij een nexus trouwens, maar dat wil niet zeggen dat het onmogelijk is natuurlijk. Ik zou zeggen, gevalletje RMA.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Bucket
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 11:19
Beste tweakers, mijn nexus is vandaag na twee weken spontaan kapot gegaan. Het lijkt alsof er barsten in het scherm zitten, echter het glas aan de voorkant en de behuizing zijn in 'mint' condition. Wat zou het probleem kunnen zijn en zou het repareren hiervan onder de garantie vallen? (ik ben student en de telefoon op laten sturen naar dynafix kost me sowieso 50 euro als het buiten de garantie valt en hij niet word gerepareerd)

Ik wil een plaatje, maar het mag niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Cpt.Bucket schreef op zondag 06 april 2014 @ 16:54:
Beste tweakers, mijn nexus is vandaag na twee weken spontaan kapot gegaan. Het lijkt alsof er barsten in het scherm zitten, echter het glas aan de voorkant en de behuizing zijn in 'mint' condition. Wat zou het probleem kunnen zijn en zou het repareren hiervan onder de garantie vallen? (ik ben student en de telefoon op laten sturen naar dynafix kost me sowieso 50 euro als het buiten de garantie valt en hij niet word gerepareerd)
Dit mag niet gebeuren na twee weken. Ik zou niet direct contact opnemen met Dynafix, maar eerst met de winkel waar je de N5 hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Bucket
contrast schreef op zondag 06 april 2014 @ 17:17:
[...]

Dit mag niet gebeuren na twee weken. Ik zou niet direct contact opnemen met Dynafix, maar eerst met de winkel waar je de N5 hebt gekocht.
Ja ik heb contact opgenomen met belsimpel.nl en dit is wat ze me voorlegden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Cpt.Bucket schreef op zondag 06 april 2014 @ 17:18:
[...]

Ja ik heb contact opgenomen met belsimpel.nl en dit is wat ze me voorlegden
Jij hebt je product gekocht bij Belsimpel.nl, de verkoper van het product. Het volgende staat op de website van ConsuWijzer

De verkoper mag u niet naar de fabrikant van het product sturen. Hij moet het probleem oplossen of de fabrikant inschakelen voor u. Kiest u er zelf voor om naar de fabrikant te gaan? Dan kunt u dat het beste ook aan de verkoper vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Bucket
contrast schreef op zondag 06 april 2014 @ 17:47:
[...]

Jij hebt je product gekocht bij Belsimpel.nl, de verkoper van het product. Het volgende staat op de website van ConsuWijzer

De verkoper mag u niet naar de fabrikant van het product sturen. Hij moet het probleem oplossen of de fabrikant inschakelen voor u. Kiest u er zelf voor om naar de fabrikant te gaan? Dan kunt u dat het beste ook aan de verkoper vertellen.
Sorry ik heb het niet duidelijk uitgelegd, zij regelen het inderdaad voor mij door hem naar dynafix of de fabrikant te sturen. Waar het me meer om gaat is wat voor een soort defect het is en of dat binnen de garantie valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:51
Weet iemand toevallig of er een mogelijkheid is om het notificatielampje sneller te laten knipperen wanneer er een ongelezen bericht is? Ik vind het nu eigenlijk een beetje te langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Cpt.Bucket schreef op zondag 06 april 2014 @ 18:15:
[...]

Sorry ik heb het niet duidelijk uitgelegd, zij regelen het inderdaad voor mij door hem naar dynafix of de fabrikant te sturen. Waar het me meer om gaat is wat voor een soort defect het is en of dat binnen de garantie valt.
De verkoper moet bewijzen dat het defect is veroorzaakt door jou. Anders wordt het gewoon binnen garantie gerepareerd. Lees ook het volgende stuk op de website van de consumentenbond.
Belecthor schreef op zondag 06 april 2014 @ 18:19:
Weet iemand toevallig of er een mogelijkheid is om het notificatielampje sneller te laten knipperen wanneer er een ongelezen bericht is? Ik vind het nu eigenlijk een beetje te langzaam.
Kan geregeld worden met Light Flow Lite - LED Control

[ Voor 27% gewijzigd door contrast op 06-04-2014 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
contrast schreef op zondag 06 april 2014 @ 18:39:
[...]

De verkoper moet bewijzen dat het defect is veroorzaakt door jou. Anders wordt het gewoon binnen garantie gerepareerd. Lees ook het volgende stuk op de website van de consumentenbond.

[...]

Kan geregeld worden met Light Flow Lite - LED Control
Het lukt mij niet om dat goed te laten werken. Soms knippert het lampje niet, soms wel. Geen pijl op te trekken. Ook met light manager geprobeerd, die deed het wel, maar toen wilde het lampje niet meer stoppen (zelfs niet na de mail te hebben gelezen). Alleen een restart hielp toen. Enig idee hoe ik het toch aan de praat kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Orian schreef op zondag 06 april 2014 @ 19:11:
[...]

Het lukt mij niet om dat goed te laten werken. Soms knippert het lampje niet, soms wel. Geen pijl op te trekken. Ook met light manager geprobeerd, die deed het wel, maar toen wilde het lampje niet meer stoppen (zelfs niet na de mail te hebben gelezen). Alleen een restart hielp toen. Enig idee hoe ik het toch aan de praat kan krijgen?
Mijn N5 is geroot en de app werkt perfect. Heb je de app ook toegang gegeven in menu > accessibility > services ?

Gebruik zelf de betaalde versie voor de duidelijkheid.

[ Voor 4% gewijzigd door contrast op 06-04-2014 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
contrast schreef op zondag 06 april 2014 @ 19:25:
[...]

Mijn N5 is geroot en de app werkt perfect. Heb je de app ook toegang gegeven in menu > accessibility > services ?

Gebruik zelf de betaalde versie voor de duidelijkheid.
Bedankt voor je reactie. Ik heb al achterhaald wat het (waarschijnlijk) is. Adblock plus zorgde ervoor dat het syncen met gmail zeer erg vertraagd was. Hierdoor kwamen ze vaak pas binnen zodra ik het scherm aanzette. En zodra het scherm aanstaat werkt de led niet op de nexus 5. Hierdoor leek het dus alsof hij niet knipperde, maar de mail kwam gewoon pas binnen toen het scherm aanstond 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Orian schreef op zondag 06 april 2014 @ 20:05:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik heb al achterhaald wat het (waarschijnlijk) is. Adblock plus zorgde ervoor dat het syncen met gmail zeer erg vertraagd was. Hierdoor kwamen ze vaak pas binnen zodra ik het scherm aanzette. En zodra het scherm aanstaat werkt de led niet op de nexus 5. Hierdoor leek het dus alsof hij niet knipperde, maar de mail kwam gewoon pas binnen toen het scherm aanstond 8)7 .
Dat zou goed de oorzaak kunnen zijn. Wat ook mogelijk is dat de push niet meer goed werkt bij Gmail. Als je root hebt, zou je eens naar Push Notifications Fixer kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:37
Gister ging de Nexus ineens helemaal op "zwart".
De telefoon reageerde in het geheel niet meer.
Na enige minuten was het weer goed.
Iemand eenzelfde ervaring ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
MAB The Frisian schreef op zondag 06 april 2014 @ 23:19:
Gister ging de Nexus ineens helemaal op "zwart".
De telefoon reageerde in het geheel niet meer.
Na enige minuten was het weer goed.
Iemand eenzelfde ervaring ?
Yep, had ik een tijdje geleden ook last van. Ik denk dat Android dan vastloopt, ik had het op m'n vorige telefoon ook wel eens, maar de batterij er even in en uit halen verhielp het toentertijd. Helaas is dat bij de Nexus 5 iets lastiger, dus zal je moeten wachten :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:48
of je houd de powerknop > 10 seconden ingedrukt...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter64
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10 08:43
Prulleman schreef op maandag 07 april 2014 @ 10:18:
^ dit idd. Dit geldt in het algemeen voor androids waar je niet bij de batterij kan. Als je de powerknop >10 seconden ingedrukt houdt, start de telefoon opnieuw op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-09 23:39
Cpt.Bucket schreef op zondag 06 april 2014 @ 18:15:
[...]

Naar aanleiding van je verhaal denk ik dat het een gebroken LCD is geweest, heb ik zelf ook last van gehad. Mijn glass protector en het glas zelf waren heel, maar het LCD gebroken. Dit kwam omdat er teveel druk op het scherm heeft gestaan. (Hij werd de bank ingedrukt 8)7 )

Hoe klantvriendelijk belsimpel (heb ik hem ook vandaan) ook moet zijn, ik heb het allemaal zelf geregeld. Naar een shop gegaan waar ze hem maakten waar ik bij stond en de factuur opgestuurd naar de inboedelverzekering. Dan weet ik zeker dat ik niet voor onvoorziene kosten zou komen te staan + duurt minder lang dan opsturen.

[ Voor 0% gewijzigd door DaLucovic op 07-04-2014 11:27 . Reden: Spelfout ]

Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Prulleman schreef op maandag 07 april 2014 @ 10:18:
Ah oke, dat wist ik niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Mmmm. sinds een paar dagen (na een herstart) is mijn GPS erg brak.. tips?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Cyberpope schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:18:
Mmmm. sinds een paar dagen (na een herstart) is mijn GPS erg brak.. tips?
Binnen of buiten? Heb je root? Wanneer heb je de telefoon aangeschaft? Ooit laten vallen?

Zelf heb ik ook de N5 gehad vanaf de release, en mijn ervaring met N5 uit de eerste batch is dat de gps na een tijdje slecht wordt.

[ Voor 21% gewijzigd door contrast op 07-04-2014 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 08:53
Wat is na een tijd en wat zou de reden zijn, heb ook een 1e batch 32GB N5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
wvkreg schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:48:
Wat is na een tijd en wat zou de reden zijn, heb ook een 1e batch 32GB N5.
Het ging mij om de eerste batch 16GB modellen. Bij mij werd de gps na ongeveer twee maanden steeds slechter en slechter. Het blijkt dat de aansluiting van de gps module op de moederbord niet al te lekker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-10 21:15
Aangezien ik (nog) niet in het bezit ben van de Nexus 5 heb ik dan ook dit topic niet gevolgd. En ik weet dus ook niet of mijn vraag dan al eens is voorbij is gekomen. Heb wel gezocht en ik kwam tot de conclusie dat zowel in de Tweakers review als in dit forum nog niet echt positieve reacties kwamen.

Echter werd er in de review en op het forum gezegd dat Google werkt aan een fix waarbij de camera is verbeterd. Is er op dit moment deze fix al uitgekomen of is hier een datum voor bekend?

Het gaat om het filmpje in reviews: Google Nexus 5: toptelefoon met scherpe prijs

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Trezzahn schreef op maandag 07 april 2014 @ 14:04:
Aangezien ik (nog) niet in het bezit ben van de Nexus 5 heb ik dan ook dit topic niet gevolgd. En ik weet dus ook niet of mijn vraag dan al eens is voorbij is gekomen. Heb wel gezocht en ik kwam tot de conclusie dat zowel in de Tweakers review als in dit forum nog niet echt positieve reacties kwamen.

Echter werd er in de review en op het forum gezegd dat Google werkt aan een fix waarbij de camera is verbeterd. Is er op dit moment deze fix al uitgekomen of is hier een datum voor bekend?

Het gaat om het filmpje in reviews: Google Nexus 5: toptelefoon met scherpe prijs

Alvast bedankt!
Is er al een tijdje, zie: nieuws: Google rolt camera-update Nexus 5 uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:12
contrast schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:53:
[...]

Het ging mij om de eerste batch 16GB modellen. Bij mij werd de gps na ongeveer twee maanden steeds slechter en slechter. Het blijkt dat de aansluiting van de gps module op de moederbord niet al te lekker is.
Heeft niets met de eerste batch te maken, je hebt gewoon pech gehad. Heb zelf ook al 5 maanden de eerste batch, en alles werkt nog steeds top.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Barfman schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:58:
[...]

Heeft niets met de eerste batch te maken, je hebt gewoon pech gehad. Heb zelf ook al 5 maanden de eerste batch, en alles werkt nog steeds top.
Als ik zo de klachten in dit topic en op XDA lees over de eerste batch telefoons, lijkt het er meer op dat jij geluk hebt gehad. Zelfs de winkel waar ik mijn N5 heb gekocht geeft aan dat er problemen zijn in de eerste batch telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomvanschayk
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:18
Bij mij is vorige week de trilfunctie gesneuveld. Ondertussen opgestuurd naar Coolblue. Iemand enige ervaring met hoe lang het mogelijk duurt voordat deze terug is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-10 19:44
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~keirs001/n5.jpg
Mijn scherm wordt niet onder garantie vervangen, want:
Er heeft een val of een stoot plaatsgevonden, of er is sprake geweest van een druk/beknelling of verkeerd gebruik (forceren) waarbij de grenzen van normaal gebruik duidelijk zijn overschreden. Dit wil zeggen dat er zonder enige twijfel door een externe oorzaak schade is ontstaan aan dit product. Dit soort schades zijn uitdrukkelijk van garantie uitgesloten.
Op de foto die teleplan gemaakt heeft zijn er inderdaad ook hapjes te zien in de plastic rand, maar dit komt echt niet doordat hij gevallen zou zijn. Sterker nog ze waren mij niet eens opgevallen.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~keirs001/n52.jpg

Ik ga nog is in gesprek bij de Mediamarkt hierover, zodra ik de telefoon kan ophalen.
Wat ik mij echter afvraag: wat is de definitie van "normaal gebruik"?
Zijn er richtlijnen die beschrijven hoe je een telefoon "normaal" moet gebruiken? Het is zo voor de fabrikant wel erg makkelijk om te zeggen dat als er ook maar iets van een krasje is, helaas, niet goed gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Tomvanschayk schreef op maandag 07 april 2014 @ 19:25:
Bij mij is vorige week de trilfunctie gesneuveld. Ondertussen opgestuurd naar Coolblue. Iemand enige ervaring met hoe lang het mogelijk duurt voordat deze terug is?
Gemiddeld twee weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomvanschayk
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:18
OW dat valt nog mee. Ik gebruik nu uit noodzaak de oude Xperia pro van mijn vriendin en dat is afzien kan ik je vertellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

contrast schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:22:
[...]

Binnen of buiten? Heb je root? Wanneer heb je de telefoon aangeschaft? Ooit laten vallen?
Buiten.. binnen heb ik de GPS nooit gebruikt... kan de weg in mijn huis wel vinden :)
Nee, nooit laten vallen
En de telefoon is van december 2013, 312 batch geloof ik.
Zelf heb ik ook de N5 gehad vanaf de release, en mijn ervaring met N5 uit de eerste batch is dat de gps na een tijdje slecht wordt.
Is nu in 1 keer een stukje minder..

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deputy
  • Laatst online: 04-01 15:16
bij mij doet de gps het in test applicaties goed, maar in google maps krijg ik bijna nooit een echt fix (hou altijd een grote ring om de positie heen). Heel vervelend en heb geen idee hoe ik het oplos.

DeputyNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar dagen nexus 5 zwart 32gb 402k batch. Alles is prima maar de power knop wibbelt...ik weet niet of dat normaal is (volgens mij niet) en of ik een RMA moet aanvragen van google play store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:32

Snippertje

Light up your life

Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 11:35:
Ik heb sinds een paar dagen nexus 5 zwart 32gb 402k batch. Alles is prima maar de power knop wibbelt...ik weet niet of dat normaal is (volgens mij niet) en of ik een RMA moet aanvragen van google play store.
Ik heb ook een week een Nexus 5 32GB rood en de powerknop wiebelt ook een beetje. Vind het echter niet storend.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga vandaag nog even naar saturn checken of hun show model het ook heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Was me nog niet opgevallen, maar die van mij wiebelt ook (rood, recent). Echter geen last van aangezien die altijd in een bumpercase zit. Overigens wiebelen de volumeknoppen weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad bij mij zitten de volume buttons prima alleen power knop doet dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

bij mij zit de powerbutton ook wat los, aangezien ik er altijd een stevige bumper omheen heb maakt het me niets uit. Volgens mij is het vrij normaal. Ik heb een 32Gb uit een 4nogwat serie.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Eerste batch; power button zit hier ook los. Je hoort hem ook rammelen als je de telefoon heen en weer schudt. Daar kan ik me af en toe nog wel aan storen, maar om daarvoor de telefoon op te gaan sturen...

Iemand die dat al heeft gedaan en een 'goed' of gerepareerd model terug heeft gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik ben nu in saturn en die van mij wibbelt veel erger dan hun show model...ik denk dat ik hem ga opsturen voor ruil. Ik wil niet dat ie ooit eruit valt of niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:49

The Wizard

Moderator Mobile
Eruit vallen kan nooit, de power en volume knoppen zijn gewoon losse knoppen die in de behuizing zitten, zoek maar eens een teardown op.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:38
Heb mijn nexus 5 sinds gister, power knop wiebelt heel klein beetje maar is totaal niet storend, hoort gewoon zo lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals al vaker wordt gezegd hier: meestal komen degenen waar iets fout is aan de telefoon hier om naar oplossingen te vragen, waardoor er nogal snel geconcludeerd wordt door buitenstaanders dat er alleen maar geklaagd wordt over de Nexus 5. Hierbij dan een positieve noot:

Al sinds eind januari een Nexus 5, en er wiebelt geen 1 knopje, hij is bloedje snel, hij schiet prachtige plaatjes en hij is 1 keer vol op het scherm gevallen dat toen barste, waarna ik hem op stuurde naar TouchFix (AANRADER!) en hem 2 dagen later terug had (gedeclareerd via de inboedelverzekering), perfect in nieuwstaat gerepareerd. Hierna de LG Quickcover eromheen gedaan; even wennen (nog nooit een cover of hoesje gebruikt...), maar een geweldige cover (zeker omdat hij op lockscreen springt als je de 'flap' open doet; geweldige meerwaarde). Het is een monster van een telefoon en ik ben steeds blijer dat ik niet voor een Samsung of HTC of weer een Sony gekozen heb. Misschien na deze weer, maar dat gaat nog wel even duren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het helemaal met je eens! Het is een geweldig toestel enigste wat ik heb is met dat knopje die losser zit dan bij andere...maar voor de rest, hij heeft geen concurrentie er is geen mooier en sneller smartphone op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
Nog maar een positief verhaal dan: beste telefoon die ik had kunnen kopen. Alles werkt perfect. De power button rammelt hier ook wat (maar dat is normaal met deze telefoon). Ook zijn er geen verschillende batches, alle verschillende nummers zijn dezelfde telefoon. Ik heb een hoesje eromheen dus de powerbutton merk ik niet meer, mocht je dat niet willen kan je een papiertje tussen je powerbutton stoppen zodat hij niet meer rammelt.

Top telefoon die echt super snel is, prachtig scherm, goede batterijduur etc. etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
nou om ook maar eens de positivo uit te hangen; de Nexus 5 is zonder overdrijven het beste toestel wat ik ooit gehad heb. Hiervoor had ik een Samsung Galaxy S3, die beviel me ook goed, behalve de bloatware. Toen ik eenmaal vanilla Android gewend was door m'n Nexus 7 Tablet (die nu overigens gerepareerd wordt door ASUS) wou ik geen telefoon meer met een schil daar overheen. De Nexus 5 haalt echt het beste uit de meest recente Android versie; de animaties zijn smooth, het scherm is haarscherp, de telefoon doet alles zonder te haperen, het is een mooi apparaat om te zien, de batterijduur is verbazingwekkend goed en ga zo maar door.

Dan nog wel één klein vraagje, kent iemand ook goede wekker apps? Die vond ik namelijk wel weer fijner op m'n Samsung; die kon je instellen zodat ie 3 minuten voor tijd al heel zacht begon en had super wek toontjes, als iemand nog een goede kent hou ik me aanbevolen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Nedra schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 19:00:
nou om ook maar eens de positivo uit te hangen; de Nexus 5 is zonder overdrijven het beste toestel wat ik ooit gehad heb. Hiervoor had ik een Samsung Galaxy S3, die beviel me ook goed, behalve de bloatware. Toen ik eenmaal vanilla Android gewend was door m'n Nexus 7 Tablet (die nu overigens gerepareerd wordt door ASUS) wou ik geen telefoon meer met een schil daar overheen. De Nexus 5 haalt echt het beste uit de meest recente Android versie; de animaties zijn smooth, het scherm is haarscherp, de telefoon doet alles zonder te haperen, het is een mooi apparaat om te zien, de batterijduur is verbazingwekkend goed en ga zo maar door.

Dan nog wel één klein vraagje, kent iemand ook goede wekker apps? Die vond ik namelijk wel weer fijner op m'n Samsung; die kon je instellen zodat ie 3 minuten voor tijd al heel zacht begon en had super wek toontjes, als iemand nog een goede kent hou ik me aanbevolen :).
Je kunt natuurlijk het toontje gewoon als mp3 in een andere (desnoods de standaard) wekker gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Freakster86 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 13:15:
Eerste batch; power button zit hier ook los. Je hoort hem ook rammelen als je de telefoon heen en weer schudt. Daar kan ik me af en toe nog wel aan storen, maar om daarvoor de telefoon op te gaan sturen...

Iemand die dat al heeft gedaan en een 'goed' of gerepareerd model terug heeft gekregen?
Zelf ook opgestuurd en de reparatie was goed gedaan. Had geen last meer van wiebelende knopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
Nedra schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 19:00:
De standaard wek tonen zijn inderdaad niet zo fijn. Ik gebruik al een tijdje deze en vind hem super! Google Play: Timely - Wekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
disweb schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 19:41:
[...]

De standaard wek tonen zijn inderdaad niet zo fijn. Ik gebruik al een tijdje deze en vind hem super! Google Play: Timely - Wekker
Precies wat ik zocht, thanks!! Er zijn zoveel wekker apps die er niet helemaal betrouwbaar uit zien maar deze is super smooth :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 20:15

icecreamfarmer

en het is

deputy schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 10:12:
bij mij doet de gps het in test applicaties goed, maar in google maps krijg ik bijna nooit een echt fix (hou altijd een grote ring om de positie heen). Heel vervelend en heb geen idee hoe ik het oplos.
Dit heb ik ook, sterker nog zonder gps testop te starten om een eerste fix te krijgen krijg ik in maps vaak geen fix.

Voor mijn gevoel werkte de gps van mijn one s vele malen beter en kreeg ik ook binnen een fix.
De antenne lijkt zwakker te zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door icecreamfarmer op 09-04-2014 08:55 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deputy
  • Laatst online: 04-01 15:16
icecreamfarmer schreef op woensdag 09 april 2014 @ 08:50:
[...]

Dit heb ik ook, sterker nog zonder gps testop te starten om een eerste fix te krijgen krijg ik in maps vaak geen fix.

Voor mijn gevoel werkte de gps van mijn one s vele malen beter en kreeg ik ook binnen een fix.
De antenne lijkt zwakker te zijn.
Het gekke is dat het in Waze direct goed werkt. Ik weet niet of het aan de GPS in de Nexus ligt, of aan Google Maps of aan beide :-/

DeputyNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-10 08:27
Als ik mijn 4S nou verruil voor deze Nexus, ga ik er dan flink op vooruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCSO
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:27
AnotherFruitcake schreef op woensdag 09 april 2014 @ 17:20:
Als ik mijn 4S nou verruil voor deze Nexus, ga ik er dan flink op vooruit?
Persoonlijk denk ik dat je er erg op vooruit gaat. De nexus is echt merkbaar sneller in gebruik. Met browsen, wisselen tussen Apps en dergelijke is de Nexus echt veel sneller.En altijd de nieuwste updates van Android waardoor je altijd "up to date" bent :).
Wel moet voor jezelf uit maken of je Android prettig vindt werken. IOS is namelijk echt anders. En ander puntje is dat je van 3,5 inch naar 5 inch gaat ;). De een ( ik bijvoorbeeld ) vindt de grote geen probleem en een ander wel.

[ Voor 10% gewijzigd door PCSO op 09-04-2014 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Je kan het 'cleane' smooth gevoel van iOS een beetje vergelijken met de Nexus apparaten met alleen maar voordelen t.o.v. iOS...
Zoals zelf customizen, geen gedoe met muziek e.d. zoals iTunes.

Snelheid van de Nexus 5 is heerlijk.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 01-10 20:15

icecreamfarmer

en het is

deputy schreef op woensdag 09 april 2014 @ 10:41:
[...]

Het gekke is dat het in Waze direct goed werkt. Ik weet niet of het aan de GPS in de Nexus ligt, of aan Google Maps of aan beide :-/
Is dat waze trouwens iets? Heb er vaker van gehoord maar nooit gebruikt.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag ewn nieuwe gekregen omdat bij de eerst power knop los zat en....hij is perfect! Het lag dus alleen aan die van mij, maar het is nu wel weer goed :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parklife
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:33
bedankt nog voor de tips... helaas werkte echt niks...

telefoon teruggestuurd naar de leverancier, deze heeft hem laten repareren bij dynafix.
(lg repair center?)

binnen 19 dagen terug, en alles valt binnen de garantie.

mainboard vervangen.

al met al is alles netjes gelopen en ik ben weer blij..
Parklife schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 09:55:
Hmm,, baal,...

al een tijdje heb ik de Nexus 5 en ben hier erg blij mee,..

nu liep vanochtend het toestel vast,.. maar krijg hem nu niet meer opgestart! er blijft op het scherm staan: google..

opstarten in recovery mode resulteert in hetzelfde,..

Parklife

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Iemand die weet of het mogelijk is om google+ uit te schakelen via de opties, maar nog wel de app 'foto's' te gebruiken? Op het moment zorgt uitschakelen van google+ er namelijk voor dat ook foto's uitgeschakeld wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-10 10:10
Orian schreef op donderdag 10 april 2014 @ 15:48:
Iemand die weet of het mogelijk is om google+ uit te schakelen via de opties, maar nog wel de app 'foto's' te gebruiken? Op het moment zorgt uitschakelen van google+ er namelijk voor dat ook foto's uitgeschakeld wordt...
Waarom schakel je G+ uit dan? Ik gebruik het zelf niet, maar heb het ook niet uitgeschakeld om dezelfde reden :P

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Maardiweb schreef op donderdag 10 april 2014 @ 15:58:
[...]

Waarom schakel je G+ uit dan? Ik gebruik het zelf niet, maar heb het ook niet uitgeschakeld om dezelfde reden :P
Het staat zo stom in mijn app drawer vind ik :p. En hij zeurt steeds om updates dan, of je moet hem updaten, wat weer extra geheugen kost. Vandaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heeft de Photos app features die je nodig hebt/wilt? Anders gooi je het er toch uit (met Google+) en installeer je de AOSP-variant?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RA7
  • Laatst online: 28-09 23:14

RA7

Heb de Nexus 5, 32 GB, nu een kleine maand. En hij bevalt prima. Hiervoor had ik de HTC ONE X, (van tweakers :) )
Hij is super snel, en een mooi scherm. Heb sinds een week geroot en bootloader unlocked en draai nu Cyanogen ROM. Draait als een tiet en gebruikt minder geheugen. Al met al een top toestel.
Heb m via Belsimpel, en betaal E30 p/m..prima deal. 90 belminuten, onbeperkt SMS en 1GB data.

We are all accidents waiting to happen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LFA
  • Laatst online: 03-07 13:40

LFA

Ik heb sinds 3 maandjes een Nexus 5 en kom er nu achter dat het scherm gebogen is over de diagonaal. De rechterboven- en linkeronderhoek staan zeg maar 'omhoog'. Het is me eigenlijk nooit opgevallen dus ik weet niet of het altijd al zo geweest is.

Zijn er meer mensen met dit probleem? Ik ben bang dat dit in de toekomst voor echte problemen kan gaan zorgen (gebroken scherm, moederbord kapot). Ik hoop alleen wel dat dit dan binnen de garantie valt, wat denken jullie hiervan, zou dit binnen de garantie vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
als je op XDA gaat kijken naar reviews van tempered glass screen protectors lees je vaak dat ze niet overal goed hechten, omdat het scherm niet 100% vlak is. Het komt dus vaker voor bij de N5.

Als de kromming sterk is, kan het zijn dat er (te)veel spanning op het scherm staat, waardoor het ook eerder (spontaan) kan breken.

Wellicht goed om er ergens melding van te maken. dan maak je misschien meer kans als je met een spontane barst komt te zitten.. of ze er nu onder garantie iets aan doen... geen idee, dat weet alleen LG

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpstairs
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-11-2024
Ik wil toch even inhaken aan dit topic.

Ik heb ook sinds kort de Nexus 5 en heb ook het gegevensroaming probleem :( . Ik moet roaming aanzetten op het Telfort netwerk om een internetverbindding te hebben zonder WiFi. Bij mijn Galaxy Nexus hoefde dat niet. Daar zag ik ook direct de snelheid van de verbinding. Erg handig omdat ik graag naar 4G wil overstappen.

Wie van jullie heeft ook Telfort maar hoeft geen gegevensroaming aan te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
jpstairs schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 10:24:
Ik wil toch even inhaken aan dit topic.

Ik heb ook sinds kort de Nexus 5 en heb ook het gegevensroaming probleem :( . Ik moet roaming aanzetten op het Telfort netwerk om een internetverbindding te hebben zonder WiFi. Bij mijn Galaxy Nexus hoefde dat niet. Daar zag ik ook direct de snelheid van de verbinding. Erg handig omdat ik graag naar 4G wil overstappen.

Wie van jullie heeft ook Telfort maar hoeft geen gegevensroaming aan te zetten?
draaide je stock op je GN? volgens mij is de optie national roaming iets van Cyanogen (en veel ander custom roms)

als je root hebt zou je een xposed module kunnen proberen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2420249

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpstairs
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-11-2024
Prulleman schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 10:28:
[...]

draaide je stock op je GN? volgens mij is de optie national roaming iets van Cyanogen (en veel ander custom roms)

als je root hebt zou je een xposed module kunnen proberen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2420249
Ik draai stock android op GN en nu ook op LGN5. Dus dan waarschijnlijk uitgekakt als ik op stock wil blijven. Ik hoop maar dat het in een update wordt opgelost aangezien het op 4.3 wel met mijn GN werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LFA
  • Laatst online: 03-07 13:40

LFA

Prulleman schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 09:46:
als je op XDA gaat kijken naar reviews van tempered glass screen protectors lees je vaak dat ze niet overal goed hechten, omdat het scherm niet 100% vlak is. Het komt dus vaker voor bij de N5.

Als de kromming sterk is, kan het zijn dat er (te)veel spanning op het scherm staat, waardoor het ook eerder (spontaan) kan breken.

Wellicht goed om er ergens melding van te maken. dan maak je misschien meer kans als je met een spontane barst komt te zitten.. of ze er nu onder garantie iets aan doen... geen idee, dat weet alleen LG
Ja de kromming is wel echt sterk. Toch maar terug naar de MM dus :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09 12:50
jpstairs schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 10:31:
[...]

Ik draai stock android op GN en nu ook op LGN5. Dus dan waarschijnlijk uitgekakt als ik op stock wil blijven. Ik hoop maar dat het in een update wordt opgelost aangezien het op 4.3 wel met mijn GN werkte.
Als je telefoon geroot is kun je wel xposed met gravitybox gebruik om het nationaal roamen aan te zetten.
Ik gebruik dat zelf ook met tele2, daar moet het ook aanstaan.

Afbeeldingslocatie: http://online.schippersnet.nl/upload/thu/img534805939b49b.png

[ Voor 5% gewijzigd door riotrick op 11-04-2014 17:12 ]

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:42
Quad schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 12:11:
[...]

Coolblue.

Ik wil nog steeds een Nexus 5, maar dat duurt nog wel even. Denk richting de zomermaanden pas.
Eindelijk, niet zoals vermoed in de zomer maar in het voorjaar al, vanaf volgende week eigenaar van de Nexus 5. O+
Ik heb vandaag bij Hi verlengt en krijg 3GB 4G en 100 minuten voor een lekker prijsje van €32,50 pm.

Nu alvast kijken in hoeverre de noodzaak nu ligt om te rooten en CustomROMs te gebruiken. Ik denk dat ik de telefoon maar eerst lekker in gebruik ga nemen.

Hij heeft voor mij persoonlijk gewonnen van een shootout tussen de Xperia Z1, HTC One en de LG G2.

De reden waarom ik voor de Nexus 5 ben gegaan is vanwege:
  • Als eerste (tot einde support datum) de updates krijgen
  • Strakke zakelijke uitstraling
  • Erg goed en mooi scherm
  • Prima accu
  • Niet te groot/zwaar
  • De zwarte heeft een prettige grip op de achterkant
De reden waarom de Xperia Z1, One en LG G2 afgevallen zijn:
Xperia Z1:
  • Scherm schijnt niet al te best zijn, flets.
  • Camera laat steekjes vallen?
  • Klepjes
HTC One:
  • Ik meen geen S-off mogelijk voor CustomROM (dus telkens handmatig bootimage flashen)
  • 4MP camera niet denderend
  • Sense interface, met name de nieuwste is het hem gewoon net niet
  • Updatebeleid HTC, veel beloven maar uiteindelijk niks
  • Snapdragon 600
LG G2:
  • Knoppen achterkant
  • Groter
  • De achterkant voelt extreem goedkoop aan
Uiteindelijk ging het tussen de G2 en de Nexus 5, maar stock Android, het updatebeleid vanuit Google, grootte en het gevoel van de telefoon in mijn hand deed besluiten voor deze te gaan.

Zoals jullie kunnen lezen heb ik mij heel erg ingelezen en de nodige telefoons bekeken, vastgehouden en geprobeerd. Ik denk dat ik op basis van de door mij verschafte informatie een verstandige keuze heb gemaakt. 8)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
riotrick schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 17:11:
[...]

Als je telefoon geroot is kun je wel xposed met gravitybox gebruik om het nationaal roamen aan te zetten.
Ik gebruik dat zelf ook met tele2, daar moet het ook aanstaan.

[afbeelding]
Ik stap over enkele weken over op tele2. Hoe zit precies als ik vragen mag? 3g werkt niet als roaming uitstaat ofzo? En waarom zou je dan niet 'gewoon' roaming aanzetten, in plaats van zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Orian schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 23:58:
[...]

Ik stap over enkele weken over op tele2. Hoe zit precies als ik vragen mag? 3g werkt niet als roaming uitstaat ofzo? En waarom zou je dan niet 'gewoon' roaming aanzetten, in plaats van zo?
als je in een grensgebied woont, of vaak in het buitenland komt... dan moet je dus elke x handmatig data uitzetten (of veel betalen)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Prulleman schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 07:11:
[...]
als je in een grensgebied woont, of vaak in het buitenland komt... dan moet je dus elke x handmatig data uitzetten (of veel betalen)
Ahh ok, thanks :). Woon zelf niet dicht bij de grens en kom alleen met vakanties in het buitenland, dus voor mij gelukkig geen probleem :). Wel apart dat dat moet.

Edit: hebben anderen trouwens ook last van 'ruis' van de speaker? Als ik muziek luister, of een filmpje kijk en je houdt je oor in de buurt van de speaker (10-20 cm) hoor je een 'ondertoon' van ruis. Geen idee of dit normaal is? Gaat overigens om een 401k versie.

[ Voor 23% gewijzigd door Orian op 12-04-2014 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Fear
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 22:28
Ik mocht al vanaf 10 januari verlengen bij Hi. Tot gisteren ben ik druk bezig geweest om uit te zoeken welke telefoon voor mij het beste was.

Ik keek lang uit naar de nieuwere telefoons a la HTC One M8, Z2 en de S5. Maar erkende toen deze uit kwamen, de abbo kosten per maand behoorlijk flink was. Gisteren avond, na kort onderzoek, de keuze op de Nexus 5 laten vallen.

Vandaag naar de stad, Hi winkel om hem te testen en te verlengen.. Helaas hadden ze daar alleen de 16GB versie in t rood. Bij the phone house hadden ze m niet eens meer liggen en zouden m niet meer krijgen...

Thuis maar even op Coolblue gekeken en daar hadden ze de 32GB versie, zwart en met gratis LG draadloze oplader voor dezelfde prijs (37,50) als wat Hi me "aanbood".

Ik ben nieuwsgierig naar hoe de telefoon me gaat bevallen. Ik kom van een DesireHD, met android 2.3.5.

Zal morgen eens dit topic doorlezen en kijken wat ik eruit kan halen.

Op mn werk, werk ik veel met android tablets, letterlijk android zonder iets erop. Kan ik dit vergelijken met de versie die op de Nexus 5 draait?

Zijn er trouwens nog dingen waar ik op moet letten? Las dat de aan/uit knop losjes kon zitten? Nog iets meer?

[ Voor 4% gewijzigd door Zero2Fear op 12-04-2014 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldva
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-10 13:28
Zero2Fear schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 23:11:
...
Zijn er trouwens nog dingen waar ik op moet letten? Las dat de aan/uit knop losjes kon zitten? Nog iets meer?
Er wordt best veel geklaagd over dode pixels, zelf heb ik er ook 4.
Daarnaast zou ik kijken of de sim-tray wel goed in de behuizing zit en dus niet uitsteekt.
Ten slotte is het verstandig om de trilfunctie uit te testen omdat deze (volgens mij) nogal kan verschillen per toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-10 12:42
Ik heb zelf een witte Nexus 5 (gekocht op release, zwart was op) maar de letters op de witte achterkant lieten los... Alleen de verticale strepen van de N en de U van Nexus stonden er nog. Erg jammer na minder dan een half jaar.

Dus... Tijd voor een nieuwe achterkant :) op Ebay voor zo'n 25 euro een nieuwe achterkant gekocht (en daar zit dan ook gelijk de trilmotor, qi spoel en antennes in).
Het is even klooien om de achterkant eraf te slopen, maar het is wel te doen. Zit wat lijm tussen maar het is gelukt zonder iets te breken.

Ik heb bewust gekozen voor een zwarte achterkant (het materiaal voelt beter). Dus nu heb ik eigenlijk een zwarte Nexus 5 met een witte speakergrill (en 'gladde' zijkanten). Ben er best blij mee :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-RS
Richh schreef op zondag 13 april 2014 @ 13:24:
Ik heb zelf een witte Nexus 5 (gekocht op release, zwart was op) maar de letters op de witte achterkant lieten los... Alleen de verticale strepen van de N en de U van Nexus stonden er nog. Erg jammer na minder dan een half jaar.

Dus... Tijd voor een nieuwe achterkant :) op Ebay voor zo'n 25 euro een nieuwe achterkant gekocht (en daar zit dan ook gelijk de trilmotor, qi spoel en antennes in).
Het is even klooien om de achterkant eraf te slopen, maar het is wel te doen. Zit wat lijm tussen maar het is gelukt zonder iets te breken.

Ik heb bewust gekozen voor een zwarte achterkant (het materiaal voelt beter). Dus nu heb ik eigenlijk een zwarte Nexus 5 met een witte speakergrill (en 'gladde' zijkanten). Ben er best blij mee :)
Heb je daar toevallig een foto van? Ben wel benieuwd hoe het matzwarte bij het hoogglanszwarte matcht. Heb zelf ook een witte en met dat idee gespeeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb mijn Nexus 5 32GB (wit) nu een paar weken en hij bevalt erg goed. Hij is bloedsnel, heeft een mooi scherm (al is het even wennen als je van een Galaxy Nexus met Amoled-scherm komt) en 2x zoveel opslagruimte als ik gewend ben.

Het enige minpunt vooralsnog is dat ik soms de klacht hoor dat ik slecht te verstaan ben. Nu moet ik zeggen dat dat vooral de eerste week was, nu hoor ik die klacht eigenlijk nooit meer, maar ik begrijp dat het een bekend probleem is. Hopelijk was het gewoon hoe ik de telefoon vasthield. Ik had bij mijn GNex soms ook mijn pink voor de microfoon ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-10 12:42
S-RS schreef op zondag 13 april 2014 @ 16:15:
[...]

Heb je daar toevallig een foto van? Ben wel benieuwd hoe het matzwarte bij het hoogglanszwarte matcht. Heb zelf ook een witte en met dat idee gespeeld ;)
Foto's zal ik binnenkort posten, daarvoor heb ik even een tweede camera nodig :)
Naar mijn mening matcht het wel redelijk. Het valt niet echt op dat het 'anders' is. Tenzij je er goed op let. Het is wel ander materiaal en dat voel je ook. De stroevere zwarte achterkant is het qua gebruiksvriendelijkheid al waard.
Ik denk niet dat mensen die de Nexus 5 niet kennen, doorhebben dat ik met een andere achterkant rondloop. Van smartphonekenners verwacht ik eigenlijk eerder 'hoe kom jij aan een witte speakergrill in je zwarte Nexus' in plaats van 'hoe kom je aan een zwarte achterkant' :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
offtopic:
Heb uiteindelijk de 16GB versie via Belsimpel verlengt, kostte maar 32,50 pm wel €13 bijbetalen.
Hi zelf kon niet lager dan €35,- maar dan wel gratis erbij.
Ik zou daar ook even kijken als ik jou was.

Zie ook mijn motivatie voor de zwarte versie in Quad in "[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2"

[ Voor 20% gewijzigd door Quad op 13-04-2014 22:37 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Fear
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 22:28
Quad schreef op zondag 13 april 2014 @ 22:33:
[...]
offtopic:
Heb uiteindelijk de 16GB versie via Belsimpel verlengt, kostte maar 32,50 pm wel €13 bijbetalen.
Hi zelf kon niet lager dan €35,- maar dan wel gratis erbij.
Ik zou daar ook even kijken als ik jou was.

Zie ook mijn motivatie voor de zwarte versie in Quad in "[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2"
Mijn keuze kwam eigenlijk financieel op deze telefoon. Over 2 jaar zou ik minimaal 240 euro meer betalen voor de laatste nieuwste telefoons, terwijl deze eigenlijk net zo goed is.

Ik wilde persee de zwarte, en ook de 32GB. Ik was al heel erg bang dat de telefoon straks vol ging staan met onzin wat ik nooit delete. Als Hi me wel een 16GB zwart kon leveren afgelopen weekend had ik nog kunnen kijken voor wat cloud opties zoals dropbox of iets. Maar ben alsnog tevreden met mijn huidige keuze :D

Bij Hi in de winkel zitten ze gewoon aan vaste prijzen vast. En als een bepaalde telefoon niet in het assortiment zitten, kan je zeuren wat je wilt, je kan hem dan gewoon niet krijgen via de provider zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Sinds de nieuwste versie van Google Play: TouchControl uit is, heb ik eindelijk het gevoel dat de app werkt. Daarvoor bleef de telefoon regelmatig op ongunstige momenten hangen, en nog vaak ook.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-10 10:10
pven schreef op maandag 14 april 2014 @ 09:13:
Sinds de nieuwste versie van Google Play: TouchControl uit is, heb ik eindelijk het gevoel dat de app werkt. Daarvoor bleef de telefoon regelmatig op ongunstige momenten hangen, en nog vaak ook.
Is hij nu echt stabiel? Ik gebruikte de gratis versie voorheen op mijn Galaxy Nexus, maar had inderdaad ook weleens problemen en daarom de app niet aangeschaft. Kost niet veel, maar wil zo'n app alleen kopen als hij ook echt goed werkt. Werkt hij met stock kernel trouwens? Volgens mij niet toch?
Grrrrrene schreef op zondag 13 april 2014 @ 20:34:
[...]
Het enige minpunt vooralsnog is dat ik soms de klacht hoor dat ik slecht te verstaan ben. Nu moet ik zeggen dat dat vooral de eerste week was, nu hoor ik die klacht eigenlijk nooit meer, maar ik begrijp dat het een bekend probleem is. Hopelijk was het gewoon hoe ik de telefoon vasthield. Ik had bij mijn GNex soms ook mijn pink voor de microfoon ;)
Dit herken ik! Ik moet mijn telefoon echt in een goede hoek vasthouden om verstaanbaar te blijven.

Nu je het trouwens zo zegt: als ik bel heb ik mijn pink inderdaad vaak op mijn mic hangen, daar maar eens op gaan letten :9

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Maardiweb schreef op maandag 14 april 2014 @ 09:54:
[...]

Is hij nu echt stabiel? Ik gebruikte de gratis versie voorheen op mijn Galaxy Nexus, maar had inderdaad ook weleens problemen en daarom de app niet aangeschaft. Kost niet veel, maar wil zo'n app alleen kopen als hij ook echt goed werkt. Werkt hij met stock kernel trouwens? Volgens mij niet toch?
Het voelt beter aan. Maar het duurt nog een paar dagen voor ik het met 101% zekerheid kan zeggen. :) Ik had hem ooit gekocht voor mijn oude Nexus.

Werkt met stock (die draai ik), maar je moet wel ge-root zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-RS
Richh schreef op zondag 13 april 2014 @ 22:25:
[...]

Foto's zal ik binnenkort posten, daarvoor heb ik even een tweede camera nodig :)
Naar mijn mening matcht het wel redelijk. Het valt niet echt op dat het 'anders' is. Tenzij je er goed op let. Het is wel ander materiaal en dat voel je ook. De stroevere zwarte achterkant is het qua gebruiksvriendelijkheid al waard.
Ik denk niet dat mensen die de Nexus 5 niet kennen, doorhebben dat ik met een andere achterkant rondloop. Van smartphonekenners verwacht ik eigenlijk eerder 'hoe kom jij aan een witte speakergrill in je zwarte Nexus' in plaats van 'hoe kom je aan een zwarte achterkant' :P
Top ik ben benieuwd! Heb je ook een link naar het artikel op ebay? Ik heb al even gezocht maar onder de naam backcover en backplate kon ik niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
S-RS schreef op maandag 14 april 2014 @ 14:01:
[...]

Top ik ben benieuwd! Heb je ook een link naar het artikel op ebay? Ik heb al even gezocht maar onder de naam backcover en backplate kon ik niets vinden.
Denk dat je deze bedoeld: http://ebay.eu/1m2g0OJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Ik heb het een en ander ingelezen alvast mbt Nexus 5 / KitKat en kwam ook tegen dat Google bezig is met het ontwikkelen van ART, in KitKat zit het alvast ingebouwd onder developer opties (Beta).
Nu heb ik niet echt veel resultaten gezien, het zou nog sneller moeten lopen en beter moeten zijn voor de batterijduur, maar is dat ook echt zo? En over hoeveel praten we dan eigenlijk?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Laatst online: 09-10-2022
Duurt het bij jullie ook 2-3 uur totdat de Nexus 5 is opgeladen van 0% naar 100% met micro-USB kabel in USB-to-power charger? Als de telefoon aan staat, duurt het nog wel 25-50% langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
chronoz schreef op maandag 14 april 2014 @ 15:23:
Duurt het bij jullie ook 2-3 uur totdat de Nexus 5 is opgeladen van 0% naar 100% met micro-USB kabel in USB-to-power charger? Als de telefoon aan staat, duurt het nog wel 25-50% langer.
waarom deze vraag, is toch een normale tijd voor een telefoon met 2300mA accu (sterker nog, vind het vrij rap)

[ Voor 4% gewijzigd door Prulleman op 14-04-2014 15:41 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-RS
Ja, top bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Als een app niet werkt onder Art, wat zijn dan de symptomen? Crasht ie ergens, of start de app niet eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:49

The Wizard

Moderator Mobile
In de meeste gevallen krijg je een zwart scherm en wordt je terug gegooid naar je homescreen of je krijgt een foutmelding.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:19
Zijn er hier meer mensen waarbij het een aantal minuten duurt voordat de Facebook-app opgestart is? Ik krijg en blauw scherm met de tekst "facebook" en daaronder "Facebook instellen..." en even later "Een moment...".
Je zou denken dat dit een eenmalige actie is, maar iedere keer als ik de app opnieuw start krijg ik dezelfde misère. Draai wel een custom rom met ART, trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-02-2023

Ary

Android 4.4.3 schijnt eraan te komen

http://www.androidpolice....ould-expect-to-see-fixed/

[ Voor 66% gewijzigd door Ary op 14-04-2014 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Prulleman schreef op maandag 14 april 2014 @ 15:41:
[...]

waarom deze vraag, is toch een normale tijd voor een telefoon met 2300mA accu (sterker nog, vind het vrij rap)
Bij mij duurd het gemiddeld 2 uur van 0 naar 100, dus zo gek is die vraag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:32

Snippertje

Light up your life

Lees veel over ART, maar is het ondertussen stabiel genoeg? Teruggaan kost me weer een factory reset waar ik niet zoveel zin in heb.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Snippertje schreef op maandag 14 april 2014 @ 21:17:
Lees veel over ART, maar is het ondertussen stabiel genoeg? Teruggaan kost me weer een factory reset waar ik niet zoveel zin in heb.
Terug gaan kost je niet meer dan een reboot, (wel een trage, want er worden allerlei files aangemaakt)

Strava

Pagina: 1 ... 58 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.