Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Tja Nexus 4 voelt meer premium en stevig dan de Nexus 5 ook al heeft de 4 een glazen achterkant.Icaru schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 23:42:
vreemd...
Ik heb het gevoel dat de Nexus 4 kwa stevigheid toch wat sterker was tov de N5...
Alhoewel dat ik tot nu toe nog geen klagen heb over men N5, maar hij is dan ook nog niet gevallen...
Nou ja, ik denk dat de Nexus 5 minder kwetsbaar voelt dan een glazen Nexus 4, wel weer minder premium, dat wel.Mizgala28 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 09:50:
[...]
Tja Nexus 4 voelt meer premium en stevig dan de Nexus 5 ook al heeft de 4 een glazen achterkant.
Klopt en dat is wat ikzelf ook bedoel.Arthur-M. schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 10:02:
[...]
Nou ja, ik denk dat de Nexus 5 minder kwetsbaar voelt dan een glazen Nexus 4, wel weer minder premium, dat wel.
Na wat rondsurfen heb ik de indruk dat het scherm van de nexus 5 nogal "fragiel" is. Ik zou eventueel een tempered glass erop zetten maar sowieso geen case.
Nu vroeg ik me af, hoe zijn de ervaringen hier op het forum met de robuustheid van de N5? Ik heb al gezien dat er enkele schade gevallen zijn hier op het forum, maar hoe wijdverspreid is het probleem?
Merci!
FIFA Benelux Administrator
Helaas is mijn hoesje nog niet binnen dus voorlopig nog voorzichtig doen met de telefoon.
Zie deze website, hier wordt een soort van oplossing voorgedragen.Vis schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 08:47:
Vanmorgen toen ik op m'n n5 keek had ik ineens een spontane batterij drain... Hele nacht aan de lader gehad. Daarna op vliegtuig modus gezet, verder geslapen en nu ineens maar 10%!
Dafuq?
Media server heeft bijna 5 uur aangestaan... Geen idee waarom...
1) Go into settings->Battery->Mediaserver and note the "Keep awake" value.
2) Go back to Battery, hit refresh
3) Back into Mediaserver. Note "Keep awake" value. Has it increased? If yes, then something currently running is causing it.
4) Close ONE application or process.
5) Repeat steps 1 through 4 until the "keep awake" value stops increasing between step 1 and 3. Once it does, the last application you closed is the offender.
Het lijkt me sowieso slim om voorzichtig met je Nexus 5 te doen, ook als er een hoesje omheen zit1shot1kill schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 16:40:
Ik heb vandaag mijn Nexus 5 32GB binnen gekregen
Helaas is mijn hoesje nog niet binnen dus voorlopig nog voorzichtig doen met de telefoon.
Verwijderd
En ook de prijs wordt gewaardeerd, op dit moment doet het mee met een shoot-out van een grote amerikaanse site, waar hij dreigt,wel/niet verkozen te worden boven de z30 tot de beste smartphone van 2014!

Hier, kun je kijken of de Nexus wint van de Z30 en heb je een uitgebreide review.
Wat een belachelijke contestVerwijderd schreef op maandag 24 maart 2014 @ 00:24:
Het kale vanilla OS wordt erg goed gewaardeerd.
En ook de prijs wordt gewaardeerd, op dit moment doet het mee met een shoot-out van een grote amerikaanse site, waar hij dreigt,wel/niet verkozen te worden boven de z30 tot de beste smartphone van 2014!
[afbeelding]
Hier, kun je kijken of de Nexus wint van de Z30 en heb je een uitgebreide review.
Hier is het nog tenminste spannend, Android vs BBOS, LG vs BlackBerry.
Tijd terug was de halve finale op GSMArena al doodsaai, Nokia vs Nokia vs Nokia vs Nexus 5.
En de finale? Nokia 1020 vs Nokia 1520.
Wow spannend...
Hier een andere super tevreden N5 gebruiker! Scherm is ook top, geen problemen mee gehad.MyUtd4Life schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 14:35:
Ik denk dat je er altijd rekening mee moet houden dat de verhouding tussen slechte reacties en goede reacties niet 1:1 is, omdat men toch sneller geneigd is om te klagen als er iets mis is dan wanneer het toestel probleemloos werkt. Bij mij is dat laatste het geval, ik heb de Nexus 5 nu twee maanden in bezit en het is voor mij echt een toptoestel waarbij ik nog geen enkel klein probleempje heb gehad.
@nyboy1
Vind het beetje slapjes om een gsm niet te kopen, wanneer het scherm breekt als hij valt (JOH!)
Het is een beetje eigen verantwoordelijkheid of je voorzichtig met je gsm omgaat ja of nee. Heb al 10 jaar een gsm en heb er nog nooit eentje kapot laten vallen, daarnaast ook niet altijd een beschermcase eromheen gehad. Ik zeg, gewoon de N5 kopen
Ik heb al 4 jaar een ipod touch en die is al enkele malen gevallen, nooit iets aan het scherm zelf en dat was dus ok. Ik ben uiteraard voorzichtig maar ik las hier en daar verhalen als: "gebroken door op tafel te leggen", ja das wel erg straf é! Maar ik merk dus dat de klachten niet wijdverspreid zijn...darkfujita schreef op maandag 24 maart 2014 @ 08:38:
[...]
Hier een andere super tevreden N5 gebruiker! Scherm is ook top, geen problemen mee gehad.
@nyboy1
Vind het beetje slapjes om een gsm niet te kopen, wanneer het scherm breekt als hij valt (JOH!)
Het is een beetje eigen verantwoordelijkheid of je voorzichtig met je gsm omgaat ja of nee. Heb al 10 jaar een gsm en heb er nog nooit eentje kapot laten vallen, daarnaast ook niet altijd een beschermcase eromheen gehad. Ik zeg, gewoon de N5 kopen
Het enige waar ik nog wat over twijfel is de size, komende van 3.5 inch ...
Verwijderd
Ik kwam van 3.1" af, en twijfelde ook over het formaat. De eerste weken lijkt hij groot, maar het went snel. Het fijne aan de N5 is dat de bezels aan de zijkanten vrij klein zijn, dus het toestel voelt smal aan en ligt lekker in de hand.nyboy1 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 12:08:
[...]
Hangt ook heel erg af van de grootte van je handen: ik heb niet echt kolenschoppen, maat 10/11 als ik handschoenen koop. Overstap van een iPhone 4S was eventjes wennen qua afmetingen, maar de Nexus 5 is -voor mij althans- alsnog prima met één hand vast te houden en te bedienen. Al vrij snel voelde de 4S erg minuscuul aan als ik die weer oppaktenyboy1 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 12:08:
[...]
Zo gezegd, zo gedaan.
Hiervoor had ik een iPhone 4, maar als ik die nu vasthoud voelt hij niet miniscul of zo, ligt wel fijner in de hand.
| live and give like no one else |
Dusssss, iemand ervaring met 3G en 4G van Vodafone?
Mijn ervaringen met N5 en Vodafone en 4G zijn over het algemeen positief, behalve dus op de plekken waar de 4G verbinding nog niet zo goed is, en hij tussen 3G en 4G switched...
Helaas heb ik wel een probleempje, ik kom van de galaxy nexus waar ik bij t-mobile ruim een maand deed met 300mb.
Ik dacht dus ruim genoeg te hebben aan een abbo met 700mb bij hollandse nieuwe.
Echter valt dit enorm tegen, wanneer ik 3g aan zet stroomt het letterlijk weg.
Zelfs zonder dat ik het echt gebruikt dit ik al zo aan 1 mb per 10 minuten.
Als ik kijk bij data usage staat er ook niet echt iets wat schrikbarend veel data gebruikt, ja misschien android system..
Ligt dit aan de telefoon? Of berekend hollandse nieuwe dit anders?
Iemand enig idee hoe dit kan komen & eventuele tips om te kunnen bezuinigen?
HN rond alles of op 100kb geloof ikSjoerd611 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 17:41:
Sinds zaterdag trotse eigenaar van mijn nexus 5![]()
Helaas heb ik wel een probleempje, ik kom van de galaxy nexus waar ik bij t-mobile ruim een maand deed met 300mb.
Ik dacht dus ruim genoeg te hebben aan een abbo met 700mb bij hollandse nieuwe.
Echter valt dit enorm tegen, wanneer ik 3g aan zet stroomt het letterlijk weg.
Zelfs zonder dat ik het echt gebruikt dit ik al zo aan 1 mb per 10 minuten.
Als ik kijk bij data usage staat er ook niet echt iets wat schrikbarend veel data gebruikt, ja misschien android system..
Ligt dit aan de telefoon? Of berekend hollandse nieuwe dit anders?
Iemand enig idee hoe dit kan komen & eventuele tips om te kunnen bezuinigen?
Nee, zeker niet, maar dan is er wellicht wat anders aan de hand. Check eens auto sync settings van bv Google + foto's etc.Sjoerd611 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 17:55:
Ah oke maar bij data usage staat ook wel bijna hetzelfde, daar heeft hn toch geen invloed op?
Ja precies, daar ben ik nu nog een beetje bang voor, aangezien nog niet overal het 4G bereik zo goed is. Vooral in het oosten zijn nog aardig wat gaten in het bereik als ik de dekkingskaart zo bekijk...majoh schreef op maandag 24 maart 2014 @ 17:24:
Omdat je de spullen sneller binnenhaalt met 4G is de echte actieve verbinding korter dan met 3G, dus volgens mij kun je het sowieso 1 op 1 doortrekken. Zolang je maar een stabiele verbinding hebt.
Mijn ervaringen met N5 en Vodafone en 4G zijn over het algemeen positief, behalve dus op de plekken waar de 4G verbinding nog niet zo goed is, en hij tussen 3G en 4G switched...
Maar ik kan nergens in de modules vinden hoe ik de home screen ook kan laten roteren naar landscape mode?
Met een andere launcher kan het sowiesoCowboy_Henk schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 19:11:
Ok ik heb nu een klein weekje mijn Nexus 5 in gebruik. Rooted, Xposed + Gravity Box Module en App Settings Module erop. (app settings om Google Now in US Engels maar de rest van het systeem in Nederlands te laten zodat ik echte voice search enzo kan gebruiken.)
Maar ik kan nergens in de modules vinden hoe ik de home screen ook kan laten roteren naar landscape mode?
If you want to be the best, you need to work with the best :)
wat maardiweb zegt idd andere launcher, maar je kunt ook dit proberen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1412752Cowboy_Henk schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 19:11:
Ok ik heb nu een klein weekje mijn Nexus 5 in gebruik. Rooted, Xposed + Gravity Box Module en App Settings Module erop. (app settings om Google Now in US Engels maar de rest van het systeem in Nederlands te laten zodat ik echte voice search enzo kan gebruiken.)
Geen idee of het werkt, heb het zelf niet getest, maar altijd het proberen waard
xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7
Met de Xposed GEL settings module kan dat.Cowboy_Henk schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 19:11:
ALS die uitkomt dan denk ik pas in oktober/novemberwilke77 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 11:10:
Wanneer komt de nexus 6 uit?
Das inderdaad een hele grote ALS.Mizgala28 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 11:23:
[...]
ALS die uitkomt dan denk ik pas in oktober/november
Het ziet er naar uit dat Google en Samsung stoppen met elkaar direct te beconcurreren via de Nexus en Galaxy S serie. Google wordt weer totaal software en Samsung gaat minder custom software toevoegen aan hun telefoons. Gevolg? Geen Nexus 6 waarschijnlijk
T.net heeft er een goed artikel over geschreven.
Dus jongens, zuinig zijn op die Nexus 5

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
De nexus lijn stopt pas in 2015, daarna gaat google over op de Google Play Edition. Goede kans dus dat dit jaar nog een nexus toestel gemaakt wordt.XanderDrake schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 11:31:
[...]
Das inderdaad een hele grote ALS.
Het ziet er naar uit dat Google en Samsung stoppen met elkaar direct te beconcurreren via de Nexus en Galaxy S serie. Google wordt weer totaal software en Samsung gaat minder custom software toevoegen aan hun telefoons. Gevolg? Geen Nexus 6 waarschijnlijk
T.net heeft er een goed artikel over geschreven.
Dus jongens, zuinig zijn op die Nexus 5
Als ze de GPE dan ook hier beschikbaar maken, of kun je van een niet GPE variant ook eentje maken als er 1 van bestaat? (Dus van een niet GPE S4 een GPE S4 maken?)Barfman schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 11:41:
[...]
De nexus lijn stopt pas in 2015, daarna gaat google over op de Google Play Edition. Goede kans dus dat dit jaar nog een nexus toestel gemaakt wordt.
Ik merk namelijk dat de GPE edities niet bepaald goedkoper worden qua prijs in de VS.
Snel toestel, mooi scherm. Ik had hiervoor een HTC One Mini, deze is toch wel een slag groter.
Echt jammer dat er geen knock-on functie op het toetsel zit. Elke keer als je hem nu aan wilt zetten moet je het zij knopje gebruiken. Zou makkelijk zijn als die op tafel ligt oid.
Even gezocht maar zonder root ga je de functie er niet op krijgen
elke android toestel tot nu toe geroot, er zijn gewoon teveel leuke dingen die anders niet mogelijk zijnViper® schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 16:15:
Ook mijn Nexus 5 32 Gb binnen (allemaal ibood ofzo)
Snel toestel, mooi scherm. Ik had hiervoor een HTC One Mini, deze is toch wel een slag groter.
Echt jammer dat er geen knock-on functie op het toetsel zit. Elke keer als je hem nu aan wilt zetten moet je het zij knopje gebruiken. Zou makkelijk zijn als die op tafel ligt oid.
Even gezocht maar zonder root ga je de functie er niet op krijgen
xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7
Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic
Door de bootloader te unlocken en te rooten blijf je gewoon met stock Android werken hoor. Alles werkt precies op dezelfde manier. Je hebt alleen (indien je de toestemming verleent) diepere toegang in het systeem die sommige features mogelijk maken.DaLucovic schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 17:42:
Totaal onbekend op root-terrein, is het mogelijk om alleen die knockon functie aan te passen en de rest stock te laten?
Eerlijk gezegd zou ik niet weten waarom je het niet zou moeten doen. Vooral op een Nexus, dat ding is gemaakt voor superusers.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Ik had dezelfde vraag, maar die is beantwoord zie ikDaLucovic schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 17:42:
Totaal onbekend op root-terrein, is het mogelijk om alleen die knockon functie aan te passen en de rest stock te laten?
Ik wil deze methode gebruiken: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2507211
Is er inmiddels een betere methode of gaat dit gewoon goed ?
[ Voor 24% gewijzigd door Viper® op 26-03-2014 19:16 ]
Zelf gebruik gemaakt van de WugFresh Nexus Root Toolkit om te unlocken en rooten en dit werkt perfect. Maar dit onderwerp kun je volgens mij beter ter sprake brengen in het [Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's topic.Viper® schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 19:11:
Is er inmiddels een betere methode of gaat dit gewoon goed ?
Is dit ook het geval bij een Nexus in combinatie met een abbo? Het gaat ofwel om Vodafone, ofwel om tele2.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Vroeg me af of deze functie ook al weer ergens te krijgen is voor de Nexus 5?
updated versie van dezelfde maker:Sjoerd611 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 09:07:
Vroeger op mijn galaxy nexus altijd PGM nexus gebruikt, helaas deed die het na de update naar 4.3 niet meer... Slide to wake & tap to wake functies waren echt ideaal!
Vroeg me af of deze functie ook al weer ergens te krijgen is voor de Nexus 5?
Google Play: Touch Control Free
Google Play: TouchControl
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2537348
Deze versie werkt dus zekerweten met kitkat?
ik heb em op mijn N4 en N7 met kit kat en dat werktSjoerd611 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 09:10:
Ah geweldig, ga m'n nexus 5 maar meteen weer rooten!
Deze versie werkt dus zekerweten met kitkat?
Trekt het niet je batterij leeg omdat het touchscreen constant aan moet staan?
thanks alvast.
Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic
van de dev zelf:DaLucovic schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 11:34:
Aangezien de tap to wake/knockon functie steeds meer ter sprake komt in dit forum, heb ik nog wel een vraag daarover.
Trekt het niet je batterij leeg omdat het touchscreen constant aan moet staan?
thanks alvast.
zelf merk ik er weinig van op mijn N4, op mijn N7 die vaak langer niks ligt te doen zie ik wel wat verschil (10% in 24 uur ipv 3-5% bv).does this consume battery
Short answer - Maybe.
Long answer - this might bring some drain, some users report quite a big battery drain some not, I will address this issue in some time. Check yourself how much an issue it is for you. Also this change from device to device so there is no short answer (look up)
Op m'n Nexus 5 staat Google Now leuk aan, maar bijna nooit geeft die aan wanneer ik moet vetrekken voor een afspraak. Ik probeer zoveel mogelijk afspraken de tijd en locatie in te vullen, maar dat zelfs mag nog niet baten.
Staat location reporting aan?Riczun schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:51:
Hebben jullie misschien nog tips om Google Now beter te kunnen gebruiken?
Op m'n Nexus 5 staat Google Now leuk aan, maar bijna nooit geeft die aan wanneer ik moet vetrekken voor een afspraak. Ik probeer zoveel mogelijk afspraken de tijd en locatie in te vullen, maar dat zelfs mag nog niet baten.
Heb je dingen als je home en work adres opgeslagen in google maps?
Ik werd er eerst mee doodgegooid. Maar ik heb location reporting uit gezet (battery drain) en nu doet hij het nooit meer.
Locatiemelding staan aan (zelfs geschiedenis). En mijn thuis- en werkadres zijn ook netjes ingevuld. En uiteraard staat Google Now ook aanRocketKoen schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 14:30:
Staat location reporting aan?
Heb je dingen als je home en work adres opgeslagen in google maps?
Ik werd er eerst mee doodgegooid. Maar ik heb location reporting uit gezet (battery drain) en nu doet hij het nooit meer.
De enige 'extra' kaart die ik een keer gezien heb is dat ik wat info had gezocht van een serie.
Nou vind ik zulke suggesties niet zo interresant, maar wat ik wel graag zou willen zien dat die een melding geeft wanneer ik moet vetrekken naar een afspraak (ivm file). Dat schijnt het wel te kunnen
Gaat hier automatisch. Staat het wel in je google agenda? En niet in een Exchange agenda?Riczun schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 15:07:
[...]
Locatiemelding staan aan (zelfs geschiedenis). En mijn thuis- en werkadres zijn ook netjes ingevuld. En uiteraard staat Google Now ook aan
De enige 'extra' kaart die ik een keer gezien heb is dat ik wat info had gezocht van een serie.
Nou vind ik zulke suggesties niet zo interresant, maar wat ik wel graag zou willen zien dat die een melding geeft wanneer ik moet vetrekken naar een afspraak (ivm file). Dat schijnt het wel te kunnen
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Ja, ik gebruik ook de Google agenda.[b]Hooglander1 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 15:09:
Gaat hier automatisch. Staat het wel in je google agenda? En niet in een Exchange agenda?
Als ik onderweg Google Now vernieuw, wil die nog wel eens de route/tijd plannen naar de bestemming, dat werkt wel. Maar dan is het niet meer op tijd natuurlijk.
Is er niet een instelling die ervoor zorgt dat Google Now vaker moet controleren waar ik ben, aankomende afspraken enz..?
Ga vanavond eens kijken.S1NN3D schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 07:34:
[...]
Zelf gebruik gemaakt van de WugFresh Nexus Root Toolkit om te unlocken en rooten en dit werkt perfect. Maar dit onderwerp kun je volgens mij beter ter sprake brengen in het [Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's topic.
Zag dat die TouchControlFree in de appstore staat, maar als ik die nu start werkt die niet, ff rooten.

Unlocked, Rooted en TouchControl erop staan. Gelijk maar gekocht voor 2,40
[ Voor 7% gewijzigd door Viper® op 27-03-2014 21:10 ]
Als je in Google Now ben scroll naar beneden tot een toverstaf ziet. Klik daar op en check even als een aantal instellingen niet per ongeluk op nee zijn gezet.Riczun schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:51:
Hebben jullie misschien nog tips om Google Now beter te kunnen gebruiken?
Helaas is er geen instelling hiervoor, dat doet de app zelf.Riczun schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 15:36:
[...]
Is er niet een instelling die ervoor zorgt dat Google Now vaker moet controleren waar ik ben, aankomende afspraken enz..?
Iemand tips of maar RMA zenden?
De mijne heeft overigens in de laatste 2 maanden 2 keer een ghost touch gehad
Wat staat er bij instellingen > accu bovenaaneL_Jay schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 11:30:
Collega zijn N5 laad niet meer op (is alleen nog te gebruiken aan de draad).
Iemand tips of maar RMA zenden?
De mijne heeft overigens in de laatste 2 maanden 2 keer een ghost touch gehad
charging (usb) / (ac) of niks ?
Ik wil 2 talen selecteren voor het standaard toetsenbord (ned/en) zonder taal te hoeven switchen.
Met Android HTC sense kan dit, google keyboard ondersteunt dit niet.
Swiftkey schijnt het wel te kunnen (paid), maar zijn er nog andere opties ?
[ Voor 24% gewijzigd door Viper® op 28-03-2014 15:10 ]
Ik heb daar 4 dingen staan: sportteams, aandelen, plaatsen, alle overige.Ves schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 10:03:
Als je in Google Now ben scroll naar beneden tot een toverstaf ziet. Klik daar op en check even als een aantal instellingen niet per ongeluk op nee zijn gezet.
Sportteams en aandelen zijn leeg. Plaatsen zijn er 2 ingevuld (thuis en werk) en bij Alle overig staan 9 dingen waarbij het meeste op 'Ja' staat: 'Wilt u geplande afspraken blijven ontvangen?' --> ja
Ik zou niet meer weten waar het aan ligt
japie06 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 15:32:
Ik kan Swiftkey zeker aanraden! Heel fijn toetsenbord met accurate voorspellingen.
Swiftkey werkt inderdaad super, geld zeker waard, niet vergeten 'trending' in options uit te zetten anders krijg je 'hippe' recommended woorden er door

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
En als je de afspraken in de online calendar(via laptop oid) opent en dan naar de locatie gaat? Ik had het ook met een paar afspraken waar alleen collegezalen stonden, maps kon die toen niet vinden en kwam niet in now.Riczun schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 15:32:
[...]
Ik heb daar 4 dingen staan: sportteams, aandelen, plaatsen, alle overige.
Sportteams en aandelen zijn leeg. Plaatsen zijn er 2 ingevuld (thuis en werk) en bij Alle overig staan 9 dingen waarbij het meeste op 'Ja' staat: 'Wilt u geplande afspraken blijven ontvangen?' --> ja
Ik zou niet meer weten waar het aan ligt
Hier werkt het lekker, houdt me goed op hoogte van zaken die me interesseren.
Thanks werkt idd goed!
Heb je nu nog een idee waar in gravity box de Mobile Data toggle staat? IK zie het nergens staan, ook niet bij quicksettings managemant.
En ik wil de mensen wiens vrouw af en toe ook eens de nexus 5 wil gebruiken voor te facebooken of te surfen maar zonder je eigen instellingen te veranderen dit aanraden: stel gewoon een multiple account in!
http://nexus5.wonderhowto...ur-nexus-5-phone-0150637/
Afspraken maak ik vaak via Google Agenda aan en vul ik het adres in straat + huisnr, woonplaats.Loekie schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 17:48:
En als je de afspraken in de online calendar(via laptop oid) opent en dan naar de locatie gaat? Ik had het ook met een paar afspraken waar alleen collegezalen stonden, maps kon die toen niet vinden en kwam niet in now.
Hier werkt het lekker, houdt me goed op hoogte van zaken die me interesseren.
Die locaties openen ook in google maps.
Ik gebruik ook Chrome, je zou zeggen dat Google Now dan interresante zaken zou aanbevelen, maar ook dat niet.
Gravity box -> Statusbar tweaks -> QuickSettings management -> Tile specific settings -> Override default tile behaviour -> Data usage aanvinken.Cowboy_Henk schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 20:18:
[...]
Thanks werkt idd goed!
Heb je nu nog een idee waar in gravity box de Mobile Data toggle staat? IK zie het nergens staan, ook niet bij quicksettings managemant.
Ik heb het ook met wifi gedaan.
Een korte tap zal dan je data aan/uit zetten en met een lange tap kom je in de settings. Zelfde met wifi als je het voor wifi ook aanzet.
http://lucidlogix.com/products/powerxtend-for-android/
Ik zoek dus die zwart wit modus die erbij zit.
Kan je dit met custom mod/rom of eventueel app verkrijgen voor de N5?
De reden dat dat batterij bespaart bij een s5 is omdat het een amoled scherm is. Als het zwart is staat het dus 'uit' en kost geen stroom. Bij het scherm van de nexus 5 is dit niet het geval. Of dit dus een verschil maakt op de nexus 5 betwijfel ik.vsy schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 08:29:
Ik heb even met een samsung S5 gewerkt en daar zit een super battery saver in met zwart wit modus.
http://lucidlogix.com/products/powerxtend-for-android/
Ik zoek dus die zwart wit modus die erbij zit.
Kan je dit met custom mod/rom of eventueel app verkrijgen voor de N5?
- frequent data connection dropout fix
- mm-qcamera-daemon crash and optimization fixes
- camera focus in regular and HDR modes fixes
- Power Manager display wakelock fix
- multiple Bluetooth fixes
- fix for a random reboot
- app shortcuts sometimes got removed from launcher after update
- USB debugging security fix
- app shortcuts security fix
- Wi-Fi auto-connect fix
- other camera fixes
- MMS, Email/Exchange, Calendar, People/Dialer/Contacts, DSP, IPv6, VPN fixes
- stuck in activation screen fix
- missed call LED fix
- subtitle fixes
- data usage graph fix
- Internet telephony fix
- FCC compliance fix
- miscellaneous fixes
Ben eens benieuwd. De enige bug die ik heb is dat de camera soms crasht. Ben zelf eigenlijk wel vrij tevreden over de camera maar verbeteringen zijn altijd welkom. Ik fotografeer bijvoorbeeld altijd in HDR+ modus en soms (als er weinig licht is) kan het wel lang duren alvorens een foto genomen is. Denken jullie dat ze dat nog kunnen verbeteren? Of is dat gewoon eigen aan de modus?Barfman schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 09:49:
Binnenkort wordt er een update [4.4.3] uitgebracht die veel problemen voor sommige zullen oplossen:
Dat is inderdaad inherent aan de HDR+ modus. De camera neemt dan een aantal opnames achter elkaar met verschillende belichtingsinstellingen en genereert er dan later 1 foto van. Daarom duurt het na een HDR+ opname ook even voordat je de foto kunt zienjoachim schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 10:20:
[...]
Ben eens benieuwd. De enige bug die ik heb is dat de camera soms crasht. Ben zelf eigenlijk wel vrij tevreden over de camera maar verbeteringen zijn altijd welkom. Ik fotografeer bijvoorbeeld altijd in HDR+ modus en soms (als er weinig licht is) kan het wel lang duren alvorens een foto genomen is. Denken jullie dat ze dat nog kunnen verbeteren? Of is dat gewoon eigen aan de modus?
Dit zijn uiteraard vermoedens/geruchten! Lijst is gemaakt op basis van verschillende (mogelijke vage) bronnen en geruchten.Barfman schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 09:49:
Binnenkort wordt er een update [4.4.3] uitgebracht die veel problemen voor sommige zullen oplossen:
- L
- a
- n
- g
- e
- l
- ij
- s
- t
Artikel waar die lijst vandaan komt en enigszins inzoomt op de fixes die er misschien aankomen.
Heeft iemand een suggestie? Iedere tip is welkom
Van de garantie gebruik maken. Als je dat niet wil/kan zou ik hem aan de PC hangen en een nieuwe kernel + ROM proberen flashen.huistra schreef op zondag 30 maart 2014 @ 11:58:
Sinds gisteren lijkt m'n Nexus 5 dood... 's middags ging hij ineens 'vreemd' doen: het scherm werd unresponsive (registreerde touch niet meer op de goede manier) en daarna ging het scherm op zwart. Telefoon leek nog wel aan te zijn, want notification led ging eerst nog wel knipperen. Ook dat stopte na verloop van tijd. Op dit moment is het enige wat ie doet: 1x trillen bij indrukken power. Ook factory reset doet ie niet, enige reactie is weer 1x trillen. Accu is overigens opgeladen (toen ie uitviel was de accu halfvol).
Heeft iemand een suggestie? Iedere tip is welkom
Ga dan eerst maar eens het garantietraject in. Heb 'm via een vriend in de UK Google Play store gekocht. Ben benieuwd of ik nu terecht kan in de Nederlandse Google Play Store. Iemand daar ervaringen mee wellicht?joachim schreef op zondag 30 maart 2014 @ 12:32:
[...]
Van de garantie gebruik maken. Als je dat niet wil/kan zou ik hem aan de PC hangen en een nieuwe kernel + ROM proberen flashen.
[ Voor 46% gewijzigd door huistra op 30-03-2014 12:35 ]
Ziet eruit als stofjes/schade op de sensor. Moet vervangen worden. Dus ja, retourtje winkel.TheJVH schreef op maandag 31 maart 2014 @ 13:46:
Iemand ooit wel eens dit gezien?
Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.
Het is een goede telefoon.
Alleen ik heb nu een klein/groot probleem.
De telefoon gaat gewoon aan alle knoppen werken.
Behalve het touch screen. Ik kan dus eigenlijk niets meer doen.
Ik heb al een keer factory reset gedaan. De eerste keer deed ie het nog niet.
Maar een keer erna weer wel.
Is dit nou een software of hardware bug?
Jup, mijn Xperia Z heeft dit ook, bij die telefoon een vrij bekend probleem. Stervende pixels, retourtje dus inderdaad.TheJVH schreef op maandag 31 maart 2014 @ 13:46:
Iemand ooit wel eens dit gezien?
[afbeelding]
Allemaal gekke zwarte plekjes op de camera. Is alleen aanwezig bij de camera op de achterkant, in verschillende apps en ook in video modus. De lens is aan de buitenkant niet vies, aan de binnenkant kan ik natuurlijk niet bij... Gevalletje retour naar winkel?
W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic
Heuh is dit wel een N5? Die goot tussen glas en rand herken ik nietDrNizeGuy schreef op zondag 30 maart 2014 @ 15:54:
Dit is ook wel apart. Ik heb een plekje onderin het scherm. het lijkt erop dat het LCD los raakt van de digitizer oid.
[afbeelding]
Het scherm doet het verder prima, het zit echt tussen het scherm en de glasplaat. Ik vind het super irritant.
De rand kan op zich wel, het is meer de bolling, denk zelf dat dit de Galaxy Nexus is.Maardiweb schreef op donderdag 03 april 2014 @ 13:59:
[...]
Heuh is dit wel een N5? Die goot tussen glas en rand herken ik niet
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Ik krijg elke keer pas een melding nadat de email al een half uur geleden is verstuurd.
Hoe kan ik dit oplossen?? Het werkte altijd goed, ik gebruik hotmail in de normale email app.
Bij de sync opties staat ook gewoon PUSH aangekruist.
[ Voor 9% gewijzigd door OneTimer op 03-04-2014 15:55 ]
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Ik heb beide en dit lijkt op de N5.True schreef op donderdag 03 april 2014 @ 15:33:
[...]
De rand kan op zich wel, het is meer de bolling, denk zelf dat dit de Galaxy Nexus is.
Linkeronderhoek.
Is dit ergens een instelling? Begin het nu behoorlijk irritant te vinden.
Dagdromen is dat.S-RS schreef op donderdag 03 april 2014 @ 23:16:
Ik heb er al een tijdje last van dat als ik mijn scherm "wakker" maak om bijvoorbeeld de tijd te bekijken, hij daarna niet meer vanzelf in slaap valt. Ik ontgrendel hem dus nog niet. Heb het even vergeleken met een andere N5, die gaat na ca. 5 seconden weer uit zoals het hoort.
Is dit ergens een instelling? Begin het nu behoorlijk irritant te vinden.
Ik heb het ingesteld voor als die aan het laden is. Dan blijft het scherm ook aanstaan.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Gaat je scherm niet stuk van of zo? Of is dat alleen bij amoled het geval?PM_Petrol schreef op donderdag 03 april 2014 @ 23:40:
[...]
Dagdromen is dat.
Ik heb het ingesteld voor als die aan het laden is. Dan blijft het scherm ook aanstaan.
Loekie schreef op donderdag 03 april 2014 @ 16:53:
[...]
Ik heb beide en dit lijkt op de N5.
Linkeronderhoek.
heb ook beiden, sowieso niet de N5 als je het mij vraagt
Herken ik niet. Heb de telefoon nu ruim 3 maanden en nog helemaal gaaf1shot1kill schreef op donderdag 03 april 2014 @ 18:17:
Zijn er nog meer mensen die aan de voorkant op de randjes een paar hele kleine scheurtjes hebben zitten? Ik heb de telefoon nu 12 dagen en zie het nu voor het eerst. (niet hetzelfde probleem als hierboven)
Verspringt de tijd niet ook af en toe om dat tegen te gaan? En volgens mij brandt amoled idd veel makkelijker in dan LCDMizgala28 schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 10:00:
[...]
Gaat je scherm niet stuk van of zo? Of is dat alleen bij amoled het geval?
Nee, dat is het helaas niet, dat heb ik uitstaan.PM_Petrol schreef op donderdag 03 april 2014 @ 23:40:
[...]
Dagdromen is dat.
Ben bang dat het wellicht een bugje is ofzo.. Toch bedankt
Misschien fabrieksinstellingen herstellen.
Excuus voor de vragen, maar op het moment druk druk druk en geen tijd om zelf aan het googlen te slaan
Over wat voor back-up heb je het? Titanium (root) kan 100% volledig, helium via pc geloof ik ook.S-RS schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 18:53:
Als ik een backup maak en terugzet, zet die dan ook al mijn apps en instellingen terug? Bij m'n Iphone werkte dit echt perfect. Of is er dan wellicht een programma via de PC die het beter doet?
Excuus voor de vragen, maar op het moment druk druk druk en geen tijd om zelf aan het googlen te slaan
Maardiweb schreef op donderdag 03 april 2014 @ 13:59:
[...]
Heuh is dit wel een N5? Die goot tussen glas en rand herken ik niet
Yep het is echt de N5 hoor. Het is een close up dus vandaar dat die rand wat groter lijkt.Loekie schreef op donderdag 03 april 2014 @ 16:53:
[...]
Ik heb beide en dit lijkt op de N5.
Linkeronderhoek.
Anyway, hij is terug voor reparatie, komt een nieuw scherm in.
Dit topic is gesloten.
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.
Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.
Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.
Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.
Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.