[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 56 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.230 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:42

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

_gibeon_ schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 13:22:
Dan doe je iets verkeerd, want die shortcode moet inderdaad in de dailer. Let wel, de dailer is het scherm met een zwart/blauw vak onderin met numerieke toetsen. Als je met je "gewone" toetsenbord typt, zit je in je contacten.
Thx, dat was het idd !!

En gvdijk bedankt voor de link !!

[ Voor 4% gewijzigd door robotjoek op 15-03-2014 10:12 ]

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:46
Daar hebben we V&A voor, nooit in een topic.
Zie ook je vorige V&A post, Albert020 in "Accessoires voor de Google Nexus 5". Niet meer doen dus.

[ Voor 145% gewijzigd door janvanduschoten op 15-03-2014 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-10 23:19
Meer mensen hier waarvan de YouTube app niet meer werkt sinds de laatste update? (van de app).
Crasht hier direct .
Heb al app gegevens en cache gewist maar dat helpt niet.
Heb nu maar alle updates verwijderd dan werkt hij tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:43
Ja ik had hier ook last van. Als je de xposed module hebt van youtube adaway moet je die updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-10 23:19
Oh stom nooit aan gedacht bedankt voor de tip !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-08 22:23
Voor degene die data lastig overgezet krijgen: ik kan via de app file manager zonder problemen torrents van en naar de pc uitwisselen. (Niet geroot)

Eigenlijk sinds ik de Nexus heb, heb ik met telefoon gesprekken vaak dat de andere kant van de lijn me niet goed verstaat. In het begin dacht ik dat ik mijn hand voor de mic had, maar nu lijkt het alsof het geluid de hoek niet om gaat. Als ik het apparaat scheef richting mijn mond hou, hoort de andere kant me wel. Maar dan is mijn oor van de luidspreker af. Met een headset geen ik nergens last van.
Meer mensen bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniszx
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-08 13:25
Denniszx schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 17:54:
Schijnbaar is mijn Nexus 5 zomaar dood. Met 20% in het nachtkastje gedaan en tot verbazing leeg de volgende dag. Na een paar uur aan de lader is er nog geen teken van leven te bekennen. Zelfs niet met bepaalde toetsencombinatie's. Heerlijk dit na 4 weken bezit...
Gister hebben mijn ouders hem dan eindelijk naar de MediaMarkt gebracht. Tot mijn verbazing kwamen ze met een nieuwe terug (401K batchnummer, gesealed). Het enigste waar ik een beetje mee zit is dat al mijn gegevens nog op mijn oude Nexus 5 staan (Rabo internetbankieren, Outlook, Facebook, Dropbox etc. etc.). Ik heb de nieuwe nog niet uitgepakt omdat ik ze de telefoon niet helemaal toevertrouw. Mede omdat de medewerker zei: ''Ach, die repareren we wel weer - niet hier - maar ergens anders, dan kan ie zo weer de verkoop in''. Volgens mij had ik er ook geen slot op (patroon of pincode). Zal de kans aanwezig zijn dat mijn telefoon met mijn gegevens weer in de winkel komt te liggen? Door wie worden deze reparaties uitgevoerd? Gewoonlijk bij LG? Helaas was ik niet bij de afgifte van de telefoon, anders had ik even geïnformeerd hoe en wat. Denk dat ik alsnog even bel morgen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:19
Denniszx schreef op zondag 16 maart 2014 @ 14:45:
[...]

Gister hebben mijn ouders hem dan eindelijk naar de MediaMarkt gebracht. Tot mijn verbazing kwamen ze met een nieuwe terug (401K batchnummer, gesealed). Het enigste waar ik een beetje mee zit is dat al mijn gegevens nog op mijn oude Nexus 5 staan (Rabo internetbankieren, Outlook, Facebook, Dropbox etc. etc.). Ik heb de nieuwe nog niet uitgepakt omdat ik ze de telefoon niet helemaal toevertrouw. Mede omdat de medewerker zei: ''Ach, die repareren we wel weer - niet hier - maar ergens anders, dan kan ie zo weer de verkoop in''. Volgens mij had ik er ook geen slot op (patroon of pincode). Zal de kans aanwezig zijn dat mijn telefoon met mijn gegevens weer in de winkel komt te liggen? Door wie worden deze reparaties uitgevoerd? Gewoonlijk bij LG? Helaas was ik niet bij de afgifte van de telefoon, anders had ik even geïnformeerd hoe en wat. Denk dat ik alsnog even bel morgen... ;)
Verander je wachtwoorden als je zeker wilt zijn en alles is opgelost.Of als het lukt de device mananger van google gebruiken en van afstand je gegevens wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-10 20:38
Als de Nexus in bereik van mijn wifi is wordt er dan bij voorkeur voor de wifi gekozen? Ik kan nergens een instelling vinden dus ik moet er denk ik vanuit gaan dat dat zo is of ik mis iets. Ik heb deze nu 2 dagen en zit nu al op 130mb v/d 750mb aan data op mobiel terwijl ik maar 1 website heb bezocht buiten bereik van de wifi.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 16:31
cbr600f4i schreef op zondag 16 maart 2014 @ 16:50:
Als de Nexus in bereik van mijn wifi is wordt er dan bij voorkeur voor de wifi gekozen? Ik kan nergens een instelling vinden dus ik moet er denk ik vanuit gaan dat dat zo is of ik mis iets. Ik heb deze nu 2 dagen en zit nu al op 130mb v/d 750mb aan data op mobiel terwijl ik maar 1 website heb bezocht buiten bereik van de wifi.
Yep, als je de WiFi gegevens hebt ingevoerd zal ie automatisch voor bekende WiFi netwerken kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
catt4u schreef op zondag 16 maart 2014 @ 17:03:
[...]

Yep, als je de WiFi gegevens hebt ingevoerd zal ie automatisch voor bekende WiFi netwerken kiezen :)
ok, ik heb dan maar alle synchronisaties uitgezet want anders zit ik wel heel snel aan mijn limiet.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
cbr600f4i schreef op zondag 16 maart 2014 @ 16:50:
Welke provider heb je? Ik heb hetzelfde probleem met de Nexus en Hollandsnieuwe. Komt omdat zij zo belachelijk afronden (per 100kb / sessie). Met de Nexus 5 is dat blijkbaar een probleem. Ik heb Locatie en Google Now ook maar uitgeschakeld en dan is het wél te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 17:42
Je telefoon wordt bij reparaties altijd standaard naar fabrieksintellingen gereset. Dus al je instellingen zullen weg zijn. Niks aan de hand ;)

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
disweb schreef op zondag 16 maart 2014 @ 17:51:
[...]

Welke provider heb je? Ik heb hetzelfde probleem met de Nexus en Hollandsnieuwe. Komt omdat zij zo belachelijk afronden (per 100kb / sessie). Met de Nexus 5 is dat blijkbaar een probleem. Ik heb Locatie en Google Now ook maar uitgeschakeld en dan is het wél te doen...
Ik heb de Nexus icm Hi en ik moet het even in de gaten houden wat ie allemaal doet maar voor zover ik kan zien zit het grote dataverbruik in de play store die ik wel 1 keer heb bezocht om 1 app te bekijken en ik zag dat mijn gehele picasa album en dropbox ook gesynced is. Jammer dat dat over het mobiele netwerk gebeurt is ipv de wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniszx
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-08 13:25
Li1quid schreef op zondag 16 maart 2014 @ 15:57:
[...]

Verander je wachtwoorden als je zeker wilt zijn en alles is opgelost.Of als het lukt de device mananger van google gebruiken en van afstand je gegevens wissen.
PM_Petrol schreef op zondag 16 maart 2014 @ 19:00:
Je telefoon wordt bij reparaties altijd standaard naar fabrieksintellingen gereset. Dus al je instellingen zullen weg zijn. Niks aan de hand ;)
Bedankt beiden. Ik dacht al dat er een device manager was maar ik wist het niet zeker. Ik heb er inmiddels vergrendeling opgezet en hou hem om de zoveel dagen in de gaten (hij is namelijk helemaal dood, verzoeken worden op het moment niet behandeld door de telefoon). ;)

EDIT: er staat dat er toestemming op de telefoon moet worden gegeven voordat de device manager opdrachten kan versturen (vergrendelen, wissen en locatie bepalen). Dit heb ik nooit gedaan. Echter staat er in de device manager netjes dat hij op 24 februari voor het laatst online is geweest. Zou het dus zo zijn dat het vergrendelen en wissen niet gaat werken aangezien ik hier nooit toestemming voor heb gegeven? Dit is niet standaard geactiveerd denk ik. In ieder geval, ik houd hem in de gaten.

[ Voor 34% gewijzigd door Denniszx op 16-03-2014 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
disweb schreef op zondag 16 maart 2014 @ 17:51:
[...]

Waarom zou dat voor de Nexus 5 een probleem zijn en voor andere telefoons niet? Zie daar geen enkele reden toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
nou... was tot op heden tevreden met mijn N5... Laat me dochter hem vallen, vanaf 20cm ofzo.. scherm kapot.. wat een flut telefoon... me DHD hier voor was wel tig keer gevallen.. krasjes maar scherm altijd heel...

hoe zet ik me toestel alleen nu uit? scherm gaat aan maar reageert nergens meer op.. kan wel door lang power in te drukken opnieuw opstarten. maar uitzetten ho maar.. krijg dus nu nog steeds berichtjes binnen, maar kan er dus niks mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:19
Als de batterij leeg gaat is het vanzelf over toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
inderdaad.. gelukkig was die net helemaal vol... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAL86
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:17
Mijn nexus viel vanaf de zijrand op het scherm... gelijk een barst over de gehele lengte, nu aan m'n 2e nexus-5 begonnen. Valt qua stevigheid dan toch tegen, de nieuwe Nexus heb ik gelijk in een hoesje gestop (flip over).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-08 22:23
cbr600f4i schreef op zondag 16 maart 2014 @ 19:49:
[...]

Ik heb de Nexus icm Hi en ik moet het even in de gaten houden wat ie allemaal doet maar voor zover ik kan zien zit het grote dataverbruik in de play store die ik wel 1 keer heb bezocht om 1 app te bekijken en ik zag dat mijn gehele picasa album en dropbox ook gesynced is. Jammer dat dat over het mobiele netwerk gebeurt is ipv de wifi.
Je kunt de instellingen aanpassen, zodat er alleen gesyncd wordt bij wifi verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
Bugje gevonden?

Open de Maps app, klik op Streetview > Klik op 'compas' icoontje.

Draai rustig een beetje rond, dit werkt prima.

Hou de telefoon nu stil. Normaal gesproken moet er nu niks veranderen, mijn beeld draait rustig naar linksboven. Afwijking compas dus.

Bij jullie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

W.Zijlstra. schreef op maandag 17 maart 2014 @ 11:41:
Bugje gevonden?

Waar kan je op streetview klikken dan? Ik heb die mogelijkheid zo te zien niet

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

ProudElm schreef op zondag 16 maart 2014 @ 20:54:
nou... was tot op heden tevreden met mijn N5... Laat me dochter hem vallen, vanaf 20cm ofzo.. scherm kapot.. wat een flut telefoon... me DHD hier voor was wel tig keer gevallen.. krasjes maar scherm altijd heel...
[quote]
Mijn nexus viel vanaf de zijrand op het scherm... gelijk een barst over de gehele lengte, nu aan m'n 2e nexus-5 begonnen. Valt qua stevigheid dan toch tegen, de nieuwe Nexus heb ik gelijk in een hoesje gestop (flip over).
[\quote]

Nu zijn telefoons met grote randen altijd kwetsbaar voor glasbreuk. Daarom heeft een cover altijd baat. Zéker als je telefoon zo gebouwd is om zo goedkoop mogelijk in de markt gebracht te worden.
En zelfs als je telefoon wel wat duurder is verhoogt een cover/bumper de duurzaamheid.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin99
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Ik wil graag mijn werkagenda synchroniseren, het instellen lukt wel, maar na een dag wordt de googleagenda op mijn Nexus 5 niet meer gesynchroniseerd met mijn werkagenda.
Het vreemde is dat het op mijn Motorola G wel goed gaat. Dit toestel heeft dezelfde Androidversie en alle instellingen om de agenda's te synchroniseren zijn gelijk.
Als ik het account op de Nexus verwijder en weer opnieuw toevoeg gaat het even goed, maar vervolgens ontstaat het probleem weer.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet wat het is maar mijn N5 flippert van 3G naar H om de 5 sec. Iemand hier ook last van? ontvangst is vaak erg slecht soms is 3G of H het zelfs oranje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:53
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2014 @ 12:54:
Ik weet niet wat het is maar mijn N5 flippert van 3G naar H om de 5 sec. Iemand hier ook last van? ontvangst is vaak erg slecht soms is 3G of H het zelfs oranje
Het switchen van 3G naar H(sdpa) is erg normaal. 3G is een soort van internet in idle modus. Als hij overspringt naar H dan komt er data binnen en stuur je data weg.

Welke provider heb je? En check je APN settings eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Laatst online: 11:53
Bugje gevonden?

Hou de telefoon nu stil. Normaal gesproken moet er nu niks veranderen, mijn beeld draait rustig naar linksboven. Afwijking compas dus.

Bij jullie ook?
Nee bij mij in ieder geval niet, compas draait niet echt door. Als ik mijn mobiel stil houd dan draait hij nog iets, maar na een seconde staat hij wel helemaal stil. Lijkt op gps bug van jouw toestel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
Ortep schreef op maandag 17 maart 2014 @ 12:15:
[...]

Waar kan je op streetview klikken dan? Ik heb die mogelijkheid zo te zien niet
Adres opzoeken en onderste balk aanraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Bas schreef op maandag 17 maart 2014 @ 13:00:
[...]

Het switchen van 3G naar H(sdpa) is erg normaal. 3G is een soort van internet in idle modus. Als hij overspringt naar H dan komt er data binnen en stuur je data weg.

Welke provider heb je? En check je APN settings eens ;)
Ik heb KPN. APN = KPN, portalmmm.nl en heb hem op preferred network type 3G staan

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2014 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

W.Zijlstra. schreef op maandag 17 maart 2014 @ 13:28:
[...]

Adres opzoeken en onderste balk aanraken.
Oke, gevonden. Eerst een foto dan de streetview ik kan er doorheen lopen...maar geen compas zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
Ortep schreef op maandag 17 maart 2014 @ 19:58:
[...]

Oke, gevonden. Eerst een foto dan de streetview ik kan er doorheen lopen...maar geen compas zichtbaar.
Als je street view hebt krijg je linksonder een kop. Druk die in en je kunt nu je telefoon bewegen aan de hand van je compas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 16:31
Bugje gevonden?

Bij jullie ook?
Ik heb het ook ff geprobeerd maar bij mij doet ie niks vreemds. Gewoon zoals je verwacht.

Je kan een reset van je telefoon proberen.
Als je net als ik vaak (veel) apps intalleert en (een deel) weer verwijderd hebt wil er wel eens iets achter blijven dat problemen geeft.
Is net zoals bij het flashen van roms als je geen reset/wipe doet dan komt dat ook vaak voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XIX19
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-04-2021
Bestaat er een overzicht van de verschillende batches van de N5? Ik weet dat er een wijziging met speakers of grill is geweest. Heb zojuist met Belsimpel gebeld om te vragen of zij de allerlaatste versie uitleveren, maar dat kunnen ze niet garanderen. Of zijn er geen aanpassingen geweest dit jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCSO
  • Laatst online: 10:12
XIX19 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 09:47:
Bestaat er een overzicht van de verschillende batches van de N5? Ik weet dat er een wijziging met speakers of grill is geweest. Heb zojuist met Belsimpel gebeld om te vragen of zij de allerlaatste versie uitleveren, maar dat kunnen ze niet garanderen. Of zijn er geen aanpassingen geweest dit jaar?
Daar is in dit topic al genoeg over gezegd. Er zijn verschillende serienummers, geen batches. Die serie nummers geven de datum aan van productie. Zo is de 312K van December 2013 en de 401K van Januari 2014 ( Dank Meho). Typ deze nummers even in op de zoekbalk bovenin het topic en je krijgt al je antwoorden!

Het is gewoon een gok of je een toestel krijgt zonder problemen. ( Een niet uitstekende simtray - Grotere speakergaten, etc. ).

[ Voor 10% gewijzigd door PCSO op 18-03-2014 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meho
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-10 10:23
PCSO schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 10:51:
Zo is de 312K van 3 December en de 401K van 4 Januari.
312 is december 2013 en 401 is januari 2014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

W.Zijlstra. schreef op maandag 17 maart 2014 @ 20:37:
[...]

Als je street view hebt krijg je linksonder een kop. Druk die in en je kunt nu je telefoon bewegen aan de hand van je compas.
Hoe bedenkt een mens het. Die knop is heel kort zichtbaar en verdwijnt dan...na twee of drie keer op het scherm tikken is hij er weer. Ja, dan kan ik door mijn toestel te draaien of mezelf om mijn as te draaien het beeld laten meedraaien. Het werkt...zodra ik stop, stopt het ook. Ik ben er nog niet achter wat het nut is van het geheel.
Ik kan me voorstellen dat je bv wilt weten of er ergens parkeerplaatsen zijn en hoe het er uitzien bij de ingang van....
Maar dat kan ik veel eenvoudiger door mijn vinger over het scherm te bewegen dan door mijn telefoon om me heen te draaien. Maar goed...leuk speeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb iets heel geks. Als ik de VPN instellingen wil openen op mijn Nexus 5 vraagt ie om een referentieopslag wachtwoord of zo. Wat ik ook invul, hij geeft dan aan "De referentieopslag is gewist" en ik kom niet voorbij dat scherpje. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:50
DennusB schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 11:59:
Ik heb iets heel geks. Als ik de VPN instellingen wil openen op mijn Nexus 5 vraagt ie om een referentieopslag wachtwoord of zo. Wat ik ook invul, hij geeft dan aan "De referentieopslag is gewist" en ik kom niet voorbij dat scherpje. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
Volgens mij heb je een lockscreen beveiliging nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Polster schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 12:01:
[...]

Volgens mij heb je een lockscreen beveiliging nodig.
Die heb ik al (een code).

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTom1990
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-10 22:38
ProudElm schreef op zondag 16 maart 2014 @ 20:54:

hoe zet ik me toestel alleen nu uit? scherm gaat aan maar reageert nergens meer op.. kan wel door lang power in te drukken opnieuw opstarten. maar uitzetten ho maar.. krijg dus nu nog steeds berichtjes binnen, maar kan er dus niks mee....
PAL86 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 11:00:
Wat doen jullie met de telefoons?

Nexussen zijn echt idioot makkelijk om zelf te maken. Nieuw schermpje bestellen, en erin zetten.
Zou bijna vragen om ze over te kopen.

[ Voor 6% gewijzigd door TomTom1990 op 18-03-2014 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-09 18:23
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2014 @ 12:54:
Ik heb ongeveer het zelfde probleem maar dan heb ik helemaal geen internet en zijn de streepjes volledig weg en bouwt hij opnieuw een verbinding op.
Van niks naar H en dan 3g en vervolgens helemaal niks meer.
Kan dit een probleem zijn met de simkaart of een instelling van de telefoon?

Kan ook niet meer bellen door dit heuvel

[ Voor 3% gewijzigd door BrianV op 18-03-2014 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10 16:03
Ik heb net mijn Nexus 5 laten vallen en nu werkt de rear camera niet meer goed. Hij stelt niet meer scherp en maakt heel raar geluid. Iemand enig idee waar ik een nieuwe camera module kan vinden op internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 14:01
cordonbleu schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 00:36:
Ik heb net mijn Nexus 5 laten vallen en nu werkt de rear camera niet meer goed. Hij stelt niet meer scherp en maakt heel raar geluid. Iemand enig idee waar ik een nieuwe camera module kan vinden op internet?
Ebay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Ik heb hem net even open gemaakt en het probleem lijkt mij te zijn dat de auto-focus om zeep is. Toch jammer na een kleine val. Heb een nieuwe camera module besteld op Ebay. Levertijd 25 tot 40 dagen, pfff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTom1990
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-10 22:38
cordonbleu schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 08:30:
Ik heb hem net even open gemaakt en het probleem lijkt mij te zijn dat de auto-focus om zeep is. Toch jammer na een kleine val. Heb een nieuwe camera module besteld op Ebay. Levertijd 25 tot 40 dagen, pfff...
http://www.etradesupply.c...0-rear-facing-camera.html

Heb je sowieso binnen een week binnen, meestal toch nog eerder. Bij teveel problemen heb ik er thuis nog wel 1 liggen. Maar die bewaar ik liever zelf voor dat soort defecten bij mijn eigen Nexus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
TomTom1990 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 08:37:
[...]
http://www.etradesupply.c...0-rear-facing-camera.html

Heb je sowieso binnen een week binnen, meestal toch nog eerder. Bij teveel problemen heb ik er thuis nog wel 1 liggen. Maar die bewaar ik liever zelf voor dat soort defecten bij mijn eigen Nexus.
Bedankt! Ik ga deze proberen te bestellen. Als het niet lukt hou ik jou als backup ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-10 08:35
YouTube stopt als ik open, wanneer ik updates verwijder doet die het gewoon. Meer mensen last van?

iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10-2024
Mr. Jummy schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 09:57:
YouTube stopt als ik open, wanneer ik updates verwijder doet die het gewoon. Meer mensen last van?
Dit misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
Stock Android niet geroot.
Maar bedankt voor de reactie

iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Heeft iemand al geprobeerd of zelf gedaan om zelf het scherm van de telefoon te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
Mr. Jummy schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 09:57:
Doet het weer, moest blijkbaar eerst Play Movies updaten voordat ik YouTube kon gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Heeft de Nexus 5 eigenlijk al een FM radio ?

Deze telefoon lijkt me erg goed maar ik kom elke dag in een gebied waar je alleen het Edge netwerk heb (zelfs geen 3G) en waar dus het mobiel netwerk te traag is voor een 96kbit radio stream.

KPN zegt het wel
http://mobiel.kpn.com/bestellen/nexus-5-4g

Tweakers zegt het niet
Google geeft gemixde resultaten .

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
Nee, heeft geen FM radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Bedankt voor je snelle antwoord, deze telefoon wordt het dus helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

reiker

dan jij!

Rockvee2 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 13:12:
Bedankt voor je snelle antwoord, deze telefoon wordt het dus helaas niet.
Je zou natuurlijk ook een mini-FM radiootje met een AA-batterijtje kunnen aanschaffen, want verder is de Nexus 5 -naar mijn mening- best een topding. Dus om hem daar nou voor te laten liggen...
Aan de andere kant, ik ken verder je eisen niet dus als dit echt een deal-breaker is, tja :)

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
reiker schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 14:07:
[...]

Je zou natuurlijk ook een mini-FM radiootje met een AA-batterijtje kunnen aanschaffen, want verder is de Nexus 5 -naar mijn mening- best een topding. Dus om hem daar nou voor te laten liggen...
Aan de andere kant, ik ken verder je eisen niet dus als dit echt een deal-breaker is, tja :)
Bedankt voor je reactie

Het probleem is, ik zit elke dag op de fiets naar mijn werk door een of ander gebied waar heel slecht internet is .

Ik ben "verslaafd" aan mijn portie radio op de fiets, als ik geen radio kan luisteren op weg of van mijn werk ben ik echt chagerijnig .

Dus het is eigenlijk best wel een grote dealbreaker :)

Via Tunein Radio kan ik hem ook wel gebruiken maar valt steeds weg in dat gebied, al aangekaart bij T-mobile meerdere keren maar gebeurt niks mee helaas.

[ Voor 9% gewijzigd door Rockvee2 op 19-03-2014 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

reiker

dan jij!

Rockvee2 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 14:29:
[...]

Bedankt voor je reactie

Het probleem is, ik zit elke dag op de fiets naar mijn werk door een of ander gebied waar heel slecht internet is .

Ik ben "verslaafd" aan mijn portie radio op de fiets, als ik geen radio kan luisteren op weg of van mijn werk ben ik echt chagerijnig .

Dus het is eigenlijk best wel een grote dealbreaker :)

Via Tunein Radio kan ik hem ook wel gebruiken maar valt steeds weg in dat gebied, al aangekaart bij T-mobile meerdere keren maar gebeurt niks mee helaas.
Ik snap :) Maar dan nog, als je een los FM-radiootje erbij neemt kun je èn toch een Nexus 5 hebben, èn gaat de batterij van je smartphone ook nog eens langer mee omdat 'ie geen FM-radio hoeft te voeden :) En zo duur hoeft zo'n dingetje ook niet te zijn lijkt me.

Bijvoorbeeld, even rondneuzend:

Deze van ebay heeft zelfs DAB+, voorbereid op de toekomst dus :) Kost wel $50.
Deze bij bol.com is een stuk simpeler, kost slechts 21 euro.

Ik ga er vanuit dat als je naar de Mediamarkt/Halfords/Handyman/Aldi/Action gaat, je voor minder geld ook prima functionerende apparaatjes kunt kopen :)
Ja, je hebt dan wel twéé apparaten bij je, waar dat er ook één had kunnen zijn. Maar hey, je hebt tenminste wel een Nexus 5 8)

[ Voor 4% gewijzigd door reiker op 19-03-2014 15:10 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10 14:48
Telefoon net een maand in bezit en eergisteren laten vallen. Scherm rechtsboven gebroken. Ouch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 17:23
Ik krijg nou toch het idee dat die gorilla glas 3 niet zo stootvast is als type 2. Ik hoor om me heen niets anders dan dat het zo supersnel breekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:42
Bij een collega zag ik dat het glas van zichzelf al redelijk onder spanning staat in rust. Althans, als ik de reflectie in het scherm bekijk, zie ik dat het niet helemaal vlak is, maar drie punten aan de rand waarop er een bobbel in de vorm zit. Bij mij is het nagenoeg helemaal vlak.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
reiker schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 15:07:
[...]

Ik snap :) Maar dan nog, als je een los FM-radiootje erbij neemt kun je èn toch een Nexus 5 hebben, èn gaat de batterij van je smartphone ook nog eens langer mee omdat 'ie geen FM-radio hoeft te voeden :) En zo duur hoeft zo'n dingetje ook niet te zijn lijkt me.

Bijvoorbeeld, even rondneuzend:

Deze van ebay heeft zelfs DAB+, voorbereid op de toekomst dus :) Kost wel $50.
Deze bij bol.com is een stuk simpeler, kost slechts 21 euro.

Ik ga er vanuit dat als je naar de Mediamarkt/Halfords/Handyman/Aldi/Action gaat, je voor minder geld ook prima functionerende apparaatjes kunt kopen :)
Ja, je hebt dan wel twéé apparaten bij je, waar dat er ook één had kunnen zijn. Maar hey, je hebt tenminste wel een Nexus 5 8)
Ik weet dat ik een Nexus 5 en een FM radio bij mij kan hebben maar dan moet je weer extra dingen meenemen en het zou handig kunnen zijn voor alles in 1 :)

Ik wacht wel af totdat er iets is dat ik toch FM radio kan luisteren of DAB+ radio op de Nexus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-09 18:23
BrianV schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 19:23:
[...]

Ik heb ongeveer het zelfde probleem maar dan heb ik helemaal geen internet en zijn de streepjes volledig weg en bouwt hij opnieuw een verbinding op.
Van niks naar H en dan 3g en vervolgens helemaal niks meer.
Kan dit een probleem zijn met de simkaart of een instelling van de telefoon?

Kan ook niet meer bellen door dit heuvel
Het probleem is ondertussen verholpen, Vodafone had meer tijd nodig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Ik ben zeer tevreden over de Nexus 5, maar er is één ding dat mij opvalt. De batterij is zeer inconsistent. De ene dag heb ik een screen-ontime van 5 uur en de andere dag maar 3 uur. Heeft iemand ook dit rare probleem en er misschien een oplossing voor?

Ook crashte de YouTube app als ik hem opstart sinds net. Ik heb de telefoon al opnieuw opgestart, maar dat heeft.niet geholpen. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:43
Arthur-M. schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 17:14:
Ik ben zeer tevreden over de Nexus 5, maar er is één ding dat mij opvalt. De batterij is zeer inconsistent. De ene dag heb ik een screen-ontime van 5 uur en de andere dag maar 3 uur. Heeft iemand ook dit rare probleem en er misschien een oplossing voor?

Ook crashte de YouTube app als ik hem opstart sinds net. Ik heb de telefoon al opnieuw opgestart, maar dat heeft.niet geholpen. Iemand een oplossing?
Heb je de youtube adaway module geüpdatet? Die zorgde bij mij ook crash van de youtube app.

EDIT: bij mij crashed hij ook elke keer. Andere mensen op andere fora lijken er ook last van te hebben. Misschien is er iets met de google servers?

[ Voor 10% gewijzigd door japie06 op 19-03-2014 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
japie06 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 17:43:
[...]

Heb je de youtube adaway module geüpdatet? Die zorgde bij mij ook crash van de youtube app.

EDIT: bij mij crashed hij ook elke keer. Andere mensen op andere fora lijken er ook last van te hebben. Misschien is er iets met de google servers?
Zoals ik al meldde, het probleem verdween bij mij nadat ik Play Movies had geüpdatet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Mijn nexus 5 heeft dit weekend waterschade opgelopen. Ik heb hem direct uitgezet (want het scherm begon wat te flikkeren) en in een bak met rijst gedaan. Ik heb 3 dagen gewacht en vandaag weer geprobeerd hem aan te krijgen. Alles leek goed te gaan maar nadat het startscherm is geweest valt ie weer uit. Dus net voordat ik mijn pincode in moet voeren valt ie uit.
Weet iemand hier misschien wat het probleem kan zijn? Of moet er iets vervongen worden?

Alvast bedankt,

W.Houwink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Smashing Jummy

Ik wil de telefoon wel terugzetten op de fabrieksinstellingen, maar dan is er zeker geen manier meer
om mijn bestanden terug te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 18:08:
Hallo,

Mijn nexus 5 heeft dit weekend waterschade opgelopen. Ik heb hem direct uitgezet (want het scherm begon wat te flikkeren) en in een bak met rijst gedaan. Ik heb 3 dagen gewacht en vandaag weer geprobeerd hem aan te krijgen. Alles leek goed te gaan maar nadat het startscherm is geweest valt ie weer uit. Dus net voordat ik mijn pincode in moet voeren valt ie uit.
Weet iemand hier misschien wat het probleem kan zijn? Of moet er iets vervongen worden?

Alvast bedankt,

W.Houwink
Ik zou nog even geen reset doen..

Probeer hem eens te starten met de lader aangesloten. Het liefst via de lader in het stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 18:12:
[...]

Ik zou nog even geen reset doen..

Probeer hem eens te starten met de lader aangesloten. Het liefst via de lader in het stopcontact.
Dat heb ik zonet ook gedaan en nu was er al weer meer leven! Ik kon de pincode invoeren en een paar keer door het hoofdmenu scrollen en hij viel daarna uit. Ik denk dat ik hem eerst nog even aan de lader laat zitten, en dan later op de avond nog es probeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Mr. Jummy schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 18:04:
[...]

Zoals ik al meldde, het probleem verdween bij mij nadat ik Play Movies had geüpdatet.
Ik heb alleen geen Play Movies update (gehad)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Youtube doet het weer bij mij door het te verwijderen en opnieuw te installeren via de play store.

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 18:22:
[...]

Dat heb ik zonet ook gedaan en nu was er al weer meer leven! Ik kon de pincode invoeren en een paar keer door het hoofdmenu scrollen en hij viel daarna uit. Ik denk dat ik hem eerst nog even aan de lader laat zitten, en dan later op de avond nog es probeer.
Mocht nou niks helpen, contact opnemen met je verzekeraar mits je een inboedelverzekering hebt (of je ouders). Ik lees van veel mensen dat het pech is of nieuwe kopen of zelf (proberen te) repareren, maar vraag je verzekeraar het te vergoeden en stuur hem op naar TouchFix; binnen 2 dagen gerepareerd terug en de verzekering betaald (want daar betaal je de verzekering voor!).

Hoe dan ook: succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 19:55:
[...]

Mocht nou niks helpen, contact opnemen met je verzekeraar mits je een inboedelverzekering hebt (of je ouders). Ik lees van veel mensen dat het pech is of nieuwe kopen of zelf (proberen te) repareren, maar vraag je verzekeraar het te vergoeden en stuur hem op naar TouchFix; binnen 2 dagen gerepareerd terug en de verzekering betaald (want daar betaal je de verzekering voor!).

Hoe dan ook: succes!
Ja, dat is ook zo. Maar dan ga mijn ouders weer moeilijk doen want die willen niet liegen tegen de verzekering -.- , en het is buitenhuis gebeurd. Maar hoe kan ik het vocht achter het scherm wegkrijgen? want de telefoon heeft al 72 uur in een bak met rijst gelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-10 23:05
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 20:21:
[...]

Ja, dat is ook zo. Maar dan ga mijn ouders weer moeilijk doen want die willen niet liegen tegen de verzekering -.- , en het is buitenhuis gebeurd. Maar hoe kan ik het vocht achter het scherm wegkrijgen? want de telefoon heeft al 72 uur in een bak met rijst gelegen.
Nog langer in de rijst leggen en veel geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 20:21:
[...]

Inderdaad gewoon langer wachten. Over mijn laptop was water gevallen, die heeft 2 maanden ongeveer lopen drogen en nu typ ik dit erop. Kwestie van geduld dus. >:)

Edit: Youtube app werkt weer bij mij na hem verwijderd te hebben en opnieuw geïnstalleerd te hebben. Bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door peakrever op 19-03-2014 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, dan laat ik hem nog een paar dagen in de rijst drogen.
Is het ook slim op het frontje aan de achterkant eraf te halen of kun je dit beter niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 21:01:
Oke, dan laat ik hem nog een paar dagen in de rijst drogen.
Is het ook slim op het frontje aan de achterkant eraf te halen of kun je dit beter niet doen?
Dat weet ik niet, maar wat ik gedaan heb toen mijn oude HTC One V was verzopen, heb ik hem in een bak met rijst gedaan en daarna in een bak met Silica gel (Die zakjes die bij de schoenen zitten enz.) Eerst even dat spul verwarmen in de oven, en daarna in een gesloten bak een week laten liggen. HTC deed het weer vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Jummy schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 21:16:
[...]

Dat weet ik niet, maar wat ik gedaan heb toen mijn oude HTC One V was verzopen, heb ik hem in een bak met rijst gedaan en daarna in een bak met Silica gel (Die zakjes die bij de schoenen zitten enz.) Eerst even dat spul verwarmen in de oven, en daarna in een gesloten bak een week laten liggen. HTC deed het weer vanouds.
Ja, ik weet wat je bedoelt maar hoe kom ik aan zoveel zakjes van dat spul?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-10 23:05
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 21:34:
[...]

Ja, ik weet wat je bedoelt maar hoe kom ik aan zoveel zakjes van dat spul?
Veel winkels hebben het vaak maar je hebt volgens mij ook van die dingen tegen vocht en dergelijke, volgens mij verkoopt kruidvat het of dat soort winkels.

Ja je frontje eraf halen en de batterij eruit is wel zo verstandig maar ik weet niet of dat ten koste van je garantie gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10 14:48
Iemand ervaring met het vervangen van het middenstuk + scherm? Wellicht dat ik het zelf probeer, tenzij mensen dit afraden. Er staan wel wat guides op het internet en dat ziet er redelijk simpel uit..

[ Voor 6% gewijzigd door Munki op 20-03-2014 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma kip
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-09 19:23

Shoarma kip

IceDFire

Net een Nexus 5 Rood besteld. Ik mag mijn abo vernieuwen (verloopt in mei), maar het loont (bijna) niet meer om een telefoon + abo te nemen. Ondertussen heb ik alweer 2 jaar een witte HTC One X, prima telefoon, kan nog tijden mee, maar ik wil een nieuwe! Eigenlijk was mijn plan om te wachten op de Galaxy S5 of de opvolger van de HTC One, maar toen ik de prijzen zag van de S5 begon ik toch te twijfelen. Ik zet mijn abo nu over naar sim only en dan kan ik over een jaartje weer eens kijken naar een andere telefoon.

De Nexus 5 is alweer een paar maanden oud, dat was eigenlijk mijn enige twijfelpuntje. Ik wil graag het nieuwste van het nieuwste :+. Het scheelt +-200 euro op de nieuwe topmodellen, en ik kan met mijn One X nog alles doen wat ik wil en eigenlijk heb ik geen zin om nog te wachten. Dus vandaar dat ik toch maar besloten heb de Nexus 5 te bestellen. Dat hij nu verkocht wordt via Google Play heeft natuurlijk ook mee geholpen.

Ik hoop dat de telefoon me bevalt, maar als ik de reviews en posts op verschillende fora's lees, dan komt dat vast wel goed!

Ryzen 7 3700x // 32GB Crucial Ballistix Sport LT 3200 // Gigabyte Aorus X570 ULTRA // Gigabyte GTX 1080 Ti Aorus Xtreme 11GB // Corsair Force MP600 1TB // Intel 660p 2TB // Samsung Evo 850 1TB // EVGA SuperNOVA 750 G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noakes
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-10-2022
Oplossing voor onderstaand probleem gevonden. Het deïnstalleren van Pry-Fi loste bij mij het probleem op. Dit wil uiteraard niet zeggen dat het installeren van deze app bij ieder ander Android-toestel dit probleem zal veroorzaken.

Ik heb het volgende probleem. Kan geen WiFi netwerken meer "vergeten". Als ik lang op een netwerk druk (bij WiFi-instellingen) dan selecteer ik daar uiteraard "Netwerk vergeten". Gelijk schiet dan mijn WiFi uit, ik zie dan in beeld "Wifi inschakelen" en na een korte tijd verbindt hij doodleuk weer met het netwerk dat ik wilde "vergeten". Reboot uitgevoerd, doet helaas ook niks. Maak geen gebruik van "batterijbespaar-apps".

"WiFi-optimalisatie" maar even uitgezet. "Scannen altijd beschikbaar" ook. Mag niet baten.

Extra info: had Xposed geinstalleerd met GravityBox. Daarbij maakte ik gebruik van QuickSettings-mogelijkheid in GravityBox. Hierbij had ik dus ook de mogelijkheid om WiFi uit en in te schakelen. Beide modules weer gedeïnstalleerd.

[ Voor 96% gewijzigd door noakes op 20-03-2014 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/819/f1fd.jpg

Kijk, dit is mijn telefoon op dit moment bij een witte afbeelding op de achtergrond.
Dit is nog wel te verhelpen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:48
Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 18:15:
[afbeelding]

Kijk, dit is mijn telefoon op dit moment bij een witte afbeelding op de achtergrond.
Als er nog zoveel vocht inzit, dan vraag ik me af wanneer de echte schade komt (corrosie). Daarnaast zal je ook wel kalkaanslag blijven zien als dit soort vlekken uiteindelijk opgedroogd zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Prulleman op 20-03-2014 20:13 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke dat zou zeer jammer zijn, maar ik wil het frontje er wel afhalen en hem dan laten liggen drogen, maar dan ben ik zeker de garantie kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 20:40:
Oke dat zou zeer jammer zijn, maar ik wil het frontje er wel afhalen en hem dan laten liggen drogen, maar dan ben ik zeker de garantie kwijt?
EEeuhhhh.... die garantie was je al kwijt toen je telefoon in het water terechtkwam hoor.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oww ja haha sorry...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
Batterij eruit halen en telefoon in een bak met rijst leggen, silica gel is beter. Maar rijst is beter dan niks. (hopen dat de Aziaten 's nachts even je telefoon maken 7(8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Jummy schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 20:57:
[...]

Batterij eruit halen en telefoon in een bak met rijst leggen, silica gel is beter. Maar rijst is beter dan niks. (hopen dat de Aziaten 's nachts even je telefoon maken 7(8)7 )
Haha doen we, maar ik kon dat silica gel bij de kruidvat halen? Dan haal ik dat morgen wel ff. Gesloten bak of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:27
Mr. Jummy schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 20:57:
[...]

Gemalen koffie schijnt ook goed te werken.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:38
Prulleman schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 20:12:
[...]

Als er nog zoveel vocht inzit, dan vraag ik me af wanneer de echte schade komt (corrosie). Daarnaast zal je ook wel kalkaanslag blijven zien als dit soort vlekken uiteindelijk opgedroogd zijn.
is het gewoon water of regenwater? eigenlijk zou je hem uit elkaar moeten halen en spoelen met gedistileerd water (hebben ze mij verteld, zelf geen ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 18:15:
[afbeelding]

Ik zou je ouders toch echt even lief aankijken ivm de verzekering. Doet een verzekering totaal niet moeilijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parklife
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:33
Hmm,, baal,...

al een tijdje heb ik de Nexus 5 en ben hier erg blij mee,..

nu liep vanochtend het toestel vast,.. maar krijg hem nu niet meer opgestart! er blijft op het scherm staan: google..

opstarten in recovery mode resulteert in hetzelfde,..

Parklife

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

alle opties hieruit al geprobeerd?:
http://forum.xda-develope...read.php?t=2512511&page=2

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Net m'n nexus 5 in 'hot red' binnen gekregen die ik 2 dagen geleden via de Play store had besteld. Wat een prachtig ding zeg, ben er erg blij mee! Ik had hiervoor een GalaxyS3 die het in principe ook nog perfect doet, maar ik vond 'm eigenlijk nooit echt mooi. Dit ding is echt prachtig.

Ik heb er ook een bumpercase v Google bij gehaald die perfect aan sluit. Jammer dat ie toch wat af doet aan het ontwerp van de Nexus, maar als ik de verhalen hier lees is het absoluut geen overbodige luxe. Mochten er nog andere cases worden geadviseerd hoor ik 't graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Nedra schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 14:23:
Net m'n nexus 5 in 'hot red' binnen gekregen die ik 2 dagen geleden via de Play store had besteld. Wat een prachtig ding zeg, ben er erg blij mee! Ik had hiervoor een GalaxyS3 die het in principe ook nog perfect doet, maar ik vond 'm eigenlijk nooit echt mooi. Dit ding is echt prachtig.

Ik heb er ook een bumpercase v Google bij gehaald die perfect aan sluit. Jammer dat ie toch wat af doet aan het ontwerp van de Nexus, maar als ik de verhalen hier lees is het absoluut geen overbodige luxe. Mochten er nog andere cases worden geadviseerd hoor ik 't graag :)
Accessoires voor de Google Nexus 5
:)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10-2024
Als je je gsm laat vallen in huis dan betaalt de verzekering? Of hoe zit dat juist? Heb thuis ook wel al eens dingen stuk gemaakt maar nog nooit aan gedacht dat de verzekering dat wel terug zou betalen.
En is dit in België ook zo? Of iets van Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
joachim schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 18:42:
Als je je gsm laat vallen in huis dan betaalt de verzekering? Of hoe zit dat juist? Heb thuis ook wel al eens dingen stuk gemaakt maar nog nooit aan gedacht dat de verzekering dat wel terug zou betalen.
En is dit in België ook zo? Of iets van Nederland?
Los van het feit dat het niets met de nexus 5 te maken heeft, is jou verzekering de enige die daar een sluitend antwoord op kan geven

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icaru
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-08 13:44
vreemd...
Ik heb het gevoel dat de Nexus 4 kwa stevigheid toch wat sterker was tov de N5...

Alhoewel dat ik tot nu toe nog geen klagen heb over men N5, maar hij is dan ook nog niet gevallen...
Pagina: 1 ... 56 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.