[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.230 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icaru
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-08 13:44
Bizar, van de genoemde problemen heb ik geen last van...
Ik zit wel bij het Belgische Proximus, een provider die in ons land bekend staat om zijn bereik en dekking...

Maar van het switchen tussen de verschillende data providers heb ik nog geen problemen mee gemerkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:32
Ik heb Vodafone en ervaar geen van de bovengenoemde problemen. Ontvangst is hetzelfde als mijn G2 (te koop btw :P) en overschakelen van WIFI->3G->WIFI gaat prima en snel.

Het enige 'probleem' wat ik heb is dat mijn scherm iets geler is dan dat ik graag zou zien. Maar dat is minimaal en bederft mijn pret op geen enkele manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-10 17:55
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 21:31:
[...]

Audio manager schijnt ook goed te werken is betaal versie en gratis versie van .
Vreemd dat bij jouw bleutooth slecht werkt heb zelfde set en met blue tooth ben ik juist nog beter hoorbaar.
ook audiomanager heeft niet geholpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbo045
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-05-2016
@Anteros het gelige scherm is op te lossen mbv een custom kernel als Elemental mits je root toegang hebt en een custom recovery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
@Limbo45: Ik weet het, maar toch bedankt. Alleen ben ik (tot op heden) zo tevreden met de N5, dat ik (nog) niet aan custom ROMs/kernels ga. Het is iets te geel in mijn ogen, maar zeker niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
Dacuuu schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 08:45:
[...]

Waarschijnlijk denkt de n5 dat je je telefoon via 2 manieren tegelijk wil opladen.

Dit is het normale/OtG scbema.
[afbeelding]
Het werkt wel met een externe USB HUB. Ik heb er een klein amateuristisch filmpje van gemaakt.

Alles aansluiten aan de hub, en daarna pas de micro usb OTG kabel in de telefoon. In de youtube beschrijving staat ook nog verdere info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01-10 06:25
WhiteAss schreef op maandag 03 maart 2014 @ 20:42:
Ik heb al enige tijd problemen met de prestatie van wifi. Heb een asus rt-ac66u. Op zowel 2.4 als 5 GHz werkt het belabberd. Een HD videostream via YouTube of op Tweakers lukt bv niet.

Voorbeeld op 5ghz (-40dBm)
Speedtest.net geeft het volgende resultaat:
Ping: 18
Down: 3.07 mbit
Up: 8.36

Met een S3 zijn de resultaten als volgt:
Ping: 22
Down: 33.05
Up: 8.70

Aan mijn internet verbinding of router ligt het niet. Ook via een andere router is het resultaat hetzelfde.

Het vreemde is dat het heel soms wel goed werkt.
Ter info: Intussen het probleem en de oplossing gevonden.

Slechte wifi prestatie / performance

Toestel is geroot en gebruik gravitybox. Smart radio veroorzaakte het probleem. Deze had ik ingesteld om naar 2g te schakelen bij een wifi verbinding. Nu smart radio uit staat werkt wifi weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist mijn Nexus 5 terug ontvangen van TouchFix: PERFECT!

Woensdagmiddag met de post verstuurd, vanmorgen om 10:55 in ontvangst genomen. Erg netjes verpakt en helemaal als nieuw vervangen. En alles betaald door de inboedelverzekering. Hier spreekt een blij man!

Nu even de komende dagen testen of de LG Quickcover de juiste cover voor mij is, maar tot nu toe (hij zit er omheen vanaf ongeveer 10:56...) ben ik erg tevreden, en dat je N5 aangaat als je de flap openklapt is nu al een grote meerwaarde. Enige jammere is dat er geen uitsparing voor de meldingsled inzit, terwijl er wel een uitsparing voor de earspeaker in zit, die in mijn opzicht niet echt heel nuttig is. Misschien een foutje bij het ontwerp en al in productie genomen...? Goed, ik ga weer verder met blij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 14:01
contrast schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 19:35:
[...]

Zoals op deze video is te zien, zit het glaasje niet verwerkt in de battery cover.
Dit is het onderdeel wat hij nodig heeft. Vrij makkelijk zelf te doen.
Bij de shop van onderstaande link kost hij incl. bezorging vanuit de US 36,59 euro.
http://www.etradesupply.c...0-rear-housing-black.html

[ Voor 12% gewijzigd door jwakie op 07-03-2014 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icaru
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 12:00:
Zojuist mijn Nexus 5 terug ontvangen van TouchFix: PERFECT!

Woensdagmiddag met de post verstuurd, vanmorgen om 10:55 in ontvangst genomen. Erg netjes verpakt en helemaal als nieuw vervangen. En alles betaald door de inboedelverzekering. Hier spreekt een blij man!

Nu even de komende dagen testen of de LG Quickcover de juiste cover voor mij is, maar tot nu toe (hij zit er omheen vanaf ongeveer 10:56...) ben ik erg tevreden, en dat je N5 aangaat als je de flap openklapt is nu al een grote meerwaarde. Enige jammere is dat er geen uitsparing voor de meldingsled inzit, terwijl er wel een uitsparing voor de earspeaker in zit, die in mijn opzicht niet echt heel nuttig is. Misschien een foutje bij het ontwerp en al in productie genomen...? Goed, ik ga weer verder met blij zijn.
Wat had je telefoon juist voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Weet iemand hoe je de sleep/wake functie kan uitschakelen?

Heb Xposed met magnetoff module, maar dat gaat niet werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:25
Is er al een oplossing voor het led probleem? Hij doet het bij mij erg onregelmatig. Is light flow pro installeren de enige oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10 16:03
Ik heb ook problemen met de onregelmatigheid van de led. Bij de Galaxy Nexus had ik precies hetzelfde probleem, dus het lijkt mij een bug in stock android die nog steeds niet is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-10 14:42

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik heb vandaag met success mijn camera glas vervangen. Het moeilijkste van de operatie is die achterkant eraf krijgen, die 'haakjes' zitten op sommige plekken echt goed vast en je moet met veel trekkracht dat ding eraf krijgen.
De rest is een kwestie van schroefje eruit, dingetje eraf, nieuwe erop, schroefje erin en voila.

Gelijk in de (officiele) Nexus5 case gepropt zodat bij een volgende valpartij de camera hopelijk heel blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:25
Mm toch maar light flow pro geinstalleerd, lijkt allemaal goed te werken. Goeie business voor hun nu die led niet goed werkt, vreemd dat er vanuit nexus nog geen officiele reactie hierop is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimasi
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-11-2021
Heb deze week m'n rode Nexus 5 binnen gekregen.
Mooi toestel, erg blij mee. Probleem alleen dat ik op m'n tablets (Nexus 10, Nexus 7 2012 en 2013) steeds een uitval heb bij het laden van webpagina's. Het gaat een paar minuten goed, dan steeds melding dat tablet off line is. Heb wel vol signaal, wifi aan en uitzetten helpt, maar steeds maar paar minuten.
Als ik Nexus 5 uitzet is probleem er niet meer. Draai op alles stock Android. Lijkt alsof Nexus 5 wifi wegdrukt.
Hoop dat ik een oplossing vind, dit is niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icaru schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:49:
[...]

Wat had je telefoon juist voor ?
Uhm, ik snap je vraag niet zo goed...? Wat ik voor hoesje hiervoor er op had? Geen toen ik hem liet vallen. 14 jaar zonder hoesje om mijn telefoons gedaan. Maar ze worden fragieler omdat ze meer techniek in minder ruimte 'moeten' hebben, dus nu de LG Quickcover. Had ook even de LG Snap On cover geprobeerd, maar biedt in mijn opzicht echt te weinig bescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:58
Dat je "telefoon" om te bellen is... daarom is de speaker vrij

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 20:01
dimasi schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 20:27:
Heb deze week m'n rode Nexus 5 binnen gekregen.
Mooi toestel, erg blij mee. Probleem alleen dat ik op m'n tablets (Nexus 10, Nexus 7 2012 en 2013) steeds een uitval heb bij het laden van webpagina's. Het gaat een paar minuten goed, dan steeds melding dat tablet off line is. Heb wel vol signaal, wifi aan en uitzetten helpt, maar steeds maar paar minuten.
Als ik Nexus 5 uitzet is probleem er niet meer. Draai op alles stock Android. Lijkt alsof Nexus 5 wifi wegdrukt.
Hoop dat ik een oplossing vind, dit is niet te doen.
Volgens mij is je WiFi netwerk thuis het probleem.
Hier werken er verschillende toetsellen draadloos en dat zonder problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op zondag 09 maart 2014 @ 10:21:
Dat je "telefoon" om te bellen is... daarom is de speaker vrij
Vroeger, toen was je telefoon om mee te bellen. Weet je nog: Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSjyIkRfMSfUQuGa4b4CRJl4nIdUgJF9np_zAtbyZSLGusaee0C

Nee, ik snap wat je bedoelt, maar een meldingsled is tegenwoordig toch wel een belangrijk onderdeel van een smartphone. Daarentegen zou ik het ook niet mooi gevonden hebben 2 van die gaatjes te hebben. Maar toch had ik liever een gaatje bij de meldingsled ipv bij het oorstuk. Heb de flap meestal open als ik bel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikdelaporik
  • Laatst online: 13-04-2023
hm, ik heb dus ook last gekregen van de mm-qcamera-daemon bug... skype, twitter, facebook er af, gereboot, maar nog steeds dit probleem. De telefoon wordt ook best warm, en heb het idee dat dit niet goed is voor het apparaat.
Gebruik voor nu maar weer mijn oude Galaxy S, of weet iemand hier een manier om het te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Laatst online: 08:15

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Hallo jongens,

Sinds gisteren kan google music geen muziek meer herkennen die op mijn telefoon staat. Wat ik geprobeerd heb:
Telefoon herstarten
Cache/gegevens wissen
In de google music app op vernieuwen drukken
Mediascanner forceren met een app uit de play store.

Helaas is het niet verholpen. Weten jullie de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeutraleGast schreef op maandag 10 maart 2014 @ 10:06:
Hallo jongens,

Sinds gisteren kan google music geen muziek meer herkennen die op mijn telefoon staat. Wat ik geprobeerd heb:
Telefoon herstarten
Cache/gegevens wissen
In de google music app op vernieuwen drukken
Mediascanner forceren met een app uit de play store.

Helaas is het verholpen. Weten jullie de oplossing?
Volgens mij ben je het woordje "niet" vergeten in je laatste zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik ben toch wel benieuwd : Weet iemand al iets meer over een opvolgende Android versie? Ik lees er zo weinig over :(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-10 10:06
Ik sta op het punt de nexus 5 te gaan kopen, wat is jullie advies, doen of wachten?

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
cbr600f4i schreef op maandag 10 maart 2014 @ 10:22:
Ik sta op het punt de nexus 5 te gaan kopen, wat is jullie advies, doen of wachten?
Doen! Top toestel

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
jorikdelaporik schreef op maandag 10 maart 2014 @ 09:42:
hm, ik heb dus ook last gekregen van de mm-qcamera-daemon bug... skype, twitter, facebook er af, gereboot, maar nog steeds dit probleem. De telefoon wordt ook best warm, en heb het idee dat dit niet goed is voor het apparaat.
Gebruik voor nu maar weer mijn oude Galaxy S, of weet iemand hier een manier om het te verhelpen?
Paar keer rebooten. Af en toe komt de bug meteen terug maar ik heb hem nu al een tijdje niet meer gehad. ERg vervelend maar er komt dus een fix aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2014 @ 10:16:
[...]

Volgens mij ben je het woordje "niet" vergeten in je laatste zin.
Klopt, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik gebruik de KK launcer en ervaar de laatste paar dagen wat raars. Telkens wanneer ik mijn telefoon reboot verandert het rechter homescreen. Zo is hij ineens leeg of staan er plots allemaal andere apps?

Gisteren had ik alles weer zoals ik het wou hebben, maar na een reboot vanochtend is Google keep verdwenen, samen met 3 apps. Daarvoor zijn wel weer 3 andere apps voor in de plaats gekomen.

Snap er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin64
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-09 13:17
Heb sinds zaterdag de rode nexus 5, die in fel zonlicht meer oranje lijkt. Heb hem genomen omdat ik steeds meer ontevreden word over mijn htc one. Zat toen al te twijfelen tussen deze twee maar achteraf helaas de verkeerde keuze genomen.

Vind de N5 wel een stuk vlotter en soepeler. Ook de camera lijkt in eerste testen voor mij beter te werken. Het speaker geluid is wel minder goed. En het scherm lijkt de kleuren wat fletser weer te geven. Moet nog beslissen welke ik uiteindelijk ga houden maar denk dat het wel de N5 wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icaru
Robin64 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 10:53:
Heb sinds zaterdag de rode nexus 5, die in fel zonlicht meer oranje lijkt. Heb hem genomen omdat ik steeds meer ontevreden word over mijn htc one. Zat toen al te twijfelen tussen deze twee maar achteraf helaas de verkeerde keuze genomen.

Vind de N5 wel een stuk vlotter en soepeler. Ook de camera lijkt in eerste testen voor mij beter te werken. Het speaker geluid is wel minder goed. En het scherm lijkt de kleuren wat fletser weer te geven. Moet nog beslissen welke ik uiteindelijk ga houden maar denk dat het wel de N5 wordt.
Hou maar zeker de N5 bij ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:38
De Nexus 5 is in de aanbieding voor € 349,00 bij Yourtablet.nl, weet niet hoe die winkel is, maar is toch goedkoop.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barfman schreef op maandag 10 maart 2014 @ 14:50:
De Nexus 5 is in de aanbieding voor € 349,00 bij Yourtablet.nl, weet niet hoe die winkel is, maar is toch goedkoop.
Dat is hier nu juist niet toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikdelaporik
  • Laatst online: 13-04-2023
jorikdelaporik schreef op maandag 10 maart 2014 @ 09:42:
ondertussen een reset gedaan, terug naar fabrieksinstellingen, en nu is het process weg... wel alles opnieuw installeren helaas :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Laatst online: 21-04 10:19
Klopt het dat de Nexus niet in sleep gaat als er muziek afgespeeld wordt of ligt dat aan mijn app/ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
NinjaTuna schreef op maandag 10 maart 2014 @ 16:30:
Klopt het dat de Nexus niet in sleep gaat als er muziek afgespeeld wordt of ligt dat aan mijn app/ROM?
wat bedoel je met "sleep"? je scherm zou gewoon uit moeten gaan (naar gelang de insgestelde timeout).
echter in "deep sleep" zal je toestel niet gaan (althans niet voor de verwachte 95+% van de screen off tijd).

met welke app speel je muziek af? de standaard youtube app werkt bijvoorbeeld alleen met je scherm aan (ik zie in mijn omgeving dat veel mensen youtube als muziekspeler gebruiken). als je daarmee wat afspeelt zal je scherm dus ook aan blijven.

Verder zijn er nog muziek apps waarbij je kan instellen dat je scherm aanblijft,

de N5 zou verder wel zuiniger moeten zijn dan andere devices met audio playback:
http://www.phonearena.com...er-audio-playback_id48948
(maar dat gaat natuurlijk alleen op als je scherm uit staat, met scherm aan zal je verbruik zoveel hoger liggen dat je deze winst niet meer zal zien)

[ Voor 17% gewijzigd door Prulleman op 10-03-2014 16:55 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin64
Hoe zijn de ervaringen met slijtage van de behuizing? Heb het sinds zaterdag maar zag net ineens 2 kleine kras plekken op de achterkant zitten. Geen idee waar ze vandaan komen maar hopelijk is het geen voorteken dat er nog veel meer komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robin64 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 17:39:
Hoe zijn de ervaringen met slijtage van de behuizing? Heb het sinds zaterdag maar zag net ineens 2 kleine kras plekken op de achterkant zitten. Geen idee waar ze vandaan komen maar hopelijk is het geen voorteken dat er nog veel meer komen.
Ik denk dat dit niet zoveel met slijtage te maken heeft, maar gewoon met beschadigen, het is en blijft natuurlijk kunststof wat daar nu eenmaal niet tegen bestand is en geldt voor iedere foon gemaakt van kunststof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin64
Ja dat klopt. Maar vond het al zo snel, nog geen 3 dagen oud en de one x van 18 maanden oud zag er nog als nieuw uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Laatst online: 21-04 10:19
Prulleman schreef op maandag 10 maart 2014 @ 16:44:
[...]

wat bedoel je met "sleep"? je scherm zou gewoon uit moeten gaan (naar gelang de insgestelde timeout).
echter in "deep sleep" zal je toestel niet gaan (althans niet voor de verwachte 95+% van de screen off tijd).

met welke app speel je muziek af? de standaard youtube app werkt bijvoorbeeld alleen met je scherm aan (ik zie in mijn omgeving dat veel mensen youtube als muziekspeler gebruiken). als je daarmee wat afspeelt zal je scherm dus ook aan blijven.

Verder zijn er nog muziek apps waarbij je kan instellen dat je scherm aanblijft,

de N5 zou verder wel zuiniger moeten zijn dan andere devices met audio playback:
http://www.phonearena.com...er-audio-playback_id48948
(maar dat gaat natuurlijk alleen op als je scherm uit staat, met scherm aan zal je verbruik zoveel hoger liggen dat je deze winst niet meer zal zien)
Nee, scherm uit, ik bedoel meer dat er bij mij in mijn batterijoverzicht onder Shuttle (huidige muziekspeler, maar DoubleTwist had dit ook) bij "Ingeschakeld houden" een vrij lange tijdsduur vermeld wordt (afhankelijk van hoe lang ik geluisterd heb). Ik vroeg me af of dit de bedoeling is. De batterij loopt er vrij stevig door leeg namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
NinjaTuna schreef op maandag 10 maart 2014 @ 18:17:
[...]

Nee, scherm uit, ik bedoel meer dat er bij mij in mijn batterijoverzicht onder Shuttle (huidige muziekspeler, maar DoubleTwist had dit ook) bij "Ingeschakeld houden" een vrij lange tijdsduur vermeld wordt (afhankelijk van hoe lang ik geluisterd heb). Ik vroeg me af of dit de bedoeling is. De batterij loopt er vrij stevig door leeg namelijk.
Ja dat klopt.. er zullen toch wat zaken moeten draaien om muziek te kunnen spelen, dat lukt niet in deep sleep, je kan het als het goed is ook bij de machtigingen vinden

[ Voor 4% gewijzigd door Prulleman op 10-03-2014 20:00 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:10
Je muziekspeler moet je telefoon 'wakker' houden om muziek af te kunnen spelen, dus de tijd die bij 'ingeschakeld houden' staat zal ongeveer overeen komen met de tijd dat je muziek hebt geluisterd.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10 16:03
Maardiweb schreef op maandag 10 maart 2014 @ 22:31:
Je muziekspeler moet je telefoon 'wakker' houden om muziek af te kunnen spelen, dus de tijd die bij 'ingeschakeld houden' staat zal ongeveer overeen komen met de tijd dat je muziek hebt geluisterd.
Ik gebuik Poweramp en ik heb dit inderdaad ook. Zal dus wel in orde zijn denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Voor degenen die een 32Gb model willen, kijk eens op iBood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Batsu schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 08:01:
Voor degenen die een 32Gb model willen, kijk eens op iBood
Ik zag het ja....
En ik heb gisteren de 16 GB versie gekocht. ;(
Ach ja, first world problems. Bij de N4 was 16 GB ook genoeg.

Ik had gehoopt dat Exchange wel op de N5 zou werken. Lag dus niet aan de software van de N4 want de N5 is nog standaard en daar werkt het ook niet.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
Ik sta ook op het punt om een Nexus 5 aan te schaffen. Hoe weet je nu dat het toestel wat je aanschaft altijd de nieuwste batch is? Hebben alle webshops die hem nu aanbieden altijd de nieuwste batch liggen? Of vraag ik nu iets heel doms? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:05
streamnl schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 08:39:
[...]

Ik zag het ja....
En ik heb gisteren de 16 GB versie gekocht. ;(
Ach ja, first world problems. Bij de N4 was 16 GB ook genoeg.

Ik had gehoopt dat Exchange wel op de N5 zou werken. Lag dus niet aan de software van de N4 want de N5 is nog standaard en daar werkt het ook niet.
Apart maar welke exchange bedoel je? Die van hotmail of zakelijk?

@mr_size, het maakt niks uit welke batch het is, de verschil is alleen met de grotere speaker gaten en volgens mij beter werkende power knop.
Voor de rest zit altijd ergens een foute N5 tussen, geldt voor alle telefoons en als het erg is dan breng je het gewoon terug naar de winkel.

[ Voor 23% gewijzigd door Mizgala28 op 11-03-2014 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Mizgala28 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 08:55:
[...]

Apart maar welke exchange bedoel je? Die van hotmail of zakelijk?
Ik kan op de mail app geen exchange instellen. Dat kan ook niet op apps van derde hoor.
Hij laadt dan heel lang en geeft als error:
Kan geen verbinding met de server maken.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
Edit: verkeerde topic

Je was me net voor :p

[ Voor 133% gewijzigd door janvanduschoten op 11-03-2014 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfujita
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-10 08:31
Ik heb sinds gisteren de Nexus 5, top toestel hoor! Jammer genoeg was ik er al gelijk aan gewend, maar als ik hem naast mijn oude Galaxy Nexus houd, moet ik toch wel lachen (scherm is zoveel beter haha).

Echter zijn mij enkele dingen opgevallen;
- Als hij trilt, dan rammelt er wat in mijn telefoon alsof er iets los zit?
- Ik vind het toetsenbord maar niks. Heb eens even dit forum doorzocht, maar nog niet echt het juiste antwoord gevonden. Bij mijn Gnex had ik boven de letters enkele leestekens (uitroepteken, punt, komma, puntkomma). Dit vond ik rete handig bij het typen. Hoe kan ik dit in godsnaam terug krijgen?
En ook heb ik alle instellingen op Nederlands gezet, maar hij herkent geen Nederlandse woorden, spellingcorrectie geeft alles met een rood lijntje weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-10 15:42
darkfujita schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 09:44:
Ik vind het toetsenbord maar niks. Heb eens even dit forum doorzocht, maar nog niet echt het juiste antwoord gevonden. Bij mijn Gnex had ik boven de letters enkele leestekens (uitroepteken, punt, komma, puntkomma). Dit vond ik rete handig bij het typen. Hoe kan ik dit in godsnaam terug krijgen?
En ook heb ik alle instellingen op Nederlands gezet, maar hij herkent geen Nederlandse woorden, spellingcorrectie geeft alles met een rood lijntje weer?
Download een ander toetsenbord. Ikzelf gebruik al tijden Swiftkey.

[ Voor 18% gewijzigd door Niekfct op 11-03-2014 09:48 ]

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Deaken
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 17:14

The Deaken

Nexus

streamnl schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 09:09:
[...]

Ik kan op de mail app geen exchange instellen. Dat kan ook niet op apps van derde hoor.
Hij laadt dan heel lang en geeft als error:

Kan geen verbinding maken met de server

[...]
En als het op meerdere telefoons niet werkt ga jij twijfelen aan de telefoons en niet aan de instellingen die je waarschijnlijk niet juist hebt staan?

Ik heb hier 3 exchangeservers en 5 IMAP-servers aan de N5 hangen zonder enige problemen.Misschien dat je eens met je systeembeheerder moet praten over de instellingen?

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
Ik heb sinds gisteren de Nexus 5, top toestel hoor! Jammer genoeg was ik er al gelijk aan gewend, maar als ik hem naast mijn oude Galaxy Nexus houd, moet ik toch wel lachen (scherm is zoveel beter haha).

Echter zijn mij enkele dingen opgevallen;
- Als hij trilt, dan rammelt er wat in mijn telefoon alsof er iets los zit?
- Ik vind het toetsenbord maar niks. Heb eens even dit forum doorzocht, maar nog niet echt het juiste antwoord gevonden. Bij mijn Gnex had ik boven de letters enkele leestekens (uitroepteken, punt, komma, puntkomma). Dit vond ik rete handig bij het typen. Hoe kan ik dit in godsnaam terug krijgen?
1. Dat is de power button, je kan er een klein papiertje achter plakken om het op te lossen, of een hoesje gebruiken. Ik vond het ook raar in het begin maar hoor het nu totaal niet meer (hoesje).
2. In je toestenbord instellingen spellingscontrole op NL zetten. Je kan dan ook je telefoon in het engels houden verder (voor Google Now :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfujita
disweb schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:41:
[...]
2. In je toestenbord instellingen spellingscontrole op NL zetten. Je kan dan ook je telefoon in het engels houden verder (voor Google Now :))
Ik heb alles al op NL gezet, dit werkt helaas niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaserr
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-04 13:22
Is er een knop/app dat je helemaal omhoog of omlaag kan bij bv. je mails of chrome tabblad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
chaserr schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 11:19:
Is er een knop/app dat je helemaal omhoog of omlaag kan bij bv. je mails of chrome tabblad?
nee, niet als de app developer daar geen shortcut voor heeft gemaakt. sommige apps maken tijdens scrollen de scroll slider dikker en "grijpbaar" zodat je de scrollbar sneller kan verplaatsen.

Makkelijkste is gewoon een flinke zwiep over je scherm te geven, dan ben je ook zo beneden. :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfujita
Niekfct schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 09:48:
[...]

Download een ander toetsenbord. Ikzelf gebruik al tijden Swiftkey.
Bij de installatie ben ik afgehaakt.
"Geeft u swiftkey de toegang om uw getypte wachtwoorden en creditcard gegevens op te slaan?"

Ehh, nee liever niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
The Deaken schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:26:
[...]

En als het op meerdere telefoons niet werkt ga jij twijfelen aan de telefoons en niet aan de instellingen die je waarschijnlijk niet juist hebt staan?

Ik heb hier 3 exchangeservers en 5 IMAP-servers aan de N5 hangen zonder enige problemen.Misschien dat je eens met je systeembeheerder moet praten over de instellingen?
Als ik mijn gegevens op mijn vrouw haar gsm invoer, dan heb ik geen problemen.
Op de N4 had ik ook geen problemen totdat ik versie 4.4 kreeg.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:46
chaserr schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 11:19:
Die is er wel maar het is een Xposed module. Die heet Statusbar Scroll to Top. Werkt bij de meeste apps maar niet bij chrome. Deze module aapt iOS na door op de statusbar te tappen en naar de top te scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
streamnl schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 12:08:
[...]

Als ik mijn gegevens op mijn vrouw haar gsm invoer, dan heb ik geen problemen.
Op de N4 had ik ook geen problemen totdat ik versie 4.4 kreeg.
Kijk eens of het nog uitmaakt hoe en of je een domein naam toegevoegd

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
  • Laatst online: 19-09 14:01
japie06 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 12:16:
[...]

Die is er wel maar het is een Xposed module. Die heet Statusbar Scrolol to Top. Werkt bij de meeste apps maar niet bij chrome. Deze module aapt iOS na door op de statusbar te tappen en naar de top te scrollen.
Hier was ik ook naar opzoek. Beetje jammer dat hij het niet doet in chrome. Want hier had ik hem juist nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:55
Prulleman schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 12:36:
[...]

Je vult het doorgaans in als:
domain\username
password
servername zonder https://
port(vaak 443)
security SSL/TLS
Op bijvoorbeeld samsung telefoons heeft samsung eigen meuk toegevoegd waardoor het er anders uitziet(en doorgaans lastiger troubleshooten).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:10
darkfujita schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 11:47:
[...]

Bij de installatie ben ik afgehaakt.
"Geeft u swiftkey de toegang om uw getypte wachtwoorden en creditcard gegevens op te slaan?"

Ehh, nee liever niet!
Je begrijpt dat dit een waarschuwing is die Google verplicht is om dit te vragen hè? Je installeert een 3rd party app om je toetsenbord te runnen, dus theoretisch gezien zou het kunnen dat Swiftkey je toetsaanslagen opslaat en doorspeelt aan derder. Echter, dit kan Google zelf natuurlijk ook doen...

Swiftkey geeft duidelijk aan dat ze niets aan geregistreerde aanslagen doorgeven, dus maak je geen zorgen. Bovendien zou Swiftkey nooit het meest populaire toetsenbord en bovendien de meest verkochte app zijn als ze hier aan zouden doen. Don't worry!

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Laatst online: 25-09 16:31

[...]

Bij mijn Gnex had ik boven de letters enkele leestekens (uitroepteken, punt, komma, puntkomma). Dit vond ik rete handig bij het typen. Hoe kan ik dit in godsnaam terug krijgen?
Bij het standaard Google toetsenbord dat op de N5 geleverd wordt is het niet mogelijk om de layout zo in te stellen dat je leestekens boven bepaalde toetsen hebt.

Maar als je je toestel op Nederland(s) Qwerty hebt gezet, werkt de spellingscontrole gewoon goed.
Woorden die niet worden herkend kan je toevoegen.
Je krijgt dan een pijltje naar links naast het woord dat je hebt ingetoests en als je dat woord dan nog een keer aanraakt wordt het toegevoegd aan het woordenboek.
Daarbij werkt het 'swipen' heel snel en makkelijk en ook al doe je dat niet zo precies dan nog wordt meestal het juiste woord weergegeven ;)

Ik heb ook Swiftkey geïnstalleerd en het een poosje gebruikt, maar vindt het Google toetsenbord toch beter typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het xPeria toetsenbord zou ik graag er op hebben. Heb 2 jaar lang de xperia S gehad, en het is het beste toetsenbord dat ik heb gehad. 4 verschillende lay-outs, 3 verschillende skins, swipe en tekens boven letters. En in te stellen dat je een punt EN een komma naast je spatie hebt. Heerlijk toetsenbord. Voorbeeld van internet (laat niet echt alles zien, maar is een indruk):

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/301595_3955167257438_768850610_n.jpg

Daarnaast wel tevreden over het toetsenbord van KitKat, maar jammer dat het zo'n donker toetsenbord is en er geen verschillende lay-outs en skins voor zijn. Heb al op XDA rondgezworven voor het xPeria toetsenbord, maar (nog) geen succes voor KitKat.

Verder heb ik nu bijna een week de LG QuickCover, en ik moet zeggen, het begint steeds meer te wennen. Dat ik hem er om heen laat zitten is al besloten, maar vooral de 'flap' is wennen met automatisme-handelingen. Meestal sla ik hem helemaal open tegen de achterkant, alleen is dit met 1 hand tot nu toe nog behoorlijk klunzig. Het scherm dat aanspringt wanneer je de flap opendoet is echt een toevoeging; voelt nieuwerwets, als je begrijpt wat ik bedoel.

Nog verder: ik ben 'overgestapt' van Dalvik naar ART runtime, en ik moet zeggen: SMOOTH!!! Alles gaat echt sneller en loopt soepeler. Facebook is ongewoon snel met openen en inladen. En het batterijverbruik is in mijn ervaring nog minder geworden. Zat eerst na een dag werken met af en toe Facebook, Whatsapp, filmpjes van de kleine downloaden en kijken en af en toe een film via torrent downloaden meestal rond de 65% op de rustige (voor de Nexus) dagen en 40% op de wat zwaardere dagen. Nu kom ik bij allebei toch wel dik 10% hoger uit na een dag. Gaat dus de goede kant op, daar bij Google.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2014 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfujita
catt4u schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 19:45:
[...]

Bij het standaard Google toetsenbord dat op de N5 geleverd wordt is het niet mogelijk om de layout zo in te stellen dat je leestekens boven bepaalde toetsen hebt.

Maar als je je toestel op Nederland(s) Qwerty hebt gezet, werkt de spellingscontrole gewoon goed.
Woorden die niet worden herkend kan je toevoegen.
Je krijgt dan een pijltje naar links naast het woord dat je hebt ingetoests en als je dat woord dan nog een keer aanraakt wordt het toegevoegd aan het woordenboek.
Daarbij werkt het 'swipen' heel snel en makkelijk en ook al doe je dat niet zo precies dan nog wordt meestal het juiste woord weergegeven ;)

Ik heb ook Swiftkey geïnstalleerd en het een poosje gebruikt, maar vindt het Google toetsenbord toch beter typen.
Op een of andere manier werkt het nu wel, ik heb geen idee hoe (heb gewoon wat geprobeerd). Verder ben ik er al aan gewend dat ik niet meer die snelle leestekens kan gebruiken.
Dag 3 met deze N5; Wat ben ik blij dat ik hem gekocht heb, wat een geweldig scherm en wat is hij toch ontzettend snel! Denk wel dat dat 4G een grote rol speelt, dat gaat als een tierelier _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Offtopic, dus weg. Dit soort dingen horen meer thuis in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen maar de melding dat je hebt besteld is ook daar niet nodig ;)

[ Voor 75% gewijzigd door janvanduschoten op 12-03-2014 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Je kunt "Suggesties voor volgend woord" uitvinken, dan komen de komma en dergelijke weer terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfujita
Alexander6501 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 15:03:
[...]

Je kunt "Suggesties voor volgend woord" uitvinken, dan komen de komma en dergelijke weer terug :)
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Oke, op dit antwoord was ik aan het wachten! Hoop dat andere mensen die met mij in discussie waren het ook even zien! Super bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Prulleman schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 12:36:
[...]

Dat staat goed.
Er zijn veel mensen die hier ook last van hebben als ik zoek op internet. Ik wacht wel op de volgende update...

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
streamnl schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 07:47:
[...]

Dat staat goed.
Er zijn veel mensen die hier ook last van hebben als ik zoek op internet. Ik wacht wel op de volgende update...
Deze tip ook geprobeerd:
http://au.ibtimes.com/art...ndroid-4-2-kitkat-fix.htm

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Alexander6501 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 15:03:
[...]

Waar wijzig je dat? Ik zie de optie niet bij taal en invoer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Laatst online: 05-10 21:06
jwakie schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 12:41:
[...]

Hier was ik ook naar opzoek. Beetje jammer dat hij het niet doet in chrome. Want hier had ik hem juist nodig.
Als ik hier in Chrome vanaf onder aan een pagina (bijvoorbeeld een T.net nieuwsartikel met veel reacties) een flinke zwiep/veeg geef over het scherm ben ik echt supersnel bovenaan. Niet eens nodig om meerdere keren te vegen over het algemeen :)

Ubuntu Touch gaat ook hard vooruit trouwens. Voelt met iedere release sneller en soepeler aan. Gisteren even getest met de Telegram webapp; werkt, maar nog wel wat traag. Even geduld nog voor het werkelijk als daily driver kan werken :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
Hi,

Ik heb mijn Nexus 5 nu een aantal dagen en er is mij iets raars opgevallen. Aan de zijkant en bovenkant van het scherm heb ik een soort backlight bleeding over de hele breedte.

Verder is het toestel prima maar ik vroeg mij af, hebben jullie dit ook of heb ik een borked scherm?

Plaatjes zijn klikbaar. Foto's zijn in het donker genomen met 100% brightness.

Afbeeldingslocatie: http://altijdslimmer.nl/nexus5/1thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://altijdslimmer.nl/nexus5/2thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://altijdslimmer.nl/nexus5/3thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://altijdslimmer.nl/nexus5/4thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://altijdslimmer.nl/nexus5/5thumb.jpg

Bedankt !

[ Voor 3% gewijzigd door W.Zijlstra. op 13-03-2014 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin64
Dat heb ik ook die lichtrand. Ik kan het alleen zien in een duistere ruimte en dan zo schuin erop kijken. Maar dan valt mij de mindere kijkhoek meer op dan het lichtrandje.

De rode N5 lijkt afhankelijk van het licht steeds een andere kleur te hebben. In het felle zonlicht lijkt het meer oranje. Met bewolkt en kunstlicht is het fel rood en met bepaalde kunstlicht lijkt het roze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Laatst online: 08:15

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Ik zie het ook een beetje en stoor me er totaal niet aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Laatst online: 25-09 16:31
dirkhimself schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 11:03:
[...]

Waar wijzig je dat? Ik zie de optie niet bij taal en invoer....
Instellingen -> Taal en invoer -> Google-toetsenbord -> instellingen klikken -> naar beneden scrollen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
catt4u schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 17:16:
[...]

Instellingen -> Taal en invoer -> Google-toetsenbord -> instellingen klikken -> naar beneden scrollen ;)
ah.... thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Krijg best vaak de melding dat hij geen verbinding kan maken met de camera. Alles is gewoon stock zoals ik hem gekregen heb, na een reboot werkt hij weer. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldva
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-10 13:28
Metalbuster schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 20:10:
Krijg best vaak de melding dat hij geen verbinding kan maken met de camera. Alles is gewoon stock zoals ik hem gekregen heb, na een reboot werkt hij weer. Meer mensen hier last van?
Gebruik je snapchat? Dat zou de oorzaak kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
Metalbuster schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 20:10:
Als je dat krijgt, dan heb je op dat moment waarschijnlijk last van de mm-qcamera bug. Je accu zal op dat moment snel leeglopen en het is dus aan te raden om de telefoon opnieuw op te starten. Bekend probleem bij Google en wordt zsm gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:53

Laguna

Connaisseur

Echt af en toe heb ik echt een hekel aan Google, onbereikbaar als ze zijn.

Android MTP support does not show recent files until the device is rebooted

Is al zo'n anderhalf jaar geleden gemeld en er is nog geen flikker mee gedaan :(

Zwaar irritant als je bijvoorbeeld iets met torrent hebt binnengehaald en dit via USB wilt overzetten, je dient dan eerst je toestel te rebooten alvorens het bestand zichtbaar wordt.

Apps zoals SD Scanner zijn een aardige workaround, alleen zodra de bestanden in een nieuwe map zijn weggeschreven dan krijg je met geen mogelijkheid de map toegankelijk (op een reboot na dan..).

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Laguna schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 02:23:
Echt af en toe heb ik echt een hekel aan Google, onbereikbaar als ze zijn.

Android MTP support does not show recent files until the device is rebooted

Is al zo'n anderhalf jaar geleden gemeld en er is nog geen flikker mee gedaan :(

Zwaar irritant als je bijvoorbeeld iets met torrent hebt binnengehaald en dit via USB wilt overzetten, je dient dan eerst je toestel te rebooten alvorens het bestand zichtbaar wordt.

Apps zoals SD Scanner zijn een aardige workaround, alleen zodra de bestanden in een nieuwe map zijn weggeschreven dan krijg je met geen mogelijkheid de map toegankelijk (op een reboot na dan..).
Ik doe de Nexus los en sluit hem opnieuw aan zonder te rebooten en het werkt bij mij hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:53

Laguna

Connaisseur

Mizgala28 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 06:39:
[...]

Ik doe de Nexus los en sluit hem opnieuw aan zonder te rebooten en het werkt bij mij hoor.
Als je er dan ook bij zet wat je precies doet dan heeft je post nog iets van toegevoegde waarde.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Laguna schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 08:10:
[...]

Als je er dan ook bij zet wat je precies doet dan heeft je post nog iets van toegevoegde waarde.
Als ik iets heb gedownloadt of krijg iets toegestuurd en mijn Nexus is verbonden met de computer zie ik die bestanden ook niet, wat ik dan doe is:

Nexus loskoppelen van de computer
Ontgrendelen
Weer aansluiten op de computer
En dan zie ik de gedownloade bestanden wel

Dus ik hoef niet te rebooten, ik draai wel de officiële ROM zonder root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2024
Hoe zet ik mijn 3G aan op mijn nexus 5? lijkt een rare vraag, maar als ik het aanzet bij: instellingen-draadloos en netwerken-datagebruik-mobiele gegevens aan, en vervolgens ga twitteren bijv. staat er wel dat ik bijv. 6 mb heb gebruikt. maar als ik dan bij mijn mb's kijk gaat er niets van af. weet iemand hoe dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
mb1234 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 09:46:
Hoe zet ik mijn 3G aan op mijn nexus 5? lijkt een rare vraag, maar als ik het aanzet bij: instellingen-draadloos en netwerken-datagebruik-mobiele gegevens aan, en vervolgens ga twitteren bijv. staat er wel dat ik bijv. 6 mb heb gebruikt. maar als ik dan bij mijn mb's kijk gaat er niets van af. weet iemand hoe dat kan?
waar haal je deze info "maar als ik dan bij mijn mb's kijk gaat er niets van af."?
via de website van je mobiele provider?

dan zijn die gegevens niet up to date..

verder als je verbinding hebt, en je bent niet in de buurt van een bekende wifi, dan heb je 3g

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-10 12:27
mb1234 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 09:46:
3G netwerk en mobiel data zijn andere dingen. 3G = het UMTS netwerk. Je kan ook over 3G bellen zonder data te gebruiken, bijvoorbeeld. En je kan ook over 2G data gebruiken (GPRS/EDGE).
Wat jij qua data bedoelt heb je gewoon aangezet en als er 6MB op de teller gaat heb je gewoon mobiel dataverkeer verbruikt.

Het type netwerk (2G-GSM/3G-UMTS-HSDPA/4G-LTE) kan je in beperkte mate selecteren in het instellingen menu of uitgebreid in het *#*#4636#*#* menu.
als ik dan bij mijn mb's kijk gaat er niets van af.
"mijn mb's" ? Je bedoelt het gebruiksoverzicht van je telecomaanbieder? Kan zijn dat je netwerkaanbieder er even over doet om die gegevens bij te werken? Simyo NL doet er soms wel tot 24u over bij mij om dat bij te werken.

[ Voor 10% gewijzigd door gertvdijk op 14-03-2014 10:08 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
gertvdijk schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 10:06:
[...]

3G netwerk en mobiel data zijn andere dingen. 3G = het UMTS netwerk. Je kan ook over 3G bellen zonder data te gebruiken, bijvoorbeeld. En je kan ook over 2G data gebruiken (GPRS/EDGE).
Wat jij qua data bedoelt heb je gewoon aangezet en als er 6MB op de teller gaat heb je gewoon mobiel dataverkeer verbruikt.

[...]

Kan zijn dat je netwerkaanbieder er even over doet om die gegevens bij te werken? Simyo NL doet er soms wel tot 24u over bij mij om dat bij te werken.
Ik zit bij Simyo NL. Hoe zet ik dan mijn 3G aan? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
Prulleman schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 10:04:
[...]

waar haal je deze info "maar als ik dan bij mijn mb's kijk gaat er niets van af."?
via de website van je mobiele provider?

dan zijn die gegevens niet up to date..

verder als je verbinding hebt, en je bent niet in de buurt van een bekende wifi, dan heb je 3g
Via de Simyo app. Ik denk dus dat ik mobile data gebruik, dus dat de mb's niet gewoon van mijn abonnement afgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Laatst online: 05-10 21:06
mb1234 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 10:13:
[...]
Via de Simyo app. Ik denk dus dat ik mobile data gebruik, dus dat de mb's niet gewoon van mijn abonnement afgaan.
Ik heb het idee dat je een aantal zaken gigantisch door elkaar haalt:
- 2G-GSM, 3G-UMTS-HSDPA en 4G-LTE zijn soorten netwerkstandaarden. Bepaalt oa je maximum bandbreedte.
- Mobiele data kan over al deze soorten netwerken gaan, dat gaat eerst van je bundel af, tot deze op is.
- Je kunt ook data over wifi versturen, dit kost geen data uit je bundel.
- Het kan zomaar 24 uur duren voordat je Simyo app aangeeft dat je data verbruikt hebt.

Dus als je nu data verbruikt kan het zijn dat je dat pas morgen kunt zien in je Simyo app. Via de mobiele datacounter in Android kan je het wel meteen zien (je kunt ook de tijdsbalkjes daarvan verschuiven zodat je het verbuik van de laatste dag(en) kunt bekijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Ik wilde een bestandje (bijlage) vanuit mijn email op de PC, opslaan direkt op de aangesloten N5, maar ik kreeg de melding dat het bestand niet gevonden werd.....!??! Op de C:\ drive opslaan ging wel, en daarná opslaan op de N5 kon wel..... VREEMD?! Weet iemand hoe dat kan? Bestandsnaam zit wel een spatie in, maar dat mag toch eigenlijk niet uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
Thedr schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 10:27:
[...]

Ik heb het idee dat je een aantal zaken gigantisch door elkaar haalt:
- 2G-GSM, 3G-UMTS-HSDPA en 4G-LTE zijn soorten netwerkstandaarden. Bepaalt oa je maximum bandbreedte.
- Mobiele data kan over al deze soorten netwerken gaan, dat gaat eerst van je bundel af, tot deze op is.
- Je kunt ook data over wifi versturen, dit kost geen data uit je bundel.
- Het kan zomaar 24 uur duren voordat je Simyo app aangeeft dat je data verbruikt hebt.

Dus als je nu data verbruikt kan het zijn dat je dat pas morgen kunt zien in je Simyo app. Via de mobiele datacounter in Android kan je het wel meteen zien (je kunt ook de tijdsbalkjes daarvan verschuiven zodat je het verbuik van de laatste dag(en) kunt bekijken).
bedankt voor je antwoord, ik kan dus bij instellingen-mobiel netwerk-gegevens toegang aanzetten. en dan zou het goed moeten gaan. Wil dingen even zeker weten, niet dat ik later met een dikke rekening zit. kan ik 3G gewoon altijd aan laten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Bedankt maar deze tip heb ik ook al gezien. Ik heb hem zelf niet geprobeerd want ik kom niet zo ver met de setup.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
mb1234 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 10:34:
[...]
kan ik 3G gewoon altijd aan laten staan?
Je betaalt niet voor 3G, je betaalt voor mobiel dataverkeer, per MB. Of dit nou over 2G of 3G gaat is niet relevant. Bij Simyo moet je wel betalen voor toegang tot het 4G-netwerk, maar dat terzijde.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
Robin64 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 11:57:
Dat heb ik ook die lichtrand. Ik kan het alleen zien in een duistere ruimte en dan zo schuin erop kijken. Maar dan valt mij de mindere kijkhoek meer op dan het lichtrandje.

De rode N5 lijkt afhankelijk van het licht steeds een andere kleur te hebben. In het felle zonlicht lijkt het meer oranje. Met bewolkt en kunstlicht is het fel rood en met bepaalde kunstlicht lijkt het roze.
majoh schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 12:30:
Ik zie het ook een beetje en stoor me er totaal niet aan...
Dank heren, weet ik even waar ik aan toe ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:15

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet gebruiken *#*#4636#*#*, nam aan dat t in de dailer moet, maar daar lukt t me niet ??

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gibeon_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 14:26
Dan doe je iets verkeerd, want die shortcode moet inderdaad in de dailer. Let wel, de dailer is het scherm met een zwart/blauw vak onderin met numerieke toetsen. Als je met je "gewone" toetsenbord typt, zit je in je contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
robotjoek schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 12:25:
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet gebruiken *#*#4636#*#*, nam aan dat t in de dailer moet, maar daar lukt t me niet ??
Deze app is een shortcut naar dat verborgen menu: Google Play: Network

Pagina: 1 ... 55 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.