[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.230 views

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-10 09:45

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Het enige dat mij op dit moment tegenhoudt van ART tov Dalvik is Xposed... werkt (nog) niet op ART :(

:)

• calvinturbo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09 14:05
Greveldinges schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 13:34:
Het enige dat mij op dit moment tegenhoudt van ART tov Dalvik is Xposed... werkt (nog) niet op ART :(
Volgens mij was die developer daar wel mee bezig, om het compatible te maken.
Ik gebruik momenteel ART, maar ik zie graag Xposed weer werkend, want dat is inderdaad erg handig :)

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 17:42
Ik heb Google Now Lauchner nu bijgewerkt via de Play Store, maar ik kan er niks mee, als ik het open kom ik gewoon op mn homescreen uit.
Wat is hier het nut van???

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:53
je launcher is je homescreen(s) (+ app drawer) :) welke dus blijkbaar geupdate is naar de laatste versie

http://www.androidcentral.com/android-z-what-launcher

[ Voor 5% gewijzigd door Prulleman op 27-02-2014 15:36 ]

Strava

Verwijderd

14 jaar...

14 jaar en 8 telefoons...

Nooit een zichtbaar krasje op mijn telefoons. Zonder hoesje. Het moest ook een keer gebeuren...

Pak hem uit mijn broekzak, glipt uit mijn hand, plat met schermkant op de grond. Van boven tot onder, van links tot rechts, totaal naar de f*****g kolere!

Nou, daar gaat weer €150,-. En dan ben ik ook nog zo iemand die, wanneer iets kapot is, liever een nieuwe heeft dan het laat repareren; het zal dan altijd ooit kapot geweest zijn...

Iemand nog tips/adviezen qua hoe wat waar wie dit te regelen? Gekocht via Typhone op 28 januari 2014.

• EEE-lover
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:08
Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 15:39:
14 jaar...

14 jaar en 8 telefoons...

Nooit een zichtbaar krasje op mijn telefoons. Zonder hoesje. Het moest ook een keer gebeuren...

Pak hem uit mijn broekzak, glipt uit mijn hand, plat met schermkant op de grond. Van boven tot onder, van links tot rechts, totaal naar de f*****g kolere!

Nou, daar gaat weer €150,-. En dan ben ik ook nog zo iemand die, wanneer iets kapot is, liever een nieuwe heeft dan het laat repareren; het zal dan altijd ooit kapot geweest zijn...

Iemand nog tips/adviezen qua hoe wat waar wie dit te regelen? Gekocht via Typhone op 28 januari 2014.
Beter dan 14 telefoons in 8 jaar tijd MET krassen. Klote dit :( Valt het niet onder je inboedelverzekering (met of zonder buitenhuisdekking)? Dan heb je wellicht een eigen risico van pak 'm beet 50 euro.

• OneTimer
Prulleman schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 15:35:
je launcher is je homescreen(s) (+ app drawer) :) welke dus blijkbaar geupdate is naar de laatste versie

http://www.androidcentral.com/android-z-what-launcher
Oke, omdat er was ook al een nieuwebericht op tweakers erover.
Niks veranderd dus...

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:29
PM_Petrol schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 15:48:
[...]

Oke, omdat er was ook al een nieuwebericht op tweakers erover.
Niks veranderd dus...
Wel voor iedereen die geen N5 heeft, die kunnen de launcher nu ook vanuit de play store installeren.

Home Assistant configuratie

Verwijderd

EEE-lover schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 15:44:
[...]

Beter dan 14 telefoons in 8 jaar tijd MET krassen. Klote dit :( Valt het niet onder je inboedelverzekering (met of zonder buitenhuisdekking)? Dan heb je wellicht een eigen risico van pak 'm beet 50 euro.
Ga ik wel even nakijken vanavond ja, gezien we zo op en top verzekerd zijn dat er toch wel iets vergoed mag worden. Denk ook wel dat het lukt, en anders iets regelen met familie via de aansprakelijkheidsverzekering. Maar waarschijnlijk wordt hij dan gerepareerd, en niet vervangen. Niet dat dat een onoverkomelijk feit is (een maandje of 2 en dan denk ik er niet meer aan als alles gewoon netjes werkt en afgewerkt is), maar toch jammer. Vindt het altijd fijn als alles origineel is. Dus dat wordt ook een dure LG Quickcover bestellen...

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-10 13:58
Jedi Geub schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 01:11:
Ik heb nu een Iphone 5 maar ben apple moe en mag verlengen. Ik kijk al een tijd naar de N5 mede door nieuwste software en ik haat die bloatware op de sony en samsungs...

Ik gebruik veel de camera, ga ik me dan ook irriteren aan de camera van de N5?
De LG G2 is misschien iets voor je als je bang bent dat de camera niet goed genoeg is op de N5.
Ik heb zelf de N5 en een vriend heeft de G2. Moet zeggen dat ik de G2 ook wel een erg interesant apparaat vind. LG's skin is erg licht en de telefoon voelt ook erg snel aan. De volume knoppen op de achterkant zijn iets wat ik hoop dat we in meer toestellen terug zullen zien.

Als ik de keuze zou hebben om mijn N5 om te ruilen met een G2 zou ik het echter niet doen omdat ik toch erg tevreden ben met mijn N5 en persoonlijk de camera wel goed genoeg vind.

• EEE-lover
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:08
Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 15:54:
[...]

Ga ik wel even nakijken vanavond ja, gezien we zo op en top verzekerd zijn dat er toch wel iets vergoed mag worden. Denk ook wel dat het lukt, en anders iets regelen met familie via de aansprakelijkheidsverzekering. Maar waarschijnlijk wordt hij dan gerepareerd, en niet vervangen. Niet dat dat een onoverkomelijk feit is (een maandje of 2 en dan denk ik er niet meer aan als alles gewoon netjes werkt en afgewerkt is), maar toch jammer. Vindt het altijd fijn als alles origineel is. Dus dat wordt ook een dure LG Quickcover bestellen...
Ik zou inderdaad je verzekeraar even bellen. Zulke dingen zijn vaak wel gedekt. Ik zou wel oppassen met "frauderen". Als ze dat door hebben, kom je op een black list en heb je echt een groot probleem. Dat is een mobiele telefoon niet waard.

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:07
$105,- op ebay. €79,34 Valt me nog mee.

• OneTimer
Ik had vandaag last van allemaal vage tekens inplaats van letters. De google search bar was ook weg.
Na een minuutje was dit weg, maar letterlijk alles werd vaag weergegeven. Denk dat het met de update van die Now Launcher te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:29
br men schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 16:06:
[...]

De LG G2 is misschien iets voor je als je bang bent dat de camera niet goed genoeg is op de N5.
Ik heb zelf de N5 en een vriend heeft de G2. Moet zeggen dat ik de G2 ook wel een erg interesant apparaat vind. LG's skin is erg licht en de telefoon voelt ook erg snel aan. De volume knoppen op de achterkant zijn iets wat ik hoop dat we in meer toestellen terug zullen zien.

Als ik de keuze zou hebben om mijn N5 om te ruilen met een G2 zou ik het echter niet doen omdat ik toch erg tevreden ben met mijn N5 en persoonlijk de camera wel goed genoeg vind.
Ik heb de G2 ook gehad en geruild tegen de N5. Ik werd helemaal gek van de vingerafdrukken/vette achterkant van de G2 (ik gebruik geen hoesjes)

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje ik gebruik 4shared op div telefoons werkt perfect echter op de nexus 5 kan ik bestanden wel downloaden maar krijg niet geeinstaleerd als ik op installeren klik doet hij niks terwijl onbekende bronnen is aangevinkt anuleren kan ik wel maar instaleren niet .Iemand bekent hiermee.
In het begin toen ik hem op nexus had werkte het wel tot ik 4shsred opnieuw had geeinstallerd van af toen lukt het niet ligt het aan 4shared of is er iets in toestel wat ik toch verkeerd heb staan.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2014 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 15:50:
Vraagje ik gebruik 4shared op div telefoons werkt perfect echter op de nexus 5 kan ik bestanden wel downloaden maar krijg niet geeinstaleerd als ik op installeren klik doet hij niks terwijl onbekende bronnen is aangevinkt anuleren kan ik wel maar instaleren niet .Iemand bekent hiermee.
en als je geen 4shared gebruikt, maar een directe download link van een normale site, of iets met je computer downloaden en via USB overzetten. kan je dan wel APK's installeren?
(met andere woorden zit het probleem in 4shared of in het sideloaden)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkZzZ
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-09 10:02
Ben ik trouwens de enige die het raar vind dat ze op de achterkant een sticker hebben gedaan met daarop het IMEI nummer van je toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

DirkZzZ schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 19:30:
Ben ik trouwens de enige die het raar vind dat ze op de achterkant een sticker hebben gedaan met daarop het IMEI nummer van je toestel?
Kan je er af halen en zie je verder niets van hoor :)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:29
DirkZzZ schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 19:30:
Denk het wel, over het algemeen plakken fabriekanten altijd stickers op hun apparaten die je gewoon kan verwijderen zonder schade.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkZzZ
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-09 10:02
Slasher schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 19:33:
[...]

Kan je er af halen en zie je verder niets van hoor :)
Dit was gelukkig inderdaad het geval, was even bang dat ze smerige lijm o.i.d. hadden gebruikt.
Drukte gemaakt om niets dus. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shorttracker
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-08-2021
Na jaren alleen op Tweakers alleen gelezen te hebben, ga ik nu toch weer wat posten, en wel mijn ervaring van de afgelopen maanden met de Nexus 5..

Rond kerst ben ik op mijn telefoon bezig, als ik iets - wat op een haar lijkt - op mijn beeldscherm zie. Als ik deze eraf probeer te vegen kom ik er achter dat dit geen vuiltje is, maar een barst :( Ik was enorm geschokt en verbaasd: ik had die telefoon net een paar weken, was er enorm zuinig op en dan toch..!??

Ik zal meteen maar duidelijk maken dat ik de telefoon NIET heb laten vallen, nergens tegenaan gestaan heb en de telefoon niet in mijn achterzak gehad.

De meeste reacties die je leest zijn: "helaas pindakaas", je zal een nieuw scherm moeten kopen, je hebt namelijk geen garantie voor externe schade.
Oneerlijk als ik dit vond, heb ik het toch geprobeerd bij de MediaMarkt om hem onder de garantievoorwaarden te laten repareren. De bewijslast ligt de eerste 6 maanden bij de fabrikant, dus wie weet..
Na een fel gesprek bij de balie, toch de telefoon op laten sturen naar het reparatiecentrum. Deze zouden het toestel beoordelen, en een eventuele prijsopgave maken.
Binnen een week had ik antwoord: val-/drukschade met een prijsopgave van €220,-. 8)7
Het bewijs hiervoor was in de vorm van een foto: Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/1zzgpow.png

Het is een zoekplaatje, want er is bijna niets zichtbaar.. En zeker niets waaruit blijkt dat de schade is ontstaan mij of door niet normaal gebruik.
Met wat moed ingepraat door Radar (Xperia Z) heb ik verschillende brieven gestuurd, met daarin in een eis tot kosteloze reparatie.
De reactie daarop van de MediaMarkt heeft weken geduurd, maar vorige week kreeg ik toch het verlossende antwoord: Mijn telefoon wordt kosteloos gerepareerd!
Het is nu afwachten tot de telefoon daadwerkelijk weer in mijn bezit is, maar daar heb ik nu wel vertrouwen in.

Moraal van het verhaal:
Je maakt dus zeker aanspraak op de garantie als er een barst in het scherm zit! Ze zullen dit niet graag toegeven en enige inzet is noodzakelijk. Maar dan.. ongeveer 2 maanden later |:(, is er toch een kosteloze reparatie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattH
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04-2022

MattH

MIAUW!

Of ze zijn je inmiddels zo zat dat ze het maar betalen. Dat kan natuurlijk ook ;)

Webdeveloper, Whisky-freak, Fotograaf | DrankVinder prijsvergelijker | Het Whisky forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:05
MattH schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 22:26:
Of ze zijn je inmiddels zo zat dat ze het maar betalen. Dat kan natuurlijk ook ;)
Zolang het maar in je eigen voordeel werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
shorttracker schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 21:34:
Moraal van het verhaal:
Je maakt dus zeker aanspraak op de garantie als er een barst in het scherm zit! Ze zullen dit niet graag toegeven en enige inzet is noodzakelijk. Maar dan.. ongeveer 2 maanden later |:(, is er toch een kosteloze reparatie!!
Dikke +1 voor je terechte gelijk halen _/-\o_

[ Voor 69% gewijzigd door Domokun op 01-03-2014 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-09 23:39
Of je geeft het op bij je inboedelverzekering, scheelt een hoop gedoe toch? :#
Dat heb ik in ieder geval gedaan, binnen paar dagen het geld binnen + de telefoon bij een snelservice laten maken.

Daarentegen waardeer ik de moeite die je ervoor hebt moeten doen wel natuurlijk, geeft het toch iets meer extra's. Een soort principekwestie.

Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Luigi0
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-06-2015
Sinds kort krijg ik een foutmelding als ik de (stock) camera app opstart. Er staat: er kan geen verbinding met de camera worden gemaakt.ik kan nu dus helemaal geen foto's maken

Toestel is helemaal stock. 312k batch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:35
Dr_Luigi0 schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 10:51:
Sinds kort krijg ik een foutmelding als ik de (stock) camera app opstart. Er staat: er kan geen verbinding met de camera worden gemaakt.ik kan nu dus helemaal geen foto's maken

Toestel is helemaal stock. 312k batch
Restart toestel en probleem is verholpen, komt hier ook incidenteel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Luigi0
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-06-2015
Razer schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 10:52:
[...]

Restart toestel en probleem is verholpen, komt hier ook incidenteel voor.
Het geeft gewerkt
Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 14:01
Mijn batterijduur is deze week ineens omhoog geschoten :)
18 uur van lader met screen on time van 4 uur :D

Raar eigenlijk want eerder was het 18 uur en 2.5 uur ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mijn batterijduur is nu erg wisselvallig. Een paar keer per week slurpt "Android besturingssysteem" de telefoon leeg. Ook 's nachts als alles uitstaat en greenify draait.
Vreemd genoeg is er in betterbatterystats helemaal niks te zien wat wakelocks veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:44
jwakie schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 14:17:
18 uur van lader met screen on time van 4 uur :D
Dat is ook mijn ervaring ongeveer :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Met recente CM11 builds heb ik hier niks verlies als ik m'n Nexus 5 's nachts in flight mode zet. Batterijpercentage is identiek 8u later.

Als ik 'm niet intensief gebruik doe ik er makkelijk twee dagen mee.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottie93
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 14:07
Ik ben sinds vandaag in het bezit van een N5. Batch 312, prima, maar had liever 401 gezien. Ik heb nu helaas de kleinere gaatjes onderaan het toestel. Is er een groot verschil tussen de verschillende varianten?

Weet weinig, leert veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:15
Ottie93 schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 16:39:
Ik ben sinds vandaag in het bezit van een N5. Batch 312, prima, maar had liever 401 gezien. Ik heb nu helaas de kleinere gaatjes onderaan het toestel. Is er een groot verschil tussen de verschillende varianten?
Er zijn geen hardware verschillen... voor de 100ste keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottie93
  • Laatst online: 01-10 14:07
Li1quid schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 17:36:
[...]

Er zijn geen hardware verschillen... voor de 100ste keer.
Er is wel voor gekozen om grotere speakergrills te maken, dus daarom mijn vraag.. Het is een prachtig toestel, heb tot nu toe nog geen klachten, behalve dat het geluid erg zacht is vergeleken met mijn oude Xperia Arc S.

Weet weinig, leert veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmar1990
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-09 09:52
Hoe is het bij jullie gesteld met backlight bleeding?
Heb zelf een grijze bovenhoek hierdoor maar zit al aan mijn derde Nexus met problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 16:12:
[...]

en als je geen 4shared gebruikt, maar een directe download link van een normale site, of iets met je computer downloaden en via USB overzetten. kan je dan wel APK's installeren?
(met andere woorden zit het probleem in 4shared of in het sideloaden)
Nee dan lukt het ook niet krijg melding Sorry cant not open this file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-10 14:42

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Mijn N5 laten vallen en nu is de camera lens cover compleet gebarsten.
Maar op ebay een nieuwe besteld (wel duur want je kan ze niet los kopen dus is het incl backframe etc., of weet iemand waar dat wel kan?)
Ziet er niet ingewikkeld uit om te vervangen, minder erg dan mijn N4 waar echt alles mega geplakt zit.

Vond het design van die uitpuilende camera al dom, nu weet ik ook waarom ik dat vond 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door CT op 02-03-2014 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
CT schreef op zondag 02 maart 2014 @ 09:19:
Mijn N5 laten vallen en nu is de camera lens cover compleet gebarsten.
Maar op ebay een nieuwe besteld (wel duur want je kan ze niet los kopen dus is het incl backframe etc., of weet iemand waar dat wel kan?)
Ziet er niet ingewikkeld uit om te vervangen, minder erg dan mijn N4 waar echt alles mega geplakt zit.

Vond het design van die uitpuilende camera al dom, nu weet ik ook waarom ik dat vond 8)7
Met een hoesje los je dat deels op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Laatst online: 21-04 10:19
Ik kan tegenwoordig onder de cameralens op de behuizing drukken zodat deze iets meegeeft en kraakt en er zit speling op de jack-aansluiting. Ik heb hem nooit op de grond laten vallen... Dit maakt van de Nexus 5 toch een wat minder solide toestel dan mijn oude Desire HD, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Laatst online: 05-10 16:08
Ik ben sinds dag één in het bezit van de Nexus 5. Overgekocht van een Tweaker die hem uit de USA haalde. Dus ik heb wel de 32Gb versie. Ik ben super tevreden over de N5. Ik vond de Nexus 4 altijd al mooi, maar door de glazen achterkant hield ik hem altijd een beetje krampachtig vast.

Nu kwam ik er echter vorige week achter dat de softtouch laag op één hoekje een beetje versleten is. Ik denk door het uit me broekzak halen en er weer in doen. Hierdoor komt de plastic glimmende laag tevoorschijn. Nu is het alleen storend als je het weet... (ik zelf dus :s). Daardoor heb ik op de zijkant en achterkant een wrap van slickwraps geplakt. Erg mooi en je kan elke combinatie verzinnen.

Nu was alleen de vraag of meer mensen dit hebben en weten of het moeilijk te verhelpen is. Kan je dus een frame en achterkant kopen zonder al teveel moeite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Achterkant wel maar de zijframe is moeilijk te koop, voor zover ik het weet dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 18:04
Waar ik wel achter gekomen ben is dat de opname van video´s qua geluid echt bagger is. :(
Op een feestje gefilmd, maar het geluid is bij de bas echt gewoon als een ouderwetse camera van 5 jaar oud. Gekraag en hoge tonen vallen meteen weg.

Tot nu toe het enige minpuntje wat ik heb kunnen ontdekken na 3 weken in bezit te zijn van dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Laatst online: 19:39
Regelmatig geeft mijn N5 aan dat het toestel herstart moet worden, omdat de SIM het niet meer doet. Ik heb dit elke dag minstens één keer, heeft iemand een idee waarom dit zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Belecthor schreef op maandag 03 maart 2014 @ 10:14:
Regelmatig geeft mijn N5 aan dat het toestel herstart moet worden, omdat de SIM het niet meer doet. Ik heb dit elke dag minstens één keer, heeft iemand een idee waarom dit zo is?
misschien maakt je SIM niet goed contact... heb je em zelf geknipt? is het een oude sim?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Belecthor schreef op maandag 03 maart 2014 @ 10:14:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2579029

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Prulleman schreef op maandag 03 maart 2014 @ 10:19:
[...]

misschien maakt je SIM niet goed contact... heb je em zelf geknipt? is het een oude sim?
Nope, het is een gloednieuwe micro simkaart. De simkaart tray steekt ook niet uit, maar ik zal de link van contrast even lezen. Bedankt voor de reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
uit die XDA link lijkt het gewoon een hardware defect...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn de editing opties van de foto's app trouwens enorm opgeknapt :o _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Prulleman schreef op maandag 03 maart 2014 @ 11:05:
uit die XDA link lijkt het gewoon een hardware defect...
De meningen lijken daarover verdeeld. De één zegt dat het probleem opgelost was na het veranderen van de hardware en de ander zegt dat het een software probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:44
Belecthor schreef op maandag 03 maart 2014 @ 12:06:
[...]

De meningen lijken daarover verdeeld. De één zegt dat het probleem opgelost was na het veranderen van de hardware en de ander zegt dat het een software probleem is.
Hoe kan het een softwareprobleem zijn als iedereen dezelfde software draait, maar (lang) niet iedereen dit probleem heeft?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEindbaas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 22:30
Beste Tweakers,

Ik heb de Nexus 5 alleen ik loop ergens tegen aan en dat is dat ik geen grotere emails dan 5MB kan versturen. De telefoon geeft dan aan dat er een size limit gedoe is.

Ik gebruik IMAP en een eigen server (kan bestanden van 500MB versturen) dus hoe kan ik het oplossen dat mijn Nexus 5 grotere bijlages kan versturen? (50 of 100MB zal al fijn zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Dreamwire schreef op maandag 03 maart 2014 @ 12:45:
Beste Tweakers,

Ik heb de Nexus 5 alleen ik loop ergens tegen aan en dat is dat ik geen grotere emails dan 5MB kan versturen. De telefoon geeft dan aan dat er een size limit gedoe is.

Ik gebruik IMAP en een eigen server (kan bestanden van 500MB versturen) dus hoe kan ik het oplossen dat mijn Nexus 5 grotere bijlages kan versturen? (50 of 100MB zal al fijn zijn).
Welke e-mail app gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEindbaas
contrast schreef op maandag 03 maart 2014 @ 12:52:
[...]

Welke e-mail app gebruik je?
Gewoon de stock app laten we maar zeggen die er standaard opzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Dreamwire schreef op maandag 03 maart 2014 @ 12:54:
[...]

Gewoon de stock app laten we maar zeggen die er standaard opzit.
Zo te zien heeft de app standaard een limiet van 5MB.
zie: http://forums.androidcent...achments-files-email.html

Hier hebben ze het over een file manager, zodat je bestanden van meer dan 5MB kan selecteren, lees dit anders even door; http://androidforums.com/...-more-than-5mb-email.html

Je zou anders een andere mail app kunnen proberen. Ik gebruik zelf met tevredenheid K-9 Mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEindbaas
contrast schreef op maandag 03 maart 2014 @ 13:02:
[...]

Zo te zien heeft de app standaard een limiet van 5MB.
zie: http://forums.androidcent...achments-files-email.html

Hier hebben ze het over een file manager, zodat je bestanden van meer dan 5MB kan selecteren, lees dit anders even door; http://androidforums.com/...-more-than-5mb-email.html

Je zou anders een andere mail app kunnen proberen. Ik gebruik zelf met tevredenheid K-9 Mail.
Beste contrast,

Zelf met Google kwam ik er ook al op de fora's maar dacht misschien heeft iemand een quick fix ervoor met een bepaalde instelling.

Zelf vind ik de 'stock app' lekker werken en ziet er daarbij ook nog is slick uit. Daarom zou ik graag bij deze willen blijven en om 3rd party apps te gebruiken zie ik aan de ene kant niet zo zitten voor mijn e-mails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Dreamwire schreef op maandag 03 maart 2014 @ 13:05:
[...]

Beste contrast,

Zelf met Google kwam ik er ook al op de fora's maar dacht misschien heeft iemand een quick fix ervoor met een bepaalde instelling.

Zelf vind ik de 'stock app' lekker werken en ziet er daarbij ook nog is slick uit. Daarom zou ik graag bij deze willen blijven en om 3rd party apps te gebruiken zie ik aan de ene kant niet zo zitten voor mijn e-mails.
Aan de reacties op de fora's lees, vrees ik dat 5MB toch echt het limiet is met de stock app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEindbaas
contrast schreef op maandag 03 maart 2014 @ 13:07:
[...]

Aan de reacties op de fora's lees, vrees ik dat 5MB toch echt het limiet is met de stock app.
Zal hier denk je ooit een verandering in komen? Want 5MB voor een e-mail limit deze dagen is wel heel erg weinig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Dreamwire schreef op maandag 03 maart 2014 @ 13:18:
[...]

Zal hier denk je ooit een verandering in komen? Want 5MB voor een e-mail limit deze dagen is wel heel erg weinig!
Weet het zo niet. Wel heb ik voorbij zien komen dat er een request bij Google was ingediend over de size limit van 5MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:47
Juist iets heel vreemd meegemaakt, mijn Nexus heeft zich uitgezet om dat die te warm was. Ik draai franco kernel en heb de cpu temp in mijn notificaties staan (om te checken of die throttled), terwijl dat die over USB zat te tetheren en apps zat bij te werken schoot de cpu temp op naar 112 graden, gaf het ding een plof door de speakers en viel uit. Terug aan gezet en alles werkt nog.
Normaal gezien clockt de cpu zich mooi terug tot 960MHz uiteindelijk om niet zo warm te worden (temp limiet licht tussen de 60 en 70 graden ergens) Vreemd dat dit nu precies niet het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01-10 06:25
Ik heb al enige tijd problemen met de prestatie van wifi. Heb een asus rt-ac66u. Op zowel 2.4 als 5 GHz werkt het belabberd. Een HD videostream via YouTube of op Tweakers lukt bv niet.

Voorbeeld op 5ghz (-40dBm)
Speedtest.net geeft het volgende resultaat:
Ping: 18
Down: 3.07 mbit
Up: 8.36

Met een S3 zijn de resultaten als volgt:
Ping: 22
Down: 33.05
Up: 8.70

Aan mijn internet verbinding of router ligt het niet. Ook via een andere router is het resultaat hetzelfde.

Het vreemde is dat het heel soms wel goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-10 17:55
Ik heb een beetje raar probleem met mijn nexus 5.
Ik gebruik deze met een bluetooth Headset (Logitech H800).
Iedereen zegt dat ik niet te horen ben (veel te zacht).
Dit probleem had ik niet met mijn oude Samsung GS2 met deze headset.

Andere telefoon gaat op dit moment ook goed/beter.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Laatst online: 05-10 12:36
WhiteAss schreef op maandag 03 maart 2014 @ 20:42:
Ik heb al enige tijd problemen met de prestatie van wifi. Heb een asus rt-ac66u. Op zowel 2.4 als 5 GHz werkt het belabberd. Een HD videostream via YouTube of op Tweakers lukt bv niet.

Het vreemde is dat het heel soms wel goed werkt.
Probeer eens je wireless channel in je router aan te passen. Met Wifi Analyser kun je kijken hoe druk bezet bepaalde channels zijn. Kies niet channel 13, die pakt de N5 niet op volgens sommige fora.

Overigens van een andere orde. Ik heb dus het inmiddels sinds een paar weken het welbekende 'mm-qcamera-daemon' probleem die mijn batterij als een idioot leegtrekt (binnen 5 uur). Geen snap-chat of andere apps die als potentiele oorzaak worden genoemd geïnstalleerd, erg vreemd. Een reboot helpt soms.

[ Voor 19% gewijzigd door Barns op 04-03-2014 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Barns schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:25:
[...]

Probeer eens je wireless channel in je router aan te passen. Met Wifi Analyser kun je kijken hoe druk bezet bepaalde channels zijn. Kies niet channel 13, die pakt de N5 niet op volgens sommige fora.
Zojuist geprobeerd (router helemaal uit).
is niet de oplossing. Online kom ik wel wat bluetooth-bugs tegen, maar niet heel veel met te zacht geluid. Ik heb het getest op meerdere headsets.

iemand die een bluetooth headset gebruikt met de Nexus 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-10 08:59
pitchdown schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:38:
[...]

is niet de oplossing. Online kom ik wel wat bluetooth-bugs tegen, maar niet heel veel met te zacht geluid. Ik heb het getest op meerdere headsets.

Ik gebruik een Sony sbh50 stereo bluetooth headset, geen enkel probleem met volume. Maar dat zal ook met het type koptelefoon te maken hebben, in-ear heeft minder volume nodig natuurlijk. Ik gebruik de stock kernel overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
pitchdown schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:38:
[...]

Hahaha mijn oplossing was niet bedoeld voor jou, maar voor WhiteAss ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Barns schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:53:
[...]

Hahaha mijn oplossing was niet bedoeld voor jou, maar voor WhiteAss ;)
Had eventueel gekunt ;-)

Maar ik krijg dit probleem met het zachte geluid maar niet opgelost (Gebruik ook gewoon de stock-kernel).

Iemand nog met een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01-10 06:25
Bedankt voor je tips. Als ik het goed heb heeft kanaal 13 heeft toch betrekking op de 2.4gHz band. Het gaat in mijn voorbeeld over de 5gHz band.

De 5gHz band is verder erg rustig (1 andere router op een ander kanaal). Het speelt echter op beide banden. En een ander toestel heeft er geen last van. Ik heb het idee dat direct na een herstart het wel even goed werkt maar dit moet ik even verder onderzoeken.

[ Voor 5% gewijzigd door WhiteAss op 04-03-2014 12:39 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:22
[...]
...
Overigens van een andere orde. Ik heb dus het inmiddels sinds een paar weken het welbekende 'mm-qcamera-daemon' probleem die mijn batterij als een idioot leegtrekt (binnen 5 uur). Geen snap-chat of andere apps die als potentiele oorzaak worden genoemd geïnstalleerd, erg vreemd. Een reboot helpt soms.
...
'Grappig', ik heb hier sinds vandaag ook last van. Heb sinds een paar dagen de Nexus 5 en zag vandaag dat mijn accu nogal snel leeg ging. Het bleek dit probleem te zijn en er is een lange thread op google hierover - https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=60058 <- star als je er ook last van hebt zodat google er prio aan gaat geven -. Btw, je camera werkt dan ook niet meer ("kan geen connectie maken met de camera").

Verder ben ik overigens erg, erg tevreden met mijn N5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:22
Krijg net een update in mijn mailbox vwb de "mm-qcamera-daemon" issue:
Updates:
Status: FutureRelease

Comment #475 on issue 60058 by etalv...@google.com: mm-qcamera-daemon cpu usage
http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=60058

Thanks, everyone, for reporting about this problem.

We believe we have fixes for the current high CPU reports on N5 due to mm-qcamera-daemon, and they will be included in the next maintenance update. At this point, we don't need more reports of the problem, with some exceptions I'll detail below.

More details:

We've had scattered reports of persistent high CPU usage of mm-qcamera-daemon since our last maintenance update, and based on those, found a number of bugs that were then fixed.

More recently, there's been a significant increase in the frequency of reported problems. These may be related to a recent update to Skype, which seems to access the camera regularly from its background service in some way that triggers this bug (note, we don't currently believe there's a bug in Skype itself). Investigating this, we've identified a few additional fixes that we hope resolve this issue for good. However, since the high CPU usage is an intermittent problem, we're continuing to test our fixes to verify the problems are gone.

Unfortunately, I can't provide an estimate for when the maintenance update will be ready, due to all the testing we need to do for this and other fixes. Until then, rebooting the phone is the only way to stop the high CPU usage/lack of camera function once it starts.

Uninstalling Skype may substantially reduce the likelihood of this bug appearing, but I realize Skype is a very important application for many people. Other camera-using applications may trigger this bug as well, but that's been relatively rare. Most applications also do not access the camera when not in the foreground, so they will only trigger issues when actively used.

I'd also like to note that instances of high CPU use of mm-qcamera-daemon on other devices besides the N5 need to be reported to their manufacturers - while those devices also use a Qualcomm chip for their camera processing (and thus have a mm-qcamera-daemon process), each has differences in their software and issues with them do not necessarily mean the N5 has the same problem, and vice versa.

If you are seeing high CPU use of mm-qcamera-daemon, and you have not used the camera at all, or installed an application like Skype that has a background service that accesses the camera (typically, applications that provide video chat may do this), we would like to know about it.

Otherwise, for Skype and other typical camera applications, we believe we have fixes identified, and you don't need to add more information to this bug - remember, any note added here will send updates to dozens of people.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pitchdown schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:20:
Ik heb een beetje raar probleem met mijn nexus 5.
Ik gebruik deze met een bluetooth Headset (Logitech H800).
Iedereen zegt dat ik niet te horen ben (veel te zacht).
Dit probleem had ik niet met mijn oude Samsung GS2 met deze headset.

Andere telefoon gaat op dit moment ook goed/beter.

Iemand een idee?
Gebruik de zelfde heatset als jij logitech H800 en had in begin ook zachte geluid bij gesprekken heb dit opgelost met de app Persist gratis in play storen en nu ook de betaalde opties er gratis bij en werkt perfect geen problemen meer.Succes probeer maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Anteros schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 18:45:

[...]
Uitgebreid! Netjes van ze, heb het weleens anders gezien!

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 18:46:
[...]

Gebruik de zelfde heatset als jij logitech H800 en had in begin ook zachte geluid bij gesprekken heb dit opgelost met de app Persist gratis in play storen en nu ook de betaalde opties er gratis bij en werkt perfect geen problemen meer.Succes probeer maar eens.
Zojuist geprobeerd.
Maar nog steeds hetzelfde probleem.

Ik heb "stem" op 100% gezet, maar mensen zeggen dat ik nog steeds slecht te verstaan ben.
Zijn er nog andere instellingen die dit kunnen verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
Beste tweakers,

Ik heb eigenlijk sinds het begin het probleem dat mensen mij moeilijk verstaan. Vooral in het begin kreeg ik daar opmerkingen over omdat ik dit blijkbaar met mijn oude mobiel niet had. Ik moet redelijk hard praten in mijn mobiel willen ze me horen en echt meerdere mensen hebben het (uit hun zelf) gezegd. Hebben jullie hier ook last van of ligt het aan mijn Nexus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
disweb schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 09:27:
Beste tweakers,

Ik heb eigenlijk sinds het begin het probleem dat mensen mij moeilijk verstaan. Vooral in het begin kreeg ik daar opmerkingen over omdat ik dit blijkbaar met mijn oude mobiel niet had. Ik moet redelijk hard praten in mijn mobiel willen ze me horen en echt meerdere mensen hebben het (uit hun zelf) gezegd. Hebben jullie hier ook last van of ligt het aan mijn Nexus?
Ik heb hetzelfde, maar vooral als ik mijn headset dus op heb (bluetooth)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-10 14:54

Ken.

\m/.([oO]).\m/

disweb schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 09:27:
Beste tweakers,

Hier ook, maar dan vooral over speakerphone. (of hoe noem je dat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
Ken. schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 09:29:
[...]

Hier ook, maar dan vooral over speakerphone. (of hoe noem je dat)
Oke, ik spreek eigenlijk nooit over speakerphone maar meestal houd ik hem gewoon tegen mijn hoofd aan. Dan heb ik er dus ook veel last van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
[...]
Bedankt voor het delen! Ik gebruik Skype af en toe, gooi het er misschien maar af tot er een quickfix is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 09:27

[...]
Ik had hier ook zo af en dan last van maar gebruik Skype eigenlijk nooit dus gelijk der afgehaald dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het glas van de camera / lens heeft bij mij een sterretje en wat barstjes, zal ongetwijfeld via valschade zijn dus geen garantie. :(

Hij maakt foto's nog wel goed, al doet de autofocus moeilijk. Erg vervelend eigenlijk en wil ook graag 'gewoon' een mooie telefoon hebben. Op internet heb ik al wel naar spare parts gezocht, het is mij echter niet duidelijk wat ik nu precies moet vervangen; de camera zelf óf de battery back, iemand hier die toevallig weet wat ik moet doen om het op te lossen? :)

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 05-03-2014 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
disweb schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 09:58:
[...]

Oke, ik spreek eigenlijk nooit over speakerphone maar meestal houd ik hem gewoon tegen mijn hoofd aan. Dan heb ik er dus ook veel last van :(
Zijn er geen oplossingen voor deze problemen ? Ik moet zeggen dat ik met normaal bellen nooit last heb. Via bluetooth is een drama omdat mensen mij amper horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123coen123
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-10 08:45
Ik maak al geruime tijd gebruik van iOS. Nu ga ik over naar Android (Nexus 5).

Nu heb ik een vraag. Is het volgende mogelijk met de Nexus 5?
2G: aan
3G: uit
4G: aan

Als dit niet mogelijk is. Kan dit dan wellicht wel met andere Android toestellen?

[ Voor 20% gewijzigd door 123coen123 op 05-03-2014 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-10 12:27
123coen123 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 13:21:
Ik maak al geruime tijd gebruik van iOS. Nu ga ik over naar android (Nexus 5).

Nu heb ik een vraag. Is het volgende mogelijk met de Nexus 5?

2G: aan
3G: uit
4G: aan
Ja. *#*#*4636#*#* -> Phone information -> Set preferred network type: LTE/GSM auto (PRL)

Maar waarom zou je dat willen? Bellen over 3G is veiliger en 'beter' (KPN HD voice enzo) indien beschikbaar. Mocht je een zwak 3G signaal hebben, dan heeft dit geen invloed op je batterij, omdat hij idlet op 4G en alleen overschakelt naar 3G/2G indien je een telefoontje krijgt (ivm niet ondersteunen van VoLTE in NL).

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:06

The Wizard

Moderator Mobile
gertvdijk schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 13:26:
[...]

Ja. *#*#*4636#*#* -> Phone information -> Set preferred network type: LTE/GSM auto (PRL)
Nee, in deze modus kiest ie ook voor 3G indien aanwezig.

3G is idd geen grote slurper op de meeste android telefoons en zoals gertvdijk aangeeft wordt bij 4G gebruik de 2G/3G module niet gebruikt (in ieder geval niet voor data, alleen voor signalling).

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123coen123
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-10 08:45
gertvdijk schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 13:26:
[...]

Maar waarom zou je dat willen? Bellen over 3G is veiliger en 'beter' (KPN HD voice enzo) indien beschikbaar. Mocht je een zwak 3G signaal hebben, dan heeft dit geen invloed op je batterij, omdat hij idlet op 4G en alleen overschakelt naar 3G/2G indien je een telefoontje krijgt (ivm niet ondersteunen van VoLTE in NL).
Bij mij thuis is de 2G en 4G ontvangst prima. De 3g ontvangst van KPN is hier binnen dermate slecht dat de telefoon constant heen en weer switcht. Dit levert soms problemen op tijdens het bellen. Vandaar dat ik liever bel via 2G en internet via 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icaru
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-08 13:44
[...]

Wow, en dit probleem is zomaar te voorschijn gekomen of is dit na het rooten of flashen gebeurd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Icaru schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 15:12:
[...]

Wow, en dit probleem is zomaar te voorschijn gekomen of is dit na het rooten of flashen gebeurd ?
Barns schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:24:
[...]

Bedankt voor het delen! Ik gebruik Skype af en toe, gooi het er misschien maar af tot er een quickfix is :)
skype dus

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icaru
Oops, daar heb ik over gekeken... ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
123coen123 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 14:43:
[...]

Bij mij thuis is de 2G en 4G ontvangst prima. De 3g ontvangst van KPN is hier binnen dermate slecht dat de telefoon constant heen en weer switcht. Dit levert soms problemen op tijdens het bellen. Vandaar dat ik liever bel via 2G en internet via 4G.
Deze app zou misschien kunnen helpen (root required though)

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icaru
Wel miss toevallig maar dit heb ik hierjuist over dit item gevonden :
http://androidworld.nl/nieuws/nexus5-camera-probleem/
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Icaru schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:45:
[...]

Wel miss toevallig maar dit heb ik hierjuist over dit item gevonden :
http://androidworld.nl/nieuws/nexus5-camera-probleem/
O-)
het is ook geen bug in skype, maar een bug in android 4.2.2 voor de N5 getriggered door o.a. skype, zie hier voor de uitleg van google zelf:
Anteros in "[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2"

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icaru
Prulleman schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:53:
[...]

het is ook geen bug in skype, maar een bug in android 4.2.2 voor de N5 getriggered door o.a. skype, zie hier voor de uitleg van google zelf:
Anteros in "[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2"
Exact! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CptChaos schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:46:
Het glas van de camera / lens heeft bij mij een sterretje en wat barstjes, zal ongetwijfeld via valschade zijn dus geen garantie. :(

Hij maakt foto's nog wel goed, al doet de autofocus moeilijk. Erg vervelend eigenlijk en wil ook graag 'gewoon' een mooie telefoon hebben. Op internet heb ik al wel naar spare parts gezocht, het is mij echter niet duidelijk wat ik nu precies moet vervangen; de camera zelf óf de battery back, iemand hier die toevallig weet wat ik moet doen om het op te lossen? :)
Wat je moet vervangen weet ik niet, maar zorg dat je het meldt bij je inboedelverzekering (of van ouders), en het wordt vaak vergoed. Heb mijn Nexus 5 laten vallen en scherm totaal gebarsten. Is as we speak op weg naar TouchFix (nu al een geweldig bedrijf), en reparatie wordt totaal vergoed, inclusief verzendkosten e.d..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Row1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-07-2022
Hallo,

sinds vandaag ook in het bezit van een Nexus 5. Maar bij mij lijkt het alsof het touchscreen overgevoelig is.
Bijvoorbeeld als ik een widget wil plaatsen, moet je die natuurlijk inhouden, maar hij registreert dit als losse tikken en springt overal heen. Ook met het typen wel eens problemen, dat er andere toetsen aangetikt worden. Vooral het dingen vasthouden en slepen gaat heel erg slecht, meer mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
CptChaos schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:46:

Volgens mij moet je alleen de battery back vervangen! Daarin zit het glaasje verwerkt, als de camera module zelf dus niet gebarsten is (de lens) dan lijkt me dat je alleen dat vervangt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
disweb schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 19:02:
[...]

Volgens mij moet je alleen de battery back vervangen! Daarin zit het glaasje verwerkt, als de camera module zelf dus niet gebarsten is (de lens) dan lijkt me dat je alleen dat vervangt!
Zoals op deze video is te zien, zit het glaasje niet verwerkt in de battery cover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
pitchdown schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 13:05:
[...]

Zijn er geen oplossingen voor deze problemen ? Ik moet zeggen dat ik met normaal bellen nooit last heb. Via bluetooth is een drama omdat mensen mij amper horen.
Iemand nog met een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Audio manager schijnt ook goed te werken is betaal versie en gratis versie van .
Vreemd dat bij jouw bleutooth slecht werkt heb zelfde set en met blue tooth ben ik juist nog beter hoorbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartie89
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 09:45
Toch ook even mijn ervaring met de N5.
Allereerst:
+ snelheid
+ batterij
+ scherm
+ fotokwaliteit

Dan waar ik de laatste tijd tegenaanloop en ik toch wel grote minpunten vind:
- Bij schakelen van wifi naar 3G, geen internet connectie maken. Vliegtuigmodus lost dit op, maar wel irritant. (Edit: Dit gebeurd niet altijd, meer in 20% van de gevallen)
- Het algehele bereik is slechter dan met mijn HTC One X.
Ik heb regelmatig op route die ik dagelijks rijdt (Roosendaal - Breda) dat er geen verbinding is met 3G. Ook bemerk ik dat ik in huis een stuk slechter bereik heb dan met de HTC, de verbinding valt soms gewoon helemaal weg. Dit was voorheen niet. Waardes heb ik nog niet met elkaar vergeleken.

Mijn abonnement is niet gewijzigd en ik zit bij KPN.

[ Voor 4% gewijzigd door smartie89 op 06-03-2014 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Laatst online: 03-10 14:03
@smartie89

Dat probleem met het overschakelen van wifi naar 3G herken ik ook.
Ik dacht eigenlijk dat het probleem alleen voorkwam met virtuele providers, in mijn geval tele2...
Ik heb dat opgelost met de applicatie Data Connection Fix uit de Google playstore.
Deze applicatie controleert om de 300 sec of je internet nog werkt.
Zo niet, dan wordt de verbinding hersteld.
Pagina: 1 ... 54 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.