[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.230 views

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:56
jwakie schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 19:45:
nexus 5 heeft een 5 inch full hd scherm en een batt van 2300 mah, do the math.
Lol. Is er een formule ofzo? Do the math... |:( (Wortel van 5 X 1080 ) / 2300 = ??

Neen ik bedoel hoe lang gaat het gemiddeld mee, ik heb al gehoord dat het beter gaat met ART en Franco Kernel. Wat is beter?

• jwakie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 14:01
haha nou ja die van mij is in ieder geval kut met stock rom xposed en gravity. Zit eraan te denken om die zerolemon te kopen voor vakanties en momenten dat ik veel onderweg ben.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Cowboy_Henk schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 19:55:
[...]

Lol. Is er een formule ofzo? Do the math... |:( (Wortel van 5 X 1080 ) / 2300 = ??
Ondanks dat het niet veel helpt is die er min of meer inderdaad, Full HD scherm = zwaardere GPU nodig = meer batterijverbruik. Al is het natuurlijk niet netjes optellen/aftrekken/delen etc.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:47
jwakie schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 19:45:
nexus 5 heeft een 5 inch full hd scherm en een batt van 2300 mah, do the math.
Zoveel meer dan alleen het scherm dat serieus stroom verbruikt. SoC doet heel wat en ook de power amplifiers doen veel (al is de Nexus hier in het voordeel door zijn evelope tracker.)
Om nog maar te zwijgen over de invloed van persoonlijke voorkeuren (schermhelderheid)
Als je de schermhelderheid niet op automatisch zet, maar zelf wat lager zet en zorgt dat je data verbinding niet om de 5 minuten wakker moet worden heeft de Nexus 5 een vrij goede accuduur. (al zijn er concurrenten die een pak beter doen)
Als je natuurlijk over 4G loopt te tetheren is het gewoon een bijkomende verwarming en moet je niet rekenen op meer dan 2 a 3 uur.
Borromini schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:26:
[...]

Ondanks dat het niet veel helpt is die er min of meer inderdaad, Full HD scherm = zwaardere GPU nodig = meer batterijverbruik. Al is het natuurlijk niet netjes optellen/aftrekken/delen etc.
Eerder Full HD = GPU die zwaarder moet werken = GPU die langer/meer op hogere (meer verbruikende) frequenties draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Lateralus010 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 09:30:
Even terug navigeren naar de Google Card of Chrome pagina en opnieuw het knopje indrukken werkt vervolgens wel 8)7

Niet enorm storend, maar vroeg me af of jullie dit ook ervaren.
Ja, ook als je vanuit andere apps de Maps app opent gaat het nog wel eens mis. Erg irritant.

What's the speed of Dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg een Nexus 5 aan te schaffen. Ik twijfel tussen de 16GB-versie en de 32GB-versie. Ik wil de opslag gebruiken voor apps, games en wat foto's en muziek. Is 16GB voldoende of is 32GB aan te raden?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2014 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Voor mij is de 16 ruim voldoende. Ik kijk geen video, daarvoor heb ik de Nexus 7. Voor muziek heb ik spotify. Dus het is alleen voor wat appjes.

Afhankelijk van hoeveel apps, foto's en muziek je er op wil hebben , moet dat dus wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 16:37
Redbull4u schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 22:22:
Ik had gehoopt dat de foto's in dropbox automatisch in de gallerij app zouden verschijnen, maar dit is niet het geval. Op internet lees ik gemengde verhalen. Kan iemand bevestigen of dit wel of niet mogelijk is?
Openingstijden galerij. Boven links staat galerij. Klik erop, dan komt er een rijtje te staan picasa enz. Daarbij staat ook drop box. Klik erop en voila alle plaatjes staan in de galerij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 16:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-08 20:18
Verwijderd schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 01:58:
Ik overweeg een Nexus 5 aan te schaffen. Ik twijfel tussen de 16GB-versie en de 32GB-versie. Het prijsverschil is nu ongeveer 80 euro. Ik wil de opslag gebruiken voor apps, games en wat foto's en muziek. Is 16GB voldoende of is 32GB aan te raden?
Als je niet veel MP3's of films gaat opslagen dan is 16gb genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 01:58:
Ik overweeg een Nexus 5 aan te schaffen. Ik twijfel tussen de 16GB-versie en de 32GB-versie. Het prijsverschil is nu ongeveer 80 euro. Ik wil de opslag gebruiken voor apps, games en wat foto's en muziek. Is 16GB voldoende of is 32GB aan te raden?
Ik maakte me ook druk over 32 of 16 GB, maar uiteindelijk was 16 meer als genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cowboy_Henk schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 19:40:
Over een weekje ofzo koop ik een nieuwe smartphone. Ik twijfel nu terug tussen de Moto X en de Nexus 5.
Ik kan de Moto X voor 355€ op cyberport.de kopen, de laagste prijs van de Nexus 5 is 362€

Ok wie kan me overtuigen om de Nexus 5 te kopen?

De Moto X heeft zwakkere cpu maar moet niet zo'n zwaar 1080p scherm renderen dus het gaat even vloeiend, en de bouwkwaliteit is de Moto X beter, of niet?? Valt die toch mee of merken jullie dat de knopjes beginnen te wiebelen bvb.

En hoe zit het met batterijduur?
http://www.trustedreviews.com/opinions/nexus-5-vs-moto-x
http://www.stuff.tv/googl...vs-google-nexus-5/feature

Groter scherm, snellere processor, mooier uiterlijk (voor mij zeker), altijd nieuwste Android, batterij is echt niks op aan te merken als je niet alle apps op constant synchroniseren zet, nieuwere telefoon en echt heel veel waarde voor je geld. Knopjes wiebelen heb ik totaal geen last van, bouwkwaliteit is gewoon goed, niks rammelt of zit los, alles ziet er erg netjes uit en voelt stevig. Je zult er geen spijt van krijgen: Nexus 5!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2014 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
Hoi Tweakers! Het is misschien niet helemaal een specifieke Nexus 5 vraag maar ik heb er last van sinds mijn Nexus 5: enorm veel korte data sessies. Gisteren kreeg ik een melding nog 100MB data te hebben, vanochtend kreeg ik een melding dat dit op was. Mijn telefoon zegt dat er in die dag 17MB is verbruikt. Zojuist met Hollandsnieuwe contact gehad en zij vertellen mij dat er enorm veel data sessies te zien zijn, van allemaal ongeveer 1 tot 3 kb. Dit wordt dus afgerond door ze naar 100kb waardoor ik zoveel heb verbruikt.

Ik zou echt niet weten waardoor dit komt, maar sinds de Nexus 5 is het verbruik dus enorm gestegen. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan oplossen op de Nexus 5? Ik heb wel het e.e.a. aan staan qua sync maar in één nacht 100MB erdoor lijkt me te veel. Ik heb het vermoeden dat het misschien aan de Google Now launcher ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-10 12:27
disweb schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:31:
zij vertellen mij dat er enorm veel data sessies te zien zijn, van allemaal ongeveer 1 tot 3 kb. Dit wordt dus afgerond door ze naar 100kb waardoor ik zoveel heb verbruikt.
Seriously, maar dat is geen N5 probleem. Dataverbinding uit/aan en dan gelijk afronden naar 100kB lijkt me een probleem tussen jou en je aanbieder. Met Simyo zie ik ook honderden kleine sessies en zij ronden niet af. Dus ofwel staat dit in je contract ofwel brengen ze data in rekening die je niet hebt verbruikt. Check je contract.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
gertvdijk schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:36:
[...]

Seriously, maar dat is geen N5 probleem. Dataverbinding uit/aan en dan gelijk afronden naar 100kB lijkt me een probleem tussen jou en je aanbieder. Met Simyo zie ik ook honderden kleine sessies en zij ronden niet af. Dus ofwel staat dit in je contract ofwel brengen ze data in rekening die je niet hebt verbruikt. Check je contract.
Dit staat blijkbaar in het contract. Het rare is wel dat ik dit met mijn oude android mobiel niet had, en dat het nu sinds de nexus 5 ineens is (met dezelfde syncs aan). In ieder geval goed om te weten dat simyo dit niet doet, dan ga ik daar binnenkort naar overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adristaal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-08 18:53
Hoi,

ik ben ook in bezit van een Nexus 5, echter ben ik in bezit van het Noord Amerikaans model :-( Dit betekent dus geen 4g mogelijkheid voor mij.

Nu heb ik deze Nexus 5 gewoon in Nederland gekocht en ten tijde van het kopen wist ik niet dat er twee modellen waren. Hierover ben ik ook niet geïnformeerd door de verkoper. Ik heb de verkoper hierover aangesproken en die wist zelf ook niet dat er 2 verschillende modellen waren. Hij heeft contact gezocht met zijn leveranciers en die vinden dat het model juist genoemd wordt op de factuur dus die vinden dat er niets aan de hand is, eigen schuld als het ware. En de verkoper gaat hier in mee.

Ik vind zelf persoonlijk dat als ik een Nexus 5 koop in Nederland, dat het toestel gewoon geheel moet kunnen werken in Nederland, en dus ook de 4g.

Maar goed, ik weet niet of ik in deze topic hierover jullie (juridisch)advies mag vragen, maar heeft iemand die, hoor ik het graag.

Wat ik wel graag wil weten of dit nog met rooten op te lossen is, of dat het een echte hardware probleem is en het dus niet valt op te lossen.Dat lijkt me wel te kunnen in deze topic.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groet,

Adri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:10
Volgens mij is dit niet met root op te lossen maar echt een hardwarematig probleem.

Staat er op de factuur specifiek dat het om een amerikaans model gaat? Anders mag je ervan uit gaan dat het gewoon een europees model is lijkt mij. Bij welke winkel heb je het gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adristaal
Op de factuur staat dat mij de LG-D820 verkocht is. Daar heb ik verder geen notie aan gegeven aangezien hij mij zelf de Nexus 5 aanraadde.

Er wordt dus verder niet genoemd dat het een Noord Amerikaans model is.

[ Voor 21% gewijzigd door adristaal op 21-02-2014 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
Ik ben geen jurist maar ik denk dat je best een goede zaak hebt. Hoe moet jij nou weten dat het D820 model Amerikaans is en 4g niet in Nederland werkt? Als zij niet mee willen werken zou een advocaat oid om hulp vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adristaal
Ik heb een rechtsverzekering, die ga ik ook zeker inschakelen.

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:53
heb je het toestel voor de nederlandse release gekocht? dat zou nog wel een punt voor de verkoper kunnen zijn, Als dat niet het geval is mag je er inderdaad vanuit gaan dat je een NL compatible model krijgt als je deze hier koopt.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adristaal
30 december heb ik het toestel gekocht. Da's na de releasedatum in Nederland. Aan de prijs was het ook niet te zien, 399 euro destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
  • Laatst online: 19-09 14:01
Wie was de verkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adristaal
Ik wil de naam nog niet noemen. Ik heb al een traject ingezet om de verkoop terug te draaien vanwege dwaling. Lijkt me niet handig om hem nu al zwart te maken.

Wat mij wel tegenviel van de verkoper is dat toen ik hem vroeg of hij ondanks deze info wel dit model bleef verkopen, dat hij gewoon doorging met verkopen... wat dat betreft zou ik zijn naam wel moeten noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-09 23:39
Was het een particulier of onderdeel van een keten?

Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adristaal
Geen keten, zelfstandig ondernemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:29
adristaal schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 20:08:
Geen keten, zelfstandig ondernemer.
Als je hem bij een bekend winkelketen gekocht hebt, dus een officielle dealer, zou je hem kunnen moeten omruilen. Maar als je hem bij een particulier hebt gekocht die ze heeft geïmporteerd, ben ik bang dat je gewoon pech hebt.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
Barfman schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 21:21:
[...]

Als je hem bij een bekend winkelketen gekocht hebt, dus een officielle dealer, zou je hem kunnen moeten omruilen. Maar als je hem bij een particulier hebt gekocht die ze heeft geïmporteerd, ben ik bang dat je gewoon pech hebt.
Hier doelde ik dus ook op.

Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
Barfman schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 21:21:
[...]

Nou dat weet ik zo snel nog niet hoor, zoals gezegd ben ik geen jurist, maar als er nergens in de onderhandeling goed is aangewezen of een andere manier waar door de koper had kunnen weten (en niet alleen een model nr.) dat het om een Amerikaans model ging, dat je best een goede kans voor een rechter hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
japie06 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 10:10:
[...]

Nou dat weet ik zo snel nog niet hoor, zoals gezegd ben ik geen jurist, maar als er nergens in de onderhandeling goed is aangewezen of een andere manier waar door de koper had kunnen weten (en niet alleen een model nr.) dat het om een Amerikaans model ging, dat je best een goede kans voor een rechter hebt.
Het lijkt me dat dit valt onder een bepaalde wet die pas geldt wanneer de verkoper ingeschreven staat bij de KvK. Stel ik koop hem van mijn buurman, zou ik geen kans maken om ook maar een rechtzaal aan te kunnen spannen. Komt de telefoon echter van een officiele verkoper, zal het vrij gemakkelijk worden denk ik.

Dit is puur op basis van hersenspinsel, ik ben geen rechter of rechtenstudent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
DaLucovic schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 10:48:
[...]

Het lijkt me dat dit valt onder een bepaalde wet die pas geldt wanneer de verkoper ingeschreven staat bij de KvK. Stel ik koop hem van mijn buurman, zou ik geen kans maken om ook maar een rechtzaal aan te kunnen spannen. Komt de telefoon echter van een officiele verkoper, zal het vrij gemakkelijk worden denk ik.

Dit is puur op basis van hersenspinsel, ik ben geen rechter of rechtenstudent.
Ik denk dat dit gewoon onder dwaling valt. Dat geldt voor koopovereenkomsten en maakt niet uit of de verkoper ondernemer is of niet. Ik ben best benieuwd wat hier uit komt eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 20:15

icecreamfarmer

en het is

Hoi Tweakers! Het is misschien niet helemaal een specifieke Nexus 5 vraag maar ik heb er last van sinds mijn Nexus 5: enorm veel korte data sessies. Gisteren kreeg ik een melding nog 100MB data te hebben, vanochtend kreeg ik een melding dat dit op was. Mijn telefoon zegt dat er in die dag 17MB is verbruikt. Zojuist met Hollandsnieuwe contact gehad en zij vertellen mij dat er enorm veel data sessies te zien zijn, van allemaal ongeveer 1 tot 3 kb. Dit wordt dus afgerond door ze naar 100kb waardoor ik zoveel heb verbruikt.

Ik zou echt niet weten waardoor dit komt, maar sinds de Nexus 5 is het verbruik dus enorm gestegen. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan oplossen op de Nexus 5? Ik heb wel het e.e.a. aan staan qua sync maar in één nacht 100MB erdoor lijkt me te veel. Ik heb het vermoeden dat het misschien aan de Google Now launcher ligt?
Ik merkte ook een hoger verbruik sinds ik de nexus5 heb. Waar ik voorheen altijd makkelijk binnen de gig bleef moet ik tegenwoordig opletten.

Overigens 1 tip: stap af van hollandse nieuwe. IK heb daar 2 jaar terug ook naar gekeken maar toen viel mij al op dat ze alles nogal hoog afronden. Heb toen simyo gekozen die dat niet doet en gewoon afronden per 1 kb.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adristaal
japie06 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 11:07:
[...]

Ik denk dat dit gewoon onder dwaling valt. Dat geldt voor koopovereenkomsten en maakt niet uit of de verkoper ondernemer is of niet. Ik ben best benieuwd wat hier uit komt eerlijk gezegd.
Dwaling is ook het argument van de brief dat de verkoper gaat ontvangen. Gaat hij er niet op in dan gaat het een rechtszaak worden. Dit heb ik al afgesproken met mijn de mensen van mijn rechtsbijstandverzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
icecreamfarmer schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 11:45:
[...]

Ik merkte ook een hoger verbruik sinds ik de nexus5 heb. Waar ik voorheen altijd makkelijk binnen de gig bleef moet ik tegenwoordig opletten.

Overigens 1 tip: stap af van hollandse nieuwe. IK heb daar 2 jaar terug ook naar gekeken maar toen viel mij al op dat ze alles nogal hoog afronden. Heb toen simyo gekozen die dat niet doet en gewoon afronden per 1 kb.
Dat ga ik ook doen, gelukkig nog maar 2 maandjes een Hollandsnieuwe abbo. Voordeel met Simyo is ook dat ik dan iedere maand zou kunnen switchen van abbo. :) Erg absurde afronding en met de Nexus 5 blijkbaar een probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper030
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-09 15:54

Ik heb ook hetzelfde probleem, mocht je een oplossing tegen komen dan hoor ik hem graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:22
Op dit moment heb ik een in perfecte staat verkerende Lg G2 16GB zwart. Ik ben er tevreden mee, maar heb twee issues waardoor ik twijfel om het toestel te verkopen/ruilen tegen een Nexus 5 32GB. Die redenen zijn te weinig storage en een grote vertraging met OS updates. De skins en de overhead daarvan vind ik ook minder.

Nu wilde ik graag van jullie weten:
a) Geluidskwaliteit van de mini-jack (erg goed bij de G2 en iPhone 4S)
b) Contrast van het scherm (ik weet dat de G2 een beter scherm heeft; maar hoeveel beter?)
c) Gevoeligheid WIFI ontvangst (mijn G2 bruikbaar in heel het huis (drie verdiepingen))
d) Snelheid van laden (erg snel op de G2)
e) Belkwaliteit (G2 OK+; S4 slecht; iPhone 5 erg goed)
f) Wat is jullie mening? Slim om eventueel te switchen naar een N5?

Ik zal niet snel meer een skinned android toestel kopen ivm afhankelijkheid van de fabrikant. Vervolg toestellen zullen dan sowieso nexus, iPhone of Nokia zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:29
Hmm van de week had ik in watsapp al rare schermflikkeringen nu vandaag ineens gigantisch.
Heel het scherm gaat gewoon een seconden op ruis zeg maar (wel met kleur).
Dacht eerst dat het alleen in watsapp voorkwam maar helaas net deed hij het ook gewoon in een andere app.
Draai wel franco kernel met wat aanpassingen (kleur modus undervolt) kan even proberen om stock kernel te flashen.
Maar is dit een beginend hardwareprobleem en hebben meer mensen er last van hier?
Ga voor de zekerheid maar even gauw een backup maken ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Draai gewoon stock kernel. Als het dan nog voorkomt heb je mogelijk een hardware probleem (al dan niet veroorzaakt door het draaien van Franco).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--edit--

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2014 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 20:01
De Nexus 5 kan toch prachtige foto's trekken vind ik!

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2014/02/22/KIPN5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danieltjuuhh
  • Laatst online: 03-05-2022
Hallo,

Ik heb sinds vandaag het probleem dat mijn batterij heel snel leeg loopt door het proces mm-qcamera-deamon
Hebben meer mensen hier last van of heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
danieltjuuhh schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 17:38:
Hallo,

Ik heb sinds vandaag het probleem dat mijn batterij heel snel leeg loopt door het proces mm-qcamera-deamon
Hebben meer mensen hier last van of heeft iemand een oplossing?
Heb je toevallig Snapchat? Dat zou mogelijk de boosdoener zijn.

Overigens kan je ook een reboot en als dat niet helpt een factory reset proberen.

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danieltjuuhh
  • Laatst online: 03-05-2022
dankjewel voor je reactie ja ik heb snapchat, ik zal deze verwijderen ik laat nog wel even weten als het gelukt is ! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Laatst online: 17:05
Ik heb al bijna 2 jaar een One S en wil binnenkort een nieuwe telefoon, de Nexus 5 heeft tot nu toe mijn voorkeur maar ik heb een vraag:

Hoeveel ruimte is er voor de apps? De One S heeft daar 6GB voor en ik zit regelmatig met te weinig ruimte waardoor ik steeds minder apps kan draaien, is deze limiet hoger op de Nexus 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-10 16:35
nexus 5 heeft een 12 tal gig voor whatever je het wilt gebruiken ( apps , foto's , films , music ) op de 16gb

Neem je de 32 gb dan is het ergens rond 28gb dacht ik

[ Voor 25% gewijzigd door Katmi op 23-02-2014 05:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Dat is de totale ruimte wat beschikbaar is heb ik gelezen,maar heeft de Nexus 5 het geheugen niet opgedeeld in een app-opslag en een telefoonopslag zoals de HTC One S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:29
1shot1kill schreef op zondag 23 februari 2014 @ 12:47:
Dat is de totale ruimte wat beschikbaar is heb ik gelezen,maar heeft de Nexus 5 het geheugen niet opgedeeld in een app-opslag en een telefoonopslag zoals de HTC One S?
De Nexus 5 16GB heeft:

3.45GB OS Opslaggeheugen
12.55GB Gebruikers Opslaggeheugen

Samen dus 16GB

[ Voor 6% gewijzigd door Barfman op 23-02-2014 13:41 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Oke bedankt, dat het bruikbare geheugen opgedeeld is in 2 delen op de One S is dus een keuze van HTC geweest en geen Android feature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmie60
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-10 19:54
Dirtbiter schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 13:11:
[...]

Ik herken jouw probleem deels.

Ik heb zelf geen beveiliging ingesteld, alleen swipe om te ontgrendelen.
Ik heb ook soms dat mijn scherm na ontgrendelen meteen weer uit gaat.
Ook lijkt soms met een beweging ofzo dat 'spontaan' het scherm uit gaat of vergrendeld.

Ik kan hier niet echt lekker een oorzaak voor vinden. Lijkt haast een plakkende aan/uitknop, of dat die verkeerd ingelezen wordt. Met een paar keer ontgrendelen lost het zich weer op. Ik ben benieuwd of nog meer mensen dit hebben.
Hier hetzelfde probleem, is dit garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:42
Timmie60 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 14:40:
[...]

Hier hetzelfde probleem, is dit garantie?
Toevallig geen hoesje met magneetje er in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmie60
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-10 19:54
Dacuuu schreef op zondag 23 februari 2014 @ 14:51:
[...]

Toevallig geen hoesje met magneetje er in?
Nee niet dat ik weet is alleen een transparant hoesje gewoon een bumper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Timmie60 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 15:39:
[...]

Nee niet dat ik weet is alleen een transparant hoesje gewoon een bumper
Oké, nee want met een magneet kan je perongeluk de magneet schakelaar aanraken die je scherm aan/uit zet. Maar dat is het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-09 09:46
Helaas, terug bij af. GPS werkt nu helemaal niet meer. Afgelopen week bijna 1500km door Nederland gereden en geen enkele keer een GPS fix weten te krijgen, ook niet na verschillende reboots, downloaden van nieuwe a-gps informatie etc.

Heel heel af en toe vind hij wat tijdens het rijden maar dan is de fix weer net zo snel weg. Soms lig je in je navigatie / flitsmeister 15-20 km achter tov waar je echt bent.
StraightOn.NL schreef op zondag 19 januari 2014 @ 00:57:
[...]

Ik moest het natuurlijk wel even testen. Nu heb ik 10-20 sec nodig voor een fix. Werkt dus weer als van ouds en prima. Ik vermoed ook eigenlijk dat het 'stuk' is gegaan toen ik hem een tijd geleden een keer heb laten vallen.

Ik heb er net als in de fix-it video een stukje hard karton achter geduwd en vastgeplakt met wat isolatietape. De achterkap ging/gaat weer prima dicht en je ziet er niets van. Alleen merk je nu een kleine klik als je hard op de achterkant duwt naast de camera. Het deksel staat dus iets onder spanning (net als een dicht blik soep), maar dat is helemaal geen probleem.

Dus de fix heeft prima gewerkt, maar inderdaad vrij schandalig dat dit op zo'n grote schaal voorkomt, tenminste als je alle posts op internet mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:15
Ik heb binnenshuis in 5 seconden 20 satelieten gevonden. Niet slecht :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

StraightOn.NL schreef op zondag 23 februari 2014 @ 16:46:
Helaas, terug bij af. GPS werkt nu helemaal niet meer. Afgelopen week bijna 1500km door Nederland gereden en geen enkele keer een GPS fix weten te krijgen, ook niet na verschillende reboots, downloaden van nieuwe a-gps informatie etc.

Heel heel af en toe vind hij wat tijdens het rijden maar dan is de fix weer net zo snel weg. Soms lig je in je navigatie / flitsmeister 15-20 km achter tov waar je echt bent.

[...]
Je telefoon is gewoon stuk :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:02
Ik wil van samsung (note 2) overstappen naar de N5, ik gebruikte niet veel bloatware van samsung.
(pen ook bijna nooit) Note 2 prachtig toestel echter weinig android updates en hij is met net ietsje te groot.

Ik val in de categorie heavy users, krijg ik spijt van deze overstap ? :)
(ps. ik hou van clean android)

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:05
Justin2000 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 17:13:
Ik wil van samsung (note 2) overstappen naar de N5, ik gebruikte niet veel bloatware van samsung.
(pen ook bijna nooit) Note 2 prachtig toestel echter weinig android updates en hij is met net ietsje te groot.

Absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:47

Batterij zal wel een serieus verschil zijn, kan een probleem zijn als je een hele dag geen stopcontact in de buurt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 16:31

Ik gebruik ze allebei en je moet als heavy-user rekening houden met een beduidend kortere gebruikstijd t.o.v. de Note 2 kan ik uit ervaring zeggen.
De batterij van de Note 2 houdt het (veel) langer vol zeker als je zonder alle Samsung bloatware werkt.
Met de batterij van m'n N5 haal ik het eind van de dag maar dan heeft de Note2 (op JB4.1.2) met hetzelfde gebruik nog 20% over.
Ik heb overigens absoluut geen klagen over de batterij van de N5!
Dit in tegenstelling tot sommige berichten hier op het forum.

Een tweede grote verschil is de kleurweergave/helderheid/saturatie van de displays.
Ik gebruik al Amoled schermen sinds het eerste in de Samsung Omnia i8910HD (SymbianS60) uit kwam via de I8000(Win6.1) en daarna de S1/S2/S3/Note1/Note2 en nu de N5 er bij maar dat is wel een groot verschil.
Niet negatief bedoeld, maar gewoon heel anders en dat is op z'n zachtst gezegd wennen in het begin.

Dus of je spijt zal krijgen zal afhankelijk zijn wat je gewend bent en of je je kan aanpassen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
1shot1kill schreef op zondag 23 februari 2014 @ 14:35:
Oke bedankt, dat het bruikbare geheugen opgedeeld is in 2 delen op de One S is dus een keuze van HTC geweest en geen Android feature?
Alles in 1 heeft de beperking dat je geen USB massage storage hebt, alleen MTP of PPT. Vandaar dat niet alle fabrikanten hier voor kiezen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:01

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

AndRo555 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 19:07:
[...]

Batterij zal wel een serieus verschil zijn, kan een probleem zijn als je een hele dag geen stopcontact in de buurt hebt.
Of je koopt gewoon zo'n accuding van 5000 mAh.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 18:07
Dirtbiter schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 13:11:
[...]

Ik herken jouw probleem deels.

Ik heb zelf geen beveiliging ingesteld, alleen swipe om te ontgrendelen.
Ik heb ook soms dat mijn scherm na ontgrendelen meteen weer uit gaat.
Ook lijkt soms met een beweging ofzo dat 'spontaan' het scherm uit gaat of vergrendeld.

Ik kan hier niet echt lekker een oorzaak voor vinden. Lijkt haast een plakkende aan/uitknop, of dat die verkeerd ingelezen wordt. Met een paar keer ontgrendelen lost het zich weer op. Ik ben benieuwd of nog meer mensen dit hebben.
Dit is eigenlijk exact het zelfde wat ik ervaar.
Ik heb nu een pincode als ontgrendeling, en daarbij treedt het ook op.
Ook met beweging inderdaad, springt het scherm soms aan en uit.
ny-hardcore schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 19:27:
[...]

Proximity sensor die overactief is?
Dat is de sensor die ervoor zorgt dat het scherm uit gaat toch als je gaat telefoneren?

Als ik hier met mijn vinger overeen ga, tijdens het probleem, gebeurd er niks. Dus het lijkt me onwaarschijnlijk dat dit het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eigenlijk zeggen: gooi CyanogenMod of een andere ROM erop aangezien de Note 2 nog een prima toestel is. CyanogenMod is nu erg simpel om te installeren dus hoef je niet bang te zijn om bijv in CWM naar de zips te zoeken en te flashen.

Dan heb je eigenlijk gewoon 4.4.2 op een nog prima werkend toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaToolman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-12-2024
Heb al eens eerder gereageerd met een schermprobleem. Alles op het scherm trilde / stoorde verticaal. Dat was 3 weken geleden. Toen probleemloos omgeruild bij de MM.

Tot vorige week. Ik was op zakenreis en haalde de telefoon uit mijn jaszak. Toen bleek dat de LCD onder het glas was gescheurd. Kon er niets meer mee.

Weer naar de MM, maar nu werd het toestel opgestuurd, omdat het wel eens kon zijn dat ik er te veel druk op had uitgeoefend. Misschien, maar ik heb er altijd een bumper case omheen om dit soort dingen te voorkomen. Maar goed; even afwachten wat ze er van gaan zeggen.

Vreemd was wel dat de verkoper op de telecom afdeling zei dat dit wel vaker voorkwam doordat er spontaan te veel spanning op de buis komt? En dat dat al bij een klein beetje druk kan gebeuren; dus ook met case.

Beetje jammer en al met al geen goede ervaringen met de Nexus 5.

Meerdere mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
DaLucovic schreef op maandag 17 februari 2014 @ 19:48:
Wow, het kon ook aan mij liggen maar het scherm brak echt heel erg snel. Is me nog bij geen enkele telefoon overkomen, en nu had ik zelfs nillkin tempered glass screen protector :(:(

Echt heel erg klote, weet iemand een goedkoop adresje om het te laten maken?

Edit: Het glas van zowel de screen protector als de telefoon is nog intact (geen voelbare barsten), maar ik heb enkel een zwart beeld met wat gekleurde strepen en de 'barsten' van de impact. Ik verwacht dus dat enkel de LCD-module gebarsten/gebroken of wat dan ook is. |:(
Lees bovenstaande, ik was ook erg benieuwd of dit meer mensen is overkomen. Ik heb het uiteindelijk onder de inboedelverzekering kunnen laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:56
Ik heb eens gevraagd aan LG hoe het zit met garantie in de UK omdat ik daar een Nexus 5 heb gezien voor 291 euro (240 pond)

Maar ik snap hun antwoord niet goed. Is het nu 24 maanden garantie als je niet bij een provider zit of bieden ze nu 12 maanden aan? Ik heb EU law aangehaald maar ze spreken zichzelf tegen en zeggen dan 12 maanden.

Hier de mail conversatie

Hi Marius,

Thank you for your query regarding your Nexus 5.

I can clarify that any phone bought in the UK if it is not locked to a network then it comes with 24 months warranty. If the handset is locked to a network depending on what network you are using you will have a standard 12 month warranty. The EU law which you are refering to lies with the retailer only, as a manufacturer we are only obligated to offer a 12 month warranty on all of our products. I hope this has clarified the warranty information for you and hope you purchase the phone.

I hope my email has answered your query and assisted you today; I would really appreciate your feedback! Please help us to improve our customer service by completing the short survey after this email.

Thank you in advance!

Kind regards
Rob
LG Electronics UK Help desk
----------------------------------
LG Customer Services
UK: 0844 847 5454 Ireland: 0818 27 6954
Mon-Fri 9am to 7:30pm Sat 9am to 6pm Sunday 10am to 4pm
Closed bank holidays
www.lg.com/uk <http://www.lg.com/uk>
You can even reach us via our Web Chat facility through the LG UK website
<http://www.lg.com/uk/support/contact-customer-support>

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Received Date : 24/02/2014 09:20 27
The type of inquiry : Customer Service
Product/Model No. : WCDMA/D821

Hello,

I live in Belgium and I want to know if I buy a Nexus 5 from a UK webshop how many months of warranty I have. I 've seen on the LG Benelux site that the Nexus 5 has 2 years of warranty but on the UK site it mentions 12 months only? But why is this? UK is part of the EU and EU law states 2 year guarantee?

http://ec.europa.eu/consu...ing_goods_services_en.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattH
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04-2022

MattH

MIAUW!

Volgens mij zegt men dat de garantieverplichting bij de winkelier ligt, en dat klopt. (En dan is de garantie dus 24 maanden). De fabrikant hoeft blijkbaar maar 12 maanden garantie te geven, mocht je om de een of andere reden direct bij hen terechtkomen.

Je had beter de winkelier kunnen aanschrijven, want onder de aangehaalde Europese regels heeft de klant voor zover ik weet per definitie geen contact met de fabrikant.

Webdeveloper, Whisky-freak, Fotograaf | DrankVinder prijsvergelijker | Het Whisky forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-10 12:22
Ik heb hier nog nauwelijk mensen over hun lichtsensor gehoord. Vandaag had ik voor de 2e keer in twee weken de situatie dat mijn sensor op hol geslagen leek te zijn. Scherm begon behoorlijk te fluctueren in de helderheid (ik gebruik Velis Auto brightness) en na het uitlezen van de sensorwaarden zag ik dat hij af en toe opeens 30k lux detecteert, en in sommige gevallen weer 0. Reboot heeft geen effect
Een google zoektocht leerde me dat op XDA ook mensen dit probleem hebben, vooral bij schemerige lichtomstandigheden (heb ik ook).

Verder niemand last hiervan? Gebeurt me niet vaak, maar af en toe behoorlijk irritant!

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Laatst online: 21-04 10:19
Ik gebruik Lux en ik heb nergens last van (in ieder geval niet gemerkt en dat zou je wel verwachten). Aparte quirk, dat wel...

[ Voor 30% gewijzigd door NinjaTuna op 25-02-2014 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:03
Het is het enige wat me stoort aan deze Nexus. De auto helderheid klopt gewoon van geen kanten. Ik stel de helderheid dan ook maar gewoon handmatig in. Ben er nu onderhand wel aan gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royenroy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-09 20:24
Automatische helderheid kost nog wel wat batterij, wat jij bij de N5 niet echt kan gebruiken volgens mij. Ik zou hem altijd zelf instellen, maarja. Ik ga binnenkort ook een N5 aanschaffen trouwens, vandaag wat mee kunnen spelen op school, en wat voelt dat plastic goed aan, zeker in vergelijking met mijn prehistorische Samsung Galaxy Gio. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Royenroy schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 18:43:
Automatische helderheid kost nog wel wat batterij, wat jij bij de N5 niet echt kan gebruiken volgens mij. Ik zou hem altijd zelf instellen, maarja. Ik ga binnenkort ook een N5 aanschaffen trouwens, vandaag wat mee kunnen spelen op school, en wat voelt dat plastic goed aan, zeker in vergelijking met mijn prehistorische Samsung Galaxy Gio. :')
Klopt, automatische helderheid kan algauw 30 minuten van je accu kosten, soms zelf meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-10 12:22
Oh rly? Die ga ik eens ff mooi uitzetten dan :D

Edit: Ik had vannacht trouwens een sicke wakelock. Rare is dat mijn telefoon eigenlijk nauwelijk aangeeft dat hij wakker is geweest, maar hij heeft 's nachts wel gewoon ruim 40% van mn batterij gevroten. Komt door een GPS lock oid. Rare is dat ik overdag even kort GPS heb gebruikt en daarna GPS weer heb uitgezet. Daarna bleef deze dus kennelijk 'hangen' aan de grafiek te zien. Een soft reboot heeft dit niet verholpen (dat is het moment dat GPS niet meer te zien is in de blauwe balk, maar nog wel keurig werd opgeteld bij de GPS tijd van Play Services. Na een volledige reboot wel gestopt. Mensen dit ook meegemaakt?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/15246100/screen1.pngAfbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/15246100/screen2.png

[ Voor 109% gewijzigd door Maardiweb op 25-02-2014 23:22 ]

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idem hier. Eergisteren locatieservices kort aangehad, daarna heeft GPS heel de nacht aan de accu liggen slurpen. Reboot heeft het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
GPS blijft bij mij ook hangen als ik hem kort gebruik en daarna uitzet. Bijvoorbeeld bij apps als Weeronline, Flitsnav of Funda blijft hij hangen. Hij gebruikt alleen geen batterij dan, lijkt het. Opnieuw opstarten lost het ook hier op. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:03
Daarnet maar even de app Poweramp gekocht want het geluid wat je er met de standaard Play Music app uitkrijgt is echt om te huilen. Ook met de equalizer kreeg ik het niet voor elkaar om er zuiver geluid uit te krijgen. Met Poweramp is het echt stukken beter en klinkt audio zelfs nog beter dan m'n Sony Xperia Z icm de Walkman app. Ook echt alles wat je kan bedenken is in te stellen. Gelukkig kan ik nu m'n Nexus eindelijk wel gebruiken om muziek mee te luisteren zonder me te storen aan de slechte audio kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danilson
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-07 12:38

Ik heb zelf de overstap gemaakt van Galaxy Nexus naar Note 2. De note bevalt me nu toch wel beter, maar dat is persoonlijke smaak.

Het grootste voordeel van de Note vind ik de look and feel en de batterijduur. De nexus 5 voelt toch niet zo mooi aan. Het oogt toch een beetje een goedkoop toestel. Ik heb me met mijn Galaxy Nexus wel enorm vermaakt met ROMS, maar dat was ik op den duur ook zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
cordonbleu schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 01:03:
Daarnet maar even de app Poweramp gekocht want het geluid wat je er met de standaard Play Music app uitkrijgt is echt om te huilen. Ook met de equalizer kreeg ik het niet voor elkaar om er zuiver geluid uit te krijgen. Met Poweramp is het echt stukken beter en klinkt audio zelfs nog beter dan m'n Sony Xperia Z icm de Walkman app. Ook echt alles wat je kan bedenken is in te stellen. Gelukkig kan ik nu m'n Nexus eindelijk wel gebruiken om muziek mee te luisteren zonder me te storen aan de slechte audio kwaliteit.
Really? Ik had dat ook eens gedaan em vond het absoluut hetzelfde klinken, het ligt in mijn ogen aam de oordopjes/hoofdtelefoon die je gebruikt + de equalizer.
danilson schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 02:44:
[...]

Ik heb zelf de overstap gemaakt van Galaxy Nexus naar Note 2. De note bevalt me nu toch wel beter, maar dat is persoonlijke smaak.

Het grootste voordeel van de Note vind ik de look and feel en de batterijduur. De nexus 5 voelt toch niet zo mooi aan. Het oogt toch een beetje een goedkoop toestel. Ik heb me met mijn Galaxy Nexus wel enorm vermaakt met ROMS, maar dat was ik op den duur ook zat.
Beide voelen voor mij goedkoop aan, de witte Nexus 5 voelt net zo goedkoop aan als welke Samsung, en de Nexus 5 weer stukken beter dan welke Samsung dan ook.

Maar dat is mijn mening dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeTweaker
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-03-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-10 16:42

Frituurman

Mjam!

Zijn er meer mensen die het probleem hebben dat bijvoorbeeld een app als Wikipedia 9 van de 10 keer meteen door een fout weer wordt afgesloten bij het starten? Er zijn nog wat apps die hier last van hebben (bij mij, in elk geval). IMDB is er nog zo'n eentje.

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Frituurman schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 12:00:
Zijn er meer mensen die het probleem hebben dat bijvoorbeeld een app als Wikipedia 9 van de 10 keer meteen door een fout weer wordt afgesloten bij het starten? Er zijn nog wat apps die hier last van hebben (bij mij, in elk geval). IMDB is er nog zo'n eentje.
Beide apps werken prima hier.

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
Frituurman schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 12:00:
Heb je ART in plaats van Dalvik ingesteld als Runtime? Niet alle apps zijn compatibel met ART. ;)
Heb zelf ook ART, maar ben nog geen apps tegengekomen die niet compatibel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:52
Binnenkort de Nexus 5 maar weer laten repareren. Ooit laten vallen waardoor het scherm naar de kloten was. Laten maken maar sindsdien problemen met de frontcamera. De camera op de achterkant werkt perfect, maar zodra ik switch naar de front blijft hij steken en wanneer ik op de knop druk om een foto te maken krijg ik 'Camera gestopt' als foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-08 20:18
DaLucovic schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 12:32:
[...]

Heb je ART in plaats van Dalvik ingesteld als Runtime? Niet alle apps zijn compatibel met ART. ;)
Yelo TV in België werkt ook niet met ART.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniszx
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-08 13:25
Schijnbaar is mijn Nexus 5 zomaar dood. Met 20% in het nachtkastje gedaan en tot verbazing leeg de volgende dag. Na een paar uur aan de lader is er nog geen teken van leven te bekennen. Zelfs niet met bepaalde toetsencombinatie's. Heerlijk dit na 4 weken bezit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Denniszx schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 17:54:
Schijnbaar is mijn Nexus 5 zomaar dood. Met 20% in het nachtkastje gedaan en tot verbazing leeg de volgende dag. Na een paar uur aan de lader is er nog geen teken van leven te bekennen. Zelfs niet met bepaalde toetsencombinatie's. Heerlijk dit na 4 weken bezit...
De aanknop lang vasthouden (10secs) wil soms wel eens helpen, dat toevallig al geprobeerd?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• dirkhimself
  • Laatst online: 15-02-2024
Ik heb inmiddels een Chinese Qi lader ( zo'n "puk") en die werkt prima met en zonder hoes, maar zodra ik de OTG kabel in de micro usb steek stopt het laden..... en daar was ie nou juist voor bedoeld, opladen terwijl je een externe USB geheugen kaart aansluit..... !

Het doet zich al voor VÓÓRDAT ik een USB stick aansluit, dus ALLÉÉN al het OTG kabeltje stopt het laden....

Heeft iemand daar ook problemen mee, of misschien een oplossing? Settings?

• Jedi Geub
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

Ik heb nu een Iphone 5 maar ben apple moe en mag verlengen. Ik kijk al een tijd naar de N5 mede door nieuwste software en ik haat die bloatware op de sony en samsungs...

Ik gebruik veel de camera, ga ik me dan ook irriteren aan de camera van de N5?

• dirkhimself
Jedi Geub schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 01:11:
Ik gebruik veel de camera, ga ik me dan ook irriteren aan de camera van de N5?
Ik niet......

• Dacuuu
dirkhimself schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 00:42:
Ik heb inmiddels een Chinese Qi lader ( zo'n "puk") en die werkt prima met en zonder hoes, maar zodra ik de OTG kabel in de micro usb steek stopt het laden..... en daar was ie nou juist voor bedoeld, opladen terwijl je een externe USB geheugen kaart aansluit..... !

Het doet zich al voor VÓÓRDAT ik een USB stick aansluit, dus ALLÉÉN al het OTG kabeltje stopt het laden....

Heeft iemand daar ook problemen mee, of misschien een oplossing? Settings?
Waarschijnlijk denkt de n5 dat je je telefoon via 2 manieren tegelijk wil opladen.

Dit is het normale/OtG scbema.
Afbeeldingslocatie: http://www.googlenexusforum.com/forum/attachments/nexus-7-discussions/1491d1346078197-built-my-own-otg-cable-today-under-hour-difference_circuit_271738111300.jpg

• Prulleman
er zijn wel software matige trucs lees ik hier (let op, dit is voor de N7):
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2469140
voor de N5 zullen wellicht ook dit soort custom roms te vinden zijn

Strava

• dirkhimself
Prulleman schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 08:48:
er zijn wel software matige trucs lees ik hier (let op, dit is voor de N7):
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2469140
voor de N5 zullen wellicht ook dit soort custom roms te vinden zijn
Is er geen mogelijkheid met de stock rom?

Standaard kabel werkt zeker niet voor OTG (zonder de lus 5 GN naar 4 Sense)?

Of een andere OTG kabel?

Ik roep maar wat, ik weet er te weinig van, maar een custom ROM zie ik niet zo zitten eigenlijk.....

[ Voor 7% gewijzigd door dirkhimself op 27-02-2014 08:58 ]

• Mizgala28
dirkhimself schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 08:56:
[...]

Of een andere OTG kabel?

Ik roep maar wat, ik weet er te weinig van, maar een custom ROM zie ik niet zo zitten eigenlijk.....
Met custom ROM zou het moeten lukken denk ik.

• Prulleman
dirkhimself schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 08:56:
[...]

Of een andere OTG kabel?

Lees anders het topic eens door, of zoek verder op XDA, dit is een behoorlijk specifieke vraag en ik denk niet dat een andere tweaker die dit toevallig leest een kant en klaar antwoord heeft, ik heb al voor je gegoogled en die link gevonden, zelf een beetje onderzoeken kan ook geen kwaad.

Strava

• dirkhimself
Prulleman schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 09:09:
[...]

Lees anders het topic eens door, of zoek verder op XDA, dit is een behoorlijk specifieke vraag en ik denk niet dat een andere tweaker die dit toevallig leest een kant en klaar antwoord heeft, ik heb al voor je gegoogled en die link gevonden, zelf een beetje onderzoeken kan ook geen kwaad.
Je verondersteld dat ik niet wil zoeken, klinkt aanmatigend, maar dat zal ik wel weer verkeerd "lezen".

Bedoel je de link over de NEXUS 7? Daar wordt gesproken over Nexus 7 en niet Nexus 5, en dat gaat over een custom ROM, en dat wil ik liever niet, ik zoek een oplossing voor mijn standaard geroote N5.

Ik heb al wat rondgesnuffeld op XDA, maar ik heb HET antwoord nog niet gevonden.

• Prulleman
dirkhimself schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 09:33:
[...]

Je verondersteld dat ik niet wil zoeken, klinkt aanmatigend, maar dat zal ik wel weer verkeerd "lezen".

Bedoel je de link over de NEXUS 7? Daar wordt gesproken over Nexus 7 en niet Nexus 5, en dat gaat over een custom ROM, en dat wil ik liever niet, ik zoek een oplossing voor mijn standaard geroote N5.

Ik heb al wat rondgesnuffeld op XDA, maar ik heb HET antwoord nog niet gevonden.
Nee hoor, dat heb je goed gelezen, maar ik zal het wat simpeler samenvatten.
De nexus 7 en de nexus 5 draaien beide stock android 4.4.2, hebben beide een QI coil en OTG support, de oplossingen zullen dus ook vrijwel gelijk zijn.

Als het met een custom rom kan, is de kans groot dat het ook via een mod kan, maar daarvoor zul je root toegang moeten hebben.

Als je geen custom rom wilt, neem ik aan dat je ook niet wilt rooten, dus dan houd het op.

Mocht je wel willen rooten, raad ik je nogmaals aan in de 10 pagina's van het xda topic ( + de verwijzingen in dat topic, die je vast nog niet allemaal hebt gelezen) te lezen en te checken met welke wijziging dit precies werkt. Wellicht kan je dan een bestandje aanpassen (via root).

(of je wacht op een toevallig antwoord van een tweaker die toevallig dit al heeft uitgezocht)

[ Voor 3% gewijzigd door Prulleman op 27-02-2014 10:03 ]

Strava

• dirkhimself
Prulleman schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 09:55:
[...]

Nee hoor, dat heb je goed gelezen, maar ik zal het wat simpeler samenvatten.
De nexus 7 en de nexus 5 draaien beide stock android 4.4.2, hebben beide een QI coil en OTG support, de oplossingen zullen dus ook vrijwel gelijk zijn.

Als het met een custom rom kan, is de kans groot dat het ook via een mod kan, maar daarvoor zul je root toegang moeten hebben.

Als je geen custom rom wilt, neem ik aan dat je ook niet wilt rooten, dus dan houd het op.

Mocht je wel willen rooten, raad ik je nogmaals aan in de 10 pagina's van het xda topic ( + de verwijzingen in dat topic, die je vast nog niet allemaal hebt gelezen) te lezen en te checken met welke wijziging dit precies werkt. Wellicht kan je dan een bestandje aanpassen (via root).

(of je wacht op een toevallig antwoord van een tweaker die toevallig dit al heeft uitgezocht)
Ik heb al root omdat ik anders geen stickmount kan gebruiken, en een mod is dan misschien de oplossing.

Dank je wel voor de uitleg!

Ik zal het artikel nog eens goed doorkijken.

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-10 16:42

Frituurman

Mjam!

DaLucovic schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 12:32:
[...]

Heb gewoon Dalvik-runtime ingesteld. Merk al wel dat het vaker gebeurd wanneer ik wikipedia even weg klik, vervolgens wat google en een nieuwe Wiki-pagina weer open. Wanneer Wikipedia 'helemaal' is afgesloten, geeft het geen problemen.

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

• Riczun
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-10 12:17
Vandaag overgeschakeld van dalvik naar de ART-runtime, maar merk dat de wisselen/opstarten van app's een stuk vloeiender gaat. Gelukkig werken alle apps ook prima!

Bizar hoe snel zo'n Nexus 5 dan is en dan komt ie ook beter tot z'n recht.
Pagina: 1 ... 53 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.