[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.230 views

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:29
DaLucovic schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 17:13:
Heeft er iemand last van de speaker terwijl je aan het bellen bent? Ik bedoel dan de speaker aan de bovenkant van het scherm.

Wanneer ik bel, heb ik al een paar keer gemerkt dat het lijkt alsof de ander wegvalt. Als je dan heel goed luistert, kun je de ander heel zacht horen praten. Volgens mij heeft dit niets te maken met de verbinding. Het is ook niet het hele gesprek zo, elke keer een paar seconden zacht en daarna weer normaal.

Hoop dat ik niet de enige ben.
Je kan dat simpel oplossen door noise cancelation in je build.prop uit te zetten, je doet dit door true te veranderen naar false:

persist.audio.fluence.voicecall=true

System | Racing is in my Blood

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:32
Mizgala28 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 15:22:
[...]

Wel Nexus 4 (yeah *O* ) maar geen Nexus 5??
Ik denk dat ze dan op bouwkwaliteit doelen, maar apart, iPhone 5S is gelijk aan de 5 en toch staat die er niet tussen.

Ik ben het alleen compleet niet eens met Nummer 1.
Video: Nexus 5 droptest, met en zonder bescherming http://www.androidplanet.nl/79253/nexus-5-droptest/

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:35
PCSO schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 12:49:
[...]

De grootste data en accu vreters.
Facebook, Twitter,Spotify , Soundcloud , Dropbox.
Whatsapp heb ik niet gesluimerd aangezien ik dan bang ben voor late ontvangst van de berichten. Ben al zo'n 3 jaar erg tevreden met greenify :).
Waarom soundcloud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister mijn Nexus 5 ontvangen en het werkte helemaal top. Vandaag wilde ik hem opnieuw opstarten omdat ik mijn sim eruit had gehaald. Nu blijft de telefoon bij het opstarten hangen in het beeld dat de 4 balletjes in de Google kleuren samen één worden. Urenlang........ :z Opnieuw opstarten of resetten verandert dit niet. Kennen jullie dit probleem en hebben jullie hier een oplossing voor. Ik merk na een dag al dat ik aardig afhankelijk ben van dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:53
Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 09:11:
Ik heb gister mijn Nexus 5 ontvangen en het werkte helemaal top. Vandaag wilde ik hem opnieuw opstarten omdat ik mijn sim eruit had gehaald. Nu blijft de telefoon bij het opstarten hangen in het beeld dat de 4 balletjes in de Google kleuren samen één worden. Urenlang........ :z Opnieuw opstarten of resetten verandert dit niet. Kennen jullie dit probleem en hebben jullie hier een oplossing voor. Ik merk na een dag al dat ik aardig afhankelijk ben van dat ding.
https://support.google.com/nexus/answer/3501115?hl=en
  1. If your phone is on, power it off.
  2. Press & hold Volume Down and Volume Up, and then press & hold Power simultaneously until the device turns on. You will see the word Start with an arrow drawn around it.
  3. Press Volume Down twice to designate Recovery mode.
  4. Press Power to restart into Recovery mode. You will see an image of an Android robot with a red exclamation mark.
  5. While holding down Power, press Volume Up.
  6. Use the volume keys to scroll to "wipe data/factory reset" and press Power to select it.
  7. Scroll down to "Yes - erase all user data" and press Power to select it.
als dat niet werkt zou je nog kunnen kijken of je een factory image kan flashen, maar wellicht is terug naar de winkel een betere optie (afhankelijk van je flash kennis)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:37
Power Toggles vliegtuigmodus werkt niet, hebben jullie dat ook? Ik word doorgeleid naar "instellingen->draadloos en netwerken" :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-09 23:39
Nope geen problemen met vliegtuigmodus hier

Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-10 17:55
bij het verzenden van een filmpje van zo`n 8 mb krijg ik de melding "kan bestand groter dan 5 mb niet toevoegen".

Waar kan ik deze limiet voor Mail verhogen?

Alvast Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
pitchdown schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 09:49:
bij het verzenden van een filmpje van zo`n 8 mb krijg ik de melding "kan bestand groter dan 5 mb niet toevoegen".

Waar kan ik deze limiet voor Mail verhogen?

Alvast Bedankt
welke mail client? Gmail moet dit volgens mij gewoon kunnen. en bij de stock app "E-mail" hangt het wellicht af van de pop/imap/exchange server die erachter hangt

in de app zelf is hier geen setting voor

[ Voor 4% gewijzigd door Prulleman op 14-02-2014 10:21 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
DaLucovic schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 09:35:
Nope geen problemen met vliegtuigmodus hier
Heb jij je Nexus geroot, ik niet misschien dat het daar in zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Prulleman schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 10:21:
[...]

welke mail client? Gmail moet dit volgens mij gewoon kunnen. en bij de stock app "E-mail" hangt het wellicht af van de pop/imap/exchange server die erachter hangt

in de app zelf is hier geen setting voor
Het gaat om de stock app.
Hoeveel MB zou deze aan moeten kunnen? mn exchange-server staat op 2 GB, maar de app blijft een limiet van 5 MB aangeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 09:24:
[...]

https://support.google.com/nexus/answer/3501115?hl=en
  1. If your phone is on, power it off.
  2. Press & hold Volume Down and Volume Up, and then press & hold Power simultaneously until the device turns on. You will see the word Start with an arrow drawn around it.
  3. Press Volume Down twice to designate Recovery mode.
  4. Press Power to restart into Recovery mode. You will see an image of an Android robot with a red exclamation mark.
  5. While holding down Power, press Volume Up.
  6. Use the volume keys to scroll to "wipe data/factory reset" and press Power to select it.
  7. Scroll down to "Yes - erase all user data" and press Power to select it.
als dat niet werkt zou je nog kunnen kijken of je een factory image kan flashen, maar wellicht is terug naar de winkel een betere optie (afhankelijk van je flash kennis)
opgelost! In mijn oude mobiele telefoon zat mijn oude normale SIM nog. In de Nexus 5 zat de micro, beide met hetzelfde nummer. Dat gaat niet samen. Pas toen ik mijn oude SIM uit mijn oude mobiel haalde startte de Nexus 5 normaal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuBot
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-06 13:33
Heb ik weer, een Nexus met een raar probleem.

Het scherm staat in spiegelbeeld en ondersteboven, scherm werkt weer nogmaal, maar nog wel strepen...

Het touchscreen werkt wel alsof het scherm wel correct geprojecteerd wordt.
(ik ben al toe aan mn puk code...)

Heeft iemand dezelfde ervaring?

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img819/1626/ych2.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door RuBot op 14-02-2014 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuBot
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-06 13:33
Mmmm nu helemaal geen beeld meer... :(
RuBot schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:11:
Heb ik weer, een Nexus met een raar probleem.

Het scherm staat in spiegelbeeld en ondersteboven, scherm werkt weer nogmaal, maar nog wel strepen...

Het touchscreen werkt wel alsof het scherm wel correct geprojecteerd wordt.
(ik ben al toe aan mn puk code...)

Heeft iemand dezelfde ervaring?

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
RuBot schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 18:02:
Mmmm nu helemaal geen beeld meer... :(

[...]
Terug naar de winkel dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:07
Typisch gevalletje van garantie, als ie veder geen val schade heeft ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Albert020 op 14-02-2014 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de telefoon nu 1 week, kwam van een Iphone 3GS, dus een behoorlijke upgrade na 4.5 jaar.

Vooral de batterij is me goed meegevallen, heb de Franco Kernel op Stock ROM (GravityBox/Xposed) met de Dalvik / Bionic Optimizations.

Zit nu op 1d 12h 15m on battery met nog 51% op de batterij en 2h 9m On Screen :)

Moet wel erbij zeggen dat ik enkel op WIFI en 2G zat.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2014 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
Supershiva schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 10:28:
[...]

Heb jij je Nexus geroot, ik niet misschien dat het daar in zit
Nope, as stock as it can be. ;)

Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
DaLucovic schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 20:53:
[...]

Nope, as stock as it can be. ;)
8)7 ik heb mijne net geroot en nu werkt het pas bij mij... te vaag

Nog een andere vraag over Whatsapp.
Ik heb in whatsapp ingesteld dat ik graag een melding(pop up) wil hebben als het scherm uit is.

Nu krijg ik dus een melding(pop up) waar ik gelijk op kan reageren of weergeven.
Als je dan kiest voor weergeven dan wil hij switchen naar de volledige app, maar dat lukt niet omdat hij dan niet door het lock screen heen komt en whatsapp weer af sluit |:(

What to do ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 16:31
gewoon unlocken dan kom je direct in je WA bericht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Supershiva schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 22:17:
[...]

8)7 ik heb mijne net geroot en nu werkt het pas bij mij... te vaag

Nog een andere vraag over Whatsapp.
Ik heb in whatsapp ingesteld dat ik graag een melding(pop up) wil hebben als het scherm uit is.

Nu krijg ik dus een melding(pop up) waar ik gelijk op kan reageren of weergeven.
Als je dan kiest voor weergeven dan wil hij switchen naar de volledige app, maar dat lukt niet omdat hij dan niet door het lock screen heen komt en whatsapp weer af sluit |:(

What to do ?
Instaleer SlideLock (gratis)

Super lockscreen app, ziet er stylish en strak uit.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.slidelock

Hulde hiervoor !

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
Is het de bedoeling dat je bij die app (SlideLock) eerst kort de standaard lockscreen ziet en na 1 seconde die van SlideLock? Voor de rest ziet ie er erg goed uit! Enig minpuntje is dat de snelheid van de Nexus niet meer zo opvalt, het duurt langer om te unlocken.

Edit: Je ziet niet altijd de standaard lockscreen, maar af en toe.

[ Voor 36% gewijzigd door DaLucovic op 15-02-2014 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:42

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Je kan beter NiLS installeren en deze widget op je standaard lockscreen zetten (bij 4.4 wel eerst widgets aan zetten in de settings) ipv de standaard clock.

Die replaced niks en houdt het lockscreen net zo snel als altijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
pitchdown schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 10:39:
[...]

Het gaat om de stock app.
Hoeveel MB zou deze aan moeten kunnen? mn exchange-server staat op 2 GB, maar de app blijft een limiet van 5 MB aangeven..
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:42

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

De 'stock app' heeft een hard limiet van 5MB.

Er zijn zo ver ik weet wat mensen geweest die de app source hebben gewijzigd (er staat letterlijk een variable in die 't limiet op 5mb zet). Zoek eens op het xda-developers forum, daar zijn ze er vaker mee bezig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10-2024
Mijn batterij is precies om zeep.
Nooit problemen gehad en de laatste dagen is ze meteen op.
Gisteren rond 19 uur m'n batterij van de lader gehaald, zal denk ik op ong 70-80% gezeten hebben. Rond half 1 wou ik m'n gsm checken en hij was al uitgevallen. Heb in die periode m'n gsm ook helemaal niet gebruikt.
Snap er niks van.

edit: Welke adblock gebruiken jullie?
Want had eens iets gelezen dat sommige adblockers je hele internet omzeep helpen.

[ Voor 15% gewijzigd door joachim op 15-02-2014 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 08:53
Meer mensen het probleem dat ze gebeld worden en het scherm niet aangaat en als je hem wel aanzet dat je niet ziet dat er gebeld wordt? Komt bij mij vaak voor. Bellen werkt dan ook niet meer, moet het toestel herstarten en dan werkt alles weer. Vodafone Zakelijk Nexus 5 black 32GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
joachim schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 12:55:
Gisteren rond 19 uur m'n batterij van de lader gehaald, zal denk ik op ong 70-80% gezeten hebben. Rond half 1 wou ik m'n gsm checken en hij was al uitgevallen. Heb in die periode m'n gsm ook helemaal niet gebruikt.
Snap er niks van.

Want had eens iets gelezen dat sommige adblockers je hele internet omzeep helpen.
Klinkt als een wakelock, check je accu stats eens welke apps (te)veel cpu gebruiken.

Ik gebruik AdAway en heb geen problemen met internet zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Calvin
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 09:56
joachim schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 12:55:
Snap er niks van.

Hmm, had ik eergisteren ook.
's nachts vol, 's ochtends al op 60% en later in de middag uit.
Kon niks vinden in het accuverbruik.
Heb de apps TimePIN en Muzei (de enige die ik die dag ervoor geïnstalleerd had) er weer afgemikt, gereboot en nu is alles weer prima.

Eigenlijk dus geen idee wat het probleem is, maar er is nog hoop :)

Ik gebruik AdFree, ook geen problemen hier.
(alleen als ik google adlinks aanklik, die worden ook geblocked)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nu.nl app werkt echt heel slecht op mijn Nexus 5 scrollen gaat heel schokkend enz. Meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 09:05
Sinds een kleine twee maanden ben ik bezitter van de Nexus 5. Wát een heerlijk toestel! Helaas zit ik momenteel met een probleem.

Gisteravond was ik ergens op visite en was de accu al zo goed als leeg (rood kruisje door batterij-icoon). Een paar minuten later was hij dus helemaal uit en heb ik hem aan de lader gelegd. Ik kon me herinneren dat er standaard een wit 'opladen'-icoon verschijnt bij het opladen, maar deze kwam niet. Vervolgens geprobeerd om hem in te schakelen maar geen sjoege. Ik had dit al eens eerder meegemaakt en die keer was een half uurtje aan de lader laten genoeg. Helaas...

Afgelopen nacht de hele nacht aan de later gehangen, maar hij gaat niet meer aan. Andere lader + USB-kabel geprobeerd, zelfde verhaal. Toestel tegen beter weten in open gemaakt maar kwam tot de ontdekking dat de accu losmaken makkelijker gezegd dan gedaan is. Ik ben dit nog steeds van plan, maar wellicht zijn hier ervaringsdeskundigen of anderzijds mensen die me van een passend advies kunnen voorzien.. Ik heb gezien dat de oplaad-module vervangbaar is en heb zelf het idee dat óf daar wat mee mis is, of met de accu zelf. Toestel nooit laten vallen of op een andere manier beschadigd. Ook de powerswitch i.c.m. volumeswitches inhouden biedt geen uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
2dope schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 16:00:
Sinds een kleine twee maanden ben ik bezitter van de Nexus 5. Wát een heerlijk toestel! Helaas zit ik momenteel met een probleem.

Gisteravond was ik ergens op visite en was de accu al zo goed als leeg (rood kruisje door batterij-icoon). Een paar minuten later was hij dus helemaal uit en heb ik hem aan de lader gelegd. Ik kon me herinneren dat er standaard een wit 'opladen'-icoon verschijnt bij het opladen, maar deze kwam niet. Vervolgens geprobeerd om hem in te schakelen maar geen sjoege. Ik had dit al eens eerder meegemaakt en die keer was een half uurtje aan de lader laten genoeg. Helaas...

Afgelopen nacht de hele nacht aan de later gehangen, maar hij gaat niet meer aan. Andere lader + USB-kabel geprobeerd, zelfde verhaal. Toestel tegen beter weten in open gemaakt maar kwam tot de ontdekking dat de accu losmaken makkelijker gezegd dan gedaan is. Ik ben dit nog steeds van plan, maar wellicht zijn hier ervaringsdeskundigen of anderzijds mensen die me van een passend advies kunnen voorzien.. Ik heb gezien dat de oplaad-module vervangbaar is en heb zelf het idee dat óf daar wat mee mis is, of met de accu zelf. Toestel nooit laten vallen of op een andere manier beschadigd. Ook de powerswitch i.c.m. volumeswitches inhouden biedt geen uitkomst.
Waarom in vredesnaam heb je hem opengemaakt? Dan had je nog garantie voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
Mizgala28 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 16:07:
[...]

Waarom in vredesnaam heb je hem opengemaakt? Dan had je nog garantie voor.
Garantiebewijs nergens meer te bekennen. Recentelijk iets té fanatiek oud papier wezen sorteren ;(

Er zijn overigens geen seals gebroken volgens mij. Hij is wel losjes gelijmd in twee hoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venneke
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:31
Vandaag tijdens een verhuizing een 'scheur' onder mijn scherm gekregen links onder in de hoek. Hierdoor zit er een zwarte balk aan de linkerkant van het scherm. Geen idee wat de oorzaak is van het probleem maar het vermoeden is dat ik ergens tegenaan ben gelopen.

Heb ik kans dat het onder de garantie kan vallen omdat er geen schade te zien is wanneer de telefoon uit staat, dus alleen intern aanwezig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

venneke schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 16:36:
Vandaag tijdens een verhuizing een 'scheur' onder mijn scherm gekregen links onder in de hoek. Hierdoor zit er een zwarte balk aan de linkerkant van het scherm. Geen idee wat de oorzaak is van het probleem maar het vermoeden is dat ik ergens tegenaan ben gelopen.

Heb ik kans dat het onder de garantie kan vallen omdat er geen schade te zien is wanneer de telefoon uit staat, dus alleen intern aanwezig is?
Dat scheurtje zien ze echt wel en dus helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2dope schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 16:14:
[...]

Garantiebewijs nergens meer te bekennen. Recentelijk iets té fanatiek oud papier wezen sorteren ;(

Er zijn overigens geen seals gebroken volgens mij. Hij is wel losjes gelijmd in twee hoeken.
Je kan dan nog garantie claimen bij een LG servicepunt, zoals bijv. een grotere PhoneHouse. Daar kunnen ze aan het S/N nummer zien wanneer hij gemaakt is, zonder bon, en wordt hij alsnog onder garantie gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
Verwijderd schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 18:05:
[...]

Je kan dan nog garantie claimen bij een LG servicepunt, zoals bijv. een grotere PhoneHouse. Daar kunnen ze aan het S/N nummer zien wanneer hij gemaakt is, zonder bon, en wordt hij alsnog onder garantie gemaakt.
Top, dit wist ik niet, bedankt voor je tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
venneke schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 16:36:

Klinkt als verzekeringswerk. Inboedel of buitenshuis verzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:55
Zou sinds vandaag 4G moeten hebben op m'n nexus, maar ik had dus helemaal geen data verbinding meer. Nu netwerk op 3G gezet en het werkt weer. Volgens T-Mobile zou het moeten werken. Maar helaas... Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:06

The Wizard

Moderator Mobile
Is er wel 4G dekking dan? Even niet vanuit gaan dat T-Mobile het zegt. Maar normaal gesproken kun je je telefoon niet "dwingen" op 4G, alleen maar als voorkeur.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
2dope schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 16:00:

Even terugkomend op mijn eigen vraag, het is inmiddels opgelost door een andere (volgorde van) toetscombinatie - met volume hoger ingedrukt houden en vervolgens de aan/uit-knop ingedrukt houden verscheen het Google startscherm gelukkig weer. Ik had alleen volume up èn down + aan/uitknop geprobeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjnieuw
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 07:47
Ik heb recentelijk een nexus 5 gekocht. Ik kom van een iphone 5s en had dus nog een nanosim. Deze heb ik via een adaptor in de nexus gezet. Alles werkt, ik heb bereik maar wel heel slecht mobiel internet bereik.

Gisteren kon ik in de auto niet haar spotify luisteren omdat ik de helft van de tijd gprs of geen bereik had. Ik zit op vodafone en heb eigenlijk altijd goed bereik gehad. Weet iemand wat het probleem is? Moet ik naar de winkel gaan voor een microsim of is het ergens een instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik heb sinds een paar dagen een Nexus 5
Heb altijd Samsung gehad.
Nu heb ik een vraag, ik heb op mijn PC een APK bestand van TomTom staan maar als ik deze op de Nexus kopier zie ik hem niet in min tel staan. Waar slaat de Nexus dit op zodat ik dan TomTom kan installeren.
En nog en vraag, hoe gaat het met het updaten van de tel, ik kan niet instellen dat dit niet automatisch moet zoals op de samsungs.
Alvast bedankt voor het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2014 @ 11:42:
Nu heb ik een vraag, ik heb op mijn PC een APK bestand van TomTom staan maar als ik deze op de Nexus kopier zie ik hem niet in min tel staan. Waar slaat de Nexus dit op zodat ik dan TomTom kan installeren.
En nog en vraag, hoe gaat het met het updaten van de tel, ik kan niet instellen dat dit niet automatisch moet zoals op de samsungs.
Als jij hem als massa opslag apparaat zet, dan komt de .apk op de plek waar jij hem neer zet.

Automatisch wat updaten? Als het om apps gaat moet je in de playstore zijn. Daar heb je de optie om automatsch updaten van apps uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:22
Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2014 @ 11:42:
Je moet de APK eerst installeren door het APK bestand te openen. Dit kan alleen met een file explorer, dus die zal je eerst even moeten downloaden. (Google Play: ES File Explorer File Manager is een goede).
De APK staat waarschijnlijk gewoon in de 'root' van je interne sdcard, dus als je de app opent zie je hem al staan (helemaal onderaan).

Verder kan je qua updates niet echt iets instellen, maar je kan altijd kiezen om een update niet te installeren.
wjnieuw schreef op zondag 16 februari 2014 @ 08:11:
Ik heb recentelijk een nexus 5 gekocht. Ik kom van een iphone 5s en had dus nog een nanosim. Deze heb ik via een adaptor in de nexus gezet. Alles werkt, ik heb bereik maar wel heel slecht mobiel internet bereik.

Gisteren kon ik in de auto niet haar spotify luisteren omdat ik de helft van de tijd gprs of geen bereik had. Ik zit op vodafone en heb eigenlijk altijd goed bereik gehad. Weet iemand wat het probleem is? Moet ik naar de winkel gaan voor een microsim of is het ergens een instelling?
Lijkt alsof het idd met de sim te maken heeft. Check nog even bij instellingen > onder draadloos en netwerken 'meer...' > mobiele netwerken. En kijken wat daar bij voorkeursnetwerktype staat (moet 3g of 4g zijn, in ieder geval geen 2g).

Anders zou ik een nieuwe sim regelen, want adapters worden over het algemeen ook afgeraden.

[ Voor 30% gewijzigd door Maardiweb op 16-02-2014 11:59 ]

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt tot zover, heb de file Explorer gedownload en ga later vandaag TomTom erop zetten. Neem aan dat het nu gaat lukken.
Wat de updates betreft bedoel ik eigenlijk de systeem updates van Android zelf.

Wil hierbij gelijk even aangeven dat ik deze telefoon fijner en sneller vind dan de s4 die ik hiervoor had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Van de een op de andere dag werkt de USB bestandsmode niet meer, windows ziet de telefoon niet en er verschijnt ook geen notificatie meer op de telefoon welke modus je wil kiezen. Vreemd want laden doet ie ondertussen wel. Het valt mij ook op dat de mini-USB stekker best losjes in de telefoon zit, je kunt hem gewoon heen en weer wiebelen. Zijn er meer mensen die dit hebben? Ik heb dit zowel met de originele als met een oude USB kabel.

USB problemen zijn wel vaker langsgekomen hier op dit forum, ik zal eens gaan zoeken naar een oplossing. Anders maar Airdroid of iets dergelijks installeren zodat ik bij mijn bestanden kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjnieuw
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 07:47
Maardiweb schreef op zondag 16 februari 2014 @ 11:56:
[...]

Je moet de APK eerst installeren door het APK bestand te openen. Dit kan alleen met een file explorer, dus die zal je eerst even moeten downloaden. (Google Play: ES File Explorer File Manager is een goede).
De APK staat waarschijnlijk gewoon in de 'root' van je interne sdcard, dus als je de app opent zie je hem al staan (helemaal onderaan).

Verder kan je qua updates niet echt iets instellen, maar je kan altijd kiezen om een update niet te installeren.

[...]

Lijkt alsof het idd met de sim te maken heeft. Check nog even bij instellingen > onder draadloos en netwerken 'meer...' > mobiele netwerken. En kijken wat daar bij voorkeursnetwerktype staat (moet 3g of 4g zijn, in ieder geval geen 2g).

Anders zou ik een nieuwe sim regelen, want adapters worden over het algemeen ook afgeraden.
Dank voor je reactie, ik heb de sim net in een LG G2 gedaan en daar had ik wel een goed bereik.... Snap het niet meer. Ik probeer eerst om een nieuwe sim te regelen, misschien lost dat het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:22
Davith78 schreef op zondag 16 februari 2014 @ 13:12:
Van de een op de andere dag werkt de USB bestandsmode niet meer, windows ziet de telefoon niet en er verschijnt ook geen notificatie meer op de telefoon welke modus je wil kiezen. Vreemd want laden doet ie ondertussen wel. Het valt mij ook op dat de mini-USB stekker best losjes in de telefoon zit, je kunt hem gewoon heen en weer wiebelen. Zijn er meer mensen die dit hebben? Ik heb dit zowel met de originele als met een oude USB kabel.

USB problemen zijn wel vaker langsgekomen hier op dit forum, ik zal eens gaan zoeken naar een oplossing. Anders maar Airdroid of iets dergelijks installeren zodat ik bij mijn bestanden kan komen.
Welk OS heb je op je PC? USB 3 poorten zijn ook niet altijd even vriendelijk, je kan beter 2.0 poorten gebruiken :)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:10
Davith78 schreef op zondag 16 februari 2014 @ 13:12:

Kan misschien zijn dat je een instelling uit hebt staan. Kijk eens bij instellingen --> opslag --> 3 dot menu en dan usb-computer verbinding even aan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
japie06 schreef op zondag 16 februari 2014 @ 17:53:
[...]
Kan misschien zijn dat je een instelling uit hebt staan. Kijk eens bij instellingen --> opslag --> 3 dot menu en dan usb-computer verbinding even aan zetten.
Dat was het inderdaad!! Super bedankt _/-\o_
Maardiweb schreef op zondag 16 februari 2014 @ 17:10:
[...]
Welk OS heb je op je PC? USB 3 poorten zijn ook niet altijd even vriendelijk, je kan beter 2.0 poorten gebruiken :)
Is niet meer nodig, maar thanx anyway :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit weekend mijn Nexus laten vallen van ongeveer 1 meter (broekzakhoogte) op een stenen trap op het station. In eerste instantie leek hij nog helemaal intact te zijn, al bleek uit nadere inspectie dat dat dus niet klopte. Het resultaat: Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/838/8tsx.jpg

Balen natuurlijk, maar gelukkig is de rest van het toestel en het scherm nog volledig intact (kan nergens een krasje oid ontdekken) en zit de barst niet voor de cameralens zelf.

Toch wil ik dit onderdeel gaan vervangen, met deze tools, wat iets van €15-20 gaat kosten.

Volgens iFixit is dit relatief eenvoudig, al moet hiervoor (uiteraard) wel het toestel opengemaakt worden. Nu vraag ik me af of dit ten koste gaat van mijn garantie? Officieel wel (denk ik), maar als ze zelf het toestel willen bekijken moeten ze natuurlijk ook het toestel openmaken, en als ik het onderdeel met een origineel nieuw onderdeel vervang zouden ze hier niets van moeten kunnen merken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:55
The Wizard schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 18:51:
Is er wel 4G dekking dan? Even niet vanuit gaan dat T-Mobile het zegt. Maar normaal gesproken kun je je telefoon niet "dwingen" op 4G, alleen maar als voorkeur.
Ja het is binnen het 4G dekkingsgrbied. Vreemde is dat m'n tel niet meer op 3G gaat en constant in H modus blijft. Als het is koet die Op 3G gaan wanneer er geen actieve dataverbinding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 18:04
Verwijderd schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 15:27:
De nu.nl app werkt echt heel slecht op mijn Nexus 5 scrollen gaat heel schokkend enz. Meer mensen die hier last van hebben?
Ik heb hier geen last van. Al geprobeerd de app opnieuw te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbull4u
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:00
Dit weekeind heb ik een leuk filmpje opgenomen wat ik wou delen via whats app.
Blijkt dat je maximaal 12mb mag uploaden. Op zich niet erg, maar er verschijnt dan een editor waarin je kan aangeven wel deel van de video je wilt versturen. Dit werd beperkt tot een paar seconden.

Met een video converter app heb ik eerst de resolutie en bitrate aan moeten passen, voordat ik het volledige filmpje kon uploaden.

Hebben meer mensen hier ervaring mee en evt. een betere work around?

Edit: ik zie het al. Blijkbaar maakt het uit of je wifi of G3 verbinding hebt...

[ Voor 7% gewijzigd door Redbull4u op 17-02-2014 09:31 ]

If it does not kill u, it makes u stronger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Deaken
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 17:14

The Deaken

Nexus

Je haalt verschillende dingen door elkaar. Wat jij wilt is geen instelling op je Nexus maar op de exchange server.
Dat je daar een opslag hebt van 2GB betekent niet dat je 2GB kan versturen. Vaak staat dit bij een exchange serer op 5MB, en dat is wat jij aangeeft. Je moet dus naar je systeembeheerder om te vragen dit op te schroeven naar 10-15MB.

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmegaII
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 16:08
[b][message=41784580,noline]... en als ik het onderdeel met een origineel nieuw onderdeel vervang zouden ze hier niets van moeten kunnen merken toch?
Jij gaat nooit het toestel zo mooi en proper open krijgen als in een repair center. Daar alleen al gaan ze het aan zien.
Als je alles perfect doet gaan ze het inderdaad nooit merken. Warranty seals zitten er volgens mij niet in, kan me vergissen uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:03
Als je hem met een plectrum open maakt en je laat daarbij alle bevestigingspunten intact dan valt er nooit te zien dat je hem open gemaakt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
Wow, het kon ook aan mij liggen maar het scherm brak echt heel erg snel. Is me nog bij geen enkele telefoon overkomen, en nu had ik zelfs nillkin tempered glass screen protector :(:(

Echt heel erg klote, weet iemand een goedkoop adresje om het te laten maken?

Edit: Het glas van zowel de screen protector als de telefoon is nog intact (geen voelbare barsten), maar ik heb enkel een zwart beeld met wat gekleurde strepen en de 'barsten' van de impact. Ik verwacht dus dat enkel de LCD-module gebarsten/gebroken of wat dan ook is. |:(

[ Voor 35% gewijzigd door DaLucovic op 17-02-2014 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaLucovic schreef op maandag 17 februari 2014 @ 19:48:
Wow, het kon ook aan mij liggen maar het scherm brak echt heel erg snel. Is me nog bij geen enkele telefoon overkomen, en nu had ik zelfs nillkin tempered glass screen protector :(:(

Echt heel erg klote, weet iemand een goedkoop adresje om het te laten maken?

Edit: Het glas van zowel de screen protector als de telefoon is nog intact (geen voelbare barsten), maar ik heb enkel een zwart beeld met wat gekleurde strepen en de 'barsten' van de impact. Ik verwacht dus dat enkel de LCD-module gebarsten/gebroken of wat dan ook is. |:(
Hoe heb je dat voor mekaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 19:54:
[...]

Hoe heb je dat voor mekaar gekregen?
Heel lullig, ik ging zitten en ik denk (?) dat ik met mijn knie de Nexus de bank in drukte, maar dit had ik zelf niet eens door. Er is teveel druk gezet gok ik, maar niet genoeg om het glas te breken. Was er eigenlijk heel erg zuinig op, dat maakt het extra kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Misschien dat juist de protector je touch laag nog bij elkaar heeft weten te houden... normaal beetje die als eerste, nu je LCD in plaats daarvan, de energie moet toch ergens naar toe

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
Haha dus zonder protector had ik misschien mijn scherm gebroken i.p.v. lcd?
Achja, het is goed jammer.
Stel ik doe iets wat niet zo netjes is; nu een verzekering afsluiten en dan de telefoon over een week opsturen. Dat zal wel niet mogen, maar kan het wel?

Waarschijnlijk doe ik dat toch niet, maar vroeg het me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:10
DaLucovic schreef op maandag 17 februari 2014 @ 21:32:
Haha dus zonder protector had ik misschien mijn scherm gebroken i.p.v. lcd?
Achja, het is goed jammer.
Stel ik doe iets wat niet zo netjes is; nu een verzekering afsluiten en dan de telefoon over een week opsturen. Dat zal wel niet mogen, maar kan het wel?

Waarschijnlijk doe ik dat toch niet, maar vroeg het me af.
Dat heet verzekeringsfraude en is strafbaar.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
cheiron schreef op maandag 17 februari 2014 @ 21:37:
[...]

Dat heet verzekeringsfraude en is strafbaar.
Dat leek mij ook, maar een kennis zei dat dat gewoon kon. Ik ga het er niet op wagen in ieder geval, dan maar 175€ dokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redbull4u schreef op maandag 17 februari 2014 @ 09:27:
Dit weekeind heb ik een leuk filmpje opgenomen wat ik wou delen via whats app.
Blijkt dat je maximaal 12mb mag uploaden. Op zich niet erg, maar er verschijnt dan een editor waarin je kan aangeven wel deel van de video je wilt versturen. Dit werd beperkt tot een paar seconden.

Met een video converter app heb ik eerst de resolutie en bitrate aan moeten passen, voordat ik het volledige filmpje kon uploaden.

Hebben meer mensen hier ervaring mee en evt. een betere work around?

Edit: ik zie het al. Blijkbaar maakt het uit of je wifi of G3 verbinding hebt...
Whatsapp+ installeren. Daarin kan je maximaal 50MB uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:47
Is er eigenlijk een manier om de telefoon op 5GHz ac te laten tetheren? Zou leuk zijn om de volle snelheid van mijn dataverbinding te kunnen gebruiken draadloos in plaats van altijd met een usb kabel te moeten tetheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
AndRo555 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:37:
Is er eigenlijk een manier om de telefoon op 5GHz ac te laten tetheren? Zou leuk zijn om de volle snelheid van mijn dataverbinding te kunnen gebruiken draadloos in plaats van altijd met een usb kabel te moeten tetheren.
Hoe snel is jouw mobiele dataverbinding dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Smultie schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:42:
[...]

Hoe snel is jouw mobiele dataverbinding dan ?
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/android/739878924.png

En het is ongelimiteerd (voor de moment)

Het is dus kiezen tussen dit of een 10/1 Mbit lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mooie verbinding, maar daar heb je toch nog geen 5GHz AC voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
5GHz N zou ook nog lukken, maar 2.4GHz totaal niet (toch niet waar ik zit, 25+ netwerken)
Zelfs als ik in de advanced wifi settings 5GHz only aanvink, neemt die toch 2.4GHz om te tetheren.

En op 2.4GHz kom ik niet veel verder dan 10 a 15Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2024
mijn accu trekt de laatste tijd heel snel leeg, ik zit na 44 minuten schermtijd nog maar op 21%.
Bij mijn accu stond gisteren mm-qcamera-daemon die gebruikte 53% van mijn accu, na een reboot was hij weg. Maar vandaag trekt mijn batterij nog steeds snel leeg, normaal doe ik bijna 2 dagen met mijn batterij. Weet iemand hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
mb1234 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:55:
mijn accu trekt de laatste tijd heel snel leeg, ik zit na 44 minuten schermtijd nog maar op 21%.
Bij mijn accu stond gisteren mm-qcamera-daemon die gebruikte 53% van mijn accu, na een reboot was hij weg. Maar vandaag trekt mijn batterij nog steeds snel leeg, normaal doe ik bijna 2 dagen met mijn batterij. Weet iemand hoe dit kan?
wat is "de laatste tijd"?
zoals ik het lees heb je 1 incident met een hangende camera app/service, waarna de volgende cyclus slecht is.
Laad em eerst eens helemaal op, met nog een reboot en kijk dan verder

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2024
Prulleman schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 16:04:
[...]
wat is "de laatste tijd"?
zoals ik het lees heb je 1 incident met een hangende camera app/service, waarna de volgende cyclus slecht is.
Laad em eerst eens helemaal op, met nog een reboot en kijk dan verder
deze week, ik heb hem vannacht helemaal opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-08 20:18
AndRo555 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:47:
[...]

[afbeelding]

En het is ongelimiteerd (voor de moment)

Het is dus kiezen tussen dit of een 10/1 Mbit lijn.
Jij bent dan één van de mobistar testers? Aangezien hun 4G netwerk nog niet publiek actief is voor zover ik weet.
Snelste 4G test dat ik al heb gezien. Nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Nick87 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 16:29:
[...]

Jij bent dan één van de mobistar testers? Aangezien hun 4G netwerk nog niet publiek actief is voor zover ik weet.
Snelste 4G test dat ik al heb gezien. Nice
Ja, waarschijnlijk zeer weinig gebruikers op het netwerk. Base en Proximus hun 4G netwerken zijn wel een stuk trager (max 60Mbit daar).
Nu wordt dit mijn primaire verbinding tot de comerciele launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riczun
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:17
Eindelijk heb ik ook een Nexus 5 binnen! Had hem zaterdag al in huis kunnen hebben, maar er ging van alles mis met o.a het contract.

Maargoed nu al even mee kunnen spelen, maar wat een heerlijk toestel!

Het enige wat me opvalt is dat de soft toetsen onderaan altijd zo aanwezig zijn. Ik dacht gelezen te hebben dat die ook transparant in apps kunnen zijn of zelfs weg?
Ik vind dit niet handig, aangezien er behoorlijk wat schermruimte weggesnoept wordt.
Iemand een idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Heeft een van jullie soms ook last van random reboots?

Mijn N5 vindt dit namelijk leuk om te doen...wordt het een beetje beu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:29
Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 22:59:
Hallo,

Nee hoor, nooit last van. Jammer dat jou N5 er een aparte hobby op na houd.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Laatst online: 03-10 14:03
@machacker Bedrijfstijd mijn Nexus 5 = 670:26 uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10 16:11
Iedere keer wanneer ik mijn Nexus 5 met een van mijn Windows 7 machines verbind via USB, geeft Windows aan dat 'dit apparaat sneller kan werken wanneer ik het aansluit op een USB 3.0 poort.

Maar, het ding zit in een USB 3.0 poort.

Ik gebruik een standaard USB>micro USB kabeltje, en van wat ik online kan vinden, kan USB 3.0 helemaal niet met een standaard micro USB aansluiting, dan moet je zo'n aansluiting hebben:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3e/Connector_USB_3_IMGP6033_wp_.jpg/220px-Connector_USB_3_IMGP6033_wp_.jpg

Zit er dus een USB 3.0 controller in de Nexus 5, maar hebben ze maar gewoon een 2.0 micro USB aansluiting erop gezet, zodat de Nexus nooit op 3.0 zal kunnen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Laatst online: 03-10 14:03
@Dirtbiter

Is mij ook al opgevallen...misschien heeft LG bespaard met de levering bij de Nexus 5 van een USB2 kabel en heb je voor USB3 een andere nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
Volgens Wikipedia heb je een connector zoals hierboven nodig.

Alles links van die 'inkeping' is in feite een Micro USB 2.0 connector, en rechts daarvan zit het 3.0 gedeelte.

Maar de stekker op het plaatje gaat niet passen in een Nexus 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:44
Dirtbiter schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 14:31:
Zit er dus een USB 3.0 controller in de Nexus 5, maar hebben ze maar gewoon een 2.0 micro USB aansluiting erop gezet, zodat de Nexus nooit op 3.0 zal kunnen werken?
Volgens mij is dit inderdaad het geval: je host PC en je device Nexus 5 beschikken over 3.0 hardware, maar de stekker op de N5 is USB2 en hierdoor past er ook enkel een USB2 kabel in.

Ik vind overigens de huidige micro USB 3.0 veel te lomp, waardoor ik betwijfel of het om een kostenbesparing ging. Qua gebruiksgemak is deze kabel ook gewoon veel makkelijker.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:54

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 22:59:
Hallo,

Yep. Sinds een weekje of twee ongeveer :X
Voornamelijk bij het afspelen van embedded video's in Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbull4u
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:00
Ik had gehoopt dat de foto's in dropbox automatisch in de gallerij app zouden verschijnen, maar dit is niet het geval. Op internet lees ik gemengde verhalen. Kan iemand bevestigen of dit wel of niet mogelijk is?

If it does not kill u, it makes u stronger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond het irritant worden. Het gebeurde misschien maar 2 x per dag maargoed... eerst deed ie 't niet dus. Franco Kernel er maar op gezet... lees ik naderhand van meneer Franco dat het geen goed idee is om CyanogenMod 11 (de rom die ik gebruikte) met de nieuwste FK kernel te gebruiken.

Nu heb ik OmniRom met de stock kernel... ben benieuwd of ik weer de reboots krijg. Vind Omni net iets gelikter: bij CM waren bijv. enkele instellingkopjes in het Engels.
Helaas neemt Omni wel mee ruimte in beslag dan CM...

Custom roms zijn eigenlijk allemaal een pot nat voor mij. Achja, ze voegen tenminste meer toe dan gewoon Stock 4.4(.2). Daar doe ik 't voor.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb dat probleem ook gehad met meerdere Cyanogenmod-versies. Na een wipe van /cache en /data en het Dalvik cache in CWM de ROM opnieuw geflasht en sindsdien geen reboots meer gehad. Draai nu CM11 M3.

Waarschijnlijk een paar dirty flashes die de boosdoener zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Borromini op 20-02-2014 00:02 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Lateralus010
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-09 09:32
Goedemorgen,

Ervaart iemand ook wel eens het volgende? > Als ik vanuit mijn Google Cards of webbrowser een bepaald adres opzoek, heb ik de mogelijkheid om hier direct naartoe te navigeren. Iets wat ik vrij vaak gebruik gezien ik redelijk wat op de weg ben. Echter zodra ik klik op "Start navigation' wordt Maps wel geopend, maar geeft hij alleen mijn huidige locatie weer. Het adres waar ik heen wil wordt niet ingevoerd als bestemming...

Even terug navigeren naar de Google Card of Chrome pagina en opnieuw het knopje indrukken werkt vervolgens wel 8)7

Niet enorm storend, maar vroeg me af of jullie dit ook ervaren.

• DaLucovic
Ken. schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 15:57:
[...]

Yep. Sinds een weekje of twee ongeveer :X
Voornamelijk bij het afspelen van embedded video's in Chrome.
Herkenbaar, ik heb het 1 keer meegemaakt in de drie weken dat ik de Nexus heb. En inderdaad met embedded video's afspelen in Chrome.

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 18:07
Ik heb een aantal keer het vreemde probleem meegemaakt:

Als ik via de aan/uit toets mijn scherm inschakel (toestel staat dus gewoon aan), gaat deze plotseling vanzelf weer uit.
Als ik hem daarna weer inschakel en ik voer mijn beveiligingspatroon in dan ontgrendeld mijn toestel niet, maar gaat het scherm weer uit.
Op dat moment blijft zich dat herhalen. Scherm weer aan via de aan/uit knop, patroon invoeren, scherm weer uit.
Pas als ik het scherm aan zet met de aan/uit toets en meteen weer uit met de aan/uit toets, scherm weer aan, lukt het wel om mijn toetstel te ontgrendelen met het patroon.

Een bijkomend verschijnsel bij bovenstaand probleem is ook wel eens dat door beweging van mijn toestel het scherm aan en uit gaat.
Dit is dan al op het moment dat het scherm uitschakeld na het invoeren van het beveiligingspatroon.
Het is een heel vreemd en moeilijk probleem om te beschrijven, maar ik hoop dat het enigszins duidelijk is.

Zijn er mensen die dit probleem herkennen? Zou dit een softwarebug zijn? Ik ga ieder geval de komende tijd eens een andere beveiliging proberen (pincode), om te zien of het dan nog optreedt.

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Toch Gravity Screen niet geinstalleerd?

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• Dirtbiter
Buffalo schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 12:15:

Als ik via de aan/uit toets mijn scherm inschakel (toestel staat dus gewoon aan), gaat deze plotseling vanzelf weer uit.
Als ik hem daarna weer inschakel en ik voer mijn beveiligingspatroon in dan ontgrendeld mijn toestel niet, maar gaat het scherm weer uit.
Op dat moment blijft zich dat herhalen. Scherm weer aan via de aan/uit knop, patroon invoeren, scherm weer uit.
Pas als ik het scherm aan zet met de aan/uit toets en meteen weer uit met de aan/uit toets, scherm weer aan, lukt het wel om mijn toetstel te ontgrendelen met het patroon.

Een bijkomend verschijnsel bij bovenstaand probleem is ook wel eens dat door beweging van mijn toestel het scherm aan en uit gaat.
Dit is dan al op het moment dat het scherm uitschakeld na het invoeren van het beveiligingspatroon.
Het is een heel vreemd en moeilijk probleem om te beschrijven, maar ik hoop dat het enigszins duidelijk is.

Zijn er mensen die dit probleem herkennen? Zou dit een softwarebug zijn? Ik ga ieder geval de komende tijd eens een andere beveiliging proberen (pincode), om te zien of het dan nog optreedt.
Ik herken jouw probleem deels.

Ik heb zelf geen beveiliging ingesteld, alleen swipe om te ontgrendelen.
Ik heb ook soms dat mijn scherm na ontgrendelen meteen weer uit gaat.
Ook lijkt soms met een beweging ofzo dat 'spontaan' het scherm uit gaat of vergrendeld.

Ik kan hier niet echt lekker een oorzaak voor vinden. Lijkt haast een plakkende aan/uitknop, of dat die verkeerd ingelezen wordt. Met een paar keer ontgrendelen lost het zich weer op. Ik ben benieuwd of nog meer mensen dit hebben.

• TheBouwman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 18:37
Ik heb sinds begin december mijn nexus 5 en ik heb sinds het begin een doorzichtige balk boven in het scherm. In het begin was het niet zo erg maar nu begint het echt irritant the worden. Factory reset werkt niet. Zal ik hem nog bij de MediaMarkt kunnen ruilen of repareren? Hier is nog een foto.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VpHBTebh.jpg
Sorry voor de slechte foto. Ik had hem bij slecht licht met mijn oude telefoon gemaakt.

[ Voor 15% gewijzigd door TheBouwman op 20-02-2014 16:07 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dat is gewoon de backlight die wat lekt langs de randjes. Daar heeft mijn Nexus (launch-gen) ook wat last van.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• ny-hardcore
  • Laatst online: 20:29
Buffalo schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 12:15:

Proximity sensor die overactief is?

cd /pub && more beer

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:56
Over een weekje ofzo koop ik een nieuwe smartphone. Ik twijfel nu terug tussen de Moto X en de Nexus 5.
Ik kan de Moto X voor 355€ op cyberport.de kopen, de laagste prijs van de Nexus 5 is 362€

Ok wie kan me overtuigen om de Nexus 5 te kopen?

De Moto X heeft zwakkere cpu maar moet niet zo'n zwaar 1080p scherm renderen dus het gaat even vloeiend, en de bouwkwaliteit is de Moto X beter, of niet?? Valt die toch mee of merken jullie dat de knopjes beginnen te wiebelen bvb.

En hoe zit het met batterijduur?

• jwakie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 14:01
nexus 5 heeft een 5 inch full hd scherm en een batt van 2300 mah, do the math.
Pagina: 1 ... 52 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.