Nu steeds meer smartphones draadloos laden via een Qi-compatible charger ondersteunen leek het me hoog tijd voor een algemeen topic over Qi-chargers.
Een aantal dingen zijn me opgevallen:
Nexus 4
Nexus 5
Nokia Lumia 920
Een overzichtje van laders welke ook in Nederland verkrijgbaar zijn (of waren):
Wat zijn jullie ervaringen met Qi-laders? Welke lader heeft de ideale prijs/kwaliteit-verhouding? Brand los!
TS trapt niet af, TS zoekt de ideale lader voor een mooi prijsje
Een aantal dingen zijn me opgevallen:
- De prijzen van laders varieert nogal, van een ruime tien euro via eBay tot enkele tientallen euro's
- Veel laders hebben een enkele, fixed coil. Dat betekent dat je je telefoon niet lukraak op de lader kunt gooien, maar positionering nogal nauw luistert.
- Duurdere modellen hebben meerdere coils of een gemotoriseerd positioneringssysteem. Sommige modellen kunnen zelfs meer dan een apparaat tegelijk opladen.
- Het schijnt nogal vaak voor te komen dat een lader geen trickle charging ondersteunt. Dan kan het gebeuren dat je toestel niet tot 100% laadt, of leegloopt totdat je heb opnieuw op de charging pad legt.
- Buitenlandse reviews zijn handig, maar veel laders zijn hier niet beschikbaar, of tegen een hogere prijs
Nexus 4
Nexus 5
Nokia Lumia 920
Een overzichtje van laders welke ook in Nederland verkrijgbaar zijn (of waren):
Naam | Prijs | Waar? | Notes |
---|---|---|---|
Philips DLP7210B | ~€20 | Niet meer verkrijgbaar? | |
Zens ZESC02B | ~€47 | Zie PW | Groot oppervlakte, 7 coils |
Nokia DT-900 | ~€52 | Zie PW | Phone-sized, 3 coils? |
LG WCP-300 | ~€32[ | eBay | |
LG Nexus 4 Charging Orb | De Nexus 4 glijdt er volgens sommige gebruikers soms af | ||
Samsung Wireless Charging Pad | ~€49 | PW/Bol | Goedkoopst via Bol.com |
Zwart/witte charger met 'wave'-logo ('Q9') | ~€10-12 | eBay/AliExpress | |
Rond met gekleurde rand | ~€15 | eBay |
Wat zijn jullie ervaringen met Qi-laders? Welke lader heeft de ideale prijs/kwaliteit-verhouding? Brand los!
TS trapt niet af, TS zoekt de ideale lader voor een mooi prijsje
[ Voor 33% gewijzigd door Thralas op 04-11-2013 22:14 ]