• Iturbide
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-07-2023
Even voor mijn beeldvorming (dwz ik heb iets van klok en klepel gehoord), klopt het dat een apparaat NFC aan boord moet hebben om tot Qi te kunnen komen? Dat er dus no way is dat een non-NFC device een Qi adaptertje zal krijgen?

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-05 12:41
Iturbide schreef op donderdag 28 november 2013 @ 00:44:
Even voor mijn beeldvorming (dwz ik heb iets van klok en klepel gehoord), klopt het dat een apparaat NFC aan boord moet hebben om tot Qi te kunnen komen? Dat er dus no way is dat een non-NFC device een Qi adaptertje zal krijgen?
Nee hoor, het moet alleen een spoel hebben. Deze zit ingebouwd, of kun je voor telefoon met een losse batterij via ebay kopen. NFC heeft hier niets mee te doen.

Wel kun je er bijvoorbeeld een NFC sticker op plakken dat als hij oplaadt, bepaalde dingen wel of niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:22

Nakebod

Nope.

NFC zou daar zelfs niet eens voor hoeven, als je bijvoorbeeld Tasker gebruikt.
Profiel aanmaken met de Power state: Wireless. En daaraan acties koppelen.
Nakebod schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 08:59:
Ik heb gister op eBay een goedkoop Qi chargepad gekocht, http://cgi.ebay.com/ws/eB...iewItem&item=181210730530
Volgens de specs heeft die een output van 5V, 1A. Dan zal het vast geen probleem zijn om mijn nog te krijgen Nexus 5 in een nacht op te laden.
Maar of hij er nu 3 uur of 7 uur over doet maakt dan ook niet veel uit, ik slaap dan toch.

Benieuwd wat ik eerder krijg, de charger of de N5 :+
De charger kwam 3 dagen later dan de N5 :P Sinds dinsdag de wireless charger in gebruik.
Gezien mijn N5 uit de UK komt heb ik ook een mooie UK adapter, dus ik gebruik mijn HTC oplader. Deze heeft 1.2A als output, maar dat lijkt de Qi pad niet veel uit te maken.

Gezien ik in de nacht oplaad maakt de tijd mij niet helemaal uit, maar ik geloof dat hij in 3 uur opladen al (aardig) vol was, komend vanaf een vrijwel lege accu. Zolang de telefoon op de lader blijft liggen blijft de LED van de chargingpad aan, dit zou volgens de handleiding betekenen dat hij de telefoon heeft gedetecteerd. Volgens dezelfde handleiding zou dat LEDje moeten knipperen tijdens het opladen, maar dat lijkt hij niet te doen.

De telefoon zelf blijft zover ik kan beoordelen niet constant laden, vanmorgen keek ik op het scherm terwijl hij nog op de chargingpad lag, en de telefoon had als status: Charged. Dus hij ziet wel dat de lader er is, maar zal niet constant laden. Als het goed is exact hetzelfde wat je ook bij een USB lader hebt.

Editje: Deze morgen zag ik dat de Nexus 5 op 95% stond, dus na het opladen tot 100% loopt hij tot .. 90%, 95%? leeg, en zal dan pas weer gaan opladen. Ik was alleen niet slim genoeg om het scherm aan te zetten terwijl hij op de lader lag, dus ik weet niet of hij 95% was, en aan het ontladen, of 95% en aan het laden. 5-10 minuten op de lader en hij was iig weer 100%.
Alleen 95%... Dat betekend dat hij al uren niet meer aan het bijladen was :P

[ Voor 11% gewijzigd door Nakebod op 03-12-2013 08:20 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224096

Ik zoek een QI lader waarbij de telefoon niet plat op tafel ligt maar deels rechtop staat. Nu ben ik de volgende tegen gekomen:
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/t/Inductive-Charging-QI-Wireless-ORB-Charger-For-Samsung-S3-S4-Note-2-Transmitter-/00/s/NTAwWDUwMA==/z/c7AAAOxyRHdR05SP/$T2eC16dHJGYFFkirtR!qBR05SPgUBw~~60_12.JPG

Maar zijn er meer opties voor rond de 30 dollar?
De lader van Tylt vind ik ook wel mooi. Maar helaas veel te duur:
Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-HcHDAcuoLtI/UhEn-7WMQZI/AAAAAAAAgyg/Uoxk8sVMXhc/s1600/VU+Charger.JPG

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 224096 op 03-12-2013 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Die hierboven staat lijkt me wel wat:
http://www.aliexpress.com...925-nexus/1323892100.html

Heeft iemand die al?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:07
Heb uiteindelijk afgezien van deze lader omdat vele aangaven de telefoon na enig gebruik niet meer stabiel zou blijven staan, omdat het "plakkende randje" vol met stof kwam te zitten. Tevens zal niet elke telefoon even goed zitten, laat staan tablets. Iets om rekening mee te houden in ieder geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is opzicht ook wel een tof idee. Zeker met de magneten die in de Nexus 5 zitten :)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2545350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:12
Jammer dat er geen duidelijke tekening met metrische maten in de thread staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

De maten/locaties van de magneten zijn te vinden in een andere thread: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2531754
The disks are in a line down from the camera lens...25mm from the lower edge of the lens to the center point of the first disk. From there all the disks are in a square 36mm on a side, center point to center point.
Afbeeldingslocatie: http://img.tapatalk.com/d/13/11/18/thumbnail/gy5ahejy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05 22:53
Jesdo schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 20:10:
Kun je je telefoon ook mét hoesje (dus flipcase of bumper) op de QI charger leggen? ik overweeg om deze QI charger via DX.com te kopen, maar moet ik dan bij het opladen steeds mijn hoesje er vanaf halen?
Ik heb dezelfde lader in gebruik en ik merk dat de lader stukken langzamer laad met hoesjes of de bumper... heb 2 hoesjes geprobeerd, en bij beide doet de lader er wel een factor 6 langzamer over.
Dit heb ik gemeten met Battery Widget Reborn.

Edit: gaat om een nexus 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe zit het eigenlijk met QI chargers en schadelijke straling. Kan het bijv kwaad om zo'n lader op je nachtkastje te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-10-2022

kristo

cosmotheoros

Anoniem: 224096 schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 18:40:
Kan het bijv kwaad om zo'n lader op je nachtkastje te zetten?
Best geen metalen nachtkastje gebruiken :+

Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Heb inmiddels ook mijn universele Qi car-charger binnen.
Nexus 5 met Spigen Hybrid Ultra case passen er prima in, en hij doet aan opladen :)

Nette verpakking, zelfs de plastic verpakking zat in folie om niet te krassen :D
En erg compleet, USB kabeltje, 5V 2A USB lader, "zuigpad", ventilatierooster bevestiging of zuignap bevestiging.
MicroUSB aansluiting had van mij wel in de voet van de zuignap mogen zitten, alleen dat zou weer niet werken als je de ventilatierooster bevestiging gebruikt :P

Telefoon laad op, alleen dit doe ik niet met de meegeleverde 2A USB lader. Als ik die namelijk gebruik stoort iedere FM zender zodra de telefoon in de houder zit. Een soort van pulserende ruis.
Haal ik de telefoon uit de lader, maar met USB lader aangesloten, is er niets aan de hand. Gebruik ik mijn 1A USB lader is er ook niets aan de hand.
Nu kan het zijn dat die lader op 1 of andere manier niet goed is, of dat Qi + FM + 2A lader elkaar beinvloed. Kan ik binnenkort nog wel eens testen door de 2A lader direct aan de telefoon te hangen zonder Qi houder ertussen, maar vreemd is het wel.

Edit: Nu ook getest met alleen de 2A lader en mijn telefoon, ook dan storing op FM. Toch iets vaags aan de hand met de lader dus. Dan maar wat trager bijladen.

[ Voor 6% gewijzigd door Nakebod op 13-12-2013 08:28 ]

• Vendrom
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-05 08:48
weet niet exact of deze al voorbij is gekomen excuus niet het hele topic doorgelezen, maar staat nu als new op DX.com

http://dx.com/p/hualaishi...smitter-grey-white-276450

iemand die deze al kent en ervaring ermee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-05 15:52
Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen met de DX laders.. die zijn nog wel redelijk betaalbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:40
Ik gebruik al een tijdje deze lader Zens Dual Charger. Kan tegelijkertijd mijn Nexus 7 en 4 opladen en werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iturbide
Mijn universele receivertje is binnen, en hij past prima in mijn Jiayu G3.

Afbeeldingslocatie: https://d3j5vwomefv46c.cloudfront.net/photos/large/830677393.jpg?1388421582

[ Voor 15% gewijzigd door Iturbide op 30-12-2013 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iturbide
Pusherman_ schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 09:52:
Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen met de DX laders.. die zijn nog wel redelijk betaalbaar...
Ik heb deze en die bevalt prima. Het groene liedje bij het opladen is nogal fel, maar dat boeit niet. Opladen doet-ie prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Laatst online: 28-05 12:56
Ik heb afgelopen weekend deze besteld voor m'n Nexus 7 en straks voor een Nexus 5 die ik binnen nu en 3 maanden ga kopen.
Ik heb er op Youtube een review van gezien en het leek mij wel leuk model. De 45 dagen levertijd neem ik wel voor lief. Bij Bol.com kost ie 45 euro en ik heb deze nu voor nog geen 18 euro incl verzenden. Daar wil ik dan best even voor wachten.
Als de lader binnen is, zal ik mijn ervaringen posten.

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:21
Even gespeurd nav van je post en nu deze besteld:
Afbeeldingslocatie: http://www.nillkin.com/uploads//2013120714310373499.jpg

Voor USD 33 ook geen dure koop....

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Wat is nu het verschil tussen die 2 van jullie? Behalve de obvious $10?

volgens mij alleen dat je bij de duurdere de vorm van de charger kan aanpassen, of kijk ik ergens overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Die ik besteld heb heeft drie coils, dus de 'aligning' van je device is niet zo belangrijk, verder kun je deze schuin zetten en dus tijdens het laden het device scherm beter zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Klopt, die ik besteld heb is flink kleiner, heeft maar 1 coil en moet platliggen. Maar opladen doe ik 's nachts en dan hoef ik er toch niet op te kijken. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Dus op die met de 3 coils zou ik bv ook 2 phones tegelijk kunnen leggen om op te laden? Dan gaat het half zo snel zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:46
Nakebod schreef op woensdag 11 december 2013 @ 20:01:
Heb inmiddels ook mijn universele Qi car-charger binnen.

Telefoon laad op, alleen dit doe ik niet met de meegeleverde 2A USB lader. Als ik die namelijk gebruik stoort iedere FM zender zodra de telefoon in de houder zit. Een soort van pulserende ruis.
Haal ik de telefoon uit de lader, maar met USB lader aangesloten, is er niets aan de hand. Gebruik ik mijn 1A USB lader is er ook niets aan de hand.
Nu kan het zijn dat die lader op 1 of andere manier niet goed is, of dat Qi + FM + 2A lader elkaar beinvloed. Kan ik binnenkort nog wel eens testen door de 2A lader direct aan de telefoon te hangen zonder Qi houder ertussen, maar vreemd is het wel.

Edit: Nu ook getest met alleen de 2A lader en mijn telefoon, ook dan storing op FM. Toch iets vaags aan de hand met de lader dus. Dan maar wat trager bijladen.
Ik heb de zelfde besteld. Werkt inderdaad perfect. Even wennen met de telefoon erin zetten. Heb geen case er om heen, dus moet maximaal vastklemmen voor me gevoel.

Ik heb echter geen problemen met de geleverde lader en mijn radio. Dus misschien de lader niet goed of een combinatie van radio en lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 13:38
MasterMaceMichu schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 22:43:
Even gespeurd nav van je post en nu deze besteld:
[afbeelding]

Voor USD 33 ook geen dure koop....
Dat is wel een mooi ding i.c.m. dashclock. Dan kan je telefoon als klok dienen en tegelijk opgeladen worden. Hoe blijft de telefoon op zijn plek liggen?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtreaL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:00
Senor Sjon schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:17:
[...]

Dat is wel een mooi ding i.c.m. dashclock. Dan kan je telefoon als klok dienen en tegelijk opgeladen worden. Hoe blijft de telefoon op zijn plek liggen?
http://i01.i.aliimg.com/img/pb/368/315/906/906315368_134.jpg

Mooi ding inderdaad! Graag hoor ik hoe hij bevalt zodra je hem binnen hebt, ik ben ook geïnteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Hij is vandaag verstuurd....levering verwacht tussen 15 en 30 dagen vanaf nu....

Zodra hij binnen is, zal ik verslag doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
€ 24,50 geeft de site aan. Valt ook nog wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venneke
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:27
Sinds vandaag mijn QI charger binnen gekregen, werkt prima allemaal maar ik vind de led lampjes toch wel storend.

Deze charger heb ik besteld: http://www.ebay.com/itm/3..._trksid=p3984.m1497.l2649

Nu al geprobeerd om hem open te krijgen zonder resultaat. Weet iemand of je deze oplader zelf open kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:27

Zyron

BWRAAAAP

Die venneke hierboven post heb ik ook maar ik heb ontzettend veel moeite om de telefoon zó neer te leggen dat ie ook daadwerkelijk oplaadt..

iemand tips? betreft een Nexus 5.

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Hoi, ik krijg volgende week (hoop ik) de Xperia Z1c binnen en wilde eigenlijk draadloos gaan laden.

Heeft iemand een idee of ik dan een voor de Z1 geschikte Qi charger kan bestellen, of een laaddraad via ebay? Het duurt gemiddeld 2-3 weken dus vandaar dat ik nu al wat wil gaan bestellen.

Waar moet ik bij deze laders op letten? Output en 230v lijkt me belangrijk, maar hoeveel output is goed? Hij zal voornamelijk 's nachts laden dus 4-5 uur is geen probleem.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venneke
Zyron schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 18:47:
Die venneke hierboven post heb ik ook maar ik heb ontzettend veel moeite om de telefoon zó neer te leggen dat ie ook daadwerkelijk oplaadt..

iemand tips? betreft een Nexus 5.
Dit is bij mij niet het geval en werkt het gewoon perfect (nexus 5), kan het niet liggen aan een eventuele cover die je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:27

Zyron

BWRAAAAP

Nee, cover er af hielp niet. Ik leg 'm net ook 'gewoon' neer, recht, dan spontaan laadt ie een minuutje, en dan is het weer gedaan. Chinakwaliteit?

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Mijn Nillkin is binnen. Mooi dingetje, alleen werkt het schuin zetten en dan de Nexus 7 opladen niet. Blijkbaar maakt hij dan onvoldoende contact. Met een smart-phone zal het wel lukken.

Verder moet ik de lader van de Nexus zelf gebruiken om hem goed op te laden, maar dat heeft denk ik te maken met het feit dat mijn stopcontact met ingebouwde usb te weinig peut levert.

Al met al tevreden, zeker voor die prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Joop_Klepzeiker schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 20:55:
Ik heb afgelopen weekend deze besteld voor m'n Nexus 7 en straks voor een Nexus 5 die ik binnen nu en 3 maanden ga kopen.
Ik heb er op Youtube een review van gezien en het leek mij wel leuk model. De 45 dagen levertijd neem ik wel voor lief. Bij Bol.com kost ie 45 euro en ik heb deze nu voor nog geen 18 euro incl verzenden. Daar wil ik dan best even voor wachten.
Als de lader binnen is, zal ik mijn ervaringen posten.
Gisteren is de Nillkin Qi-lader uit Hongkong binnen gekomen na iets meer dan 3 weken, dat viel me dus niet tegen. Ik heb het pakje, bestaande uit een stevige enveloppe die overigens gewoon in de brievenbus zat, direct uitgepakt.

Ik vond een schadevrije plastic doosje ter grote van CD doosje van pakweg 2 cm dik met daarin de lader, ingeklemd in plastic en in een kartonnen doosje met een chinees/engelse handleiding en een dun USB kabeltje. Er zit dus geen stekker bij, maar dat wist ik.

Het bijgeleverde kabeltje heb ik niet gebruikt maar de lader aangesloten op een normale Samsung GSM adapter (0.7 Ampere) voor m'n Ace 2. De blauwe LED knippert dan eenmalig ten teken dat er spanning op staat.

Vervolgens m'n Nexus 7 (met nog 59% lading), in een Poetic Slim Line hoes, erop gelegd en ja, die begon direct te laden waarbij de LED's weer aangaan en aan blijven. Na circa 3 uur nog eens gekeken en toen was de Nexus helemaal vol geladen.

Kortom het werkt perfect :+

De Qi lader zelf werd helemaal niet warm, de adapter wel een klein beetje, maar dat doet ie ook bij het laden van de GSM. Daarna heb ik alleen de Nexus eraf gehaald en de adapter laten zitten. Na pakweg 15 minuten was die weer op kamertemperatuur, zodat ik die met een goed gevoel erin kan laten zitten.

Het LED licht vind ik niet storend, maar dat is een persoonlijke keuze, ik heb de lader vannacht op het nachtkastje gehad en dan heb je een zwakke blauwe gloed (spaart me weer een nachtlampje uit ;) ).
Het LED licht gaat NIET uit als de Nexus vol is, of deze dan nog doorlaadt weet ik dus niet, ik zal dit nog eens opzoeken in de manual.

Conclusie, tot nu toe voor die 17 euro heel tevreden (als ik er 45 voor moet betalen zoals bij Bol.com dan was het teveel geweest). :P

[ Voor 49% gewijzigd door Joop_Klepzeiker op 31-01-2014 07:29 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtreaL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:00
MasterMaceMichu schreef op zondag 26 januari 2014 @ 22:16:
Mijn Nillkin is binnen. Mooi dingetje, alleen werkt het schuin zetten en dan de Nexus 7 opladen niet. Blijkbaar maakt hij dan onvoldoende contact. Met een smart-phone zal het wel lukken.

Verder moet ik de lader van de Nexus zelf gebruiken om hem goed op te laden, maar dat heeft denk ik te maken met het feit dat mijn stopcontact met ingebouwde usb te weinig peut levert.

Al met al tevreden, zeker voor die prijs!
Klinkt goed! Hoe lang duurt het ongeveer om je Nexus vanaf 0% volledig op te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Durf ik niet exact te zeggen. Duurt wel langer dan direct aan de usb-poort, maar hoeveel langer weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:54
Gisteren deze Qi charger binnen gekregen.
Ik laad elke telefoon die ik heb al jaren op met de een originele apple oplader. Maar die icm deze Qi pad werkt het niet lekker. Nu ik de a/c lader die bij mijn Nexus 5 zat gebruik werkt de Qi pad wel helemaal goed.
Het opladen stopt net zoals het normaal laden netjes op 100%
Batterij stats lees ik uit met Battery Monitor Widget Pro

Uit het gaatje van de micro USB connector zie je als je goed kijkt een groen/rood led lampje. Dit is vrijwel niet te zien. Bij de witte versie van deze lader komen de led's zichtbaar door de witte behuizing. Bij de zwarte die ik heb komt het licht er niet door heen.

En de lader stopt dus als de accu vol zit.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
2014/02/14 00:14:29,667mA,32%,3.838V,32.1C
2014/02/14 00:29:04,404mA,42%,3.905V,33.7C
2014/02/14 00:39:20,50mA,51%,3.91V,35.1C
2014/02/14 00:55:41,159mA,60%,3.965V,35.3C
2014/02/14 01:11:57,292mA,68%,3.978V,35.4C
2014/02/14 01:22:47,619mA,73%,4.057V,35.4C
2014/02/14 01:39:21,498mA,80%,4.14V,35.6C
2014/02/14 01:51:21,326mA,86%,4.2V,35.7C
2014/02/14 02:03:23,121mA,91%,4.232V,35.1C
2014/02/14 02:13:26,170mA,94%,4.257V,34.5C
2014/02/14 02:24:24,276mA,98%,4.311V,34.0C
2014/02/14 02:41:13,-238mA,100%,4.336V,32.6C
2014/02/14 02:53:13,-107mA,100%,4.32V,31.1C
2014/02/14 03:03:18,-1mA,100%,4.323V,30.7C
2014/02/14 03:13:19,-2mA,100%,4.316V,30.2C
2014/02/14 03:30:01,-219mA,100%,4.348V,29.9C
2014/02/14 03:45:01,-0mA,100%,4.321V,29.8C
2014/02/14 03:55:36,-1mA,100%,4.315V,29.8C
2014/02/14 04:09:11,-1mA,100%,4.302V,29.6C
2014/02/14 04:19:42,-1mA,100%,4.348V,29.6C
2014/02/14 04:30:01,-1mA,100%,4.326V,29.6C
2014/02/14 04:41:40,-202mA,100%,4.323V,29.5C
2014/02/14 04:51:43,-0mA,100%,4.335V,29.6C
2014/02/14 05:07:54,-1mA,100%,4.33V,29.4C
2014/02/14 05:22:47,-1mA,100%,4.331V,29.5C
2014/02/14 05:35:05,-0mA,100%,4.331V,29.5C
2014/02/14 05:46:10,-1mA,100%,4.332V,29.5C
2014/02/14 05:56:11,-0mA,100%,4.332V,29.7C
2014/02/14 06:06:12,-5mA,100%,4.331V,29.6C

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1a10JTe.png

[ Voor 56% gewijzigd door Dacuuu op 14-02-2014 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJ-NL
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 11:40
Dacuuu schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 07:38:
Ik laad elke telefoon die ik heb al jaren op met de een originele apple oplader. Maar die icm deze Qi pad werkt het niet lekker. Nu ik de a/c lader die bij mijn Nexus 5 zat gebruik werkt de Qi pad wel helemaal goed.

Uit het gaatje van de micro USB connector zie je als je goed kijkt een groen/rood led lampje. Dit is vrijwel niet te zien. Bij de witte versie van deze lader komen de led's zichtbaar door de witte behuizing. Bij de zwarte die ik heb komt het licht er niet door heen.

[afbeelding]
Bedankt voor de tip! Heb deze zojuist ook besteld voor de Nexus 5!
9 euro is toch geen geld? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hoe gaat het als de telefoon is opgeladen? Loopt ie erna weer leeg of blijft ie optoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Misschien afhankelijk van de telefoon, maar met de Nexus 5:
Nakebod schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 07:40:
Deze morgen zag ik dat de Nexus 5 op 95% stond, dus na het opladen tot 100% loopt hij tot .. 90%, 95%? leeg, en zal dan pas weer gaan opladen. Ik was alleen niet slim genoeg om het scherm aan te zetten terwijl hij op de lader lag, dus ik weet niet of hij 95% was, en aan het ontladen, of 95% en aan het laden. 5-10 minuten op de lader en hij was iig weer 100%.
Alleen 95%... Dat betekend dat hij al uren niet meer aan het bijladen was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik dacht dat dit ook afhankelijk was van de lader namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
RJ-NL schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 09:31:
[...]

Bedankt voor de tip! Heb deze zojuist ook besteld voor de Nexus 5!
9 euro is toch geen geld? :o
Zorg wel voor een sterke stroom adapter. Anders werkt de pad niet goed. Succes met je aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJ-NL
Dacuuu schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 14:12:
[...]

Zorg wel voor een sterke stroom adapter. Anders werkt de pad niet goed. Succes met je aankoop!
Dat las ik al :P Ik ga gewoon de adapter gebruiken van de Nexus 5 zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
RJ-NL schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 14:16:
[...]

Dat las ik al :P Ik ga gewoon de adapter gebruiken van de Nexus 5 zelf ;)
Die werkt hier goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJ-NL
Werkt het draadloos opladen ook als er een case om het toestel zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchshadow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-05 11:50
Even een kleine vraag over de QI chargers, weet iemand hier of er ook combinaties zijn tussen QI charger en een oplader voor 4 telefoons tegelijkertijd (kan even niet op de naam komen) <- is ook de reden dat ik met google en de zoek optie niet iets heb kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

RJ-NL schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 14:51:
[...]

Volgensmij doen die dingen het tot 6MM van de pad af, dus als dat geen case is met ijzer moet dat gaan.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
RJ-NL schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 14:51:
[...]

Wat ik lees op tweakers/andere forums wel. Maar ik zelf gebruik geen case, ik leg hem volledig naakt op het plaatje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:42
[verwijderd]

[ Voor 94% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Mar.tin schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 16:15:
Weet iemand hier toevallig waar en hoe ik een iQi lader kan verkrijgen voor de iPhone? :)

http://www.indiegogo.com/...eless-charging-for-iphone

Of is er toevallig een tweakert die de zijne kwijtwil? :D
Elke Qi lader kan de iphone laden, mits je zo'n houdertje hebt voor de iPhone waar een Qi laad module in zit. En bij jou indiegogo link moeten ze dat ook hebben, niks speciaals dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venneke
Ik had deze dus besteld: http://www.ebay.com/itm/3..._trksid=p3984.m1497.l2649. Maar ik hoor tijdens het laden een piepje uit de lader komen. Telkens een klein tikje, iemand een idee of dat slecht is?

Ik kan trouwens absoluut niet tegen die ledjes die erin zaten, ik heb dat ding open geklikt en de ledjes met een mes kapot gemaakt. Zelf helemaal niet technisch dus zou iemand kunnen vertellen of dat slecht is? Misschien toch beter eerst wat onderzoek kunnen doen voordat ik het deed maar de lader doet het nog steeds :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
venneke schreef op maandag 17 februari 2014 @ 21:18:
Ik had deze dus besteld: http://www.ebay.com/itm/3..._trksid=p3984.m1497.l2649. Maar ik hoor tijdens het laden een piepje uit de lader komen. Telkens een klein tikje, iemand een idee of dat slecht is?

Ik kan trouwens absoluut niet tegen die ledjes die erin zaten, ik heb dat ding open geklikt en de ledjes met een mes kapot gemaakt. Zelf helemaal niet technisch dus zou iemand kunnen vertellen of dat slecht is? Misschien toch beter eerst wat onderzoek kunnen doen voordat ik het deed maar de lader doet het nog steeds :P
Net zo'n piepje als dat er wel eens uit een laptop oplader komt?

Het ledje slopen maakt volgens mij niet veel uit. Een stukje zwarte tape was ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venneke
Je het geluid is ongeveer hetzelfde, maar dan een tikkende versie ervan. Ik heb uit z'n laptopoplader altijd een constant piepgeluid ervaren. Hele goede tape was wellicht een optie maar het was nogal een fel licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Mijn Qi oplader zit nu in mijn nachtkastje.
Ziet er wel smooth uit al zeg ik het zelf. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Mooi !!!

• goof.
  • Laatst online: 26-05 15:58
Ik vind de telefoon (Nexus 5) erg warm worden op de QI lader (nep Orb), loopt na verloop van tijd rustig op tot 41/42 graden. Lijkt mij niet al te best voor de levensduur van de telefoon accu...
Wat zijn jullie ervaringen?

[ Voor 3% gewijzigd door goof. op 21-02-2014 13:55 . Reden: Typo's ]

Assumption is the mother of all fuck-ups

• Dacuuu
goof. schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 22:05:
Ik vind de telefoon (Nexus 5) erg warm worden op de QI lader (nep Orb), loopt na verloop van tijd rustig op tot 41/42 graden. Lijkt mij niet al te best boor de levensduur van de telefoon...
Wat zijn jullie ervaringen?
Mijn ervaring (Nexus 5 zonder case of iets er om heen)

34.0°C was zijn top afgelopen nacht. Dat vind ik nog wel goed te doen. Ben benieuwd hoe het is in de zomer als het toch een graad of 8 tot 10 warmer is in de slaapkamer.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
2014/02/19 22:08:20,-213mA,56%,3.826V,31.0°C
2014/02/19 22:22:47,-500mA,56%,3.826V,31.0°C
2014/02/19 22:38:32,-431mA,55%,3.865V,23.8°C
2014/02/19 22:49:00,266mA,60%,4.02V,28.5°C
2014/02/19 23:00:01,405mA,65%,4.042V,30.8°C
2014/02/19 23:14:28,437mA,76%,4.108V,33.3°C
2014/02/19 23:30:01,660mA,81%,4.153V,34.0°C
2014/02/19 23:41:07,329mA,89%,4.198V,33.6°C
2014/02/19 23:51:44,395mA,92%,4.248V,32.2°C
2014/02/20 00:03:44,453mA,96%,4.266V,31.2°C
2014/02/20 00:15:45,344mA,100%,4.332V,30.4°C
2014/02/20 00:25:46,217mA,100%,4.331V,28.9°C
2014/02/20 00:37:19,-195mA,100%,4.322V,28.2°C
2014/02/20 00:49:26,-70mA,100%,4.313V,27.2°C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
Dacuuu schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 22:32:
[...]

Mijn ervaring (Nexus 5 zonder case of iets er om heen)

34.0°C was zijn top afgelopen nacht. Dat vind ik nog wel goed te doen. Ben benieuwd hoe het is in de zomer als het toch een graad of 8 tot 10 warmer is in de slaapkamer.
Zal het idd eens zonder case (Spigen Ultra Fit) proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
Update; zonder case wordt ie net zo goed erg warm. Hoewel ik geen verband zag, ook geprobeerd met de orginele adapter, maar ook dan erg warm.
Helaas, ruk ding dus die nep-Orb. Nu een eenvoudige platte besteld van eBay, dezelfde als Dacuuu. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dacuuu schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 07:38:
Naar aanleiding van jouw ervaringen heb ik er ook twee besteld (een voor mijn vriendin, een voor mij, beide Nexus 5). Ik ben erg benieuwd, maar het lijkt me handig voor op mijn bureau op werk.

Voor in de auto zit ik te wachten tot de Airdock beschikbaar komt. Niet goedkoop, maar als je dan toch draadloos gaat laden in je auto, doe het dan meteen goed ;) Ik hoop dat meer fabrikanten het licht zien. Ik zie nml het nut niet zo in van een houder waar je je mobiel nog in moet klemmen als je de lader draadloos aansluit. Anders kun je net zo goed bedraad laden (IMHO).

Zijn er tweakers die zo'n apparaat in de crowdfunding campaign hebben besteld en al ervaring hebben?

[ Voor 3% gewijzigd door Grrrrrene op 29-03-2014 16:24 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:26
Bestaan er goede, veilige pads die ik op een telefoonhouder (carkit) kan zetten?
http://www.yollasepete.co...inal-Arac-Tutucu-_D1Z.jpg
en die dus ook 12V aankunnen?

De meeste pads die ik hier voorbij zie komen zijn >= aan het toestel zelf, en deze houder is maar een klein gedeelte daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Gebruiken Qi laders net als 'normale' telefoonladers en adapters ook gewoon stroom, ook wanneer je er geen telefoon oplegt om op te laden?

Het handigste is om de Qi lader ergens vast neer te leggen of in te bouwen, maar ik vind het zonde als hij dan 95% van de tijd stroom gebruikt, terwijl ik hem niet gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 13:27
Waarmee denk je dat zo'n charger gevoed wordt? Met een 'normale' telefoonlader...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:34
Pusherman_ schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 12:36:
Gebruiken Qi laders net als 'normale' telefoonladers en adapters ook gewoon stroom, ook wanneer je er geen telefoon oplegt om op te laden?

Het handigste is om de Qi lader ergens vast neer te leggen of in te bouwen, maar ik vind het zonde als hij dan 95% van de tijd stroom gebruikt, terwijl ik hem niet gebruik...
Als het goed is loopt er een zwak stroompje om de telefoon te detecteren en wordt het vermogen pas verhoogd als er ene telefoon waargenomen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Loekie schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 16:00:
Waarmee denk je dat zo'n charger gevoed wordt? Met een 'normale' telefoonlader...
hmmz.. idd 8)7 hoe lomp van me...

wat ik wel kan doen is een klikaan/klikuit stekker er tussen doen natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Laatst online: 01:06
Is er iemand die een goede Qi charger voor in de auto weet? De air dock kom ik vaak tegen, maar 70$ voor een lader vind ik wel erg duur. Ik heb een nexus 5 en als het goed is blijft die met magneetjes goed zitten op een qi charger, maar ik heb er nog geen een kunnen vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gibeon_
  • Laatst online: 25-05 21:56
Ik heb de Nokia CR-200 aangeschaft, die werkt prima. Is vrij universeel en daarmee futureproof, dus dan vond ik het de €70 wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 28-05 10:26
Ik heb een paar maanden terug deze merkloze Qi-charger gekocht. Het leveren duurde 2,5 week en shippinginformatie was zo goed als waardeloos (het ging van 'in warehouse' ineens naar 'delivered'), maar gelukkig zegt dat niets over de lader zelf.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DLtaGSpl.jpg

De lader is erg licht, makkelijk mee te nemen, en heeft als handig extraatje twee USB-poorten. Een klein nadeel zijn de ingebouwde LEDjes, de blauwe ('er ligt een telefoon op mij') schijnt heel erg fel. Overdag niet erg, maar als je 'm op je nachtkastje plaatst valt het wel op.

Ik vind het altijd erg leuk als mensen op mijn werk vragen "wat is dat voor kastje op je bureau", wanneer ik vertel dat het een draadloze lader is ('het werkt net als bij een elektrische tandenborstel') vinden ze het toch wel erg interessant 'dat dat allemaal kan tegenwoordig' :P

[ Voor 16% gewijzigd door Alex) op 07-11-2014 00:32 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Debian23
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met deze chargers?

Voor die paar euro valt t altijd te proberen lijkt mij 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-05 12:07

EektheMan

DPC

Grrrrrene schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 16:24:
[...]
Zijn er tweakers die zo'n apparaat in de crowdfunding campaign hebben besteld en al ervaring hebben?
Ik lees dat de airdock ook magneetjes heeft, maar van andere carkits die een plak constructie gebruiken lees ik vaak de klacht dat het ofwel in koude of juist warme weersomstandigheden laat afweten. Ik wacht nog wel even af met het aanschaffen van dit ding. Anders wordt het de Nokia Qi-carkit.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Debian23 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 00:49:

Geen ervaring, maar de kleurtjes maken mij vrolijk op dit vroege tijdstip.
Dus ik heb er gewoon 1 besteld. Niet dat ik hem nodig heb, huidige doet het ook gewoon. Maar.. kleurtjes! :+
En voor €3.34 wil ik de poging wel wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-05 10:41

heb al 3 weken geleden er eentje besteld. Nog steeds niet binnen gekomen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
tja
Delivery:
Estimated within 19-33 business days
heb er iig een aantal besteld voor mezelf en collegas :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
_gibeon_ schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 00:22:
Ik heb de Nokia CR-200 aangeschaft, die werkt prima. Is vrij universeel en daarmee futureproof, dus dan vond ik het de €70 wel waard.
Kan hij het bijladen als je je telefoon voor navigatie gebruikt? en welke telefoon heb?
Ik vind het inderdaad erg duur voor zo'n lader, maar hou hem in mijn achterhoofd als ik niks anders kan vinden. Een nadeel is ook nog dat hij geen armpje heeft, dus direct op je dashboard staat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gibeon_
  • Laatst online: 25-05 21:56
Ik heb ook een Nexus 5. Bij navigeren in de volle zon en via Bluetooth audio streamen, loopt de accu langzaam leeg. Dat is een consequentie van Qi laden, dat gaat nu eenmaal minder snel.
Als je 'm optimaal wil gebruiken, is het wel aan te raden om het "haakje" onderaan de lader weg te dremelen. Daar rust (normaal gesproken) de onderkant van je telefoon op, maar dan is de uitlijning van de spoelen in de oplader en de Nexus niet ideaal, waardoor het opladen langzamer gaat. En zonder dat haakje blijft je telefoon net zo goed hangen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
_gibeon_ schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 13:37:
Ik heb ook een Nexus 5. Bij navigeren in de volle zon en via Bluetooth audio streamen, loopt de accu langzaam leeg. Dat is een consequentie van Qi laden, dat gaat nu eenmaal minder snel.
Als je 'm optimaal wil gebruiken, is het wel aan te raden om het "haakje" onderaan de lader weg te dremelen. Daar rust (normaal gesproken) de onderkant van je telefoon op, maar dan is de uitlijning van de spoelen in de oplader en de Nexus niet ideaal, waardoor het opladen langzamer gaat. En zonder dat haakje blijft je telefoon net zo goed hangen. :)
Oke bedankt, dan weet ik genoeg. Als ik zo'n dure koop moet ie vind ik wel goed zijn, als ik er dan ook nog zelf aan moet gaan knutselen is het niet de lader die ik zoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 13:27
Maverick schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:00:
tja

[...]

heb er iig een aantal besteld voor mezelf en collegas :)
Houd dan wel even de max. dispute periode in de gaten. Die Chinezen hebben er soms een handje van je daar een oor mee aan te naaien.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Debian23
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online

Ik heb deze nu eindelijk mogen ontvangen! Ik zal deze week eens kijken of ik wat testapparatuur kan regelen. Verder lijkt het een degelijk apparaatje! Zit een rubber op om te voorkomen dat de telefoon er af glijdt. Ik ben nu al tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:25

lasharor

7 december 2004

Alex) schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 00:31:
Ik heb een paar maanden terug deze merkloze Qi-charger gekocht. Het leveren duurde 2,5 week en shippinginformatie was zo goed als waardeloos (het ging van 'in warehouse' ineens naar 'delivered'), maar gelukkig zegt dat niets over de lader zelf.

[afbeelding]

De lader is erg licht, makkelijk mee te nemen, en heeft als handig extraatje twee USB-poorten. Een klein nadeel zijn de ingebouwde LEDjes, de blauwe ('er ligt een telefoon op mij') schijnt heel erg fel. Overdag niet erg, maar als je 'm op je nachtkastje plaatst valt het wel op.

Ik vind het altijd erg leuk als mensen op mijn werk vragen "wat is dat voor kastje op je bureau", wanneer ik vertel dat het een draadloze lader is ('het werkt net als bij een elektrische tandenborstel') vinden ze het toch wel erg interessant 'dat dat allemaal kan tegenwoordig' :P
Hoe zit het met die andere USB poorten op deze lader? Geven die genoeg stroom om ook bijv een Moto 360 op te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik heb het niet geprobeerd met andere smartphones, maar wel met een Zune HD. Die laadde gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:33

Secsytime

Automagisch

Alex) schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 00:31:

[afbeelding]

Heb deze besteld aan de hand van jouw ervaring, ben erg benieuwd! Als het toch niks blijkt te zijn vind ik ~10 euro geen grote ramp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
Loekie schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 01:59:
[...]

Houd dan wel even de max. dispute periode in de gaten. Die Chinezen hebben er soms een handje van je daar een oor mee aan te naaien.
Geen idee wat dat is. Maar... vorige week 6 stuks mogen ontvangen. Werken prima :) Voor die paar euro bijna zonde dat we er niet meer besteld hebben :P

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-05 13:11
Misschien dat het een domme vraag is maar ik stel hem toch maar. Omdat mijn lader een gladde bovenkant heeft en mijn Nexus 6 een wat bolle achterkant draait ie nogal makkelijk rond op de lader. Om dat tegen te gaan heb ik nu aan de 4 hoeken van de bovenkant van de lader kleine stukjes vilt geplakt. Het toestel blijft nu netjes liggen en het laden lijkt normaal te verlopen. Ondanks dat vroeg ik me toch af of zoiets kwaad kan in de zin van veiligheid, efficiency van de overdracht en acculevensduur. Durft iemand daar iets over te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614

beantherio schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 20:22:
Misschien dat het een domme vraag is maar ik stel hem toch maar. Omdat mijn lader een gladde bovenkant heeft en mijn Nexus 6 een wat bolle achterkant draait ie nogal makkelijk rond op de lader. Om dat tegen te gaan heb ik nu aan de 4 hoeken van de bovenkant van de lader kleine stukjes vilt geplakt. Het toestel blijft nu netjes liggen en het laden lijkt normaal te verlopen. Ondanks dat vroeg ik me toch af of zoiets kwaad kan in de zin van veiligheid, efficiency van de overdracht en acculevensduur. Durft iemand daar iets over te zeggen?
Als er intelligentie in de lader zit, zal je mobiel op zijn ergst niet opladen.
Misschien een idee om een Qi lader ala een Nokia DT-910 te halen.
Dan staat je mobiel in de lader en het opstaande deel is iets hol.
100% succesrate met laden zowel met een Lumia 925 als Lumia 735.

En inmiddels kan je een DT-910 wel ergens voor een mooi bedrag op de kop tikken.
Ik heb onze 2de DT-910 via marktplaats gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-11-2023
Wie heeft het antwoord op de volgende vraag:

Ik heb de originele Samsung QI lader... die ronde dus, welke ik wilde gebruiken voor mijn Samsung S6.
Ik heb hem nu een paar nachten geprobeerd, maar elke ochtend ligt de telefoon scheef op de lader of soms nog erger: hij is er van af gevallen.
Ik dacht eerst dat de trilmotor van de telefoon de schuldige was, maar ook een testje met alle meldingen uit gaf geen oplossing.
Daarna nog even boos naar de kat des huizes gekeken, maar ook op een andere plek (waar deze viervoeter niet kan komen) was de volgende ochtend het resultaat hetzelfde: De telefoon was van zijn plek verschoven en laadde dus niet meer op (bij de Samsung moet de telefoon precies in het midden liggen).

Gisterenavond nog maar eens de telefoon op de QI-lader gelegd en goed gekeken hoe ik hem neergelegd heb. TOt mijn verbazing was de telefoon na een halfuurtje inderdaad een klein stukje verschoven.
Een duister fenomeen ? Van trillingen is geen sprake: Zelf op het toch wel stabiele aanrecht in de keuken treedt het probleem op...Ondanks de rubberen ring op de lader die de telefoon toch zou moeten vasthouden.

Deze lader gaat dus terug, maar weet iemand de oorzaak van mijn bevindingen ?
Veroorzaakt de manier van laden (inductie) een kleine trilling waardoor de telefoon gaat 'wandelen'?
(ik voel overigens niets trillen met mijn hand op de lader).
Vreemd, vreemd, vreemd...of gewoon spooky ;-)

Peter

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-11-2023
Ik ben er uit voor wat betreft de draadloze-lader voor mijn S6-edge.
De originele ronde Samsung lader heb ik terug gebracht, omdat mijn S6 er telkens van af gleed. Ik ben er nog steeds niet achter wat dit veroorzaakte, maar zo had ik niets aan mijn draadloze oplader.
Zie mijn eerdere post hierboven. Dat de originele Samsung de S6 niet goed vasthoud is in ieder geval geen op zich staand feit, getuige deze review.

Ik ben wel gecharmeerd van het rechtop staan tijdens het laden, maar de Tylt VU was boven mijn budget.
Draadloos laden valt voor mij onder de gadget-categorie.... gewoon omdat het kan. Maar het mag ook niet teveel kosten O-)

Na wat zoeken kwam ik een veel goedkopere variant tegen, de Itian A6 Qi.
En dat voor nog maar 31 euro ook !
Afbeeldingslocatie: http://www.vankan.org/pics/qi1.jpg

De lader is aan de onderzijde voorzien van antislip zodat hij niet over het buro kan glijden.
De telefoon wordt op de oplaadplaats ondersteund door 2 verticale banen antislip-rubbers op de rug en de voet aan de onderzijde is tevens voorzien van anti-slip.
En inderdaad... na 1 nacht laden stond mijn telefoon nog steeds keurig op zijn plek.

Afbeeldingslocatie: http://www.vankan.org/pics/qi2.jpg

Zoals met alle Qi-laders wordt ook met deze A6 de telefoon iets langzamer opgeladen. Ik denk dat dat verder niets zegt over de kwaliteit van de lader, maar dat dit hoort bij de QI techniek (alle QI-laders zijn nu eenmaal langzamer). Bij plaatsing van de telefoon met 20% lading was deze na 2 uur weer op 100%.

De lader is aan de onderzijde voorzien van een bijna onopvallend rood ledje welke blauw kleurt zodra je je telefoon er op legt.
Ik heb hem 1 nacht op de lader laten liggen en de volgende ochtend stond mijn telefoon nog steeds op 100%. Ik vermoed dus dat deze lader trickle-charge ondersteund, maar ik zal dat nog een keer expliciet testen. Ik kom daar nog op terug.
UPDATE 31-5: Na een hele nacht op de oplader staat de telefoon in de ochtend op 100%. De lader ondersteund dus blijkbaar (een vorm van) trickle charge en stopt niet bij 100% lading.

De lader bevat 3 (!) coils en het maakt daarom ook niet uit hoe je je telefoon op de lader legt.
Staand is prima, liggend mag ook (als je gelijk een filmpje wil kijken). Dat maakt hem dus ook geschikt voor het draadloos opladen van tablets.
Het laden werkt overigens ook prima als ik mijn telefoon in zijn hoesje laat zitten.

Afbeeldingslocatie: http://www.vankan.org/pics/qi3.jpg

Ergo: Voor de liefhebbers van dit soort Qi-laders is de Itian A6 Qi absoluut geen verkeerde keuze, gelet op prijs/prestatie.
Overigens wordt er een 220v/2A lader bijgeleverd, samen met een USB kabeltje van 1 meter.

Peter

[ Voor 4% gewijzigd door pvkan op 31-05-2015 12:24 ]

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelk31
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-03 10:16
Hey,

ik heb me 2de hands een Lumia 930 besteld.
Ik ben niet zeker als er een qI lader bij zit.
Ik heb een paar vragen, hopelijk kan iemand hier het beantwoorden.

1) Wat is sneller voor het laden een Qi lader of via de usb kabel ?
2) Zijn er al QI laders op de markt die QI 1.2 ondersteunen ? Zo ja de welke ?
3) Welk QI lader bevelen jullie eigenlijk aan ?
Ik was naar de toekomst aan het denken dat misschien ook de tablet zal opgeladen worden door QI, dit is eventueel leuk als het op 1 lader gaat maar ik vermoed dat dit niet bestaat ?

Persoonlijk vindt ik de DT-903 van Nokia leuk (lichtjes die waarschuwen)
Anderzijds denkt ik dat een houder waarbij je de de telefoon rechtop kan zetten eventueel ook handig is.
Ik vind het in ieder geval zonde dat de DT-910 het niet toelaat om de telefoon horizontaal op te laden.

Op het internet vind men precies niet echt vergelijk testen tussen de QI laders.

Alvast bedankt voor de feedback.

Grtn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
USB is sneller dan Qi omdat het energieverlies lager is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelk31
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-03 10:16
Hey,

Ik heb de deze besteld.
Ik ben benieuw als hij goed werkt:

http://www.amazon.de/dp/B...e_386171_38075861_TE_item

RAV power QI + geïntegreerde powerbank.
De powerbank heb ik niet echt nodig maar het lijk me wel handig voor in het geval van.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-05 22:01
Heb de losse (die in de tafel gaat) inmiddels al een tijdje. Bevalt me eigenlijk prima, zit ook een usb poort bij zodat je ook iets met een kabel kan opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik had gehoopt dat ze wat goedkoper zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Als je interesse hebt in de staande lamp Varv of de bureaulamp Riggad en je woont in de buurt van België, dan kan het de moeite zijn om even over de grens te kijken. Bij IKEA België zijn beide producten € 10 goedkoper.

Voor de rest van de opladers en accessoires hoef je het niet te doen, die zijn nagenoeg even duur als in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-05 13:03

Ursamajor

Astrofotograaf

Bump
Omdat ik eigenlijk dit topic zocht, post ik 'm hier nog eens:

Heb net voor 12 euro een draadloze oplader van de Hema gekocht en moet zeggen dat hij met mijn dikke hoes toch best snel laadt!
Een ledje van nog geen mm geeft de laadstatus aan en gelukkig er zijn geen piepjes of ventilatorgeluid. Dus deze kan prima op het nachtkastje!

Zal er tzt m'n bevindingen nog eens over opschrijven.

Afbeeldingslocatie: https://images.hema.nl/products/draadloos-oplaadstation-39660100-pdpmain.jpg

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-05 22:11

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Ursamajor schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:00:
Bump
Omdat ik eigenlijk dit topic zocht, post ik 'm hier nog eens:

Heb net voor 12 euro een draadloze oplader van de Hema gekocht en moet zeggen dat hij met mijn dikke hoes toch best snel laadt!
Een ledje van nog geen mm geeft de laadstatus aan en gelukkig er zijn geen piepjes of ventilatorgeluid. Dus deze kan prima op het nachtkastje!

Zal er tzt m'n bevindingen nog eens over opschrijven.

[afbeelding]
Ze leveren Deze nog steeds zie ik; enig idee of dit ook met een iPhone 8 werkt?

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-05 13:03

Ursamajor

Astrofotograaf

Dat werkt gewoon. Mijne is na een aantal keer vallen nu wel stuk...

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lenwar
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-05 13:37

lenwar

ni

Ik heb thuis een hele zwik IKEA QI-laders (op m'n kantoortje, naast m'n bed, enz). Ze werken prima, maar m'n telefoon er op leggen is soms een beetje moeizaam. Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met een soort magneetring om op die QI-lader te plakken.

Alles wat ik kan vinden is bedoeld om op je telefoon/hoesje te plakken zodat het met 'Magsafe' compatible wordt, maar ik wil dus juist mijn QI-laders van 'Magsafe' voorzien.

Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je kan die magsafe magneten los kopen. Misschien een houdertje printen waar je deze op kan plakken?

Pagina: 1 2 Laatste