[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.230 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:31
Arthur-M. schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 11:18:
[...]

De laatste tijd haal ik een steeds langere screen-ontime. Toen ik de Nexus pas net had was ik al heel erg tevreden met een screen-ontime van 3,5 à 4 uur. Nu haal ik gemakkelijk de 4,5 à 5 uur screen-ontime. :)
Mag ik vragen hoe dit (misschien) komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Trezzahn schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 11:46:
[...]

Ik gok door ander gebruik. Als je bijv. veel in je gmail zit, of in je agenda (wat grotendeels offline is opgeslagen) zal je weinig stroom gebruiken in vergelijking met het kijken van youtube (wat je dataverbinding belast wat veel stroom kost) of games speelt (wat je processor belast wat ook veel stroom kost).

Zelf haal ik overigens over het algemeen een 'volle' dag (6.30 opstaan, 22:45 naar bed). Dan heb ik nog zo'n 25% over. Ik gebruik hem overdag weinig (ben ik aan het werk), maar 's avonds redelijk wat. Youtube denk ik een half uurtje per dag, games vrijwel niet (vooral mail, agenda, whatsapp, browsen). Ook ik haal dan een schermtijd van 3,5-4,5 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
icecreamfarmer schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 09:10:
[...]

Ik snap wat je bedoeld bij mij lijkt er een lichte waas over te zitten.
Voorbeeld foto's graag. Herken probleem niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-10 13:01

Grudgie

PSN: Grudgie7

Zit te denken om een Nexus 5 te kopen.

Zit nu op een iPhone 5 en heb ik al jaar lang en wil weer eens terug naar Android.
Wil liefst de Nexus 6 maar is nog erg weinig over bekend.

Heb paar jaar geleden de Samsung Galaxy Nexus gehad wat ik echt een heerlijke telefoon vond. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Trezzahn schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 11:46:
[...]

Ik gebruik mijn telefoon redelijk veel, maar ik heb wifi, gps, 3g, bluetooth uitstaan als ik het niet nodig heb. Dus als ik geen wifi heb schakel ik dat uit en ga ik verder op 3g bijv. Mijn schermhelderheid staat altijd op zo'n 40%. Ik gebruik ook geen zware apps, ik browse een beetje, whatsapp en kijk soms een filmpje op YouTube, maar ik game niet.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OfAUb36.png?2
Hier haal ik een screen-ontime van bijna 5 uur, met 1,5 uur gps aanstaan en 3g. Vind ik toch wel erg netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Weet iemand hoe het zit met garantie op laders? Het contact is niet meer goed (vraag me niet hoe dit komt) waardoor het toestel soms niet kan opladen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Bv202 schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 18:41:
Weet iemand hoe het zit met garantie op laders? Het contact is niet meer goed (vraag me niet hoe dit komt) waardoor het toestel soms niet kan opladen...
De lader valt ook gewoon onder garantie. Heb voor mijn vorige toestel (HTC) binnen 3 dagen een nieuwe lader ontvangen na contact te hebben opgenomen met de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
contrast schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 19:15:
[...]

De lader valt ook gewoon onder garantie. Heb voor mijn vorige toestel (HTC) binnen 3 dagen een nieuwe lader ontvangen na contact te hebben opgenomen met de klantenservice.
Bedankt! Ik heb hem bij Coolblue gekocht, dus zal binnenkort daar eens contact mee opnemen.

Ik veronderstel dat je de huidige lader niet moet terug sturen? Want dan heb ik (tot ik de nieuwe ontvang) dus totaal geen lader meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Bv202 schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 19:41:
[...]

Bedankt! Ik heb hem bij Coolblue gekocht, dus zal binnenkort daar eens contact mee opnemen.

Ik veronderstel dat je de huidige lader niet moet terug sturen? Want dan heb ik (tot ik de nieuwe ontvang) dus totaal geen lader meer..
Ik denk niet dat Coolblue moeilijk gaat doen, ze zullen je waarschijnlijk gewoon een nieuwe lader toesturen zonder dat je je huidige lader op moet sturen. Succes in ieder geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Ok, bedankt! Volgende week eens bellen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Bv202 schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 20:12:
Ok, bedankt! Volgende week eens bellen dan :)
Morgen zijn ze vanaf 11:00 uur weer bereikbaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Hier in België is de klantenservice niet op zondag bereikbaar. Net als 99% van de winkels hier trouwens, het verbaast me dat dit in Nederland blijkbaar anders is ;)

Zo dringend is het trouwens niet want voorlopig kan ik hem nog opladen. Maar ik vrees dat 't niet lang meer gaat duren voor het volledig stuk is.

https://www.coolblue.be/klantenservice

[ Voor 63% gewijzigd door Bv202 op 26-04-2014 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Bv202 schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 20:28:
Hier in België is de klantenservice niet op zondag bereikbaar. Net als 99% van de winkels hier trouwens, het verbaast me dat dit in Nederland blijkbaar anders is ;)

Zo dringend is het trouwens niet want voorlopig kan ik hem nog opladen. Maar ik vrees dat 't niet lang meer gaat duren voor het volledig stuk is.

https://www.coolblue.be/klantenservice
Oké, succes ermee. Laat ons weten wat eruit is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-10 16:56
Orian schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 13:08:
[...]

Ik gok door ander gebruik. Als je bijv. veel in je gmail zit, of in je agenda (wat grotendeels offline is opgeslagen) zal je weinig stroom gebruiken in vergelijking met het kijken van youtube (wat je dataverbinding belast wat veel stroom kost) of games speelt (wat je processor belast wat ook veel stroom kost).

Zelf haal ik overigens over het algemeen een 'volle' dag (6.30 opstaan, 22:45 naar bed). Dan heb ik nog zo'n 25% over. Ik gebruik hem overdag weinig (ben ik aan het werk), maar 's avonds redelijk wat. Youtube denk ik een half uurtje per dag, games vrijwel niet (vooral mail, agenda, whatsapp, browsen). Ook ik haal dan een schermtijd van 3,5-4,5 uur.
Een grote tip dat ik zelf gebruik is s nachts je nexus 5 op vliegmodus zetten. Dan schakelen alle radios uit een wordt er minimaal energie verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:45
Of je legt hem gewoon aan de oplader als je gaat slapen... Dan begin je elke dag met een volle batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel in bezit van de Galaxy s4.. Zeer geïntroduceerd in dit toestel (Nexus 5) nu heb ik al eerder de Nexus 5 gehad maar de batterij duur viel me erg tegen..

Is daar al verandering in gebracht?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:04
Ik overweeg om de Nexus 4 (16gb) die ik nu zo'n anderhalf jaar (naar volle tevredenheid) gebruik in te ruilen met ca 200 eur bijbetaling v een Nexus 5 32 GB.
Lijkt mij een goeie deal. Heeft de Nexus 5 nog bekende zichtbare issues waar ik op kan letten bij de overdracht? Er zit natuurlijk nog garantie op maar toch.

Hoe backup- en jullie het zaakje in zijn geheel? Ik heb daar in het verleden titanium v gebruikt met zeer beperkt succes. Backups gaat met name om berichten en mail. Iemand praktische tips?

Ik stap over vd LTE, scherm en vd dubbele geheugen hoeveelheid. Is er in het dagelijkse gebruik merkbaar verschil tussen 4 en 5? Batterij duur? Snelheid kantoorapps e.d?

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:53

reiker

dan jij!

Voor practische verschillen tussen Nexus 4 en 5 moet je op iemand anders' reactie wachten :) Ik kan je wel zeggen dat voor backups van mail je het simpelst IMAP gaat gebruiken ipv POP3, indien mogelijk.
Hier prima succes met Titanium Backups, zonder veel gedoe prima backups, automatische sync naar Dropbox/Google Drive/The Box.

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Let vooral op loszittende knopjes (volume + aan/uit), uitstekende sim tray en dode pixels. Alhoewel deze problemen voorkomen op de 16GB, zou het zomaar kunnen dat ze ook aanwezig zijn bij de 32 GB versie.

Wat reiker zegt. Gebruik ook Titanium Backup (root) zonder problemen voor back-ups van apps, sms, call log, etc.

Mijn broertje heeft de Nexus 4. Ik moet zeggen dat je wel het snelheidsverschil merkt bij het openen en gebruiken van apps. Batterijduur hangt af van het gebruik. Heb mijn N5 geroot en haal met normaal gebruik gemiddeld tussen de 24-36 uur ('s nachts verbruikt de telefoon nog geen 1%).

[ Voor 6% gewijzigd door contrast op 27-04-2014 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-10 13:01

Grudgie

PSN: Grudgie7

Zijn er mensen die over zijn gegaan van een iPhone 5 naar een Nexus 5?

Zoja hoe is de ervaring?

Of kan ik beter wachten op de Nexus 6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grudgie schreef op zondag 27 april 2014 @ 12:45:
Zijn er mensen die over zijn gegaan van een iPhone 5 naar een Nexus 5?

Zoja hoe is de ervaring?

Of kan ik beter wachten op de Nexus 6?
nexus 6 kan nog wel 6 maanden duren...

ik zou voor de 350 die je er gemiddeld voor betaald niet gaan twijfelen en gewoon doen!
ik heb zelf de Nexus 5 in het begin toen die uitkwam gehad, helaas door veel Death Pixel problemen, loshangende knopjes, en zacht geluid weer terug gegaan naar mijn oude toestel.. met veel pijn!

tevens ben ik nu in bezit van de Galaxy s4 die een Snapdragon 600 heeft. een aantal dagen geleden nog de Moto x gehad en deze had een S4 Pro dualcore op 1,7Ghz, en god god god wat was dit ding snel! hield in openen van apps altijd mijn galaxy s4 in. dus de Nexus 5 met zijn Quad core op 2,26Ghz zal vast en zeker geen langzame zijn. en tevens, het is net als met de Iphone 5 en 4s enz enz dat ze steeds maar updaten voor meer stabiliteit, de Nexus 5 heeft gegarandeerd nog wel tot 2016 updates _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Tot 2016 updates is wel heel erg enthousiast. Google voorziet Nexi meestal 1,5 jaar van updates. Dus vanaf nu kan je ongeveer nog voor een jaar ondersteuning voor de Nexus 5 verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cordonbleu schreef op zondag 27 april 2014 @ 14:01:
Tot 2016 updates is wel heel erg enthousiast. Google voorziet Nexi meestal 1,5 jaar van updates. Dus vanaf nu kan je ongeveer nog voor een jaar ondersteuning voor de Nexus 5 verwachten.
Ik had ergens op de site van google/Nexus gelezen over gegarandeerd tot 2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Tot nu toe is het bij Nexus apparaten altijd ongeveer 1,5 jaar geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-10 10:10
Cowboy_Henk schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 23:45:
[...]

Een grote tip dat ik zelf gebruik is s nachts je nexus 5 op vliegmodus zetten. Dan schakelen alle radios uit een wordt er minimaal energie verbruikt.
cordonbleu schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 23:47:
Of je legt hem gewoon aan de oplader als je gaat slapen... Dan begin je elke dag met een volle batterij.
Of je zet hem gewoon uit.. Wat is het nut van vliegtuigmodus boven uitzetten 's nachts?

Mijn batterij gaat tegenwoordig nog maar een dag mee, maar dat is waarschijnlijk vooral doordat ik laatste tijd vrij veel games speel, dat slurpt!

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Maardiweb schreef op zondag 27 april 2014 @ 22:03:
[...]

[...]

Of je zet hem gewoon uit.. Wat is het nut van vliegtuigmodus boven uitzetten 's nachts?

Mijn batterij gaat tegenwoordig nog maar een dag mee, maar dat is waarschijnlijk vooral doordat ik laatste tijd vrij veel games speel, dat slurpt!
Wat is het nut van je telefoon uitzetten en onnodig onbereikbaar zijn? Als je hem 's nachts aan de oplader hangt heeft dat toch alleen maar voordelen? Het opladen doet hij vanzelf. Je hoeft alleen maar het kabeltje erin te prikken en voilá, in de ochtend heeft u een verse volle batterij. En je bent gewoon bereikbaar gebleven en je hoeft je telefoon niet weer aan te zetten.

[ Voor 33% gewijzigd door cordonbleu op 27-04-2014 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:33
Daarnaast slijt je accu minder hard als ie niet elke keer (bijna) helemaal leeg gaat.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:56
Ik vind de accuduur vooralsnog zeer tegenvallen eigenlijk, ik had verwacht dat deze wel makkelijk een dag mee zou gaan met gemiddeld gebruik maar ik haal net de 3 uur scherm tijd.

Ik heb een aantal apps in het vizier waarvan ik denk dat ze de boosdoener zijn, zoals Real Racing 3, die heb ik nu eraf gemikt omdat deze vrij actief op de achtergrond bezig is.

En ik heb op een een of andere manier rechts onderin een hele flinke diepe kras zitten, hoe die er is gekomen zou ik niet weten.
Heb nu direct voor de zekerheid een Spigen Neo hyrbid case besteld.

[ Voor 21% gewijzigd door Quad op 28-04-2014 00:00 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:17

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

Ik weet niet of ik r nou overheen kijk of wat, maar hoe zet ik het dataverbruik uit, ik ga van de week naar Germanie en heb geen zin in kosten buiten me bundel !?

Alvast bedankt

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-10 15:02
een van deze mogelijkheden

1 - settings > data usage > slider mobile data op off zetten
2 - settings > more... > mobile networks > data enabled uit zetten
3 - settings > more... > mobile networks > data roaming uit zetten

(1 en 2 doen precies hetzelfde)

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

cordonbleu schreef op zondag 27 april 2014 @ 22:17:
[...]

Wat is het nut van je telefoon uitzetten en onnodig onbereikbaar zijn? Als je hem 's nachts aan de oplader hangt heeft dat toch alleen maar voordelen? Het opladen doet hij vanzelf. Je hoeft alleen maar het kabeltje erin te prikken en voilá, in de ochtend heeft u een verse volle batterij. En je bent gewoon bereikbaar gebleven en je hoeft je telefoon niet weer aan te zetten.
Continu op 100% is ook niet goed voor de levensduur van je Lithium-ion accu. Het best ergens er tussenin; ideaal hou je 'm steeds tussen de 20% en 80%, maar dit is in de praktijk natuurlijk niet echt haalbaar ;)
Voor meer achtergrondinfo, zie www.batteryuniversity.com.

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
reiker schreef op maandag 28 april 2014 @ 09:38:
[...]

Continu op 100% is ook niet goed voor de levensduur van je Lithium-ion accu. Het best ergens er tussenin; ideaal hou je 'm steeds tussen de 20% en 80%, maar dit is in de praktijk natuurlijk niet echt haalbaar ;)
dagelijks 50-100% is beter dan elke 2 dagen 5-100%
dus qua praktisch gebruik en accu health houd niks je tegen om je toestel gewoon elke nacht aan de lader te hangen

(laden tot 80% is inderdaad beter, maar daar zou je tools voor moeten installeren)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-09 14:39
localjoost.nl schreef op maandag 28 april 2014 @ 08:20:
een van deze mogelijkheden

1 - settings > data usage > slider mobile data op off zetten

(1 en 2 doen precies hetzelfde)
Of, nog een stapje minder (tenzij je een homescreen shortcut gebruikt voor settings ipv notification bar): sleep notification bar naar beneden > ga naar quick toggles > tik op paneltje voor je mobiele ontvangst
Op deze manier kom je ook in het "data usage" gedeelte.
Je kan trouwens van hieruit ook data roaming en auto sync aan/uit zetten via de drie puntjes rechts bovenaan in "Data usage".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-10 15:30

Ken.

\m/.([oO]).\m/

MatthiasDS schreef op maandag 28 april 2014 @ 11:19:
[...]

Of, nog een stapje minder (tenzij je een homescreen shortcut gebruikt voor settings ipv notification bar): sleep notification bar naar beneden > ga naar quick toggles > tik op paneltje voor je mobiele ontvangst
Op deze manier kom je ook in het "data usage" gedeelte.
Je kan trouwens van hieruit ook data roaming en auto sync aan/uit zetten via de drie puntjes rechts bovenaan in "Data usage".
Óf, nóg een stapje minder door je notification bar met twee vingers naar beneden te slepen, zodat je gelijk bij je toggles uitkomt B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Quad schreef op zondag 27 april 2014 @ 23:58:
Ik heb een aantal apps in het vizier waarvan ik denk dat ze de boosdoener zijn, zoals Real Racing 3, die heb ik nu eraf gemikt omdat deze vrij actief op de achtergrond bezig is.
Dit heb ik trouwens ook ontdekt bij het spel Zombie Gun Ship. Trekt de accu leeg zonder reden, had meestal geen internet verbinding toen ik het speelde. Leuk spel maar als je stopt, gooi hem dan uit de multitask lijst.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
reiker schreef op maandag 28 april 2014 @ 09:38:
[...]

Een Li-po (of Li-ion, bijna hetzelfde) laadt daarom ook nooit tot 100%. Er zit namelijk een chip in de batterij ingebouwd die dat regelt. Die zorgt ervoor dat de werkelijke lading nooit beneden bijvoorbeeld 10% komt, ook al geeft je telefoon aan dat hij geheel leeg is. Dit voorkomt volledige ontlading. Hetzelfde geldt voor de maximale lading. In werkelijkheid laadt hij maar tot iets van 90% van de maximale capaciteit van de batterij, terwijl je telefoon dan aangeeft dat hij volledig vol is. Hierna start hij het 'druppelladen'. Dan stopt hij met laden tot er een bepaalde hoeveelheid lading uit de batterij is en daarna begint hij weer met laden.

Het is dus allemaal geregeld en je hoeft je dus nergens druk om te maken. Je kan dus gewoon gerust net als ik altijd met mijn smartphones doe hem de hele nacht aan de lader hangen. Dan kan je de volgende ochtend genieten van een volle batterij en zo kom je gewoon de dag door en hoef je niet zenuwachtig te worden dat je batterij bijna leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

cordonbleu schreef op maandag 28 april 2014 @ 14:10:
[...]

Een Li-po (of Li-ion, bijna hetzelfde) laadt daarom ook nooit tot 100%. Er zit namelijk een chip in de batterij ingebouwd die dat regelt. Die zorgt ervoor dat de werkelijke lading nooit beneden bijvoorbeeld 10% komt, ook al geeft je telefoon aan dat hij geheel leeg is. Dit voorkomt volledige ontlading. Hetzelfde geldt voor de maximale lading. In werkelijkheid laadt hij maar tot iets van 90% van de maximale capaciteit van de batterij, terwijl je telefoon dan aangeeft dat hij volledig vol is. Hierna start hij het 'druppelladen'. Dan stopt hij met laden tot er een bepaalde hoeveelheid lading uit de batterij is en daarna begint hij weer met laden.

Het is dus allemaal geregeld en je hoeft je dus nergens druk om te maken. Je kan dus gewoon gerust net als ik altijd met mijn smartphones doe hem de hele nacht aan de lader hangen. Dan kan je de volgende ochtend genieten van een volle batterij en zo kom je gewoon de dag door en hoef je niet zenuwachtig te worden dat je batterij bijna leeg is.
Eye-opener! Die verklaart waarom de accus van mijn apparaten toch altijd langer mee gaan ondanks mijn 'misbruik' (100% vol danwel 0% vol gebruiken) ervan.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er al een nieuwe hardware revision? Zoals 401 etc etc, of betreft het alsnog 401k en 312k, 311k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op maandag 28 april 2014 @ 15:35:
is er al een nieuwe hardware revision? Zoals 401 etc etc, of betreft het alsnog 401k en 312k, 311k
cordonbleu schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 21:07:
[...]

Zucht.... Het zijn geen batches. Dit is al zo vaak voorbij gekomen. Die code is gewoon de datum van wanneer ze de fabriek uit zijn komen rollen. 312 staat bijvoorbeeld voor 12e maand van 2013 en 401 staat voor 1e maand van 2014. Er zijn (nog) geen revisies geweest, dus er valt niks te zeggen over het feit of er verschil is tussen de telefoons die in oktober vorig jaar of nu uit de fabriek komen. Ze zouden dus allemaal gelijk moeten zijn en als er verschillen zijn, zijn deze dus absoluut niet te koppelen aan deze s/n code op de doos.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
XanderDrake schreef op maandag 28 april 2014 @ 14:14:
[...]

Eye-opener! Die verklaart waarom de accus van mijn apparaten toch altijd langer mee gaan ondanks mijn 'misbruik' (100% vol danwel 0% vol gebruiken) ervan.
feit blijft dat het nog steeeds een stuk beter is om niet tot 0 (wat in werkelijkheid misschien 10% is) te gaan, maar bv bij 40% (wat dan in de praktijk misschien 50% is) al te laden.

Verder klopt het dat wel dat je je vooral niet druk moet maken, maar de (ouderwetse) gedachte dat je accu's altijd of regelmatig leeg moeten omdat ze anders "lui" worden stamt uit de tijd van Nikkel-cadmium-accu's (NiCd)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
cordonbleu schreef op zondag 27 april 2014 @ 22:17:
[...]

Ik doelde ook niet op jouw post eigenlijk. Snap niet waarom je vliegtuigmodus zou gebruiken 's nachts als je hem ook uit kan zetten. Voor zover ik weet gaat je telefoon gewoon aan als je een wekker hebt gezet, dus vliegtuigmodus heeft geen toegevoegde waarde ;)

Overigens laad ik niet elke nacht. Als ik voor het slapen nog meer dan 55% batterij heb dan laad ik hem meestal niet op. Zo kan ik een beetje mijn verbruik checken en zien hoe lang hij nu mee gaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ook een bepaalde manier om de softkeys te verwijderen? Of weg te krijgen tijdens browsen etc etc

Softkey ninja heb ik geprobeerd maar dat vindt ik niks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin99
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:08
Verwijderd schreef op maandag 28 april 2014 @ 18:33:
Is er ook een bepaalde manier om de softkeys te verwijderen? Of weg te krijgen tijdens browsen etc etc

Softkey ninja heb ik geprobeerd maar dat vindt ik niks!
Ja, Immersive fullscreen mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Om dat even wat specifieker te maken. Met Xposed kan je via diverse modules je apps tweaken om de softkeys te verbergen of transparant te maken. Ook als de app dit zelf niet ondersteunt (vaak het geval bij oudere apps). Zelf gebruik ik de module 'app settings' hiervoor, maar er zijn er meerdere die dit kunnen. Voordeel van app settings is dat je er veel meer mee kan, zoals ook de DPI veranderen, rotatie vergrendelen en nog veel meer, voor elke app afzonderlijk.

Voor Xposed heb je echter wel root nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Apart, mijn telefoon was uit, of reageerde in elk geval niet meer, na het even voor paar minuten aan de oplader gelegd en 2/3 seconden het IO knop indrukken ging hij weer aan, maar batterijpercentage was gewoon nog 45% oid. Wazig.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-10 12:42
Is het eigenlijk al mogelijk om Xposed icm ART te draaien?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Richh schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 07:59:
Is het eigenlijk al mogelijk om Xposed icm ART te draaien?
Nee. Als je je telefoon op Art zet, dan springt ie daarna weer terug als je Xposed gebruikt (of zoiets :P).

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humpus
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-10 09:19
Ik heb al gezocht in het forum over de cameraprestaties, en ja er is veel over te vinden, maar ik wou toch even vragen hoe de camera het doet in bewegende shots. De meeste samples zijn natuuromgevingen, close-ups, poseerfoto's van mensen enzovoort. Allemaal makkelijke dingen voor een smartphonecamera. En natuurlijk komt HDR dan mooi uit de verf.

Ik wil echter weten hoe de N5 presteert in action shots, en dan vooral in weinig licht. Is het mogelijk om van een bewegend persoon een HDR foto te maken zonder dat deze compleet washed out is? Kan je degelijke foto's van mensen maken op een feestje als er weinig licht is? Met flits of zonder flits, maakt niet uit.

Ik ben serieus aan het overwegen om m'n Nexus 4 in te ruilen voor een 5 owv de camera. Hij is niet slecht, maar focust te kortbij als er weinig licht is en de foto's zijn er wazig uit. In goede belichting is de camera ok. Dus bijkomende vraag: hoeveel beter is de N5 camera dan die van de N4? En dan weer vooral op action shots en donkere shots gebaseerd.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humpus
Quad schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 00:13:
Apart, mijn telefoon was uit, of reageerde in elk geval niet meer, na het even voor paar minuten aan de oplader gelegd en 2/3 seconden het IO knop indrukken ging hij weer aan, maar batterijpercentage was gewoon nog 45% oid. Wazig.
Klinkt als sleep of death? Op m'n N4 is dat toch alleszins zo.
Ik gebruik de app safe charge als tijdelijk oplossing: Google Play: Safe Charge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:15

Vis

humpus schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:54:
Ik heb al gezocht in het forum over de cameraprestaties, en ja er is veel over te vinden, maar ik wou toch even vragen hoe de camera het doet in bewegende shots. De meeste samples zijn natuuromgevingen, close-ups, poseerfoto's van mensen enzovoort. Allemaal makkelijke dingen voor een smartphonecamera. En natuurlijk komt HDR dan mooi uit de verf.

Ik wil echter weten hoe de N5 presteert in action shots, en dan vooral in weinig licht. Is het mogelijk om van een bewegend persoon een HDR foto te maken zonder dat deze compleet washed out is? Kan je degelijke foto's van mensen maken op een feestje als er weinig licht is? Met flits of zonder flits, maakt niet uit.

Ik ben serieus aan het overwegen om m'n Nexus 4 in te ruilen voor een 5 owv de camera. Hij is niet slecht, maar focust te kortbij als er weinig licht is en de foto's zijn er wazig uit. In goede belichting is de camera ok. Dus bijkomende vraag: hoeveel beter is de N5 camera dan die van de N4? En dan weer vooral op action shots en donkere shots gebaseerd.

Alvast bedankt!
Jonge.. Koop gewoon een slr camera voor je doeleinden.
Gaat je met de N5 echt niet lukken!
De n5 is een wereld toestel, maar voor actie foto's in slecht licht not done...

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:16

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Alvast bedankt!
Ik ken de camera van de N4 niet. Maar de weinig licht fotos van mijn N5 vallen mij behoorlijk tegen. Als dat de enige reden zou zijn om te upgraden zou ik het je afraden.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:49

Alvast bedankt!
De camera is beter maar geloof mij, Nexus 5 is een geweldig toestel maar als je een goede camera wilt koop dan maar een normale losse erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
De N5 camera is beter dan die van bijv een SGS2, dat maakt het voor mij de beste camerasmartphone die ik in mijn bezit heb of heb gehad, maar als je een goede cameraphone wil zit zijn er gewoon betere keuzes. Ook waar een Google developers rom van beschikbaar is.

HDR is na het fotomaken, softwarematig. In pricipe is HDR daar ook niet voor bedoeld.

Weinig licht zorgt zoals altijd voor problemen. Met flits is redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humpus
Vis schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:01:
[...]

Jonge.. Koop gewoon een slr camera voor je doeleinden.
Gaat je met de N5 echt niet lukken!
De n5 is een wereld toestel, maar voor actie foto's in slecht licht not done...
Sorry hoor, maar ik ga echt niet altijd een slr met me meesleuren overal waar ik kom. Daar dient een smartphone voor (in mijn ogen). Natuurlijk ga ja voor echt goed foto's een aparte camera nodig hebben, ik wil gewoon weten hoe de N5 het in moeilijke omstandigheden doet tov de rest.

Maar ok, misschien moet ik de vraag anders stellen: kan je voor 350 euro een betere smartphonecamera kopen?

[ Voor 19% gewijzigd door humpus op 29-04-2014 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• founz
  • Laatst online: 06-10 09:58
Sinds gisteravond is mijn Nexus 5 helaas overleden. Ik had een vastloper en daarna start de telefoon niet meer op. Ik krijg alleen Google te zien met een slotje. Met de volume down button kan ik wel in fastboot modus starten, maar welke optie ik ook selecteer, opstarten doet hij niet meer.

Oplossingen zoals het opnieuw flashen werken ook niet. Het flashen loopt na een paar minuten vast.

Iemand hetzelfde probleem gehad? Probleem met garantie is dat bootloader unlocked is (alhoewel ik gewoon de stock rom draaide en verder geen aanpassingen heb gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
founz schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:56:
Sinds gisteravond is mijn Nexus 5 helaas overleden. Ik had een vastloper en daarna start de telefoon niet meer op. Ik krijg alleen Google te zien met een slotje. Met de volume down button kan ik wel in fastboot modus starten, maar welke optie ik ook selecteer, opstarten doet hij niet meer.

Oplossingen zoals het opnieuw flashen werken ook niet. Het flashen loopt na een paar minuten vast.

Iemand hetzelfde probleem gehad? Probleem met garantie is dat bootloader unlocked is (alhoewel ik gewoon de stock rom draaide en verder geen aanpassingen heb gedaan).
als je nog wel in fastboot kan.. wat doet het commando
code:
1
fastboot oem lock

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deputy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-01 15:16
Prulleman schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 13:46:
[...]

code:
1
fastboot oem lock
Dat commando doet niets anders dan zorgen dat een unlock het toestel wiped en dat iemand dus niet de telefoon kan aanpassen zonder te wipen.

Het zou dus goed zijn om daarna een fastboot oem unlock te doen. Die zou voor een factory reset moeten zorgen.

DeputyNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
deputy schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 13:47:
[...]

Dat commando doet niets anders dan zorgen dat een unlock het toestel wiped en dat iemand dus niet de telefoon kan aanpassen zonder te wipen.

Het zou dus goed zijn om daarna een fastboot oem unlock te doen. Die zou voor een factory reset moeten zorgen.
het idee is om je bootloader te locken voor een garantie claim.. dat er een wipe plaats vind is ook leuk, misschien helpt dat wel met het reflashen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
founz schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:56:Probleem met garantie is dat bootloader unlocked is (alhoewel ik gewoon de stock rom draaide en verder geen aanpassingen heb gedaan).
Mijn N5 laadde niet meer op, defect aan dochterbord met USB-gedeelte. Hoewel ik over een unlocked bootloader beschik, is hij gewoon gerepareerd.

Je krijgt 'm wel met factory settings (en dus weer een locked bootloader) terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Richh schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 14:47:
[...]

Mijn N5 laadde niet meer op, defect aan dochterbord met USB-gedeelte. Hoewel ik over een unlocked bootloader beschik, is hij gewoon gerepareerd.

Je krijgt 'm wel met factory settings (en dus weer een locked bootloader) terug.
Als het een hardware probleem is en je hebt je bootloader geunlockt, wordt er doorgaans niet moeilijk gedaan. Maar als je software probleem hebt, waarbij je de bootloader hebt geunlockt, dan kan het nog wel eens lastig worden om te bewijzen dat je het probleem niet zelf hebt veroorzaakt.

Het lijkt er op dat founz een software probleem heeft. Dus je moet kunnen bewijzen dat het unlocken van de bootloader niet de boosdoener is.

[ Voor 0% gewijzigd door contrast op 29-04-2014 15:02 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deputy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-01 15:16
Prulleman schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 13:51:
[...]

het idee is om je bootloader te locken voor een garantie claim.. dat er een wipe plaats vind is ook leuk, misschien helpt dat wel met het reflashen
OK, hou dan in de gaten dat er bij lock niet gewiped wordt. Als er dus dingen op de telefoon staan die er niet op thuis horen en je wilt locken, is het goed om eerst lock, dan unlock en dan nog een keer lock te doen.

Stap 1 maakt dan stap 2 mogelijk en stap 2 in combinatie met 3 zorgt er dan voor dat het toestel weer helemaal stock is.

DeputyNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
[...]

code:
1
fastboot oem lock
Je moet wel het toestel locken voor je een RUU erover heen kan zetten.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Quad schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 16:30:
[...]

Je moet wel het toestel locken voor je een RUU erover heen kan zetten.
ehmmm RUU is iets van HTC.. en voor een custom rom, handmatig of in batch flashen van factory images moet je bootloader juist unlocked zijn.
Alleen OTA updates gaan op een locked nexus

https://developers.google.com/android/nexus/images?hl=nl
Your device needs to be in fastboot mode, with the bootloader unlocked.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• founz
  • Laatst online: 06-10 09:58
[...]

code:
1
fastboot oem lock
Ik heb de commando reeds geprobeerd. Het lijkt erop dat het toestel weer locked is (lock state - locked). Echter als ik de bootloader restart, geeft hij weer unlocked aan.
deputy schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 13:47:
[...]

Als ik na de lock, weer unlock, gebeurt er niks meer dan dat de status wordt aangepast. Bij unlocked verschijnt nog geen halve tel erasing.
contrast schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 14:51:
[...]

Als het een hardware probleem is en je hebt je bootloader geunlockt, wordt er doorgaans niet moeilijk gedaan. Maar als je software probleem hebt, waarbij je de bootloader hebt geunlockt, dan kan het nog wel eens lastig worden om te bewijzen dat je het probleem niet zelf hebt veroorzaakt.

Het lijkt er op dat founz een software probleem heeft. Dus je moet kunnen bewijzen dat het unlocken van de bootloader niet de boosdoener is.
Hopelijk is het een hardware-probleem. Daar begint het nu ook op te lijken, want software-matig kan ik niks wijzigen. Een lock/unlock levert niets op. In unlocked modus kan ik niks flashen, want krijg dan een flash write failure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:31
humpus schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:50:
[...]
Maar ok, misschien moet ik de vraag anders stellen: kan je voor 350 euro een betere smartphonecamera kopen?
Je zou kunnen proberen een Oneplus One te bemachtigen.Die camera schijnt wel ok te zijn. Of misschien een Oppo.

[ Voor 30% gewijzigd door barrymossel op 29-04-2014 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek
  • Laatst online: 22:17

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

Weet oemand wat ik aan moet vinken, of juist niet, zodat ik in mijn lockscreen wel gewoon in mijn quickmanegement bar kan komen, meen dat ik dat vroeguh wel altijd kon ?!

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
robotjoek schreef op woensdag 30 april 2014 @ 05:01:
Weet oemand wat ik aan moet vinken, of juist niet, zodat ik in mijn lockscreen wel gewoon in mijn quickmanegement bar kan komen, meen dat ik dat vroeguh wel altijd kon ?!
Slide unlock aanzetten ipv code of patern...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Ik heb het al eens gemeld en ik meld het nog een keer: wij hebben de laatste pure Nexus:

nieuws: Gerucht: Google gaat fabrikanten betalen voor telefoons zonder bloatware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:15

Vis

Erg jammer inderdaad :(
Einde van een mooi en toch naar mijn idee succesvol Nexus tijdperk..

Geniet nog zeker tot begin 2016 van mijn N5

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen die problemen hebben met de microfoon tijdens het bellen? Ik moet sinds kort tegen de onderkant (waar de mic zit) van mijn telefoon praten, anders ben ik niet te verstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2014 @ 14:14:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de microfoon tijdens het bellen? Ik moet sinds kort tegen de onderkant (waar de mic zit) van mijn telefoon praten, anders ben ik niet te verstaan.
zit er wat stof/pluis in? ff proberen eruit te blazen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2014 @ 14:14:
Wanneer heb je je telefoon gekocht? Dit is een bekend probleem in de eerste batch N5 toestellen (november).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat om een 401k van de media markt dus het kan niet aan de batch liggen.

Ik zal dan wel even proberen om voorzichtig met wat luchtdruk op de mic te blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-10 09:02

psyy138

blackbulls.nl

Ben al lang in bezit van mijn N5 maar begin me nu toch wel te irriteren aan me wifi probleem omdat ik nu meer onderweg ben. Mijn N5 gaat NIET automatisch over van 3g naar wifi als ik thuis kom, hiervoor moet ik persee mijn telefoon op vliegtuigmodus zetten en er weer afhalen, dan maakt me telefoon weer verbinding met wifi.

iemand enig idee of die het zelfde probleem heeft of heeft gehad?

p.s.

overigens slurpt 3g me telefoon leeg alsof het niks is, meestal gebeurd dit in een rechte lijn naar beneden,
wifi is veel en veel zuiniger. maar dat is algemeen toch?
bijv. een hele dag normaal gebruik op wifi is einde van de dag rond 70-80.
hele dag met gewoon normaal gebruik op 3g is einde van de dag ongeveer 20-40.

kan ook niet zeggen dat ik veel apps batterij verbruiken. maak ook geen gebruik van gps of synchronisatie.
Wel heb ik wifi altijd aanstaan maar dat maakt bij mij geen verschil uit vanwege het wifi probleem zie bovenaan.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
psyy138 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 16:27:
Ben al lang in bezit van mijn N5 maar begin me nu toch wel te irriteren aan me wifi probleem omdat ik nu meer onderweg ben. Mijn N5 gaat NIET automatisch over van 3g naar wifi als ik thuis kom, hiervoor moet ik persee mijn telefoon op vliegtuigmodus zetten en er weer afhalen, dan maakt me telefoon weer verbinding met wifi.

p.s.

overigens slurpt 3g me telefoon leeg alsof het niks is, meestal gebeurd dit in een rechte lijn naar beneden,
wifi is veel en veel zuiniger. maar dat is algemeen toch?
bijv. een hele dag normaal gebruik op wifi is einde van de dag rond 70-80.
hele dag met gewoon normaal gebruik op 3g is einde van de dag ongeveer 20-40.

kan ook niet zeggen dat ik veel apps batterij verbruiken. maak ook geen gebruik van gps of synchronisatie.
Wel heb ik wifi altijd aanstaan maar dat maakt bij mij geen verschil uit vanwege het wifi probleem zie bovenaan.
Heb je al geprobeerd om je telefoon terug te zetten naar fabrieksinstellingen? Waarschijnlijk dat je zo het probleem kunt verhelpen.

Met 3G verbruik je zoiezo meer batterij dan met wifi. Wat ben je aan het doen als je 3g aan hebt staan? Als je bijvoorbeeld veel onderweg bent (trein, bus, etc.), dan zal het gebruik vele malen hoger zijn dan dat je in het zelfde gebied verblijft.

Als je root hebt, dan zou je met Wakelock Detector kunnen kijken welke apps veel batterij vreten.

edit:
Hier hebben gebruikers hetzelfde wifi probleem. Lees de pagina's eens door, er worden een aantal mogelijke oplossingen geboden.

En hier worden fixes beschreven van de meest voorkomende wifi problemen

[ Voor 10% gewijzigd door contrast op 30-04-2014 19:01 . Reden: Link naar mogelijke oplossing toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:27
Ik val even dit forum binnen om te melden dat ik zeer tevreden ben over de accuduur van mijn Nexus 5. Ik moet wel zeggen dat het scherm ontzettend snel je accu kan leegtrekken. Ik heb mijn brightness dan ook bijna op het laagst staan.
Maar het volgende plaatje is nadat ik enkel gebeld en geWhatsappt heb en Twitch.tv (chat-only) aan had (enkele uren):
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/836/jl09.png

Ik gebruik enkel de app JuiceDefender Plus (€1,99) om de accuduur te verlengen. De app zet bijvoorbeeld mijn wifi elke 30 minuten eventjes aan zodat alle apps die internet nodig hebben kunnen syncen en dan weer uit. En ook zet de app alle verbindingen 's nachts (0:00 - 7:00) uit.
De app schat overigens dat mijn accuduur door de app 2.02x is verlengt.

[ Voor 35% gewijzigd door Fleximex op 01-05-2014 03:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Plaatje zegt niks zonder screen on time... en gebruik je ook 3g of alleen af en toe wifi?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Laatst online: 26-09 20:01
In het beste geval haal in een screen on time van ongeveer 4-5 uur.
Daarmee kan je zeker een dag verder...

Cataclysm, franco kernel + greenify.
En af en toe eens een grote kuis houden in de apps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Moet zeggen dat ik mijn accuduur vrij brak vond maar heb sinds afgelopen weekend Real Racing 3 maar eens verwijderd en het is spontaan met sprongen vooruit gegaan.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Prulleman schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 07:01:
Plaatje zegt niks zonder screen on time... en gebruik je ook 3g of alleen af en toe wifi?
Plaatje zegt in ieder geval dat hij bijna de helft van de tijd in vliegtuigmodus met wifi aan heeft gestaan :) Dan daalt hij ook niet zo hard inderdaad. Met normaal gebruik ga je dat nooit halen, zie je ook wel aan het percentage scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

psyy138 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 16:27:

p.s.
Zijn er veel mensen hier in dit topic met dit issue?

Mijn vriendin wil graag een N5 (en misschien ik ook) maar dit zou wel een dealbreaker zijn als het veel voorkomend is.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:09
Help!!!! schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 09:53:
[...]

Mijn vriendin wil graag een N5 (en misschien ik ook) maar dit zou wel een dealbreaker zijn als het veel voorkomend is.
bij mij niet iig. Als ik thuiskom zit ik meteen op WIFI op het moment dat dit binnen bereik is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:32
Heb je wel de juiste opties aangevinkt in je Wifi instellingen menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
[...]

Dit is de eerste keer dat ik het in dit topic ben tegengekomen, dus dat lijkt mij niet een veel voorkomend probleem. Overigens heb ik er zelf ook geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

[...]

Totaal geen probleem hier met verbinden met Wifi. Wel soms problemen andersom, van Wifi naar 3G.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

Hier ook geen problemen. Valt wel mee lijkt me dus?

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Werkt hier ook gewoon. Thuis wifi, daarbuiten 4G. Je signaal moet wel sterk genoeg zijn, als het te zwak is en je hebt 'zwakke verbindingen vermijden' aangevinkt dan blijft hij wel op 3/4G.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ok thx. Wifi/3G performance en schakelen tussen WIFI en 3G vind ik nogal essentieel in smartphone. :P

Ondanks dat mijn huidige HTC One X uit een verbeterde batch is, vind ik de wifi performance niet super en wil op dat gebied geen gezeur.

[ Voor 40% gewijzigd door Help!!!! op 01-05-2014 11:06 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:50

Snippertje

Light up your life

[...]

Nooit last van gehad. Heb wel custom rom en mijn wifi schakelt zich automatisch uit als ik van huis wegga.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:02
[...]

Hier ook geen enkel probleem mee. Zowel thuis, op het werk als op andere plekken niet.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Prulleman schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 07:01:
4G is in deze 'accuduur sessie' slecht een paar minuten gebruikt.
Ik vind mijn accuduur vrij realistisch. Ik gebruik mijn smartphone voornamelijk voor niet accu intensieve dingen.
Status nu (35% lading):
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/842/rnsi.pngAfbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/842/q7y1.png
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/834/p8hj.pngAfbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/838/uc38.png

[ Voor 32% gewijzigd door Fleximex op 01-05-2014 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:02
Lol, dat haal ik echt van geen kant. Nu heb ik wel google now aan staan, maar dan nog is het verschil gigantisch. Na een hele dag op wifi, met alleen wat 3G tijdens een half uurtje reizen kom ik meestal met 40-55% acculading thuis. En dan heb ik echt niet zo heel veel gedaan op een dag

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Bij mij wordt wel de Wifi enkel elke 30 minuten voor slechts één minuut aangezet. Als ik de telefoon uit stand-by haal gaat Wifi uiteraard ook aan.
Mijn accu is ook wel pas 4/5x ontladen en opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-10 09:02

psyy138

blackbulls.nl

contrast schreef op woensdag 30 april 2014 @ 18:53:
[...]

Heb je al geprobeerd om je telefoon terug te zetten naar fabrieksinstellingen? Waarschijnlijk dat je zo het probleem kunt verhelpen.

Met 3G verbruik je zoiezo meer batterij dan met wifi. Wat ben je aan het doen als je 3g aan hebt staan? Als je bijvoorbeeld veel onderweg bent (trein, bus, etc.), dan zal het gebruik vele malen hoger zijn dan dat je in het zelfde gebied verblijft.

Als je root hebt, dan zou je met Wakelock Detector kunnen kijken welke apps veel batterij vreten.

edit:
Hier hebben gebruikers hetzelfde wifi probleem. Lees de pagina's eens door, er worden een aantal mogelijke oplossingen geboden.
dat probleem heb ik dus nu ook, precies hetzelfde als hierboven(link).
maar zoek niet mijn telefoon te resetten, moet ik alles weer opnieuw instellen enzo:), dacht misschien is er een simpele oplossing of meerdere mensen hebben hier last van maar dat is niet echt zo.

heb geen root dus kan ook mijn verbruik niet precies zien, maar dat maakt niet zo veel uit.
dacht ik geef me mening over me accu en dat is ongeveer hetzelfde als de rest.
Fleximex schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 16:59:
[...]

4G is in deze 'accuduur sessie' slecht een paar minuten gebruikt.
Ik vind mijn accuduur vrij realistisch. Ik gebruik mijn smartphone voornamelijk voor niet accu intensieve dingen.
Status nu (35% lading):
hoe krijg je in godsnaam die accuduur voor mekaar? :? O-)

[ Voor 14% gewijzigd door psyy138 op 01-05-2014 18:51 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
psyy138 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 18:47:
[...]

hoe krijg je in godsnaam die accuduur voor mekaar? :? O-)
Als je kijkt naar de grafiek is er gewoon zo goed als niets met het toestel gedaan :) Dan moet het wel lukken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Heb op mijn galaxy nexus ook nog wel eens 6 dagen gehaald.. maar dan wel 2g zonder data, geen Wi-Fi en bijna geen scherm tijd

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
[...]

Ik heb er in elk geval geen problemen mee.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
J0YR1D3R schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 18:55:
[...]

Als je kijkt naar de grafiek is er gewoon zo goed als niets met het toestel gedaan :) Dan moet het wel lukken hoor.
Inderdaad. 4 dagen met maar 2 uur schermtijd is een half uurtje per dag, dat is erg weinig. Zeker als je verder je internet uit / beperkt houdt scheelt dat heel veel!
Ik heb elke dag tussen de 1,5 en 2 uur schermtijd in gebruik, dus dan haal ik de 2 dagen net wel of net niet.

Wat trouwens wel interessant is: Ik heb gisteren de permissies gefixt via recovery en nu lijkt Greenify opeens pas te werken. Althans, na de reboot vroeg greenifiy opeens om root permissies, terwijl ik dacht dat hij deze al lang had. In mijn SuperSU log zie ik ook dat greenify sinds gisteren pas SuperSU permissies heeft.
Het lijkt alsof mijn batt nu ook echt al langer meegaat. Check vooral de vrijwel vlakke lijn van vannacht, dat heb ik nog niet vaak gezien zo!

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/15246100/Screenshot_2014-05-02-09-35-43.png

PS: GPS is weer blijven hangen na mn fietstocht gisteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LFA
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-07 13:40

LFA

[...]

Bij mij schakelt de N5 ook probleemloos over naar wifi als ik thuiskom!
Pagina: 1 ... 61 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.