maar ondanks de actieve GPS heb je die periode wel een vlakke lijn, actieve GPS heeft dus niet altijd impact op het verbruik...Maardiweb schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 09:43:
[...]
....
PS: GPS is weer blijven hangen na mn fietstocht gisteren
Hmm, nu ik mijn SU log eens erop nakijk heeft Greenify hier ook geen SU rechten gekregen...Maardiweb schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 09:43:
[...]
Wat trouwens wel interessant is: Ik heb gisteren de permissies gefixt via recovery en nu lijkt Greenify opeens pas te werken. Althans, na de reboot vroeg greenifiy opeens om root permissies, terwijl ik dacht dat hij deze al lang had. In mijn SuperSU log zie ik ook dat greenify sinds gisteren pas SuperSU permissies heeft.
Het lijkt alsof mijn batt nu ook echt al langer meegaat. Check vooral de vrijwel vlakke lijn van vannacht, dat heb ik nog niet vaak gezien zo!
wat heb je precies qua permissies gedaan in recovery om dit te fixen? Ik ben wel benieuwd...
edit: "fix permissions" optie in recovery had ik nog niet gezien
edit2: na fix permissions komt de boel in een soort van loop waarbij greenify en een paar andere apps elkaar afwisselen in het steeds om SU rechten te vragen, dit stopt pas na reboot, maar daarna vraagt Greenify niet meer om SU rechten... raar
[ Voor 20% gewijzigd door Mooneater op 02-05-2014 12:00 ]
Verwijderd
Hier ook, heb de app op een Galaxy s4 gedownload.. Tot nu toe haal ik gemiddeld 30-60 min meer screentime.. En dat is vrij veel aangezien ik op een dag 4-5 uur uit me screentime haal.. Eerst stopte die bij dat, nu behoud ik nog leuk 25%Fleximex schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 16:59:
[...]
4G is in deze 'accuduur sessie' slecht een paar minuten gebruikt.
Ik vind mijn accuduur vrij realistisch. Ik gebruik mijn smartphone voornamelijk voor niet accu intensieve dingen.
Status nu (35% lading):
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Dat is het juist. GPS is niet actief, want staat uit. Als ik echter kijk naar het accuverbruik van Strava (tracking app), dan staat daar dat hij 16u GPS heeft opgevraagdPrulleman schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 10:04:
[...]
maar ondanks de actieve GPS heb je die periode wel een vlakke lijn, actieve GPS heeft dus niet altijd impact op het verbruik...

Had ik ook zo ongeveer. Na de fix permissions en SU rechten geven liep de boel helemaal vast. Na een reboot werkt het wel weer prima, maar de SU rechten onthoudt hij gewoon. Het zou dus normaal moeten zijn dat hij niet meer om permissie vraagt, check je log maar eensMooneater schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:08:
[...]
Hmm, nu ik mijn SU log eens erop nakijk heeft Greenify hier ook geen SU rechten gekregen...
wat heb je precies qua permissies gedaan in recovery om dit te fixen? Ik ben wel benieuwd...
edit: "fix permissions" optie in recovery had ik nog niet gezienLijkt er inderdaad op dat Greenify nu wel in de SU logs voorkomt.
edit2: na fix permissions komt de boel in een soort van loop waarbij greenify en een paar andere apps elkaar afwisselen in het steeds om SU rechten te vragen, dit stopt pas na reboot, maar daarna vraagt Greenify niet meer om SU rechten... raar
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Weer een data usage probleem.
Sinds 30 April gebruikt de (systeem) app 10178, meer dan 25 MB per dag op de achtergrond. Ik krijg op google niet gevonden wat het is.
Het is echt absurd.
Weet iemand hoe ik die er af kan knikkeren?
Meer mensen hier last van?
Sinds 30 April gebruikt de (systeem) app 10178, meer dan 25 MB per dag op de achtergrond. Ik krijg op google niet gevonden wat het is.
Het is echt absurd.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Je zou bij alle niet essentiele systeem en normale apps het syncen op de achtergrond kunnen uitschakelen. Zelf laat ik alleen apps zoals Whatsapp, mail, etc. op de achtergrond syncen. De rest heb ik het syncen op de achtergrond uitgeschakeld.icecreamfarmer schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 09:45:
Weer een data usage probleem.
Het is echt absurd.
Dat heb ik nu gedaan echter wil ik ook gewoon weten welke app het is. Ik krijg niets gevonden met dit pdicontrast schreef op zondag 04 mei 2014 @ 20:21:
[...]
Je zou bij alle niet essentiele systeem en normale apps het syncen op de achtergrond kunnen uitschakelen. Zelf laat ik alleen apps zoals Whatsapp, mail, etc. op de achtergrond syncen. De rest heb ik het syncen op de achtergrond uitgeschakeld.
Als je root hebt kan je alle system apps even naar de pc downloaden, daarna met APK rename tool even laten renamen. Je hebt dan in ieder geval de apk die het veroorzaakt.icecreamfarmer schreef op zondag 04 mei 2014 @ 22:47:
[...]
Dat heb ik nu gedaan echter wil ik ook gewoon weten welke app het is. Ik krijg niets gevonden met dit pdi
Hoi, ik heb een groene vlek op mijn scherm die eigenlijk alleen zichtbaar is bij donkere kleuren en goed te zien is wanneer het scherm zwart is.
De telefoon is een maand oud en pas sinds kort is het me opgevallen, omdat ik een keer een foto wou maken en ik toen een vlek op het scherm had die ik niet kon wegpoetsen
Is dit nou een typisch gevalletje garantie, en hebben anderen hier ook last van?
De telefoon is een maand oud en pas sinds kort is het me opgevallen, omdat ik een keer een foto wou maken en ik toen een vlek op het scherm had die ik niet kon wegpoetsen
Is dit nou een typisch gevalletje garantie, en hebben anderen hier ook last van?
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad, maar dan met een paarse vlek. Was ook alleen zichtbaar bij donkere achtergrond, het duidelijkst bij hoge helderheid. Ik vermoed een probleem met de backlight. Na een paar maanden zag ik het voor het eerst en sindsdien was het niet echt meer te negeren. Daarom heb ik hem teruggebracht naar de Mediamarkt.Arjantje schreef op maandag 05 mei 2014 @ 01:00:
Hoi, ik heb een groene vlek op mijn scherm die eigenlijk alleen zichtbaar is bij donkere kleuren en goed te zien is wanneer het scherm zwart is.
De telefoon is een maand oud en pas sinds kort is het me opgevallen, omdat ik een keer een foto wou maken en ik toen een vlek op het scherm had die ik niet kon wegpoetsen![]()
De MM heeft hem meteen opgestuurd, maar het reparatiebedrijf heeft hem tot 3 keer toe ongerepareerd teruggestuurd (zij erkenden het probleem niet). Na de derde mislukte reparatiepoging kon ik voor hetzelfde bedrag als ik half november voor een 16GB N5 had neergeteld een nieuwe telefoon uitzoeken bij de MM. Inmiddels is de 32GB versie daar net zo duur als de 16GB in november was, dus ik heb er uiteindelijk een betere telefoon aan overgehouden
Ik vind dat de MM dit probleem netjes heeft opgelost, maar het is wel jammer dat ik door het falen van het reparatiebedrijf mijn Nexus een maand heb moeten missen doordat hij eerst 3 keer het hele RMA-circus doormoest.
Weet je nog welk bedrijf de afhandeling (nietKVanL schreef op maandag 05 mei 2014 @ 10:33:
[...]
Ik vind dat de MM dit probleem netjes heeft opgelost, maar het is wel jammer dat ik door het falen van het reparatiebedrijf mijn Nexus een maand heb moeten missen doordat hij eerst 3 keer het hele RMA-circus doormoest.
Ja, maar ik geloof niet dat iemand er iets mee opschiet als ik hun naam hier noem.J0YR1D3R schreef op maandag 05 mei 2014 @ 10:47:
[...]
Weet je nog welk bedrijf de afhandeling (niet) heeft gedaan?
Hallo,
Ik heb al eerder mijn probleem gepost, maar heb nog geen oplossing kunnen vinden. Het probleem is dat mijn telefoon aangeeft verbinding te hebben met het 4G netwerk, maar mijn telefoon kan dan geen verbinding maken met internet. Ik heb mijn telefoon al teruggestuurd bij de mediamarkt. Deze gaf aan dat de software er opnieuw was opgezet en dat mijn telefoon gewoon goed werkte. Ook heb ik Hi meerdere malen gebeld en volgens de technische dienst ligt het probleem niet bij hun, aangezien ik wel de goede instellingen heb en wel verbinding heb met het 4G netwerk.
Het gekke is dat wanneer ik een factory reset uitvoer, ik heel kort verbinding heb met internet op het 4G netwerk, maar een minuut later houdt het alweer op.
Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Ik heb al eerder mijn probleem gepost, maar heb nog geen oplossing kunnen vinden. Het probleem is dat mijn telefoon aangeeft verbinding te hebben met het 4G netwerk, maar mijn telefoon kan dan geen verbinding maken met internet. Ik heb mijn telefoon al teruggestuurd bij de mediamarkt. Deze gaf aan dat de software er opnieuw was opgezet en dat mijn telefoon gewoon goed werkte. Ook heb ik Hi meerdere malen gebeld en volgens de technische dienst ligt het probleem niet bij hun, aangezien ik wel de goede instellingen heb en wel verbinding heb met het 4G netwerk.
Het gekke is dat wanneer ik een factory reset uitvoer, ik heel kort verbinding heb met internet op het 4G netwerk, maar een minuut later houdt het alweer op.
Ik heb soms wel eens geen internet verbinding maar wel 4G. Als ik dan naar het snel instellingen menu ga (als je van boven naar beneden swiped) zie ik dat 4G oranje is gekleurd inplaats van wit.mhabossink schreef op maandag 05 mei 2014 @ 15:08:
Hallo,
Als het oranje is heb ik dus geen internet, bij mij gaat dit echter altijd vanzelf weer weg. Als ik er last van heb is het maar voor een paar minuten. Is het bij jou ook oranje??
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
oranje betekend dat je niet verbonden bent met de google services (voor bijvoorbeeld alle push zaken zoals gmail, app installs/updates, hangout etc).
Je kan mogelijk een prima verbinding hebben, maar als poort x (iets van 5609 geloof ik) dichstaat, dan heb je geen verbinding met de google diensten, terwijl alle andere zaken wel werken. Je net werk icoontje (wifi of mobile) is dan oranje.
Als je internet helemaal niet werkt heb je ook geen connectie met google en zal het ook oranje zijn, maar pas op dat je niet de verkeerde conclusies trekt aan de hand van de kleurtjes
Je kan mogelijk een prima verbinding hebben, maar als poort x (iets van 5609 geloof ik) dichstaat, dan heb je geen verbinding met de google diensten, terwijl alle andere zaken wel werken. Je net werk icoontje (wifi of mobile) is dan oranje.
Als je internet helemaal niet werkt heb je ook geen connectie met google en zal het ook oranje zijn, maar pas op dat je niet de verkeerde conclusies trekt aan de hand van de kleurtjes
Wat je zegt klopt. Maar toch ook is mijn ervaring dat als de icoontjes oranje zijn ik meestal helemaal geen verbinding heb.
Is er al een indicatie wanneer Android 4.4.3 uitkomt voor onze Nexus 5?
Nu ben ik vorige week veranderd van GSM (Nokia Lumia 720 naar Nexus 5) en ondervind ik het probleem dat ik geen gegevenstoegang heb (verbinding met internet via SIM) zolang ik geen 4G verbinding heb (dit had ik niet op de Lumia 720 aangezien die geen 4G had).
Dus elke keer als mijn GSM een Edge of 3G verbinding heeft kan ik geen gebruik maken met het internet via SIM. Wel vreemd is dat mijn sms'en toekomen en ik ze kan ontvangen en ik ook de GPS kan gebruiken.
Ook als ik het voorkeurstypenetwerk op 3G of Edge zet krijg ik geen verbinding.
Iemand een idee?
Dus elke keer als mijn GSM een Edge of 3G verbinding heeft kan ik geen gebruik maken met het internet via SIM. Wel vreemd is dat mijn sms'en toekomen en ik ze kan ontvangen en ik ook de GPS kan gebruiken.
Iemand een idee?
Welke provider zit je bij?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Mobile Vikings (Dat is het netwerk van Base denk ikQuad schreef op maandag 05 mei 2014 @ 20:21:
Welke provider zit je bij?
IK denk dat er een systeemapp het niet meer goed doet.
zie ook een hoog verbruik van de batterij en heel veel wordt gebruikt door android besturingssysteem. Iets wat normaal niet zo is.
Zou het iets met cerebrus te maken hebben?
Sindsdien lijk ik er last van te hebben.
Proces packages dat actief is:
com.andriod.provider.settings
Services daarin actief:
hardware.location.geofencehardwareservice
com.android.internal.backup.localtransportservice
Deze houden de telefoon constant awake heb al 2x gerestart maar ze slurpen energie.
zie ook een hoog verbruik van de batterij en heel veel wordt gebruikt door android besturingssysteem. Iets wat normaal niet zo is.
Zou het iets met cerebrus te maken hebben?
Sindsdien lijk ik er last van te hebben.
Proces packages dat actief is:
com.andriod.provider.settings
Services daarin actief:
hardware.location.geofencehardwareservice
com.android.internal.backup.localtransportservice
Deze houden de telefoon constant awake heb al 2x gerestart maar ze slurpen energie.
Als ik voicemail heb, dan krijg ik daar geen sms van. Stop ik mijn sim in een ander toestel en 'maak' ik een voicemail dan krijg ik wel een sms. Iemand een idee hoe ik dit oplos?
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Waarschijnlijk met een telefoontje naar je provider. Of anders even via de website van je provider je toestelinstellingen opvragen.pven schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 07:46:
Als ik voicemail heb, dan krijg ik daar geen sms van. Stop ik mijn sim in een ander toestel en 'maak' ik een voicemail dan krijg ik wel een sms. Iemand een idee hoe ik dit oplos?
Ik ondervind geen problemen met het internet van Mobile Vikings (Nederland) op mijn Nexus 5. Je zou contact met Mobile Vikings op kunnen nemen om te vragen of er meer mensen last hebben van je probleem. Naar mijn ervaring reageren ze altijd erg snel.Ggampie schreef op maandag 05 mei 2014 @ 20:29:
[...]
Mobile Vikings (Dat is het netwerk van Base denk ik)
Ik weet niet wat er aan de hand is met mijn telefoon.
Nu geeft hij weer drie verschillende tijden aan (widget, rechtsboven en linksboven wanneer notification omlaag is).
Nu geeft hij weer drie verschillende tijden aan (widget, rechtsboven en linksboven wanneer notification omlaag is).
Het icoontje is ook regelmatig wit. Alleen krijg ik dan geen verbinding met internet en even later geeft mijn telefoon aan dat ik helemaal geen verbinding meer heb en duurt het een hele tijd voordat ik weer verbinding heb met bijvoorbeeld 3G. Ook vervelend wanneer mijn telefoon verbinding heeft met 4G, dat ik dus geen email of whatsapp-berichten binnen krijg.PM_Petrol schreef op maandag 05 mei 2014 @ 16:34:
[...]
Ik heb soms wel eens geen internet verbinding maar wel 4G. Als ik dan naar het snel instellingen menu ga (als je van boven naar beneden swiped) zie ik dat 4G oranje is gekleurd inplaats van wit.
Als het oranje is heb ik dus geen internet, bij mij gaat dit echter altijd vanzelf weer weg. Als ik er last van heb is het maar voor een paar minuten. Is het bij jou ook oranje??
Wat ik alleen niet snap, is dat er blijkbaar niks mis is met mijn telefoon, niks mis is met het netwerk, en dat na een factory reset mijn telefoon het nog steeds niet goed doet.
Ok ik denk dat er een virus op staat. Het ene na het andere programma meldt verhoogd gegevens verbruik.
Telkens blokkeer ik er 1 en dan komt er weer een ander opzetten.
Nu is het streaming media die totaal 80mb heeft gebruikt gisteren om 10pm.
Wat apart is want ik heb mijn telefoon niet aangeraakt toen behalve voor wat hangouts chat.
Wat kan ik nu het beste doen, een virusscan of factory reset?
Wat apart is want ik heb mijn telefoon niet aangeraakt toen behalve voor wat hangouts chat.
Je zou een virusscanner kunnen proberen om te kijken of er wat gevonden wordt. Maar ik zou een factory reset uitvoeren om er zeker van te zijn.icecreamfarmer schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 08:27:
Ok ik denk dat er een virus op staat. Het ene na het andere programma meldt verhoogd gegevens verbruik.
Eerst een nagaan welke apps je geïnstalleerd hebt/had die mogelijk kwaad kunnen. Die dan sowieso deïnstalleren. Dan factory reset.icecreamfarmer schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 08:27:
Dit zijn mijn app's, volgensmij staat daar niets raar tussen:barrymossel schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 08:37:
[...]
Eerst een nagaan welke apps je geïnstalleerd hebt/had die mogelijk kwaad kunnen. Die dan sowieso deïnstalleren. Dan factory reset.
User applications (hoe maak ik een uitklapbare lijst?)
spoiler:
9292 1.2.3
Advanced Settings 2.0
Advanced Task Killer Free 2.0.3B203
Air HID 1.3.4.2
AirDroid 2.1.0
Albert Heijn 4.0.1
Andie Graph 9
App Ops Starter 1.1.0
Appstore release-9.0003.638.0C_639000310
ASTRO File Manager ASTRO-4.4.592
Autodesk SketchBook 2.9.3
Aviation Empire 1.6.1
Barcode Scanner 4.6.4
Battery Status 2.0.6
Battlelog 2.2.0
BitTorrent 2.33
Call Recorder 3.2
CamScanner 3.3.0.20140425
Cardiograph 2.6
Changelog Droid 3.7.4
Chaser.nl 2.0.1057
CID Getter 1.0
Cool Tool 5.4.1
CPU-Z 1.07
Currency 3.3.1
CurrentWidget 0.4
DashClock Battery Extension 1.2.5
Dashclock Whatsapp Extension 1.7
DashClock Widget 1.6
DroidLight 5.6
Dropbox 2.4.1
Dutch Language Pack 1.0
edjing for Amazon PE 1.1.0
Een Online Radio 1.0.7.2
Electric Shaver 6.0.0
Elixir 2.36.3
ES File Explorer 3.1.3
eToro Trader 1.0.80
Fing - Network Tools 2.10
Flipps 5.4
Flitsmeister 3.0.7
funda 1.9.1
Gingerbread-toetsenbord 1.0.15.2
Goggles 1.9.3
Google account plugin 1.0.0.20130325
GPS Test 1.2.9
Hotmixradio 1.14.0
IG Trading 2.15.0
inSSIDer 1.1.62
jetAudio Plus 3.9.2
Jorte 1.7.9
Microsoft Remote Desktop 8.0.5.24406
Mijn Simyo 2.2.0
Mijn Volleybal 3.1.1
MX Player 1.7.26
My Data Manager 2.4.6
My Tracks 2.0.6
Navigator 1.2.25
NeoCal 2.0.6
NFC TagInfo 1.11
NiLS 1.4.308
NiLS Floating Panel 1.0.6.92
NOS 2.4.0
Notification Toggle 3.0.6
OfficeSuite 7.4.1611
oneID 4.1.15
Opera 21.0.1437.74904
OTG Disk Explorer Lite 1.5
OTG Troubshooter 1.0.3
Pathé 3.0.2
Percent Enabler 1.0.1
PicsArt 4.2.2
Plague Inc 1.8.2
ProcessList 1.0.201108121753
QuickPic 3.4.9.1
Rabo Bankieren 4.5.1
Reisplanner 3.1
Schiphol 3.3.1
Skype 4.7.0.43514
SNS Mobiel 3.0.0
SoundHound 5.9.1
Speedtest 3.1.1
Splashtop 2.4.5.12
SwiftKey 4.4.6.275
Swype + Dragon 1.6.2.22328
Sygic 13.4.1
TagInfo 2.00
TagWriter 2.3
The Whip 1.1
Toogethr 1.1.0.3
Total Commander 2.04
Translate 3.0.5
tTorrent 1.3.2
TuneIn Radio 11.3
TuneIn Radio Pro 11.2
TypoClock Free 0.70
Unified Remote 2.14.0
USB-Stick Plugin (FREE) 1.3.12
Vluchten 2.0.7.1
VNC Viewer 1.2.6.109857
WhatsApp 2.11.238
Wifi Analyzer 3.6.6
WiFi Overview 360 Pro 2.02.1
Winamp 1.4.15
Ziggo TV 3.2.1
µTorrent 2.07
Advanced Settings 2.0
Advanced Task Killer Free 2.0.3B203
Air HID 1.3.4.2
AirDroid 2.1.0
Albert Heijn 4.0.1
Andie Graph 9
App Ops Starter 1.1.0
Appstore release-9.0003.638.0C_639000310
ASTRO File Manager ASTRO-4.4.592
Autodesk SketchBook 2.9.3
Aviation Empire 1.6.1
Barcode Scanner 4.6.4
Battery Status 2.0.6
Battlelog 2.2.0
BitTorrent 2.33
Call Recorder 3.2
CamScanner 3.3.0.20140425
Cardiograph 2.6
Changelog Droid 3.7.4
Chaser.nl 2.0.1057
CID Getter 1.0
Cool Tool 5.4.1
CPU-Z 1.07
Currency 3.3.1
CurrentWidget 0.4
DashClock Battery Extension 1.2.5
Dashclock Whatsapp Extension 1.7
DashClock Widget 1.6
DroidLight 5.6
Dropbox 2.4.1
Dutch Language Pack 1.0
edjing for Amazon PE 1.1.0
Een Online Radio 1.0.7.2
Electric Shaver 6.0.0
Elixir 2.36.3
ES File Explorer 3.1.3
eToro Trader 1.0.80
Fing - Network Tools 2.10
Flipps 5.4
Flitsmeister 3.0.7
funda 1.9.1
Gingerbread-toetsenbord 1.0.15.2
Goggles 1.9.3
Google account plugin 1.0.0.20130325
GPS Test 1.2.9
Hotmixradio 1.14.0
IG Trading 2.15.0
inSSIDer 1.1.62
jetAudio Plus 3.9.2
Jorte 1.7.9
Microsoft Remote Desktop 8.0.5.24406
Mijn Simyo 2.2.0
Mijn Volleybal 3.1.1
MX Player 1.7.26
My Data Manager 2.4.6
My Tracks 2.0.6
Navigator 1.2.25
NeoCal 2.0.6
NFC TagInfo 1.11
NiLS 1.4.308
NiLS Floating Panel 1.0.6.92
NOS 2.4.0
Notification Toggle 3.0.6
OfficeSuite 7.4.1611
oneID 4.1.15
Opera 21.0.1437.74904
OTG Disk Explorer Lite 1.5
OTG Troubshooter 1.0.3
Pathé 3.0.2
Percent Enabler 1.0.1
PicsArt 4.2.2
Plague Inc 1.8.2
ProcessList 1.0.201108121753
QuickPic 3.4.9.1
Rabo Bankieren 4.5.1
Reisplanner 3.1
Schiphol 3.3.1
Skype 4.7.0.43514
SNS Mobiel 3.0.0
SoundHound 5.9.1
Speedtest 3.1.1
Splashtop 2.4.5.12
SwiftKey 4.4.6.275
Swype + Dragon 1.6.2.22328
Sygic 13.4.1
TagInfo 2.00
TagWriter 2.3
The Whip 1.1
Toogethr 1.1.0.3
Total Commander 2.04
Translate 3.0.5
tTorrent 1.3.2
TuneIn Radio 11.3
TuneIn Radio Pro 11.2
TypoClock Free 0.70
Unified Remote 2.14.0
USB-Stick Plugin (FREE) 1.3.12
Vluchten 2.0.7.1
VNC Viewer 1.2.6.109857
WhatsApp 2.11.238
Wifi Analyzer 3.6.6
WiFi Overview 360 Pro 2.02.1
Winamp 1.4.15
Ziggo TV 3.2.1
µTorrent 2.07
Eerlijk gezegd vind ik (persoonlijk) alleen apps van grote (bekende) bedrijven volledig betrouwbaar (met betrekking tot virussen - privacy is een ander verhaal). Of apps waarvan je weet dat ze en grote gebruikersgroep hebben.icecreamfarmer schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 09:21:
[...]
Dit zijn mijn app's, volgensmij staat daar niets raar tussen:
In jouw lijst zie ik er veel staan die ik niet ken, of waarvan ik de maker niet ken.
Je kan op zijn minst de helft verwijderen. Zoal utorrent, usb stick free etc.
⏩ PVOutput☀️
Die gebruik ik dus wel.Quad schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 09:29:
Je kan op zijn minst de helft verwijderen. Zoal utorrent, usb stick free etc.
Ik zou Google Play: Mobile Security & Antivirus even installeren en een scan laten uitvoeren. Een van de beste virusscanners voor Android (http://www.droid-life.com...etection-rate-of-over-90/). Als die niks vind en je hebt het probleem nog steeds dan gewoon een reset uitvoeren en opletten wat je installeert!icecreamfarmer schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 09:21:
[...]
Dit zijn mijn app's, volgensmij staat daar niets raar tussen:
Heb je trouwens ook apps gesideload of komen ze allemaal rechtstreeks uit de Play Store? Meeste virussen komen namelijk doordat je apk bestanden ergens online vandaan haalt en installeert.
Maar om een mogelijke oorzaak te vinden is het verstandig om alle apps weg te halen die het mogelijk kunnen veroorzaken.
⏩ PVOutput☀️
Zijn hier mensen die last hebben van een loszittende / rammelende volume knop? Is er een quick-fix bekend?
Jup. Ik heb het hier ook. Op XDA had iemand het opgelost met een stukje zwart papier (tussen de behuizing en de knop). Voor een betere oplossing moet het toestel uit elkaar worden gehaald.W.Zijlstra. schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:46:
Zijn hier mensen die last hebben van een loszittende / rammelende volume knop? Is er een quick-fix bekend?
Jup, hij rammelt bij mij ook. Ik heb een heel klein stukje papier zwart getekend en achter de powerbutton gestopt. Kan het topic op XDA zo niet vinden, maar het werkt perfect. Blijft bij mij vanzelf zitten, je kan evt ook twee stukjes doen want je moet eigenlijk iets dikker papier hebben. Simpelste oplossingW.Zijlstra. schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:46:
EDIT: too late
Is al erg vaak in dit topic voorgekomen.W.Zijlstra. schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:46:
Moet nu wel zeggen dat mijn accuduur zich gestabiliseert lijkt te hebben nadat ik Real Racing 3 eraf heb gegooid.
Heb bijvoorbeeld gisteren een stukje genavigeert, paar keer, en overdag beetje telefoon in de gaten gehouden en 's avonds wat actiever gebruikt met browsing, facebook en whatsapp.
Toen ik in bed lag en de screentime bekeek had ik niet verwacht dat ik dit zou halen, ik had nog 6% over.
Heb bijvoorbeeld gisteren een stukje genavigeert, paar keer, en overdag beetje telefoon in de gaten gehouden en 's avonds wat actiever gebruikt met browsing, facebook en whatsapp.
Toen ik in bed lag en de screentime bekeek had ik niet verwacht dat ik dit zou halen, ik had nog 6% over.

⏩ PVOutput☀️
Heb hetzelfde gedaan en het probleem is opgelost. Thanks! Nou hopen dat hij er niet uitflikkertdisweb schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:50:
[...]
Jup, hij rammelt bij mij ook. Ik heb een heel klein stukje papier zwart getekend en achter de powerbutton gestopt. Kan het topic op XDA zo niet vinden, maar het werkt perfect. Blijft bij mij vanzelf zitten, je kan evt ook twee stukjes doen want je moet eigenlijk iets dikker papier hebben. Simpelste oplossing
EDIT: too late
Check de APN eens, en wees zeker dat die op web.be met user en pass web en web staat. Sommige MV sims willen nog wel eens data alleen op 4G hebben als de base apn geactiveerd is (gprs.base.be).Ggampie schreef op maandag 05 mei 2014 @ 20:09:
Nu ben ik vorige week veranderd van GSM (Nokia Lumia 720 naar Nexus 5) en ondervind ik het probleem dat ik geen gegevenstoegang heb (verbinding met internet via SIM) zolang ik geen 4G verbinding heb (dit had ik niet op de Lumia 720 aangezien die geen 4G had).
Iemand een idee?
Delete desnoods de base apn.
Die screentijd haal echt nooit, vaak iets van max 3 uur.Quad schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:58:
Moet nu wel zeggen dat mijn accuduur zich gestabiliseert lijkt te hebben nadat ik Real Racing 3 eraf heb gegooid.
[afbeelding] [afbeelding]
Dan zou het samen moeten vallen met wanneer ik een nieuwe app heb gedownload.Quad schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:43:
[...]
Maar om een mogelijke oorzaak te vinden is het verstandig om alle apps weg te halen die het mogelijk kunnen veroorzaken.
Maar dat heb ik in geen weken meer gedaan. Wat wel kan is dat een geupdate app een bug heeft.
Overigens wat ik nog het raarst vind is dat ik de hele avond op wifi heb gezeten (met de instelling dat de wifi verbinding open blijft staan).
Echter is er toch veel data via zowel wifi als mobile verstuurd.
Hoe denk je dat je aan een virus bent gekomen dan?icecreamfarmer schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 18:39:
[...]
Dan zou het samen moeten vallen met wanneer ik een nieuwe app heb gedownload.
Maar dat heb ik in geen weken meer gedaan. Wat wel kan is dat een geupdate app een bug heeft.
Overigens wat ik nog het raarst vind is dat ik de hele avond op wifi heb gezeten (met de instelling dat de wifi verbinding open blijft staan).
Echter is er toch veel data via zowel wifi als mobile verstuurd.
Keine ahnung, virus scan leverde niets op.barrymossel schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 20:37:
[...]
Hoe denk je dat je aan een virus bent gekomen dan?
Factory reset zou ik uitvoeren, misschien een bug, misschien een rotte app(el).
⏩ PVOutput☀️
Ik denk gewoon dat er ergens een rotte app tussenzit. Ik zou factory reset doen. En opletten met apps die je installeert. Als al je apps automatisch na een factory reset worden teruggehaald, ze 1 voor 1 weggooien en kijken aan welke app het ligt.icecreamfarmer schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 23:17:
[...]
Keine ahnung, virus scan leverde niets op.
Waarom krijg ik niet direct een melding als ik een email krijg?
Instellingen staan op PUSH, maar meestal krijg ik pas na ruim 1 uur de emails binnen.
Ik heb nu al een tijdje, hiervoor werkte het wel. Er zijn geen Android updates geweest in de tijd dat het wel werkte en nu. Ik gebruik de standaard email app met een Hotmail account.
Op XDA heb ik ook al rond gekeken en meerdere mensen hebben dit probleem. Sommige zeggen dat de Wifi optimalisatie uit moet, dit heb ik geprobeerd maar helaas helpt dit niet. Ik weet niet of dit ook gebeurt met 4G. Ik heb de hele dag Wifi beschikbaar, ook op het werk dus ik zit heel weinig op 4G.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Instellingen staan op PUSH, maar meestal krijg ik pas na ruim 1 uur de emails binnen.
Ik heb nu al een tijdje, hiervoor werkte het wel. Er zijn geen Android updates geweest in de tijd dat het wel werkte en nu. Ik gebruik de standaard email app met een Hotmail account.
Op XDA heb ik ook al rond gekeken en meerdere mensen hebben dit probleem. Sommige zeggen dat de Wifi optimalisatie uit moet, dit heb ik geprobeerd maar helaas helpt dit niet. Ik weet niet of dit ook gebeurt met 4G. Ik heb de hele dag Wifi beschikbaar, ook op het werk dus ik zit heel weinig op 4G.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Hij gebruikt hotmail. Sinds wanneer kan je dat zelf hosten ?barrymossel schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 14:56:
Ligt het niet gewoon aan je mailserver?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Multi-tasken is niets voor mij. Zit een lekker wijf tegenover me... Verkeerd gelezen dus!DennusB schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 14:56:
[...]
Hij gebruikt hotmail. Sinds wanneer kan je dat zelf hosten ?
Zet je Wi-Fi eens een dagje uit, dan kan je in ieder geval uitsluiten (of niet) dat je Wi-Fi de oorzaak is.
Als je geroot bent kun je dit proberen.PM_Petrol schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 14:49:
Waarom krijg ik niet direct een melding als ik een email krijg?
Hoi, ik heb sinds gisteren een Nexus 5 l. Wat een top telefoon!
Wat zijn jullie ervaringen op het gebied van vallen?! Raden jullie een hoesje aan of kan ik hem gerust gebruiken zonder?!
Wat zijn jullie ervaringen op het gebied van vallen?! Raden jullie een hoesje aan of kan ik hem gerust gebruiken zonder?!
Als je hem niet laat vallen, dan kun je hem gerust gebruiken zonder hoesjekwint schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 15:51:
Hoi, ik heb sinds gisteren een Nexus 5 l. Wat een top telefoon!
Maar even zonder gein, dat ligt aan jezelf. Heb je je voorgaande telefoons vaak laten vallen? Dan zou ik een hoesje kopen. Zelf ben ik tegen het gebruik van hoesjes. Heb mijn telefoon ook nooit laten vallen, dus heb geen ervaring met de gevolgen daarvan.
[ Voor 0% gewijzigd door contrast op 08-05-2014 15:59 . Reden: typo ]
Ik zou wel een screenprotector overwegen, want het glas is niet zo krasbestendig als je zou verwachten van Gorilla glas 3. Meerdere mensen op dit forum hebben er al over geklaagd.kwint schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 15:51:
En ook dat is relatief. Heb de telefoon nu ruim 3 maanden en kan met trots zeggen dat er nog geen krasje te zien is. Geen hoesje in gebruik, maar ook zeker geen overdreven net persoon. Gewoon een gebruiksvoorwerpronaldva schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 16:28:
[...]
Ik zou wel een screenprotector overwegen, want het glas is niet zo krasbestendig als je zou verwachten van Gorilla glas 3. Meerdere mensen op dit forum hebben er al over geklaagd.
Ik zal een dagje zonder wifi proberen, kijken of het daar aan ligt. Ik ben niet geroot dus dat is geen optie.
Ik heb sinds kort een klein probleem met het in en uitschakelen (stand by) van de telefoon. Het komt met regelmaat voor dat als ik op het aan/uit knopje druk dat het scherm aangaat maar meteen weer uit, ik moet dan weer op het aan/uit knopje drukken en dan gaat het goed. Dit komt soms wel drie keer achter elkaar voor. Ik heb ditzelfde probleem ook met het uitschakelen van het scherm, als ik dan op het knopje druk gaat het scherm uit en meteen weer aan. Dit kan ook meerdere keren achter elkaar voorkomen. Zijn er meer mensen met dit probleem?
Sander
Sander
Just do it.
kijk eens welke apps er nog op de achtergrond actief zijn? Klinkt als een app met een fout geïmplementeerde keep awake.Rednas_N schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 18:33:
Ik heb sinds kort een klein probleem met het in en uitschakelen (stand by) van de telefoon. Het komt met regelmaat voor dat als ik op het aan/uit knopje druk dat het scherm aangaat maar meteen weer uit, ik moet dan weer op het aan/uit knopje drukken en dan gaat het goed. Dit komt soms wel drie keer achter elkaar voor. Ik heb ditzelfde probleem ook met het uitschakelen van het scherm, als ik dan op het knopje druk gaat het scherm uit en meteen weer aan. Dit kan ook meerdere keren achter elkaar voorkomen. Zijn er meer mensen met dit probleem?
Sander
En gare game of zo
Ik denk niet dat het een app is omdat ik net de telefoon opnieuw heb geïnstalleerd en het probleem nog steeds aanwezig is, helaas.Prulleman schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 19:06:
[...]
kijk eens welke apps er nog op de achtergrond actief zijn? Klinkt als een app met een fout geïmplementeerde keep awake.
En gare game of zo
code:
1
2
3
4
5
6
7
| 05-08 21:50:40.448: I/PowerManagerService(646): Going to sleep by user request... 05-08 21:50:40.468: I/PowerManagerService(646): Waking up from sleep... 05-08 21:50:40.488: V/KeyguardHostView(896): Initial transport state: 1, pbstate=0 05-08 21:50:40.538: V/KeyguardHostView(896): music state changed: 0 05-08 21:50:40.588: V/KeyguardServiceDelegate(646): onScreenTurnedOn(showListener = com.android.internal.policy.impl.PhoneWindowManager$17@660901f0) 05-08 21:50:40.608: V/KeyguardServiceDelegate(646): **** SHOWN CALLED **** 05-08 21:50:40.608: I/WindowManager(646): Lock screen displayed! |
Hier een log..
[ Voor 89% gewijzigd door Rednas_N op 08-05-2014 21:51 ]
Just do it.
Email probleem ligt NIET aan Wifi. Ik krijg met 4G ook de emails veel later binnen.
Ik had wel een app "Clean Master" die automatisch apps afsluitte. Deze heb ik nu verwijderd, kijken of dat wat helpt.
Alsnog vind ik het raar dat het eerst wel werkte en nu niet meer.
Ik had wel een app "Clean Master" die automatisch apps afsluitte. Deze heb ik nu verwijderd, kijken of dat wat helpt.
Alsnog vind ik het raar dat het eerst wel werkte en nu niet meer.
Weet iemand of er al een fix is voor het af en toe blijven knipperen van de led met de "light manager" app? Ik heb nog steeds eens in de twee / drie dagen dat de led blijft knipperen terwijl ik wel alle notificaties heb gezien.
Gebruik zelf de app Light Flow en heb hetzelfde probleem ook af en toe. De snelste oplossing is om even een LED test uit te voeren. In Light Flow kan het via de app zelf, weet niet hoe het zit met de light manager die jij gebruikt.Zinloos1 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 17:49:
Weet iemand of er al een fix is voor het af en toe blijven knipperen van de led met de "light manager" app? Ik heb nog steeds eens in de twee / drie dagen dat de led blijft knipperen terwijl ik wel alle notificaties heb gezien.
Heeft er iemand op zijn geroote N5 ABP geïnstalleerd en problemen daarmee?
Ik krijg echt vaak de melding ' adblock plus has stopped'. Als ik dan weer ABP open krijgt ie weer superuser toegang en is er niks aan t handje.
Ik krijg echt vaak de melding ' adblock plus has stopped'. Als ik dan weer ABP open krijgt ie weer superuser toegang en is er niks aan t handje.
Regelmatig de melding 'adblock plus has stoppped' bij het updaten. De app opnieuw opstarten verhelpt dit probleem weer. Krijg jij de melding ook als je de app met rust laat?Freakster86 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 18:50:
Ja, ik gebruik in dat geval ook altijd de LED tester. Ik vind het maar raar dat een half jaar na release dit probleem nog steeds in de firmware zit.contrast schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 18:41:
[...]
Gebruik zelf de app Light Flow en heb hetzelfde probleem ook af en toe. De snelste oplossing is om even een LED test uit te voeren. In Light Flow kan het via de app zelf, weet niet hoe het zit met de light manager die jij gebruikt.
Heb je dit probleem erg vaak dan? Bij mij komt het misschien 1x per maand voor. Hopelijk wordt deze eruit gehaald in Android 4.4.3.Zinloos1 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 19:17:
[...]
Ja, ik gebruik in dat geval ook altijd de LED tester. Ik vind het maar raar dat een half jaar na release dit probleem nog steeds in de firmware zit.
Ja, toch wel te vaak. Meerdere keren per week. Vaak als er meerdere soorten notificaties zijn geweest. Maar dit is geloof ik niet iets waar iedereen last van heeft?contrast schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 19:32:
[...]
Heb je dit probleem erg vaak dan? Bij mij komt het misschien 1x per maand voor. Hopelijk wordt deze eruit gehaald in Android 4.4.3.
Ja, ook gewoon tijdens het surfen of whatsappen. Internet wordt dan geblokkeerd. De app herstarten is dan idd de enige optie.contrast schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 18:54:
[...]
Regelmatig de melding 'adblock plus has stoppped' bij het updaten. De app opnieuw opstarten verhelpt dit probleem weer. Krijg jij de melding ook als je de app met rust laat?
Heb zelf ook vaak meerder notificaties door elkaar heen, 99 van de 100 gevallen gaat dat goed.Zinloos1 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 19:35:
[...]
Ja, toch wel te vaak. Meerdere keren per week. Vaak als er meerdere soorten notificaties zijn geweest. Maar dit is geloof ik niet iets waar iedereen last van heeft?
Probeer AdBlockPlus anders even opnieuw te installeren.Freakster86 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 19:46:
[...]
Ja, ook gewoon tijdens het surfen of whatsappen. Internet wordt dan geblokkeerd. De app herstarten is dan idd de enige optie.
[ Voor 14% gewijzigd door contrast op 09-05-2014 20:02 ]
Ik gebruik geen AdblockPlus, AdAway werkt voor mijn gevoel wat eenvoudiger, helaas niet meer in de PlayStore dus enkel via het internet + losse APK te installeren.
⏩ PVOutput☀️
Ik krijg ineens een update melding vanuit de Play Store voor de Google Now Launcher. Die zit toch standaard in Android 4.4.2 van onze Nexus. Krijgt iedere Nexus 5 deze update aangeboden?
Ja...Roost schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 11:05:
Ik krijg ineens een update melding vanuit de Play Store voor de Google Now Launcher. Die zit toch standaard in Android 4.4.2 van onze Nexus. Krijgt iedere Nexus 5 deze update aangeboden?
Wat is hier zo verrassend aan? Je overige systeem apps worden toch ook regelmatig geupdate.
Omdat ik dacht dat Google Now in stock Android in de N5 niet los geupdate zou worden. Wel wist ik dat je de Google Now Launcher op de Nexus 7 apart moest laden voor de echte Google experience. Begrijp ik dat jij hem ook hebt gekregen? Tx.
Jep, er worden gewoon verbeteringen aan de achterkant aangebracht en gepushed.Roost schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 11:46:
Omdat ik dacht dat Google Now in stock Android in de N5 niet los geupdate zou worden. Wel wist ik dat je de Google Now Launcher op de Nexus 7 apart moest laden voor de echte Google experience. Begrijp ik dat jij hem ook hebt gekregen? Tx.
Verwijderd
Hier ook dezelfde problemen. En 1.5GB dataverbruik op Wi-Fi, en 400MB mobiele data.Freakster86 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 18:50:

Mobiele data hier maar 50MB... En net even wifi nagekekenVerwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 12:28:
[...]
Hier ook dezelfde problemen. En 1.5GB dataverbruik op Wi-Fi, en 400MB mobiele data.
Als ik naar XDA wil gaan voor Adaway dan krijg ik steeds een 400 error in Chrome... ABP dus maar opnieuw geïnstalleerd voor nu.
Adaway zou je ook kunnen binnenhalen via de F-Droid market.Freakster86 schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 12:36:
[...]
Mobiele data hier maar 50MB... En net even wifi nagekeken2,4GB haha
Als ik naar XDA wil gaan voor Adaway dan krijg ik steeds een 400 error in Chrome... ABP dus maar opnieuw geïnstalleerd voor nu.
Zo gezegd, zo gedaan.
Werkd ad block pro niet als proxy? Dan is het verbruik vrij logisch te verklaren, dat is je totale verbruik aangezien je data altijd door die app gaat.Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 12:28:
[...]
Hier ook dezelfde problemen. En 1.5GB dataverbruik op Wi-Fi, en 400MB mobiele data.
Ik ben zelf van plan Adaway eens te gaan proberen, die werkt gewoon met een host file - dan hoeft alle data niet door een proxy heen.
Adfree werkt op dezelfde manier en daarom heb ik hem ook draaien.W.Zijlstra. schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 13:16:
[...]
Werkd ad block pro niet als proxy? Dan is het verbruik vrij logisch te verklaren, dat is je totale verbruik aangezien je data altijd door die app gaat.
Ik ben zelf van plan Adaway eens te gaan proberen, die werkt gewoon met een host file - dan hoeft alle data niet door een proxy heen.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik heb die update ook gehad gisteren. Dat is je launcher van Android KitKat.
⏩ PVOutput☀️
Eindelijk na het drama bij Belsimpel.nl mijn 5e Nexus 32GB bij Coolblue gekocht en hij bevalt nu uitstekend.
Ik kan iedereen ook de Nillkin glazen screenprotector aanraden - die voelt echt super fijn! Ik heb hem via Ebay kunnen kopen voor €8,- aanrader
Ik kan iedereen ook de Nillkin glazen screenprotector aanraden - die voelt echt super fijn! Ik heb hem via Ebay kunnen kopen voor €8,- aanrader
Ik gebruik de xposed module minminguard. Is een plugin die alle ads verwijderd, maar nog mooier is dat het lege veld wat je dan hebt (waar de ads stonden) ook verwijderd wordt zodat je echt niks meer ziet van ads dat geblockt wordt. Bovendien is hij zeer licht in gebruik, en kan je per app instellen welke ads je wilt verwijderen. De maker is gestopt, maar de module zal nog heel lang werken. Er zijn al mensen die het gaan overnemen om hem verder te ontwikkelen.Touchdomex schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 13:24:
[...]
Adfree werkt op dezelfde manier en daarom heb ik hem ook draaien.
http://forum.xda-develope...1-3-2-ad-remover-t2597332
http://repo.xposed.info/m...minmin.xposed.minminguard
Of gebruik gewoon een aangepaste host file.
Werkt echt perfect.
Je moet alleen even met root browser de hostfile kopieeren naar /etc directory .
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=32276021
Werkt echt perfect.
Je moet alleen even met root browser de hostfile kopieeren naar /etc directory .
Zijn er nog mensen waar het draadloos laden niet werkt?
Ik had ongeveer een maand geleden eindelijk eens zo'n chinese qi lader besteld, en een airdock (http://www.theairdock.com/). Vooral de airdock leek me echt cool omdat hij je nexus5 vast houdt met magneten en draadloos laad in de auto.
De laders komen aan, en natuurlijk werkt het niet mijn mijn Nexus5. Met de Nexus5 toestellen van mijn collega's werkt het wel.
Ik heb deze daar voor al eenmaal binnengebracht bij coolblue. Na 3 weken kreeg ik hem teruggestuurd, hadden ze de achtercover en "flexbedrading" vervangen. Het eerste wat ik deed was natuurlijk proberen: noppes. Maar opnieuw naar coolblue en daar met de nexus 5 van de medewerker wel bewezen in de winkel dat het niet aan mijn lader lag.
Hun reactie was dat dit minstens 3 keer opgestuurd moet worden voor hetzelfde defect voordat ze tot vervangen kunnen overgaan. Telkens 3 weken je gsm kwijt is wel behoorlijk balen!
Ik hoop dat het deze keer hersteld en getest is voordat ze hem terugsturen.
Ik had ongeveer een maand geleden eindelijk eens zo'n chinese qi lader besteld, en een airdock (http://www.theairdock.com/). Vooral de airdock leek me echt cool omdat hij je nexus5 vast houdt met magneten en draadloos laad in de auto.
De laders komen aan, en natuurlijk werkt het niet mijn mijn Nexus5. Met de Nexus5 toestellen van mijn collega's werkt het wel.
Ik heb deze daar voor al eenmaal binnengebracht bij coolblue. Na 3 weken kreeg ik hem teruggestuurd, hadden ze de achtercover en "flexbedrading" vervangen. Het eerste wat ik deed was natuurlijk proberen: noppes. Maar opnieuw naar coolblue en daar met de nexus 5 van de medewerker wel bewezen in de winkel dat het niet aan mijn lader lag.
Hun reactie was dat dit minstens 3 keer opgestuurd moet worden voor hetzelfde defect voordat ze tot vervangen kunnen overgaan. Telkens 3 weken je gsm kwijt is wel behoorlijk balen!
Ik hoop dat het deze keer hersteld en getest is voordat ze hem terugsturen.
Hier werkt het draadloos laden ook niet altijd, soms gaat het een tijdje goed, soms stopt ie na 5 minuten met laden en werkt het dagenlang niet meer. Ik heb hier een extra cover liggen, maar daar treedt hetzelfde probleem op, terwijl de spoel in de cover zit. Dus het kan best iets elektronisch zijn.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Dat is wat AdAway ook doet inderdaad, maar dan past hij ook dagelijks je hostfile aan als er weer updates zijn. Als ik het automatisch updaten uitzet, valt me op dat bepaalde apps na een paar dagen weer ads hebbenComTech schreef op zondag 11 mei 2014 @ 22:26:
Of gebruik gewoon een aangepaste host file.
Werkt echt perfect.
Wat ik nog niet heb kunnen vinden is - als ik mijn telefoon root - hoe kan ik er dan voor zorgen dat hij nog steeds over the air kan updaten ? Liefst met behoud van root - anders kan ik hem wel opnieuw rooten, ook niet zo'n bezwaar :-)
BVD.
BVD.
https://www.google.nl/sea...chrome&es_sm=122&ie=UTF-8W.Zijlstra. schreef op maandag 12 mei 2014 @ 09:49:
Wat ik nog niet heb kunnen vinden is - als ik mijn telefoon root - hoe kan ik er dan voor zorgen dat hij nog steeds over the air kan updaten ? Liefst met behoud van root - anders kan ik hem wel opnieuw rooten, ook niet zo'n bezwaar :-)
BVD.
Thanks, het blijft nog een relatief gekloot dus
Enige bezwaar wat ik nu nog even moet overkomen is het wederom leeghalen van de telefoon
Is TWRP daadwerkelijk beter dan Clockwork recovery?
EDIT: Ik zie net ook dat 'OTA Survival mode’ alleen voor de betaalde versie van supersu is
[ Voor 16% gewijzigd door W.Zijlstra. op 12-05-2014 10:04 ]
En dat is je niet een paar euro waard?
Zo gezegd, zo gedaan.
de developer is een nederlander en een tweaker, die verdient die paar euro inderdaad wel
[ Voor 3% gewijzigd door Prulleman op 12-05-2014 11:43 ]
Verwijderd
Mensen ik was benieuwd of iemand mij kon helpen met een snelheidsprobleempje met mijn Nexus 5.
Sinds ik mijn Nexus heb vond ik de internet snelheid en het afspelen van HD filmpjes aan de trage kant.
Nu heb ik net mijn 2,5 jaar oude Iphone 4 erbij gepakt op mijn Wifi netwerk thuis.
Deze is stukken sneller dan de Nexus in de internet browser en in apps.
Dit kan toch niet de bedoeling zijn.
Iemand die mij hiermee kan helpen of evt tips heeft.
Sinds ik mijn Nexus heb vond ik de internet snelheid en het afspelen van HD filmpjes aan de trage kant.
Nu heb ik net mijn 2,5 jaar oude Iphone 4 erbij gepakt op mijn Wifi netwerk thuis.
Kan dit niet bevestigen, gebruik zelf chrome en in sommige gevallen dolphin (ivm flashplayer).Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 13:28:
Mensen ik was benieuwd of iemand mij kon helpen met een snelheidsprobleempje met mijn Nexus 5.
Browsers laden direct door zonder problemen, zowel via wifi (thuis / werk) of via vodafone apn.
Wis regelmatig browsegeschiedenis incl. cookies en wachtwoorden.
wat test je precies?
de iphone 4 staat hier niet bij in de web test, maar als je N5 daadwerkelijk langzamer is, dan is er iets niet goed:
reviews: Google Nexus 5: toptelefoon met scherpe prijs
de iphone 4 staat hier niet bij in de web test, maar als je N5 daadwerkelijk langzamer is, dan is er iets niet goed:
reviews: Google Nexus 5: toptelefoon met scherpe prijs
Verwijderd
Helaas, dat verbruik was op 2 dagen. En die dagen heb ik mijn gsm vrijwel niet gebruikt. Geen idee wat nu de oorzaak was. Heb 'm er maar afgegooid, over een tijdje nog eens proberen.W.Zijlstra. schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 13:16:
[...]
Werkd ad block pro niet als proxy? Dan is het verbruik vrij logisch te verklaren, dat is je totale verbruik aangezien je data altijd door die app gaat.
Ik gebruik toch vrij weinig apps, en van de meeste koop ik pro versie om van die ads af te zijn.
Kan je het aantonen door middel van speedtests?Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 13:28:
⏩ PVOutput☀️
Dit topic is gesloten.
Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.
Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.
Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.
Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.
Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.
Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.
Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.
Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.
Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.