ArondeParon schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 14:13:
Hallo,
Heb zelf sinds een paar dagen ook een Nexus 5 en heb een probleem:
Geluid dat wordt opgenomen is ontzettend slecht. Het klinkt erg haperig. Soms met ruis of "gestotter". Wanneer ik op internet zoek dan zie ik dat ik niet de enige ben maar kan heb nog nergens een oplossing kunnen vinden. Ervaren jullie dit probleem ook?
Hiernaast zijn er nog 2 dingen die me opvallen. Geen ramp,, maar wel erg jammer als je een nieuwe telefoon koopt: er lijkt ren heel klein beetje speling te zitten in de rechterkant van het scherm. Wanneer ik erop druk, hoor je een fysieke tik. Daarnaast zit er wat speling in de power en volume knoppen.
Graag hoor ik of er meer mensen zijn met deze problemen, met name het haperendr geluid. Ik denk er aan de telefoon terug te sturen.
Bij mij doet de mic. ook soms kraken of een raar geluid "weergeven".
Dit lijkt voor te komen als ik bijv. iets bij mijn PC opneem, het lijkt me de frequentie van fans/waterblok...
Dat met die speling heb ik nog nooit van gehoort (bij het scherm dan), en de knoppen zitten bij mijn zonder enige speling (of echt, minimaal, je merkt het niet en niks rammelt) maar dit is redelijk normaal bij een Nexus als ik de fora mag geloven.
Bij mij hoor ik wel wat gekraak als ik aan de onderkant onderaan (bij de USB poort) druk, maar bij een youtube video waar de N5 wordt ontleed is te zien dat dit om de dubbelzeidige tape gaat en als m'n hoesj erom zit hoor ik helemaal niks.
Heb het ding sinds eind 12/2013 en ik heb nog geen echte minpunten, het ding is nog altijd retesnel, 0,0 lag, alle games lopen botervloeiend, RAM is meer dan voldoende (heb meestal 20 tabs in chrome open staan + CoC + Facebook + Wapp enz.), nog werkelijk geen 1 vastloper/reboot gehad, knoppen zijn solid, camera is voor mij perfect, accu gaat ook nog wel, ik houd helemaal van Stock Android enz. enz.
Enige opmerking vind ik toch echt wel de USB poort, waarom moest deze nu per-see andersom worden geplaatst, ik zit ELKE keer te klooien met dat onding omdat mn andere apparaten gewoon WEL de goede kant hebben, ook lijkt er veel speling te zitten, zeker 1 MM per kant waardoor de connector in het slot "zwiept".
Ook moet ik even props aan Tele2 geven, ik heb eigenlijk altijd 3G, en dat gaat meestal op 12/13MBs, en dat maakt het dus ook bruikbaar als snelle hotspot, waar de Nexus af en toe voor dient, dit koppelt ook weer terug naar de Accu. Want telefoon houd het de hele dag uit met wifi, 100% helderheid, 3G, muziek, hotspot, vaak wake's enz.