[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.231 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net even Ookla speedtest op mijn nexus 5 en iphone 4 gedownload.
Nexus: Ping 34ms, download 1,24mbps, upload0,90mbps
Iphone: Ping 48ms, download 10,38mbps, upload0.47mbps
De downloadsnelheid bij mijn nexus is dus bizar laag.
Verder heb ik geen echte benchmark tests gedaan maar alleen op beide toestellen naar verschillende
websites gegaan en daar is mijn oude iphone 4 gewoon stukken langzamer.
Iemand die hier weet wat er aan de hand kan zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2014 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-10 20:47
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 15:28:
Verder heb ik geen echte benchmark tests gedaan maar alleen op beide toestellen naar verschillende
Schoon jouw gsm eens op, zoek naar een app die dit veroorzaakt of naar fabrieksinst.... Dit is mijn resultaat zojuist:
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2mhzmfr.png

[ Voor 7% gewijzigd door pielle007 op 12-05-2014 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga de Nexus ook resetten naar fabrieksinstellingen.
Net contact gehad met de technische service van LG en die hadden nog niet van dit probleem gehoord met de Nexus.
Hij dacht dat er een defect kon zitten aan de chip van de Wifi.
Mocht iemand anders ideeën hebben over wat het kan zijn dan ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-10 20:47
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:06:
Net contact gehad met de technische service van LG en die hadden nog niet van dit probleem gehoord met de Nexus.
Horen graag of dit al dan niet effect heeft gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:44
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:06:
Zolang je niets uitvoert kunnen wij niet in onze glazen bol kijken.
Het beste is een factory reset, zo is je toestel schoon van eventuele bugs in apps of wat dan ook. Is het na een factory reset nog steeds zo dan zou ik er een RMA van maken.

Wat je kan proberen eventueel hiervoor nog is hoe de snelheid is op beide toestellen via 3G/4G.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Andere mensen die ook last hebben van random reboots? Ik zit in chrome, gmail etc. Opeens bevriest het scherm en 3 sec. later start de nexus opnieuw op. Net 2 keer in 5 min. Nogal irritant.
Is er een manier om uit te zoeken wat hier mogelijk achter zit? Een bepaalde app, of misschien iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey129
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 06:25
heb je niet een proxy ingesteld staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:18
Orian schreef op maandag 12 mei 2014 @ 17:24:
Andere mensen die ook last hebben van random reboots? Ik zit in chrome, gmail etc. Opeens bevriest het scherm en 3 sec. later start de nexus opnieuw op. Net 2 keer in 5 min. Nogal irritant.
Is er een manier om uit te zoeken wat hier mogelijk achter zit? Een bepaalde app, of misschien iets anders?
Nope, tot op heden op mijn N5 nog geen last van gehad. Op mijn N10 is dat wel een herkenbaar fenomeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dujardinn
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-02-2021
Beste Tweakers, ik merk de laatste maand dat mijn N5 batterij sneller leeg gaat. Het lijkt te komen doordat mijn telefoon vaker uit zijn slaapstand wordt gehaald dan eerder het geval was. Op een regulier nacht (telefoon scherm uit, wifi aan, etc) verbruikte de telefoon max 3% batterij. Dit is nu ong. 7%. Ditzelfde geld voor momenten dat ik de telefoon (overdag) niet gebruikt. Zijn standby duur is dus een stukje korter. In de grafieken zie ik ook dat de telefoon "wakker" is geweest (ingeschakeld maar scherm uit). Zijn er specifieke apps die hier de oorzaak van kunnen zijn? Ik heb nagenoeg niets nieuws geïnstalleerd. Er zijn weinig veranderingen aan de telefoon aangebracht (instellingen etc zijn niet anders dan bv 4 maanden geleden), alle software wordt automatisch geüpdatet en ik verblijf op dezelfde locatie, met goed netwerk en wifi ontvangst. ten slotte heb ik enkel apps geïnstalleerd van Google Play. Mijn telefoon is niet geroot. Ik heb de gewone stock android. Ik heb twee weken terug Powerdog geïnstalleerd om een wakelock te vinden tevens heb ik de telefoon op virussen gescand (AVG & Avast). Hier is echter niets speciaals uitgekomen.

[ Voor 4% gewijzigd door Dujardinn op 13-05-2014 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
Drwho1 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 08:35:
[...]

Nope, tot op heden op mijn N5 nog geen last van gehad. Op mijn N10 is dat wel een herkenbaar fenomeen.
Ik heb dit niet, maar ik heb wel regelmatig dat apps crashen zoals chrome, e-mail, etc.

Ben lekker aan het doorrammen in een app (bijv Youtube) en dan poef - crashed.

Gebeurd vrij regelmatig valt me op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In navolging op mijn internetsnelheid probleem kom ik van het weekend met uitgebreidere testen.
@joey129, onder mijn WIFI instellingen staat er bij mijn netwerk in ieder geval geen proxy.
Had wel een harde reset uitgevoerd en daarna haalde hij weer even een acceptabele snelheid.
Na een tijdje zat hij toch weer op de 1,0mbps.
Het valt me wel op als ik mijn wifi netwerk uit- en aanzet dat die dan wel weer even de normale snelheid haalt.
Daarentegen blijft mijn Iphone 4 steeds constant op een snelheid rond de 14mbps zitten, het ligt dus niet aan het WIFI signaal.
Misschien dat dit iets aangeeft.
Ik weet wel iets ervan maar waarschijnlijk zijn de meeste van jullie veel technischer op dit gebied.
@Quad; welke resultaten kan ik jullie van het weekend laten zien zodat jullie mij kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Onlangs is mijn jack aansluiting niet meer wat hij zou moeten zijn; het lijkt erop alsof hij niet strak genoeg meer aansluit waardoor er bewegingsruimte ontstaat voor de jack. Meer mensen die er last van hebben toevallig? En, mocht er nou geen straight forward oplossing voor zijn, hebben mensen ervaring met de reparatie tijden van Google?

Learn something new every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-10 12:42
Bal0n schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 13:17: En, mocht er nou geen straight forward oplossing voor zijn, hebben mensen ervaring met de reparatie tijden van Google?
Met de reparatietijden van LG, mijn N5 is gewoon vanaf de Saturn richting een LG Servicecenter gestuurd. Duurde 15 dagen tot ik m'n gerepareerde toestel weer terug had, waarvan het toestel 3/4 dagen bij LG zelf was.

De audiojack is volgens mij vrij simpel zelf te vervangen. Daarvoor moet je je hele Nexus uit elkaar halen (en dus ook je garantie laten vervallen) maar eigenlijk stelt het weinig voor. Voor een paar dollar heb je zo'n ding van Ebay.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bal0n schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 13:17:
Onlangs is mijn jack aansluiting niet meer wat hij zou moeten zijn; het lijkt erop alsof hij niet strak genoeg meer aansluit waardoor er bewegingsruimte ontstaat voor de jack. Meer mensen die er last van hebben toevallig? En, mocht er nou geen straight forward oplossing voor zijn, hebben mensen ervaring met de reparatie tijden van Google?
Opsturen naar Touchfix

http://www.touchfix.nl/re...1/koptelefoon-ingang.html

Declareren bij inboedelverzekering of gewoon betalen. Vandaag opsturen is 2 dagen later gerepareerd terug, mits je ook meteen betaald. Alles wordt erg netjes afgehandeld. Topservice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:59

XanderDrake

Build the future!

Ik haal hier gewoon mijn geadverteerde internet snelheid op mijn N5. Zit je N5 op een overvol wifi kanaal?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 14:08:
[...]

Opsturen naar Touchfix

http://www.touchfix.nl/re...1/koptelefoon-ingang.html

Declareren bij inboedelverzekering of gewoon betalen. Vandaag opsturen is 2 dagen later gerepareerd terug, mits je ook meteen betaald. Alles wordt erg netjes afgehandeld. Topservice!
Vervalt z'n garantie dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Drwho1 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 08:35:
[...]

Bedankt. Ik kijk het nog even aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 20:15

icecreamfarmer

en het is

Dujardinn schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 09:56:
Beste Tweakers, ik merk de laatste maand dat mijn N5 batterij sneller leeg gaat. Het lijkt te komen doordat mijn telefoon vaker uit zijn slaapstand wordt gehaald dan eerder het geval was. Op een regulier nacht (telefoon scherm uit, wifi aan, etc) verbruikte de telefoon max 3% batterij. Dit is nu ong. 7%. Ditzelfde geld voor momenten dat ik de telefoon (overdag) niet gebruikt. Zijn standby duur is dus een stukje korter. In de grafieken zie ik ook dat de telefoon "wakker" is geweest (ingeschakeld maar scherm uit). Zijn er specifieke apps die hier de oorzaak van kunnen zijn? Ik heb nagenoeg niets nieuws geïnstalleerd. Er zijn weinig veranderingen aan de telefoon aangebracht (instellingen etc zijn niet anders dan bv 4 maanden geleden), alle software wordt automatisch geüpdatet en ik verblijf op dezelfde locatie, met goed netwerk en wifi ontvangst. ten slotte heb ik enkel apps geïnstalleerd van Google Play. Mijn telefoon is niet geroot. Ik heb de gewone stock android. Ik heb twee weken terug Powerdog geïnstalleerd om een wakelock te vinden tevens heb ik de telefoon op virussen gescand (AVG & Avast). Hier is echter niets speciaals uitgekomen.
Ik heb het zelfde plus onverklaarbaar data verbruik.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfujita
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-10 15:34
icecreamfarmer schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 21:20:
[...]

Ik heb het zelfde plus onverklaarbaar data verbruik.
Dit had ik eerst ook met mijn Galaxy Nexus, het probleem was dat hij de email server constant bleef refreshen (de standaard email applicatie van android). Bij data overzicht stond de email applicatie ook in de top 3. Mijn oplossing was destijds; synchroniseerde accounts eraf gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtViperNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-06-2024
Kan iemand mij vertellen wat de geavanceerde wifi instellingen nu precies doen?

En dan met name:
Wifi behouden in slaapstand (Staat nu op altijd)
Wifi frequentieband (Staat nu op automatisch)
Wifi optimalisatie (Staat nu aan)

Graag zou ik de invloeden op batterij en wifi prestaties willen weten. Wanneer ik met mij Macbook Pro of iPad 2 een speedtest uitvoer zijn de snelheden veel hoger dan bij de Nexus 5.
De Wifi-router is de standaard geleverde router van Ziggo Alles-in-1.

Heeft het nut om de wifi optimalisatie uit te zetten om de snelheid te verhogen? Of de frequentie band op alleen 2,4 ghz te zetten?

Bvd,

[ Voor 5% gewijzigd door LtViperNL op 14-05-2014 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LFA
  • Laatst online: 03-07 13:40

LFA

LtViperNL schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 15:43:
Kan iemand mij vertellen wat de geavanceerde wifi instellingen nu precies doen?

En dan met name:
Wifi behouden in slaapstand (Staat nu op altijd)
Dit betekent dat de telefoon niet overschakelt naar 3G/4G als de telefoon in slaapstand gaat (als je het scherm uitzet), de rest weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondsdol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-10 15:30
Hallo,

Heb zelf sinds een paar dagen ook een Nexus 5 en heb een probleem:

Geluid dat wordt opgenomen is ontzettend slecht. Het klinkt erg haperig. Soms met ruis of "gestotter". Wanneer ik op internet zoek dan zie ik dat ik niet de enige ben maar kan heb nog nergens een oplossing kunnen vinden. Ervaren jullie dit probleem ook?

Hiernaast zijn er nog 2 dingen die me opvallen. Geen ramp,, maar wel erg jammer als je een nieuwe telefoon koopt: er lijkt ren heel klein beetje speling te zitten in de rechterkant van het scherm. Wanneer ik erop druk, hoor je een fysieke tik. Daarnaast zit er wat speling in de power en volume knoppen.

Graag hoor ik of er meer mensen zijn met deze problemen, met name het haperendr geluid. Ik denk er aan de telefoon terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pielle007 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 15:52:
[...]

Schoon jouw gsm eens op, zoek naar een app die dit veroorzaakt of naar fabrieksinst.... Dit is mijn resultaat zojuist:
[afbeelding]
Da's geen verkeerde snelheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Hmm.. Vaag probleem hier. Vanmiddag CM op m'n Nexus 5 gezet, en wou net de kernel updaten naar versie R49. Ik heb op autoflash gedrukt en de telefoon start opnieuw op, maar komt niet verder dan het Google logo. Hij hangt nu al 30 minuten op 't zelfde scherm en er gebeurt helemaal niks.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:58

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Arthur-M. schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 20:42:
Hmm.. Vaag probleem hier. Vanmiddag CM op m'n Nexus 5 gezet, en wou net de kernel updaten naar versie R49. Ik heb op autoflash gedrukt en de telefoon start opnieuw op, maar komt niet verder dan het Google logo. Hij hangt nu al 30 minuten op 't zelfde scherm en er gebeurt helemaal niks.

Iemand een oplossing?
stock rom flashen, en/of de stock kernel flashen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:58

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

ArondeParon schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 14:13:
Hallo,

Heb zelf sinds een paar dagen ook een Nexus 5 en heb een probleem:

Geluid dat wordt opgenomen is ontzettend slecht. Het klinkt erg haperig. Soms met ruis of "gestotter". Wanneer ik op internet zoek dan zie ik dat ik niet de enige ben maar kan heb nog nergens een oplossing kunnen vinden. Ervaren jullie dit probleem ook?

Hiernaast zijn er nog 2 dingen die me opvallen. Geen ramp,, maar wel erg jammer als je een nieuwe telefoon koopt: er lijkt ren heel klein beetje speling te zitten in de rechterkant van het scherm. Wanneer ik erop druk, hoor je een fysieke tik. Daarnaast zit er wat speling in de power en volume knoppen.

Graag hoor ik of er meer mensen zijn met deze problemen, met name het haperendr geluid. Ik denk er aan de telefoon terug te sturen.
Bij mij doet de mic. ook soms kraken of een raar geluid "weergeven".
Dit lijkt voor te komen als ik bijv. iets bij mijn PC opneem, het lijkt me de frequentie van fans/waterblok...

Dat met die speling heb ik nog nooit van gehoort (bij het scherm dan), en de knoppen zitten bij mijn zonder enige speling (of echt, minimaal, je merkt het niet en niks rammelt) maar dit is redelijk normaal bij een Nexus als ik de fora mag geloven.

Bij mij hoor ik wel wat gekraak als ik aan de onderkant onderaan (bij de USB poort) druk, maar bij een youtube video waar de N5 wordt ontleed is te zien dat dit om de dubbelzeidige tape gaat en als m'n hoesj erom zit hoor ik helemaal niks.

Heb het ding sinds eind 12/2013 en ik heb nog geen echte minpunten, het ding is nog altijd retesnel, 0,0 lag, alle games lopen botervloeiend, RAM is meer dan voldoende (heb meestal 20 tabs in chrome open staan + CoC + Facebook + Wapp enz.), nog werkelijk geen 1 vastloper/reboot gehad, knoppen zijn solid, camera is voor mij perfect, accu gaat ook nog wel, ik houd helemaal van Stock Android enz. enz.

Enige opmerking vind ik toch echt wel de USB poort, waarom moest deze nu per-see andersom worden geplaatst, ik zit ELKE keer te klooien met dat onding omdat mn andere apparaten gewoon WEL de goede kant hebben, ook lijkt er veel speling te zitten, zeker 1 MM per kant waardoor de connector in het slot "zwiept".

Ook moet ik even props aan Tele2 geven, ik heb eigenlijk altijd 3G, en dat gaat meestal op 12/13MBs, en dat maakt het dus ook bruikbaar als snelle hotspot, waar de Nexus af en toe voor dient, dit koppelt ook weer terug naar de Accu. Want telefoon houd het de hele dag uit met wifi, 100% helderheid, 3G, muziek, hotspot, vaak wake's enz.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
kuusj98 schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 20:57:
[...]

stock rom flashen, en/of de stock kernel flashen.
M'n Mac herkent m'n N5 niet, dus dat gaat niet werken. Ik heb het ook op de Mac van m'n moeder geprobeerd, maar ook op die herkent hij de N5 niet. :( Ik ga 't nu proberen in een VM.

EDIT: werkt ook niet..

[ Voor 3% gewijzigd door peakrever op 18-05-2014 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
dat klopt, je moet echt een dedicated Windows machine hebben wil je het kunnen flashen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:07
Quad schreef op zondag 18 mei 2014 @ 11:08:
dat klopt, je moet echt een dedicated Windows machine hebben wil je het kunnen flashen.
Stock rom en kernel flashen (~factory reset) gaat anders vrij goed op een mac hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
AndRo555 schreef op zondag 18 mei 2014 @ 11:19:
[...]

Stock rom en kernel flashen (~factory reset) gaat anders vrij goed op een mac hier?
Hmm interessant. Bij mij werkt het namelijk echt niet, mijn Mac herkent m'n Nexus niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:33
Arthur-M. schreef op zondag 18 mei 2014 @ 11:42:
[...]

Hmm interessant. Bij mij werkt het namelijk echt niet, mijn Mac herkent m'n Nexus niet. :(
Wanneer? In fastboot modus?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 11:31

Greveldinges

Thank you, thank you very much

CM11 kan geen franco kernel draaien, aangezien CM11 een CAF kernel verwacht, en franco voor AOSP is. Kortom, als je de cm11 zip flasht werkt je telefoon weer, daarna kun je een CAF kernel flashen.

EDIT

Mijn mac herkent de nexus 5 wel gewoon, je moet alleen de Android SDK downloaden en de commando's gebruiken met ./ ervoor. Bijvoorbeeld, ./fastboot flash recovery recovery.img. De eerste parameter betekent gewoon flashen, de tweede is de partitie op de telefoon die geflashed moet worden en de derde is gewoon de image die op die partitie moet komen.

[ Voor 48% gewijzigd door Greveldinges op 18-05-2014 14:12 ]

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Het probleem is alleen dat ik die Franco Kernel er niet vanaf kan halen, omdat ik niet in Android File transfer kan komen en mijn files dus niet kan aanpassen. :(

Mijn Nexus 5 kan nu niet communiceren met mijn Mac, dus ik kan nu vrij weinig doen.

[ Voor 35% gewijzigd door peakrever op 18-05-2014 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Arthur-M. schreef op zondag 18 mei 2014 @ 11:42:
[...]

ADB en alle nodige dingen geinstalleerd?
Prulleman schreef op zondag 18 mei 2014 @ 13:06:
[...]

Wanneer? In fastboot modus?
In Fasboot en in android zelf.

"adb devices" geeft mooi de serial weer en ik kan alles wat ik wil flashen met de nodige commando's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
AndRo555 schreef op zondag 18 mei 2014 @ 14:40:
[...]

ADB en alle nodige dingen geinstalleerd?
Ja, ADB, SDK, alles

EDIT:
Als mijn N5 in de fastboot modus hangt, herkent mijn Mac hem niet, dus kan ik hem niet uitvoeren. Hier ligt het probleem, ik ga nu zoeken naar een oplossing hiervoor. Ik laat het zo weten.

[ Voor 34% gewijzigd door peakrever op 18-05-2014 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Hmm, nog geen oplossing gevonden. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
Arthur-M. schreef op zondag 18 mei 2014 @ 19:02:
Hmm, nog geen oplossing gevonden. Iemand een idee?
Windows computer zoeken O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Ik ben vandaag bij een vriend geweest die een Windows PC had, maar het is daar ook niet gelukt, omdat die PC zo slecht was, en Chrome crashte als je 't opstarte. Ik ga het zo nog wel eens proberen met de laptop van m'n zus.

Maar is er echt geen manier om het op een Mac te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Jezus, ik word hier wel echt chagrijnig van. Doe het nu op een Windows PC, maar ook op daar herkent CMD de Nexus 5 niet, maar apparaatbeheer wel. Niets lijkt te werken, en ik heb m'n telefoon wel nodig ;(

[ Voor 9% gewijzigd door peakrever op 18-05-2014 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Heb je al geprobeerd om met een toolkit drivers te installeren en of commando's uit te voeren?

Heb zelf goede ervaringen met wugfresh

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-10 10:10
Arthur-M. schreef op zondag 18 mei 2014 @ 22:27:
Jezus, ik word hier wel echt chagrijnig van. Doe het nu op een Windows PC, maar ook op daar herkent CMD de Nexus 5 niet, maar apparaatbeheer wel. Niets lijkt te werken, en ik heb m'n telefoon wel nodig ;(
Hoe ver is het opstarten van je telefoon nu? Nog steeds kom je niet verder dan het Google logo? Kan je de tel wel in recovery of fastboot krijgen zelf?

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
en de allereerste tip, stock rom/kernel flashen, heb je dat al geprobeerd?
kuusj98 in "[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2"

of kan je ook niet meer in (cwm/twrp) recovery komen?

even afgezien van het driver geneuzel, mijn eerste pogingen om een bootloop, hangende boot, foute flash te fixen zouden zijn (op volgorde):
- factory reset vanuit twrp recovery
- opnieuw flashen van de rom (meestal inc kernel) + gapps etc
- opnieuw downloaden en flashen van alle zaken (inc factory reset) (wat lastig is zonder connectie)
- factory imaes full flasdhen via fastboot

de eerste 2 moet je volgens mij gewoon kunnen doen, en omdat het met een kernel flash fout is gegaan, zou je het beste de 2e eerst kunnen proberen.
Ik lees nergens dat je niet in recovery kan en zo niet waar dit fout gaat.

Als je hulp wilt is het handig om uitgebreider te reageren op suggesties

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:10
Vraag, heeft iemand zijn accu al eens vervangen?

Mijn draadloos opladen doet het niet meer. Maar exact sinds dat moment gaat de accu ook 2x zo snel leeg!

Ik heb gebeld voor reparatie, maar heb mijn telefoon 6mnd en 2 weken ... ben bang dat ik dan geen garantie heb en allemaal kosten moet betalen.

Nu heb ik 2 batterijen gevonden, heeft iemand hier ervaring mee??

http://www.aliexpress.com...tery-BLT9/1759436097.html

http://www.aliexpress.com...21-Google/1737281653.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:53

reiker

dan jij!

Garantie is toch minimaal één jaar als je je toestel in de EU hebt gekocht?

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
reiker schreef op maandag 19 mei 2014 @ 16:02:
Garantie is toch minimaal één jaar als je je toestel in de EU hebt gekocht?
Batterij 6mnd.
Draadloos opladen werkt niet meer, maar naar mijn weten is dit iets wat op een batterij zit bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Prulleman schreef op maandag 19 mei 2014 @ 13:20:
en de allereerste tip, stock rom/kernel flashen, heb je dat al geprobeerd?
kuusj98 in "[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2"

of kan je ook niet meer in (cwm/twrp) recovery komen?

even afgezien van het driver geneuzel, mijn eerste pogingen om een bootloop, hangende boot, foute flash te fixen zouden zijn (op volgorde):
- factory reset vanuit twrp recovery
- opnieuw flashen van de rom (meestal inc kernel) + gapps etc
- opnieuw downloaden en flashen van alle zaken (inc factory reset) (wat lastig is zonder connectie)
- factory imaes full flasdhen via fastboot

de eerste 2 moet je volgens mij gewoon kunnen doen, en omdat het met een kernel flash fout is gegaan, zou je het beste de 2e eerst kunnen proberen.
Ik lees nergens dat je niet in recovery kan en zo niet waar dit fout gaat.

Als je hulp wilt is het handig om uitgebreider te reageren op suggesties
Sorry dat ik niet zo uitgebreid reageer, ik ga proberen nu uitgebreider te reageren.

In de recovery mode kan ik inderdaad komen, de Clockworkmod.

Een factory reset vanuit de twrp kan niet, ik heb Clockworkmod. Vanuit daar heb ik ook geprobeerd een factory reset te doen, maar dat werkte niet. Hij heeft alle data verwijderd, maar verder gebeurt er niks.

Het opnieuw flashen van de rom heb ik al geprobeerd, maar via Clockworkmod kan dat niet, en via mijn PC ook niet. (Windows en Mac werken allebei niet ;( ).

De derde optie die jij noemt heb ik ook geprobeerd, maar zoals jij ook al schreef gaat dat moeilijk zonder connectie.

Dan de vierde optie die jij noemt: Ik zou geen idee hebben hoe dat zou moeten, want ik kan geen dingen flashen als ik geen connectie heb met mijn PC.

Ik ga nu proberen om hem via een toolkit te resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-10 15:16
http://d3nevzfk7ii3be.clo...igi/SJQTUlA5iTNuxHlb.huge

Volgens mij zijn het die vier grote ronde dingen die draadloos laden fixen. En is het 1 van die oranje dichten rechts van de camera die vervolgens verbonden zijn met de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Arthur-M. schreef op maandag 19 mei 2014 @ 16:21:
[...]

Sorry dat ik niet zo uitgebreid reageer, ik ga proberen nu uitgebreider te reageren.

In de recovery mode kan ik inderdaad komen, de Clockworkmod.

Een factory reset vanuit de twrp kan niet, ik heb Clockworkmod. Vanuit daar heb ik ook geprobeerd een factory reset te doen, maar dat werkte niet. Hij heeft alle data verwijderd, maar verder gebeurt er niks.

Het opnieuw flashen van de rom heb ik al geprobeerd, maar via Clockworkmod kan dat niet, en via mijn PC ook niet. (Windows en Mac werken allebei niet ;( ).

De derde optie die jij noemt heb ik ook geprobeerd, maar zoals jij ook al schreef gaat dat moeilijk zonder connectie.

Dan de vierde optie die jij noemt: Ik zou geen idee hebben hoe dat zou moeten, want ik kan geen dingen flashen als ik geen connectie heb met mijn PC.

Ik ga nu proberen om hem via een toolkit te resetten.
hoe heb je de eerst flash gedaan? via clockwork? of via een CM flash app (zo ja, niet meer doen :) anders had je gewoon een werkende zip of backup gehad die je via clockwork terug had kunnen zetten).

optie 4 werkt inderdaad niet zonder usb connectie.

Heb je overigens al geprobeerd mass storage te activeren via CWM, misschien kan je zo een flashable zip van een rom en of kernel op je toestel krijgen.
Xaero schreef op maandag 19 mei 2014 @ 16:23:

Volgens mij zijn het die vier grote ronde dingen die draadloos laden fixen. En is het 1 van die oranje dichten rechts van de camera die vervolgens verbonden zijn met de telefoon.
die ronde dingen zijn magneten om het toestel (icm de officiele nexus qi lader) op zijn plek te houden.
het laad gedeeltje is een spoel tussen die magneten, achter het zwarte flapje.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Prulleman schreef op maandag 19 mei 2014 @ 16:31:
[...]

hoe heb je de eerst flash gedaan? via clockwork? of via een CM flash app (zo ja, niet meer doen :) anders had je gewoon een werkende zip of backup gehad die je via clockwork terug had kunnen zetten).

optie 4 werkt inderdaad niet zonder usb connectie.

Heb je overigens al geprobeerd mass storage te activeren via CWM, misschien kan je zo een flashable zip van een rom en of kernel op je toestel krijgen.
Helaas inderdaad via een CM auto flash app. Via een toolkit werkt ook niet. Ik moest usb-debugging aanzetten, maar dat kan niet omdat hij in de bootloader zit. (raar trouwens, ik weet heel zeker dat ik het aangezet heb).

Waar kan je mass storage aanzetten in Clockworkmod? Ik heb even gekeken, maar kon het niet vinden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Xaero schreef op maandag 19 mei 2014 @ 16:23:

Oh thanx!
... dus niet aan de accu vast ... misschien dan toch maar opsturen naar Dynafix? (gekocht bij belsimpel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

Dat is een naaistreek. Ik zou zeggen dat als de batterij niet user-servicable is, hij gewoon onder de toestelgarantie moet vallen. Maar waarschijnlijk vinden ze dat niet echt een steekhoudend argument dan. :X

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 17:42
Ik heb weer extreem veel last van accu drains. Google Play Services is de boosdoener. Staat eigenlijk continu aan, en houdt de telefoon ingeschakeld. Iemand oplossingen hiervoor??
Processen die Play Services aan heeft staan zijn: Google Messaging Service, GCM Service, GoogleLocationManager,GoogleLocationService, NLPlocationReceiverService, Dispatching Service.

Versie van Google Play Services is 4.4.52

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
PM_Petrol schreef op maandag 19 mei 2014 @ 19:41:
Ik heb weer extreem veel last van accu drains. Google Play Services is de boosdoener. Staat eigenlijk continu aan, en houdt de telefoon ingeschakeld. Iemand oplossingen hiervoor??
Processen die Play Services aan heeft staan zijn: Google Messaging Service, GCM Service, GoogleLocationManager,GoogleLocationService, NLPlocationReceiverService, Dispatching Service.

Versie van Google Play Services is 4.4.52
Zet je locatie eens uit, of kijk eens of je kan vinden of er een app blijft hangen op een locatie request

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:54
Arthur-M. schreef op zondag 18 mei 2014 @ 14:24:
Het probleem is alleen dat ik die Franco Kernel er niet vanaf kan halen, omdat ik niet in Android File transfer kan komen en mijn files dus niet kan aanpassen. :(

Mijn Nexus 5 kan nu niet communiceren met mijn Mac, dus ik kan nu vrij weinig doen.
Probeer eens via dit topic: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1917237

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximiliaan!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-10 01:37
Sorry verkeerd topic 8)7

[ Voor 95% gewijzigd door maximiliaan! op 19-05-2014 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Bedankt, ik ga het vanmiddag uittesten. Ik zal laten weten of het gelukt is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
En.. het is niet gelukt. Als USB-debugging nou gewoon aanstond was het probleem allang opgelost.. Is er misschien een mogelijkheid om USB-debugging aan te zetten in Clockworkmod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Arthur-M. schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 17:23:
[...]

En.. het is niet gelukt. Als USB-debugging nou gewoon aanstond was het probleem allang opgelost.. Is er misschien een mogelijkheid om USB-debugging aan te zetten in Clockworkmod?
In fastboot mode is USB-debugging helemaal niet nodig, dat heb je alleen nodig indien je in android zit. Als je de drivers installeert, heb je dan wel je mobiel in het bootloader menu staan, want in recovery gaat het niet lukken.

[ Voor 13% gewijzigd door Barfman op 20-05-2014 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Bij de HTC One X kun je een RUU gebruiken om dit soort problemen op te lossen. Weet nog niet of het bij de Nexus 5 net zo kan.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Barfman schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 20:54:
[...]

In fastboot mode is USB-debugging helemaal niet nodig, dat heb je alleen nodig indien je in android zit. Als je de drivers installeert, heb je dan wel je mobiel in het bootloader menu staan, want in recovery gaat het niet lukken.
Telefoon staat in de fastboot, de computer herkent hem ook en de drivers zijn geupdate. Alleen zodra ik commands ga invoeren in CMD staat er altijd dat de PC het niet kan uitvoeren etc. etc.

Ik heb het dus ook met een toolkit geprobeerd, maar daarvoor was dus USB-debugging nodig, vandaar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Arthur-M. schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 22:02:
[...]

Telefoon staat in de fastboot, de computer herkent hem ook en de drivers zijn geupdate. Alleen zodra ik commands ga invoeren in CMD staat er altijd dat de PC het niet kan uitvoeren etc. etc.

Ik heb het dus ook met een toolkit geprobeerd, maar daarvoor was dus USB-debugging nodig, vandaar de vraag.
Welke toolkit, want je kan ook kiezen bij de toolkit softbricket/bootloop mode (WugFresh toolkit), je hoeft dan alleen maar in fastboot te zitten. Je hebt dan niet USB-debugging nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door Barfman op 20-05-2014 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

Je werkt met een Mac toch, Arthur-M.? Al eens geprobeerd de commando's in je Terminal als superuser uit te voeren? Dus gewoon hetzelfde, maar dan met sudo ervoor, en dan je user password invoeren nadat je op enter drukt.

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Barfman schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 22:27:
[...]

Welke toolkit, want je kan ook kiezen bij de toolkit softbricket/bootloop mode (WugFresh toolkit), je hoeft dan alleen maar in fastboot te zitten. Je hebt dan niet USB-debugging nodig.
Hier ben ik nu mee bezig, bedankt voor de tip.
reiker schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 23:31:
Je werkt met een Mac toch, Arthur-M.? Al eens geprobeerd de commando's in je Terminal als superuser uit te voeren? Dus gewoon hetzelfde, maar dan met sudo ervoor, en dan je user password invoeren nadat je op enter drukt.
Bedankt voor de tip. Als de bovenstaande optie niet werkt, dan probeer ik jouw optie.

EDIT: Bedankt allemaal voor jullie adviezen en tips! Ik heb de telefoon net via de Wugfresh toolkit kunnen resetten, en hij is ook al meteen geroot. :)

[ Voor 9% gewijzigd door peakrever op 21-05-2014 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Arthur-M. schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 08:22:
[...]

Hier ben ik nu mee bezig, bedankt voor de tip.

[...]

Bedankt voor de tip. Als de bovenstaande optie niet werkt, dan probeer ik jouw optie.

EDIT: Bedankt allemaal voor jullie adviezen en tips! Ik heb de telefoon net via de Wugfresh toolkit kunnen resetten, en hij is ook al meteen geroot. :)
Op mac altijd "./fastboot flash whatever" gebruiken, die ./ zijn vrij essentieel. Ik heb het niet zo voor die toolkits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikvandinteren
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-11-2020
Prulleman schreef op maandag 19 mei 2014 @ 20:15:
[...]

Zet je locatie eens uit, of kijk eens of je kan vinden of er een app blijft hangen op een locatie request
Misschien gerelateerd aan de update van Play services die de afgelopen tijd is uitgerold (en misschien bijbehorende synchronisatie)? Wellicht trekt het na een paar dagen weer bij.

Ik heb het idee dat er vaker batterij-issues zijn rondom zo'n uitrol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
Zijn er hier ook goede ervaringen met custom roms? Ik heb al aardig wat gesnuffeld door xda maar kan nog geen ROM vinden die meerwaarde bied zonder bugs.

Cyanogenmod komt het dichtste in de buurt maar die heeft nog een aantal bugs en missende features.

Ik zie dat sommigen van jullie stock root draaien en dan exosedframework & custom kernel?

Dingen als adaway, supseru (ota survival) & altijd werkende google now lijken me de leukste tweaks so far.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgan3
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-10 11:59
Ik heb enkele maanden geleden een nexus 5 gekocht.
Deze werkte perfect, tot een maand geleden.
Toen begon hij op willekeurige tijden te rebooten of het scherm bevroor voor enkele minuten.
Ik heb toen een factory reset gedaan en alles was in orde voor ongeveer één week.

Daarjuist bevroor mijn scherm weer, ik probeerde een soft reset, maar opeens gaf deze een vreemd scherm, ik heb er snel enkele foto's van getrokken met mijn gps, toen ik voor een fototoestel ging zoeken, dat betere kwaliteit foto's zou geven, was het scherm verdwenen.
Toen ik de gsm terug opzetten gaf deze de standaard background van kitkat 4.4 en niet mijn eigen background dat ik had ingesteld.

Iemand anders dat deze problemen ooit is tegengekomen?

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/nGGGZ6A

edit: geen idee of de afbeelding werkt dit is de link er naartoe: http://imgur.com/Hdr3AWW

[ Voor 5% gewijzigd door thorgan3 op 21-05-2014 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Geen waterschade toevallig?
Ik zou in dit geval je verkoper inschakelen en een RMA starten.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgan3
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-10 11:59
Nope geen waterschade, ik heb hem altijd goed behoed van water, stof, krasjes.
Ik heb al reeds een mail gestuurd naar de verkoper, maar deze hebben nog niet geantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
AndRo555 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 10:00:
[...]

Op mac altijd "./fastboot flash whatever" gebruiken, die ./ zijn vrij essentieel. Ik heb het niet zo voor die toolkits.
Ik weet dat ik ./ voor de commands moet doen, alleen ook dan werkte het niet. Wat is eigenlijk het nadeel van een toolkit, als ik vragen mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deputy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-01 15:16
deputy schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 10:12:
bij mij doet de gps het in test applicaties goed, maar in google maps krijg ik bijna nooit een echt fix (hou altijd een grote ring om de positie heen). Heel vervelend en heb geen idee hoe ik het oplos.
Een tijdje geleden meldde ik het bovenstaande probleem met mijn GPS. Ik heb de methode met het papiertje geprobeerd en ik kon in test applicaties zien dat het signaal op die manier sterker was. Ik kreeg alleen nog steeds geen fix in Google Maps.

Uiteindelijk wilde ik de telefoon ter reparatie sturen, maar daarvoor wilde ik eerst nog een allerlaatste poging doen met een factory reset. (Tenminste, ik heb de telefoon opnieuw geflasht met de factory rom image van Google, aangezien ik niet vertrouw dat de factory reset ook echt de systeem partitie opschoont)

En de GPS doet het weer zoals toen de telefoon nieuw was!

Ik kan het niet verklaren, want ik had al mijn locatie instellingen nagelopen en meerdere dingen geprobeerd. Ik draaide stock, rooted met xposed. Ik heb geen idee wat het probleem veroorzaakte, maar als anderen ook problemen hebben met de GPS, is het misschien een goeie om ook eens een factory reset (of opnieuw flashen) te proberen.

DeputyNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 17:42
rikvandinteren schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:09:
[...]

Misschien gerelateerd aan de update van Play services die de afgelopen tijd is uitgerold (en misschien bijbehorende synchronisatie)? Wellicht trekt het na een paar dagen weer bij.

Ik heb het idee dat er vaker batterij-issues zijn rondom zo'n uitrol.
Locatie uitgezet.
Play services draint nu niet meer, maar nu is het Android besturingssysteem. Deze houdt de telefoon ingeschakeld. Het wordt steeds mooier. Maar ik denk idd ook dat het iets met de nieuwe update te maken heeft. Dat is wel vaker het geval als er een nieuwe versie van Play services uitkomt.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Calvin
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 09:56
Bij mij was Google Play Services ook de schuldige.
Better Battery Stats gaf nog nadere info: "checkin handoff" gaf een wakelock.

Even zoeken leidde me naar de Google accountinstellingen.
Daar bleek al geruime tijd een synchronisatiefout te zijn op "Sound Search voor Google Play". Who needs that anyway, dus uitgezet.
Sindsdien is hier de wakelock weg.

HTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-10 09:03
thorgan3 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:49:
Ik heb enkele maanden geleden een nexus 5 gekocht.
Deze werkte perfect, tot een maand geleden.
Toen begon hij op willekeurige tijden te rebooten of het scherm bevroor voor enkele minuten.
Ik heb toen een factory reset gedaan en alles was in orde voor ongeveer één week.

Daarjuist bevroor mijn scherm weer, ik probeerde een soft reset, maar opeens gaf deze een vreemd scherm, ik heb er snel enkele foto's van getrokken met mijn gps, toen ik voor een fototoestel ging zoeken, dat betere kwaliteit foto's zou geven, was het scherm verdwenen.
Toen ik de gsm terug opzetten gaf deze de standaard background van kitkat 4.4 en niet mijn eigen background dat ik had ingesteld.

Iemand anders dat deze problemen ooit is tegengekomen?

[afbeelding]

edit: geen idee of de afbeelding werkt dit is de link er naartoe: http://imgur.com/Hdr3AWW

Had dit een tijdje geleden met mijn Nexus 7,Had daar Fullscreen op staan,regelmatig dat mijn eigen background wegviel,en rare schermen opdoken.

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniace
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-06 10:32
Ik heb sinds een dag de Nexus 5 wat me erg opvalt is dat het scherm redelijk washed out is qua kleuren. Een al gehele grijstint valt erover. Weet iemand hoe ik het scherm kan kalibreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-10 15:27
zojuist mijn nexus 5 opgehaald, echter krijg ik het ding niet gesynchro`niseerd met mijn kerio mail server?
iemand die me kan helpen?

- ik heb een .cer file van de server gehaald
- toestel wil .pfx
- pfx geconverteerd maar dat werkt helaas niet..

wat nu?

certificaat installeren is gelukt, echter kan ik nu nogsteeds niet op volgende drukken op het scherm.. alleen synchroniseren zonder SSL lukt..

correctie: T werkt :)
de fout zat hem in het instell;en van de URL naar de server

[ Voor 31% gewijzigd door Reloader op 22-05-2014 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
maniace schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 09:55:
Ik heb sinds een dag de Nexus 5 wat me erg opvalt is dat het scherm redelijk washed out is qua kleuren. Een al gehele grijstint valt erover. Weet iemand hoe ik het scherm kan kalibreren?
als je van een amoled scherm komt, dit is waarschijnljk realistischer, de N5 zou een goed gekallibreerd scherm moeten hebben:
reviews: Google Nexus 5: toptelefoon met scherpe prijs

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekebooij
  • Laatst online: 22:36
Beste tweakers,

Is het onverstandig om nu nog een nexus 5 aan te schaffen? Google heeft namelijk aangegeven dat Nexus telefoons maar 18 maanden worden ondersteund / een software update krijgen.
Leef zelf in de wereld van gmail en google drive maar gebruik ipad en iphones vanwege de lange ondersteuning maar ben wel benieuwd naar de google ervaring die google bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashingst
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-10 18:49
foekebooij schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 21:13:
Beste tweakers,

Is het onverstandig om nu nog een nexus 5 aan te schaffen? Google heeft namelijk aangegeven dat Nexus telefoons maar 18 maanden worden ondersteund / een software update krijgen.
Leef zelf in de wereld van gmail en google drive maar gebruik ipad en iphones vanwege de lange ondersteuning maar ben wel benieuwd naar de google ervaring die google bedoelt.
Ik zit met hetzelfde, ook twijfel ik vanwege de accuduur. Is deze werkelijk slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
flashingst schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 21:35:
[...]

Ik zit met hetzelfde, ook twijfel ik vanwege de accuduur. Is deze werkelijk slecht?
Over de software updates: waarschijnlijk wordt hij nog wel even ondersteund, en daarna kan je natuurlijk ook verder gaan met custom roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-10 16:35
Moet je zelf uitmaken, 18 maanden betekend support tot April 2015 en tegen dan is het 1ste Google Silver device er ( wat de Nexus lijn vervangt ) dus kan je indien gewenst vervangen.

Dus op zich krijg je voor een 320 Euro ( iets meer als je de 32gb versie wilt ) nog een dikke 10 maanden support.

Mijn persoonlijk advies aan Android kopers op dit moment is neem een Nexus 5 voor 320 Euro en neem dan begin 2015 het 1ste Google Silver device met een 64-bit Snapdragon 808/810 SoC want al de andere OEM's gaan je in de tussentijd naaien met nog snel een 805 toestel uit te brengen zoals de M8 Prime en S5 Prime.

Over accuduur, dit ligt ongeveer in lijn met een iPhone 5s, licht gebruik dooruit de dag en je moet wel snor zitten van 7u s'ochtends tot 21u s'avonds, en ik kan me niet inbeelden dat ondertussen niemand eens in de buurt van een wall socket of pc is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coster1
  • Laatst online: 16-07 04:06
misschien een dom vraagje, maar hoe kun je de telefoon volledig backuppen en backup weer terugzetten zonder ook maar iets opnieuw in te hoeven vullen, kwa apps en instellingen? Of kan dit gewoon met Titanium Backup (Pro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
coster1 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 21:38:
misschien een dom vraagje, maar hoe kun je de telefoon volledig backuppen en backup weer terugzetten zonder ook maar iets opnieuw in te hoeven vullen, kwa apps en instellingen? Of kan dit gewoon met Titanium Backup (Pro).
Als je N5 is geroot, dan kan het inderdaad met Titanium Backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-10 16:35
Op de Play Store staat onderaan bij de Nexus 5 het volgende

What's in the box :
Nexus 5 (16 GB, Black)
USB sync/charge cable
AC Adaptor
SIM ejection tool
Safety and warranty information
Quick start guide
Earphones

Zijn ze hier overdreven optimistisch of zitten er tegenwoordig earphones bij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik startte vandaag mijn Nexus 5 op en zag een update voor Play Movies, blijkt dat we nu ook Play Movies hebben in Belgie! Tof!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniace
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-06 10:32
Katmi schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 07:23:

Nou ik heb 2 dagen geleden 32gig versie binnen gekregen zonder earphones :) dus zal wel een actie zijn vanuit Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Ik heb een redelijk groot probleem...

Mijn Nexus 5 laadt niet meer op. Het icoontje geeft aan dat het aan het opladen is, maar het laadt niet echt op.

Iemand een idee wat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:59

XanderDrake

Build the future!

Bv202 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 11:36:
Ik heb een redelijk groot probleem...

Mijn Nexus 5 laadt niet meer op. Het icoontje geeft aan dat het aan het opladen is, maar het laadt niet echt op.

Iemand een idee wat ik kan doen?
Zuur. Rammelt er iets aan de onderkant? Zit de stekker aansluiting onderaan los/scheef?

Anders garantie claimen als het niet je eigen schuld is, of je kan altijd een Qi oplader matje kopen. Ik heb er een van een tientje uit China, werkt zeer goed.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Arthur-M. schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 15:05:
[...]

Ik weet dat ik ./ voor de commands moet doen, alleen ook dan werkte het niet. Wat is eigenlijk het nadeel van een toolkit, als ik vragen mag.
Ik weet graag zelf waar het fout ging als het fout gaat. Maar uiteindelijk voeren die toolkits ook maar bepaalde commando's uit. Vooral opassen dat je een toolkit gebruikt die zeker werkt (liefst de laatste versie), als die ineens een recovery flashed op de bootloaders of iets anders ben je de jaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Zojuist een scheurtje ontdekt bij de sim opening.
Anderen daar ook last van?

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/dnk8bk.jpg

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
  • Laatst online: 14-10-2024
Katmi schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 07:23:

What's in the box :
Nexus 5 (16 GB, Black)
USB sync/charge cable
AC Adaptor
SIM ejection tool
Safety and warranty information
Quick start guide
Earphones

Dat staat daar al een tijdje. Het stond er alleszins al toen mijn broer zijn Nexus 5 kocht, en dat was rond 25 maart ergens. Hij heeft hem wel niet uit de Play store gekocht uiteindelijk dus weet niet of ze er ook echt bijzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-09 23:39
Ik heb laatst wat gelezen over betalingen via de nfc-chip en zie ook steeds meer compatibele pinautomaten verschijnen. In het instellingen menu wordt dit 'Tikken en betalen' genoemd en is het volgens de google pagina geschikt voor Nexustoestellen met android 4.4 of hoger.

Ik vroeg me af of er al mensen mee gewerkt hebben. Hoe werkt het in de praktijk etc. Ik kon er zelf niets van terugvinden in de rabobankieren-app.

Alvast bedankt

Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-10 14:45
Ik zie dat bij mijn nexus 5 geen leestekens-bar meer heb boven mijn toetsenbord. Was toch verdraaid makkelijk om snel vraagtekens, uitroeptekens etc te typen. In instellingen vind ik die optie ook niet terug.

Hoe krijg ik dit weer voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
"suggesties voor volgend woord" uitschakelen bij toetsenbord instellingen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fulgore schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 12:04:
Zojuist een scheurtje ontdekt bij de sim opening.
Anderen daar ook last van?

[afbeelding]
Heb net even voor je gekeken, hier geen scheurtje.. heb er ook nog niets over gelezen..

Ander dingetje,
Ben zelf al enige tijd aan t stoeien met custom roms, ik heb er nu 1 die razend snel is en lekker energiezuinig. Net maar weer eens een Antutu laten lopen.. waar ik bij stock op 26-27000 uitkwam zit ik nu op 32014. Dat is wel een groot verschil... Ik weet niet hoe die benchmark apps precies werken, maar heeft een ROM zo veel invloed op de uitslag?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2014 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
welke kernel heb je draaien, daar zitten vaak de meeste tweaks qua snelheid

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

het schijnt niet lang meer te duren voordat de Android 4.4.3 update er is.
http://www.android.gs/and...nexus-10-rumors-round-up/

iemand al nieuws / een update-melding op dit punt?

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze Rom draaien

http://forum.xda-develope...-22-fast-elegant-t2691200

Elemental X Kernel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matuna
  • Laatst online: 16:46
Foutje

[ Voor 97% gewijzigd door Matuna op 23-05-2014 17:08 ]

Pagina: 1 ... 63 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.