[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.231 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-10 14:45
Prulleman schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 13:06:
"suggesties voor volgend woord" uitschakelen bij toetsenbord instellingen.
HELD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximiliaan!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-10 01:37
Katmi schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 07:23:
Op de Play Store staat onderaan bij de Nexus 5 het volgende

What's in the box :
Nexus 5 (16 GB, Black)
USB sync/charge cable
AC Adaptor
SIM ejection tool
Safety and warranty information
Quick start guide
Earphones

Zijn ze hier overdreven optimistisch of zitten er tegenwoordig earphones bij ?
Vorige week rode Nexus 5 bij Coolblue besteld, daar zaten wel oordopjes van LG bij. Overigens wel bedroevend slecht, maarja :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Katmi schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 21:38:

Mijn persoonlijk advies aan Android kopers op dit moment is neem een Nexus 5 voor 320 Euro en neem dan begin 2015 het 1ste Google Silver device met een 64-bit Snapdragon 808/810 SoC want al de andere OEM's gaan je in de tussentijd naaien met nog snel een 805 toestel uit te brengen zoals de M8 Prime en S5 Prime.
De 805 is een tablet SoC, er zit geen modem in.

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-10 16:35
quartex schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 00:52:
[...]

De 805 is een tablet SoC, er zit geen modem in.
http://www.qualcomm.com/snapdragon/processors/805

Modem : Gobi™ True 4G LTE World Mode, supporting LTE FDD, LTE TDD, WCDMA, CDMA1x, EV-DO, TD-SCDMA and GSM3

Allows LTE Category 6 data rates of up to 300 Mbps download

First to support 40MHz LTE Advanced CA on both LTE TDD and LTE FDD duplexing modes.

De 805 is gewoon voor beide, ook voor mobile devices, niettemin blijft het maar een korte tussenstop tussen de 801 en de 64-bit 808/810 die eind 2014 live gaat dus niet echt een interessante SoC imo.
Eerder een glorified SoC om te showcasen wat de nieuwe Adreno 4xx GPU kan.

[ Voor 5% gewijzigd door Katmi op 24-05-2014 04:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-10 22:51
Goedemorgen,

Ik ben in bijna een half jaar in het bezit van de Nexus 5 en ik ben er zeer tevreden mee. Drie maanden geleden heb ik helaas een barst op het scherm gekregen (laten vallen) en gisterenavond zat er ineens een barst in het scherm (terwijl ik de gsm gewoon in mijn broekzak had zitten). Nu laat het scherm geen beeld meer zien buiten wat kleurenlijnen die bewegen. Het lijkt erop dat mijn scherm kapot is helaas.

Nu heb ik 2 vragen:

1. Ik heb ruim een jaar geleden hetzelfde probleem gehad met de Samsung S4. Ik heb toendertijd de reparatiekosten voor het scherm teruggekregen via de inboedelverzekering (gsm zelf is niet verzekerd). Kan ik dit weer doen (aangezien best korte periode is.

2. Ik wil de batterij eruit halen (wekker ging vanochtend dus een kwartier af terwijl ik hem niet uit kon zetten |:( ) maar is dat nu echt zo'n kut karwei? Je moet eerst het kapje eraf halen want al de grootste moeite kost (met een mes moeten doen, had niks anders in handbereik) en vervolgens moet je 6 schroefjes los gaan draaien (heb dus niet zo'n kleine schroevendraaier in huis) en 2 dingen uitpluggen om de batterij eruit te halen. Hoezo hebben ze dit zo bedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verzenden
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 09:36
Ik heb deze week mijn toestel via KPN ontvangen en er zat ook een setje oordoppen bij. Zit nog in de verpakking. Vermoed dat het een simpel ding is as usual.

[ Voor 0% gewijzigd door verzenden op 24-05-2014 10:28 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-10 19:14

H.Boss

Hugo Boss

Ik ben sinds gister de gelukkige eigenaar van een Nexus5.

Alleen klopt het dat de tril erg zacht is in vergelijking met de Motorola Moto G die ik had?

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:22
EvertonPride schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 09:57:
Ik wil de batterij eruit halen (wekker ging vanochtend dus een kwartier af terwijl ik hem niet uit kon zetten |:( ) maar is dat nu echt zo'n kut karwei? Je moet eerst het kapje eraf halen want al de grootste moeite kost (met een mes moeten doen, had niks anders in handbereik) en vervolgens moet je 6 schroefjes los gaan draaien (heb dus niet zo'n kleine schroevendraaier in huis) en 2 dingen uitpluggen om de batterij eruit te halen. Hoezo hebben ze dit zo bedacht?
De Nexus 5 is een gesloten toestel en zeker niet gemaakt om los te maken. Je garantie vervalt dan ook (je had gewoon garantie gehad op je scherm volgens mij, maar die ben je nu dus kwijt).
Dat het toch wel gaat (in tegenstelling tot een One M8 of een Z2 bijvoorbeeld) betekent niet dat je dan gelijk maar overal bij moet kunnen... Het toestel is als gesloten ontworpen itt S4.

Overigens snap ik niet hoe je 1) de wekker hebt kunnen laten crashen en 2) waarom je niet gewoon 10 seconden de powerbutton hebt vastgehouden, dit simuleert alsof je de batterij er uit haalt (zoals de meeste gesloten toestellen zoiets doen).

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
Dus omdat ik het kapje eraf heb gehaald, vervalt mijn garantie? Ik denk misschien ouderwets maar ik vind dit niet echt logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
EvertonPride schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 11:03:
Dus omdat ik het kapje eraf heb gehaald, vervalt mijn garantie? Ik denk misschien ouderwets maar ik vind dit niet echt logisch.
Ik vind het niet echt logisch waarom je 'm open hebt gemaakt, dit was nergens voor nodig.

Het kapje mag je er niet afhalen, daar is hij niet voor gemaakt. Net als dat je een iPhone niet open mag maken, een HTC One, een Xperia Z2, enzovoort. Het enige verschil is dat het bij een N5 wel mogelijk is. Maar ze hebben het dus niet voor niks zo lastig gemaakt.
Er is in principe ook niks waarom je achter die klep zou moeten kunnen. Simkaart gaat aan de zijkant en batterij doe je dus door je powerbutton ingedrukt te houden.

Ik denk overigens niet dat ze er bij de reparatie heel moeilijk over gaan doen, maar in principe mag het niet.

[ Voor 26% gewijzigd door Richh op 24-05-2014 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
Bedankt voor je feedback. Kan ik het beste nu contact opnemen met LG? of kan ik ook naar een plaatselijke ''Turk''?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
EvertonPride schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 11:11:
Bedankt voor je feedback. Kan ik het beste nu contact opnemen met LG? of kan ik ook naar een plaatselijke ''Turk''?
Contact opnemen met de winkel kan je proberen, ben je 'm wel 2 weken kwijt. Ik weet niet of je dan moet betalen en zo ja, hoe veel...

Mijn Nexus 5 display (dat is glasplaat + scherm, dat is 1 onderdeel) kostte 180 euro voor reparatie bij zo'n klein telefoonwinkeltje in Groningen, was in een middagje klaar. Is bij mij vergoed door de inboedelverzekering, maar daarvoor is het wel handig als je even contact op neemt met je verzekering. Die is de enige die je dat kan vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
Net contact opgenomen met een zaak in Maastricht, kan hem brengen en dan heb ik het binnen 1,5 uur terug. Kosten: 150,-.

Ik heb voor die barst de telefoon ook al eens laten vallen en ik vermoed dat de barst van gisteren ook komt doordat ik ergens tegen heb gestoten.

Ik zal het zometeen naar deze zaak brengen en ik probeer het nog eens bij de inboedelverzekering.

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
H.Boss schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 10:29:
Ik ben sinds gister de gelukkige eigenaar van een Nexus5.

Alleen klopt het dat de tril erg zacht is in vergelijking met de Motorola Moto G die ik had?
Ben zelf nog aan het twijfelen over de Moto G vs de Nexus 5. Wat gaf voor jou de doorslag om toch voor de Nexus te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-10 19:14

H.Boss

Hugo Boss

Teleluvr schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 11:46:
[...]

Ben zelf nog aan het twijfelen over de Moto G vs de Nexus 5. Wat gaf voor jou de doorslag om toch voor de Nexus te gaan?
Scherm, Geheugen, Camera en moet daarnaast zeggen dat de response van de Nexus 5 vele malen hoger is.

Al is de Moto G zeker geen slechte telefoon voor de prijs.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:56
Het ziet er naar uit dat mij microphone de geest heeft gegeven. Ook bij video opname werkt hij niet. Ik heb een fabrieksreset gedaan maar dan ook geen geluid. Ik ga morgen maar terug naar de mediamarkt. Iemand een idee hoe lang zo'n reparatie duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Sh1fty schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 20:47:
[...]

Ikzelf heb dit probleem ook, en als ik een beetje rondspeur op internet hebben veel mensen (iedereen?) dit. Waarschijnlijk een bug die iets te maken heeft met noise cancelation.

Bij mij is het alsof zachte geluiden worden 'weggedrukt' en als het geluid harder wordt, wordt het opeens goed opgepikt.

Dit filmpje laat mijn probleem zien:

http://www.youtube.com/watch?v=xMxgd_xiDWQ
Op dit feit werd ik ook onlangs gewezen toen ik een filmpje in de groeps whatsapp gooide...

Zojuist nog meerdere keren getest. Het geluid is gewoon echt slecht. Heeft iemand hier al wat mee gedaan? Ik lees via google dat veel mensen dit probleem hebben.

Ik vind dit eigenlijk niet kunnen en ben bang dat t geen software probleem is. Eerste meldingen dateren uit november...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 21:41

The Milkman

█████░░░░░ 50%

DaLucovic schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 12:17:
Ik heb laatst wat gelezen over betalingen via de nfc-chip en zie ook steeds meer compatibele pinautomaten verschijnen. In het instellingen menu wordt dit 'Tikken en betalen' genoemd en is het volgens de google pagina geschikt voor Nexustoestellen met android 4.4 of hoger.

Ik vroeg me af of er al mensen mee gewerkt hebben. Hoe werkt het in de praktijk etc. Ik kon er zelf niets van terugvinden in de rabobankieren-app.

Alvast bedankt
Vooralsnog kun je alleen als je bij Vodafone zit, een NFC Compatible SIMcard bestellen. Dan kun je via VF's betaalservice SmartPass via je Nexus betalen :)

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvanlaarhoven
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Freakster86 schreef op zondag 25 mei 2014 @ 19:09:
[...]

Zojuist nog meerdere keren getest. Het geluid is gewoon echt slecht. Heeft iemand hier al wat mee gedaan? Ik lees via google dat veel mensen dit probleem hebben.
De 4.4.3 update zou de noise cancellation bug (eindelijk) moeten fixen. Tot die tijd zou je deze mod kunnen proberen (zelf niet uitgeprobeerd overigens :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
tvanlaarhoven schreef op zondag 25 mei 2014 @ 21:07:
[...]

De 4.4.3 update zou de noise cancellation bug (eindelijk) moeten fixen. Tot die tijd zou je deze mod kunnen proberen (zelf niet uitgeprobeerd overigens :P)
Oké, dan wacht ik die update wel even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:33
tvanlaarhoven schreef op zondag 25 mei 2014 @ 21:07:
[...]

Als je root hebt kan je dit veranderen of in je build.prop file zetten:

persist.audio.fluence.voicecall=false

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 13:28:
Mensen ik was benieuwd of iemand mij kon helpen met een snelheidsprobleempje met mijn Nexus 5.
Sinds ik mijn Nexus heb vond ik de internet snelheid en het afspelen van HD filmpjes aan de trage kant.
Nu heb ik net mijn 2,5 jaar oude Iphone 4 erbij gepakt op mijn Wifi netwerk thuis.
Deze is stukken sneller dan de Nexus in de internet browser en in apps.
Dit kan toch niet de bedoeling zijn.
Iemand die mij hiermee kan helpen of evt tips heeft.
Ik dacht dat mijn probleem van het begin van de maand verdwenen was maar het is toch weer op aan het spelen.
Op de snelle Wifi verbinding op de Universiteit van Tilburg merk ik enorme schommelingen in mijn snelheid.
Ik heb een aantal Ookla tests gedaan met de Nexus 5 en een Galaxy S4 van dezelfde provider op dezelfde tijdstippen.
Nu had de S4 ongeveer steeds dezelfde stabiele snelheid en bij de Nexus was het verschil enorm.
Hier enkele testresultaten van de Nexus:
26/05/2014: 9:46 Download 2.83Mbps Upload 3.10Mbps Ping 9ms
26/05/2014: 9:48 Download 102.69Mbps Upload 86.79Mbps Ping 8ms
Dit is dus een enorm verschil dat ik ook merk op mijn Wifi-netwerk thuis.
Waar zou dit mogelijk aan kunnen liggen?
Ik heb geen proxy's of dergelijke en heb ook een harde reset uitgevoerd en toen bleef hetzelfde probleem bestaan.
Ik heb dus wel altijd een Wifi verbinding alleen verschilt de snelheid enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:23
Mijn N5 heeft het niet zo op de warmte van de afgelopen dagen. Als ik hem even gebruik buiten in de zon, of wat intensievere taken binnen in een warme ruimte uitvoer komt het probleem naar voren. Al het beeld op de onderste helft van het scherm gaat schokken in verticale richting op een hoge frequentie, laten we zeggen 10* per seconde. Dit wordt nog veel erger als ik het scherm aan raak.
Bij wat lagere temperaturen hier geen last van. Ik heb een widget die (volgens mij) de batterij temperatuur aangeeft. Het probleem ontstaat zodra die rond de 39 á 40 graden komt.
Nu wil ik hier eigenlij mee terug naar de winkel, maar daar wordt het vrij lastig om het probleem aan te tonen denk ik. Heeft iemand al eens dit probleem gehoord/gezien?

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-10 15:39

Frituurman

Mjam!

Hmmz.. ik heb hetzelfde probleem als Bv202. Heb de telefoon nu bijna een halve ochtend aan de laptop hangen (bestanden uitwisselen is geen probleem), maar het opladen blijft zitten op 41%. Stekker zit er goed, stevig in (anders zou de USB Mass Storage-functie ook niet goed moeten werken, lijkt me). Inmiddels de telefoon uitgezet, weer aangesloten op de lader. Wacht nu even een half uurtje om te kijken of de accu toch niet besluit vol te lopen :)

EDIT: Eureka, hij laadt inmiddels weer op. Zit al op 65% :)

[ Voor 6% gewijzigd door Frituurman op 26-05-2014 13:48 ]

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Ik heb net bericht gekregen van Coolblue dat ze me een nieuwe lader gaan sturen. Als ik nu in mijn bestellingsoverzicht kijk, staat er dit:
Betaal € 0,01 om je bestelling te ontvangen
Ehh...? :p
Ik zie ook nergens een optie staan om de eurocent te betalen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Bv202 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 15:52:
Ik heb net bericht gekregen van Coolblue dat ze me een nieuwe lader gaan sturen. Als ik nu in mijn bestellingsoverzicht kijk, staat er dit:

[...]

Ehh...? :p
Ik zie ook nergens een optie staan om de eurocent te betalen :s
Goed om te horen! Denk dat het is gedaan om factuur te kunnen aanmaken. Bel ze anders even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-10 16:15
Sinds gisteren stopt mijn Nexus 5 na een paar minuten met muziek (MP3) afspelen. Hj gaat dan op pauze :( en als ik dan weer op play druk, speelt ie weer een minuut en dan gaat ie weer op pauze. :( :(
Dat doet ie in diverse muziekspelers (ik gebruik standaard FolderPlayer), dus daar ligt het niet aan. Ik heb geen nieuwe apps, alleen sinds vorige week gebruik ik tasker, maar als ik die uitzet stopt de speler ook. Dus daar ligt het m.i. ook niet aan, heb ook geen task die iets met muziek doet. Ook zonder headset stopt de speler. Reboot hielp niet.

Na een avondje googlen zou het kunnen liggen aan het feit dat de speler te hard staat (vanwege gevaar op gehoorbeschadiging 8)7 ). Als ik de speler heel zacht zet (minder dan 50%) ,dan speelt deze wel door. Dus het zou daar dus aan kunnen liggen, alleen vreemd dat dit nu pas gebeurd, terwijl ik al maanden muziek luister op circa 70% van het volume, dus niet extreem hard, maar ik wil wel iets kunnen horen ;)
Wat verder vreemd is, is dat dit fenomeen bij niet stock firmware (CM11) is gemeld, en dus niet bij de stock firmware. Dus ik weet niet 100% zeker of het daar aan ligt, maar het lijkt er wel op :X

Mijn vraag is nu, herkennen jullie dit en kan dit op de een of andere manier omzeild worden (toestel is geroot en heeft stock kitkat), want ik wordt hier dus niet vrolijk van. :?

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-10 12:36
Joop_Klepzeiker schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 09:11:Mijn vraag is nu, herkennen jullie dit en kan dit op de een of andere manier omzeild worden (toestel is geroot en heeft stock kitkat), want ik wordt hier dus niet vrolijk van. :?
Het zou kunnen liggen aan je 3.5" ingang op je telefoon of de connector op je oortjes. Als er geen goed contact meer wordt gemaakt, dan denkt je telefoon dat je je koptelefoon uit de telefoon haalt en dan pauzeert automatisch de muziek. Heb hetzelfde ongemak eens ervaren met een iPod, die pauzeerde ook steeds vanwege slecht contact in de 3.5" ingang.

Probeer het eens met een andere koptelefoon of een verbinding naar je versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Laatst online: 14-11-2021
contrast schreef op maandag 26 mei 2014 @ 18:35:
[...]

Goed om te horen! Denk dat het is gedaan om factuur te kunnen aanmaken. Bel ze anders even.
Yup, dat was het inderdaad. De nieuwe lader zou vandaag geleverd moeten worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Laatst online: 06-10 16:15
Barns schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 09:21:
[...]

Probeer het eens met een andere koptelefoon of een verbinding naar je versterker.
ook dat heb ik gisteren al getest, heb 2 verschillende headphones gebruikt, maakt niet uit. Ook zonder headphones, gewoon liggend op tafel stopt de muziek na een paar minuten........

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-10 10:10
Joop_Klepzeiker schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:58:
[...]

ook dat heb ik gisteren al getest, heb 2 verschillende headphones gebruikt, maakt niet uit. Ook zonder headphones, gewoon liggend op tafel stopt de muziek na een paar minuten........
Wat gebeurt er als je je telefoon in de tussentijd blijft gebruiken? Het zou kunnen dat de wakelock die door je muziekapp moet worden getriggerd niet actief wordt en dat je telefoon dus in deep sleep raakt tijdens het afspelen. Zet je scherm timeout eens op op 5 minuten en check of hij dan wel blijft spelen? (dus met scherm aan?)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Ik heb het toestel nu een behoorlijke tijd, maar de laatste weken begin ik opeens krassen op mn scherm te krijgen. En voor mijn gevoel zonder enige reden. Meer mensen die ervaring?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:46
Quacka schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 11:39:
Ik heb het toestel nu een behoorlijke tijd, maar de laatste weken begin ik opeens krassen op mn scherm te krijgen. En voor mijn gevoel zonder enige reden. Meer mensen die ervaring?
Toevallig naar het strand geweest? Glas is namelijk niet bestand tegen zand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
>4 maanden in gebruik zonder screenprotector en nog geen enkele kras. (maar ik ga er redelijk zuinig mee om, geen sleutels in dezelfde zak of buiten op een vieze tafel leggen met scherm naar beneden en dat soort 'slimmigheden')
Enige vage is dat ik +/- 1 ghosttouch p.m. heb.

[ Voor 40% gewijzigd door eL_Jay op 27-05-2014 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-RS
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-10 22:39
Quacka schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 11:39:
Yes, hier ook kleine krasjes. Als het scherm gewoon brand zie ik ze niet, maar in als het scherm uit staat en hij ligt in een bepaalde hoek onder het licht zie ik ze vrij duidelijk. Ik ga ontzettend netjes met mijn telefoon om. Draag hem altijd in een lege broekzak strikt gescheiden van de sleutels of andere ongein en er heeft ook zeker geen zand in gezeten. Zelfs mijn vader heeft het en dat is geen intensieve gebruiker.

Op mijn voorgaande telefoons had ik nooit krasjes, zelfs niet op mijn S2 die meerdere malen tijdens het wielrennen met het scherm over het asfalt en klinkers is gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Deaken
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 17:14

The Deaken

Nexus

The Milkman schreef op zondag 25 mei 2014 @ 20:50:
[...]

Vooralsnog kun je alleen als je bij Vodafone zit, een NFC Compatible SIMcard bestellen. Dan kun je via VF's betaalservice SmartPass via je Nexus betalen :)
Dit kan dus nog niet, de N5 wordt niet ondersteund, je moet een aparte sticker op je telefoon plakken :? en als je NFC aan hebt staan gaat je N5 helemaal over de zeik :+

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 08:53
Wanneer kunnen we android update 4.4.3 verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
The Deaken schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 14:39:
[...]

Dit kan dus nog niet, de N5 wordt niet ondersteund, je moet een aparte sticker op je telefoon plakken :? en als je NFC aan hebt staan gaat je N5 helemaal over de zeik :+
Als je de website mag geloven kan je met een NFC telefoon een NFC compatibele SIM aanschaffen, maar ik heb de boot tot zover ook nog afgehouden. Ten eerste heb ik niet de behoefte om mijn bankzaken via Vodafone te gaan regelen, ten tweede verwacht ik toch een binnenkort een oplossing van de Rabo oid (althans, die geven aan dat ze myorder gaan uitbreiden met nfc in het 2e/3e kwartaal). Bizar dat het nog steeds niet kan, maar ik wacht wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkermoon
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Maardiweb schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 17:46:
[...]

Als je de website mag geloven kan je met een NFC telefoon een NFC compatibele SIM aanschaffen, maar ik heb de boot tot zover ook nog afgehouden. Ten eerste heb ik niet de behoefte om mijn bankzaken via Vodafone te gaan regelen, ten tweede verwacht ik toch een binnenkort een oplossing van de Rabo oid (althans, die geven aan dat ze myorder gaan uitbreiden met nfc in het 2e/3e kwartaal). Bizar dat het nog steeds niet kan, maar ik wacht wel :+
Een betaling doen zonder zo'n speciale NFC-sticker, maar met dus de telefoon zelf, werkt niet bij een Nexus 5. Dit werkt alleen bij toestellen die Vodafone branded zijn en die dus speciale Vodafone software aan boord hebben(dus bij een aantal Samsung Galaxy's, een aantal HTC's en mogelijk ook een Sony o.i.d.). Vervolgens heb je ook nog een NFC-simkaart nodig om de betaling daadwerkelijk geautoriseerd te krijgen.
Conclusie: Dit werkt momenteel niet bij de Nexus 5, er zijn geen signalen dat Vodafone dit uitbreidt naar non-branded toestellen als dat überhaupt al technisch mogelijk/wenselijk zou zijn.

Overigens verloopt de betaling van een NFC-betaling niet via Vodafone maar via VISA. Vodafone zorgt enkel voor de mogelijkheid en in enige mate voor de middelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-10 16:49
wvkreg schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 15:46:
Wanneer kunnen we android update 4.4.3 verwachten?
Ik gok eind deze, begin volgende maand, het is maar een kleine update met vooral bugfixes dus ik denk niet dat het nog lang gaat duren voordat deze uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zxcvb
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-10 20:15
Weet iemand waar je in Nederland het goedkoopste een nieuwe display module voor de Nexus 5 kan kopen? Met nieuw frame?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zxcvb schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 11:08:
Weet iemand waar je in Nederland het goedkoopste een nieuwe display module voor de Nexus 5 kan kopen? Met nieuw frame?
MyTrednyPhone.nl heeft hem voor 139,-

Kun je geen aanspraak maken op inboedelverzekering? Laten maken bij Touchfix.nl, heb je hem binnen 2 dagen terug, netjes gerepareerd met originele onderdelen. Wel duur (€ 260,-), maar als je kunt declareren geen cent dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-10 08:35
S-RS schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 14:24:
[...]

Yes, hier ook kleine krasjes. Als het scherm gewoon brand zie ik ze niet, maar in als het scherm uit staat en hij ligt in een bepaalde hoek onder het licht zie ik ze vrij duidelijk. Ik ga ontzettend netjes met mijn telefoon om. Draag hem altijd in een lege broekzak strikt gescheiden van de sleutels of andere ongein en er heeft ook zeker geen zand in gezeten. Zelfs mijn vader heeft het en dat is geen intensieve gebruiker.

Op mijn voorgaande telefoons had ik nooit krasjes, zelfs niet op mijn S2 die meerdere malen tijdens het wielrennen met het scherm over het asfalt en klinkers is gevallen.
Heb ik ook last van, altijd in een broekzak met een flip-case erom en geen andere ongein in die broekzak. Toch als ik mijn scherm vanuit een bepaald punt bekijk zie ik 2 hele kleine krasjes linksboven op mijn scherm. En dan praat ik over krasjes zo groot als stofjes.

iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-10 14:32
Mijn idee is dan ook dat een case soms slechter is dan met. Als er een zandkorreltje in jouw case zit dan heb je veel meer kans dat je scherm beschadigd dan wanneer je hem gewoon los in ne zak doet incl een zandkorrel. Ik heb iig nog geen krasjes kunnen ontdekken. (Alleen die lelijke rand gevuld met stof)

Ik was benieuwd of anderen ook dit probleem hebben: mijn Nexus is de laatste heel snel leeg en blijft warm. Batterijvreters: scherm en google play services en google+. Hebben anderen hier de laatste dagen ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-10 08:35
Eypo schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 18:31:
Mijn idee is dan ook dat een case soms slechter is dan met. Als er een zandkorreltje in jouw case zit dan heb je veel meer kans dat je scherm beschadigd dan wanneer je hem gewoon los in ne zak doet incl een zandkorrel. Ik heb iig nog geen krasjes kunnen ontdekken. (Alleen die lelijke rand gevuld met stof)

Ik was benieuwd of anderen ook dit probleem hebben: mijn Nexus is de laatste heel snel leeg en blijft warm. Batterijvreters: scherm en google play services en google+. Hebben anderen hier de laatste dagen ook last van?
Scherm en batterij worden bij mij alleen flink warm als ik games speel met hoge helderheid. Batterij gaat bij mij gemiddeld een klein dagje mee met 4 uur screen time. Alleen 2x last gehad van de bug dat de camera actief bleef op achtergrond en je accu leeg zoog. Verder geen drains gehad.

iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Laatst online: 29-09 19:19
Zeer content over dit toestel, 5uur display time op franco kernel. Ondemand governor.

Maar mijn vraag is, kan ik met een naaldje in de speaker holes prikken voor stof te verwijderen?
Of zit er een gaasje achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allemaal,

Ik ben sinds bijna een week de eigenaar van een practige nieuwe Nexus 5. Vind het een fantastische telefoon qua snelheid etc, alleen merk ik dat mijn batterij erg snel leeg gaat; een beetje té snel voor mijn gevoel.

Wanneer ik naar het gebruik kijk valt er ook iets raars op. Voor de 2de dag op rij lijkt de "phone" applicatie namelijk de grote boosdoener. Dit terwijl ik over deze gehele tijd letterlijk 2 minuten heb gebeld! Ik de app ook niet openstaan in de achtergrond voor zover ik weet, dus ik begrijp er niets van.

Zo zit ik vandaag bijv. al 11h op de batterij, heb ik 65% over, 45 min screentime (=9%) en 51% (!!) die telefoon app terwijl ik dus helemaal niet heb gebeld. Hij heeft bij die app een CPU total van 1h 15m aan. Gister zelfde soort verhaal.

Nu heb ik de telefoon van de tweedehands pagina van Coolblue op marktplaats gekocht (hij is dus terug gebracht door iemand vanwege een klacht). Echter, er stond duidelijk aangegeven dat hij zgan was en dat de desbetreffende klacht (weet niet wat) makkelijk verholpen was met een software update. Gezien dit bizarre batterij gebruik begin ik nu echter toch te twijfelen of ik hem niet even terug moet sturen o.i.d.

Heeft er iemand ook een dergelijk probleem of wellicht een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 10:46
Al een reboot gedaan?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik zou een factory reset proberen.

Ik ben sinds kort ook eigenaar van een Nexus 5, kom van een Xiaomi Mi3 af en de batterijduur was even wennen ja. Waar de Mi3 met gemak 6 uur schermtijd haalt kom ik met de Nexus 5 uit op ongeveer 3,5 a 4 uur, wat ik niet eens zo slecht vind gezien de mindere capaciteit van de batterij. Verder zeer tevreden over de Nexus 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 10:46
Mijn camera werd net ineens bijgewerkt, zonder dat ik er toestemming voor had gegeven, immers staat apps automatisch bijwerken uit.

Maar nu is ook duidelijk waarom, Google heeft de 16:9 formaat gepushed, je kan die nu op 6MP schieten, front camera kan ook maar deze is dan slechts 0,9MP groot.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HVgaM5V.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wjJVDjk.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Quad op 30-05-2014 19:04 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:23
De laatste tijd was mijn nexus niet voorruit te branden soms.
Als ik hem een tijdje niet gebruikt had en ik weer wat wilde doen dan was hij zo giga traag gewoon onwerkbaar.
Nu had ik aardig wat apps en tweaks toegepast (xposed diversen modules franco kernel etc) .
Vanmorgen maar eens compleet gewist (na de nodige backups gemaakt te hebben).

Stock rom erop geroot twrp recovery en xposed er weer op met wat tweaks.
En uiteraard ad-block want wat zitten er een irritante reclamebanners zeg tegenwoordig.
Vooral de mobiele site van de telegraaf. Van die nep watsapp sites die zeggen dat je moet updaten lijkt wel gewoon malware :(

Hij is weer heerlijk snel in ieder geval alleen merk ik na het opstarten dat hij soms een minuut lang onwerkbaar traag is.
Maar gelukkig niet zoals eerst na het ontwaken.

(edit) te vroeg gejuicht hij doet het soms ook als ik hem even niet gebruikt heb.
gewoon scrollen is niet te doen reageert soms gewoon seconden later.
Erg irritant meer mensen last van ? en een eventuele oplossing??

Alleen weet iemand hoe ik mijn foto's weer terug kan zetten zodat deze ook op volgorde komen?
(laatst gemaakte eerst).
Nu staat alles door de war :/

[ Voor 10% gewijzigd door ComTech op 01-06-2014 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:56
Wat voor app gebruik je? Als je quickpic gebruikt kan je sorteren op datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
Wat voor app gebruik je? Als je quickpic gebruikt kan je sorteren op datum
Gebruik gewoon de gallerij app vind ik de meest fijne.
Quickpic heb ik wel eens geprobeerd maar vind ik niet zo fijn.
Zal hem weer eens proberen kijken of ik eraan kan wennen.

Hmm het probleem wordt steeds groter.
Regelmatig als ik de telefoon pak nadat hij even weggelegd is is hij eerst even gigantisch traag.
Echt onwerkbaar duurt soms een aantal seconden wil er een reactie komen.
Logcat geeft deze error's.

Afbeeldingslocatie: http://94.210.61.133/forumafbeeldingen/Screenshot_2014-06-01-15-27-39.png

Een of andere sensor geeft 340C beetje teveel van het goede.
Hardwareprobleem??
Wat te doen ? Opsturen en hem dan terugkrijgen met de reactie softwareupdate uitgevoerd?
Dat kan ik zelf ook wel >:)

[ Voor 49% gewijzigd door ComTech op 01-06-2014 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 15:24
Mijn abonnement verloopt en ik gebruik nu een iPhone 4.

Gezien de prijs en de features van de Nexus 5 wordt dit mijn volgende telefoonf waarschijnlijk.

Echter komt de LG G3 uit, en je hebt ook nog de LG G2. Is de meerpijs voor de G3 het waard? En wat is het wezenlijke verschil tussen de G2 en de Nexus 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:11

reiker

dan jij!

SX-Superfly schreef op zondag 01 juni 2014 @ 17:41:
Mijn abonnement verloopt en ik gebruik nu een iPhone 4.

Gezien de prijs en de features van de Nexus 5 wordt dit mijn volgende telefoonf waarschijnlijk.

Echter komt de LG G3 uit, en je hebt ook nog de LG G2. Is de meerpijs voor de G3 het waard? En wat is het wezenlijke verschil tussen de G2 en de Nexus 5?
Die eerste vraag is natuurlijk ontzettend persoonlijk, die afweging moet je zelf maken...
Het antwoord op je tweede vraag, kon je die echt niet vinden? :) Dit is uit-en-te-na besproken in onder andere dit topic, en ook vele andere smartphone websites. Maar om je toch op weg te helpen: ze zijn behoorlijk vergelijkbaar, met als echte wezenlijke verschillen (onder andere) de accugrootte, plaatsing van knoppen en software.

edit:
Terugkomend op de G3 (die overigens ook een eigen topic heeft ;)); als je een poosje wacht zal het prijsverschil allicht een stuk kleiner zijn, en/of de G2 is dan al niet meer leverbaar. Problem solved?

[ Voor 11% gewijzigd door reiker op 01-06-2014 17:50 . Reden: toevoeging G3 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
reiker schreef op zondag 01 juni 2014 @ 17:48:
[...]

Die eerste vraag is natuurlijk ontzettend persoonlijk, die afweging moet je zelf maken...
Het antwoord op je tweede vraag, kon je die echt niet vinden? :) Dit is uit-en-te-na besproken in onder andere dit topic, en ook vele andere smartphone websites. Maar om je toch op weg te helpen: ze zijn behoorlijk vergelijkbaar, met als echte wezenlijke verschillen (onder andere) de accugrootte, plaatsing van knoppen en software.

edit:
Terugkomend op de G3 (die overigens ook een eigen topic heeft ;)); als je een poosje wacht zal het prijsverschil allicht een stuk kleiner zijn, en/of de G2 is dan al niet meer leverbaar. Problem solved?
Ik ben inderdaad even wat verder gaan zoeken: de G2 heeft een LG skin en de Nexus 5 heeft een 'kale' android. Camera en accu van de G2 zijn beter. De G2 is iets duurder...

De G3 valt af gezien de prijs, en ik moet binnen nu en een aantal weken een nieuwe telefoon hebben. Gaat dus de Nexus 5 of de G2 worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCSO
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:26
SX-Superfly schreef op zondag 01 juni 2014 @ 18:08:
[...]

Ik ben inderdaad even wat verder gaan zoeken: de G2 heeft een LG skin en de Nexus 5 heeft een 'kale' android. Camera en accu van de G2 zijn beter. De G2 is iets duurder...

De G3 valt af gezien de prijs, en ik moet binnen nu en een aantal weken een nieuwe telefoon hebben. Gaat dus de Nexus 5 of de G2 worden.
Dat zijn inderdaad de grootste verschillen. De Nexus heeft altijd als snelst de laatste versie van Android en geheel kaal waardoor de telefoon erg vloeiend aan vloeit. Uiteraard kun je ook de G2 nemen en die rooten en vervolgens daar een kale ROM op zetten als je niet van bloatware houdt. De G2 heeft ook nog een iets groter scherm. Ik vind 5 " al groot dus wil je de telefoon vergelijken kun je het beste even een willekeurige telefoon winkel / mediamarkt in lopen om te testen :).

[ Voor 11% gewijzigd door PCSO op 01-06-2014 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

Ik denk dat je met beide een prima keuze maakt. Als je voor de G2 gaat en toch eens zat wordt van de LG skin kun je altijd nog een rom als Cyanogenmod installeren. Weer een heel andere ervaring!
Wel geldt voor beide smartphones natuurlijk dat het al iets verouderde technologie is, ze zijn al dik een half jaar op de markt. Mijn Nexus doet het er niet minder om, maar als je dat wel belangrijk vindt is het iets om rekening mee te houden. Hoewel, als je nu een iPhone 4 hebt valt dat misschien wel mee. Ik vond de overstap van de 4S al een bizar verschil, met name de grootte van het scherm.
In elk geval: succes met je keuze en veel plezier! Laat nog eens horen wat je ervaringen zijn :)

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
Ik zal morgen even naar de MM gaan om ze te testen. Ik heb een Samsung Galaxy S3 gehad en daar ergerde ik me aan door de interface en de skin. Die heb ik verkocht en vervolgens mijn 'oude' iPhone 4 weer in gebruik genomen. Echter is die nu aan vervanging toe omdat de batterij leeg vliegt en hij wordt steeds trager.

Wat me aanspreekt aan de Nexus 5 is dat er een kale android op staat zonder irritante skin/bloatware. De G2 heeft echter een betere camera en de accu gaat langer mee, én het scherm is iets groter.

De technologie is inderdaad enigszins verouderd in vergelijking met de iPhone 5S, Samsung Galaxy S5, Sony Z2 of een HTC one M8... maar goed ,daar betaal je ook aanzienlijk meer voor, en dáár heb ik dus géén zin in ;-)

Is het veel werk om een G2 te rooten naar een 'simpele kale' skin? Ik heb daar geen kaas van gegeten, heb m'n iphone ook nooit gejailbraked oid. Foto's maken doe ik niet heel veel, maar de camera moet wel beter zijn dan die van de iphone 4, dan zijn de G2 en de Nexus 5 sowieso een verbetering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Laatst online: 22-04-2019
SX-Superfly schreef op zondag 01 juni 2014 @ 18:35:
Ik zal morgen even naar de MM gaan om ze te testen. Ik heb een Samsung Galaxy S3 gehad en daar ergerde ik me aan door de interface en de skin. Die heb ik verkocht en vervolgens mijn 'oude' iPhone 4 weer in gebruik genomen. Echter is die nu aan vervanging toe omdat de batterij leeg vliegt en hij wordt steeds trager.

Wat me aanspreekt aan de Nexus 5 is dat er een kale android op staat zonder irritante skin/bloatware. De G2 heeft echter een betere camera en de accu gaat langer mee, én het scherm is iets groter.

De technologie is inderdaad enigszins verouderd in vergelijking met de iPhone 5S, Samsung Galaxy S5, Sony Z2 of een HTC one M8... maar goed ,daar betaal je ook aanzienlijk meer voor, en dáár heb ik dus géén zin in ;-)

Is het veel werk om een G2 te rooten naar een 'simpele kale' skin? Ik heb daar geen kaas van gegeten, heb m'n iphone ook nooit gejailbraked oid. Foto's maken doe ik niet heel veel, maar de camera moet wel beter zijn dan die van de iphone 4, dan zijn de G2 en de Nexus 5 sowieso een verbetering?
De camerakwaliteit vind ik te vergelijken met de iPhone 4S die ik ook heb gehad, overdag best redelijke foto's. In de avond echt zwak tot matig.

Kies je voor stock Android en de nieuwste Android updates, met een heerlijke smooth experience en best redelijke camera, ga dan voor de Nexus 5. Vind je batterij en camera heel belangrijk, ga dan voor de G2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
SX-Superfly schreef op zondag 01 juni 2014 @ 18:35:

Ik heb op het moment geen G2, maar ik heb wel vaker andere telefoons geroot en het is een kleine moeite, maar het is belangrijk te onthouden dat indien je een telefoon root en er dus AOSP op zet dat misschien je camera kwaliteit slechter wordt: het ligt aan LG hoe dat presteert, want zij zijn verantwoordelijk voor het open sourcen van hun drivers. Maar ik denk dat dit niet zo een probleem is voor een broer van de Nexus 5. De G2 is tegenwoordig ook goedkoper te krijgen dan de Nexus 5. Als je meer informatie wilt over de gesteldheid van de AOSP roms op de G2, lees dan even een paar threads hier: http://forum.xda-developers.com/lg-g2/orig-development

>Vergeet ook niet dat de behuizing van beide toestellen ook significant anders aanvoelen: dit kan je even checken in de lokale MM (ik vind zelf dat de Nexus 5 beter aanvoelt), maar dan is er nog de vraag of je een case om je toestel gaat gebruiken en dan is dit ook niet zo een probleem meer. Leuk detail, de Nexus 5 heeft ook geen logo aan de voorkant, dit maakt hem ook weer aantrekkelijker.

LG G2: camera(object beter gevonden, wordt als een betere camera dan de S4 gezien, terwijl de Nexus 5 slechter is), batterij(3000 vs 2300), scherm (betere kwaliteit en groter), 3.5mm aan de onderkant, wel meegeleverde oordoppen, volume, aan- en uitknop op de achterkant
Nexus 5: software(ondersteuning), behuizing (hoe het aanvoelt en geen logo aan de voorkant), 3.5mm aan de bovenkant, volume(linkerzijkant), aan- en uitknop (rechterzijkant)

Hetzelfde: evenveel RAM, zelfde processor (soc, clock etc.)
Niet (bij mij) bekend: speakers

Hier staat een vergelijking tussen deze twee apparaten: http://forum.xda-develope...lg-g2-comparison-t2512881 , hou er wel rekening mee dat sommige Nexus 5 bezitters een complex hebben, dus neem hun reactie met een korreltje zout.

[ Voor 25% gewijzigd door moh.moh op 01-06-2014 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
moh.moh schreef op zondag 01 juni 2014 @ 18:41:
[...]

Ik heb op het moment geen G2, maar ik heb wel vaker andere telefoons geroot en het is een kleine moeite, maar het is belangrijk te onthouden dat indien je een telefoon root en er dus AOSP op zet dat misschien je camera kwaliteit slechter wordt: het ligt aan LG hoe dat presteert, want zij zijn verantwoordelijk voor het open sourcen van hun drivers. Maar ik denk dat dit niet zo een probleem is voor een broer van de Nexus 5. De G2 is tegenwoordig ook goedkoper te krijgen dan de Nexus 5. Als je meer informatie wilt over de gesteldheid van de AOSP roms op de G2, lees dan even een paar threads hier: http://forum.xda-developers.com/lg-g2/orig-development

>Vergeet ook niet dat de behuizing van beide toestellen ook significant anders aanvoelen: dit kan je even checken in de lokale MM (ik vind zelf dat de Nexus 5 beter aanvoelt), maar dan is er nog de vraag of je een case om je toestel gaat gebruiken en dan is dit ook niet zo een probleem meer. Leuk detail, de Nexus 5 heeft ook geen logo aan de voorkant, dit maakt hem ook weer aantrekkelijker.

LG G2: camera(object beter gevonden, wordt als een betere camera dan de S4 gezien, terwijl de Nexus 5 slechter is), batterij(3000 vs 2300), scherm (betere kwaliteit en groter), 3.5mm aan de onderkant, wel meegeleverde oordoppen, volume, aan- en uitknop op de achterkant
Nexus 5: software(ondersteuning), behuizing (hoe het aanvoelt en geen logo aan de voorkant), 3.5mm aan de bovenkant, volume(linkerzijkant), aan- en uitknop (rechterzijkant)

Hetzelfde: evenveel RAM, zelfde processor (soc, clock etc.)
Niet (bij mij) bekend: speakers

Hier staat een vergelijking tussen deze twee apparaten: http://forum.xda-develope...lg-g2-comparison-t2512881 , hou er wel rekening mee dat sommige Nexus 5 bezitters een complex hebben, dus neem hun reactie met een korreltje zout.
Scherm van de Nexus 5 is absoluut net zo goed als de LG G2, dus dat klopt niet wat je daar neerzet ( heb LG G2 gehad, nu Nexus 5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Hier leuk artikel over de nieuwe camera app voor de nexus: http://drippler.com/updat...a-app-will-blow-your-mind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moh.moh
  • Niet online
alwaysleft schreef op zondag 01 juni 2014 @ 19:22:
[...]
Scherm van de Nexus 5 is absoluut net zo goed als de LG G2, dus dat klopt niet wat je daar neerzet ( heb LG G2 gehad, nu Nexus 5).
Ok, ik heb alleen hetgeen doorgegeven wat ik van de reviews heb meegekregen. Ik heb zelf wel een nexus 5 en ik moet eerlijk zeggen dat als ik naar het scherm van de G2 in de MM oid kijk, dat ik vind dat de kleuren van de G2 wat gesatureerder zijn t.o.v. de kleuren op scherm van een Nexus 5, maar ik kom ook van een Galaxy Note af, dus ik ben enigszins bevoordeeld naar (over-)gesatureerde kleuren.

There are some subtle differences it’s worth noting, however. The Nexus 5’s screen is a little cooler than the G2’s, and some might even call it “washed out” at times. The G2 sports one of the richest, brightest and most vivid screens around at the moment, and offers great viewing angles too (better than the Nexus 5’s), so we’re going to give this round to LG’s phone rather than Google’s. But really, both have excellent displays. (http://www.stuff.tv/android/lg-g2-vs-google-nexus-5/feature)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
moh.moh schreef op zondag 01 juni 2014 @ 19:31:
[...]

Ok, ik heb alleen hetgeen doorgegeven wat ik van de reviews heb meegekregen. Ik heb zelf wel een nexus 5 en ik moet eerlijk zeggen dat als ik naar het scherm van de G2 in de MM oid kijk, dat ik vind dat de kleuren van de G2 wat gesatureerder zijn t.o.v. de kleuren op scherm van een Nexus 5, maar ik kom ook van een Galaxy Note af, dus ik ben enigszins bevoordeeld naar (over-)gesatureerde kleuren.

There are some subtle differences it’s worth noting, however. The Nexus 5’s screen is a little cooler than the G2’s, and some might even call it “washed out” at times. The G2 sports one of the richest, brightest and most vivid screens around at the moment, and offers great viewing angles too (better than the Nexus 5’s), so we’re going to give this round to LG’s phone rather than Google’s. But really, both have excellent displays. (http://www.stuff.tv/android/lg-g2-vs-google-nexus-5/feature)
Pak alsjeblieft niet Stuff tv erbij, maar Anandtech. http://www.anandtech.com/show/7517/google-nexus-5-review/5 ( beste review site die er is, en het ook onderbouwen) Die hebben er verstand van, ik quote:

The end result is easy to sum up, however – Nexus 5 has the best calibrated display I’ve seen so far in any Android handset. It’s also leaps and bounds more accurate and controlled than its predecessor display in the Nexus 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moh.moh
  • Niet online
alwaysleft schreef op zondag 01 juni 2014 @ 19:37:
[...]

Pak alsjeblieft niet Stuff tv erbij, maar Anandtech. http://www.anandtech.com/show/7517/google-nexus-5-review/5 ( beste review site die er is, en het ook onderbouwen) Die hebben er verstand van, ik quote:

The end result is easy to sum up, however – Nexus 5 has the best calibrated display I’ve seen so far in any Android handset. It’s also leaps and bounds more accurate and controlled than its predecessor display in the Nexus 4.
Je hebt gelijk: het scherm van de Nexus 5 is objectief gezien beter, maar ik zei dat het scherm van de G2 beter was om de volgende reden:
It’s interesting to hear some Nexus 5 users complain that the display seems undersaturated, since that kind of end user feedback reflects subjective comparison. It also suggests to me that a large percentage of the population doesn’t know what some colors or system elements actually should be. Even for me, looking at the green elements inside the Google Play store on the Note 3 in movie mode or Nexus 5 initially seemed slightly more muted than normal. The reality is that this is what they actually should look like. We’ve just become accustomed to their oversaturated appearance on virtually every other device.

Maar inderdaad, het scherm van de Nexus 5 is objectief gemeten, dus beter. Of het voor je gevoel ook beter is, hangt van de persoon af: aagezien ik van AMOLED af kom, geeft ik persoonlijk de voorkeur aan gesatureerdere kleuren, zoals in de G2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
bedankt mensen, ik ga beide telefoons morgen aanvoelen en zal de reviews hierboven doornemen.

Edit: bij de g2 krijg je nu 50 euro cashback en er staat bij dat de g2 nu op Kitkat draait... Zie www.g2promo.nl Ik dacht dat de nexus 5 op Kitkat draait en de g2 op iets anders? Of heb je bij de g2 dan nog steeds een skin die je bij de nexus 5 niet hebt?

[ Voor 61% gewijzigd door SX-Superfly op 02-06-2014 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Deaken

The Deaken

Nexus

Iemand NL alert nog binnen gekregen? Die van mij heeft zich erg stil gehouden....

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-10 17:03
Hier ook niks binnen.. Om mij heen iedereen met een nieuw toestel wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-10 22:49
Ik heb hem 'm wel binnen gekregen, niets voor hoeven in te stellen blijkbaar. Provider is Simyo (KPN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Deaken

The Deaken

Nexus

Hier Vodafone, mijn instellingen stonden inderdaad al wel goed, alleen niets binnen gekregen.

[ Voor 75% gewijzigd door The Deaken op 02-06-2014 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvanlaarhoven
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
The Deaken schreef op maandag 02 juni 2014 @ 12:04:
Iemand NL alert nog binnen gekregen? Die van mij heeft zich erg stil gehouden....
Hier wel prima doorgekomen via Telfort (KPN).
The Deaken schreef op maandag 02 juni 2014 @ 12:15:
Hier Vodafone, mijn instellingen stonden inderdaad al wel goed, alleen niets binnen gekregen.
Staan je emergency alert settings goed ingesteld? nvm :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2037731/Cell%20Broadcast%20settings.png

[ Voor 22% gewijzigd door tvanlaarhoven op 02-06-2014 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier niet binnen, maar dat is redelijk bewust ;)

De instellingen die je aan moet zetten voor een Amber Alert kosten namelijk redelijk wat van je accuduur.

Ik denk dat ik de EXTREME THREATS wel op een andere manier tot me krijg mocht het ooit zover komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Deaken

The Deaken

Nexus

tvanlaarhoven schreef op maandag 02 juni 2014 @ 12:24:
[...]

Hier wel prima doorgekomen via Telfort (KPN).

[...]

Staan je emergency alert settings goed ingesteld? nvm :)

[afbeelding]
Jah, heb de stappen op nlalert.nl gevolgd en heb alles aangevinkt zoals bij jou. Wel grappig dat in het Nederlands er staat "Meldingen uitschakelen" (Broadcasts met noodwaarschuwingen weergeven) terwijl in jouw screenshot staat "turn ON notifications". Lijkt mij een vertaalfoutje?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Ik heb ook niets binnen gekregen. Ook met vodafone.
Ff een polletje omdat ik wel benieuwd ben:

Poll: Heb jij een NL alert binnen gekregen?
Ja, met KPN (+ Hi, Simyo)
Ja, met Vodafone (+ Hollandsnieuwe, Sizz)
Ja, met T-mobile (+MTV, Tele2)
Ja, met andere provider
Nee, met KPN
Nee, met Vodafone
Nee, met T-mobile
Nee, met andere provider
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=390908&layout=2&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Hollandsnieuwe hier en ik kreeg wel een alert binnen. Zover ik weet heb ik hier geen instellingen voor aangepast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:22

XanderDrake

Build the future!

Mobile Vikings, Nexus 5 en ik kreeg hem binnen. Als enige van mijn kantoor zo lijkt wel :S

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

SX-Superfly schreef op zondag 01 juni 2014 @ 20:54:
bedankt mensen, ik ga beide telefoons morgen aanvoelen en zal de reviews hierboven doornemen.

Edit: bij de g2 krijg je nu 50 euro cashback en er staat bij dat de g2 nu op Kitkat draait... Zie www.g2promo.nl Ik dacht dat de nexus 5 op Kitkat draait en de g2 op iets anders? Of heb je bij de g2 dan nog steeds een skin die je bij de nexus 5 niet hebt?
Ze komen beide met Android 4.4 (oftewel KitKat) maar LG heeft daar z'n eigen skin nog overheen gegooid :)
Allebei al vastgehouden? En? :)

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-10 11:59

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ja, Nexus 5 met VF kreeg hem binnen. Nexus 4 met T-mobile ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
reiker schreef op maandag 02 juni 2014 @ 13:56:
[...]

Ze komen beide met Android 4.4 (oftewel KitKat) maar LG heeft daar z'n eigen skin nog overheen gegooid :)
Allebei al vastgehouden? En? :)
De Nexus 5 voelt lekkerder aan, is ook handzamer. De skin van LG viel nu al tegen... toen ik 2 keer tapte om de telefoon te ontgrendelen kreeg ik gelijk al allemaal 'reclame' van wat voor mooie functies de telefoon heeft etc. Is dit uit te schakelen? Kon ik niet zo snel vinden... dus nadat je 2x hebt 'geklopt' op het beeldscherm, dat je gewoon direct op het 'startscherm' van de telefoon komt, en niet dat je direct allemaal meuk ziet van wat voor functies de telefoon heeft.

De kleuren van de LG lijken feller, die van de Nexus ogen 'saaier'. Snel een paar fotootjes gemaakt en daar zag ik in eerste instantie niet veel verschil in... de LG fotografeert misschien een fractie sneller, maar sowieso zijn beide telefoon een stuk sneller dan mijn huidige iPhone 4.

Heeft LG geen 'stock' skin geleverd met de update naar Android 4.4 'kitkat'? En is het makkelijk om de onnodige apps die LG standaard levert te verwijderen?

[ Voor 19% gewijzigd door SX-Superfly op 02-06-2014 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

SX-Superfly schreef op maandag 02 juni 2014 @ 14:32:
[...]

De Nexus 5 voelt lekkerder aan, is ook handzamer. De skin van LG viel nu al tegen... toen ik 2 keer tapte om de telefoon te ontgrendelen kreeg ik gelijk al allemaal 'reclame' van wat voor mooie functies de telefoon heeft etc. Is dit uit te schakelen? Kon ik niet zo snel vinden... dus nadat je 2x hebt 'geklopt' op het beeldscherm, dat je gewoon direct op het 'startscherm' van de telefoon komt, en niet dat je direct allemaal meuk ziet van wat voor functies de telefoon heeft.

De kleuren van de LG lijken feller, die van de Nexus ogen 'saaier'. Snel een paar fotootjes gemaakt en daar zag ik in eerste instantie niet veel verschil in... de LG fotografeert misschien een fractie sneller, maar sowieso zijn beide telefoon een stuk sneller dan mijn huidige iPhone 4.

Heeft LG geen 'stock' skin geleverd met de update naar Android 4.4 'kitkat'? En is het makkelijk om de onnodige apps die LG standaard levert te verwijderen?
Vermoedelijk stond de G2 in een soort demo modus? Lijkt me onwaarschijnlijk dat dit bij normaal gebruik hoort :)
Ik denk dat de beste manier om de bloatware van de LG kwijt te raken het installeren van een custom rom is. Iets als cyanogenmod bijvoorbeeld. Dan heb je stock plus een hoop ècht handige extra's, komt de performance ook wel ten goede lijkt me zo.

Edit:
CM heeft nog een voordeel, namelijk lange ondersteuning. Officieel ondersteunt Google de Nexus 5 ook maar 18 maanden meen ik, wat strikt genomen betekent dat de support en updates na april 2015 ophouden. De developers community op bv XDA laten zien dat ze zelfs voor heel oude toestellen nog ontwikkelen, dus een custom rom is ook in de toekomst een goede manier om "bij" te blijven. Ik weet niet hoe populair de G2 bij ontwikkelaars is, maar ik kan me voorstellen dat de Nexus 5 meer/langer kans maakt op ondersteuning uit de community. Iets om rekening mee te houden als je je smartphone langer dan, zeg, een jaar wilt gebruiken?

[ Voor 18% gewijzigd door reiker op 02-06-2014 15:20 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Deaken

The Deaken

Nexus

om nog ff terug te komen op NL-alert:
Geen noodbericht bij 4G

Toch erkent het ministerie dat er nog grote stappen gemaakt moeten worden. Net als afgelopen november bij de vorige test is gebleken dat NL-Alert niet werkt bij LTE/4G. "Het klopt dat NL-Alert op dit moment nog niet geschikt is voor LTE/4G. Uiteraard volgen ook wij de marktontwikkeling wat betreft 4G. We zijn daarom in gesprek met de providers, die hier zelf technische aanpassingen voor moeten doen", aldus de zegsman.

Maar dit kan nog wel even duren. Het ministerie verwacht niet dat dit in 2014 nog gaat lukken. Het enige wettelijke middel dat het ministerie van Veiligheid en Justitie nu heeft is om in samenwerking met Economische Zaken een zogeheten 'aanwijzing' op te stellen. Dit is een procedure die onder de Telecomwet valt. Hekking: "We hopen dat NL-Alert in de eerste helft van 2015 ook door 4G wordt ondersteund."
Bron

Dit was bij mij dus het geval, lekker handig met steeds meer 4G telefoons en dekking :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
reiker schreef op maandag 02 juni 2014 @ 15:11:
[...]

Vermoedelijk stond de G2 in een soort demo modus? Lijkt me onwaarschijnlijk dat dit bij normaal gebruik hoort :)
Ik denk dat de beste manier om de bloatware van de LG kwijt te raken het installeren van een custom rom is. Iets als cyanogenmod bijvoorbeeld. Dan heb je stock plus een hoop ècht handige extra's, komt de performance ook wel ten goede lijkt me zo.

Edit:
CM heeft nog een voordeel, namelijk lange ondersteuning. Officieel ondersteunt Google de Nexus 5 ook maar 18 maanden meen ik, wat strikt genomen betekent dat de support en updates na april 2015 ophouden. De developers community op bv XDA laten zien dat ze zelfs voor heel oude toestellen nog ontwikkelen, dus een custom rom is ook in de toekomst een goede manier om "bij" te blijven. Ik weet niet hoe populair de G2 bij ontwikkelaars is, maar ik kan me voorstellen dat de Nexus 5 meer/langer kans maakt op ondersteuning uit de community. Iets om rekening mee te houden als je je smartphone langer dan, zeg, een jaar wilt gebruiken?
Ik gebruik mijn smartphone minstens 2 jaar... gebruik mijn iphone4 nu 4 jaar. Welke telefoon wordt langer ondersteund, de Nexus 5 of de G2? En de mod die je aanraad, is die ook in het Nederlands? En werken alle apps gewoon onder die mod? Zoals whatsapp enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

SX-Superfly schreef op maandag 02 juni 2014 @ 15:41:
[...]

Ik gebruik mijn smartphone minstens 2 jaar... gebruik mijn iphone4 nu 4 jaar. Welke telefoon wordt langer ondersteund, de Nexus 5 of de G2? En de mod die je aanraad, is die ook in het Nederlands? En werken alle apps gewoon onder die mod? Zoals whatsapp enzo?
Tja, welke het langst ondersteund wordt moet de tijd uitwijzen, maar ik zet m'n geld op de Nexus 5. Vooral omdat die bedoeld is als ontwikkelaars omgeving, een soort reference design.
Cyanogenmod is een van de grootste custom roms, installatie op een Nexus is echt een eitje. Als je bv. in Windows een programma kunt installeren heb je meer dan genoeg skills :) Ik gebruik m zelf in het Engels, maar er is voor zover ik weet ook gewoon een Nederlandse optie. Alle apps werken zoals je verwacht, het is namelijk ook gewoon standaard android, maar dan nog meer mogelijkheden tot aanpassing van vanalles. Het enige om rekening mee te houden is dat sommige gebruikers melden dat hun bedrijf geen verbinding met de Exchange server toestaat op custom roms. Let wel, niet voor elk bedrijf is dit een probleem, is afhankelijk van de policy.

Ik weet niet waar je woont, mocht het in de buurt van Groningen zijn dan ben je welkom om CM op de Nexus 5 te komen proberen.

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:20
Zaterdag de Nexus 5 (32gb) gekocht en erg tevreden tot nu toe.
Zaterdag en zondag ochtend nog op standaard rom gedraaid en miste toch wat features van cyanogenmod.
Hiervoor een s3 gehad (en overleden) die ik ook geroot had en daar tijden met cyanogenmod draaiend.

Heb dit keer besloten om cyanogenmod via de installer op en via de site te installeren, en dat ging snel en goed moet ik zeggen. (gelukkig nieuw telefoon dus scheelde weer back-up draaien)

Heb nu 2 camera apps, die van cyanogenmod en die op de orginele rom zat. beide werken zoals het hoort.
Moet hier nog verder mee spelen om te kijken of er kwaliteit verschil in zit.

Daarnaast merkte ik op dat de battery drain op de orginele rom wat veel was.
(ondanks alle bekende zaken uitschakelen noem maar op)
Nu met cyanogenmod 11 heb ik vanmorgen 7 uur de telefoon uit lader gehaald, aan het werk geweest en normaal gebruik af en toe appen , kort nieuws apps bekijken etc is mijn battery op 92%. dat is wel netjes.

kortom tot nu toe cyanogenmod op nexus 5 aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Hier wel een melding van Nl alert, maar die kwam pas rond 10 over 12 binnen. Provider is tele2. Kreeg hem vervolgens ook meerdere keren. Anderen die hem ook pas later binnen kregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeneunited
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:27
Zijn er mensen bekend met het volgende probleem: Tijdens het bellen werkt de telefoon-app niet goed. Ik krijg nergens het zwarte beeld met opties, en er is ook niks zichtbaar als ik de notificatiebalk naar beneden schuif. Ik hoor wel het gesprek, maar je kan dus nergens zien dat je aan het bellen bent.
Als ik vanuit home de telefoon-app open, krijg ik wel een pop-up waarbij ik kan kiezen om naar het actieve gesprek te gaan, maar dan ben ik weer terug bij af.

Edit:
Het enige wat ik kan doen om het gesprek te beindigen is door de telefoon op vliegmodus te zetten. Uit- en inschakelen werkt niet en de cache van de app legen ook niet. Een reset wil ik liever uitstellen.

Edit2: Dit is dus tijdens een gesprek, wanneer ik vanuit home de telefoon-app activeer. Waar ik ook op dru, er gebeurt hierna dus niks:
http://i.imgur.com/xw62VXN.png

[ Voor 29% gewijzigd door Joeneunited op 02-06-2014 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
reiker schreef op maandag 02 juni 2014 @ 16:33:
[...]

Tja, welke het langst ondersteund wordt moet de tijd uitwijzen, maar ik zet m'n geld op de Nexus 5. Vooral omdat die bedoeld is als ontwikkelaars omgeving, een soort reference design.
Cyanogenmod is een van de grootste custom roms, installatie op een Nexus is echt een eitje. Als je bv. in Windows een programma kunt installeren heb je meer dan genoeg skills :) Ik gebruik m zelf in het Engels, maar er is voor zover ik weet ook gewoon een Nederlandse optie. Alle apps werken zoals je verwacht, het is namelijk ook gewoon standaard android, maar dan nog meer mogelijkheden tot aanpassing van vanalles. Het enige om rekening mee te houden is dat sommige gebruikers melden dat hun bedrijf geen verbinding met de Exchange server toestaat op custom roms. Let wel, niet voor elk bedrijf is dit een probleem, is afhankelijk van de policy.

Ik weet niet waar je woont, mocht het in de buurt van Groningen zijn dan ben je welkom om CM op de Nexus 5 te komen proberen.
Thanks! Ik kom zelf ook uit Groningen en kom graag eens proberen. Is een PB hier niet (meer) mogelijk..?

Ik was trouwens in de veronderstelling dat mijn contract tot eind juni liep, echter loopt het contract tot eind juli! Ik moet dus nog even wachten met een nieuwe telefoon/abonnement. Verlengen bij KPN doe ik niet meer, na 11 jaar klant doen ze geen ene reet meer voor je. Ik krijg alleen achterlijke 'aanbiedingen' die iedere nieuwe klant ook krijgt. Zelfs een klachtenprocedure heeft geen zin.

Die custom roms, worden die ook automatische geupdate net als mijn huidige ios updates?

En ik zal deze telefoon slechts prive gebruiken, dus geen verbinding met een bedrijfsnetwerk oid. Voor het werk heb ik een aparte telefoon.

[ Voor 4% gewijzigd door SX-Superfly op 02-06-2014 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

SX-Superfly schreef op maandag 02 juni 2014 @ 19:55:
[...]

Thanks! Ik kom zelf ook uit Groningen en kom graag eens proberen. Is een PB hier niet (meer) mogelijk..?

Ik was trouwens in de veronderstelling dat mijn contract tot eind juni liep, echter loopt het contract tot eind juli! Ik moet dus nog even wachten met een nieuwe telefoon/abonnement. Verlengen bij KPN doe ik niet meer, na 11 jaar klant doen ze geen ene reet meer voor je. Ik krijg alleen achterlijke 'aanbiedingen' die iedere nieuwe klant ook krijgt. Zelfs een klachtenprocedure heeft geen zin.

Die custom roms, worden die ook automatische geupdate net als mijn huidige ios updates?

En ik zal deze telefoon slechts prive gebruiken, dus geen verbinding met een bedrijfsnetwerk oid. Voor het werk heb ik een aparte telefoon.
offtopic:
Jup, DM/PB/msg via Tweakers.net werkt nog wel, je moet het wel aan hebben staan. Check je voorkeuren op http://gathering.tweakers.net/forum/preferences onder kopje Privacy. Daarna het chatwolkje in de balk rechts bovenin je scherm :) Stuur maar een berichtje, dan spreken we wat af.

Hoe custom roms worden geupdate kan per rom verschillen, maar als je het hebt over CM kun je die gewoon vanuit de system settings updaten. Je kunt hier zelf instellen hoe vaak er voor nieuwe updates gecheckt moeten worden, en je kunt kiezen welke updates je wilt.

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Staat nog niet op de FP maar de link wel in de submit queue: 4.4.3 komt er zeer spoedig aan! http://www.androidpolice....out-nexus-5-2013-nexus-7/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
Wordt een beetje moe van mijn telefoon :(
Vandaag de hele dag geen last gehad met mijn telefoon van het traag op gang komen.
de NL-alert ook nog ontvangen.
Maar vanavond begon het weer.
Wilde even een telefoontje plegen en ik open dus de contacten en dan scrol ik naar beneden en dan reageert de telefoon gewoon gigantisch traag op alles.
Duurt soms seconden op een reactie op het touchscreen .
Het is niet alleen met een bepaalde app want als ik op het moment dat hij zo traag is de notificatiebalk naar beneden trek duurt dat ook lang en gaat gigantisch schokkend en traag.
En het gebeurd bij meerdere apps .
Het is net alsof er iets is wat de boel enorm vertraagd.
Ik kan er maar niet achterkomen wat het is.
Heb al de hele telefoon opnieuw geinstalleerd. factory image geflasht met een full wipe.

Zou het een hardwareprobleem kunnen zijn ?? (gaar flash geheugen?) (brakke sensor oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Laatst online: 07-10 16:59
ComTech schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:29:
Wordt een beetje moe van mijn telefoon :(
Vandaag de hele dag geen last gehad met mijn telefoon van het traag op gang komen.
de NL-alert ook nog ontvangen.
Maar vanavond begon het weer.
Wilde even een telefoontje plegen en ik open dus de contacten en dan scrol ik naar beneden en dan reageert de telefoon gewoon gigantisch traag op alles.
Duurt soms seconden op een reactie op het touchscreen .
Het is niet alleen met een bepaalde app want als ik op het moment dat hij zo traag is de notificatiebalk naar beneden trek duurt dat ook lang en gaat gigantisch schokkend en traag.
En het gebeurd bij meerdere apps .
Het is net alsof er iets is wat de boel enorm vertraagd.
Ik kan er maar niet achterkomen wat het is.
Heb al de hele telefoon opnieuw geinstalleerd. factory image geflasht met een full wipe.

Zou het een hardwareprobleem kunnen zijn ?? (gaar flash geheugen?) (brakke sensor oid).
Ik kwam juist hetzelfde vragen, alleen ik zit er al 9 dagen mee. Telefoon wordt een paar keer per dag erg traag, reageert pas na een paar minuten. Soms heb ik de telefoon een tijdje niet gebruikt wil ik naar iets kijken doet hij niets, pas na een paar minuten wachten of een reboot. Erg irritant.

Ik merk wel dat het vaak gebeurt als ik aan het browsen ben met de Chrome browser maar zeker niet alleen als die gebruikt is. Ik heb alle applicaties die ik de laatste 2 weken heb geïnstalleerd er al afgehaald maar het helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:08

Nakebod

Nope.

En de Nexus 5 (en 4 en 7 en 10) factory image voor 4.4.3 is nu beschikbaar! https://developers.google...s/images#hammerheadktu84m
Nu wachten op een OTA en updaten maar.
Kan ik, als het goed is, eindelijk eens OpenVPN met IPv6 support op 4.4.x werkend krijgen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Nakebod schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 07:26:
En de Nexus 5 (en 4 en 7 en 10) factory image voor 4.4.3 is nu beschikbaar! https://developers.google...s/images#hammerheadktu84m
Nu wachten op een OTA en updaten maar.
Kan ik, als het goed is, eindelijk eens OpenVPN met IPv6 support op 4.4.x werkend krijgen.
Thx voor de link :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:19
Ik wacht nog op ART ondersteuning in het xposed framework en dan ga ik ook lekker terug naar stock. De ontwikkelaar heeft gezegd dat hij over zou gaan op ART wanneer het de standaard zou worden. Is dat inmiddels het geval op 4.4.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
NinjaTuna schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 07:57:
Ik wacht nog op ART ondersteuning in het xposed framework en dan ga ik ook lekker terug naar stock. De ontwikkelaar heeft gezegd dat hij over zou gaan op ART wanneer het de standaard zou worden. Is dat inmiddels het geval op 4.4.3?
Zelf denk ik van niet, Google doet dat waarschijnlijk in 4.5/5.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:08

Nakebod

Nope.

Vrij zeker van niet. Uit berichten op XDA blijkt iig dat Dalvik nog de standaard is.

En je kan deze factory image installeren, zonder dat je internal storage gewiped wordt:
http://forum.xda-develope...p?p=53109041&postcount=42

Twijfel of ik dat ga doen of niet :P

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Nakebod schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 08:06:
Vrij zeker van niet. Uit berichten op XDA blijkt iig dat Dalvik nog de standaard is.

En je kan deze factory image installeren, zonder dat je internal storage gewiped wordt:
http://forum.xda-develope...p?p=53109041&postcount=42

Twijfel of ik dat ga doen of niet :P
Je kan het doen maar of de 4.4.3 nou zo essentieel is om niet op de OTA te wachten, als het nou een compleet nieuw iets was zou ik het nog wel begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mizgala28 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 08:08:
[...]

Je kan het doen maar of de 4.4.3 nou zo essentieel is om niet op de OTA te wachten, als het nou een compleet nieuw iets was zou ik het nog wel begrijpen.
Het is 5 minuten werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Mizgala28 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 08:08:
[...]

Ik twijfel ook. OTA werkt niet altijd als je geroot bent en een custom recovery hebt, toch? Ik ken voorbeelden waarbij het wel werkt en waarbij het niet werkt.

Pagina: 1 ... 64 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.