Bij mijn oude Nexus S was dat nooit een probleem idd.Maardiweb schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 09:35:
[...]
Ik twijfel ook. OTA werkt niet altijd als je geroot bent en een custom recovery hebt, toch? Ik ken voorbeelden waarbij het wel werkt en waarbij het niet werkt.
Waar heb je die gehaald? In de pricewatch staan steeds minder winkels voor de 32gb versie en ook duurder dan 399. Heb inmiddels twee keer besteld en teruggestuurd ivm dode pixels, wil hem nu in een winkel gaan halen ipv online maar op de site van Mediamarkt, Saturn etc staan de 32gb versies niet meer. Dus ben benieuwd waar je deze vandaan hebt.d-vine schreef op maandag 02 juni 2014 @ 16:54:
Zaterdag de Nexus 5 (32gb) gekocht en erg tevreden tot nu toe.
Ik heb nog geen OTA update binnen... Duurt lang. Niet geroot, stock versie.
[ Voor 21% gewijzigd door XanderDrake op 03-06-2014 10:41 ]
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Ik wacht even af omdat je je root vaak kwijt bent op een nexus toestel na een update.
Meestal kan je na 2/3 dagen je toestel weer rooten.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Are you serious??? Met een beetje pech kun je nog wel een paar weken wachten hoor....XanderDrake schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:40:
Duurt lang.
Je kunt gewoon meteen weer rooten hoor.Quad schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:40:
Ik wacht even af omdat je je root vaak kwijt bent op een nexus toestel na een update.
[ Voor 40% gewijzigd door Smultie op 03-06-2014 11:24 ]
. Sorry, had m'n voorgaande post moeten editten.
[ Voor 89% gewijzigd door Smultie op 03-06-2014 11:24 ]
Man man wat heb ik een last van accu drain. Bij de accu instellingen staat ook geen app die het veroorzaakt. Alles gewoon normaal en ook niet dat het toestel de hele tijd ingeschakeld is. Hopelijk wordt dit ook in de 4.4.3 update opgelost. Gisteravond had ik nog maar 4%, heb er 8 uur niet op gekeken. s'Middags had ik nog ruim 60%. Raaaar
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Ik heb mijn Nexus 5 geroot en heb de dpi aangepast. Als ik de OTA binnen krijg kan ik hem dan zo gelijk installeren? Of moet ik eerst de dpi terugzetten naar de originele waarde alvorens te updaten?
Waarschijnlijk het laatste, maar daar ben je toch snel genoeg achter?cordonbleu schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 13:02:
Ik heb mijn Nexus 5 geroot en heb de dpi aangepast. Als ik de OTA binnen krijg kan ik hem dan zo gelijk installeren? Of moet ik eerst de dpi terugzetten naar de originele waarde alvorens te updaten?
Heb precies hetzelfde gehad, na een reboot verdwenen. Op de achtergrond schijnen diverse android processen nog wel eens in een loop te kunnen komen, waaronder bijvoorbeeld google play services.PM_Petrol schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 12:54:
Man man wat heb ik een last van accu drain. Bij de accu instellingen staat ook geen app die het veroorzaakt. Alles gewoon normaal en ook niet dat het toestel de hele tijd ingeschakeld is. Hopelijk wordt dit ook in de 4.4.3 update opgelost. Gisteravond had ik nog maar 4%, heb er 8 uur niet op gekeken. s'Middags had ik nog ruim 60%. Raaaar
Even rebooten doorbreekt die loops.
Al eens met WLD of Better Battery Stats gekeken wat het probleem kan zijn?PM_Petrol schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 12:54:
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Had de nexus bij mediamarkt in almere gehaald, stond ook te kijken dat ze 32gb versie hadden.wmn79 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:39:
[...]
Waar heb je die gehaald? In de pricewatch staan steeds minder winkels voor de 32gb versie en ook duurder dan 399. Heb inmiddels twee keer besteld en teruggestuurd ivm dode pixels, wil hem nu in een winkel gaan halen ipv online maar op de site van Mediamarkt, Saturn etc staan de 32gb versies niet meer. Dus ben benieuwd waar je deze vandaan hebt.
Op i-net zag ik 16gb wel paar tientjes goedkoper dan op MM (€350), had snel nieuwe nodig, nam ik bij voorbaat op koop toe.
Toen 32gb lag was keuze snel gemaakt.
Was wel een van laatste
Ik heb deze methode geprobeerd en het werkt prima, bedankt voor de tip! Zit nu op 4.4.3Nakebod schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 08:06:
Vrij zeker van niet. Uit berichten op XDA blijkt iig dat Dalvik nog de standaard is.
En je kan deze factory image installeren, zonder dat je internal storage gewiped wordt:
http://forum.xda-develope...p?p=53109041&postcount=42
Twijfel of ik dat ga doen of niet
Grappig is dat wanneer je voor de update ART gebruikte, deze keuze behouden blijft en je dus geen DALVIK krijgt. Apps worden wel opnieuw gecompiled maar je hoeft niet zelf opnieuw ART te kiezen. Root was ik na de update wel kwijt maar dat was snel opgelost.
Wat bij mij veel accu scheelt is Locatie even uitzetten / aan zetten. Dan krijg je van google een schermpje om locatieservice van google aan te zetten, dit niet doen. Als ik dat wel doe gaat mijn batt harder leegPM_Petrol schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 12:54:
Straks de 4.4.3 flashable zip installeren: http://forum.xda-developers.com/google-nexus-5/development/flashable-stock-4-4-3-supersu-t2771010
Ik heb vanavond ook 4.4.3 erop gezet en heb er voor gekozen om mijn toestel volledig te wipen en opnieuw te beginnen. Wat een verademing. Alles is weer snel en het werkt een stuk beter dan voorheen (paranoid + Franco kernel). Ik denk dat ik het hier voorlopig maar bij laat!
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Eindelijk is de Nexus 5 OTA live, net even snel geïnstalleerd via sideload, 3 minuten werk:
http://www.androidpolice....l-youve-been-waiting-for/
Is de OTA-update in NL misschien nog niet voor iedereen beschikbaar?Razer schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 06:58:
Eindelijk is de Nexus 5 OTA live, net even snel geïnstalleerd via sideload, 3 minuten werk:
Hier nog niks namelijk.
Is het "probleem" met bluetooth en zacht geluid hiermee ook opgelost?
Voordat de OTA iedereen bereikt kan nog wel even duren, meestal duurt de uitrol minimaal week.pitchdown schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 08:29:
[...]
Is de OTA-update in NL misschien nog niet voor iedereen beschikbaar?
Hier nog niks namelijk.
Is het "probleem" met bluetooth en zacht geluid hiermee ook opgelost?
Maar via sideloaden is het in 3 minuutjes gepiept.
Ik heb h`m gedownload.Razer schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 09:18:
[...]
Voordat de OTA iedereen bereikt kan nog wel even duren, meestal duurt de uitrol minimaal week.
Maar via sideloaden is het in 3 minuutjes gepiept.
Maar hoe voer je de update uit?
Je had bij mijn link al geklikt op?pitchdown schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 09:45:
[...]
Ik heb h`m gedownload.
If you're not familiar with the manual installation process, proceed to this guide for an earlier update, and you'll be set up with Android 4.4.3 in no time. Happy flashing!
http://www.androidpolice....-download-link-available/
Beetje zelf zoeken mag wel hoor.....pitchdown schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 09:45:
[...]
Ik heb h`m gedownload.
http://androidworld.nl/ni...-443-installeren-nexus-5/
Zo, ook 4.4.3 via side-loaden op mijn Nexus 5 geplaatst. De Androidworld handleiding vond ik niet helemaal correct werken, maar gelukkig vond ik deze handleiding, op android-revolution-hd die net wat duidelijker was.
Wel had ik ook het probleem dat de Nexus 5 op mijn PC niet als apparaat herkend werd en moest ik ook de driver nog even installeren. Daarna ging het perfect.
Wel had ik ook het probleem dat de Nexus 5 op mijn PC niet als apparaat herkend werd en moest ik ook de driver nog even installeren. Daarna ging het perfect.
Als sideload niet werkt (als je bijvoorbeeld een andere kernel hebt draaien), kan je ook altijd fastboot gebruiken. Makkelijkst vind ik om de hele firmware van google te downloaden, uit te pakken en dan de images te flashen.
fastboot flash boot boot.img
fastboot flash radio radio.img
fastboot flash system system.img
recovery en userdata niet flashen, omdat je anders je custom recovery verliest en eigenlijk een factory reset uitvoert in plaats van een update.
Daarna kan je met
fastboot boot openrecovery.img
de custom recovery opstarten en daar root herstellen
Succes!
fastboot flash boot boot.img
fastboot flash radio radio.img
fastboot flash system system.img
recovery en userdata niet flashen, omdat je anders je custom recovery verliest en eigenlijk een factory reset uitvoert in plaats van een update.
Daarna kan je met
fastboot boot openrecovery.img
de custom recovery opstarten en daar root herstellen
Succes!
DeputyNL
Hoe zit het met xposed framework?
Blijft deze werken na de update naar 4.4.3?
Heb zelf eerst de zip op me gsm gezet http://android.clients.go...-from-JZO54K.094f6629.zipComTech schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 12:46:
Hoe zit het met xposed framework?
Hierna in Xposed de modules uitgezet, downloads verwijderd, en hierna (wederom in Xposed) Framework verwijderd.
De update naar 4.4.3 heb ik vervolgens uitvoerd met TWRP. Hierna superuser dmv TWRP opnieuw geinstalleerd http://download.chainfire.eu/supersu
En als laatste Xposed en framework etc opnieuw geinstalleerd. Werkte voor mij prima zonder problemen allemaal.
Ik heb een issue met mijn Nexus 5 (paar daagjes oud). Ik had hiervoor een HTC One met daarop de app MyProfiles Pro. Daarmee kon ik gebruikersprofielen creeren. Ik had er 1 custom voor werk gemaakt waarbij ik alle applicaties behalve incoming calls and text messages op silent had gezet.
Dat schijnt nu niet te lukken op de Nexus 5. Ik heb Volume Butler geprobeerd ipv MyProfiles maar het schiet gewoon niet op. Ook als ik in het "normale" silent profiel van de telefoon (dus niet de 3rd party apps) de ringtone op none zet maar wel aanvink vibrate when ringing doet hij dat toch niet. De telefoon blijft silent en gaat niet vibreren.
Wat ik simpelweg wil is een silent profiel waarbij er alleen een exceptie wordt gemaakt voor inkomende telefoontjes, sms'jes en uiteraard het alarm. Bij de eerste 2 wil ik een vibratie en bij het alarm gewoon geluid. Doe ik iets verkeerds of is dit simpelweg niet mogelijk op de telefoon?
Dat schijnt nu niet te lukken op de Nexus 5. Ik heb Volume Butler geprobeerd ipv MyProfiles maar het schiet gewoon niet op. Ook als ik in het "normale" silent profiel van de telefoon (dus niet de 3rd party apps) de ringtone op none zet maar wel aanvink vibrate when ringing doet hij dat toch niet. De telefoon blijft silent en gaat niet vibreren.
Wat ik simpelweg wil is een silent profiel waarbij er alleen een exceptie wordt gemaakt voor inkomende telefoontjes, sms'jes en uiteraard het alarm. Bij de eerste 2 wil ik een vibratie en bij het alarm gewoon geluid. Doe ik iets verkeerds of is dit simpelweg niet mogelijk op de telefoon?
Xposed Framework - Uninstallpielle007 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 14:08:
[...]
Heb zelf eerst de zip op me gsm gezet http://android.clients.go...-from-JZO54K.094f6629.zip
Hierna in Xposed de modules uitgezet, downloads verwijderd, en hierna (wederom in Xposed) Framework verwijderd.
De update naar 4.4.3 heb ik vervolgens uitvoerd met TWRP. Hierna superuser dmv TWRP opnieuw geinstalleerd http://download.chainfire.eu/supersu
En als laatste Xposed en framework etc opnieuw geinstalleerd. Werkte voor mij prima zonder problemen allemaal.
Reboot
Update je Android-versie
Reboot
Xposed Framework - Install/Update
Reboot
Klaar
De korte versieSmultie schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 15:11:
[...]
Xposed Framework - Uninstall
Reboot
Update je Android-versie
Reboot
Reboot
Klaar
805 zit nog een gewone adreno 330 in hoor.
Katmi schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 04:11:
[...]
http://www.qualcomm.com/snapdragon/processors/805
Modem : Gobi™ True 4G LTE World Mode, supporting LTE FDD, LTE TDD, WCDMA, CDMA1x, EV-DO, TD-SCDMA and GSM3
Allows LTE Category 6 data rates of up to 300 Mbps download
First to support 40MHz LTE Advanced CA on both LTE TDD and LTE FDD duplexing modes.
De 805 is gewoon voor beide, ook voor mobile devices, niettemin blijft het maar een korte tussenstop tussen de 801 en de 64-bit 808/810 die eind 2014 live gaat dus niet echt een interessante SoC imo.
Eerder een glorified SoC om te showcasen wat de nieuwe Adreno 4xx GPU kan.
Nou mijn OTA voor de N4 is net binnen, een vriend is nog steeds pissig omdat zijn N5 niks binnen heeft
OTA komt hier net binnen op de Nexus 5. Ik heb xposed, root etc. Kan ik dan zonder problemen de update installeren? Bedoel, zonder verlies van data/instellingen?
Zie dat je xposed moet de installeren als je die ene methode gebruikt. Geldt dat ook voor OTA?
Zie dat je xposed moet de installeren als je die ene methode gebruikt. Geldt dat ook voor OTA?
Je raakt dan wel je root kwijt, beter installeer je dus een rooted .zip van de ota oid.
Bootloader is al geunlocked dus rooten is een kleinigheidje.
⏩ PVOutput☀️
Heb het een Hellscore kernel geïnstalleerd op mijn Nexus 5, want Hellscore scheen wel compatible te zijn met CM. Nou niet dus. Ik kan m'n Nexus niet eens meer in de boatloader/recovery krijgen. Fraai is dit.
EDIT: Schoot een beetje in de stress net, probleem is alweer opgelost.
Heb de oplader in de stekkerdoos gestopt, de powerbutton 15 seconden ingedrukt gehouden, heb toen de telefoon uit de oplader gehaald en heb volume-up en volume-down + powerbutton ingedrukt en zo kreeg ik hem weer in de fastboot modus.
EDIT: Schoot een beetje in de stress net, probleem is alweer opgelost.
Heb de oplader in de stekkerdoos gestopt, de powerbutton 15 seconden ingedrukt gehouden, heb toen de telefoon uit de oplader gehaald en heb volume-up en volume-down + powerbutton ingedrukt en zo kreeg ik hem weer in de fastboot modus.
[ Voor 42% gewijzigd door peakrever op 04-06-2014 21:52 ]
Kreeg net een systeemmelding dat ik hem kon downloaden, was 92.2 Mb dacht ik. Is nu aan het installeren
Hier ook net, ik ben benieuwd of ik er iets van ga merken.wuppie007 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 21:29:
Kreeg net een systeemmelding dat ik hem kon downloaden, was 92.2 Mb dacht ik. Is nu aan het installeren
Just do it.
Ik helaas nog niet. 
Ook na herstarten van de telefoo niet.
Maar hij komt vanzelf.
Ook na herstarten van de telefoo niet.
Maar hij komt vanzelf.
⏩ PVOutput☀️
Net even handmatig de ota update geïnstalleerd.
Gaat prima even xposed uitzetten dat wel.
Daarna wel weer opnieuw moeten rooten maar dat is een kwestie van su.zip flashen in twrp recovery.
Xposed met alle mods werkt hier ook weer.
Ben benieuwd wat 4.4.3 met de accuduur doet.
Gaat prima even xposed uitzetten dat wel.
Daarna wel weer opnieuw moeten rooten maar dat is een kwestie van su.zip flashen in twrp recovery.
Xposed met alle mods werkt hier ook weer.
Ben benieuwd wat 4.4.3 met de accuduur doet.
Ik ben vooral benieuwd welke apps dadelijk niet werken. Een aantal apps werkte vorige keer weken niet.
Alle apps+data blijven toch wel bewaard na update naar 4.4.3, alleen opnieuw rooten?!
Ja daar kom ik geen gekke dingen tegen. ik ben niet geroot dus kan niet de preciese wakelocks zien. Maar vandaag bijvoorbeeld is er weer niks aan de hand (voor de update). Blijf het raar vinden.Maardiweb schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 13:53:
[...]
Al eens met WLD of Better Battery Stats gekeken wat het probleem kan zijn?
Inmiddels ook over naar 4.4.3, geen echte veranderingen. Grote update volgt snel denk ik. Google I/O staat voor de deur.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
MX player... Dat is de enige app bij mij die élke update stopt met werken. Geen idee waarom die devs een check op Android versie inbouwen.corrado20vt schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 22:40:
Ik ben vooral benieuwd welke apps dadelijk niet werken. Een aantal apps werkte vorige keer weken niet.
Zie het nu ook.Smultie schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 06:05:
[...]
MX player... Dat is de enige app bij mij die élke update stopt met werken. Geen idee waarom die devs een check op Android versie inbouwen.
Dat is wel berre irritant want ik heb een treinreis van 8 uur zaterdag.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Beste Tweakers,
Gister avond kreeg ik een melding over een systeem update, en heb deze update gelijk geïnstalleerd. Mijn Nexus 5 geeft nu aan ik Android versie 4.4.3 heb.
Het toestel heb ik besteld bij Bol.com, en heb daarnaast een SIM-Only abonnement bij Telfort. Sinds de update naar 4.4.3 geeft mijn telefoon een melding dat de gegevensverbinding is verbroken, omdat ik roaming niet heb aan staan. Ik heb dus nu geen gegevensverbinding.
In het status menu geeft de telefoon geeft aan dat ik verbonden ben met KPN (Netwerk: NL KPN). Dit is volgens mij altijd al zo geweest. Ik bevind me niet in de grensstreek.
Weet iemand waarom ik die melding krijg, en hebben meer Nexus 5 eigenaren hier last van? Kan ik gegevensroaming veilig aan zetten, zonder dat ik werkelijk buiten mijn bundel ga? Heb ik eventueel een nieuwe simkaart nodig?
gr,
Kopje Koffie
Gister avond kreeg ik een melding over een systeem update, en heb deze update gelijk geïnstalleerd. Mijn Nexus 5 geeft nu aan ik Android versie 4.4.3 heb.
Het toestel heb ik besteld bij Bol.com, en heb daarnaast een SIM-Only abonnement bij Telfort. Sinds de update naar 4.4.3 geeft mijn telefoon een melding dat de gegevensverbinding is verbroken, omdat ik roaming niet heb aan staan. Ik heb dus nu geen gegevensverbinding.
In het status menu geeft de telefoon geeft aan dat ik verbonden ben met KPN (Netwerk: NL KPN). Dit is volgens mij altijd al zo geweest. Ik bevind me niet in de grensstreek.
Weet iemand waarom ik die melding krijg, en hebben meer Nexus 5 eigenaren hier last van? Kan ik gegevensroaming veilig aan zetten, zonder dat ik werkelijk buiten mijn bundel ga? Heb ik eventueel een nieuwe simkaart nodig?
gr,
Kopje Koffie
Hebbes. Gister binnen gehengeld.XanderDrake schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:40:
Ik heb nog geen OTA update binnen... Duurt lang. Niet geroot, stock versie.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Update je hem toch? Hij heeft sinds gisteren al support voor Android 4.4.3.Smultie schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 06:05:
[...]
MX player... Dat is de enige app bij mij die élke update stopt met werken. Geen idee waarom die devs een check op Android versie inbouwen.
⏩ PVOutput☀️
Bij mij kwam de update net pas opzetten. Blijft irritant dat het altijd MX Player is met die foutmelding. Andere apps hebben nergens last van.Quad schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 09:11:
[...]
Update je hem toch? Hij heeft sinds gisteren al support voor Android 4.4.3.
Na de OTA en een reboot heb ik geen letters meer in het mobiele data icoon in de statusbar. Ik heb wel internet, maar zie alleen de R van roaming, geen 3g of H+.
Ik heb hem niet geroot. In en uitschakelen data werkt niet.
Heeft iemand dit ook, nieuwe 'feature' en beter nog, kan iemand mij de gouden tip geven om het weer zoals eerst krijgen?
Heeft iemand dit ook, nieuwe 'feature' en beter nog, kan iemand mij de gouden tip geven om het weer zoals eerst krijgen?
Bier = beter
Welke provider zit je? Simyo, Ziggo of een andere provider die gebruik maakt van een ander netwerk?CultFreak schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 09:20:
Na de OTA en een reboot heb ik geen letters meer in het mobiele data icoon in de statusbar. Ik heb wel internet, maar zie alleen de R van roaming, geen 3g of H+.
Ook ik heb hier last van.Kopje_Koffie schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 08:50:
Beste Tweakers,
gr,
Kopje Koffie
Vanochtend de update naar 4.3.3. gedaan en sindsdien weer de roaming melding terwijl ik als Telfort klant "gewoon" op het NL KPN netwerk zit.
Voor de update kreeg ik geen roaming meldingen...
Heeft iemand een idee/oplossing? Thanks!
Telfort. Ik heb dus wel internet, maar er wordt niet met aangegeven welke snelheid.
Bier = beter
Kreeg gisteren ook een update melding voor 4.4.3.
Gedownload, hierna kreeg ik de bootloader van het toestel, hij is geroot. Ik heb toen reboot geselecteerd. Mijn toestel zegt nu nog steeds android 4.4.2, maar bij systeemupdates zegt hij dat hij up to date is
Gedownload, hierna kreeg ik de bootloader van het toestel, hij is geroot. Ik heb toen reboot geselecteerd. Mijn toestel zegt nu nog steeds android 4.4.2, maar bij systeemupdates zegt hij dat hij up to date is

Waarschijnlijk heb je een custom kernel / recovery of andere gemodificeerde systeemfiles. Dan gaat de OTA niet werkenViper® schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:05:
Kreeg gisteren ook een update melding voor 4.4.3.
Heb hier ook last van inderdaad, ben ook benieuwd naar een mogelijke oplossing om dit weer normaal te krijgen.CultFreak schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 09:39:
Telfort. Ik heb dus wel internet, maar er wordt niet met aangegeven welke snelheid.
Edit: Voor degene die xposed framework geinstalleerd hebben, er zit een optie in gravity box onder telefoon tweaks => Mobile Data => National data roaming die dit oplost. Deze optie werkt prima en kende ik al uit vroegere CM roms. Dit is helaas geen oplossing voor mensen die niet geroot zijn.
[ Voor 32% gewijzigd door wmn79 op 05-06-2014 10:44 ]
Yes, zit zelf ook bij Telfort.CultFreak schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:51:
Ook met Telfort?
Update gisteren ontvangen en meteen geïnstalleerd. Opvallend veel beter bereik en minder storing tijdens bellen... Contactpersonen is wat aangepast maar verder merk ik er weinig van. Tevreden dus!
Kopje_Koffie schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 08:50:
[...]
gr,
Kopje Koffie
Zomaar een idee: onder 'instellingen/draadloos en netwerken/meer.../mobiele netwerken' check of bij 'voorkeursnetwerktype' 4G standaard geselecteerd is terwijl je misschien geen 4G toegang hebt. Dit anders wijzigen in 3G. Verder onder 'namen toegangspunten' kijken of het juiste APN staat ingesteld. Hopelijk helpt ditPopovic schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 09:38:
[...]
Ook ik heb hier last van.
Vanochtend de update naar 4.3.3. gedaan en sindsdien weer de roaming melding terwijl ik als Telfort klant "gewoon" op het NL KPN netwerk zit.
Voor de update kreeg ik geen roaming meldingen...
Heeft iemand een idee/oplossing? Thanks!
Ik krijg de update er niet op.
OTA download ie wel maar bij het installeren krijg ik een error.
Ik denk ik sideload de update met adb, maar dan krijg ik een error dat GenieWidget.apk niet overeenkomt met de /tmp/update.zip.
Ik heb handmatig de geniewidget.apk van 4.4.2 in de /system/apps gezet toen het toestel herstart en nu is de widget wel geinstalleerd als systemapp maar de update meld nog steeds hetzelfde.
Heb mijn toestel geunlocked en geroot, maar geen andere kernel geinstalleerd.
Iemand nog een idee wat ik kan doen?
Ik denk ik sideload de update met adb, maar dan krijg ik een error dat GenieWidget.apk niet overeenkomt met de /tmp/update.zip.
Ik heb handmatig de geniewidget.apk van 4.4.2 in de /system/apps gezet toen het toestel herstart en nu is de widget wel geinstalleerd als systemapp maar de update meld nog steeds hetzelfde.
Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.
Ik heb vrij slecht bereik met 3G en Simyo (KPN) omdat ik in de binnenstad woon. Zonet 4G ingeschakeld bij Simyo omdat ik had gehoord dat 4G van KPN ook gebruik maakt van lagere frequentiebanden (800 MHz) zodat deze beter door gebouwen kan dringen en je dus een beter bereik zou moeten hebben.
Nu ik op 4G zit valt het bereik eigenlijk behoorlijk tegen, ik krijg hooguit twee streepjes. Volgens de app Network Signal Info zit ik rond de -105 dBm signaalsterkte (47%) op LTE.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft/iets zinnigs over kan zeggen?
Nu ik op 4G zit valt het bereik eigenlijk behoorlijk tegen, ik krijg hooguit twee streepjes. Volgens de app Network Signal Info zit ik rond de -105 dBm signaalsterkte (47%) op LTE.
Probeer het eens via FastBoot, bijvoorbeeld volgens de methode gepost door Nakebod:Axewi schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:26:
Ik krijg de update er niet op.
Dit werkte bij mij feilloos. Wel even SuperSU opnieuw flashen / installeren omdat je na de update root kwijt bent. Maak wel voor de zekerheid ff een backup in recovery voor je dit alles doet.Nakebod schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 08:06:
Vrij zeker van niet. Uit berichten op XDA blijkt iig dat Dalvik nog de standaard is.
En je kan deze factory image installeren, zonder dat je internal storage gewiped wordt:
http://forum.xda-develope...p?p=53109041&postcount=42
Twijfel of ik dat ga doen of niet
Een Nexus is juist niet voorzien van bloat/crapware van je provider dus dat je bij Vodafone zit, doet er niet toe. De OTA's zullen gewoon gepusht worden op basis van ranges. En wanneer jou range aan de beurt is, komt deze binnen.wvkreg schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:02:
Wanneer komt de 4.4.3 OTA bij Vodafone?
Dankje ik ga het vanavond proberen, zit nu niet op een windows machine.Davith78 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:47:
[...]
Probeer het eens via FastBoot, bijvoorbeeld volgens de methode gepost door Nakebod:
[...]
Dit werkte bij mij feilloos. Wel even SuperSU opnieuw flashen / installeren omdat je na de update root kwijt bent. Maak wel voor de zekerheid ff een backup in recovery voor je dit alles doet.
Gisteren de Nexus 5 Bright red ontvangen.. Ik dacht dat hij echt rood was. moet nog behoorlijk wennen aan deze kleur, lijkt alsof hij gewoon fel fluoriserend oranje/roze is..
Gelijk maar decals besteld voor als ik er nog niet aan kan wennen.
Gelijk maar decals besteld voor als ik er nog niet aan kan wennen.
Ik heb verschillende opties uitgeprobeerd met voorkeursnetwerken. Ook heb ik een nieuwe APN ingesteld en de oude verwijdert, met de instructies van de Telfort website (daarna rebooten). Bij de instructies staat dat je gegevensroaming inschakelen moet hebben. Vraag me af of dit technisch nodig is, of dat het een mooie optie is voor Telfort om wat buiten-je-bundel-MBtjes uit het buitenland in rekening te kunnen brengen…Davith78 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:16:
[...]
[...]
Zomaar een idee: onder 'instellingen/draadloos en netwerken/meer.../mobiele netwerken' check of bij 'voorkeursnetwerktype' 4G standaard geselecteerd is terwijl je misschien geen 4G toegang hebt. Dit anders wijzigen in 3G. Verder onder 'namen toegangspunten' kijken of het juiste APN staat ingesteld. Hopelijk helpt dit
Doe eens een speedtest. Ik heb ook maar 2 streepjes als ik binnen zit. Toch haal ik vaak de maximale downloadsnelheid van 25mbit. Niks aan de hand dus.Davith78 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:38:
Ik heb vrij slecht bereik met 3G en Simyo (KPN) omdat ik in de binnenstad woon. Zonet 4G ingeschakeld bij Simyo omdat ik had gehoord dat 4G van KPN ook gebruik maakt van lagere frequentiebanden (800 MHz) zodat deze beter door gebouwen kan dringen en je dus een beter bereik zou moeten hebben.
Sideload OTA + Survival Mode aan in SuperSU = nog steeds rooted na updateDavith78 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:47:
[...]
Probeer het eens via FastBoot, bijvoorbeeld volgens de methode gepost door Nakebod:
[...]
Dit werkte bij mij feilloos. Wel even SuperSU opnieuw flashen / installeren omdat je na de update root kwijt bent. Maak wel voor de zekerheid ff een backup in recovery voor je dit alles doet.
Dit heeft niet gewerkt. Tijdens het updaten kreeg ik een error... Uiteindelijk 10s power button imgedrukt en een reboot gedaan. Nu is de OTA weg... Systeem is up to date... Zucht...Smultie schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 15:11:
[...]
Xposed Framework - Uninstall
Reboot
Update je Android-versie
Reboot
Reboot
Klaar
Iemand die mij kan uitleggen wat ik nu t beste kan doen?
Dat had ik ook. Ik heb toen gesideload via de methode die een paar pagina's terug wordt uitgelegd. Kost iets meer tijd, maar werkt uiteindelijk wel. Tijdens het updaten kreeg ik namelijk een meer gedetailleerde uitleg (foutmelding status 7 of iets dergelijks). Bleek dat het niet lukte omdat ik een andere kernel dan stock had. Heb toen de stock kernel geflashed en de update nogmaals uitgevoerd, ditmaal foutloos!Freakster86 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 14:50:
[...]
Dit heeft niet gewerkt. Tijdens het updaten kreeg ik een error... Uiteindelijk 10s power button imgedrukt en een reboot gedaan. Nu is de OTA weg... Systeem is up to date... Zucht...
Je kunt het via FastBoot of ADB sideload proberen, eerstgenoemde methode is hier pas nog voorbij gekomen. Je behoudt dan alle user data en apps.Freakster86 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 14:50:
[...]
Dit heeft niet gewerkt. Tijdens het updaten kreeg ik een error... Uiteindelijk 10s power button imgedrukt en een reboot gedaan. Nu is de OTA weg... Systeem is up to date... Zucht...
Nu met 1 streepje 4G haal ik maximaal 14 Mbit. Dat is niet heel veel sneller als de snelste versie van 3GPM_Petrol schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 14:19:
[...]
Doe eens een speedtest. Ik heb ook maar 2 streepjes als ik binnen zit. Toch haal ik vaak de maximale downloadsnelheid van 25mbit. Niks aan de hand dus.

my bad ik had de post gelezen, die is gericht op windows
maar er was ook een flash-all.sh
inmiddels zit ik op 4.4.3
En hoeveel haalde je met 3G binnen?Davith78 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 15:01:
[...]
Nu met 1 streepje 4G haal ik maximaal 14 Mbit. Dat is niet heel veel sneller als de snelste versie van 3GIk kijk het nog even aan en anders haal ik 4G weer uit mijn abonnement, dat kan gelukkig heel makkelijk bij Simyo.
Met 1 streepje 14Mbit halen is toch redelijk goed. Als je buiten bent haal je waarschijnlijk de volle 25Mbit. En heb je binnen geen toegang tot Wifi?
Haha ja idd je hebt gelijk. Binnen haalde ik meestal amper gprs/egde snelheid van 220 kb/s of had ik helemaal geen dataverbinding. Dus het is wel degelijk een vooruitgang nu ik erover nadenkPM_Petrol schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 16:25:
[...]
En hoeveel haalde je met 3G binnen?
Met 1 streepje 14Mbit halen is toch redelijk goed. Als je buiten bent haal je waarschijnlijk de volle 25Mbit. En heb je binnen geen toegang tot Wifi?
En binnen zit ik toch meestal op wifi, dat klopt. Wat ik wel regelmatig had is dat het gsm netwerk compleet wegviel door het slechte bereik, ik ben benieuwd of dat nu verleden tijd is.
Allemachtig wat een batterij drain zeg met 4.4.3.

Stijl naar beneden en dat met maar 1 uur schermtijd.
Heb de telefoon heel weinig gebruikt lag de hele dag thuis met wifi.
Af en toe een watsapp facebook mail checken enz niets bijzonder.
Ben alleen een 3 kwartier weggeweest met de auto (bluetooth carkit verbonden),
Morgen maar eens afwachten nog hoe het met een normale werkdag gaat maar heb er weinig vertrouwen in.

Morgen maar eens afwachten nog hoe het met een normale werkdag gaat maar heb er weinig vertrouwen in.
Dit had ik ook voor de 4.4.3 update. Maar de volgende dag was het weer over. Ik heb inmiddels geen last gehad van batterij drain met de 4.4.3 versie.ComTech schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 18:26:
[afbeelding]
Sterke analyse ookComTech schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 18:26:
[afbeelding]
Sry hoor mensen maar ik zie door het update bos de bomen niet meer. Heb een geroote N5, weet niet of de bootloader gelocked is, en draai helemaal custom met xposed framework en Gravity Box.
Heb gister de OTA gedownload en geprobeerd te instaleren, maar dar lukte uiteraard niet.
Welke methode moet ik nou gebruiken om mijn N5 te updaten naar 4.4.3..........??
Alvast bedankt voor de moeite en het meedenken.
Heb gister de OTA gedownload en geprobeerd te instaleren, maar dar lukte uiteraard niet.
Welke methode moet ik nou gebruiken om mijn N5 te updaten naar 4.4.3..........??
XPeng G6SR(24) + Ratio Solar
Lees dit topic, vooral de 1e post. Goed door.robotjoek schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 20:32:
Sry hoor mensen maar ik zie door het update bos de bomen niet meer. Heb een geroote N5, weet niet of de bootloader gelocked is, en draai helemaal custom met xposed framework en Gravity Box.
[Bedoel je dan scenario 1 van el daddy, en wat te doen met xposed, gewoon verwijderen en na de update weer instaleren ??
Alvast bedankt voor je reactie.
quote]Dacuuu schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 20:34:
[...]
Lees dit topic, vooral de 1e post. Goed door.
[/quote]
Alvast bedankt voor je reactie.
quote]Dacuuu schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 20:34:
[...]
Lees dit topic, vooral de 1e post. Goed door.
[/quote]
xposed app niet verwijderen maar het framework uitschakelen in de xposed app.

Dan een eventuele custom kernel eraf halen door de stock kernel te flashen.
Dan het ota updatebestand flashen via recovery (cwm of twrp).

[Ok, dus framework verwijderen, heb geen custom kernel dus kan dat overslaan, maar hoe werkt dat flashen dan en met welk bestand ??
quote]ComTech schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 21:08:
[afbeelding]
[/quote]
quote]ComTech schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 21:08:
[afbeelding]
[/quote]
http://forum.xda-develope...hp?p=46289250&postcount=1
De 1e moet je downloaden en flashen.
KTU84M from KOT49H - http://android.clients.google.com/pa...H.d173d546.zip
Kon de link niet kopieeren dus dan maar even zo.
Ok tot zover is t duidelijk, maar nu moet je me nog eens uitleggen hoe dat flashen werkt AUB ??
url]http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=46289250&postcount=1[/url]
[/quote]
[/quote]
[ Voor 12% gewijzigd door robotjoek op 05-06-2014 21:34 ]
Shit, nu weet ik waar ik de fout in ben gegaan. Naast Xposed heb ik ook enkele systeem apps verwijderd.
Welk scenario kan ik dan het beste volgen: http://forum.xda-develope...-5-ota-help-desk-t2523217
Scenario 5 noemt verwijderde system apps, maar ik heb geen custom kernel...
Welk scenario kan ik dan het beste volgen: http://forum.xda-develope...-5-ota-help-desk-t2523217
Scenario 5 noemt verwijderde system apps, maar ik heb geen custom kernel...
Draai je volledig stock?Ok tot zover is t duidelijk, maar nu moet je me nog eens uitleggen hoe dat flashen werkt AUB ??
Of heb je root met een custom kernel?
Iemand anders al opgevallen dat knippen en plakken van tekst anders gaat?
Er komt niet meer plakken te staan als je tekst in je klembord hebt staan.
Ik zal wss als een van de laatste aan de beurt zijn, mijn nummer is KOT49Hrobotjoek schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 21:33:
Ok tot zover is t duidelijk, maar nu moet je me nog eens uitleggen hoe dat flashen werkt AUB ??
[/quote]
⏩ PVOutput☀️
Ik kreeg zojuist en SW update voor mijn kiezen naar 4.4.3. Netjes gedownload en daarna herstart om te installeren.
Na ongeveer 10 seconde installeren kwam er Error te staan. De telefoon herstarte zichzelf weer en gelukkig werkte alles nog. Ik zit nog op 4.4.2, maar de SW updater zegt dat ik nu up tot date ben
@ Hierboven ik heb ook KOT49H
Na ongeveer 10 seconde installeren kwam er Error te staan. De telefoon herstarte zichzelf weer en gelukkig werkte alles nog. Ik zit nog op 4.4.2, maar de SW updater zegt dat ik nu up tot date ben

@ Hierboven ik heb ook KOT49H
[ Voor 4% gewijzigd door Matis op 05-06-2014 23:02 ]
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Oh, KOT49H is buildnummer van Android, niet toestel.
Mijn batch is 402.
Mijn batch is 402.
⏩ PVOutput☀️
Ik heb ook een probleem met updaten. Ik heb mijn Nexus geroot en heb enkel de DPI aangepast. Voordat ik de update wilde installeren heb ik de DPI netjes teruggezet op de standaard waarde van 480 en gereboot. Hierna wilde ik de update installeren, maar kreeg ik echter na enkele seconden 'fout' te zien. In het menu wat je oproept met de powerknop en volume-up kon ik zien dat hij aangaf dat er een fout zit in de builtprop. Maar daar heb ik dus enkel de DPI aangepast, maar deze heb ik voor de update weer netjes teruggezet op 480.
Ik heb dus geen enkel idee hoe dit nu komt. Iemand een idee?
Verwijderd
Zojuist geüpdatet, en 1 ding: Chrome was al snel, en ik heb laatst dat trucje toegepast om Chrome nog sneller te laten werken (iets in de flags, weet even niet meer), maar jeuzes! Nu is ie echt retesnel! Tikken en de pagina is al geladen. Top update!
Heb je een link naar wat je juist bedoeld?Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 23:12:
Zojuist geüpdatet, en 1 ding: Chrome was al snel, en ik heb laatst dat trucje toegepast om Chrome nog sneller te laten werken (iets in de flags, weet even niet meer), maar jeuzes! Nu is ie echt retesnel! Tikken en de pagina is al geladen. Top update!
Telefoon niet aan oplader? Telefoon voldoende geladen?cordonbleu schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 23:09:
Ik heb ook een probleem met updaten. Ik heb mijn Nexus geroot en heb enkel de DPI aangepast. Voordat ik de update wilde installeren heb ik de DPI netjes teruggezet op de standaard waarde van 480 en gereboot. Hierna wilde ik de update installeren, maar kreeg ik echter na enkele seconden 'fout' te zien. In het menu wat je oproept met de powerknop en volume-up kon ik zien dat hij aangaf dat er een fout zit in de builtprop. Maar daar heb ik dus enkel de DPI aangepast, maar deze heb ik voor de update weer netjes teruggezet op 480.
⏩ PVOutput☀️
Nee alsjeblieft zeg. Het heeft met de build prop te maken.
Mijn Nexus 5 ziet nog geen OTA update? Handmatig geprobeerd te updaten (instellingen - over de telefoon - systeemupdates) maar dan zegt die dat het systeem momenteel bijgewerkt is. Ik zit echter nog op 4.4.2.
Edit: typo
Edit: typo
[ Voor 3% gewijzigd door pafdaddy op 05-06-2014 23:29 ]
Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.
Oké oké..cordonbleu schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 23:25:
Nee alsjeblieft zeg. Het heeft met de build prop te maken.

Idem dito, maar ben er niet echt rouwig om nog, geen ingrijpende update en ik heb er dus geen haast bij.pafdaddy schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 23:26:
Mijn Nexus 5 ziet nog geen OTA update? Handmatig geprobeerd te uodaten (instellingen - over de telefoon - systeemupdates) maar dan zegt die dat het systeem momenteel bijgewerkt is. Ik zit echter nog op 4.4.2.
⏩ PVOutput☀️
Zal nog wel komen dan.Quad schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 23:28:
[...]
Oké oké..![]()
[...]
Idem dito, maar ben er niet echt rouwig om nog, geen ingrijpende update en ik heb er dus geen haast bij.
Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.
Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.
Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.
Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.
Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.
Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.
Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.
Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.
Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.