[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.231 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:18
1shot1kill schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 00:18:
[...]

Ik kwam juist hetzelfde vragen, alleen ik zit er al 9 dagen mee. Telefoon wordt een paar keer per dag erg traag, reageert pas na een paar minuten. Soms heb ik de telefoon een tijdje niet gebruikt wil ik naar iets kijken doet hij niets, pas na een paar minuten wachten of een reboot. Erg irritant.

Ik merk wel dat het vaak gebeurt als ik aan het browsen ben met de Chrome browser maar zeker niet alleen als die gebruikt is. Ik heb alle applicaties die ik de laatste 2 weken heb geïnstalleerd er al afgehaald maar het helpt niet.
Ik ben nu bezig mijn Nexus 5 terug te zetten op fabrieksinstellingen in de hoop dit bovenstaande probleem op te lossen. Echter zit ik nu al 20 minuten op het scherm met een android (andy) animatie met daaronder "Wissen...", is dit niet te lang? Ik had juist voor ik ermee begon gelezen dat het niet langer dan een paar minuten hoort te duren...

Hij is al verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aangezien de 4.4.3 OTA nog niet binnen was gekomen alles gaan verzamelen om zelf te flashen, komt de OTA net binnen. :+ Alleen nog opnieuw rooten. Enige verschil dat ik gezien heb is de nieuwe dialer app. De hierboven genoemde battery drain na de update is me bespaard.

Iedereen die de update nog niet binnen krijgt: geduld niet alle toestellen krijgen tegelijkertijd de OTA gepusht. Het gaat in fases, je komt echt wel aan de beurt. Of je gaat zelf flashen. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door S1NN3D op 06-06-2014 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:50
Gisteravond de OTA binnen voor de 4.4.3 update. Zoals al gezegd, weinig opvallende verschillen.
Maar omdat ik op ART draai ging hij dus ook weer alle apps optimaliseren. Daar werd hij dus weer lekker warm van, vooral bovenin naast de camera als het ware. Zal de CPU wel zitten.
Afijn, opzich niks mis mee, maar mijn scherm ging dus weer ontzettend schokken/bibberen. Zo erg had ik het nog niet meegemaakt. Er was niet mee te werken voor hij afgekoeld was, zodra de temperatuur (CPU/batterij?) onder de 39 graden komt is het weer in orde.
Wil hier eigenlijk mee terug, heb op internet ook nog niks vergelijkbaars kunnen vinden. Maar het is wat lastig om in de winkel het probleem te tonen. Denk dat dit enkel lukt door een CPU-stresstest ofzo. Vraag me alleen een beetje af wat ze er daar van zeggen. Op dit moment baal ik er een beetje van dat ik hem bij de MM heb gekocht.
Wanneer ik binnenkort tijd heb zal ik er even langs gaan.

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:01

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

Ik draai volledig stock, heb alleen geroot ivm xposed !
ComTech schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 22:10:
[...]

Draai je volledig stock?
Of heb je root met een custom kernel?

Iemand anders al opgevallen dat knippen en plakken van tekst anders gaat?
Er komt niet meer plakken te staan als je tekst in je klembord hebt staan.

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuvelman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10 16:29
Ik heb gisteren ook mijn update 4.4.3 doorgevoerd. Ik heb al meldingen gehoord van anderen hier dat iig met Telfort je signaal indicator op roaming staat. Ik ondervind dit ook. Het lijkt alleen een optisch foutje te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

heuvelman schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 08:50:
Ik heb gisteren ook mijn update 4.4.3 doorgevoerd. Ik heb al meldingen gehoord van anderen hier dat iig met Telfort je signaal indicator op roaming staat. Ik ondervind dit ook. Het lijkt alleen een optisch foutje te zijn.
En als nadeel dat je gegevens roaming moet inschakelen om 3g werkend te krijgen. Althans dat is bij mij het geval met Telfort zakelijk.
Lekker handig nu ik dit weekend net dicht bij de grens verblijf..

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:08

Nakebod

Nope.

Geen idee of Android verschil maakt tussen national roaming en international roaming.
Maar wat je mogelijk kan doen, is je netwerk vast op telfort zetten, ipv automatisch netwerk zoeken.
Of misschien een tooltje als Roaming Control gebruiken.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10 14:48
Sinds eergisteren lukt het me niet meer om met het mobiele internet van mijn provider te verbinden.. Ik krijg continu een "R" teken te zien bij mijn netwerk. Ik heb vernomen dat dit betekent dat mijn data roaming dan aan zou staan, deze staat echter uit... Iemand een idee wat dit kan zijn?

Het ligt niet aan mijn MB's. Ik heb er nog minstens 200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-10 22:10

Tags NL

Harmful or Harmless?

Munki schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 10:27:
Sinds eergisteren lukt het me niet meer om met het mobiele internet van mijn provider te verbinden.. Ik krijg continu een "R" teken te zien bij mijn netwerk. Ik heb vernomen dat dit betekent dat mijn data roaming dan aan zou staan, deze staat echter uit... Iemand een idee wat dit kan zijn?

Paar posts hierboven hebben ze het er ook al over :) Heb je geupdate naar 4.4.3?

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kopje_Koffie
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-10 23:27
Munki schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 10:27:

Hierboven zijn er ook meerdere personen die hiervan melding hebben gemaakt, met beschrijving van symptomen.

Welke providor heb je?

Bij mij was het probleem 'verholpen' nadat ik inderdaad roaming aan heb gezet. Vraag me af of dit probleem ook voorkomt bij andere (virtuele-)providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
Ik zit bij Telfort en ik heb inderdaad geüpdatet naar 4.4.3.. Ik had al geprobeerd om roaming aan te zetten, maar dit hielp niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:31

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

R betekend dat je roamed. Dus niet op het netwerk van je provider zit. Daarbij als data roaming dan uit staat, doet internet het dus niet. Dat deel is nog vrij logisch.

Waarom de telefoon denkt dat je op een ander netwerk zit is een vraag. Ik zit bij vodafone en heb nergens last van. Degene hier die last hebben zijn allemaal providers die gebruik maken van een ander netwerk.

Kun je zien op welk netwerk je zit in de instellingen? Staat je APN goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
majoh schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 10:38:
R betekend dat je roamed. Dus niet op het netwerk van je provider zit. Daarbij als data roaming dan uit staat, doet internet het dus niet. Dat deel is nog vrij logisch.

Waarom de telefoon denkt dat je op een ander netwerk zit is een vraag. Ik zit bij vodafone en heb nergens last van. Degene hier die last hebben zijn allemaal providers die gebruik maken van een ander netwerk.

Kun je zien op welk netwerk je zit in de instellingen? Staat je APN goed?
APN staat op "Telfort Internet". Dat lijkt te kloppen dus :)

Heel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vreemd probleem sinds de update. Wanneer ik bijvoorbeeld een Whatsapp gesprek open en vervolgens sluit door middel van 2x back komt Chrome even tussendoor. Ik heb dit op XDA ook al een keer genoemd zien worden, maar zijn er meer mensen die daar last van hebben?

Edit: ook een tweede probleem gevonden:
  • Open Dialer
  • Druk op puntjes middenonder voor opvragen dialpad
  • Leeg scherm komt naar voren
  • Scherm licht scrollen gaat terug naar dialer
  • Nogmaals op puntjes drukken opent wél dialpad
Behoorlijk irritant wel :/

[ Voor 35% gewijzigd door J0YR1D3R op 06-06-2014 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

dat probleem met de dialer heb ik niet.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 14:01
Is het al duidelijk of en hoe je de ota update kan installeren met een geroote stock rom en xposed + gravity box geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
aardbeix15 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 11:35:
dat probleem met de dialer heb ik niet.
Ik heb wel gelezen dat het te maken kan hebben met de duur van de animatie en eventuele aanpassingen daarvan. Ik heb daarom de developer options al even uitgezet maar helaas blijft het probleem. Misschien even een reboot doen en anders maar opnieuw flashen denk ik :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beNN_
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-09 16:06
Dat probleem met de dialer heb ik ook op mijn Moto G, en heb de overgangsanimaties uit staan. Misschien heb je wel een punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Laatst online: 00:31

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Ik heb ook geen problemen. Developer Opties staan allemaal op normaal bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Laatst online: 13:25

DaRoot

Some say...

J0YR1D3R schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 11:13:
Vreemd probleem sinds de update. Wanneer ik bijvoorbeeld een Whatsapp gesprek open en vervolgens sluit door middel van 2x back komt Chrome even tussendoor. Ik heb dit op XDA ook al een keer genoemd zien worden, maar zijn er meer mensen die daar last van hebben?

Edit: ook een tweede probleem gevonden:
  • Open Dialer
  • Druk op puntjes middenonder voor opvragen dialpad
  • Leeg scherm komt naar voren
  • Scherm licht scrollen gaat terug naar dialer
  • Nogmaals op puntjes drukken opent wél dialpad
Behoorlijk irritant wel :/
Het 2e probleem heb ik niet, het eerste ook wel. Maar dat had ik bij 4.4.2 ook al wel en op mijn Nexus 7 tablet ook. Lijkt meer algemene bug in Android

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
beNN_ schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 11:41:
Dat probleem met de dialer heb ik ook op mijn Moto G, en heb de overgangsanimaties uit staan. Misschien heb je wel een punt.
Het is inderdaad de animatie. Ik had de duur van de animatieschaal op 0x staan en de overgangsanimatieschaal en vensteranimatieschaal op 0,5x. Nu ik alles op 0,5x heb gezet en een keer heb gereboot is er niets meer aan de hand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:51
Dialer probleem heb ik niet, dat 2x terug probleem wel.
De app die tussendoor komt is de vorige in de actieve app lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:44
Dirtbiter schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 13:04:
Dialer probleem heb ik niet, dat 2x terug probleem wel.
De app die tussendoor komt is de vorige in de actieve app lijst.
Dat je een screen van een andere app voorbij ziet schieten na het drukken op de backknop had ik ook al regelmatig in 4.4.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-09 23:39
Zelfde probleem; ook bij telfort.
Als ik roaming aanzet heb ik wel (weliswaar tragere snelheden) internet. Valt dit binnen of buiten mijn gewone abbonement?

De mensen in dit topic die dit probleem hebben, is er al een oplossing gevonden? Ik zal nu wel op XDA rondspeuren.

Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:50
Volgens mij hoort normaal ook Roaming aan te staan bij virtuele providers.
Dat het in de eerdere firmware niet hoefde, is een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-09 23:39
Dan gebruik ik dat wel zolang er geen fix is. Toch benieuwd wat het is, op xda kan ik het (nog) niet vinden. Het lijkt tot nu toe dat alleen mensen die op kpn netwerk zitten er last van hebben.

Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

jacques1971 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 14:39:
Dat lijkt mij niet..
Roaming is voor andere netwerkprovider. Telfort = KPN netwerk, dus geen roaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:49
Lijkt mij dat dit geen oude bug was. Ik heb al heel wat jaren telfort en met verschillende telefoons van versie 2.3. Nooit roaming aan hoeven zetten. Het zou dus erg vreemd zijn dat er al die tijd een bug in heeft gezeten.

Ik zie het als een nieuwe bug.

Ook ik heb dit probleem. Zonder roaming geen internet. En ik heb roaming altijd uitstaan daar ik vaak in duitsland kom. Nu dus goed opletten als ik weer die kant op ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:57
Ik heb simyo. Onderdeel van kpn. Maar ik hoef geen roaming aan te zetten. Nooit gedaan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:45

John Doos

ClaudZaque

Ik krijg maar geen update van 4.4.3 binnen.
Ik heb gister speciaal via de android toolkit, de 4.4.2 stock image terug geflashed, maar krijg geen melding van een update.

Heb niks geroot / of recovery geinstalleerd, en zit op het T-Mobile netwerk. (Dus geen dochter bedrijf, echt T-Mobile)

Ik had verwacht hem inmiddels wel te hebben, en heb eigenlijk geen zin om nu weer de 4.4.3 stock image te moeten flashen.

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kopje_Koffie
Dacuuu schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 14:49:
[...]

Ik heb simyo. Onderdeel van kpn. Maar ik hoef geen roaming aan te zetten. Nooit gedaan ook.
nieuws: Telfort maakt 4g beschikbaar maar laat sommige Samsung-gebruikers even wachten
Uit de reacties bij dit bericht maak ik op dat Telfort zijn eigen "backbone" heeft. Telfort is dus niet alleen een naam op papier, maar heeft achter het KPN netwerk nog eigen systemen draaien.

Ik weet niet hoe dat bij Simyo zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da menace
  • Laatst online: 05-10 23:45
SpiriTNL schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 14:44:
[...]

Lijkt mij dat dit geen oude bug was. Ik heb al heel wat jaren telfort en met verschillende telefoons van versie 2.3. Nooit roaming aan hoeven zetten. Het zou dus erg vreemd zijn dat er al die tijd een bug in heeft gezeten.

Ik zie het als een nieuwe bug.

Ook ik heb dit probleem. Zonder roaming geen internet. En ik heb roaming altijd uitstaan daar ik vaak in duitsland kom. Nu dus goed opletten als ik weer die kant op ga.
Ik had exact dit probleem toen mijn Nexus 5 kocht in januari. Oplossing was een nieuwe simkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Nu online
Ik heb sinds de update naar 4.4.3 dat paginas extreem langzaam laden.. Zowel met chrome als dolphin browser.
Iemand anders die dit ervaart??

Voorheen nooit last van gehad.
Heb gewoon stock rom, nooit geroot. Vodafone 4g notebene..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kopje_Koffie
da menace schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 15:31:
[...]

Ik had exact dit probleem toen mijn Nexus 5 kocht in januari. Oplossing was een nieuwe simkaart.
Ik ga ook maar eens een nieuwe simkaart aanvragen, bij Telfort is dat gratis. Mogelijk heb ik toch al een nieuwe simkaart nodig, mocht ik nog op het 4G netwerk willen.
http://www.telfort.nl/per...we-simkaart-bestellen.htm

Op het Telfort forum zelf wordt beweerd dat Telfort aan het roaming-'probleem' niks kan verhelpen:
https://forum.telfort.nl/...xus-5-geen-internet-43248

Ook is er een melding gemaakt door een persoon waarbij ondanks dat roaming uit stond, toch een internet verbinding mogelijk was in het buiteland:
https://forum.telfort.nl/...och-internet-belgie-43228

Met een beetje zoeken op het internet zie ik dat dit probleem al langer dan vandaag bestaat:
http://techandsp.blogspot...oaming-detection-its.html

Ik vraag me af hoe een Android toestel vandaag de dag detecteert of het zicht niet meer op het 'eigen' netwerk bevind. Stel dat KPN/Telfort een samenwerking aan gaat met een Duitse provider waarbij je Nederlandse bundel gewoon kan gebruiken, is dit dan wel of geen roaming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Nu online
*Update*

Na het omschakelen van 4g naar 3g laad alles weer snel en goed.
4g lijkt problemen te veroorzaken, zou dit een Vodafone probleem zijn of een bug in Android 4.4.3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Laatst online: 06-08 14:38
John Doos schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 14:52:
Ik krijg maar geen update van 4.4.3 binnen.
Ik heb gister speciaal via de android toolkit, de 4.4.2 stock image terug geflashed, maar krijg geen melding van een update.

Heb niks geroot / of recovery geinstalleerd, en zit op het T-Mobile netwerk. (Dus geen dochter bedrijf, echt T-Mobile)

Ik had verwacht hem inmiddels wel te hebben, en heb eigenlijk geen zin om nu weer de 4.4.3 stock image te moeten flashen.
Komt vanzelf. Dit wordt in stages gedaan, iedere dag krijgt een nieuw percentage van de gebruikers de update binnen. De update staat gepland voor een aantal dagen / weken en binnen die tijd krijgt iedereen een melding.

Google geeft de eerste dag bv 1% toegang, de tweede dag 10% en zo steeds verder. Sideloaden kan altijd (ik had ook geen zin meer om te wachten) en is erg simpel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 21:22
BigF25 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 15:46:
Ik heb sinds de update naar 4.4.3 dat paginas extreem langzaam laden.. Zowel met chrome als dolphin browser.
Iemand anders die dit ervaart??

Voorheen nooit last van gehad.
Heb gewoon stock rom, nooit geroot. Vodafone 4g notebene..
Dat heb ik dus ook.
Vaak blijft een nieuwe pagina leeg hangen op 10% zeg maar.
Ik heb Youfone btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-10 22:41
Ik heb met simyo géén roaming probleem. Zie ook netjes g of h staan bij netwerk symbool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:49
corrado20vt schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 18:18:
Ik heb met simyo géén roaming probleem. Zie ook netjes g of h staan bij netwerk symbool
Dat vroeg ik mij dus al af of andere virtuele providers dit ook hebben, niet dus.
Dan is het dus een telfort/kpn probleem.

Afwachten of telfort hier iets aan wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
BigF25 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 16:08:
*Update*

Na het omschakelen van 4g naar 3g laad alles weer snel en goed.
4g lijkt problemen te veroorzaken, zou dit een Vodafone probleem zijn of een bug in Android 4.4.3...
Ik heb 4G van Simyo en dat werkt prima. Misschien ff je APN opnieuw instellen? Kijk anders ook in het 'geheime' menu of de netwerk instellingen goed staan:

- in de dailer *#*#4636#*#* invoeren
- 'telefooninformatie' kiezen
- omlaag scrollen en dan bij 'voorkeursnetwerktype instellen' moet het op 'LTE/GSM auto (PRL)' staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai de stock rom met franco kernel, krijg ik de 4.4.3 ota update dan automatisch binnen of moet ik eerst weer de stock kernel terugflashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:11

reiker

dan jij!

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 19:05:
Ik draai de stock rom met franco kernel, krijg ik de 4.4.3 ota update dan automatisch binnen of moet ik eerst weer de stock kernel terugflashen?
Zit er geen bruikbare informatie tussen de laatste 200 posts, of de topics op XDA? :)
Om je op weg te helpen: ik heb zomaar het idee dat je de stock kernel terug moet flashen.

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krotar
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-06-2024
Nog altijd geen update ontvangen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-10 15:03
Krotar schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 21:38:
Nog altijd geen update ontvangen :(
Zelfde hier, Nexus 5.
Komt vanzelf. Geduld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
taz3d_nl schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 22:11:
[...]

Zelfde hier, Nexus 5.
Komt vanzelf. Geduld ;)
Hier ook nog niks, komt vanzelf inderdaad. Binnen een halve week komt die _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommatje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-09 09:22
Ik heb met mijn Nexus 5 een probleem met de schermanimaties. Het is allemaal niet zo heel spannend, maar als ik bijvoorbeeld WhatsApp sluit (home of terug knop) en later weer open, dan krijg ik eerst heel even een witte flits over mijn scherm en daarna gelijk het WhatsApp scherm in beeld. Met andere woorden, ik krijg niet een animatie of iets dergelijks te zien bij het openen van WhatsApp, zoals natuurlijk wel zou moeten. En dat heb ik mij veel meer apps (Twitter, Play Kiosk, ING, Faceboek).

Zijn er meer mensen die dit herkennen? Ik ben wel iemand die mij daar aan kan gaan storen, want het is op een of andere manier toch gewoon irritant. Is het wellicht een signaal dat er onderliggend een erger probleem speelt, misschien met het geheugen of de GPU?

Het maakt niet uit of ik Dalvik of ART gebruik, het komt met beide instellingen voor. Misschien even terug naar fabrieksinstellingen, maar dat vind ik dan ook weer zo'n radicale beslissing vanwege missende schermovergangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Tommatje schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 00:19:
Ik heb met mijn Nexus 5 een probleem met de schermanimaties. Het is allemaal niet zo heel spannend, maar als ik bijvoorbeeld WhatsApp sluit (home of terug knop) en later weer open, dan krijg ik eerst heel even een witte flits over mijn scherm en daarna gelijk het WhatsApp scherm in beeld.
Had een paar posts terug hetzelfde probleem gepost, is volgens mij ook op meerdere plekken ook al genoemd. Ik heb nog geen oplossing gezien behalve jezelf er niet te veel aan storen, maar het is in ieder eval niet normaal vind ik.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyUtd4Life
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-10 21:15
Ik heb de update van 4.4.3 voor Nexus 5 gisteren of eergisteren al ontvangen. Op het eerste oog niet echt schokkende verbeteringen. Kwam nog wel probleempje tegen met wat apps die nog niet met 4.4.3 overweg konden, maar die zijn inmiddels ook geüpdate.

FIFA Benelux Administrator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:26
Tommatje schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 00:19:
Ik heb met mijn Nexus 5 een probleem met de schermanimaties. Het is allemaal niet zo heel spannend, maar als ik bijvoorbeeld WhatsApp sluit (home of terug knop) en later weer open, dan krijg ik eerst heel even een witte flits over mijn scherm en daarna gelijk het WhatsApp scherm in beeld. Met andere woorden, ik krijg niet een animatie of iets dergelijks te zien bij het openen van WhatsApp, zoals natuurlijk wel zou moeten. En dat heb ik mij veel meer apps (Twitter, Play Kiosk, ING, Faceboek).

Zijn er meer mensen die dit herkennen? Ik ben wel iemand die mij daar aan kan gaan storen, want het is op een of andere manier toch gewoon irritant. Is het wellicht een signaal dat er onderliggend een erger probleem speelt, misschien met het geheugen of de GPU?

Het maakt niet uit of ik Dalvik of ART gebruik, het komt met beide instellingen voor. Misschien even terug naar fabrieksinstellingen, maar dat vind ik dan ook weer zo'n radicale beslissing vanwege missende schermovergangen.
Dit probleem heb ik al vanaf dag 1 met de Nexus 5. Dus al vanaf 4.4 en het is in nog geen enkele update verholpen. Ook in 4.4.3 is het nog aanwezig. Het is bij mij echter niet continue, het is de ene keer wel en de andere keer heb ik wel een mooie animatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Ik merk ineens dat ik helemaal geen GSM bereik meer heb bij Simyo, heb een paar dagen geleden 4.4.3 erop gezet. Ik woon in de binnenstad maar voor de update had ik altijd een paar streepjes bereik. Data over 4G werkt prima maar zodra ik nu probeer te bellen (hij schakelt dan over naar GSM) krijg ik alleen een leeg driehoekje te zien zonder streepjes. Dat is niet best, ik ben nu helemaal niet meer bereikbaar als iemand mij probeert te bellen thuis :/

Kan het de nieuwe modem zijn van 4.4.3? Instellingen veranderen? Ik denk niet dat het een storing is op het netwerk omdat 4G het wel gewoon doet..

[Edit] Zonet nog op andere plaatsen geweest in mijn woonplaats met de telefoon, maar de signaalsterkte blijft echt dramatisch: ik kan gewoon niet meer bellen of gebeld worden. Ik ga maar eens proberen een andere modem te flashen o.i.d. en anders maar de telefoon terug zetten naar 4.4.2, kijken of dat verschil maakt.

[ Voor 24% gewijzigd door Davith78 op 07-06-2014 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Om op mijn vorige post terug te komen:

Ik heb de KOT49E (android 4.4.1) modem geflashed en ik kan weer bellen! :) :)

Het lag bijna 100% zeker aan de nieuwe KTU84M modem (android 4.4.3). Op XDA kwam ik ook meerdere posts tegen van mensen die zeiden dat ze na de 4.4.3 update merkbaar minder bereik hadden of zelfs algeheel netwerk uitval.

Misschien is dit ook iets voor de mensen hier die problemen hebben met het Telfort roaming verhaal, flash eens de KOT49E modem zou ik zeggen. Het zou best kunnen dat daarna die problemen verholpen zijn, ben heel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Ik zit ook op simyo en 4.4.3 maar ik heb nog geen problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Idem dito, Simyo en 4.4.3. Bij mij is het bereik juist beter geworden. Wel heb ik 4.4.3 zelf geflashed en een volledige factory reset uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:43
Ik draai stock 4.4.3 op mijn n5, maar sinds de laatste update ervaar ik iets geks:

Als ik whatsapp afsluit door een aantal keer snel op de 'back' toets te tikken krijg ik na het minimaliseren van whatsapp, gedurende ongeveer een halve seconde,het laatste tabblad van chromen te zien die dan vanzelf ook weer verdwijnt.

Herkennen anderen dit 'probleem' ook en weten jullie of hier een oplossing voor bestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:52
Ja, niet alleen met snel afsluiten en ook andere applicaties. Soms irritant maar stoor mij er niet echt aan.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem nu een aantal maanden en batterij loopt snel leeg (ook na 4.4.3 update). Iemand nog een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:26
Megupe schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 21:18:
Ik draai stock 4.4.3 op mijn n5, maar sinds de laatste update ervaar ik iets geks:

Als ik whatsapp afsluit door een aantal keer snel op de 'back' toets te tikken krijg ik na het minimaliseren van whatsapp, gedurende ongeveer een halve seconde,het laatste tabblad van chromen te zien die dan vanzelf ook weer verdwijnt.

Herkennen anderen dit 'probleem' ook en weten jullie of hier een oplossing voor bestaat?
Ja heb ik ook last van. Bij mij komen er ook wel eens apps voorbij die helemaal niet tussen de recente apps staan. Ik stoor me er verder ook niet aan, maar ik weet ook geen oplossing er voor.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Laatst online: 15:31
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2014 @ 02:46:
Heb hem nu een aantal maanden en batterij loopt snel leeg (ook na 4.4.3 update). Iemand nog een oplossing?
Lekker duidelijk, wat is snel en wat heb je al geprobeerd?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op maandag 09 juni 2014 @ 07:59:
[...]

Lekker duidelijk, wat is snel en wat heb je al geprobeerd?
Na c.a. 10 uur moet ik hem toch wel weer aan de oplader leggen (is niet eens een volledige dag!). Heb al contact opgenomen met tele2 over een evt. reparatie/garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:11

reiker

dan jij!

Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2014 @ 11:02:
[...]

Na c.a. 10 uur moet ik hem toch wel weer aan de oplader leggen (is niet eens een volledige dag!). Heb al contact opgenomen met tele2 over een evt. reparatie/garantie.
Maar wat heb je er dan allemaal mee gedaan? Als je hem tien uur stil laat liggen en hij is dan leeg is het opvallend slecht, heb je tien uur hard gegamed of films gekeken dan is het opvallend goed... Beetje meer achtergrond?

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-10 22:10

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2014 @ 11:02:
[...]

En met programma's zoals Better Battery stats en dergelijke gekeken WAT er nu precies zoveel neemt?

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reiker schreef op maandag 09 juni 2014 @ 11:17:
[...]

Maar wat heb je er dan allemaal mee gedaan? Als je hem tien uur stil laat liggen en hij is dan leeg is het opvallend slecht, heb je tien uur hard gegamed of films gekeken dan is het opvallend goed... Beetje meer achtergrond?
Ook als ik er niets mee doe, is hij toch snel leeg. Heb er niet mee gegamed en ook geen films mee gekeken...
-={Fred_Perry}=- schreef op maandag 09 juni 2014 @ 11:17:
[...]

En met programma's zoals Better Battery stats en dergelijke gekeken WAT er nu precies zoveel neemt?
Jep, was het beeldscherm, heb die al lager gezet, maar heeft nog geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:48
Nog steeds de update niet ontvangen op m'n stock n5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2014 @ 11:24:
[...]

Ook als ik er niets mee doe, is hij toch snel leeg. Heb er niet mee gegamed en ook geen films mee gekeken...

[...]

Wat staat er dan voor tijd bij accu/scherm? De N5 staat niet bekend om de geweldige "screen on time"

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 14:57
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2014 @ 02:46:
1: Kijk bij je accu status om te kijken of er iets veel stroom verbruikt
2: Zet je locatie status geheel uit (Gps en locatie bepaling dmv wifi)
3: Installeer Wakelock detector (root nodig!) Hiermee kan je zien welke apps je telefoon uit deep sleep halen
4: Scherm helderheid omlaag, scherm is één van de grootste accu slurpers
5: Wat is je bereik van je telefoon? Als je in een gebied zit met slecht bereik, draint je telefoon sneller leeg.
6: Zet je telefoon een nachtje op vliegtuig modus, en kijk dan hoever de batterij is leeg gelopen.
7: Misschien had je al deze dingen ook zelf uit kunnen zoeken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dujardinn
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-02-2021
Hier ook nog geen update. Ook ik heb stock android. Mijn toestel versie is 312k.

Even een algemene vraag. Wat zijn de voordelen van een nieuwe simkaart ten opzichte van een simkaart van ruim 2 jaar oud?
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2014 @ 11:24:
[...]

[...]

Bij de Nexus 5 is het bereik ook heel belangrijk voor je batterij duur. Ik ben voor mijn werk af en toe in een gebied met weinig tot geen bereik en dan loopt de batterij enorm snel leeg.

[ Voor 55% gewijzigd door Dujardinn op 09-06-2014 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Sinds de update naar 4.4.3 crashed Untappd steeds bij mij...

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Pusherman_ schreef op maandag 09 juni 2014 @ 12:15:
Troost je, ik ook niet. ;)

Niet helemaal stock meer, alleen geroot, maar dat zou geen probleem moeten zijn, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Laatst online: 14-02-2023
Same-o geen idee wanneer het in NL uitgerold wordt, volgens mij bungelen we onderaan het prioriteiten lijstje (want relatief kleine markt tegenover een Merica/India)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
eL_Jay schreef op maandag 09 juni 2014 @ 13:32:
[...]

Same-o geen idee wanneer het in NL uitgerold wordt, volgens mij bungelen we onderaan het prioriteiten lijstje (want relatief kleine markt tegenover een Merica/India)
Veel hebben de update wel al gehad. Er zullen ook wel verschillen gemaakt worden tussen de toestellen. Misschien dat sommige serienummers wat eerder aan de beurt komen dan anderen. Ik denk dat je binnenkort wel de update binnen krijgt. En veel nieuwe dingen zitten er nu niet in,dus je mist niet echt heeeel veel ;). Maar ik snap wat je bedoelt. Je wil gewoon die updates hebben zodra ze uitkomen en niet weken later.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 12:49

The Wizard

Moderator Mobile
Dat is de gewone uitrol techniek van Google:

1% bij de release (24/48 uur), dan bij geen problemen, 25%, dan binnen een week 50% en de resterende 50% binnen 2 tot 3 weken.

De OTA is geheel willekeurig, niet afhankelijk van het serienummer, aankoopdatum, Google account, etc.

Gewoon afwachten, heb ook nog niks gekregen op mijn Nexus 5 en 7.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-10 08:35
The Wizard schreef op maandag 09 juni 2014 @ 14:16:

1% bij de release (24/48 uur), dan bij geen problemen, 25%, dan binnen een week 50% en de resterende 50% binnen 2 tot 3 weken.

De OTA is geheel willekeurig, niet afhankelijk van het serienummer, aankoopdatum, Google account, etc.

Ik heb 'm al 2x gekregen en 2x is hij niet geïnstalleerd. Binnenkort maar is stock erop zetten.

iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:58

Laguna

Connaisseur

Zojuist de OTA update naar 4.4.3 geïnstalleerd middels TWRP. In eerste instantie ging het mis, ik was vergeten dat ik diverse system apps had verwijderd (GoogleHindiIME, GooglePinyinIME, HPPrintPlugin, iWnnIME, iWnnIME_Kbd_White en KoreanIME), nadat ik deze tijdelijk had teruggezet werd de OTA update succesvol uitgevoerd. Wel daarna root kwijt, maar dat is alleen een kwestie van SuperSU opnieuw installeren middels TWRP :)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:51
@SmashingJummy: LET OP: Als dat installeren niet lukt, kan het wel eens zo zijn dat het bestand constant wordt gedownload. Zowel over wifi als mobiel internet. Ik was zo binnen 1 dag door mijn 500 MB mobiel internet heen en daarnaast heb ik ook nog ongeveer 8 GB aan WiFi verstookt aan dit geintje. De oorzaak is het hebben van een custom ROM. Snel je data uitzetten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Oh ja, ik heb hem dan weer wel op mijn Nexus7 ontvangen. 8)

[ Voor 20% gewijzigd door NaN op 09-06-2014 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
'k ook nie. |:(

Bedankt voor de uitleg.

[ Voor 57% gewijzigd door pafdaddy op 09-06-2014 16:16 ]

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Ik heb ook nog niks ontvangen op mijn Nexus 5. Vond het sowieso wel weer een keer tijd om 'm lekker op te schonen, dus zonet 'm handmatig maar volledig geflashed. Hier voor dit stappenplan gevolgd: http://forum.xda-develope...sh-factory-image-t2513701

Hij haalt nu al mijn apps weer op; daar is 'tie even mee bezig. Merk tot nu toe weinig verschil. Bereik (Hi) lijkt wel iets beter geworden hier op m'n kamer.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-08 19:51
Untappd werkt hier prima. Burp.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds de update ook dat als ik vaak op back druk er een andere tabblad van chrome tevoorschijn komt. Meer mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2014 @ 17:06:
Heb sinds de update ook dat als ik vaak op back druk er een andere tabblad van chrome tevoorschijn komt. Meer mensen die dit hebben?
Een paar posts naar boven wordt het al genoemd ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-10 22:09
Vandaag had ik vrij raar gedrag op mn Nexus 5: toen ik de telefoon uit mn broekzak haalde was hij PUK locker. Ik dacht dat het 3 keer verkeerde pin code in mijn zak was geweest. Maar na het unlocken van de telefoon waren een aantal apps gereset (chrome bijvoorbeeld was alle instellingen en logins vergeten), Whatsapp gaf aan dat het een oude versie was en mijn internet deed het niet meer. Ik was nog steeds niet echt achterdochtig maar toen ik zag dat mijn toetsenbord ook nog op Hindi stond.... Anyway ik kan verder geen malware vinden (Bitlocker virus guard gekocht). Heeft iemand dit al eens meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Update Nexus 5 binnen hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:51
Staat toevallig je telefoon geheugen helemaal vol? Dat heb ik ook eens meegemaakt als ik echt niks niet meer van opslag vrij had. 300MB vrij is echt een minimum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Laatst online: 14-02-2023
Geen last van, maar merk eerlijk gezegd 0 verschil met 4.4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:50
Weet iemand of het Skype Battery drain probleem is opgelost met 4.4.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
jacques1971 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 10:50:
Weet iemand of het Skype Battery drain probleem is opgelost met 4.4.3?
Aaah, hét Skype Batterij Drain probleem! :S

http://www.eweek.com/mobi...y-of-android-devices.html ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

CultFreak schreef op maandag 09 juni 2014 @ 16:41:
Untappd werkt hier prima. Burp.
Als ik een biertje wil toevoegen en hem zoek, crasht ie altijd één keer, en de tweede poging werkt altijd 8)7

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

XanderDrake schreef op maandag 09 juni 2014 @ 12:53:
Sinds de update naar 4.4.3 crashed Untappd steeds bij mij...
Werkt hier nog steeds prima.. vind Untappd zelf alleen minder handig geworden, sinds de Exit knop eruit is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

DaRoot schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 11:59:
[...]

Werkt hier nog steeds prima.. vind Untappd zelf alleen minder handig geworden, sinds de Exit knop eruit is..
Grmbl... Als het normaal prima werkt wat moet ik dan doen, hard reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
XanderDrake schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 13:07:
[...]

Grmbl... Als het normaal prima werkt wat moet ik dan doen, hard reset?
App uninstallen en opnieuw installeren al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-08 19:51
Of alle gegevens wissen van de app.

Ik ben trouwens noize daar.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Laatst online: 06-08 14:38
Richh schreef op maandag 09 juni 2014 @ 16:25:
Ik heb ook nog niks ontvangen op mijn Nexus 5. Vond het sowieso wel weer een keer tijd om 'm lekker op te schonen, dus zonet 'm handmatig maar volledig geflashed. Hier voor dit stappenplan gevolgd: http://forum.xda-develope...sh-factory-image-t2513701

Hij haalt nu al mijn apps weer op; daar is 'tie even mee bezig. Merk tot nu toe weinig verschil. Bereik (Hi) lijkt wel iets beter geworden hier op m'n kamer.
Je had ook de OTA kunnen installeren, had je geen gewiped toestel gehad! Linkje hier: http://forum.xda-develope...-5-ota-help-desk-t2523217

Heb het zelf ook op die manier gedaan, binnen 5 minuten klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Sinds 4 dagen eigenaar van de Nexus 5 (4.4.2)
Erg fijne toestel. Mooi scherm, mooi uiterlijk. Snel
Maar dat had de Nexus 4 ook al.

Zien jullie tegenwoordig nog een meer waarde in het draaien van custom roms op je telefoon?

Rooten kan ik me voorstellen. Al hoewel ik dit enkel deed om van die gare in-app advertenties af te komen.

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Dat is iets wat je jezelf af moet vragen. Ik heb juist voor Nexus gekozen omdat ik het 'kale' android erg fijn vind. Ik heb m'n Nexus 5 wel geroot, al is dit alleen om de DPI te verlagen aangezien de standaard DPI van de Nexus 5 echt veels te hoog is. Hierdoor is alles standaard veels te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
murphylee schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 15:41:
Sinds 4 dagen eigenaar van de Nexus 5 (4.4.2)
Erg fijne toestel. Mooi scherm, mooi uiterlijk. Snel
Maar dat had de Nexus 4 ook al.

Zien jullie tegenwoordig nog een meer waarde in het draaien van custom roms op je telefoon?

Rooten kan ik me voorstellen. Al hoewel ik dit enkel deed om van die gare in-app advertenties af te komen.
"vroeger" toen ik net mijn galaxy nexus had, draaide ik altijd hele uitgebreide custom roms, (PA, AOKP), maar sinds JB en mijn N4/N5 ben ik meer van de cleane custom roms, de meeste features zitten al in stock, maar het aanpassen van bv de quick setting tyles, nav bar, lockscreen shortcuts, expandable volume panel kan ik toch niet missen.

heb op de N4 en N5 eigenlijk vooral rastakat gedraaid, nu met 4.4.3 tijdelijk over op purity tot rastakat met een update komt.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Laatst online: 08:44
Je kan al heel veel naar smaak customizen als je Xposed + GravityBox installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
dat is inderdaad een mooi alternatief aangezien je dan zelf je tweaks kan kiezen. je rom blijft clean, maar je hebt wel veel opties. persoonlijk heb ik het idee dat de de mogelijkheden in custom roms vaak beter uitgewerkt zijn, maar dat kan ik ook mis hebben

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Prulleman schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 16:59:
[...]
heb op de N4 en N5 eigenlijk vooral rastakat gedraaid, nu met 4.4.3 tijdelijk over op purity tot rastakat met een update komt.
Draaide op de N4 ook altijd RastaKat. Erg fijne ROM.
Eigenlijk sinds de Galaxy Nexus roms van rascarlo gedraaid.
Geen onnodige tweaks die je toch niet gebruikte.
Maar het punt was altijd dat updaten. Om de 2 weken wel een kleine tweak.
Polster schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 17:04:
Je kan al heel veel naar smaak customizen als je Xposed + GravityBox installeert.
Even in gaan verdiepen.

Maar 90% zkr dat ik gewoon bij de standaard rom blijf + root

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:52
Wilde de OTA installeren, kreeg Android poppetje met Fout! ervoor, nu heb ik de ingebouwde Android recovery voor me.
Eens opnieuw proberen, kijken of het lukt.

Edit: Hij vind nu geen update, mja dan maar handmatig.
Edit2: Sideloaden wil ook niet, E: Error in /tmp/update.zip (status 7) installation aborted.

[ Voor 32% gewijzigd door Quad op 10-06-2014 22:30 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Had ik voor de update al

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Pagina: 1 ... 66 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.