Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Is het een bug, feature of is het te omzeilen?
⏩ PVOutput☀️
[ Voor 20% gewijzigd door spetzje op 10-06-2014 23:32 ]
Helaas nog geen fix.spetzje schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 23:30:
Net 4.4.3 OTA binnengekregen maar heb sindsdien een R voor roaming staan ipv de gebruikelijke 3G/H. Ik ben bekend met 't feit dat dit vooral voorkomt op toestellen met Telfort maar is er al een fix hiervoor beschikbaar? Ik zit zelf ook op Telfort
Wachten op ..................................
Even je toestel opnieuw opstarten en internet zou het moeten doen.
Bij mij doet hij het wel.
Even terug lezen, is al besproken.Quad schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 23:04:
Hm, na een reboot heeft ze weer mobiel internet, het vreemde is dat ze nu enkel een R van roaming ziet staan, voor de update en op andere toestellen was het gewoon G/3G/H..
Is het een bug, feature of is het te omzeilen?
Vermoedelijk ligt dit aan de (virtuele)provider. Ik heb Telfort en het netwerk gaat via KPN en heb het zelfde probleem.
Jij hebt T-mobile en ik hoor nu voor het eerst dat die ook dit probleem heeft.
Vodafoon heeft dit probleem niet.
[ Voor 30% gewijzigd door SpiriTNL op 10-06-2014 23:33 ]
Ikzelf ga morgen wel verder klooien, de huidige melding welke ik krijg als ik de OTA wil sideloaden:
1
2
3
4
5
| verifying current system... "EMMC:/Dev/block/platform/msm_sdcc. 1/by-name/boot:8835072:21........77d43" has unexpected conctents. E:Error in /tmp/update.zip (status 7) Installation aborted. |
Edit: Ik draai stock ROM met unlocked bootloader en root.
[ Voor 7% gewijzigd door Quad op 10-06-2014 23:47 ]
⏩ PVOutput☀️
Reboot heeft niet geholpenSpiriTNL schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 23:31:
[...]
Helaas nog geen fix.
[ Voor 9% gewijzigd door spetzje op 10-06-2014 23:48 ]
Edit: Door het sideloaden is nu wat fout gegaan, mijn SD opslag is foetsie, niet meer bereikbaar door een aantal apps en gallerij geeft melding geen externe opslag beschikbaar. Zo gaat die goed.
[ Voor 51% gewijzigd door Quad op 11-06-2014 00:03 ]
⏩ PVOutput☀️
Deze had ik ook, maar dan met een ander bestand. De conclusie is dat je de OTA niet kan flashen als je niet voor 100% een stock rom hebt. Via deze stappen kan je ervoor zorgen dat je system files weer terug gaan naar stock, daarna kan je dan de OTA flashen.Quad schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 23:46:
Klopt, had ik al gelezen, afwachten dus.
Ikzelf ga morgen wel verder klooien, de huidige melding welke ik krijg als ik de OTA wil sideloaden:
code:
1 2 3 4 5 verifying current system... "EMMC:/Dev/block/platform/msm_sdcc. 1/by-name/boot:8835072:21........77d43" has unexpected conctents. E:Error in /tmp/update.zip (status 7) Installation aborted.
Ikzelf heb de factory image geflashed, zodat ik weer helemaal schoon ben
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Edit: Ik kom niet meer in de recovery mode, het Android poppetje zie ik wel maar de combinatie volume up+power button geeft geen recoveryscherm op.
[ Voor 37% gewijzigd door Quad op 11-06-2014 00:21 ]
⏩ PVOutput☀️
zelfde hier met Tele2 en T-mobile, erg jammer. vond het juist zo prettig dat de Nexus mijn virtuele provider herkende...SpiriTNL schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 23:31:
[...]
Helaas nog geen fix.
[...]
Even terug lezen, is al besproken.
Vermoedelijk ligt dit aan de (virtuele)provider. Ik heb Telfort en het netwerk gaat via KPN en heb het zelfde probleem.
gegevensroaming aangezet en het werkt weer, maar aangezien ik in de buurt van de grens woon is het dus weer oppassen.....
voor de rest zie ik alleen dat het snelkeuze bellen is aangepast, ziet er iets beter uit (of heeft dit niet met 4.4.3 te maken?)
[ Voor 7% gewijzigd door weertenaar op 11-06-2014 07:56 ]
Same here. Fantastisch, ik woon in de grensstreek dus m'n kosten gaan zo thru the roof.spetzje schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 23:30:
Net 4.4.3 OTA binnengekregen (Telfort) maar heb sindsdien een R voor roaming staan ipv de gebruikelijke 3G/H. Daarbij heb ik geen mobiel internet meer maar wifi werkt wel. Ik ben bekend met 't feit dat dit vooral voorkomt op toestellen met Telfort maar is er al een fix hiervoor beschikbaar? Reboot heeft niet geholpen..
Loopt er bij Telfort al iets hieromtrent of klagen we hier alleen in de leegte hierover? Loopt iets over op Telfort forum:
https://forum.telfort.nl/...xus-5-geen-internet-43248
[ Voor 9% gewijzigd door catchingfire op 11-06-2014 08:59 ]
Ik had dit probleem ook (telfort) en minn internet bleek op 4G te staan na de update. Na dit weer aangepast te hebben heb ik weer gewoon mobiel internet op mijn nexus5SpiriTNL schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 23:31:
[...]
Helaas nog geen fix.
[...]
Even terug lezen, is al besproken.
Life is what happens while you're busy making other plans
Daarna ga ik factory image flashen.
⏩ PVOutput☀️
Via WiFi werkt alles zonder problemen echter via 3G lukt niet meer.
Hopelijk komt er snel een fix. Om terug te gaan naar 4.4.2 daar heb ik ook niet zo'n zin in.
Wel is als voorkeurs netwerk 3G ingesteld...
Bij mijn collega met Telfort moet Rooming wel aan staan om internet verbinding te krijgen.
Ik stond al vanwege einde van Telfort-contractduur op het punt om naar HollandsNieuwe te gaan...
Ongelofelijk dat zoiets simpels nog niet geregeld is. Vroeger had ik dat al op mijn oude Android telefoons, toen had ik het gefixed met een custom rom. Het leek goed te gaan in 4.4, tot en met 4.4.2, maar nu is het weer hopeloos in 4.4.3 zo te horen.
Nu maar hopen dat Google de APN lijst/provider lijst een schop geeft en instelt dat MVNO's niet onder roaming vallen

Ik heb TWRP recovery weten te flashen, hiervandaan voor de zekerheid via ADB pull een backup kunnen maken van mijn bestanden en daarin de cache en dalvikcache geformatteerd.
Ik heb van de factory image de boot opnieuw geflashed, waarna de OTA ook binnen gehaald kon worden, deze is automatisch geflashed via TWRP recovery, daarna de autoroot van Chainfire geboot en nu is Android 4.4.3 ook geroot.
Ik heb gelukkig met Hi gewoon 3G/4G ipv Roaming, snel even getest.
⏩ PVOutput☀️
+1W.Zijlstra. schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 10:48:
Hier op 4.4.3 met Simyo geen problemen.
[ Voor 70% gewijzigd door maarud op 11-06-2014 10:56 ]
Zelfde probleem, binnen kort even stock flashen.Quad schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 23:46:
Klopt, had ik al gelezen, afwachten dus.
code:
1 2 3 4 5 verifying current system... "EMMC:/Dev/block/platform/msm_sdcc. 1/by-name/boot:8835072:21........77d43" has unexpected conctents. E:Error in /tmp/update.zip (status 7) Installation aborted.
iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9
vaag, ik heb hem ook manueel op 3G gezet, reboot, maar de R blijft (ik heb ook tele2)......jacques1971 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 10:16:
Vreemd is dat bij mij internet toegang bij Tele2 nog zonder Rooming kan werken.
Wel is als voorkeurs netwerk 3G ingesteld...
Bij mijn collega met Telfort moet Rooming wel aan staan om internet verbinding te krijgen.
⏩ PVOutput☀️
https://forum.telfort.nl/...48/index2.html#post395641
Nogmaals een vraag die ik een paar dagen gelden ook al stelde: wat zijn de voordelen van een nieuwe simkaart ten opzichte van een simkaart van ong. 2 jaar oud?
Dit houdt het ook overzichtelijker voor ons allemaal.
Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
⏩ PVOutput☀️
Eergisteren besteld in de playstore, vanochtend al in huis. Wow !
Eerste indruk: wat is dit snel zeg ! Voorgaande smartphones: Xperia S, SGS3 LTE (T-mobile branded)
Ik heb gekozen voor de zwarte 32 Gb versie. Nu lekker ontdekken en vooral dit topic (weer) bestuderen
Daily driver; MB R171 SLK280
Geen, als hij past en het doet is er geen verschil.Dujardinn schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 13:53:
Gisteren rond 21 á 22 uur de update binnen gekregen op mijn N5 (312k). Geen problemen hier. De batterij lijkt een stukje langer mee te gaan dan ik de afgelopen tijd gewend was.
Nogmaals een vraag die ik een paar dagen gelden ook al stelde: wat zijn de voordelen van een nieuwe simkaart ten opzichte van een simkaart van ong. 2 jaar oud?
[ Voor 12% gewijzigd door Ortep op 11-06-2014 23:03 ]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
ZieOrtep schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 23:02:
Ik heb ook de update ota gehad. Daarbij kreeg ik de camera in beeld waar ik moest kiezen hoe ik de instellingen wilde hebben. Volgens dit http://i.imgur.com/HVgaM5V.jpg scherm kan je daarna via de instellingen de zaak nog een keer aanpassen. Ik heb lopen zoeken in instellingen, maar ik kan nergens de camera settingen aanpassen. Wat zie ik over het hoofd?
Quad schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 19:03:
Mijn camera werd net ineens bijgewerkt, zonder dat ik er toestemming voor had gegeven, immers staat apps automatisch bijwerken uit.
Maar nu is ook duidelijk waarom, Google heeft de 16:9 formaat gepushed, je kan die nu op 6MP schieten, front camera kan ook maar deze is dan slechts 0,9MP groot.
[afbeelding]
[afbeelding]
⏩ PVOutput☀️
Ik zie de plaatjes op mijn scherm nu. Sterker nog, mijn link komt uit dat berichtje. Maar de vraag is: Waar kies ik dat op mijn telefoon. Het was alleen mogelijk bij het installeren. Daarna kan ik het nergens meer terug vinden
[ Voor 6% gewijzigd door Ortep op 11-06-2014 23:08 ]
Bij 6.0mp kan je op 16:9 foto's maken etc, zie mijn screenshot.
⏩ PVOutput☀️
Bedankt, gevonden...ik deed dus letterlijk wat er op het scherm stond...Ik keek bij "instellingen". En daar staat niets over camera'sQuad schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 00:11:
In de camera naar rechts swipen zodat je tandwieltje ziet,
Welke "instellingen" bedoel jij dan?Ortep schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 00:27:
[...]
Bedankt, gevonden...ik deed dus letterlijk wat er op het scherm stond...Ik keek bij "instellingen". En daar staat niets over camera's
Vreemd, bij mij (ook tele2) geen enkel probleem. Ik had hem voor de update wel handmatig op 3g gezet, na de update niets veranderd.weertenaar schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 11:49:
[...]
vaag, ik heb hem ook manueel op 3G gezet, reboot, maar de R blijft (ik heb ook tele2)......
'De Instellingen' Van je hele telefoon dus. Waar je dingen instelt als wifi, accounts, bluetooth, geluid, opslagruimte, weergave, accu, invoer, toegankelijkheid enz..
Als er alleen staat 'instellingen' ga ik dus naar het hoogste niveau waar dat kan. Vanuit daar zoek ik verder.
Ik ben wel aan het zoeken geweest of ik ergens instellingen op camera app kon vinden maar dat zat niet op een (voor mij) logische plek. Long push deed niets, naar beneden swipen om een notification bar te krijgen werkt niet..naar boven swipen om onderin iets te krijgen doet het niet.
Ik had wel vaker nar rechts geswiped op de camera, maar dan komt er uit de linker zijkant een optisch heel grote serie keuzes naar voren. Zoals foto. film en nog meer. En daar kijk ik dan naar. Dat er dan rechts onderin een klein wieltje verschijnt was me nog nooit opgevallen. Links gebeurt immers veel meer. En als je los laat springt binnen een paar seconden de zaak weer weg.
Jij komt zeker van iOSOrtep schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 08:19:
[...]
'De Instellingen' Van je hele telefoon dus. Waar je dingen instelt als wifi, accounts, bluetooth, geluid, opslagruimte, weergave, accu, invoer, toegankelijkheid enz..
Als er alleen staat 'instellingen' ga ik dus naar het hoogste niveau waar dat kan. Vanuit daar zoek ik verder.
...
groot verschil in structuur van apple en android is dat bij android je de app speciefieke instellingen kan oproepen vanuit de app, ipv vanuit het hoofdmenu zoals bij iOS.
Ik zal geen discussie starten wat beter is, het is maar net wat je gewent bent
Ik heb van mijn leven nog nooit met iOS gewerkt. Ik ben jaren geleden gelijk met android begonnen met een samsung Galaxy S1.Prulleman schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 09:01:
[...]
Jij komt zeker van iOS
groot verschil in structuur van apple en android is dat bij android je de app speciefieke instellingen kan oproepen vanuit de app, ipv vanuit het hoofdmenu zoals bij iOS.
Ik zal geen discussie starten wat beter is, het is maar net wat je gewent bent
Maar ik gaf al aan dat ik in de camera app geen instellingen kon vinden en wat ik geprobeerd had om ze te vinden. Bij veel aps zit boven in beeld rechts als 3 puntjes een menu met daarin instellingen. En soms ook onderop in een soort taak balk.
In de camera app zitten de instellingen behoorlijk verborgen. Alle trucjes die in andere apps wel werken werken hier niet. Long push, naar boven en naar beneden swipen hebben geen enkel resultaat. Alles naar rechts swipen heeft een effect Dan verschijnt er links een flinke en optisch grote lijst met keuzes. Die een paar seconden in beeld blijft en dan wegschiet. Dat er rechts onder een klein tandwieltje verschijnt is niet echt standaard en ook bijna niet zichtbaar, de aandacht is immers links om te zien of er iets tussen staat.
Daar heb je helemaal gelijk in, mijn reply was ook redelijk offtopic, de instellingen van de camera app zijn lastig te vinden. Punt wat ik wilde maken was dat in de hoofdinstellingen eigenlijk van geen enkele app instellingen terug te vinden zijn (behalve account informatie)Ortep schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 09:08:
[...]
Ik heb van mijn leven nog nooit met iOS gewerkt. Ik ben jaren geleden gelijk met android begonnen met een samsung Galaxy S1.
Maar ik gaf al aan dat ik in de camera app geen instellingen kon vinden en wat ik geprobeerd had om ze te vinden. Bij veel aps zit boven in beeld rechts als 3 puntjes een menu met daarin instellingen. En soms ook onderop in een soort taak balk.
In de camera app zitten de instellingen behoorlijk verborgen. Alle trucjes die in andere apps wel werken werken hier niet. Long push, naar boven en naar beneden swipen hebben geen enkel resultaat. Alles naar rechts swipen heeft een effect Dan verschijnt er links een flinke en optisch grote lijst met keuzes. Die een paar seconden in beeld blijft en dan wegschiet. Dat er rechts onder een klein tandwieltje verschijnt is niet echt standaard en ook bijna niet zichtbaar, de aandacht is immers links om te zien of er iets tussen staat.
Verwijderd
Radio? Naar mijn weten heeft mijn Nexus5 geen radioLaguna schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 14:40:
Radio is wel beter in 4.4.3, met 4.4.2 werd mijn accu best rap leeggetrokken zodra ik slecht bereik had met 4G van Vodafone, dat is nu met 4.4.3 beduidend beter
Niet de FM-radio.Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 13:32:
[...]
Radio? Naar mijn weten heeft mijn Nexus5 geen radio
Deze radio: http://android.stackexcha...70/what-is-radio-firmware
The radio firmware controls basic low-level functions like network connectivity, Wi-Fi, and GPS. For several years, though, "radio" means "baseband", and controls network connectivity aspects only, while WiFi and GPS are governed by OS drivers, like any other devices.
Usually upgrading your radio will not give you any new features but will fix connectivity issues, increase range or performance, decrease battery usage, or the like. Some ROM's require you to have the latest radio versions to work.
While a botched radio upgrade can brick your phone, the process is basically the same as upgrading your ROM. Just make sure not to unplug or power down your phone in the middle, make sure you trust the person who released the radio firmware, and try to read some comments or reviews.
GrapjasVerwijderd schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 13:32:
[...]
Radio? Naar mijn weten heeft mijn Nexus5 geen radio
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."
Heeft iemand dit ook en weet iemand hier de oplossing voor?
De versie is 4.4.3 maar in voorgaande versies had ik hier ook last van. Als het een Android specifiek probleem is hoor ik t graag, dan ga ik wel kijken naar een alternatief
[ Voor 16% gewijzigd door PAL86 op 12-06-2014 16:08 . Reden: versie toegevoegd ]
Ik heb tmobile, zou dat het probleem zijn zoals ook met tele2?
Klopt ja, mijn toestel is rooted via een tool.Razer schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:13:
[...]
Waarschijnlijk heb je een custom kernel / recovery of andere gemodificeerde systeemfiles. Dan gaat de OTA niet werken
Krijg nu elke week de systeemupdate melding, kan je ook niet uitzetten volgens mij.
Zal eens kijken hoe ik via de bootloader 4.4.3 kan laden. Al moet ik zeggen dat als ik alle reacties zo lees 4.4.3 ook niet geheel probleemloos is.
Kijk maar eens goed in de hoofdinstellingen, je kan daar knap veel instellen. Ik kan daar bv wel allerlei instelling van 'geluid' aanpassen en ook van weergave, backup en invoer. Ik kan er onder andere daar voor kiezen dat ik Swiftkey ipv het normale toetsenbord gebruik. En vanuit daar ook gelijk de instellingen van Swiftkey aanpassen.Prulleman schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 11:26:
Punt wat ik wilde maken was dat in de hoofdinstellingen eigenlijk van geen enkele app instellingen terug te vinden zijn (behalve account informatie)
En op de camera app zitten de instellingen op een afwijkende plaats. Dus ga je zoeken op de plek waar je nog veel meer kan instellen.
Tele2 zit op t netwerk van tmobile, toch?October schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 16:58:
Ik heb een probleem met mijn telefoon verbinding. Ik heb sowieso een slecht netwerk in mijn wijk maar de verbinding valt 9 vd10 x uit, en toevallig ook steeds op zelfde plek. Net weer maar mijn netwerk was wel goed, 3 vd 4 streepjes.
Ik heb tmobile, zou dat het probleem zijn zoals ook met tele2?
Maar Tele2 is een virtuele provider en T-mobile niet.
Alleen virtuele providers hebben problemen. Tele2 en telfort hebben voor zover ik weet problemen.
Als je bij T-Mobile zelf zit dan moet het allemaal goed werken.
Ja, zie DM.The Deaken schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 15:03:
@Quad, ik heb hetzelfde probleem. Mijn hele storage is weg. is het jou gelukt dit helemaal te fixen?
⏩ PVOutput☀️
Bij mij werkt alles naar behoren > Simyo.
Bij mijn vriendin moet gegevensroaming aan om internet te krijgen > Tele2. Ook na handmatig instellen van de APN (volgens de handmatige wizard van Tele2 moet gegevensroaming ook echt worden aangezet). Op 4.4.2 hoefde dit toch echt niet.
[YouTube: http://youtu.be/oh7xOiRih-E]
⏩ PVOutput☀️
Sinds drie weken in bezit, gelijk unlocked en root acces. Vrouwlief jaloers, dus voor haar de witte versie aangeschaft. Net daar mee zitten prutsen om te unlocken enz. En er viel mij een ding op, wat ook al voor de rootacces was. Zij heeft de optie in het menu "Tikken om te betalen". Dit is dus de Google Wallet. Nu hebben we exact dezelfde software versies, maar die optie in het menu heb ik dus niet.
Vreemd, iemand anders daar mee bekend?
Waiting on the world to change
Zie nu net dat PayPal eindelijk toegevoegd is aan de playstore, was mij eerder nog niet opgevallen.
⏩ PVOutput☀️
Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic
⏩ PVOutput☀️
Draait het toestel helemaal stock?Crazymonkey schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 00:06:
Heb sinds net een raar probleem met mijn Nexus, had eerst wel last van af en toe een random reboot. Maar dit slaat alles, kan helemaal niks meer...
[video]
Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.
Lijkt wel alsof er een hardware-knop "vast" zit.Crazymonkey schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 00:06:
Heb sinds net een raar probleem met mijn Nexus, had eerst wel last van af en toe een random reboot. Maar dit slaat alles, kan helemaal niks meer...
[video]
Verder heb ik geregeld een "freeze" en moet vaak de boel opgeschoond worden.
Ben minder enthousiast dan in het begin over de n5.
Ik heb dat ook, hij gaat dan wel naar recovery, maar geeft dan een error....MAB The Frisian schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 08:17:
Heb nu al driemaal de melding gehad dat 4.4.3 klaar is en als ik dan toestemming geef om te downloaden en installeren haalt ie het wel binnen maar tijdens het installeren krijg ik telkens de melding "fout" en moet ik 'm zelf opnieuw herstarten. Kom niet verder dus.
Flash eens de boot image van de factory rom 4.4.2.Mooneater schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 08:22:
[...]
Ik heb dat ook, hij gaat dan wel naar recovery, maar geeft dan een error....
⏩ PVOutput☀️
Alleen root geeft geen problemen.Viper® schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 17:03:
[...]
Klopt ja, mijn toestel is rooted via een tool.
Krijg nu elke week de systeemupdate melding, kan je ook niet uitzetten volgens mij.
Zal eens kijken hoe ik via de bootloader 4.4.3 kan laden. Al moet ik zeggen dat als ik alle reacties zo lees 4.4.3 ook niet geheel probleemloos is.
Met een custom recovery, maar verder geen systeembestanden aangepast of verwijderd, kun je ook de OTA update handmatig downloaden, en dan met je custom recovery installeren. In TWRP zit in ieder geval een optie om een zip te flashen.
Ik draai stock ROM, geroot, unlocked met CMR. Echt heel vaag.
Gisteren met sideloaden lukte dus ook niet. Moet ik een niewe recovery flashen? Ben ik dan weer alles kwijt?
Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."
Heb je de boot.img van de factory image al geflashed?
⏩ PVOutput☀️
Dit was inderdaad de oplossing, thanks!DaLucovic schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 00:38:
De optie tikken om betalen krijg je enkel te zien wanneer NFC is ingeschakeld aangezien dit een NFC-optie is. Ik zat er in het begin ook raar naar te kijken toen mijn vriendin het wel had en ik niet.
Waiting on the world to change
'Officiële' hoesje uit Hong Kong was al tijdje onderweg en net binnen gekregen, ik zie zelf geen verschil met de echte en voelt lekker aan. Gelukkig in de tijd waarin de telefoon geen hoesje had geen beschadigingen opgelopen. Nu nog wachten op de screenprotector
De Nexus is echt een verademing in vergelijking met mijn 3 jaar oude, half kapotte S Plus... Alles gaat zo vloeiend, heerlijk!
denk ik dan...
Niet om brutaal te doen, maar hebben de meeste mensen met problemen niet gewoon hun toestel geroot en allerlei troep geïnstalleerd? Heb mijn telefoon nu al een aantal maanden en ik heb er nog nooit problemen mee gehad..MAB The Frisian schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 08:17:
Heb nu al driemaal de melding gehad dat 4.4.3 klaar is en als ik dan toestemming geef om te downloaden en installeren haalt ie het wel binnen maar tijdens het installeren krijg ik telkens de melding "fout" en moet ik 'm zelf opnieuw herstarten. Kom niet verder dus.
Verder heb ik geregeld een "freeze" en moet vaak de boel opgeschoond worden.
Ben minder enthousiast dan in het begin over de n5.
Je stelt de vraag die bij mij opgekomen is. Ik heb ook een paar maanden de N5 en het werkt als een zonnetje. De update naar 4.4.3 werkt ook heel goed met een prima batterij duur. Afgelopen dagen de telefoon weinig gebruikt en nu na 4,5 dagen zit ik nog op 20%.Munki schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 20:39:
[...]
Niet om brutaal te doen, maar hebben de meeste mensen met problemen niet gewoon hun toestel geroot en allerlei troep geïnstalleerd? Heb mijn telefoon nu al een aantal maanden en ik heb er nog nooit problemen mee gehad..
[ Voor 4% gewijzigd door pafdaddy op 14-06-2014 23:27 ]
Iemand anders al een keer gehad?
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Verbruik, bereik en nog wat kleine dingen zijn er alles behalve beter op geworden.
SucceseL_Jay schreef op maandag 16 juni 2014 @ 09:49:
Iemand tips hoe ik terug kan gaan naar 4.4.2?
Verbruik, bereik en nog wat kleine dingen zijn er alles behalve beter op geworden.
Of alleen de radio terugzetten naar 4.4.2 met fastboot.eL_Jay schreef op maandag 16 juni 2014 @ 09:49:
Iemand tips hoe ik terug kan gaan naar 4.4.2?
Ik wil bij een nieuw email-account deze automatisch laten verbinden met de exchange-server met behulp van exchange-autodiscover --> dus alleen emailadres en wachtwoord invoeren en klaar
Dit werkt echter niet op mijn nexus5 met de standaard-email app. Met een 3th party app gaat dit wel goed, en op andere smartphones werkt dit ook gewoon.
Iemand dit dit kan testen op de nexus 5 met een werkende autodiscover-functie naar een exchange-server?
Iemand die hier een oplossing voor weet?
Thx
Verwijderd
Gemeten met Current widget: Google Play: CurrentWidget: Battery Monitor
Net even voor je gecheckt, mijne zit rond de 800-850 als die aan 220v hangt en ik de update spam op de widget op mijn homescreen, zonder lader geeft die ~200 aan. Hoop dat je hier wat aan hebt!Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2014 @ 19:31:
Ik heb het idee dat mijn lader nogal langzaam laadt. Met hoeveel mA laadt jullie Nexus5 met de originele lader? Ik zit zo rond de 350 - 450mA
Gemeten met Current widget: Google Play: CurrentWidget: Battery Monitor
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Idd, had hem weer netjes in het doosje naar werk gesleept. Om hem om te ruilen, deed die het op het eind van de dag weer normaal.Smultie schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 07:44:
[...]
Lijkt wel alsof er een hardware-knop "vast" zit.

⏩ PVOutput☀️
Met de nieuwe root methode van vandaag (nieuws: Geohot brengt universele root-methode uit voor Android-apparaten) denk ik dat dit een stuk makkelijker voor je is.maxpusch schreef op maandag 16 juni 2014 @ 20:31:
Weet iemand hoe ik de knock functie van LG op de Nexus kan krijgen zonder custom ROM?
Ik heb mijn Nexus 5 geroot, Xposed geinstalleerd met GravityBox. Zonder bootloader unlock en andere dingen. Super simpel en je krijgt wel de functies die een custom rom levert. Er bestaat iets van een Knock xposed module, of dat precies is wat je zoekt weet ik niet. Succes
Thanks ga ik proberendisweb schreef op maandag 16 juni 2014 @ 21:05:
[...]
Met de nieuwe root methode van vandaag (nieuws: Geohot brengt universele root-methode uit voor Android-apparaten) denk ik dat dit een stuk makkelijker voor je is.
Ik heb mijn Nexus 5 geroot, Xposed geinstalleerd met GravityBox. Zonder bootloader unlock en andere dingen. Super simpel en je krijgt wel de functies die een custom rom levert. Er bestaat iets van een Knock xposed module, of dat precies is wat je zoekt weet ik niet. Succes
Ik heb en stock ROM, geroot en verder niets bijzonders ...
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Je kan ook de TWRP recovery flashen, als je de OTA installeert dan gaat het via TWRP, kans is groot dat het dan wel lukt.
⏩ PVOutput☀️
Wat is verder niets bijzonders? Het aanpassen/verwijderen van een enkel bestand op de systeem partitie is genoeg om de check te laten falenMatis schreef op maandag 16 juni 2014 @ 23:56:
Ik heb momenteel al 4 keer de OTA gehad. Iedere keer faalt de installatie na een seconde of 10.
Ik heb en stock ROM, geroot en verder niets bijzonders ...
Verdorie, vandaag exact zelfde issue. Had vanochtend alleen een update van FB en Twitter oa, en na half uur begon het identieke issue. Vorige week de 4.4.3 al binnen, wilde straks na half uur even doorstarten tot aan PIN-code en heb swiftkey verwijderd voor zekerheid; had even leeg bureaublad met default apps. Alles was nog aanwezig qua apps en foto's. Ook alle cache geleegd nog.Maar blijft nu weer booten in een loop.Crazymonkey schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 00:06:
[video]
Ook deze en deze geprobeerd, maar kom je 1 seconde in beheerconsole dan sluit ie af voor volgende reboot. Wat een ellende, ingedrukt houden doet ook niks - lijkt echt of ie softwarematig de power button ingedrukt houdt. Moet iets slechts geupdate/gepusht zijn afgelopen dagen.
'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'
Dat is echt zo makkelijk op te zoeken op internet.pafdaddy schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 21:44:
Hoe kan ik een Nexus 5 terug naar stock krijgen nadat er towelroot op geïnstalleerd is?
Dit topic is gesloten.
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.
Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.
Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.
Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.
Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.