Voor de mensen die twijfelen om ART te activeren... ik zeg doen!

. Waarschijnlijk hebben al veel tweakers ART aangezet, maar ik was nog terughoudend: zo zou ik wat kostbare ruimte kwijtraken; wellicht zouden niet al mijn apps werken en als laatste; het is nog in beta.
Vandaag toch maar geprobeerd en ik ben positief verrast. Ja, ik ben toch wel wat vrije ruimte kwijtgeraakt maar dat is tot op heden het enige 'negatieve' wat ik ervaar. Al mijn apps blijven werken en ik ervaar meer 'smoothness'. Apps starten wat sneller op, scrollen en dergelijke gaat wat vloeiender.... het geeft gewoon nog meer het gevoel dat de Nexus 5 alles makkelijk aankan. Ik laat het iig aanstaan.
Verder wil ik nog melden dat de Nexus 5 mijn eerste Android telefoon is wat aan bijna al mijn verwachtingen voldoet. In tegenstelling tot al mijn vorige Android devices (Desire, One X, S2, S3, S4, Nexus S, G2, Xperia Z2 tablet) is dit het eerste toestel welke:
* echt snel is
* bijna geen touch delay vertoont
* snel apps opent, sluit en wisselt
* geen schokken vertoont tijdens het scrollen
* een goede handsfree verstaanbaarheid heeft
* een snelle en zeer nauwkeurige GPS (3m binnen 5 a 10 seconden)
* een fijne behuizing heeft
* een accu heeft die voor mij voldoende is (G2 was echter super)
* een goede geluidskwaliteit heeft voor de koptelefoonaansluiting
* nog veel meer voordelen heeft die ik nu niet ga noemen
Het enige negatieve (voor mij!) aan de Nexus 5 is het scherm. Hij is scherp, maar van slechte kwaliteit als je deze vergelijkt met andere toestellen (bv de G2, One X, iPhone 4S, iPhone 5). De kleuren zijn wat flets, kijkhoek is slecht (zwart wordt grijs) en contrast is wat laag. Maar goed, toestel is natuurlijk ook zeer goedkoop dus al met al zeker geen klagen.
Ik zal niet snel mijn Nexus 5 'inruilen' voor een ander toestel. Hopelijk komt er een Nexus 6 welke de 5 overtreft. Ik ben niet OS gebonden (al ligt Android in het algemeen mij meer dan iOS), dus ik kijk ook nog wel uit naar de iPhone 6. Leuke tijden komen eraan

.