Simbirsk schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 18:03:
De kritiek op de MBT LAW snap ik niet helemaal. Ja hij is makkelijk te richten. Maar als de bestuurder een beetje goed in beweging blijft dan is de MBT bijna net zo moeilijk als een RPG. Bovendien is het richten wel makkelijk maar hij doet maar 21 of 22 schade. Oftewel je kunt 2 keer een MBT LAW eten en blijven rijden. Goed rijden en goed ( laten ) repareren en je kunt wel een paar engineers met MBT's overleven.
De M2 Slam een noob wapen? Ben ik het ook niet mee eens. Ik zou eerder zeggen dat chaffeurs die in de M2 Slam rijden zelf de noob zijn in een 75% van de gevallen. Neerleggen gebeurd op logische plaatsen en ze zijn bovendien spotbaar ( spotbaar is dat een woord? ) . Ik speel zelf het meeste obliteration. En op bepaalde maps zijn er gewoon plekken waar het altijd raak is. Het is zelfs niet ongewoon dat de zelfde speler meerdere keren een voertuig parkeerd in de slams op de zelfde plek.
Nog zo'n wapen wat vaak een noob wapen wordt genoemd is de mortar. Probeer eens iemand te pakken die nog 100% health heeft met een mortar. Als die persoon niet gaat bewegen dan kun je hem pakken. Maar dan is de kill niet omdat de mortar zo'n overpowered noob wapen is. Met BF3, bijvoorbeeld in rush, kon je nog achter de linie gaan staan met een mortar en zo even 10 kills pakken. Nee nu is het gelukkig een zwak wapen en de reload tijd is om te huilen.
het is niet het feit dat hij makkelijk te richten is, het is het feit dat je er geen counter tegen hebt behalve bewegen. zelfs de AP werkt er niet tegen wat heel raar is.
De mortar blijft een apart wapen, niemand vind het leuk dood te gaan maar helemaal neit van een of andere campende faalhaas met de mortar. Vind hem in bf4 idd niet zo erg of op. Slams zijn wel lastig, op zich niet heel sterk en je kan ze spotten maar het is nog steeds erg buggy.
Wat ik wel jammer vind is dat de mp APS vrijwel niet gebruikt wordt, het geeft geen score, is vrij gemakkelijk kapot te schieten en het nut blijft eigenlijk heel beperkt. in het echt redt dat ding natuurlijk levens bij de vleet omdat ze niet eventjes hun raketten bij laden bij een ammo crate. die timer is daarom ook veel te kort, het moet punten op leveren anders gaat die nooit gebruikt worden.
qua wapen balance:
draagbare AA = prima
Javelin, hogere damage nodig, nu nutteloos omdat sraw ook kan locken met hogere damage, hetzij tegen een iets langere lock on tijd.
midrange ROF Assaultwapens moeten betere stats krijgen tov van low rof en high rof. Nu vallen ze buiten de boot. Dat zijn de AUG en cz805.
high rof zouden iets hogere vert. recoil mogen, niet veel maar klein beetje, zodat de midrange beter uitkomen.
DMR = bekend, zijn nog veel te slap, 3 hit kill op <60 meter, 4 hits voor verder dan dat. de 10 round wapens 2 hits voor <70m en 3 hits voor verder dan dat. Lichte bump in accuracy zou ook wel fijn zijn.
carbines zijn op zich wel goed, alleen g36c hogere rof zoals in bf3, of iig betere accuracy.
PDW, cbj ms, betere accuracy, snellere reload. js2 hogere recoil en hogere damage.
shotguns zijn op zich prima, alleen hs bonus voor pellets instellen zodat je er ook wat aan hebt om hs te maken.
pistols, qsz92, grotere clip, of meer damage nu nutteloos tov een fn5-7 of elke andere hogere damage pistol.
Revolvers 50% snellere reactie op click snelheid, niet zo snel als bf3 maar beter dan nu, dan zijn ze prima.
granaten: FB granaten, langer en wat heftiger effect, smoke moet niet doorheen gespot kunnen worden.
v40 naar 2 granaten verlagen, en damage iets verhogen, nu is de spam te groot. incendiary zou van mij wat meer explosiever maar korter mogen qua dps of juist wat langer dan nu, eigenlijk te weinig nut. handflare zou 1 van gedragen moeten kunnen worden en dat als laser designate punt gebruikt moeten worden, zodat je hier eindelijk wat nut van hebt.
voertuigen:
jets zijn op zich wel goed nu, wel verbetering in hit reg van raketten en het waarschuwen van lock on en fire warning.
Attack chopper, buff op armor, buff op 25mm cannon accuracy en major buff op bewegelijkheid, draaisnelheid etc en 3 extra clips ipv 2. zorgen dat aa raketten geen 180 backflip met bogey front face wordt maar gewoon damage en evt critical hit.
Scout chopper: nerf wendbaarheid wat naar realistischere stats, repair rate nog iets lager.
Reactive armor moet een tradeoff zijn, nu is het te vanzelfsprekend, model zoals in bf3 was prima, een kant geraakt, geen damage of minder iig, tweede keer full damage. nu blijf je gewoon lager risico van critical hit houden terwijl je al een schot op die kant hebt geraakt. onzin natuurlijk.
tanks, betere handling op schuin terrein, niet zoals nu alsof je op een zeephelling rijdt. staff shell drop off geven net zoals de mbt law dat heeft = in essentie hetzelfde en de instant fire bug eruit halen.
lav, niets veranderen.
transport chopper, iets betere damage vs infi. rhibs mogen wel iets lagere accuracy krijgen. Persoonlijk vind ik HE vs elke vorm van vliegend goed moet een instant destroy zijn, geen disable onzin, gewoon boem kapot. Dat je dat niet hebt met de andere shells is prima. jetski betere handling.
attack boat, iets hogere spread voor 25 mm cannon, niet de burst, die hoort accuraat te zijn.
AA, langere reload van AA raketten nadat eerste 2 afgevuurd zijn. de raketten moeten aanvulling zijn voor cannon, niet andersom.