Stewie! schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 17:45:
En toch speel je juist déze game met veel plezier en post je vol passie op tweakers over jouw laatste avonturen. Het zal wel zijn dat niemand zo dom is om een concurrent te bouwen voor deze titel dat je met zoveel tegenzin elke avond BF4 speelt? :Y)

Of is het stiekem toch een érg leuke game?
Speel ik BF4? Dat wist ik niet aangezien ik er ruim 6 weken geleden mee ben gekapt. :/
Verder is je Tickverhaal dus precies wat hier al weken word gezegd. Het verschil is dat er hier genoeg zijn die een tickrate van 30 veel te laag vinden en met goede reden. Ik wil niet hoeven spelen op een server in Zweden of zelfs Rusland zodat ik niet geinsta killed word. Ik wil gewoon op een Nederlandse of Duitse kunnen spelen en dat kan niet op een normale manier in BF4 dus dan maar helemaal niet...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Simbirsk schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 18:03:
De kritiek op de MBT LAW snap ik niet helemaal. Ja hij is makkelijk te richten. Maar als de bestuurder een beetje goed in beweging blijft dan is de MBT bijna net zo moeilijk als een RPG. Bovendien is het richten wel makkelijk maar hij doet maar 21 of 22 schade. Oftewel je kunt 2 keer een MBT LAW eten en blijven rijden. Goed rijden en goed ( laten ) repareren en je kunt wel een paar engineers met MBT's overleven.

De M2 Slam een noob wapen? Ben ik het ook niet mee eens. Ik zou eerder zeggen dat chaffeurs die in de M2 Slam rijden zelf de noob zijn in een 75% van de gevallen. Neerleggen gebeurd op logische plaatsen en ze zijn bovendien spotbaar ( spotbaar is dat een woord? ) . Ik speel zelf het meeste obliteration. En op bepaalde maps zijn er gewoon plekken waar het altijd raak is. Het is zelfs niet ongewoon dat de zelfde speler meerdere keren een voertuig parkeerd in de slams op de zelfde plek.

Nog zo'n wapen wat vaak een noob wapen wordt genoemd is de mortar. Probeer eens iemand te pakken die nog 100% health heeft met een mortar. Als die persoon niet gaat bewegen dan kun je hem pakken. Maar dan is de kill niet omdat de mortar zo'n overpowered noob wapen is. Met BF3, bijvoorbeeld in rush, kon je nog achter de linie gaan staan met een mortar en zo even 10 kills pakken. Nee nu is het gelukkig een zwak wapen en de reload tijd is om te huilen.
het is niet het feit dat hij makkelijk te richten is, het is het feit dat je er geen counter tegen hebt behalve bewegen. zelfs de AP werkt er niet tegen wat heel raar is.

De mortar blijft een apart wapen, niemand vind het leuk dood te gaan maar helemaal neit van een of andere campende faalhaas met de mortar. Vind hem in bf4 idd niet zo erg of op. Slams zijn wel lastig, op zich niet heel sterk en je kan ze spotten maar het is nog steeds erg buggy.

Wat ik wel jammer vind is dat de mp APS vrijwel niet gebruikt wordt, het geeft geen score, is vrij gemakkelijk kapot te schieten en het nut blijft eigenlijk heel beperkt. in het echt redt dat ding natuurlijk levens bij de vleet omdat ze niet eventjes hun raketten bij laden bij een ammo crate. die timer is daarom ook veel te kort, het moet punten op leveren anders gaat die nooit gebruikt worden.

qua wapen balance:
draagbare AA = prima
Javelin, hogere damage nodig, nu nutteloos omdat sraw ook kan locken met hogere damage, hetzij tegen een iets langere lock on tijd.
midrange ROF Assaultwapens moeten betere stats krijgen tov van low rof en high rof. Nu vallen ze buiten de boot. Dat zijn de AUG en cz805.
high rof zouden iets hogere vert. recoil mogen, niet veel maar klein beetje, zodat de midrange beter uitkomen.
DMR = bekend, zijn nog veel te slap, 3 hit kill op <60 meter, 4 hits voor verder dan dat. de 10 round wapens 2 hits voor <70m en 3 hits voor verder dan dat. Lichte bump in accuracy zou ook wel fijn zijn.
carbines zijn op zich wel goed, alleen g36c hogere rof zoals in bf3, of iig betere accuracy.
PDW, cbj ms, betere accuracy, snellere reload. js2 hogere recoil en hogere damage.
shotguns zijn op zich prima, alleen hs bonus voor pellets instellen zodat je er ook wat aan hebt om hs te maken.
pistols, qsz92, grotere clip, of meer damage nu nutteloos tov een fn5-7 of elke andere hogere damage pistol.
Revolvers 50% snellere reactie op click snelheid, niet zo snel als bf3 maar beter dan nu, dan zijn ze prima.

granaten: FB granaten, langer en wat heftiger effect, smoke moet niet doorheen gespot kunnen worden.
v40 naar 2 granaten verlagen, en damage iets verhogen, nu is de spam te groot. incendiary zou van mij wat meer explosiever maar korter mogen qua dps of juist wat langer dan nu, eigenlijk te weinig nut. handflare zou 1 van gedragen moeten kunnen worden en dat als laser designate punt gebruikt moeten worden, zodat je hier eindelijk wat nut van hebt.
voertuigen:
jets zijn op zich wel goed nu, wel verbetering in hit reg van raketten en het waarschuwen van lock on en fire warning.

Attack chopper, buff op armor, buff op 25mm cannon accuracy en major buff op bewegelijkheid, draaisnelheid etc en 3 extra clips ipv 2. zorgen dat aa raketten geen 180 backflip met bogey front face wordt maar gewoon damage en evt critical hit.

Scout chopper: nerf wendbaarheid wat naar realistischere stats, repair rate nog iets lager.

Reactive armor moet een tradeoff zijn, nu is het te vanzelfsprekend, model zoals in bf3 was prima, een kant geraakt, geen damage of minder iig, tweede keer full damage. nu blijf je gewoon lager risico van critical hit houden terwijl je al een schot op die kant hebt geraakt. onzin natuurlijk.

tanks, betere handling op schuin terrein, niet zoals nu alsof je op een zeephelling rijdt. staff shell drop off geven net zoals de mbt law dat heeft = in essentie hetzelfde en de instant fire bug eruit halen.
lav, niets veranderen.

transport chopper, iets betere damage vs infi. rhibs mogen wel iets lagere accuracy krijgen. Persoonlijk vind ik HE vs elke vorm van vliegend goed moet een instant destroy zijn, geen disable onzin, gewoon boem kapot. Dat je dat niet hebt met de andere shells is prima. jetski betere handling.

attack boat, iets hogere spread voor 25 mm cannon, niet de burst, die hoort accuraat te zijn.

AA, langere reload van AA raketten nadat eerste 2 afgevuurd zijn. de raketten moeten aanvulling zijn voor cannon, niet andersom.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

• RDC-O5-
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-10 10:22
Verwijderd schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 21:42:
Weet iemand toevallig een setting of tweakje om de chat permanent te verbergen? [...]
Kijk eens naar http://www.realmware.co.u...ings-editor-1-1-released/
Daarin heb je de optie: Settings -> Gameplay -> HUD settings: Chat log.
Hiermee kan je denk ik een standaard instellen.
Toggelen van de zichtbaarheid in de game behoort nog te werken daarna. En als het met deze tool kan, kan het ook handmatig in een of ander settings bestandje uiteraard.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 22:05:
Battlefield 3 was bij release ook zo'n drama. We zullen het wel over soortgelijke termijnen hebben.
Ik heb Battlefield 3 al sinds dag 1 en heb belange niet zoveel problemen gehad zoals nu het geval is.

Mierenneuken noem ik dit.

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-12 09:56

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Kan mij hier wel in vinden, behalve dat het waarschijnlijk niet werkt. Op het moment dat je dit invoert krijg je weer andere meuk, en gaat de balans op andere punten weer 'weg'. Bijvoorbeeld met het punt over de AA ben ik het niet eens. Iemand moet gewoon weg vliegen als hij wordt gelocked door een AA, niet nog eens ~20 seconden de kans geven voordat je hem weer kan locked. Dit om maar één voorbeeld te noemen wat ook nog discutabel is.

[ Voor 77% gewijzigd door Douweegbertje op 19-01-2014 12:48 ]

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-12 08:00
Je wordt niet gelockt door een AA, dat is het probleem. In 1X slaat de active rader raket in, en ondertussen wordt je aan gort geschoten door de main gun. In de jet kom je er af en toe nog wel mee weg, met een heli kan je het in de meeste maps vergeten. Reload van active missiles mag langer en de range misschien korter.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

[...]
Die tickrate verhogen heeft weinig voordelen in deze gameplay. Misschien leuk bij Counter Strike waar je op 10 bij 10 meter aan het campen bent achter een houten kist die zelfs door granaten niet kapot gemaakt kan worden. Maar als je in die tank zit en je schiet op infrantrie en de server berekend dit in een dertigste van een seconde, merk je er dan iets van? 0.033 seconde?
Wat van grotere impact is, is de afstand tussen jou en de server. De server moet namelijk aannames maken om de spelervaring voor iedereen gelijk te houden. Daarom is het ook prima te spelen met 100 ms ping. Heb je een latency die bijzonder laag is, dan zal de voorspelling vaker in jouw nadeel zijn dan anders. Je merkt dat als je op iemand schiet en net zelf wordt neergeschoten. Soms wint die ander, omdat hij schoot, gaat in UDP pakketjes naar de server, server berekent, stuurt naar jouw pc, en dan pas berekent jouw videokaart de graphics om je in te laten storten. Lullig, kan enkele tienden van een seconde schelen. Hierin lees je direct de bron van de frustratie van die enkelingen die in dit topic op Tweakers met grote stoere woorden verkondigen dat ze in Duitsland zo'n goede spelervaring hebben. Hun latency naar Nederlandse servers is té laag B)

De vergelijking met een game als CS is dan ook raar; de gameplay is héél anders en die "1000 Hz" servers bij CS hebben helemaal praktische mogelijkheid bij een dynamische game, met enorme mappen, voertuigen, meer spelers en meer acties, destructie, drones, vliegtuigen, enzovoort.
Als een van die tweakers met die 'grote stoere woorden' wil ik hier wel graag inhoudelijk op reageren over zonder alles op de man te spelen a.u.b. Want er spelen vier grote problemen vanuit de (comptitive) community als het gaat om de so called netcode problemen en de server tickrate is op dit moment wel de minst belangrijke van de grote vier, maar laten we daarmee beginnen.

1) Een server tickrate van 30 is inderdaad voor een casual shooter zoals BF3/4 met veel latency prediction en veel destruction, voertuigen en grote maps voldoende voor een leuke en acceptabele spelervaring. Voor 5v5 infantry only op kleine maps op het hoogste niveau valt er nog wel aardig wat te zeggen of 30 voldoende is of niet, maar dat heeft ook te maken met de map en designkeuzes voor deze modes, maar vooralsnog gezegd maakt verhogen van de server tickrate helemaal niets uit zolang de client updaterate maar 10 is.

2) Dat individuele clients maar 10 keer per seconde (100 ms) een update krijgen en geven van/aan de server is de major issue. Nu is 100 ms al genoeg om iemand dood te schieten, voeg hierbij de pings van individuele clients aan toe en je krijg een nog groter tijdsframe waarin de clients geen updates krijgen maar zelf (verkeerd) prediction. Dit zorgt voor de doodgaan achter muurtjes, killtrades, geknifed worden van achter terwijl de vijand voor je staat etc. etc. De reactie van DICE tot nu toe was "ja maar BF3 had hetzelfde systeem en dat was wel goed, dus er moet een bug in het prediction systeem zitten." Allereerst is het in BF3 ook lang niet goed maar het was acceptabel genoeg voor leuke casual potjes, maar dit stond het succes als comptitive shooter (wat DICE aangaf te ambieren) in de weg.

3) De netcode bug noem ik het maar even, waar DICE dev sliced_lime naar verwees zorgt voor de gevolgen zoals laten zien in de filmpjes van o.a. , Hadoukenzzz, TheSkillclinic dat de vertraging tussen wat verschillende spers zien (met beide een ping van 5 naar de server) oploopt tot 350 ms en dat wordt alleen maar meer met nog hogere pings. Hoe je het ook wendt of keert, dat is gamebreaking wanneer je tegen mensen speelt die je kunnen peaken en doden voordat je ze uberhaubt kan zien. Als ze deze bug weten te fixen dan komt het in elk geval weer op het niveau van BF3 en dan worden public games tenminste weer leuk, voor competitive moet er nog een hele hoop meer gebeuren.

4) Tenslotte is er nog het probleem met de desync-over-time. Hoe langer je op een server speelt, hoe groter de desync tussen players wordt. Af en toe moet je na drie rondes gewoon reconnecten omdat je geleidelijk helemaal niets meer lijkt te kunnen raken. De enige zinnige verklaring die hiervoor momenteel te vinden is, is een dynamische tickrate. Dus wanneer de server overbelast wordt, wordt hetzij de servertickrate, of client updaterate of beide tijdelijk verlaagd zodat de informatie tussen sommige spelers steeds verder uit de pas gaat lopen. Dit fenomeen (wat er ook technisch achter mag zitten) gebeurt merkbaar minder bij sommige Duitse hosters dan bij anderen, daar verwees ik naar.
Douweegbertje schreef op zondag 19 januari 2014 @ 12:48:
[...]

Kan mij hier wel in vinden, behalve dat het waarschijnlijk niet werkt. Op het moment dat je dit invoert krijg je weer andere meuk, en gaat de balans op andere punten weer 'weg'. Bijvoorbeeld met het punt over de AA ben ik het niet eens. Iemand moet gewoon weg vliegen als hij wordt gelocked door een AA, niet nog eens ~20 seconden de kans geven voordat je hem weer kan locked. Dit om maar één voorbeeld te noemen wat ook nog discutabel is.
Ik heb daarom ook geen exacte gegevens doorgevoerd behalve voor de dmrs.

voor de AA is het voornamelijk wat Wesleytjuh zegt:
wesleytjuh schreef op zondag 19 januari 2014 @ 12:57:
Je wordt niet gelockt door een AA, dat is het probleem. In 1X slaat de active rader raket in, en ondertussen wordt je aan gort geschoten door de main gun. In de jet kom je er af en toch nog wel mee weg, met een heli kan je het in de meeste maps vergeten. Reload van active missiles mag langer en de range misschien korter.
De jets komen wel weg met een salvo aa raketten en wat main cannon door hun snelheid, de choppers kunnen echter niet snel genoeg wegkomen om niet door het tweede salvo raketten + alle main cannon hits te ontwijken. En dat zijn raketten dik over de helft van de map heen geschoten, zonder waarschuwing dat ze raken en vaak nog zorgen dat je opeens geen blauw maar groen gras ziet als je naar boven kijkt. Als je dan ook nog eens tv missiles hebt die minder goed werken, zo weinig ammo als de attack chopper heeft en het nut wat een scout heeft tov armor moet er iets aan gedaan worden.
Dat je geraakt kan worden door aa zonder te kunnen counteren, is prima maar dat de reload zo snel is dat je in 5 sec ofzo nog 2 kan afvuren is te gek voor woorden. Hele skill verhaal is wat dat betreft uit de aa tank gesloopt voor zover dat er al was...
de range kan ik nog evt mee leven of dat ze een van beiden nerfen maar voorkeur gaat naar gewoon langere reload tijd en dan mogen ze zelfs ter compensatie wel wat sterker zijn in de AA tank, zolang dat ze die in de jets maar met rust laten, die zijn ook al irritant genoeg.

[ Voor 6% gewijzigd door SouLLeSSportal op 19-01-2014 15:28 ]

• Leeuw070
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-12 23:24
"Lock-tone" hoor je ook vaak pas 1 sec voor de impact waardoor je eigenlijk geen tijd hebt om je flares/smoke/chaf of wat dan ook uit te poepen , dit is voor alle auto-lock rockets , tank , heli of jet maakt niet uit .

Game PC

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:01

Termy

valt er nog wat te fragge?

SouLLeSSportal schreef op zondag 19 januari 2014 @ 03:12:

DMR = bekend, zijn nog veel te slap, 3 hit kill op <60 meter, 4 hits voor verder dan dat. de 10 round wapens 2 hits voor <70m en 3 hits voor verder dan dat. Lichte bump in accuracy zou ook wel fijn zijn.
Oh? Zijn er DMRs met 50+ dmg per schot? Volgens alle statssites die ik heb gezien is dat nl niet zo, alleen een paar (bv SKS) met minder dmg dan normaal (en normaal is dan 43-30).

Die buff voor DMRs waar recent sprake van was zou wel prettig zijn. Ik vind ze wel prettig spelen maar ze voelen nogal onderpowered aan, vooral wanneer ik weer eens in ogenschijnlijk amper tijd door 1 of andere AR op middenlange afstand afgeschoten word.

De paar potjes die ik net speelde waren wel extreem bagger wat dat betreft. Zo veel afgeschoten door iemand die nauwelijks naar me gekeken had. Wat de reden ook moge zijn: waanzinnig irritant.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• User321
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-11 21:47
hey, ff afgezien van de gameplay ergernissen, een vraagje voor mijn mede-serveradmins:

Onze clan heeft een public server, vanavond wilden we een warretje spelen, dus zetten we hem tijdelijk op unranked, maar ik kreeg de server met geen mogelijkheid zover dat 'ie mijn vars.gamePassword "password_hier" wilde accepteren? (in startup.txt, en ja, ik heb hem gerestart)

Vroeger is me dat wel gelukt, is hier soms iets aan veranderd?

Ik heb hem toen maar domweg gelimiteerd op het aantal spelers die er meededen, maar echt ideaal is dat natuurlijk niet..

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:26

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

@SouLLeSSportal

Dat spotten gaat naar mijn mening in BF4 sowieso nergens over, sindskort speel ik enkel op hardcore servers en met meer plezier. Op non-hardcore ben je in principe altijd gespot als je iemand neerschiet. Ook als je constant op Q drukt spot je het een na het andere, zelfs op bizar grote afstand.

Asus Zenbook i7 256gb

Verwijderd

Ghostrider schreef op zondag 19 januari 2014 @ 21:44:
@SouLLeSSportal

Dat spotten gaat naar mijn mening in BF4 sowieso nergens over, sindskort speel ik enkel op hardcore servers en met meer plezier. Op non-hardcore ben je in principe altijd gespot als je iemand neerschiet. Ook als je constant op Q drukt spot je het een na het andere, zelfs op bizar grote afstand.
nou de meeste servers waar ik op kom mogen ze best wat meer op Q stampen

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Verwijderd schreef op zondag 19 januari 2014 @ 22:18:
[...]

nou de meeste servers waar ik op kom mogen ze best wat meer op Q stampen
Dan hebben ze daar geen UAV's vliegen of piloten die vanaf 6000ft een mannetje kan zien in het bos :) Waardeloos nu met de UAV's silencer heeft totaal geen nut nu.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:11
Dit is toch wel de foutmelding van de avond:

code:
1
2
ERROR
Origin could not get code (-5df70000): Base proxy error. You shouldn't get this error.

Guess what? I got him ;)

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Spel is voor mij weer onspeelbaar geworden. Ik kan gewoon niet connecten zonder eerst letterlijk 10-20x deze melding te krijgen
ERROR
Game disconnected: could not join server.
ERROR
ERROR
ERROR

En zodra er dan na een half uur á een uur connecten loading komt te staan heb ik al geen trek meer...

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Termy schreef op zondag 19 januari 2014 @ 18:41:
[...]

Oh? Zijn er DMRs met 50+ dmg per schot? Volgens alle statssites die ik heb gezien is dat nl niet zo, alleen een paar (bv SKS) met minder dmg dan normaal (en normaal is dan 43-30).

Die buff voor DMRs waar recent sprake van was zou wel prettig zijn. Ik vind ze wel prettig spelen maar ze voelen nogal onderpowered aan, vooral wanneer ik weer eens in ogenschijnlijk amper tijd door 1 of andere AR op middenlange afstand afgeschoten word.

De paar potjes die ik net speelde waren wel extreem bagger wat dat betreft. Zo veel afgeschoten door iemand die nauwelijks naar me gekeken had. Wat de reden ook moge zijn: waanzinnig irritant.
nee zijn er niet, maar dat zouden ze moeten zijn iig de 10+1 round wapens.

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:45

codex

Geen OpenAI agent :)

rickyy schreef op maandag 20 januari 2014 @ 01:29:
Spel is voor mij weer onspeelbaar geworden. Ik kan gewoon niet connecten zonder eerst letterlijk 10-20x deze melding te krijgen
ERROR
ERROR
ERROR
ERROR

En zodra er dan na een half uur á een uur connecten loading komt te staan heb ik al geen trek meer...
Dat heb ik al sinds dag 1. Verschrikkelijk irritant.

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
[...]

Het is meer dat het geen zin heeft om derglijke nonsens een podium te geven. Hij gaat altijd voorbij feiten en roept dan het tegenovergestelde. En als je hem corrigeert vraagt hij naar de bron gevolgd door: :Z :O :')

Of is het stiekem toch een érg leuke game?
Man wat hebben jullie voor hardware dan. Hoe kan je anno 2014 nou voor een dev opkomen met zon verhaal??? Te weinig resources, ga fietsen man :P

De pc eisen van bf4 zijn omgegaan, dus logischer wijs ook de systeem eisen van de servers. Ja dat zou jullie extra geld (nouja, minder omzet) opleveren. Snap echt niet dat je keer op keer Dice zou kan verdedigen. Meeste mensen hier, hoewel het mischien het enige is wat ze zeggen, hebben helemaal gelijk. Laggy spel.

Ja het is een leuke game, dat is niet stiekem. Het had echter de beste online shooter game kunnen zijn. Nu hoeft er maar een half gebakken alternatief te komen en bam halve bf4 player base weg, die ook niet meer terug komen.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-12 09:17
Even tussendoor, ik speel nu even wat meer met air. Maar met die active radar/missile, dat maakt ECM ook echt compleet nutteloos.. Je moet die eigenlijk deployen op het moment dat ze beginnen of bezig zijn met locken. Soms red je het nog wel eens met ECM als je hem deployt als de missile onderweg.

Maar meestal heb je niks aan die ECM.. Als je op X drukt is er ook een vertraging van 0,5/1sec ofzo..

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:37

Pykow

Angelo OTR

ERROR
ERROR
ERROR
ERROR

Browser opnieuw starten heeft soms effect.
Maar het beste is om een andere server te joinen die het wel doet.
Ik heb regelmatig dat ik niet op de bug server kom, maar wel op 1000 andere servers.

-----------------------
Ik zie liever ook een update langskomen voor de DMR's
Ik heb vrijwel alle wapens nu vrijgespeeld, alleen de DMR's niet, want deze zijn echt nutteloos en je verliest het van iedere wapen, in BF3 waren ze veel beter en zeker niet overpowered, ik snap niet waarom ze deze wapens generfed hebben.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:32

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Pykow schreef op maandag 20 januari 2014 @ 10:37:
Ik zie liever ook een update langskomen voor de DMR's
Ik heb vrijwel alle wapens nu vrijgespeeld, alleen de DMR's niet, want deze zijn echt nutteloos en je verliest het van iedere wapen, in BF3 waren ze veel beter en zeker niet overpowered, ik snap niet waarom ze deze wapens generfed hebben.
Waarschijnlijk omdat ze nu all-kit wapens zijn en daarom dachten dat ze dan te veel gebruikt zouden worden (en dan weer wel carbines redelijk ongewijzigd qua balans erbij doen). Maar zelfs al zouden ze 2-3 hit kill zijn, met een effectieve firerate van ~200rpm leg je het alsnog wel af tegen de allround AR's en AK5C op zo'n beetje alle afstanden zoals het ook in BF3 was. Maar ze zijn in ieder geval wat bruikbaarder dan. :)

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-12 21:47
reemprive schreef op maandag 20 januari 2014 @ 07:16:
[...]

Dat heb ik al sinds dag 1. Verschrikkelijk irritant.
Het rare is dat ik dit continu bij BuG1 heb bv, connect ik naar BuG2, kom ik er direct in....
Maarja in je remy spelen is ook zo wat....

Hoop echt dat ze dit vlot oplossen, dit is nog rotter dan crashes....
Termy schreef op zondag 19 januari 2014 @ 18:41:
[...]

Nee, enkel in bf3 waren ze 2 shot kills close range, dat maakte ze ook erg goed, daarom is mijn beste wapen in BF3 ook de M39... in BF3 had je ongeveer 1 kogel minder nodig, daarom won je eigenlijk altijd wel van een AR.
SKS schiet sneller, dus die is slapper.
Kleine buff zou fijn zijn maar is erg lastig, dus ik begrijp de huidige stats, het is met name dat de drop off van assault riffles vrij gunstig tov de DMR waarop je tussen de 40-60 meter oid vaak in het nadeel bent, dat je op close combat zwak bent is logisch, daar was die in BF3 eigenlijk belachelijk goed en outperformde de DMR´s eigenlijk een autoshotty.

De ACE 53 SV is erg lekker trouwens, 26 kogels en gemiddeld gezien tov andere DMR´s een prima wapen.
Zie bv http://battlelog.battlefi...20282474007552/249995111/

Nog 2 wapens dan heb ik ze allemaal unlocked *O*
1 keer de campaign missie voor de Chinese AR en nog 8 Marksman ribbons voor de FYJS
De L85 ging trouwens extreem makkelijk, binnen 2 deaths voor elkaar op locker, defib ging meteen frontaal zelfs, goed >:)

• w00t00w
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-12 21:50

w00t00w

Derp

ERROR
ERROR
ERROR
ERROR

Heb daar ook erg vaask last van (is overigens voor mij wel het enige technische probleem dat volhardt), bijzonder irritant. Vreemd genoeg heb ik er bij sommige servers bijna altijd last van (bijv. Corsair servers), bij anderen helemaal nooit.

Geen idee wat het veroorzaakt, het enige dat me opviel is dat het spel simpelweg stopt met laden tijdens de 'Connecting'-fase (het BF4-proces heeft altijd rond de 160MB en < 2.5% CPU activity wanneer de error optreedt).

---

• masq
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-04 00:18
Volgens mij is de #1 reden voor deze specifieke error corrupted server slots. Thread op reddit met een stukje uitleg.

Je kan jezelf een hoop frustratie besparen door alleen servers proberen te joinen die nog minstens 5+ slots vrij hebben.
Gundogan schreef op maandag 20 januari 2014 @ 10:45:
[...]

Waarschijnlijk omdat ze nu all-kit wapens zijn en daarom dachten dat ze dan te veel gebruikt zouden worden (en dan weer wel carbines redelijk ongewijzigd qua balans erbij doen). Maar zelfs al zouden ze 2-3 hit kill zijn, met een effectieve firerate van ~200rpm leg je het alsnog wel af tegen de allround AR's en AK5C op zo'n beetje alle afstanden zoals het ook in BF3 was. Maar ze zijn in ieder geval wat bruikbaarder dan. :)
maar met 2-3 shot kills kun je tenminste die dingen gebruiken voor waar ze zijn gemaakt, op langere afstand maar niet superlange afstand waar je de bolt actions voor hebt. Je moet er mee mobiel kunnen werken en op 50-100 meter effectief kunnen raken. dat doen ze nu ook wel maar 4-5 hits nodig hebben is natuurlijk retarded, niemand gebruikt ze daarom veel op een enkeling na. Het is niet zo dat je er niet goed mee kan zijn maar ze zijn gewoon niet in balans met de rest en veel te beperkt qua inzetbaarheid.

• Vandread
Net als shotguns moet je vrij tactisch ermee omgaan inderdaad :) heb er vaak of een sterke pistol bij of de shorty, want anders ben je CC helemaal kansloos.
Daarom gebruik ik hem vaak op de support klasse, als het goed is ben je net ver weg genoeg om je squadmates support te geven en niet al te veel dmg te krijgen en ondertussen af en toe een ammo boxje neergooien, iedereen blij :+

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-12 13:55
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 14:07:
[...]

4) Tenslotte is er nog het probleem met de desync-over-time. Hoe langer je op een server speelt, hoe groter de desync tussen players wordt. Af en toe moet je na drie rondes gewoon reconnecten omdat je geleidelijk helemaal niets meer lijkt te kunnen raken. De enige zinnige verklaring die hiervoor momenteel te vinden is, is een dynamische tickrate. Dus wanneer de server overbelast wordt, wordt hetzij de servertickrate, of client updaterate of beide tijdelijk verlaagd zodat de informatie tussen sommige spelers steeds verder uit de pas gaat lopen. Dit fenomeen (wat er ook technisch achter mag zitten) gebeurt merkbaar minder bij sommige Duitse hosters dan bij anderen, daar verwees ik naar.
Ik haak in op punt 4. Gisteren zat ik ongeveer 1 uur achter elkaar ''Locker'' te spelen. Ik trapte af met een score van 65-18 (nee geen LVG spamming want dat is verboden op die server net als alle andere granaten I LIKE!!!) Gewoon lekker flashbangs spammen en dan chargen en gewoon headshots schieten.

Na verloop van tijd ging ik steeds minder raken. Vervolgens ben ik even koffie aan het zetten en wordt ik gekickt (inactivity.. fair enough) Ik join later weer en raak alles gewoon weer zoals het eerste potje. Eind stand iets minder .. 43-9

Dus punt 4, correct :) heb het nu zelf ervaren maar kon de vinger er niet op leggen.. dank voor de toelichting :)

[ Voor 4% gewijzigd door Dr.Root op 20-01-2014 11:43 ]

Verwijderd

Ik vraag me af wat jullie voorkeur is van de in-game instellingen, speel je liever op low met veel fps of juist op high/ultra omdat de game dat ook nog soepel af speelt maar wel met minder fps 50-70?
Zelf merk ik niet echt een voor of nadeel op tussen low en ultra maar ik kan ook wat missen natuurlijk?

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:31
Dr.Root schreef op maandag 20 januari 2014 @ 11:42:
[...]

Ik haak in op punt 4. Gisteren zat ik ongeveer 1 uur achter elkaar ''Locker'' te spelen. Ik trapte af met een score van 65-18 (nee geen LVG spamming want dat is verboden op die server net als alle andere granaten I LIKE!!!) Gewoon lekker flashbangs spammen en dan chargen en gewoon headshots schieten.

Na verloop van tijd ging ik steeds minder raken. Vervolgens ben ik even koffie aan het zetten en wordt ik gekickt (inactivity.. fair enough) Ik join later weer en raak alles gewoon weer zoals het eerste potje. Eind stand iets minder .. 43-9

Dus punt 4, correct :) heb het nu zelf ervaren maar kon de vinger er niet op leggen.. dank voor de toelichting :)
Ik geloof best dat er een technische toelichting is, maar deze verklaring gaat mij weer veel te ver..

Net als ik aangaf in mijn eerdere post is het nogal een subjectieve beleving.
Gaan we nu met zn allen ook al roepen dat wanneer we langere tijd op een server zitten en de stats omlaag gaan dat dit aan een bug ligt?... 8)7

Ik speel uren achter elkaar op dezelfde server en heb iig nog nooit meegemaakt dat ik na verloop van tijd 'niets' meer raak..
Tja dat is het gevaar met dit soort issues. We weten niet hoe het werkt maar hebben enkel vermoedens en vervolgens worden ervaringen direct aan deze vermoedens gekoppeld.
Je kan het effect net zo goed toeschrijven aan het tijdstip, welke andere spelers nog speelden, pauze, koffie,... zo zijn er tientallen waarschijnlijke verklaringen waar je een dergelijke verandering in speelresultaat aan toe kan schrijven. Zonder daadwerkelijk alles uit te sluiten kan je niet zomaar een ervaring direct aan een enkele oorzaak toewijzen. Zeker niet wanneer deze oorzaak mogelijk niet bestaat.

Het lijkt mij een stuk logischer dat even pauze nemen zorgde voor het betere speelwerk en een hernieuwd concentratievermogen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Vandread
BF4 heeft ook gewoon RNG >:)
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:04:
Ik vraag me af wat jullie voorkeur is van de in-game instellingen, speel je liever op low met veel fps of juist op high/ultra omdat de game dat ook nog soepel af speelt maar wel met minder fps 50-70?
Zelf merk ik niet echt een voor of nadeel op tussen low en ultra maar ik kan ook wat missen natuurlijk?
Voor jou is het alleen maar eye candy.... met 2 x GTX780 merk je niets van minder frames :+

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-12 14:12
Vandread schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:28:

[...]

Voor jou is het alleen maar eye candy.... met 2 x GTX780 merk je niets van minder frames :+
Ik wou net zeggen. Met een SLI 780 draai je toch makkelijk Ultra met hoge framerates? Zie geen reden om lager te zetten dan.

• evilpin0
Ultra absoluut. Vroeger had ik gezegt low en zoveel mogelijk fps en minder bosjes ect wat alleen maar afleid. Maar op Ultra zie ik alles een stuk beter dan op low. Zoveel scherper in de verte en ook op medium afstand zie ik alles haarscherp meteen, waar ik op low altijd nog vaak twijfelde of het een graphics glitch is, een bosje of een mannetje. Zie ik op ultra nu direct wat alles is.

Wel zit me beeld regelmatig vol effecten van rook en explosies, dat was op low mischien wel iets minder. Ik beleef zonder meer veel meer plezier aan het spel op ultra dan op low.

• Simbirsk
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-10 22:53
ERROR
ERROR
ERROR
ERROR

Soms werkt idd het kiezen van een andere server. Maar wat bij mij altijd werkt is de filters zetten op een andere gamemodus een server kiezen en gelijk wegklikken filters zetten naar de modus die je wil en alsnog de server binnengaan die je wil.

Verwijderd

evilpin0 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:54:
[...]
Ultra absoluut. Vroeger had ik gezegt low en zoveel mogelijk fps en minder bosjes ect wat alleen maar afleid. Maar op Ultra zie ik alles een stuk beter dan op low. Zoveel scherper in de verte en ook op medium afstand zie ik alles haarscherp meteen, waar ik op low altijd nog vaak twijfelde of het een graphics glitch is, een bosje of een mannetje. Zie ik op ultra nu direct wat alles is.
Dit vind ik op z'n minst opmerkelijk Als je allehande shit aan gaat zetten zoals AA en occlusion, om nog te zwijgen van overmatige bebossing door terrain decoration, zie je op afstand juist minder scherp. AA en AO maken alles waziger op afstand en terrain deco zit alleen maar in de weg.

Mesh detail en terrain detail verhogen helpt zeker om verder te kijken, even als texture quality en tex filtering. Die vier heb ik dus op high (het verschil tussen ultra en high ga je pas zien op afstanden waar je een bolt-action nodig hebt) en effects en lighting op medium (anders is het wel érg lelijk) en de rest op Low of Off indien voorhanden. Met name post process, anti aliasing (in beide vormen) en occlusion zuigen je framerate naar beneden om meer blur toe te voegen. Weapon DOF idem dito. Dat maakt het dus zeker niet duidelijker wat er op afstand gebeurt.

• evilpin0
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:14:
[...]

Dit vind ik op z'n minst opmerkelijk Als je allehande shit aan gaat zetten zoals AA en occlusion, om nog te zwijgen van overmatige bebossing door terrain decoration, zie je op afstand juist minder scherp. AA en AO maken alles waziger op afstand en terrain deco zit alleen maar in de weg.

Mesh detail en terrain detail verhogen helpt zeker om verder te kijken, even als texture quality en tex filtering. Die vier heb ik dus op high (het verschil tussen ultra en high ga je pas zien op afstanden waar je een bolt-action nodig hebt) en effects en lighting op medium (anders is het wel érg lelijk) en de rest op Low of Off indien voorhanden. Met name post process, anti aliasing (in beide vormen) en occlusion zuigen je framerate naar beneden om meer blur toe te voegen. Weapon DOF idem dito. Dat maakt het dus zeker niet duidelijker wat er op afstand gebeurt.
Heb zelf inmiddels een high end pc gekocht, dus ultra en 60 fps min zijn goed te doen. Beter nog, spel draait veel en veel soepere nu dan me oude systeem op low. Goede FPS zijn ook belangrijk om bewegende beelden te spotten.

Ik vergelijk het met hoe ik ervoor speelde, alles op low. Nu zie ik echt veel meer een veel duidelijker. Geloof echter best dat jouw setting beter is om alles te zien. Je hebt mischien op ultra veel bosjes, maar tenzij ze erin liggen kun je ze alsnog gewoon duidelijk door de bosjes heen zien. Het is maar echt in een paar stituaties zo dat je met ultra ergens overheen kijkt omdat er wat voor zit.

En dan ga je 1x per avond dood omdat je ultra speelt.....doodgaan om geen reden ga je toch al genoeg in het spel, laat mij maar dan maar af en toe dood gaan omdat ik vette graphics heb :D

Blur zie ik amper, staat volgens mij gewoon uit ook

• Wereldreiziger
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-12 10:24

Wereldreiziger

Mijn blog: Wereldreizigers.nl

Gewoon altijd alles zo hoog mogelijk, in alle games voorhanden. Waarom? Het oog wil ook wat!!!

Ik bedoel vergelijk het met mooie vrouwen en auto's. Sex hebben met een dikkertje gaat prima maar met een prachtige vrouw in lingerie en hoge hakken voelt het allemaal toch nét iets beter aan :9~

En boodschappen doen in je Suziki Alto 1995 gaat prima, maar met een gloednieuwe BMW is het gewoon leuker.

Kortom mooi = belangrijk _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Wereldreiziger op 20-01-2014 13:28 ]

Volg mij op: https://wereldreizigers.nl

• evilpin0
Wereldreiziger schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:24:
Gewoon altijd alles zo hoog mogelijk, ik alle games voorhanden. Waarom? Het oog wil ook wat!!!

Ik bedoel vergelijk het met mooie vrouwen en auto's. Sex hebben met een dikkertje gaat prima maar met een prachtige vrouw in lingerie en hoge hakken is het toch nét iets beter :9~

En boodschappen doen in je Suziki Alto 1995 gaat prima, maar met een gloednieuwe BMW voelt het toch net iets beter _O-

De goede graphics van bf4 zijn voor mij serieus de enige reden dat ik het nog met veel plezier speel. Alles op low en dan al die bugs erbij....nee dank je.

• Grimmie187
Gewoon altijd alles zo hoog mogelijk, ik alle games voorhanden. Waarom? Het oog wil ook wat!!!

Ik bedoel vergelijk het met mooie vrouwen en auto's. Sex hebben met een dikkertje gaat prima maar met een prachtige vrouw in lingerie en hoge hakken is het toch nét iets beter :9~

En boodschappen doen in je Suziki Alto 1995 gaat prima, maar met een gloednieuwe BMW voelt het toch net iets beter _O-

Lol :)

Ben het wel met je eens, ik zet ook liever alles op ultra. Maar Knetter heeft zeker gelijk, als je lighting/blur effecten uitzet heb je beter zicht.

Ik merk het vaak op Altai Range: Als ik daar de berg op loop heb ik regelmatig sun-glare in mn gezicht waardoor ik al een aantal keer ben neergeknalt omdat ik nix anders zag..
Gewoon altijd alles zo hoog mogelijk, in alle games voorhanden. Waarom? Het oog wil ook wat!!!

Ik bedoel vergelijk het met mooie vrouwen en auto's. Sex hebben met een dikkertje gaat prima maar met een prachtige vrouw in lingerie en hoge hakken voelt het allemaal toch nét iets beter aan :9~

En boodschappen doen in je Suziki Alto 1995 gaat prima, maar met een gloednieuwe BMW is het gewoon leuker.

Op het slagveld zou het me echt niet uitmaken wat voor kleur lippenstift je op hebt, dan wil ik maar 3 dingen: niet gezien worden, de vijand wél zien en geen onnodige inputlag :+

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:37

Pykow

Angelo OTR

Een dikkertje kan ook prima eruit zien in een lingerie :P (ok er zijn grenzen haha, maar het kan wel)

Een suzuki is een stuk goedkoper dan een BMW (Blijf Maar Werken of Boerse meskes wagon).
Ik bespaar liever op dingen, zodat ik op andere zaken extra dingen kan krijgen.
bij een auto, kan ik dus meer boodschappen doen omdat ik geld overhoud.
Bij een game lever ik grafisch in, voor een vloeiendere gameplay.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• Wereldreiziger

Wereldreiziger

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:30:
[...]

Op het slagveld zou het me echt niet uitmaken wat voor kleur lippenstift je op hebt, dan wil ik maar 3 dingen: niet gezien worden, de vijand wél zien en geen onnodige inputlag :+
Ik persoonlijk wil die lippenstift overal aan geplakt zien op plekken waar god het verboden heeft. O-)

Maargoed, geef je er niks om dan kun je net zo goed genoegen nemen met alléén je rechterhand :) De weg ernaartoe is minder mooi, maar te komt uiteindelijk tot hetzelfde resultaat.

Kan ik wel waarderen hoor, dat minimalistische. oOo Maar nee doe mij maar motion blur en Ultra graphics, zowel thuis als in de game haha ^)

• Keversloper
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-12 23:18
Even een vraag: Ik ben op zoek naar een lekkere uitrusting met engineer wat ik 80% van de tijd speel:

Momenteel heb ik dit:

A21 CQB met ir 1x , Ik merk vooral op medium range en verder dat ik veel mis. Ding blijft alle kanten opschieten als ik schiet ook al zit heavy barrel en Potato grip op.

M2 slam

FGM-172 Raw

RGO Impact

Heeft iemand en betere gun dan de A21CQB. Ik heb bijna alles ge unlocked,

In BF3 speelde ik altijd met P90. Maar in 4 vind ik deze echt dramatisch .
Wereldreiziger schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:37:
[...]

Ik persoonlijk wil die lippenstift overal aan geplakt zien op plekken waar god het verboden heeft. O-)

Maargoed, geef je er niks om dan kun je net zo goed genoegen nemen met alléén je rechterhand :) De weg ernaartoe is minder mooi, maar te komt uiteindelijk tot hetzelfde resultaat.

Kan ik wel waarderen hoor, dat minimalistische. oOo Maar nee doe mij maar motion blur en Ultra graphics, zowel thuis als in de game haha ^)
Hahaha, heerlijk, thanks!

• Leeuw070
Keversloper schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:37:
Even een vraag: Ik ben op zoek naar een lekkere uitrusting met engineer wat ik 80% van de tijd speel:

Momenteel heb ik dit:

A21 CQB met ir 1x , Ik merk vooral op medium range en verder dat ik veel mis. Ding blijft alle kanten opschieten als ik schiet ook al zit heavy barrel en Potato grip op.

M2 slam

FGM-172 Raw

RGO Impact

Ik vind persoonlijk de UMP-45 heerlijk schieten .

Game PC

• Grimmie187

Momenteel heb ik dit:

M2 slam

FGM-172 Raw

RGO Impact

Waarom de IR 1X scope? Ik zou gewoon voor de red dot gaan.

Verder vind ik zelf de ACW-R en de SG553 de fijnste engineer carbine wapens. Met als uitzondering de ACE52 omdat die zo lekker veel dmg doet.. :)

Ook gebruik ik altijd een van de twee compensators (diegene die zijwaartse recoil tegengaat) i.p.v. heavy barrel. Ik heb het idee dat mn accuracy beter is met een compensator dan met heavy barrel.

• tovade
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-12-2024

Momenteel heb ik dit:

M2 slam

FGM-172 Raw

RGO Impact

Mijn engineer setup hangt van de map af.

Op de meeste en zeker de grote, open mappen (Golmud Railway, Altai Range, Dragon Pass,...)
ACE 52 CQB (main gun) of ACE 21 CQB (ben ik nu aan het levelen)
M2 Slam (of repair tool als ik ga tanken)
Sraw
V40 Mini (FTW)

Op meer gesloten mappen (Zavod, Shanghai,...)
MP7 (hipfire dream)
RPG/SMAW
M2 Slam
V40 Mini

Verwijderd

Pykow schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:33:
[...]
Een dikkertje kan ook prima eruit zien in een lingerie :P
offtopic:
sowieso voelt het lekkerder aan als het rond en zacht is ipv knokig... :9

Maar als je voor je BMW genoegen moet nemen met boodschappen van de Aldi (OK, specifiek met vlees en groente van de Aldi in elk geval) en voor je fotomodel in lingerie met een takkewijf met egocapsones dan is de lol er wel redelijk af.
Als je je details zo hoog zet zie je minder. In singleplayer spellen waar het gaat om de sfeer, het verhaal, de beleving en de oogsnoep snap ik je argumentatie, maar als ik multiplayer speel dan wil ik teamplayen met maten en een beetje behoorlijk spelen. De gameplay is dan belangrijker dan de mooiheid.

STALKER, Crysis, dat soort spul draait allemaal op zo hoog mogelijke details die het spel speelbaar houden (30~fps) want daar is mooi zeker boeiend. BF4 lekker op Low voor de effectjes en High voor de dingen die uitmaken.
[...]
Ik gebruik de ACW-R meestal met IRNV, angle grip en flash hider. 2- en 3--schots bursts in sneltempo is genoeg om tot een metertje of 100 dingen te raken (tot een meter of 50 gaan ze ook daadwerkelijk dood) en als het verder is dan dat is een SRAW dé uitgekiende methode om iemand uit te leggen dat je wil dat hij daar weggaat. Als engineer moet je je niet met dingen op afstand willen aanleggen, daar zijn Recon en Support voor, en voertuigen - waar jij in hoort als engi.
De AK5c is trouwens behoorlijk bruikbaar op langere afstand, maar dan zou ik wel een FLIR erop gooien om verder te kunnen mikken.
Grimmie187 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:46:
[...]
Waarom de IR 1X scope? Ik zou gewoon voor de red dot gaan.
Ik gebruik op bijna alles IRNV en FLIR. Je komt zelden zó dichtbij dat die 1x scope te ver is (en dan hebben we hipfire uitgevonden...) en je kunt veel sneller vijanden zien, zeker de campers, dan zonder. Nou speel ik voornamelijk BF3HC regels dus met minimap en zonder 3d spotting, dat scheelt wel een berg, maar op normal is een IR scopeje ook fijn om goed te kunnen zien waar je kogels naartoe moeten. Niet voor niets zie je recons vaak met een PLD het gebied verkennen voor ze hun rifle pakken om mensen om te gooien. Verder kijk je dwars door rook, mist en het meeste aan weather effects heen, is het nooit te donker of te licht (tenzij ze een laserpointer in je neus schijnen, maar dan mik je op het midden) en kun je vaak aan een enkel klein uitstekend stukje grote teen al zien waar een speler in rubble of in bos zich bevindt, en daar passende granaatregelen op treffen.
Ze zijn niet in alle scenario's het beste, maar wel in veel scenario's beter dan red dots.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2014 14:00 ]

• evilpin0
Pykow schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:33:
[...]

Bij een game lever ik grafisch in, voor een vloeiendere gameplay.
Bij het lezen van dit soort berichten denk ik toch altijd wel aan quake 3 op 320x 230 oid. Ff serieus jongens, de hardware is zodanig deze tijd dat je gewoon op hoge setting zonder input lag kan spelen.

En bf4 heeft al zodanige input lag door de netcode dat het echt bar weinig uitmaakt :P

• Grimmie187
Interessant leesvoer. Zit eigenlijk sinds BF3 al een beetje vastgeroest met reddot voor ieder wapen, zal eens wat gaan testen met jouw suggesties.

Verwijderd

Grimmie187 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:14:
[...]
Interessant leesvoer. Zit eigenlijk sinds BF3 al een beetje vastgeroest met reddot voor ieder wapen, zal eens wat gaan testen met jouw suggesties.
Wel relevant: zodra je spawnt even een ammoboxje of medpack uitkakken danwel naar een pistool switchen en terug. Als je spawnt triggert om één of andere reden het IR effect niet (of althans, meestal niet) en heb je dus, als je niet eerst wapen wisselt,als je door je IR scope kijkt een gewone red-dot 1x scope. of, met flir, 2x scope. Erg stom en is vanaf release pas een bekende bug bij DICE dus ik denk dat die er in Battlefield 19 wel uit zal zijn.
evilpin0 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:12:
[...]
Bij het lezen van dit soort berichten denk ik toch altijd wel aan quake 3 op 320x 230 oid. Ff serieus jongens, de hardware is zodanig deze tijd dat je gewoon op hoge setting zonder input lag kan spelen.

En bf4 heeft al zodanige input lag door de netcode dat het echt bar weinig uitmaakt :P
Dat laatste ben ik helemaal met je eens natuurlijk :P

Maar inputlag is niet geheel verdwenen hoor met de nieuwe hardware, het wordt kleiner wellicht, maar voor mij telt elke ms om het reactievermogenverlies met de jaren te compenseren. :+
Daarbij kan ik mijn trouwe 6870 niet bepaald high-end hardware noemen maar weet 'ie alsnog minimaal 100 fps te halen en zolang hij dat doet, blijft ie!.
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:18:
[...]
Erg stom en is vanaf release pas een bekende bug bij DICE dus ik denk dat die er in Battlefield 19 wel uit zal zijn.
Aha, zo werkt die bug dus, thanks! Overigens in Battlefield 19 wel optimistisch nog voor zoiets kleins, het staat nog niet eens in de top issues tracker!

[ Voor 21% gewijzigd door A.W.E.S.O.M.-0 op 20-01-2014 14:25 ]

Momenteel heb ik dit:

M2 slam

FGM-172 Raw

RGO Impact

Er is geen god wapen, enige wat evt in de buurt komt is de acw-r en op langere afstand de ak5c.
pdw zijn gericht op cqb, de ace21 CQB dan natuurlijk ook en zal dus op medium niet zo goed zijn.
wil je betere performance op een bepaald gebied dan zal je op een andere moeten toegeven. hogere rof is voor kortere afstand, lagere rof voor langere afstand.
qbz 95b-1 is ook een best wel goed wapen, wel voor medium afstanden, en die weinig mensen echt gebruiken.
Ik vind de flirs op zich wel ok maar beter dan cobra sight, nee niet echt, vooral als je wat afstand hebt is die ontzettend irritant, op open maps etc. Je mist verder ook overzicht wat je met een normale scope wel hebt.
In de donkere indoor maps zijn ze vaak wel handig vooral icm met jezelf smoken of een hallway en dan lekker erdoor kijken. Maar algemeen gezien zou ik die niet overal inzetten.

[ Voor 19% gewijzigd door SouLLeSSportal op 20-01-2014 14:39 ]

Verwijderd

SouLLeSSportal schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:34:
[...]

Ik vind de flirs op zich wel ok maar beter dan cobra sight, nee niet echt, vooral als je wat afstand hebt is die ontzettend irritant, op open maps etc. Je mist verder ook overzicht wat je met een normale scope wel hebt.
In de donkere indoor maps zijn ze vaak wel handig vooral icm met jezelf smoken of een hallway en dan lekker erdoor kijken. Maar algemeen gezien zou ik die niet overal inzetten.
Ik heb op open maps maar zelden dat ik m'n doelen niet goed kan zien door de IR scope. Alleen op afstanden waar je eigenlijk een bolt-action wilt hebben, eigenlijk. En dan pak ik liever een voertuig. Maar dat is wel heel erg speelstijl afhankelijk allemaal, dat is zeker waar.

In Rush speel ik als attacker recon met beacon, TUGS, smokes en een carbine met FLIR (op normal) of een JNG90 met FLIR (op hardcore). Smokes eruit, even door de FLIR scope kijken wie je allemaal weg kunt tikken, en dan met een smoke op het target die bom planten. Werkt redelijk, zeker op HC waar je niet door de rook kunt 3d-spotten (want je kunt helemaal niet 3d-spotten :+ )
Op defense graag smoke nades, claymores, ammo box en een FLIR of IRNV scope op m'n LMG (tenderend naar PKP voor afstand of M240 voor dichtbij) en dan chokepoints zoeken, ammo bxo neer, smoken smoken smoken en zodra er wat doorheen probeert te lopen neermaaien. en dan weer smoken smoken smoken. Met een teammate erbij met IRNV die permanent kijkt of er niemand aankomt kun jij blijven smoken en zodra er een vijand komt kun je hem samen omver maaien.
En als ze toch doorbreken de weg naar het target vol in de rook zetten en houden. Het liefst zó dat je tegenstander vanaf waar ze naar de target gaan het target niet kunnen zien. Dan heeft je team de kans om posities in te nemen om chokepoints te creeëren of clays en c4 op de target te plaatsen.

In DOM of TDM heeft IR alleen echt zin op hardcore. In normal kun je redelijk op de 3d-spotting afgaan en ben je sowieso veel te veel aan het rondrennen met hipfire. In OBL vind ik map-afhankelijk IR wel en niet fijn. Verdedigend wel (smoke, hoekje, C4) aanvallend alleen als je tegenstander zit te campmutsen. In CQ en CQL ook sterk afhankelijk van de map. Met name Locker Floodzone en Peaks zijn maps waar je vaak mensen wel ziet die je zonder IR gemist had door het weer, de rook, het vuur, de begroeiing of de donkere hoekjes. Silk Road, Siege vóór ik het gebouw heb liggen en Rogue zijn weer minder optimaal. Dinges Pass met IR is compleet zinloos omdat je altijd op lange afstand aan het vechten bent en dus óf een tank, óf een scope nodig hebt.

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ben sowieso gewend om MP met minder (bullshit)detail te spelen, maar speel nu op een ruim 3 jaar oude machine (hd5870 gpu), maar wel een SSDtje erin, voldoende ram, phenompje e.d. Heb niet het idee dat ik achter de feiten aan loop of minder 'goed' ben dan de rest van de folks waar ik mee speel (zijn met een man of 4, 5 bijna elke avond wel ff zoet) omdat ik geen high-end stuff heb. D'r komt wel een upgrade aan dit jaar, maar heb er geen haast mee..dacht dat ik wel -moest- upgraden vanwege BF4, nee dus :+

Zolang ik voor me gevoel goed genoeg kan gamen zal het me wel. Volgens mij heb ik een mix van low/med en off in de settings :+

Overigens een fail ook, het dubbel kunnen toewijzen van keys. Ik had steeds met het herladen dat m'n chatvenster tevoorschijn kwam/verdween..stonden chatvenster en herladen dus tegelijk op dezelfde toets 8)7 Ik pas meestal alleen wat basis stuff aan, de rest gebruik ik namelijk toch niet..suf dat het kan.

[ Voor 12% gewijzigd door 2Dutch op 20-01-2014 15:05 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-11 23:30
Tsurany schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:27:
Tja dat is het gevaar met dit soort issues. We weten niet hoe het werkt maar hebben enkel vermoedens en vervolgens worden ervaringen direct aan deze vermoedens gekoppeld.
Je kan het effect net zo goed toeschrijven aan het tijdstip, welke andere spelers nog speelden, pauze, koffie,... zo zijn er tientallen waarschijnlijke verklaringen waar je een dergelijke verandering in speelresultaat aan toe kan schrijven. Zonder daadwerkelijk alles uit te sluiten kan je niet zomaar een ervaring direct aan een enkele oorzaak toewijzen. Zeker niet wanneer deze oorzaak mogelijk niet bestaat.

Het lijkt mij een stuk logischer dat even pauze nemen zorgde voor het betere speelwerk en een hernieuwd concentratievermogen.
Ik heb dat probleem ook dat ik na 1 a 2 ronden out of sync raak, ik heb zelfs mijn core i5 terug geklokt omdat ik dacht dat het misschien met warmte te maken zou kunnen hebben, helaas had dit geen effect.

Natuurlijk word ik moe en verlies wat concentratie, maar van bv 1 ronde een kd te hebben van 1,50 en de ronde ernaar amper 0,5 kdr dat is toch apart.
Wat mij wel opvalt is dat als een ronde hectisch is met veel destruction dat ik er dan veel meer last
van krijg, het is dan net of mijn client dit allemaal even niet kan verwerken of dat de server het allemaal
niet meer aan kan.

De enigste die precies weet wat er aan de hand is dat is dice.
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:58:
[...]

Ik heb op open maps maar zelden dat ik m'n doelen niet goed kan zien door de IR scope. Alleen op afstanden waar je eigenlijk een bolt-action wilt hebben, eigenlijk. En dan pak ik liever een voertuig. Maar dat is wel heel erg speelstijl afhankelijk allemaal, dat is zeker waar.

In Rush speel ik als attacker recon met beacon, TUGS, smokes en een carbine met FLIR (op normal) of een JNG90 met FLIR (op hardcore). Smokes eruit, even door de FLIR scope kijken wie je allemaal weg kunt tikken, en dan met een smoke op het target die bom planten. Werkt redelijk, zeker op HC waar je niet door de rook kunt 3d-spotten (want je kunt helemaal niet 3d-spotten :+ )
Op defense graag smoke nades, claymores, ammo box en een FLIR of IRNV scope op m'n LMG (tenderend naar PKP voor afstand of M240 voor dichtbij) en dan chokepoints zoeken, ammo bxo neer, smoken smoken smoken en zodra er wat doorheen probeert te lopen neermaaien. en dan weer smoken smoken smoken. Met een teammate erbij met IRNV die permanent kijkt of er niemand aankomt kun jij blijven smoken en zodra er een vijand komt kun je hem samen omver maaien.
En als ze toch doorbreken de weg naar het target vol in de rook zetten en houden. Het liefst zó dat je tegenstander vanaf waar ze naar de target gaan het target niet kunnen zien. Dan heeft je team de kans om posities in te nemen om chokepoints te creeëren of clays en c4 op de target te plaatsen.

In DOM of TDM heeft IR alleen echt zin op hardcore. In normal kun je redelijk op de 3d-spotting afgaan en ben je sowieso veel te veel aan het rondrennen met hipfire. In OBL vind ik map-afhankelijk IR wel en niet fijn. Verdedigend wel (smoke, hoekje, C4) aanvallend alleen als je tegenstander zit te campmutsen. In CQ en CQL ook sterk afhankelijk van de map. Met name Locker Floodzone en Peaks zijn maps waar je vaak mensen wel ziet die je zonder IR gemist had door het weer, de rook, het vuur, de begroeiing of de donkere hoekjes. Silk Road, Siege vóór ik het gebouw heb liggen en Rogue zijn weer minder optimaal. Dinges Pass met IR is compleet zinloos omdat je altijd op lange afstand aan het vechten bent en dus óf een tank, óf een scope nodig hebt.
Wellicht moeten we even onderscheid maken in HC en normal, want dat verschilt nogal hoe je dan speelt. HC is men veel sneller dood, en mis je de problemen van spotten als je ongezien wil blijven. Flir is dan veel effectiever inzetbaar.
SC moet je meer hits raken en dan is een beter zicht ipv zwart wit imho handiger, op de al aangegeven situaties goed te gebruiken na. Daarnaast is het dus zoals ik al aangaf vaak mogelijk toch door smoke heen te spotten en heeft de flir wat minder nut. Het blijft een handige scope, ik gebruik hem ook meestal op dmr en vooral ook LMG icm met smoke, lekker chokepoints leegschieten en dit dan vooral op de citymaps. Het is natuurlijk ook persoonlijke voorkeur, ik zie net even wat meer met normale kleuren dan met zwart wit, ook al zie je infi beter dan normaal.

[ Voor 3% gewijzigd door SouLLeSSportal op 20-01-2014 15:36 ]

Verwijderd

NLsandman schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:12:
[...]
Natuurlijk word ik moe en verlies wat concentratie, maar van bv 1 ronde een kd te hebben van 1,50 en de ronde ernaar amper 0,5 kdr dat is toch apart.
Dat is echt heel normaal. Ik heb KDrs van 3+ naar 0,3+ in opvolgende rondes meegemaakt, volstrekt afhankelijk van zaken als "was je aan het ontbijten tijdens dat potje" tot puur blind geluk (of gebrek daaraan) en een al dan niet goed samenwerkend vijandelijk team.

Soms ben je MVP met 3x de score van de nummer 2, soms bungel je onderaan de lijst. Goed concentreren en optimaal de juiste class en wapens gebruiken in een map/mode helpen zeker, en als ik er voor ga zitten om MVP ribbons te scoren (ik wou die medal hebben) dan lukt dat best in 7 van de 10 rondes, maar als je normaal speelt ben je meer afhankelijk van hoe je tegenstander samen werkt dan van hoe goed je zelf denkt te zijn en al helemaal van vage "desync". Laat ik het zo zeggen: ik speel vaak lange sessies, tien potjes achter elkaar was tijdens de 4 weken durende kerstvakantie geen uitzondering, en ik heb geen enkel moment het gevoel gehad dat het spel slechter liep in het laatste rondje dan het eerste. En ik heb in die vakantie "even" de MVP medal gegrind, dus dat was me dan wel opgevallen.
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:57:
[...]

Dat is echt heel normaal. Ik heb KDrs van 3+ naar 0,3+ in opvolgende rondes meegemaakt, volstrekt afhankelijk van zaken als "was je aan het ontbijten tijdens dat potje" tot puur blind geluk (of gebrek daaraan) en een al dan niet goed samenwerkend vijandelijk team.

Soms ben je MVP met 3x de score van de nummer 2, soms bungel je onderaan de lijst. Goed concentreren en optimaal de juiste class en wapens gebruiken in een map/mode helpen zeker, en als ik er voor ga zitten om MVP ribbons te scoren (ik wou die medal hebben) dan lukt dat best in 7 van de 10 rondes, maar als je normaal speelt ben je meer afhankelijk van hoe je tegenstander samen werkt dan van hoe goed je zelf denkt te zijn en al helemaal van vage "desync". Laat ik het zo zeggen: ik speel vaak lange sessies, tien potjes achter elkaar was tijdens de 4 weken durende kerstvakantie geen uitzondering, en ik heb geen enkel moment het gevoel gehad dat het spel slechter liep in het laatste rondje dan het eerste. En ik heb in die vakantie "even" de MVP medal gegrind, dus dat was me dan wel opgevallen.
Mja, voor iedereen die claimt dat er niets aan de hand is met dit fenomeen kan ik er 10 aandragen die wél iets soortgelijks ervaart. Er zijn ook enorm veel mensen die roepen dat er uberhaubt niets aan de hand is met BF4 en dat je gewoon een betere pc moet komen.

Wat ik het desync-over-time probleem noem, is gewoon niet praktisch onafhankelijk te verifiëren. Het speelt ook niet ALTIJD op elke server maar er is 'iets' merkbaar en is heus niet alleen toe te schrijven aan de enorme boost in concentratie na het halen van een bakje koffie of iets dergelijks. Dit fenomeen speelde ook al met BF3 en gebeurt constant in competitive matches met veel teams op veel servers. Het is ook niet cruciaal vergeleken met de bugs waar sliced_lime naar verwees waardoor BF4 zoveel beroerder werkt dan BF3.

Daarbij kan het me echt niet schelen wat nu echt de technische oorzaken zijn achter alle problemen zijn, al ligt het aan de stand van de maan of de buurvrouw in haar rode feestweek, als ze het maar snel oplossen om dit spel nog te redden van een stille dood.

Verwijderd

Vandread schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:28:

[...]

Ik heb vandaag eens zitten testen maar high werkt het beste in Sieg of Shanghai want daar maakt het amper verschil tuussen 1 of 2 gpu's. Ik mekr dat het op high een stuk soepeler loopt, de rest van de maps werkt ultra soepel genoeg.

Ik hoop dat Sieg of Shanghai nog een keer vlot aan voelt met ultra instellingen.

Verwijderd

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:24:
[...]
Mja, voor iedereen die claimt dat er niets aan de hand is met dit fenomeen kan ik er 10 aandragen die wél iets soortgelijks ervaart.
er zijn ondertussen zó veel mensen die zó veel raars claimen dat hele hordes mensen die eigenlijk nergens last van hebben maar gewoon niet zo goed zijn als ze denken in spoken gaan geloven. Het is onmogelijk geworden om serieuze bugs te onderscheiden van de meest mysterieuze verhalen die je hoort en leest.
Er zijn ook enorm veel mensen die roepen dat er uberhaubt niets aan de hand is met BF4 en dat je gewoon een betere pc moet komen.
"niets mis" is sterk overdreven: er is zat te zeiken. Maar er zijn ook nogal wat spookverhalen waarvan de bugontdekker aangeeft dat het weken puzzelen kost om uit te vogelenwater waar onder welke zeldzame omstandigheid mis gaat en waar dan vervolgens het halve internet ook al wéééken last van schijnt te hebben ineens allemaal tegelijk altijd als ze verliezen. Daar gaat mijn bullshitdetector van af, zoals je zult begrijpen.
Wat ik het desync-over-time probleem noem, is gewoon niet praktisch onafhankelijk te verifiëren. Het speelt ook niet ALTIJD op elke server maar er is 'iets' merkbaar en is heus niet alleen toe te schrijven aan de enorme boost in concentratie na het halen van een bakje koffie of iets dergelijks. Dit fenomeen speelde ook al met BF3 en gebeurt constant in competitive matches met veel teams op veel servers. Het is ook niet cruciaal vergeleken met de bugs waar sliced_lime naar verwees waardoor BF4 zoveel beroerder werkt dan BF3.
Dus het is:
- niet reproduceerbaar.
- niet merkbaar behalve als er af en toe "iets" is.
- onverklaarbaar.
- heus niet de schuld van iets anders ondanks dat je niet aan kunt geven hoe wat waar of wanneer.

En je wilt dat die klacht serieus genomen wordt. Mag ik sceptisch zijn? Snap je wáárom ik sceptisch ben als ik dit soort volslagen onbewijsbare onweerlegbare en niet nader verklaarde "bugs" de schuld zie krijgen van slechte potjes? Zelfs als elk woord wat je schrijft waar is, kan geen mens hier wat mee.
Daarbij kan het me echt niet schelen wat nu echt de technische oorzaken zijn achter alle problemen zijn, al ligt het aan de stand van de maan of de buurvrouw in haar rode feestweek, als ze het maar snel oplossen om dit spel nog te redden van een stille dood.
Je argumentatie voor die bug is echter redelijk nauw verwant aan die kerel uit Engeland van UKIP die vind dat Dinges Cameron de schuld van het recente pokkeweer in Engeland omdat hij homo's laat trouwen. En niet, bijvoorbeeld, de winter. Er staat niets in waar iemand wat mee kan, behalve dat jij een vreemd gevoel hebt dat er "iets" is wat je spel verstoort. En dat moeten andere mensen dan maar geloven. En dat terwijl je in het verleden bij BF3 zelf aangaf dat je bijvoorbeeld aan het tweaken was geslagen met allerhande settings waarvan je niet wist wat ze dezen en zelfs als ze niets goeds deden of tegen je werkte toch graag wilde volhouden want "ook al is het in sommige gevallen wellicht als een placebo effect, als het werkt, werkt het!"
Met het risico dat je dit als een persoonlijke aanval opvat: iemand die dat soort uitspraken doet om oncontroleerbare dingen te bewijzen, vertrouw ik niet zonder enig bewijs dat hij een zeldzame game-veranderende bug gevonden heeft.
Dat is namelijk precies het soort onderbuikgevoelens en spookverhalen waar ik niets mee kan (want: geen feiten) en waarvan ik niet uit kan sluiten dat je het gewoon echt bij het verkeerde eind hebt.

Op wat voor manier je verwacht dat iemand hier wat mee doet om het spel te redden van een stille dood (en er even aan voorbij gaande dat het spel alles behalve dood is, als ik de spelersaantallen 's avonds eens bekijk) is me niet geheel duidelijk. Ik snap dan best dat DICE zich eerder focust op bugs die veel meer mensen veel duidelijker waarnemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2014 17:23 ]

• Grimmie187
[...]

Mja, voor iedereen die claimt dat er niets aan de hand is met dit fenomeen kan ik er 10 aandragen die wél iets soortgelijks ervaart. Er zijn ook enorm veel mensen die roepen dat er uberhaubt niets aan de hand is met BF4 en dat je gewoon een betere pc moet komen.

Laten we voorop stellen dat er zeker bugs in BF4 zitten, voor mij persoonlijk is de can't connect to server de meest hinderlijke.

Het probleem met veel andere klachten zoals 'desync-over-time' is dat de klacht zo vaag is dat de oorzaak niet eens kan worden achterhaald. Ik ben bang dat als wij als spelers niet feitelijk kunnen aantonen wat het probleem is, niet iedereen er last van heeft en we te maken hebben met duizenden verschillende systeemconfiguraties er vanuit DICE ook lastig aan een oplossing valt te werken. Je kunt van DICE denk ik ook niet verwachten dat zulke vage klachten prioriteit hebben, als ze het uberhaupt al op zouden kunnen lossen.

Ik hoop iig dat de echte gamebreaking bugs z.s.m. opgelost worden. Het feit dat ik dagelijks een half uur bezig ben om ook maar te kunnen connecten met een server kan echt niet..

*edit* Eerst lezen, dan had ik kunnen zien dat Knetter mijn reactie al had gegeven 8)7
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:21:
[...]
er zijn ondertussen zó veel mensen die zó veel raars claimen dat hele hordes mensen die eigenlijk nergens last van hebben maar gewoon niet zo goed zijn als ze denken in spoken gaan geloven. Het is onmogelijk geworden om serieuze bugs te onderscheiden van de meest mysterieuze verhalen die je hoort en leest.
[...]
"niets mis" is sterk overdreven: er is zat te zeiken. Maar er zijn ook nogal wat spookverhalen waarvan de bugontdekker aangeeft dat het weken puzzelen kost om uit te vogelenwater waar onder welke zeldzame omstandigheid mis gaat en waar dan vervolgens het halve internet ook al wéééken last van schijnt te hebben ineens allemaal tegelijk altijd als ze verliezen. Daar gaat mijn bullshitdetector van af, zoals je zult begrijpen.
[...]
Dus het is:
- niet reproduceerbaar.
- niet merkbaar behalve als er af en toe "iets" is.
- onverklaarbaar.
- heus niet de schuld van iets anders ondanks dat je niet aan kunt geven hoe wat waar of wanneer.

En je wilt dat die klacht serieus genomen wordt. Mag ik sceptisch zijn? Snap je wáárom ik sceptisch ben als ik dit soort volslagen onbewijsbare onweerlegbare en niet nader verklaarde "bugs" de schuld zie krijgen van slechte potjes? Zelfs als elk woord wat je schrijft waar is, kan geen mens hier wat mee.
[...]
Je argumentatie voor die bug is echter redelijk nauw verwant aan die kerel uit Engeland van UKIP die vind dat Dinges Cameron de schuld van het recente pokkeweer in Engeland omdat hij homo's laat trouwen. En niet, bijvoorbeeld, de winter. Er staat niets in waar iemand wat mee kan, behalve dat jij een vreemd gevoel hebt dat er "iets" is wat je spel verstoort. En dat moeten andere mensen dan maar geloven. En dat terwijl je in het verleden bij BF3 zelf aangaf dat je bijvoorbeeld aan het tweaken was geslagen met allerhande settings waarvan je niet wist wat ze dezen en zelfs als ze niets goeds deden of tegen je werkte toch graag wilde volhouden want "ook al is het in sommige gevallen wellicht als een placebo effect, als het werkt, werkt het!"
Met het risico dat je dit als een persoonlijke aanval opvat: iemand die dat soort uitspraken doet om oncontroleerbare dingen te bewijzen, vertrouw ik niet zonder enig bewijs dat hij een zeldzame game-veranderende bug gevonden heeft.
Dat is namelijk precies het soort onderbuikgevoelens en spookverhalen waar ik niets mee kan (want: geen feiten) en waarvan ik niet uit kan sluiten dat je het gewoon echt bij het verkeerde eind hebt.

Op wat voor manier je verwacht dat iemand hier wat mee doet om het spel te redden van een stille dood (en er even aan voorbij gaande dat het spel alles behalve dood is, als ik de spelersaantallen 's avonds eens bekijk) is me niet geheel duidelijk. Ik snap dan best dat DICE zich eerder focust op bugs die veel meer mensen veel duidelijker waarnemen.
Jij mag vinden en niet uitsluiten wat je wilt en je hoeft niet bang te zijn dat ik het persoonlijk opvat, wij zijn de afgelopen jaren door hetere discussies gegaan Knetter. :)

Een forum is ook juist voor nieuwe inzichten, ik heb in eerdere posts precies aangegeven wat ik opmerk, hoe ik het opmerk en heb het bij gebrek aan beter een desync issue genoemd omdat ik tot nu toe geen betere verklaring heb kunnen vinden. Bovendien ben ik echt niet de enige die het merk en zeker als het bekende competitive spelers en/of vrienden zijn met een zelfde game-achtergrond en ervaring, ben ik geneigd om te denken dat er inderdaad wel iets mee kan zijn. Als er totaal niets is en iemand met meer kennis me kan vertellen wat ik dan wél ervaar, dan hoor ik het graag, anders post ik het niet.

Jij zegt dat het er hoogstwaarschijnlijk niet is omdat jij het anders wel had opgemerkt, het zou ook kunnen zijn dat je het op hardcore servers veel minder merkt omdat de directe feedback (hitmarkers, killcam etc.) veel minder of niet aanwezig is.

Overigens staat er ook duidelijk bij dat het geen prioriteit heeft ten opzichte van de andere 'netcode' issues, een reconnect is voldoende om het op te lossen. Het wel of niet verliezen is totaal geen issue, de eindresultaten zijn meer dan voldoende, het plezier om die te halen daarentegen is momenteel met BF4 niet zo groot helaas.
Daarbij slaat die vergelijking van die kerel uit Engeland, leuk als ie is, echt als een slappe lul op een slagroomtaart, dus daar ga ik verder maar niet op in. :)

ps. overigens is het nut van die netwerk tweaks nu wel duidelijk, vrienden die last hebben/hadden van packet loss en gedeelde verbindingen geven aan dat die verminderd, mensen die al goede verbindingen hadden merken er niets van.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Valt me op dat niemand iets heeft gezegd over de onzichtbare bomen :+ Had er net even goed last van. Normaal vlieg ik er tegenaan met mijn chopper, dus had het nooit echt goed gechecked. Uiteindelijk viel het me op dat het gewoon echt een statisch blok is wat totaal niet meer kapot kan. Enorm slecht dus. 8)7
Even gerecord; YouTube: BF4 Invisible Tree explained BUG

ps.

Zijn hier nog mensen die eventueel een +1 zoeken voor een "echt" team, aka scrims/pugs spelen e.d.? Zit toch wel een beetje te kriebelen om wat meer te doen dan publics

[ Voor 17% gewijzigd door Douweegbertje op 20-01-2014 22:40 ]

• User321
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-11 21:47
@Douweegbertje: volgende keer bij game filmpjes niet de 'video stabilisatie' optie van youtube gebruiken, daar krijg je een nogal.. bezopen effect van :P
Voor iedereen die claimt dat er iets aan de hand is kan ik er tien aandragen die niet iets soortgelijks ervaren. Het is makkelijk te zeggen dat een grote groep merkt dat er wel iets aan de hand is maar in dit geval wordt er zo weinig over gepraat en zijn er maar zo weinig mensen die echt in de praktijk iets merken. Ik denk dat de meesten een manier zoeken om de schuld van een slechte ronde ergens anders neer te leggen en dan hier maar aanhaken.
Ik wil niet zeggen dat het fenomeen niet bestaat maar dit is iets waar geen enkele argumentatie voor is behalve dat je het gevoel hebt dat rondes na een tijdje wat slechter verlopen.
Tja dit is typisch de manier waarop een religie in stand gehouden wordt. Er is "iets" merkbaar en het is niet toe te wijzen aan tientallen logische verklaringen dus pakken we een verklaring waar we verder geen aanleiding of bewijs voor hebben en gaan dat tot feit verheffen.
Wellicht heeft niet elk probleem een technische oorzaak?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-12 21:15
Speel de laatste tijd wat vaker en vermaak me op zich prima. 1 van de dingen waar ik me wel aan stoor is dat als je in je tank rond rijdt dat ding alle kanten op hobbelt. Elk hobbeltje en kuiltje vlieg je alle kanten op en vernaggelt vaak je aim. Hier mogen ze wat mij betreft wel wat aan aan doen want een 70 ton zware tank merkt het niet eens als je over een boomstammetje of kuiltje rijdt.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik speel zelf dan nagenoeg alleen SC (bij HC vind ik het vervelend dat voertuigen niet meer schade krijgen, en ook wat andere dingen ben ik gewoon geen fan van), maar in SC iig ben ik nou niet een grote fan van IRNV/FLIR. Ik heb FLIR op mijn silenced m416, maar nagenoeg al het andere heeft bij mij een coyote RDS. Ik herken het eigenlijk niet tot nauwlijks dat je sneller tegenstanders ziet door FLIR. Ja uiteraard als er hoop smoke is, maar tegelijkertijd met illumination/thermische granaten zie je weer helemaal niks. En ook een zaklamp in je gezicht wordt het niet duidelijker op.

Als je snel switched naar IRNV/FLIR kost het toch weer een fractie om de complete andere kleuren te verwerken, terwijl als je hele tijd door je scope krijgt je enorm met tunnelvisie aan het rondlopen bent. En een coyote RDS heeft dat heel veel minder. Tov hipfire zoom je dan wel wat in, maar je kan nog wel je complete beeld gebruiken.
Tsurany schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 08:56:
[...]

Voor iedereen die claimt dat er iets aan de hand is kan ik er tien aandragen die niet iets soortgelijks ervaren. Het is makkelijk te zeggen dat een grote groep merkt dat er wel iets aan de hand is maar in dit geval wordt er zo weinig over gepraat en zijn er maar zo weinig mensen die echt in de praktijk iets merken. Ik denk dat de meesten een manier zoeken om de schuld van een slechte ronde ergens anders neer te leggen en dan hier maar aanhaken.
Ik wil niet zeggen dat het fenomeen niet bestaat maar dit is iets waar geen enkele argumentatie voor is behalve dat je het gevoel hebt dat rondes na een tijdje wat slechter verlopen.

[...]

Tja dit is typisch de manier waarop een religie in stand gehouden wordt. Er is "iets" merkbaar en het is niet toe te wijzen aan tientallen logische verklaringen dus pakken we een verklaring waar we verder geen aanleiding of bewijs voor hebben en gaan dat tot feit verheffen.

[...]

Wellicht heeft niet elk probleem een technische oorzaak?
Dat je tegenstrijdige berichten kan vinden, betekent idd niet dat het daardoor niet meer bestaat. Zou wel lekker handig zijn met oorlogen etc. :P

Wat ik altijd wel merk is dat er een bepaalde skillboog is met een avondje spelen, je moet even inkomen, dan gaat het lekker, na een uurtje of 1,5 -2 zakt het in, je begint minder te spelen en daarna kan je meestal wel weer goed eindigen. Maar dit is in elk spel bij mij zo, ik weet dit, ik rage alsnog in het midden als het niet lukt maar dit ligt niet aan bf4. dat ik merk dat sommige rondes veel slechter gaan dan voorgaande op dezelfde server is wel zo, soms merk je weinig van de netcode, soms is het niet om aan te zien. Dat kan subjectief zijn en afhankelijk van hoe de ronde verloopt maar het is consistent inconsistent per ronde dat ik wel voel dat dit niet alleen aan mij en de dan van toepassing zijnde situatie kan liggen. Ik weet niet hoe of wat maar dat er verschil zit in de netcode per ronde kan ik zeker beamen.

• Wereldreiziger

Wereldreiziger

JohnnyV76 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 09:50:
Speel de laatste tijd wat vaker en vermaak me op zich prima. 1 van de dingen waar ik me wel aan stoor is dat als je in je tank rond rijdt dat ding alle kanten op hobbelt. Elk hobbeltje en kuiltje vlieg je alle kanten op en vernaggelt vaak je aim. Hier mogen ze wat mij betreft wel wat aan aan doen want een 70 ton zware tank merkt het niet eens als je over een boomstammetje of kuiltje rijdt.
Mja dit dacht ik eerst ook... Tot ik in de gaten kreeg dat ik die mega gaten en kuilen bijna niet zag met IR/nightvision. Weet niet of je dat ook veel gebruikt maar mij verbaasde het echt hoe slecht je die ziet met die dingen aan. Ik stapte even uit om te kijken en die kuilen gemaakt door o.a. landmines zijn echt gigantisch en zo diep dat een mannetje er bijna ongezien rechtop in kan staan.

Ik snap sindsdien dus wel degelijk waarom een tank er zoveel moeite mee heeft en vermijd sindsdien kuilen en gaten gewoon zo veel mogelijk. Vind het juist een vette toevoeging aan de game; eerst kun je er vol gas voor en -achteruit over heen knallen en alle infantry uitschakelen. 5 minuten later ben je tegen dat zelfde groepje infantry kansloos door alle kuilen en ben je genoodzaakt uit de buurt te blijven...

Awesome als je het mij vraagt _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door Wereldreiziger op 21-01-2014 12:41 . Reden: spelling ]

Wereldreiziger schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 12:40:
[...]

Mja dit dacht ik eerst ook... Tot ik in de gaten kreeg dat ik die mega gaten en kuilen bijna niet zag met IR/nightvision. Weet niet of je dat ook veel gebruikt maar mij verbaasde het echt hoe slecht je die ziet met die dingen aan. Ik stapte even uit om te kijken en die kuilen gemaakt door o.a. landmines zijn echt gigantisch en zo diep dat een mannetje er bijna ongezien rechtop in kan staan.

Ik snap sindsdien dus wel degelijk waarom een tank er zoveel moeite mee heeft en vermijd sindsdien kuilen en gaten gewoon zo veel mogelijk. Vind het juist een vette toevoeging aan de game; eerst kun je er vol gas voor en -achteruit over heen knallen en alle infantry uitschakelen. 5 minuten later ben je tegen dat zelfde groepje infantry kansloos door alle kuilen en ben je genoodzaakt uit de buurt te blijven...

Awesome als je het mij vraagt _/-\o_
niet zo awesome als je 70ton zware tank in 1 sec een 180 doet omdat er een kuiltje van 1 m breed in de weg ligt... :F
De physics zijn nog niet helemaal lekker voor de voertuigen vs objecten als bomen, lantaarnpalen en verkeerslichten en dus ook gaten die door explosieven ontstaan tijdens het spel. er mag wel wat meer opgevangen worden door de vering van de tanks etc, nu is elk hobbeltje idd dat je loop 2 m op en neer gaat en je geen kloot meer raakt. Daarnaast heb je dus ook nog die onzinnige physics bugs waardoor je opeens volledig andersom komt te staan, of van hellingen afglijdt waar een kind van 2 op een driewieler je nog inhaalt. Waren overigens ook al grote problemen in bf3. :')

[ Voor 6% gewijzigd door SouLLeSSportal op 21-01-2014 13:05 ]

• Wereldreiziger

Wereldreiziger

Mja je hebt het nu over 2 dingen. Het glijden etc. op hellingen i.c.m. die rare 180's die de tank af en toe maakt. Oké, dat is vaag en moet beter.

Maar het gedrag wanneer je door alle kuilen heen banjert vind ik wel realistisch en buiten dat geeft het een extra moeilijkheidsgraad aan de tanks in late-game, kan ik wel waarderen. Je moet je speelwijze naarmate de tijd vordert aanpassen, goede aanvulling op dat levelution gebeuren. Vind het wel cool :)

Wereldreiziger schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:23:
Mja je hebt het nu over 2 dingen. Het glijden etc. op hellingen i.c.m. die rare 180's die de tank af en toe maakt. Oké, dat is vaag en moet beter.

Maar het gedrag wanneer je door alle kuilen heen banjert vind ik wel realistisch en buiten dat geeft het een extra moeilijkheidsgraad aan de tanks in late-game, kan ik wel waarderen. Je moet je speelwijze naarmate de tijd vordert aanpassen, goede aanvulling op dat levelution gebeuren. Vind het wel cool :)
Het is niet alleen banjeren, maar als je over een verkeerlicht rijdt in bv shanghai, kan je ook zomaar een 180 inverted front flip maken. gaten in de grond, objecten etc kunnen dat veroorzaken en zou niet moeten, alhoewel ik vermoed dat dit nooit opgelost gaat worden ivm dat dit gewoon inherent is aan de engine en physics. Dat je over dingem en gaten heen hobbelt is nog tot daar aan toe, maar de 180 fips moeten niet voorkomen, evenals de voornoemde problemen met de zeephellingen.

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-12 14:43

Rub3s

+3 , omdat het kan

Zou gaaf zijn als ze die tanks eens fatsoenlijk vering geven. Ik denk dat dat het belangrijkste probleem is nu. Bijvoorbeeld als je tank stil staat en hij staat als een malle te shaken: Ook behoorlijk irritant.

Maar zal inderdaad wel duren tot bf6...

• Vandread
Rub3s schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:18:
Zou gaaf zijn als ze die tanks eens fatsoenlijk vering geven. Ik denk dat dat het belangrijkste probleem is nu. Bijvoorbeeld als je tank stil staat en hij staat als een malle te shaken: Ook behoorlijk irritant.

Maar zal inderdaad wel duren tot bf6...
Vering is ontzettend gecompliceerd, zeker om dat allemaal heen en weer te communiceren, aangezien dat ook effect heeft op het feit of iemand de tank wel of niet raakt en hoe de stand van je loop is.
Een tank is gewoon vrij gecompliceerd qua physics schat ik zo in.

De meeste slide gevallen zijn vrij voorspelbaar, het zijn alleen die bugs bij objecten die je liever niet ziet.
Overigens heb ik nog nooit een flip gemaakt met een tank, denk dat ik het schitterend zou vinden :D
Vandread schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:40:
[...]

Vering is ontzettend gecompliceerd, zeker om dat allemaal heen en weer te communiceren, aangezien dat ook effect heeft op het feit of iemand de tank wel of niet raakt en hoe de stand van je loop is.
Een tank is gewoon vrij gecompliceerd qua physics schat ik zo in.

De meeste slide gevallen zijn vrij voorspelbaar, het zijn alleen die bugs bij objecten die je liever niet ziet.
Overigens heb ik nog nooit een flip gemaakt met een tank, denk dat ik het schitterend zou vinden :D
komt niet veel voor (2x gehad nu) maar wel vet irritant aangezien je de tank dan kan afschrijven.

• JohnnyV76
Ik ben al self-proclaimed tank whore sinds BF2 en t is er per serie slechter op geworden.
Ok, in BF2 bewoog er bijna niks en dat is ook niet echt realistisch maar nu wordt je bijna zeeziek als je een stukje in je tank rijdt buiten de wegen (die vol met mijnen liggen) om. De gaten in de weg snap ik nog wel maar dat je aim alle kanten op vliegt door een hobbel of boomstam oid lijkt in de verste verte niet op hoe zo'n massief voertuig in werkelijkheid over dit soort relatief kleine obstakels zou gaan.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:56

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

JohnnyV76 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 17:10:
Ik ben al self-proclaimed tank whore sinds BF2
Meen je dat nou? Nooit iets van gemerkt.... :P

Hoi Johan :w

Maar inderdaad, van de physics klopt niet heel veel wat dat betreft. Een lantaarnpaal of boompje omver rijden? Nee, dat is te stevig voor die 1500 PK....

Specs

• Vandread
Nog sterker, wanneer zo'n tank in terrein rijdt blijft de loop gewoon onder de juiste hoek staan en beweegt niet mee op en neer.... dat is ook niet zo in BF ;)

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ja, laten we op elk ding dan gaan mierenneuken, zo kan ik namelijk ook nog wel 100 dingen opnoemen "wat in het echt niet kan".

Als je met een tank speelt, weet je ongeveer hoe deze reageert op bepaalde punten. Ik rij daarom ook niet op volle snelheid met boost over een heuveltje als ik dan ook nog eens bijstuur. Veel dingen zijn te voorkomen, en ja.. een tank is niet helemaal realistisch.

Punt is je moet het wel schalen met de rest van de gameplay. Tanks zoals World of Tanks rijden bijvoorbeeld ook een stuk langzamer waardoor je anders om kan gaan met bepaalde elementen. Als ik alle voertuigen een beetje bekijk vind ik dat de tank nog wel meevalt qua 'gedrag'.
Daarbij verwacht ik wel, als belangrijkere dingen zijn gefixed, dat ze de tank een beetje tweaken.

• Leeuw070
Weet niet of dit voor alle platforms is , zal waarschijnlijk wel ........

Zero-downtime Update, Jan 21 2014

2014-01-21 11:35 , edited 2014-01-21 17:30 by DarkLord7854
ANNOUNCEMENTS:
- We are currently investigating an issue with the in-game Battlelog not always loading on Playstation 4. Please try to close and re-open it a few times if you experience this, as this sometimes solves the issue. We will keep you posted.
- We are currently investigating an issue with chat messages on Battlelog.com disappearing (they re-appear on a page refresh)

FEATURES & IMPROVEMENTS:
- Selecting expansion packs in the Server Browser will now properly filter servers that contain content of the selected expansion pack(s)
- Improved how the Chrome approval of the plugin is handled, so it doesn't require a page refresh to be detected
- In Loadout, the "Set active kit" buttons are no longer shown when viewing others' soldiers
- Added a "Apply to all" button for knives, grenades, vehicle/weapon paints, and pistols in Loadout
- Many items in Loadout now properly display if they require Premium or certain expansion packs to acquire (support for all items coming soon)
- Added the ability to hide images in Loadout
- Various other minor tweaks to Loadout
- Various minor improvements and tweaks

FIXES:
- Fixed an issue with Suggestions, which could cause new Suggestions to randomly appear
- More tweaks and fixes for Custom Region in the Server Browser filter
- Fixed an issue with the Air Mail assignment, effectively replacing it with a new and fixed assignment in the backend
- Fixed an issue where every in Battle Report comments were named "Player" and had the default avatar, when using pagination
- Fixed an issue that caused date-based BF3 Premium content, such as videos and strategy guides, to disappear
- Fixed an issue with Loadout, where the active slot wasn't displayed properly when viewing others' soldiers
- Fixed an issue with Loadout, where the comparison stats bar didn't update correctly when switching weapons
- Fixed the issue where the paint for QBS-09 (and some other weapons) in Loadout would always reset to default
- Fixed an issue where the details bar on Stats and Unlocks pages could collide with the footer
- Various minor issues fixed
Battlelog Producer

8)7 |:(

voor de mensen die nog wilde weten wat er in de laatste server update zat

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BeajwubCQAAgc9O.png

[ Voor 3% gewijzigd door Leeuw070 op 21-01-2014 19:56 ]

Game PC

• suikerberg
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15:04
Hallo,

Na het lezen van vele boze comments bij het laatste nieuwsartikeltje van EA die zijn nederlandse deuren sluit begin ik te twijfelen of ik hem wel zal aanschaffen. Het spel zelf spreekt me aan, heb erg veel bf3 met plezier gedaan. Cracked singleplayer draaide min of meer goed op mijn pc met 270x, is deze game het waard om te kopen puur gekeken naar bugs en crashes en dat soort dingen?

Verwijderd

maarten0009 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 20:14:
Hallo,

Na het lezen van vele boze comments bij het laatste nieuwsartikeltje van EA die zijn nederlandse deuren sluit begin ik te twijfelen of ik hem wel zal aanschaffen. Het spel zelf spreekt me aan, heb erg veel bf3 met plezier gedaan. Cracked singleplayer draaide min of meer goed op mijn pc met 270x, is deze game het waard om te kopen puur gekeken naar bugs en crashes en dat soort dingen?
Ja. Ondanks alle bugs is het een leuk spel. Het geklaag en gezaag komt voort uit mensen die het spel graag op zijn best zouden zien. Het spel zou nog vele toffer zijn moest het correct werken maar het is nu al een goed game. Trouwens, welk ander spel komt nog maar in de buurt van dit type spel? planetside voor sommigen maar thats about it denk ik.

Dus, kopen zou ik zeggen :)

• Vandread
Nederlandse deuren sluit? Pfff gaat enkel om de marketing afdeling, wat niet zo heel raar is, lijkt me een makkelijke kostenpost om te schrappen,

Yay alle wapens unlocked, helaas alleen nog de ACB-90 niet door dat Veteran Battlepack gezeur....
http://help.ea.com/en/art...veteran-battlepack-delay/
Benieuwd of ze dat ooit nog gaan fixen, misschien maar eens een gesprekje met de helpdesk doen...

Zie dat jij hetzelfde hebt soul

[ Voor 26% gewijzigd door Vandread op 21-01-2014 22:12 ]

ik heb letterlijk geen enkele van deze bovenstaande arbitraire minipuntjes gehad, behalve dan....komt die dan..... de paint reset op de qbs09!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! WOW, Nu kan ik echt niet meer dit spel spelen... :> :|

Echt die lui in zweden zouden toch wel gewoon engels kunnen lezen? iets met fix de hit reg, netcode, client update rate whatever het is dat zorgt dat we halve secondes later pas dood gaan of gewoon geen hits geregistreerd worden. Dit soort nonsens kan later wel.
Douweegbertje schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 19:42:
Ja, laten we op elk ding dan gaan mierenneuken, zo kan ik namelijk ook nog wel 100 dingen opnoemen "wat in het echt niet kan".

Als je met een tank speelt, weet je ongeveer hoe deze reageert op bepaalde punten. Ik rij daarom ook niet op volle snelheid met boost over een heuveltje als ik dan ook nog eens bijstuur. Veel dingen zijn te voorkomen, en ja.. een tank is niet helemaal realistisch.

Punt is je moet het wel schalen met de rest van de gameplay. Tanks zoals World of Tanks rijden bijvoorbeeld ook een stuk langzamer waardoor je anders om kan gaan met bepaalde elementen. Als ik alle voertuigen een beetje bekijk vind ik dat de tank nog wel meevalt qua 'gedrag'.
Daarbij verwacht ik wel, als belangrijkere dingen zijn gefixed, dat ze de tank een beetje tweaken.
mierenneuken en dingen die zorgen dat je een tank niet gebruiken kan zit nogal een oceaan van verschil in.. de tank werkt gewoon niet lekker op hellingen, als je over dingen rijdt en vooral ook niet over gaten. Dat zijn behoorlijke punten en niet mierenneuken.

Wat klanten het meest irriteert in vrijwel elke business waar er een klacht wordt afgehandeld, is niet weten wat de status is, hoe lang ze nog moeten wachten, en dat is exact wat dice nu doet, om die lauwwarme pretplakaat heen manuevreren ogenschijnlijk duimendraaiend wat minor puntjes aanpassen en incapabel lijken ook maar wat informatie te kunnen geven over de status van de grootste problemen. Laat weten dat jullie er naar kijken, dat bv een aantal zaken zijn uitgesloten, wanneer verwacht is dat het opgelost wordt of iig een patch komt om het te verbeteren etc. simpele logica en basis kennis in een bedrijf dat het moet hebben van consumenten als klanten.

[ Voor 86% gewijzigd door SouLLeSSportal op 21-01-2014 22:14 ]

Vandread schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 22:07:
Nederlandse deuren sluit? Pfff gaat enkel om de marketing afdeling, wat niet zo heel raar is, lijkt me een makkelijke kostenpost om te schrappen,

Yay alle wapens unlocked, helaas alleen nog de ACB-90 niet door dat Veteran Battlepack gezeur....
http://help.ea.com/en/art...veteran-battlepack-delay/
Benieuwd of ze dat ooit nog gaan fixen, misschien maar eens een gesprekje met de helpdesk doen...

Zie dat jij hetzelfde hebt soul
jup, zit ook nog steeds te wachten erop.

Op zich ook niet erg, die nederlandse reclames voor ea games was toch altijd om te huilen zo slecht. Doe mij maar de engelse variant. :w d:)b

Heb nog een paar emblems gemaakt die men mag gebruiken mocht je dat willen:
http://emblemsbf.com/find/acepr0faker
Rainbow 6 logo,
metaban shield
mijn punisher versie.
(wel allemaal premium qua layers nodig) :)

[ Voor 12% gewijzigd door SouLLeSSportal op 21-01-2014 22:20 ]

• JohnnyV76
bvk schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 19:11:
[...]

Meen je dat nou? Nooit iets van gemerkt.... :P

Hoi Johan :w

Maar inderdaad, van de physics klopt niet heel veel wat dat betreft. Een lantaarnpaal of boompje omver rijden? Nee, dat is te stevig voor die 1500 PK....
Hee Bart!! :)

wbt realisme... tja ik begrijp dat niet alles waarheidsgetrouw kan zijn en er balans moet zijn met gameplay maar nu lijkt t vaak of je in een rubberen tankje rijdt die overal tegenaan stuitert. Balans is nu niet goed imho.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
SouLLeSSportal schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 22:07:
[...]

ik heb letterlijk geen enkele van deze bovenstaande arbitraire minipuntjes gehad, behalve dan....komt die dan..... de paint reset op de qbs09!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! WOW, Nu kan ik echt niet meer dit spel spelen... :> :|

Echt die lui in zweden zouden toch wel gewoon engels kunnen lezen? iets met fix de hit reg, netcode, client update rate whatever het is dat zorgt dat we halve secondes later pas dood gaan of gewoon geen hits geregistreerd worden. Dit soort nonsens kan later wel.
Mensen die onzichtbaar kunnen rondrennen vind jij nonsense dat later wel gefixed kan worden?
Sissors schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:37:
[...]

Mensen die onzichtbaar kunnen rondrennen vind jij nonsense dat later wel gefixed kan worden?
ben ze nog niet tegengekomen, en zal net zo vaak gebeuren als dat ik hackers ben tegengekomen. in de 250 uur denk ik 2-3 hackers gezien. Dat het uberhaubt kan dat ze die camo kunnen gebruiken is meer een issue dan de weinige keren dat het gebeurd :')

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:31
bvk schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 19:11:
[...]
Dat heeft puur en alleen te maken met het gebrek aan 'destruction' op die voorwerpen. Vind het eerder vervelend dat die tank achter de meest kleine heuveltjes en kuiltjes vast kan komen te zitten of ineens wegglijd/slipt :/
Vandread schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 19:38:
Nog sterker, wanneer zo'n tank in terrein rijdt blijft de loop gewoon onder de juiste hoek staan en beweegt niet mee op en neer.... dat is ook niet zo in BF ;)
Die stabilisatie mist ook in de LAV en heli gunner :p Beetje falend, al maak je een kill dan wel heel gemakkelijk dus ik begrijp wel waarom men het gedaan heeft.

if (!coffee) {
Work = false; }

naaitsab schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:56:
[...]

Dat heeft puur en alleen te maken met het gebrek aan 'destruction' op die voorwerpen. Vind het eerder vervelend dat die tank achter de meest kleine heuveltjes en kuiltjes vast kan komen te zitten of ineens wegglijd/slipt :/

[...]

Die stabilisatie mist ook in de LAV en heli gunner :p Beetje falend, al maak je een kill dan wel heel gemakkelijk dus ik begrijp wel waarom men het gedaan heeft.
mwah, je moet ook compenseren voor drop, travel time en evt countermeasures. Dat de loop bij het rijden gewoon stabiel blijft vind ik niet heel overpowered.

• Vandread
Niet heel overpowered? Daarmee zou het echt peanuts worden... infanterie zou geen schijn van kans hebben.... zelfs heli's zou je zo uit de lucht knallen...
Vandread schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:31:
Niet heel overpowered? Daarmee zou het echt peanuts worden... infanterie zou geen schijn van kans hebben.... zelfs heli's zou je zo uit de lucht knallen...
ach valt best mee, infi moet gewoon oppassen voor tanks, helo's uit de lucht schieten lukt nu stilstaand ook al niet al te best met de geweldige netcode, naast dat het over het algemeen al niet heel simpel is, mits de piloot 2 hersencellen heeft en niet stil blijft hangen, dus nee valt idd best mee.

Verwijderd

SouLLeSSportal schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:34:
[...]
ach valt best mee, infi moet gewoon oppassen voor tanks, helo's uit de lucht schieten lukt nu stilstaand ook al niet al te best met de geweldige netcode, naast dat het over het algemeen al niet heel simpel is, mits de piloot 2 hersencellen heeft en niet stil blijft hangen, dus nee valt idd best mee.
Onzin. Als de heli laag genoeg komt om geschoten te kunnen worden kun je stilstaand een heli zó uit de lucht tetsen. Als dat rijdend ook zo makkelijk wordt door stabilisatie dan ben je met je tweetie nérgens meer veilig. Ik zet al vaak genoeg m'n tank op ene hellinkje om hoger te kunnen schieten naar helis, als dat dan ook nog eens gemakkelijker wordt dan het al is (zelfs met de AP shells gaat het prima, met sabots is het helemaal een eitje) dan is er echt geen zak aan om in een heli te kruipen.

Nu ben je gedwongen óf te racen óf te schieten, tenzij je echt goed je tank onder controle hebt en/of mazzelt dat je mis kan en mag schieten zonder dood te gaan. Als je dat schieten on the go zo makkelijk maakt is een tank echt veel te sterk ineens.
Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:52:
[...]

Onzin. Als de heli laag genoeg komt om geschoten te kunnen worden kun je stilstaand een heli zó uit de lucht tetsen. Als dat rijdend ook zo makkelijk wordt door stabilisatie dan ben je met je tweetie nérgens meer veilig. Ik zet al vaak genoeg m'n tank op ene hellinkje om hoger te kunnen schieten naar helis, als dat dan ook nog eens gemakkelijker wordt dan het al is (zelfs met de AP shells gaat het prima, met sabots is het helemaal een eitje) dan is er echt geen zak aan om in een heli te kruipen.

Nu ben je gedwongen óf te racen óf te schieten, tenzij je echt goed je tank onder controle hebt en/of mazzelt dat je mis kan en mag schieten zonder dood te gaan. Als je dat schieten on the go zo makkelijk maakt is een tank echt veel te sterk ineens.
laten we het maar op agree to disagree houden want dat wil ik dan nog wel eens zien als je een beetje normale pilot hebt. Een piloot die een beetje nadenkt gaat namelijk niet laag vliegen, of stilhangen als die weet dat er een tank op je kan schieten. Doe je dat wel dan krijg je idd een tankshell door je mik.

Het is ook al zo als de weg redelijk glad is dat de loop niet of nauwelijks beweegt dus dan zou het al kunnen. Gezien dat ik genoeg heli's uit de lucht geplukt heb in bf3 en 4, maar wel weet dat dit echt niet een peuleschil is denk ik dat stabilisatie tijdens hobbels zeker niet overpowered zal zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door SouLLeSSportal op 22-01-2014 11:04 ]

• Vandread
Als we het over realisme of functies in werkelijkheid hebben, laten we dan ook meteen de heli's longbow attachements geven en hellfire raketen waardoor een heli de tank amper hoeft te zien en in 1 klap naar de klote is....
Wel zo eerlijk aangezien een tank een heli ook in 1 klap neer heeft....
And so on and so on.....

Sowieso is de attack heli zwaar generfd sinds BF3, wellicht was die in BF3 ook wel heel goed, maar zowel de ammo nerf als de vliegeigenschappen nerf zijn beetje te...
Vandread schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:52:
Als we het over realisme of functies in werkelijkheid hebben, laten we dan ook meteen de heli's longbow attachements geven en hellfire raketen waardoor een heli de tank amper hoeft te zien en in 1 klap naar de klote is....
Wel zo eerlijk aangezien een tank een heli ook in 1 klap neer heeft....
And so on and so on.....

Sowieso is de attack heli zwaar generfd sinds BF3, wellicht was die in BF3 ook wel heel goed, maar zowel de ammo nerf als de vliegeigenschappen nerf zijn beetje te...
dat klopt, daar wil ik ook graag verbetering in zien, aangezien ik met veel plezier altijd in de chopper vloog. Nu is het echt een papieren vliegtuigje die door vrijwel alles en iedereen kapot geschoten kan worden.

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:16

Phntm

Tlingelingeling

SouLLeSSportal schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:58:
[...]

dat klopt, daar wil ik ook graag verbetering in zien, aangezien ik met veel plezier altijd in de chopper vloog. Nu is het echt een papieren vliegtuigje die door vrijwel alles en iedereen kapot geschoten kan worden.
Ik blijf het toch knap vinden om mensen in bf4 goed te zien vliegen met die attack choppers ondanks al die nerfs.

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-12 18:52

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

In Silk Road is het al helemaal van de zotte met tanks vs Heli & jets. Zitten clan maten van me bij die door de duinen de heli's en jets met bosjes uit de lucht schieten.

Hij had gister 10 little birds en 6 jets in 1 potje uit de lucht gehaald en dat gaat niet meer om stil hoveren of laag vliegen.

Vindt de choppper eigenlijk wel best, handeling is goed. Alleen in 3 kwart van de mappen heeft ie geen plekken om zich te verdedigen of te verstoppen doe dan de reload van flares iets sneller en ECM moet gewoon direct reageren

[ Voor 27% gewijzigd door NLKornolio op 22-01-2014 12:07 ]

Pagina: 1 ... 98 ... 149 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor Battlefield 4 zelf en niet voor hardware gerelateerde zaken. Hiervoor kunnen er benchmarks bekeken worden op het internet.

Wat willen we NIET zien:
- Klachten (crashes, hacks, x is overpowered, e.d.)
- Problemen/Crashes deze horen in:
* Voor de PC: [PC] Algemene BattleField 4 Problemen topic
* Voor de Console: [Console] Algemeen Battlefield 4 problemen topic.
- Hardware

Zulke reacties worden als offtopic en ongewenst beschouwd, inclusief consequenties.
Kom je dergelijke posts tegen? Maak dan een Topic Report en negeer.