Verwijderd

Dracyn schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 09:04:
[...]
Klopt, maar ik vind wel dat de mensen die in Dawnbreaker de hele match in een jet zitten nutteloos zijn, puur omdat jets zo weinig kunnen in die map.
Natuurlijk heb je daar wel uitzonderingen op maar ik heb nog geen een match gezien waarin een jet daar een noemenswaardige bijdrage leverde.
Dat is dan wel gelijk de enige map waar je meer aan campsnipers hebt dan aan jets ;)
Overigens hebben we daar wel een keer met twee snipers met PLDs en twee stealthjets met laser guided zitten aso-en, de campers spotten de voertuigen en de jets airstriken ze, en de squad support speler houdt de liftdeur dicht met C4. Dan heb je daar nog wat aan die jets. Wel een mooi gezicht om bovenop de flats te zitten, en dan een jet die volgas onder je door scheurt en een LAV airstriket alvorens tussen de flats aan het einde van de straat te verdwijnen.
Maar toch, buiten de gevechtszone zitten campen ("maar ik spot dingen!") is nooit zo nuttig als een ronde behoorlijk zitten jethoeren. Leuk dat je wat spot, maar de jet maakt het stuk. Dat is meer tickets waard. En je kunt die vier tanks wel spotten die je squad gaan wegbeuken op een vlag, maar alleen de jet kan ze in een paar runs wegvegen en zo een kansje hebben de vlag te houden. Dat moet ik met een rifle nog iemand zien doen.
Dracyn schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 09:17:
[...]

Klopt maar toch zie je er vaak mensen de hele match inzitten en dan hebben ze aan het eind van de match ook 500 punten... jets zijn gewoon een vervoersmiddel in Dawnbreaker in mijn ogen.
En dat is nog wel het ergste. Mensen die bovenop de hoogste daken gaan campen. Gewoon alles wat vliegt uit Dawnbreaker halen en je hebt een prima map.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Dracyn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-04 22:08
Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 09:17:
[...]

Dat is dan wel gelijk de enige map waar je meer aan campsnipers hebt dan aan jets ;)
Overigens hebben we daar wel een keer met twee snipers met PLDs en twee stealthjets met laser guided zitten aso-en, de campers spotten de voertuigen en de jets airstriken ze, en de squad support speler houdt de liftdeur dicht met C4. Dan heb je daar nog wat aan die jets. Wel een mooi gezicht om bovenop de flats te zitten, en dan een jet die volgas onder je door scheurt en een LAV airstriket alvorens tussen de flats aan het einde van de straat te verdwijnen.
Maar toch, buiten de gevechtszone zitten campen ("maar ik spot dingen!") is nooit zo nuttig als een ronde behoorlijk zitten jethoeren. Leuk dat je wat spot, maar de jet maakt het stuk. Dat is meer tickets waard. En je kunt die vier tanks wel spotten die je squad gaan wegbeuken op een vlag, maar alleen de jet kan ze in een paar runs wegvegen en zo een kansje hebben de vlag te houden. Dat moet ik met een rifle nog iemand zien doen.
True maar dat zijn zoals ik al zei de uitzonderingen, want om eerlijk te zijn van de 25 matches heb je er misschien 1 waar iemand dat ook daadwerkelijk goed en effectief kan op die map (krappe ruimte voor jets)
Tsurany schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 09:18:
[...]

En dat is nog wel het ergste. Mensen die bovenop de hoogste daken gaan campen. Gewoon alles wat vliegt uit Dawnbreaker halen en je hebt een prima map.
Nee zou ik niet doen, choppers zijn zeker nuttig op die map, mijn oplossing zou zijn om een hoogte limiet in te stellen voor infantry zodat die niet op de hoogste gebouwen kunt gaan zitten campen, en dat je alleen op de daken waar je met een lift kunt komen kan gaan zitten.
En meer van die hele leuke lampen aan de hoogste gebouwen hangen nachtmerrie voor snipers verblinden als een gek >:).

Body mods don't determine skill

• Naiki
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-05-2024
Ben ik ook mee bezig, counter snipen :P. Of leuk tdm op siege of shanghai small met 64 man, veel sniper voer dan ineens >:).
Dat zou ik dus niet kunnen TDM 64 man en dan snipen :P dan word ik te snel neergeschoten en vind de map dan te klein. Ik vind wel flood zone, zavod en shanghai leuke maps om als sniper rond te wandelen.
Is er trouwens een mogelijkheid om te zien wat de langste afstand van een kill die je gemaakt heb?
Ik had gisteren in Altai range een kill gemaakt en volgend PDL afstand ongeveer 1000 meter, alleen wil dit nakijken of dit klopte met de score.

• Dracyn
Metalguyver schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 09:32:
[...]

Dat zou ik dus niet kunnen TDM 64 man en dan snipen :P dan word ik te snel neergeschoten en vind de map dan te klein. Ik vind wel flood zone, zavod en shanghai leuke maps om als sniper rond te wandelen.
Is er trouwens een mogelijkheid om te zien wat de langste afstand van een kill die je gemaakt heb?
Ik had gisteren in Altai range een kill gemaakt en volgend PDL afstand ongeveer 1000 meter, alleen wil dit nakijken of dit klopte met de score.
Pop-snipe omhoog komen uit crouch gelijk iemand neer schieten weer in crouch achter cover of in een doode hoek ;)
En ja dat kan onder je stats in je profiel dan details en dan kun je onderin middelste tabel het vinden.

• Naiki
Dracyn schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 09:38:
[...]

Pop-snipe omhoog komen uit crouch gelijk iemand neer schieten weer in crouch achter cover of in een doode hoek ;)
En ja dat kan onder je stats in je profiel dan details en dan kun je onderin middelste tabel het vinden.
Kijk daar heb ik wat aan. :) maar ja wegduiken achter cover moet ik nog wel eens aan denken om te doen. :P (kan mezelf beter stilstaande schietschijf noemen).
Maar nu maar eens de shotguns en PDW unlocked. En wanneer ik daar klaar mee ben de DMR's, alleen dat gaat erg lang duren ben ik bang.

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-12 21:57

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Metalguyver schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 09:32:
[...]

Naar je speler gaan dan naar stats en dan naar details

Speler -> Stats -> detials -> onder kopje extra

Daar staat je langste headshot

Mocht je snipen leuk vinden, onze sniper only server
http://www.gametracker.com/server_info/31.204.131.21:25520/

• DutchRam
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-11 01:48
Metalguyver schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 10:10:
[...]Maar nu maar eens de shotguns en PDW unlocked. En wanneer ik daar klaar mee ben de DMR's, alleen dat gaat erg lang duren ben ik bang.
Shotguns probeer ik ook maar vind het zo vreselijk. Nooit genoeg range dus ben meer met mijn pistol aan het spelen dan dat ik echt de shotgun gebruik. De DMR zijn ook niet zo prettig, net te weinig damage/shot.

• Kojoottii
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:45
Metalguyver schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 10:10:
[...]

Kijk daar heb ik wat aan. :) maar ja wegduiken achter cover moet ik nog wel eens aan denken om te doen. :P (kan mezelf beter stilstaande schietschijf noemen).
Maar nu maar eens de shotguns en PDW unlocked. En wanneer ik daar klaar mee ben de DMR's, alleen dat gaat erg lang duren ben ik bang.
Ben nu net 2-3 weekjes BF4 aan het spelen, en heb daarom behoorlijk wat locker potjes gedaan om de wapens snel te unlocken, zeker shotgun en pdw heb je daar zo in een middag voor elkaar. DMR's probeer ik heel afentoe, maar meestal na 5 minuten heb ik al zoiets van ...waaarom wil ik dit uberhaupt :P DMR's zijn echt bloody useless, dan pak ik nog liever een DBV12 met slugs, heb je niet echt de range, maar alles wat binnen je range valt kan je dan ook 1-2 shotten. Maar goed, hoge rpm is gewoon erg voordelig in de game. Vind de Ace23 echt overrated trouwens, heb echt liever een aek of 416 of zelfs een scar.

Speel trouwens voor het eerst BF weer sinds BF2 / project reality en moet zeggen dat het aan een kant allemaal erg veel weer lijkt op BF2 etc, maar aan de andere kant dat de balance wel erg verschoven is richting infantery. In de oude BF's kon een vliegtuig gewoon een heel victory point wipen met een bom, had die zo 10 kills, tankshells konden zo 3-4 man raken, nu moet je een direct hit doen 0_o Liep ik vroeger vrijwel alleen als engineer / pilot/ tankcrew rond is die behoefte er nu helemaal niet. Vehicles zijn nu gewoon niet meer de moeite echt waard imo, en tuurlijk loont het in sommige situaties wel om snel even ergens in te hoppen, maar mis een beetje de fearfactor van een high skilled dedicated tanker / pilot.

Tevens de hoeveelheid no-skill wapens zijn echt te hoog, mortars, LVG, claymore's, grenades, fucking plastic modelvliegtuigjes, noem het maar op, dat was in BF 2 toch nog wel minder.

Maar al met al een vermakelijke game, ben nu beetje begonnen met conquest en rush en tot nu toe bevalt het rondrennen met een silenced mg4 me nog het best, squadwipes all day, verbazingwekkend hoe erg mensen niet opletten wat er om ze heen gebeurd :P
[...]

Klopt maar toch zie je er vaak mensen de hele match inzitten en dan hebben ze aan het eind van de match ook 500 punten... jets zijn gewoon een vervoersmiddel in Dawnbreaker in mijn ogen.
Yawnbreaker is dan ook de slechtste map van bf4 imho. een postzegel qua airspace, 100 miljoenmiljard gebouwen waardoor je al helemaal niet echt wat kan doen met de jet, enige waarom ze erin zitten is de ac130 gunship mee neer te halen, die ook een even nutteloze functie heeft in de map.
Ben ik ook mee bezig, counter snipen :P. Of leuk tdm op siege of shanghai small met 64 man, veel sniper voer dan ineens >:).
leuke is dat die fy-js maar een mwah mwah sniper rifle is, het is eigenlijk een scout maar dan met 10 kogels en iets lagere rechamber tijd.
[...]

dit dus. totaal geen nut daar air in te stoppen tenzij ze er een grotere map van maken wat niet gebeurd.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
New Battlefield 4 patch causing new problems
*zucht* het ging weer een beetje de goeie kant op maar de laatste 2 patches zijn ze weer als vanouds aan het stuntelen. Vind het wel apart dat er na elke patch weer problemen zijn met lag, gaat zeker iets fout met het downloaden.

if (!coffee) {
Work = false; }

• Kepro
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:39
Dawnbreaker is geweldig in een tank _/-\o_

Twitch kanaal Kepro_ - wot stats

• tovade
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-12-2024
naaitsab schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 11:37:
*zucht* het ging weer een beetje de goeie kant op maar de laatste 2 patches zijn ze weer als vanouds aan het stuntelen. Vind het wel apart dat er na elke patch weer problemen zijn met lag, gaat zeker iets fout met het downloaden.
Ik heb gisterenavond toen die problemen met dat 'niet kunnen spawnen' begonnen nog maar eens BF3 gespeeld. Was al maanden geleden. Het is toch wel terug wennen. :) Iets snellere gameplay, ander geluid, supermini minimap (gespotte enemies zijn nauwelijks 3 pixels groot :p), effe schrikken toen ik zag dat ik een heavy barrel op mijn M4A1 had staan (was vergeten dat die in BF3 wél nut hadden ;) ). Nog eens als vanouds los gegehen op Markaz Monolith, toch wel een beestige map. _/-\o_

Maar de avond toch nog afgesloten met een rondje Hainan Resort toen de problemen van de baan leken te zijn...

• Dracyn
SouLLeSSportal schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 11:33:
dit dus. totaal geen nut daar air in te stoppen tenzij ze er een grotere map van maken wat niet gebeurd.
Choppy's zijn leuk voor:
Kepro schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 11:39:
Dawnbreaker is geweldig in een tank _/-\o_
Choppys zijn leuk om airdrops mee uit te voeren op die map en tanks mee te slopen (attack choppy).

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-12 21:36
[...]

Laat ze lekker op dat dak zitten.
Er zijn geen vlaggen op het dak, geen MCOMS en geen bommen.
In de enige gamemodes waar het om kills draait zitten al geen vliegtuigen.

TheS4ndm4n#1919

• naaitsab
  • Nu online
Dracyn schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 11:56:
[...]

Choppy's zijn leuk voor:

[...]

Choppys zijn leuk om airdrops mee uit te voeren op die map en tanks mee te slopen (attack choppy).
Als de attack heli nou een beetje degelijke AT raketten zou krijgen is het wel leuk ja. Nu is het een feest om een tank neer te halen, zeker als je gunner meer met z'n broek zit te spelen dan daadwerkelijk op armor schiet.

if (!coffee) {
Work = false; }

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-12 09:17
Vind het geluid trouwens van de gunner schoten nu een leuker geluid hebben. in BF3 was dat echt een akelig RATATATAT. Beviel me niet zo.

Vind het nu beter, voorheen als m'n vriendin ofzo naast me zat en ik zat in de gunner seat, keek ze soms op mijn scherm wat er zo'n takken herrie maakte. |:(

[ Voor 37% gewijzigd door Hapkoek op 17-01-2014 12:14 ]

• DutchRam
naaitsab schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 12:07:
[...]

Als de attack heli nou een beetje degelijke AT raketten zou krijgen is het wel leuk ja. Nu is het een feest om een tank neer te halen, zeker als je gunner meer met z'n broek zit te spelen dan daadwerkelijk op armor schiet.
Vind dit heel erg meevallen, 1 run met de Attack Chopper heb ik een tank normaal toch wel. Als ik niet goed schiet, nog een paar raketjes na maar nooit veel.

• Dracyn
naaitsab schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 12:07:
[...]

Nahja ik merk ook wel dat veel pilots als je niet met ze in ts/skype/andere voip zit ze gunners ook vaak geen kans geven om iets neer te schieten, gelijk wegdraaien als ze niks zien, als een gunner schiet is dat vaak met een reden....

• naaitsab
  • Nu online
DutchRam schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 12:15:
[...]

Vind dit heel erg meevallen, 1 run met de Attack Chopper heb ik een tank normaal toch wel. Als ik niet goed schiet, nog een paar raketjes na maar nooit veel.
Gebruik je smart rockets? De Zuni's zouden volgens Battlelog meer schade aan armor doen maar daar merk ik vrij weinig van. Vind ook dat de camera van de gunner veel te veel 'hobbelt' als de piloot beweegt. Lijkt net of de boel flink lagt ook al draai je gewoon 60FPS. BF3 had hier geen last van.

if (!coffee) {
Work = false; }

• Jorrie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-11 07:57
Waar ik in Battlefield 3 nog graag in een jet zat en het wel redelijk deed, bak ik er niks meer van in BF4 helaas :(

Zo nu en dan snipen in een potje is wel mooi, maar ik ben een iets te grote rusher om lang op 1 plaats te blijven, dan maar met de Shorty 12G op pad :+

Doe trouwens ook nooit meer Rush, geen idee maar die gamemode doet me maar weinig.

Star Citizen

Verwijderd

naaitsab schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 12:22:
[...]
Gebruik je smart rockets? De Zuni's zouden volgens Battlelog meer schade aan armor doen maar daar merk ik vrij weinig van.
Ik gebruik de standaard raketten - genoeg om een keer mis te mogen schieten, werken tegen inf ook nog redelijk en als je de hele riedel in een tank jaagt staat hij in elk geval stil voor je volgende pass.
Ik twijfel over of ik de TOW raketten erbij zal houden. áls je raakt werken ze wel tegen tanks, maar vaak vliegen die gekke dingen niet waar je crosshair zit en dan is het verspilde moeite. Tenzij je een recon met PLD hebt natuurlijk.
Vind ook dat de camera van de gunner veel te veel 'hobbelt' als de piloot beweegt. Lijkt net of de boel flink lagt ook al draai je gewoon 60FPS. BF3 had hier geen last van.
Dit ligt eerder aan je ping dan aan je FPS natuurlijk. Heb hier in BF4 alleen last van als de piloot een hoge ping heeft, anders voelt het gewoon net als BF3. En in BF3 had je net zo goed dat als je piloot een hoge ping had dat je zijn bewegingen niet altijd vlot meekreeg.

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 22:14
Kojoottii schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 10:56:
[...]
Speel trouwens voor het eerst BF weer sinds BF2 / project reality en moet zeggen dat het aan een kant allemaal erg veel weer lijkt op BF2 etc, maar aan de andere kant dat de balance wel erg verschoven is richting infantery. In de oude BF's kon een vliegtuig gewoon een heel victory point wipen met een bom, had die zo 10 kills, tankshells konden zo 3-4 man raken, nu moet je een direct hit doen 0_o Liep ik vroeger vrijwel alleen als engineer / pilot/ tankcrew rond is die behoefte er nu helemaal niet. Vehicles zijn nu gewoon niet meer de moeite echt waard imo, en tuurlijk loont het in sommige situaties wel om snel even ergens in te hoppen, maar mis een beetje de fearfactor van een high skilled dedicated tanker / pilot.
Welkom op BF4! :)

Mooi toch, die verschuiving ietwat meer Infantry based gameplay.
Ik durf de balans tussen Infantry en Vehicles in BF4/BF3 juist uitstekend te noemen!

Ten tijde van BF2, was een goede chopper piloot en jet piloot gewoonweg niet/nauwelijks te killen.
AAA/MAA was gewoonweg useless: de AA raketten misten alles en het voertuig was van papier.
De Stationay AA werden door goede pilots constant disabled en de Stingers/Igla’s waren niet in het spel aanwezig. Derhalve hadden piloten praktisch vrij spel in BF2.

De tanks en APC’s waren in BF2 net zo kwetsbaar als nu. Twee hits op de achterzijde van de tracks was een kill. Ik durf zelfs te stellen dat tanks en APC’s in BF2 nog kwetsbaarder waren dan nu. In heavy armor was je gewoon zwaar de pineut als een jet een bombing run over je voertuig deed of als een chopper aan de andere kant van de map een TV-missile afvuurde op je voertuig. Er waren mappen (Operation Clean Sweep, Zatar Wetlands) bij waarbij het vrijwel zinloos was om in een armoured vehicle te stappen, zo vaak werd je geraped door vliegend spul.

Neen, dan hebben de tankers/IFV het nu in BF4/BF3 een stuk gemakkelijker.

In ProjectReality waren voertuigen een heel ander verhaal.
Door de realistische gameplay hadden de voertuigen ook een hoge Fearfactor. Maar dit kwam ook met een prijs: Als je goed met een tank/APC wilde spelen had je immers respectievelijk 3 (driver/gunner/commander) en 2 (driver/gunner) personen nodig. Je had bij vroege versies van ProjectReality een gelimiteerde Heavy AT klasse (SRAW, zware schade aan heavy armour + enkel 1 pistool!) en een Light AT klasse (2 LAWS, minder schade aan heavy armour + carbine). Dus om een tank/APC te kunnen slopen had je dus: óf een andere tank/APC nodig óf een hinderlaag opzetten met minstens 2/3 Light AT'ers of 2 Heavy AT'ers. Heavy AT'ers diende daarnaast berschermd te worden door Assault of Support klasse omdat deze Heavy AT'ers slechts 1 pistool als verdedigingswapen hadden. Wilde je Tank/APC killen dan was Teamplay een Must!

Ten tijde van BFBC2 zag je juist een verschuiving naar vooral Infrantry based gameplay. Voertuigen diende hier slechts ter ondersteuning van het voetvolk. Er waren slechts een paar mappen waar veel voertuigen beschikbaar waren.

Dus qua balans Infantry/Vehicle based gameplay vind ik dat BF4/BF3 nagenoeg perfect is.
Tevens de hoeveelheid no-skill wapens zijn echt te hoog, mortars, LVG, claymore's, grenades, fucking plastic modelvliegtuigjes, noem het maar op, dat was in BF 2 toch nog wel minder.
Klopt helemaal! Het is allemaal wat veelzijdiger geworden.
In BF2 konden slechts 3 (SpecOps + AT + Engi) van de 7 klassen een tank/APC counteren. In BF4 kunnen 3 van de 4 klassen heavy armour counteren.

Wat ik nog wel graag verandert zou willen zien in BF4 is dat tankers ingame (net zoals in ProjectReality) zouden kunnen kiezen tussen de verschillende rounds HE/AP/Sabot, middels select fire button.

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

• naaitsab
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 12:37:
[...]

Ik gebruik de standaard raketten - genoeg om een keer mis te mogen schieten, werken tegen inf ook nog redelijk en als je de hele riedel in een tank jaagt staat hij in elk geval stil voor je volgende pass.
Ik twijfel over of ik de TOW raketten erbij zal houden. áls je raakt werken ze wel tegen tanks, maar vaak vliegen die gekke dingen niet waar je crosshair zit en dan is het verspilde moeite. Tenzij je een recon met PLD hebt natuurlijk.
Ik hou het wel bij heat seakers, die TOW is niet zo'n succes. Maar doordat die raketten zo slap zijn en de reload tijd te hoog is kan hij in de tussentijd vrolijk repairen en je met de gunner MG beschieten. Of de reload tijd van je 2e magazijn moet naar beneden of de dmg van de raketten omhoog nu vind ik het niet lekker spelen. Zeker niet als er weer een MAA staat te campen in de basis.
Dit ligt eerder aan je ping dan aan je FPS natuurlijk. Heb hier in BF4 alleen last van als de piloot een hoge ping heeft, anders voelt het gewoon net als BF3. En in BF3 had je net zo goed dat als je piloot een hoge ping had dat je zijn bewegingen niet altijd vlot meekreeg.
Zal dan aan de ping van de piloot liggen, mijn ping komt zelden boven de 25 uit en zit meestal rond de 15 aangezien ik filter op laagste ping eerst.

if (!coffee) {
Work = false; }

naaitsab schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 11:37:
DICE op zijn best. oOo
Het blijft indrukwekkend hoe DICE met zo ongeveer elke patch weer iets kan slopen. Dat is gewoon talent. 8)7

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• naaitsab
  • Nu online
DanielWW2 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 13:14:
[...]

DICE op zijn best. oOo
Het blijft indrukwekkend hoe DICE met zo ongeveer elke patch weer iets kan slopen. Dat is gewoon talent. 8)7
Ik begrijp er ook geen hout van. Bij BF3 ging het patchen ook best traag maar daar ging het meestal goed. Nu wordt voor elk gepatcht ding wel weer wat nieuws gemold. Ergens gok ik dat het team te klein is om het spel op alle 5 de platformen te kunnen handelen. Als EA natuurlijk druk op Dice zet om over een x periode een nieuw spel op te hoesten dan wordt het helemaal krap. Of EA moet een ommezwaai gemaakt hebben en nu wel naar haar klanten luistert maar dat lijkt me sterk, lui zien niks anders dan $$.

if (!coffee) {
Work = false; }

• Naiki
DutchRam schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 10:47:
[...]

Shotguns probeer ik ook maar vind het zo vreselijk. Nooit genoeg range dus ben meer met mijn pistol aan het spelen dan dat ik echt de shotgun gebruik. De DMR zijn ook niet zo prettig, net te weinig damage/shot.
Dit is iets waar ik me helemaal bij aansluit. Ik ben zo slecht in close combat en vooral met een shotgun.
PDW is nog redelijk te doen. DMR kan ik helemaal niets mee het is net geen sniper en net geen carbine (of iets dergelijks) geef mij maar een assault rifle/Carbine of een sniper rifle. LMG in locker room is ook wel grappig... Spray and Pray 8)
naaitsab schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 13:24:
[...]

Ik begrijp er ook geen hout van. Bij BF3 ging het patchen ook best traag maar daar ging het meestal goed. Nu wordt voor elk gepatcht ding wel weer wat nieuws gemold. Ergens gok ik dat het team te klein is om het spel op alle 5 de platformen te kunnen handelen. Als EA natuurlijk druk op Dice zet om over een x periode een nieuw spel op te hoesten dan wordt het helemaal krap. Of EA moet een ommezwaai gemaakt hebben en nu wel naar haar klanten luistert maar dat lijkt me sterk, lui zien niks anders dan $$.
Wellicht hebben ze hun version management niet op orde waardoor niet alle fixes meegenomen worden in nieuwe versies.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-12 17:12
Veel gelazerd vandaag voordat ik kon spelen. Ob handmatig updaten (zoeken waar het stond ook) toen ineens Windows firewall gedoe... Maar beetje prutsen en gelukt.

Grappig hoe iedereen de dmr afwijst, ik ben er erg blij mee. Met een sks of een eerdere dmr kun je best aardig snipen. Sks is op lange afstanden minder effectief maar in close range win ik meestal wel met dat ding.

mixing a drink and music

• DutchRam
naaitsab schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 12:22:
[...]

Gebruik je smart rockets? De Zuni's zouden volgens Battlelog meer schade aan armor doen maar daar merk ik vrij weinig van. Vind ook dat de camera van de gunner veel te veel 'hobbelt' als de piloot beweegt. Lijkt net of de boel flink lagt ook al draai je gewoon 60FPS. BF3 had hier geen last van.
Gebruik gewoon de Hydra en dan van achter of de zijkant aanvallen. Wat is het nut van die smart rockets eigenlijk? Ze horen te locken dacht ik maar krijg nooit wat.

• 0.5liter
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-12 14:13
Zijn er meer mensen die "last" hebben dat een assignment open blijft na het spelen van een potje, maar in battlelog die wel al behaald is?

Ik heb dit met de "Open Fire" en "Multi Talent"

Rustig aan hè

Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 12:37:
[...]

[...]

Als je goed richt zijn de zuni iets minder goed dan de standaard rocket pods, maar ik raak met de zuni vaak beter dan de andere rockets, de smart rockets zijn schijt, gewoon de standaard met een lockon maar je hebt er minder en dus minder goed. Wel noob friendly waarvoor de tegenwoordige games voor gemaakt zijn.
De zuni hebben wel meer drop dus voor langere afstand minder goed. tow is niet goed, je kan heel slecht aimen en een blaadje en dat ding wijkt opeens gigantisch af. helaas word er zo weinig gelocked dat je er echt nut van hebt. en een beetje afweer tegen andere vliegend gespuis is wel essentieel.
Wat wel handig is is gelijk als je begint in de chopper even 1 rocket of cannon shot vuren, dan laad deze alvast de derde clip in. Scheelt behoorlijk als je een paar runs maakt. vind het nog steeds veel te weinig en de 25mm cannon aka de proppenschieter is nutteloos vs tanks op meer dan 50m door de spread.
Wel altijd van achter aanvliegen en raketten raken.
DutchRam schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 13:43:
[...]

Gebruik gewoon de Hydra en dan van achter of de zijkant aanvallen. Wat is het nut van die smart rockets eigenlijk? Ze horen te locken dacht ik maar krijg nooit wat.
werkt zelfde als mbt law rocket of de staffshell.
0.5liter schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 13:48:
Zijn er meer mensen die "last" hebben dat een assignment open blijft na het spelen van een potje, maar in battlelog die wel al behaald is?

is de china rising dlc achievement fuckup, die zijn echt totaal verkloot. veel mensen houden de assigment omdat die al behaald is voordat de dlc uit was, je zal ook elke keer de wapen attachement voor die wapens moeten toevoegen, of misschien hebben ze dit nu wel gefixed.

[ Voor 11% gewijzigd door SouLLeSSportal op 17-01-2014 13:52 ]

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-12 21:57

xleeuwx

developer Tweakers Elect
[...]

hmm team zal niet te klein zijn eerder te groot waardoor het management de weg kwijt raakt. Liefst ook 3 projectleiders in een groep en je heb het feest compleet.

Helaas denk ik dat je de Programmeurs niet de schuld kan geven. eerder de testmethodiek en de management wat er boven zit |:(

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
Tsurany schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 13:32:
[...]

Wellicht hebben ze hun version management niet op orde waardoor niet alle fixes meegenomen worden in nieuwe versies.
Wellicht hebben ze een heel nieuw team van onervaren ontwikkelaars; hoe verklaar je anders dat basis van-de-plank functionaliteit als het saven van campaign-voortgang nu vaak niet werkt, waar dat in alle voorgaande versies van BF, nee sterker nog, in de meeste online-games, wel werkt; het lijkt wel of ze die functionaliteit van de grond af hebben gemaakt. En zo zijn er meerdere basis-functionaliteiten die eerder vlekkeloos werkten, die nu brak zijn. Dat de huidige, nieuwe versie van de frostbite-engine wat tweaks behoeft kan ik inkomen.

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-12 14:12
0.5liter schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 13:48:

Op de PS4 heb ik ze allemaal gehaald maar staan allemaal nog open -_-
Op PC ook een aantal gehaald, ook nog allemaal open.

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:40

Stewie!

Keen must die!

xleeuwx schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 13:58:
[...]

hmm team zal niet te klein zijn eerder te groot waardoor het management de weg kwijt raakt. Liefst ook 3 projectleiders in een groep en je heb het feest compleet.

Helaas denk ik dat je de Programmeurs niet de schuld kan geven. eerder de testmethodiek en de management wat er boven zit |:(
De community legt natuurlijk een bepaalde druk op de ontwikkelaar, en die wilt voldoen aan de verwachtingen dat ze deze bugs snel kunnen oplossen. Dan maak je wel eens een foutje waar een oplossing voor één probleem een nieuw probleem creeert. Gebeurd nu eenmaal, komt vanzelf goed.

• CynicRelief
Stewie! schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 14:25:
[...]

De community legt natuurlijk een bepaalde druk op de ontwikkelaar, en die wilt voldoen aan de verwachtingen dat ze deze bugs snel kunnen oplossen. Dan maak je wel eens een foutje waar een oplossing voor één probleem een nieuw probleem creeert. Gebeurd nu eenmaal, komt vanzelf goed.
het niet-saven van campaign-progress, het corrupt raken van profile saves / filesystem, het ungraceful freezen / crashen zijn niet zomaar foutjes, maar system-crippling bugs die er vanaf release in zitten; het inleer-effect van vorige versies van BF is er niet, lijkt niet aanwezig, het lijkt eerder alsof een team onervaren ontwikkelaars de huidige implementatie van de grond af heeft opgebouwd, rond een nieuwere frostbite-engine; ik kan me nauwelijks voorstellen dat dat zo is, want BF4 of eigenlijk BF3.5 zou een inkoppertje moeten zijn qua implementatie: nieuwe frostbite-engine, soit, bestaande periferie en infrastructuur als filehandling / networking, klaar ben je.

[ Voor 12% gewijzigd door CynicRelief op 17-01-2014 14:37 ]

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
[...]

Dan maak je wel eens een foutje waar een oplossing voor één probleem een nieuw probleem creeert. Gebeurd nu eenmaal, komt vanzelf goed.
hahahahahah :D Je krijgt zeker betaald door Dice? ow wacht....dat krijg je echt! :D

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-12 11:06
ik zoek nog een goeie en leuke nederlandse server om te spelen die wel redelijk vol is altijd 20+ man ben alweer te veel cheaters tegen gekomen dat ik er van walg dus als iemand een leuke volwassen server kent laat me maar weten (eventueel clan server die ik kan joinen ook goed) ik kan wel redelijk knallen :)
[...]

komt dat maar vanzelf goed, dat hadden we een perfect draaiende bf4, geen crashes, geen netcode der faalheid, etc. Maar wacht, niets gebeurd van zelf... Dit doen de devvers van dice, en die falen op dit moment nog wel behoorlijk, dat het voorkomt dat een bug platgestampt word en een andere de kop opsteekt, dat kan idd maar het zijn tot nu toe maar een paar van de grote punten die zijn aangepakt. Dat mag wel wat hogere snelheid krijgen.

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 22:14
MrHarry schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 14:46:
ik zoek nog een goeie en leuke nederlandse server om te spelen die wel redelijk vol is altijd 20+ man.
..
Kijk anders eens ff hier: klik

De 64player BuG server zit altijd redelijk vol. ;)

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Verwijderd

Hapkoek schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 12:12:
Vind het geluid trouwens van de gunner schoten nu een leuker geluid hebben. in BF3 was dat echt een akelig RATATATAT. Beviel me niet zo.

Vind het nu beter, voorheen als m'n vriendin ofzo naast me zat en ik zat in de gunner seat, keek ze soms op mijn scherm wat er zo'n takken herrie maakte. |:(
want schieten moet natuurlijk klinken als muziek :+ vette chille kogel beats

• CynicRelief
SouLLeSSportal schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 14:48:
[...]
.... het zijn tot nu toe maar een paar van de grote punten die zijn aangepakt. Dat mag wel wat hogere snelheid krijgen.
Dat ze zo langzaam (of geheel niet) de blocking problems aanpakken baart ook wel zorgen; een ervaren team had dit allang opgepakt, maar het lijkt alsof ze er de vingers niet achter krijgen (goed, management, i.e. de PHBs van EA spelen hier ook vast een rol in).

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Zijn er eigenlijk al patch notes van R20? Ik kan ze nergens vinden.
CynicRelief schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 14:57:
[...]

Dat ze zo langzaam (of geheel niet) de blocking problems aanpakken baart ook wel zorgen; een ervaren team had dit allang opgepakt, maar het lijkt alsof ze er de vingers niet achter krijgen (goed, management, i.e. de PHBs van EA spelen hier ook vast een rol in).
het wrange is dat het ook een ervaren team is, vrijwel zelfde als dat van bf3 en bc2 voor zover ik weet.
Het punt wat eigenlijk de top prio moet zijn is de netcode, maar mijn gevoel is helaas dat hier weinig tot geen verbetering in zal komen.

CynicRelief schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 14:57:
[...]

Het begint al met het uberhaubt niet erkennen van ernstige problemen. De beruchte voorbeelden: Alan Kertz van DICE heeft mensen die klaagden over de abnormale input lag bij BF3 op de PS3 eerst letterlijk uitgemaakt voor crackheads, daarna zou het aan de tv liggen, een dag of honderd later werd het eindelijk erkend, om vervolgens met een patch te komen die het probleem slechts verminderde, om vervolgens 399!!!! dagen na de launch van BF3 eindelijk met een patch te komen die de input lag verminderde voor HD tv's maar vergroot voor SD tvs..... Topwerk jongens.

Mensen die klaagden over de BF3 netcode moesten ook niet zeuren, dat lag gewoon aan je eigen internet verbinding. Om vervolgens toch maar met een network smoother aan te komen en verder helemaal niets te verbeteren. De erkenning dat er met BF4 ook iets niet helemaal lekker loopt met de 'netcode' heeft ook ongeveer 2 maanden geduurd maar uitsluitend met de mededeling: BF3 was goed, de netcode van BF4 is identiek, dus daar moet nog een bug zitten waar we naar op zoek gaan.

Communicatie en verwachtingsmanagement zijn in elk geval niet een van de sterke punten van DICE.

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

CynicRelief schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 14:31:
[...]

het niet-saven van campaign-progress, het corrupt raken van profile saves / filesystem, het ungraceful freezen / crashen zijn niet zomaar foutjes, maar system-crippling bugs die er vanaf release in zitten; het inleer-effect van vorige versies van BF is er niet, lijkt niet aanwezig, het lijkt eerder alsof een team onervaren ontwikkelaars de huidige implementatie van de grond af heeft opgebouwd, rond een nieuwere frostbite-engine; ik kan me nauwelijks voorstellen dat dat zo is, want BF4 of eigenlijk BF3.5 zou een inkoppertje moeten zijn qua implementatie: nieuwe frostbite-engine, soit, bestaande periferie en infrastructuur als filehandling / networking, klaar ben je.
Onder de moterkap gebeurd er natuurlijk veel meer in deze game. Als ze een mod of mappack hadden gemaakt en dat BF4 hadden genoemd waren ze sneller klaar geweest. Ik weet in ieder geval dat een groot team hard aan het werk is om bugfixes te maken.
Je noemt aardig wat bugs en ik heb daar gelukkig geen last van. Ik kan mij voorstellen dat als dat wél zo was dat ik het ook irritant zou vinden.

• DutchRam
Weet iemand of er voor de DLC nog levolution komt trouwens? Las dat het eruit was gehaald vanwege tijdgebrek maar komt het ooit nog terug?
DutchRam schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 17:24:
Weet iemand of er voor de DLC nog levolution komt trouwens? Las dat het eruit was gehaald vanwege tijdgebrek maar komt het ooit nog terug?
Niemand weet het en de mensen die het wel weten hebben er nog niets over losgelaten. Het is ook nooit bevestigd dat er levolution uitgehaald is of dat het is overwogen om toe te voegen maar niet gedaan hebben (en de soundfiles wel laten zitten).

Hoe dan ook, het zal ongetwijfeld heel laag op het prioriteitenlijstje staan op dit moment (mag ik hopen).

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:45

codex

Geen OpenAI agent :)

Stewie! schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 15:34:
[...]

Onder de moterkap gebeurd er natuurlijk veel meer in deze game. Als ze een mod of mappack hadden gemaakt en dat BF4 hadden genoemd waren ze sneller klaar geweest. Ik weet in ieder geval dat een groot team hard aan het werk is om bugfixes te maken.
Je noemt aardig wat bugs en ik heb daar gelukkig geen last van. Ik kan mij voorstellen dat als dat wél zo was dat ik het ook irritant zou vinden.
Sorry hoor, ik snap dat jij op 2 benen hinkt in dit verhaal, maar er is in de essentie nogal wat mis in deze game.

Kijk even naar de laatste patch notes en mijn ervaringen. Neem daarbij een periode van 3 weken tussen 2 patches waarbij ik persoonlijk, met een team dat dag in dag uit zijn stinkende best doet als ik dat mag geloven, het aantal fixes nogal vind tegenvallen:

-Various fixes for improving general stability
Oke, de game crashed bij mij vrijwel nooit meer. Desondanks gaat connecten met een server meer fout dan goed. Ik ken geen enkele game die zo vaak niet met servers kan connecten als BF4.

-Fixed a memory leak issue occurring after level shutdowns, which could result in a out-of-memory crash in longer play sessions
Nooit last van gehad, maar dit is een major issue blijkbaar bij sommige spelers

-Additional fix for the "sound loop" deadlock when running High/Ultra graphics settings
Gefixt, maar dat zou al gefixt zijn bij de patch van 16 december:
-Fix for a crash that would cause the game to stall, resulting in a sound loop. This should eliminate most of the problems relating to this.
Pleister op pleister imho.

-Added a warning for using Legacy AMD drivers that were out of date
Boeiend?

-Fixed a player feedback timing issue where blood was appearing before other damage indicators, and before damage was actually done
Die bloedspatters zijn de issue helemaal niet!

-Fixed a bug where players rank icons on the scoreboard would not be updated
Boeiend?

-Fix for Asian users unable to start Battlefield 3 and Battlefield 4 on Windows 8.1
Voor ons geen interessante fix, voor de spelers in Asia wel uiteraard.

-Normalized repair rates across all vehicles.
Nog steeds kan je Scout Heli's niet neerhalen met Stingers. Geen nut blijkbaar.

-Fixed problem with killer health in kill card not being correctly updated (showing 100% health even though the soldier was hurt)
Daarvoor in de plaats krijg je nu kill assists 100. Blijkbaar had de speler geen health meer maar rent wel vrolijk weg na een vuurgevecht met jou.

-Fix for friendly marker not always showing when needed to, resulting in players shooting team members
Mooi voor hardcore spelers, speel ik persoonlijk nooit.

-Fixed a bug where a Main Battle Tank Coaxial HMG ammo box was occasionally blocking the driver’s camera
Zelf meegemaakt, geen gamebreaker. Als je uit de tank gaat en er direct weer in stapt is het opgelost.

-Increased damage by 25% for the Stealth Jet 20mm cannons.
Zie er persoonlijk weinig nut in, 25mm is toch beter. Het voegt wat toe, maar vrij weinig.

-Stealth Jets now have more similar handling attributes to each other. F35 & J-20 are slightly more agile, Su-50 is less agile.
Leuk, maar geen fix voor structurele problemen.

-Fixed camera glitch when switching weapons while moving in crouch
Leuk, maar ik vind spawnen zonder armen en dus wapens vervelender dan die camera glitch. Maar beiden hebben weinig te doen met de slechte core gunplay.

-Fixed an occasional bug where players could experience intermittent engine sound dropouts when driving wheeled IFVs
Vervolgens heb je telkens bij het rijden in een voertuig de eerste seconden geen geluid van het voertuig. Van soms naar altijd een geluidsprobleem.

-Fix for player spawning under the map when deploying on Lancang Dam
Dat is een leuke, dit heb ik geplaatst op 1 november:
http://youtu.be/Gx0y9hEcd2w

Dit is een opname van 14 januari die ik heb geupload:
http://youtu.be/8E2IVokZVWk

Ik speel vrij weinig Rush, en al helemaal weinig op Flood Zone. Hoe kan dat nu nog erin zitten?

-Fixed flickering in map and minimap on Rogue Transmission and Operation Locker
Had wederom al gefixt moeten zijn bij de update van 16 december:
-Fix for graphical flickering appearing on terrain.

Maar dan: Wat voegt dit toe aan de essentiele problemen waar iedereen over klaagt? De netcode? Hit reg? Tick rate? Helemaal niks!! Dat zijn de problemen waar ze zich nu op moeten focussen, game balance issues bij jets... kom op zeg!

Daarom, ik denk dat dit nooit gaat worden opgelost, zeker niet op dit tempo. Daarbij mogen ze als je het mij vraagt Premium wel terug gaan betalen. Met de tijd die ze nodig hebben om dit te fixen(als ik de berichten mag geloven heeft dit prioriteit) kunnen we waarschijnlijk heel lang wachten op alle content waar de meeste Premium voor hebben aangeschaft.

Edit:
Ik zie in het 2e filmpje wat ik plaatste nog iets moois: waarom buigt die raket ineens naar rechts af?

• Leeuw070
  • Laatst online: 05-12 23:24
Denk dat die raket afbuigd door de reload ervan . Ding is ook gelijk stuurloos als een teammate voor je langsloopt/ blijft staan .

Game PC

[...]

Bij BF3 werd ook alles gemold met een nieuwe patch hoor. ;)
En als ze niks molde dan kwamen ze wel met "features" zoals suppression of sloopte ze de gamebalans.
Only in Battlefield heet dat. :+
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 15:20:
Het begint al met het uberhaubt niet erkennen van ernstige problemen. De beruchte voorbeelden: Alan Kertz van DICE heeft mensen die klaagden over de abnormale input lag bij BF3 op de PS3 eerst letterlijk uitgemaakt voor crackheads, daarna zou het aan de tv liggen, een dag of honderd later werd het eindelijk erkend, om vervolgens met een patch te komen die het probleem slechts verminderde, om vervolgens 399!!!! dagen na de launch van BF3 eindelijk met een patch te komen die de input lag verminderde voor HD tv's maar vergroot voor SD tvs..... Topwerk jongens.
Oh die ja. Dat was ook een prachtige bug voor de PS3. Game totaal onspeelbaar. 8)7
Verder inderdaad weer puur goud aan reacties van DICE. De mooiste blijven voor mij Halling zijn "we gaan je bannen als je de colourtweaker gebruikt" (nope) en Bach zijn "best netcode in the buisness". :Y)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Verwijderd

Iedereen heeft wel al ondertussen van de laatste trend gehoord: Early Access games op Steam.
Games die in Alpha/Beta gereleased worden om via feedback van gamers een beter product te creëren.

But wait, THERE IS MORE:

Early Access
Earl Acces
Ear Acce
Ea Acc
E Ac
E A
EA
DanielWW2 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 22:22:

Bach zijn "best netcode in the buisness". :Y)
Op zich wel waar want er is geen andere game met 32 vs 32 players met tanks ,vliegtuigen ,boten en infantry.
Waarin de spel wereld ook nog dynamisch is zij het een beetje scripted maar er kan redelijk wat kapot.
Dus als hij dat bedoeld heeft hij helaas wel gelijk :-(
Sinds de laatste patch is bij mij de Hitreg/Netcode ook weer slechter maar er is gewoon weg geen alternatief die niet net zo buggy is of de zelfde actie geeft wat BF4 wel doet.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

reemprive schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 17:37:
[...]

Sorry hoor, ik snap dat jij op 2 benen hinkt in dit verhaal, maar er is in de essentie nogal wat mis in deze game.

Kijk even naar de laatste patch notes en mijn ervaringen. Neem daarbij een periode van 3 weken tussen 2 patches waarbij ik persoonlijk, met een team dat dag in dag uit zijn stinkende best doet als ik dat mag geloven, het aantal fixes nogal vind tegenvallen:
Dat is iets wat mij ook opviel, en daarmee velen getuige de enorme lading aan reacties op Battlelog. Er zaten natuurlijk wel de feestdagen tussen, dus die week wil ik ze dan nog wel geven. Effectief houd je 2 weken over. Dan is het inderdaad uitermate teleurstellend dat de lijst met fixes met name bestaat uit items die op dit moment gewoon weinig tot geen prioriteit hebben.

Zo verdwijnt één van de meest basale dingen als de crosshair nog steeds elke paar seconden; en dan heb ik het nog niet eens over de hitreg, wat onomstotelijk prio 1 zou moeten zijn. Zo voel je je toch niet serieus genomen door EA/Dice? Ik mis ook de communicatie naar de community toe, dat kan soms zo veel schelen in wederzijds begrip. Inmiddels is de 'top issue tracker' een stille dood gestorven. Het werd geïntroduceerd op 10 december en is sinds 20 december niet meer bijgewerkt.

Desondanks nog wel veel lol in BF4, maar dat komt voornamelijk voort uit leuke teamplay-acties. Van de gun gameplay kan ik nog niet echt genieten. Hiermee vergeleken is BF3 opeens zo slecht nog niet :P
beuker19 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 23:49:
[...]

Op zich wel waar want er is geen andere game met 32 vs 32 players met tanks ,vliegtuigen ,boten en infantry.
Waarin de spel wereld ook nog dynamisch is zij het een beetje scripted maar er kan redelijk wat kapot.
Dus als hij dat bedoeld heeft hij helaas wel gelijk :-(
Sinds de laatste patch is bij mij de Hitreg/Netcode ook weer slechter maar er is gewoon weg geen alternatief die niet net zo buggy is of de zelfde actie geeft wat BF4 wel doet.
Ik draai het om. ;)
Niemand is dom genoeg om een game met 32 vs 32 te maken met tanks, vliegtuigen, boten infanterie, destructie, serverside waves etc omdat het niet werkt...
Tenminste niet totdat je fatsoenlijke servers hebt waar EA niet voor wil betalen. Zelf regelen als community kan ook niet omdat EA de aanbieders dicteert en natuurlijk ook even wil vangen...
Zo lang als de mogelijkheid uit blijft voor de community om tenminste 60 tick servers te huren of zelfs meer voor 16 vs 16 gaat dit niet veranderen. :/

Wacht geduldig op Stewie zijn marketingpraatje. O-)

• Leeuw070
Heb nu op m`n andere pc weer iets raars met BF4 8)7 in het menu en vehicles werkt mijn muis goed maar zodra ik te voet ga zeg maar , reageert mijn muis totaal niet of heel langzaam :o
In BF3 en andere games werkt de muis prima en voor de laatste patch was ook alles in orde ....
Bedankt DICE !! nu kan ik helemaal niet meer spelen :( :( :( :( :( :( :( :(

Andere hier ook al tegen aan gelopen ??

ps.... de pc die welwerkt staat bij mij thuis andere die niet meer werkt bij m`n vriendin , weekend+2 avonden in de week zit ik bij m`n vriendin voordat er berichten komen dat ik dan maar op die andere pc moet gamen :>

En stewie z`n boterham word voor een deel door dice betaald dus reacties uitlokken heeft geen zin als je het antwoord toch al weet ..... Dont bite the hands that feed you ...
Ook al zou hij het met ons eens zijn dan kan hij dat nog niet hier gaan verkondigen . :X

[ Voor 44% gewijzigd door Leeuw070 op 18-01-2014 00:59 ]

Game PC

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-11 23:30
Bee.nl schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 23:52:
[...]

Dat is iets wat mij ook opviel, en daarmee velen getuige de enorme lading aan reacties op Battlelog. Er zaten natuurlijk wel de feestdagen tussen, dus die week wil ik ze dan nog wel geven. Effectief houd je 2 weken over. Dan is het inderdaad uitermate teleurstellend dat de lijst met fixes met name bestaat uit items die op dit moment gewoon weinig tot geen prioriteit hebben.

Zo verdwijnt één van de meest basale dingen als de crosshair nog steeds elke paar seconden; en dan heb ik het nog niet eens over de hitreg, wat onomstotelijk prio 1 zou moeten zijn. Zo voel je je toch niet serieus genomen door EA/Dice? Ik mis ook de communicatie naar de community toe, dat kan soms zo veel schelen in wederzijds begrip. Inmiddels is de 'top issue tracker' een stille dood gestorven. Het werd geïntroduceerd op 10 december en is sinds 20 december niet meer bijgewerkt.

Desondanks nog wel veel lol in BF4, maar dat komt voornamelijk voort uit leuke teamplay-acties. Van de gun gameplay kan ik nog niet echt genieten. Hiermee vergeleken is BF3 opeens zo slecht nog niet :P
Als je dan ook nog eens gebanned wordt op battlelog dan kun je de frustraties wel begrijpen.

Al dat gezeur op battlelog en andere bf gerelateerde forums zijn ook het gevolg van het niet communiceren.
Merk eigenlijk weinig meer van bugs etc, geen crashes gehad in de laatste 10 uur gameplay gok ik zo.

Wat wel nog steeds duidelijk in gefaald word is de netcode, balance kan nog steeds beter maar begint nu eindelijk ergens op te lijken, maar nog steeds staff shell exploit mogelijk, op aa raketten, hitreg, tickrate, netcode whatever het is het werkt iig niet en moet beter. weer zoveel keer van die lamme one hit deaths waarbij je nog niet eens de player om de hoek ziet komen en je bent al dood.

Voertuigen werken iig wel voorzover mogelijk, alleen nog steeds OP scout, UP attack chopper. Dat moet echt beter. hoe de hell moet je anders die 5 x jet met attack chopper neerhalen voor die achievement |:( 8)7

• NLsandman
Leeuw070 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 00:53:
Heb nu op m`n andere pc weer iets raars met BF4 8)7 in het menu en vehicles werkt mijn muis goed maar zodra ik te voet ga zeg maar , reageert mijn muis totaal niet of heel langzaam :o
In BF3 en andere games werkt de muis prima en voor de laatste patch was ook alles in orde ....
Bedankt DICE !! nu kan ik helemaal niet meer spelen :( :( :( :( :( :( :( :(

Andere hier ook al tegen aan gelopen ??

ps.... de pc die welwerkt staat bij mij thuis andere die niet meer werkt bij m`n vriendin , weekend+2 avonden in de week zit ik bij m`n vriendin voordat er berichten komen dat ik dan maar op die andere pc moet gamen :>

En stewie z`n boterham word voor een deel door dice betaald dus reacties uitlokken heeft geen zin als je het antwoord toch al weet ..... Dont bite the hands that feed you ...
Ook al zou hij het met ons eens zijn dan kan hij dat nog niet hier gaan verkondigen . :X
realmware bf4 tool gebruiken, hierin kun je muis voor voertuigen en soldaten apart instellen.
Even die stats door aant kijken, dat mag ook wel wat accurater, langste killstreak, 17, ik heb vandaag een ronde gehad van 18-0.... heb ook wel killstreak van 23 kills gehad maar blijkbaar toch niet meer. :/
longest hs, klopt ook niet, heb al een paar van dik 900-1000m gemaakt, halverwege paracel storm naar de boot.
Geen punten voor air superiority, heb ik ook een aantal rondes van gespeeld.
lekker up to date.

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-12 08:00
Ach daar klopt sowieso geen hout van. Joinde net een game toen ik opeens weg moest van mijn pc, dacht BF4 te alt-f4en maar niet dus. Was 5 min later gekicked uit de game en -34 skill. Lekker logisch.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• Leeuw070
NLsandman schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 01:15:
[...]

realmware bf4 tool gebruiken, hierin kun je muis voor voertuigen en soldaten apart instellen.
Bedankt , maar heeft helaas niet geholpen .
Slaat nergens op dat het niet meer wertk na zo`n klote patch van DICE ...... loop nu al 3 uur te kloten om fe een spelletje te spelen :(

Fijn dat het schijnbaar in BF3 er ook al in zat |:( YouTube: Battlefield 3 Serious Mouse Issue!!

Ben nu opnieuw BF4 aan het installeren , maar zoals in de comments is te zien kan het ook door de xbox controller komen die er bij mij ook aan hangt 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door Leeuw070 op 18-01-2014 01:53 ]

Game PC

• CynicRelief

Nou ja, ik weet niet wat ie doet, maar als ie iets relevants doet, zou het leuk zijn als ie wat meer inhoudelijk zou kunnen reageren - want laten we wel wezen, BF4 is BF3 + nieuwe frostbite-engine; nieuwe frostbite-engine behoeft wellicht tweaks, het zij zo, maar waarom is de perifere / infrastructuele code zo slecht, terwijl ze dat op de plank hadden liggen?

Verwijderd

Heb net nog eens de game (na enige tijd) nog eens gespeeld, ik moett wel zeggen dat BF4 zoals altijd een übergoede game blijft :)

Maar de crashes, en de enorme inbalance soms zijn voor bij te huilen :'(
Met een slechte netcode kan ik nog leven, die gebrek aan balance vergeet ik ook soms wel nog es. Maar het feit dat ik bijna geen enkele game kan spelen zonder dat mijn game crasht, en dat zelfs nog na zoveel maanden na de launch, vind ik persoonlijk erg jammer ;(

DICE, I am dissapoint...

• Leeuw070
Leeuw070 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 01:43:
[...]

Bedankt , maar heeft helaas niet geholpen .
Slaat nergens op dat het niet meer wertk na zo`n klote patch van DICE ...... loop nu al 3 uur te kloten om fe een spelletje te spelen :(

Fijn dat het schijnbaar in BF3 er ook al in zat |:( YouTube: Battlefield 3 Serious Mouse Issue!!

Ben nu opnieuw BF4 aan het installeren , maar zoals in de comments is te zien kan het ook door de xbox controller komen die er bij mij ook aan hangt 8)7
Verse install is gedaan ....
Blijkt dus de xbox controller te zijn waarom de muis niet werkt , dit is na de patch gekomen . :F
Controller eruit en muis werkt prima , controller erin en muis werkt niet meer . Dus geen jets voor mij meer :X

Game PC

Verwijderd schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 02:06:
Heb net nog eens de game (na enige tijd) nog eens gespeeld, ik moett wel zeggen dat BF4 zoals altijd een übergoede game blijft :)

Maar de crashes, en de enorme inbalance soms zijn voor bij te huilen :'(
Met een slechte netcode kan ik nog leven, die gebrek aan balance vergeet ik ook soms wel nog es. Maar het feit dat ik bijna geen enkele game kan spelen zonder dat mijn game crasht, en dat zelfs nog na zoveel maanden na de launch, vind ik persoonlijk erg jammer ;(

DICE, I am dissapoint...
Nou overdrijven is ook een vak ;)
Het is nog een beetje onbalanced maar niet gamebreaking .
Crashes zijn voor 99% van de spelers n.v.t. meer dus kan ook aan je eigen setup liggen

Verwijderd

beuker19 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 08:58:
[...]

Crashes zijn voor 99% van de spelers n.v.t. meer dus kan ook aan je eigen setup liggen
Klopt , vaak is dan iets niet helemaal geupdate waardoor wel eens kan crashen.
Ik zelf heb dit een tijd geleden gehad doordat me Gpu niet de nieuwste versie had in de bios en werkt nu top :D
Dit wil ook niet zeggen dat het de hardware is want speel zelf met een normaal systeem en alles werkt uitstekend , ben zelfs nog op de meeste pc jaloers :X

• hankes
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-09-2017
ik vind de crashes wel meevallen. netcode kan beter maarja zo is er altijd wel wat.

ik vind het irritanter dat ze wapens zoals de mbt-law en m2-slams in het spel hebben geintroduceert, elke idioot kan nu gewoon een racket op je afschieten en ook nog eens raken. en dan die m2-slams die je als C4 kunt plaatsen maar af gaan wanneer der een voertuig voorbij rijd. hatelijk....
en dan nog die noob wapens zoals die airburst en m320... gelijk bannen al die wapens.

naja ik weer een rondje knallen dus wie zin heeft > join me stream en/of server.

http://www.twitch.tv/hankesnl

• Kepro
Ik kom echt geen 1 server meer in. ;(

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 12:35
vraagje met betrekking tot BF4 .... wat is de simpelste / snelste manier om het spel te moven van een hdd naar een ssd? Ben namelijk de laadtijden erg zat...

Moet ik dan volledige uninstall doen en reinstall?

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• luifel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05-2023
I

[ Voor 99% gewijzigd door luifel op 18-01-2014 12:35 ]

• Kepro
Kepro schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 12:29:
Ik kom echt geen 1 server meer in. ;(
(can not connect to the server) of deze melding

Could not communicate with BF4. Please use the Task Manager to close it down.
RECONNECTEA HELP

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:49
Lord_T schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 12:30:
vraagje met betrekking tot BF4 .... wat is de simpelste / snelste manier om het spel te moven van een hdd naar een ssd? Ben namelijk de laadtijden erg zat...

Windows 7 / 8?
Ergens op je SSD een map voor battlefield maken, daar alle content naar verplaatsen.
Vervolgens een junction maken van je HDD naar je SSD via mklink. (cmd.exe)

vb: mklink /j "Battlefield 4" "C:\Pad\Naar\BF4"
Hij maakt de link op de plaats waar je op dat moment bent dus zorg er voor dat je in de map zit waar Battlefield eerst tussen stond

• luifel
haha, had de vraag al weggehaald, zag dat ik in het problemenforum moest zijn...thanks
pin_point schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 12:36:
[...]

Windows 7 / 8?
Ergens op je SSD een map voor battlefield maken, daar alle content naar verplaatsen.
Vervolgens een junction maken van je HDD naar je SSD via mklink. (cmd.exe)

vb: mklink /j "Battlefield 4" "C:\Pad\Naar\BF4"
Hij maakt de link op de plaats waar je op dat moment bent dus zorg er voor dat je in de map zit waar Battlefield eerst tussen stond

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-12 13:03

Ik heb er geen ervaring mee maar ik denk dat je de locatie van je games in origin moet aanpassen. Er word dan aangegeven dat er niks gekopieerd word.
Daarna kun je de bf4 directory kopiëren naar de nieuwe locatie (die je zojuist hebt ingesteld in origin).Na het kopieren verwijdert je het spel binnen origin (dus verwijderen van de HDD). Vervolgens opnieuw installeren via origin. Als het goed is zal hij de game files controleren op je SSD en bepalen dat hij niks eigenlijk hoeft de installeren/downloaden.

SSD heeft serieus een voordeel. Je kan letterlijk als eerste spawnen in de server en zo (bijvoorbeeld) een heli pakken en direct beginnen aan je conquest.

• Lepelaar15
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-10-2024

Game map kopiëren naar andere locatie, spel uit origin verwijderen. map aanmaken op ssd, spel installeren in de nieuwe map op de ssd, installatie afbreken, oude bf4 map kopiëren naar nieuwe map, in origin kiezen voor installatie repareren. Dit heb ik gisteren zelf gedaan en het werkte gewoon.

• luifel
wat het rare is, ik krijg de (lege mappen ) origin en origin spellen niet verwijderd
van de oude schijf
hankes schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 11:25:
ik vind de crashes wel meevallen. netcode kan beter maarja zo is er altijd wel wat.

ik vind het irritanter dat ze wapens zoals de mbt-law en m2-slams in het spel hebben geintroduceert, elke idioot kan nu gewoon een racket op je afschieten en ook nog eens raken. en dan die m2-slams die je als C4 kunt plaatsen maar af gaan wanneer der een voertuig voorbij rijd. hatelijk....
en dan nog die noob wapens zoals die airburst en m320... gelijk bannen al die wapens.

naja ik weer een rondje knallen dus wie zin heeft > join me stream en/of server.
Nou de M320 , M2 slams en de Airburst zijn echt geen noob wapens mits goed gebruikt.
Alleen op locker zijn ze irritant maar niet minder dan de mensen die 24/7 locker spelen op de rest van de maps zijn ze maar voor speciale doelen bruikbaar en effectief.
De M320 om muren/ramen kapot te schieten met iemand er achter die normaal dus een betere positie heeft.
De Airburst voor Roof campers of ander mensen achter cover.
En de M2 slams zijn gewoon geniaal omdat je zo ook tegen de muur kunt plakken, in het water kunt leggen en op een voertuig kunnen plakken als boobytrap.
Kijk als je nu de M2 slams op je plakken of C4 het betekend meest het einde :+
De MTB LAW , Active Radar , Staff Shells , V40 mini , RGO impact , Javelin , Smart rockets en de M224 Mortar zijn wapens die te OP zijn en geschikt voor elke noob helaas :(

Verwijderd

beuker19 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 08:58:
[...]

Jij kan er anders ook wat van ;)

Met de inbalance kan ik nog leven, maar die freezes zijn gewoon hatelijk. Dan ben je leuk aan het spelen, maar oppeens herinnert BF4 me eraan hoe buggy het wel niet is door gewoon te blijven hangen ;(

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-12 08:00
beuker19 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 13:00:
[...]

Nou de M320 , M2 slams en de Airburst zijn echt geen noob wapens mits goed gebruikt.
Alleen op locker zijn ze irritant maar niet minder dan de mensen die 24/7 locker spelen op de rest van de maps zijn ze maar voor speciale doelen bruikbaar en effectief.
De M320 om muren/ramen kapot te schieten met iemand er achter die normaal dus een betere positie heeft.
De Airburst voor Roof campers of ander mensen achter cover.
En de M2 slams zijn gewoon geniaal omdat je zo ook tegen de muur kunt plakken, in het water kunt leggen en op een voertuig kunnen plakken als boobytrap.
Kijk als je nu de M2 slams op je plakken of C4 het betekend meest het einde :+
De MTB LAW , Active Radar , Staff Shells , V40 mini , RGO impact , Javelin , Smart rockets en de M224 Mortar zijn wapens die te OP zijn en geschikt voor elke noob helaas :(
De MTB LAW snap ik ook niet helemaal, reload gigantisch snel, en kan inderdaad elke noob mee aan de slag met een zeer grote kans op hits. De andere RPGs hebben eigenlijk helemaal geen voordeel als je niet goed bij de achterkant/zijkant van de tank kan komen, waardoor damage over het algemeen hetzelfde is, maar reloaden veel langer. Zelfde geld voor staff shells, daarmee snipe je een tank nog op enorme afstand, zelfde geldt voor infantry. Active radar, tja....
Smart rockets en Javelin, nah, dat valt toch wel mee? Smart rockets doen vrij weinige damage en je kunt er weinig meenemen, Javelin is eigenlijk ook vrij waardeloos wat damage betreft, kun je beter SRAW nemen.

Crashes heb ik 0 last van, en freezes misschien 1X per 15 minuten, dat hij even 1 seconden hangt. Wat dat betreft draait het nu gewoon super. Enige wat wel enorm vervelend is zijn errors tijdens het joinen. Hoe moeilijk kan dat nou zijn.. Had ik ook enorm vaak tijdens BF3, verschrikkelijk irritant, vooral omdat je dan de queue weer opnieuw in mag.

[ Voor 9% gewijzigd door wesleytjuh op 18-01-2014 16:21 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• NLsandman
Het crashen was voor mij voorbij na de patch dat 20 december uitkwam en grafisch liep het ook allemaal
wel, waarom ik het eraf heb gegooid is dat ik steeds na 1 potje niet meer synchroon was met de rest.
Gewoon dood gaan 3 seconden nadat ik achter cover zit, schieten op enemies terwijl ik al dood ben alleen weet mijn client dat niet, hierdoor geen hit markers en in eens dood neervallen van 1 shot.

Ik bedoel dus niet de vertraging door de tickrate can 10 tot 30 keer per seconde waarop de server draait.
Dat is ook gewoon aanwezig in bf3.

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Het is meer dat het geen zin heeft om derglijke nonsens een podium te geven. Hij gaat altijd voorbij feiten en roept dan het tegenovergestelde. En als je hem corrigeert vraagt hij naar de bron gevolgd door: :Z :O :')

Dus speciaal daarop: -O-

Enkele jaren terug hebben wij op de X360 tests uitgevoerd met een andere publisher en uitgever, zij hadden ook 32 vs 32 met minieme destructie, voertuigen en drones. Was een geweldige gameplay totdat je boven een 70 spelers uitkwam, dan kwam je tegen bepaalde limieten aan waaronder bandbreedte. Limieten die door de console makers zijn ingesteld om redelijk te kunnen garanderen dat iedereen, ook met een kleine DSL verbinding, nog een leuke spelervaring heeft. Als je alle games nagaat, zie je dat ook PC-only games zich hieraan houden. Ook PC developers kiezen bewust er voor om het bandbreedte verbruik te limiteren tot ongeveer 80 kbit/s.
Wat gebeurd er als je meer stuurt: de server gebruikt kwadrastisch meer resources. Interactie tussen jou en de server moet ook bij de andere spelers te zien zijn.

De onzin over tickrate verhogen en server specs zie je dan weer voorbij komen. Gevolgd door "reg" en lag. Je leest ook op tweakers in dit topic dat men 5 miliseconden heeft naar servers in duitsland, wat best bijzonder is omdat alleen de round-trip verbinding Amsterdam - Frankfurt alleen al 6 miliseconden is, en dan heb je de grootste latency nog niet geteld: tussen de huisconnectie en Amsterdam en tussen de server en Frankfurt. Bijzondere "feiten" en rekensommen dus.

Maar wat doet die tickrate nou eigenlijk?
De server is een soort centrale aansturing en heeft een klok. Elke seconde zijn er bijvoorbeeld 30 ticks. Dat zijn 30 iteraties dat alles wat op de server gebeurd wordt berekend en er een nieuwe eindstatus wordt berekend die naar alle clients wordt gestuurd.
Elke tick begint de server dus met de beginstatus van de vorige tick, laat daarop los wat iedereen doet, rekent alles uit wat moet gebeuren en geef dat weer terug aan de client als "events". Bijvoorbeeld een kill event, spawn, beweging, noem maar op. Omdat dit gekoppeld is aan echte tijd is er dus ook een tijdslimiet voor elke tick. Haalt de server die limiet, dan wordt de iteratie afgerond en noem je dat een bad frame. Merkt de server dat er voor 30 iteraties te weinig resources zijn, dan krijg je dropped frames, om in ieder geval enkele iteraties af te kunnen ronden. Dat is lag, dat is meetbaar, dat is dé ultieme indicactie dat er niet voldoende resources (CPU/RAM/disk) zijn.
In principe is de huidige game goed speelbaar met 32 vs 32. Je ziet dat de destructie iets verminderd is vergeleken met BF:BC2, dat was dan ook slechts 16 vs 16. Een server die tweemaal meer spelers aankan gebruikt 4 maal meer resources.

Die tickrate verhogen heeft weinig voordelen in deze gameplay. Misschien leuk bij Counter Strike waar je op 10 bij 10 meter aan het campen bent achter een houten kist die zelfs door granaten niet kapot gemaakt kan worden. Maar als je in die tank zit en je schiet op infrantrie en de server berekend dit in een dertigste van een seconde, merk je er dan iets van? 0.033 seconde?
Wat van grotere impact is, is de afstand tussen jou en de server. De server moet namelijk aannames maken om de spelervaring voor iedereen gelijk te houden. Daarom is het ook prima te spelen met 100 ms ping. Heb je een latency die bijzonder laag is, dan zal de voorspelling vaker in jouw nadeel zijn dan anders. Je merkt dat als je op iemand schiet en net zelf wordt neergeschoten. Soms wint die ander, omdat hij schoot, gaat in UDP pakketjes naar de server, server berekent, stuurt naar jouw pc, en dan pas berekent jouw videokaart de graphics om je in te laten storten. Lullig, kan enkele tienden van een seconde schelen. Hierin lees je direct de bron van de frustratie van die enkelingen die in dit topic op Tweakers met grote stoere woorden verkondigen dat ze in Duitsland zo'n goede spelervaring hebben. Hun latency naar Nederlandse servers is té laag B)

De vergelijking met een game als CS is dan ook raar; de gameplay is héél anders en die "1000 Hz" servers bij CS hebben helemaal praktische mogelijkheid bij een dynamische game, met enorme mappen, voertuigen, meer spelers en meer acties, destructie, drones, vliegtuigen, enzovoort.
DanielWW2 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 00:12:
[...]
Niemand is dom genoeg om een game met 32 vs 32 te maken met tanks, vliegtuigen, boten infanterie, destructie, serverside waves etc
En toch speel je juist déze game met veel plezier en post je vol passie op tweakers over jouw laatste avonturen. Het zal wel zijn dat niemand zo dom is om een concurrent te bouwen voor deze titel dat je met zoveel tegenzin elke avond BF4 speelt? :Y)

Of is het stiekem toch een érg leuke game?

• Simbirsk
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-10 22:53
De kritiek op de MBT LAW snap ik niet helemaal. Ja hij is makkelijk te richten. Maar als de bestuurder een beetje goed in beweging blijft dan is de MBT bijna net zo moeilijk als een RPG. Bovendien is het richten wel makkelijk maar hij doet maar 21 of 22 schade. Oftewel je kunt 2 keer een MBT LAW eten en blijven rijden. Goed rijden en goed ( laten ) repareren en je kunt wel een paar engineers met MBT's overleven.

De M2 Slam een noob wapen? Ben ik het ook niet mee eens. Ik zou eerder zeggen dat chaffeurs die in de M2 Slam rijden zelf de noob zijn in een 75% van de gevallen. Neerleggen gebeurd op logische plaatsen en ze zijn bovendien spotbaar ( spotbaar is dat een woord? ) . Ik speel zelf het meeste obliteration. En op bepaalde maps zijn er gewoon plekken waar het altijd raak is. Het is zelfs niet ongewoon dat de zelfde speler meerdere keren een voertuig parkeerd in de slams op de zelfde plek.

Nog zo'n wapen wat vaak een noob wapen wordt genoemd is de mortar. Probeer eens iemand te pakken die nog 100% health heeft met een mortar. Als die persoon niet gaat bewegen dan kun je hem pakken. Maar dan is de kill niet omdat de mortar zo'n overpowered noob wapen is. Met BF3, bijvoorbeeld in rush, kon je nog achter de linie gaan staan met een mortar en zo even 10 kills pakken. Nee nu is het gelukkig een zwak wapen en de reload tijd is om te huilen.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Simbirsk schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 18:03:
dat chaffeurs die in de M2 Slam rijden zelf de noob zijn in een 75% van de gevallen. Neerleggen gebeurd op logische plaatsen en ze zijn bovendien spotbaar
De keren dat ik erdoor gepakt ben, zijn ze onzichtbaar en niet te spotten... Ik hamer tijdens het rijden elke paar seconden op Q terwijl ik naar de weg kijk.

Ik weet dat je in BF4 mijnen vrij precies moet spotten, maar ik kom regelmatig tegen dat ze gewoon niet eens zichtbaar zijn, zelfs niet als je uit je voertuig stapt en de grond knuffelt. Daarnaast lijken de SLAMs kleiner te zijn dan direct na de release, áls ze al zichtbaar zijn, moet je een vergrootglas meenemen.
Stewie! schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 17:45:
In principe is de huidige game goed speelbaar met 32 vs 32.
Haha.
En toch speel je juist déze game met veel plezier en post je vol passie op tweakers over jouw laatste avonturen. Het zal wel zijn dat niemand zo dom is om een concurrent te bouwen voor deze titel dat je met zoveel tegenzin elke avond BF4 speelt? :Y)

Of is het stiekem toch een érg leuke game?
Het gaat om Battlefield, dat ís een epische game. Dat staat volledig los van het feit dat de huidige uitwerking volledig ruk is en dat er amper alternatieven zijn.
Die tickrate verhogen heeft weinig voordelen in deze gameplay. Hun latency naar Nederlandse servers is té laag B)
Staar je niet blind op wat men zegt. Er wordt nu al vier maanden geklaagd over "netcode", "lag" en "tickrate", door mensen die al dan niet weten waar ze het over hebben. De essentie is: de online gameplay laat zwaar te wensen over, door bijzonder ongelukkige en zelfs frustrerende deaths, die gerelateerd lijken aan het netwerkverkeer. Men wil het een naam geven. Als je van mening bent dat het niet de netcode of tickrate is, maar bijvoorbeeld de "latency prediction" die dit euvel veroorzaakt, lees dan "latency prediction" waar men "netcode" tikt en probeer het onderliggende probleem te begrijpen.

Ook al zegt men het, ze bedoelen niet letterlijk "Wij willen servers met een tickrate van 1000". Als je dat denkt te lezen, begrijp dan dat er eigenlijk staat: "Wij willen een shooter spelen waar je niet dood neervalt als je over een stoeprand springt en waar kogels terechtkomen waar ze een seconde eerder hadden moeten zijn".

Ik speelde net ook weer een potje tegen iemand met een ping van 250, en met mijn ping van 5 betekende dat dus dat ik iedere keer zonder geluid of andere waarschuwingen dood neerviel als hij mijn kant op keek. Dit, samen met alle andere narigheden (zoals geluidsbugs) en het gebrek aan communicatie daarover, is gewoon niet goed te praten voor een FPS anno 2014.

In diezelfde ronde zat ~ 6 man van één clan tegenover ons. Ze wonnen nipt, en gingen zichzelf op de borst kloppen met "gg" en "easy win". _O- Helden.

[ Voor 10% gewijzigd door CodeCaster op 18-01-2014 18:51 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• NLsandman
Waarom kiest dice er dan voor om steeds meer eye candy in hun games te stoppen terwijl
ze donders goed weten wat de impact is.
Ze hebben zat ervaring opgedaan met bc2 en bf3 wat betreft de load en wat voor een begrensing
directx op pc heeft, het is niet voor niets dat ze dynamic gras en bomen hebben uitgezet op pc.

Ze houden wel rekening met jouw servers stewie maar ze houden geen rekening met mijn pc, waarom
zoveel destruction en scripts, mijn pc moet dat allemaal maar verwerken.
Ik mag er van uit gaan dat jullie dezelfde overbooking aan houden als met bf4.

Verwijderd

Kwam zonet dit tegen in een cursus.

DICE volgt blijkbaar het Build & Fix model. Toch als je de consequenties bekijkt... >:)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2648/IMG_20140118_0001.jpg

Want je moet het zo bekijken: voor DICE is de klant wij, de gamers.
Maar omdat wij tijdens de development van dit product geen feedback kunnen/mogen geven, wordt deze plaats ingenomen door een QA team.
Deze mensen moeten zich in de rol van gamers stellen, en concrete feedback geven, en extensive playthroughs doen, en rapporten opstellen, etc.

DICE heeft duidelijk bespaard op QA.

Ok, toegegeven, ze zullen wel het incrementeel model volgen, wat een goed ontwikkelingsmodel is. Maar ze zijn te snel naar de fase 'invoeren' gegaan. Of eerder, ze hebben niet geanticipeerd op de deadline die EA al MAANDEN op voorhand had gelegd.

En ja, ik geef graag DICE ook de schuld.
Te veel mensen hier (en elders op het internet) dat graag alles op EA steken, maar tegelijk DICE's bitch blijven till eternity...
Iedereen behandelt DICE als een soort van marionetpoppen. Marionetpoppen die door iemand (= EA) bespeeld worden, en als het dan misgaat, de fout op EA steken in plaats van op de marionetpoppen.
Maar DICE is helemaal geen lammetje van EA. Hoewel velen denken dat DICE tot op de seconde door EA aan de hand wordt gehouden.
DICE is een bedrijf dat moet leren wat time management is. Ze zijn namelijk niet aan hun proefstuk toe...

Het enige wat EA wilt is dat een product af is tegen een bepaalde deadline.
Input = geld van EA.
Output = afgewerkt product van DICE.

Hoe de overgang van input naar output verloopt, moet DICE maar zien te klaren.
DICE moet dan maar zorgen dat een afgewerkte game de prioriteit is. Ja, ten koste van features die er dan niet inkomen, maar dan moet dat maar.
Als ik een manager bij DICE was, zou ik hopelijk sneller de problemen gezien hebben en dan maar features geschrapt hebben, met als voordeel dat alle andere features wel goed werken en er geen massale imagoschade ontstond.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2014 20:12 ]

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-12 14:43

Rub3s

+3 , omdat het kan

Ik denk niet dat ze daar bewust voor hebben gekozen. Ik denk gewoon dat ze niet genoeg tijd hadden om het volledig af te maken, en nog bezig waren met de ontwikkeling tijdens de beta (al heb ik daar geen bronnen voor).

Overigens is dit bij Planetside 2 ook gebeurd, en langere tijd na de oplevering van het spel. (en hadden die ook niet een langere beta-fase tot hun beschikking?)

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:00

Mavamaarten

Omdat het kan!

Verwijderd schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 19:52:
Input = geld van EA.
Output = afgewerkt product van DICE.
Dus er is geen output? 8)7 :+

Android developer & dürüm-liefhebber

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:22
Het zou eens mooi zijn als DICE begint met communiceren wanneer ze bepaalde zaken gaan oplossen. Ik kan prima met de bugs leven (hoe frustrerend het soms ook is) als ik maar weet dat er wel een fix voor komt of dat ze er echt mee bezig zijn.

Een van de meest frustrerende dingen sinds de laatste patch is iemand weer met "0 health" zo zien weglopen @#%@#% :(

Daar tegenover staan gelukkig ook enorm veel potjes waar het wel goed en leuk gaat. Het blijft wat dat aan gaat wel geniaal om met een mooie SRAW draai een helikopter uit de lucht te halen of net die knife kill te halen om die ene bastard sniper te pakken te krijgen :P

Toch ga ik bij de volgende battlefield (iets) langer nadenken/afwachten of ik weer het proefkonijn wil zijn en al helemaal niet bij het begin een premium kopen meer
Jaguar645 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 20:29:
Het zou eens mooi zijn als DICE begint met communiceren wanneer ze bepaalde zaken gaan oplossen. Ik kan prima met de bugs leven (hoe frustrerend het soms ook is) als ik maar weet dat er wel een fix voor komt of dat ze er echt mee bezig zijn.

Een van de meest frustrerende dingen sinds de laatste patch is iemand weer met "0 health" zo zien weglopen @#%@#% :(

Daar tegenover staan gelukkig ook enorm veel potjes waar het wel goed en leuk gaat. Het blijft wat dat aan gaat wel geniaal om met een mooie SRAW draai een helikopter uit de lucht te halen of net die knife kill te halen om die ene bastard sniper te pakken te krijgen :P

Toch ga ik bij de volgende battlefield (iets) langer nadenken/afwachten of ik weer het proefkonijn wil zijn en al helemaal niet bij het begin een premium kopen meer
Er word redelijk gecommuniceerd op bijv. Reddit.
Maar vergis je niet wat 1 berichtje kan doen op bijv. BL want dan komt er eerst weer 100 berichten met
Fuck Dice , Fix the game , ....is OP fix it , EA is sucks enz. enz.
Volgens mij was deze bug ook al besproken en zal ooit wel gefixed worden.
Maar is snap het drama rond deze bug niet helemaal want je bent toch dood en kunt de komende 15 sec. toch niets doen.
Dan heb ik liever dat ze echte problemen oplossen.
En het is toch logisch dat ze niet precies weten wanneer ze de patch klaar hebben en er niet over zeggen want als ze het dan niet uitbrengen is het ook niet goed wat er zal toch iets getest worden denk ik.
Kijk alles wat Dice doet op het moment is verkeerd zo ook met Second Assault .
Brengen ze het nu uit schreeuwt ook weer iedereen EA want your money , Fix first de game maar de andere helft schreeuwd van het is al klaar , wij zijn premium , Fuck X1 enz enz.

[ Voor 14% gewijzigd door beuker19 op 18-01-2014 20:54 ]

Verwijderd

Weet iemand toevallig een setting of tweakje om de chat permanent te verbergen? Hij is nu bij elke match terug.
Het pleegt in mijn optiek nogal afbreuk aan de ervaring en schermruimte, niet op de laatste plaats omdat het primair een broedplaats is voor mensen die erg slecht tegen verlies kunnen en dat ook niet normaal kunnen verwoorden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2014 21:43 ]

• Leeuw070
Je hebt toch 3 opties daarvoor ?? hide , show en pop-up ?

Game PC

Verwijderd

Leeuw070 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 21:44:
Je hebt toch 3 opties daarvoor ?? hide , show en pop-up ?
Klopt, door op h te drukken, maar een match later is hij weer terug.

En ik snap de retoriek er achter wel. Met fatsoenlijke teamplay wil je met elkaar praten maar dat laat je dan via teamspeak verlopen zou ik denken.
In de praktijk is het gewoon onzinnig. Ik heb liever dat ik hem aan moet zetten, dat komt vele factoren minder voor. :)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2014 21:47 ]

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Verwijderd schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 21:44:
[...]

Klopt, door op h te drukken, maar een match later is hij weer terug.
Vierkantje duct tape, fixes everything :) Ik erger mij ook aan maar gewoon op H drukken. Trouwens ik had gehoopt dat ze het mogelijk zou maken om alleen de chat van je eigen team te kunnen zien als je dat zou willen, dat zou een hoop schelen. Wat de ander team zegt boeit mij geen reet namelijk.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

• Leeuw070
ah , ok .. je wilt hem permanent uitschakelen :)

Game PC

Verwijderd

Badtothebone schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 21:49:
[...]

Vierkantje duct tape, fixes everything :) Ik erger mij ook aan maar gewoon op H drukken. Trouwens ik had gehoopt dat ze het mogelijk zou maken om alleen de chat van je eigen team te kunnen zien als je dat zou willen, dat zou een hoop schelen. Wat de ander team zegt boeit mij geen reet namelijk.
Dat zou het euvel ook wel voor een groot deel verhelpen ja. Je ziet het in MMO's ook dat je doorgaans de chat van andere werelden niet ziet. Zou voor de gemiddelde Battlefield match ook niet zo'n slecht plan zijn. Toch alleen maar geslinger met modder over en weer.

Verwijderd

Rub3s schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 20:26:
Ik denk niet dat ze daar bewust voor hebben gekozen. Ik denk gewoon dat ze niet genoeg tijd hadden om het volledig af te maken, en nog bezig waren met de ontwikkeling tijdens de beta (al heb ik daar geen bronnen voor).

Overigens is dit bij Planetside 2 ook gebeurd, en langere tijd na de oplevering van het spel. (en hadden die ook niet een langere beta-fase tot hun beschikking?)
Das waar. Als het van DICE afhing, zou de game uitgesteld zijn. (Wat uit het standpunt van een gamer goed te keuren is en waar ik niets tegen zou hebben).

Maar DICE moet er mee leren leven dat AAA development niet zo werkt en zich aanpassen: AAA staat gelijk aan het hebben van een publisher die je geld toesmijt.
Aan de topmannen bij DICE: je hebt ooit een pact getekend met de duivel. Now deal with it...
Die mensen bij EA kunnen niet anders dan op voorhand een datum vastleggen en zorgen dat het die datum blijft. Stel dat ik CEO van EA was, dan zou ik toch ook graag weten welke datum ik op mijn advertisements kan zetten. Daarnaast komt er veel andere logistiek bij kijken waardoor het gewoon vereist is om vanop voorhand een strikte datum van release te hebben.

Er zijn uitzonderingen: dan denk ik aan Ubisoft die Watch Dogs en die next-gen race game hebben uitgesteld, maar dit zal voor Ubisoft ook wel wat schade en zwetende voorhoofden veroorzaakt hebben...

Ik merk gewoon dat ik in het algemeen een soort afkeer begin te krijgen van AAA games. Vroeger zei ik nog dat ik graag zou werken bij AAA game developers zoals DICE, Crytek, ... maar nu ligt dat wel anders nu ik de realiteit begin in te zien.
Vaste deadlines, weinig creatieve vrijheid, kritiek van gamers overal waar je kijkt, je mag niet zomaar zelf met de gamers communiceren in je vrije tijd, ...

Als ik ooit met game development begin, dan ga ik zeker bij een indie developer. Die hebben zoveel meer voordelen en daar zal je je veel gelukkiger en voldaner voelen.
Ik denk zelfs dat indie development meer en meer op de voorgrond zal komen omdat AAA development moeilijker vol te houden is naarmate de jaren vorderen:
- gamers worden kritischer.
- gamers kunnen dankzij het internet je game compleet afbreken als ze willen.
- communicatie van de developer is bedroevend laag.
- je mag niet zomaar alpha/beta versies vrijgeven om welke bureaucratisch reden dat dat ook mag zijn.
- je moet ontwikkelen voor consoles (=systemen met achterhaalde hardware).
- budgetten moeten hoger en hoger, waardoor risico's door publishers nog meer geschuwd worden dan vroeger.
- naarmate de deadline eraankomt, begint de crunch time: overuren voor weken aan een stuk.

Er zal ooit wel een kantelmoment komen waarbij indie development belangrijker wordt dan AAA development.
Zelf heb ik gemerkt dat van de games dat ik in 2013 kocht, toch rond de helft al indie games zijn. Dat aantal zal alleen maar toenemen.
Zonde dat er nog altijd zoveel gamers zijn die denken:
indie games = brakke games; nooit kopen.
AAA games = everything I need; the holy grail.

Planetside 2 was inderdaad ook een stront van een game. Heeft tot ver 1 jaar na release nog niet gedraaid zoals het hoort. Ik hoop dat DICE hen niet opvolgt: oktober 2014 is nog lang, maar als tegen dan alles niet opgelost is... :+

Verwijderd

Battlefield 3 was bij release ook zo'n drama. We zullen het wel over soortgelijke termijnen hebben.
Pagina: 1 ... 97 ... 149 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor Battlefield 4 zelf en niet voor hardware gerelateerde zaken. Hiervoor kunnen er benchmarks bekeken worden op het internet.

Wat willen we NIET zien:
- Klachten (crashes, hacks, x is overpowered, e.d.)
- Problemen/Crashes deze horen in:
* Voor de PC: [PC] Algemene BattleField 4 Problemen topic
* Voor de Console: [Console] Algemeen Battlefield 4 problemen topic.
- Hardware

Zulke reacties worden als offtopic en ongewenst beschouwd, inclusief consequenties.
Kom je dergelijke posts tegen? Maak dan een Topic Report en negeer.