SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Verwijderd
game breaking niet, irritant wel. En, zat al net zo goed in BF3.Redje schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 19:32:
En inderdaad is de vertraging gewoon dodelijk.
Iemand is al lang op mij aan het schieten terwijl hij op mijn scherm pas in beeld komt lopen, dit is gewoon game breaking. Je kan hier niet op anticiperen.
Superirritant als je een beetje fanatiek probeert te spelen. Irriteerde ik me in BF3 ook al best hard aan op Seine met 64 man. Daar was het vaak het ergst, gevoelsmatig. Je rusht een hoek om, begint een vent omver te maaien met je LMG en plotseling ben je in één frame van 100 naar 0 health. Dan had de ander dus net genoeg lag om die vier of vijf kogels uit z'n m16a3 of AEK te persen voor jij de update van de server kreeg, en was je al dood voor je hem zag vuren.En je krijgt te laat feedback dat er op je wordt geschoten.
Als ik dan met Shadowplay de replay bekijk zie ik (soms) netjes wel mijn health afnemen maar geen rood effect in het scherm.
Het duurt ook soms enkele seconden voordat in mijn scherm de kill verschijnt, hoeveel delay wil je hebben dan.
Ergerlijk. Maar niet nieuw.
Dat noemen we in BF4 "suppression". In plaats van spread krijg je sway, was een wens van de mensen die de spread in BF3 veel te hoog vonden wanneer je gesuppressed werd. Sway kun je compenseren en je kunt inschatten hoe sterk het effect is, spread niet, dat is er gewoon als je gaat vuren ineens ongewenst.En verder stikt het van de kleinere bugs.
Wat ik nu regelmatig heb ik dat opeens me scope gaat "swayen" als ik ads (coyote), als ik dan stop met ads en weer ads is het gelijk weg. Mikt ook zo lekker dan.
159 dan... En met mensen die dit soort "bugs" aan gaan zitten dragen en stug doorhameren dat de game broken is is een discussie erover voeren ook niet heel nuttig over het algemeen.Net alsof je moe bent (of dronken) en niet kan mikken, maar volgens mij zit dat er alleen niet in.![]()
Gebeurt niet altijd maar je kan een waslijst maken van alle problemen, op het battlelog forum is een bug topic en ze zitten ergens op de 160 bugs.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2014 08:56 ]
Daarin tegen moet ik wel bekennen dat ik het de laatste tijd meer merk dat de netcode niet goed werkt. En ik ben echt een Noob (Word wel ietsjes beter
Op dit soort moment vind ik het zeker irritant, andere moment maakt het mij weinig uit.
Mogelijke reden waarom mensen solo gaan is omdat ze niemand kennen op de server.
Misschien een idee om iets te organiseren om meer team Play te krijgen.
Dice is ook weer doorgeslagen met de tweaks voor de vliegtuigen.
Een stealth jet draait nu 1.5 zo snel als een attack jet (attack jet vliegt als de oude F35, de stealth jets zitten nu tussen de SU-50 en J-20 in) De 20mm van de stealth jet is het beste cannon om lucht voertuigen uit de lucht te halen. Dit cannon is zelfs effectiever dan het 30mm GAU kanon, welke trouwens wel generfed is ondanks dat dit nergens terug te vinden is...
Ik merk het toch duidelijk, en ben ook geen geweldig goede speler. Hoe dan ook, ik heb wel het idee dat het op de PC minder is dan op de PS4. Waarschijnlijk omdat de gameplay op de PC een stuk sneller is dat ik het daarom minder merk of de kill toch logischer was. Op de PS4 is de gameplay toch een stuk minder snel en je merkt hitreg en netcode problemen echt nog 10x zo erg.
Er zijn genoeg Clans in Nederland die Battlefield 4 spelenMetalguyver schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 09:34:
Ik lees nu al een geruime tijd mee en merk inderdaad wel dat het topic vaak over de netcode kwestie gaat.
Daarin tegen moet ik wel bekennen dat ik het de laatste tijd meer merk dat de netcode niet goed werkt. En ik ben echt een Noob (Word wel ietsjes beter) Zo ben ik op dit moment bezig marksman ribbons te verzamelen, ik raak met een sniper rifle iemand vol in het lichaam en geen hit registratie.
Op dit soort moment vind ik het zeker irritant, andere moment maakt het mij weinig uit.
Mogelijke reden waarom mensen solo gaan is omdat ze niemand kennen op de server.
Misschien een idee om iets te organiseren om meer team Play te krijgen.
Verwijderd
Ik heb zelf ook weinig tot geen last van de netcode maar dat kan ook komen omdat ik altijd in servers zit die een hele lage ping heeft en daar bij is mijn ping net zo laag ongeveer. Ik heb hier over ook een hele discussie gehad op gamers en zelfs filmpjes van heb gemaakt en gepost waar op te zien is dat mijn netcode weinig problemen heeft. Hij blijft bij zijn mening en in blijf bij mijn mening. Er zal vast nog ergens een probleem zitten waarom het op de ene systeemgoed draaid en op het andere systeem slecht.DGonlag2 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:34:
Ik snap niet hoe sommige mensen geen last hebben van netcode/hitreg etc.
Ik merk het toch duidelijk, en ben ook geen geweldig goede speler. Hoe dan ook, ik heb wel het idee dat het op de PC minder is dan op de PS4. Waarschijnlijk omdat de gameplay op de PC een stuk sneller is dat ik het daarom minder merk of de kill toch logischer was. Op de PS4 is de gameplay toch een stuk minder snel en je merkt hitreg en netcode problemen echt nog 10x zo erg.
Als de netcode slecht is heeft iedereen er last van. Soms in je voordeel, meestal in je nadeel. Filmpjes zegen al helemaal niks, wat gebeurd er op het scherm van de andere. Zal er nl wel heel anders uitzien dan van uit jouw povVerwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:45:
[...]
Ik heb zelf ook weinig tot geen last van de netcode maar dat kan ook komen omdat ik altijd in servers zit die een hele lage ping heeft en daar bij is mijn ping net zo laag ongeveer. Ik heb hier over ook een hele discussie gehad op gamers en zelfs filmpjes van heb gemaakt en gepost waar op te zien is dat mijn netcode weinig problemen heeft. Hij blijft bij zijn mening en in blijf bij mijn mening. Er zal vast nog ergens een probleem zitten waarom het op de ene systeemgoed draaid en op het andere systeem slecht.
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Verwijderd
Diegene liet later een filmpje zien dat hij schoot op iemand te wel er echt geen kogel raak was en dat heb ik zelf nog nooit meegemaakt in battlfield 4, zelfs niet in het begin toen de game constant crashte bij mij door de sound bug in Sieg of sanghai.
Ik vraag me af hoe dat kan dat de een er wel last van heeft en de ander helemaal niet.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2014 11:25 ]
Wat speel je? 64p CQ en dan voornamelijk in voertuigen of 5v5 ESL? Dat maakt nogal een verschil, probeer eens ESL en als je dan nog steeds geen last van hebt en makkelijk kan winnen, dan valt daar aardig wat geld of gear voor je te verdienen!Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:23:
Maar dat neemt niet weg dat ik er dan geen last van ondervind en daar door zijn de meningen zo verschillend.
Die gene liet later een filmpje zien dat hij schoot op iemand te wel er echt geen kogel raak was en dat heb ik zelf nog nooit meegemaakt in battlfield 4, zelfs niet in het begin toen de game constant crashte bij mij door de sound bug in Sieg of sanghai.
Verwijderd
64 player CQ en dan met name inf, mijn k/d is dan ook redelijk goed 1.66A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:26:
[...]
Wat speel je? 64p CQ en dan voornamelijk in voertuigen of 5v5 ESL? Dat maakt nogal een verschil, probeer eens ESL en als je dan nog steeds geen last van hebt en makkelijk kan winnen, dan valt daar aardig wat geld of gear voor je te verdienen!
De andere gamemodes vind ik niet zo heel leuk,
Langzaam af laten spelen.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=2n00xfM04D8]
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2014 11:32 ]
De spelers die boven het niveau van casual gamer spelen merken dit gewoon dat je niet consistent kills kan maken als infi, de vehicles merk je het idd nauwelijks bij op de occassionial (rage moment) no hit reg op heli's met de tankshells.
20mm vind ik nog steeds niet denderend, 25mm heeft mijn voorkeur, maar het is wel wat beter iig. de 30mm van de attack staat dd niet in de patchlist maar er zijn wel meer dingen die aangepast worden en niet genoemd worden. heb nog niet de attack jet gespeeld na de patch dus ik heb nog geen idee.Kepro schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:27:
Ik heb ook nergens last van. Zal wel aan mij liggen. Ik geniet elke keer.![]()
Dice is ook weer doorgeslagen met de tweaks voor de vliegtuigen.
Een stealthfighter jet draait nu 1.5 zo snel als een attack jet (attack jet vliegt als de oude F35, de stealthfighter jets zitten nu tussen de SU-50 en J-20 in) De 20mm van de stealth jet is het beste cannon om lucht voertuigen uit de lucht te halen. Dit cannon is zelfs effectiever dan het 30mm GAU kanon, welke trouwens wel generfed is ondanks dat dit nergens terug te vinden is...
Vind de tweaks voor de jets wel prima, de fighters zijn in de air superieur en de attack jets vs ground targets, en nu ook vrijwel gelijk getrokken binnen beide classes qua stats wat in bf gewoon een must is. (hadden ze van bf3 al lering uit kunnen trekken maar goed)
Wat ik nog steeds mis is de buff voor attack chopper. erg jammer dat die nog steeds niet verbeterd is.
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
je snapt het niet
En ik join altijd de server met de laagste ping die voldoet aan m'n eisen zoals 24/7 rush sniper limit etc.
[ Voor 20% gewijzigd door DutchEZmoder op 15-01-2014 11:46 ]
https://www.flickr.com/photos/jeroenvanderwardt/albums www.instagram.com/jeroen.van.der.wardt
Dit filmpje praat over hitboxes, niet over hitreg/netcode. Dat is toch wel een verschilVerwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:30:
[...]
64 player CQ en dan met name inf, mijn k/d is dan ook redelijk goed 1.66
De andere gamemodes vind ik niet zo heel leuk,
Langzaam af laten spelen.
[video]
Maar dat vrijwel alle goede spelers praten over hitreg/netcode problemen ik dat eerder geloof dan gemiddelde of iets boven gemiddelde spelers die aangeven daar nooit last van te hebben. Dan merk je niet dat het plaatsvind. Ik zou daar blij mee zijn maar niet de statement maken dat het niet voorkomt.
[ Voor 27% gewijzigd door Tsurany op 15-01-2014 12:06 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Verwijderd
misschien wordt door de server de status van de player per 100ms geupdate, terwijl je een ping van 15 of 30 heb.
Wat er ook voor zorgt voor rare situatie's, zoals ik ga uit de amored auto schiet iemand dood ik ga erin en ik wordt dood geschoten in de amored auto.
Allemaal omdat de het gemiddeld 0.3 seconden duurt om de update naar mij te te sturen en uit te voeren.
totaal heeft de netcode soms wel gevoelsmatig een halve seconden vertraging.
want muur bij muur gevechten merk je gewoon het beste.. je krijgt damage terwijl je achter de muur staat.
ping heeft niet zo verschrikkelijk veel invloed op netcode, tenzij je echt hoge ping hebt, 100+ etc. let er maar eens op als je op bewegende targets schiet, en aim dan zo dat je de player models raakt ipv direct op de player models richt, waarschijnlijk raak je dan veel minder. (Dus niet op de player models richten maar iets ervoor, target lead) Als je namelijk direct op de models richt raak je die vaak niet door de vertraging van moment van vuren en de plaats van inslag en de beweging van die vijand, maar de hitbox hobbelt er vaak gewoon iets later achteraan en die raak je dan, aangezien dat hetgeen is wat de daadwerkelijke hits doorvoert en niet het zichtbare player model dus wat jij ziet.DutchEZmoder schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:46:
Ik moet zeggen dat ik ook geen last heb van netcode/hitreg. Speel meestal gewoon met Carbines of DMR, ik hou gewoon rekening met afstand van doel en dan raak ik meestal wel, nooit last van server vertraging enzo.
En ik join altijd de server met de laagste ping die voldoet aan m'n eisen zoals 24/7 rush sniper limit etc.
Dat met die tankshells is inderdaad zeer vervelend. In Silk Road al een paar keer gehad dat iemand met de littlebird gaat campen boven een vlag, dan kan je ze dus makkelijk snipen met de tank. Soms gaat je shell er gewoon doorheen ook al zit je er zowat bovenop en soms doet ie maar iets van 15dmgSouLLeSSportal schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:30:
Voor alle mensen die zeggen geen last te hebben van de netcode issues, dat jij het niet merkt betekent niet dat het er niet is...
De spelers die boven het niveau van casual gamer spelen merken dit gewoon dat je niet consistent kills kan maken als infi, de vehicles merk je het idd nauwelijks bij op de occassionial (rage moment) no hit reg op heli's met de tankshells.
Vind het nog steeds jammer dat Air suppo zo slecht is uitgedacht. Zijn 4 maps en 4 air klassen. Gaan ze op 3 maps 1 klasse doen en op de 4e map een heli. Doe dan gewoon op elke map een andere klasse. Scout heli en attack jet lijkt me veel leuker dan stealth jet en attack heli.
if (!coffee) {
Work = false; }
Verwijderd
Dat was een foutje van mij toen ik het filmpje ging posten want het ging allemaal snel vanwege een discussie hier over. Die gast kwam later met een filmpje aan zetten dat de hitreg/netcode helaas helmaal niet meer werkte anders kon hij geen voorbeeld geven aan mij. Hij gaf later wel toe dat hij de problemen in mijn filmpje niet zag en vind dat maar apart. Ik zelf vind het ook apart gezien hij met een filmpje kwam waar hij serieus niets raakte op stilstaande doelen van heel dicht bij dus je ziet het dan ook heel duidelijk.Tsurany schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 12:04:
[...]
Dit filmpje praat over hitboxes, niet over hitreg/netcode. Dat is toch wel een verschil
Maar dat vrijwel alle goede spelers praten over hitreg/netcode problemen ik dat eerder geloof dan gemiddelde of iets boven gemiddelde spelers die aangeven daar nooit last van te hebben. Dan merk je niet dat het plaatsvind. Ik zou daar blij mee zijn maar niet de statement maken dat het niet voorkomt.
Ik geloof zeker wel dat er een netcode probleem is anders was er ook niet zo veel terechte geklaag over
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2014 12:17 ]
Tot nu toe altijd one shot kill gehad met tank tegen heli, behalve transport heli volgens mij.naaitsab schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 12:10:
[...]
Dat met die tankshells is inderdaad zeer vervelend. In Silk Road al een paar keer gehad dat iemand met de littlebird gaat campen boven een vlag, dan kan je ze dus makkelijk snipen met de tank. Soms gaat je shell er gewoon doorheen ook al zit je er zowat bovenop en soms doet ie maar iets van 15dmgAls je helikoptertje in RL geraakt wordt door een tank shell dan is het over met de pret dus snap niet waarom die dingen zo resistent zijn tegen shells in tegenstelling tot BF3 daar was het 1 hit kill bij een body shot.
Vind het nog steeds jammer dat Air suppo zo slecht is uitgedacht. Zijn 4 maps en 4 air klassen. Gaan ze op 3 maps 1 klasse doen en op de 4e map een heli. Doe dan gewoon op elke map een andere klasse. Scout heli en attack jet lijkt me veel leuker dan stealth jet en attack heli.
Heb zelf ook wel eens gehad dat je een heli raakt als tank en dat je de impact ook ziet, de heli die schommelt ook een beetje maar er is gewoon 0 damage gedaan.
[ Voor 65% gewijzigd door Hapkoek op 15-01-2014 12:16 ]
Het probleem waar we het over hebben is in dit geval niet het wel of niet kunnen raken van stilstaande doelen. Dat is weer een ander issue en heeft minder met de netcode te maken. Stilstaande doelen bewegen niet dus er is geen probleem met de vertraging hiertussen.Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 12:14:
[...]
Dat was een foutje van mij toen ik het filmpje ging posten want het ging allemaal snel vanwege een discussie hier over. Die gast kwam later met een filmpje aan zetten dat de hitreg/netcode helaas helmaal niet meer werkte anders kon hij geen voorbeeld geven aan mij. Hij gaf later wel toe dat hij de problemen in mijn filmpje niet zag en vind dat maar apart. Ik zelf vind het ook apart gezien hij met een filmpje kwam waar hij serieus niets raakte op stilstaande doelen van heel dicht bij dus je ziet het dan ook heel duidelijk.
ligt aan de shell soort, de HE en AP die doen een one hit kill op scout en attack, transport is altijd met full health een disable maar geen insta kill. Sabot is altijd disable en geen one hit kill door lagere damage.Hapkoek schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 12:15:
[...]
Tot nu toe altijd one shot kill gehad met tank tegen heli, behalve transport heli volgens mij.
Heb zelf ook wel eens gehad dat je een heli raakt als tank en dat je de impact ook ziet, de heli die schommelt ook een beetje maar er is gewoon 0 damage gedaan.
gewoon even HMG paar hits en dan gelijk tankshell (ik gebruik eigenlijk alleen sabot ivm hogere snelheid en lage drop) is het altijd prijs
Ten eerste hebben we het over een delay van milliseconden wat er al voor zorgt dat de ervaring per persoon verschilt (mensen met een goed reactievermogen tegenover mensen met een slecht reactievermogen).
Ten tweede hebben we het over duizenden verschillende internet connecties, servers, etc.
Als laatste het fenomeen dat als je maar hard genoeg gelooft dat er hitreg problemen zijn, je ze ook gegarandeerd vaker tegen zult komen. (zal vast geen populaire mening zijn hier maar het heeft mijns inziens echt wel invloed op de ervaring van spelers).
Wat ik alleen maar aan probeer te geven is dat dit zo'n complex probleem is met zoveel verschillende variabelen dat je nooit onomstotelijk bewezen zal krijgen wat voor invloed het netcode/hitreg probleem nou werkelijk heeft.
Ter verduidelijking: Ik beweer absoluut niet dat het probleem niet bestaat.. Ik kan niet oordelen over andermans spelervaring, maar als ik puur naar mijzelf kijk heb ik vrijwel nergens last van. Ik heb 300+ uur in BF3 zitten, en ik merk werkelijk waar geen verschil met BF4. Ik vind de gunplay in BF4 zelfs beter vanwege het feit dat je geen last meer hebt van suppression. Ook qua stats doe ik het beter in BF4 dan in BF3.
Just my 2 cents.. Overigens komt deze discussie de sfeer in dit forum niet echt ten goede. Het gaat al tientallen paginas nergens anders meer over, waardoor mensen die BF4 wel met plezier spelen wegblijven. Als er dan ook nog reacties komen in de vorm van: 'Als je nergens last van hebt ben je een n00b' dan blijft men hier straks over met een groepje zure gamers die de hele dag hun gal spuwen over hoe waardeloos alles is. Dat kan toch ook niet de bedoeling zijn?
In mijn ervaring had BF3 precies hetzelfde probleem, daarom hebben mensen er denk ik genoeg van. Netcode merk je gewoon heel goed als je al achter cover springt en een halve seconde later doodgaat door die gast die op je stond te schieten.Grimmie187 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 12:51:
Ter verduidelijking: Ik beweer absoluut niet dat het probleem niet bestaat.. Ik kan niet oordelen over andermans spelervaring, maar als ik puur naar mijzelf kijk heb ik vrijwel nergens last van. Ik heb 300+ uur in BF3 zitten, en ik merk werkelijk waar geen verschil met BF4. Ik vind de gunplay in BF4 zelfs beter vanwege het feit dat je geen last meer hebt van suppression. Ook qua stats doe ik het beter in BF4 dan in BF3.
Een beetje is niet erg en zul je altijd hebben, dat heb je nou eenmaal met vertraging. Maar geregeld gebeurd het na een halve tot een hele seconde, en dat hoort niet te kunnen. Het is gewoon frustrerend.
En je hebt gelijk, het 'zeuren' is jammer voor mensen die (zogenaamd) geen last hebben (of het gewoon niet werken / niet precies begrijpen wat we bedoelen).
Toch denk ik dat dit zeuren noodzakelijk is. DICE en EA mogen weten dat ze dit niet kunnen blijven flikken.
Verwijderd
Maar waarom zeurt men dan hier, in plaats van op het Battlelog forum. Want bij mijn weten is het aantal DICE devver dat dit topic in de smiezen houdt om snel en adequaat op bugs en de gevoelens van de community te kunnen inspelen ongeveer gelijk aan het aantal buikdanseressen in mijn serverruimte.DGonlag2 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:00:
[...]
En je hebt gelijk, het 'zeuren' is jammer voor mensen die (zogenaamd) geen last hebben (of het gewoon niet werken / niet precies begrijpen wat we bedoelen).
Toch denk ik dat dit zeuren noodzakelijk is. DICE en EA mogen weten dat ze dit niet kunnen blijven flikken.
Ik heb dat punt bewust weggelaten. Ik ben het 100% met jullie eens dat als je een product koopt wat niet functioneert je verhaal moet kunnen halen bij de makers/uitgevers, maar het heeft toch geen zin om dit hier te ventileren?
Als ik een product koop wat niet naar behoren werkt ga ik verhaal halen bij de makers, ik kan me overigens ook niet voorstellen dat EA/Dice dit forum leest.
Nu ben ik zelf helemaal niet zo goed, gewoon een middenmoter maar ik merk wel degelijk dat het niet lekker loopt en dat er een hoop rare dingen gebeuren.
Het is niet zo dat ik zelf alles wat er gebeurt altijd gelijk kan analyseren en herleiden tot een specifieke bug maar je merkt het wel. Het voelt gewoon weird aan.
Heb best wel fun als ik speel maar er gebeuren heel vaak voor mijn gevoel weirde dingen en dat maakt het wel minder leuk.
For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.
Ook reageert DICE zelf niet op zijn eigen forum .
Verwijderd
Voor problemen kun je ook beter een mail sturen. En meestal vraag ik me gewoon heel erg af of mensen daar nu serieus zijn of juist niet. Vaak gaan ze dan ook nog eens erg tekeer en daar wil je als Dice zijnde toch niet op reageren dan, want in hun ogen doe je het nooit goed.Leeuw070 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:08:
Posts op het battlelog forum worden , of verwijderd , ge-downvote of overspoeld met "fix the game" opmerkingen waardoor geen discussie mogelijk is .
De laatste patch heeft trouwens bij mij sli texture/flickers opgelost alleen GPU gebruik kan vele malen beter ondanks dat de CPU dan ook nog niet eens veel te doen heeft met alle cores.
Ik vind het vervelend om te zien dat als ik drops krijg van 50 fps dat dan de gpu op dat moment 30% is, en gpu 2 op 40% zijn werk staat te doen. En de hoogste CPU core staat dan op 60%.
Dit probleem zit hem echt in de frotbite engine
Fora van battlelog zijn nog 100x zo erg met gezeur, wat gewoonweg echt niet door dice members word gelezen.Grimmie187 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:06:
@ hierboven
Ik heb dat punt bewust weggelaten. Ik ben het 100% met jullie eens dat als je een product koopt wat niet functioneert je verhaal moet kunnen halen bij de makers/uitgevers, maar het heeft toch geen zin om dit hier te ventileren?
Als ik een product koop wat niet naar behoren werkt ga ik verhaal halen bij de makers, ik kan me overigens ook niet voorstellen dat EA/Dice dit forum leest.
dit dus.Leeuw070 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:08:
Posts op het battlelog forum worden , of verwijderd , ge-downvote of overspoeld met "fix the game" opmerkingen waardoor geen discussie mogelijk is .
mailen is idd een wat contructievere manier voor feedback. De trollers en zeikers om het zeiken die zijn ook zwaar vertegenwoordigd daar.Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:22:
[...]
Voor problemen kun je ook beter een mail sturen. En meestal vraag ik me gewoon heel erg af of mensen daar nu serieus zijn of juist niet. Vaak gaan ze dan ook nog eens erg tekeer en daar wil je als Dice zijnde toch niet op reageren dan, want in hun ogen doe je het nooit goed.
De laatste patch heeft trouwens bij mij sli texture/flickers opgelost alleen GPU gebruik kan vele malen beter ondanks dat de CPU dan ook nog niet eens veel te doen heeft met alle cores.
Ik vind het vervelend om te zien dat als ik drops krijg van 50 fps dat dan de gpu op dat moment 30% is, en gpu 2 op 40% zijn werk staat te doen. En de hoogste CPU core staat dan op 60%.
Dit probleem zit hem echt in de frotbite engine
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
Zullen we ophouden of tenminste wat minderen over de gruwelijke bagger die bekent staat als "de netcode"?
Onderhand weet denk ik iedereen wel dat het totale bagger is en ook dat DICE er geen bal aan gaat doen. Ontkennen dat het waardeloos is omdat je er zelf niks van merkt is geen argument. Wat we nu hebben is welles nietes tussen feiten en belevingservaring. Die gaan meestal niet zo goed samen in een discussie.
Dus graag iets meer andere redenen waarom BF4 bagger is.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Of op deze manier http://www.change.org/de/...ice-fix-the-bf4-netcode-3 .
Maar dan een wereldwijde petitie , nadeel is dat je dit soort dingen niet op battlelog forum mag plaatsen .
Ik heb het idee dat het battlelog forum een sluwe manier van EA is om dit soort boosheid van klanten te kanaliseren. Inderdaad geloof ik niet dat wie dan ook van EA/Dice dat forum bezoekt.Grimmie187 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:06:
@ hierboven
Overigens kan ik me helemaal vinden in de woede van alle teleurgestelde klanten, die m.i. ook voor een groot deel veroorzaakt wordt vanwege het feit dat EA/Dice slechts zeer sporadisch en summier informatie verstrekt over de status; een beetje ala NS en een uitgevallen trein: klanten willen er best aan dat er iets mis is met een dienst of produkt, maar houd ze wel op de hoogte, informeer ze over de status (zoals, om het voorbeeld af te maken, de NS in het verleden ook nogal eens naliet)
Als je na 4 weken stilte komt met een patch waarin slechts wat minor gameplay issues worden opgelost i.p.v. de freezes / crashes en file-system corrupting bugs aan te pakken, kan ik me nogmaals voorstellen dat klanten daar woedend over zijn.
En leg me nou toch es uit: bijvoorbeeld: het saven van campaign-progress, dat is toch een tried-and-tested pattern; dat werkte in alle voorgaande incarnaties van BF: hoe hebben ze dat in BF4 kunnen verknallen? Het lijkt wel of ze dat opnieuw, van scratch af dus, hebben gemaakt.
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Verwijderd
Ik heb onlangs een joystick aangeschaft en ben wat air supperiority gaan spelen.
Met jets heb ik moeite om mijn tegenstanders uitgeschakeld te krijgen (vaak wel een raket er op en wat kogels, maar nooit genoeg om ze dood te krijgen).
Heli's heb ik helemaal slecht onder controle. Simpel op de plek hooveren krijg ik niet eens voor elkaar zonder naar voor of naar achter te gaan; laat staan om het betere vliegwerk te doen.
Klinkt lullig maar oefenen tot je scheel ziet. Er is geen enkele andere optie. In BF4 vind ik de jets maar niks, in BF3 heeft het me ook minstens 50 uur gekost om een beetje redelijk te kunnen vliegen. Alle uren daarna was het feest qua scoreVerwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:42:
Wat zijn nou de beste tips om een betere piloot te worden? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Ik heb onlangs een joystick aangeschaft en ben wat air supperiority gaan spelen.
Met jets heb ik moeite om mijn tegenstanders uitgeschakeld te krijgen (vaak wel een raket er op en wat kogels, maar nooit genoeg om ze dood te krijgen).
Heli's heb ik helemaal slecht onder controle. Simpel op de plek hooveren krijg ik niet eens voor elkaar zonder naar voor of naar achter te gaan; laat staan om het betere vliegwerk te doen.
Persoonlijk nog nooit joystick gebruikt maar wat je in dogfights wil hebben is een zo klein mogelijke draaicirkel, dat hangt af van je snelheid, die moet rond een bepaalde waarde liggen, exact wat die is weet ik niet gezien er net een aanpassing is geweest in de patch. Voor de rest zorg dat je anticipeert wat de vijand gaat doen als je erachter hangt, meestal is het effectiefste eerst de main gun te gebruiken en dan de raketten te vuren, houdt daarbij altijd even de lock on als je de passive of standaard AA raketten, dan flared/ecm die speler vaak om lock te verbreken, als je dan gelijk weer lockon krijgt en dan vuurt is het gegarandeerd hits. De active radar is, naast een noob raket, beter om van dichtbij af te vuren omdat die toch geen lockon warning geven waar je dan wat tegen kan doen.Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:42:
Wat zijn nou de beste tips om een betere piloot te worden? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Als je een vijand achter jou aan krijgt, veel onverwachte bewegingen, proberen achter hem te komen en evt bij goede piloot richting AA tank of base AA vliegen, vaak moeten ze dan wel afbreken om niet neergehaald te worden.
Choppers zijn wel wat lastiger dan in bf3 maar op zich vind ik de standaard muis + tobo combi het beste hiervoor. Voor beide geldt oefenen en nog eens oefenen.
[ Voor 4% gewijzigd door SouLLeSSportal op 15-01-2014 13:57 ]
Goeie tipsSouLLeSSportal schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:56:
[...]
Persoonlijk nog nooit joystick gebruikt maar wat je in dogfights wil hebben is een zo klein mogelijke draaicirkel, dat hangt af van je snelheid, die moet rond een bepaalde waarde liggen, exact wat die is weet ik niet gezien er net een aanpassing is geweest in de patch. Voor de rest zorg dat je anticipeert wat de vijand gaat doen als je erachter hangt, meestal is het effectiefste eerst de main gun te gebruiken en dan de raketten te vuren, houdt daarbij altijd even de lock on als je de passive of standaard AA raketten, dan flared/ecm die speler vaak om lock te verbreken, als je dan gelijk weer lockon krijgt en dan vuurt is het gegarandeerd hits. De active radar is, naast een noob raket, beter om van dichtbij af te vuren omdat die toch geen lockon warning geven waar je dan wat tegen kan doen.
Als je een vijand achter jou aan krijgt, veel onverwachte bewegingen, proberen achter hem te komen en evt bij goede piloot richting AA tank of base AA vliegen, vaak moeten ze dan wel afbreken om niet neergehaald te worden.
Choppers zijn wel wat lastiger dan in bf3 maar op zich vind ik de standaard muis + tobo combi het beste hiervoor. Voor beide geldt oefenen en nog eens oefenen.
Vlieg jij trouwens in 1st of 3rd person view? Ik hoor van veel vliegers dat 3rd person view 'beter'' is, ik vind dit alleen echt veel moeilijker..
Ik heb twee vliegbrevetten. Daarnaast uren en uren en uren met simulators gevlogen, op de pc heel veel met Flight Simulator. In die laatste kan ik een F-16 of een Boeing 737 of whatever neerzetten waar jij zegt dat ie moet komen. No sweat. Heli's zijn (zowel IRL als in een sim) een stuk lastiger.Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:42:
Het leuke is: in BFx zijn heli's eigenlijk redelijk eenvoudig te bedienen, zolang je maar geen joystick gaat gebruiken en (net als IRL) hele, hele kleine correcties doet ipv full stick. Jets daarentegen zijn een complete aanfluiting: hogere arcade-style zul je vrijwel nergens aantreffen. Op de een of andere manier (deformatie denk ik) kan ik met de jets al vanaf BF2 he-le-maal niks. Het lukt me niet. Hij doet niet wat ik verwacht dat een (normaal) vliegtuig zou doen. Sinds ik ook de jets met keyboard (ipv joystick) speel gaat het ietsje beter. Maar voor de rest: inderdaad, gewoon domweg blijven oefenen....
meestal 1st, soms even in 3rd om beter zicht te hebben als ik in de achtervolging zit en de bogey niet zie, maar wel weet dat ik hem bijna op zijn staart zit. Ben ook geen top ace pilot maar ik kan als redelijke piloot mijn mannetje meestal wel staan.Grimmie187 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:04:
[...]
Goeie tips
Vlieg jij trouwens in 1st of 3rd person view? Ik hoor van veel vliegers dat 3rd person view 'beter'' is, ik vind dit alleen echt veel moeilijker..
Wat gebruiken jullie als countermeasure?
Ik zit nu meestal met ecm ivm langere lockon tijd maar die is (wederom niet gefixt vanaf bf3) vaak inconsistent met het breken van een lockon van een afgevuurde raket. Het is mij iets te riskant gelijk bij lockon te ecmen omdat je niet altijd weet of het van de grond komt, of uit de lucht van een jet.
Flares zijn wel effectiever bij afgevuurde raketten maar ook die werken niet altijd. en lockon verbreken is korter. Die gebruik ik wel voor helo's omdat je daar gewoon niet geraakt wil worden door raketten, helemaal in de attack chopper.
[ Voor 35% gewijzigd door SouLLeSSportal op 15-01-2014 14:13 ]
Joystick aangeschaft, ook geen succes.
Nu maar een PS3 look-a-like controller gekocht hopelijk lukt het daar wel mee
PS. Heli's doe ik gewoon met toetsenbord alleen, werkt prima! Muis echt niet nodig...
Volg mij op: https://wereldreizigers.nl
kan je niet gewoon de controls op non inverted zetten? weet niet in hoeverre dat kan voor jets alleen of dat dit voor alle vlieg en voertuigen geldt.Wereldreiziger schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:14:
Ik heb ook echt moeite met Jets controleren. Ik heb vroeger veel ACE COMBAT gespeeld en daar was ik heer en meester in met de Playstation controller. In BF moet je ineens met met en toetsenbord aan de gang, en is de boel ineens inverted.
PS. Heli's doe ik gewoon met toetsenbord alleen, werkt prima! Muis echt niet nodig...
Al geprobeerd idd maar dat geldt meteen voor alles. En dat is dus niet wat ik wilSouLLeSSportal schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:19:
[...]
kan je niet gewoon de controls op non inverted zetten? weet niet in hoeverre dat kan voor jets alleen of dat dit voor alle vlieg en voertuigen geldt.
Pas de problem. In de BF4 settings editor kan je daar zonder problemen onderscheid tussen maken!Wereldreiziger schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:21:
[...]
Al geprobeerd idd maar dat geldt meteen voor alles. En dat is dus niet wat ik wil
http://battlefield.realmw...settings-editor/downloads
Zie:
Een leuke vondst ookal doet het niks behalve spectaculair zijn.
Croissant in hand, I was alone.
Verwijderd
I like this guy.kevz schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 04:22:
Nou ik zal dan maar met de deur in huis vallen; Je rookt teveel Wietkop, daarom zuig je en valt er niets op.
Gewoon EA supporten, hun spellen zijn voor uw doelgroep bedoelt.
/come at me admins.
Leuk dat er iig iets gevonden is.
ziet er idd wel behoorlijk vet uit, hoe vinden ze het ook haha.guReMcO schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:27:
Even wat luchtigers:
[video]
Verwijderd
In BF4 zelf ook, want je kunt per heli, jet of landvoertuig opgeven welke as welke richting is... dus naar controls, jet, dan Pitch Up (neus omhoog) aanklikken, en de muis in de juiste richting schuiven c.q. de juiste toets indrukken.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:23:
[...]
Pas de problem. In de BF4 settings editor kan je daar zonder problemen onderscheid tussen maken!
Die settingseditor voegt wat dat betreft niet veel toe aan functionaliteit.
Fair enough, maar als 1 vinkje genoeg is, waarom zou je dan alle keys handmatig in-game willen rebinden?Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:48:
[...]
In BF4 zelf ook, want je kunt per heli, jet of landvoertuig opgeven welke as welke richting is... dus naar controls, jet, dan Pitch Up (neus omhoog) aanklikken, en de muis in de juiste richting schuiven c.q. de juiste toets indrukken.
Die settingseditor voegt wat dat betreft niet veel toe aan functionaliteit.
Overigens zijn er nog wel een aantal freelook opties onder andere die alleen via de tool te activeren zijn voor zover ik weet, naast natuurlijk en hele hoop andere eenvoudgie tweaks.
Hoe werkt dat dan? Heli met alleen toetsenbord.. kan me er niks bij voorstellenWereldreiziger schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:14:
Ik heb ook echt moeite met Jets controleren. Ik heb vroeger veel ACE COMBAT gespeeld en daar was ik heer en meester in met de Playstation controller. In BF moet je ineens met met en toetsenbord aan de gang, en is de boel ineens inverted.
Nog een klein tipje voor de attack heli, de raketten komen ongeveer neer waar je de grote 'I' richt dus niet het kruisje.

Als je een beetje beweegbaar bent zit die I meestal heel ergens anders.
if (!coffee) {
Work = false; }
- Sniper rifle ribbons x3
- 1 kill with shotgun in a round
- 1 kill with DMR in a round
- 1 kill with C4 in a round
De eerste heb ik allang gehaald. Die andere 3 haal ik telkens in één ronde, maar aan het einde van de ronde krijg ik bij C4 kills 0/1 te zien, terwijl ik 100% zeker weet dat ik iemand met C4 heb gedood? Ik leg namelijk als verdedigende partij telkens C4 bij de punten neer waar de vijand de bom moet plaatsen...
Iemand die dit probleem ook heeft?
Verwijderd
http://bug-community.com/ Als ik me hierin niet vergis , er zijn hier paar mensen die daar spelen dus.-Bas schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 20:46:
Wat ik mij af vroeg, is er al een soort van Tweakers clan? Een teamspeak server bijvoorbeeld zodat we met elkaar kunnen spelen?
Ah okey, dan ga ik dat eens proberen. Deed het nu inderdaad met support!User321 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 20:20:
staat me iets bij dat je die C4 kill per se met recon moest maken, dus support C4 telt niet mee.. misschien dat het daar mis gaat?
Thnx!
Verwijderd
De belangrijkste tip die ik kan geven is om bij zowel de heli als de jets de "pitch down" ook met de spatiebalk te doen en de "pitch up" aan de left ALT. Pitch up & Pitch down zitten standaard alleen aan de muis. Hierdoor moet je heel veel je muis bewegen om de neus van de helicopter omlaag of omhoog te laten wijzen. Door dit met je toetsenbord te doen hoef je veel minder muisbewegingen te maken.Grimmie187 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:04:
[...]
Goeie tips
Zet daarnaast je mouse vehicle sensibility erg hoog.
Ga vervolgens (in de testrange) heel veel oefenen.
3rd person view vliegen doe ik alleen als ik een dogfight heb en mijn tegenstander even uit het oog ben verloren. Maar dan gebruik ik nog meestal de "freelook" hiermee kun je rondkijken in je cockpit. Deze staat standaard op RMB. Ook dit is heel handig om bij het winnen van hoogte in een jet alvast je volgende doelwit te spotten.
Als je het probleem hebt dat je heel snel uit de lucht wordt geschoten moet je wellicht wat minder graag voor kills gaan. Wees wat terughoudend en probeer niet te snel naar de frontlinie te vliegen. (dit geld vooral voor in de heli) Meestal is het beter eerst op een veilige afstand goed in te schatten waar de vijand is, en met name waar de AA is van de vijand. En dan steeds een stuk meer naar voren toe te gaan, een paar kills maken en direct weer terug vliegen naar een veilig gebied (bijvoorbeeld schuilen achter een gebouw). De fout die ik heel vaak zie bij spelers is dat ze direct naar de frontlinie vliegen en vervolgens een of twee kills maken en dan zelf uit de lucht geschoten worden.
Om goed te leren helicopter vliegen raad ik iedereen aan de twitch stream van Widgitybear een paar keer te bekijken. Die staat nummer 2 of 3 op de wereld ranglijst in de scout helicopter. Als je hem ziet vliegen leer je heel goed op welke plekken je het beste kan schuilen voor inkomende stingers, waar je wel en niet doorheen kan vliegen. Hoe dicht je op gebouwen kan komen. Welke bomen/palen etc. "echt" zijn en door welke je gewoon heen kan vliegen.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2014 21:35 ]
if (!coffee) {
Work = false; }
en bomen werken ook al niet meer, ook de non doorvliegbare versiesnaaitsab schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 21:39:
Stingers ontwijken gaat volgens mij enkel door fysiek de lock te breken (gebouwen/terrein), het was al een noob ding maar dat is in BF4 nog erger geworden. Zeker omdat de below-radar functie ook foetsie is zijn de fire and forget dingen helemaal een feest.
maar afgezien daarvan, paar mooie rondes gehad vanavond op de server.
de logica is dat je idd alles met de recon moet doen aangezien je daar het wapen voor unlocked.YinYang schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 19:38:
Ik probeer assignment "Need only me" te halen. Je moet dan het volgende halen:
- Sniper rifle ribbons x3
- 1 kill with shotgun in a round
- 1 kill with DMR in a round
- 1 kill with C4 in a round
De eerste heb ik allang gehaald. Die andere 3 haal ik telkens in één ronde, maar aan het einde van de ronde krijg ik bij C4 kills 0/1 te zien, terwijl ik 100% zeker weet dat ik iemand met C4 heb gedood? Ik leg namelijk als verdedigende partij telkens C4 bij de punten neer waar de vijand de bom moet plaatsen...
Iemand die dit probleem ook heeft?
[ Voor 42% gewijzigd door SouLLeSSportal op 15-01-2014 22:22 ]
Ah dan ben ik dus niet de enigste, ik heb ook flightsims gespeeld en geen probleem om een 747 in fsx op de baan neer te zetten maar in de bf games kan ik gewoon niet aan die besturing wennen, ik heb het metgyedema schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:07:
[...]
Ik heb twee vliegbrevetten. Daarnaast uren en uren en uren met simulators gevlogen, op de pc heel veel met Flight Simulator. In die laatste kan ik een F-16 of een Boeing 737 of whatever neerzetten waar jij zegt dat ie moet komen. No sweat. Heli's zijn (zowel IRL als in een sim) een stuk lastiger.
Het leuke is: in BFx zijn heli's eigenlijk redelijk eenvoudig te bedienen, zolang je maar geen joystick gaat gebruiken en (net als IRL) hele, hele kleine correcties doet ipv full stick. Jets daarentegen zijn een complete aanfluiting: hogere arcade-style zul je vrijwel nergens aantreffen. Op de een of andere manier (deformatie denk ik) kan ik met de jets al vanaf BF2 he-le-maal niks. Het lukt me niet. Hij doet niet wat ik verwacht dat een (normaal) vliegtuig zou doen. Sinds ik ook de jets met keyboard (ipv joystick) speel gaat het ietsje beter. Maar voor de rest: inderdaad, gewoon domweg blijven oefenen....
een flight stic geprobeerd, ik heb het met een xbox controller geprobeerd en met de muis, conclussie was
dat ik beter met 2 benen op de grond kan blijven in bf:)
In BF3 was die waarde exact op 311 kph na de patches maar als je dat zo exact kon vasthouden gedurende de hele draai was je pas echt goed! Als je hem tussen de 310 en 315 kon houden draaide je bijna iedereen er wel uit behalve de lui die > 1000 uur in een jet hadden.SouLLeSSportal schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:56:
[...]
Persoonlijk nog nooit joystick gebruikt maar wat je in dogfights wil hebben is een zo klein mogelijke draaicirkel, dat hangt af van je snelheid, die moet rond een bepaalde waarde liggen, exact wat die is weet ik niet gezien er net een aanpassing is geweest in de patch. Voor de rest zorg dat je anticipeert wat de vijand gaat doen als je erachter hangt, meestal is het effectiefste eerst de main gun te gebruiken en dan de raketten te vuren, houdt daarbij altijd even de lock on als je de passive of standaard AA raketten, dan flared/ecm die speler vaak om lock te verbreken, als je dan gelijk weer lockon krijgt en dan vuurt is het gegarandeerd hits. De active radar is, naast een noob raket, beter om van dichtbij af te vuren omdat die toch geen lockon warning geven waar je dan wat tegen kan doen.
Welke speed in BF4 het beste is? Geen idee, heb die jets door de wiebelige besturing bijna meteen opgegeven. Alles aan dit spel hebben ze bijna verneukt t.o.v. BF3 en de jets met volledig verschillende turnspeeds tussen classes maar vooral IN dezelfde class (de steath jet) maakten dit een hopeloze zaak. Daarnaast is de speed nog steeds erg lastig te lezen met die kleine HUD.
1st person view het meest gebruiken? Ik bijna nooit, bijna alles in 3rd behalve als ik iemand op zijn staart zat en zelfs dan trainde ik me erin om jets in 3rd neer te halen. Veel uitdagender. En je hebt veel meer zicht constant.
Raketten gebruiken? Ja, in het begin meestal maar als je jezelf echt wilt trainen, neem je geen air to air rockets maar rocket pods. Veel jet pilots (waaronder ik zelf) kunnen het niet echt waarderen om door zo'n raket neergeschoten te worden. Als iemand mij neerschiet met de cannon: prima. Goed gedaan en ik bail dan ook nooit! Wil je een beetje respect verdienen van goede jet pilots dan bail je niet en gun je die vent gewoon de kill, hij was beter. Punt. Tenzij... je met je resterende health nog net naar je eigen basis kunt vliegen. Leverde vaak mooie momenten op: met 2 a 3 procent health nog net je eigen base kunnen bereiken, bailen en recht in de andere jet parachuten, opstijgen en meteen de ander weer achter zijn staart aanzitten
Als je met joystick speelt vergeet dan niet je deadzone via de BF4 settings editor die AWSME0 je al aanraadde (en terecht) op 0 te zetten!! De lag is anders te groot tussen wat jij wilt en wanneer je jet reageert (zoals bijna alles in BF4
Oh, en veel onverwachte bewegingen doen als iemand achter je zit als tip? Ja, bij een no-no lukt je dat misschien maar bij een beetje pilot echt niet. Neem in het begin alleen maar attack jets en knal boten en tanks naar de Filistijnen, dat werkt sneller dan dogfights en zo leer je vanzelf beter en sneller bijrichten, sturen, flaren, ECM-en etc. En nogmaals: oefenen tot je erbij neer valt. En dan is air superiority denk ik absoluut de slechtste game mode daarvoor. Veel te hectisch en random noobs die een paar rockets afschieten in de hoop iets te raken. Speel gewoon CQ op grote maps met genoeg air space in BF4
[ Voor 18% gewijzigd door l0n3w012ph op 16-01-2014 08:37 ]
Ik heb pitch up op 'E', pitch down op 'Space', eject op 'F' en schieten met de muis.
Ik had ook wel eens dat ik per ongeluk als ik op W wilde drukken dat ik E meepakte en dan sprong ik eruit, dat heb ik zo ook verholpen. Ook kun je nu je handen op een plek houden in plaats dat je van je toetsenbord moet switchen naar je muis.
Maar dat is hierboven denk ik al aangeven. (niet alles gelezen.)
Nice.guReMcO schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:27:
Even wat luchtigers:
[video]
Wat me trouwens al vanaf het begin opvalt is dat zwarte rook zich niks aantrekt van de "mist" van de map. B.v. op Siege, als er een dikke stofwolk hangt, zie je de zwarte rook in de verte net zoals dat er geen stof voor zou hangen.
Ik heb dan ook de basistips gegeven als je net begint, en air to air leer je niet door tanks kapot te schieten, het is wel een manier om de attack jet te upgraden qua unlocks. Als je als beginner een pro jet pilot tegen komt ben je sowieso meestal de pineut wat je ook doet. door iig te blijven bewegen moet hij ook constant zijn aim aan passen en bij sturen.
En qua raketten tja, ik ben altijd voor wat je kan gebruiken gebruiken. De active aa is gewoon te debiel voor woorden dus die gebruik ik niet behalve als ik even in de aa tank spring voor die ene irritante jet of heli kapot te schieten. Ik vind het altijd zo zielig dat men gaat klagen dat iemand bailed of zo, ik bedoel wat doe je dan als een tank kapot geschoten word? blijf je dan ook gewoon zitten? dat is gewoon een waste of een ticket. Als je er op tijd uit springt kan je gewoon nog deelnemen aan het gevecht dus logische tactic.
Die puristen pilot onzin kan ik weinig mee.
[ Voor 36% gewijzigd door SouLLeSSportal op 16-01-2014 13:53 ]
eens kijken hoeveel 0% hp left bugs we nu hebben
[ Voor 22% gewijzigd door hankes op 16-01-2014 15:32 ]
http://www.twitch.tv/hankesnl
Ik heb Jets nooit de kans gegeven in BF3 en 4 omdat ik er niks van bakte, maar nu ik (verplicht) iets geoefend heb in de sporadisch Air Superiority games die voorbij komen ben ik het toch iets meer gaan waarderen.
Ik ga dus flink oefenen met bovenstaande tips!
YouTube: hylianchriss
Zag er gewoon zo nice uit dat ik het ook wilde doen. Na veel oefenen en neergeschoten worden kan ik nu toch best wel wat.
Die vent is trouwens gestopt met filmpjes maken dacht ik. Misschien gaat hij later weer aan de slag. Zullen vast en hoop andere goeie/betere lui zijn.
Inderdaad, als mijn teamgenoot niet bailt ben ik eerder er geirriteerd door dan als ik een jet neerhaal en die eruit springt. Het is gewoon stom te blijven zitten als je dood gaat. Enige reden om dat te doen zijn die mensen die enkel en alleen in een jet kunnen/willen vliegen, en dan bang zijn als ze niet direct op de grond worden doodgeschoten dat iemand anders 'hun' jet pakt.SouLLeSSportal schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 13:48:
[...]
Ik heb dan ook de basistips gegeven als je net begint, en air to air leer je niet door tanks kapot te schieten, het is wel een manier om de attack jet te upgraden qua unlocks. Als je als beginner een pro jet pilot tegen komt ben je sowieso meestal de pineut wat je ook doet. door iig te blijven bewegen moet hij ook constant zijn aim aan passen en bij sturen.
En qua raketten tja, ik ben altijd voor wat je kan gebruiken gebruiken. De active aa is gewoon te debiel voor woorden dus die gebruik ik niet behalve als ik even in de aa tank spring voor die ene irritante jet of heli kapot te schieten. Ik vind het altijd zo zielig dat men gaat klagen dat iemand bailed of zo, ik bedoel wat doe je dan als een tank kapot geschoten word? blijf je dan ook gewoon zitten? dat is gewoon een waste of een ticket. Als je er op tijd uit springt kan je gewoon nog deelnemen aan het gevecht dus logische tactic.
Die puristen pilot onzin kan ik weinig mee.
En beginner vs pro piloot: Inderdaad gewoon zo lang mogelijk in leven blijven, ook leuk voor je team, want zolang die piloot achter je aan zit doet hij niks gevaarlijks.
Als je bailt ben je gewoon gefrustreerd. (9 v/d 10 plegen zelfmoord)
[ Voor 26% gewijzigd door Kepro op 16-01-2014 17:27 ]
Uit een vliegtuig bailen, daar heb ik totaal geen moeite mee. De kans dat die heel land, gerepareerd wordt en dat iemand die weer in de lucht krijgt én daarmee de balans compleet verschuift is nihil. Maar tanks en LAVs.... Hoeveel potjes in BF3 en BF4 dat al wel niet gekost heeft omdat de tegenpartij ineens een complete overwicht heeft door voertuigen... dat loopt in de tientallen zoniet nog meer.Kepro schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 17:26:
Over dat bailen, pak gewoon je verlies. vliegtuig - tank battles zijn helemaal niet te vergelijken.
Als je bailt ben je gewoon gefrustreerd. (9 v/d 10 plegen zelfmoord)
Als je een tank of LAV pakt, ga dan in elk geval met opgeheven hoofd met je voertuig ten onder, altijd!
Jaaaaa... Chrisstrawhat, dat is pas een pilot! DIe wil ik ook niet tegenkomen want dat is een hopeloze zaak. Veel betere zijn er niet denk ik, misschien een paar zoals Cleardarkzz, SpitfireUS, Burrem en vooral IronTjunfisk!Hapkoek schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 16:39:
Ik kon d'r zelf ook niks van in BF3, maar toen ben ik deze vent gaan kijken:
YouTube: hylianchriss
Zag er gewoon zo nice uit dat ik het ook wilde doen. Na veel oefenen en neergeschoten worden kan ik nu toch best wel wat.Nu is het in BF4 wel even wennen omdat de camera meedraait.
Die vent is trouwens gestopt met filmpjes maken dacht ik. Misschien gaat hij later weer aan de slag. Zullen vast en hoop andere goeie/betere lui zijn.
Staar je trouwens niet blind op de public ladders want bv in BF3 stonden GrieferKiller en AlphaNerd op respectievelijk 1 en 2 qua kills. Nou, dan moet je ff zoeken naar een filmpje van Chrisstrawhat waar hij gebanned wordt van de server van die twee omdat hij in zijn eentje het tegen beide opneemt en ze (zelfs samen) geen schijn van kans hebben. Erg leuk om te zien hoe die Duitsers hem tot vier keer toe eraf gooien omdat ze niet tegen hun verlies kunnen
Denk toch echt dat je er helemaal naast zit. Als een attack jet alle tanks/jets/boats weg houdt is dit een aanzienlijk voordeel voor je team.reemprive schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 18:04:
Wat het mooie is, iedereen ergert zich aan gastjes die vanaf een berg liggen snipen maar iemand in een jet voegt net zo weinig toe. Natuurlijk vernielt een goede piloot best wat voertuigen, maar hij capt of defend werkelijk nooit vlaggen. Ik denk zelfs dat een sniper die ook spot meer toe voegt dan een speler die de hele map in een jet rondvliegt.
Op Golmud, Paracel en Roque is dit zeker te merken,
Als ik bail dan is het om het even welk voer,- vaar of vliegtuig, deze is dan in het laatste van 10% wat je niet autohealed, en ik zorg wel dat als ik denk dat er iemand hem dan zal stealen dat die niet gepakt wordt, dus evt door te blijven zitten of zelf op te blazen.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 17:31:
[...]
Uit een vliegtuig bailen, daar heb ik totaal geen moeite mee. De kans dat die heel land, gerepareerd wordt en dat iemand die weer in de lucht krijgt én daarmee de balans compleet verschuift is nihil. Maar tanks en LAVs.... Hoeveel potjes in BF3 en BF4 dat al wel niet gekost heeft omdat de tegenpartij ineens een complete overwicht heeft door voertuigen... dat loopt in de tientallen zoniet nog meer.
Als je een tank of LAV pakt, ga dan in elk geval met opgeheven hoofd met je voertuig ten onder, altijd!
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Ik zat net op een server waar de chatbox-server messages aangaf dat verschillende spelers eindeloos de server verlieten en weer reconnecten. Toen gingen ook de score-teksten weg bij alle hitmarkers. Raar x1000.wesleytjuh schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 19:53:
Hm, nieuwe patch, nieuwe bug? Ik ging net dood in een AA, maar bleef hangen in het dood zijn. Kon niet redeployen maar ook niet spelen. Was mijn 1e dood sinds de patch, wellicht puur toeval
R20 server update wordt nu uitgerold. Hoop dat t daar aan ligt.
[ Voor 6% gewijzigd door Ekstergroen op 16-01-2014 20:23 ]
YouTube: FLABSLABTVl0n3w012ph schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 17:35:
[...]
Jaaaaa... Chrisstrawhat, dat is pas een pilot! DIe wil ik ook niet tegenkomen want dat is een hopeloze zaak. Veel betere zijn er niet denk ik, misschien een paar zoals Cleardarkzz, SpitfireUS, Burrem en vooral IronTjunfisk!
Staar je trouwens niet blind op de public ladders want bv in BF3 stonden GrieferKiller en AlphaNerd op respectievelijk 1 en 2 qua kills. Nou, dan moet je ff zoeken naar een filmpje van Chrisstrawhat waar hij gebanned wordt van de server van die twee omdat hij in zijn eentje het tegen beide opneemt en ze (zelfs samen) geen schijn van kans hebben. Erg leuk om te zien hoe die Duitsers hem tot vier keer toe eraf gooien omdat ze niet tegen hun verlies kunnen
Als je beetje doorzoekt dan kom je wel wat videos tegen die de piloten zelf heeft opgenomen ipv door een commentator. Heel erg jammer dat deze community naar de klote is geholpen in BF3 en BF4 uiteindelijk de jetplay weinig tot geen reet meer aan is.
En ja, dat moet natuurlijk weeral midden op de avond gebeuren.Ekstergroen schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 20:22:
[...]
Ik zat net op een server waar de chatbox-server messages aangaf dat verschillende spelers eindeloos de server verlieten en weer reconnecten. Toen gingen ook de score-teksten weg bij alle hitmarkers. Raar x1000.
R20 server update wordt nu uitgerold. Hoop dat t daar aan ligt.
Dit is een snelle fix voor waarschijnlijk het niet kunnen deployen.tovade schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 21:40:
[...]
En ja, dat moet natuurlijk weeral midden op de avond gebeuren.
Yep, ook al meerdere keren kill assist 100 gekregen. Dramatisch weer.Dax schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 22:05:
Ik heb sinds de laatste patch regelmatig nadat ik gekilled wordt m'n tegenstander 0% health heeft, hebben hier nog meer mensen last van? Irritant..
Haha ja dag.l0n3w012ph schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 07:50:
[...]
Raketten gebruiken? Ja, in het begin meestal maar als je jezelf echt wilt trainen, neem je geen air to air rockets maar rocket pods. Veel jet pilots (waaronder ik zelf) kunnen het niet echt waarderen om door zo'n raket neergeschoten te worden. Als iemand mij neerschiet met de cannon: prima. Goed gedaan en ik bail dan ook nooit! Wil je een beetje respect verdienen van goede jet pilots dan bail je niet en gun je die vent gewoon de kill, hij was beter. Punt. Tenzij... je met je resterende health nog net naar je eigen basis kunt vliegen. Leverde vaak mooie momenten op: met 2 a 3 procent health nog net je eigen base kunnen bereiken, bailen en recht in de andere jet parachuten, opstijgen en meteen de ander weer achter zijn staart aanzitten
For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Verwijderd
Volgens mij zat ik in de server waar jij in zat. Een Nederlandse. Tientallen mensen verlieten het spel en velen klaagden in de chat met het zelfde probleem. Uiteindelijk zag ik na zo'n minuutje of 2 dat er slechts een kwart van de players te zien waren op de minimap. Ik had het toen voor gezien en verliet de server.wesleytjuh schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 19:53:
Hm, nieuwe patch, nieuwe bug? Ik ging net dood in een AA, maar bleef hangen in het dood zijn. Kon niet redeployen maar ook niet spelen. Was mijn 1e dood sinds de patch, wellicht puur toeval
Ik heb dit echt zo vaak. Elke match wel zo'n 5 keer o.i.d. En soms zelfs 10-20 keer! En het ergste is dat ik vaak wel mijn hele mag op de enemy heb geschoten (zonder al te veel of helemaal niet mis te schieten).Dax schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 22:05:
Ik heb sinds de laatste patch regelmatig nadat ik gekilled wordt m'n tegenstander 0% health heeft, hebben hier nog meer mensen last van? Irritant..
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2014 01:01 ]
Ik geloof dat de gamemode obliteration was?Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 00:56:
[...]
Volgens mij zat ik in de server waar jij in zat. Een Nederlandse.
[...]
Ik heb dit echt zo vaak. Elke match wel zo'n 5 keer o.i.d. En soms zelfs 10-20 keer! En het ergste is dat ik vaak wel mijn hele mag op de enemy heb geschoten (zonder al te veel of helemaal niet mis te schieten).
Edit, deze:
http://battlelog.battlefi...89504789364288/380604528/
En het is inderdaad vervelend dat de 0% health bug ook nog steeds aanwezig lijkt. Gewoon jammer.
[ Voor 16% gewijzigd door wesleytjuh op 17-01-2014 01:03 ]
Verwijderd
wesleytjuh schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 01:02:
[...]
Ik geloof dat de gamemode obliteration was?
Edit, deze:
http://battlelog.battlefi...89504789364288/380604528/
En het is inderdaad vervelend dat de 0% health bug ook nog steeds aanwezig lijkt. Gewoon jammer.

Team Deathmatch Zavod 311 in dit gedeelte ^ (PC).
Maar liever wat voertuigen vernietigd dan enkel wat spots. Juist de voertuigen zijn het grote gevaar in Battlefield en die kunnen flink wat meer schade aanrichten dan een groepje infantry.reemprive schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 18:04:
Wat het mooie is, iedereen ergert zich aan gastjes die vanaf een berg liggen snipen maar iemand in een jet voegt net zo weinig toe. Natuurlijk vernielt een goede piloot best wat voertuigen, maar hij capt of defend werkelijk nooit vlaggen. Ik denk zelfs dat een sniper die ook spot meer toe voegt dan een speler die de hele map in een jet rondvliegt.
[ Voor 5% gewijzigd door Tsurany op 17-01-2014 08:03 ]
Sommige maps blijven zeer vermoeiend om te spelen als infanterie door steeds weer grote afstanden te moeten afleggen
YouTube: Flawless / Perfect Jet Rounds
gewoon hele rondes gefilmd waar die 50-0 scores haalt etc.
zal ik nooit mee maken dat dit mezelf gaat lukken
http://www.twitch.tv/hankesnl
Was interessanter geweest als hij die score op een jet ski had gehaaldhankes schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 08:43:
voor vette air-gameplay heeft deze speler ook zeer mooie filmpjes
YouTube: Flawless / Perfect Jet Rounds
gewoon hele rondes gefilmd waar die 50-0 scores haalt etc.
zal ik nooit mee maken dat dit mezelf gaat lukken
Klopt, maar ik vind wel dat de mensen die in Dawnbreaker de hele match in een jet zitten nutteloos zijn, puur omdat jets zo weinig kunnen in die map.Tsurany schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 08:02:
[...]
Maar liever wat voertuigen vernietigd dan enkel wat spots. Juist de voertuigen zijn het grote gevaar in Battlefield en die kunnen flink wat meer schade aanrichten dan een groepje infantry.
Natuurlijk heb je daar wel uitzonderingen op maar ik heb nog geen een match gezien waarin een jet daar een noemenswaardige bijdrage leverde.
Body mods don't determine skill
Tegelijkertijd heb ik op de grond nou niet heel veel last van vijandelijke jets als infanterie (helis kunnen wel irritant zijn). Terwijl een vijandelijk team vol met snipers best wel irritant is. Ook compleet nutteloos voor hun om daadwerkelijk te winnen overigens, maar om de zoveel tijd schiet eentje je toch dood, en je moet continue rennen terwijl om je heen alle missende kogels inslaan. Dus die zijn wel irritant, zinloos maar irritant.
Dawnbreaker zou gewoon geen jets moeten hebben, echt bagger.Dracyn schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 09:04:
[...]
Klopt, maar ik vind wel dat de mensen die in Dawnbreaker de hele match in een jet zitten nutteloos zijn, puur omdat jets zo weinig kunnen in die map.
Natuurlijk heb je daar wel uitzonderingen op maar ik heb nog geen een match gezien waarin een jet daar een noemenswaardige bijdrage leverde.
Klopt maar toch zie je er vaak mensen de hele match inzitten en dan hebben ze aan het eind van de match ook 500 punten... jets zijn gewoon een vervoersmiddel in Dawnbreaker in mijn ogen.Tsurany schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 09:14:
[...]
Dawnbreaker zou gewoon geen jets moeten hebben, echt bagger.
Ben ik ook mee bezig, counter snipenMetalguyver schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 09:15:
Zo hèhè eindelijk na vele uren 50x Marksman Ribbons gehaaldErger nog ik begin de sniper rifle nog leuke te vinden ook. Nee, Ik blijf niet op een plaat campen
Ik loop rond en schiet van die standbeeldjes neer
Body mods don't determine skill
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is voor Battlefield 4 zelf en niet voor hardware gerelateerde zaken. Hiervoor kunnen er benchmarks bekeken worden op het internet.
Wat willen we NIET zien:
- Klachten (crashes, hacks, x is overpowered, e.d.)
- Problemen/Crashes deze horen in:
* Voor de PC: [PC] Algemene BattleField 4 Problemen topic
* Voor de Console: [Console] Algemeen Battlefield 4 problemen topic.
- Hardware
Zulke reacties worden als offtopic en ongewenst beschouwd, inclusief consequenties.
Kom je dergelijke posts tegen? Maak dan een Topic Report en negeer.