• DutchEZmoder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-12 13:18
Hehe is niet erg ben er ook maar 5 minuutjes ofzo mee bezig geweest :P

https://www.flickr.com/photos/jeroenvanderwardt/albums www.instagram.com/jeroen.van.der.wardt

Verwijderd

EOD bots are OP!

Als Sgt. Enigma er bijna door gekilled wordt, dan weet je gewoon dat het OP is... :P

• DutchEZmoder
Ja net een potje rush gedaan met 64 man. Op een gegeven moment leek het alsof het hele andere team EOD bots gebruikte ze kwamen achter elkaar naar de target :P

https://www.flickr.com/photos/jeroenvanderwardt/albums www.instagram.com/jeroen.van.der.wardt

Net bij Zavod het dak op geklommen. Kom voor een enemy assault te staan maar voor hij doorheeft wat er gebeurt heb ik hem al doorzeefd. De sniper naast hem was daarna dood voor hij iets zag aankomen en de engineer van het stel reageerde wel op tijd maar had schoot niet raak genoeg waardoor de laatste kogels van mijn assault rifle gecombineerd met wat pistol rounds genoeg waren om ook hem om te leggen. Dat zijn wel van die awesome momenten, squad van drie man dood voor ze goed en wel door hebben wat er gebeurd :D

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Oh DICE, stop being so naughty. You make me all wild with your scams. Your master EA can be proud.
Battlefield 4 China Rising was supposed to have Levolution

According to a report, the Battlefield 4 China Rising DLC was actually supposed to have Levolution effects, but those were apparently scrapped from the final version.

According to sound files from the game, there are several files indicating that China Rising maps were supposed to have environmental Levolution features. For example, Altai Range was supposed to have a snow storm, while Silk Road was supposed to have a sand storm. Guilin Peaks was supposed to have a heavy fog blowing through the map.
When China Rising shipped last month, many noticed the lack of Levolution, a feature that DICE and EA have been heavily promoting for Battlefield 4.
Furthermore, the sound files reveal other features that were cut from the game. For example, players were supposed to be able to switch between the Commander and soldier roles, just like in BF2. And the files also show some of the smaller features that were cut, such as nearby soldiers congratulating you if you happened to rank up during a match.
Source http://bf4central.com/201...sing-supposed-levolution/

Die laatste feature (dat soldiers je feliciteren) zit overigens wel in de game, zie topcomment hier: http://www.reddit.com/r/b...posed_to_have_levolution/
Ach dat Levolution is veel te veel gehyped. Vanaf begin af aan bleek al dat ze niet kunnen leveren wat ze beloofden en dat het sterk tegen viel. Neem Floodzone, leuk dat het water stijgt maar die map is sowieso al een TDM op de daken danwel in de garage. De waterstijging heeft amper invloed op de map. In Siege of Shanghai haalt het juist een van de leukere punten weg, ook erg jammer. En op veel andere maps is het amper merkbaar.

[ Voor 50% gewijzigd door Tsurany op 12-01-2014 23:21 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:02
Net een reactie op een server : wtf een tweakers tank ! (Ik heb het emblem gebruikt door iemand gemaakt van hier, ben vergeten wie ; sorry :/ ).

Viel me trouwens op dat het emblem op een voertuig blijft staan, ook nadat je een andere pakt of uitstapt.

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:09
Ging gister eens met de AA spelen, alle voertuigen waren al in beslag genomen en wilde niet in een jeep. Was in Golmund Railway. Ik reed een stuk naar voren en letterlijk in de eerste 2 minuten stond ik 5-0, al hun air uit de lucht. Ver volgens kwam er nog wat infantry aan en stond ik in 5 minuten 10-0 terwijl voor de rest mensen nog amper een kill hadden..

Toen merkte ik wel dat de AA toch wel erg OP/broken is. :P Had meteen 4 unlocks vrij gespeeld. :+

Vooral op die map kan air geen zak tegen de AA, hele map is ongeveer vlak. Je kan ook wel laag vliegen maar uit eindelijk zal je toch eens een beetje van de grond moeten.

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:55
Hapkoek schreef op maandag 13 januari 2014 @ 09:10:
Ging gister eens met de AA spelen, alle voertuigen waren al in beslag genomen en wilde niet in een jeep. Was in Golmund Railway. Ik reed een stuk naar voren en letterlijk in de eerste 2 minuten stond ik 5-0, al hun air uit de lucht. Ver volgens kwam er nog wat infantry aan en stond ik in 5 minuten 10-0 terwijl voor de rest mensen nog amper een kill hadden..

Toen merkte ik wel dat de AA toch wel erg OP/broken is. :P Had meteen 4 unlocks vrij gespeeld. :+

Vooral op die map kan air geen zak tegen de AA, hele map is ongeveer vlak. Je kan ook wel laag vliegen maar uit eindelijk zal je toch eens een beetje van de grond moeten.
Wel eens AA met Zuni Rockets geprobeerd? Als je een beetje voorzichtig speelt kun je makkelijk LAVs en Tanks neerhalen.

• Hapkoek
Haalde in BF 3 met de main guns gewoon tanks neer. :P Gewoon hele clip leegschieten, als hij z'n schot had gelost gauw uitstappen, RPG, instappen en verder schieten. :P Werkte bij mij bijna altijd. Soms was RPG niet eens nodig als ik een tactisch voordeel had.

Denk dat ik Zuni rockets nog niet heb vrij gespeeld of misschien gister.. Zal eens checken vanavond.

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:30
Tsurany schreef op zondag 12 januari 2014 @ 23:20:
Ach dat Levolution is veel te veel gehyped. Vanaf begin af aan bleek al dat ze niet kunnen leveren wat ze beloofden en dat het sterk tegen viel. Neem Floodzone, leuk dat het water stijgt maar die map is sowieso al een TDM op de daken danwel in de garage. De waterstijging heeft amper invloed op de map. In Siege of Shanghai haalt het juist een van de leukere punten weg, ook erg jammer. En op veel andere maps is het amper merkbaar.
Je moet ook rekening houden met systeem prestaties enzo. Een dikke sneeuwstorm op een laptopje gaat niet echt goed werken. Je kan dan moeilijk de sneeuwstorm bij lage settings niet laten zien want dan heb je weer voordelen over de andere spelers.

Het principe is leuk en is redelijk subtiel aanwezig, vind het zelf wel geslaagd. Alleen veel te veel gehypet maar daarvoor mogen we gok ik EA aankijken.

if (!coffee) {
Work = false; }

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Er wordt een nieuwe update uitgerold met een grootte van ~260MB:
We’ve started rolling out a new Battlefield 4 update on PC. Find the patch notes below.

If the game udpate doesn't start automatically for you, you can trigger it by going into the Origin Client, right clicking Battlefield 4 and selecting "Check for updates".

Jan 13 PC Game Update Notes
-Various fixes for improving general stability
-Fixed a memory leak issue occurring after level shutdowns, which could result in a out-of-memory crash in longer play sessions
-Additional fix for the "sound loop" deadlock when running High/Ultra graphics settings
-Added a warning for using Legacy AMD drivers that were out of date
-Fixed a player feedback timing issue where blood was appearing before other damage indicators, and before damage was actually done
-Fixed a bug where players’ rank icons on the scoreboard would not be updated
-Fix for Asian users unable to start Battlefield 3 and Battlefield 4 on Windows 8.1
-Normalized repair rates across all vehicles.
-Fixed problem with killer health in kill card not being correctly updated (showing 100% health even though the soldier was hurt)
-Fix for friendly marker not always showing when needed to, resulting in players shooting team members
-Fixed a bug where a Main Battle Tank Coaxial HMG ammo box was occasionally blocking the driver’s camera
-Increased damage by 25% for the Stealth Jet 20mm cannons.
-Stealth Jets now have more similar handling attributes to each other. F35 & J-20 are slightly more agile, Su-50 is less agile.
-Attack Jets now have more similar handling attributes to each other, and all 3 are now slightly less agile than earlier
-Fixed camera glitch when switching weapons while moving in crouch
-Fixed an occasional bug where players could experience intermittent engine sound dropouts when driving wheeled IFVs
-Fix for player spawning under the map when deploying on Lancang Dam
-Fixed flickering in map and minimap on Rogue Transmission and Operation Locker

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-12 18:58
Bee.nl schreef op maandag 13 januari 2014 @ 10:17:

[...]
-Fixed a player feedback timing issue where blood was appearing before other damage indicators, and before damage was actually done
-Fixed problem with killer health in kill card not being correctly updated (showing 100% health even though the soldier was hurt)
-Fix for friendly marker not always showing when needed to, resulting in players shooting team members

Enige 3 boeiende. Hopelijk helpt 't :|

• Bee.nl
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Ik mis nog steeds een fix voor de crosshair. Met een beetje pech verdwijnt deze elke paar seconden en moet ik telkens op spot/Q rammen om deze terug te toveren. Erg onhandig. Verder geen (expliciete) melding over verbeteringen in de netcode, dus dat zal wel hetzelfde gebleven zijn.
Nou ik ben wel blij met de memory leak fix, hopelijk is dit ook het probleem wat ik zelf ervaar.

• naaitsab
-Stealth Jets now have more similar handling attributes to each other. F35 & J-20 are slightly more agile, Su-50 is less agile.
-Attack Jets now have more similar handling attributes to each other, and all 3 are now slightly less agile than earlier
:)F
Mocht eens tijd worden, óf geef elke jet zijn eigen karakter zoals in de echte wereld óf maak ze allemaal gelijk aan elkaar. Aangezien dat 1e flink faalt lijkt me optie 2 de enige juiste.
Verkapte netcode fix? Die BS van o.a. een heel magazijn legen of een 100% zeker een headshot met een sniper maken en dan 0 dmg doen is voor mij toch wel de reden om BF4 even in de ijskast te zetten.

if (!coffee) {
Work = false; }

:+

[ Voor 100% gewijzigd door beuker19 op 13-01-2014 10:58 ]

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik ben meer geïnteresseerd in welke bugs ze nu weer geïmplementeerd hebben.

[ Voor 92% gewijzigd door HammerNL op 13-01-2014 11:01 ]

naaitsab schreef op maandag 13 januari 2014 @ 10:29:
[...]

:)F
Mocht eens tijd worden, óf geef elke jet zijn eigen karakter zoals in de echte wereld óf maak ze allemaal gelijk aan elkaar. Aangezien dat 1e flink faalt lijkt me optie 2 de enige juiste.

[...]

Verkapte netcode fix? Die BS van o.a. een heel magazijn legen of een 100% zeker een headshot met een sniper maken en dan 0 dmg doen is voor mij toch wel de reden om BF4 even in de ijskast te zetten.
in een dergelijke game as bf moeten de vehicles gewoon gelijk zijn, zodat je gelijke kansen hebt, hoeveel beter de su-50 was tov de andere jets was idioot. draaicirkel van 5m ofzo tov 50 is gewoon niet te doen.
Dat hadden ze ook gewoon uit bf3 lering kunnen trekken aangezien daar exact het zelfde ( dat horen we helaas iets te vaak vind ik :') )was met de jets in het begin, die waren ook anders qua stats en zijn toen ook gelijk getrokken. Wat ik wel mis is info over de choppers? er staat alleen iets over de repair rate van allle voertuigen, wellicht zit daar al wat balance in maar ik hoop dat er toch ook wat verbetering in de attack chopper komt...

Is wel iets wat te maken heeft met netcode maar die fix zal niet een betere netcode in houden. Vind trouwens wel apart dat daar nog steeds geen info over gegeven wordt.
MEN-O schreef op zondag 12 januari 2014 @ 23:57:
Net een reactie op een server : wtf een tweakers tank ! (Ik heb het emblem gebruikt door iemand gemaakt van hier, ben vergeten wie ; sorry :/ ).

Viel me trouwens op dat het emblem op een voertuig blijft staan, ook nadat je een andere pakt of uitstapt.
totdat iemand anders instapt zal dat idd ook blijven, wel zo handig zodat je kan zien welke van jou is als je bv meerdere tanks naast elkaar hebt staan. Soms zie je ook dat de boel gereset is vooral bij de transport zit je dat wel eens.

[ Voor 20% gewijzigd door SouLLeSSportal op 13-01-2014 11:40 ]

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Bee.nl schreef op maandag 13 januari 2014 @ 10:17:
[...]
Oei, dat valt niet mee als dit het is na de patch van 20 december. Veel cosmetische oplossingen voor problemen die iedereen ziet, maar weinig echte game breaking bugs gefixed.

Dit is natuurlijk een lachertje, net zoals ze een extra vertraging bij kill trades hebben ingebouwd om de echte problemen te verbloemen.

-Normalized repair rates across all vehicles.

Hopelijk lost dit de problemen met de scout heli's op, maar vrees het ergste want anders hadden ze het er wel bijgezet.

Dat zou tijd worden, maar is meer dan welkom!

Ach ja, de rest boeit allemaal niet zo, ik wacht nog op de 300ms+ desync tussen clients "bug" ahum fix

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:59

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Why ..... je krijgt vanzelf wel 30mm toch
[b][message=41585028,noline]naaitsab schreef op maandag 13 januari 2014 @ 10:29[/message
Gaat over de damage die je ziet in de Killcam .. je doet de damage je ziet het naderhand alleen niet daarom denken sommige mensen dat de game brak is terwijl de damage wel gedaan wordt ...

• Ekstergroen
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-12 21:58
Hapkoek schreef op maandag 13 januari 2014 @ 09:10:

De AA is enkel zo goed als de piloten zo slecht zijn.
Goede piloten kijken rond en komen niet in de buurt van AA.
Zelfde met slechte tankers die zich laten pwnen door AA ipv dat zij rondkijken en de AA snel rapen.

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-12 08:00
Ekstergroen schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:46:
[...]

Zelfde met slechte tankers die zich laten pwnen door AA ipv dat zij rondkijken en de AA snel rapen.
In sommige maps betekend dat dus dat je nergens veilig bent in de lucht, als de AA een tactische positie neemt tenminste. Dan is al het air gewoon kansloos. + al het infantry en light vehicles wat in de buurt komt. Jammer dat de AA niet een klein beetje generfd is, iets langere reload/minder range op active radar mag wel.

Eens de nieuwe update testen :)

[ Voor 11% gewijzigd door wesleytjuh op 13-01-2014 11:48 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• Hapkoek
Ekstergroen schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:46:
[...]

Ja, klopt zeker maar bijvoorbeeld bij Gomund Railway (ofzo iets) daar heb je 1 gebouw waar je als heli een beetje achter kan schuilen maar vroeg of laat wordt je dan alsnog afgeschoten.

Wat ik meestal doe is terug vliegen naar de spawn.

Maar in die map als je dan als AA een beetje gecentreerd staat met een mooi overzicht voor inkomende tanks kan hun air echt vrij weinig. :P

• Ekstergroen
Hapkoek schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:51:
[...]

Ja, klopt zeker maar bijvoorbeeld bij Gomund Railway (ofzo iets) daar heb je 1 gebouw waar je als heli een beetje achter kan schuilen maar vroeg of laat wordt je dan alsnog afgeschoten.

Maar in die map als je dan als AA een beetje gecentreerd staat met een mooi overzicht voor inkomende tanks kan hun air echt vrij weinig. :P
Ik vind t zelf meevallen, als je een beetje oplet en 600m afstand houdt en de heuvels gebruikt is de MAA je zorg niet.

• Wereldreiziger
  • Laatst online: 15-12 10:24

Wereldreiziger

Mijn blog: Wereldreizigers.nl

Even iets heel anders..

Ik zag iemand iets posten over ene Tweakers embleem.. Cool! Is die vrij te gebruiken?

Verder blijken er toch veel Tweakers BF4 te spelen ( bewijs = 375 pagina's topic :P ). Ik zit momenteel in een ouderwetse clan met allerlei nationaliteiten maar ben eigenlijk op zoek naar een grote actieve Nederlandstalige clan of 'community', hoe je het ook noemen wilt.

Niet zozeer om 'officieel' te gamen maar gewoon om een gezellige thuisbasis te hebben met een eigen 48 of 64p conquest server.

Iemand tips waar ik aan kan kloppen? Ben redelijk goed, niet heel speciaal maar als ik bovenin wil meedraaien of als doel heb 1e te staan in de scorelijst lukt dat eigenlijk altijd wel. Maargoed ik vind de C4 terrorist uithangen op buggies e.d. veel meer lol en voldoening geven dan bovenaan staan in de scorelijst :) Ik probeer eigenlijk altijd de goede spelers te trollen, door ze daadwerkelijk keer op keer op te zoeken, want dat is leuk :P

[ Voor 6% gewijzigd door Wereldreiziger op 13-01-2014 11:56 ]

Volg mij op: https://wereldreizigers.nl

[...]

http://www.bug-community.com/

Wij hebben 2 servers :
http://battlelog.battlefi...1763/BuG-Official-2-Rush/

http://battlelog.battlefi...fficial-1-Conquest-Large/

Waar meestal 's avonds wel op gespeeld word en ook onze eigen TS server ts.bug-community.com
Hier gaat het om de gezelligheid en het redelijk samenspelen niet om alles perfect te doen :+

• DutchEZmoder
beuker19 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:59:
[...]

Wij hebben 2 servers :

Waar meestal 's avonds wel op gespeeld word en ook onze eigen TS server ts.bug-community.com
Hier gaat het om de gezelligheid en het redelijk samenspelen niet om alles perfect te doen :+
Lijkt mij ook wel leuk om te doen, ik heb zelf nog nooit in een shooter clan gezeten alhoewel ik al shooters speel sinds Quake en daarna nog BF1942 :P

• Wereldreiziger

Wereldreiziger

beuker19 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:59:
[...]

Wij hebben 2 servers :

Thanks :) Zal er eens een rondneuzen. Maarre, geen China Rising maps draaiend op de servers? :(

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-12 21:57

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Wereldreiziger schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:54:
Verder blijken er toch veel Tweakers BF4 te spelen ( bewijs = 375 pagina's topic :P ). Ik zit momenteel in een ouderwetse clan met allerlei nationaliteiten maar ben eigenlijk op zoek naar een grote actieve Nederlandstalige clan of 'community', hoe je het ook noemen wilt......
www.dutch-esports.nl ?
Wereldreiziger schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:20:
[...]

Thanks :) Zal er eens een rondneuzen. Maarre, geen China Rising maps draaiend op de servers? :(
Maplist aanpassen schijnt niet zo makkelijk te gaan als je official servers draait.

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Tsurany schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:38:
[...]

Maplist aanpassen schijnt niet zo makkelijk te gaan als je official servers draait.
Onzin met procon is dat een kwestie van omgooien next map klaar.
xleeuwx schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:39:
[...]

Onzin met procon is dat een kwestie van omgooien next map klaar.
Maar na elke restart zal je het weer moeten aanpassen ;)
Wij zijn al blij dat de server weer bijna elke avond vol zit met CR heeft de server 1 maand bijna leeg gestaan.
Misschien als er wanneer SA word gereleased we weer gaan kijken naar het aanpassen van de server.

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
beuker19 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:42:
[...]

Maar na elke restart zal je het weer moeten aanpassen ;)
Wij zijn al blij dat de server weer bijna elke avond vol zit met CR heeft de server 1 maand bijna leeg gestaan.
Misschien als er wanneer SA word gereleased we weer gaan kijken naar het aanpassen van de server.
Dat is zeker waar, maar wij restarten de server bijna nooit en is ook niet nodig aangezien we er 4 hebben elke voor bepaalde doelen.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 januari 2014 @ 23:17:
Oh DICE, stop being so naughty. You make me all wild with your scams. Your master EA can be proud.

[...]

Source http://bf4central.com/201...sing-supposed-levolution/

Die laatste feature (dat soldiers je feliciteren) zit overigens wel in de game, zie topcomment hier: http://www.reddit.com/r/b...posed_to_have_levolution/
Vind de levolution effecten juist wel gaaf. Erg jammer/triest dat ze het uit de DLC gesloopt hebben....

Ook kleine serverpatch trouwens:
http://battlelog.battlefi...view/2979150493792773499/

R18 Server Update Notes
-Compatibility updates for the Jan 13 PC game update
-Enabled Live Scoreboard for all game servers
-Changed Air Superiority default tickets from 100 to 200
-Fixes for five server crashes

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• Wereldreiziger

Wereldreiziger

caanova1984 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:45:

Why ..... je krijgt vanzelf wel 30mm toch

[...]

Gaat over de damage die je ziet in de Killcam .. je doet de damage je ziet het naderhand alleen niet daarom denken sommige mensen dat de game brak is terwijl de damage wel gedaan wordt ...
30 mm is veel langzamer qua firerate dan de 20mm of 25mm cannon, niet zoals de 30mm gau gun van de attack jets, is vergelijkbaar als die van de scout, maar dan op een veel sneller vliegende jet dus imho vrij nutteloos. 25mm is de beste voor deze patch maar denk dat die vrijwel komt te vervallen nu de 20mm stukken beter is geworden.

• Ekstergroen
SouLLeSSportal schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:03:
[...]

30 mm is veel langzamer qua firerate dan de 20mm of 25mm cannon, niet zoals de 30mm gau gun van de attack jets, is vergelijkbaar als die van de scout, maar dan op een veel sneller vliegende jet dus imho vrij nutteloos. 25mm is de beste voor deze patch maar denk dat die vrijwel komt te vervallen nu de 20mm stukken beter is geworden.
Laat ik het zo zeggen: 30mm is meer vergevingsgezind als je veel mist.
Met 20mm moet je alles raken, en 25mm zit daar tussenin. Pro pilots die alles weten te raken gaan nu 20mm gebruiken dus :P

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:53
Ligt het aan mij is of is er iets veranderd aan Dawnbreaker (Domination)? Het leek me donkerder als je de schakelaar kapot schoot.. En buiten het gebouw lichter..

[ Voor 3% gewijzigd door Sinus_rhythm op 13-01-2014 17:10 ]

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Wereldreiziger schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:54:
Even iets heel anders..

Ik zag iemand iets posten over ene Tweakers embleem.. Cool! Is die vrij te gebruiken?
...
...
Bedoel je deze?

http://emblemsbf.com/emblem-5747.html

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Ekstergroen schreef op maandag 13 januari 2014 @ 16:25:
[...]

Laat ik het zo zeggen: 30mm is meer vergevingsgezind als je veel mist.
Met 20mm moet je alles raken, en 25mm zit daar tussenin. Pro pilots die alles weten te raken gaan nu 20mm gebruiken dus :P
ik vind 30mm iig helemaal niks, te langzaam en lijkt me toch minder vergevensgezind om dat je meer hits moet raken voor zelfde damage? als je de 20mm gebruikt is dat gewoon beetje bij sturen als je niet raakt en dan laserbeam je de shit uit die jet. met die 30 mm moet je juist zorgen dat je al die hits raakt. Ieder zijn ding en 30mm cannon is natuurlijk ook meer voor groundtargets kapot te schieten en minder goed vs jets.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Er is wel meer gepatcht dan vermeld.

Tanks zijn veel zwaarder gemaakt, waardoor ze meer grip hebben, op Silk Road lijken ze sneller te rijden. Daarentegen is de tank, eenmaal aan het glijden, moeilijk weer recht te krijgen. De draaicirkel lijkt ook vergroot en de draaisnelheid in stilstand lijkt afgenomen.

Smokescreen lijkt generfd: een SOFLAM-lock wordt niet meer verhinderd of verbroken, waardoor je de volle topdown-damage krijgt van een laser guided, oftewel 50. Dit was ~30-45.

Correct me if I'm wrong, maar dit is wat ik heb meegemaakt in twee rondes in de tank. :)

Verder lijkt de geluidspatch écht geholpen te hebben, en niet alleen voor de IFV's: ik hoor helicopters nu veel zuiverder en van verder weg.

[ Voor 45% gewijzigd door CodeCaster op 13-01-2014 18:15 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Kepro
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:38
[...]

Ik als jetwhore ben nog steeds niet bang voor de anti air. Nog steeds een lachertje. En mensen die active radar gebruiken vind ik juist fijn. Raketten doen maar 20 damage.

edit: Enige irritante map is Hainan resort ivm vliegruimte.

[ Voor 4% gewijzigd door Kepro op 13-01-2014 18:18 ]

Twitch kanaal Kepro_ - wot stats

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-12 09:56

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

SouLLeSSportal schreef op maandag 13 januari 2014 @ 17:26:
[...]

ik vind 30mm iig helemaal niks, te langzaam en lijkt me toch minder vergevensgezind om dat je meer hits moet raken voor zelfde damage? als je de 20mm gebruikt is dat gewoon beetje bij sturen als je niet raakt en dan laserbeam je de shit uit die jet. met die 30 mm moet je juist zorgen dat je al die hits raakt. Ieder zijn ding en 30mm cannon is natuurlijk ook meer voor groundtargets kapot te schieten en minder goed vs jets.
Aparte redenatie.

Als je mist, mis je. Of dit nu met 20MM of 30MM is, maakt op papier weinig uit. De DPS is eigenlijk precies het zelfde. Het is nog maar de vraag of je met 20MM meer output kunt doen dan 30MM als je niet veel raak schiet.
Als je een beetje wilt bijsturen e.d. dan zou je voor de 30MM moeten gaan, 20mm is juist meer dat je constant erop moet blijven.
Kepro schreef op maandag 13 januari 2014 @ 18:16:
[...]

Ik als jetwhore ben nog steeds niet bang voor de anti air. Nog steeds een lachertje. En mensen die active radar gebruiken vind ik juist fijn. Raketten doen maar 20 damage.
dus 40 damage en je vliegtuig gaat even vaag doen.
Een beetje goede speler schiet je gewoon uit de lucht met zijn machine gun.

[ Voor 18% gewijzigd door Douweegbertje op 13-01-2014 18:18 ]

• Kepro
Douweegbertje schreef op maandag 13 januari 2014 @ 18:17:
[...]

Aparte redenatie.

Als je mist, mis je. Of dit nu met 20MM of 30MM is, maakt op papier weinig uit. De DPS is eigenlijk precies het zelfde. Het is nog maar de vraag of je met 20MM meer output kunt doen dan 30MM als je niet veel raak schiet.
Als je een beetje wilt bijsturen e.d. dan zou je voor de 30MM moeten gaan, 20mm is juist meer dat je constant erop moet blijven.

[...]

dus 40 damage en je vliegtuig gaat even vaag doen.
Een beetje goede speler schiet je gewoon uit de lucht met zijn machine gun.
Ben wel goede anti air spelers tegen gekomen maar nooit dat ik ermee moest stoppen. AA vind ik zeker niet OP. Tegen helikopters is het een ander verhaal.

[ Voor 4% gewijzigd door Kepro op 13-01-2014 18:21 ]

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-12 09:56

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Kepro schreef op maandag 13 januari 2014 @ 18:21:
[...]

Ben wel goede anti air spelers tegen gekomen maar nooit dat ik ermee moest stoppen. AA vind ik zeker niet OP. Tegen helikopters is het een ander verhaal.
Het hangt ook gewoon van de map af hoor.
Sommige zijn zo ideaal ingericht dat je als air lekker hoog kan blijven en af en toe een duik kan maken. Dan is een AA vrij kansloos inderdaad. Staat hij dichtbij allerlei units waar jij heen wilt, dan kun je wel een slecht pot krijgen :+

Positionering en zijn skill maakt echt enorm veel uit.

• Kepro
Douweegbertje schreef op maandag 13 januari 2014 @ 18:23:
[...]

Het hangt ook gewoon van de map af hoor.
Sommige zijn zo ideaal ingericht dat je als air lekker hoog kan blijven en af en toe een duik kan maken. Dan is een AA vrij kansloos inderdaad. Staat hij dichtbij allerlei units waar jij heen wilt, dan kun je wel een slecht pot krijgen :+

Positionering en zijn skill maakt echt enorm veel uit.
Enige map waar je daar last van heb is Hainan Resort. Alle andere mappen zijn geen probleem.

• Frank1973
  • Laatst online: 19-12 17:48

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Is er een snelle manier om een kill te krijgen met de SUAV..? :)
Douweegbertje schreef op maandag 13 januari 2014 @ 18:17:
[...]

Aparte redenatie.

is niet aparte redenatie, is exact hetzelfde waarom high rof wapens gemiddeld gezien beter zijn dan de langzaam vurende wapens, daar moet je meer hits raken voor dezelfde damage van de schoten die je vuurt, een 20mm kun je spammen, schiet sneller en hogere bullet velocity en als je wat van de burst mist raakt vaak nog genoeg wel, het is veel vergevensgezind als je mist dus beter/makkelijker. Echter is die met de 25% boost nog steeds bagger tegen jets. merk vrijwel geen verschil met eerder en 25mm is nog steeds beter, wat een buff :')

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:10
Vind de patch vrij klein, jullie ook niet? Er zou toch een grote patch komen Ivm de netcode en verschillende wapens zouden worden generfd.

• Leeuw070
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-12 23:24
Volgens Origin heb ik 227 uur speeltijd in BF4 en volgens battlelog heb ik 181 uur speeltijd .
Ik mis dus nu zo`n 46 uur / 20% aan speeltijd .
Is dit puur door crashes van de game ? :o }:O

En hebben andere dit ook ?

Game PC

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:15

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

mss dat hij de tijd rekent dat je battlelog hebt gebruik vanuit het origin menu ofzo, zal vast wel een verklaring voor zijn, viel me ook al op.. dont forget EA f#cks up Everything ;(

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Verwijderd

Eindelijk zijn die afschuwelijke paarse rank 110 levels weg!
Versteegrob schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 01:00:
Vind de patch vrij klein, jullie ook niet? Er zou toch een grote patch komen Ivm de netcode en verschillende wapens zouden worden generfd.
Netcode gaat nooit gepatched worden, dat krijgen ze niet voor elkaar. De servers kunnen het nu al amper aan, laat staan met een goede netcode. Op Operation Lockers merk je nu al dat de chat minuten later verschijnt als het druk is. Hoezo performance issues?

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:10
Tsurany schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 08:05:
[...]

Netcode gaat nooit gepatched worden, dat krijgen ze niet voor elkaar. De servers kunnen het nu al amper aan, laat staan met een goede netcode. Op Operation Lockers merk je nu al dat de chat minuten later verschijnt als het druk is. Hoezo performance issues?
Dat idee krijg ik steeds meer en dat zeggen ook steeds meer youtubbers. Had trouwens verwacht dat de problemen/netcode op de PS4 een stuk minder zou zijn echter niets is minder waar. Dan maar hopen op BF5? Zo jammer want BF4 kan zo geweldig zijn. De launch van BF3 was toch ook dramatisch? Dus misschien is er nog hoop.

Verwijderd

SouLLeSSportal schreef op maandag 13 januari 2014 @ 17:26:
[...]
30mm cannon is natuurlijk ook meer voor groundtargets kapot te schieten en minder goed vs jets.
Eh, nee. De fighter 30mm is niet hetzelfde als de 30mm anti armor chaingun op de attack jets.
De 20mm gun was zo prut dat je er alleen air kills mee kon maken van knuffelafstand op de staart. de 25mm deed het al beter, de 30mm is, mits je kunt mikken, nóg wat beter. Ik speel na behoorlijk wat proberen metde 30mm gun op de fighterjet en als ik één goeie strafe op een andere jet raak heb ik vaak al 70 tot 100 punten aan voertuigschade in één seconde. Tenzij je bij de ander op z'n staart weet te komen is met de 20/25mm guns een tweede strafe bijna altijd nodig, met de 30mm heb ik ze meestal in één burst brandend en scheldend over de grond stuiteren.

• Hapkoek
Heel vreemd, ik heb thuis geen super verbinding ofzo maar ik heb totaal geen last van netcode, sinds ik het spel heb heb ik nog nergens last van gehad. Nog geen een crash gehad ofzo. Enigste wat ik eens heb meegemaakt wat een beetje buggy was, was de map. Die was een beetje aan het flikkeren.

Voor de rest loopt de game gewoon soepel en kan ik goed en leuk spelen. :P

• Nfear
  • Laatst online: 15-12 18:29
Leeuw070 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 01:30:
Volgens Origin heb ik 227 uur speeltijd in BF4 en volgens battlelog heb ik 181 uur speeltijd .

Bij mij is het aantal uren in Origin veel lager.

• naaitsab
Tsurany schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 08:05:
[...]

Chat werkt prima met 64p lockers. Al zal mij dat een zorg zijn, gaat om de hit registratie daar loopt nu van alles fout. Chat is toch 1 gezeik met camper zus en cheater zo.
Hapkoek schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 09:10:
Heel vreemd, ik heb thuis geen super verbinding ofzo maar ik heb totaal geen last van netcode, sinds ik het spel heb heb ik nog nergens last van gehad. Nog geen een crash gehad ofzo. Enigste wat ik eens heb meegemaakt wat een beetje buggy was, was de map. Die was een beetje aan het flikkeren.

Voor de rest loopt de game gewoon soepel en kan ik goed en leuk spelen. :P
Hoe slechter je verbinding hoe minder je er zelf van merkt volgens mij :p Mensen die er echt last van hebben die ik heb gesproken zitten allemaal op een erg lage ping bij een snelle verbinding.

if (!coffee) {
Work = false; }

• Kepro
Ligt Battlelog toevallig op zijn gat? Heb dit alleen op de BF4 pagina, BF3 BL doet het wel.

Krijg de melding: Internal Server Error

Edit: Via de app een server joinen doet het wel. 8)7

[ Voor 42% gewijzigd door Kepro op 14-01-2014 10:41 ]

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:32

GurbY{nl}

GurbY{nl}

naaitsab schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 10:13:
[...]
Hoe slechter je verbinding hoe minder je er zelf van merkt volgens mij :p Mensen die er echt last van hebben die ik heb gesproken zitten allemaal op een erg lage ping bij een snelle verbinding.
Ik heb op de meeste servers (ik pak doorgaans die met een stuk of 40-50 players vol zitten) een ping van onder de 25-30. Heb een huis-tuin-en-keuken adsl verbinding, en heb zelden tot nooit last.. Maar ik besef dat dat niet illustratief hoeft te zijn en dat anderen wel degelijk een bak ellende hebben...

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:11
Help!!!! schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:45:
-Changed Air Superiority default tickets from 100 to 200
Dat maakt die game mode weer wat interessanter. Die 100 tickets zijn normaal binnen een paar minuten weg. En dan join ik vaak nog snel door mijn SSD. Als je langer moest laden kwam je bij de laatste tickets binnen...

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-12 14:10

henri8096

BIM is not a software!

naaitsab schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 10:13:
Heb meestal een ping 6 tot 15 op NL en DE servers.
Ga met enige regelmaat dood achter een muur, spawn kills, kill trades.
Elk potje wel een aantal van deze. Haalt wel redelijk je spelplezier onderuit. :(
Vind t helemaal niet erg om afgeknald te worden. Maar al die onterechte deaths frustreren gewoon.

En t gekke is dat het van tijd tot tijd varieert.

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

• Leeuw070
heb op NL en DE servers een ping van tussen de 2 en 10 (glasvezel). Mensen zien mij gewoon duidelijk eerder . Heb dan ook van die rare deats achter muren , je bent zeg maar 1 a 2 seconden verder op je eigen scherm als dat anderen zien .

Wat helpt is naar een US server verhuizen en dan met een ping tussen de 40 a 60 te spelen , maar voelt dan weer niet eerlijk tegenover de US spelers .

Vrees ook dat ze die netcode/hitreg niet meer gaan fixen aangezien het in deze patch ook niet gebeurd is en ook niet op hun prio lijstje vooorkomt . :X

Game PC

henri8096 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 12:40:
[...]

Maar al die onterechte deaths frustreren gewoon.
Maar hoeveel van die kills zijn er echt onterecht ?
Want je bent wel door een x aantal kogels geraakt en je had waarschijnlijk toch verloren anders hoefde je niet achter cover te duiken .
Kijk de netcode is niet best maar ik denk als was de netcode perfect je scores niet beter zouden zijn alleen het gevoel is waarschijnlijk beter omdat het eerlijker lijkt.
Leeuw070 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:00:
heb op NL en DE servers een ping van tussen de 2 en 10 (glasvezel). Mensen zien mij gewoon duidelijk eerder . Heb dan ook van die rare deats achter muren , je bent zeg maar 1 a 2 seconden verder op je eigen scherm als dat anderen zien .

Wat helpt is naar een US server verhuizen en dan met een ping tussen de 40 a 60 te spelen , maar voelt dan weer niet eerlijk tegenover de US spelers .

Vrees ook dat ze die netcode/hitreg niet meer gaan fixen aangezien het in deze patch ook niet gebeurd is en ook niet op hun prio lijstje vooorkomt . :X
Waarschijnlijk staat het boven aan het lijstje maar is het het moeilijkst om voor goed te krijgen.
Het is ook het meest complexe om goed te krijgen omdat het natuurlijk van heel veel verschillende dingen afhangt.

[ Voor 44% gewijzigd door beuker19 op 14-01-2014 13:09 ]

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Leeuw070 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 01:30:

Heb je toevallig de Beta gespeeld ?
beuker19 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:04:
[...]
Maar hoeveel van die kills zijn er echt onterecht ?
Want je bent wel door een x aantal kogels geraakt en je had waarschijnlijk toch verloren anders hoefde je niet achter cover te duiken .
Kijk de netcode is niet best maar ik denk als was de netcode perfect je scores niet beter zouden zijn alleen het gevoel is waarschijnlijk beter omdat het eerlijker lijkt.
Meen je dat nou serieus? Het wordt een heel anders spel als je elkaar tegelijk ziet en hoort. Dan kan je nog reageren in plaats van accepteren dat je er toch niets meer aan kan voldoen. Slim en tactisch van cover naar cover en elke hoek peaken wordt dan ook beloond, in plaats van dat je al 1,5 keer dood kan zijn terwijl jij nog helemaal niets ziet.

Je wordt weliswaar wel door de terechte x kogels geraakt, maar het is niet terecht dat die ander al kan vuren zonder dat jezelf er iets aan kan doen, of uberhaubt kan weten dat er iemand op je (gaat) schiet(en). Dat haalt alle skill uit een shooter als je maar moet hopen dat de ander je niet ziet of 300+ ms trager is dan jij...

Zo zijn er nog wel meer bizarre feiten. Levolution is client based (met uitzondering van die bandbreedte vretende golven dus), hoe jij een storm hoort en ziet, kan behoorlijk verschillen van andere spelers. Iedereen kent wel op lockers dat je buiten geen ruk ziet door die sneeuwstorm en dat iemand 200 meter verder op zonder problemen iedereen af kan schieten omdat bij hem de storm nog niet begonnen is.

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:19
het helemaal eens met Beuker19.

En ach van de 15-20x dat je doodgaat in een potje zijn er dan 2 achter een muurtje.. tja.. world problems..

Probeer ook eens te genieten van dingen die wel goed gaan en zijn.
Zo vind ik het grafisch echt heel mooi. Details waar ik echt van kan genieten ook.

En als je tevaak dood gaat door de netcode (of je hebt een dag dat niks wil) ga een poosje iets anders spelen en probeer het later nog eens.
Iedereen heeft weleens een dag dat je alles mist zeg maar.

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:19
Maar Awesome dat gebeurd dan inderdaad een keer. En ja dat kan best vervelend zijn etc.
Maar dat is dan 1x. ik bedoel het is niet constant dat dit gebeurd.
Dan zou het echt onspeelbaar zijn.

Voor hetzelfde geld zegt een persoon die jij net hebt afgeknald: kut netcode bla bla.. (bedoel niet dat het niet slecht is hoor die netcode).
Weet je, het is ook maar net hoezeer erger je je eraan.

als ik doodga denk ik kudt. Next!

• Dazzyreil
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-12 19:42
Dat gezeik over spawnkills.. 9 van de 10 keer komt dat doordat je op een teammaat spawned die omringt wordt door vijanden.. ik wordt ook regelmatig gespawnkilled maar dat is dus 100% mijn eigen schuld (9/10)

• Leeuw070
xleeuwx schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:11:
[...]

Heb je toevallig de Beta gespeeld ?
ja , en alpha ook . Vertraging zat hier naar mijn mening niet in .

"levolution stond in de alpha ook niet aan op de paaltjes van shanghai na dan , graphics waren toen ook lager .
Heeft dus wel duidelijk met load van servers te maken .
Kan best zijn dat het bij DICE in een "ideale" test omgeving allemaal perfect werkt .

Game PC

• Leeuw070
Dazzyreil schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:38:
Dat gezeik over spawnkills.. 9 van de 10 keer komt dat doordat je op een teammaat spawned die omringt wordt door vijanden.. ik wordt ook regelmatig gespawnkilled maar dat is dus 100% mijn eigen schuld (9/10)
Zul je mij ook niet over horen , maak er vaak genoeg ook zelf gebruik van :9 , deze werkt 2 kanten op .

Game PC

• Hapkoek

• Bee.nl
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Dazzyreil schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:38:
Dat ik in een gevaarlijke setting spawn is "je" eigen schuld, maar het feit dat je een seconde lang een zwart scherm hebt en dat spawn protection niet helemaal goed lijkt te werken maakt het wél ergerlijk. Want op deze manier maak je 0,0 kans om terug te schieten.
beebie121 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:32:
het helemaal eens met Beuker19.

En ach van de 15-20x dat je doodgaat in een potje zijn er dan 2 achter een muurtje.. tja.. world problems..

Probeer ook eens te genieten van dingen die wel goed gaan en zijn.
Zo vind ik het grafisch echt heel mooi. Details waar ik echt van kan genieten ook.

En als je tevaak dood gaat door de netcode (of je hebt een dag dat niks wil) ga een poosje iets anders spelen en probeer het later nog eens.
Iedereen heeft weleens een dag dat je alles mist zeg maar.
Maar waarom speel je dan een online multiplayer shooter? Er zijn wel meer dingen grafisch echt heel mooi om naar te kijken.
beebie121 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:35:
Maar Awesome dat gebeurd dan inderdaad een keer. En ja dat kan best vervelend zijn etc.
Maar dat is dan 1x. ik bedoel het is niet constant dat dit gebeurd.
Dan zou het echt onspeelbaar zijn.

Voor hetzelfde geld zegt een persoon die jij net hebt afgeknald: kut netcode bla bla.. (bedoel niet dat het niet slecht is hoor die netcode).
Weet je, het is ook maar net hoezeer erger je je eraan.

als ik doodga denk ik kudt. Next!
Nee, dat gebeurt niet slechts 1 keer in een ronde en het is echt niet alleen 'achter een muurtje doodgaan'. Die vertraging in de hitreg en desync tussen clients ervaar je elk vuurgevecht. Dat het in sommige game modes minder opvalt, het sommige mensen uberhaubt niet opvallen, dat het mensen niet uitmaakt of dat het voor veel mensen toch geen verschil maakt, is iets heel anders.

Het is op dit moment een leuk spel voor af en toe casual een potje, maar ze moeten de bugs heel snel op gaan lossen en het spel wat dat betreft in elk geval weer op BF3 niveau brengen om dit spel nog te redden. Dat klinkt dramatisch, maar er haken teveel en te snel vrienden en bf veteranen af om dit spel nog vaak op te willen starten en je merkt het ook in het teamwork en ptfo ingame.

Dit is natuurlijk puur anekdotes en niet te onderbouwen, maar het lijkt met de week minder te worden qua teamwork met randoms. Desalniettemin wel relevant, want het speelplezier wordt er niet meer op bij mij. Je hebt ook wel gelijk als je zegt, het is maar net hoe je je er aan ergert. Met jouw instelling spelen lukt me gewoon niet, dan speel ik liever andere games dan me te ergeren aan een niet goed functionerende shooter. Want dat je je er niet aan ergert maakt het niet opeens een goed spel natuurlijk.
Vraag me ook af of het tempo/niveau waarop je speelt invloed heeft. Dan merken sommigen het sneller dan anderen denk ik.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ach bij BF3 werd verteld dat BF3 de slechtste hitreg, hitboxes en netcode ooit had. En nu moeten we willen dat BF4 dat niveau ooit haalt? Dan nemen we wel met steeds minder genoegen.

(Ik behoor trouwens tot de groep die niet veel last ervan heeft, uiteraard niet perfect, maar je houdt wel de problemen met delay tussen verschillende clients waar je moeilijk wat aan kan doen, helemaal als je de server performance op peil wilt houden).

• hankes
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-09-2017
Bee.nl schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:55:
[...]

Dat ik in een gevaarlijke setting spawn is "je" eigen schuld, maar het feit dat je een seconde lang een zwart scherm hebt en dat spawn protection niet helemaal goed lijkt te werken maakt het wél ergerlijk. Want op deze manier maak je 0,0 kans om terug te schieten.
wanneer je niet beweegt heb je spawnprotection...
Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 07:47:
Eindelijk zijn die afschuwelijke paarse rank 110 levels weg!
is toch snel en handig zijn of de teams wel een beetje in balance zijn ?

voor de mensen die het trouwens leuk vinden om beetje te chatten over BF4 tijdens een live stream >> http://www.twitch.tv/hankesnl ik ga nu live

http://www.twitch.tv/hankesnl

Sissors schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:07:
Ach bij BF3 werd verteld dat BF3 de slechtste hitreg, hitboxes en netcode ooit had. En nu moeten we willen dat BF4 dat niveau ooit haalt? Dan nemen we wel met steeds minder genoegen.
Ja, dat is treurig, maar dat is wel de werkelijkheid naar 't lijkt. Uit de comments van de devs op reddit is naar voren gekomen dat ze geen wezenlijke veranderingen hebben aangebracht ten opzichte van BF3 en dat er dus bugs moeten zijn die de huidige problemen veroorzaken. Dat het beter gaat worden dan BF3 heb ik al lang opgegeven, maar in BF3 was het in elk geval goed tolereerbaar in de meeste gevallen.
hankes schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:09:
[...]
De spawn protection duurt korter dan de blackscreen, kortom je kan al een headshot of een knife opvangen voordat je uberhaubt iets ziet. Dat is nou juist het hele probleem.

• Bee.nl
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

hankes schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:09:
Na 160 uur BF4 spelen en 835 uur BF3 heb ik dat inmiddels al wel door ;) Het lijkt soms echter niet volledige protectie te bieden ondanks dat je niet beweegt. Met de muis rondkijken zou de protectie niet op mogen heffen.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:14:
[...]

De spawn protection duurt korter dan de blackscreen, kortom je kan al een headshot of een knife opvangen voordat je uberhaubt iets ziet. Dat is nou juist het hele probleem.
Dat is imo ook een lastig iets: Spawn - dood - spawn - dood is verschrikkelijk irritant. Aan de andere kant, leuk een groepje flanken en ze neerschieten is een stuk minder leuk met mensen met spawn protection ertussen.

• Leeuw070
Had gister dus een 1 vs 1 met pistols op een andere player volle 64 server met parcel . Ik ping 5 en hij ping 50 . we bleven beide links en rechts bewegen en konden elkaar niet raken , dit ging ongeveer een minuut door totdat ik achter hem ging schieten hem in 4 shots killde . Moesten er wel beide om lachen .

zegt genoeg lijkt me .....

Game PC

Sissors schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:23:
[...]

Dat is imo ook een lastig iets: Spawn - dood - spawn - dood is verschrikkelijk irritant. Aan de andere kant, leuk een groepje flanken en ze neerschieten is een stuk minder leuk met mensen met spawn protection ertussen.
Owja dat is ook een enorm lastig iets. Het is natuurlijk allereerst te bezopen voor woorden dat je character meer dan 1,5 seconde in game staat voordat je er controle over krijgt. Ze zeggen dat het nodig is om de data te streamen, maar waarom ze niet eerst streamen en dan pas je character ingame brengen is mij een raadsel.

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:03

Gundogan

Rip and tear, until it is done

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:31:
[...]

Owja dat is ook een enorm lastig iets. Het is natuurlijk allereerst te bezopen voor woorden dat je character meer dan 1,5 seconde in game staat voordat je er controle over krijgt. Ze zeggen dat het nodig is om de data te streamen, maar waarom ze niet eerst streamen en dan pas je character ingame brengen is mij een raadsel.
Meestal kijk ik waar m'n squadmate staat voordat ik op hem spawn en beweeg me dan tijdens de blackscreen wel in veiligheid. Maar ideaal is dat ook niet natuurlijk. Maak het spawnmenu dan bijna fullscreen ingame ala MoH Warfighter of zo zodat de game dan in kan streamen.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• 0.5liter
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-12 14:13
als het beeld nog op zwart staat heb je mooi de tijd om een ammo box of health pack te droppen, dat werkt namelijk wel gewoon.

Rustig aan hè

Verwijderd

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:14:
[...]
Ja, dat is treurig, maar dat is wel de werkelijkheid naar 't lijkt. Uit de comments van de devs op reddit is naar voren gekomen dat ze geen wezenlijke veranderingen hebben aangebracht ten opzichte van BF3 en dat er dus bugs moeten zijn die de huidige problemen veroorzaken. Dat het beter gaat worden dan BF3 heb ik al lang opgegeven, maar in BF3 was het in elk geval goed tolereerbaar in de meeste gevallen.
Nou, ik heb echt niet de indruk dat he tin BF4 ánders is dan in BF3. In BF3 zat je net zo goed regelmatig allang en breed achter een muur drie trappen op met je claymores klaar voor de lagger z'n kogel in je hoofd landde. In BF3 had je net zo goed last van headglitchers. In BF3 had je even goed de kill trade - hoe hoger de ping van één van de spelers, hoe groter die kans.

Ik snap het gebitch op de verschillen in wat je client je ziet en wat er op de server gebeurt best, want dat is soms best ergerlijk, maar de mening dat het in BF3 anders was, laat staan beter, is er toch één die ik vooral aan onderbuikgevoelens c.q. nostalgie toeschrijf. Of drank, misschien. Maar in geen geval aan een merkbaar verschil in beide spellen. Het énige échte verschil dat mij opvalt is dat je bij sniperrifles, vanwege dat suffe rookspoortje, kan zien waar je kogel niet heengegaan is (want dat rookspoortje gaat vaak door hoofdjes van mensen die niet geraakt zijn, of door het kruis van iemand die geheadshot wordt), maar verder is de man on man action net zo brak en gammel qua hitdetectie als in het voorgaande deel.

• Dazzyreil
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-12 19:42
Bee.nl schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:55:
[...]

Als er 1 ding is waar ik een hekel aan heb ik het spawn protection.. hele magazijn leegschieten op iemand en dan 0 damage doen en daarna zelf doodgeschoten te worden.

IMHO als je conquest speelt is het bijna altijd je eigen schuld als je gespawnkilled wordt omdat je gewoon ervoor kiest om tussen vijanden te spawnen.

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-12 08:00
Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 17:18:
[...]

Nou, ik heb echt niet de indruk dat he tin BF4 ánders is dan in BF3. In BF3 zat je net zo goed regelmatig allang en breed achter een muur drie trappen op met je claymores klaar voor de lagger z'n kogel in je hoofd landde. In BF3 had je net zo goed last van headglitchers. In BF3 had je even goed de kill trade - hoe hoger de ping van één van de spelers, hoe groter die kans.

Ik snap het gebitch op de verschillen in wat je client je ziet en wat er op de server gebeurt best, want dat is soms best ergerlijk, maar de mening dat het in BF3 anders was, laat staan beter, is er toch één die ik vooral aan onderbuikgevoelens c.q. nostalgie toeschrijf. Of drank, misschien. Maar in geen geval aan een merkbaar verschil in beide spellen. Het énige échte verschil dat mij opvalt is dat je bij sniperrifles, vanwege dat suffe rookspoortje, kan zien waar je kogel niet heengegaan is (want dat rookspoortje gaat vaak door hoofdjes van mensen die niet geraakt zijn, of door het kruis van iemand die geheadshot wordt), maar verder is de man on man action net zo brak en gammel qua hitdetectie als in het voorgaande deel.
Toevallig van het weekend nog BF3 gespeeld, en daar heb je het inderdaad ook gewoon. Maar wel minder hoor! Het spel voelt gewoon een stuk vloeiender aan. Waar ik me de laatste tijd enorm aan erger is "Killed in action" zonder dat er echt iets gebeurd. Lijkt wel of het steeds vaker voorkomt of ik heb gewoon pech en begin er steeds meer op te letten.
Ik denk dat het merken van de netcode/hitreg ook vooral met de ping, het niveau en wat je ervan verwacht te maken heeft. Mijn ping is vrij laag en ik speel toch wel om te winnen en het liefste zo hoog mogelijk in de ranking, dan verwacht ik gewoon dat alles goed en eerlijk verloopt.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 17:18:
[...]

BF3 was ook verre van perfect maar er zijn wel een paar significante verschillen als het gaat om infantry gunplay. Bij gelijkwaardige ping en op een goede servers (dit laatste is erg belangrijk want de updaterate in BF3 was dynamisch in de zin van dat het af en toe vertraagd werd als de server overbelast werd) was de gunplay in 95% (gevoelsmatig) wel goed (genoeg). Bovendien hoorde je wel goed het aantal keer dat je geraakt wordt voor je dood gaat. In BF4 is het vaak hit geluid, instant dood.

Bovendien zag je altijd wel de vijand die op je schoot (tenzij het natuurlijk een harde headglitch spot was), in BF4 ga ik vaak dood voordat de ander op mijn scherm nog de hoek om moet komen, dat heb ik in BF3 echt nooit zo grijs gezien als in BF4. De vertraging tussen spelers is nooit zo groot geweest als nu.

Het headglitchen is weer een heel ander verhaal/probleem in BF4. Meestal zie je het hoofd nu wel (in tegenstelling tot BF3) maar als je iemand raakt gaat zijn player model duikelen. Zijn hoofd verdwijnt achter cover op jouw scherm, maar niet op zijn scherm. Daarom hebben high rpm wapens een gigantisch voordeel ten opzichte van low rpm wapens, die kunnen er 2 kogels in het hoofd landen voordat de model gaat duikelen, bij low rpm wapens heb je 1, vervolgens duurt het een poos voordat je zijn hoofd weer ziet en weer kan raken. In die tussentijd ben je zelf meestal al lang kapot geschoten.

Hier wordt het uitgelegd:

@4:54

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
BF4 infantry is i.t.t. BF3 zwaar verkloot.
En ook de laatste update fixed weer geen van deze issues.
Gaan ze jet dingen "fixen", lekker belangrijk jongens.

En inderdaad is de vertraging gewoon dodelijk.
Iemand is al lang op mij aan het schieten terwijl hij op mijn scherm pas in beeld komt lopen, dit is gewoon game breaking. Je kan hier niet op anticiperen.

En je krijgt te laat feedback dat er op je wordt geschoten.
Als ik dan met Shadowplay de replay bekijk zie ik (soms) netjes wel mijn health afnemen maar geen rood effect in het scherm.

Het duurt ook soms enkele seconden voordat in mijn scherm de kill verschijnt, hoeveel delay wil je hebben dan.

En verder stikt het van de kleinere bugs.
Wat ik nu regelmatig heb ik dat opeens me scope gaat "swayen" als ik ads (coyote), als ik dan stop met ads en weer ads is het gelijk weg. Mikt ook zo lekker dan.
Net alsof je moe bent (of dronken) en niet kan mikken, maar volgens mij zit dat er alleen niet in. :9
Gebeurt niet altijd maar je kan een waslijst maken van alle problemen, op het battlelog forum is een bug topic en ze zitten ergens op de 160 bugs. :X

Verwijderd

Ik ben niet bepaald tevreden over de patches , heb nu een paar potjes op de BUG server gespeelt ( is tevens een hele goeie server met mooie potjes :9~ ) .
Na een paar potjes te hebben gespeeld loop ik nu verder vaker vast en werkt bf4 niet meer voorheen nooit gehad , ook heb ik in de potjes zelf 999 ping en kan ik zelf niks doen terwijl ik de andere speler nog mooi door zie knallen dus het ligt niet aan het internet :?
Echt dat hele High Value Target is puur zodat domme mensen kills kunnen maken. Echt een systeem om te zorgen dat noobs af en toe eens een kill krijgen. Walgelijk.

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-12 14:06
net een paar potjes gespeeld op een USA server met een ping van 130, ik moet zeggen dat ik minder last had van foute netcode/hitreg dan op nederlandse servers met een goede ping

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:45

codex

Geen OpenAI agent :)

Dit hele spel is qua infantry gameplay rot tot het bot. Vanavond weer een rondje gedaan, begon al lekker met vastzitten onder de map. Vervolgens met een sniperrifle schieten recht op een doel maar een kogel die er 3 meter langs vliegt, de ene na de andere instant death(van 100 ineens 0 hp terwijl iemand met een pistool op je schiet) nog steeds scout heli's met repairgastjes erin waar je al je stingers op kan schieten zonder dat het ding neer gaat. Feitelijk is het heel erg mooi aangeklede troep. Het lijkt mij erg sterk dat het nu of ooit in de toekomst nog gerepareerd kan worden.

Verwijderd

Stop toch eens allemaal janken zeg! Ik kom gewoon 8)7 door al deze teksten te lezen.

Hoe komt het dat ik na 200 speeluren, bijna rank 110 geen last heb hiervan? De enigste problemen zijn connectie issues, maar na een paar keer klikken werkt het gewoon.

Een andere bug die me soms wel irriteert is dat het geluid als heli gunner blijft haperen en je eindeloos het afvuren hoort, maar voor de rest niks van problemen.

Het is nu eenmaal een nieuw spel dat kinderziektes heeft, deal with it. Is met alle producten zo. De voorbije jaren hebben alle spelers ideeën voorgesteld. De ene wilt dat, de andere wilt dit. Dice probeert zoveel als mogelijk naar iedereen te luisteren en tal van opties in het spel in te bouwen, het is dan ook normaal dat er soms problemen zijn. Maar nee, allemaal achter jullie computertje zitten jullie te janken over van alles en nog wat. Als jullie denken dat je ooit een "netcode" systeem krijgt zoals in CS 1.6 met toekomstige Battlefield's vergeet het dan maar. We leven nu eenmaal niet meer in de jaren 90 en alles is complexer geworden, bullet drop, explosies, destructie, effecten, geluid, customizatie, etc.. allemaal willen jullie het, wel, je hebt het nu. Vergeet niet dat al die dingen gesynced worden in een kwestie van miliseconden over honderden kilometers afstand en dat er nu eenmaal dingen moeten opgeofferd worden. Als je daar niet mee kan leven begin dan met COD. Daar is alles statisch. Maar dan zullen jullie natuurlijk terug beginnen janken dat de wereld rondom eentonig is. Het is het ene of het andere hé.

Al dat gejank over netcode issues.. Jezus, als je nou eenmaal een paar kogels te verwerken krijgt en je op het laatste moment nog wil wegspringen dat is het toch normaal dat je in 50% van de gevallen ook dood gaat?

Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik in een 1vs1 situatie kom en vooraleer ik kon schieten zelf al dood was.. En als dat het geval is hebben ze altijd een hogere RPM geweer, wat ook logisch is.

En als je reflexen nu eenmaal trager worden/zijn ga dan niet zeiken dat het de schuld is van het spel.
Leeuw070 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:29:
Had gister dus een 1 vs 1 met pistols op een andere player volle 64 server met parcel . Ik ping 5 en hij ping 50 . we bleven beide links en rechts bewegen en konden elkaar niet raken , dit ging ongeveer een minuut door totdat ik achter hem ging schieten hem in 4 shots killde . Moesten er wel beide om lachen .

zegt genoeg lijkt me .....
Nou volgens mij waren jullie alletwee noobs met een kut aim. Dan is het wel makkelijk he, de schuld op het spel steken.

"Wow, ik heb met mijn Porsche tegen een boom gereden" "Nu klaag ik Porsche aan!"
Dat is de zelfde denkwijze dat ik hier keer op keer zie voorbijkomen. Dat men niet genoeg ervaring heeft achter het stuur, oh nee hoor dat is het laatste waar we aan denken.

Ik amuseer mij net zoals in BF3 enorm en begrijp niet waarom jullie zoveel klagen. Het begint m'n voeten uit te hangen. Ik zal altijd een Battlefield fan zijn en dergelijke problemen horen er nu eenmaal bij. Er bestaat niks zoals een perfect spel, net zoals vrouwen, want daar mankeert ook altijd iets aan.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2014 03:53 ]

• Leeuw070
Blijf jij maar lekker in je ideale wereldje verder leven en lekker EA/DICE spekken met je geld dan blijven hun lekker dit soort half werk afleveren .
Typisch massa gedrag van "ik leef er wel mee en irriteer me er niet aan" , kom je heel ver mee in het leven .....
Koop een nieuwe auto valt om de 10km uit maar over een paar maanden word het wel misschien eens ooit verholpen , als we er zin in hebben, na hem 6 keer naar de garage gebracht te hebben . En nu mag je er maar blij mee zijn dat hij misschien even goed presteert als de vorige versie .

Je geeft geld uit aan een product met verwachtingen die zijn geschept door DICE zelf met hun mooie praatjes en beloftes . Maar die komen ze niet na dus mag er ook niks van gezegd worden ??
Het is een speel ervaring van mij die ik deel met anderen en daar ook wat van zeg . Kan ook stil een een hoekje gaan zitten en me er niet aan irriteren maar zo zit ik nu eenmaal niet in elkaar .

Tuurlijk heb ik ook zat leuke momenten en geniet ik ook van het spel , maar word het gewoon zat als je voor de10e keer in 1 spel achter beschutting dood gaat omdat de andere client je nog op de plek ziet waar je 2 seconden geleden was , dan word je het wel zat ja .

Weltrusten :O

[ Voor 4% gewijzigd door Leeuw070 op 15-01-2014 06:52 ]

Game PC

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Nou ik zal dan maar met de deur in huis vallen; Je rookt teveel Wietkop, daarom zuig je en valt er niets op.

Gewoon EA supporten, hun spellen zijn voor uw doelgroep bedoelt.

/come at me admins.

Mijn YouTube

Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 03:33:
Ik amuseer mij net zoals in BF3 enorm en begrijp niet waarom jullie zoveel klagen. Het begint m'n voeten uit te hangen. Ik zal altijd een Battlefield fan zijn en dergelijke problemen horen er nu eenmaal bij. Er bestaat niks zoals een perfect spel, net zoals vrouwen, want daar mankeert ook altijd iets aan.
Wellicht hoor jij bij die grote groep mensen die gewoon wat aanmoddert en daardoor de problemen niet opmerkt? Als je deze hoeveelheid grote problemen niet herkent en erkent zijn daar mijn inziens maar twee mogelijkheden voor. Of je bent bezig met een sterk staaltje struisvogelgedrag of je speelt op een dermate laag niveau dat je het verschil toch niet merkt.
Alhoewel dat laatste niet kan verklaren hoe je alle overige bugs in het spel niet kan herkennen. Dan is het toch een kwestie van struisvogelgedrag en een sterke drang om alles goed te willen praten.

Tsurany schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 08:03:
[...]

Wellicht hoor jij bij die grote groep mensen die gewoon wat aanmoddert en daardoor de problemen niet opmerkt? Als je deze hoeveelheid grote problemen niet herkent en erkent zijn daar mijn inziens maar twee mogelijkheden voor. Of je bent bezig met een sterk staaltje struisvogelgedrag of je speelt op een dermate laag niveau dat je het verschil toch niet merkt.
Alhoewel dat laatste niet kan verklaren hoe je alle overige bugs in het spel niet kan herkennen. Dan is het toch een kwestie van struisvogelgedrag en een sterke drang om alles goed te willen praten.
De problemen zijn ook niet zo erg dat op bijv. een potje locker jij niet een k/d hebt van 4.
En volgens mij is het echt niet zo erg dat hier zo hier vaak word beweerd dat elke kill bijna een loterij is.
Want nog altijd staan de goede spelers boven aan met k/d die vergelijkbaar/beter zijn als in bf3.
En dan eens is iets over elkaar niet kunnen raken in BF3 :+

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=h5dm5-4P5wg]

Was ook bug maar toch.
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:23:
[...]

Meen je dat nou serieus? Het wordt een heel anders spel als je elkaar tegelijk ziet en hoort. Dan kan je nog reageren in plaats van accepteren dat je er toch niets meer aan kan voldoen. Slim en tactisch van cover naar cover en elke hoek peaken wordt dan ook beloond, in plaats van dat je al 1,5 keer dood kan zijn terwijl jij nog helemaal niets ziet.

Je wordt weliswaar wel door de terechte x kogels geraakt, maar het is niet terecht dat die ander al kan vuren zonder dat jezelf er iets aan kan doen, of uberhaubt kan weten dat er iemand op je (gaat) schiet(en). Dat haalt alle skill uit een shooter als je maar moet hopen dat de ander je niet ziet of 300+ ms trager is dan jij...

Zo zijn er nog wel meer bizarre feiten. Levolution is client based (met uitzondering van die bandbreedte vretende golven dus), hoe jij een storm hoort en ziet, kan behoorlijk verschillen van andere spelers. Iedereen kent wel op lockers dat je buiten geen ruk ziet door die sneeuwstorm en dat iemand 200 meter verder op zonder problemen iedereen af kan schieten omdat bij hem de storm nog niet begonnen is.
Het ging mij meer om het aantal deaths wanneer je nog net cover probeert te zoeken en toch om het hoekje doodgaat.
Vaak is dat toch wel terecht want je was waarschijnlijk toch al in het nadeel en verdiende ook dat gevecht te verliezen.
Kijk dat een ander jou eerder ziet dan jij hem omdat er vertraging op de server is is idd. heel er vervelend.
Maar is de TTK in BF4 ook niet wat hoger omdat de wapens accurater zijn en er minder suppression is waardoor het ook moeilijker is om nog snel te reageren en word dat bij heel spelers al snel op de netcode afgeschoven.
Want nu die problemen met de netcode er zijn is het wel makkelijk om daar alles maar af te schuiven wat ook veel gevallen gebeurd terwijl het misschien niet eens zo is.

• goosche
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-12 14:18
Pagina: 1 ... 95 ... 149 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor Battlefield 4 zelf en niet voor hardware gerelateerde zaken. Hiervoor kunnen er benchmarks bekeken worden op het internet.

Wat willen we NIET zien:
- Klachten (crashes, hacks, x is overpowered, e.d.)
- Problemen/Crashes deze horen in:
* Voor de PC: [PC] Algemene BattleField 4 Problemen topic
* Voor de Console: [Console] Algemeen Battlefield 4 problemen topic.
- Hardware

Zulke reacties worden als offtopic en ongewenst beschouwd, inclusief consequenties.
Kom je dergelijke posts tegen? Maak dan een Topic Report en negeer.