https://www.flickr.com/photos/jeroenvanderwardt/albums www.instagram.com/jeroen.van.der.wardt
Verwijderd
Als Sgt. Enigma er bijna door gekilled wordt, dan weet je gewoon dat het OP is...
https://www.flickr.com/photos/jeroenvanderwardt/albums www.instagram.com/jeroen.van.der.wardt
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Verwijderd
Source http://bf4central.com/201...sing-supposed-levolution/Battlefield 4 China Rising was supposed to have Levolution
According to a report, the Battlefield 4 China Rising DLC was actually supposed to have Levolution effects, but those were apparently scrapped from the final version.
According to sound files from the game, there are several files indicating that China Rising maps were supposed to have environmental Levolution features. For example, Altai Range was supposed to have a snow storm, while Silk Road was supposed to have a sand storm. Guilin Peaks was supposed to have a heavy fog blowing through the map.
When China Rising shipped last month, many noticed the lack of Levolution, a feature that DICE and EA have been heavily promoting for Battlefield 4.
Furthermore, the sound files reveal other features that were cut from the game. For example, players were supposed to be able to switch between the Commander and soldier roles, just like in BF2. And the files also show some of the smaller features that were cut, such as nearby soldiers congratulating you if you happened to rank up during a match.
Die laatste feature (dat soldiers je feliciteren) zit overigens wel in de game, zie topcomment hier: http://www.reddit.com/r/b...posed_to_have_levolution/
[ Voor 50% gewijzigd door Tsurany op 12-01-2014 23:21 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Viel me trouwens op dat het emblem op een voertuig blijft staan, ook nadat je een andere pakt of uitstapt.
Toen merkte ik wel dat de AA toch wel erg OP/broken is.
Vooral op die map kan air geen zak tegen de AA, hele map is ongeveer vlak. Je kan ook wel laag vliegen maar uit eindelijk zal je toch eens een beetje van de grond moeten.
Wel eens AA met Zuni Rockets geprobeerd? Als je een beetje voorzichtig speelt kun je makkelijk LAVs en Tanks neerhalen.Hapkoek schreef op maandag 13 januari 2014 @ 09:10:
Ging gister eens met de AA spelen, alle voertuigen waren al in beslag genomen en wilde niet in een jeep. Was in Golmund Railway. Ik reed een stuk naar voren en letterlijk in de eerste 2 minuten stond ik 5-0, al hun air uit de lucht. Ver volgens kwam er nog wat infantry aan en stond ik in 5 minuten 10-0 terwijl voor de rest mensen nog amper een kill hadden..
Toen merkte ik wel dat de AA toch wel erg OP/broken is.Had meteen 4 unlocks vrij gespeeld.
![]()
Vooral op die map kan air geen zak tegen de AA, hele map is ongeveer vlak. Je kan ook wel laag vliegen maar uit eindelijk zal je toch eens een beetje van de grond moeten.
Denk dat ik Zuni rockets nog niet heb vrij gespeeld of misschien gister.. Zal eens checken vanavond.
Je moet ook rekening houden met systeem prestaties enzo. Een dikke sneeuwstorm op een laptopje gaat niet echt goed werken. Je kan dan moeilijk de sneeuwstorm bij lage settings niet laten zien want dan heb je weer voordelen over de andere spelers.Tsurany schreef op zondag 12 januari 2014 @ 23:20:
Ach dat Levolution is veel te veel gehyped. Vanaf begin af aan bleek al dat ze niet kunnen leveren wat ze beloofden en dat het sterk tegen viel. Neem Floodzone, leuk dat het water stijgt maar die map is sowieso al een TDM op de daken danwel in de garage. De waterstijging heeft amper invloed op de map. In Siege of Shanghai haalt het juist een van de leukere punten weg, ook erg jammer. En op veel andere maps is het amper merkbaar.
Het principe is leuk en is redelijk subtiel aanwezig, vind het zelf wel geslaagd. Alleen veel te veel gehypet maar daarvoor mogen we gok ik EA aankijken.
if (!coffee) {
Work = false; }
We’ve started rolling out a new Battlefield 4 update on PC. Find the patch notes below.
If the game udpate doesn't start automatically for you, you can trigger it by going into the Origin Client, right clicking Battlefield 4 and selecting "Check for updates".
Jan 13 PC Game Update Notes
-Various fixes for improving general stability
-Fixed a memory leak issue occurring after level shutdowns, which could result in a out-of-memory crash in longer play sessions
-Additional fix for the "sound loop" deadlock when running High/Ultra graphics settings
-Added a warning for using Legacy AMD drivers that were out of date
-Fixed a player feedback timing issue where blood was appearing before other damage indicators, and before damage was actually done
-Fixed a bug where players’ rank icons on the scoreboard would not be updated
-Fix for Asian users unable to start Battlefield 3 and Battlefield 4 on Windows 8.1
-Normalized repair rates across all vehicles.
-Fixed problem with killer health in kill card not being correctly updated (showing 100% health even though the soldier was hurt)
-Fix for friendly marker not always showing when needed to, resulting in players shooting team members
-Fixed a bug where a Main Battle Tank Coaxial HMG ammo box was occasionally blocking the driver’s camera
-Increased damage by 25% for the Stealth Jet 20mm cannons.
-Stealth Jets now have more similar handling attributes to each other. F35 & J-20 are slightly more agile, Su-50 is less agile.
-Attack Jets now have more similar handling attributes to each other, and all 3 are now slightly less agile than earlier
-Fixed camera glitch when switching weapons while moving in crouch
-Fixed an occasional bug where players could experience intermittent engine sound dropouts when driving wheeled IFVs
-Fix for player spawning under the map when deploying on Lancang Dam
-Fixed flickering in map and minimap on Rogue Transmission and Operation Locker
-Fixed a player feedback timing issue where blood was appearing before other damage indicators, and before damage was actually doneBee.nl schreef op maandag 13 januari 2014 @ 10:17:
Er wordt een nieuwe update uitgerold met een grootte van ~260MB:
[...]
-Fixed problem with killer health in kill card not being correctly updated (showing 100% health even though the soldier was hurt)
-Fix for friendly marker not always showing when needed to, resulting in players shooting team members
Enige 3 boeiende. Hopelijk helpt 't
-Stealth Jets now have more similar handling attributes to each other. F35 & J-20 are slightly more agile, Su-50 is less agile.
-Attack Jets now have more similar handling attributes to each other, and all 3 are now slightly less agile than earlier
Mocht eens tijd worden, óf geef elke jet zijn eigen karakter zoals in de echte wereld óf maak ze allemaal gelijk aan elkaar. Aangezien dat 1e flink faalt lijkt me optie 2 de enige juiste.
Verkapte netcode fix? Die BS van o.a. een heel magazijn legen of een 100% zeker een headshot met een sniper maken en dan 0 dmg doen is voor mij toch wel de reden om BF4 even in de ijskast te zetten.-Fixed problem with killer health in kill card not being correctly updated (showing 100% health even though the soldier was hurt)
if (!coffee) {
Work = false; }
[ Voor 92% gewijzigd door HammerNL op 13-01-2014 11:01 ]
in een dergelijke game as bf moeten de vehicles gewoon gelijk zijn, zodat je gelijke kansen hebt, hoeveel beter de su-50 was tov de andere jets was idioot. draaicirkel van 5m ofzo tov 50 is gewoon niet te doen.naaitsab schreef op maandag 13 januari 2014 @ 10:29:
[...]
![]()
Mocht eens tijd worden, óf geef elke jet zijn eigen karakter zoals in de echte wereld óf maak ze allemaal gelijk aan elkaar. Aangezien dat 1e flink faalt lijkt me optie 2 de enige juiste.
[...]
Verkapte netcode fix? Die BS van o.a. een heel magazijn legen of een 100% zeker een headshot met een sniper maken en dan 0 dmg doen is voor mij toch wel de reden om BF4 even in de ijskast te zetten.
Dat hadden ze ook gewoon uit bf3 lering kunnen trekken aangezien daar exact het zelfde ( dat horen we helaas iets te vaak vind ik
Is wel iets wat te maken heeft met netcode maar die fix zal niet een betere netcode in houden. Vind trouwens wel apart dat daar nog steeds geen info over gegeven wordt.
totdat iemand anders instapt zal dat idd ook blijven, wel zo handig zodat je kan zien welke van jou is als je bv meerdere tanks naast elkaar hebt staan. Soms zie je ook dat de boel gereset is vooral bij de transport zit je dat wel eens.MEN-O schreef op zondag 12 januari 2014 @ 23:57:
Net een reactie op een server : wtf een tweakers tank ! (Ik heb het emblem gebruikt door iemand gemaakt van hier, ben vergeten wie ; sorry).
Viel me trouwens op dat het emblem op een voertuig blijft staan, ook nadat je een andere pakt of uitstapt.
[ Voor 20% gewijzigd door SouLLeSSportal op 13-01-2014 11:40 ]
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Oei, dat valt niet mee als dit het is na de patch van 20 december. Veel cosmetische oplossingen voor problemen die iedereen ziet, maar weinig echte game breaking bugs gefixed.Bee.nl schreef op maandag 13 januari 2014 @ 10:17:
Er wordt een nieuwe update uitgerold met een grootte van ~260MB:
[...]
-Fixed a player feedback timing issue where blood was appearing before other damage indicators, and before damage was actually done
Dit is natuurlijk een lachertje, net zoals ze een extra vertraging bij kill trades hebben ingebouwd om de echte problemen te verbloemen.
-Normalized repair rates across all vehicles.
Hopelijk lost dit de problemen met de scout heli's op, maar vrees het ergste want anders hadden ze het er wel bijgezet.
Dat zou tijd worden, maar is meer dan welkom!
Ach ja, de rest boeit allemaal niet zo, ik wacht nog op de 300ms+ desync tussen clients "bug" ahum fix
Why ..... je krijgt vanzelf wel 30mm toch
Gaat over de damage die je ziet in de Killcam .. je doet de damage je ziet het naderhand alleen niet daarom denken sommige mensen dat de game brak is terwijl de damage wel gedaan wordt ...[b][message=41585028,noline]naaitsab schreef op maandag 13 januari 2014 @ 10:29[/message
Verkapte netcode fix? Die BS van o.a. een heel magazijn legen of een 100% zeker een headshot met een sniper maken en dan 0 dmg doen is voor mij toch wel de reden om BF4 even in de ijskast te zetten.
De AA is enkel zo goed als de piloten zo slecht zijn.Hapkoek schreef op maandag 13 januari 2014 @ 09:10:
Ging gister eens met de AA spelen, alle voertuigen waren al in beslag genomen en wilde niet in een jeep. Was in Golmund Railway. Ik reed een stuk naar voren en letterlijk in de eerste 2 minuten stond ik 5-0, al hun air uit de lucht. Ver volgens kwam er nog wat infantry aan en stond ik in 5 minuten 10-0 terwijl voor de rest mensen nog amper een kill hadden..
Toen merkte ik wel dat de AA toch wel erg OP/broken is.Had meteen 4 unlocks vrij gespeeld.
![]()
Goede piloten kijken rond en komen niet in de buurt van AA.
Zelfde met slechte tankers die zich laten pwnen door AA ipv dat zij rondkijken en de AA snel rapen.
In sommige maps betekend dat dus dat je nergens veilig bent in de lucht, als de AA een tactische positie neemt tenminste. Dan is al het air gewoon kansloos. + al het infantry en light vehicles wat in de buurt komt. Jammer dat de AA niet een klein beetje generfd is, iets langere reload/minder range op active radar mag wel.Ekstergroen schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:46:
[...]
De AA is enkel zo goed als de piloten zo slecht zijn.
Zelfde met slechte tankers die zich laten pwnen door AA ipv dat zij rondkijken en de AA snel rapen.
Eens de nieuwe update testen
[ Voor 11% gewijzigd door wesleytjuh op 13-01-2014 11:48 ]
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Ja, klopt zeker maar bijvoorbeeld bij Gomund Railway (ofzo iets) daar heb je 1 gebouw waar je als heli een beetje achter kan schuilen maar vroeg of laat wordt je dan alsnog afgeschoten.Ekstergroen schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:46:
[...]
De AA is enkel zo goed als de piloten zo slecht zijn.
Wat ik meestal doe is terug vliegen naar de spawn.
Maar in die map als je dan als AA een beetje gecentreerd staat met een mooi overzicht voor inkomende tanks kan hun air echt vrij weinig.
Ik vind t zelf meevallen, als je een beetje oplet en 600m afstand houdt en de heuvels gebruikt is de MAA je zorg niet.Hapkoek schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:51:
[...]
Ja, klopt zeker maar bijvoorbeeld bij Gomund Railway (ofzo iets) daar heb je 1 gebouw waar je als heli een beetje achter kan schuilen maar vroeg of laat wordt je dan alsnog afgeschoten.
Maar in die map als je dan als AA een beetje gecentreerd staat met een mooi overzicht voor inkomende tanks kan hun air echt vrij weinig.
Ik zag iemand iets posten over ene Tweakers embleem.. Cool! Is die vrij te gebruiken?
Verder blijken er toch veel Tweakers BF4 te spelen ( bewijs = 375 pagina's topic
Niet zozeer om 'officieel' te gamen maar gewoon om een gezellige thuisbasis te hebben met een eigen 48 of 64p conquest server.
Iemand tips waar ik aan kan kloppen? Ben redelijk goed, niet heel speciaal maar als ik bovenin wil meedraaien of als doel heb 1e te staan in de scorelijst lukt dat eigenlijk altijd wel. Maargoed ik vind de C4 terrorist uithangen op buggies e.d. veel meer lol en voldoening geven dan bovenaan staan in de scorelijst
[ Voor 6% gewijzigd door Wereldreiziger op 13-01-2014 11:56 ]
Volg mij op: https://wereldreizigers.nl
http://www.bug-community.com/Hapkoek schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:51:
[...]
Ja, klopt zeker maar bijvoorbeeld bij Gomund Railway (ofzo iets) daar heb je 1 gebouw waar je als heli een beetje achter kan schuilen maar vroeg of laat wordt je dan alsnog afgeschoten.
Wij hebben 2 servers :
http://battlelog.battlefi...1763/BuG-Official-2-Rush/
http://battlelog.battlefi...fficial-1-Conquest-Large/
Waar meestal 's avonds wel op gespeeld word en ook onze eigen TS server ts.bug-community.com
Hier gaat het om de gezelligheid en het redelijk samenspelen niet om alles perfect te doen
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Lijkt mij ook wel leuk om te doen, ik heb zelf nog nooit in een shooter clan gezeten alhoewel ik al shooters speel sinds Quake en daarna nog BF1942beuker19 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:59:
[...]
http://www.bug-community.com/
Wij hebben 2 servers :
Waar meestal 's avonds wel op gespeeld word en ook onze eigen TS server ts.bug-community.com
Hier gaat het om de gezelligheid en het redelijk samenspelen niet om alles perfect te doen
Thanksbeuker19 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:59:
[...]
http://www.bug-community.com/
Wij hebben 2 servers :
www.dutch-esports.nl ?Wereldreiziger schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:54:
Verder blijken er toch veel Tweakers BF4 te spelen ( bewijs = 375 pagina's topic). Ik zit momenteel in een ouderwetse clan met allerlei nationaliteiten maar ben eigenlijk op zoek naar een grote actieve Nederlandstalige clan of 'community', hoe je het ook noemen wilt......
Maplist aanpassen schijnt niet zo makkelijk te gaan als je official servers draait.Wereldreiziger schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:20:
[...]
ThanksZal er eens een rondneuzen. Maarre, geen China Rising maps draaiend op de servers?
Onzin met procon is dat een kwestie van omgooien next map klaar.Tsurany schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:38:
[...]
Maplist aanpassen schijnt niet zo makkelijk te gaan als je official servers draait.
Maar na elke restart zal je het weer moeten aanpassenxleeuwx schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:39:
[...]
Onzin met procon is dat een kwestie van omgooien next map klaar.
Wij zijn al blij dat de server weer bijna elke avond vol zit met CR heeft de server 1 maand bijna leeg gestaan.
Misschien als er wanneer SA word gereleased we weer gaan kijken naar het aanpassen van de server.
Dat is zeker waar, maar wij restarten de server bijna nooit en is ook niet nodig aangezien we er 4 hebben elke voor bepaalde doelen.beuker19 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:42:
[...]
Maar na elke restart zal je het weer moeten aanpassen![]()
Wij zijn al blij dat de server weer bijna elke avond vol zit met CR heeft de server 1 maand bijna leeg gestaan.
Misschien als er wanneer SA word gereleased we weer gaan kijken naar het aanpassen van de server.
Vind de levolution effecten juist wel gaaf. Erg jammer/triest dat ze het uit de DLC gesloopt hebben....Verwijderd schreef op zondag 12 januari 2014 @ 23:17:
Oh DICE, stop being so naughty. You make me all wild with your scams. Your master EA can be proud.
[...]
Source http://bf4central.com/201...sing-supposed-levolution/
Die laatste feature (dat soldiers je feliciteren) zit overigens wel in de game, zie topcomment hier: http://www.reddit.com/r/b...posed_to_have_levolution/
Ook kleine serverpatch trouwens:
http://battlelog.battlefi...view/2979150493792773499/
R18 Server Update Notes
-Compatibility updates for the Jan 13 PC game update
-Enabled Live Scoreboard for all game servers
-Changed Air Superiority default tickets from 100 to 200
-Fixes for five server crashes
For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.
Thanks, ga ik ook even rondneuzen
30 mm is veel langzamer qua firerate dan de 20mm of 25mm cannon, niet zoals de 30mm gau gun van de attack jets, is vergelijkbaar als die van de scout, maar dan op een veel sneller vliegende jet dus imho vrij nutteloos. 25mm is de beste voor deze patch maar denk dat die vrijwel komt te vervallen nu de 20mm stukken beter is geworden.caanova1984 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:45:
-Increased damage by 25% for the Stealth Jet 20mm cannons.
Why ..... je krijgt vanzelf wel 30mm toch
[...]
Gaat over de damage die je ziet in de Killcam .. je doet de damage je ziet het naderhand alleen niet daarom denken sommige mensen dat de game brak is terwijl de damage wel gedaan wordt ...
Laat ik het zo zeggen: 30mm is meer vergevingsgezind als je veel mist.SouLLeSSportal schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:03:
[...]
30 mm is veel langzamer qua firerate dan de 20mm of 25mm cannon, niet zoals de 30mm gau gun van de attack jets, is vergelijkbaar als die van de scout, maar dan op een veel sneller vliegende jet dus imho vrij nutteloos. 25mm is de beste voor deze patch maar denk dat die vrijwel komt te vervallen nu de 20mm stukken beter is geworden.
Met 20mm moet je alles raken, en 25mm zit daar tussenin. Pro pilots die alles weten te raken gaan nu 20mm gebruiken dus
[ Voor 3% gewijzigd door Sinus_rhythm op 13-01-2014 17:10 ]
Bedoel je deze?Wereldreiziger schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:54:
Even iets heel anders..
Ik zag iemand iets posten over ene Tweakers embleem.. Cool! Is die vrij te gebruiken?
...
...
http://emblemsbf.com/emblem-5747.html
https://valid.x86.fr/xhfd5e
ik vind 30mm iig helemaal niks, te langzaam en lijkt me toch minder vergevensgezind om dat je meer hits moet raken voor zelfde damage? als je de 20mm gebruikt is dat gewoon beetje bij sturen als je niet raakt en dan laserbeam je de shit uit die jet. met die 30 mm moet je juist zorgen dat je al die hits raakt. Ieder zijn ding en 30mm cannon is natuurlijk ook meer voor groundtargets kapot te schieten en minder goed vs jets.Ekstergroen schreef op maandag 13 januari 2014 @ 16:25:
[...]
Laat ik het zo zeggen: 30mm is meer vergevingsgezind als je veel mist.
Met 20mm moet je alles raken, en 25mm zit daar tussenin. Pro pilots die alles weten te raken gaan nu 20mm gebruiken dus
Tanks zijn veel zwaarder gemaakt, waardoor ze meer grip hebben, op Silk Road lijken ze sneller te rijden. Daarentegen is de tank, eenmaal aan het glijden, moeilijk weer recht te krijgen. De draaicirkel lijkt ook vergroot en de draaisnelheid in stilstand lijkt afgenomen.
Smokescreen lijkt generfd: een SOFLAM-lock wordt niet meer verhinderd of verbroken, waardoor je de volle topdown-damage krijgt van een laser guided, oftewel 50. Dit was ~30-45.
Correct me if I'm wrong, maar dit is wat ik heb meegemaakt in twee rondes in de tank.
Verder lijkt de geluidspatch écht geholpen te hebben, en niet alleen voor de IFV's: ik hoor helicopters nu veel zuiverder en van verder weg.
[ Voor 45% gewijzigd door CodeCaster op 13-01-2014 18:15 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ik als jetwhore ben nog steeds niet bang voor de anti air. Nog steeds een lachertje. En mensen die active radar gebruiken vind ik juist fijn. Raketten doen maar 20 damage.Hapkoek schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:51:
[...]
edit: Enige irritante map is Hainan resort ivm vliegruimte.
[ Voor 4% gewijzigd door Kepro op 13-01-2014 18:18 ]
Aparte redenatie.SouLLeSSportal schreef op maandag 13 januari 2014 @ 17:26:
[...]
ik vind 30mm iig helemaal niks, te langzaam en lijkt me toch minder vergevensgezind om dat je meer hits moet raken voor zelfde damage? als je de 20mm gebruikt is dat gewoon beetje bij sturen als je niet raakt en dan laserbeam je de shit uit die jet. met die 30 mm moet je juist zorgen dat je al die hits raakt. Ieder zijn ding en 30mm cannon is natuurlijk ook meer voor groundtargets kapot te schieten en minder goed vs jets.
Als je mist, mis je. Of dit nu met 20MM of 30MM is, maakt op papier weinig uit. De DPS is eigenlijk precies het zelfde. Het is nog maar de vraag of je met 20MM meer output kunt doen dan 30MM als je niet veel raak schiet.
Als je een beetje wilt bijsturen e.d. dan zou je voor de 30MM moeten gaan, 20mm is juist meer dat je constant erop moet blijven.
dus 40 damage en je vliegtuig gaat even vaag doen.Kepro schreef op maandag 13 januari 2014 @ 18:16:
[...]
Ik als jetwhore ben nog steeds niet bang voor de anti air. Nog steeds een lachertje. En mensen die active radar gebruiken vind ik juist fijn. Raketten doen maar 20 damage.
Een beetje goede speler schiet je gewoon uit de lucht met zijn machine gun.
[ Voor 18% gewijzigd door Douweegbertje op 13-01-2014 18:18 ]
Ben wel goede anti air spelers tegen gekomen maar nooit dat ik ermee moest stoppen. AA vind ik zeker niet OP. Tegen helikopters is het een ander verhaal.Douweegbertje schreef op maandag 13 januari 2014 @ 18:17:
[...]
Aparte redenatie.
Als je mist, mis je. Of dit nu met 20MM of 30MM is, maakt op papier weinig uit. De DPS is eigenlijk precies het zelfde. Het is nog maar de vraag of je met 20MM meer output kunt doen dan 30MM als je niet veel raak schiet.
Als je een beetje wilt bijsturen e.d. dan zou je voor de 30MM moeten gaan, 20mm is juist meer dat je constant erop moet blijven.
[...]
dus 40 damage en je vliegtuig gaat even vaag doen.
Een beetje goede speler schiet je gewoon uit de lucht met zijn machine gun.
[ Voor 4% gewijzigd door Kepro op 13-01-2014 18:21 ]
Het hangt ook gewoon van de map af hoor.Kepro schreef op maandag 13 januari 2014 @ 18:21:
[...]
Ben wel goede anti air spelers tegen gekomen maar nooit dat ik ermee moest stoppen. AA vind ik zeker niet OP. Tegen helikopters is het een ander verhaal.
Sommige zijn zo ideaal ingericht dat je als air lekker hoog kan blijven en af en toe een duik kan maken. Dan is een AA vrij kansloos inderdaad. Staat hij dichtbij allerlei units waar jij heen wilt, dan kun je wel een slecht pot krijgen
Positionering en zijn skill maakt echt enorm veel uit.
Enige map waar je daar last van heb is Hainan Resort. Alle andere mappen zijn geen probleem.Douweegbertje schreef op maandag 13 januari 2014 @ 18:23:
[...]
Het hangt ook gewoon van de map af hoor.
Sommige zijn zo ideaal ingericht dat je als air lekker hoog kan blijven en af en toe een duik kan maken. Dan is een AA vrij kansloos inderdaad. Staat hij dichtbij allerlei units waar jij heen wilt, dan kun je wel een slecht pot krijgen
Positionering en zijn skill maakt echt enorm veel uit.
is niet aparte redenatie, is exact hetzelfde waarom high rof wapens gemiddeld gezien beter zijn dan de langzaam vurende wapens, daar moet je meer hits raken voor dezelfde damage van de schoten die je vuurt, een 20mm kun je spammen, schiet sneller en hogere bullet velocity en als je wat van de burst mist raakt vaak nog genoeg wel, het is veel vergevensgezind als je mist dus beter/makkelijker. Echter is die met de 25% boost nog steeds bagger tegen jets. merk vrijwel geen verschil met eerder en 25mm is nog steeds beter, wat een buffDouweegbertje schreef op maandag 13 januari 2014 @ 18:17:
[...]
Aparte redenatie.
Ik mis dus nu zo`n 46 uur / 20% aan speeltijd .
Is dit puur door crashes van de game ?
En hebben andere dit ook ?
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Netcode gaat nooit gepatched worden, dat krijgen ze niet voor elkaar. De servers kunnen het nu al amper aan, laat staan met een goede netcode. Op Operation Lockers merk je nu al dat de chat minuten later verschijnt als het druk is. Hoezo performance issues?Versteegrob schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 01:00:
Vind de patch vrij klein, jullie ook niet? Er zou toch een grote patch komen Ivm de netcode en verschillende wapens zouden worden generfd.
Dat idee krijg ik steeds meer en dat zeggen ook steeds meer youtubbers. Had trouwens verwacht dat de problemen/netcode op de PS4 een stuk minder zou zijn echter niets is minder waar. Dan maar hopen op BF5? Zo jammer want BF4 kan zo geweldig zijn. De launch van BF3 was toch ook dramatisch? Dus misschien is er nog hoop.Tsurany schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 08:05:
[...]
Netcode gaat nooit gepatched worden, dat krijgen ze niet voor elkaar. De servers kunnen het nu al amper aan, laat staan met een goede netcode. Op Operation Lockers merk je nu al dat de chat minuten later verschijnt als het druk is. Hoezo performance issues?
Verwijderd
Eh, nee. De fighter 30mm is niet hetzelfde als de 30mm anti armor chaingun op de attack jets.SouLLeSSportal schreef op maandag 13 januari 2014 @ 17:26:
[...]
30mm cannon is natuurlijk ook meer voor groundtargets kapot te schieten en minder goed vs jets.
De 20mm gun was zo prut dat je er alleen air kills mee kon maken van knuffelafstand op de staart. de 25mm deed het al beter, de 30mm is, mits je kunt mikken, nóg wat beter. Ik speel na behoorlijk wat proberen metde 30mm gun op de fighterjet en als ik één goeie strafe op een andere jet raak heb ik vaak al 70 tot 100 punten aan voertuigschade in één seconde. Tenzij je bij de ander op z'n staart weet te komen is met de 20/25mm guns een tweede strafe bijna altijd nodig, met de 30mm heb ik ze meestal in één burst brandend en scheldend over de grond stuiteren.
Voor de rest loopt de game gewoon soepel en kan ik goed en leuk spelen.
Bij mij is het aantal uren in Origin veel lager.Leeuw070 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 01:30:
Volgens Origin heb ik 227 uur speeltijd in BF4 en volgens battlelog heb ik 181 uur speeltijd .
Is dit puur door crashes van de game ?![]()
![]()
Chat werkt prima met 64p lockers. Al zal mij dat een zorg zijn, gaat om de hit registratie daar loopt nu van alles fout. Chat is toch 1 gezeik met camper zus en cheater zo.Tsurany schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 08:05:
[...]
Netcode gaat nooit gepatched worden, dat krijgen ze niet voor elkaar. De servers kunnen het nu al amper aan, laat staan met een goede netcode. Op Operation Lockers merk je nu al dat de chat minuten later verschijnt als het druk is. Hoezo performance issues?
Hoe slechter je verbinding hoe minder je er zelf van merkt volgens mijHapkoek schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 09:10:
Heel vreemd, ik heb thuis geen super verbinding ofzo maar ik heb totaal geen last van netcode, sinds ik het spel heb heb ik nog nergens last van gehad. Nog geen een crash gehad ofzo. Enigste wat ik eens heb meegemaakt wat een beetje buggy was, was de map. Die was een beetje aan het flikkeren.
Voor de rest loopt de game gewoon soepel en kan ik goed en leuk spelen.
if (!coffee) {
Work = false; }
Krijg de melding: Internal Server Error
Edit: Via de app een server joinen doet het wel.
[ Voor 42% gewijzigd door Kepro op 14-01-2014 10:41 ]
Ik heb op de meeste servers (ik pak doorgaans die met een stuk of 40-50 players vol zitten) een ping van onder de 25-30. Heb een huis-tuin-en-keuken adsl verbinding, en heb zelden tot nooit last.. Maar ik besef dat dat niet illustratief hoeft te zijn en dat anderen wel degelijk een bak ellende hebben...naaitsab schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 10:13:
[...]
Hoe slechter je verbinding hoe minder je er zelf van merkt volgens mijMensen die er echt last van hebben die ik heb gesproken zitten allemaal op een erg lage ping bij een snelle verbinding.
Dat maakt die game mode weer wat interessanter. Die 100 tickets zijn normaal binnen een paar minuten weg. En dan join ik vaak nog snel door mijn SSD. Als je langer moest laden kwam je bij de laatste tickets binnen...Help!!!! schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:45:
-Changed Air Superiority default tickets from 100 to 200
Heb meestal een ping 6 tot 15 op NL en DE servers.naaitsab schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 10:13:
Hoe slechter je verbinding hoe minder je er zelf van merkt volgens mijMensen die er echt last van hebben die ik heb gesproken zitten allemaal op een erg lage ping bij een snelle verbinding.
Ga met enige regelmaat dood achter een muur, spawn kills, kill trades.
Elk potje wel een aantal van deze. Haalt wel redelijk je spelplezier onderuit.
Vind t helemaal niet erg om afgeknald te worden. Maar al die onterechte deaths frustreren gewoon.
En t gekke is dat het van tijd tot tijd varieert.
--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--
Wat helpt is naar een US server verhuizen en dan met een ping tussen de 40 a 60 te spelen , maar voelt dan weer niet eerlijk tegenover de US spelers .
Vrees ook dat ze die netcode/hitreg niet meer gaan fixen aangezien het in deze patch ook niet gebeurd is en ook niet op hun prio lijstje vooorkomt .
Maar hoeveel van die kills zijn er echt onterecht ?henri8096 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 12:40:
[...]
Maar al die onterechte deaths frustreren gewoon.
Want je bent wel door een x aantal kogels geraakt en je had waarschijnlijk toch verloren anders hoefde je niet achter cover te duiken .
Kijk de netcode is niet best maar ik denk als was de netcode perfect je scores niet beter zouden zijn alleen het gevoel is waarschijnlijk beter omdat het eerlijker lijkt.
Waarschijnlijk staat het boven aan het lijstje maar is het het moeilijkst om voor goed te krijgen.Leeuw070 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:00:
heb op NL en DE servers een ping van tussen de 2 en 10 (glasvezel). Mensen zien mij gewoon duidelijk eerder . Heb dan ook van die rare deats achter muren , je bent zeg maar 1 a 2 seconden verder op je eigen scherm als dat anderen zien .
Wat helpt is naar een US server verhuizen en dan met een ping tussen de 40 a 60 te spelen , maar voelt dan weer niet eerlijk tegenover de US spelers .
Vrees ook dat ze die netcode/hitreg niet meer gaan fixen aangezien het in deze patch ook niet gebeurd is en ook niet op hun prio lijstje vooorkomt .
Het is ook het meest complexe om goed te krijgen omdat het natuurlijk van heel veel verschillende dingen afhangt.
[ Voor 44% gewijzigd door beuker19 op 14-01-2014 13:09 ]
Heb je toevallig de Beta gespeeld ?Leeuw070 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 01:30:
Volgens Origin heb ik 227 uur speeltijd in BF4 en volgens battlelog heb ik 181 uur speeltijd .
Is dit puur door crashes van de game ?![]()
![]()
Meen je dat nou serieus? Het wordt een heel anders spel als je elkaar tegelijk ziet en hoort. Dan kan je nog reageren in plaats van accepteren dat je er toch niets meer aan kan voldoen. Slim en tactisch van cover naar cover en elke hoek peaken wordt dan ook beloond, in plaats van dat je al 1,5 keer dood kan zijn terwijl jij nog helemaal niets ziet.beuker19 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:04:
[...]
Maar hoeveel van die kills zijn er echt onterecht ?
Want je bent wel door een x aantal kogels geraakt en je had waarschijnlijk toch verloren anders hoefde je niet achter cover te duiken .
Kijk de netcode is niet best maar ik denk als was de netcode perfect je scores niet beter zouden zijn alleen het gevoel is waarschijnlijk beter omdat het eerlijker lijkt.
Je wordt weliswaar wel door de terechte x kogels geraakt, maar het is niet terecht dat die ander al kan vuren zonder dat jezelf er iets aan kan doen, of uberhaubt kan weten dat er iemand op je (gaat) schiet(en). Dat haalt alle skill uit een shooter als je maar moet hopen dat de ander je niet ziet of 300+ ms trager is dan jij...
Zo zijn er nog wel meer bizarre feiten. Levolution is client based (met uitzondering van die bandbreedte vretende golven dus), hoe jij een storm hoort en ziet, kan behoorlijk verschillen van andere spelers. Iedereen kent wel op lockers dat je buiten geen ruk ziet door die sneeuwstorm en dat iemand 200 meter verder op zonder problemen iedereen af kan schieten omdat bij hem de storm nog niet begonnen is.
En ach van de 15-20x dat je doodgaat in een potje zijn er dan 2 achter een muurtje.. tja.. world problems..
Probeer ook eens te genieten van dingen die wel goed gaan en zijn.
Zo vind ik het grafisch echt heel mooi. Details waar ik echt van kan genieten ook.
En als je tevaak dood gaat door de netcode (of je hebt een dag dat niks wil) ga een poosje iets anders spelen en probeer het later nog eens.
Iedereen heeft weleens een dag dat je alles mist zeg maar.
Maar dat is dan 1x. ik bedoel het is niet constant dat dit gebeurd.
Dan zou het echt onspeelbaar zijn.
Voor hetzelfde geld zegt een persoon die jij net hebt afgeknald: kut netcode bla bla.. (bedoel niet dat het niet slecht is hoor die netcode).
Weet je, het is ook maar net hoezeer erger je je eraan.
als ik doodga denk ik kudt. Next!
ja , en alpha ook . Vertraging zat hier naar mijn mening niet in .
"levolution stond in de alpha ook niet aan op de paaltjes van shanghai na dan , graphics waren toen ook lager .
Heeft dus wel duidelijk met load van servers te maken .
Kan best zijn dat het bij DICE in een "ideale" test omgeving allemaal perfect werkt .
Zul je mij ook niet over horen , maak er vaak genoeg ook zelf gebruik vanDazzyreil schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:38:
Dat gezeik over spawnkills.. 9 van de 10 keer komt dat doordat je op een teammaat spawned die omringt wordt door vijanden.. ik wordt ook regelmatig gespawnkilled maar dat is dus 100% mijn eigen schuld (9/10)
Dat ik in een gevaarlijke setting spawn is "je" eigen schuld, maar het feit dat je een seconde lang een zwart scherm hebt en dat spawn protection niet helemaal goed lijkt te werken maakt het wél ergerlijk. Want op deze manier maak je 0,0 kans om terug te schieten.Dazzyreil schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:38:
Dat gezeik over spawnkills.. 9 van de 10 keer komt dat doordat je op een teammaat spawned die omringt wordt door vijanden.. ik wordt ook regelmatig gespawnkilled maar dat is dus 100% mijn eigen schuld (9/10)
Maar waarom speel je dan een online multiplayer shooter? Er zijn wel meer dingen grafisch echt heel mooi om naar te kijken.beebie121 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:32:
het helemaal eens met Beuker19.
En ach van de 15-20x dat je doodgaat in een potje zijn er dan 2 achter een muurtje.. tja.. world problems..
Probeer ook eens te genieten van dingen die wel goed gaan en zijn.
Zo vind ik het grafisch echt heel mooi. Details waar ik echt van kan genieten ook.
En als je tevaak dood gaat door de netcode (of je hebt een dag dat niks wil) ga een poosje iets anders spelen en probeer het later nog eens.
Iedereen heeft weleens een dag dat je alles mist zeg maar.
Nee, dat gebeurt niet slechts 1 keer in een ronde en het is echt niet alleen 'achter een muurtje doodgaan'. Die vertraging in de hitreg en desync tussen clients ervaar je elk vuurgevecht. Dat het in sommige game modes minder opvalt, het sommige mensen uberhaubt niet opvallen, dat het mensen niet uitmaakt of dat het voor veel mensen toch geen verschil maakt, is iets heel anders.beebie121 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:35:
Maar Awesome dat gebeurd dan inderdaad een keer. En ja dat kan best vervelend zijn etc.
Maar dat is dan 1x. ik bedoel het is niet constant dat dit gebeurd.
Dan zou het echt onspeelbaar zijn.
Voor hetzelfde geld zegt een persoon die jij net hebt afgeknald: kut netcode bla bla.. (bedoel niet dat het niet slecht is hoor die netcode).
Weet je, het is ook maar net hoezeer erger je je eraan.
als ik doodga denk ik kudt. Next!
Het is op dit moment een leuk spel voor af en toe casual een potje, maar ze moeten de bugs heel snel op gaan lossen en het spel wat dat betreft in elk geval weer op BF3 niveau brengen om dit spel nog te redden. Dat klinkt dramatisch, maar er haken teveel en te snel vrienden en bf veteranen af om dit spel nog vaak op te willen starten en je merkt het ook in het teamwork en ptfo ingame.
Dit is natuurlijk puur anekdotes en niet te onderbouwen, maar het lijkt met de week minder te worden qua teamwork met randoms. Desalniettemin wel relevant, want het speelplezier wordt er niet meer op bij mij. Je hebt ook wel gelijk als je zegt, het is maar net hoe je je er aan ergert. Met jouw instelling spelen lukt me gewoon niet, dan speel ik liever andere games dan me te ergeren aan een niet goed functionerende shooter. Want dat je je er niet aan ergert maakt het niet opeens een goed spel natuurlijk.
(Ik behoor trouwens tot de groep die niet veel last ervan heeft, uiteraard niet perfect, maar je houdt wel de problemen met delay tussen verschillende clients waar je moeilijk wat aan kan doen, helemaal als je de server performance op peil wilt houden).
wanneer je niet beweegt heb je spawnprotection...Bee.nl schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:55:
[...]
Dat ik in een gevaarlijke setting spawn is "je" eigen schuld, maar het feit dat je een seconde lang een zwart scherm hebt en dat spawn protection niet helemaal goed lijkt te werken maakt het wél ergerlijk. Want op deze manier maak je 0,0 kans om terug te schieten.
is toch snel en handig zijn of de teams wel een beetje in balance zijn ?Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 07:47:
Eindelijk zijn die afschuwelijke paarse rank 110 levels weg!
voor de mensen die het trouwens leuk vinden om beetje te chatten over BF4 tijdens een live stream >> http://www.twitch.tv/hankesnl ik ga nu live
http://www.twitch.tv/hankesnl
Ja, dat is treurig, maar dat is wel de werkelijkheid naar 't lijkt. Uit de comments van de devs op reddit is naar voren gekomen dat ze geen wezenlijke veranderingen hebben aangebracht ten opzichte van BF3 en dat er dus bugs moeten zijn die de huidige problemen veroorzaken. Dat het beter gaat worden dan BF3 heb ik al lang opgegeven, maar in BF3 was het in elk geval goed tolereerbaar in de meeste gevallen.Sissors schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:07:
Ach bij BF3 werd verteld dat BF3 de slechtste hitreg, hitboxes en netcode ooit had. En nu moeten we willen dat BF4 dat niveau ooit haalt? Dan nemen we wel met steeds minder genoegen.
De spawn protection duurt korter dan de blackscreen, kortom je kan al een headshot of een knife opvangen voordat je uberhaubt iets ziet. Dat is nou juist het hele probleem.hankes schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:09:
[...]
wanneer je niet beweegt heb je spawnprotection...
Na 160 uur BF4 spelen en 835 uur BF3 heb ik dat inmiddels al wel doorhankes schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:09:
wanneer je niet beweegt heb je spawnprotection...
Dat is imo ook een lastig iets: Spawn - dood - spawn - dood is verschrikkelijk irritant. Aan de andere kant, leuk een groepje flanken en ze neerschieten is een stuk minder leuk met mensen met spawn protection ertussen.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:14:
[...]
De spawn protection duurt korter dan de blackscreen, kortom je kan al een headshot of een knife opvangen voordat je uberhaubt iets ziet. Dat is nou juist het hele probleem.
zegt genoeg lijkt me .....
Owja dat is ook een enorm lastig iets. Het is natuurlijk allereerst te bezopen voor woorden dat je character meer dan 1,5 seconde in game staat voordat je er controle over krijgt. Ze zeggen dat het nodig is om de data te streamen, maar waarom ze niet eerst streamen en dan pas je character ingame brengen is mij een raadsel.Sissors schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:23:
[...]
Dat is imo ook een lastig iets: Spawn - dood - spawn - dood is verschrikkelijk irritant. Aan de andere kant, leuk een groepje flanken en ze neerschieten is een stuk minder leuk met mensen met spawn protection ertussen.
Meestal kijk ik waar m'n squadmate staat voordat ik op hem spawn en beweeg me dan tijdens de blackscreen wel in veiligheid. Maar ideaal is dat ook niet natuurlijk. Maak het spawnmenu dan bijna fullscreen ingame ala MoH Warfighter of zo zodat de game dan in kan streamen.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:31:
[...]
Owja dat is ook een enorm lastig iets. Het is natuurlijk allereerst te bezopen voor woorden dat je character meer dan 1,5 seconde in game staat voordat je er controle over krijgt. Ze zeggen dat het nodig is om de data te streamen, maar waarom ze niet eerst streamen en dan pas je character ingame brengen is mij een raadsel.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Rustig aan hè
Verwijderd
Nou, ik heb echt niet de indruk dat he tin BF4 ánders is dan in BF3. In BF3 zat je net zo goed regelmatig allang en breed achter een muur drie trappen op met je claymores klaar voor de lagger z'n kogel in je hoofd landde. In BF3 had je net zo goed last van headglitchers. In BF3 had je even goed de kill trade - hoe hoger de ping van één van de spelers, hoe groter die kans.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:14:
[...]
Ja, dat is treurig, maar dat is wel de werkelijkheid naar 't lijkt. Uit de comments van de devs op reddit is naar voren gekomen dat ze geen wezenlijke veranderingen hebben aangebracht ten opzichte van BF3 en dat er dus bugs moeten zijn die de huidige problemen veroorzaken. Dat het beter gaat worden dan BF3 heb ik al lang opgegeven, maar in BF3 was het in elk geval goed tolereerbaar in de meeste gevallen.
Ik snap het gebitch op de verschillen in wat je client je ziet en wat er op de server gebeurt best, want dat is soms best ergerlijk, maar de mening dat het in BF3 anders was, laat staan beter, is er toch één die ik vooral aan onderbuikgevoelens c.q. nostalgie toeschrijf. Of drank, misschien. Maar in geen geval aan een merkbaar verschil in beide spellen. Het énige échte verschil dat mij opvalt is dat je bij sniperrifles, vanwege dat suffe rookspoortje, kan zien waar je kogel niet heengegaan is (want dat rookspoortje gaat vaak door hoofdjes van mensen die niet geraakt zijn, of door het kruis van iemand die geheadshot wordt), maar verder is de man on man action net zo brak en gammel qua hitdetectie als in het voorgaande deel.
Als er 1 ding is waar ik een hekel aan heb ik het spawn protection.. hele magazijn leegschieten op iemand en dan 0 damage doen en daarna zelf doodgeschoten te worden.Bee.nl schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:55:
[...]
Dat ik in een gevaarlijke setting spawn is "je" eigen schuld, maar het feit dat je een seconde lang een zwart scherm hebt en dat spawn protection niet helemaal goed lijkt te werken maakt het wél ergerlijk. Want op deze manier maak je 0,0 kans om terug te schieten.
IMHO als je conquest speelt is het bijna altijd je eigen schuld als je gespawnkilled wordt omdat je gewoon ervoor kiest om tussen vijanden te spawnen.
Toevallig van het weekend nog BF3 gespeeld, en daar heb je het inderdaad ook gewoon. Maar wel minder hoor! Het spel voelt gewoon een stuk vloeiender aan. Waar ik me de laatste tijd enorm aan erger is "Killed in action" zonder dat er echt iets gebeurd. Lijkt wel of het steeds vaker voorkomt of ik heb gewoon pech en begin er steeds meer op te letten.Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 17:18:
[...]
Nou, ik heb echt niet de indruk dat he tin BF4 ánders is dan in BF3. In BF3 zat je net zo goed regelmatig allang en breed achter een muur drie trappen op met je claymores klaar voor de lagger z'n kogel in je hoofd landde. In BF3 had je net zo goed last van headglitchers. In BF3 had je even goed de kill trade - hoe hoger de ping van één van de spelers, hoe groter die kans.
Ik snap het gebitch op de verschillen in wat je client je ziet en wat er op de server gebeurt best, want dat is soms best ergerlijk, maar de mening dat het in BF3 anders was, laat staan beter, is er toch één die ik vooral aan onderbuikgevoelens c.q. nostalgie toeschrijf. Of drank, misschien. Maar in geen geval aan een merkbaar verschil in beide spellen. Het énige échte verschil dat mij opvalt is dat je bij sniperrifles, vanwege dat suffe rookspoortje, kan zien waar je kogel niet heengegaan is (want dat rookspoortje gaat vaak door hoofdjes van mensen die niet geraakt zijn, of door het kruis van iemand die geheadshot wordt), maar verder is de man on man action net zo brak en gammel qua hitdetectie als in het voorgaande deel.
Ik denk dat het merken van de netcode/hitreg ook vooral met de ping, het niveau en wat je ervan verwacht te maken heeft. Mijn ping is vrij laag en ik speel toch wel om te winnen en het liefste zo hoog mogelijk in de ranking, dan verwacht ik gewoon dat alles goed en eerlijk verloopt.
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
BF3 was ook verre van perfect maar er zijn wel een paar significante verschillen als het gaat om infantry gunplay. Bij gelijkwaardige ping en op een goede servers (dit laatste is erg belangrijk want de updaterate in BF3 was dynamisch in de zin van dat het af en toe vertraagd werd als de server overbelast werd) was de gunplay in 95% (gevoelsmatig) wel goed (genoeg). Bovendien hoorde je wel goed het aantal keer dat je geraakt wordt voor je dood gaat. In BF4 is het vaak hit geluid, instant dood.Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 17:18:
[...]
Nou, ik heb echt niet de indruk dat he tin BF4 ánders is dan in BF3. In BF3 zat je net zo goed regelmatig allang en breed achter een muur drie trappen op met je claymores klaar voor de lagger z'n kogel in je hoofd landde. In BF3 had je net zo goed last van headglitchers. In BF3 had je even goed de kill trade - hoe hoger de ping van één van de spelers, hoe groter die kans.
Bovendien zag je altijd wel de vijand die op je schoot (tenzij het natuurlijk een harde headglitch spot was), in BF4 ga ik vaak dood voordat de ander op mijn scherm nog de hoek om moet komen, dat heb ik in BF3 echt nooit zo grijs gezien als in BF4. De vertraging tussen spelers is nooit zo groot geweest als nu.
Het headglitchen is weer een heel ander verhaal/probleem in BF4. Meestal zie je het hoofd nu wel (in tegenstelling tot BF3) maar als je iemand raakt gaat zijn player model duikelen. Zijn hoofd verdwijnt achter cover op jouw scherm, maar niet op zijn scherm. Daarom hebben high rpm wapens een gigantisch voordeel ten opzichte van low rpm wapens, die kunnen er 2 kogels in het hoofd landen voordat de model gaat duikelen, bij low rpm wapens heb je 1, vervolgens duurt het een poos voordat je zijn hoofd weer ziet en weer kan raken. In die tussentijd ben je zelf meestal al lang kapot geschoten.
Hier wordt het uitgelegd:
@4:54
En ook de laatste update fixed weer geen van deze issues.
Gaan ze jet dingen "fixen", lekker belangrijk jongens.
En inderdaad is de vertraging gewoon dodelijk.
Iemand is al lang op mij aan het schieten terwijl hij op mijn scherm pas in beeld komt lopen, dit is gewoon game breaking. Je kan hier niet op anticiperen.
En je krijgt te laat feedback dat er op je wordt geschoten.
Als ik dan met Shadowplay de replay bekijk zie ik (soms) netjes wel mijn health afnemen maar geen rood effect in het scherm.
Het duurt ook soms enkele seconden voordat in mijn scherm de kill verschijnt, hoeveel delay wil je hebben dan.
En verder stikt het van de kleinere bugs.
Wat ik nu regelmatig heb ik dat opeens me scope gaat "swayen" als ik ads (coyote), als ik dan stop met ads en weer ads is het gelijk weg. Mikt ook zo lekker dan.
Net alsof je moe bent (of dronken) en niet kan mikken, maar volgens mij zit dat er alleen niet in.
Gebeurt niet altijd maar je kan een waslijst maken van alle problemen, op het battlelog forum is een bug topic en ze zitten ergens op de 160 bugs.
Verwijderd
Na een paar potjes te hebben gespeeld loop ik nu verder vaker vast en werkt bf4 niet meer voorheen nooit gehad , ook heb ik in de potjes zelf 999 ping en kan ik zelf niks doen terwijl ik de andere speler nog mooi door zie knallen dus het ligt niet aan het internet
Verwijderd
Hoe komt het dat ik na 200 speeluren, bijna rank 110 geen last heb hiervan? De enigste problemen zijn connectie issues, maar na een paar keer klikken werkt het gewoon.
Een andere bug die me soms wel irriteert is dat het geluid als heli gunner blijft haperen en je eindeloos het afvuren hoort, maar voor de rest niks van problemen.
Het is nu eenmaal een nieuw spel dat kinderziektes heeft, deal with it. Is met alle producten zo. De voorbije jaren hebben alle spelers ideeën voorgesteld. De ene wilt dat, de andere wilt dit. Dice probeert zoveel als mogelijk naar iedereen te luisteren en tal van opties in het spel in te bouwen, het is dan ook normaal dat er soms problemen zijn. Maar nee, allemaal achter jullie computertje zitten jullie te janken over van alles en nog wat. Als jullie denken dat je ooit een "netcode" systeem krijgt zoals in CS 1.6 met toekomstige Battlefield's vergeet het dan maar. We leven nu eenmaal niet meer in de jaren 90 en alles is complexer geworden, bullet drop, explosies, destructie, effecten, geluid, customizatie, etc.. allemaal willen jullie het, wel, je hebt het nu. Vergeet niet dat al die dingen gesynced worden in een kwestie van miliseconden over honderden kilometers afstand en dat er nu eenmaal dingen moeten opgeofferd worden. Als je daar niet mee kan leven begin dan met COD. Daar is alles statisch. Maar dan zullen jullie natuurlijk terug beginnen janken dat de wereld rondom eentonig is. Het is het ene of het andere hé.
Al dat gejank over netcode issues.. Jezus, als je nou eenmaal een paar kogels te verwerken krijgt en je op het laatste moment nog wil wegspringen dat is het toch normaal dat je in 50% van de gevallen ook dood gaat?
Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik in een 1vs1 situatie kom en vooraleer ik kon schieten zelf al dood was.. En als dat het geval is hebben ze altijd een hogere RPM geweer, wat ook logisch is.
En als je reflexen nu eenmaal trager worden/zijn ga dan niet zeiken dat het de schuld is van het spel.
Nou volgens mij waren jullie alletwee noobs met een kut aim. Dan is het wel makkelijk he, de schuld op het spel steken.Leeuw070 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:29:
Had gister dus een 1 vs 1 met pistols op een andere player volle 64 server met parcel . Ik ping 5 en hij ping 50 . we bleven beide links en rechts bewegen en konden elkaar niet raken , dit ging ongeveer een minuut door totdat ik achter hem ging schieten hem in 4 shots killde . Moesten er wel beide om lachen .
zegt genoeg lijkt me .....
"Wow, ik heb met mijn Porsche tegen een boom gereden" "Nu klaag ik Porsche aan!"
Dat is de zelfde denkwijze dat ik hier keer op keer zie voorbijkomen. Dat men niet genoeg ervaring heeft achter het stuur, oh nee hoor dat is het laatste waar we aan denken.
Ik amuseer mij net zoals in BF3 enorm en begrijp niet waarom jullie zoveel klagen. Het begint m'n voeten uit te hangen. Ik zal altijd een Battlefield fan zijn en dergelijke problemen horen er nu eenmaal bij. Er bestaat niks zoals een perfect spel, net zoals vrouwen, want daar mankeert ook altijd iets aan.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2014 03:53 ]
Typisch massa gedrag van "ik leef er wel mee en irriteer me er niet aan" , kom je heel ver mee in het leven .....
Koop een nieuwe auto valt om de 10km uit maar over een paar maanden word het wel misschien eens ooit verholpen , als we er zin in hebben, na hem 6 keer naar de garage gebracht te hebben . En nu mag je er maar blij mee zijn dat hij misschien even goed presteert als de vorige versie .
Je geeft geld uit aan een product met verwachtingen die zijn geschept door DICE zelf met hun mooie praatjes en beloftes . Maar die komen ze niet na dus mag er ook niks van gezegd worden ??
Het is een speel ervaring van mij die ik deel met anderen en daar ook wat van zeg . Kan ook stil een een hoekje gaan zitten en me er niet aan irriteren maar zo zit ik nu eenmaal niet in elkaar .
Tuurlijk heb ik ook zat leuke momenten en geniet ik ook van het spel , maar word het gewoon zat als je voor de10e keer in 1 spel achter beschutting dood gaat omdat de andere client je nog op de plek ziet waar je 2 seconden geleden was , dan word je het wel zat ja .
Weltrusten
[ Voor 4% gewijzigd door Leeuw070 op 15-01-2014 06:52 ]
Gewoon EA supporten, hun spellen zijn voor uw doelgroep bedoelt.
/come at me admins.
Wellicht hoor jij bij die grote groep mensen die gewoon wat aanmoddert en daardoor de problemen niet opmerkt? Als je deze hoeveelheid grote problemen niet herkent en erkent zijn daar mijn inziens maar twee mogelijkheden voor. Of je bent bezig met een sterk staaltje struisvogelgedrag of je speelt op een dermate laag niveau dat je het verschil toch niet merkt.Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 03:33:
Ik amuseer mij net zoals in BF3 enorm en begrijp niet waarom jullie zoveel klagen. Het begint m'n voeten uit te hangen. Ik zal altijd een Battlefield fan zijn en dergelijke problemen horen er nu eenmaal bij. Er bestaat niks zoals een perfect spel, net zoals vrouwen, want daar mankeert ook altijd iets aan.
Alhoewel dat laatste niet kan verklaren hoe je alle overige bugs in het spel niet kan herkennen. Dan is het toch een kwestie van struisvogelgedrag en een sterke drang om alles goed te willen praten.
De problemen zijn ook niet zo erg dat op bijv. een potje locker jij niet een k/d hebt van 4.Tsurany schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 08:03:
[...]
Wellicht hoor jij bij die grote groep mensen die gewoon wat aanmoddert en daardoor de problemen niet opmerkt? Als je deze hoeveelheid grote problemen niet herkent en erkent zijn daar mijn inziens maar twee mogelijkheden voor. Of je bent bezig met een sterk staaltje struisvogelgedrag of je speelt op een dermate laag niveau dat je het verschil toch niet merkt.
Alhoewel dat laatste niet kan verklaren hoe je alle overige bugs in het spel niet kan herkennen. Dan is het toch een kwestie van struisvogelgedrag en een sterke drang om alles goed te willen praten.
En volgens mij is het echt niet zo erg dat hier zo hier vaak word beweerd dat elke kill bijna een loterij is.
Want nog altijd staan de goede spelers boven aan met k/d die vergelijkbaar/beter zijn als in bf3.
En dan eens is iets over elkaar niet kunnen raken in BF3
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=h5dm5-4P5wg]
Was ook bug maar toch.
Het ging mij meer om het aantal deaths wanneer je nog net cover probeert te zoeken en toch om het hoekje doodgaat.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:23:
[...]
Meen je dat nou serieus? Het wordt een heel anders spel als je elkaar tegelijk ziet en hoort. Dan kan je nog reageren in plaats van accepteren dat je er toch niets meer aan kan voldoen. Slim en tactisch van cover naar cover en elke hoek peaken wordt dan ook beloond, in plaats van dat je al 1,5 keer dood kan zijn terwijl jij nog helemaal niets ziet.
Je wordt weliswaar wel door de terechte x kogels geraakt, maar het is niet terecht dat die ander al kan vuren zonder dat jezelf er iets aan kan doen, of uberhaubt kan weten dat er iemand op je (gaat) schiet(en). Dat haalt alle skill uit een shooter als je maar moet hopen dat de ander je niet ziet of 300+ ms trager is dan jij...
Zo zijn er nog wel meer bizarre feiten. Levolution is client based (met uitzondering van die bandbreedte vretende golven dus), hoe jij een storm hoort en ziet, kan behoorlijk verschillen van andere spelers. Iedereen kent wel op lockers dat je buiten geen ruk ziet door die sneeuwstorm en dat iemand 200 meter verder op zonder problemen iedereen af kan schieten omdat bij hem de storm nog niet begonnen is.
Vaak is dat toch wel terecht want je was waarschijnlijk toch al in het nadeel en verdiende ook dat gevecht te verliezen.
Kijk dat een ander jou eerder ziet dan jij hem omdat er vertraging op de server is is idd. heel er vervelend.
Maar is de TTK in BF4 ook niet wat hoger omdat de wapens accurater zijn en er minder suppression is waardoor het ook moeilijker is om nog snel te reageren en word dat bij heel spelers al snel op de netcode afgeschoven.
Want nu die problemen met de netcode er zijn is het wel makkelijk om daar alles maar af te schuiven wat ook veel gevallen gebeurd terwijl het misschien niet eens zo is.
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is voor Battlefield 4 zelf en niet voor hardware gerelateerde zaken. Hiervoor kunnen er benchmarks bekeken worden op het internet.
Wat willen we NIET zien:
- Klachten (crashes, hacks, x is overpowered, e.d.)
- Problemen/Crashes deze horen in:
* Voor de PC: [PC] Algemene BattleField 4 Problemen topic
* Voor de Console: [Console] Algemeen Battlefield 4 problemen topic.
- Hardware
Zulke reacties worden als offtopic en ongewenst beschouwd, inclusief consequenties.
Kom je dergelijke posts tegen? Maak dan een Topic Report en negeer.