• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2013 @ 10:00:
[...]

Kan wel zijn maar deze lawsuit gaat niet over het leveren van een ondeugdelijk product aan consumenten maar over de opzettelijk foutieve berichtgeving over de stand van zaken van BF4 voor de launch om financieel gewin te behalen. Dat is van een heel ander kaliber.
Punt blijft dat Investeerders van mening zijn dat het product niet voldoet aan de eisen die men er aan mag stellen / van verwachten ten tijde vd launch. Zonder die premisse is hun hele aanklacht waardeloos.

Dus indien plaintiff's winnen dan gaat dat niet zonder gevolgen kunnen blijven voor EA's Q&A verwacht ik.

Sterker, mochten de plaintiff's gelijk krijgen dan is die uitkomst wellicht zelfs een behoorlijke sterke steun in de rug van evt. consumenten die ook een zaak obv 'wanprestatie' zouden willen beginnen tegen EA .

[ Voor 6% gewijzigd door Help!!!! op 19-12-2013 13:36 ]

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-12 21:47
Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:41:
[...]
Bespaar je de moeite. Ik heb het niet geprobeerd, maar dat textures wegvallen en/of knipperen in SLI/CF is geen driver issue.
Snap eigenlijk niet waarom je 2 budget kaarten in crossfire hebt....
Ik heb zowel high end SLI als Crossfire gehad, is leuk en aardig voor de spielerij maar je bent vaak de sjaak bij nieuwe games of zelfs bij patches. Voor developers om rekeneing te houden met de verschillende setups en ook nog eens met SLI/CF is gewoon lastig. Zelfs bij een patch heeft het invloed en wellicht komt dat weer door een bepaalde functie in de drivers van de kaarten.
De ene CF/SLI setup is ook weer anders dan de volgende (afhankelijk van de generatie)

Zoals ik in een 7750 crossfire review ook tegen kom:
As illustrated in King Arthur II, multi-GPU setups don't always play nice with new games. It's common for AMD or Nvidia to add the necessary profiles after a game launches, meaning you'd have to play with a single card until then anyway.

Verwijderd

Vandread schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:40:
[...]

[...]
Ik snap je punt maar mijn pc is een mediacenter in een low profile alu chassis en dus dito PCI-e kaarten, ingebouwd in m'n audio setup met een 40" LCD. Met low profile is de keuze beperkt en de 7750s de meest optimale . Voorheen een single 6670 die 30-40 FPS behaalde in BF4. In BF3 ging het nog i.c.m. een good-old Q6600 proc. Met 7750 in CrossFire i.c.m. Haswell i5 zit ik ruim boven de 60 FPS in BF4, afhankelijk natuurlijk van in-game settings. Ik heb meerdere reviews gelezen die een verdubbeling in de performance lieten zien in CF, vandaar de keuze voor CF. Dat dit slecht wordt ondersteund heb ik geen rekening mee gehouden.

• Vandread
Full profile HT kast bouwen? O-)
Sja 7750 is een van de sterkste low profile kaarten, dus dan is het een logische keuze.

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:06
Vandread schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:40:
[...]

Ik heb zowel high end SLI als Crossfire gehad, is leuk en aardig voor de spielerij maar je bent vaak de sjaak bij nieuwe games of zelfs bij patches. Voor developers om rekeneing te houden met de verschillende setups en ook nog eens met SLI/CF is gewoon lastig. Zelfs bij een patch heeft het invloed en wellicht komt dat weer door een bepaalde functie in de drivers van de kaarten.
De ene CF/SLI setup is ook weer anders dan de volgende (afhankelijk van de generatie)

Zoals ik in een 7750 crossfire review ook tegen kom:

[...]
Ik heb met mijn HD6990 nog 0 problemen gehad met games en crossfire, wat je zegt, profile downloaden en gaan. Ook in BF4 geen problemen met crossfire, totdat er een patch komt en alles sloopt. Dat een enkele high end beter presteert is logisch, maar toen ik deze keer kocht (3 jaar geleden alweer, voornamelijk voor Bitcoin) was het de beste kaart van dat moment, kon geen single gpu tegenop. Het is gewoon jammer, dat het lijkt alsof een patch niet eens getest wordt met een crossfire setup maar toch gewoon gereleased is.

Edit:
Vandread schreef op donderdag 19 december 2013 @ 14:04:
Kan natuurlijk zijn dat dat inderdaad gebeurd is onder druk.
Net als de revive bug fixen door het revive scherm gewoon permanent aanwezig te laten zijn? Gewoon 0 testen en patchen maar.

Overigens lijkt de hitreg/netcode wel beter!

[ Voor 14% gewijzigd door wesleytjuh op 19-12-2013 14:06 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• Vandread
Kan natuurlijk zijn dat dat inderdaad gebeurd is onder druk.

Verwijderd

Vandread schreef op donderdag 19 december 2013 @ 14:01:
Full profile HT kast bouwen? O-)
Sja 7750 is een van de sterkste low profile kaarten, dus dan is het een logische keuze.
Naah, pas niet in m'n "design" audiomeubel... :) We gaan nogal offtopic.

• Leeuw070
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-12 23:24
Voor de mensen die last hebben van "discofield4" , ik had dit soms ook in BF3 toen ik SLI draaide , wat toen hielp was ingame te switchen tussen windowed mode en daarna fullscreen .

Weet niet of dit voor BF4 helpt .........

Game PC

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:06
Nope,

BF4 draaide goed op SLI/Crossfire met de huidige drivers en profiles, pas na de Discofield patch is het een grote ramp van missende en flitsende textures geworden.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

wesleytjuh schreef op donderdag 19 december 2013 @ 15:09:
Nope,

BF4 draaide goed op SLI/Crossfire met de huidige drivers en profiles, pas na de Discofield patch is het een grote ramp van missende en flitsende textures geworden.
dat en dat mijn mobo combinatie met geluidskaart geen CF of SLI toelaat ivm te weinig ruimte, is dat ik kies voor een enkele goede kaart haal ipv 2 midrange kaarten. Het is wel jammer want dat was de laatste tijd wel steeds aantrekkelijker om 2 kaarten te gebruiken ivm verbeterde performance per kaart.
Ik denk wel dat het een tijdelijk probleem is wat met evt nieuwe patch of nieuwe drivers opgelost zal worden.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

• QPeter
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-12 17:39
@wesleytjuh

De revive bug dat op je scherm blijft staan accept / deny is te voorkomen.

Als je niet meteen spatie drukt als je het revive geluid hoort. Maar wacht tot daadwerkelijk accept / deny op je scherm staat op dat moment op spatie te drukken.

Dan blijft het niet op je scherm staan, echter als je gerambo revived wordt en je ziet gasten voor je staan wil je zo snel mogelijk weg en doe je het snel uit automatisme.

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-12 10:01

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

ChojinZ schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:07:
[...]

Zal wel moeten want de bugs waar ik last van heb kan een gebruiker niet oplossen. Dat zijn namelijk ingame bugs. Daar zal jouw OS update echt niets aan oplossen.

Of heb jij soms wel een oplossing hiervoor? Vertel, hoe los jij het wegzakken in de grond op? Of hoe los jij de spectator bug op waarin je ineens met 63 personen 1 persoon volgt? Want blijkbaar lukt het jou wel om iets op te lossen waar Dice zelf nog geen antwoord op weet....
Geen last van jouw problemen, bugs .... welk spel programma heeft dat niet....
Het maakt het niet minder spelen met me clan een paar keer een bug of een keer een spel herstarten.
Maar je hebt W7 ?

Crossfire/SLI ja inderdaad client kant ... zet het uit en het werkt weer

[ Voor 4% gewijzigd door NLKornolio op 19-12-2013 16:49 ]

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-12 14:14
caanova1984 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 16:48:
[...]

Geen last van jouw problemen, bugs .... welk spel programma heeft dat niet....
In zulke mate? Nou, ik ken maar weinig games die zoveel bugs heeft tijdens de release. De games die dat wel hadden zijn net zo hard de grond in geboord.
Yup! En nee, ik ga geen windows 8 installeren. Windows 7 word officieel gewoon gesupport en ik ga voor 1 brakke game echt niet upgraden naar een nieuw OS.
[...]

Zit je dan met je 500 euro kostende AMD 6990 die maar voor de helft draait. 8)7

Wat jij doet is alles oplossen met een work-around en het vervolgens maar voor lief nemen. Daarnaast gooi jij heel veel bugs onder de noemer "user error" terwijl een groot deel van die bugs gewoon erkent zijn door DiCE.
Van mij mag jij je kop lekker in het zand steken maar alsjeblieft, hou op met het bagatelliseren andersmans problemen met de game.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
ik heb hem na 2 weken niet gespeeld te hebben maar weer eens geprobeerd. Wat mij opviel is dat het nog steeds voor geen meter draait. Ik crash om de haveklap.

Het ergste vind ik dat ik om de zoveel seconden een ''hickup'' krijg, terwijl ik toch voldoende fps draai. 2600k @ 4.8Ghz, 7970 @ 1170Mhz op SSD. Heeft iemand anders dit misschien ook en is er misschien een instelling die ik uit kan zetten welke dit kan verhelpen?

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-12 10:41

Isniedood

nee, echt niet!

Hoe ziet het er eigenlijk uit als je een order krijgt van de commander en hoe accepteer je die?

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-12 23:12
[...]

cf op dual kaarten kan helemaal niet worden uitgezet

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:37

Gundogan

Rip and tear, until it is done

De CF/SLI Discofield feature wordt er morgen weer helaas uitgehaald.

https://twitter.com/Striterax_/status/413709191686008832

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-12 09:34

spartacusNLD

This is Sparta!!

aimbot king:

zijn profiel:
http://battlelog.battlefi...filer/stats/295798679/pc/

[ Voor 56% gewijzigd door spartacusNLD op 19-12-2013 19:18 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-12 10:01

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

ChojinZ schreef op donderdag 19 december 2013 @ 17:34:
[...]

In zulke mate? Nou, ik ken maar weinig games die zoveel bugs heeft tijdens de release. De games die dat wel hadden zijn net zo hard de grond in geboord.

[...]

Yup! En nee, ik ga geen windows 8 installeren. Windows 7 word officieel gewoon gesupport en ik ga voor 1 brakke game echt niet upgraden naar een nieuw OS.

[...]

Zit je dan met je 500 euro kostende AMD 6990 die maar voor de helft draait. 8)7

Wat jij doet is alles oplossen met een work-around en het vervolgens maar voor lief nemen. Daarnaast gooi jij heel veel bugs onder de noemer "user error" terwijl een groot deel van die bugs gewoon erkent zijn door DiCE.
Van mij mag jij je kop lekker in het zand steken maar alsjeblieft, hou op met het bagatelliseren andersmans problemen met de game.
Ik los niks op ik ben geupgrade wat helemaal niet zo vreemde zaak is daarmee ervaar ik geen problemen meer.
Vervelend als je inderdaad een ..90 versie hebt. Van mij hoef je niet te upgrade zeg alleen dat het mij enorm heeft geholpen, van een niet op de grond speelbaar spel naar een vloeiende speelbaar spel. Bugs verwijt ik niet aan client, crashes, input lag, lelijke graphics wel. Doe voor de lol is een evaluatie versie van W8.1 installeren en kijk wat je erna van vindt.
Hoe goed dice ook een patch test ze gaan gewoon niet alle consumenten fabricages kunnen testen en zullen nooit iedereen blij kunnen maken.

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:49
Best wel triest dat ie zo lang kan blijven spelen. Punkbuster werkt ook weer eens voor geen fluit. Aan z'n stats te zien is ie ook nog niet gepakt.

if (!coffee) {
Work = false; }

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:04

Grudgie

PSN: Grudgie7

Ah lees dus meer dat mensen last hebben met Crossfire.

Ik ook sinds de laatste paar dagen. Flikkerende texture beelden en dan vooral als ik buiten ben in de sneeuw. Heb enorm veel lagg de laatste tijd... pff. zo irritant! :(

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-12 13:55
Vindt Battlefield Bad company 2 er nog beter uitzien dan COD ghosts.. ^^

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:49
Grudgie schreef op donderdag 19 december 2013 @ 20:28:
Ah lees dus meer dat mensen last hebben met Crossfire.

Ik ook sinds de laatste paar dagen. Flikkerende texture beelden en dan vooral als ik buiten ben in de sneeuw. Heb enorm veel lagg de laatste tijd... pff. zo irritant! :(
SLI/CrossFire Flickering Fix Upcoming

Morgen als het goed is.

if (!coffee) {
Work = false; }

• Help!!!!
  • Niet online
Op zich positief. Hopelijk is het echt gefixed zodat ik in het weekend en met kerst een paar uurtjes kan spelen. Maar t zal mij benieuwen wat ze dan tegelijkertijd weer slopen..... :X

Deze soap loopt inmiddels echt gierend uit de hand.

Heb ook echt wel leuk potjes kunnen spelen maar kan me niet heugen in mijn 30 jaar game-ervaring een (AAA) game te hebben gespeeld met zoveel gamebreaking bugs, CTD's en whatsoever.
Laat staan dat het 1.5 maand na de lauch nog steeds een ramp is. (En dan speel ik nog met W8.1 64bits wat beter zou moeten zijn... :X )

Dat hele CF/SLI issue is toch ook te zot voor woorden. Hoe kun je zoiets niet gemerkt hebben in je Q&A proces. :? :? Het is voor mij bijna zeker dat ze het wisten. Hoe is het mogelijk dat je dan toch besluit zo'n patch eruit te gooien. Het zal vast wel iets met de China Rising DLC te maken hebben waardoor ze niet anders konden.

[ Voor 7% gewijzigd door Help!!!! op 19-12-2013 21:37 ]

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

Isniedood schreef op donderdag 19 december 2013 @ 18:24:
Hoe ziet het er eigenlijk uit als je een order krijgt van de commander en hoe accepteer je die?
kun je alleen krijgen als squadleader, je ziet dan als je op Q drukt accept boven en deny order beneden in eht midden, waar je normaal alleen attack/defend ziet staan. De order zie je ook op de minimap als groene stippellijn.
accepted order is gewone doorlopende groene lijn.

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-12 09:34

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

man game k geworden voor mijn sinds laats patch geen LMG voelt meer lekker waar dik over 1400kills mee heb en veel raar netcode dood heb ik nu op eens ook eerst geen last van netcode maar laats paar dagen op eens wel en die raar lag spiks op server waar eerst geen probleem had nu op eens dat je aan lopen bent en stap terug doet 0.2sec en je loopt weer gewoon veder

merken in k/d skill lvl en rest van mijn stats om laag gaan mag blij zijn als ik net zo veel kills haal als dood ga

[ Voor 13% gewijzigd door Motaro op 20-12-2013 02:30 ]

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Verwijderd

Motaro schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 02:29:
man game k geworden voor mijn sinds laats patch geen LMG voelt meer lekker waar dik over 1400kills mee heb en veel raar netcode dood heb ik nu op eens ook eerst geen last van netcode maar laats paar dagen op eens wel en die raar lag spiks op server waar eerst geen probleem had nu op eens dat je aan lopen bent en stap terug doet 0.2sec en je loopt weer gewoon veder

merken in k/d skill lvl en rest van mijn stats om laag gaan mag blij zijn als ik net zo veel kills haal als dood ga
Keyboard stuk? of nog niet zo lang in nederland?

• beta-ark
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Vind het zo leuk hoe sommige mensen hier alles recht praten wat krom is bij bf4,sorry maar deze shit hoort in de 5 euro bak te liggen,dit is niet bf waardig en als anderen denken van wel dan heb je nog nooit een andere bf gespeeld,als je dit allemaal maar pikt van EA,dan ben je in mijn ogen al hersendood.

[ Voor 13% gewijzigd door beta-ark op 20-12-2013 07:37 ]

rampage iv extreme-3930 k intel- Corsair H100-2x6970-16 gig g.skill- 2x ssd raid0-1000 wat coolermaster-coolermaster sniper

• Dr.Root
Het komt allemaal weer goed jongens, rustig maar.

Er is een game ontwikkeld wat voor menigeen hardware te zwaar is om soepel te kunnen draaien (Helaas)
Battlefield 3 zat in het begin ook bomvol met bugs en irritante crashes, deze zijn aardig goed verholpen dacht ik zo.

Dus even geduld en het komt allemaal weer goed.

Mocht je nu een baanbrekende bug aantreffen, stuur die op aan Dice.. misschien ontvang je zelfs een goodiebag

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-12 11:09

Pykow

Angelo OTR

Battlefield 3 ben ik pas in januari na de release in gedoken, dus ik heb nog geduld.
Momenteel speel ik BF4 niet eens meer door de verschrikkelijke netcode die nu slechter lijkt geworden.
Gameplay is gewoon bagger als je het vergelijkt met BF3.

ben nu lekker Grid 2 weer aan het uitspelen en andere games via de winter sale binnen halen :P

Angelo NL / Global Cargo VTC

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-12 19:43
Lees echt een hoop bugs die het onspeelbaar maken.. :-( Echter heb ik gister zo weer 2 uurtjes gespeeld zonder enige problemen.. Zelfs van het netcode was niet echt te merken.

Zag ook nog dat filmpje, ik vond deze echt hilarisch, misschien zijn die hier al geweest, weet ik niet.

(Nee deze video's zijn niet eerlijk, cod wordt in een nadelige positie geplaatst en bf wordt de hemel in geprezen. Maar alsnog zijn de filmpjes leuk.) ;)
Dr.Root schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 08:35:

Er is een game ontwikkeld wat voor menigeen hardware te zwaar is om soepel te kunnen draaien (Helaas)
Battlefield 3 zat in het begin ook bomvol met bugs en irritante crashes, deze zijn aardig goed verholpen dacht ik zo.

Mocht je nu een baanbrekende bug aantreffen, stuur die op aan Dice.. misschien ontvang je zelfs een goodiebag
Dat is het punt. Battlefield 3 zit nog steeds bomvol met bugs en dezelfde bugs zitten nu ook weer in Battlefield 4. Als je naar het verleden kijkt heb je geen enkele reden om aan te nemen dat het goed komt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Dr.Root
Tsurany schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 09:57:
[...]

Dat is het punt. Battlefield 3 zit nog steeds bomvol met bugs en dezelfde bugs zitten nu ook weer in Battlefield 4. Als je naar het verleden kijkt heb je geen enkele reden om aan te nemen dat het goed komt.
Elk spel bevat bugs en mierenneukers blijf je altijd houden. In Battlefield 3 kom ik echter geen baanbrekende bugs tegen hoor?

• Konjo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-12 11:01
Dr.Root schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 10:08:
[...]

Elk spel bevat bugs en mierenneukers blijf je altijd houden. In Battlefield 3 kom ik echter geen baanbrekende bugs tegen hoor?
Nou Mierenneukers kan je de mensen die klagen over BF4 toch echt niet noemen. Dan heb je wel een hele lage verwachting van de game. Misschien verstandig bij EA, maar toch.

• Hapkoek
Nou nou, BF3 'bomvol' met bugs vind ik een beetje overdreven.. Ik heb afgelopen maanden nog flink wat gespeeld en ben nergens tegenaan gelopen..

• beta-ark
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Dr.Root schreef op donderdag 19 december 2013 @ 20:38:
Vindt Battlefield Bad company 2 er nog beter uitzien dan COD ghosts.. ^^
misschien wordt het dan tijd om een nieuwe videokaart te gaan halen?????

rampage iv extreme-3930 k intel- Corsair H100-2x6970-16 gig g.skill- 2x ssd raid0-1000 wat coolermaster-coolermaster sniper

• Hapkoek
beta-ark schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 10:19:
[...]

misschien wordt het dan tijd om een nieuwe videokaart te gaan halen?????
Nieuwe GPU? Moet je eens bij de opbod veilingen bij Mycom kijken, staan er flink wat.
Even daarbij, waar zou ik zoiets kunnen posten? Puur om mensen te helpen omdat je soms nog best wel eens winst kan maken. Kon niet echt een geschikt topic vinden.

Gewoon als tip zeg maar.

• Help!!!!
  • Niet online

Volgensmij is BF4 juist ("als het draait") soepeler dan BF3 en is het helemaal niet te zwaar.....
Met relatief eenvoudige / middleclass hardware heb je een game die er fantastisch uitziet en nog steeds relatief goede fps haalt.

Het issue is gewoon teveel gamebreaking bugs. Dit is imo helaas het gevolg van bewuste managementkeuzes bij EA. Het is niet de eerste game van EA die hard faalt op dit gebied.

Het gaat ws ook niet veranderen totdat mensen stoppen met preorderen / gelijk kopen van Premium / het kopen van EA spellen. Danwel als er succesvol rechtszaken gestart worden.

EA heeft ruimschoots bewezen dat goede Q&A geen prioriteit voor ze heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Help!!!! op 20-12-2013 11:20 ]

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:57
Hier nu de update van 127 mb aan het binnenhalen, ben benieuwd.

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

ik heb me er niet in verdiept, maar er moet wat veranderd zijn bij EA.

SimCity, Heel veel bugs en nog steeds ondervinden mensen hier veel last van.
Fifa14, Een slechtere versie van Fifa13
BF4, slechte netcode

• Thr!lls
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-05-2023
Dec 20 PC Game Update Notes

Fix for terrain flickering when using SLI/CrossFire setup
Fix for three of the top crash issues on the PC platform
Fix for case when soldier can die with 1 HP instead of 0
Fix for the issue where the revive UI could be permanently shown after accepting a revive

R17 Server Update Notes

Fix for two server crashes
Fix for a graphical bug that could occur when players accepted a revive within 1 second
Server performance optimizations

Geen idee of er weer wat gebugged is en of SLI/CF nu werkt maar is nog redelijk snel gedaan gelukkig. Vooral die revive bug was ergerlijk.

BF3 Profile: ThrReX | BF4 Profile: ThrReX

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Klopt blij dat ze die in iedergeval weer gefixed hebben.

Servers lijken ook alweer online zo te zien ?

MULTIPLAYER WILL BE UNAVAILABLE FOR UP TO 1 HOUR DEC 20, STARTING 2013-12-20 10:00 (UTC+1)

Dat is dan van 10-11 neem ik aan onze tijd? :?

• Help!!!!
  • Niet online
Pykow schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 11:02:

BF4, slechte netcode
Bij BF4 beperk je je nogal in wat er mis is imho.....
Thr!lls schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 11:21:
Dec 20 PC Game Update Notes

Fix for terrain flickering when using SLI/CrossFire setup
Fix for three of the top crash issues on the PC platform
Fix for case when soldier can die with 1 HP instead of 0
Fix for the issue where the revive UI could be permanently shown after accepting a revive

R17 Server Update Notes

Fix for two server crashes
Fix for a graphical bug that could occur when players accepted a revive within 1 second
Server performance optimizations

Geen idee of er weer wat gebugged is en of SLI/CF nu werkt maar is nog redelijk snel gedaan gelukkig. Vooral die revive bug was ergerlijk.
Blij dat ze dit gefixed hebben (hoop ik).

Inmiddels 17 serverpatches in anderhalve maand. Dat lijkt me wel erg veel..... :o

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Ik kan igg niet spelen, klapt er steeds uit. Ook bijna geen server te vinden waar iemand in zit.

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Marc3l schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 11:26:
Ik kan igg niet spelen, klapt er steeds uit. Ook bijna geen server te vinden waar iemand in zit.
Dat komt denk ik doordat er veel servers niet naar R17 zijn geupdate. Probeer mijn server maar daar kan ik gewoon in. http://battlelog.battlefi...NLY-SNIPER-LIMIT-i3D-net/

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
ralph0603 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 11:37:
[...]

Dat komt denk ik doordat er veel servers niet naar R17 zijn geupdate. Probeer mijn server maar daar kan ik gewoon in. http://battlelog.battlefi...NLY-SNIPER-LIMIT-i3D-net/
Heb nog geen premium.
Kom af en toe wel een server in maar klapt er weer uit na een wapen kiezen bv.

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:35
Gisteren ook weer eens gespeeld na een tijdje. Was bang dat het onspeelbaar zou zijn na alle berichten. Moet eigenlijk bekennen dat ik nergens last van had. Speelde op 1600 ticket server en ben voor het eerst niet gecrashed op Siege of Shanghai! W8.1 lijkt op zich goed te lopen, heb geen crossfire dus daar kan ik niets over zeggen.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Help!!!! schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 11:23:
[...]

Bij BF4 beperk je je nogal in wat er mis is imho.....

[...]

Blij dat ze dit gefixed hebben (hoop ik).

Inmiddels 17 serverpatches in anderhalve maand. Dat lijkt me wel erg veel..... :o
BF3 had er ook 34 dus ze zijn op de helft :+
Ben wel blij dat er nu werk van gemaakt word in ieder geval.
Nu maar hopen dat rond de release van Second Assault de game voor iedereen goed speelbaar is.
Dan zijn er wel weer genoeg spelers die denken we proberen het nog een keer.
Pykow schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 11:02:

BF4, slechte netcode
Volgens mij is het meer een trend in de gehele gaming industrie want je ziet het bij alle grote uitgevers.
Marc3l schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 11:26:
Altijd eerst ff punkbuster updaten.
http://www.evenbalance.com/?page=pbsetup.php
Meestal hebben mensen die niet kunnen spelen hier problemen mee

[ Voor 14% gewijzigd door beuker19 op 20-12-2013 11:45 ]

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Het is maar wat je definitie van goed is en wat je er van verwacht, hoe je het ook wendt of keert, we zitten nu al dik 1,5e maand met een spel wat een hele hoop verwachtingen bij een hoop spelers niet waarmaakt. Zo was er bijvoorbeeld van te voren een echte e-sports game aangekondigd, dat zie ik eerlijk gezegd echt niet meer goed komen. Er is al een grote exodus aan de gang naar CS:GO op dit moment.

BF4 verliest in een rap tempo momentum, ik weet niet hoe jouw friendslist eruit ziet, maar bij die van mij (met vrijwel uitsluitend BF addicts), hoor je de krekeltjes al bij wijze van spreken, zo weinig wordt er gespeeld vergeleken met BF3. Zeker 20 van de 100 hebben al aangegeven het spel op te hebben gegeven en minstens zoveel wachten eerst op patches die hun problemen oplossen. Zonder vrienden is het spel half zo leuk niet en start ik het zelf ook veel minder op.
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 11:46:
[...]

Het is maar wat je definitie van goed is en wat je er van verwacht, hoe je het ook wendt of keert, we zitten nu al dik 1,5e maand met een spel wat een hele hoop verwachtingen bij een hoop spelers niet waarmaakt. Zo was er bijvoorbeeld van te voren een echte e-sports game aangekondigd, dat zie ik eerlijk gezegd echt niet meer goed komen. Er is al een grote exodus aan de gang naar CS:GO op dit moment.

BF4 verliest in een rap tempo momentum, ik weet niet hoe jouw friendslist eruit ziet, maar bij die van mij (met vrijwel uitsluitend BF addicts, hoor je de krekeltjes al bij wijze van spreken, zo weinig wordt er gespeeld vergeleken met BF3. Zeker 20 van de 100 hebben al aangegeven het spel op te hebben gegeven en minstens zoveel wachten eerst op patches die hun problemen oplossen. Zonder vrienden is het spel half zo leuk niet en start ik het zelf ook veel minder op.
Ik start het spel ook steeds minder vaak op :(
Maar denk wel dat er meer achter ligt dan alleen de problemen met het spel.
Ook het feit dat je als Assault , Chopper/Jet piloot of Tank driver niet meer de hele server kan domineren terwijl heel veel mensen er in BF3 honderden uren in hebben gestoken omdat het daar wel kon.
Mensen vinden het lastig om opeens een andere speelstijl en vaak een slechter K/D te krijgen en laten dus de game ook links liggen.
Dat is ook een van de redenen dat er zoveel geklaagd word dat er geen goede infantry
(Assault class) maps zijn.
Terwijl je mist je goed tactisch speelt nog hele goede scores kan halen als assault

[ Voor 6% gewijzigd door beuker19 op 20-12-2013 11:57 ]

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Als assault kan je nog steeds de hele server domineren, is niet echt lastiger geworden. Het probleem lijkt mij echt niet bij een andere speelstijl te liggen maar puur bij het constante gezeik met hitreg, nieuwe bugs, oude bugs en stabiliteit.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-12 14:43

Rub3s

+3 , omdat het kan

Ik vindt vooral de engineer class beter geworden door betere carbines (vindt ik) en slechtere tanks.

Werkt trouwens die grond radar (of hoe het ook heet) op de tanks al, als je gunner bent?
Tsurany schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 11:57:
Als assault kan je nog steeds de hele server domineren, is niet echt lastiger geworden. Het probleem lijkt mij echt niet bij een andere speelstijl te liggen maar puur bij het constante gezeik met hitreg, nieuwe bugs, oude bugs en stabiliteit.
Nou, Beuker heeft wel een punt in zo verre dat de impact die je als individu kan hebben op een potje wel veel kleiner is in BF4 als in BF3. Dat is vanuit het perspectief van een teamspel een goed iets, maar voor af en toe een potje in je eentje zonder voice (of als een team weer eens niet samenwerkt) is het eerlijk gezegd wel jammer.

In BF3 kon je op gunskills (in elk geval de city) maps naar je hand zetten, dat is in BF4 veeeeeeel lastiger nog. Ik kom vrijwel geen TDM, CQ of CQD potjes tegen waar 1 persoon op kills echt ver boven de rest uitsteekt. Je kan op té veel manieren doodgaan zonder dat je dat zelf echt kan voorkomen.
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 12:08:
Nou, Beuker heeft wel een punt in zo verre dat de impact die je als individu kan hebben op een potje wel veel kleiner is in BF4 als in BF3. Dat is vanuit het perspectief van een teamspel een goed iets, maar voor af en toe een potje in je eentje zonder voice (of als een team weer eens niet samenwerkt) is het eerlijk gezegd wel jammer.

In BF3 kon je op gunskills (in elk geval de city) maps naar je hand zetten, dat is in BF4 veeeeeeel lastiger nog. Ik kom vrijwel geen TDM, CQ of CQD potjes tegen waar 1 persoon op kills echt ver boven de rest uitsteekt. Je kan op té veel manieren doodgaan zonder dat je dat zelf echt kan voorkomen.
Maar is dat door designkeuzes of door ongelovelijk crappy netcode en een overload aan bugs? Ik merk zelf dat ik vooral dood ga door crappy netcode in vuurgevechten, niet doordat er nu zoveel methodes zijn waardoor je dood kan gaan zonder dat je er ooit iets tegen kon doen.

Tsurany schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 12:11:
[...]

Maar is dat door designkeuzes of door ongelovelijk crappy netcode en een overload aan bugs? Ik merk zelf dat ik vooral dood ga door crappy netcode in vuurgevechten, niet doordat er nu zoveel methodes zijn waardoor je dood kan gaan zonder dat je er ooit iets tegen kon doen.
Beide. Door crappy netcode in directe vuurgevechten, door de-sync tussen individuele clients maar ook zeker bij design. Om maar wat te noemen:

4 soorten granaten, waardoor je niet kan anticiperen op wát voor soort granaat je om de oren krijgt. Door explosives (C4, rpg's) door muren, door de vele verschillende soorten vehicle ammo. Moet je anticiperen op een HE, op een Sabot etc. etc. Op een 20mm of 30mm chopper? Op een JDAM of guided rockets? etc. etc.

Ook tegen UCAV's etc. kán je gewoon helemaal niets doen, zelfde als spawnen tussen of voor de tegenstanders, spawnen op een squadmate wat volkomen veilig lijkt, maar als je uit je zwarte scherm komt blijk je al geknifed te zijn.

Dat is niet persé erg, maar maakt het wel minder een individuele skill game.

• Hapkoek
Oh nu ik lees over die 20mm en 30mm, ik speelde in bf3 veel met de Little Bird. Daar doen de miniguns nog damage tegen tanks maar nu heb je d'r niks aan. Ik heb nog niks unlocked dus zit met die 20mm cannons, werkt echt alleen tegen infantry. :/

Heb ook nog geen anti-air rockets dus als er een andere scout komt dan moet ik het doen met die miniguns. ;w Achja, denk even wat vlaggen cappen en dan heb ik ze zo. :*)

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 12:23:
[...]

Beide. Door crappy netcode in directe vuurgevechten, door de-sync tussen individuele clients maar ook zeker bij design. Om maar wat te noemen:

4 soorten granaten, waardoor je niet kan anticiperen op wát voor soort granaat je om de oren krijgt. Door explosives (C4, rpg's) door muren, door de vele verschillende soorten vehicle ammo. Moet je anticiperen op een HE, op een Sabot etc. etc. Op een 20mm of 30mm chopper? Op een JDAM of guided rockets? etc. etc.

Ook tegen UCAV's etc. kán je gewoon helemaal niets doen, zelfde als spawnen tussen of voor de tegenstanders, spawnen op een squadmate wat volkomen veilig lijkt, maar als je uit je zwarte scherm komt blijk je al geknifed te zijn.

Slechte spawns is idd ook een leuke, weet je zeker dat er niemand in de buurt is wordt je opeens in je rug geschoten.

De maps hebben ook geen echte flow, alles is veel te open, op het moment dat je iemand in het vizier hebt, heeft iemand jou vaak ook weer in het vizier. Voornamelijk in TDM/DOM een issue.

Van mij mag ook de recoil wel flink omhoog per gun.
Ik wordt soms echt over een lange afstand gekilled door een noob die gewoon loopt te sprayen.
Het is allemaal veel te makkelijk geworden, rpgs, claymores, ucav, shotguns...

Maar goed ze zullen er toch weinig aan veranderen en mijn k/d is gek genoeg beter dan in BF3.

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-12 16:06
hoe zat dat nou met dat hele "mantle" verhaal van AMD, dat zou toch in december uitgerold worden?

december is weer bijna voorbij

• Help!!!!
  • Niet online
^
Waarschijnlijk durven ze het niet aan om nu een bf4.exe te releasen gebaseerd op Mantle. :o

Lijkt mij ook wijs om daar even mee te wachten tot ze, hopelijk, de original release op orde hebben.

Maar e.e.a. zal ook wel afhankelijk zijn vd wensen en afspraken met AMD.

[ Voor 48% gewijzigd door Help!!!! op 20-12-2013 13:04 ]

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Mantle gaat ook werken op Nvidia, las ik van de week, en maar de vraag of het wat gaat brengen, physix anyone? Nogal sceptisch dus...

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-12 10:45
murky123 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 12:50:
hoe zat dat nou met dat hele "mantle" verhaal van AMD, dat zou toch in december uitgerold worden?

december is weer bijna voorbij
December 2014 denk ik ;-)
Zonder gekheid: ik kan me niet voorstellen dat DiCE dat nu gaat doorvoeren. Ik vermoed dat daar een sh*tload aan extra bugs door ontstaan en dat is wel het laatste wat ze nu willen. Maar misschien heb ik het mis en maakt het de zaak een stuk eenvoudiger voor AMD kaarten, waardoor er ook minder bugs optreden.

• Hapkoek
Dat spawnen op een squadmate wat veilig lijkt maar ver volgens onveilig is is wel een heel stuk minder als in bf3. Daar moest je het doen met de mini-map en kijken of je tegenstanders zag. Nu heb je een klein schermpje waar je groot en deels alles ziet en een notificatie als je squadmate onder vuur ligt.

Dus opzich slechte spawn hebben ze wel aan gedacht. Ook als je op een vlag wil spawnen zie je dat gebied. Dus als je daar 2 vijandige tanks ziet staan weet je ook genoeg.

• eborn
Hapkoek schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:06:
Dat spawnen op een squadmate wat veilig lijkt maar ver volgens onveilig is is wel een heel stuk minder als in bf3. Daar moest je het doen met de mini-map en kijken of je tegenstanders zag. Nu heb je een klein schermpje waar je groot en deels alles ziet en een notificatie als je squadmate onder vuur ligt.
Het grote verschil was natuurlijk dat je bij BF3 niet meteen dood kon. Daardoor leek het in ieder geval alsof je meer controle had over je eigen dood :P
Hapkoek schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:06:

Dus opzich slechte spawn hebben ze wel aan gedacht. Ook als je op een vlag wil spawnen zie je dat gebied. Dus als je daar 2 vijandige tanks ziet staan weet je ook genoeg.
True, ware het niet dat je in BF3 nog spawn protection had en twee seconden om je heen kon kijken. In BF4 heb ook wel spawn protection, maar dat is afgelopen voordat je uit het zwarte scherm bent.....
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:08:
[...]

True, ware het niet dat je in BF3 nog spawn protection had en twee seconden om je heen kon kijken. In BF4 heb ook wel spawn protection, maar dat is afgelopen voordat je uit het zwarte scherm bent.....
Dat vind ik wel mooi. Vaak genoeg doodgedaan doordat mensen spawnprotection hadden, onkwetsbaar waren en ik mijn magazijn leeg schoot op iemand die niet te doden was. Als je iemand zit spawnen moet je hem direct dood kunnen schieten. Niet moeten wachten tot hij de eerste beweging maakt of de timer afgelopen is.

• Hapkoek
Tsurany schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:25:
[...]

Dat vind ik wel mooi. Vaak genoeg doodgedaan doordat mensen spawnprotection hadden, onkwetsbaar waren en ik mijn magazijn leeg schoot op iemand die niet te doden was. Als je iemand zit spawnen moet je hem direct dood kunnen schieten. Niet moeten wachten tot hij de eerste beweging maakt of de timer afgelopen is.
Dan krijg je weer mensen die klagen over dat ze snel doodgaan na spawnen in onveilige gebieden omdat hun scherm 1 of 2 tellen zwart blijft na klikken op het knopje deploy. Zo blijf je bezig. :P

Mij lijkt voor BF4 het slimste om geen protection te doen omdat je toch al een voorsprong hebt met dat schermpje in het deploy menu. Dus dat het gewoon op eigen risico is.

[ Voor 37% gewijzigd door Hapkoek op 20-12-2013 13:31 ]

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Hapkoek schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:29:
[...]

Dan krijg je weer mensen die klagen over dat ze snel doodgaan na spawnen in onveilige gebieden omdat hun scherm 1 of 2 tellen zwart blijft na klikken op het knopje deploy. Zo blijf je bezig. :P

Mij lijkt voor BF4 het slimste om geen protection te doen omdat je toch al een voorsprong hebt met dat schermpje in het deploy menu. Dus dat het gewoon op eigen risico is.
gewoon geen black screen meer & geen spawn protection? :p
SmokingCrop schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:33:
[...]

gewoon geen black screen meer & geen spawn protection? :p
Dat zou ik de mooiste oplossing vinden, maar DICE heeft al aangegeven dat ze het black screen niet kunnen wijzigen omdat dit hardcoded in de engine zou zitten omdat er zoveel data verzonden zou worden tijdens het spawnen.

Dus maak de spawn protection dan op zijn minst even lang als de black screen periode. Op grote gamemodes kan ik er nog wel prima mee leven, maar hoeveel domination of tdm deaths me dat al heeft opgeleverd doordat je random spawnt voor of bij een vijand......

Vooral omdat de spawns op de snelle game modes binnen die 3 seconden al omgegooid kunnen zijn, door de korte capture tijd van de vlaggen en hoge tempo van deze modes. Bij zulke snelle modes hoort gewoon niet zo'n lange black screen respawn periode. Ik heb een hekel aan dergelijke deaths omdat je het zelf niet kan beïnvloeden.

[ Voor 4% gewijzigd door A.W.E.S.O.M.-0 op 20-12-2013 13:41 ]

• Redje
Spawn protection is not done in een shooter imho.
Als ik iemand zie moet hij kunnen worden gekilled.
Moet je maar niet spawnen bij een teammaat, het is een keuze.
Het is idd rampzalig om dood geschoten te zijn voor het zwarte beeld weg is. Maar andersom is het net zo rampzalig om doodgeschoten te worden omdat je op iemand die spawnde schoot voordat de spawnprotection weg was.
Dan heb ik liever dat de persoon die spawnt in het nadeel is aangezien hij nog de keuze kan maken waar hij wilt spawnen.

Beste oplossing is natuurlijk geen zwart scherm of pas bij de vijand in beeld verschijnen als het zwarte scherm weg is. Maar tja, dat kan DICE niet natuurlijk.

Redje schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:52:
Dat impliceert dat als je niet bij een teammaat spawnt, je dan veilig bent en dat lang niet altijd het geval natuurlijk.

In BF3 meen ik me te herinneren dat ze de duur van de black screen behoorlijk in hebben weten te korten in een patch. Ik ga er vanuit dat ze dat uiteindelijk ook wel in BF4 voor elkaar weten te krijgen maar het zal niet hoog op de prioriteitenlijst staan.
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 14:10:
Dat impliceert dat als je niet bij een teammaat spawnt, je dan veilig bent en dat lang niet altijd het geval natuurlijk.

In BF3 meen ik me te herinneren dat ze de duur van de black screen behoorlijk in hebben weten te korten in een patch. Ik ga er vanuit dat ze dat uiteindelijk ook wel in BF4 voor elkaar weten te krijgen maar het zal niet hoog op de prioriteitenlijst staan.
Maar slechte spawns is weer een ander probleem wat op een andere manier opgelost moet worden.

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-12 11:56

fynrd1

Fooled by Randomness

Betreft het spawnen, gewoon een squad zoeken met een recon die er niet vies van is om een spawnbeacon op een fatsoenlijke lokatie te plaatsen.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Hapkoek schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 12:26:
Oh nu ik lees over die 20mm en 30mm, ik speelde in bf3 veel met de Little Bird. Daar doen de miniguns nog damage tegen tanks maar nu heb je d'r niks aan. Ik heb nog niks unlocked dus zit met die 20mm cannons, werkt echt alleen tegen infantry. :/

Heb ook nog geen anti-air rockets dus als er een andere scout komt dan moet ik het doen met die miniguns. ;w Achja, denk even wat vlaggen cappen en dan heb ik ze zo. :*)
miniguns zijn ideaal om andere choppers neer te halen. de 25mm moet je veel meer aim voor gebruiken.
aa rockets doe ik eigenlijk alleen als ik een beter dan average pilot/repair bitch combo tegenover mij heb, meestal rag ik ze met 2x 25mm clip wel de lucht uit.
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 12:23:
[...]

wat maakt het nou uit of het een 20mm of 30mm cannon is, alsof je daarop anticipeert. Ucavs zijn makkelijk te voorkomen door niet in een rechte lijn te bewegen, als je op het laatste moment mee moet corrigeren mis je vaak. Het spel is gewoon wat realistister geworden tov van bf3, maar voornamelijk de armzalige netcode zorgt dat ik in situaties waar ik in bf3 3 kills kon maken, reloaden en door kon gaan, nu 2 kills maak, de derde mij afschiet omdat ik 6+ kogels raak zie gaan maar niet registreren, hij nog voordat ik zie dat hij de hoek om komt mij doodschiet etc etc.

Tsurany schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:56:
Het is idd rampzalig om dood geschoten te zijn voor het zwarte beeld weg is. Maar andersom is het net zo rampzalig om doodgeschoten te worden omdat je op iemand die spawnde schoot voordat de spawnprotection weg was.
Dan heb ik liever dat de persoon die spawnt in het nadeel is aangezien hij nog de keuze kan maken waar hij wilt spawnen.

Beste oplossing is natuurlijk geen zwart scherm of pas bij de vijand in beeld verschijnen als het zwarte scherm weg is. Maar tja, dat kan DICE niet natuurlijk.
eerste situatie kun je als je spawned niets aan doen, je kan zien waar een speler zit tot het moment dat je op spawn drukt. daarna heb je 2-3 volle seconden zwart beeld. in die tijd hoe kort het ook lijkt kan de situatie volledig veranderen.

Als je iemand ziet spawnen, 2 sec wachten en dan schieten is gewoon even logisch nadenken, dat jij gelijk begint te schieten is in feite gewoon een foute keuze :)

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Redje schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:52:
Het gaat er juist om dat je soms gewoon, in mijn geval meestal voor een vijandelijke speler wordt neergeplempt en dan spawn ik op een 'vlag' waar nog niets aan de hand is.... Hoe vaak ik wel niet spawn en dat ik naar dat zwarte scherm zit te kijken en dan als ik wat zie al gelijk geraakt wordt en dood ben... Dat ik dood ga ok, maar niet op die manier.

Zoals al eerder gezegt wordt je hebt geen controle over wat er gebeurt.

Dit gebeurt het meeste bij Zavod 311? dan liggen ze gewoon te campen tussen de bomen aan beide kanten van C en D... moet ik dan bij B of E gaan spawnen omdat de spawnpoints brak zijn?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Redje
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 14:10:
[...]

In theorie zou de game je niet in buurt van vijanden moeten spawnen.
Of je moet bij een vlag spawnen die wordt gecapt, is ook een keuze want dat zie je.

Het spawnen werkt niet geweldig maar de kans dat je snel wordt gedood doordat je bij een teammaat spawnt is groter dan dat je bij een vlag/random spawnt. Ik heb het zelf ook regelmatig.
Maar als ik moet kiezen tussen spawn protection of niet kies ik voor het laatste.
Je ziet niet aan iemand of hij protection heeft of niet, het kost me dus kogels.
SouLLeSSportal schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 14:15:
wat maakt het nou uit of het een 20mm of 30mm cannon is, alsof je daarop anticipeert. Ucavs zijn makkelijk te voorkomen door niet in een rechte lijn te bewegen, als je op het laatste moment mee moet corrigeren mis je vaak.
20mm of 30mm is slecht een van de voorbeelden: het gaat me om target prioritering en strategie.

Voorbeeld: Moet je direct dekking zoeken of moet je het gevecht aan gaan afhankelijk van of je te voet bent, of een voertuig? Is, als je in voertuig X. zit de LAV de prioriteit, de Tank, de Scout of toch de infantry? Moet je afstand houden of moet je juist dichterbij proberen te komen? etc. etc.
SouLLeSSportal schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 14:19:
eerste situatie kun je als je spawned niets aan doen, je kan zien waar een speler zit tot het moment dat je op spawn drukt. daarna heb je 2-3 volle seconden zwart beeld. in die tijd hoe kort het ook lijkt kan de situatie volledig veranderen.

Als je iemand ziet spawnen, 2 sec wachten en dan schieten is gewoon even logisch nadenken, dat jij gelijk begint te schieten is in feite gewoon een foute keuze :)
En dat is nu net het probleem. Je moet direct op iemand kunnen schieten zonder dat je zijn spawn moet timen. Ik ga liever wat vaker instant dood na het spawnen dan dat ik daadwerkelijk zulke dingen moet gaan timen. Op iemand spawnen kan je meestal wel inschatten. Ja, het kan in twee seconden veranderen, maar dat is dan een risico dat je neemt. Maar opeens iemand tegenkomen die onkwetsbaar is? Dat moet nooit kunnen.

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

De game crasht bij heel veel gamers, vooral nu weer met AMD drivers (terwijl dat hun partner is).
Daarnaast is de netcode nog steeds bagger, maar daar is wel genoeg over gezegd en het lijkt slechter te worden dan dat het verbeterd wordt.

Maar wat voor mij de echte gamebreakers zijn, dat zijn de unlocks in de game.
Je kan erg moeilijk inschatten op de situaties in de game.
Bijvoorbeeld de MBT met verschillende main shells, Je kan dus niet weten wanneer je agressief kunt gaan spelen of heel erg passief moet gaan spelen.
Dit geld ook voor de Scout heli's en Attack choppers die verschillende main shells kunnen hebben en hierdoor kan je gewoon niet inschatten wat voor tegenstander je voor je neus hebt.

Ook zijn er helaas heel veel unlocks met dezelfde stats en dat maakt het minder interessant om deze unlocks vrij te willen spelen, bij BF3 was dit beter geregeld.

Laatste zeik puntje aan mijn kant is het Stiekem nerfen van wapens, zo leer je nooit een wapen helemaal goed kennen..

Er zitten te veel Hardware gerelateerde fouten in de game en daarna slechte gameplay keuzes, waardoor ik het niet meer speel.

• Hapkoek
Ja een tank met 2 main shells is inderdaad niet echt leuk. Als je zo een tegen komt en jij hebt dat niet dan ben je altijd de sjaak, wat ook vervelend is, is als er eentje van achter even beide z´n shells naar je schiet. Dan ben je meteen dood en heb je nog niet eens een kans gehad om te reageren.

• SAiN ONeZ
  • Nu online

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Nu we toch aan het zeiken zijn, merken anderen ook dat de game er weer zwaarder is geworden na de update, hoewel ik overal steady 60fps haalde in bijna alle maps, hij er nu regelmatig weer onder duikt?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• eborn
Hapkoek schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 15:03:
Ja een tank met 2 main shells is inderdaad niet echt leuk. Als je zo een tegen komt en jij hebt dat niet dan ben je altijd de sjaak, wat ook vervelend is, is als er eentje van achter even beide z´n shells naar je schiet. Dan ben je meteen dood en heb je nog niet eens een kans gehad om te reageren.
Tja, dat vind ik toch wel een gevalletje van: jammer, maar helaas. Even je loadout wijzigen (al dan niet via de Battlelog app) en je bent er weer klaar voor. Merk je dat er weinig tanks zijn, dan schakel je weer terug op een cannon. Doe dit regelmatig.

• Pindakaasman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 10:53
Ik lees echt veel negatieve dingen, omdat het bijna kerst is wil ik graag iets positiefs zeggen.
ik heb een R9 280 en draai windows 8.1 en het werkt bij mij (bijna) altijd...
Jammer dat wij zo geplaagd worden door bugs, want het is echt wel een sterke shooter, jammer dat de ene update lekkerder speeld dan de andere, dat blijft... maar overall is het een dikke game, en laten we er vanuit gaan dat ze hun shit snel op orde krijgen zodat het net zo stabiel wordt als bf3. :)

welke hand gun vinden jullie het fijnst? ik moet even uitzoeken voor welke ik alles vrij wil gaan spelen. :) (ik probeer weer ontopic te komen)

Verwijderd

Pindakaasman schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 15:26:
Ik lees echt veel negatieve dingen, omdat het bijna kerst is wil ik graag iets positiefs zeggen.
Jammer dat wij zo geplaagd worden door bugs, want het is echt wel een sterke shooter, jammer dat de ene update lekkerder speeld dan de andere, dat blijft... maar overall is het een dikke game, en laten we er vanuit gaan dat ze hun shit snel op orde krijgen zodat het net zo stabiel wordt als bf3. :)

welke hand gun vinden jullie het fijnst? ik moet even uitzoeken voor welke ik alles vrij wil gaan spelen. :) (ik probeer weer ontopic te komen)
Ik gebruik de eerste gun, met een silencer erop. Doet me denken aan de gun die je in CS:GO hebt als je start als CT. :)

• S.J_84
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-06-2024

Ik heb in een pistol only server alles vrijgespeeld, maar speel uiteindelijk veel met de eerste pistol :) (P226)

Dus kan niet zeggen welke ik het fijnst vind, maar dankzij je post heb ik net even mijn loadout aangepast en verschillende pistolen per klasse erin gezet om te proberen.

• Zantiath
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-11 15:34
S.J_84 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 15:43:
[...]

Ik heb in een pistol only server alles vrijgespeeld, maar speel uiteindelijk veel met de eerste pistol :) (P226)

Dus kan niet zeggen welke ik het fijnst vind, maar dankzij je post heb ik net even mijn loadout aangepast en verschillende pistolen per klasse erin gezet om te proberen.
in CQ speel ik veel met de 9R of met de G18 al is mij k/d ratio beter met de P226.... raar want het is minder spray and pray in pistol only server maar misschien komt het wel door dat ik alle pistols heb vrijgespeeld met de P226 en dat ik hier het meest aan gewend ben geraakt!

Schiet voor mij echt het lekkerst

• Hapkoek
Ik ben zelf erg te spreken over de 9R, gebruikte ik in BF3 ongeveer altijd. Maar nu heb je best wat interessante attachements voor je pistol dus weet ik nog niet zeker wat mij het meeste aanspreekt.

Je hoort mensen ook over de Shorty, maar ik heb toch liever een pistol als een shotgun als secondary (tenzij de map er voor is.)

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-12 11:56

fynrd1

Fooled by Randomness

De eerste vind ik persoonlijk nog het fijnst, ben recent aan de G18 begonnen maar die heeft me nog niet helemaal overtuigt. De 93R schijnt heel erg goed te zijn, tenminste dat krijg ik veelvuldig te horen. Helaas heb ik die nog niet unlockt.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-11 23:30
Pykow schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 14:43:

Laatste zeik puntje aan mijn kant is het Stiekem nerfen van wapens, zo leer je nooit een wapen helemaal goed kennen..
Niet alleen dat, ze geven ook niet aan wat ze met de netcode aan het doen zijn, elke week na elke client of server patch voelt de boel anders aan.
Als je jong bent kun je steeds aanpaasen maar ik ben 41 en heb de tijd er niet meer voor om steeds
de game opnieuw te leren.

• Pindakaasman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 10:53
S.J_84 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 15:43:
[...]

Ik ben benieuwd, deel je ervaring!

• Ekstergroen
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-12 21:58
Pykow schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 14:43:
De game crasht bij heel veel gamers, vooral nu weer met AMD drivers (terwijl dat hun partner is).
Daarnaast is de netcode nog steeds bagger, maar daar is wel genoeg over gezegd en het lijkt slechter te worden dan dat het verbeterd wordt.

Maar wat voor mij de echte gamebreakers zijn, dat zijn de unlocks in de game.
Je kan erg moeilijk inschatten op de situaties in de game.
Bijvoorbeeld de MBT met verschillende main shells, Je kan dus niet weten wanneer je agressief kunt gaan spelen of heel erg passief moet gaan spelen.
Dit geld ook voor de Scout heli's en Attack choppers die verschillende main shells kunnen hebben en hierdoor kan je gewoon niet inschatten wat voor tegenstander je voor je neus hebt.

Ook zijn er helaas heel veel unlocks met dezelfde stats en dat maakt het minder interessant om deze unlocks vrij te willen spelen, bij BF3 was dit beter geregeld.

Er zitten te veel Hardware gerelateerde fouten in de game en daarna slechte gameplay keuzes, waardoor ik het niet meer speel.
T helpt ook niet dat 1 van die unlocks glitched is waardoor heelveel mensen m gebruiken (sabot shell instant reload) of dat de andere unlock totaal nutteloos is (canister shell).

• Hapkoek

Kan lullen wat je wil maar het is wel vet. >:)

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

NLsandman schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 16:00:
[...]

Niet alleen dat, ze geven ook niet aan wat ze met de netcode aan het doen zijn, elke week na elke client of server patch voelt de boel anders aan.
Als je jong bent kun je steeds aanpaasen maar ik ben 41 en heb de tijd er niet meer voor om steeds
de game opnieuw te leren.
ik ben 23 en heb ook niet meer alle tijd om steeds alles opnieuw te gaan leren.
ik werk 40 uur of meer in de week en heb al 1,5 jaar geen vakantie gehad/genomen.

EA is inderdaad erg stil en onder water hebben ze al wapens aangepast zonder dit te vermelden aan de gamers. Aan de ene kant begrijp ik EA ook wel dat ze niet alles willen vermelden, maar dit soort updates hadden al uit de beta gehaald kunnen worden.

Mijn bedrijf en ik geven ook nooit aan wanneer we bijvoorbeeld de snelheid hebben verhoogd in onze applicatie. Als je dit doorgeeft aan de klant, dan gaan ze er op letten en dan krijg je commentaar als het nog niet snel genoeg is, intern zijn we er dan week mee bezig geweest en merken we echt een verdubbeling van de snelheid, maar de klant weet dit niet. Wij hebben liever dat de klant zelf aangeeft dat de applicatie sneller is, dan dat ze er echt op gaan letten en daarna weer commentaar op gaan geven.

EA doet dit dus ook, door aanpassingen in de game door te voeren zonder dit te vermelden.

• SAiN ONeZ
  • Nu online

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

damn, dat zijn wat philips ambx starterskits aan elkaar gekoppeld, die snotaap slingerde zijn ps4 om ff online te ragen, terwijl zijn vader net even zijn surroundset gehooked had om te kijken of zijn ambilights mod netjes Rudolph tha RedNose Raindeer compatble was :P

Verwijderd

JOINING SERVER wtf ik kom er gewoon NIET in :? , ben al 10 minuten aan het JOINING, NICE UPDATE WEER FCKING HELL :(

[ Voor 197% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2013 17:30 ]

• SAiN ONeZ
  • Nu online

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

reboot FTW!

of ff origin killen en opnieuw joinen dat dit joinen origin herstart...

Verwijderd

heb ik allemaal al gedaan 8)7 :?
sain onez schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 17:31:
reboot FTW!

of ff origin killen en opnieuw joinen dat dit joinen origin herstart...

• SAiN ONeZ
  • Nu online

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

[PC] Algemene Battlefield 4 Problemen topic

hier verder denk ik dan...

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:14
Soms kan het ook een heerlijk spel zijn.. Was net een potje mobiel vliegend spawnpoint in een transport helikopter. Een man bleef zitten om lekker te sprayen met de minigun, de rest sprong er uit voor de ground assault. Daarna pikte ik ze weer op en door naar de volgende. Helpt ook wel dat de tegenstander een beetje dom was, maar geeft toch een lekker gevoel als het soms zo lukt :)

Roomba E5 te koop

Pagina: 1 ... 84 ... 149 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor Battlefield 4 zelf en niet voor hardware gerelateerde zaken. Hiervoor kunnen er benchmarks bekeken worden op het internet.

Wat willen we NIET zien:
- Klachten (crashes, hacks, x is overpowered, e.d.)
- Problemen/Crashes deze horen in:
* Voor de PC: [PC] Algemene BattleField 4 Problemen topic
* Voor de Console: [Console] Algemeen Battlefield 4 problemen topic.
- Hardware

Zulke reacties worden als offtopic en ongewenst beschouwd, inclusief consequenties.
Kom je dergelijke posts tegen? Maak dan een Topic Report en negeer.