• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 21:14
Als EA het goed vind dan vind ik het ook prima als er wapen restricties worden toegepast.
Je kiest er zelf voor om te joinen.
Moet het wel duidelijk in de servernaam staan uiteraard.

Pistol only vind ik best leuk af en toe :)
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 11:33:

Er wordt nog wel wat gespeeld op ESL, maar eigenlijk is het morsdood als je kijkt naar het totaal aantal spelers. Het zijn een handjevol teams die spelen maar het spel is nu amper tot niet geschikt voor competitive, om teveel redenen. Zelf speel ik ook geen matches meer op het moment. De algemene tendens die ik meekrijg is dat DICE nog 3 maanden heeft om het spel te fixen, anders vertrekken de laatste nog overgebleven comp. spelers ook naar CS:GO.

1) De randomness die je niet onder controle hebt dankzij alle crashes, trades, desync, hitreg, client-side (dus verschillend tussen clients) weather effects etc. etc. etc.
2) CQD heeft niets met tactics te maken of map control maar draait puur om spawncontrol. Een fullcap al nadelig want dan verlies je sneller je vlaggen dan wanneer je 2 houdt.
3) Het is echt verknald door de regels. Er is een klein groepje spelers, dezelfde 'hitreg heroes' als in BF3, die dezelfde regels hebben doorgedrukt als in BF3. Oftewel, Medics met ACEs, praktisch al het andere is geband en als wapens niet geband zijn, dan zijn het wel weer map locaties of pick up weapons die geband zijn.
4) Het is verschrikkelijk saai om te kijken, er zijn geen overzichtelijke lijnen, geen tactieken die langer dan 5 seconden (tot een nieuwe respawn) werken etc. Daarom heeft het dezelfde tactische diepgang als TDM. Win je 1-on-1's en je wint de map eigenlijk, maar daar komt punt 1 weer bij kijken.
5) Het spel is te verschillend van reguliere pub play om snel de overstap te maken, het is een heel eigen wereldje en de community is niet bepaald welcoming en staat eigenlijk niet open voor nieuwe ideeen. Als je op het ESL forum kijkt zie je direct welke 10 posters hun mening overal doorheen drammen en de ESL admins lopen er net als in BF3 gewoon braaf achteraan.

Het positieve nieuws is dan wel weer dat gewone conquest small terug lijkt te komen in de second assault dlc, maar DICE wacht nog op toestemming van EA.

Samengevat, als de comp. scene een doorstart wil maken:
1) Willekeur uit het spel en skill belonen
2) Andere game mode
3) Normale regels die tactiek introduceren in plaats van 5v5 TDM

ps. Het was een mooi epos jouw post van afgelopen zaterdagnacht, jammer dat ie verwijderd is
De bugs die het slopen had ik wel verwacht. Ik zie bijna niemand in mijn vriendenlijst spelen of überhaupt eens een rang omhoog gaan...
Dan alweer restricties op wapens. Waarom? :X
Het is gewoon doodsaai om te kijken hoe twee teams met ACE 23 only elkaar afschieten. Nou heeft DICE de balans niet zo erg verpest als in BF3 en dan wordt het verpest door ESL zelf. 8)7

Oh en thanks. :D (Staat nog steeds op mijn computer, vond het ook wel mooi. <3 )

[ Voor 60% gewijzigd door DaniëlWW2 op 17-12-2013 12:57 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
Omg air superiority met 10 attack helis, wtf DICE? Hoe verzin je het....

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-12 12:50

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Jay-P schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:55:
Het zou nog best gaan als die dingen soepel vlogen, maar het is gewoon 1 schietschijffeest met je TV's. Met de stealth jets bij Dragons Pass (als ik mij niet vergis) om de bergen heen enzo vind ik wel erg vet

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

Jay-P schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:55:
ironisch gezien is dit door de community gevraagd :) dus dice heeft het niet verzonnen maar doorgevoerd wat de mensen wilden. Mooie is alleen dat die choppers zo ontzettend slecht zijn in verhouding met bf3 dat het echt om te huilen zo slecht is.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:55
MisterChaoSs schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:57:
[...]

Het zou nog best gaan als die dingen soepel vlogen, maar het is gewoon 1 schietschijffeest met je TV's. Met de stealth jets bij Dragons Pass (als ik mij niet vergis) om de bergen heen enzo vind ik wel erg vet
Dragon Pass was toch de map met de heli's ?
Vind het wel jammer dat ze de 4 maps niet verdeelt hebben over de 4 lucht voertuigen (stealth jet, attack jet, attack heli en scout heli). Blijf het een misser vinden dat de lock-ons in de mode zitten, haalt het hele skill gedeelte weg.

if (!coffee) {
Work = false; }

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

naaitsab schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:21:
[...]

Dragon Pass was toch de map met de heli's ?
Vind het wel jammer dat ze de 4 maps niet verdeelt hebben over de 4 lucht voertuigen (stealth jet, attack jet, attack heli en scout heli). Blijf het een misser vinden dat de lock-ons in de mode zitten, haalt het hele skill gedeelte weg.
Daarom schreef ik ook "(als ik mij niet vergis)" ;) Bedoel die andere groene map dan

Gundogan schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 11:41:
Eigenlijk wat ik al vreesde. Behalve de technische problemen veel dezelfde gameplay problemen die CoD ook heeft qua competitief spelen: te random, te moeilijk en saai om te volgen als kijker (omdat erweinig voorspelbaarheid in zit) en een basis game die er gewoon niet geschikt voor is waardoor je het allemaal weer moet gaan aanpassen om het een beetje speelbaar te maken. Sowieso vind ik een infanterie-only mode voor competitief BF al een beetje vloeken in de kerk. :)

Ik denk dat Dice zich beter had kunnen richten op een Conquest-achtige gamemode op een kleinere schaal (6v6-10v10) en die er dan indoen in plaats van CQsmall (een gamemode die ik nu veel minder vind in BF4 dan in BF3). Of gewoon zeggen van: f*ck it, dit is gewoon een leuke pubgame zonder esports ambities.
Op zich ben ik het wel met je eens, Battlefield zou idealiter met voertuigen gespeeld moeten worden, het probleem is dat dit op kleine schaal (als in minder dan 32 spelers) niet te balanceren is. Voertuigen zjin op pubs al van belang, maar in comp. play cruciaal en snel dominant. Het spel draait dan niet om de vlaggen maar uitsluitend om het vernietigen en in leven houden van voertuigen.

Helaas zijn 32v32 matches dan weer niet praktisch te organiseren of te regiseren. Er zijn te weinig communities die 32 man op de been kunnen krijgen en er nog een enigszins werkende commandstructuur op na kunnen houden. Bovendien is het voor een toeschouwer dan weer heel moeilijk te volgen.
Gundogan schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:01:
Met infanterie only heb ik altijd zo van: andere games doen dit al beter en met de pub instelling van de ontwikkelaar gaat BF het ook niet beter doen in de toekomst.
Nou, BF3 was voor mij de eerste shooter in lange lange tijd die weer ECHT lekkere infantry play had en ik had echt de hoop dat DICE dit aspect zou doorevalueren naar BF4, maar daarin ben ik wel teleurgesteld. Het is lastig uit te leggen, maar het bewegen en schieten 'voelt' nog niet zo scherp of gecontroleerd als in BF3 wel het geval was. Het is een beetje sponzig nog, alsof je minder IN de map zit en de wapens 3 meter voor je uit door iemand anders afgeschoten worden.
DanielWW2 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:53:
De bugs die het slopen had ik wel verwacht. Ik zie bijna niemand in mijn vriendenlijst spelen of überhaupt eens een rang omhoog gaan...
Dan alweer restricties op wapens. Waarom? :X
Het is gewoon doodsaai om te kijken hoe twee teams met ACE 23 only elkaar afschieten. Nou heeft DICE de balans niet zo erg verpest als in BF3 en dan wordt het verpest door ESL zelf. 8)7
De bugs maar vooral de oneerlijkheid doordat elke client niet hetzelfde ziet op zijn scherm haalt zo ontzettend veel motivatie om competitive te spelen weg. ESL doet de rest door de eigen glazen in te gooien met stompzinnige regels.

Neem bijvoorbeeld de motion balls of de tugs, daar zijn meerde counters voor: MAV's, crouch walken, stealth field upgrade, grenades, etc. etc. Ja, een tugs is een groot voordeel, maar je levert ook heel wat in want eigenlijk is er maar 1 klasse écht OP in domination en dat is de medic. Maar in plaats dat spelers zich hierop aanpassen en je dus meer variatie en tactiek krijgt, nee hoor, gewoon bannen. Misschien dat ik nog wel weer eens een poging ga wagen om dit aan de kaart te stellen, maar misschien moet het spel daar eerst helemaal voor doodbloeden.

Dreamhack was ook pijnlijk, maximaal, MAXIMAAL 3.500 viewers in de finale en dat alles om te zien hoe elke bij elke tegenstander van Fnatic er gedurende de match een paar spelers crashte en zo menig potje eenvoudig konden winnen. Nu is dit al erg genoeg, ware het niet dat behalve de verschillen tussen de clients ook de spectator mode hele andere dingen laat zien als wat de speler daadwerkelijk ziet. Gerard. Victor. Dirk. HOE krijg je het voor elkaar om dat zo uit te brengen.

• CB org
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-12 00:09
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 11:33:
[...]

Er wordt nog wel wat gespeeld op ESL, maar eigenlijk is het morsdood als je kijkt naar het totaal aantal spelers. Het zijn een handjevol teams die spelen maar het spel is nu amper tot niet geschikt voor competitive, om teveel redenen. Zelf speel ik ook geen matches meer op het moment. De algemene tendens die ik meekrijg is dat DICE nog 3 maanden heeft om het spel te fixen, anders vertrekken de laatste nog overgebleven comp. spelers ook naar CS:GO.

1) De randomness die je niet onder controle hebt dankzij alle crashes, trades, desync, hitreg, client-side (dus verschillend tussen clients) weather effects etc. etc. etc.
2) CQD heeft niets met tactics te maken of map control maar draait puur om spawncontrol. Een fullcap al nadelig want dan verlies je sneller je vlaggen dan wanneer je 2 houdt.
3) Het is echt verknald door de regels. Er is een klein groepje spelers, dezelfde 'hitreg heroes' als in BF3, die dezelfde regels hebben doorgedrukt als in BF3. Oftewel, Medics met ACEs, praktisch al het andere is geband en als wapens niet geband zijn, dan zijn het wel weer map locaties of pick up weapons die geband zijn.
4) Het is verschrikkelijk saai om te kijken, er zijn geen overzichtelijke lijnen, geen tactieken die langer dan 5 seconden (tot een nieuwe respawn) werken etc. Daarom heeft het dezelfde tactische diepgang als TDM. Win je 1-on-1's en je wint de map eigenlijk, maar daar komt punt 1 weer bij kijken.
5) Het spel is te verschillend van reguliere pub play om snel de overstap te maken, het is een heel eigen wereldje en de community is niet bepaald welcoming en staat eigenlijk niet open voor nieuwe ideeen. Als je op het ESL forum kijkt zie je direct welke 10 posters hun mening overal doorheen drammen en de ESL admins lopen er net als in BF3 gewoon braaf achteraan.

Het positieve nieuws is dan wel weer dat gewone conquest small terug lijkt te komen in de second assault dlc, maar DICE wacht nog op toestemming van EA.

Samengevat, als de comp. scene een doorstart wil maken:
1) Willekeur uit het spel en skill belonen
2) Andere game mode
3) Normale regels die tactiek introduceren in plaats van veredeld 5v5 TDM

ps. Het was een mooi epos jouw post van afgelopen zaterdagnacht, jammer dat ie verwijderd is
-Spel is instabiel op maps zoals Shangai en Lancing Dam. Andere maps misschien 1 crash per 10 potjes. Te overzien.
-Conquest domination heeft als je speelt best veel teamwork en skill, maar om te zien als spectator is het erg saai.
DICE weet dit en zal dit waarschijnlijk veranderen in 2014(andere mode?).
-Op dit moment moet DICE zich focussen om public game werkend te krijgen. Je kan pas competitief gaan spelen als de basis solid is, wat het nu duidelijk niet is.

-Over ESL. Je moet eerst een overview hebben van het spel, zodat je kan zien wat er kapot is aan de balans.
Dan dit verifiëren met de community en dan aanpassen.
Dit is mijn taak als head ESL admin.
Als je 5 snipers wilt spelen, doe je ding :). Niemand houd je tegen.
Ga anders 5v5 obliteration spelen. Veel leuker om naar te kijken en zit meer teamwork in. Daarnaast zijn bijna alle classes waardevol.

Voor ieder wat.

• naaitsab
MisterChaoSs schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:22:
[...]

Daarom schreef ik ook "(als ik mij niet vergis)" ;) Bedoel die andere groene map dan
Weet welke je bedoelt, die is inderdaad wel leuk. Vooral als je een "pro" met lock-ons achter je aan hebt die in de bomen/grond ramt als ie je achtervolgt :D

Zal me benieuwen wat Naval Strike gaat brengen, ik gok een dergelijke modus maar dan met (verschillende type) attack boats :9 En natuurlijk 'fingers crossed' voor de geruchten rondom een vernieuwde Titan mode *O*

if (!coffee) {
Work = false; }

Verwijderd

CB org schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:27:
[...]

-Spel is instabiel op maps zoals Shangai en Lancing Dam. Andere maps misschien 1 crash per 10 potjes. Te overzien.
-Conquest domination heeft als je speelt best veel teamwork en skill, maar om te zien als spectator is het erg saai.
-Op dit moment moet DICE zich focussen om public game werkend te krijgen. Je kan pas competitief gaan spelen als de basis solid is, wat het nu duidelijk niet is.

-Over ESL. Je moet eerst een overview hebben van het spel, zodat je kan zien wat er kapot is aan de balans.
Ga anders 5v5 obliteration spelen. Veel leuker om naar te kijken en zit meer teamwork in. Daarnaast zijn bijna alle classes waardevol.
[video]

Voor ieder wat.
Hmm nou misschien ben ik wat verzuurd maar vind dat na BF2 er nooit meer echt iets aan gevonden qua clanmatches.
naaitsab schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:35:
[...]

Weet welke je bedoelt, die is inderdaad wel leuk. Vooral als je een "pro" met lock-ons achter je aan hebt die in de bomen/grond ramt als ie je achtervolgt :D

Zal me benieuwen wat Naval Strike gaat brengen, ik gok een dergelijke modus maar dan met (verschillende type) attack boats :9 En natuurlijk 'fingers crossed' voor de geruchten rondom een vernieuwde Titan mode *O*
dat is dan best wel leuk vooral als je de golven erin houdt, kun je lekker als cover gebruiken, en daar zul je altijd wat moeite moeten doen om een boot kapot te krijgen, geen auto lockon AR no skill meuk. :')

zelfs met bf3 wat toch redelijk stabiel was, had ik altijd met clanmatches om wat voor reden dan ook dat er iemand tijdens de match crashte. Was echt zo typerend, echt 8 van de 10 matches had ik dat, en dat is ook een van de redenen dat ik afzie van op hoger niveau dan lekker pubstomping zal spelen. Tenzij ze bf4 ontzettend goed gaan optimaliseren en geen crashes meer voorkomen. d:)b

[ Voor 21% gewijzigd door SouLLeSSportal op 17-12-2013 13:40 ]

CB org schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:27:

Voor ieder wat.
Ha Crazybas :)

Over de problemen met het spel zelf zijn we het wel eens denk ik, maar over de ontwikkeling van de BF4 ESL verschillen we wel echt van mening. Er is zeggen en schrijven 1 test cup geweest maar de harde kern van de community, we weten allebei precies wie we bedoelen van de 6 meest vocale clans op ESL, konden niet snel genoeg wapens aandragen om te bannen en dat was in no-time overgenomen. Iedereen die het gebrek aan diepgang of variatie aankaart in het forum, inclusief mijzelf, wordt weggehoond of gewoon genegeerd. Leuk voorstel om met 5 snipers te spelen als je alle gadgets van de recon verbiedt.....

Dat obliteration leuker is ben ik helemaal met je eens, maar dat zegt op zichzelf toch al genoeg als dat leuker is als de meeste prominente gamemode waar het meeste geld (en daarmee de beste spelers) in zit?

De hoeveelheid teams die meedoen moeten jullie toch ook tegen vallen voor de launch van een spel met zulke verwachtingen als Bf4? Het zijn nagenoeg precies dezelfde teams en spelers als in BF3, door het spel zoveel restricties op te leggen en daarmee ontoegankelijk te maken, komen er niet snel nieuwe mensen bij.

Als je dan toch het spel leuker wil maken met aangepaste regels zou ik het eerder zoeken in 3d spotting uit en magazine pool dan wapens, gadgets of hele gedeelten van maps gaan verbieden.

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:04

Gundogan

Rip and tear, until it is done

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:26:
Nou, BF3 was voor mij de eerste shooter in lange lange tijd die weer ECHT lekkere infantry play had en ik had echt de hoop dat DICE dit aspect zou doorevalueren naar BF4, maar daarin ben ik wel teleurgesteld. Het is lastig uit te leggen, maar het bewegen en schieten 'voelt' nog niet zo scherp of gecontroleerd als in BF3 wel het geval was. Het is een beetje sponzig nog, alsof je minder IN de map zit en de wapens 3 meter voor je uit door iemand anders afgeschoten worden.
Op zich is BF3 (en 4 ook wel als ze de netcode en game een beetje op orde brengen) inderdaad wel lekker responsief in CQC. Niet zo veel recoil, redelijk lage TTK en ADS spread speelt een minder grote rol dan op long range (en daar is het ook wel nodig om zo te voorkomen dat iedereen elkaar op honderden meters makkelijk neer kan maaien). Maar echt spannend vind ik het niet. Ik mis spread/recoil control uit games als CS en Day of Defeat.

Maar op zich hoeft dat alsnog niet zo'n groot probleem te zijn (BF heeft immers bijvoorbeeld ook verschillende uiteenlopende classes, waar zoals je al zegt, jammer genoeg helemaal geen gebruik van wordt gemaakt in het huidige competitieve landschap) als er ook daadwerkelijk gamemodes waren die een beetje goed uitgewerkt zijn om zich te kunnen onderscheiden van andere games. Defuse is wel leuk en aardig, maar het is net zoals met S&D uit CoD: een uitgeklede variant van CS zonder echte focus op die gamemode qua map design. Hetzelfde met domination, welke ook al beter is gedaan in andere games. Die gamemode heeft ook baat bij een beter map design (met misschien wel meer dan 3 vlaggen) en ook een beter spawnsysteem.

Het is het probleem met een grote AAA multiplatform shooter: te veel willen om zo de verkoop op te krikken en daardoor werkt niet alles even lekker. Op zich staat BF voor combined warfare op grote mappen, maar dat is moeilijk te vertalen naar esports. Dan ook nog daar (half) focus op willen leggen met kleine infanterie only gamemodes en mappen zonder ook daadwerkelijk je game daar naartoe te willen balanceren qua wapens en mapdesign gaat naar mijn mening gewoon niet werken. Zelfs combined warfare met zeg maar 8v8 of 10v10 is inderdaad al moeilijk genoeg. Dus misschien het esports bootje gewoon laten varen dan en misschien iets als Medal of Honor daarvoor uitbrengen (... o wait :+).

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:26:
[...]

Helaas zijn 32v32 matches dan weer niet praktisch te organiseren of te regiseren. Er zijn te weinig communities die 32 man op de been kunnen krijgen en er nog een enigszins werkende commandstructuur op na kunnen houden. Bovendien is het voor een toeschouwer dan weer heel moeilijk te volgen.
Wij hebben anders met BF3 ik denk een stuk of 8 conquest large 64p matches gespeeld. Gewoon met een aantal clans aan elke zijde, tactisch overleg en rolverdeling voor de match. Onwijs gave potjes gehad, never baserape en eigenlijk altijd wel spannende potjes tot het eind gehad. Maar dat waren dan wel clanmatches met de nadruk op 'voor de fun', alhoewel de scores wel gewoon bijgehouden werden en er uiteindelijk een winnaar was. Gewoon simpele regels, alles mag behalve trollen, whinen, glitchen en uiteraard cheaten. Bij baserape gewoon een gentlemens agreement dat het aanvallende team zich even terugtrekt naar de laatste vlag zodat het andere team de kans krijgt de basis uit te komen. Mist een clan wat spelers waardoor het ongelijk wordt, prima switch er even iemand die dan maar even tegen zijn eigen team gaat spelen. Op die manier blijft het tenminste leuk en leer je nog eens andere mensen/clans kennen vooral omdat het niveau gewoon veel hoger is dan op pubs en je wel moet samenwerken en overleggen/plannen om een kans te maken.
Jay-P schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 14:00:
[...]

Wij hebben anders met BF3 ik denk een stuk of 8 conquest large 64p matches gespeeld. Gewoon met een aantal clans aan elke zijde, tactisch overleg en rolverdeling voor de match. Onwijs gave potjes gehad, never baserape en eigenlijk altijd wel spannende potjes tot het eind gehad. Maar dat waren dan wel clanmatches met de nadruk op 'voor de fun', alhoewel de scores wel gewoon bijgehouden werden en er uiteindelijk een winnaar was. Gewoon simpele regels, alles mag behalve trollen, glitchen en uiteraard cheaten. Bij baserape gewoon een gentlemens agreement dat het aanvallende team zich even terugtrekt naar de laatste vlag zodat het andere team de kans krijgt de basis uit te komen. Mist een clan wat spelers waardoor het ongelijk wordt, prima switch er even iemand die dan maar even tegen zijn eigen team gaat spelen. Op die manier blijft het tenminste leuk en leer je nog eens andere mensen/clans kennen vooral omdat het niveau gewoon veel hoger is dan op pubs en je wel moet samenwerken en overleggen/plannen om een kans te maken.
ALS het lukt is het mooi maar de kans dat idd spelers crashen, en het daadwerkelijk 32 man per kant bij elkaar krijgen, is wat te lastig. Ik kan me wel voorstellen dat je dan iig geen stalemate standoff bij metro krijgt en aanvallen van boven en naar beneden hebt. :) paar keer dat we met 8 vs 8 in een pub zaten tegen een andere clan dus, en dat was al machtig mooi met de rest van de randoms erbij. :9

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:25

Stewie!

Keen must die!

We kregen vandaag een leuk bedankje op kantoor, een gesigneerde kopie van het "the Art of Battlefield 4" boek (200+ pagina's):

Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/558616_10152045890996676_1947184534_n.jpg

• CB org
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-12 00:09
SouLLeSSportal schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 14:04:
[...]

ALS het lukt is het mooi maar de kans dat idd spelers crashen, en het daadwerkelijk 32 man per kant bij elkaar krijgen, is wat te lastig. Ik kan me wel voorstellen dat je dan iig geen stalemate standoff bij metro krijgt en aanvallen van boven en naar beneden hebt. :) paar keer dat we met 8 vs 8 in een pub zaten tegen een andere clan dus, en dat was al machtig mooi met de rest van de randoms erbij. :9
http://levelbf.com/
Zij doen 32v32 matches elke zaterdag. Je kan je aanmelden als solo speler of als squad.
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:56:
[...]

Dat obliteration leuker is ben ik helemaal met je eens, maar dat zegt op zichzelf toch al genoeg als dat leuker is als de meeste prominente gamemode waar het meeste geld (en daarmee de beste spelers) in zit?

De hoeveelheid teams die meedoen moeten jullie toch ook tegen vallen voor de launch van een spel met zulke verwachtingen als Bf4? Het zijn nagenoeg precies dezelfde teams en spelers als in BF3, door het spel zoveel restricties op te leggen en daarmee ontoegankelijk te maken, komen er niet snel nieuwe mensen bij.
mee eens en #1 spel op ESL. Dus niet echt slecht denk ik.
Voor mij is obliteration 10x leuker, maar de mappen zijn te groot. Alleen dawnbreaker is leuk.

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-12 18:23

RoyK

Hobby tekenaar

Stewie! schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 14:08:
We kregen vandaag een leuk bedankje op kantoor, een gesigneerde kopie van het "the Art of Battlefield 4" boek (200+ pagina's):

[afbeelding]
Waar werk je dan Stewie?

Mijn portfolio op Instagram

• Arfman
  • Laatst online: 22:54

Arfman

Drome!

Ah, China Rising kan gespeeld worden door de niet-Premium peasants zoals ik. Ik join een Altai nogiets server en speel mezelf naar een 10-1 score in 10 minuten. Hop, back to desktop, "Something went wrong" :') :')

Krijg de rambam denk ik dan. Nu geen Premium, nooit geen Premium.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

RoyK schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 14:20:
[...]

Waar werk je dan Stewie?
iets met zijn signature even lezen :X 8)

• Mon0lith
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-12 15:20

Mon0lith

Yes Herr Flick

Zijn er meer mensen waar na de update van battlelog deze ochtend hun stats weer op nul staan?

:/

[ Voor 6% gewijzigd door Mon0lith op 17-12-2013 14:54 ]

PSN: Von_Smallhausn

• S.J_84
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-06-2024
MisterChaoSs schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 16:43:
[...]

Om maar even een ervaring te beschrijven, misschien dat we vanuit dat punt weer verder kunnen :)

Ik vind het altijd leuk om met maten (2-4) een controlepost volledig in handen te houden. Tot nu toe doen we dit voornamelijk bij F op Zavod 311. We zijn dan uiteraard de Russen.

Alles komt op ons af, tanks, LAV's, choppers, infantry en overige vehicles, want deze controlepost zit vlakbij de spawn van de tegenstander. We gebruiken de radiotoren voornamelijk als (basis) of zoeken het wat verder in het bos op. Containers bevatten Slams om vehicles tegen te houden of zo te verzwakken dat we met 1 welgemikte raket het naar de sodemieter blazen.

Dit vind ik zo geweldig aan Battlefield. Teamplay, schreeuwen in die microfoon, minder man, maar toch standhouden en een enemy team dat alles in het werkt stelt om die post van je terug te pakken. Ge-wel-dig :D
Gisteren ook geprobeerd met wat BuG leden op Dawnbreaker volgens mij, maar was wat lastig om te doen.

Dikke chaos, want echt alles kwam onze kant op zoals je dat beschrijft.
MisterChaoSs schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 16:43:
[...]

Om maar even een ervaring te beschrijven, misschien dat we vanuit dat punt weer verder kunnen :)

Ik vind het altijd leuk om met maten (2-4) een controlepost volledig in handen te houden. Tot nu toe doen we dit voornamelijk bij F op Zavod 311. We zijn dan uiteraard de Russen.

Alles komt op ons af, tanks, LAV's, choppers, infantry en overige vehicles, want deze controlepost zit vlakbij de spawn van de tegenstander. We gebruiken de radiotoren voornamelijk als (basis) of zoeken het wat verder in het bos op. Containers bevatten Slams om vehicles tegen te houden of zo te verzwakken dat we met 1 welgemikte raket het naar de sodemieter blazen.

Dit vind ik zo geweldig aan Battlefield. Teamplay, schreeuwen in die microfoon, minder man, maar toch standhouden en een enemy team dat alles in het werkt stelt om die post van je terug te pakken. Ge-wel-dig :D
Blijft het sterke punt van dit spel ondanks zijn fouten die er nu afbreuk aan doen, lekker samen beetje knallen, samenwerken en lol hebben met de strategien die je bedenken kan hoe absurd sommige ook zijn: 100 mijnen onder een lav, jetski jumps, boten op het strand, lav in het water, mine traps opstellen etc etc. dat is de kracht van het spel.

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

S.J_84 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 16:51:
[...]

Gisteren ook geprobeerd met wat BuG leden op Dawnbreaker volgens mij, maar was wat lastig om te doen.

Dikke chaos, want echt alles kwam onze kant op zoals je dat beschrijft.
Hoe denk je dat ik aan die nickname kom :+ Het is grappig dat echt alles op je afkomt. Bij Zavod hadden we een tank en LAV beneden staan, infantry dat de trappen opstormd en een chopper die rondcirkelt, terwijl wij onze magazijnen en launchers leegjassen en 5 min standhouden in de radiotoren op F d:)b

Toen werd het helaas net iets teveel, maar een minuut later zaten we er weer. Voordat je überhaupt capt even slams plakken en het is weer lachen, gieren en voornamelijk brullen :D

Verwijderd

ik had een vraag, normaal speel ik altijd op euro servers met een ping van rond de 20 . nou speelde ik vandaag een keer op een amerikaanse , met een ping van rond de 120 nou leek het me dat het allemaal heel spoep loopt. en dat ik alle potje ook dik bovenaan stond, komt dat door dat die amerikanen er niks van kunnen of is het dat een hogere ping beter is?

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 21:25:
ik had een vraag, normaal speel ik altijd op euro servers met een ping van rond de 20 . nou speelde ik vandaag een keer op een amerikaanse , met een ping van rond de 120 nou leek het me dat het allemaal heel spoep loopt. en dat ik alle potje ook dik bovenaan stond, komt dat door dat die amerikanen er niks van kunnen of is het dat een hogere ping beter is?
Je zat toevallig op een server met mensen die er niks van bakten, als je op tweakers gaat vragen of een ping van 120 beter is dan 20... troll :+

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Verwijderd

oke denk dat het aan die amerikanen ligt elke keer als ik die servers join gaat het makklelijk, normaal 2 om 1 die servers is 5 om 1 geen uitzondering
Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 21:25:
Dat is de oh zo geweldige netcode van BF4. O-)
Voor jou lijkt alles makkelijk, op hun scherm insta kill je ze de hele tijd. Ze kunnen niet eens reageren...
Je mag zelf bepalen of je dit wilt of niet. Ga er alleen wel vanuit dat veel servers je kicken op ping als ze fatsoenlijk zijn ingesteld. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
DanielWW2 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 22:19:
[...]

Dat is de oh zo geweldige netcode van BF4. O-)
Voor jou lijkt alles makkelijk, op hun scherm insta kill je ze de hele tijd. Ze kunnen niet eens reageren...
Je mag zelf bepalen of je dit wilt of niet. Ga er alleen wel vanuit dat veel servers je kicken op ping als ze fatsoenlijk zijn ingesteld. ;)
Dat is niet helemaal waar.
In NL met een ping van < 10 kan ik vaak niet eens reageren en ben ik al dood.
Sterker nog, als ik iemand in zijn rug schiet, draait hij om en wordt ik gekilled.
Met me lage ping voel ik me vaak in het nadeel, en het is echt niet zo dat ik dan mis.

Speel ik op een US server ~100 ping, dan zie ik mensen reageren op mijn actie.
Voordeel is dat de meeste ook rond de 100 zitten.
Het voelt eerlijker aan, meer als andere shooters.

De netcode zuigt gewoon.

Verwijderd

ik heb nooit dat ik instant dood ga maar wel dat ik soms eerder schiet maar alsnog dood ga hopen dat het in de toekomst beter word

• Tom. C
  • Laatst online: 23-12 10:42
Mijn M2 Slams ontploffen soms niet als ik ze op een vijandelijk voertuig plak. Heeft iemand anders hier dat toevallig ook? Meende dat ze altijd na een aantal seconden moeten ontploffen.

Verder vind ik de netcode wat verbeterd met de patch van gisteren, maar ik reken er niet op dat het ooit helemaal goed gaat worden. De Battlefield games kampen hier al sinds Bad Company 2 mee dus het zal wel iets in de engine zijn wat lastig te fixen is. (aanname)

De maps in China Rising zien er overigens erg mooi uit!

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

Verwijderd

Geloof dat die slams sowieso niet (horen te) triggeren als je ze op een vehicle plakt, pas als er overheen gereden wordt, of als de vehicle binnen de juiste afstand is gekomen. Wellicht als je ze er op plakt en iemand stapt in en uit dat ze dan weer wel ontploffen.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
ze omploffen alleen door een andere omploffing erbij of als het voertuig snel genoeg rijdt, in stilstand zal er niets gebeuren.

en holy crap, die mobile AA kan soms echt zo OP zijn :D
bijna hele tijd 'marked as HVT' en ze probeerden me echt eraan te krijgen, maar het is ze niet gelukt :9

http://battlelog.battlefi...72904849420224/271891966/

[ Voor 50% gewijzigd door SmokingCrop op 17-12-2013 23:48 ]

• Leeuw070
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-12 23:24
Als ik op een NL of DE server speel met een ping van 2 a 3 verlies ik het altijd van een 40+ pinger ...... instant kill op mijn scherm . :(
Andere met een ping van 0 tot 20 gaat wel gelijk op ongeveer .

Game PC

• smokeintheface
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-12 20:35
Weet niet of ik het goede topic heb, maar na lange tijd op de xdoos gegamed te hebben toch maar weer de overstap gemaakt naar pc.(en zeker geen spijt van)
Echter ken ik nog maar weinig mensen om eens een leuke pot BF4 mee tespelen...(alleen is ook niet altijd leuk)
Dus feel free to add me :) smokeintheface
Speel graag conquest maar sta zeker open voor andere goede / leuke teamplay games!

PSN: SmokeInTheFaceNL

• Tom. C
smokeintheface schreef op woensdag 18 december 2013 @ 00:31:
Weet niet of ik het goede topic heb, maar na lange tijd op de xdoos gegamed te hebben toch maar weer de overstap gemaakt naar pc.(en zeker geen spijt van)
Echter ken ik nog maar weinig mensen om eens een leuke pot BF4 mee tespelen...(alleen is ook niet altijd leuk)
Dus feel free to add me :) smokeintheface
Speel graag conquest maar sta zeker open voor andere goede / leuke teamplay games!
Ik heb je toegevoegd. (Chaert)

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

Verwijderd

Vandaag zaten er toevallig 4 Nederlanders in mijn squad en voor ik het wist zaten we als een hechte squad te spelen. Meerdere keren zei hij "nou kan je goed vliegen ouwe", maar wat bedoelt hij met "ouwe"? Ben ik oud? Sorry maar ik ben Belg en begrijp dit niet :p

[ Voor 206% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2013 05:10 ]

• naaitsab
Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 04:56:
Vandaag zaten er toevallig 4 Nederlanders in mijn squad en voor ik het wist zaten we als een hechte squad te spelen. Meerdere keren zei hij "nou kan je goed vliegen ouwe", maar wat bedoelt hij met "ouwe"? Ben ik oud? Sorry maar ik ben Belg en begrijp dit niet :p
Dat is 'straattaal' voor gozer/kerel of iets vergelijkbaars :+ Had laatst een paar polen of iets dergelijks in de squad, die waren het nieuws aan het doorspreken ofzo :+

if (!coffee) {
Work = false; }

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-12 13:55
Lieve mede-tweakers,

Bestaat er ook een teamspeak van Tweakers / game servers? :) Kan er maar niet achterkomen dus drop hem hier maar even

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:17
Beetje moeite doen mag wel, het is namelijk al talloze keren voorbij gekomen

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-12 13:55
Ja van die teamspeak en van die community ben ik al lid. vandaar de vraag
Dr.Root schreef op woensdag 18 december 2013 @ 08:55:
dat is hetgeen wat er is, er schijnt geloof ik ook een tweakers server te zijn maar dat weet ik niet zeker meer.

• Konjo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-12 11:01
Dr.Root schreef op woensdag 18 december 2013 @ 08:55:
Welke naam gebruik je daar dan?

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Als discussie over iets wat nooit zal gebeuren (waarschijnlijk): Wat zouden jullie vinden van een tweede granaat-slot, en om nade spam tegen te gaan mag je in maar één explosieve granaten stoppen.

Mijn probleem namelijk is dat smoke een enkele keer nuttig kan zijn, en heel soms op rush switch ik ernaar, maar toch tussen IR equipment en mensen die gewoon hun magazijn legen op elke mcom waar smoke op zit (doe ik overigens ook), is het nou niet zo geweldig.
Flashbangs hebben dat nog meer. In sommige situaties kan het beter zijn dan gewone granaten, maar ik ga echt niet mijn gewone granaten door flash bangs vervangen in de hoop dat ik net op die situatie uitkom.
En al helemaal is het geval bij de ilumination dingen. Bij ondergrondse dingen kunnen ze best leuk zijn, en werken extreem goed tegen nightvision spul. Echter wie gaat serieus daarvoor zijn normale granaten opofferen?

Zelf gebruik ik nu altijd of impact (geen tijd om weg te rennen, redelijke damage), of minis. Ja wat minder schade dan normale, en soms irritant als je ze maar een klein stukje wil gooien, maar 3 granaten vs 1 granaat is een no brainer voor mij.

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-12 08:03

Isniedood

nee, echt niet!

Inmiddels zit ik op 40 uur en begin steeds meer plezier te krijgen in BF4. Toch blijven de maps me minder aanspreken dan die van BF3. Vooral het formaat van de maps is jammer en doet me verlangen naar BF1942 (nu hoorde ik laatst dat die weer nieuw leven is ingeblazen op origin, dus dat ga ik snel proberen).

De hogere stabiliteit is voornamelijk spelplezier verhogend. Het kennen van de maps en de unlocks die ik erbij heb. Ein-de-lijk c4 voor de support. Ik blijf het het leukste vinden gewoon alles te doen. Tanks, vliegen, maar toch vooral infantry. Moet wel zeggen dat de lol van een helikopter besturen lager is dan bij BF3. Je wordt continu door alles gelockt en het stoere laag bij de grond vliegen loont niet. Ik heb het idee dat skill minder wordt beloond, juist omdat ze willen voorkomen dat mensen ergens extreem goed in kunnen worden.

Denk dat het wel mijn algehele gevoel is, dat het nog meer een casual gamer spel is. Nog steeds vermakelijk, grafisch fenomenaal, maar wederom denk ik dat er meer uit te halen valt (los van de bugs). Het spel dat ik het liefste zie zal helaas niet meer komen en wellicht terecht kijkend naar de successen die ze behalen.

Mensen willen nu eenmaal zoveel mogelijk items, snel in de actie zitten (=kleinere maps) en automatisch geheald worden. Ik kan me nog goed herinneren dat ik bij BF1942 op Wake Island in een hutje aan het capturen was. Omringt door stilte, waarna je langzaam een leger op je af kwam. Die rust momenten, dat je even in isolement ben, vlak voordat je door actie wordt omringt mis ik. Net als de conquest modus waarbij Team A 0 vlaggen heeft en alleen een vliegdekschip, welke ook nog bestuurd kon worden. Het massaal afgeschoten worden bij het oprennen van Omaha beach, waarbij dan toch altijd nog 1 of 2 iemanden er doorheen weet te komen. Op één of andere manier voelde ik me toen meer in een team dan in BF4. Misschien nóg wel minder dan in BF3. Nu moet iedereen in squad, toen zaten de mensen in een squad die het echte wilden.

Als ik straks in de stealth jet stap beeld ik me nog één keer in dat ik over Operation Market Garden vlieg met 3 anderen in mijn Bomber (en 6 anderen staand op de vleugel). Ondertussen moet ik pijnlijk constateren dat ik met mijn 25 jaren jong al nostalgisch begin te worden en ondanks dat ik me uitstekend vermaakt met de huidige battlefield, ernstig terug verlang naar de tijd dat ik in een server, vol met teamplayers, Battlefield 1942 speelde. Een spel zonder rare gadgets en dus ook zonder rede om echt te gaan klote. Nouja.. Op wat stunts na dan.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Sissors schreef op woensdag 18 december 2013 @ 09:42:
Als discussie over iets wat nooit zal gebeuren (waarschijnlijk): Wat zouden jullie vinden van een tweede granaat-slot, en om nade spam tegen te gaan mag je in maar één explosieve granaten stoppen.

Mijn probleem namelijk is dat smoke een enkele keer nuttig kan zijn, en heel soms op rush switch ik ernaar, maar toch tussen IR equipment en mensen die gewoon hun magazijn legen op elke mcom waar smoke op zit (doe ik overigens ook), is het nou niet zo geweldig.
Smoke kan ook handig zijn om het zicht te blokkeren van de medium/long range wapens zodat je terrein kunt winnen. Het hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn dat de plek waar ik smoke gooi ook de plek is waar ik ga aanvallen. Smoke kan ook ingezet worden als afleidingstool. Daar heb ik in BF3 veel gebruik van gemaakt in rush. Ik weet niet of in BF4 die tactiek ook nog werkt, omdat ik amper rush heb gespeeld.
Flashbangs hebben dat nog meer. In sommige situaties kan het beter zijn dan gewone granaten, maar ik ga echt niet mijn gewone granaten door flash bangs vervangen in de hoop dat ik net op die situatie uitkom.
En al helemaal is het geval bij de ilumination dingen. Bij ondergrondse dingen kunnen ze best leuk zijn, en werken extreem goed tegen nightvision spul.
Flashbangs kunnen een krachtig middel zijn tegenover een groepje vijanden, maar het blijft altijd 'hopen' dat de flash gelukt is. Anders ben je alsnog het haasje wanneer je naar binnen stormt.
Echter wie gaat serieus daarvoor zijn normale granaten opofferen?
Zo goed als niemand, behalve op no explosion servers. Daar barst het van de flashbangs en smokenades.
Sissors schreef op woensdag 18 december 2013 @ 09:42:

En al helemaal is het geval bij de ilumination dingen. Bij ondergrondse dingen kunnen ze best leuk zijn, en werken extreem goed tegen nightvision spul. Echter wie gaat serieus daarvoor zijn normale granaten opofferen?

Zelf gebruik ik nu altijd of impact (geen tijd om weg te rennen, redelijke damage), of minis. Ja wat minder schade dan normale, en soms irritant als je ze maar een klein stukje wil gooien, maar 3 granaten vs 1 granaat is een no brainer voor mij.
Het idee is erg handig idd. Een explosive nade slot en een non-explosive nade slot. Smoke en flashbangs kunnen zo handig zijn in bepaalde situaties maar zijn het nooit waard om de V40 mini's op te offeren aangezien die in de praktijk nog meer helpen. Persoonlijk pleit ik nog steeds voor een systeem waarbij je gear kan selecteren op basis van formaat en gewicht. Neem je een PDW of Carbine mee ipv een Assault Rifle kan je bijvoorbeeld een RPG meenemen. En neem je geen pistol of gadget mee kan je weer flashbangs of smokes meenemen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Arfman
  • Laatst online: 22:54

Arfman

Drome!

Update in progress .. iemand een idee wat er gepatched wordt? Stewie misschien? :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Tsurany schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:03:
[...]

Het idee is erg handig idd. Een explosive nade slot en een non-explosive nade slot. Smoke en flashbangs kunnen zo handig zijn in bepaalde situaties maar zijn het nooit waard om de V40 mini's op te offeren aangezien die in de praktijk nog meer helpen. Persoonlijk pleit ik nog steeds voor een systeem waarbij je gear kan selecteren op basis van formaat en gewicht. Neem je een PDW of Carbine mee ipv een Assault Rifle kan je bijvoorbeeld een RPG meenemen. En neem je geen pistol of gadget mee kan je weer flashbangs of smokes meenemen.
Dat zou kunnen, maar dan ga je weer verder de kant op die "Isniedood" zojuist beschreef. Ik merk ook dat Battlefield gewoon minder wordt. Misschien is het gewenning en misschien is er te weinig variatie, maar als ik kijk hoe ik bijvoorbeeld BF2 speelde en nu BF4, dan had ik in BF2 veel meer lol dan nu.

Het lijkt wel of alle games gemaakt worden voor unlockgeile pubers. Het instapniveau wordt ook steeds lager, veel meer arcade en om iets te unlocken hoef je tegenwoordig bijna alleen 100 kogels af te vuren. Ik vind het belachelijk hoe snel alles te unlocken is in BF4, voornamelijk de vehicles en met die XP boosters erbij slaat het helemaal nergens op.

Ik vermaak me nog prima als ik met wat mensen samenspeel, begrijp me niet verkeerd, maar zit nu al (!) andere games te spelen terwijl ik "vroeger" een nieuwe Battlefield weken achter elkaar speelde.

De "Battlefield magie" die Isniedood" beschreef mis ik ook. In BF 2142 Cerbere Landing bijvoorbeeld, je had daar echt het gevoel dat je met een leger meeliep ipv solo te rennen, BF2, waar je bij Road to Jalalabad je best deed om door die linie te breken en andere controleposten over te nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door MisterChaoSs op 18-12-2013 10:12 ]

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 22:14
Tom. C schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 22:48:
Mijn M2 Slams ontploffen soms niet als ik ze op een vijandelijk voertuig plak. Heeft iemand anders hier dat toevallig ook? Meende dat ze altijd na een aantal seconden moeten ontploffen.
Indien je M2 Slams op een voertuig plakt, dan komen deze pas tot ontploffing als:
  • Je een rocket op de M2 Slams schiet.
  • Het voertuig gaat voortbewegen. Je moet dus wat aandacht gaan trekken d.m.v. op voertuig schieten of een granaat naast voertuig gooien.
Verder vind ik de netcode wat verbeterd met de patch van gisteren, maar ik reken er niet op dat het ooit helemaal goed gaat worden. De Battlefield games kampen hier al sinds Bad Company 2 mee dus het zal wel iets in de engine zijn wat lastig te fixen is. (aanname)
Nope, BF2 had al last van netcode issues.

Bij een moving target diende je achter het "doel" te schieten, om hem/haar te raken. Vooral bij een lagere ping diende je goed achter een bewegend doel te richten. Indien je een hoge ping had (>100) had je hier niet/nauwelijks meer last van.
Talking about multiplayer latency's, bf2 uses ping "guessing" so if your playing at server where you have 100 ping you just shoot at the target.
If your ping is below 100 you shoot after the target and if it's greater than 100 you shoot before the target.

This is totally different from bullet travel time but will affect you when shooting single shot on medium distances or when in CQC.
De netcode issues zitten dus al minstens vanaf 2005 in de Battlefield games. Kwestie van een of enkele eigenwijze ontwikkelaar(s) die maar niet wil luisteren naar de community :P

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:16

Pykow

Angelo OTR

naaitsab schreef op woensdag 18 december 2013 @ 06:17:
[...]

Dat is 'straattaal' voor gozer/kerel of iets vergelijkbaars :+ Had laatst een paar polen of iets dergelijks in de squad, die waren het nieuws aan het doorspreken ofzo :+
Daarom heb ik Voip uitstaan. Stomme straattaal of kinderen of mensen die geen engels kunnen en denken als ze duits of frans praten, dat ik ze dan nog kan volgen.

Vanavond maar weer eens gamen, ik speel echt heel weinig de laatste tijd.
Drukke tijd van het jaar :P

Angelo NL / Global Cargo VTC

MisterChaoSs schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:11:
Het lijkt wel of alle games gemaakt worden voor unlockgeile pubers. Het instapniveau wordt ook steeds lager, veel meer arcade en om iets te unlocken hoef je tegenwoordig bijna alleen 100 kogels af te vuren. Ik vind het belachelijk hoe snel alles te unlocken is in BF4, voornamelijk de vehicles en met die XP boosters erbij slaat het helemaal nergens op.

Ik vermaak me nog prima als ik met wat mensen samenspeel, begrijp me niet verkeerd, maar zit nu al (!) andere games te spelen terwijl ik "vroeger" een nieuwe Battlefield weken achter elkaar speelde.

De "Battlefield magie" die Isniedood" beschreef mis ik ook. In BF 2142 Cerbere Landing bijvoorbeeld, je had daar echt het gevoel dat je met een leger meeliep ipv solo te rennen, BF2, waar je bij Road to Jalalabad je best deed om door die linie te breken en andere controleposten over te nemen.
Dat gevoel heb ik met elke game. Elke serie die ik de afgelopen jaren echt tof vond zijn veranderd in kinderspelletjes. SimCity, Total War, Dragon Age, Mass Effect, Battlefield,... allemaal hebben ze unieke en complexe elementen verloren in ruil voor simpliciteit met een zo laag mogelijke instapdrempel. Ik merk dat Battlefield 4 me ook een stuk minder bezig houd en ik er een stuk minder tijd in stop. Games zijn te generiek geworden, teveel massaproductie die de honger maar niet kunnen stillen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Bee.nl schreef op woensdag 18 december 2013 @ 09:59:
Smoke kan ook handig zijn om het zicht te blokkeren van de medium/long range wapens zodat je terrein kunt winnen. Het hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn dat de plek waar ik smoke gooi ook de plek is waar ik ga aanvallen. Smoke kan ook ingezet worden als afleidingstool. Daar heb ik in BF3 veel gebruik van gemaakt in rush. Ik weet niet of in BF4 die tactiek ook nog werkt, omdat ik amper rush heb gespeeld.

Flashbangs kunnen een krachtig middel zijn tegenover een groepje vijanden, maar het blijft altijd 'hopen' dat de flash gelukt is. Anders ben je alsnog het haasje wanneer je naar binnen stormt.
Ik was heel enthousiast over het toevoegen van deze granaten maar ik heb er nog niet heel veel nut voor kunnen vinden in BF4 eerlijk gezegd. De M320 smoke launcher heeft een te kleine rookpluim om een rush te verbloemen en de normale smoke grenade komt niet ver genoeg. Bovendien kan je nog steeds door smoke 3d spotten of gespot worden..........

De flashbang is nog minder effectief dan de storm op locker, ik ben een paar keer geflashed, maar nog nooit op een manier dat ik de vijand niet op tijd kon zien.

• Thr!lls
  • Laatst online: 19-05-2023
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:21:
[...]

Ik was heel enthousiast over het toevoegen van deze granaten maar ik heb er nog niet heel veel nut voor kunnen vinden in BF4 eerlijk gezegd. De M320 smoke launcher heeft een te kleine rookpluim om een rush te verbloemen en de normale smoke grenade komt niet ver genoeg. Bovendien kan je nog steeds door smoke 3d spotten of gespot worden..........

De flashbang is nog minder effectief dan de storm op locker, ik ben een paar keer geflashed, maar nog nooit op een manier dat ik de vijand niet op tijd kon zien.
Heb er toch een iets andere ervaring mee, inderdaad niet op open gebieden maar in Locker heb ik toch meermaals een chokepoint weten te doorbreken door twee snel opeenvolgende Flashbangs te werpen en naar binnen te stormen met Shotgun of wapen met hoge ROF (of we dan ook daadwerkelijk weten door te breken is afhankelijk van mijn team en of ze volgen, zo niet heb ik in ieder geval 4 a 5 kills :+ ).

BF3 Profile: ThrReX | BF4 Profile: ThrReX

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Tsurany schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:18:
[...]

Dat gevoel heb ik met elke game. Elke serie die ik de afgelopen jaren echt tof vond zijn veranderd in kinderspelletjes. SimCity, Total War, Dragon Age, Mass Effect, Battlefield,... allemaal hebben ze unieke en complexe elementen verloren in ruil voor simpliciteit met een zo laag mogelijke instapdrempel. Ik merk dat Battlefield 4 me ook een stuk minder bezig houd en ik er een stuk minder tijd in stop. Games zijn te generiek geworden, teveel massaproductie die de honger maar niet kunnen stillen.
Precies, tegenwoordig draait alles om unlocken, voor elke natte scheet die je laat wil je weer een schouderklopje krijgen. Niet alleen in games, maar sowieso heel de samenleving, wordt er gewoon een generatie opgevoed die nergens tegen kan, iedereen zijn/haar mening het belangrijkst vindt en dit dan ook maar al te graag loopt te verkondigen (Social Media) en als er iets te lastig is dan ligt dat niet aan hun, maar aan de maker/bedenker.

CoD vond ik prima gebalanceerd ( :X ) kwa hoeveelheid unlocks. Niet te veel wapens, maar wel ruime keuze, beloningen als je daadwerkelijk een prestatie leverde en killstreaks waren niet overpowerd (helemaal tov MW2)

1942 (shame on me) amper gespeeld, maar wel honderden uren in BF2, BC2 en ook aardig wat in BF2142 gestopt. BF2, niet veel ranks, 2 unlocks per rank (BF:SF) en niks attachements, gewoon schieten met wat je hebt. Voertuigen moesten op hun munitie letten en zonder teamplay kwam je nergens.

In BF4 heb ik soms een kleine momentje dat ik denk, het kan nog, maar op een of andere manier zet dat niet door. Geen grote rushes/clashes meer (Strike at Karkand, Road to Jalalabad, Wake Island), amper teamplay en geen echte drang om nog iets te unlocken)

Schieten, grafisch, voertuigen etc vind ik zeker beter geworden (op hitreg, netcode dingen na dan) Rennen door explosies en inslaande kogels is een van de gaafste dingen die je kan meemaken in een FPS (imo), maar dat sprankeltje magie mis ik nog :|

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:21:
[...]

Hmm, dat valt wel tegen dan. Moet zeggen dat ik het ook amper gebruik en daarom niet helemaal op de hoogte ben van de effectiviteit. 3d spotting door smoke is wel killing voor de doeltreffendheid inderdaad :{

De storm op Locker erger ik me groen en geel aan. Het stormt vaker wél dan niet. En als het stormt zie je net zo veel als wanneer je een A4'tje op je scherm zou plakken. Daarnaast helpt de storm je ook niet om uit het zicht te blijven van op de loer liggende vijanden.

[ Voor 13% gewijzigd door Bee.nl op 18-12-2013 10:37 ]

Thr!lls schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:28:
[...]

Heb er toch een iets andere ervaring mee, inderdaad niet op open gebieden maar in Locker heb ik toch meermaals een chokepoint weten te doorbreken door twee snel opeenvolgende Flashbangs te werpen en naar binnen te stormen met Shotgun of wapen met hoge ROF (of we dan ook daadwerkelijk weten door te breken is afhankelijk van mijn team en of ze volgen, zo niet heb ik in ieder geval 4 a 5 kills :+ ).
Interessant, zou het afhankelijk kunnen zijn van je videosettings in hoeverre het verblind? Want lang genoeg een kamer verblinden waardoor je 4 of 5 kills kan maken herken ik echt niet, als je hem dichtbij vol in je gezicht krijgt is het toch nog steeds maar 1 seconde ofzo, vanaf een meter of 2 is het niet veel meer dan een aankondiging dat er iemand naar binnen gaatkomen. Bovendien, als je achter een teammate staat wordt je niet geflashed dus er is altijd nog wel eentje die niet geflashed is als ik naar binnen storm.
Bee.nl schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:34:
[...]

Hmm, dat valt wel tegen dan. Moet zeggen dat ik het ook amper gebruik en daarom niet helemaal op de hoogte ben van de effectiviteit. 3d spotting door smoke is wel killing voor de doeltreffendheid inderdaad :{

De storm op Locker erger ik me groen en geel aan. Het stormt vaker wél dan niet. En als het stormt zie je net zo veel als wanneer je een A4'tje op je scherm zou plakken. Daarnaast helpt de storm je ook niet om uit het zicht te blijven van op de loer liggende vijanden.
Die storm an sich vind ik wel een vet idee, dat maakt het flanken buitenom een stuk haalbaarder omdat campen wordt bemoeilijkt door de scope bloom. Wat ik dan wel weer moeilijker te verteren vind is dat de storm niet voor iedereen tegelijk plaats vindt en niet in dezelfde mate dankzij de fijne client based architectuur van die effecten. Ik heb al zo vaak met mensen gespeeld (ook op LAN) waar bij de 1 het beeld wit was, en de ander nog ubehrhaubt geen storm was...

[ Voor 33% gewijzigd door A.W.E.S.O.M.-0 op 18-12-2013 10:44 ]

• Thr!lls
  • Laatst online: 19-05-2023
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:40:
[...]

Interessant, zou het afhankelijk kunnen zijn van je videosettings in hoeverre het verblind? Want lang genoeg een kamer verblinden waardoor je 4 of 5 kills kan maken herken ik echt niet, als je hem dichtbij vol in je gezicht krijgt is het toch nog steeds maar 1 seconde ofzo, vanaf een meter of 2 is het niet veel meer dan een aankondiging dat er iemand naar binnen gaatkomen. Bovendien, als je achter een teammate staat wordt je niet geflashed dus er is altijd nog wel eentje die niet geflashed is als ik naar binnen storm.
Ik merk vanaf mijn kant vooral dat het er zeker aan ligt aan hoe iedereen staat. Als ze in een rijtje om het hoekje bij de chokepoints staan heeft het weinig zin, dan pak je hooguit de eerste misschien de tweede. Staan ze daarentegen redelijk verspreid kan het zeker zin hebben. Overigens op een 64 man server lukt het vrijwel nooit aangezien je dan van de overige 3 kanten van de kamer beschoten zal worden maar op kleinere servers heeft het naar mijn gevoel zin. Of het nuttig is de flashbangs te ruilen tegen Mini's of Impact is dan weer een tweede vraag overigens, meestal niet helaas slechts in kleine gevallen.

BF3 Profile: ThrReX | BF4 Profile: ThrReX

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Leuk om te lezen dat jullie het ook zo ervaren. Op één of andere manier is het minder heroisch. Ik kon er altijd wel van genieten als ik 5 minuten in gevecht was met een tank. Dat gebeurd me niet meer, omdat er in no time 10 anderen bij zijn, waardoor de tanks ook veel hits moeten kunnen verdragen.

Nu scheelt het dat ik momenteel niemand ken die ook BF4 heeft, dus dat komt de teamplay ook niet ten goede. Toch heb ik dat bij BF1942 en BF2 nooit gemist. Moet wel zeggen dat ik een clanserver heb gevonden, waarbij die clanleden leuk spelen en dan merk je weer hoe belangrijk een leuk team is voor de spelervaring. Credits voor Dice dat ze ingezet hebben op meer teamplay. Het behalen van perks door teamplay. Het is een goede poging maar werkt averecht voor mijn idee. Nu heb ik weer geen idee bij welke tank met support ik wel ammo krijg en bij welke niet.

Het zou mooi zijn als een developer de ballen had games weer terug te brengen naar de basis. Lekkere simpele basics en weg met de statistieken die mensen toen pussies maken. Met de huidige BF4 is een Omaha Beach al een map die niet zou kunnen, omdat het praktisch onmogelijk is een positieve score te halen. Toch was dat de map die het meeste voldoening gaf om te winnen, omdat het zo moeilijk was.

Toch zal battlefield vanavond wel weer de nodige smiles op mijn gezicht tevoorschijn toveren. Blijft een leuk spel ondanks alles. Wil wel weer een keer in teamverband spelen. Bij deze moedig ik jullie aan Isniedood toe te voegen. :)

• Sissors
  • Niet online
Probleem is nu dat mensen tegelijk klagen dat unlocken te snel is, en dat unlocken er niet zou moeten zijn (oftewel dat het teveel werk is). Dat zijn twee totaal tegenovergestelde opties.

Zelf vind ik unlocken zoals in BF4 prima. Het geeft je wel wat tijd om om verschillende wapens te leren kennen ipv aan het begin direct overspoeld te worden met enorm veel opties, zonder dat het je echt tegen houdt. En als je echt alles wilt unlocken ben je heel lang bezig.

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Sissors schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:47:
Probleem is nu dat mensen tegelijk klagen dat unlocken te snel is, en dat unlocken er niet zou moeten zijn (oftewel dat het teveel werk is). Dat zijn twee totaal tegenovergestelde opties.

Zelf vind ik unlocken zoals in BF4 prima. Het geeft je wel wat tijd om om verschillende wapens te leren kennen ipv aan het begin direct overspoeld te worden met enorm veel opties, zonder dat het je echt tegen houdt. En als je echt alles wilt unlocken ben je heel lang bezig.
Probleem is dat je nu amper iets hoeft te doen voor je wapens. Ik zeg niet dat unlocken weg moet, maar in BF3 vond ik het al zat, wat je allemaal kon unlocken. Daar deed je er tenminste ook een stuk langer over ipv 5.5 unlock in 1 ronde in BF4, belachelijk.

Zoals ik al eerder zei, het lijkt alsof unlocks nodig zijn om mensen te laten voelen dat ze goed bezig zijn. Die "CoD demo" als parodie op het echte Call of Duty laat precies zien wat er momenteel fout gaat met de games tegenwoordig. Helaas is dit nu dus ook het geval met BF4.

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-12 14:46

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ook ik wil graag in een team spelen en dan doelgericht. Ook pilot/engi combi's is iets waar ik al een tijd om zit te zoeken, en zo zijn er meer mogelijkheden te bedenken.

Soms tref je een server waar teamplay als vanzelf ontstaat (of al aanwezig is) en dan is het weer een fantastisch spel. Kom je in een server met allemaal lone wolfs dan ben ik doorgaans vrij vlot weer weg..

Dus ook van mijn kant: voor teamplay mag je me altijd toevoegen: GurbY{nl}
Thr!lls schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:43:
[...]
Ik merk vanaf mijn kant vooral dat het er zeker aan ligt aan hoe iedereen staat. Als ze in een rijtje om het hoekje bij de chokepoints staan heeft het weinig zin, dan pak je hooguit de eerste misschien de tweede. Staan ze daarentegen redelijk verspreid kan het zeker zin hebben. Overigens op een 64 man server lukt het vrijwel nooit aangezien je dan van de overige 3 kanten van de kamer beschoten zal worden maar op kleinere servers heeft het naar mijn gevoel zin. Of het nuttig is de flashbangs te ruilen tegen Mini's of Impact is dan weer een tweede vraag overigens, meestal niet helaas slechts in kleine gevallen.
Ja precies, dat is uiteindelijk altijd de afweging die gemaakt moet worden en ook wat mij betreft zijn ze bij lange na niet nuttig genoeg om mijn Mini's voor op te geven.
MisterChaoSs schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:29:
Precies, tegenwoordig draait alles om unlocken, voor elke natte scheet die je laat wil je weer een schouderklopje krijgen. Niet alleen in games, maar sowieso heel de samenleving, wordt er gewoon een generatie opgevoed die nergens tegen kan, iedereen zijn/haar mening het belangrijkst vindt en dit dan ook maar al te graag loopt te verkondigen (Social Media) en als er iets te lastig is dan ligt dat niet aan hun, maar aan de maker/bedenker.
Helemaal mee eens, dit wordt ook erg mooi verwoord door George Carlin in "Child Worship", aanrader als je die nog niet gezien hebt.
Sissors schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:47:

de vehicle unlocks zijn wel wat kort, de wapens en gadgets vind ik op zich wel ok. de hoeveelheid vind ik niet echt erg, de camo's zijn leuk en aardig, de camo paints ook, is toch leuk weer die ene tank met red tiger paint af te knallen die je daarvoor het leven zuur gemaakt had. :)
wat wel verbeterd moet worden is de balans air en ground, zal verder hier niet nog het verhaal houden hierover, en de problemen die er nu zijn met het spel, waarvan nr. 1 de netcode.

De granaten zijn lastig vind ik, het voorstel van 2 slots 1 kill en 1 non kill zoals in cod gebruikt word is op zich prima maar dan zou het 1 kill granaat en max 2 via de upgrades moeten zijn, en 1 EFFECTIEVE no kill granaat. Smoke is broken, kan nog steeds spotten, te weinig smoke in buitensituaties, flashbangs doen te weinig en veel te kort effect, de flares zijn alleen nuttig in gebouwen en vs flir en ir sights, voor de rest vrij nutteloos. Zorg dat je met een flare een bepaalde positie kan marken voor bv een remote mortar, lockon voor raketten, etc. zodat je ze ook in een buitenmap ergens voor kan gebruiken. hierdoor kan je als attack jet de laserguided daarop locken zodat je een bepaalde plek kan bestoken dat geen vehicle is of gebouw kan destroyen.
Dat lijkt me nou DE perfecte manier om die dingen wat nut te geven. Wat denken jullie daarvan?

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12 17:15
Relatief snelle beloningen zoals unlocks zorgen ervoor dat je hersens een stofje vrijlaat die je goed laat voelen (even compleet niet-wetenschappelijk, ben de chemische benaming kwijt :P). Mensen die hier gevoelig voor zijn kunnen er verslaafd aan raken... denk ook aan gokken en MMO's... waar je ook constant beloond wordt met kleine wins en loot. Daarom is het leren voor een examen ook zo moeilijk als er net een dergelijke game uitkomt. Ja, je krijgt voldoening op het moment dat je je cijfer krijgt als je goed geleert hebt, maar je wil instant gratification die je binnen 5 minuten kan halen... dat is op het huidige moment veel interessanter, aldus je brein.

Dit geldt ook gewoon voor het maken van kills. Een game als CoD heeft een ongelooflijk laag instapniveau (enorme fire cones etc waardoor je je al vrij snel 'the man' voelt) EN unlocks. De reden waarom het zo populair is, mijn inziens... en één van de beste voorbeelden waarom alle games tegenwoordig zo dumbed-down voelen. Mensen willen steeds makkelijkere en snellere voldoeningen.

Het hele reward cycle systeem is gewoon gebasseerd om je terug te laten komen :)

[ Voor 5% gewijzigd door yinx84 op 18-12-2013 11:17 ]

yinx84 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:14:
Relatief snelle beloningen zoals unlocks zorgen ervoor dat je hersenen een stofje vrijlaat die je goed laat voelen (even compleet niet-wetenschappelijk, ben de chemische benaming kwijt :P). Mensen die hier gevoelig voor zijn kunnen er verslaafd aan raken... denk ook aan gokken en MMO's... waar je ook constant beloond wordt met kleine wins en loot. Daarom is het leren voor een examen ook zo moeilijk als er net een dergelijke game uitkomt. Ja, je krijgt voldoening op het moment dat je je cijfer krijgt als je goed geleert hebt, maar je hersenen willen instant gratification die je binnen 5 minuten kan halen.

Dit geldt ook gewoon voor het maken van kills. Een game als CoD heeft een ongelooflijk laag instapniveau (enorme fire cones etc waardoor je je al vrij snel 'the man' voelt) EN unlocks. De reden waarom het zo populair is, mijn inziens... en één van de beste voorbeelden waarom alle games tegenwoordig zo dumbed-down voelen. Mensen willen steeds makkelijkere en snellere voldoeningen.

Het hele reward cycle systeem is gewoon gebasseerd om je terug te laten komen :)
dopamine is dat ;)
Gedeeltelijk zal dit kloppen voor cod, het is het lage instapniveau door niet al te ingewikkeld, snelle gameplay en vrij korte rondes. Daarnaast is de recoil verwaarloosbaar voor de meeste wapens, en veel te unlocken. Dat dit soort beloning is ingevoerd voor bf is eigenlijk niet meer dan logisch, dit is ook al sinds bf2 zo. Het is ook gewoon leuk om ergens naar toe te werken qua unlock en dan beloond te worden dat punt te bereiken. Als je alles unlocked hebt, dan ga je (tenminste in mijn geval) je specialiseren per class wat je favo wapen/setup is evt per situatie/map. Stats worden dan wat belangrijker en daarmee ook hoe dit te verbeteren = meestal ook stukje teamplay en perfectioneren van je gameplay.

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

SouLLeSSportal schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:19:
[...]

dopamine is dat ;)
Gedeeltelijk zal dit kloppen voor cod, het is het lage instapniveau door niet al te ingewikkeld, snelle gameplay en vrij korte rondes. Daarnaast is de recoil verwaarloosbaar voor de meeste wapens, en veel te unlocken. Dat dit soort beloning is ingevoerd voor bf is eigenlijk niet meer dan logisch, dit is ook al sinds bf2 zo. Het is ook gewoon leuk om ergens naar toe te werken qua unlock en dan beloond te worden dat punt te bereiken. Als je alles unlocked hebt, dan ga je (tenminste in mijn geval) je specialiseren per class wat je favo wapen/setup is evt per situatie/map. Stats worden dan wat belangrijker en daarmee ook hoe dit te verbeteren = meestal ook stukje teamplay en perfectioneren van je gameplay.
Het unlocken zelf zorgt inderdaad voor voldoening, maar ik heb nu daar nu dus helemaal niets meer mee. In BF2 was ik zo blij dat ik eindelijk alle wapens geunlocked had en nu interesseert het me geen ruk als ik een vehicle compleet heb geunlocked. Dat je ook niet kan kiezen wat je unlocked vind ik ook erg jammer. In BF2 en BF2142 moest jezelf kiezen wat je ging unlocken. Daar bleef het ook bij 2 nieuwe wapens en wat gadgets, meer niet.

Dat het voor voldoening zorgt is begrijpelijk, maar dat heb ik nu dus totaal niet meer. Het komt voorbij en agh, het zal wel.

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:16

Pykow

Angelo OTR

MisterChaoSs schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:25:
[...]

Het unlocken zelf zorgt inderdaad voor voldoening, maar ik heb nu daar nu dus helemaal niets meer mee. In BF2 was ik zo blij dat ik eindelijk alle wapens geunlocked had en nu interesseert het me geen ruk als ik een vehicle compleet heb geunlocked. Dat je ook niet kan kiezen wat je unlocked vind ik ook erg jammer. In BF2 en BF2142 moest jezelf kiezen wat je ging unlocken. Daar bleef het ook bij 2 nieuwe wapens en wat gadgets, meer niet.

Dat het voor voldoening zorgt is begrijpelijk, maar dat heb ik nu dus totaal niet meer. Het komt voorbij en agh, het zal wel.
Voldoening dat je alle wapens hebt, maar voertuigen wil je gewoon de beste unlocks, maar ik speel niet voor alle unlocks meer. in BF3 deed ik dat nog wel, maar je moet echt heel veel kills maken voor alle unlocks en vindt er te veel slechte wapens tussen zitten naar mijn mening.

ook heb je heel veel tijd nodig om alles vrij te spelen, meer dan bij BF3

Angelo NL / Global Cargo VTC

• Sissors
  • Niet online
Maar meer hoeft het toch ook niet te zijn? Het is een extra'tje, het zou geen belangrijk gameplay element moeten zijn.
MisterChaoSs schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:52:
[...]

Probleem is dat je nu amper iets hoeft te doen voor je wapens. Ik zeg niet dat unlocken weg moet, maar in BF3 vond ik het al zat, wat je allemaal kon unlocken. Daar deed je er tenminste ook een stuk langer over ipv 5.5 unlock in 1 ronde in BF4, belachelijk.

Zoals ik al eerder zei, het lijkt alsof unlocks nodig zijn om mensen te laten voelen dat ze goed bezig zijn. Die "CoD demo" als parodie op het echte Call of Duty laat precies zien wat er momenteel fout gaat met de games tegenwoordig. Helaas is dit nu dus ook het geval met BF4.
Als jij een wapen compleet wil unlocken ben je wel even bezig. En je hebt ook nog eens de unlocks via assignments (neem aan dat dat verder toeneemt met meer DLCs). Ik speel niet extreem veel, maar wel redelijk wat (vind ik zelf), en heb nu drie wapens ofzo volledig unlocked (mtar, m416 en nog een assault rifle). Voordat je de laatste unlock hebt met battlepacks ben je wel even bezig.

Ik vind het altijd wel heel makkelijk te doen alsof het vroeger zoveel beter was. Oh er waren toen leuke dingen tussen die ik nu wel mis (map editors :( ), maar laten we niet doen alsof alles toen zo hardcore was. Ik speelde vroeger bijvoorbeeld joint ops. Ja je had geen autoheal. Maar je had als medic wel twee minuten om te reviven. Je had geen spotting (wat ik trouwens een leuke toevoeging vind), maar over je ammo hoefde je je ook geen zorgen te maken met 300 kogels in elk (automatisch) wapen, 3 frag, 3 flash en 3 smoke grenades.

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Ik haak eigenlijk altijd al af wanneer er veel unlocks komen in een spel. Voordeel bij BF4 was dat ik het van te voren wist en ik inmiddels redelijk heb wat ik wil hebben. BF2 vond ik de unlocks ook niks. Team fortress 2 ben ik ook mee gekapt toen er te veel items kwamen.

Veel items gaan altijd ten koste van balans, er zit altijd wel iets tussen dat net even te goed of te slecht is. Dat stukje specialiseren dat eerder genoemd werd vind ik leuker om meteen te doen. Dit unlock systeem gaat vaak ten koste van teamplay. Zo moest ik bij bf3 nog een tankkill met die blowtorch. Je wilde me toen echt niet in je team hebben.

Inmiddels is winnen met je team niet meer het doel, maar stats en unlocks. Dat proberen ze zo goed mogelijk op te vangen door unlocks te verkrijgen met veel punten, welke je krijgt door de vlaggen te cappen en toch werkt het suboptimaal.

Ik krijg tegenwoordig ook zelde nog ammo van iemand of word ik gerevived.

edit: misschien heb ik moeite met veranderingen :P

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Pykow schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:30:
[...]

Voldoening dat je alle wapens hebt, maar voertuigen wil je gewoon de beste unlocks, maar ik speel niet voor alle unlocks meer. in BF3 deed ik dat nog wel, maar je moet echt heel veel kills maken voor alle unlocks en vindt er te veel slechte wapens tussen zitten naar mijn mening.

ook heb je heel veel tijd nodig om alles vrij te spelen, meer dan bij BF3
Er zitten inderdaad teveel wapens tussen die niemand eigenlijk gebruikt, pure opvulling in mijn ogen dus. Ik betwijfel of het meer tijd kost, de wapens, gadgets en vehicles kosten in ieder geval veel minder tijd dan in BF3. Misschien dat het halen van de attachements even wat tijd kost, maar d.m.v. Battlepacks zal dat wel meevallen.

En zoals ook al eerder is vermeld, die achterlijke XP-boosts zorgen ervoor dat je zo alles unlocked
Sissors schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:31:

Ik vind het altijd wel heel makkelijk te doen alsof het vroeger zoveel beter was. Oh er waren toen leuke dingen tussen die ik nu wel mis (map editors :( ), maar laten we niet doen alsof alles toen zo hardcore was. Ik speelde vroeger bijvoorbeeld joint ops. Ja je had geen autoheal. Maar je had als medic wel twee minuten om te reviven. Je had geen spotting (wat ik trouwens een leuke toevoeging vind), maar over je ammo hoefde je je ook geen zorgen te maken met 300 kogels in elk (automatisch) wapen, 3 frag, 3 flash en 3 smoke grenades.
Vroeger was zeker niet alles beter. Dat er zand uit de soldaten kwamen in BF2 vond ik bijvoorbeeld ook belachelijk en heb genoeg momenten gehad dat ik me irriteerde aan dingen. Echter, dit was vele malen minder dan in BF3 en BF4. Autoheal vind ik prima, zolang het niet te snel gaat. Oneindig sprinten heb ik ook niets op tegen. Maar al dat nutteloze geunlock, daar wordt ik gewoon een beetje moe van. De uitdaging is er wel een beetje van af in dat opzicht.

[ Voor 37% gewijzigd door MisterChaoSs op 18-12-2013 11:38 ]

• smokeintheface
Tom. C schreef op woensdag 18 december 2013 @ 00:36:
[...]

Ik heb je toegevoegd. (Chaert)
Heb jou ook toegevoegd! Gurby jou ook :)
Nog een paar meer en dan komt het helemaal goed!

[ Voor 15% gewijzigd door smokeintheface op 18-12-2013 11:37 ]

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-12 12:00
Zijn er servers die jullie aanraden? En dan vooral servers waar leuk in squads wordt gewerkt, commandertje erbij, je kent het wel :)

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Isniedood schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:32:
Ik haak eigenlijk altijd al af wanneer er veel unlocks komen in een spel. Voordeel bij BF4 was dat ik het van te voren wist en ik inmiddels redelijk heb wat ik wil hebben. BF2 vond ik de unlocks ook niks. Team fortress 2 ben ik ook mee gekapt toen er te veel items kwamen.

Veel items gaan altijd ten koste van balans, er zit altijd wel iets tussen dat net even te goed of te slecht is. Dat stukje specialiseren dat eerder genoemd werd vind ik leuker om meteen te doen. Dit unlock systeem gaat vaak ten koste van teamplay. Zo moest ik bij bf3 nog een tankkill met die blowtorch. Je wilde me toen echt niet in je team hebben.

Inmiddels is winnen met je team niet meer het doel, maar stats en unlocks. Dat proberen ze zo goed mogelijk op te vangen door unlocks te verkrijgen met veel punten, welke je krijgt door de vlaggen te cappen en toch werkt het suboptimaal.

Ik krijg tegenwoordig ook zelde nog ammo van iemand of word ik gerevived.

edit: misschien heb ik moeite met veranderingen :P
Same here, TF2 ook mee gestopt toen al die items kwamen. Voor dat gedoe was het een van de beste shooters qua teamplay. Stats werden niet opgeslagen dus niemand hield daar rekening mee. Gewoon spelen voor het team en verder niks. Een shooter zonder stats levert volgens mij nog steeds de beste teamplay op.

• smokeintheface
@jaapoes
Denk dat je dan toch echt met mensen uit je vriendenlijst moet gaan spelen,aangezien ik al sinds de release alleen speel en het team verband over het algemeen ver te zoeken is.
Af en toe kom je wel relaxte mensen tegen!

Aangezien de requests aardig binnen beginnen te komen ga ik deze week ook maar even een headset halen :) wel zo makkelijk, eindelijk fatsoenlijk gaan genieten van BF

[ Voor 28% gewijzigd door smokeintheface op 18-12-2013 11:46 ]

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-12 20:27
MisterChaoSs schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:34:
[...]

Er zitten inderdaad teveel wapens tussen die niemand eigenlijk gebruikt, pure opvulling in mijn ogen dus. Ik betwijfel of het meer tijd kost, de wapens, gadgets en vehicles kosten in ieder geval veel minder tijd dan in BF3. Misschien dat het halen van de attachements even wat tijd kost, maar d.m.v. Battlepacks zal dat wel meevallen.

[...]
Snap dit ook niet eigenlijk. Heb zo geen voorbeelden bij de hand maar er zijn zeker 5 wapens met gewoon exact dezelfde stats? Was wellicht in BF3 ook al zo maar toen waren de wapen stats minder gedetailleerd dus kon je dit in battlelog niet zien. Er moet toch wat meer variatie te bedenken zijn qua dmg, accuracy en range?

Zoals het nu is gebruik ik per categorie 1 wapen wat ik het beste vind, de rest is compleet useless..

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Grimmie187 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:46:
[...]

Snap dit ook niet eigenlijk. Heb zo geen voorbeelden bij de hand maar er zijn zeker 5 wapens met gewoon exact dezelfde stats? Was wellicht in BF3 ook al zo maar toen waren de wapen stats minder gedetailleerd dus kon je dit in battlelog niet zien. Er moet toch wat meer variatie te bedenken zijn qua dmg, accuracy en range?

Zoals het nu is gebruik ik per categorie 1 wapen wat ik het beste vind, de rest is compleet useless..
3 max 4 wapens per class is gewoon meer dan genoeg. Als je dan ook nog 2-3 shotguns (eventueel voor elke class) beschikbaar maakt dan heb je gewoon genoeg wapens. Die Carbines is wel allemaal leuk en aardig, maar het zorgt ervoor dat de lijn tussen classes steeds fijner wordt en dit vind ik persoonlijk erg nadelig. BF draaide juist om de balans tussen de classes, maar die balans is op het moment voor mijn gevoel redelijk zoek

[...]

ben ik het niet mee eens, voor buiten zijn bepaalde wapens beter met wat later ROF en hogere accuracy dan bf een aek. andersom is natuurlijk ook zo. de wapens zijn vaak wel vrij situationeel en de een is wat breder inzetbaar dan de ander. Meer keuze is prima als er ook verschil is maar er zijn een paar wapens per categorie die te zwak zijn omdat ze te middelmatig zijn, niet goed op lange afstand niet goed op cqb afstand. Daar mis je idd niet zoveel aan, ik noem even van de AR: cz805, aug(helaas :'( ) qbz95 (is wat lastige, wel vrij goed op middellang).

[...]

Tja je zit met wapens die allemaal een real life counterpart hebben. De variatie die je zou willen is niet mogelijk zonder het onrealistisch te maken. Doe mij maar weer een futuristische setting (anno 2050) waarbij je gewoon zelf je wapens bedenkt en zelf de stats kan bedenken. Dan kan je echt met verschillen werken.

• Grimmie187
SouLLeSSportal schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:55:
[...]

ben ik het niet mee eens, voor buiten zijn bepaalde wapens beter met wat later ROF en hogere accuracy dan bf een aek. andersom is natuurlijk ook zo. de wapens zijn vaak wel vrij situationeel en de een is wat breder inzetbaar dan de ander. Meer keuze is prima als er ook verschil is maar er zijn een paar wapens per categorie die te zwak zijn omdat ze te middelmatig zijn, niet goed op lange afstand niet goed op cqb afstand. Daar mis je idd niet zoveel aan, ik noem even van de AR: cz805, aug(helaas :'( ) qbz95 (is wat lastige, wel vrij goed op middellang).
Bedoelde ook eigenlijk meer voor mij persoonlijk, maar idd beetje wat Chaos zegt: 4-5 wapens per categorie moet voldoende zijn voor iedereen zijn wensen binnen die categorie.

Heb inmiddels wel een voorbeeld gevonden: De M416 en de AEK. Deze wapens zijn exact gelijk behalve dat de AEK een hogere ROF heeft. Waarom zou je dan ooit de M416 gebruiken? Of denk ik nu te makkelijk?..

• Tom. C
Indy91 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:12:
[...]

Indien je M2 Slams op een voertuig plakt, dan komen deze pas tot ontploffing als:
  • Je een rocket op de M2 Slams schiet.
  • Het voertuig gaat voortbewegen. Je moet dus wat aandacht gaan trekken d.m.v. op voertuig schieten of een granaat naast voertuig gooien.
[...]

Nope, BF2 had al last van netcode issues.

Bij een moving target diende je achter het "doel" te schieten, om hem/haar te raken. Vooral bij een lagere ping diende je goed achter een bewegend doel te richten. Indien je een hoge ping had (>100) had je hier niet/nauwelijks meer last van.

[...]

De netcode issues zitten dus al minstens vanaf 2005 in de Battlefield games. Kwestie van een of enkele eigenwijze ontwikkelaar(s) die maar niet wil luisteren naar de community :P
Bedankt voor de uitleg. (Skoftebok en SmokingCrop ook natuurlijk)

Ik heb zelf BF2 maar enkele uren gespeeld, weet er bar weinig van. Meende dat BF2 een andere vorm van hitreg gebruikte maar ook daar waren dus problemen. Ik ken in ieder geval geen andere game waar het schieten zo inconsistent aanvoelt. Droom nog steeds van een COD-achtige hitreg in BF.

Ergens heb ik meer plezier beleefd aan BF3 dan aan BF4. Het schieten voelde beter, maar vond sommige maps ook leuker. Gelukkig komen die terug in 4. BF3 had echter het voordeel dat het een compleet nieuwe ervaring was op het gebied van graphics en sounds, BF4 heeft natuurlijk dat verrassingseffect niet.

Grimmie187 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 12:00:
[...]

Bedoelde ook eigenlijk meer voor mij persoonlijk, maar idd beetje wat Chaos zegt: 4-5 wapens per categorie moet voldoende zijn voor iedereen zijn wensen binnen die categorie.

Heb inmiddels wel een voorbeeld gevonden: De M416 en de AEK. Deze wapens zijn exact gelijk behalve dat de AEK een hogere ROF heeft. Waarom zou je dan ooit de M416 gebruiken? Of denk ik nu te makkelijk?..
Recoil en spread van de M416 is lager dan bij de AEK. Daarnaast zorgt een hogere RoF dat je sneller door je kogels heen bent.

[ Voor 6% gewijzigd door Tsurany op 18-12-2013 12:02 ]

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12 17:15
[...]

http://symthic.com/bf4-compare?AEK-971_vs_M416

Niet exact hetzelfde ;)

edit: verkeerde link

[ Voor 3% gewijzigd door yinx84 op 18-12-2013 12:03 ]

[...]

exact wat ik dus aangeef, een lagere rof is vaak ook accurater dus beter voor langere afstanden. m416 is door velen daarom ook als beter wapen aangegeven aangezien de aek een veel hogere recoil heeft. de m416 is een heel gebalanceerd wapen wat op vrijwel elke situatie redelijk goed doet, maar niet exxeleert. De aek is vooral op kortere afstand een stuk beter maar een stuk slechter op lange afstand. Ik zou zeggen kijk eens op http://symthic.com/bf4-stats om de verschillen exact te zien tussen de wapens, die van battlelog zijn schijt, daar zie je idd weinig verschil op en ook niet de juiste stats. :)

• Grimmie187
Tsurany schreef op woensdag 18 december 2013 @ 12:02:
[...]

Recoil en spread van de M416 is lager dan bij de AEK. Daarnaast zorgt een hogere RoF dat je sneller door je kogels heen bent.
Ah ok. Heb vanwege de uitgebreidere stats in battlelog nog niet gekeken naar symtic.

Ben eigenlijk wel blij dat er dus nog verschil zit in recoil enzo, ik ging er vanuit dat dit allemaal was meegenomen in de nieuwe stability en accuracy stats in battlelog.
Jaapoes schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:36:
Zijn er servers die jullie aanraden? En dan vooral servers waar leuk in squads wordt gewerkt, commandertje erbij, je kent het wel :)
Mijn clan heeft ook eigen servertje draaien, meestal alleen 'savonds bezet, maar wel als we spelen dan spelen we ptfo en kun je ook mensen verwachten die je repairen etc. Zoek op ACE-army :)

• DragonChaser
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-01-2023
Iemand ook weer steeds meer Direct-x errors? begint een beetje vervelend te worden, kan niet eens spelen met vrienden omdat de ene wel in een server komt de andere totaal niet.

Ik heb het persoonlijk nogsteeds als ik minimaliseer maar bij andere vrienden gebeurt het al na 5 minuten...die updates worden ook niet beter.

Heb tevens geen last van slechte squads enzo, ik praat gewoon via squad en microfoon en meestal komt het dan wel goed. Valt opzich wel mee, maar het is wel zwaar klote dat mensen mij niet gewoon kunnen joinen.

• Grimmie187
DragonChaser schreef op woensdag 18 december 2013 @ 12:54:
Iemand ook weer steeds meer Direct-x errors? begint een beetje vervelend te worden, kan niet eens spelen met vrienden omdat de ene wel in een server komt de andere totaal niet.

Ik heb het persoonlijk nogsteeds als ik minimaliseer maar bij andere vrienden gebeurt het al na 5 minuten...die updates worden ook niet beter.

Heb tevens geen last van slechte squads enzo, ik praat gewoon via squad en microfoon en meestal komt het dan wel goed. Valt opzich wel mee, maar het is wel zwaar klote dat mensen mij niet gewoon kunnen joinen.
Connect je met vrienden vanaf hetzelfde adres/router? Zo ja, even kijken naar uPnP settings in de router.

Als je niet connect vanaf hetzelfde adres, loont het wel eens om een handmatige Punkbuster update uit te voeren.

Verder hoort dit thuis in het problemen topic, zie Topicwarning. Grote kans dat daar ook meer antwoorden te vinden zijn.

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 22:14
MisterChaoSs schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:25:
[...]
Ik vond het BF2 unlock systeem niet bepaald heilig.

Ik had zo'n 500 uur erop zitten en nog steeds niet alles unlocked.
De standaard wapens van de AT en Engi klasse waren proppenschieters. Met de MP5 (AT klasse) schoot je geen deuk in een pakje boter en de standaard shotgun van de Engi was hopeloos. Het werd pas leuk toen de DAO-12/P90 (AT) en de Jackhammer/MP7 (Engi) waren vrijgespeeld.

Daarnaast was het minder fijn dat je met de G36c en G3 enkel met iron-sight kon schieten. Vooral op de middellange/lange afstanden schieten op bewegende doelen met enkel de iron-sight was lastig.

Nee, dan vind ik het huidige unlock (BF3 en BF4) systeem dan veel fijner.

Gewoon in kort mogelijke tijdspanne je favouriete wapen met de bijbehorende set-up unlocken.

Ik speel dan ook slechts met 2 tot 3 wapens: de SG553 voor SpecOps, de ACE53CQB voor Engi en een LMG voor suppport.

Dan kan ik me tenminste volldedig concentreren op de objects en teamplay. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Indy91 op 18-12-2013 13:08 ]

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Indy91 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:06:
[...]

Ik vond het BF2 unlock systeem niet bepaald heilig.

Ik had zo'n 500 uur erop zitten en nog steeds niet alles unlocked.
De standaard wapens van de AT en Engi klasse waren proppenschieters. Met de MP5 (AT klasse) schoot je geen deuk in een pakje boter en de standaard shotgun van de Engi was hopeloos. Het werd pas leuk toen de DAO-12/P90 (AT) en de Jackhammer/MP7 (Engi) waren vrijgespeeld.

Daarnaast was het minder fijn dat je met de G36c en G3 enkel met iron-sight kon schieten. Vooral op de middellange/lange afstanden schieten op bewegende doelen met enkel de iron-sight was lastig.

Nee, dan vind ik het huidige unlock (BF3 en BF4) systeem dan veel fijner.

Gewoon in kort mogelijke tijdspanne je favouriete wapen met de bijbehorende set-up unlocken.

Ik speel dan ook slechts met 2 tot 3 wapens: de SG553 voor SpecOps, de ACE53CQB voor Engi en een LMG voor suppport.

Dan kan ik me tenminste volldedig concentreren op de objects en teamplay. ;)
Dat kwam volgens mij voornamelijk door een bug. De engi wapens waren idd wat minder fijn, maar de G36C en G3 vond ik prima schieten met iron sights, had nergens last van.

Komt natuurlijk altijd op persoonlijke voorkeur aan, dus dat maakt niet weinig uit. Ben wel van mening dat al die unlocks, zeker nu met de wapens ipv met de kit, door middel van bepaalde score gehaald moeten worden en dat dit een negatieve invloed op de teamplay heeft.

Agh, ieder zijn ding. Vermaak me prima met BF4, zeker als ik met 2/3 maten zit, maar het kan me op een of andere manier niet zo lang vasthouden als zijn voorgangers deden.

Grimmie187 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 12:07:
[...]
Ah ok. Heb vanwege de uitgebreidere stats in battlelog nog niet gekeken naar symtic.

Ben eigenlijk wel blij dat er dus nog verschil zit in recoil enzo, ik ging er vanuit dat dit allemaal was meegenomen in de nieuwe stability en accuracy stats in battlelog.
De in-game stats kloppen volgens mij ook niet voor alle wapens en zelfs als ze kloppen dan nog kan je niet de handling van de gun eruit afleiden.

Wat zijn voor jullie de belangrijkste stats trouwens?

Voor mij in volgorde:

1. RPM
2. Damage
3. Horizontal recoil
4. Spread
5. Muzzle velocity
6. Reload time
7. 1st shot multiplier
8. Vertical recoil
9. Ammo
10. Spread decrease
11. Gravity

• Sissors
  • Niet online
Hangt erg van de omgeving af.

• Grimmie187
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:16:
[...]

De in-game stats kloppen volgens mij ook niet voor alle wapens en zelfs als ze kloppen dan nog kan je niet de handling van de gun eruit afleiden.

Voor mij in volgorde:

1. RPM
2. Damage
3. Horizontal recoil
4. Spread
5. Muzzle velocity
6. Reload time
7. 1st shot multiplier
8. Vertical recoil
9. Ammo
10. Spread decrease
11. Gravity
Je zou zeggen dat je de handling van je wapen kan afleiden aan de stability stat die is toegevoegd? Dat is dus niet zo en zorgt volgens mij voor veel verwarring..

Wat betreft stat volgorde ligt het voor mij wel een beetje aan de class waar je mee speelt. In principe staat dmg bij mij altijd bovenaan, maar bij support wapens kijk ik bijv. meer naar RPM en ammo. Ik gebruik bij support wapens toch altijd een bipod dus dan doet recoil/spread er ook weinig meer toe.
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:16:
[...]

Voor mij in volgorde:

1. RPM
2. Damage
3. Horizontal recoil
4. Spread
5. Muzzle velocity
6. Reload time
7. 1st shot multiplier
8. Vertical recoil
9. Ammo
10. Spread decrease
11. Gravity
voornamelijk is het meer de combi van bepaalde stats die een wapen fijn maken of niet, in mijn geval iig, maar er zijn een paar die natuurlijk bepalend zijn.

1. RPM
2. spread
3. horizontal recoil
4.Reload time
5. Spread decrease
de rest hangt volledig af van voorgaande stats en zijn dus niet afzonderlijk goed te beoordelen of ze zijn alleen bij bepaalde wapenclass van belang: gravitybulletdrop, muzzle velocity zijn eigenlijk alleen echt interessant voor de snipers, damage hangt volledig af van hoe accuraat je die damage kan toebrengen, dmw de combi van vert. en hor. recoil, spread, spread decrease, en 1st shot mulitplier en evt muzzle velocity.
ammo is ook samenhangend met de damage, heb je hoge damage dan heb je lagere ammo count, maar kan je die damage ook effectief genoeg toedienen is waar het om gaat. Bv. je hebt 21 kogels voor een dmr en als je goed zou raken kan je daar 5-6 man mee omleggen, echter omdat die dingen zo slecht zijn qua damage en de accuracy na de eerste paar schoten lukt je dat niet. :)

wat interessanter is eigeniljk welke wapens iemands favoriet zijn en waarom.

• DragonChaser
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-01-2023
SouLLeSSportal schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:27:
[...]

voornamelijk is het meer de combi van bepaalde stats die een wapen fijn maken of niet, in mijn geval iig, maar er zijn een paar die natuurlijk bepalend zijn.

1. RPM
2. spread
3. horizontal recoil
4.Reload time
5. Spread decrease
de rest hangt volledig af van voorgaande stats en zijn dus niet afzonderlijk goed te beoordelen of ze zijn alleen bij bepaalde wapenclass van belang: gravitybulletdrop, muzzle velocity zijn eigenlijk alleen echt interessant voor de snipers, damage hangt volledig af van hoe accuraat je die damage kan toebrengen, dmw de combi van vert. en hor. recoil, spread, spread decrease, en 1st shot mulitplier en evt muzzle velocity.
ammo is ook samenhangend met de damage, heb je hoge damage dan heb je lagere ammo count, maar kan je die damage ook effectief genoeg toedienen is waar het om gaat. Bv. je hebt 21 kogels voor een dmr en als je goed zou raken kan je daar 5-6 man mee omleggen, echter omdat die dingen zo slecht zijn qua damage en de accuracy na de eerste paar schoten lukt je dat niet. :)

AKU-5C carbine geloof ik, op lange afstand nog goed te doen, vrij accuraat bij dichtbij tot medium afstand.
Standaard schoten denk 7 kogels schieten ff loslaten schieten, doet het ook goed als je achter elkaar magazine leegknalt.

IK KAN GEWOON niet meer zonder dit wapen, ik vindt echt elk wapen niks behalve die en de SCAR-H en toch preffereer ik de AKU-5C tov een sterkere assault wapen, heeeeel raar is dat. Zoveel wapens unlocked maar die stays de hele tijd.

Ik vind tevens de Magnum zo nerfed dat ik er gewoon niet aan ga beginnen, helaas heb ik daar geen scope voor.

Heb tevens ook problemen met de bazooka: SRAW... iemand opgevallen dat een paar updates geleden kon je choppers alles neerknallen ermee, nu 9 van de 10 keer gaat de missile zonder reden rondjes draaien om de heli....spijtig dit.

[ Voor 5% gewijzigd door DragonChaser op 18-12-2013 13:33 ]

Grimmie187 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:23:
[...]
Je zou zeggen dat je de handling van je wapen kan afleiden aan de stability stat die is toegevoegd? Dat is dus niet zo en zorgt volgens mij voor veel verwarring..
Nou, in de handling zitten alle recoil stats verpakt (horizontal, vertical en 1st shot multiplier) en is volgens mij gewoon de som van al die stats. Maar vertical recoil en de 1st shot zijn te compenseren met de muis, horizontal recoil is eigenlijk niet te compenseren.
SouLLeSSportal schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:27:
[...]
Daar heb je ook wel weer gelijk in :)
Mijn favo's op dit moment:
AR:
1. M416 (mooi voorspelbare recoil, acceptabele TTK, snelle reload maar bovenalles ziet ie er ook gewoon geil uit.
2. SCAR-H (allround de kortste TTK in het spel)
3. M16A4 (Gewoon tof om mee te spelen)

Carbine:
1. ACW-R (heerlijke recoil en RPM)
2. AK5C (headshot machine)

PDW:
1. PDW-R (emotionele keuze, het was mijn kindje uit BF3 en we hebben samen zoveel mooie rondes meegemaakt)

LMGs:
1. M240B (kortste TTK, bruut geluid)
2. MG4 (800 RPM, 200 kogels en dat geluid.... hubba hubba. Met een ergo en een laser sight heerlijk om mee te run 'n gunnen

Bolt action:
1. M40A5 (de firerate eigenlijk)

DMR's:
Geen, allemaal dramatisch

Pistol:
1. G18 (geweldige gun close range als je zonder ammo komt te zitten en snel die laatste kogel er nog in moet pompen)
favo wapens op dit moment:
ar: ace23, ik raak gewoon het beste met dit wapen, goede tweede in cqb zijn de aek en famas(epic in lockers)

PDW: ump45/9 of mp7 hipfire lazor cannon.

LMG: m249 vind de mg4 minder fijn ivm minder voorspelbare recoil. daarna de lsat, is lekker accuraat en lage recoil.

Carbines: acw-r binnen of evt 5c voor langer afstand, goede tweede allround is de 553 (wapen waar ik een zwak voor heb :P)

sniper without question: m98b, allround gewoon beste qua stats en qua hoe die speelt. cqb/medium is de scout of fy-js goed, m40 is ook goed hiervoor maar de hogere bulletdrop + langzame velocity= niet zo fijn vind ik.

dmr: nog niet helemaal duidelijk, de ace52 sv lijkt de beste te zijn qua betrouwbaar kills maken. de rest is nogthans prut.

pistols is lastig: compact 45 is fijn voor one shot kill na sniper in cqb maar om meer dan 1 persoon af te schieten werkt die niet echt vind ik, de fn 5-7 is ook erg fijn, maar allround zal denk ik de 93r de koning worden.
.44 magnum is een wapen wat goed werkt als je weet hoe ermee te schieten, wat meer afstand, en headshots maken. (enemy stilstaand is vrijwel voorwaarde)

• Sissors
  • Niet online
Famas schiet lekker, maar ik vind zijn 25 round magazine een afknapper voor korte afstands gevechten.

• Gundogan
  • Laatst online: 21:04

Gundogan

Rip and tear, until it is done

AR: SCAR-H met kobra, angled grip en silencer.

PDW: CZ-3A1 met kobra en angled grip.

Sniper: M40A5 met JMG-4 en straight pull.

LMG: M240B met kobra, heavy barrel en angled grip.

DMR: hahahahahahahahahhaha

Carbine: ACE52 met kobra, angled grip en silencer of
AK5C met kobra , heavy barrel en egro grip.

Kobra idealiter op elk wapen waar vermeld, anders de andere RDSs.

Pistol: P226 met silencer en laser sight, hopelijk de REX met laser sight als ze de delay fixen.

Laser doe ik nergens op aangezien ik tot nu toe weinig geluk heb met hipfire en het locatie weggeeft en het soms zelfs vervelend kan zijn omdat ie niet altijd mikt waar de kogels komen. Alleen op pistol is het handig voor de panic CQC gevechten. Angled grip op zo'n beetje alles voor de betere bursts. Heavy barrel mis ik meestal niet echt.

BTW, de MTAR schijnt AR kogels te schieten dus 18 min damage. Dice logicTM

[ Voor 48% gewijzigd door Gundogan op 18-12-2013 14:15 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Pagina: 1 ... 82 ... 149 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor Battlefield 4 zelf en niet voor hardware gerelateerde zaken. Hiervoor kunnen er benchmarks bekeken worden op het internet.

Wat willen we NIET zien:
- Klachten (crashes, hacks, x is overpowered, e.d.)
- Problemen/Crashes deze horen in:
* Voor de PC: [PC] Algemene BattleField 4 Problemen topic
* Voor de Console: [Console] Algemeen Battlefield 4 problemen topic.
- Hardware

Zulke reacties worden als offtopic en ongewenst beschouwd, inclusief consequenties.
Kom je dergelijke posts tegen? Maak dan een Topic Report en negeer.