MisterChaoSs schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:57:
[...]
Uiteraard, maar je mist gewoon een bepaal gevoel van variatie. Ik zeg niet dat het niet logisch is, want ze waren ook veel sterker dan de andere wapens, maar het begon wel intens te vervelen imo.
Hier geef ik je 300% gelijk in, maar dat gevaar lopen we in BF4 totaal niet aangezien de balance tussen wapens maar ook tussen klasses vele malen beter is. Er zijn tientallen viable wapens met unieke strengths waarmee je potjes kan winnen.

De ACE 23 lijkt nu wel te overheersen maar dat is voor een groot gedeelte meelopers gedrag. Met de juiste attachments en items zijn heel veel wapens nu gewoon goed. Zowel AR's als carbines als LMG's etc. etc.

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 10:00

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:01:
[...]

Hier geef ik je 300% gelijk in, maar dat gevaar lopen we in BF4 totaal niet aangezien de balance tussen wapens maar ook tussen klasses vele malen beter is. Er zijn tientallen viable wapens met unieke strengths waarmee je potjes kan winnen.

De ACE 23 lijkt nu wel te overheersen maar dat is voor een groot gedeelte meelopers gedrag. Met de juiste attachments en items zijn heel veel wapens nu gewoon goed. Zowel AR's als carbines als LMG's etc. etc.
Nog wel ja, want in BF3 gebruikte ik bijvoorbeeld eerst de MG36 en won het vaak van assault in 1vs1, totdat deze gepatched werd. Als alle problemen opgelost zijn zullen ze ook met tweaks komen en ik vrees (en hoop uiteraard van niet) dat de balance die ze nu tussen de wapens hebben steeds minder wordt.

En ik hoop dus echt dat ze het zo houden, want anders wordt het (zoals KnetterGek al meldde) een soort CoD met fancy graphics

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:00:
Als iedereen met dezelfde class rondrent in infantry-only is de toegevoegde waarde van overige classes met hun gadgets, wapens en abilities weg. Dan wordt het een soort COD met betere graphics, grotere kaarten en slechtere gunplay. Dat is af en toe een rondje best leuk, maar dat is niet het BF-gevoel waar ik naar streef en evenzo niet het gewenste spel voor veel andere mensen.
Dat jij infantry-only met allemaal de assault-class en m16a3 leuk vind om te spelen is prima, en dat daar servers voor zijn zodat je je uit kunt leven is geweldig, maar in BF3 was iedereen ertoe gedwongen zó te spelen, of te jet-lamen. Dat waren je opties, tenzij je wilde verliezen.
Ik ben juist dolblij dat ze in BF4 daar wat aan gedaan hebben.
Je was in BF3 niet gedwongen op die manier te spelen. Ik heb met elk wapen in het spel gespeeld en met elk wapen kon je prima meekomen. Enkel wanneer je echt hard tegen hard speelde waren bepaalde classes en wapens beter maar dat is in BF4 echt niet anders. In BF4 is de assault alsnog de beste class in infantry gevechten en zijn de medpack en defib alsnog de beste items om mee te nemen. Ik zou het ook liever anders zien maar dan moeten de classes volledig overhoop gegooid worden aangezien DICE het op deze manier ook gewoon uit lokt.
Het is echter onlogisch dat je in een spel waar je vier classes hebt er maar één nodig hebt om te winnen. Als de classes goed in balans zijn hebben er op infantry-only drie van de vier zin (engineers mogen daar zwak zijn - die zijn tenslotte anti-voertuig) en niet alleen de assault class. Als alle spelers hetzelfde doen is het spel-element "battlefield" weg, en is het een generieke saaie shooter. Met crappy hitdetection. Als ik dat wil speel ik wel COD, dan is de hitdetectie beter ook.
Dat is in BF4 alsnog zo. Haal de voertuigen weg en de engineer is niet meer nodig. Snipers leggen het sowieso altijd af dus die zijn ook niet meer nodig en support is niet snel genoeg dus valt eigenlijk ook wel af. Classes zijn altijd al matig gebalanceerd sinds Bad Company 2 aangezien de class die de rest in leven houd nou ook net de sterkste wapens heeft. Medic trains werken nog steeds en ik snap dan ook niet waarom je ze nog zo weinig ziet.
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:01:

Welke carbines en LMG's komen dan echt goed mee op het niveau van de ACE23, L85A2 en M416? Ik heb velen geprobeerd en alhoewel ze meestal wel prima spelen staan ze niet op gelijke voet.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:00:
[...]

Als iedereen met dezelfde class rondrent in infantry-only is de toegevoegde waarde van overige classes met hun gadgets, wapens en abilities weg. Dan wordt het een soort COD met betere graphics, grotere kaarten en slechtere gunplay. Dat is af en toe een rondje best leuk, maar dat is niet het BF-gevoel waar ik naar streef en evenzo niet het gewenste spel voor veel andere mensen.
Dat jij infantry-only met allemaal de assault-class en m16a3 leuk vind om te spelen is prima, en dat daar servers voor zijn zodat je je uit kunt leven is geweldig, maar in BF3 was iedereen ertoe gedwongen zó te spelen, of te jet-lamen. Dat waren je opties, tenzij je wilde verliezen.
Ik ben juist dolblij dat ze in BF4 daar wat aan gedaan hebben.

[...]

Het is echter onlogisch dat je in een spel waar je vier classes hebt er maar één nodig hebt om te winnen. Als de classes goed in balans zijn hebben er op infantry-only drie van de vier zin (engineers mogen daar zwak zijn - die zijn tenslotte anti-voertuig) en niet alleen de assault class. Als alle spelers hetzelfde doen is het spel-element "battlefield" weg, en is het een generieke saaie shooter. Met crappy hitdetection. Als ik dat wil speel ik wel COD, dan is de hitdetectie beter ook.
mwah dat veel AR spelers er zijn is al een goed deel opgevangen met de carbines for everyone, elke class heeft ook voor infi basis behoorlijk toegevoegde waarde, maar er is genoeg veranderd omdat te voorkomen, als ik zie wat er rondloopt op lockers in 64 man zie ik meer de support met de grenade/airburst spam spelen dan assault, maar ook genoeg engi's en recons.
Je zal altijd een favo gun hebben, en in bf4 hebben ze dit aardig strak uitgebalanceerd, ik heb geen wapen waar ik zo goed mee speelde als de aek of m16a3 in bf3.
de ace23 is een goede allrounder, net als de l85a3 maar om ze nu op te noemen zeker niet, op cqb zijn er genoeg betere mogelijkheden, en ook op langere afstand zijn er betere mogelijkheden, op middel genoeg alternatieven en variaties al domineren ze daar wel wat gezien ze daar voor gemaakt zijn.

Ik zie geen probleem bij bf4 op het gebied van de classes. Ik kan met alle vier goed spelen, alleen moet je wel weten HOE ermee te spelen (insinueer hier niets mee) dan kan je met alle vier gewoon lekker raggen en naar gelang het team speelt win of verlies je. Dat maakt me nog niet eens uit als het maar een beetje gelijk op gaat. Steamrollen is voor beide kanten niet leuk, niets is zo saai als baserape.
Tsurany schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:06:Welke carbines en LMG's komen dan echt goed mee op het niveau van de ACE23, L85A2 en M416? Ik heb velen geprobeerd en alhoewel ze meestal wel prima spelen staan ze niet op gelijke voet.
de acw-r is gewoon ook een van de beste wapens in het spel, al is hij niet zo sterk op meer dan medium distance. wat daar beter voor is is de ak5c of de ssg553. cqb zijn er ook genoeg alternatieven.

[ Voor 8% gewijzigd door SouLLeSSportal op 10-12-2013 16:11 ]

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Verwijderd

CodeCaster schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:00:
[...]
Rogue: iedere sniper ligt op of om de schotel, alle overige infanteriespelers bevinden zich rond de twee gebouwen in aanbouw (D?).
Nee, de voertuigen trekken het gevecht weg van de schotel naar de omliggende punten, met name het punt in het midden waar de heli spawnt is regelatig een enorme meatgrinder. De schotel stikt van de dakhazen maar daar is met wat C4 vrij snel een eind aan te brouwen. En anders ritsel je een goeie sniper in je team die vanuit je spawn die schotel leegtikt, dan kan de rest van je squad vlaggen inpikken.
Lancang: iedereen ligt op en loopt rond de twee gebouwen onder de dam.
Daar kom ik nauwelijks anders, meestal juist de punten bij de beide spawns en het eilandje in het midden - laat ze maar lekker dakhaas spelen onder de dam, wij pakken de andere drie vlaggen wel.
Zavod: iedereen ligt op en loopt onder de twee gebouwen in het midden van het level.
Behalve knetter en z'n vrienden én vijanden, die JUIST die buitenliggende punten cappen en houden. Laat de vijand lekker die middelste twee vlaggen hebben, ze moeten vroeg of laat naar buiten komen of verliezen.
En zo ligt bij iedere map het knelpunt bij veel infanterie heel ongeïnspireerd in het midden. Weinig flankmogelijkheden (want relatief smalle doorgangen en veel dakknuffelaars die het hele level overzien), waardoor het in de meeste mappen onmogelijk is het midden lopend in je eentje over te steken.
Tuurlijk ligt het knelpunt in het midden - daar ontmoeten de twee krachten elkaar. Maar als je op Zavod niet in staat bent ongezien en onbeschoten naar de vlag bij de andere spawn te komen doe je écht wat fout, zelfs op normal. En als je gewoon het midden even laat zitten en de vlaggen bij de andere base inpikt wordt het andere team vanzelf uit elkaar gedwongen en heeft jouw team 2 vlaggen en zijn de andere vier permanente relpunten. Als je je gewoon in het midden de meatgrinder ingooit zonder nadenken, nee dan wordt het nooit wat.
Gelukkig beuk ik er gewoon m'n tank doorheen, maar als infanterie vind ik haast geen enkele 64P-map leuk spelen.
Juist als infantry vind ik de kaarten die je noemt pas leuk worden met 48 man of meer. Dan heb je nog eens wat te schieten. Er zijn flankroutes zát (behalve op de dam, daar heb je persé een voertuig nodig om door te breken). Trouwens, op Railway is er ook zat te doen als infantry, mits je verder kunt schieten dan 100 meter. Als je met een squadje te voet van F naar A wandelt en gewoon omschiet wat om te schieten valt is daar prima oorlogje te spelen, tanks of geen tanks. Paar engineers en een ammo crate mee en het komt helemaal goed.

Ik denk dat jullie een beetje aan de BF3 "veel te kleine infantry only"-kaarten gewend zijn zoals Seine en Bazaar. Daar was geen zak aan met 64 man, véél te hectisch en het enige wat daar loonde was C4-AT-mijn-claymore-camp-trollen. En met de M60 de spawn of gangetjes volsproeien en kills rapen.
Ik mis die kaarten niet. Af en toe een potje is wel aardig, maar de hele tijd zo'n meatgrinder is voor mij niet leuk en zéker niet "de BF4 experience".

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
CoD zal het niet worden, ook al werkt DICE dit zelf in de hand met health regeneration, unlimited ammo etc.

Een APC, tank, little bird oid is ook niet erg, maar ze moeten infanterie ondersteunen, niet een eigen leven leiden. Het is een FPS. En daar gaat het nu fout.

[sarcasm]
Mensen die alleen met voertuigen spelen kunnen ook Hawx of World of Tanks gaan spelen :X
[/sarcasm]
MisterChaoSs schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:05:
Nog wel ja, want in BF3 gebruikte ik bijvoorbeeld eerst de MG36 en won het vaak van assault in 1vs1, totdat deze gepatched werd. Als alle problemen opgelost zijn zullen ze ook met tweaks komen en ik vrees (en hoop uiteraard van niet) dat de balance die ze nu tussen de wapens hebben steeds minder wordt.

En ik hoop dus echt dat ze het zo houden, want anders wordt het (zoals KnetterGek al meldde) een soort CoD met fancy graphics
Het is afwachten, maar ik hoop het ook van harte, al zijn de Mtar en de L85 wel akelig goed. Ik heb ook alle nerfs meegemaakt in BF3 van bijna al m'n favo guns. De Famas, de F2000, de G36, de PDW-R, de USAS, de PP 2000.
Tsurany schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:06:
Welke carbines en LMG's komen dan echt goed mee op het niveau van de ACE23, L85A2 en M416? Ik heb velen geprobeerd en alhoewel ze meestal wel prima spelen staan ze niet op gelijke voet.
De Ak5C op range (headshot machine), de ACW-R (full auto perfect onder controle te houden), de M4 (headshot machine ook), de ACE 52 (akelige damage) om maar een paar carbines te noemen. Ik zeg niet dat ze beter zijn, maar je hebt een goede kans tenminste.

Wat de LMG's betreft de PKP (als je de recoil onder controle hebt), de M240B (een van de kortste ttks in de game), de MG4/M249 o.a. kunnen allemaal en masse mensen neervlammen.

Deze andere wapens blijven misschien 1v1 minder goed tegen AR's, maar geven wel de ruimte voor andere gadgets zoals de Tugs (zwaaaaaaaaaaaaaaaaar OP), Ammo boxes (en de bijbehorende nades), claymores, mortars, rocket launchers etc. etc. welke veel vuurgevechten kunnen beslechten,
Redje schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:12:
CoD zal het niet worden, ook al werkt DICE dit zelf in de hand met health regeneration, unlimited ammo etc.

Een APC, tank, little bird oid is ook niet erg, maar ze moeten infanterie ondersteunen, niet een eigen leven leiden. Het is een FPS. En daar gaat het nu fout.

[sarcasm]
Mensen die alleen met voertuigen spelen kunnen ook Hawx of World of Tanks gaan spelen :X
[/sarcasm]
bf is altijd meer geweest dan een fps, daarom zitten er ook al die voertuigen in, het is totale oorlogsvoering. Dat groundpounding een belangrijk onderdeel is is logisch, dat is in het echt ook zo. Maar die balans is er ook gewoon in bf4, behalve dan dat ik de AA tank te sterk vind vs chopper en jets, daarnaast maak je ook (redelijk logisch) gehakt van infi op kortere afstand helemaal met de 30mm cannon.
een tank is dan ook op veel manieren uit te schakelen als die niet ondersteund word door engi's en firesupport van andere classes. Een tweetal engi's kan met 2 rpg's in de achterkant van de tank hem uitschakelen. desnoods zorg je alleen dat die voer of vliegtuigen zich moeten terugtrekken maar je staat gewoon sterk als je de sterke eigenschappen goed in zet.

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:15:
[...]

Het is afwachten, maar ik hoop het ook van harte, al zijn de Mtar en de L85 wel akelig goed. Ik heb ook alle nerfs meegemaakt in BF3 van bijna al m'n favo guns. De Famas, de F2000, de G36, de PDW-R, de USAS, de PP 2000.

[...]

De Ak5C op range (headshot machine), de ACW-R (full auto perfect onder controle te houden), de M4 (headshot machine ook), de ACE 52 (akelige damage) om maar een paar carbines te noemen. Ik zeg niet dat ze beter zijn, maar je hebt een goede kans tenminste.

Wat de LMG's betreft de PKP (als je de recoil onder controle hebt), de M240B (een van de kortste ttks in de game), de MG4/M249 o.a. kunnen allemaal en masse mensen neervlammen.

Deze andere wapens blijven misschien 1v1 minder goed tegen AR's, maar geven wel de ruimte voor andere gadgets zoals de Tugs (zwaaaaaaaaaaaaaaaaar OP), Ammo boxes (en de bijbehorende nades), claymores, mortars, rocket launchers etc. etc. welke veel vuurgevechten kunnen beslechten,
QBB-95-1 is zoooo relaxed. Ben in het weekend met de MG4 begonnen en vind ze beide heerlijk om mee te spelen. Voor afstand vind ik de QBB voorlopig nog fijner, maar dat zal gewenning zijn

Redje schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:12:

[sarcasm]
[/sarcasm]
Volgens mij schiet je vanuit een tank of chopper ook vanuit First Person dus wat is je punt.
En het leuke van de Battlefield serie is dat je het alle 2 kunt doen ipv WoT of CoD waar je 1 van 2 dingen kunt doen.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

MisterChaoSs schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:18:
[...]

QBB-95-1 is zoooo relaxed. Ben in het weekend met de MG4 begonnen en vind ze beide heerlijk om mee te spelen. Voor afstand vind ik de QBB voorlopig nog fijner, maar dat zal gewenning zijn
Hehe dat zou heel goed kunnen, die heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd, ik speel eigenlijk niet met Russische/Chinese wapens, ik vind ze doorgaans veel te lelijk.

Verwijderd

MisterChaoSs schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:18:
[...]
Dat is geen gewenning, de QBB is op lange afstand beter omdat de kogels dichter bij elkaar landen in bursts. De MG4 schopt dan weer vergelijkingsgewijs kont op kortere afstand door z'n hogere ROF.
Die twee zijn samen alles wat je aan LMGs nodig hebt - als je niet wilt hoef je nooit een andere LMG te nemen om lekker te kunnen spelen. Maar, in tegenstelling tot BF3, je kúnt wel met andere LMGs spelen en als je ze correct gebruikt goed meekomen.

Ik zou ook de QBB nemen voor langere afstand, ware het niet dat ik in BF4 nog niet echt lange afstanden tegen ben gekomen. Als ik het met de MG4 met FLIR niet meer kan zien, wordt het tijd voor de M39 (speel op BF3-hardcore rules server, primair, dus 1-shot kill bij headshot ongeacht afstand). En daar heb ik ondanks het rijkelijke aantal headshots ook maar één keer 250.2m mee geschoten, de rest is allemaal dichterbij. De kaarten lijken wel kleiner te zijn.

Net alsof ze geluisterd hebben naar de spelers en de grote voertuigkaarten wat infantry-vriendelijker gemaakt hebben. Wat mijn inziens gelukt is, aangezien ik de meeste kaarten ook als infantry goed te pruimen vind. ;)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Jij hebt het nu over de leuke potjes die jij hebt met je maten en Skype. Ik loop, zolang m'n videokaart het nog niet helemaal trekt, het spel aan het eind van ieder potje crasht en iedereen uit m'n vriendenlijst óf Locker óf China Rising speelt, nog altijd in m'n eentje.

Dan betekent 64 man dus niet alleen "gezellig druk", maar ook een anderhalf tot twee maal zo grote kans dat er een persoon in míjn tank of boot stapt die er niets van kan.

De punten die ik aandroeg zijn wél kenmerkend voor mijn gemiddelde potjes CQ64 op die maps. In mijn potjes laserpaint er niemand, gooit niemand ammo, schiet niemand op een door mij gepaint target en gaat men smoken en ECMmen wanneer ik iets lock vanuit een voertuig en springen zij eruit wanneer zij gelockt worden.

Daarom speel ik liever CQ32 en Obliteration32, dan kan ík iedereen in de gaten houden en maakt het niet zoveel uit wat de rest van het team doet. ;)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Sec gezien zal een carbine het afleggen tegen een assault of support en sniper riffle. De veelzijdigheid is juist wat de carbine zo sterk maakt, je kunt er in iedere class mee spelen en daar ligt de grote kracht.

De acw-r en de ace-23 beide helemaal vrij gespeeld, inclusief de battlepacks. Nu bezig met de m4 en dat is eveneens een kick om mee te spelen. Op hc met een suppressor en in softcore de compensator/stubby speelt tot nu toe het fijnst. Zo kan je naar gelang het spel alle sterke punten van een class benutten met een prima primary weapon.

• Redje
beuker19 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:18:
[...]

Volgens mij schiet je vanuit een tank of chopper ook vanuit First Person dus wat is je punt.
En het leuke van de Battlefield serie is dat je het alle 2 kunt doen ipv WoT of CoD waar je 1 van 2 dingen kunt doen.
Dus als ze de third person view weghalen dan gaat geen enkele piloot klagen?
En vanuit cockpit is natuurlijk geen echte FPS. Of is iedereen flightsim ook een FPS opeens.

Ik heb niets tegen voertuigen die helpen een punt te cappen maar sommige voertuigen voegen niets toe (jets).
Het is soms ook frustrerend als je eindelijk die tank heb gekilled en 2 tellen later rijdt meneer weer met een vers exemplaar rond.
Normaals ze moeten infanterie supporten en niet de battle bepalen.
En dat ze een paar mappen maken waarbij het gewicht meer bij vehicles ligt, prima.

[ Voor 4% gewijzigd door Redje op 10-12-2013 16:29 ]

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:15:

True, goede wapens zijn er zeker maar meekomen doen ze dan weer niet. En in vuurgevechten heb ik toch graag mijn medipack altijd bij me. Dat kan echt veel verschil maken.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:11:
Ik denk dat jullie een beetje aan de BF3 "veel te kleine infantry only"-kaarten gewend zijn zoals Seine en Bazaar. Daar was geen zak aan met 64 man, véél te hectisch en het enige wat daar loonde was C4-AT-mijn-claymore-camp-trollen. En met de M60 de spawn of gangetjes volsproeien en kills rapen.
Ik mis die kaarten niet. Af en toe een potje is wel aardig, maar de hele tijd zo'n meatgrinder is voor mij niet leuk en zéker niet "de BF4 experience".
De BF4 experience die hier vaak genoemd wordt lijkt in mijn ogen veel meer op eindeloos rondrennen van vlag naar vlag zonder beschutting en af en toe een voertuig tegenkomen. Al sinds BF2 zijn juist de infantry georiënteerde kaarten ontzettend populair geweest dus dat lijkt mij nu juist de Battlefield experience. Dan hebben we het over mappen zoals Mashtuur en Karkand. Infantry had duidelijk een rol maar goed gebruik van armor kon even bepalend zijn. Alleen in BF4 lijken ze daar opeens keihard mee te willen breken en onderscheid te willen maken tussen net te hectische TDM achtige gameplay (Flood Zone, Operation Locker, Zavod in Rush) waar echt weinig tot geen armor is en te open mappen waar infantry te weinig kan doen (Hanan Resort, Lancan Dam,...) wegens gebrek aan cover.

Mijn probleem met veel mappen is dat de afstanden tussen de vlaggen te groot zijn voor infantry om fatsoenlijk te overbruggen. Meestal is er geen cover en daardoor trekt infantry er ook niet snel naar toe. De infantry focussed zich vooral op een paar punten en slechts enkelen dwalen af naar de rest van de punten. Gevolg hiervan is dat de rest van de punten te saai zijn om te cappen en je vooral rondjes achter de vijand aan het aanrennen bent om punten weer terug te cappen. Je mist een duidelijke frontline en langdurige vuurgevechten. Enige mogelijkheid om dat mee te maken is rush en dat is nooit meer zo goed geweest als in Bad Company 2.

Opzich kan ik op elke map wel prima spelen, goede score neerzetten en winnen. Dat betekent echter voor mij niet dat ik die potjes ook echt leuk vond.
TecTo schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:27:
Sec gezien zal een carbine het afleggen tegen een assault of support sniper riffle. De veelzijdigheid is juist wat de carbine zo sterk maakt, je kunt er in iedere class mee spelen en daar ligt de grote kracht.

De acw-r en de ace-23 beide helemaal vrij gespeeld, inclusief de battlepacks. Nu bezig met de m4 en dat is eveneens een kick om mee te spelen. Op hc met een suppressor en in softcore de compensator/stubby speelt tot nu toe het fijnst. Zo kan je naar gelang het spel de alle sterke punten van een class benutten met een prima primary weapon.
Dat maakt de carbine niet veelzijdig of sterk, dat maakt hem enkel wat nuttiger.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Redje schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:27:
Het is soms ook frustrerend als je eindelijk die tank heb gekilled en 2 tellen later rijdt meneer weer met een vers exemplaar rond.
Fast vehicle spawn moet dood. Leuk om een net uitgebrachte uitbreiding en diens nieuwe voertuigen te leren kennen, maar tijdens serieus spel moet het een beloning te zijn een voertuig uit te schakelen.
Normaals ze moeten infanterie supporten en niet de battle bepalen.
Niet mee eens. Alle mappen hebben vlaggen die voor (bepaalde) voertuigen minder goed bereikbaar zijn. Het is Battlefield, voertuigen horen erbij sinds deel 1.

Verwijderd

CodeCaster schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:25:
[...]
Jij hebt het nu over de leuke potjes die jij hebt met je maten en Skype.
Teamspeak.
Ik loop, zolang m'n videokaart het nog niet helemaal trekt, het spel aan het eind van ieder potje crasht en iedereen uit m'n vriendenlijst óf Locker óf China Rising speelt, nog altijd in m'n eentje.
BF is geen solisten-spel. Daar zijn andere big-name shooters voor. BF is een teamspel, dus het is logisch dat je in je eentje minder succes hebt. Koop wat vrienden.

• Redje
CodeCaster schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:29:

Niet mee eens. Alle mappen hebben vlaggen die voor (bepaalde) voertuigen minder goed bereikbaar zijn. Het is Battlefield, voertuigen horen erbij sinds deel 1.
Maar hadden we jets en heli's in 1942?
Trage prop vliegtuigen.
Je kon ook een gebouw binnen lopen omdat je daar niet geraakt kon worden.

BF2 had wel jets maar ze hadden limited ammo.
Meneer moest terug naar de basis.
En Mashtuur met een Blackhawk was _/-\o_

In BF3/BF4 kan je spammen tot je een ons weegt.
Je hebt jets, meerdere heli's, suav, gunships.

Grond voertuigen prima maar ook dat is dumb down.
En het is altijd leuk als je een gebouwtje binnen loopt en meneer de tanker blijft dan net zolang schieten dat het gebouw instort. Unlimited ammo :O
CodeCaster schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:29:

Maar je moet een map niet opdelen in infantry stukken en voertuig stukken, dat gebeurt in veel mappen wel. Infantry die door open velden moet rennen en daarom maar bij een paar punten blijft hangen. Dan is juist de mix tussen armor en infantry weg.

• TecTo
[Tsurany schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:28:[/b]
Dat maakt de carbine niet veelzijdig of sterk, dat maakt hem enkel wat nuttiger.
oke, jij je zin. De carbine is nuttig omdat je die in iedere class kunt gebruiken en niet sterk. Beter zo?

Met een assault riffle zit je vastgebakken aan een class zodat deze class alleen in bepaalde mappen nuttig is. Helaas voor de assault heeft bf4 meer te bieden qua mappen en pis je soms hevig naast de pot met je assault en je sterke gun.

Daarom is de carbine zo verdomd geliefd bij spelers die alles classes spelen en zodoende over alle gadget kunnen beschikken, al naar gelang een map en team daar om vraagt.

Verwijderd

Tsurany schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:37:
[...]

Maar je moet een map niet opdelen in infantry stukken en voertuig stukken, dat gebeurt in veel mappen wel. Infantry die door open velden moet rennen en daarom maar bij een paar punten blijft hangen. Dan is juist de mix tussen armor en infantry weg.
Vind ik dus ook. Infantry-map aanzie ik als een map die zich in zijn volledigheid daartoe leent.
Nu, voertuigen is één ding. Killebeuker heeft ergens gelijk dat als je slim loopt/speelt je de meeste voertuigen nog wel kan ontlopen. Maar dan al die snipers ... . K/D van -10 en maar op de rotsen of daken liggen. Ik zal nu wel veel kritiek krijgen maar ik blijf erbij dat het spel beter zou zijn zonder de sniper-class.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:54:
[...]

Vind ik dus ook. Infantry-map aanzie ik als een map die zich in zijn volledigheid daartoe leent.
Nu, voertuigen is één ding. Killebeuker heeft ergens gelijk dat als je slim loopt/speelt je de meeste voertuigen nog wel kan ontlopen. Maar dan al die snipers ... . K/D van -10 en maar op de rotsen of daken liggen. Ik zal nu wel veel kritiek krijgen maar ik blijf erbij dat het spel beter zou zijn zonder de sniper-class.
het is ook een beetje self forfilling prophecy, team is aan het verliezen, dus gaan mensen defensief spelen, dus sniper, dus verliezen ze nog harder en ja dan is dat de schuld van de sniper. Klopt, deels, maar de kans dat ze wonnen als ze wel allemaal andere class dan sniper speelden was vaak al miniem als het andere team sterker is. Het is gewoon logisch dat een team dat al dermate teruggedrongen is dat het gaat verliezen zo defensief mogelijk gaat spelen. menselijke brein werkt gewoon zo.

SouLLeSSportal schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 17:02:
[...]

het is ook een beetje self forfilling prophecy, team is aan het verliezen, dus gaan mensen defensief spelen, dus sniper, dus verliezen ze nog harder en ja dan is dat de schuld van de sniper. Klopt, deels, maar de kans dat ze wonnen als ze wel allemaal andere class dan sniper speelden was vaak al miniem als het andere team sterker is. Het is gewoon logisch dat een team dat al dermate teruggedrongen is dat het gaat verliezen zo defensief mogelijk gaat spelen. menselijke brein werkt gewoon zo.
Deels mee eens, maar net zo vaak als het gewoon gebrek aan skills zijn, is het ook vaak verkeerde keuze en gebruik van de klasse.

Als je overspoeld wordt door voertuigen, pak je engi (met de bijbehorende kit), als je overrompeld wordt door infantry pak je assault/support, als je vastgezet wordt door snipers pak je desnoods een sniper en vervolgens een andere klasse om uit te breken.

Maar nee, veel te veel mensen blijven maar spelen als 'hun' klasse Assault/Recon/Support/Engi in plaats van de switchen naar de benodigde klasse om iets terug te kunnen doen.

Verwijderd

SouLLeSSportal schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 17:02:
[...]

Mja kan je uitleg nog aannemen in conquest maar in Rush of zeker Obliteration kan ik het niet aannemen.
Gisteren paar rondjes obliteration gespeeld op Guilin peaks en daar viel het goed mee. Maar de andere jungle map (naam kwijt), was echt een ramp. Hoog boven op de bergen zetten ze hun spawnbeacon, lekker met vier, vijf snipers naast elkaar. Nu ze hadden me niet zo vaak maar dan ontgaat mij het nut van het spel grotendeels. Bij obliteration is er maar één doel, die bom. Dat je dan op 500m ergens in een berg klimt en daar het merendeel van de wedstrijd blijft zitten kan er bij mij niet in.

Verwijderd

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 17:07:
[...]

Deels mee eens, maar net zo vaak als het gewoon gebrek aan skills zijn, is het ook vaak verkeerde keuze en gebruik van de klasse.

Als je overspoeld wordt door voertuigen, pak je engi (met de bijbehorende kit), als je overrompeld wordt door infantry pak je assault/support, als je vastgezet wordt door snipers pak je desnoods een sniper en vervolgens een andere klasse om uit te breken.

Maar nee, veel te veel mensen blijven maar spelen als 'hun' klasse Assault/Recon/Support/Engi in plaats van de switchen naar de benodigde klasse om iets terug te kunnen doen.
Heb je gelijk in. is iets dat ik ook te weinig doe. Ik switch enkel naar engi. Maar mij lukt het killen van voertuigen oh zo weinig. De tanks zijn (voor mij) te sterk om ze alleen neer te halen met bazoeka. Ik weet het anderen zijn hier beter is. Dus denk ik bij mezelf "schoenmaker blijf bij je leest".

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:35:
BF is geen solisten-spel. Daar zijn andere big-name shooters voor. BF is een teamspel, dus het is logisch dat je in je eentje minder succes hebt. Koop wat vrienden.
Ik heb een kratje Hertog naast me staan, maar geloof niet dat dat helpt.

Het ging erom dat die maps in de originele post "leuk voor voertuigen en infanterie" genoemd werden. Ik ben het daar niet mee eens, maar dat is inderdaad misschien te wijten aan mijn speelwijze. :)

Dat ik in m'n eentje speel betekent natuurlijk niet dat ik geen teamspeler ben (het eerste wat ik doe na het joinen van een game is een gebalanceerd (niet-sniper-)squad uitzoeken), maar over hoe de gemiddelde random speler speelt is al genoeg geschreven.
Jouw issues met voertuigen lijken alleen maar veroorzaakt te worden doordat je wenst onaanraakbaar te zijn. :P Eén tank tegen één of twee man infanterie zal waarschijnlijk winnen ja, en ja, een tank kan een huis blijven beschieten tot het instort. Dan moet je ook niet in dat huis blijven zitten.

Ik vind dat een goede bestuurder van een cruciaal voertuig best een flink deel van het gevecht mag bepalen. Zelf veel met voertuigen spelen kan ook helpen de zwakke plekken te leren kennen. :)
Tsurany schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:37:
Dat bedoel ik dus. Die keiharde scheidslijn slaat gewoon nergens op, dan vráág je erom dat je infanterie in twee of drie gebouwen en tunnels blijft hangen terwijl in het enge "buiten" de voertuigen alles met de grond gelijk maken.
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 17:07:
Precies. Ik ben zéér fervent engineer-speler, maar als we tegen een medictrain aan het vechten zijn om een vlag te behouden, ben ik de beroerdste niet om ook even met pleisters en paddles te spawnen.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 17:10:
Maar mij lukt het killen van voertuigen oh zo weinig. De tanks zijn (voor mij) te sterk om ze alleen neer te halen met bazoeka. Ik weet het anderen zijn hier beter is. Dus denk ik bij mezelf "schoenmaker blijf bij je leest".
Dat maakt niet uit! Als er plotseling twee engineers op hem beginnen te schieten, kan 'ie niet meer repetitief schieten op de rots waarachter de ene zit, en zal 'ie zich moeten gaan verplaatsen. Daarnaast doe je, hoe en waarmee je hem ook raakt, toch extra schade, zodat niet slechts één engineer verantwoordelijk is voor het mikken en afschieten van 3-5 raketten met alle risico's van dien.

[ Voor 23% gewijzigd door CodeCaster op 10-12-2013 17:20 ]

Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 17:07:
[...]

Mja kan je uitleg nog aannemen in conquest maar in Rush of zeker Obliteration kan ik het niet aannemen.
Gisteren paar rondjes obliteration gespeeld op Guilin peaks en daar viel het goed mee. Maar de andere jungle map (naam kwijt), was echt een ramp. Hoog boven op de bergen zetten ze hun spawnbeacon, lekker met vier, vijf snipers naast elkaar. Nu ze hadden me niet zo vaak maar dan ontgaat mij het nut van het spel grotendeels. Bij obliteration is er maar één doel, die bom. Dat je dan op 500m ergens in een berg klimt en daar het merendeel van de wedstrijd blijft zitten kan er bij mij niet in.
volledig mee eens en mijn levensdoel wordt dan ook die mofo's permanent uit te roeien. Dan pak ik een chopper of sniper en rag ik ze naar de zevende hemel. dat zijn ook geen snipers, dat zijn vuile campers en die verkloten het spel voor de rest, in cq laat ik ze altijd met rust tenzij het er veel zijn, als die daar zitten heb ik minder tegenstanders en winnen we de ronde wel. :*)

Ik heb deze week ook maar gekozen om 16gb in mijn pc te drukken, ik zat elke keer op dik 70% van de 8gb dat gebruikt werd en die ruimte vind ik iets te krap, ik zal eens kijken of ik echt wat voordeel daarvan heb, ze komen iig zaterdag.

[ Voor 9% gewijzigd door SouLLeSSportal op 10-12-2013 17:30 ]

• TecTo
CodeCaster schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 17:13:
Ik heb een kratje Hertog naast me staan, maar geloof niet dat dat helpt.
Dokter Phil misschien? Uit betrouwbare bron weet ik dat hij een aantal assaults behandeld, die last hebben van het roof/sniper syndroom. Daarnaast heeft hij ervaring met claustrofobie (te kleine mappen) en ruimte vrees (te grote mappen).

[ Voor 13% gewijzigd door TecTo op 10-12-2013 17:31 ]

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-11 22:42
Sommige potjes worden inderdaad goed verpest door een grote hoeveelheid snipers. Maar op normal is dat wel lekker mortier-hoeren vervolgens. :P
Op hardcore is dat iets lastiger, maar bij Zavod weet je al dat je alleen ff die 2 daken schoon hoeft te vegen voor wat kills.
De Recon class zou ik niet overbodig noemen, ik speel regelmatig als recon als ik daarmee een mobiel spawnpunt op een mooi punt kan plaatsen. (ik noem: vlak bij camper/sniperwhore punten, bij snel in de steek gelaten controlepunten bv, tbv flanken) of lekker ergens voertuigen liggen taggen. Wat erg fijn is als je vervolgens ook een team hebt dat daar gebruik van maakt. Ik speel de klasse dan ook erg vaak met een ander wapen dan een sniper-rifle (dus meer echt als recon, ipv pure sniper)
Wel speel ik graag op servers waar een max-sniper geldt. Stuk of 4 op een 32/64 server is prima en niet storend.

Wat me vervolgens wel stoort, is dat ik als aanvallende RECON dan ook KIA krijg als ik iemand kill met een van de andere wapens dan een sniperrifle.. :’(
Na al het commentaar over snipers hier op het forum (al dan wel of niet terecht)
Ben het ik wil Assault maps waar ik met mijn andere Assault buddies kan domineren maps ook wel weer zat.
Ik heb meer het gevoel hier dat het niet aan de maps ligt maar aan het feit dat de Assault class niet meer in 95% van de gevallen de beste class is.
Met het gevolg dat je moeilijker het scorebord kunt domineren en je meestal iets vaker dood gaat (gerevived word )

Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:54:
Voertuigen kan je wel ontlopen inderdaad maar er is ook geen alternatieve actie en dat valt vooral tegen. Beide kanten graven zich in bij gebouwen en beschutting en steken niet snel over naar andere stukken bebouwing/beschutting.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 17:07:
Sommige mensen zijn van nature zo nutteloos mogelijk, daar verander je niet veel aan. Enige alternatief zou zijn om het ze onmogelijk te maken zo te spelen maar dat kan helaas niet.
beuker19 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 18:11:
Na al het commentaar over snipers hier op het forum (al dan wel of niet terecht)
Ben het ik wil Assault maps waar ik met mijn andere Assault buddies kan domineren maps ook wel weer zat.
Ik heb meer het gevoel hier dat het niet aan de maps ligt maar aan het feit dat de Assault class niet meer in 95% van de gevallen de beste class is.
Met het gevolg dat je moeilijker het scorebord kunt domineren en je meestal iets vaker dood gaat (gerevived word )
Dan zit je er weer eens volledig naast en lees je werkelijk geen enkel argument dat aangedragen wordt. Je moet niet zelf de argumenten van de tegenpartij gaan invullen en de werkelijke argumenten negeren. Niemand hier heeft het over het willen domineren als assault of waar ze eindigen op het scorebord. De punten die aangedragen worden gaan puur over gameplay voorkeuren.

• TecTo
beuker19 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 18:11:
Dat is nu precies wat Dr. Phil mij adviseerde. Speel eens een andere class want in de huidige manier van war is de klassieke infantery kanonnen voer. Snipers vegen een heel gebied schoon, engineer blaast de hele zooi op en support geeft nog steeds support. Tanks en jets zaaien dood en verderf. Zijn advies ter harte genomen en bf4 is ammie jammie.

Natuurlijk zijn en blijven er diehards die de assault de enige en echte class vinden en zijn in de veronderstelling dat dit de enige nuttige class is in de game. Slimme spelers weten wel beter en gebruiken alles wat bf4 te bieden heeft.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

In BF2 heb ik amper assault gespeeld eigenlijk (vooral SF). Zoveel boeit het mij ook niet, ik speel eigenlijk altijd wat nodig is op het moment. Soms is dat assault (die ik eigenlijk altijd probeer te vermijden omdat ik die class echt te eenvoudig vind qua kills maken, alhoewel ik de L85A2 echt geweldig vind), maar liever engineer (leuk om ook eens een tank neer te kunnen halen) of support (even leuk je teamgenoten helpen met ammo en ik vind LMGs nou eenmaal leuk, gewoon constant doorsproeien en een hele groep neerschieten :9 ). Recon heb ik een hekel aan, maar indien het nodig is speel ik rustig recon om die snipers van de daken af te knallen.

[ Voor 3% gewijzigd door Phyxion op 10-12-2013 18:33 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Redje
Introducing the Battlefield 4 Top Issues Tracker:

http://battlelog.battlefi...view/2955065670203355766/

Toe maar.
Tsurany schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 18:18:

Dan zit je er weer eens volledig naast en lees je werkelijk geen enkel argument dat aangedragen wordt. Je moet niet zelf de argumenten van de tegenpartij gaan invullen en de werkelijke argumenten negeren. Niemand hier heeft het over het willen domineren als assault of waar ze eindigen op het scorebord. De punten die aangedragen worden gaan puur over gameplay voorkeuren.
De BF2 en BF3 infantry gameplay/maps kwamen er toch op neer dat de Assault/Medic class zwaar OP was en dat dat de class to go was want de rest was veel minder.
Wees dan ook is gewoon eerlijk en zeg dat je dat graag terug wil zien ipv. er om heen te draaien.
Want nu ik naar jou stats kijk en jij 80% Assault speelt snap ik het ook wel ;)
Want in BF4 is er meer dan genoeg infanty gameplay
- 14 verschillende maps TDM/Domination/SquadDM (komt geen voertuig aan te pas )
- Locker , Zavod , SoS , Guilin Peaks en Floodzone en straks Metro in CQL waar meer dan genoeg infantry gameplay te vinden is.
- Obliteration waarin voertuigen een meer ondersteunende rol hebben op veel maps
- Rush zijn voertuigen ook vaak meer te ondersteuning.

Kijk dat maps als Floodzone en SoS en TDM/Domination vooral jou niet aanstaan neemt niet weg dat de gameplay in essentie het zelfde is als in Seine of Bazaar dus genoeg aanwezig is in BF4.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
Tsurany schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:06:
ACE52 zonder twijfel, op close range win je het altijd...
34 damage per kogel, redelijke ROF, goede hipfire.
Ik spray de ACE23/L85 helden zonder moeite neer.
Sowiezo is Assault een vrij nutteloze class in vehicle maps, 1 max is handig in je squad, maar met 2+ is je squad al vrij snel handicapped vs vehicles.

Ik speel vrijwel alleen "spec-ops". (carbine + c4 op support of recon met shadow of spec-ops field upgrades)
Dan ben je tenminste altijd en overal nuttig.

Op assault gebruik ik op de ACE52 na geen carbines.

[ Voor 13% gewijzigd door unfor op 10-12-2013 19:07 ]

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
http://battlelog.battlefi...view/2955065670203355766/

We at DICE have a long tradition of supporting our games and our community well after the release of a title. While millions of players are enjoying Battlefield 4, we are aware that some players are experiencing issues with the game.

If you are one of them, this Battlefield 4 tracker will give you the latest updates in regards to some of the top issues we are going to fix and fan feedback we’re implementing in the game. We always work with trackers for our games internally which enables us to track and fix bugs as quickly as possible. We’ve never made it external before, but this seems like a great way to keep you constantly updated on how we’re progressing.

Before we dive into the tracker, please keep in mind this is not a comprehensive list – we’re working on some smaller fixes as well. Each of the issues in this tracker will have one of three statuses. We’re commited to fixing all issues in this tracker (and more.)

BATTLEFIELD 4 TOP ISSUES TRACKER
Bug accounting for a quarter of the crashes on PS4
Platform(s): PS4
Status: Fix live

EMP blur effect
Platform(s): All

One-hit kill bug where players sometimes take damage twice from the same bullet
Status: Fix live/in next patch

Loss of SP progress that can happen after quit and restart on PS4
Platform(s): PS4

Game Mode ribbons are counted twice
Status: Fixing

4X damage from miniguns when using Defensive specialization

Players sometimes get stuck in kill cam after revive

Bug accounting for a majority of crashes on next-gen/PC
Platform(s): PC, PS4, X1

Players sometimes become spectators while still alive in Defuse mode

Players sometimes get stuck in revive screen

Desynchronized game world where objects have different states for different players
Status: Investigating

Join queue disabled on consoles
Platform(s): All consoles

Bug accounting for a large amount of crashes on X360
Platform(s): X360

Squad spawn sometimes positions you under the terrain

Hit markers and crosshairs sometimes disappear

Platform(s): PC

Rubber banding issues for some players with solid Internet connections

Some instances of no hit effects and no damage to opponent in your sights

Damage received is sometimes delayed by a few frames

Incorrect matchmaking on Xbox One
Platform(s): X1

Server browser filters are not fully functioning

Sudden frame rate drops during certain in-game events

The "Sound Loop Crash"

Statuses explained
INVESTIGATING means we are aware of a specific issue and working to reproduce it. Often, getting a solid reproduction is what actually allows us to eliminate a bug in the end.

FIXING means that we have been able to reproduce an issue and are working on a fix. This might be a simple line of code or a larger task. Once we have the solution, we code, test and get it live. An issue with the label FIXING is on its way to being resolved.

FIX LIVE means that we have fixed the issue in a patch that has already gone live. For example, we had a bug that accounted for a quarter of all crashes on PS4. That issue was fixed in the latest PS4 game update that went live Dec 5. Many other issues are already addressed.
beuker19 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 18:44:

De BF2 en BF3 infantry gameplay/maps kwamen er toch op neer dat de Assault/Medic class zwaar OP was en dat dat de class to go was want de rest was veel minder.
Wees dan ook is gewoon eerlijk en zeg dat je dat graag terug wil zien ipv. er om heen te draaien.
Want nu ik naar jou stats kijk en jij 80% Assault speelt snap ik het ook wel ;)
Ik wil heftige combat met snelle actie en veel infantry en armor die goed samen moet werken. Het kan me geen ruk schelen welke class nou het beste is en of ik wel of niet boven aan kan staan door M416 only te spelen. Ik speel met de class die in mijn situatie het beste werkt. Speel ik rush of TDM is dat altijd de assault vanwege sterkste gun + medkit. Speel ik conquest dan hangt dat sterk van de map en situatie af.
Want in BF4 is er meer dan genoeg infanty gameplay
- 14 verschillende maps TDM/Domination/SquadDM (komt geen voertuig aan te pas )
- Locker , Zavod , SoS , Guilin Peaks en Floodzone en straks Metro in CQL waar meer dan genoeg infantry gameplay te vinden is.
- Obliteration waarin voertuigen een meer ondersteunende rol hebben op veel maps
- Rush zijn voertuigen ook vaak meer te ondersteuning.

Kijk dat maps als Floodzone en SoS en TDM/Domination vooral jou niet aanstaan neemt niet weg dat de gameplay in essentie het zelfde is als in Seine of Bazaar dus genoeg aanwezig is in BF4.
De gameplay is niet in essentie hetzelfde. Je kan TDM/Domination/SquadDM/Floodzone/SoS niet vergelijken met Seine Crossing, Grand Bazaar of een van de mappen uit Aftermath. Dan snap je dus absoluut niet waar de discussie om gaat, wat er gemist wordt. En dan is het inderdaad niet vreemd dat je de plank zo sterk mis slaat met je opmerkingen.
unfor schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 19:00:
[...]

ACE52 zonder twijfel, op close range win je het altijd...
34 damage per kogel, redelijke ROF, goede hipfire.
Ik spray de ACE23/L85 helden zonder moeite neer.
Sowiezo is Assault een vrij nutteloze class in vehicle maps, 1 max is handig in je squad, maar met 2+ is je squad al vrij snel handicapped vs vehicles.

Ik speel vrijwel alleen "spec-ops". (carbine + c4 op support of recon met shadow of spec-ops field upgrades)
Dan ben je tenminste altijd en overal nuttig.

Op assault gebruik ik op de ACE52 na geen carbines.
De ACE52 is idd wel nice, die was ik even vergeten. Spec-ops vind ik zelf wat minder qua speelstijl omdat je vrij dichtbij moet komen. De dubbele SRAW truuk is een van mijn favorieten tezamen met de UCAV :D

[ Voor 18% gewijzigd door Tsurany op 10-12-2013 20:01 ]

• SmokingCrop
  • Niet online
Tsurany schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 19:57:
[...]
De ACE52 is idd wel nice, die was ik even vergeten. Spec-ops vind ik zelf wat minder qua speelstijl omdat je vrij dichtbij moet komen. De dubbele SRAW truuk is een van mijn favorieten tezamen met de UCAV :D
de dubbele sraw truuk werkt bij mij niet :?

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05:24
Mijn meest bespeelde BF3 server was 'Metro 32 HC Rush, No RPG/m320'.

Verreweg het meest episch, Rush voor de doelen, supertight infantry gameplay. Alles moest er aan te pas komen wilde je winnen. Vond er ook altijd flink wat skill rondlopen die specifieke server, meerdere malen hoger dan de gemiddelde Conq64 server.

Ik krijg met BF4 niet echt dat gevoel terug. Locker is wel tight maar speelt naar mijn mening niet zo leuk als Metro dat voor mekaar kreeg. En ja Metro is verre van perfect...

Ik wil dus ook wel wat epische infantry-heavy rush mappen zien ja, met voorkeur in een wat stedelijke setting :>

BC2 had ook epische mappen voor rush, ik heb daar wel meerdere favo maps, ondanks dat er voertuigen waren. Oasis, Laguna Presa, Arica Harbor, Isla Inocentes, Valparaiso. Dat gevoel heb ik met BF4 helemaal niet eigenlijk :x

Mijn YouTube

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
kevz schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:09:

Verreweg het meest episch, Rush voor de doelen, supertight infantry gameplay. Alles moest er aan te pas komen wilde je winnen. Vond er ook altijd flink wat skill rondlopen die specifieke server, meerdere malen hoger dan de gemiddelde Conq64 server.

Ik krijg met BF4 niet echt dat gevoel terug. Locker is wel tight maar speelt naar mijn mening niet zo leuk als Metro dat voor mekaar kreeg. En ja Metro is verre van perfect...

Ik wil dus ook wel wat epische infantry-heavy rush mappen zien ja, met voorkeur in een wat stedelijke setting :>

BC2 had ook epische mappen voor rush, ik heb daar wel meerdere favo maps, ondanks dat er voertuigen waren. Oasis, Laguna Presa, Arica Harbor, Isla Inocentes, Valparaiso. Dat gevoel heb ik met BF4 helemaal niet eigenlijk :x
Metro was inderdaad erg fijn, Zeker voor Rush.
Tsurany schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 19:57:

De gameplay is niet in essentie hetzelfde. Je kan TDM/Domination/SquadDM/Floodzone/SoS niet vergelijken met Seine Crossing, Grand Bazaar of een van de mappen uit Aftermath. Dan snap je dus absoluut niet waar de discussie om gaat, wat er gemist wordt. En dan is het inderdaad niet vreemd dat je de plank zo sterk mis slaat met je opmerkingen.
Ik snap heel goed wat er gemist word maps/gameplay in CQL waar de Assault met kop en schouders boven de rest uitsteekt.
Dat is toch zo of wil je dit nu gaan ontkennen ?
Die maps die jij (wat hier op GoT al snel iedereen is ) zijn vooral de maps waar ik (en 98% van de andere spelers ) alleen als Assault ging spelen omdat je dan superieur was aan de rest van de classes.
Het enigste punt van jou is dat je stedelijke omgevingen wil zonder voertuigen waar infantry de baas is.
Met andere woorden jij wil maps waar 1 class heel dominant is en de rest maar een hele kleine rol speelt.

Nu komt het mooiste ik vond die maps ook leuk en snap dat sommige mensen het missen.
Maar ik snap de gedachte van Dice er achter wel en ben het er ook wel mee eens want ik was om heel eerlijk te zijn het ook wel zat om in BF3 om meestal maar Assault te moeten spelen om tegen goede spelers me niet als een gehandicapte te voelen omdat je gewoon veel zwakker was.

Ik heb in BF3 eigenlijk van alles wel gespeeld maar het meest genoten heb ik van de grote maps Caspian , Kharg en Firestorm wanneer er geen air-rape was.
Karkand en Azadi palace vond ik heel goed omdat het de perfect combinatie was tussen infantry en voertuigen.
In Rush waren Metro en Damavand veruit het beste .
En met de stedelijke maps heb ik een beetje een haat/liefde verhouding de snelle gameplay vond ik leuk maar de maps waren baserape gevoelig en de Assault class was te dominant aanwezig.
Close Quarters, End game en Armored kill vond ik af en toe ook heel leuk maar was van te veel verschillende factoren afhankelijk om het altijd leuk of niet leuk te vinden.

[ Voor 19% gewijzigd door beuker19 op 10-12-2013 20:38 ]

beuker19 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:24:
[...]

Ik snap heel goed wat er gemist word maps/gameplay in CQL waar de Assault met kop en schouders boven de rest uitsteekt.
Dat is toch zo of wil je dit nu gaan ontkennen ?
Je hebt werkelijk geen idee waar het over gaat, weigert de posts te lezen die het uitleggen en vult zelf maar wat in. Lees mijn posts (en die van een aantal anderen) nog een keer. Als je weer tot dezelfde discussie komt hoef je hier wat mij betreft niet meer op te reageren.
Die maps die jij (wat hier op GoT al snel iedereen is ) zijn vooral de maps waar ik (en 98% van de andere spelers ) alleen als Assault ging spelen omdat je dan superieur was aan de rest van de classes.
Het enigste punt van jou is dat je stedelijke omgevingen wil zonder voertuigen waar infantry de baas is.
Met andere woorden jij wil maps waar 1 class heel dominant is en de rest maar een hele kleine rol speelt.
Wij willen een map waar je intense actie hebt, iedere seconde telt en waar infantry zeer mooi uit de voeten kan. Niemand heeft het over maps zonder voertuigen en maps waar enkel assault goed kan spelen. Dat is echt iets wat jij zelf invult.
Nu komt het mooiste ik vond die maps ook leuk en snap dat sommige mensen het missen.
Maar ik snap de gedachte van Dice er achter wel en ben het er ook wel mee eens want ik was om heel eerlijk te zijn het ook wel zat om in BF3 om meestal maar Assault te moeten spelen om tegen goede spelers me niet als een gehandicapte te voelen omdat je gewoon veel zwakker was.
Dus omdat assault de sterkste class was in infantry georiënteerde mappen moeten die mappen maar volledig uit het spel gehaald worden? Dit is echt een zeer vreemde redenatie. De assault is een anti infantry class, logisch dat die wint op infantry mappen. Maar je hoeft echt geen assault te spelen om een leuke score neer te zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door Tsurany op 10-12-2013 20:46 ]

Hoe kan het toch altijd dat als ik college heb dit topic ineens actief word en inhoud heeft?
Stelletje haters. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-11 16:39
Ik moest in het begin niets hebben van Seine en Bazaar maar gaandeweg de levensduur van BF 3 ben ik ze enorm gaan waarderen waarbij het eigenlijk wel mijn 2 favo maps zijn geworden.

In alle soorten gameplay was het gewoon intens en goed opgezet en een enorme kick om de "gang" campers te flanken en te grazen te nemen :P

Ik mis persoonlijk dat soort maps wel in BF4. Er zitten zeker leuke maps tussen maar ik mis toch wel de feeling die een Valparaiso of Bazaar me gaf.

Om nog maar niet te spreken over het drama genaamd China Rising... de enige map die me daar positief verrast heeft is Guilin Peaks de rest is echt om te huilen alsof het even in een verloren half uurtje in elkaar gestampt is.

Nouja gelukkig nog altijd enorm veel lol door het spelen samen met vrienden! :)

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-11 13:02

l0n3w012ph

AlphaW0lf

kevz schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:09:

Heerlijke mappen idd in BC2! En vergeet Port Valdez niet in Rush! Was mijn favoriet :)

Steam || Diablo 3

• Redje
BC2 was imho leuker dan BF3/4.
Betere maps, meer infanterie georiënteerd met een paar voertuigen, apc/transport heli.
(betere hitdetectie ook)
De vietnam uitbreiding was ook erg vermakelijk.

Misschien moeten ze die maps eens recyclen.
Redje schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 21:38:
BC2 was imho leuker dan BF3/4.
Betere maps, meer infanterie georiënteerd met een paar voertuigen, apc/transport heli.
(betere hitdetectie ook)
De vietnam uitbreiding was ook erg vermakelijk.

Misschien moeten ze die maps eens recyclen.
andere serie, dus never gonna happen. Waren wel aardige maps bij valparaiso was ook altijd vet. beetje hunten met de sniper en c4. :9

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 09:31

Arfman

Drome!

Sissors schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 13:50:
[...]

Dat jij beter bent in BF3 zegt extreem weinig. Dat betekend dus automatisch dat andere beter zijn in BF4. Moeten ze dan BF3 fixen om dat tegen te gaan?
Dat is totaal niet wat ik bedoel. Ik had het gevoel dat ik precies hetzelfde deed in BF3 en dat mijn kogels gewoon vaker aankwamen. Ik heb nu soms het idee dat complete magazijnen door mensen heengaan. Net even Paracel gespeeld in een attack boat en sommige mensen heb je zo dood terwijl 1 sniper gewoon 10 seconden lang de volle laag van de sidegun van de attack boat kreeg en vrolijk doorhuppelde.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

En je kon niet liggen dus ook veel lastiger campen. Je had dus veel actievere gameplay :D

• spartacusNLD
  • Laatst online: 03-11 20:39

spartacusNLD

This is Sparta!!

verborgen opdracht :D

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• Redje
Misschien moeten ze dan BC/BF om het jaar uitbrengen. >:)
Tsurany schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:39:
[...]

Je hebt werkelijk geen idee waar het over gaat, weigert de posts te lezen die het uitleggen en vult zelf maar wat in. Lees mijn posts (en die van een aantal anderen) nog een keer. Als je weer tot dezelfde discussie komt hoef je hier wat mij betreft niet meer op te reageren.
Jij doet precies hetzelfde ;(
Beetje pot verwijd de ketel ......
Wij willen een map waar je intense actie hebt, iedere seconde telt en waar infantry zeer mooi uit de voeten kan. Niemand heeft het over maps zonder voertuigen en maps waar enkel assault goed kan spelen. Dat is echt iets wat jij zelf invult.
Dat is hoe het in BF3 was toch ?
Op vooral Seine en Bazaar was Assault koning en had je 1 verdwaalde tank/lav
En op de betere Aftermath maps (voor infantry ) was ook geen armor.
Dus omdat assault de sterkste class was in infantry georiënteerde mappen moeten die mappen maar volledig uit het spel gehaald worden? Dit is echt een zeer vreemde redenatie. De assault is een anti infantry class, logisch dat die wint op infantry mappen. Maar je hoeft echt geen assault te spelen om een leuke score neer te zetten.
Waar staat dat ik heb gezegd dat de Assault class uit de game moet :?
Ik heb gezegd dat zwaar in het nadeel bent als je geen Assault speelt op de meer infantry georienteerde maps in BF3.
Ik vind daarom de class balance in BF4 ook vele malen beter dan in BF3 :)

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-10 11:26

Rub3s

+3 , omdat het kan

Persoonlijk vindt ik carbine's te overpowered. Belachelijk hoe makkelijk je daar kills mee kan maken. Als ze die carbine's nerfen, worden automatisch de dmr's weer een stukje beter, lijkt me ook niet verkeerd!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:02

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Redje schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 21:47:
Ik zou een bc3 (met WW2 setting :9~ ) niet erg vinden. Door een andere ontwikkelaar die voldoende tijd krijgt. :X

Ik hoop sowieso dat er wat meer CQ en rush mappen komen zonder grote open vlakten tussen objectives waar je een UAV/vehicle schietschijf bent als infanterie. Caspian Border terug is al een goede. :)

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Rub3s schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 21:51:
Persoonlijk vindt ik carbine's te overpowered. Belachelijk hoe makkelijk je daar kills mee kan maken. Als ze die carbine's nerfen, worden automatisch de dmr's weer een stukje beter, lijkt me ook niet verkeerd!
onzin, je wordt er gewoon veel mee gedood, maar ze zijn perfect in balans, niet beter of veel slechter dan hun iets grotere broertjes van de AR familie. De dmr moet gewoon een buff krijgen van headshot multiplier zodat een headshot zeg binnen 50 meter iig altijd een one hit kill is. daarbuiten vind ik het eigenlijk niet echt nodig maar dan zou de damage wel wat lagere dropoff moeten hebben, nu is op 60-80 m al de min damage bereikt wat nog lang niet het effectieve einde van de range zou zijn voor zulke wapens.
Ook zeker verder pas starten, de qbu start met minder damage op 8 meter!! wtf alsof na 8 meter er zelfs maar een micro newton meter aan kracht is ingeboet op een kogel van dat kaliber. Recoil is op zich wel redelijk, wellicht een tikje minder side to side zodat je net even wat betere follow up shots kan maken.
Als laatste zou de min damage gewoon 34 moeten zijn zodat je altijd een 3 hit kill kan maken op welke afstand dan ook.
Dat zou iig een betere balans brengen.
Gundogan schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 21:55:
[...]

Ik zou een bc3 (met WW2 setting :9~ ) niet erg vinden. Door een andere ontwikkelaar die voldoende tijd krijgt. :X

Ik hoop sowieso dat er wat meer CQ en rush mappen komen zonder grote open vlakten tussen objectives waar je een UAV/vehicle schietschijf bent als infanterie. Caspian Border terug is al een goede. :)
Ik zou wel een dergelijke setting leuk vinden maar dan niet in bc serie, doe dan gewoon een nieuwe franchise of blaas 1943 nieuw leven in.

[ Voor 22% gewijzigd door SouLLeSSportal op 10-12-2013 22:06 ]

Redje schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 21:47:
Misschien moet er geen BF game komen tot 2016 zodat we eens wat fatsoenlijks krijgen. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

beuker19 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 21:47:
Jij doet precies hetzelfde ;(
Beetje pot verwijd de ketel ......
Verwijt...
Dat is hoe het in BF3 was toch ?
Op vooral Seine en Bazaar was Assault koning en had je 1 verdwaalde tank/lav
En op de betere Aftermath maps (voor infantry ) was ook geen armor.
Twee maps met goede infantry/armor combinaties en twee mappen met voornamelijk infantry. Assault was de betere class maar je had echt geen assault nodig om goed te kunnen spelen.
Waar staat dat ik heb gezegd dat de Assault class uit de game moet :?
Dat heb je inderdaad nergens gezegd. Maar waar zeg ik dan dat jij dit zegt? Precies, je leest half en vult de rest zelf in zodat het jou goed uit komt.
Ik heb gezegd dat zwaar in het nadeel bent als je geen Assault speelt op de meer infantry georienteerde maps in BF3.
Ik vind daarom de class balance in BF4 ook vele malen beter dan in BF3 :)
Dus je wilt de infantry mappen weg halen omdat je daar in het nadeel bent als je geen assault speelt. Sorry maar met jou is echt geen land te bezeilen.

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:54
Vet gedaan :) Ook aparte assignment met 200 AR, 200 tank en 300M HS :p
Zal me benieuwen of er nog meer hidden goodies zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door naaitsab op 10-12-2013 22:08 ]

if (!coffee) {
Work = false; }

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-10 11:26

Rub3s

+3 , omdat het kan

SouLLeSSportal schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 22:04:
[...]
onzin, je wordt er gewoon veel mee gedood ...
Beetje onzinnige aanname en nee, ik merk dat ik er zelf gewoon te makkelijk kills mee maak. Te makkelijk. Ik zou verwachten dat zulke wapens alleen maar zouden toebehoren aan de Assault class, maar kennelijk niet. Nu is de engineer class goed tegen vehicles EN tegen mannetjes. Dat lijkt me niet echt kloppen.
Rub3s schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 22:10:
Beetje onzinnige aanname en nee, ik merk dat ik er zelf gewoon te makkelijk kills mee maak. Te makkelijk. Ik zou verwachten dat zulke wapens alleen maar zouden toebehoren aan de Assault class, maar kennelijk niet. Nu is de engineer class goed tegen vehicles EN tegen mannetjes. Dat lijkt me niet echt kloppen.
Wat wil je dan? Dat elke niet-assault class direct verliest tegen assault? Nu is het prima in balans. Carbines zijn zwakker dan assault rifles, hebben niet de snelheid van meeste PDW's, schieten minder nauwkeurig dan snipers en hebben veel minder kogels dan LMG's. Ze zijn prima in balans juist omdat elke class nu wat tegen infantry kan doen en niet meer kansloos is als er een assault aan komt met de veel betere wapens.

Dat werkt dus voor geen meter.
Nice one DICE...

edit: en opeens, na z'n 20 keer hetzelfde in te typen werkt het wel. :F

[ Voor 12% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-12-2013 22:23 ]

• TecTo
Tsurany schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 22:13:
[...]
kansloos is als er een assault aan komt met de veel betere wapens.
Je begrijpt toch wel dat ik direct weg ben als er een assault aankomt. Je moet wel heel stom zijn om met deze onoverwinnelijke class de degens te kruisen. Zeker als de assault een med kit bij zich heeft ben je...., nee je was al kansloos. Daar sta je dan met je acw r utje de hannesen tegen de iron man.

Laten we wel stellen dat in bf4 zonder een assault in je team je geen enkele overwinning behaalt. Pure slopers zijn het die soms met een enorme plaat voor hun kop gewoon door(d)rammen op weg naar de victory
TecTo schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 22:25:
Je begrijpt toch wel dat ik direct weg bent als er een assault aankomt. Je moet wel heel stom zijn om met deze onoverwinnelijke class de degens te kruisen. Zeker als de assault een med kit bij zich heeft ben je...., nee je was al kansloos. Daar sta je dan met je acw r utje de hannesen tegen de iron man.

Laten we wel stellen dat in bf4 zonder een assault in je team je geen enkele overwinning behaalt. Pure slopers zijn het die soms met een enorme plaat voor hun kop gewoon door(d)rammen op weg naar de victory
Ik weet niet waarom jij niet in staat bent om mijn berichten juist te begrijpen maar ik zal het even verder expliceren.
Waar ik op doel is dat de assault in BF3 de veel sterkere class was en snipers en supports vrij kansloos waren in 1:1 gevechten. Nu is die balans in BF4 aangepast omdat ze carbines hebben gekregen. En alhoewel deze alsnog niet even sterk zijn als assault rifles zijn ze goed genoeg om een goede kans te bieden in 1:1 gevechten.

Jouw onjuist en gechargeerd bericht slaat dus eigenlijk nergens op.

• TecTo
Tsurany schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 22:30:
[...]

Ik weet niet waarom jij niet in staat bent om mijn berichten juist te begrijpen maar ik zal het even verder expliceren.
Waar ik op doel is dat de assault in BF3 de veel sterkere class was en snipers en supports vrij kansloos waren in 1:1 gevechten. Nu is die balans in BF4 aangepast omdat ze carbines hebben gekregen. En alhoewel deze alsnog niet even sterk zijn als assault rifles zijn ze goed genoeg om een goede kans te bieden in 1:1 gevechten.

Jouw onjuist en gechargeerd bericht slaat dus eigenlijk nergens op.
Sorry dat ik het mis heb. Speel je bij voorkeur assault dat je er zoveel van weet?

• brnjo
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Weet iemand hoe je TestRange server in de buurt kan kiezen ( wen uberhaupt , regio selectie = europa meer kan ik niet instellen ) . Het is namelijk zo dat Sys Performance test Latency is BAD aangeeft , please choose server nearby . Vaag
TecTo schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 22:32:
[...]

Sorry dat ik het mis heb. Speel je bij voorkeur assault dat je er zoveel van weet?
De wapen eigenschappen liegen niet. Recoil, spread, damage,... allemaal pure feiten die je tegen elkaar af kan zetten.

• TecTo
Tsurany schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 22:34:
[...]
De wapen eigenschappen liegen niet. Recoil, spread, damage,... allemaal pure feiten die je tegen elkaar af kan zetten.
Oke, dat neem ik mee in mijn keuze voor het volgende wapen. Zit nu te hannesen met een m4 tje.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
brnjo schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 22:34:
Weet iemand hoe je TestRange server in de buurt kan kiezen ( wen uberhaupt , regio selectie = europa meer kan ik niet instellen ) . Het is namelijk zo dat Sys Performance test Latency is BAD aangeeft , please choose server nearby . Vaag
Test Range is local.
Rub3s schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 22:10:
[...]

geen aanname is gewoon feit, de meeste deaths zijn AR dan carbines als goede tweede. word meest gebruikt dus meeste kills worden daarmee gemaakt.
Carbines zijn de verkorte versie van de ar, of een daarop gebaseerd design. Ze hebben alleen wat minder range en damage daardoor.

[ Voor 10% gewijzigd door SouLLeSSportal op 11-12-2013 00:20 ]

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:29
Hebben mensen zin om de ucav vrij te spelen ?

• Preau
  • Niet online
Zo, een flink aantal berekeningen en vierkant layers later heb ik een nieuw emblem:
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/11c8mrl.jpg
oh echt ook weer die gruwelijke stink aa tanks op altai, ik ga daar echt niet meer op spelen tenzij ze die shit fucking tot de verdoemenis nerfen. je komt je basis nog niet uit 4 fucking active radar no skill rockets erop van achter de halve map terug en je mag weer spawnen. :(
en dan heb ik het niet eens nog over de halve gare idioten die in de chopper springen met je, de een snapt nog niet dat je een round moet afvuren om een extra clip alvast te laden, de ander is te dom om recht voor uit 20000000 infantry te zien en niet te schieten, nee hij had nog volle lading 2x 30 rounds want we vlogen net. Genoeg van die bullshit voor vandaag.

Trouwens is dat volgens mij veranderd, de stealth jets heten nu fighter jets, logischerwijze aangezien er vrij weinig stealthy aan was.

[ Voor 9% gewijzigd door SouLLeSSportal op 11-12-2013 00:38 ]

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-11 08:49

fynrd1

Fooled by Randomness

Het wordt hier tijd voor een bemiddelaar denk ik :+

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• SmokingCrop
  • Niet online
Mizojojo schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 23:33:
Hebben mensen zin om de ucav vrij te spelen ?
zet je filter op custom servers & Team ticket count % op 400% minimum
http://battlelog.battlefi...vgmc-min=100&vgmc-max=500

[ Voor 56% gewijzigd door SmokingCrop op 11-12-2013 01:05 ]

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Valt me trouwens wel op hoe weinig je de game vaak kan beinvloeden op veel maps met de scout chopper. Boven aanstaan met veel punten en veel kills en toch keer op keer veel vlaggen tegen en vaak nog hard verliezen ook. Snap ook niet dat squad members niet keer op de scout spawnen voor een drop bij de enemy vlag, volgens mij is dat de hele bedoeling van de scout chopper, beter nog als ik spelers zo een vlag zie cappen pik ze ook nog altijd even op bij de vlag om ze weer ergens anders te laten droppen, wel zo leuk als infanterie speler op bv parcel. In bf3 kon je met de attack chopper meestal wel het verschil maken als er geen zware tegenstand was, tanks uitschakelen blijkt voor de win/loss ratio en team performence toch erg belangrijk voor choppers.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• spartacusNLD
  • Laatst online: 03-11 20:39

spartacusNLD

This is Sparta!!

Megalodon HUNT :o 8)

wat is een Megalodon?
De megalodon (Megaselachus megalodon, Grieks: mega(lo-) = groot, odon = tand, of grote tand) is een uitgestorven haaiensoort, die enorme afmetingen kon bereiken. Megalodon verscheen rond 18 miljoen jaar geleden (in het Mioceen) en stierf rond 1,5 miljoen jaar geleden uit.[1] Hij domineerde de gematigde zeeën van de wereld vrijwel zonder vijanden; hij kon een lengte bereiken van 18 meter. Hij is nauw verwant aan de huidige witte haai. Megalodon kon zijn bek tot 2 meter opensperren. Sinds 2006 spreekt men niet meer van Carcharodon megalodon maar van Megaselachus megalodon.
Tot vandaag de dag worden er regelmatig fossiele tanden gevonden van megalodon; de rest van het kraakbeenskelet is meestal vergaan. Zijn vrij grote tanden zijn zeer kenmerkend (piramidaal).

had de noob toch gelijk:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=s6I27mJyZi0]

reddit post:
http://nl.reddit.com/r/ba...n_giant_shark_easter_egg/

er zijn zelfs Megalodon hunt servers :P
http://battlelog.battlefi...by-SoC-Soldiers-of-Chaos/

[ Voor 81% gewijzigd door spartacusNLD op 11-12-2013 09:18 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• brnjo
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Denk ik ook , dan is de melding wel erg vaag , zie pic
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/34s45t4.jpg

Mijn ping is laag in game 9-20 ms op NL servers , gek genoeg heb ik daar last van |:(

[ Voor 3% gewijzigd door brnjo op 11-12-2013 09:44 . Reden: thumbnail ]

Verwijderd

Wow, vanmiddag maar even hier naar kijken. Ik heb wel een idee bij iets wat ik tegenkwam op Parcel, helemaal nu ik dat filmpje zie :D. Helaas nu op kantoor :(.

Wat ik wel storend vind af en toe, is wanneer iemand in de melee-animatie zit en je hem/haar dan niet neer kunt schieten. Je dan aan het reloaden bent en afgemaakt wordt :(.

Verwijderd

deleted

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2013 22:58 ]

Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2013 @ 10:00:
[...]

Wat een frustratie weer. Speel je het spel ook zo? Zo sterk zijn die AA's nu ook weer niet. Je hebt 2 AR rockets nodig en wat 25mm ammo om een chopper te killen en vaak is dat nog niet genoeg. Golmud Railway heeft 1 AA per team in Large Conquest. Wel irritant natuurlijk dat men baseraped hiermee, waardoor je nauwelijks kan opstijgen. Als er drie choppers van de tegenpartij gaan flagcappen door telkens boven de bases te hoveren, wat te vaak gebeurt, verlies je de ronde. En dan is mobile AA of een paar Singers/Igla erg handig. Het mooiste is natuurlijk een Sabot shell op de hovercopter. BAM! :)
een aa tank is nog te doen, maar er spawnt nog een bij een flag, dat plus alle lockon noob rockets, elke .50 cal die laserbeams schiet die behoorlijke damage doen, en de ontiegelijk traagheid maakt dat de attack chopper een niet te zaken doende rol heeft gekregen behalve dan voer voor AA vuur is. zo sterk dat de chopper was in bf3 zo erg op is de AA tank nu.

2 ar kun je afschieten, geen lockon sound niks totdat je meestal al op de kop vliegt van de impact, dat je dan nog een paar kogels krijgt mocht de chopper nog wel te besturen valt is kinderlijk eenvoudig, mocht je om de een of andere magische reden wel op tijd kunnen flaren of ecm afvuren, dan heb je binnen 3 sec nog 2 van die leuke noobtube rockets in je aa tank die ook gelijk jou richting op komen. Doe dat x2 en je kan NIKS doen. Dus ja ze zijn zwaar op. Dan heb ik het nog niet over de infi die je in gehakt veranderd. :F

in bf3 vloog ik altijd met veel plezier met de attack chopper of transport maar op elke map waar je die krijgt zit nu in bf4 ook altijd zo'n lamme aa tank of 2, waar een paar van die stationary aa turret zoveel meer logisch zouden zijn. Ik snap niet dat die er niet in zitten, was altijd geweldig handig maar nooit op.
het zijn ook altijd van die dieptrieste statwhores die in de aa tank makkelijk kills scoren :N

[ Voor 10% gewijzigd door SouLLeSSportal op 11-12-2013 10:14 ]

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-11 23:48
ik vind het juist heerlijk dat er in bf4 meer gedaan kan worden tegen heli's en jets. In bf3 werd bepaald of je die ronden ging winnen als je een goede helipiloot had. Ik heb rondes lang stinger gespeeld met 0 kills, omdat ze altijd weg konden komen. Flares herlade bijna sneller dan mijn stinger, ze doken even weg om hem te ontwijken etc...

Als engi neem ik standaard een anti tank wapen mee met me, en zodra ik merk dat er een goede chopper piloot is pak ik mijn stinger tot die weg is >:) Niks is zo erg als op luchtvoertuigen, waar je als infanterie speler niks aan kan doen.

Ik vind het prima zo, niks veranderen

Verwijderd

SouLLeSSportal schreef op woensdag 11 december 2013 @ 10:10:
[...]
in bf3 vloog ik altijd met veel plezier met de attack chopper of transport maar op elke map waar je die krijgt zit nu in bf4 ook altijd zo'n lamme aa tank of 2, waar een paar van die stationary aa turret zoveel meer logisch zouden zijn. Ik snap niet dat die er niet in zitten, was altijd geweldig handig maar nooit op.
het zijn ook altijd van die dieptrieste statwhores die in de aa tank makkelijk kills scoren :N
Ik gebruik soms AA maar niet voor stats, daar geef ik sowieso geen moer om. In Golmud Railway zit er maar 1 per team, dus speel die map eens. Die stationary AA turrets stonden in BF3 op de mainbase (althans in Caspian Border), dus dat is ook niet echt wenselijk en goed dat die verwijderd zijn.

Ik heb wel het vermoeden dat AA onlangs is aangepast, met name 25mm gun op lange afstand. Het killen van choppers aan de andere kant van de map ging wel erg makkelijk. Het herladen van AR rockets gaat idd erg snel, wellicht iets te snel.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2013 10:27 ]

Skybullet schreef op woensdag 11 december 2013 @ 10:20:
ik vind het juist heerlijk dat er in bf4 meer gedaan kan worden tegen heli's en jets. In bf3 werd bepaald of je die ronden ging winnen als je een goede helipiloot had. Ik heb rondes lang stinger gespeeld met 0 kills, omdat ze altijd weg konden komen. Flares herlade bijna sneller dan mijn stinger, ze doken even weg om hem te ontwijken etc...

Als engi neem ik standaard een anti tank wapen mee met me, en zodra ik merk dat er een goede chopper piloot is pak ik mijn stinger tot die weg is >:) Niks is zo erg als op luchtvoertuigen, waar je als infanterie speler niks aan kan doen.

Ik vind het prima zo, niks veranderen
bf3 was niet helemaal goed, de juiste pilot kon idd domineren en kon je vrij weinig tegen doen. Maar hoe zwak die nu is is gewoon niet leuk meer, je moet allerlei toeren uithalen om maar 1 tank af te schieten voordat je door een van bovengenoemde mogelijkheden uit de lucht gehaald word. Je kan vrijwel niets op afstand, de 25mm cannon is een proppeschieter die vrijwel geen damage doet, met een accuracy van stevie wonder met een lmg.
de zuni rockets zijn het enige waar je echt wat mee kan, voor de rest is het ding te sloom, niet wendbaar genoeg, te gevoelig voor elke .50 cal, om maar niet te spreken van de aa tank, en zijn er tonnen en tonnen raketten die je kunnen afschieten. Als je dit in verhouding zet met de scout chopper is het gewoon helemaal idioot.
Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2013 @ 10:25:
[...]

Ik gebruik soms AA maar niet voor stats, daar geef ik sowieso geen moer om. In Golmud Railway zit er maar 1 per team, dus speel die map eens. Die stationary AA turrets stonden in BF3 op de mainbase (althans in Caspian Border), dus dat is ook niet echt wenselijk en goed dat die verwijderd zijn.

Ik heb wel het vermoeden dat AA onlangs is aangepast, met name 25mm gun op lange afstand. Het killen van choppers aan de andere kant van de map ging wel erg makkelijk. Het herladen van AR rockets gaat idd erg snel, wellicht iets te snel.
Ik bedoelde bf2 aa stationary, niet die van bf3, had ik even moeten melden.

[ Voor 19% gewijzigd door SouLLeSSportal op 11-12-2013 10:28 ]

• evilpin0
[...]

een aa tank is nog te doen, maar er spawnt nog een bij een flag, dat plus alle lockon noob rockets, elke .50 cal die laserbeams schiet die behoorlijke damage doen, en de ontiegelijk traagheid maakt dat de attack chopper een niet te zaken doende rol heeft gekregen behalve dan voer voor AA vuur is. zo sterk dat de chopper was in bf3 zo erg op is de AA tank nu.

2 ar kun je afschieten, geen lockon sound niks totdat je meestal al op de kop vliegt van de impact, dat je dan nog een paar kogels krijgt mocht de chopper nog wel te besturen valt is kinderlijk eenvoudig, mocht je om de een of andere magische reden wel op tijd kunnen flaren of ecm afvuren, dan heb je binnen 3 sec nog 2 van die leuke noobtube rockets in je aa tank die ook gelijk jou richting op komen. Doe dat x2 en je kan NIKS doen. Dus ja ze zijn zwaar op. Dan heb ik het nog niet over de infi die je in gehakt veranderd. :F

scout chopper = bf3 attack chopper, alleen slecht tegen armor. Tenzij je dubbel rpg'er meeneemt. AA is kwestie van ontlopen (wat soms niet lukt). Met repair crew moet je gewoon de active aa missiles incasseren, die zorgen voor een light crit. Grootste probleem is vaak wat erna gebeurt als je, als een sitting duck in de lucht hangt voor een paar seconde. Mijn grootste van klacht is dat elke aa missle je tijdelijke disabled.

Beter nog, een stinger mannetje kan je gewoon "stun locken" aangezien de disable langer duurt dan de reload + locken van een stinger. IMO was een kans op een crit beter geweest dan altijd een crit, of haal heavy crit weg en laat aa missles alleen een light crit doen. Het is gewoon zuur om voor een stinger mannetje te hangen en je vizier gewoon met geen enkele mogelijk op hem kan krijgen omdat je de chopper niet kan bewegen, terwijl hij rustig kan reloaden en relocken.

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-11 20:55
De stationary AA in BF2 waren een lachertje. Als piloot wist je precies waar ze waren dus als je ergens vloog wist je ook meteen vanaf welke het was en kon je hem uitschakelen.

Ik snap best dat je het vervelend vind als je regelmatig uit de lucht geschoten wordt maar dat is wel een beetje het idee van t spel... elk vaar/voer/vlieg-tuig heeft wel een counter en als je veel kills maakt als chopper dan zullen mensen daar op reageren dus AA te pakken en/of Stingers e.d. te gebruiken. Als je dan stug blijft chopperen omdat je dat zo leuk vindt dan kan ik me voorstellen dat je gefrustreerd raakt maar je kunt het de andere spelers niet kwalijk nemen... zij reageren juist goed op de situatie en dat is iets wat je dan als chopper speler ook zou moeten doen. Heeft iedereen stingers? Prima dan pak je gewoon even een tank of LAV en zie hoe ze niks meer kunnen met hun stingers. Gaan ze dan weer allemaal met AT wapens spelen nou dan heb je weer kans om met de chopper te gaan. Het gaat allemaal om hoe je zelf met de situatie omgaat en ik denk dat je je moet aanpassen aan de situatie ipv stug 1 trick te blijven doen.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Hoe effectief is de TV guided tegen AA? Wellicht is dat tezamen met de TOW missile voor de pilot een oplossing tegen de AA.

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

[...]

Attack Choppers zijn de moeite niet waard om in te stappen, alleen met Air Superiority. Ik zou even alles unlocken en er nooit meer instappen tot DICE met een (GIANT) handling buff komt. Zelfde geldt voor de Stealth (Fighter) Jets, al is het daar wat minder nodig dan die biggen met vlindervleugeltjes :+
Tsurany schreef op woensdag 11 december 2013 @ 10:39:
Hoe effectief is de TV guided tegen AA? Wellicht is dat tezamen met de TOW missile voor de pilot een oplossing tegen de AA.
TV Missles zijn geen One Hitters meer tegen Choppers, helaas. Tegen voertuigen halen ze ook niet zo bijster veel uit, volgens mij hetzelfde als die van de Attack Boats. Probleem is dat je vaak neer bent voordat je de tweede TV hit of de pilot dichtbij genoeg is om met de rockets de tank te slopen 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door MisterChaoSs op 11-12-2013 10:48 ]

eenvoudig gezegd: niet.

uitleg: de range is ongeveer zelfde als de aa cannons, dat plus active protection en reactive armor, wat 99% van elke tank nu wel onlocked heeft, zorgt dat 2 x deadon tv niet eens disabled. tegen die tijd rijd die tank met zijn hoge snelheid even 100 meter terug repaired de moeizaam gedane schade en hop vrolijk weer verder. als je nog dichterbij zit dan de effectieve max van de tv, is geloof ik 450 meter ofzo, dan krijg je weer die leuke onverwachte AR raket presentjes in je mik geslinged. TOW missile is gewoon niet te gebruiken vind ik, je kan na 50 meter niet meer zien waar je richt en de raket is.
JohnnyV76 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 10:38:
De stationary AA in BF2 waren een lachertje. Als piloot wist je precies waar ze waren dus als je ergens vloog wist je ook meteen vanaf welke het was en kon je hem uitschakelen.

Ik snap best dat je het vervelend vind als je regelmatig uit de lucht geschoten wordt maar dat is wel een beetje het idee van t spel... elk vaar/voer/vlieg-tuig heeft wel een counter en als je veel kills maakt als chopper dan zullen mensen daar op reageren dus AA te pakken en/of Stingers e.d. te gebruiken. Als je dan stug blijft chopperen omdat je dat zo leuk vindt dan kan ik me voorstellen dat je gefrustreerd raakt maar je kunt het de andere spelers niet kwalijk nemen... zij reageren juist goed op de situatie en dat is iets wat je dan als chopper speler ook zou moeten doen. Heeft iedereen stingers? Prima dan pak je gewoon even een tank of LAV en zie hoe ze niks meer kunnen met hun stingers. Gaan ze dan weer allemaal met AT wapens spelen nou dan heb je weer kans om met de chopper te gaan. Het gaat allemaal om hoe je zelf met de situatie omgaat en ik denk dat je je moet aanpassen aan de situatie ipv stug 1 trick te blijven doen.
als ik de kans zou krijgen er fatsoenlijk kills mee te maken zou ik niet klagen slimmerik :+ het is alleen dat je vaak al net de basis uitvliegt en dan al weer op de grond rollebolt omdat je al gelocked word of AR raketten je raken. dat + langzaam as hell, wendbaarheid van zoals hierboven genoemd varken met vlindervleugels en veel te weinig damage doen = gewoon niet effectief te gebruiken. Waarom denk je dat lvlcap geen double vision doet met attack chopper maar met scout? omdat attack misschien 1-2 min in de lucht kan blijven.

[ Voor 50% gewijzigd door SouLLeSSportal op 11-12-2013 10:49 ]

• evilpin0
Nee tow is close/mid range. Tow's zijn ten eerste langzaam en schieten van onder. Je moet ze perfect guiden naar je target, omdat ze vanonder komen moet je goed de tow in de gaten blijven houden om te kijken of ze geen terrein raken en op de goede hoogte zitten. Daarnaast ga je je aardig wat seconde blind staren op de tows waardoor je ten eerste niks meer ziet en en tweede een sitting duck bent. Dat in combinatie met 0.1 acceleratie vermogen maakt het dat je de tows waarschijnlijk keer op keer je dood vonnis zijn.

Maar kom je van achter dekking close range aanvliegen is het een one hit kill: 2x tows launchen, zuni selecteren. Volle zuni volley erop en 2 tows die erna inslaan (2x 25 dmg) en 8x zuni doet iets van 60+ damage. Tanks van close/mid range one hit killen is niet zon probleem met de atack chopper.

In tegenstelling tot dat kan je guided pilots rockets nemen en hem icm met tv guided hem van ver uitschakelen (bf3 style). Grootste probleem is en blijft dat de chopper niet snel genoeg kan accelereren waardoor je ook als half in dekking hangt, niet op tijd in dekking kan komen en keer op keer geraakt wordt.

Verwijderd

SouLLeSSportal schreef op woensdag 11 december 2013 @ 10:46:
[...]
uitleg: de range is ongeveer zelfde als de aa cannons, dat plus active protection en reactive armor, wat 99% van elke tank nu wel onlocked heeft, zorgt dat 2 x deadon tv niet eens disabled. tegen die tijd rijd die tank met zijn hoge snelheid even 100 meter terug repaired de moeizaam gedane schade en hop vrolijk weer verder. als je nog dichterbij zit dan de effectieve max van de tv, is geloof ik 450 meter ofzo, dan krijg je weer die leuke onverwachte AR raket presentjes in je mik geslinged. TOW missile is gewoon niet te gebruiken vind ik, je kan na 50 meter niet meer zien waar je richt en de raket is.
De TV missile is alleen bruikbaar tegen de AA als de AA op wat anders jaagt. Een goeie hit op de flank is wel instant disable trouwens, maar dan nog geen 50 damage. Dus een tweede hit én een navulverpakking Zunis heb je nog wel nodig. Of een beetje raak geschoten 25mm grut.
De TOW is alleen bruikbaar (nuttig is een groot woord) als je een laserpaintende teammate hebt die dedicated doelen voor je heli paint. Anders heb je d'r echt geen fluit aan.

Wat wij werkend gekregen hebben is met de AH achter een bergje of gebouw gaan hangen, ver genoeg omhoog poppen (met de neus omhoog, dus zodat je achteruit vliegt) om de gunner een TV missile over de dekking te laten schieten en dan gelijk weer terug in dekking. Zolang de AA niet om je dekking heen komt rijden, andere helis wegblijven, geen jets jouw kant op kijken, infantry in jouw buurt niet op je begint te schieten en er geen tanks, LAVs of jeepjes (ja, ook jeepjes zijn anti-heli...) jouw kant op komen kun je dat best een tijdje volhouden.
En voor je nu zegt "oh, dus eigenlijk zijn de enige dingen die effectief de AH kunnen counteren tanks LAVs AAs fighter jets attack jets attack helis scout helis jeepjes infantry met SMAW SRAW Stinger of Igla en jeepjes": we zijn toen neergehaald omdat een sniper de piloot uit de heli schoot toen ik net m'n missile onderweg naar de AA had. :X

De AH is zo iets van nutteloos, daar kun je echt geen zák mee. In BF3 was het ding machtig, maar niet oppermachtig. In BF4 is het ding zó generfd dat er niet meer mee te spelen valt. Meer ammo, hogere acceleratie en snelheid en het liefst wat betere pantser erop zijn echt essentieel om het ding nut te geven.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2013 10:59 ]

• evilpin0
Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2013 @ 10:51:
[...]

De TV missile is alleen bruikbaar tegen de AA als de AA op wat anders jaagt. Een goeie hit op de flank is wel instant disable trouwens, maar dan nog geen 50 damage. Dus een tweede hit én een navulverpakking Zunis heb je nog wel nodig. Of een beetje raak geschoten 25mm grut.
De TOW is alleen bruikbaar (nuttig is een groot woord) als je een laserpaintende teammate hebt die dedicated doelen voor je heli paint. Anders heb je d'r echt geen fluit aan.
Niet mee eens, tow is een wonder middel op Siege als er geen goed ander heli team is. Reload is redelijk snel en vult de anti armor mogelijkheid van de chopper zeer goed aan.

Bovendien, geeft een tow missile hit een zeer goed gevoel van voldoening, in een tijd dat alle wapens noob friendly worden gemaakt ben ik zelf echt een fan van de tow missile. Afgezien van de (te)lage dmg die ze doen. Het is meer dan vet een transport chopper vol ermee te raken of meerdere infanterie. Enige reden voor mij om nog af en toe te vliegen in de attack is de tow missle.

Maar het ding werkt echt alleen of Siege of dawn breaker (eigenlijk dus de enige speelbare attack chopper maps)

/tow missile fan

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-11 20:55
SouLLeSSportal schreef op woensdag 11 december 2013 @ 10:46:
[...]
als ik de kans zou krijgen er fatsoenlijk kills mee te maken zou ik niet klagen slimmerik :+ het is alleen dat je vaak al net de basis uitvliegt en dan al weer op de grond rollebolt omdat je al gelocked word of AR raketten je raken. dat + langzaam as hell, wendbaarheid van zoals hierboven genoemd varken met vlindervleugels en veel te weinig damage doen = gewoon niet effectief te gebruiken. Waarom denk je dat lvlcap geen double vision doet met attack chopper maar met scout? omdat attack misschien 1-2 min in de lucht kan blijven.
Prima... dus alles wijst er op dat de attack chopper iets te veel generfed is maar blijf je dan stug proberen met alle frustratie van dien of pak je ook de scout chopper of welk ander voertuig dan ook? Als ik 2 of 3 keer achter elkaar gelocked zou worden zodra ik opstijg dan denk ik... ok dit is niet het goede moment om chopper te gaan vliegen dus moet je je strategie veranderen om niet gefrustreerd te raken. Wellicht is het ook een idee om op een kleinere server te spelen? Op 64 of 48 speler maps zullen er altijd wel mensen met AA zijn dus heb je als chopper minder kans maar dat geldt ook voor andere voertuigen. Gebeurt ook vaak dat je letterlijk vanuit 3 richtingen een AT raket op je krijgt puur omdat er veel mensen in de map lopen die engineer zijn met AT raketten. Ga je op een wat kleinere map spelen (32) dan zul je gewoon veel minder gelocked en/of beschoten worden.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Verwijderd

evilpin0 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 10:58:
[...]
Niet mee eens, tow is een wonder middel op Siege als er geen goed ander heli team is. Reload is redelijk snel en vult de anti armor mogelijkheid van de chopper zeer goed aan.

Bovendien, geeft een tow missile hit een zeer goed gevoel van voldoening, in een tijd dat alle wapens noob friendly worden gemaakt ben ik zelf echt een fan van de tow missile. Afgezien van de (te)lage dmg die ze doen. Het is meer dan vet een transport chopper vol ermee te raken of meerdere infanterie. Enige reden voor mij om nog af en toe te vliegen in de attack is de tow missle.

Maar het ding werkt echt alleen of Siege of dawn breaker (eigenlijk dus de enige speelbare attack chopper maps)

/tow missile fan
Dus:
TOW is een wondermiddel als er geen tegenstander is die je wat kan maken en je vindt hem fijn omdat het voldoening geeft met het kutding wat te raken.
Kijk, ik was in BF3 helemaal fan van de M60. Als je tegenstanders netjes meewerken en voor je gun langs gaan lopen op afstand terwjil jij met je bipod en ACOG klaar staat is met dat ding een gigantische massaslachting aan te richten en met dat ding spelen en tóch een goeie KDR en een MVP ribbon halen gaf enorme voldoening, zeker tegen al die Assaults met M16.. Maar het is geen goed wapen in BF3. Op dezelfde manier kan de TOw leuk zijn in BF4, nuttig is hij zeker niet.
JohnnyV76 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 11:00:
[...]

Prima... dus alles wijst er op dat de attack chopper iets te veel generfed is maar blijf je dan stug proberen met alle frustratie van dien of pak je ook de scout chopper of welk ander voertuig dan ook? Als ik 2 of 3 keer achter elkaar gelocked zou worden zodra ik opstijg dan denk ik... ok dit is niet het goede moment om chopper te gaan vliegen dus moet je je strategie veranderen om niet gefrustreerd te raken. Wellicht is het ook een idee om op een kleinere server te spelen? Op 64 of 48 speler maps zullen er altijd wel mensen met AA zijn dus heb je als chopper minder kans maar dat geldt ook voor andere voertuigen. Gebeurt ook vaak dat je letterlijk vanuit 3 richtingen een AT raket op je krijgt puur omdat er veel mensen in de map lopen die engineer zijn met AT raketten. Ga je op een wat kleinere map spelen (32) dan zul je gewoon veel minder gelocked en/of beschoten worden.
Ik ben niet gek, dus ik ga natuurlijk niet 10x in de chopper springen om dood te gaan, maar het is praktisch altijd zo dat je dit zal hebben.
kleinere maps hebben geen attack chopper dus kan niet, minder dan 48 players is cq large niet te doen imho.

Over nerfs gesproken, rivaLxfactor heeft het in een filmpje erover dat er ook al balance nerfs en buffs zijn geweest met de laatste patches zonder dat deze gecommuniceerd zijn.

Hij noemt als voorbeeld de m416 die opeens (veel) meer horizontale recoil, toevallig het wapen waar ik de afgelopen twee dagen veel mee speel en ik loop te zeuren op de mindere hitreg.

Zijn jullie nog meer buffs of nerfs tegengenkomen van wapens die 'opeens' erg goed of erg slecht zijn?

Verwijderd

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 11:04:
Over nerfs gesproken, rivaLxfactor heeft het in een filmpje erover dat er ook al balance nerfs en buffs zijn geweest met de laatste patches zonder dat deze gecommuniceerd zijn.

Hij noemt als voorbeeld de m416 die opeens (veel) meer horizontale recoil, toevallig het wapen waar ik de afgelopen twee dagen veel mee speel en ik loop te zeuren op de mindere hitreg.

Zijn jullie nog meer buffs of nerfs tegengenkomen van wapens die 'opeens' erg goed of erg slecht zijn?
De JNG-90 met FLIR is generfd. Tot nu toe ging ik op Metro² altijd op C vanuit het trappenhuis het raam uit en dan op de balustrade campen, zodat je door de rook en het vuur heen kunt kijken en mensen kunt snipen die binnendoor naar C willen. Maar je kunt nu de balustrade niet meer op, en gelijk zakt m'n KDR met de JNG-90 enorm. En de FLIR is er ook niet nuttig op als je verder moet kijken dan die 50 meter.
Voor mij is de JNG-90 met FLIR nu redelijk nutteloos geworden, behalve wellicht op DOM en TDM.

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 11:04:

Had het gevoel dat de reloadtijd van de Flares wat ingekort was in de Attack Jet, maar daar ben ik niet zeker van. Heb er niet echt naar gekeken, maar voor mijn gevoel kon ik ietsjes sneller achter elkaar flaren. Zal vanavond of morgen even checken

Verwijderd

deleted

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2013 22:55 ]

Pagina: 1 ... 77 ... 149 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor Battlefield 4 zelf en niet voor hardware gerelateerde zaken. Hiervoor kunnen er benchmarks bekeken worden op het internet.

Wat willen we NIET zien:
- Klachten (crashes, hacks, x is overpowered, e.d.)
- Problemen/Crashes deze horen in:
* Voor de PC: [PC] Algemene BattleField 4 Problemen topic
* Voor de Console: [Console] Algemeen Battlefield 4 problemen topic.
- Hardware

Zulke reacties worden als offtopic en ongewenst beschouwd, inclusief consequenties.
Kom je dergelijke posts tegen? Maak dan een Topic Report en negeer.