Nee, de voertuigen trekken het gevecht weg van de schotel naar de omliggende punten, met name het punt in het midden waar de heli spawnt is regelatig een enorme meatgrinder. De schotel stikt van de dakhazen maar daar is met wat C4 vrij snel een eind aan te brouwen. En anders ritsel je een goeie sniper in je team die vanuit je spawn die schotel leegtikt, dan kan de rest van je squad vlaggen inpikken.
Lancang: iedereen ligt op en loopt rond de twee gebouwen onder de dam.
Daar kom ik nauwelijks anders, meestal juist de punten bij de beide spawns en het eilandje in het midden - laat ze maar lekker dakhaas spelen onder de dam, wij pakken de andere drie vlaggen wel.
Zavod: iedereen ligt op en loopt onder de twee gebouwen in het midden van het level.
Behalve knetter en z'n vrienden én vijanden, die JUIST die buitenliggende punten cappen en houden. Laat de vijand lekker die middelste twee vlaggen hebben, ze moeten vroeg of laat naar buiten komen of verliezen.
En zo ligt bij iedere map het knelpunt bij veel infanterie heel ongeïnspireerd in het midden. Weinig flankmogelijkheden (want relatief smalle doorgangen en veel dakknuffelaars die het hele level overzien), waardoor het in de meeste mappen onmogelijk is het midden lopend in je eentje over te steken.
Tuurlijk ligt het knelpunt in het midden - daar ontmoeten de twee krachten elkaar. Maar als je op Zavod niet in staat bent ongezien en onbeschoten naar de vlag bij de andere spawn te komen doe je écht wat fout, zelfs op normal. En als je gewoon het midden even laat zitten en de vlaggen bij de andere base inpikt wordt het andere team vanzelf uit elkaar gedwongen en heeft jouw team 2 vlaggen en zijn de andere vier permanente relpunten. Als je je gewoon in het midden de meatgrinder ingooit zonder nadenken, nee dan wordt het nooit wat.
Gelukkig beuk ik er gewoon m'n tank doorheen, maar als infanterie vind ik haast geen enkele 64P-map leuk spelen.
Juist als infantry vind ik de kaarten die je noemt pas leuk worden met 48 man of meer. Dan heb je nog eens wat te schieten. Er zijn flankroutes zát (behalve op de dam, daar heb je persé een voertuig nodig om door te breken). Trouwens, op Railway is er ook zat te doen als infantry, mits je verder kunt schieten dan 100 meter. Als je met een squadje te voet van F naar A wandelt en gewoon omschiet wat om te schieten valt is daar prima oorlogje te spelen, tanks of geen tanks. Paar engineers en een ammo crate mee en het komt helemaal goed.
Ik denk dat jullie een beetje aan de BF3 "veel te kleine infantry only"-kaarten gewend zijn zoals Seine en Bazaar. Daar was geen zak aan met 64 man, véél te hectisch en het enige wat daar loonde was C4-AT-mijn-claymore-camp-trollen. En met de M60 de spawn of gangetjes volsproeien en kills rapen.
Ik mis die kaarten niet. Af en toe een potje is wel aardig, maar de hele tijd zo'n meatgrinder is voor mij niet leuk en zéker niet "de BF4 experience".