TecTo schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:29:
Er is bf2, bf3 en bf4 dus voor iedereen is er wel een spel waar je een map kunt spelen die je graag speelt. BF4 is juist veelzijdig en vanaf daken, door tunnels, vanaf plateaus, choppers, metro look en ga zo maar door.
Veelzijdig betekent dat er ook goede infantry mappen zijn en juist die ontbreken.
Waarom van BF4 weer een look a like bf2/bf3 gemaakt moet worden is me totaal een raadsel.
Je wilt toch iets vernieuwend spelen en die trappen en liften zijn er om vanaf een dak je vijand te bestoken. Wil je ground only dan is er ook nog keus.
Het hoeft geen lookalike te worden, dan snap je het hele punt niet. We willen mappen waarbij infantry een significante rol heeft en waarbij elk potje vol spanning zit maar wel in combinatie met de vernieuwingen die Battlefield 4 met zich mee brengt. Dus niet Seine Crossing exact zoals in Battlefield 3 maar een map die dezelfde basis principes met zich mee brengt in de nieuwe gameplay van Battlefield 4.
Alleen omdat spelers iets missen en/of hun favorieten spelwijze niet kunnen spelen moet het maar anders. Gewoon bf2 of bf3 gaan spelen is niks mis mee. Evenzo vind deze discussie een herhaling van zetten en inbreng die telkens weer wordt ingebracht. Als je niet tegen roofcampers kan ga dan gewoon een andere map spelen, zo simpel kan het zijn.
Ja, als je iets mist dan zie je dat graag terug, lijkt me niet meer dan normaal. Je spreek jezelf wel graag tegen trouwens. Als je niet van roofcampers houd moet je een andere map spelen maar tegelijkertijd mag je niet ter discussie stellen dat die mappen nauwelijks aanwezig zijn?
Dat is toch vrij normaal? Dat is immers de beste infantry class en dan ook de logische keuze. Een sniper heb je weinig aan op korte afstanden en een engineer is ook minder handig dan en assault wanneer er weinig voertuigen zijn. Maar wat is daar mis mee? Je kon als engineer alsnog prima meekomen alleen miste je de revive punten.
Maps als Seine , Bazaar , Talah market en Epic center hoeven van mij ook want ze waren gewoon te klein en vaak niet leuk voor 64p.
Wie dwingt jou dan om met 64 spelers op die map te spelen? Er zijn meer dan genoeg servers die deze mappen gewoon draaien met 32 spelers.
Natuurlijk waren deze maps leuk met minder spelers maar ik ben van mening dat Dice nu alle mappen ontwerpt met de gedachte dat het leuk moet zijn voor 64 spelers en in alle gamemodi want daar ontbrak het in BF3 nog wel eens aan.
Dan liever maps als Karkand , Azadi palace of Sharqi waar je als infantrie leuke gevechten kunt hebben maar ook nog een paar voertuigen hebt ter ondersteuning.
Dat komt dus door mensen die klagen dat een map met 64 spelers niet leuk is maar weigeren om hem met 32 spelers te gaan spelen. Tja, niet elke map is in elke gamemode even leuk. Dat heb je nu trouwens nog steeds, meeste mappen zijn in TDM alsnog vrij matig en de meeste mappen zijn met 32 spelers alsnog te leeg en met 64 spelers alsnog te vol.
Juist een dergelijke filosofie zorgt er voor dat sommige mappen in geen enkele gamemode echt leuk zijn. Metro was juist erg sterk gericht op rush en daarvoor geoptimaliseerd. Dat blijkt ook uit de kwaliteit als je hem in rush speelt.
Caspian border was echt gebouwd om in Conquest gespeeld te worden, in elke andere gamemode was hij erg mager. En dat had ook resultaat aangezien het een van de beste conquest mappen was die de Battlefield serie gekend heeft.
MisterChaoSs schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:48:
En dat dus precies. In BF3 was het soms zelfs M16A3/AEK only bij maps zoals Bazaar. Zelf meer een vehicle player, maar ik houd ook zeker van infantry. Precies daarom hoop ik dat ze maps zoals Mashtuur City en Road to Jalalabad terug halen. Deze maps hadden stukken met iets meer afstand, close quarters en precies genoeg voertuigen om ze een ondersteunende factor te geven.
Het is toch vrij logisch dat je op intense infantry mappen vooral assault spelers tegen komt die met de beste assault wapens spelen? Elke seconde telt, daarom zijn die mappen juist zo populair. Hoge intensiteit actie. Dan wil je ook met de beste middelen gaan spelen.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N