• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 10:00

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

ikbengoofy schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 09:55:
[...]

Dat doe is nu dus ook. maar heb echt me muis nodig om goed te aimen. met pijltjes nauwelijks te doen, met muis ook niet maar beter iig.
Denk gewoon kwestie van oefenen dan?
Oefenen is altijd nodig wil je ergens goed in worden (ok, meestal dan). Truck is om je vliegtuig in een goede lijn t.o.v. de vijandelijke jet te houden. Ik probeer zelf altijd zoveel mogelijk de cockpit te raken. Als je achter iemand zit, probeer dan vanaf een eerder punt mee omhoog te gaan, dan hij doet, een voorbeeld:

Op Paracel Storm vlieg je achter iemand aan, deze gaat recht omhoog (voor een looping) bij de toren tussen A en B. Probeer dan eerder dan deze toren omhoog te gaan en hem de volle lading te geven. Jij kunt je crosshair op hem houden tot hij te ver in zijn looping is, maar meestal is dat genoeg om hem op z'n minst te disablen (zeker in attack jets).

In stealth jets moet je het kleine puntje gebruiken om te aimen (dus niet dat soort kruisje).

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

NLsandman schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 08:06:
[...]

Ik weet het nog niet, de eerste game na de patch crashte na 5 minuten met een sound loop wat ik nog nooit heb gehad in bf4.
Ze hebben ook weer met de netcode lopen prutsen,met R14 had ik weinig nadeel met mijn lage ping, nu met R15 ben ik weer meteen dood als er op mij geschoten wordt.
Mijn ping is tussen de 5 en 10ms.
Merci! Ik ben blij dat ik niet de enige ben die het gevoel heeft dat R15 wat dat betreft weer een stapje terug is. Het voelde gisteravond weer sponzig aan en ik had weer veel meer tradekills of onnodig lange tijd tussen de 2e headshot en de registratie van de kill.

Vanavond nog maar eens proberen of het niet toevallig beroerde servers waren, maar lekker speelde het niet.
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 10:13:
[...]

Merci! Ik ben blij dat ik niet de enige ben die het gevoel heeft dat R15 wat dat betreft weer een stapje terug is. Het voelde gisteravond weer sponzig aan en ik had weer veel meer tradekills of onnodig lange tijd tussen de 2e headshot en de registratie van de kill.

Vanavond nog maar eens proberen of het niet toevallig beroerde servers waren, maar lekker speelde het niet.
man ik stond gister achter een kerel, die ook gewoon stil stond, 3 x met spas12 vol dr op, geen enkele hitmarker, hij loopt gewoon weg. Toen nog 2 erin en was die eindelijk zijn dirtnap aan het nemen. :N

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

SouLLeSSportal schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 10:23:
[...]

man ik stond gister achter een kerel, die ook gewoon stil stond, 3 x met spas12 vol dr op, geen enkele hitmarker, hij loopt gewoon weg. Toen nog 2 erin en was die eindelijk zijn dirtnap aan het nemen. :N
Dat geeft weer te denken waar en hoe precies de beslissing genomen wordt of het een hit/kill is of niet. Als dat op je eigen client gebeurt dan zouden ze veel sneller moeten vallen, als dat op de client van de tegenstander is ben je enorm gebaat bij packet losses of gebeurt het toch op de server? Of bepaalt de client de hits en de server de kills? Net als ik denk te weten hoe het zit, gebeurt er wel weer iets wat dat logenstraft, het blijft iets ongrijpbaars.

Vragen, vragen. Zelf heb ik geen bijzonder lage ping, maar ook totaal geen packet losses.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 10:52:
[...]

Dat geeft weer te denken waar en hoe precies de beslissing genomen wordt of het een hit/kill is of niet. Als dat op je eigen client gebeurt dan zouden ze veel sneller moeten vallen, als dat op de client van de tegenstander is ben je enorm gebaat bij packet losses of gebeurt het toch op de server? Of bepaalt de client de hits en de server de kills? Net als ik denk te weten hoe het zit, gebeurt er wel weer iets wat dat logenstraft, het blijft iets ongrijpbaars.

Vragen, vragen. Zelf heb ik geen bijzonder lage ping, maar ook totaal geen packet losses.
Het is een hybride tussen de twee ;)
server controleert zeg maar of de client actie mogelijk was, zo heb je veel minder client sided hacks, maar natuurlijk wel meer bullshit like that. (moest het client side only zijn dan zaten we hier ook weer te klagen over de netcode, maar dan voor andere redenen..)

• Ekstergroen
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 20:35
MisterChaoSs schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 10:05:
[...]

Oefenen is altijd nodig wil je ergens goed in worden (ok, meestal dan). Truck is om je vliegtuig in een goede lijn t.o.v. de vijandelijke jet te houden. Ik probeer zelf altijd zoveel mogelijk de cockpit te raken. Als je achter iemand zit, probeer dan vanaf een eerder punt mee omhoog te gaan, dan hij doet, een voorbeeld:

Op Paracel Storm vlieg je achter iemand aan, deze gaat recht omhoog (voor een looping) bij de toren tussen A en B. Probeer dan eerder dan deze toren omhoog te gaan en hem de volle lading te geven. Jij kunt je crosshair op hem houden tot hij te ver in zijn looping is, maar meestal is dat genoeg om hem op z'n minst te disablen (zeker in attack jets).

In stealth jets moet je het kleine puntje gebruiken om te aimen (dus niet dat soort kruisje).
Dat puntje is vervolgens weer zeer lastig te zien, met name in dogfights.
Wat ik doe om dat te omzeilen is gewoon meer afstand nemen van je beeldscherm en je te concentreren op de cirkel, en dan het midden daarvan. Daarbij helpen de verticale en horizontale strepen in die cirkel.

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Ekstergroen schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:00:
[...]

Dat puntje is vervolgens weer zeer lastig te zien, met name in dogfights.
Wat ik doe om dat te omzeilen is gewoon meer afstand nemen van je beeldscherm en je te concentreren op de cirkel, en dan het midden daarvan. Daarbij helpen de verticale en horizontale strepen in die cirkel.
True, ook de metertjes zijn te klein om goed te zien. Vlieg 1 keer tegen de zon in en je ziet geen f*ck meer. Daarnaast, met een beetje oefenen kan je zelf al inschatten waar dat puntje zich bevindt, maar ieder z'n ding ;)

Overigens vind ik dat de zon nogal overdreven wordt, soms erg irritant

SmokingCrop schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 10:58:
[...]

Het is een hybride tussen de twee ;)
server controleert zeg maar of de client actie mogelijk was, zo heb je veel minder client sided hacks, maar natuurlijk wel meer bullshit like that. (moest het client side only zijn dan zaten we hier ook weer te klagen over de netcode, maar dan voor andere redenen..)
Dat zou je zeggen, maar dan zou alleen de verbinding tussen je eigen client en de server echt van belang zijn om je eigen kills te bevestigen, maar is overduidelijk ook nog contact met de client van de ontvangende (vd kogels) partij. Wat weer gek is, want ik ga vaak genoeg dood op een manier wat op mijn client onmogelijk is (positie technisch), dus die zou daar nooit toestemming voor moeten geven om de kill te bevestigen lijkt me.

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-11 10:30
Server is down :(. net nu ik lekker een potje wou gaan spelen. FUUUUUUUUU

Ik ben trouwens echt 1 van de 0,000001% van de spelers die echt totaal geen problemen met BF4 heeft. Hier en daar een crash eens in de zoveel dagen.

[ Voor 51% gewijzigd door MrFax op 10-12-2013 11:11 ]

That's it, I'm done.

• zTz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-11 18:07

zTz

MrFax schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:11:

Ik ben trouwens echt 1 van de 0,000001% van de spelers die echt totaal geen problemen met BF4 heeft. Hier en daar een crash eens in de zoveel dagen.
"Totaal geen probelemen" maar wel een crash eens in de zoveel dagen? Zie je wel wat je zegt?

Verwijderd

MrFax schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:11:

Waarschijnlijk merk je de problemen gewoon niet. Of denk je dat het zo hoort.

• roboreaper
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-11 22:47

roboreaper

Collecting your robots

SouLLeSSportal schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 09:56:
[...]

voor noob fights werkt muis tobo prima voor mij, maar ik ga denk ik wel eens tobo only proberen. vooral draaien is soms zo gruwelijk irritant met muis. |:(
ik zelf zit met muis en WASD en dan gebruik ik space en E om pich up and pich down te down om mn muis te helpen

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

roboreaper schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:26:
[...]

ik zelf zit met muis en WASD en dan gebruik ik space en E om pich up and pich down te down om mn muis te helpen
Die manier heb ik inderdaad vaker voorbij horen komen. Heb het een kans gegeven, maar ik kan er maa rniet aan wennen

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:24:
[...]
Als dat alles was waren heel veel spelers gewoon zeikers. Maar battlefield.exe stopped responding is moeilijk te missen. Of één van de andere crashes.

Verwijderd

Sissors schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:29:
[...]

Als dat alles was waren heel veel spelers gewoon zeikers. Maar battlefield.exe stopped responding is moeilijk te missen. Of één van de andere crashes.
Daar heb ik zelf gelukkig ook weinig last van, vind het eerder storend dat de hitdetectie zo slecht is. Vijand die jij eerder schiet, hij schiet terug, allebei tegelijkertijd dood. Zo vaak al meegemaakt. Zelfde met om het hoekje doodgaan, slaat ook nergens op.

Dat "realistische aiming" moet gewoon eruit gehaald.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:24:
[...]
Your too noob to notice. :)
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:32:
[...]
Daar heb ik zelf gelukkig ook weinig last van, vind het eerder storend dat de hitdetectie zo slecht is. Vijand die jij eerder schiet, hij schiet terug, allebei tegelijkertijd dood. Zo vaak al meegemaakt. Zelfde met om het hoekje doodgaan, slaat ook nergens op.

Dat "realistische aiming" moet gewoon eruit gehaald.
dat is waarschijnlijk hetzelfde voor die persoon ;) dat is nu het hele probleem, je kan niet echt ervan op aan wat je ziet ook hetgeen is wat de ander ziet, daar zit nu dus 300ms minimaal tussen.
You're*

[ Voor 11% gewijzigd door SouLLeSSportal op 10-12-2013 11:37 ]

• MrHill
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-10 10:14
MisterChaoSs schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:28:
[...]

Die manier heb ik inderdaad vaker voorbij horen komen. Heb het een kans gegeven, maar ik kan er maa rniet aan wennen
Ik ook niet, maar schijnt toch het beste te zijn. Heb ook een joystick geprobeerd maar dat werkte ook niet lekker.

BF1: Karnovski_NL | Canon 50D - Canon 17-55 2.8 - Canon 70-200 F4L

Verwijderd

Lullig om te zeggen, maar inderdaad.

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
MisterChaoSs schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 09:52:
[...]

WASD en pijltjes, spatie voor vuren en shift voor boosten. Af en toe, voornamelijk voor afstanden en ground targets, switchen met rechterhand van pijltjes naar muis en LMB (of spatie) voor vuren gebruiken. Let wel op dat je de muis niet te wild verschuift als je terug naar de pijltjes gaat, wil nog wel eens resulteren in een crash, vooral als je laag vliegt :+
Muis vliegt gewoon veruit het best aangezien je veel beter kan aimen met je muis.
Je moet gewoon je pitch up op spatie zetten zodat je sneller draaid dan andere en zo veel mogelijk third person vliegen omdat je dan veel beter ziet waar je kogels daadwerkelijk heen vliegen.
Deze video legt alles haarfijn uit, ja het is bf3 maar in princiepe is er niks veranderd buiten de unlocks.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Kf29HmwA1P8]
SouLLeSSportal schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:37:
dat is waarschijnlijk hetzelfde voor die persoon ;) dat is nu het hele probleem, je kan niet echt ervan op aan wat je ziet ook hetgeen is wat de ander ziet, daar zit nu dus 300ms minimaal tussen.
Dat is echt met afstand mijn voornaamste ergernis met BF4. Als het spel lekker werkt, is het echt de tofste shooter die er op dit moment te spelen is. Maar de hoeveelheid onterechte deaths in BF4, in de zin van daar kon je door de a-synchone weergave tussen clients helemaal niets aan doen door anders/slimmer/tactischer/beter/whatever te spelen, zijn samen met de bij vlagen sponzige hit-reg (bij gebrek aan beter woord) echt killing voor het gameplezier.

Een onterechte death weegt zwaarder voor mijn gevoel dan 10 terechte kills. Het gevolg is dat ik veel minder vaak en veel minder lang BF4 speel dan met BF3 het geval was, dat valt me toch wel tegen van een opvolger. Hoe langer ze de gunplay niet beter kunnen laten aanvoelen, hoe meer spelers ze zullen verliezen. De verkopen blijven gelukkig nu ook ver achter bij BF3, wellicht dat dat het enige is wat ze kan bewegen om ze meer op de gunplay te focussen om zo een betere game af te leveren.

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

bloodlynx schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:44:
[...]
Muis vliegt gewoon veruit het best aangezien je veel beter kan aimen met je muis.
Je moet gewoon je pitch up op spatie zetten zodat je sneller draaid dan andere en zo veel mogelijk third person vliegen omdat je dan veel beter ziet waar je kogels daadwerkelijk heen vliegen.
Deze video legt alles haarfijn uit, ja het is bf3 maar in princiepe is er niks veranderd buiten de unlocks.
[video]
Het aimen met de muis ben ik zeker mee eens. Third person vliegen dan weer wat minder. Kogelspoor zie je inderdaad wat beter, maar vanuit de cockpit gaat het allemaal prima + ik heb het gevoel dat ik dan beter de afstand en snelheid kan inschatten.
Nadeel van die kleine metertjes is, de snelheidsmeter is ook amper te lezen (aangezien de snelste bocht met 300 per uur gemaakt kan worden)

Ik ga het met de muis zeker nog een keer proberen, maar tot nu toe gaat het met keyboard en voor bepaalde targets de muis prima

Verwijderd

MisterChaoSs schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:49:
[...]

Nadeel van die kleine metertjes is, de snelheidsmeter is ook amper te lezen (aangezien de snelste bocht met 300 per uur gemaakt kan worden)
Ik vlieg nooit maar heb je je HUD op 100% grootte staan? Wordt ook de minimap wat groter.

• Lateralus010
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-09 09:32
In de categorie "onterechte deaths"; Killed in Action omdat ik te hard tegen de ammo-crate van de commander aanliep.. 8)7

Iemand nog mooie ervaringen :P ?

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:52:
[...]

Ik vlieg nooit maar heb je je HUD op 100% grootte staan? Wordt ook de minimap wat groter.
Heb er niets aan veranderd dus ga er wel van uit? Bij de stealth jets zijn ze al wat groter, maar in de attack jets kost het nog wel eens moeite om ze te lezen.

De keuze om 3rd person op deze manier te laten werken vind ik nog steeds werkelijk stupide.
Lateralus010 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:53:
In de categorie "onterechte deaths"; Killed in Action omdat ik te hard tegen de ammo-crate van de commander aanliep.. 8)7

Heb je even... 8)7 Random explosies waardoor KIA, klote spawns (lees: blackscreen en dan per ongeluk te pletter vallen), squadmates die van een quad of dirtbike afspringen, gechopt worden door je eigen chopper, meegenomen worden door de vleugel van je eigen jet, een nade door een ruit gooien en de ruit respawned en gooit je nade terug naar binnen

Paar voorbeeldjes van afgelopen weekend :+

[ Voor 41% gewijzigd door MisterChaoSs op 10-12-2013 11:56 ]

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:48:
[...]

Dat is echt met afstand mijn voornaamste ergernis met BF4. Als het spel lekker werkt, is het echt de tofste shooter die er op dit moment te spelen is. Maar de hoeveelheid onterechte deaths in BF4, in de zin van daar kon je door de a-synchone weergave tussen clients helemaal niets aan doen door anders/slimmer/tactischer/beter/whatever te spelen, zijn samen met de bij vlagen sponzige hit-reg (bij gebrek aan beter woord) echt killing voor het gameplezier.

Een onterechte death weegt zwaarder voor mijn gevoel dan 10 terechte kills. Het gevolg is dat ik veel minder vaak en veel minder lang BF4 speel dan met BF3 het geval was, dat valt me toch wel tegen van een opvolger. Hoe langer ze de gunplay niet beter kunnen laten aanvoelen, hoe meer spelers ze zullen verliezen. De verkopen blijven gelukkig nu ook ver achter bij BF3, wellicht dat dat het enige is wat ze kan bewegen om ze meer op de gunplay te focussen om zo een betere game af te leveren.
Dat is ook mijn grootste probleem van BF4.
BF3 had het ook (maar iets minder), maar op een of andere manier klaagt iedereen nu pas.

Een goede oplossing is spelen op US servers.
Je hebt dan wel het idee dan mensen reageren op jouw actie ipv. ze zijn je altijd 10 stappen voor.

Het punt is ook dat er geen goede tegenhanger van BF4 is.
Dus iedereen speelt het bij gebrek aan beter.

Haha jahoor, gister nog gooide ik een med-kit naar een gewonde teammate en die werd ge-instakilled en ik had een friendly fire kill met de medkit, met kick als gevolg, op een niet friendly fire server. Ook goedemorgen. :)

Verwijderd

Gedood door m'n eigen tank waar ik naast stond toen ie langzaam de greppel in rolde.

• Lateralus010
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:54:
[...]

Haha jahoor, gister nog gooide ik een med-kit naar een gewonde teammate en die werd ge-isntakilled en ik had een friendly fire kill met de medkit, met kick als gevolg, op een niet friendly fire server. Ook goedemorgen. :)
_/-\o_ "Only in Battlefield"

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-11 11:52

Het lopen over een afdakje, je wordt gelanceerd en splat tegen een muur.
Ergens bij lockers gewoon lopen, random killed in action(was in het begin).
Ik heb ook wel eens van de vage granaat acties gehad. Je gooit hem via het raam of deur naar binnen.
Maarals nog is deze tegen de muur gekomen en wordt gekilled.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Sissors
  • Niet online

Ook weleens gehad dat ik nog geen eens wist waarom het gebeurde.

Of gisteren, Killed in Action. Ik in respawn scherm. Zie dat tegenstanders een patrol boat hebben (zou enkel ons team moeten hebben), en een heli (dito). En het eiland tussen ons eiland en van het rush doel zat nu ook vol met enemies. Dus ik als engineer spawnen, en ineens bedenk je hoe dat nou komt, je bent geswitched van team door een bot (denk ik) :P. Niet mijn slimste moment :P.

Was ook op een 48p rush server, met standaard tickets. Oftewel aanvallers wonnen nooit, en enkel dat potje was mijn team net aan het winnen. Maar toen redelijk gezorgd dat de defenders won. 4x werden er charges geplaatst, eerste keer door mij gedisarmed (niemand verder in de buurt om te disarmen), tweede keer ging mcom de lucht in.

Derde keer was ik weer de enige die kon disarmen (lees: niet als een schijtluis achter een muurtje blijven zitten). Ik schiet de twee die hem hadden gearmed neer, nauwlijks health over, gelukkig wel goede dekking. Ga je disarmen, en dan zie je een granaat mooi een boogje naar je maken. Ik zat echt te hopen dat dat geen impact granaat was :P. Gelukkig voor mij was het een reguliere, en ontplofte hij net nadat ik hem gedisarmed had.

Uiteindelijk laatste disarm deed een teamgenoot en hadden we gewonnen.

Overigens welke granaten gebruiken jullie? Standaard is redelijk, maar je hebt er maar één. De granaat perk ding is dan wel effectiever. Minis heb je drie van, lekker ver, niet heel schadelijk. Impact vind ik ook wel lekker, geven de tegenstander geen tijd om te rennen.
De andere gebruik ik eigenlijk niet. Tegenstander in de fik is leuk, maar simpelweg niet bijzonder effectief. Flashbang ook lang niet effectief genoeg om zijn beperktere nut te compenseren. Smoke gebruik ik een enkele keer, maar licht dingen nooit.

[ Voor 14% gewijzigd door Sissors op 10-12-2013 12:01 ]

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52

Server admin vond dat het team hem niet genoeg aan het reviven was en doode het team 3 x achter elkaar :+ .(achterlijk dat het uberhoud kan)

• Redje
Waar ik me ook zeer aan erger is dat je "vast" blijf zitten aan dingen die niet hoger zijn dan een stoepje.
Wil je wegrennen voor een granaat -> blijf je hangen.
Wordt je onder vuur genomen -> zit je weer vast
Die dingen zouden geen object moeten zijn maar dat je er gewoon overheen kan lopen.

Andere irritatie wat eigenlijk in het verlengde staat, je moet soms 3-4x op jump drukken om over het meest lullige object te "springen". Als je er recht naast staat = drama, ren je en spring je lukt het wel.

Kortom, teveel troep waar je niet of moeizaam overheen kan lopen, in TDM en DOM gewoon killing.

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:01

Gundogan

Rip and tear, until it is done

In claymores spawnen. Aan het begin van een ronde domination (was 10v10, dus 'aangeraden' spelersaantal, hoewel die gamemode eigenlijk pas een beetje speelbaar is met <8v8) meteen afgeknald worden omdat een tegenstander direct achter je in-spawned (sowieso zijn de grote niet afgeschermde spawngebieden in een complete cirkel rondom de map in domination niet zo'n goed idee).

En verder nog de spook kills en deaths: nog een schot kunnen lossen nadat ik al dood ben en zo een kill maken, op iemand schieten -> gebeurd niks -> maar weer terug in cover -> 2 seconden later alsnog dood en op de killcam zie je de dader waarmee ik in gevecht was al mijlen verder weglopen. Random naar voren gelanceerd worden als ik over een object heen spring en dan doodgaan tegen een muur is ook een leuke. 8)7

Wat me trouwens ook opvalt is dat het geluid soms niet eens zo dynamisch is. Als je bijvoorbeeld een huisje volledig wegblaast en dan op de overgebleven vloer je wapen afvuurt, klinkt je wapen alsnog of je binnen staat. Kan nog gekker: als je begint met schieten buiten en je loopt dan al schietend over die overgebleven vloer, klinkt je wapen 'binnen' nog alsof je buiten staat. Doe je het andersom, dan klinkt je wapen nog alsof je nog binnen staat terwijl je buiten staat. Niet echt spel brekend natuurlijk, maar toch.
Sissors schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:59:
Overigens welke granaten gebruiken jullie? Standaard is redelijk, maar je hebt er maar één. De granaat perk ding is dan wel effectiever. Minis heb je drie van, lekker ver, niet heel schadelijk. Impact vind ik ook wel lekker, geven de tegenstander geen tijd om te rennen.
De andere gebruik ik eigenlijk niet. Tegenstander in de fik is leuk, maar simpelweg niet bijzonder effectief. Flashbang ook lang niet effectief genoeg om zijn beperktere nut te compenseren. Smoke gebruik ik een enkele keer, maar licht dingen nooit.
V40 mininukes all the way. Je hebt er drie en je kan ze verder gooien dan de andere lethal grenades.

[ Voor 20% gewijzigd door Gundogan op 10-12-2013 12:13 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Verwijderd

Redje schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:05:
Kortom, teveel troep waar je niet of moeizaam overheen kan lopen, in TDM en DOM gewoon killing.
Of anders die kuilen van soms 3 meter diep, veroorzaakt door artillerie met name op de map Golmud Railway. Tegen het einde van de ronde word je haast misselijk als je met je tank rondrijdt. Het hoeft natuurlijk geen smooth ride te zijn, maar op een gegeven moment wordt het onbegaanbaar.
Sissors schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:59:
Of gisteren, Killed in Action. Ik in respawn scherm. Zie dat tegenstanders een patrol boat hebben (zou enkel ons team moeten hebben), en een heli (dito). En het eiland tussen ons eiland en van het rush doel zat nu ook vol met enemies. Dus ik als engineer spawnen, en ineens bedenk je hoe dat nou komt, je bent geswitched van team door een bot (denk ik) :P. Niet mijn slimste moment :P.
Haha deze is ook wel erg herkenbaar bij zeer intensieve potjes! Nu is dat sowieso al irritant als dat gebeurt, maar bij mij wil dat altijd nét gebeuren op het moment dat we EINDELIJK zwaarbevochten vlaggen terugveroverd hebben. Zweet op de rug, zware negatieve k/d, klamme handen en een droge keel omdat ik mezelf niet de tijd geef om nieuw pils te pakken, maar na hard werken eindelijk die campers weggerost te hebben om vervolgens KIA te worden, wachten op het redeploy scherm om tot mijn verbazing en woede te zien dat mijn team het kennelijk voor elkaar heeft gekregen om in die 30 seconden de vlaggen weer kwijt te raken die ik zo hard bevochten heb.

Om er natuurlijk 2 deaths later achter te komen dat ik van team geswitched ben.
Redje schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:05:
Waar ik me ook zeer aan erger is dat je "vast" blijf zitten aan dingen die niet hoger zijn dan een stoepje.
Wil je wegrennen voor een granaat -> blijf je hangen.
Wordt je onder vuur genomen -> zit je weer vast
Die dingen zouden geen object moeten zijn maar dat je er gewoon overheen kan lopen.

Andere irritatie wat eigenlijk in het verlengde staat, je moet soms 3-4x op jump drukken om over het meest lullige object te "springen". Als je er recht naast staat = drama, ren je en spring je lukt het wel.

Of dat je iemand van achter benaderd, vol de gun open trekt, instant dood gaat om vervolgens diegene in de killcam zich nog eens om te zien draaien en te schieten.

Of bij de start van voornamelijk lancan dam of dawnbreaker in domination twee stappen te zetten, alvorens je te realiseren dat je als enigste bij de vijand bent gespawned en vlam dood.

Of spawnen op een vlag of teammate, waar je echt niet kan weten dat er vijandelijke spelers zijn of dat het gevaarlijk is, om vervolgens uit de blackscreen te komen en er achter te komen dat je al geknifed bent of een granaat tussen de tanden hebt gekregen.

Verwijderd

zTz schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:22:
[...]
"Totaal geen probelemen" maar wel een crash eens in de zoveel dagen? Zie je wel wat je zegt?
Ik zou "elke paar dagen een keer een crash" wel willen scharen onder de "werkt eigenlijk best goed"-noemer. BF3 liep ook wel eens vast. En als je dagelijks een uurtje of twee, drie speelt is dat al snel elke week een keer, de ééne week meer dan de andere.

Ben het met je eens dat "totaal geen problemen" wat anders is dan "vrijwel nooit problemen" maar als ik een kwartje kreeg voor elk spel dat maximaal ééns per zeg 20 uur spelen vastliep dan had ik niet veel kwartjes, ondanks dat ik een behoorlijke gamescollectie heb en al ruim voor Doom flink wat tijd en geld spendeerde aan gamen op de PC ;)
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:48:
[...]

de momenten dat de buren waarschijnlijk wat vreemd opkijken van hun krantje/dagelijkse tv show/nieuws zal too damn high zijn hierdoor bij mij. :P zovaak dat je 100% zeker weten raakt, ziet raken maar de enemy net bewoog en dus geen hit wordt geregistreerd of dat je perfect on target bent maar schijnbaar geen enkele hit krijgt.

• Sissors
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:12:
[...]

Of anders die kuilen van soms 3 meter diep, veroorzaakt door artillerie met name op de map Golmud Railway. Tegen het einde van de ronde word je haast misselijk als je met je tank rondrijdt. Het hoeft natuurlijk geen smooth ride te zijn, maar op een gegeven moment wordt het onbegaanbaar.
Oplossing, stop met over anti-tank mijnen rijden, want daardoor worden ook flink wat van die kuilen gemaakt :P.

En om ze beetje verborgen te leggen, gaan de volgende reeks mijnen weer in die kuilen :D

• Lateralus010
[...]

Herkenbaar! Die tanks, jeeps en met name quads zijn soms net skippyballen als je de boost aan hebt. Stuiter regelmatig over Zavod 311 :P
[...]

daar heb ik ook een mooie ervaring of 2 mee, eerste is dat ik gewoon erover heen rijd, in een milliseconde 180 maak en als een loopse teef met het kontje naar de vijand sta, 2x boem rpg erin en ik kon weerrespawnen.
Andere keer was nog leuker, ik rijd over een kuiltje, 180 backflip met mooie kick ik land op de kop nadat ik ong 10 meter door de lucht vloog, met logische gevolg dat ik uit de autodestroyende tank kon springen, wordt ik doordat die wegglijd ook nog gekilled. :F tja was maar 80 ton staal natuurlijk. :+

• Redje
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:12:
Of dat je iemand van achter benaderd, vol de gun open trekt, instant dood gaat om vervolgens diegene in de killcam zich nog eens om te zien draaien en te schieten.

Of bij de start van voornamelijk lancan dam of dawnbreaker in domination twee stappen te zetten, alvorens je te realiseren dat je als enigste bij de vijand bent gespawned en vlam dood.

Of spawnen op een vlag of teammate, waar je echt niet kan weten dat er vijandelijke spelers zijn of dat het gevaarlijk is, om vervolgens uit de blackscreen te komen en er achter te komen dat je al geknifed bent of een granaat tussen de tanden hebt gekregen.
Dat heb ik ook af en toe, of ik zie een vijand net voor me spawnen.
Er wordt totaal geen rekening gehouden waar vijanden zich bevinden.

In zijn totaal moet er nog flink worden gesleuteld om het goed te krijgen, het is het allemaal net niet.
Stats zijn dan ook vrij nutteloos als gun battles niet eerlijk zijn, spawnen slecht werkt etc.

Verwijderd

Sissors schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:16:
[...]

En om ze beetje verborgen te leggen, gaan de volgende reeks mijnen weer in die kuilen :D
Lol, ja die tactiek gebruik ik zelf ook.

Het kuilenfestijn wordt met name veroorzaakt door de M142 Mobile Artillery Launcher. Dat ding mag er ook wel uit vind ik.

• S.J_84
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-06-2024
Zoals de meeste het nu omschrijven zo ervaar ik het ook, en heeft slechte invloed op mijn spelplezier.
Ik heb veel minder zin om dit spel op te starten dan ik had met BF3.

Er zit veel verbetering in mijn speelstijl, maar een onterechte kill zoals awsom en soulles dat mooi beschrijven is gewoon belachelijk.

In ieder geval een keer goed om te horen dat anderen het ook zo ervaren, in plaats van reacties te krijgen in de trant van "ik heb nergens last van dus dat kan niet".

Ik hoop dan ook van harte dat het wat speelbaarder gaat worden voor allen die wel deze minpunten ondervinden.

• Redje
YouTube: Battlefield 4 bullshit after 3 dec patch (hitdetection / netcode)

Dit is een filmpje van mezelf.
Je staat klaar om die gast vol te schieten maar nee hoor.
Dit is een kort voorbeeld maar ik kan er een speelfilm mee vullen.

Voor de mensen die niet weten hoe het is, of alleen maar in vehicles spelen :)
Infanterie is soms frustrerend.

[ Voor 9% gewijzigd door Redje op 10-12-2013 12:39 ]

• S.J_84
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-06-2024
Redje schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:34:

Pijnlijk om te zien :)

Zou ter vergelijking handig wezen als je het vanuit de enemy zijn perspectief kon zien.

DanielWW2 had laatst wel een mooi voorbeeld gepost over hoe "apart" de game soms kan zijn.

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:54

Daarom speel ik eigenlijk enkel CQ, CQL en Obliteration op dit moment. Die handel vergalt mijn speelplezier dus ik wacht wel tot ze dat eindelijk eens afmaken. De volgende DLC zijn opgevijzelde BF3 maps dus ze hebben wat meer tijd om het spel goed te fixen, of ze dat ook gaan doen is natuurlijk afwachten.

if (!coffee) {
Work = false; }

heb idd ook al wat filmpjes gezien waar ze getest hebben hoeveel lag er nu inzit, zelfs met een ping van onder de 40 wat gewoon snel genoeg moet zijn. was minimaal 300ms waardoor je dus gewoon een derde van een seconde later iemand ziet verschijnen cq verdwijnen. bf3 had ook wel wat gedoe hiermee maar lang niet zo erg.

Dit had ik gister maar dan andersom, tenminste drie keer dat ik trade met iemand die nog 75+ health over had in de kill cam (close range) en dat mijn laatste kogel dus nog 75 damage heeft gedaan op een of andere manier, dus de one hit kill bug zit er echt nog wel in zo lijkt het.
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:56:
[...]

Dit had ik gister maar dan andersom, tenminste drie keer dat ik trade met iemand die nog 75+ health over had in de kill cam (close range) en dat mijn laatste kogel dus nog 75 damage heeft gedaan op een of andere manier, dus de one hit kill bug zit er echt nog wel in zo lijkt het.
Dat zal dan zo zijn dat de lag zorgt dat de eerste kogel geraakt heeft maar de rest nog niet op het moment dat hij jou doodde, dus in feite was hij eerder :)
de double damage zit er niet meer in, alleen dat je dus nog voor de client en je gevoel een insta kill krijgt omdat er een vertraging in zit.

[ Voor 11% gewijzigd door SouLLeSSportal op 10-12-2013 13:03 ]

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 09:31

Arfman

Drome!

Gisteren voor het eerst sinds BF4 uitkwam weer een paar uurtjes BF3 gespeeld met een vriend die nog geen BF4 heeft.

Het verschil was schokkend.

Tuurlijk ken ik Caspian Border uit m'n hoofd (32p CQ) en natuurlijk heb ik in BF3 m'n favo wapen (G36) in m'n favo class (Engineer) en zal ik dus wat beter zijn door mapkennis en oefening, maar zomaar even naar 32-3 schieten en de volgende ronde 40-10, vrijwel alleen door gunfights, is toch iets teveel verschil met BF4 om toeval te zijn.

Ik had het idee dat vrijwel elke kogel precies terechtkwam waar ik mikte, dat al mijn hitdetecties klopten en de keren dat ik werd doodgeschoten kon ik ook rijmen met wat er gebeurde. Precies het tegenovergestelde als bij BF4 dus.

Stabiliteit fixen is prio 1, maar daarna mag DICE echt wel aan de gameplay zelf gaan werken.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

SouLLeSSportal schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 13:01:
[...]

Dat zal dan zo zijn dat de lag zorgt dat de eerste kogel geraakt heeft maar de rest nog niet op het moment dat hij jou doodde, dus in feite was hij eerder :)
Zou kunnen inderdaad, 300 ms is genoeg om te schieten en iemand te killen met twee headshots voordat diegene jou uberhabut ziet.

Nu we toch bezig zijn, hebben jullie ook wel eens dat je gewoon rond loopt (en niet ergens een claymore oid hebt neergelegd) en opeens out of the blue een hitmarker ziet verschijnen terwijl je al secondenlang niet geschoten hebt?

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

ugh... dat heb ik echt zo ontiegelijk vaak, maar heb het al opgegeven om me er druk om te maken (al is het wel triest :'( )

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• Lateralus010
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 13:06:
[...]

Nu we toch bezig zijn, hebben jullie ook wel eens dat je gewoon rond loopt (en niet ergens een claymore oid hebt neergelegd) en opeens out of the blue een hitmarker ziet verschijnen terwijl je al secondenlang niet geschoten hebt?
Jazeker. Gewoon een random hitmarker terwijl er geen actie is geweest. Vraag me af wat dat is....

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-10 17:12
[...]

Ik heb dit vooral als ik een voertuig in- of uitstap.
[...]

Zou kunnen inderdaad, 300 ms is genoeg om te schieten en iemand te killen met twee headshots voordat diegene jou uberhabut ziet.

komt ook vaak van bv als je meer flags hebt etc. krijg je ook punten voor maar wat je aangeeft zijn echt idd die hitmarkers zonder enkele reden. Geen idee wat dit is.

Verwijderd

yinx84 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 13:15:
[...]

Dat is volgens mij standaard zo ingesteld. Ik zie nog altijd hitmarkers als ik na het gamen in m'n nest m'n ogen sluit.

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:31
yinx84 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 13:15:
[...]

Was bij bf3 ook al

• Redje
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:56:
[...]

Dat traden gebeurt ook heel vaak maar dan heb je gelukkig nog een kill.
Soms echt 3-4x achter elkaar beide dood...
Arfman schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 13:04:
Gisteren voor het eerst sinds BF4 uitkwam weer een paar uurtjes BF3 gespeeld met een vriend die nog geen BF4 heeft.

Tuurlijk ken ik Caspian Border uit m'n hoofd (32p CQ) en natuurlijk heb ik in BF3 m'n favo wapen (G36) in m'n favo class (Engineer) en zal ik dus wat beter zijn door mapkennis en oefening, maar zomaar even naar 32-3 schieten en de volgende ronde 40-10, vrijwel alleen door gunfights, is toch iets teveel verschil met BF4 om toeval te zijn.

Ik had het idee dat vrijwel elke kogel precies terechtkwam waar ik mikte, dat al mijn hitdetecties klopten en de keren dat ik werd doodgeschoten kon ik ook rijmen met wat er gebeurde. Precies het tegenovergestelde als bij BF4 dus.

Stabiliteit fixen is prio 1, maar daarna mag DICE echt wel aan de gameplay zelf gaan werken.
Dat had ik ook,
In BF4 behoorlijke zuig potjes gehad in het begin, je gaat aan je zelf twijfelen.
Start je BF3 op en gelijk een paar potjes met KD 3 met Close Quarters.

Me accuracy is ook in verhouding met. BF3 3-4% gezakt per gun.
Met assault zit ik nu op gemiddeld 18% en dat was 20-22%.

• Sissors
  • Niet online

Dat jij beter bent in BF3 zegt extreem weinig. Dat betekend dus automatisch dat andere beter zijn in BF4. Moeten ze dan BF3 fixen om dat tegen te gaan?

En voor mezelf is er iig enorme spreiding in hoe goed ik speel. Dan kan ik wel de server de schuld geven, maar dat ene potje ik ruk speel en een 1:2 K/D ratio heb, en volgende optje op dezelfde server als nr 1 eindig zal toch vooral met mezelf te maken hebben.

Nee hoor de meest serieuze Battlefield spelers spelen BF4 wat er over blijft zijn nieuwe spelers en humble bumble noobs.
En +-500 uur ervaring in iets hebben of +-100 uur ervaring zit natuurlijk ook veel verschil.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:12:
[...]

Haha deze is ook wel erg herkenbaar bij zeer intensieve potjes! Nu is dat sowieso al irritant als dat gebeurt, maar bij mij wil dat altijd nét gebeuren op het moment dat we EINDELIJK zwaarbevochten vlaggen terugveroverd hebben. Zweet op de rug, zware negatieve k/d, klamme handen en een droge keel omdat ik mezelf niet de tijd geef om nieuw pils te pakken, maar na hard werken eindelijk die campers weggerost te hebben om vervolgens KIA te worden, wachten op het redeploy scherm om tot mijn verbazing en woede te zien dat mijn team het kennelijk voor elkaar heeft gekregen om in die 30 seconden de vlaggen weer kwijt te raken die ik zo hard bevochten heb.

Om er natuurlijk 2 deaths later achter te komen dat ik van team geswitched ben.
Daarom, dood aan auto balancers. De meest waardeloze plugins ever, compleet verbannen die rotzooi. Vooral de plugins die je balancen terwijl je nog leeft. Kill it with fire B-)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Redje schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 13:40:
[...]

Dat traden gebeurt ook heel vaak maar dan heb je gelukkig nog een kill.
Soms echt 3-4x achter elkaar beide dood...

[...]

Dat had ik ook,
In BF4 behoorlijke zuig potjes gehad in het begin, je gaat aan je zelf twijfelen.
Start je BF3 op en gelijk een paar potjes met KD 3 met Close Quarters.

Me accuracy is ook in verhouding met. BF3 3-4% gezakt per gun.
Dat laatste heb ik dus juist weer niet op een of andere gekke manier, 25% is geen uitzondering in BF4 waar ik in BF3 voor 25% echt mn best moest doen door meer spammen en de supression, maar in BF3 was het wel veel constanter in elk geval. Nu wissel ik in BF4 tussen rondes, zonder echt heel veel anders te doen, zonder problemen van 15% naar 30% en alles daar tussen in. Het is overall een veel minder constante of consequente game ervaring in BF4.
Ik heb nu voor een paar wapens de pk-a maar wat een fijn scopeje is dat zeg. 10x beter dan die schijtacog waarmee ik echt geen schuurdeur van 2m afstand kan raken, zo slecht als die in bf3 was 10x zo slecht is die in bf4. :F
als ik dan een 4x gebruik is het de fgm die is tenminste accuraat genoeg maar veel liever de pk-a, die heeft dan wel niet de 4x zoom maar veel minder ruimte op het beeld weg, duidelijke reticle waar te richten en ook in meeste situaties goed te zien. i-de-aal. :)
heb trouwens met veel wapens dat je tegen een lichte achtergrond totaal geen zicht meer hebt op waar je richt met de red dot van bv de coyote of met je jet reticles, die verdwijnen gewoon in die op sneeuwstorm, laagstaande bullshit supernovazon of wat dan ook voor zwakzinnige implementatie van overdreven lichteffecten. dat kan me op gelijke hoogte irriteren als de random bullshit hits van AA rockets, ik heb zo vaak dat ik al flare/ecm op het moment dat ik denk dat de raket afgeschoten wordt, en ja ik hoor hem dan ook de fire beepsound, maar dus seconde of 2 eerder geflared of geecmed. Dan ben ik 100% uit zicht of qua afstand echt niet meer opnieuw te locken, krijg ik toch nog die verrekte raketten te incasseren resulterend in een jetcrash 99% van de tijd.
Dus net zoals de random no hits van bv. de tv missiles en ucav zijn de flares en ecm nog steeds broken as fuck.

Verwijderd

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 13:55:
[...]

Dat laatste heb ik dus juist weer niet op een of andere gekke manier, 25% is geen uitzondering in BF4 waar ik in BF3 voor 25% echt mn best moest doen door meer spammen en de supression, maar in BF3 was het wel veel constanter in elk geval. Nu wissel ik in BF4 tussen rondes, zonder echt heel veel anders te doen, zonder problemen van 15% naar 30% en alles daar tussen in. Het is overall een veel minder constante of consequente game ervaring in BF4.
Yup, same here. In BF 3 was ik behoorlijk goed met de AEK, in BF4 amper 17% gem zelfs als ik er op let. Ik ben sinds eergisteren met de M416 aan het spelen, hier schiet ik bijna mee op BF 3 niveau.

BF 4 is wat mij betreft leuk omdat het nieuw is, anders is (of eens wat anders is). Maar eigenlijk mis ik de maps van BF 3 (damavand, seine, DLC aftermath allen goeie maps, grand bazar, CQ maps). Ik ben puur infantry player en BF 3 leent zich daar meer toe dan in BF 4 het geval is. Ik had ook meer spannende rondes in BF 3 dan dat ik in BF 4 heb.

Ik ben niet tegen voertuigen en ze hebben zeker hun plaats in het spel maar in BF 4 zijn ze in enkele maps té aanwezig. Ik spreek hier enkel voor mezelf. Ik hoop dat de volgende DLC's meer naar infantry zullen neigen.

• Redje
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 14:09:
[...]

Yup, same here. In BF 3 was ik behoorlijk goed met de AEK, in BF4 amper 17% gem zelfs als ik er op let. Ik ben sinds eergisteren met de M416 aan het spelen, hier schiet ik bijna mee op BF 3 niveau.

BF 4 is wat mij betreft leuk omdat het nieuw is, anders is (of eens wat anders is). Maar eigenlijk mis ik de maps van BF 3 (damavand, seine, DLC aftermath allen goeie maps, grand bazar, CQ maps). Ik ben puur infantry player en BF 3 leent zich daar meer toe dan in BF 4 het geval is. Ik had ook meer spannende rondes in BF 3 dan dat ik in BF 4 heb.

Ik ben niet tegen voertuigen en ze hebben zeker hun plaats in het spel maar in BF 4 zijn ze in enkele maps té aanwezig. Ik spreek hier enkel voor mezelf. Ik hoop dat de volgende DLC's meer naar infantry zullen neigen.
Seine Crossing. :)
Alleen infanterie en een paar voertuigen, beetje BC2 idee.

In BF4 CQ zijn er weinig infanterie georiënteerde maps die het niveau halen van Seine.
Teveel helicopters, jets, gunships en andere commander meuk die op je harses kan vallen.

Ik moet dus continu naar boven kijken (ook voor snipers op één van die vele gebouwen) voor de heli's/gunship etc. Maar ook naar beneden of ik niet blijf hangen op een steentje...
Ik wil me focussen op de vlag en eventueel vijanden in de buurt maar dat blijft lastig.

Hopelijk idd op goede DLCs.

Verwijderd

deleted

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2013 22:59 ]

[...]

Er is maar één ding die ik echt wil, weer ouderwets tot de laatste snik hengsten op Metro Rush 32p. Ik ben ook hoofdzakelijk een rush of infantry player en de rush maps doen me helemaal niets in bf4. Maar daarentegen vind ik de conquest maps en voertuigen in BF4 wel veel beter dan in Bf3. Ook de balans tussen voertuigen en infantry is sterk verbeterd dankzij de sterkere engineer, maar echt spannende infantry maps, weinig.

Nu moeten ze nog bekend maken wanneer second assault voor de pc uitkomt.....
[...]

komende dlc second assault komt iig metro weer mee terug dus dat is al weer een extra infi only map, je hebt op locker, je hebt nu via china rising de guilin peaks map wat vrijwel infi only.
als je een beetje uitkijkt kom je in SoS en dawnbreaker vrijwel geen tanks etc tegen, of je moet gewoon domination spelen :)
Daarnaast zullen er zeker vast nog wel wat meer city maps komen.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Redje schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 13:40:
accuracy is ook in verhouding met. BF3 3-4% gezakt per gun.
Mijn global accuracy is gekelderd naar een procent of zeven. :') Dat komt met name doordat ik al zo'n zevenentachtig miniguns en een aantal LMG's heb laten smelten. Zodra ik als passagier in een boot, jeep of transport stap, knal ik alles omver wat in de buurt durft te komen. Dankzij het deinen gaan dan wel eens een aantal kogels mis.

Ik zal vanavond eens kijken of ik de stats per klasse kan bekijken, maar dat zal niet veel beter zijn. :P

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

CodeCaster schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 14:36:
[...]

Mijn global accuracy is gekelderd naar een procent of zeven. :') Dat komt met name doordat ik al zo'n zevenentachtig miniguns en een aantal LMG's heb laten smelten. Zodra ik als passagier in een boot, jeep of transport stap, knal ik alles omver wat in de buurt durft te komen. Dankzij het deinen gaan dan wel eens een aantal kogels mis.

Ik zal vanavond eens kijken of ik de stats per klasse kan bekijken, maar dat zal niet veel beter zijn. :P
je algemene acc. is idd inclusief voertuigen maar als je per wapen kijkt kun je dit wel gewoon zien :) denk dat ze daar naar kijken.

• Redje
CodeCaster schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 14:36:
[...]

Ik denk niet, als kijk naar me eigen stats, dat vehicle guns worden meegerekend.
Ik vind het ook leuk om te spammen met die miniguns op zo'n attack boot.

Me overal accuracy is nu 16.8%, wat overeenkomt met de totale gemiddelde wapen accuracy.
Anders had dat wel een stuk lager gelegen.
Met BF3 was dat wel 22.7%, dus dat is wel een te groot verschil imho.

• Sissors
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 14:17:
[...]

Huh? De hele Battlefield serie is toch op voertuigen gebaseerd? Uiteraard hebben die hun plaats in het spel. Voor Infantry waren en zijn er genoeg maps, zoals Close Quarters/Metro in BF3 en Operation Locker in BF4. Speelde die laatste onlangs voor de gein om m'n carbine te levelen, het leek wel het oude Doom of Quake, wat een chaos.
Het probleem met flink wat maps/spellen in de BF serie is dat de voornaamste rol van infanterie is om dood te gaan door voertuigen. Zonder dat je iets terug kan doen.

Ik moet zeggen dat juisti n BF4 ik vind dat de maps wat dat betreft goed zijn gemaakt, met veel schuilplaatsen voor infanterie, en vaak alternatieve routes waar de voertuigen niet kunnen komen.
[...]

Seine en Bazaar zijn gewoon niet geschikt om met 64 man tegelijk te spelen omdat het 9 van 10 keer eindigde in een baserape.
Damavand peak was alleen leuk in Rush want conquest was ook 1 grote cluster fuck in de tunnels.
Nu de PS4/X1 ook 64p ondersteunen is er geen enkele reden meer om zulke kleine Conquest maps te maken.
Voor de infantrie gevechten zijn er nog meer dan genoeg mogelijkheden in TDM/Domination/Obliteration/SquadDM/Defuse en Locker/Zavod/SoS/Guilian peaks in Conquest dus ik snap het geklaag niet zo het enigste wat er in BF4 ontbreekt zijn maps waar Assault spelers compleet kunnen domineren met medpacks,medictrains en m320 granaten.
Maar in BF4 hebben ze zelfs dat aangepakt omdat :
Assault nog steeds de beste guns maar geen OP defibs meer
Engineer heeft nu PDWs (beste close combat guns)
Support unlimited ammo en betere guns dan in BF3
Recon heeft nu motion balls / claymores / C4 en Carbines

De maps die wel goed waren voor 64p in BF3 waren Karkand en Azadi palace en ook die hadden tanks en Lav's dus daar zit verder niet zo'n verschil in.

• Redje
Niet iedereen speelt op 64 man servers.
Ik speel eigenlijk alleen conquest 32man, of tdm/dom liefst 16 en anders 32.
Dit is om nog overzicht te hebben.
Sommige maps/modi moet je niet willen spelen met 64man.

64 man metro is 1 groot spamfest van granaten etc.
Met 32 was het leuk en kon je nog flanken.
TDM/Domination/Squad Rush en Defuse hebben eigenlijk niks met goede infantry gameplay te maken zoals bedoeld wordt hier. Dan wil je toch gewoon Rush en Conquest spelen en dan heb je inderdaad weinig goede infantry mappen. Lockers is leuk, Guilin Peaks bevalt goed en Zavod een goede derde maar dan houd het al snel op. Dan heb je dus drie mappen waar infantry echt leuk kan spelen maar dat komt nog niet echt in de buurt van de mappen in Battlefield 3. Juist de stedelijke omgevingen mis ik, Battlefield 4 heeft enorm veel open mappen met hier en daar wat bebouwing. Dat is voor voertuigen heel leuk, voor infantry een stuk minder.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Tsurany schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 14:58:
TDM/Domination/Squad Rush en Defuse hebben eigenlijk niks met goede infantry gameplay te maken zoals bedoeld wordt hier. Dan wil je toch gewoon Rush en Conquest spelen en dan heb je inderdaad weinig goede infantry mappen. Lockers is leuk, Guilin Peaks bevalt goed en Zavod een goede derde maar dan houd het al snel op. Dan heb je dus drie mappen waar infantry echt leuk kan spelen maar dat komt nog niet echt in de buurt van de mappen in Battlefield 3. Juist de stedelijke omgevingen mis ik, Battlefield 4 heeft enorm veel open mappen met hier en daar wat bebouwing. Dat is voor voertuigen heel leuk, voor infantry een stuk minder.
laten we wel in ogenschouw houden dat er voor bf3 5 dlc zijn uitgekomen met 10+ (?) extra maps en ook al was bf3 iets meer city based, er nog genoeg ruimte is voor nieuwe city maps in bf4.

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Siege of Shanghai is prima voor infantry, Flood Zone ook. Dawnbreaker is ook nog wel geschikt in TDM overigens (en ook in Conquest goed te spelen voor infantry).

Phyxion schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:04:
[...]

Siege of Shanghai is prima voor infantry, Flood Zone ook. Dawnbreaker is ook nog wel geschikt in TDM overigens (en ook in Conquest goed te spelen voor infantry).
Siege of Shanghai is roofcamping tot en met. Dat is toch geen spannende actie? Flood Zone is meer TDM dan conquest, ook weinig aan. Dawnbreaker kan er nog mee door maar een echt goede map zou ik dat ook weer niet noemen.
Als ik het vergelijk met de maps uit Battlefield 3 die bij mij positief naar voren komen als ik denk aan infantry combat zijn die tot nu toe nog weinig terug te vinden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Tsurany schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:07:
[...]

Siege of Shanghai is roofcamping tot en met. Dat is toch geen spannende actie? Flood Zone is meer TDM dan conquest, ook weinig aan. Dawnbreaker kan er nog mee door maar een echt goede map zou ik dat ook weer niet noemen.
Als ik het vergelijk met de maps uit Battlefield 3 die bij mij positief naar voren komen als ik denk aan infantry combat zijn die tot nu toe nog weinig terug te vinden.
Gewoon bf3 gaan spelen en er is ook nog een bf3 topic op dit forum.

Verwijderd

TecTo schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:14:
[...]
Gewoon bf3 gaan spelen en er is ook nog een topic op dit forum.
Wat een onnodige reactie ...
Ik vind het net een goede discussie met goede argumenten van beide kanten.

• Sissors
  • Niet online
Probleem met siege of shanghai conquest is dat die centrale toren zo verschrikkelijk belangrijk is, en daar kan je enkel met een heli komen, dus niet echt als infanterie. (Als ze niet in de gaten hebben kan je met een squad via de liften, maar als ze die actief verdedigen niet. En dan heb je ook nog het dak een niveau hoger waar je helemaal enkel met heli kan komen).

Als ze daar een alternatieve methode doen om er te komen zou ik helemaal blij zijn. Bijvoorbeeld nog een kleine kamer op drie kwart waar ook nog een paar liften uitkomen, en wat dan verder per trap gaat.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:16:
[...]

Wat een onnodige reactie ...
Ik vind het net een goede discussie met goede argumenten van beide kanten.
Niet op reageren, sommige mensen denken dat je alleen positief mag zijn over BF4.

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

[...]

Siege of Shanghai hebben we tegenwoordig de SUAV voor, gewoon alle snipers van de daken afvliegen. Flood Zone is prima te doen in Conquest, beetje ala Karkand in BF2. Het zit gewoon allemaal wat dichter op elkaar, vind het niet zo erg, kom je tenminste nog eens een enemy tegen. Dawnbreaker vind ik zelf niet zo geweldig qua map en join die eigenlijk ook nooit. Vooral de jets zijn belachelijk in die map.

[ Voor 7% gewijzigd door Phyxion op 10-12-2013 15:17 ]

[...]

het probleem zit in dat je nu op vrijwel alle daken kan komen, in bf3 veel niet of ze waren niet nuttig om op te staan. soms vind ik wel dat de maps een ground warfare only map mag zijn, floodzone heeft weinig extra's aan die choppers. Ja je kan snel naar bepaalde punten toe maar kan ook via de grond. Neemt gelijk het roofcamper aspect weg.
Sissors schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:16:
Probleem met siege of shanghai conquest is dat die centrale toren zo verschrikkelijk belangrijk is, en daar kan je enkel met een heli komen, dus niet echt als infanterie. (Als ze niet in de gaten hebben kan je met een squad via de liften, maar als ze die actief verdedigen niet. En dan heb je ook nog het dak een niveau hoger waar je helemaal enkel met heli kan komen).

Als ze daar een alternatieve methode doen om er te komen zou ik helemaal blij zijn. Bijvoorbeeld nog een kleine kamer op drie kwart waar ook nog een paar liften uitkomen, en wat dan verder per trap gaat.
je bent nog niet bekend met de 2 verschillende liften in bf4? :>

[ Voor 30% gewijzigd door SouLLeSSportal op 10-12-2013 15:20 ]

Phyxion schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:17:
[...]

Siege of Shanghai hebben we tegenwoordig de SUAV voor, gewoon alle snipers van de daken afvliegen. Flood Zone is prima te doen in Conquest, beetje ala Karkand in BF2. Het zit gewoon allemaal wat dichter op elkaar, vind het niet zo erg, kom je tenminste nog eens een enemy tegen. Dawnbreaker vind ik zelf niet zo geweldig qua map en join die eigenlijk ook nooit. Vooral de jets zijn belachelijk in die map.
Die snipers kan je wel killen, met gemak zelfs, maar het levert naar mijn mening geen leuke gameplay op. Ik wil echt infantry combat en niet met een SUAV snipers doodvliegen. Flood Zone levert wel weer actie op maar dan is er veel meer chaos dan tactische infantry combat. Die daken is waar alles zich concentreert, dat is saai. De gevechten rondom de parkeergarage zijn leuker maar lang niet altijd druk bevolkt. De map is niet slecht maar iedereen blijft gewoon hangen.
SouLLeSSportal schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:19:
[...]

het probleem zit in dat je nu op vrijwel alle daken kan komen, in bf3 veel niet of ze waren niet nuttig om op te staan. soms vind ik wel dat de maps een ground warfare only map mag zijn, floodzone heeft weinig extra's aan die choppers. Ja je kan snel naar bepaalde punten toe maar kan ook via de grond. Neemt gelijk het roofcamper aspect weg.
Klopt. Dat je op daken kan komen voegt voor mij echt helemaal niks toe. Ik vind het doodsaai om er te zitten en ik vind het doodsaai dat het halve team zich daar schuil houd. Ja, het is leuk dat je dan vanaf daar tactisch kan parachuteren maar dat is nu net wat bijna nooit gebeurt.

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Er is bf2, bf3 en bf4 dus voor iedereen is er wel een spel waar je een map kunt spelen die je graag speelt. BF4 is juist veelzijdig en vanaf daken, door tunnels, vanaf plateaus, choppers, metro look en ga zo maar door. Waarom van BF4 weer een look a like bf2/bf3 gemaakt moet worden is me totaal een raadsel.
Je wilt toch iets vernieuwend spelen en die trappen en liften zijn er om vanaf een dak je vijand te bestoken. Wil je ground only dan is er ook nog keus.

Alleen omdat spelers iets missen en/of hun favorieten spelwijze niet kunnen spelen moet het maar anders. Gewoon bf2 of bf3 gaan spelen is niks mis mee. Evenzo vind deze discussie een herhaling van zetten en inbreng die telkens weer wordt ingebracht. Als je niet tegen roofcampers kan ga dan gewoon een andere map spelen, zo simpel kan het zijn.
Tsurany schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:21:

Die snipers kan je wel killen, met gemak zelfs, maar het levert naar mijn mening geen leuke gameplay op. Ik wil echt infantry combat en niet met een SUAV snipers doodvliegen. Flood Zone levert wel weer actie op maar dan is er veel meer chaos dan tactische infantry combat. Die daken is waar alles zich concentreert, dat is saai. De gevechten rondom de parkeergarage zijn leuker maar lang niet altijd druk bevolkt. De map is niet slecht maar iedereen blijft gewoon hangen.

Klopt. Dat je op daken kan komen voegt voor mij echt helemaal niks toe. Ik vind het doodsaai om er te zitten en ik vind het doodsaai dat het halve team zich daar schuil houd. Ja, het is leuk dat je dan vanaf daar tactisch kan parachuteren maar dat is nu net wat bijna nooit gebeurt.
Deze vorm van 'vertical gameplay' is inderdaad echt killing voor de meeste maps, als het niet campen op de daken van Lancan Dam, Dawnbreaker, Siege of Shanghai of Zavod is, dan is het wel campen de kraan op Rogue etc. etc. Bijzonder slechte designkeuze om dat op zo veel maps mogelijk te maken.

Daken trekken op een of andere manier een type speler aan, die tsja, alle vorm van spanning uit een potje halen, de aktie en het aantal confrontaties rond een objective dalen gigantisch.

Het verschil tussen rondes waarin 95% zich op de grond begeeft of 95% van de spelers op de daken, die zijn in de meerderheid, is dag en nacht. Ik heb de allergaafste en spannendste potten in jaren gehad op Shanghai CQ large, maar ook de meest treurige en desolate...

[ Voor 4% gewijzigd door A.W.E.S.O.M.-0 op 10-12-2013 15:41 ]

Kijk ik heb ook niets tegen op een goede city map maar waar het in BF3 vaak op uitdraaide was vaak een Assault class map only :( Dat is in BF4 niet meer en daar ben ik wel heel blij mee.
Maps als Seine , Bazaar , Talah market en Epic center hoeven van mij ook want ze waren gewoon te klein en vaak niet leuk voor 64p.
Natuurlijk waren deze maps leuk met minder spelers maar ik ben van mening dat Dice nu alle mappen ontwerpt met de gedachte dat het leuk moet zijn voor 64 spelers en in alle gamemodi want daar ontbrak het in BF3 nog wel eens aan.
Dan liever maps als Karkand , Azadi palace of Sharqi waar je als infantrie leuke gevechten kunt hebben maar ook nog een paar voertuigen hebt ter ondersteuning.

Ik ben het wel; mee eens dat die ''Dak campeerders'' niets toevoegen .
Maar die zitten er in BF3 ook genoeg :( en daar zijn ze er moeilijker uit te knallen maar heb je er we iets minder last van.
Maar daar in tegen vind ik het vechten op meerde lagen mits goed bereikbaar wel echt iets toevoegen in BF4

[ Voor 9% gewijzigd door beuker19 op 10-12-2013 15:50 ]

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

beuker19 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:42:
[...]

Kijk ik heb ook niets tegen op een goede city map maar waar het in BF3 vaak op uitdraaide was vaak een Assault class map only :( Dat is in BF4 niet meer en daar ben ik wel heel blij mee.
Maps als Seine , Bazaar , Talah market en Epic center hoeven van mij ook want ze waren gewoon te klein en vaak niet leuk voor 64p.
Natuurlijk waren deze maps leuk met minder spelers maar ik ben van mening dat Dice nu alle mappen ontwerpt met de gedachte dat het leuk moet zijn voor 64 spelers en in alle gamemodi want daar ontbrak het in BF3 nog wel eens aan.
Dan liever maps als Karkand , Azadi palace of Sharqi waar je als infantrie leuke gevechten kunt hebben maar ook nog een paar voertuigen hebt ter ondersteuning.
En dat dus precies. In BF3 was het soms zelfs M16A3/AEK only bij maps zoals Bazaar. Zelf meer een vehicle player, maar ik houd ook zeker van infantry. Precies daarom hoop ik dat ze maps zoals Mashtuur City en Road to Jalalabad terug halen. Deze maps hadden stukken met iets meer afstand, close quarters en precies genoeg voertuigen om ze een ondersteunende factor te geven.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

te klein en vaak niet leuk voor 64p.
Welke (Vanilla)-map is dat wel in BF4? Alleen Golmud Railway is mijns inziens groot genoeg, en die heeft weer veel te veel grote, lege vlakken waardoor het voor infanterie weer doodsaai is.

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-10 13:32
[...]

[...]
Eens maar de nadruk in BF4 ligt voor mijn gevoel nu geheel op engineer, dus zijn we net zo ver van huis. Ben nu assault en support class aan het unlocken maar op Operation Locker na zijn vrijwel alle maps georiënteerd op de engineer class.

Had niet verwacht dat ik dit gauw zou zeggen maar ook ik wacht met smart op een paar leuke infantry maps in de aankomende DLCs :)

• Redje
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:29:
[...]

Deze vorm van 'vertical gameplay' is inderdaad echt killing voor de meeste maps, als het niet campen op de daken van Lancan Dam, Dawnbreaker, Siege of Shanghai of Zavod is, dan is het wel campen de kraan op Rogue etc. etc. Bijzonder slechte designkeuze om dat op zo veel maps mogelijk te maken.

Daken trekken op een of andere manier een type speler aan, die tsja, alle vorm van spanning uit een potje halen, de aktie en het aantal confrontaties rond een objective dalen gigantisch.

Het verschil tussen rondes waarin 95% zich op de grond begeeft of 95% van de spelers op de daken, die zijn in de meerderheid, is dag en nacht. Ik heb de allergaafste en spannendste potten in jaren gehad op Shanghai CQ large, maar ook de meest treurige en desolate...
Dat is het ook, je hebt niet echt een gevechtslijn en bijna alle maps hebben hoge gebouwen en/of gunships/helis/jets.
Daarom speel ik ook DOM, CQ was leuk in BF2/BC2 en BF3 maar in BF4 teleurstellend imho door het slechte level design.
TecTo schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:29:
Er is bf2, bf3 en bf4 dus voor iedereen is er wel een spel waar je een map kunt spelen die je graag speelt. BF4 is juist veelzijdig en vanaf daken, door tunnels, vanaf plateaus, choppers, metro look en ga zo maar door.
Veelzijdig betekent dat er ook goede infantry mappen zijn en juist die ontbreken.
Waarom van BF4 weer een look a like bf2/bf3 gemaakt moet worden is me totaal een raadsel.
Je wilt toch iets vernieuwend spelen en die trappen en liften zijn er om vanaf een dak je vijand te bestoken. Wil je ground only dan is er ook nog keus.
Het hoeft geen lookalike te worden, dan snap je het hele punt niet. We willen mappen waarbij infantry een significante rol heeft en waarbij elk potje vol spanning zit maar wel in combinatie met de vernieuwingen die Battlefield 4 met zich mee brengt. Dus niet Seine Crossing exact zoals in Battlefield 3 maar een map die dezelfde basis principes met zich mee brengt in de nieuwe gameplay van Battlefield 4.
Alleen omdat spelers iets missen en/of hun favorieten spelwijze niet kunnen spelen moet het maar anders. Gewoon bf2 of bf3 gaan spelen is niks mis mee. Evenzo vind deze discussie een herhaling van zetten en inbreng die telkens weer wordt ingebracht. Als je niet tegen roofcampers kan ga dan gewoon een andere map spelen, zo simpel kan het zijn.
Ja, als je iets mist dan zie je dat graag terug, lijkt me niet meer dan normaal. Je spreek jezelf wel graag tegen trouwens. Als je niet van roofcampers houd moet je een andere map spelen maar tegelijkertijd mag je niet ter discussie stellen dat die mappen nauwelijks aanwezig zijn?
Dat is toch vrij normaal? Dat is immers de beste infantry class en dan ook de logische keuze. Een sniper heb je weinig aan op korte afstanden en een engineer is ook minder handig dan en assault wanneer er weinig voertuigen zijn. Maar wat is daar mis mee? Je kon als engineer alsnog prima meekomen alleen miste je de revive punten.
Wie dwingt jou dan om met 64 spelers op die map te spelen? Er zijn meer dan genoeg servers die deze mappen gewoon draaien met 32 spelers.
Dat komt dus door mensen die klagen dat een map met 64 spelers niet leuk is maar weigeren om hem met 32 spelers te gaan spelen. Tja, niet elke map is in elke gamemode even leuk. Dat heb je nu trouwens nog steeds, meeste mappen zijn in TDM alsnog vrij matig en de meeste mappen zijn met 32 spelers alsnog te leeg en met 64 spelers alsnog te vol.
Juist een dergelijke filosofie zorgt er voor dat sommige mappen in geen enkele gamemode echt leuk zijn. Metro was juist erg sterk gericht op rush en daarvoor geoptimaliseerd. Dat blijkt ook uit de kwaliteit als je hem in rush speelt.
Caspian border was echt gebouwd om in Conquest gespeeld te worden, in elke andere gamemode was hij erg mager. En dat had ook resultaat aangezien het een van de beste conquest mappen was die de Battlefield serie gekend heeft.
MisterChaoSs schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:48:
En dat dus precies. In BF3 was het soms zelfs M16A3/AEK only bij maps zoals Bazaar. Zelf meer een vehicle player, maar ik houd ook zeker van infantry. Precies daarom hoop ik dat ze maps zoals Mashtuur City en Road to Jalalabad terug halen. Deze maps hadden stukken met iets meer afstand, close quarters en precies genoeg voertuigen om ze een ondersteunende factor te geven.
Het is toch vrij logisch dat je op intense infantry mappen vooral assault spelers tegen komt die met de beste assault wapens spelen? Elke seconde telt, daarom zijn die mappen juist zo populair. Hoge intensiteit actie. Dan wil je ook met de beste middelen gaan spelen.

Verwijderd

Ik vind eigenlijk elke map wel prima, behalve locker. Dat heeft vooral te maken met het feit dat ik alleen 64 man servers join. Is net iets te druk.
CodeCaster schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:49:
[...]

Welke (Vanilla)-map is dat wel in BF4? Alleen Golmud Railway is mijns inziens groot genoeg, en die heeft weer veel te veel grote, lege vlakken waardoor het voor infanterie weer doodsaai is.
Rogue Transmission , Lancang Dam , Zavod en Paracel Storm zijn naar mijn inziens groot genoeg voor voertuigen en klein genoeg voor leuke infantry combat.
Tsurany schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:52:
[...]

Veelzijdig betekent dat er ook goede infantry mappen zijn en juist die ontbreken.

[...]

Het hoeft geen lookalike te worden, dan snap je het hele punt niet. We willen mappen waarbij infantry een significante rol heeft en waarbij elk potje vol spanning zit maar wel in combinatie met de vernieuwingen die Battlefield 4 met zich mee brengt. Dus niet Seine Crossing exact zoals in Battlefield 3 maar een map die dezelfde basis principes met zich mee brengt in de nieuwe gameplay van Battlefield 4.

[...]

Ja, als je iets mist dan zie je dat graag terug, lijkt me niet meer dan normaal. Je spreek jezelf wel graag tegen trouwens. Als je niet van roofcampers houd moet je een andere map spelen maar tegelijkertijd mag je niet ter discussie stellen dat die mappen nauwelijks aanwezig zijn?

[...]

Dat is toch vrij normaal? Dat is immers de beste infantry class en dan ook de logische keuze. Een sniper heb je weinig aan op korte afstanden en een engineer is ook minder handig dan en assault wanneer er weinig voertuigen zijn. Maar wat is daar mis mee? Je kon als engineer alsnog prima meekomen alleen miste je de revive punten.

[...]

Wie dwingt jou dan om met 64 spelers op die map te spelen? Er zijn meer dan genoeg servers die deze mappen gewoon draaien met 32 spelers.

[...]

Dat komt dus door mensen die klagen dat een map met 64 spelers niet leuk is maar weigeren om hem met 32 spelers te gaan spelen. Tja, niet elke map is in elke gamemode even leuk. Dat heb je nu trouwens nog steeds, meeste mappen zijn in TDM alsnog vrij matig en de meeste mappen zijn met 32 spelers alsnog te leeg en met 64 spelers alsnog te vol.
Juist een dergelijke filosofie zorgt er voor dat sommige mappen in geen enkele gamemode echt leuk zijn. Metro was juist erg sterk gericht op rush en daarvoor geoptimaliseerd. Dat blijkt ook uit de kwaliteit als je hem in rush speelt.
Caspian border was echt gebouwd om in Conquest gespeeld te worden, in elke andere gamemode was hij erg mager. En dat had ook resultaat aangezien het een van de beste conquest mappen was die de Battlefield serie gekend heeft.

[...]

Het is toch vrij logisch dat je op intense infantry mappen vooral assault spelers tegen komt die met de beste assault wapens spelen? Elke seconde telt, daarom zijn die mappen juist zo populair. Hoge intensiteit actie. Dan wil je ook met de beste middelen gaan spelen.
:')
Beetje last van selectief lezen :?
Dice wil dat alle maps leuk zijn om met 64 spelers met verschillende classes zijn te spelen zonder dat je direct een nadeel hebt als je geen Assault speelt.
En dat die maps in BF3 heel populair waren had niet te maken met het feit dat de Assault class een beetje OP was in BF3 :+
Ik vind de keuzes van Dice heel logisch om geen 1 class rules them all maps te maken in BF4.
En ik denk echt dat Dice er van uit gaat dat de spelerd die hielden van maps als bazaar en seine nu domination gaan spelen

[ Voor 76% gewijzigd door beuker19 op 10-12-2013 16:07 ]

beuker19 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:55:
[...]

Rogue Transmission , Lancang Dam , Zavod en Paracel Storm zijn naar mijn inziens groot genoeg voor voertuigen en klein genoeg voor leuke infantry combat.
Dan heb je het over bepaalde geïsoleerde punten, de map als geheel is niet geschikt voor infantry combat.

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

[...]
Uiteraard, maar je mist gewoon een bepaal gevoel van variatie. Ik zeg niet dat het niet logisch is, want ze waren ook veel sterker dan de andere wapens, maar het begon wel intens te vervelen imo.

Verwijderd

[...]
Als iedereen met dezelfde class rondrent in infantry-only is de toegevoegde waarde van overige classes met hun gadgets, wapens en abilities weg. Dan wordt het een soort COD met betere graphics, grotere kaarten en slechtere gunplay. Dat is af en toe een rondje best leuk, maar dat is niet het BF-gevoel waar ik naar streef en evenzo niet het gewenste spel voor veel andere mensen.
Dat jij infantry-only met allemaal de assault-class en m16a3 leuk vind om te spelen is prima, en dat daar servers voor zijn zodat je je uit kunt leven is geweldig, maar in BF3 was iedereen ertoe gedwongen zó te spelen, of te jet-lamen. Dat waren je opties, tenzij je wilde verliezen.
Ik ben juist dolblij dat ze in BF4 daar wat aan gedaan hebben.
[...]
Het is echter onlogisch dat je in een spel waar je vier classes hebt er maar één nodig hebt om te winnen. Als de classes goed in balans zijn hebben er op infantry-only drie van de vier zin (engineers mogen daar zwak zijn - die zijn tenslotte anti-voertuig) en niet alleen de assault class. Als alle spelers hetzelfde doen is het spel-element "battlefield" weg, en is het een generieke saaie shooter. Met crappy hitdetection. Als ik dat wil speel ik wel COD, dan is de hitdetectie beter ook.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

beuker19 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:55:
[...]

Met z'n vierenzestigen? Paracel en Lancang zijn inderdaad nog net te doen vanwege de afstanden, maar heel veel mappen hebben een clusterfuck in het midden.

Rogue: iedere sniper ligt op of om de schotel, alle overige infanteriespelers bevinden zich rond de twee gebouwen in aanbouw (D?).

Lancang: iedereen ligt op en loopt rond de twee gebouwen onder de dam.

Zavod: iedereen ligt op en loopt onder de twee gebouwen in het midden van het level.

En zo ligt bij iedere map het knelpunt bij veel infanterie heel ongeïnspireerd in het midden. Weinig flankmogelijkheden (want relatief smalle doorgangen en veel dakknuffelaars die het hele level overzien), waardoor het in de meeste mappen onmogelijk is het midden lopend in je eentje over te steken.

Gelukkig beuk ik er gewoon m'n tank doorheen, maar als infanterie vind ik haast geen enkele 64P-map leuk spelen.

Pagina: 1 ... 76 ... 149 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor Battlefield 4 zelf en niet voor hardware gerelateerde zaken. Hiervoor kunnen er benchmarks bekeken worden op het internet.

Wat willen we NIET zien:
- Klachten (crashes, hacks, x is overpowered, e.d.)
- Problemen/Crashes deze horen in:
* Voor de PC: [PC] Algemene BattleField 4 Problemen topic
* Voor de Console: [Console] Algemeen Battlefield 4 problemen topic.
- Hardware

Zulke reacties worden als offtopic en ongewenst beschouwd, inclusief consequenties.
Kom je dergelijke posts tegen? Maak dan een Topic Report en negeer.