Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:33:
Ondanks de crashes en de laatste dagen de "random blurred screens" (vreselijk irritant is dat) vind ik het spel aangenaam om spelen. Toch moet ik zeggen dat ik tot nu toe blijf wat op mijn honger zitten. Ik mis een beetje het snellere spel dat je kon terugvinden in BF3.
Ik was in BF3 geen Metro-fan maar ik ben blij dat het naar BF4 komt. Maar niet alleen metro was sneller.
Je had met damavand peak een leuke snelle rush-map, Azadi palace, Talah market, Grand Bazar, Seine Crossing. Allemaal maps die voor mij een stuk leuker aanvoelen dan de maps in BF4. Ik begrijp dat het waarschijnlijk de bedoeling was van de devs maar ik mis het toch wat.
Kan ik me helemaal in vinden hoor, ik heb ook nog geen ECHT vette rush pot gehad in BF4. Meestal is het of een walkover, of onbegonnen werk omdat de rest van je team met een bolt-action hard aan het "ptfo-en" is, 300 meter bij de objectives vandaan. Met zijn 14en vijanden spotten voor de 2 mensen die daadwerkelijk de mcoms verdedigen of aanvallen, klasse.
Flood zone is een map waar het snel kan gaan als je in een goed team/squad zit. Als je tegenslag hebt en je moet het alleen doen is het quasi onbegonnen werk met al de snipers.
Zavod is wél een map waar het snel kan gaan, hier liggen de punten ook iets minder ver uit elkaar. Grafisch is dit wel een van de mindere maps imo. Ik hoop op een DLC à la close quarters of aftermath.
Ik moet hierbij wel vermelden dat ik géén vehicle-minded player ben. Ik probeer het in BF 4 de laatste dagen wél meer te doen. Alleen erg frustrerend om telkens met die tank na tien seconden te sterven (bij wijze van spreken). Zeker op de railway map sterf ik constant met die voertuigen
Klopt, de maps moedigen snipen enorm aan door of grote open stukken of daken, niets lijkt die lafbekken harder aan te trekken dan daken, waarom er altijd tien van die lafbekken in 1 team lijken te zitten is mij een groot raadsel....
Ook ben je erg afhankelijk van goede spelers in de voertuigen, die kunnen de uitkomst in een oogwenk bepalen, als je die niet hebt is het eigenlijk al beslist. Als je daar net als ik niet bijzonder van houdt, maar je ziet een paar te jandoelelen en de heli's, tanks etc. weggeven in de eerste paar minuten, dan is het potje al vertiefd. OF je moet dan zelf met tegenzin gaan stuntelen met voertuigen of de ronde bij voorbaat afschrijven.
De gun-play is erg verschillend van BF3. In de 3 had ik op het einde het gevoel dat ik letterlijk het wapen in handen nam en wist ik perfect wat het wapen kon. Nu raak ik sommige spelers de ene keer wel en de andere keer bij een vergelijkbare fase raak ik helemaal niets. Is dit lag? is dit een miscalculatie van mijnentwege? ik weet het niet. Ik moet er toch nog erg aan wennen. Mijn accuracy ligt een stuk lager dan in BF3 en dit merk ik tijdens het spelen.
Ik snap wat je bedoelt denk ik, het 'voelt' allemaal een beetje te willekeurig aan nog, maar dat kan ook met de hitregistratie liggen. De ene ronde kan een gun totaal anders aanvoelen, ik heb rondes van 25%+ dan weer 15% en dan weer 20%+ zonder echt heel veel anders te doen.
Wat scheelt er met die voertuigen? Ik weet dat een RPG in een hoek van 90° meer schade doet en in een mindere hoek maar ik heb soms 3-4 raketten nodig voor een tank. Je kan een tank wel één of twee keer te slim af zijn maar de derde keer ben je er aan voor de moeite. Dit is iets waar ik me wel wat aan stoor bij bepaalde rondes.
Geen idee, het enige wat ik hier op kan zeggen, ga domination spelen met de engineer met een carbine, net zolang je de SRAW hebt. Als je een tank ziet, 1 raket in de lucht afschieten, herladen, en de volgende op de tank richten (en blijven aimen) tot beide raketten de tank slopen. Dan kan je nog razendsnel een nieuwe raket afvuren, en je hebt (voordat de tank/boot echt kan reageren) hem gesloopt!