Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 10:00

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Tsurany schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:41:

Maar is dat een probleem? Moet Origin groter worden dan Steam voor het bestaansrecht heeft?

Het enige wat je doet is Origin met Steam vergelijken, concluderen dat jij Steam beter vind en zeggen dat Origin daarom gedoemd is te mislukken. Dat is een analyse die nergens op slaat aangezien het geen directe concurrenten zijn.
Ik vergelijk Steam inderdaad met Origin, omdat het alletwee downloaddiensten zijn die dezelfde insteek hebben. Ze bieden beide games aan die je voor je persoonlijke gamebibliotheek kan kopen, dat is wat de basis van beide services zijn.

Ik zeg nergens dat Origin groter moet worden dan Steam om bestaansrecht te krijgen, zo vat jij het op. Heb al aangegeven dat de downloadsnelheid persoonlijke ervaring kan zijn, dus dat kan inderdaad kloppen dat jij op Origin snellere download snelheid hebt dan Steam. Dat zou in dat geval voor jou een pluspunt kunnen zijn voor Origin t.o.v. Steam.

Wellicht dat ik iets te voorbarig was met het woord "mislukken" en dat ik meer bedoelde, "blijft een underdog" omdat het alleen eigen producten aanbiedt op het moment. Het gaat meer om de kans dat mensen vertrouwd zijn met Steam en dan is de drempel om veel gebruik van Origin te maken hoger.

EA beschrijft de service zelf op de volgende manier:
"Origin maakt gamen nog leuker. Via Origin kun je op de hoogte blijven van de games waar je van houdt en meer games ontdekken die je "per ongeluk" tot 4 uur 's nachts blijft spelen. Chat met vrienden, broadcast je gameplay en pronk met achievements zodat iedereen kan zien hoe geweldig je bent. Profiteer van exclusieve aanbiedingen en bonuscontent van de beste videogame-uitgevers ter wereld. Na een paar klikken kun je al aan de slag."

Voor zover ik hier kan lezen, is dit vrijwel precies dezelfde insteek als Steam, maar dan met eigen games i.p.v. een gamecollectie van veel verschillende uitgevers.
Is het dus gek dat ik Origin vergelijk met Steam, nope.

[ Voor 7% gewijzigd door MisterChaoSs op 12-11-2013 13:53 ]

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:38:
[...]

Zodra het je regulars gaat ergeren, of jezelf, is het wat mij betreft tijd om te reageren. Natuurlijk hoef je niet op alle slakken zout te leggen, maar op het moment dat er weer eens (en het zal eens géén Nederlander zijn...) een ander voor knakker dit tiefjes dat uit gaat zitten schelden gaat het me irriteren en dan is het klik weg met hem. Na een paar weken heb je een groepje regular spelers opgebouwd die neigen naar volwassen gedrag.

[...]

Dat gaat vrij snel over >:)

[...]

Al te actief gemuts van een admin niet, maar het verschil is vrij snel duidelijk tussen iemand die een keer wat schrijft of roept, en iemand die mijlen over de schreef gaat qua grofheid of bij elke tweede death gaat lopen bitchen in de chat. Dat soort puberaal gedrag hoef ik echt niet in game te zien. Tsu's niveau van schelden wat hij in het eerste jaar BF3 spelen hanteerde is voor mij grenswaardig, dat zou ik niet elke avond zo hoeven te zien.

Overigens is "opvoeden" in deze zin vrij basaal: als iemand gaat lopen doen alsof hij 16 is trap je hem buiten, doet hij het weer, trap je hem blijvend buiten. Minimale moeite voor de admin, maximaal effect op de sfeer in de server.
Dream on !!!!
Het enigste wat je hier mee bereikt is een lege server niets meer niet minder.
Bijna iedereen heeft een schijt hekel aan over ijverige (B)admins.
Denk als het beste is de boel gewoon de boel te laten (mits niet te extreem)en de ''rotte appels'' gaan wel weer iets anders doen en het probleem lost zich vanzelf op.
Het lijd je ook af van wat je werkelijk moet doen deze pot proberen te winnen.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-10 15:32
nibortreab schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:50:
[...]

Ik vergelijk Steam inderdaad met Origin, omdat het alletwee downloaddiensten zijn die dezelfde insteek hebben. Ze bieden beide games aan die je voor je persoonlijke gamebibliotheek kan kopen, dat is wat de basis van beide services zijn.

Ik zeg nergens dat Origin groter moet worden dan Steam om bestaansrecht te krijgen, zo vat jij het op. Heb al aangegeven dat de downloadsnelheid persoonlijke ervaring kan zijn, dus dat kan inderdaad kloppen dat jij op Origin snellere download snelheid hebt dan Steam. Dat zou in dat geval voor jou een pluspunt kunnen zijn voor Origin t.o.v. Steam.

Wellicht dat ik iets te voorbarig was met het woord "mislukken" en dat ik meer bedoelde, "blijft een underdog" omdat het alleen eigen producten aanbiedt op het moment. Het gaat meer om de kans dat mensen vertrouwd zijn met Steam en dan is de drempel om veel gebruik van Origin te maken hoger.

EA beschrijft de service zelf op de volgende manier:
"Origin maakt gamen nog leuker. Via Origin kun je op de hoogte blijven van de games waar je van houdt en meer games ontdekken die je "per ongeluk" tot 4 uur 's nachts blijft spelen. Chat met vrienden, broadcast je gameplay en pronk met achievements zodat iedereen kan zien hoe geweldig je bent. Profiteer van exclusieve aanbiedingen en bonuscontent van de beste videogame-uitgevers ter wereld. Na een paar klikken kun je al aan de slag."

Voor zover ik hier kan lezen, is dit vrijwel precies dezelfde insteek als Steam, maar dan met eigen games i.p.v. een gamecollectie van veel verschillende uitgevers.
Is het dus gek dat ik Origin vergelijk met Steam, nope.
Zie het als de apple store vs mediamarkt. Klaar scheelde een heel stuk tekst. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Practics schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:08:
[...]

Zie het als de apple store vs mediamarkt. Klaar scheelde een heel stuk tekst. :D
Beetje onderbouwing is wel wenselijk tijdens een discussie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 15:47

India Sierra

Learn by failure

DanielWW2 schreef op maandag 11 november 2013 @ 23:26:
[...]

Dat is dus de MBT LAW oftewel de ultieme nooblaucher.
Probeer nu eens de RPG-7. ;)
Dit is met de RPG-7...

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nibortreab schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:11:
[...]

Beetje onderbouwing is wel wenselijk tijdens een discussie ;)
Ben wel blij dat er in ieder geval concurrentie is want het houd steam/valve ook scherp natuurlijk.
Nu nog een vergelijkbaar aanbod en je hebt straks daadwerkelijk wat te kiezen ipv. dat je door ontwikkelaars gedwongen word een platform te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeltjow
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-07 11:39
lol wut. sta volgens bf4stats.com op plek 5 met kill/hit percentage
http://bf4stats.com/leaderboards/pc_player_khp
dat had ik niet verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dan schoot je wellicht niet haaks op de tank, of had deze reactive armor. normaliter moet die namelijk 1 hit disable en 2 hit destroy hebben recht van achteren.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

beuker19 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:20:
[...]

Ben wel blij dat er in ieder geval concurrentie is want het houd steam/valve ook scherp natuurlijk.
Nu nog een vergelijkbaar aanbod en je hebt straks daadwerkelijk wat te kiezen ipv. dat je door ontwikkelaars gedwongen word een platform te kiezen.
Concurrentie is altijd goed voor de consument inderdaad :) Dan gaan ze echt werken aan de service en iets wat erg belangrijk is met die platforms, communicatie naar de consument. Doet Steam, in mijn gevallen met crash in games en gehackt account, goed. De chatsupport van EA's Origin vind ik ook wel goed werken, op wat miscommunicatie tussen de werknemers na dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

SouLLeSSportal schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:21:
[...]

dan schoot je wellicht niet haaks op de tank, of had deze reactive armor. normaliter moet die namelijk 1 hit disable en 2 hit destroy hebben recht van achteren.
Net weer een tank van achteren geraakt (geen reactive armor) met een RPG-7V2, 32 dmg non disable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
roeltjow schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:20:
dat had ik niet verwacht
Dat krijg je als je met een sniper staat te campen ;)
Vergeet alleen niet dat er zo'n 8000 spelers in die database staan, dat is een stuk minder dan het aantal mensen dat Battlefield 4 speelt ;)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thehawk007 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:25:
[...]

Net weer een tank van achteren geraakt (geen reactive armor) met een RPG-7V2, 32 dmg non disable.
apart, je doet toch wat wat veroorzaakt dat dit geen critical hit is, de hoek waaronder je vanachter moet raken is niet heel groot, geen idee of van boven of beneden nog wat uitmaakt. Was die wel zodanig beschadigd dat hij vertraagd was dus niet of nauwelijks kon rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

SouLLeSSportal schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:29:
[...]

apart, je doet toch wat wat veroorzaakt dat dit geen critical hit is, de hoek waaronder je vanachter moet raken is niet heel groot, geen idee of van boven of beneden nog wat uitmaakt. Was die wel zodanig beschadigd dat hij vertraagd was dus niet of nauwelijks kon rijden?
Dat wel, immobility hit maar niet disabled oid. Hoe bedoel je hoek? Moet je ze schuin raken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-edit- verkeerde user

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2013 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thehawk007 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:30:
[...]

Dat wel, immobility hit maar niet disabled oid. Hoe bedoel je hoek? Moet je ze schuin raken?
juist niet, 90 graden hoek is meeste damage, wellicht is het dan geen disable met 1 hit maar zou het iig wel een 2 hit kill moeten zijn. is dat wel zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thehawk007 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:30:
[...]

De hoek ten opzichte van de tank. Je moet dus, voor de meeste damage, met een hoek van 90 graden raken. Dat betekent dus rechtstreeks op de achterkant.
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/70/Protractor_Rapporteur_Degrees_V3.jpg

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeltjow
Tsurany schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:25:
[...]

Dat krijg je als je met een sniper staat te campen ;)
Vergeet alleen niet dat er zo'n 8000 spelers in die database staan, dat is een stuk minder dan het aantal mensen dat Battlefield 4 speelt ;)
ohja ik zie het ja er staan inderdaad nog maar weinig mensen in die lijst, maarja alsnog leuk om te zien haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-10 08:59
dat had ik niet verwacht
I.c.m. een W/L ratio van 0.67.. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeltjow
Grimmie187 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:35:
[...]

ja jammer he, maar ik denk dat disconnects etc ook meetellen als loss

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

dat heeft lang niet altijd te maken met hoe iemand speelt :) Ik zat in het begin (eerste 8-10 uur) op 2.5 winratio maar nu op 1,5 puur omdat ik in pauperteams terecht kwam met lui die het spel net speelden en geen ene meter zicht hadden hoe te spelen en hoe de maps in elkaar steken.

Dat hierboven staat iid ook ongetwijfeld als de client van jou crashed, dan heb je weinig invloed op wat het spelverloop is voor die ronde. :)

[ Voor 14% gewijzigd door SouLLeSSportal op 12-11-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-04 22:08
roeltjow schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:38:
[...]

Nee, als je disconnect (zelf of crash maakt niet uit) is de uitslag van de ronde bepalend voor je win/loss ratio.

Echter bij een server crash telt het volgens mij wel mee als loss.

Body mods don't determine skill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
roeltjow schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:38:
[...]

Als dat waar is heb ik nix gezegd, en zoals soulless opmerkt is mijn opmerking niet geheel terecht.

Leek mij alleen even een typisch voorbeeld van de 'sniper' waar we het de afgelopen 6 paginas over hebben gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Jij wil mensen daar op afreken in deze fase van de game?

Elke disconnect, server crash, direct x error, memory leak etc. etc. telt mee als loss.

Daarnaast maakt het ook enorm uit of je alleen speelt of vaak met andere (goede) spelers over TS.

Nog los van het feit dat driekwart van het team primair bezig is om alles te unlocken en te ontdekken, dat komt de w/l niet ten goede...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dracyn schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:40:
Nee, als je disconnect (zelf of crash maakt niet uit) is de uitslag van de ronde bepalend voor je win/loss ratio.

Echter bij een server crash telt het volgens mij wel mee als loss.
Volgens mij wordt er bij een server crash überhaupt geen data verstuurd, dan weet niemand dat jij ooit die ronde gespeeld hebt.
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:41:
Jij wil mensen daar op afreken in deze fase van de game?
Als iemand wel afgerekend wilt worden op z'n hit/kill verhouding moet dit toch ook kunnen? Dat is het nadeel van je stats posten, ze worden altijd tegen je gebruikt ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Tsurany op 12-11-2013 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SouLLeSSportal schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:39:
[...]

dat heeft lang niet altijd te maken met hoe iemand speelt :) Ik zat in het begin (eerste 8-10 uur) op 2.5 winratio maar nu op 1,5 puur omdat ik in pauperteams terecht kwam met lui die het spel net speelden en geen ene meter zicht hadden hoe te spelen en hoe de maps in elkaar steken.

Dat hierboven staat iid ook ongetwijfeld als de client van jou crashed, dan heb je weinig invloed op wat het spelverloop is voor die ronde. :)
Mhoah. Een goede speler kan toch snel uitmaken of je wint of verliest. Een campende sniper zal wat minder toevoegen dan iemand die gewoon lekker actief bezig is met cappen van vlaggen.

Afwachtend tot Dracyn weer gaat beweren dat je prima offensief kan zijn met snipers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Tsurany schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:32:
[...]

De hoek ten opzichte van de tank. Je moet dus, voor de meeste damage, met een hoek van 90 graden raken. Dat betekent dus rechtstreeks op de achterkant.
[afbeelding]
Dat heb ik dus vaker gehad en toch maar 20-30 dmg zoiets, evenveel als die nooblauncher. Lijkt me wel iets bugged bij mn client ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Nog een beetje "nieuwe" gameplay voor de liefhebbers (mocht je het nog niet gezien hebben). Betreft de map Caspian Border van Second Assault. De antenne is niet alleen meer te bereiken d.m.v. een Air Vehicle, maar ook door gewoon te klimmen :+
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=qnCw7-zVpeI]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-04 22:08
Tsurany schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:41:
[...]

Volgens mij wordt er bij een server crash überhaupt geen data verstuurd, dan weet niemand dat jij ooit die ronde gespeeld hebt.

[...]

Als iemand wel afgerekend wilt worden op z'n hit/kill verhouding moet dit toch ook kunnen? Dat is het nadeel van je stats posten, ze worden altijd tegen je gebruikt ;)
Wordt er ook niet zo iets gedaan als wanneer je start een regeltje naar de server gaat, als je een server op welke manier dan ook leaved je ook een signaaltje stuurt vanuit battlelog?
Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:41:
[...]
Mhoah. Een goede speler kan toch snel uitmaken of je wint of verliest. Een campende sniper zal wat minder toevoegen dan iemand die gewoon lekker actief bezig is met cappen van vlaggen.

Afwachtend tot Dracyn weer gaat beweren dat je prima offensief kan zijn met snipers...
We weten dat we daar in mening in verschillen maar na 8-10 pagina's aan discussie er over lijkt het mij niet erg nuttig om er weer op verder te gaan, ik heb mijn punt proberen duidelijk te maken jij het jouwe.
Zullen we het voor de gezelligheid daar even op houden?
Let's agree to disagree?

Body mods don't determine skill

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nibortreab schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:46:
Nog een beetje "nieuwe" gameplay voor de liefhebbers (mocht je het nog niet gezien hebben). Betreft de map Caspian Border van Second Assault. De antenne is niet alleen meer te bereiken d.m.v. een Air Vehicle, maar ook door gewoon te klimmen :+
[video]
Mooi. Dan komt hij vol te zitten met schietvoer voor de Little Bird ;)
Dracyn schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:47:
Wordt er ook niet zo iets gedaan als wanneer je start een regeltje naar de server gaat, als je een server op welke manier dan ook leaved je ook een signaaltje stuurt vanuit battlelog?
Dat natuurlijk wel. De backend moet immers weten dat jij niet meer op die server speelt. Echter worden er geen scores verzonden, geen Battlereports gemaakt en heeft die ronde in feite niet bestaan. Althans ik heb nergens gezien dat ook meer enige informatie bijgewerkt werd na een ronde met een servercrash.

[ Voor 37% gewijzigd door Tsurany op 12-11-2013 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 09:55

ye-roon

knaak

[...]

Je weet dat je niet ELKE game kan winnen? een W/L van .67 betekend dat je 67% van alle games gewonnen hebt en 33% van alle games verloren hebt. Dit is een prima score. Zolang je meer games wint dan verliesd doe je het al goed in een shooter. Het is niet zo als een K/D waar veel mensen positief willen staan en dat kan ook met een K/D. Zodra je 1 loss hebt, kan je nooit met 1.0 halen met een W/L ratio.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Tsurany schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:47:
[...]

Mooi. Dan komt hij vol te zitten met schietvoer voor de Little Bird ;)
Wat denk je van opblazen als er 2 volledige squads inzitten >:) Of als een tank aankomt, naar boven rennen en naar beneden springen om op de tank te staan en C4 te plakken ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dat had ik niet verwacht
Kijk het het uber voorbeeld waarom iedereen een hekel heeft aan ''Snipers''
27 flagcapture ribbons ;( in 21 uur heel knap hoor.
Kijk alle zo genoemde ''goede'' snipers dit kom je in 99% van de potjes tegen.
En deze ''held'' speelt ook alleen HC gezien dit :
Headshots / Kills percentage 34% 17.616%

[ Voor 9% gewijzigd door beuker19 op 12-11-2013 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
ye-roon schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:48:
[...]

Je weet dat je niet ELKE game kan winnen? een W/L van .67 betekend dat je 67% van alle games gewonnen hebt en 33% van alle games verloren hebt. Dit is een prima score. Zolang je meer games wint dan verliesd doe je het al goed in een shooter. Het is niet zo als een K/D waar veel mensen positief willen staan en dat kan ook met een K/D. Zodra je 1 loss hebt, kan je nooit met 1.0 halen met een W/L ratio.
Neen..

kijk maar: http://bf4stats.com/pc/Grimmie187

Doet niet af van het feit dat ik iets te snel was met mijn oordeel richting Roeltjow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 21:16

fynrd1

Fooled by Randomness

dat had ik niet verwacht
Haha lol sta een plekkie boven jou. Wat een onzin stat zeg

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ye-roon schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:48:
[...]

Een ratio is wat anders dan een percentage. Een ratio ontstaat door de twee getallen door elkaar te delen. Een ratio van 0.67 betekent dat het aantal wins delen door het aantal losses uitkomt op 0.67. Dat betekent dat er tegenover elke win ~1.5 verloren potjes staan. Dat is een percentage van 40% als ik het even uit m'n hoofd uitreken.
Het percentage uitrekenen doe je door het ene getal te delen door de som van beide getallen. Je deelt dus het aantal wins door de som van wins en losses. Dan kom je uit op je winstpercentage.
Een win/loss ratio van 1.0 is dus prima mogelijk door 100 potjes te winnen en 100 potjes te verliezen. Een win/loss ratio van 10.0 kan je dus bereiken door eerst een potje te verliezen en daarna 10 potjes te winnen. Je kan na het verliezen van een potje echter nooit een winstpercentage van 100% hebben.
K/D ratio staat hier volledig los van aangezien dit geen boolean vergelijking is waarbij er slechts twee mogelijkheden zijn.

Dit is trouwens wel hele basale wiskunde.

[ Voor 28% gewijzigd door Tsurany op 12-11-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:51:
[...]

Een ratio is wat anders dan een percentage. Een ratio ontstaat door getallen door elkaar te delen. Een ratio van 0.67 betekent dat het aantal wins delen door het aantal losses uitkomt op 0.67. Dat betekent dat er tegenover elke win ~1.5 verloren potjes staan. Dat is een percentage van 40% als ik het even uit m'n hoofd uitreken.
Volgens mij werkt het in BF4 zo ;
Als je een w/l ratio hebt van 2 betekend dat je 2 potjes wint op 1 verliest.
Dus kun je wel een W/L ratio hebben van 5 bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beuker19 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:55:
[...]

Volgens mij werkt het in BF4 zo ;
Als je een w/l ratio hebt van 2 betekend dat je 2 potjes wint op 1 verliest.
Dus kun je wel een W/L ratio hebben van 5 bijv.
Dit is niet iets specifieks van Battlefield 4, dit is basis wiskunde. Een ratio is wat anders dan een percentage, dat wordt hier door elkaar gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:41:
[...]

Een goede speler kan een team dragen maar vaker niet dan wel.
Ik zal zeker niet de laatste zijn dat een goede sniper dit best kan. Heb laatst nog even een tdm rondje gedaan met m98b, stond 1ste of 2de met 28-14 geloof ik. Uiteraard de ronde gewonnen alhoewel het met een verschil van 2 tickets was :P

Maar zoals ik al vaak genoeg heb aangegeven, dont blame the tools, blame the player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

nibortreab schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:46:
[video]
Die kleuren vind ik echt veel te verzadigd. Het lijkt wel een pretpark. Wat dat betreft vond ik BF3 veel beter qua kleur (ja ik ben een van de blijkbaar weinige die de kleuren in BF3 wel goed en realistischer vond dat BF4, waar het weer meer computer gfx worden met al die zoete kleuren).
Bij b.v. Paralel Storm, als het stormt, zijn de kleuren echt super (veel minder verzadigd).

Ik heb dan ook mijn nvidia global settings aangepast naar minder kleur, ziet er een stuk beter uit imo. BF4 is toch het enige waar ik windows voor gebruik :P

Dice luistert naar de community, dat is fijn. Maar imo trekken ze de feedback teveel door. Iets subtieler mag :)

[ Voor 6% gewijzigd door DJH op 12-11-2013 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DJH schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:59:
[...]

Die kleuren vind ik echt veel te verzadigd. Het lijkt wel een pretpark. Wat dat betreft vond ik BF3 veel beter qua kleur (ja ik ben een van de blijkbaar weinige die de kleuren in BF3 wel goed en realistischer vond dat BF4, waar het weer meer computer gfx worden met al die zoete kleuren).
Bij b.v. Paralel Storm, als het stormt, zijn de kleuren echt super (veel minder verzadigd).

Ik heb dan ook mijn nvidia global settings aangepast naar minder kleur, ziet er een stuk beter uit imo. BF4 is toch het enige waar ik windows voor gebruik :P
Zowel BF3 als BF4 hebben geen realistisch kleurenpatroon. Ze zijn beiden echter een totaal andere kant op geslagen. Battlefield 3 heeft een zwaar gebrek aan diversiteit in kleur terwijl Battlefield 4 soms weer overmatig kleurrijk wilt zijn. Echter in mijn ogen wint Battlefield 4 hier wel met gemak aangezien het daadwerkelijk erkend dat er meer kleuren zijn dan blauw, grijs en bruin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:57:
[...]

Dit is niet iets specifieks van Battlefield 4, dit is basis wiskunde. Een ratio is wat anders dan een percentage, dat wordt hier door elkaar gehaald.
jup, 0,67 ratio betekend in dit geval minder gewonnen partijen dan verloren partijen. 1.0 is de gelijkmaker dus 10 gewonnen 10 verloren, alles onder de 1.0 is minder dan 50% gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:41:
[...]
Mja, daar heb je eigenlijk ook wel weer een beetje gelijk in, maar dit was wel een beetje snel vond ik.

Overigens leuk dat die site er weer is, ga ik mezelf ook eens even bekijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH

DJH

Tsurany schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 15:01:
[...]

Zowel BF3 als BF4 hebben geen realistisch kleurenpatroon. Ze zijn beiden echter een totaal andere kant op geslagen. Battlefield 3 heeft een zwaar gebrek aan diversiteit in kleur terwijl Battlefield 4 soms weer overmatig kleurrijk wilt zijn. Echter in mijn ogen wint Battlefield 4 hier wel met gemak aangezien het daadwerkelijk erkend dat er meer kleuren zijn dan blauw, grijs en bruin.
In BF3 zat er, buiten de niet verzadigde kleuren, een kleurenfilter overheen. In BF4 minder/niet en daar zijn de kleuren een stuk verzadigder. Als je in real life buiten bent en het is bewolkt, ziet de wereld er best kleurarm uit. Dat hadden ze in BF3 goed nagemaakt vond ik.

Het blijft natuurlijk een kwestie van smaak, maar ik vind BF4 qua kleur zeker niet mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

[...]

Persoonlijk vind ik het wel mooi, wat intensere kleur om het zo maar even te verwoorden. Palmbomen, vuur, explosies en dergelijke vind ik er op die manier wat mooier uitzien. BF3 vond ik inderdaad een gebrek hebben aan kleur.

[ Voor 3% gewijzigd door MisterChaoSs op 12-11-2013 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DJH schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 15:05:
In BF3 zat er, buiten de niet verzadigde kleuren, een kleurenfilter overheen. In BF4 minder/niet en daar zijn de kleuren een stuk verzadigder. Als je in real life buiten bent en het is bewolkt, ziet de wereld er best kleurarm uit. Dat hadden ze in BF3 goed nagemaakt vond ik.

Het blijft natuurlijk een kwestie van smaak, maar ik vind BF4 qua kleur zeker niet mooier.
Nee mooier vind ik het ook zeker niet. Dit is weer compleet de andere kant op doorgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
[...]

Beetje OT:
Heeft iemand al de FXAA injector van BF3 getest? Dit was qua kleurstelling een verademing bij BF3.. Dezelfde injector werkt bijv. ook op games als F1 2013, dus BF4 moet ook zonder veel moeite kunnen lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:09:
[...]

Waarom worden zoveel bugs dan nooit opgelost of zelfs maar erkend, wordt er nooit duidelijk gecommuniceerd, wordt er nooit excuses gemaakt voor issues en wordt de gamer enkel behandeld als portemonnee die leeggezogen moet worden?

Ik voel me als gamer wel serieus genomen door EA, maar dan op de manier waardoor ik twee dagen niet kan zitten zonder m'n donut kussentje.
:D

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grimmie187 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 15:11:
Beetje OT:
Heeft iemand al de FXAA injector van BF3 getest? Dit was qua kleurstelling een verademing bij BF3.. Dezelfde injector werkt bijv. ook op games als F1 2013, dus BF4 moet ook zonder veel moeite kunnen lijkt me?
Dat lijkt mij wel. Het is namelijk niet gerelateerd aan de game zelf maar injecteert zich in DirectX. Het zou met verreweg de meeste DirectX games moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Laatst online: 11-10 11:02
Het zal al eerder genoemd zijn, maar via verschillende searches in het forum is het niet te vinden.

Ik weet dat er een heel tijd geleden een GoT clan is opgericht? Kan ik daar via via in contact mee komen? Ik ben namelijk op zoek naar wat meer teamplay, dan alleen gasten die geen oog voor het team hebben.

Edit:

Ik ben in het bezit van een headset, dus TS/Ventrillo/ In Game Voice Chat e.d. is geen probleem.

[ Voor 14% gewijzigd door CuBras op 12-11-2013 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CuBras schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 15:17:
Het zal al eerder genoemd zijn, maar via verschillende searches in het forum is het niet te vinden.

Ik weet dat er een heel tijd geleden een GoT clan is opgericht? Kan ik daar via via in contact mee komen? Ik ben namelijk op zoek naar wat meer teamplay, dan alleen gasten die geen oog voor het team hebben.
http://www.bug-community.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er was voor BF3 een GoT clan opgericht, namelijk GoTBF3. Dit is uiteindelijk overgegaan in GoTLike omdat er veel meer gespeeld werd dan enkel BF3. Sinds kort is dit overgegaan in de BuG community. Het is geen GoT clan en heeft dan ook 0,0 met GoT te maken op de bezoekers na, dat zijn immers mensen die veelal via GoTBF3 binnen gekomen zijn.
Dus nee, er is geen GoT clan. Wel is er een clan waar veel mensen van GoT zitten en die hier regelmatig als officieuze GoT clan neergezet wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edit:

Ik ben in het bezit van een headset, dus TS/Ventrillo/ In Game Voice Chat e.d. is geen probleem.
daarbij zijn de meeste non pro clans hier wel goed voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Laatst online: 11-10 11:02
Bedankt voor de snelle reacties! Allemaal duidelijk. Ik ga even rondneuzen. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:37

MazeWing

The plot thickens...

Sinds ik vandaag chrome gebruik ipv firefox ondervind ik aanzienlijk meer crashes (bf4 stopped responding). Straks een chrome verwijderen en dan een kijken hoe het ervoor staat.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

beuker19 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:50:
[...]

Kijk het het uber voorbeeld waarom iedereen een hekel heeft aan ''Snipers''
27 flagcapture ribbons ;( in 21 uur heel knap hoor.
Kijk alle zo genoemde ''goede'' snipers dit kom je in 99% van de potjes tegen.
En deze ''held'' speelt ook alleen HC gezien dit :
Headshots / Kills percentage 34% 17.616%
Kan je niet gewoon stoppen met het afkraken van andere mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:24
he Tsu, ook hier..

Wekenlang heb ik me ertegen verzet maar op aandringen van vrienden die af en toe wat lol willen trappen er toch maar weer ingetrapt. BF4 gekocht voor 4 tientjes en na 5 uur spelen kan ik maar 1 conclusie trekken: DICE moet zich diep en diep schamen, dat ze dit spel eerder op de markt wilden hebben dan COD Ghosts, ja dan krijg je dit he.

Er zit gvd nog een memory bug in die al sinds BF3 erin zit. Dan ben je dus echt de boel aan het belazeren in het kwadraat. Kan me niet voorstellen dat mensen hier nog speelplezier uit halen. De game zuigt aan alle kanten gigantisch.

RPG op een heli, plane, is geen instant kill :( kan ik met mijn verstand niet bij...

Nog altijd dat springen over objecten ervoor zorgt dat je gewoon netjes voor het muurtje wordt neergemaaid omdat je er niet fatsoenlijk overheen / doorheen gesprongen kan worden.

En dan heb ik het spel niet eens bij de release gekocht, jongens dat moet toch een hel zijn geweest voor jullie. Zien jullie het nog zitten allemaal?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
loewie1984 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 15:51:
he Tsu, ook hier..

Wekenlang heb ik me ertegen verzet maar op aandringen van vrienden die af en toe wat lol willen trappen er toch maar weer ingetrapt. BF4 gekocht voor 4 tientjes en na 5 uur spelen kan ik maar 1 conclusie trekken: DICE moet zich diep en diep schamen, dat ze dit spel eerder op de markt wilden hebben dan COD Ghosts, ja dan krijg je dit he.

Er zit gvd nog een memory bug in die al sinds BF3 erin zit. Dan ben je dus echt de boel aan het belazeren in het kwadraat. Kan me niet voorstellen dat mensen hier nog speelplezier uit halen. De game zuigt aan alle kanten gigantisch.

RPG op een heli, plane, is geen instant kill :( kan ik met mijn verstand niet bij...

Nog altijd dat springen over objecten ervoor zorgt dat je gewoon netjes voor het muurtje wordt neergemaaid omdat je er niet fatsoenlijk overheen / doorheen gesprongen kan worden.

En dan heb ik het spel niet eens bij de release gekocht, jongens dat moet toch een hel zijn geweest voor jullie. Zien jullie het nog zitten allemaal?
:w

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fynrd1 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 15:38:
[...]

Kan je niet gewoon stoppen met het afkraken van andere mensen?
Ik kraak niemand af hij post het zelf .
Dan neem ik aan dat hij er iets van verwacht toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Niet online
Is er nog een nadeel aan het gebruik van Battlescreen? Als ik dat gewoon op mijn 2e scherm openzet heb ik altijd de volledige map beschikbaar, best een groot voordeel ten opzichte van mensen met 1 scherm.

[ Voor 18% gewijzigd door Preau op 12-11-2013 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Preau schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 15:58:
Is er nog een nadeel aan het gebruik van Battlescreen? Als ik dat gewoon op mijn 2e scherm openzet heb ik altijd de volledige map beschikbaar, best een groot voordel ten opzichte van mensen met 1 scherm.
Het enige nadeel is dat je je aandacht tussen twee schermen moet verdelen. Dus ja, je hebt inderdaad een redelijk voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt helemaal, het was ook een hel, zeker in de tijd voor de officiële release. Volgens de statistieken heb ik in totaal 61 uur BF4 opgestart en is maar 40 uur afgeronde speeltijd. Dus 20 uur daarvan besteed aan laadtijd en allerhande crashes. Als het de server niet is/was, dan was het wel EA Online, dan wel de memory leak, dan wel de direct x error etc. etc. En dan kom ik er zelf nog goed vanaf ook, mensen die tegelijk met mij het kochten zitten soms op 20 uur kunnen spelen en 40 uur aan potjes die niet afgemaakt kunnen worden.

Zeker in een competitieve setting is het spel nu compleet en totaal onspeelbaar door alle fouten en slechte netcode tussen clients, alle competities worden ook uitgesteld tot de eerste patches. Wanneer die gaat komen? Joost mag het weten, de communicatie is net zo goed als de kwaliteit van de release.

Het aller, allerergste is dat wat spelers op hun eigen scherm zien niet hetzelfde is als andere spelers, daar kan soms meer dan een seconde zitten en dat kan tot behoorlijke rare situaties opleveren en erg veel irratie.

Zien we het nog zitten? Ja, zeker wel. De potentie is enorm en als het werkte en de teams zijn goed gebalanceerd, dan is BF4 vele malen leuker, nu al, dan BF3 ooit geweest is. Mits DICE rapido over de brug komt met patches. Het regent nu al competitieve topspelers, die jarenlang BF gespeeld hebben, die stoppen met BF4 en zich gaan richten op CS:GO en negatieve youtubers. Dat moet niet al te lang doorgaan want anders bloed BF4 snel dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:12
Ik heb zelf dat ik een aardige fps hit krijg zodra ik die map open heb op mn tweede scherm. (Ipv 60-80 eerder 50-70). Zie mn sig voor specs, weet niet of meer mensen dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 22:36
he Tsu, ook hier..

Uhm het enigste wat dice tot nu toe heeft gedaan is de server crashes voor een deel oplossen, de rest is nog steeds het zelfde als tijdens release,lol.

Ik zie het nog steeds zitten, heb nog niet echt een rage moment gehad, met bf3 had ik dit om de paar dagen.
Sommige bugs zijn irritant zoals de death delay bug of de sound bug dat door een wapen veroorzaakt wordt, hele ronden zonder geluid is saai maar dat kan gefixt worden.
6pack15 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 16:05:
Ik heb zelf dat ik een aardige fps hit krijg zodra ik die map open heb op mn tweede scherm. (Ipv 60-80 eerder 50-70). Zie mn sig voor specs, weet niet of meer mensen dit hebben?
Jouw grafische kaart en cpu moeten ook die map op je 2e scherm renderen en dat kost vermogen van je gpu en cpu.

[ Voor 11% gewijzigd door NLsandman op 12-11-2013 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:24
Ik vind het knap dat ze een spel hebben kunnen bouwen wat een voortborduursel is op een vorig spel, maar dat het spel er zelf slechter aan toe is, dan de vorige versie...

Ik snap prima dat ze aan de code hebben zitten freubelen, maar ik vraag me af wie daar bij DICE / EA vond dat het tijd was om de dvd'tjes te drukken en dit de wijde wereld in te versturen.

Kan me nog goed een discussie herinneren dat EA had toegegeven dat ze zich weer op kwaliteit wilden focussen ipv kwantiteit. Dat is ze gelukt voor 1,5 jaar... We zijn weer terug bij af.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loewie1984 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 16:20:
Ik vind het knap dat ze een spel hebben kunnen bouwen wat een voortborduursel is op een vorig spel, maar dat het spel er zelf slechter aan toe is, dan de vorige versie...

Ik snap prima dat ze aan de code hebben zitten freubelen, maar ik vraag me af wie daar bij DICE / EA vond dat het tijd was om de dvd'tjes te drukken en dit de wijde wereld in te versturen.

Kan me nog goed een discussie herinneren dat EA had toegegeven dat ze zich weer op kwaliteit wilden focussen ipv kwantiteit. Dat is ze gelukt voor 1,5 jaar... We zijn weer terug bij af.
Ik vind BF3 nou niet echt (veel) beter dan BF4...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

beuker19 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 15:57:
[...]

Ik kraak niemand af hij post het zelf .
Dan neem ik aan dat hij er iets van verwacht toch ?
Tuurlijk niet, iedereen vind het leuk om ergens in bovenaan te staan. Wat jij gelijk doet is data zoeken om iemand finaal de grond in te stampen over hoe slecht die wel niet is. Het topic bf4 is zodoende heel vijandig en ik neem aan dat dit niet de bedoeling is van tweakers. Dit heeftt imo niets meer met discusseren te maken. Veel discussies in dit topic zijn sowieso onzinnig, omdat er totaal geen ruimte wordt gegeven voor de mening van anderen. Kijk naar fonta, die heeft het gewoon niet op de recon class en wil er ook helemaal niks mee, maar respecteert wel gewoon dat iedereen op zijn eigen manier plezier maakt. Ik weet niet wat jou doel is in het hele gebeuren, maar het lijkt op wegpesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
loewie1984 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 16:20:

De gameplay is beter dan BF3.
Alleen de servers/netcode geven problemen .
fynrd1 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 16:25:
[...]

Tuurlijk niet, iedereen vind het leuk om ergens in bovenaan te staan. Wat jij gelijk doet is data zoeken om iemand finaal de grond in te stampen over hoe slecht die wel niet is. Het topic bf4 is zodoende heel vijandig en ik neem aan dat dit niet de bedoeling is van tweakers. Dit heeftt imo niets meer met discusseren te maken. Veel discussies in dit topic zijn sowieso onzinnig, omdat er totaal geen ruimte wordt gegeven voor de mening van anderen. Kijk naar fonta, die heeft het gewoon niet op de recon class en wil er ook helemaal niks mee, maar respecteert wel gewoon dat iedereen op zijn eigen manier plezier maakt. Ik weet niet wat jou doel is in het hele gebeuren, maar het lijkt op wegpesten.
Het was ook niet zo slim van hem op dit te posten naar de discussie de afgelopen 10 pagina's.
Maar ik ben wel blij dat zijn stats eens en te meer bewijzen dat het beeld wat ''wij'' van een sniper hebben niet zo ver van de realiteit is als dat van jou en de rest van de sniper crew.

Hier nog wat sniper lolz

[ Voor 45% gewijzigd door beuker19 op 12-11-2013 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinerama
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-10 15:11

Cinerama

There are my lovely boys!!!

fynrd1 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 16:25:
[...]

"finaal de grond in stampen" "lijkt op wegpesten" nou nou, beuker19 benadrukt het feit dat hij niet echt van het teamplay is dmv het aanstippen van de zeer lage aantal veroverde vlaggen. Hetgeen wat overeenkomt met zijn andere zeer lage teamscore in het reviven/repairen/resupplyen.

Misschien niet prettig voor die persoon om daar aan herinnerd te worden, maar ik denk dat je nu flink overdijft. Hij hield het redelijk beschaafd

En over dat het topic vijandig is valt ook wel mee. Meerendeel is niet zo dol op snipers maar geeft wel aan dat iedereen vrij is in het spelen van welke class dan ook. De oplossing die een aantal mensen aandragen (waaronder ikzelf ook) lijkt mij ook het handigst namelijk het kicken van snipers uit je squad als je er niet van gediend bent. Wat Ik zelf ook nog eens probeer is het team te joinen met de minste snipers. Daar komt mijn ietwat hogere winratio ook vandaan http://bf4stats.com/pc/Cinerama niet omdat ik goed ben hoor. Ben wel team georiënteerd zoals je kan zien. Maar iedereen kan en mag spelen zoals hij wilt

[ Voor 19% gewijzigd door Cinerama op 12-11-2013 17:04 . Reden: Toevoeging ]

Scientific research has shown that for every sniper in your team, your chances of winning decrease by 25%. Remember kids: Less snipers in your team = more win for your team

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cinerama schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 16:38:
[...]

"finaal de grond in stampen" "lijkt op wegpesten" nou nou, beuker19 benadrukt het feit dat hij niet echt van het teamplay is dmv het aanstippen van de zeer lage aantal veroverde vlaggen. Hetgeen wat overeenkomt met zijn andere zeer lage teamscore in het reviven/repairen/resupplyen.

Misschien niet prettig voor die persoon om daar aan herinnerd te worden, maar ik denk dat je nu flink overdijft. Hij hield het redelijk beschaafd
Tactisch was het iig niet dat ben ik het wel mee eens, wegpesten is het nou ook weer niet. Laten we nu alsjeblieft die sniper onzin discussie voor wat het is en men laten spelen wat die wil en hoe die wil. Het is een spel en dat speel ik voor mijn plezier, niet iemand anders zijn plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msi92
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 07:03
BATTLEFIELD 4 MULTIPLAYER WILL BE UNAVAILABLE DUE TO MAINTENANCE ON NOV 13, STARTING 9AM UTC / 1AM PST. MAINTENANCE WILL LAST FOR 3 HOURS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Msi92 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 17:21:
BATTLEFIELD 4 MULTIPLAYER WILL BE UNAVAILABLE DUE TO MAINTENANCE ON NOV 13, STARTING 9AM UTC / 1AM PST. MAINTENANCE WILL LAST FOR 3 HOURS.
Morgen ochtend toch gewoon stage dus geen last van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

beuker19 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 16:25:
[...]

De gameplay is beter dan BF3.
Alleen de servers/netcode geven problemen .

[...]

Het was ook niet zo slim van hem op dit te posten naar de discussie de afgelopen 10 pagina's.
Maar ik ben wel blij dat zijn stats eens en te meer bewijzen dat het beeld wat ''wij'' van een sniper hebben niet zo ver van de realiteit is als dat van jou en de rest van de sniper crew.

Hier nog wat sniper lolz

[video]
Kijk, jij baseert je mening over mijn speelstijl op basis van wat tanksuperiority reports die je hebt gezien. Mijn laatste 200 uur in bf3 heb ik in ieder geval niet campend doorgebracht. Mijn spawnbeacon en tugs zul je ook niet vinden op locaties om mijzelf een plezier te doen maar altijd op meters van de objective om mijn squad altijd op de juiste plekken te laten spawnen en mijn teamgenoten overzicht te kunnen geven op de minimap. Als je in mijn stats graaft zul je zien dat het aantal headshots boven de 250m relatief laag is. Echter ben je ook afhankelijk van je squad, maakt die gebruik van je spawnbeacon, killen je teammates wel de gene die je spot, maken ze wel gebruik van hun minimap? Mijn ervaring is dat er veel spelers zijn die het liefst niet spawnen nabij de objective, of naar hun minimap kijken. Zeker een team dat helemaal terug gedrukt is naar hun basis is alleen maar bezig om niet meer dood te gaan. Dat ik geen vlaggen cap of mcoms arm betekend niet dat ik ergens op een heuveltje of gebouwtje aan het campen ben en zodoende niet meer in teambelang denk. Het betekend overigens niet dat ik nooit op een dak te vinden zal zijn, op sommige mappen kan je veel tegenstanders uitschakelen achter hun dekking, dit geeft ruimte en minder weerstand voor je teamgenoten om op te rukken. Is dat zo slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-10 11:09
Eigenlijk ben ik alleen maar aan het wachten op een filmpje van birgirpall....
YouTube: Operation Asshat

Ik heb ook nog steeds de grootste lol om een quad met c4 tegen een tank te parkeren.... O-)
Of zoals laatst 15 minuten een 1vs1 kleine heli battle te houden met engi's in de back.... en dan beide niet dood gaan....

edit: tugs zijn awesome briljant op Metro :+

[ Voor 5% gewijzigd door Vandread op 12-11-2013 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Vandread schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 17:26:
Eigenlijk ben ik alleen maar aan het wachten op een filmpje van birgirpall....
YouTube: Operation Asshat

Ik heb ook nog steeds de grootste lol om een quad met c4 tegen een tank te parkeren.... O-)
Of zoals laatst 15 minuten een 1vs1 kleine heli battle te houden met engi's in de back.... en dan beide niet dood gaan....
Birgirpall vind ik intens tegenvallen de laatste tijd, zelfs zijn laatste paar BF3 filmpjes. ChaBoyy daarentegen vind ik hilarisch _/-\o_ Birgirpall had inderdaad wel geniale "Operation....." filmpjes, regelmatig om moeten lachen.

Zijn channel (mocht je hem nog niet kennen)

[ Voor 7% gewijzigd door MisterChaoSs op 12-11-2013 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Legendarisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Is dat Battlescreen nu al operationeel? Als ik (gisteren tenminste) er op klik, krijg ik een scherm met "Battlescreen" en dat was het...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
nibortreab schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 17:28:
[...]
Birgirpall vind ik intens tegenvallen de laatste tijd, zelfs zijn laatste paar BF3 filmpjes. ChaBoyy daarentegen vind ik hilarisch _/-\o_ Birgirpall had inderdaad wel geniale "Operation....." filmpjes, regelmatig om moeten lachen.

Zijn channel (mocht je hem nog niet kennen)
Mja hij begon idd heel sterk, werd wat slapper en die andere games kon me niet zo boeien.

Overigens bedankt voor de inspiratie van die youtube channel.... Kamikaze Jetski's...... byebye OP boat's ^^

edit:
awesome as f*ck.... je verwacht het niet...

Haters gona hate :+ maarja je bent kleuter of niet!

[ Voor 10% gewijzigd door Vandread op 12-11-2013 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Vandread schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 17:46:
[...]

Mja hij begon idd heel sterk, werd wat slapper en die andere games kon me niet zo boeien.

Overigens bedankt voor de inspiratie van die youtube channel.... Kamikaze Jetski's...... byebye OP boat's ^^

edit:
awesome as f*ck.... je verwacht het niet...
[video]
Wanneer komen de servers met permaban als je enkele keren iemand in een zelfmoordactie doormaakt? Ik kan me goed herinneren dat bijna elke serve in de oude games (dan denk ik vooral aan 1942 en Vietnam) dat in hun beschrijving hadden. Uiteraard berekende het simpelweg dat iedereen er vlak voor de impact gewoon uitsprong, wat natuurlijk veel efficiënter is, want dan kan je daarna nog wat anderen afknallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Naja ben eigenlijk niet van plan mezelf op te offeren, je moet toch uit/afstappen om c4 tot explosie te brengen
Al is er nog een andere oplossing :+

Probleem met die boten is dat je ze gewoon niet amper gekilled krijgt, zelfs niet met locken van een PLD (gisteren ervaren) Zeker niet als ze gezellig met z'n 3en rondvaren...

[ Voor 8% gewijzigd door Vandread op 12-11-2013 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
Vandread schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 18:04:

Probleem met die boten is dat je ze gewoon niet amper gekilled krijgt, zelfs niet met locken van een PLD (gisteren ervaren) Zeker niet als ze gezellig met z'n 3en rondvaren...
kornet launcher + SRAW ftw )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
ik word echt gestoord van die random crashes. BF3 zonder problemen kunnen spelen, maar bij BF4 is het elke keer raak, ik heb echt geen idee waar het aan kan liggen, laatste beta amd drivers, of juist de laatste standaard drivers, maakt allemaal niets uit
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/5gjAG.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Hangt van de map af, maar vaak wordt je gewoon snoeihard gekilled als je teveel stil staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
shoombak schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 18:08:
ik word echt gestoord van die random crashes. BF3 zonder problemen kunnen spelen, maar bij BF4 is het elke keer raak, ik heb echt geen idee waar het aan kan liggen, laatste beta amd drivers, of juist de laatste standaard drivers, maakt allemaal niets uit
[afbeelding]
Vreemd je hoort verder weinig problemen met BF4...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonChaser
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-01-2023
gasemans schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:36:
[...]

Lagere snelheden?
Haal rustig de 15MB per sec.
Steam stopt bij de 10MB per sec

Tot op heden nog nooit problemen gehad met downloaden of de download snelheid via origen
ik haal beiden 16mb per seconde, en ik vind toch dat origin beter is dan steam, geen aanbiedingen op origin dat vind ik dan wel weer gierig.

Origin is lekker snappie, goeie snelle ingame menu, beste tot nu toe gezien.
Als ik Steam start voelt het alsof ik een beest wakker maak.

(reactie verwijst puur naar programma's)

[ Voor 3% gewijzigd door DragonChaser op 12-11-2013 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beta-ark
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
he Tsu, ook hier..

De meeste spelers hier zijn al blij met een lollie,dus bf4 is de kers op de taart voor hun,ook ik ben een bf fan maar wat ze nu hebben uitgebracht 8)7 :X :( :X 8)7 :( ;w ;w ;w

rampage iv extreme-3930 k intel- Corsair H100-2x6970-16 gig g.skill- 2x ssd raid0-1000 wat coolermaster-coolermaster sniper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonChaser
Redje schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 18:11:
[...]

Vreemd je hoort verder weinig problemen met BF4...
Denk een week na release al ECHT veel crashes en netcode gefixt, het is nu te doen zeg maar, vandaar!

ik merk nu ook dat er ECHT KLOTE servers tussen zitten, waarbij het echt aan de server ligt, voorheen was dat niet zo.

edit: zie ook het LET OP Vakje bij het reageren gedeelte, daar staat dat het niet mag xD, we hebben het er toch over her en der.

[ Voor 32% gewijzigd door DragonChaser op 12-11-2013 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Veel keuze heb je ook niet als lekker wilt knallen, BF4 of Ghosts.
BF4 is ondanks de bugs toch wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beta-ark
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
DragonChaser schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 18:16:
[...]

Denk een week na release al ECHT veel crashes en netcode gefixt, het is nu te doen zeg maar, vandaar!

ik merk nu ook dat er ECHT KLOTE servers tussen zitten, waarbij het echt aan de server ligt, voorheen was dat niet zo.
battlelog forum staat er ander vol van!

rampage iv extreme-3930 k intel- Corsair H100-2x6970-16 gig g.skill- 2x ssd raid0-1000 wat coolermaster-coolermaster sniper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonChaser
beta-ark schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 18:18:
[...]

battlelog forum staat er ander vol van!
ja ik snap het, maar als je een spel 50 mil. keer verkoopt bijv. dan heb je ook een paar miljoen mierenne*kers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
crashes,crashes,crashes enz.. Zelden of nooit last en alles draait soepel op ultra.

Alleen vanmiddag wat gedoe na een update van win 8 naar win 8.1. Origin cliënt wilde niet online. Nieuwe install en oke. Explorer zeurde om een plugin die standaard op c: drive installeert dat is jammer want win 8 in dual boot op F:. Had ook geen zin om in het register te gaan knoeien of met files te slepen. Firefox en alles weer oke. Daarna kick door punkbuster, nieuwe install en alles draait weer op gemiddeld 75 pfs op ultra.

Ben ik een uitzondering waar crashes zelden voorkomen, of is bij veel gamers de hardware niet op orde? Draai de laatste drivers voor de GTX 780 wat volgens sommige ook niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:35
Draai hier ook op een verse W8.1 install met laatste drivers, vandaag nog geen crashes gehad, de paar dagen daarvoor juist erg veel. De week daarvoor juist weer weinig client side crashes maar veel server crashes. Zal ook vast met de hardware van sommigen te maken hebben, maar ook zeker met de client/server (waar ze wel volop mee bezig zijn zo te merken :) ).

Edit: Zojuist weer een server crash! Dat is weer een tijdje geleden ;)

[ Voor 9% gewijzigd door wesleytjuh op 12-11-2013 18:50 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xant0r
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08 09:00
gasemans schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:36:
[...]

Lagere snelheden?
Haal rustig de 15MB per sec.
Steam stopt bij de 10MB per sec

Tot op heden nog nooit problemen gehad met downloaden of de download snelheid via origen
Ik heb op Steam ook wel vaak genoeg de 10MB+ aangetikt hoor. Bij origin zelfs tegen de 21MB per sec, maar Origin vertrouw ik niet met de snelheidsweergave, als ik zelf in prestatiemeter kijkt schommelt de snelheid enorm, waarbij Origin gewoon doodleuk aan geeft dat ik 17MB/sec trek. Sterker nog dat gaven ze aan toen ik nog 120mbit had waarbij mijn snelheid theoretisch gezien niet eens zo snel kon. Ik neem het dan ook met een korreltje zout, als het snel binnen is ben ik al blij. Snelheid die ze weergeven zal me verder een worst wezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH

DJH

Die BuG 32 player server is wel mijn favoriet, maar de laatste 30 uur nagenoeg leeg :( watsgebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DJH schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 19:46:
Die BuG 32 player server is wel mijn favoriet, maar de laatste 30 uur nagenoeg leeg :( watsgebeurd
Het feit dat niet altijd iedereen hem wil opstarten helaas :(
Terwijl als er 2 of 3 spelers beginnen hij vaak ook zo vol zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DJH schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 19:46:
Dat is vrij normaal. Release is alweer een tijdje geleden dus populariteit daalt. Servers komen enkel vol te zitten als mensen hem daadwerkelijk "opstarten" oftewel zelf gaan spelen in afwachting van meer bezoekers. Gisteren zat iedereen op BuG #1 64p te spelen dus komt #2 niet vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Laatst online: 01-09 01:05
sinds zondag ook BF4 voor de pc eerste shooter online die ik op de pc speel. hiervoor altijd op PS3 gespeeld. het bevalt me erg goed! had ik zeker eerder moeten doen.
maar....
zijn er nog mensen hier die met headset spelen?
ik mis het praten/communiceren een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joshje schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 19:50:
sinds zondag ook BF4 voor de pc eerste shooter online die ik op de pc speel. hiervoor altijd op PS3 gespeeld. het bevalt me erg goed! had ik zeker eerder moeten doen.
maar....
zijn er nog mensen hier die met headset spelen?
ik mis het praten/communiceren een beetje.
http://forum.bug-community.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Laatst online: 01-09 01:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 16:05:
Zeker in een competitieve setting is het spel nu compleet en totaal onspeelbaar door alle fouten en slechte netcode tussen clients, alle competities worden ook uitgesteld tot de eerste patches. Wanneer die gaat komen? Joost mag het weten, de communicatie is net zo goed als de kwaliteit van de release.

Het aller, allerergste is dat wat spelers op hun eigen scherm zien niet hetzelfde is als andere spelers, daar kan soms meer dan een seconde zitten en dat kan tot behoorlijke rare situaties opleveren en erg veel irratie.

Zien we het nog zitten? Ja, zeker wel. De potentie is enorm en als het werkte en de teams zijn goed gebalanceerd, dan is BF4 vele malen leuker, nu al, dan BF3 ooit geweest is. Mits DICE rapido over de brug komt met patches. Het regent nu al competitieve topspelers, die jarenlang BF gespeeld hebben, die stoppen met BF4 en zich gaan richten op CS:GO en negatieve youtubers. Dat moet niet al te lang doorgaan want anders bloed BF4 snel dood.
Ik zie competative niet eens meer van de grond komen in BF4. Tegen de tijd dat dit spel normaal werkt heb je denk ik al een DLC of twee gehad. Zeker omdat het steeds duidelijker wordt dat DICE gewoon geen f*ck kan doen qua patches met dank aan EA. Zelfs CoD Ghosts heeft al patches gehad voor zowel console als PC. :/

Ik merk ook gewoon dat het enige dat ik nog wil doen in BF4 is een tank zitten is. Dat is de enige manier om niet constant gebullshit killed te worden. :X

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QPeter
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-10 22:32
Draai nu Windows 8.1 wat speelt Battlefield 4 stukken beter kwa FPS.

Ontopic: Klopt het dat de gunner proximity op MBT (Main Battle Tanks) niet werkt als deze is geequipped?
Ik zie niet de typische kringen om de tank heen zoals in BF3
Pagina: 1 ... 37 ... 149 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor Battlefield 4 zelf en niet voor hardware gerelateerde zaken. Hiervoor kunnen er benchmarks bekeken worden op het internet.

Wat willen we NIET zien:
- Klachten (crashes, hacks, x is overpowered, e.d.)
- Problemen/Crashes deze horen in:
* Voor de PC: [PC] Algemene BattleField 4 Problemen topic
* Voor de Console: [Console] Algemeen Battlefield 4 problemen topic.
- Hardware

Zulke reacties worden als offtopic en ongewenst beschouwd, inclusief consequenties.
Kom je dergelijke posts tegen? Maak dan een Topic Report en negeer.