Ik vergelijk Steam inderdaad met Origin, omdat het alletwee downloaddiensten zijn die dezelfde insteek hebben. Ze bieden beide games aan die je voor je persoonlijke gamebibliotheek kan kopen, dat is wat de basis van beide services zijn.Tsurany schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:41:
Maar is dat een probleem? Moet Origin groter worden dan Steam voor het bestaansrecht heeft?
Het enige wat je doet is Origin met Steam vergelijken, concluderen dat jij Steam beter vind en zeggen dat Origin daarom gedoemd is te mislukken. Dat is een analyse die nergens op slaat aangezien het geen directe concurrenten zijn.
Ik zeg nergens dat Origin groter moet worden dan Steam om bestaansrecht te krijgen, zo vat jij het op. Heb al aangegeven dat de downloadsnelheid persoonlijke ervaring kan zijn, dus dat kan inderdaad kloppen dat jij op Origin snellere download snelheid hebt dan Steam. Dat zou in dat geval voor jou een pluspunt kunnen zijn voor Origin t.o.v. Steam.
Wellicht dat ik iets te voorbarig was met het woord "mislukken" en dat ik meer bedoelde, "blijft een underdog" omdat het alleen eigen producten aanbiedt op het moment. Het gaat meer om de kans dat mensen vertrouwd zijn met Steam en dan is de drempel om veel gebruik van Origin te maken hoger.
EA beschrijft de service zelf op de volgende manier:
"Origin maakt gamen nog leuker. Via Origin kun je op de hoogte blijven van de games waar je van houdt en meer games ontdekken die je "per ongeluk" tot 4 uur 's nachts blijft spelen. Chat met vrienden, broadcast je gameplay en pronk met achievements zodat iedereen kan zien hoe geweldig je bent. Profiteer van exclusieve aanbiedingen en bonuscontent van de beste videogame-uitgevers ter wereld. Na een paar klikken kun je al aan de slag."
Voor zover ik hier kan lezen, is dit vrijwel precies dezelfde insteek als Steam, maar dan met eigen games i.p.v. een gamecollectie van veel verschillende uitgevers.
Is het dus gek dat ik Origin vergelijk met Steam, nope.
[ Voor 7% gewijzigd door MisterChaoSs op 12-11-2013 13:53 ]
If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD