Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tot nu toe nog maar 2000xp op deze manier binnen gekregen, niet echt noemenswaardig ;) Enkel als PoC uitgeprobeerd.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 21:16

fynrd1

Fooled by Randomness

Achja sommige die joinen zulke servers om het te proberen en te kijken hoe het precies werkt.. En dan "per ongeluk" colonel 100 worden.. :+

[ Voor 4% gewijzigd door fynrd1 op 11-11-2013 15:07 ]

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:06:
[...]

Tot nu toe nog maar 2000xp op deze manier binnen gekregen, niet echt noemenswaardig ;) Enkel als PoC uitgeprobeerd.
Jij noob, ga je schamen. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-04 22:08
Nextron schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:00:
Deze reden voor een kick ben ik nog niet tegengekomen:

[...]
Fijn dat dat van tevoren wordt duidelijk gemaakt.
Hoe heet die server? Ben om eerlijk te zijn wel erg benieuwt naar hoe het werkt.

Body mods don't determine skill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Cinerama schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:05:
[...]

Nogmaals met recon spelen is niks mee, ik zou ze zelfs iets meer willen zien, kom alleen niet niet bij mij in de squad als SNIPER (het liefst niet eens in me team, maar ja je kan niet alles hebben), een sniper is zo niet team georiënteerd, die hebben helemaal geen squadmates nodig.

Als ik tegen een team speel met veel snipers vind ik het niet zo erg, want dat werkt in ons voordeel, want alles gaat een stuk makkelijker: onze vehicles blijven langer leven en doen meer damage, punten worden sneller door ons gecapped. Tegenstanders worden minder gerevived, Tegenstanders krijgen minder ammo etc. Zoals meerdere mensen al aangaven, als je redelijk normaal beweegt doen die kogels je weinig.
Jammer voor wie deployen ze dan hun spawnbeacons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02:35

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Dracyn schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:08:
[...]

Hoe heet die server? Ben om eerlijk te zijn wel erg benieuwt naar hoe het werkt.
http://battlelog.battlefi...P-Farming-by-G-Portal-de/

[ Voor 31% gewijzigd door Nextron op 11-11-2013 15:10 ]

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
Blijf het appart vinden... zware haat tegen sniper rifle's, niks over dmr's wat eignelijk gewoon een sniper rifle is.
Sniper's hebben nut, campers niet, waarom heeft het leger anders snipers? (ja ik doel op het leger irl nou)
Als een sniper doet waar de class met de rifle voor bedoelt is zijn ze nuttig, spelers die het niet doen zijn niet nuttig en niet anders.
Ik kan me eigen nuttig maken als sniper, heeft het geen nut om als sniper te gaan spelen, dan ga ik ook niet als sniper spawnen...
Elke class heeft een functie, elk wapen zit er in met een reden...

[ Voor 3% gewijzigd door Dracyn op 11-11-2013 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinerama
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-10 15:11

Cinerama

There are my lovely boys!!!

fynrd1 schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:08:
[...]

Jammer voor wie deployen ze dan hun spawnbeacons?
De meeste snipers waar ik mee heb gespeeld, doen dit voor hunzelf, als ze gecountersniped of door een chopper van het hoge dak worden afgeblazen, kunnen ze daar weer opnieuw spawnen om weer lekker mannetjes van hoog proberen neer te schieten, maar als je vraagt of ze er 1 achter de vijandelijke linies willen plaatsen krijg je nul op rekest

Scientific research has shown that for every sniper in your team, your chances of winning decrease by 25%. Remember kids: Less snipers in your team = more win for your team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Nextron schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:00:
Deze reden voor een kick ben ik nog niet tegengekomen:

[...]
Fijn dat dat van tevoren wordt duidelijk gemaakt.
Ooh, op zulke server moet je joinen als commander en dan een nuke op de hele groep lanceren d:)b <3

Of gewoon joinen en dan M320's knallen. Je zal gekicked worden maar wel met een leuke KD

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
Cinerama schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:14:
[...]

De meeste snipers waar ik mee heb gespeeld, doen dit voor hunzelf, als ze gecountersniped of door een chopper van het hoge dak worden afgeblazen, kunnen ze daar weer opnieuw spawnen om weer lekker mannetjes van hoog proberen neer te schieten, maar als je vraagt of ze er 1 achter de vijandelijke linies willen plaatsen krijg je nul op rekest
Vervang Sniper door Camper en je hebt groot gelijk, een echte sniper zal het doen als het mogelijk is, of tenminste een poging doen als hij denkt dat het mogelijk is.
Natuurlijk rent hij niet als een kip zonder kop recht op de enemy af om het te proberen maarja dat doet niemand die serieus speelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rickyy schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:15:
[...]

Ooh, op zulke server moet je joinen als commander en dan een nuke op de hele groep lanceren d:)b <3

Of gewoon joinen en dan M320's knallen. Je zal gekicked worden maar wel met een leuke KD
Tomahawk op de groep he?
Ga ik onthouden. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:54
[...]

Dat ligt toch echt puur aan het type mens. Geef je die mensen een Engineer kit dan raken ze nog niks. Mensen zeuren gewoon omdat andere mensen slecht in het spel zijn, niet omdat ze een sniper rifle vast houden.

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

[...]

Zo kan je wel doorgaan over de meeste. In elke class spelen 99% aan incapabele spelers, die tevens alles verkeerd doen. Een spawnbeacon achter de linie zetten is trouwens helemaal niet nuttig, je jaagt je teamgenoten daar vaak onnozel de dood mee in. Vlakbij de objective is het best, zodat ze continu kunnen blijven aanvallen of verdedigen op de juiste locatie.
Dracyn schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:16:
[...]

Vervang Sniper door Camper en je hebt groot gelijk, een echte sniper zal het doen als het mogelijk is, of tenminste een poging doen als hij denkt dat het mogelijk is.
Natuurlijk rent hij niet als een kip zonder kop recht op de enemy af om het te proberen maarja dat doet niemand die serieus speelt...
Je neemt het op voor een class, waarvan ik het idee heb dat je die helemaal niet speelt. Gezocht op je naam in battlelog bewijst dat. Ik zal het wel mis hebben als je een hele andere naam daar gebruikt..

[ Voor 28% gewijzigd door fynrd1 op 11-11-2013 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
kevz schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:17:
[...]
Mensen zeuren gewoon omdat andere mensen slecht in het spel zijn, niet omdat ze een sniper rifle vast houden.
_/-\o_ precies.
Een rifle vast hebben is genoeg om camper genoemd te worden.

Vorige week nog,
Ik speel als support (m249) zitten er een aantal Snipers van de enemy te defenden (conquest) ik raap dus die sniper op die rond licht te slingeren (die tijdelijke niet een kit) schiet ze er mee voor de kop, en wordt gelijk uitgescholden voor camper (DOOR MIJN EIGEN TEAM MAAT die door ze bijna gekilled was). Ik was de meest forwarded persoon uit mijn team, had ik ze niet uitgeschakeld hadden ze waarschijnlijk 5-8 man neergehaald van ons, inclusief mij.

Waarom ben ik dan een camper? precies ja omdat ik een sniper rifle vast had, want ja heb je een sniper rifle vast ben je toch automatisch een camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dracyn schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:12:
Sniper's hebben nut, campers niet, waarom heeft het leger anders snipers? (ja ik doel op het leger irl nou)
Vaak zijn vergelijkingen tussen IRL legers en Battlefield volslagen onzin, maar hier heb je een goede vergelijking.

Er is ook niets mis met 1 of 2 per 32, maar als jij als leger een strategisch punt moet veroveren en er vallen 4 mensen daadwerkelijk aan en 28 (wat maar al te vaak gebeurt) van die lafbekken blijven achterin snipen, dan wordt dat punt NOOIT veroverd.
Die 4 man worden dan opgewacht door 32 in een geconcentreerd gebied, in dekking.

Vertaal dit scenario naar een gemiddelde rush attacker round en je snapt precies de terechte verachting van 99,9% van de bolt action snipers. 1 of 2 kan geen kwaad, maar zodra je teveel van die egoïsten in je team hebt, kan je proberen wat je wilt, maar die ronde kan je afschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 10:00

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Wat me wel gaaf lijkt om terug te zien, zijn maps uit 2142. Cerbere Landing, Fall of Berlin, Liberation of Leipzig en Verdun om maar wat te noemen.

Een spec ops map uit Battlefield 2 Special Forces zou ook vet zijn. Devils Perch (echt donker, niet zoals metro of Tehran Highway uit BF3), Ghost Town en mijn favoriete map, Warlord. In combinatie met de grapling hook en de zipline kon je echt van alles doen om te flanken of onverwachts binnen te komen

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:23:
[...]

Vaak zijn vergelijkingen tussen IRL legers en Battlefield volslagen onzin, maar hier heb je een goede vergelijking.

Er is ook niets mis met 1 of 2 per 32, maar als jij als leger een strategisch punt moet veroveren en er vallen 4 mensen daadwerkelijk aan en 28 (wat maar al te vaak gebeurt) van die lafbekken blijven achterin snipen, dan wordt dat punt NOOIT veroverd.
Die 4 man worden dan opgewacht door 32 in een geconcentreerd gebied, in dekking.

Vertaal dit scenario naar een gemiddelde rush attacker round en je snapt precies de terechte verachting van 99,9% van de bolt action snipers. 1 of 2 kan geen kwaad, maar zodra je teveel van die egoïsten in je team hebt, kan je doen wat je wil maar die ronde kan je afschrijven.
VOLSLAGEN GELIJK. zit alleen 1 foutje in je argument, van die 28 zijn er waarschijnlijk 1-3 snipers en 25-27 campers EN GEEN SNIPERS.
Dat is mijn punt, een sniper hangt niet ergens achter aan te hangen, die zit volop in de actie, betrokken bij zijn squad, ondersteund en communiceert, overwatch van een hogere plek en controlled zijn squad en daarom zijn snipers heel erg bruikbaar voor tactische zetten, zeker in de rol van squad commander!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dracyn schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:26:
[...]

VOLSLAGEN GELIJK. zit alleen 1 foutje in je argument, van die 28 zijn er waarschijnlijk 1-3 snipers en 25-27 campers EN GEEN SNIPERS.
Dat is mijn punt, een sniper hangt niet ergens achter aan te hangen, die zit volop in de actie, betrokken bij zijn squad, ondersteund en communiceert, overwatch van een hogere plek en controlled zijn squad en daarom zijn snipers heel erg bruikbaar voor tactische zetten, zeker in de rol van squad commander!
Ik zou zeggen. Ga even een paar uur Rush spelen en dan niet Operation Locker. :/
1-3 snipers per team. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-10 15:19
nibortreab schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:25:
In combinatie met de grapling hook en de zipline kon je echt van alles doen om te flanken of onverwachts binnen te komen
haha hier had ik het gister toevalig over met iemand in floodzone ik was van een gebouw gevallen en team maat van me ston nog boven op het dak ik zeg gooi me eens een touw :D

dat was zeker wel een mooie functie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
DanielWW2 schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:27:
[...]

Ik zou zeggen. Ga even een paar uur Rush spelen en dan niet Operation Locker. :/
1-3 snipers per team. |:(
Genoeg gedaan, Locker is geen snipe map klopt. Maar je zei net 28 snipers, daar doel ik op!
25 campers
3 snipers
28 mensen met een sniper rifle, EN DUS NIET 28 SNIPERS sniper rifle's ja...
that is my point.

[ Voor 6% gewijzigd door Dracyn op 11-11-2013 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

hjvg schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:28:
[...]

haha hier had ik het gister toevalig over met iemand in floodzone ik was van een gebouw gevallen en team maat van me ston nog boven op het dak ik zeg gooi me eens een touw :D

dat was zeker wel een mooie functie
In Warlord renden we via de zijkant helemaal naar de villa, om vervolgens met een grapling hook het gebouw op te gaan via de zijkant. Via het dakluik naar binnen en voorzichtig alles checken en cappen. Flash Bang erin en clear, voelde me echt special forces toen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dracyn schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:26:
[...]

Ik noem heel bewust snipers en geen recons, ik speel zelf graag en veel als recon, maar een bolt-action neem ik niet vrijwillig in de handen.

Voor overwatch/overzicht hoef je niet op een hoge plek te zitten, daarvoor voldoet de minimap voldoende. Zeker als je een tugs of motion balls vlak bij de objectives zit. Meer controle over je squad hebben dan goede call-outs maken is een illusie tbh.

Recons kunnen bijzonder nuttig zijn, snipers in 99,9 % van de gevallen totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
laten we deze eindeloze en vrij nutteloze discussie over snipers en campers en recons nu afsluiten en over wat meer relevante zaken hebben. Ieder zijn meug hoe die speelt en wat die speelt, in elke class heb je shit spelers die kant noch wal raken met wat ze doen of niet doen en hoe ze schieten.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de komende second assault mappack er zal uitzien, de filmpjes beloofden iig wel leuke gameplay.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:31:
[...]

Ik noem heel bewust snipers en geen recons, ik speel zelf graag en veel als recon, maar een bolt-action neem ik niet vrijwillig in de handen.

Voor overwatch/overzicht hoef je niet op een hoge plek te zitten, daarvoor voldoet de minimap voldoende. Zeker als je een tugs of motion balls vlak bij de objectives zit. Meer controle over je squad hebben dan goede call-outs maken is een illusie tbh.

Recons kunnen bijzonder nuttig zijn, snipers in 99,9 % van de gevallen totaal niet.
Mini-map vindt ik juist iets waar je niet op moet vertrouwen, hardcore heeft tenslote geen mini map, ja ik speel het meest hardcore.

Wat ik wel eens zou willen zien zijn goede argumenten waarom een sniper nutteloos is? enigste wat ik tot nu toe zie als je het een argument kan noemen is snipers zijn campers.

Kan iemand eens een paar goede argumenten noemen waarom snipers compleet nutteloos zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

SouLLeSSportal schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:34:
laten we deze eindeloze en vrij nutteloze discussie over snipers en campers en recons nu afsluiten en over wat meer relevante zaken hebben. Ieder zijn meug hoe die speelt en wat die speelt, in elke class heb je shit spelers die kant noch wal raken met wat ze doen of niet doen en hoe ze schieten.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de komende second assault mappack er zal uitzien, de filmpjes beloofden iig wel leuke gameplay.
Heb er zelf voor aan groot deel genomen, maar inderdaad, dat probeerde ik net met mijn opmerking over eventuele coole maps voor een uitbreiding. Terugkomst van Gulf of Oman verbaasde me eerlijk gezegd wel, aangezien die t.o.v. de andere een uitbreiding was voor BF3. Die zandstorm wordt wel gruwelijk en die muur in caspian border gaat ook nog leuke situaties opleveren. Voor zover ik kon zien kon je volgens mij wel in de wachttorens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Dracyn schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:34:
[...]

Mini-map vindt ik juist iets waar je niet op moet vertrouwen, hardcore heeft tenslote geen mini map, ja ik speel het meest hardcore.

Wat ik wel eens zou willen zien zijn goede argumenten waarom een sniper nutteloos is? enigste wat ik tot nu toe zie als je het een argument kan noemen is snipers zijn campers.

Kan iemand eens een paar goede argumenten noemen waarom snipers compleet nutteloos zijn?
Omdat de spelers die zichzelf heel goed vinden het niet spelen, next discussion please :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-10 22:30

Pykow

Angelo OTR

Wie was die gast die vorige keer zat te zeiken dat ik 1x flagrun gedaan had tijdens een dubbel XP weekend om van colonel 91 naar 92 te gaan .en het nu zelf ook doet ? Juist Tsurany.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:31:
[...]

Je vergeet er 1; Recons, Snipers, CAMPERS en/of MENSEN DIE SLECHT IN HET SPEL ZIJN

Snipen is net zo nuttig als elk andere kit als je goed in het spel bent. Sjonge jonge wat is het toch moeilijk te begrijpen af en toe heh?

Man man, die onnozele conversaties hier af en toe. End Rant :*)

edit; Misschien moet ik maar niet het forum lezen, zitten net zoveel idioten als de mensen die daadwerkelijk Battlefield spelen. ff timeout voor mij :F

[ Voor 7% gewijzigd door kevz op 11-11-2013 15:39 ]

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rickyy schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:15:

Tis meestal Conquest Domination voor de snelle captures.
Pykow schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:37:
Wie was die gast die vorige keer zat te zeiken dat ik 1x flagrun gedaan had tijdens een dubbel XP weekend om van colonel 91 naar 92 te gaan .en het nu zelf ook doet ? Juist Tsurany.
Waar heb ik een flagrun gedaan? Ik heb even getest of mijn MCOM theorie werkt en dat werkt nog, that's it.

[ Voor 35% gewijzigd door Tsurany op 11-11-2013 15:41 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinerama

Cinerama

SouLLeSSportal schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:34:

En toch heb ik liever zo een shit player in me squad die als engineer/assault/support of recon speelt dan een sniper. Snipers zijn zeer goed in het niet teambased spelen, dus die hoeven ook geen groene naampjes te zien. Ik ga niet vragen of hij een andere class wil spelen want dat is zijn keuze maar een kick van squad is dan mijn keuze. En het is mijn keuze om van team te switchen als er meer dan de helft van spelers een sniper icoontje voor ze naam heeft (en ja ik weet daar kunnen ook mensen tussen zitten die gewoon recon spelen).

Nogmaals ik speel deze game erg teambased, (als er om wordt gevraagd dan speel ik de gehele pot engineer en repair ik alleen maar voertuigen , zonder een schot te lossen of verdedig ik een nietszeggend punt als de commander daarom vraagt) maar als ik een ego game wil spelen dan start ik wel 1 van de vele COD's op.

Kan me voor de rest zeer goed vinden in de meningen van meerdere mensen zoals Tsu en awesome-0

Scientific research has shown that for every sniper in your team, your chances of winning decrease by 25%. Remember kids: Less snipers in your team = more win for your team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:58

Mavamaarten

Omdat het kan!

Kan dat gezeik over sniper/recon/camper/... nu eindelijk stoppen?
NOBODY GIVES A FLYING FUCK. DE DISCUSSIE HAALT NIETS UIT

Excuses voor het taalgebruik.

[ Voor 11% gewijzigd door Mavamaarten op 11-11-2013 18:55 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pykow schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:37:
Volgens mij was het toch iets meer dan 1x flagtun en iets meer dan een rang. O-)
I will show myself out. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mavamaarten schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:41:
Kan dat gezeik over sniper/recon/camper/... nu eindelijk stoppen?
NOBODY GIVES A FLYING FUCK.

Excuses voor het taalgebruik.
Het feit dat we er nog steeds over bezig zijn laat zien dat er juist genoeg mensen wel een fuck geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Tsurany schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:42:
[...]

Het feit dat we er nog steeds over bezig zijn laat zien dat er juist genoeg mensen wel een fuck geven.
Iedereen heeft er al een beeld van en een discussie heeft dan ook eigenlijk helemaal geen zin (heb er net zo hard aan meegedaan als de rest)

Sommige mensen vinden snipers niks, anderen wel leuk om te spelen en weer anderen vinden het "the shit".

Zoals iemand net al opperde, discussie sluiten en verder gaan met ervaringen, speculaties over DLC en dergelijke dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
Cinerama schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:41:
[...]

En toch heb ik liever zo een shit player in me squad die als engineer/assault/support of recon speelt dan een sniper. Sniper zijn zeer goed in het niet teambased spelen, dus die hoeven ook geen groene naampjes te zien. Ik ga niet vragen of hij een andere class wil spelen want dat is zijn keuze maar een kick van sqaud is dan mijn keuze. En het is mijn keuze om van team te switchen als er meer dan de helft van spelers een sniper icoontje voor ze neem heeft (en ja ik weet daar kunnen ook mensen tussen zitten die gewoon recon spelen)

Nogmaals ik speel deze game erg teambased, (als er om wordt gevraagd dan speel ik de gehele pot engineer en repair ik alleen maar voertuigen , zonder een schot te lossen of verdedig ik een nietszeggend punt als de commander daarom vraagt) maar als ik een ego game wil spelen dan start ik wel 1 van de vele COD's op.

Kan me voor de rest zeer goed vinden in de meningen van meerdere mensen zoals Tsu en awesome-0
Wat nou als je een sniper hebt die doet wat een commander vraagt? Of een sniper die doet wat zijn squad leader vraag?
Niet alle snipers zijn aso solo spelers hoor!

Ik ben een sniper, maar mijn gezegde in Battlefield, I prefer to die 10 times for my team in a hopeless battle over doing nothing and letting my team down!

Ik ben een sniper en een team speler, waarom doen mensen alsof dit onmogelijk is?

Eventjes voorbeeld van ongeveer 2 weekjes terug.
Squad maat: Drac underfire by lmg need help.
Ik (drac van dracyn): Sure where you at?
Squad maat: E he is spotted.
Ik move en schiet die gast voor zen harses.
Ik: you clear?
Squad maat: nop 2 more.
Ik schiet 1 neer wordt in mijn rug geknifed door een enemy, squad maat schakelt de andere uit en we cappen het punt.
kd aan het eind van die ronde was rond de 0.75, stuk of 10 assists stuk of 12 kills toch ruime 4k punten...

Sniper in team play? hell yeah!

[ Voor 3% gewijzigd door Dracyn op 11-11-2013 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meller14
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-08 16:25
Ik speel nu 4 dagen, maar mijn geduld word flink op de proef gesteld. Random crashes ect. Het duurt dan voor mijn gevoel super lang voordat je er lekker in zit.

en als ik een x een fijne ronde heb crasht die gewoon midden in de ronde

GRRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonChaser
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-01-2023
Gistere als commander prongelijk Supply package op een snipers hoofd gegooid (overigens eigen team)

spontaan dood, ik ging kapot van het lachen ahahahah, dus enemies kan je ook ermee killen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dracyn schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:48:
Ik ben een sniper, maar mijn gezegde in Battlefield, I prefer to die 10 times for my team in a hopeless battle over doing nothing and letting my team down!
Dan liever niks doen, bespaart 10 tickets ;)
DragonChaser schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:50:
Gistere als commander prongelijk Supply package op een snipers hoofd gegooid (overigens eigen team)

spontaan dood, ik ging kapot van het lachen ahahahah, dus enemies kan je ook ermee killen!
Werd in BF2 ook door Commanders gebruikt om snipers te killen. Vehicles en supply packages op vijanden droppen. Is ook direct het nuttigste wat je er mee kan doen eigenlijk.

[ Voor 43% gewijzigd door Tsurany op 11-11-2013 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik schiet 1 neer wordt in mijn rug geknifed door een enemy, squad maat schakelt de andere uit en we cappen het punt.
kd aan het eind van die ronde was rond de 0.75, stuk of 10 assists stuk of 12 kills toch ruime 4k punten...

Jij bent écht goed :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsu wat ben je weer lekker op het oorlogspad. :+
Heb je niks beter te doen ofzo? :P (ik stiekem namelijk wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
Tsurany schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:50:
[...]

haha true dat, maarja wat zijn 10 tickets op 2.2k ticket servers? ik ga serrieus liever 10 keer dood terwijl ik een flag 2 minuten daarmee defend dan lekker safe te spawnen en lekker weer te gaan schieten over een halve kilometer afstand wat trouwens dood saai is
Het gaat niet om goed of fout het gaat om het vooroordeel wat ik niet snap...

Als ik op de toer van alle snipers zijn campers ga:
Alle supporters zijn spam noobs.
Alle assaults zijn noob-tubers.
Alle engineers zijn lock on kiddies.

Zelfde dan toch?

[ Voor 31% gewijzigd door Dracyn op 11-11-2013 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinerama

Cinerama

Tsurany schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:50:
[...]

[...]

Werd in BF2 ook door Commanders gebruikt om snipers te killen. Vehicles en supply packages op vijanden droppen. Is ook direct het nuttigste wat je er mee kan doen eigenlijk.
Hey Tsu,

die jongen komt over als over van de minst slechte snipers die ik tot nu toe ben tegen gekomen, (alhoewel in zijn verhaal een recon met DMR ook wel wat nuttigs had kunnen doen, maar goed ;) ), maar zo kan hij nooit wat goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterA
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-05 23:05
Ik vind het leuk om in teamplay mijn squad support te geven met een scope. Ik zie wat er gebeurd in hun omgeving en geeft hun van een afstand support. Altijd leuk teamplay :) Maar anders lekker assaulten hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konjo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-09 14:10
DanielWW2 schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:52:
Tsu wat ben je weer lekker op het oorlogspad. :+
Heb je niks beter te doen ofzo? :P (ik stiekem namelijk wel)
Hij zal wel weer zijn periode hebben, zal hem eens aanspreken op TS vanavond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
PeterA schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:54:
Ik vind het leuk om in teamplay mijn squad support te geven met een scope. Ik zie wat er gebeurd in hun omgeving en geeft hun van een afstand support. Altijd leuk teamplay :) Maar anders lekker assaulten hoor :P
_/-\o_ iemand die het snapt, als je de kans hebt speel je lekker als sniper, heb je er geen kans voor gewoon als iets anders.

Ik snipe als primair, als ik geen kans daarvoor heb speel ik als engineer of support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-10 08:59
kevz schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:37:
[...]

Snipen is net zo nuttig als elk andere kit als je goed in het spel bent. Sjonge jonge wat is het toch moeilijk te begrijpen af en toe heh?
Dat is nou juist de kern van de discussie; indien het skill lvl gelijk is zijn snipers gewoon minder nuttig dan de andere classes.. Was zo in BF2 en is nu in BF4 nog steeds zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dracyn schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:52:
[...]

haha true dat, maarja wat zijn 10 tickets op 2.2k ticket servers? ik ga serrieus liever 10 keer dood terwijl ik een flag 2 minuten daarmee defend dan lekker safe te spawnen en lekker weer te gaan schieten over een halve kilometer afstand wat trouwens dood saai is

[...]

Het gaat niet om goed of fout het gaat om het vooroordeel wat ik niet snap...

Als ik op de toer van alle snipers zijn campers ga:
Alle supporters zijn spam noobs.
Alle assaults zijn noob-tubers.
Alle engineers zijn lock on kiddies.

Zelfde dan toch?
Wat jij doodsaai VINDT, jou mening is geen wet. zoals je hierboven treffend jezelf onderuit haalt zijn er in elke class slechte players te vinden. De meeste spelers zijn kut en campende snipers dus ook.
Dat geldt evengoed voor engi's die vrolijk mijn tank voorbij lopen als die half kapot is.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cinerama schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:53:
Hey Tsu,

die jongen komt over als over van de minst slechte snipers die ik tot nu toe ben tegen gekomen, (alhoewel in zijn verhaal een recon met DMR ook wel wat nuttigs had kunnen doen, maar goed ;) ), maar zo kan hij nooit wat goed doen.
Nuja ik vond het wel een apart gezegde :+
Dracyn schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:52:
Dat is 0,45% van de overwinning ;) Maar een vlag twee minuten in stand houden levert natuurlijk ook iets op. Het is voor mij altijd een kosten-baten analyse. Wat kost het, wat levert het op en welke risico's komen erbij. Is het negatief? Wegwezen. Is het positief? Knallen maar >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Tsurany schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:57:

Dat is 0,45% van de overwinning ;) Maar een vlag twee minuten in stand houden levert natuurlijk ook iets op. Het is voor mij altijd een kosten-baten analyse. Wat kost het, wat levert het op en welke risico's komen erbij. Is het negatief? Wegwezen. Is het positief? Knallen maar >:)
Oftewel, je staat stil om hier over na te denken, uit te tikken, percentages te bereken etc, camper dat je bent :+ (obvious troll is obvious)

Ik rush meestal naar binnen om te kijken hoeveel mensen ik van die vlag kan houden, zo'n mini risico analyse moet ik wellicht wat vaker uitvoeren. Het is meestal een soort Horde Mode als ik een vlag verdedig heb ik het gevoel. Helemaal als er geen teammate in de buurt meer is en de enemy komt er aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
Tsurany schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:57:
[...]

Nuja ik vond het wel een apart gezegde :+

[...]

Apart gezegde klopt, maar in die 2 minuten kunnen hoeveel mensen spawnen, of je te hulp komen? goed team play is daarin weer heel erg belangrijk.

Maar dat is het juist, ik zie veel mensen en al helemaal veel campers gelijk wegrennen en ik, als sniper, vaak juist blijf verdedigen, battlefield draait gewoon om mentaliteit en die is slecht op het moment...

Het zal niet voor het eerst zijn dat ik 5 recons allemaal met rpg's zie wegrennen voor 1 jeep...

[ Voor 5% gewijzigd door Dracyn op 11-11-2013 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Grimmie187 schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:56:
[...]

Dat is nou juist de kern van de discussie; indien het skill lvl gelijk is zijn snipers gewoon minder nuttig dan de andere classes.. Was zo in BF2 en is nu in BF4 nog steeds zo.
Een recon met Sniper Rifle/DMR 4x-8x scope, Beacon, TUGS, mee lopen met de rest maar vooral heel veel 'scouten' (lees, Q rammen) is gewoon nuttig. Kijk dat de meerderheid niet consistent headshots kan maken, OK. Maar Snipen is niet hetzelfde als campen. De letters in die 2 woorden zijn niet voor niets verschillend :X

Campen kan je met elke kit doen. Geen kills maken en niets bijdragen kan je met elke kit doen. Geen medkits neergooien als Assault gebeurt behoorlijk vaak, maar nee we gaan allemaal zeuren op mensen die een sniper rifle in hun handen hebben. En 9 vd 10 keer word er niet eens gekeken of die 'sniper noob' daadwerkelijk nuttig is of niet, eerst whinen, dan kijken. Gewoon vooroordelen, niets meer niets minder.

Nu iedereen door heeft dat een sniper niet een camper is, en een camper niet een sniper is, kunnen we weer iets intelligentere gesprekken voeren!

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snipers zijn alleen wel campers. ;)
Tot over 5 pagina's. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dracyn schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:34:
[...]

Met liefde wil ik dat met argumenten onderbouwen. Note: dit slaat op snipers, a.k.a. campers, met een bolt-action rifle, niet op recons met carbine/dmr en gadgets aan de front-linie, of die exceptionele goede aggresive recons zoals eigenlijk alleen Sgt. Enigma in BC2.

Ook voor jouw kev:

Waarom snipers niet nuttig zijn voor objective based play:
-Snipers kunnen nog wel een objective veroveren, indien er geen enkele vijand in de buurt is, maar kunnen geen objectives verdedigen met een sniper rifle. Zodra er 1 of meerdere medics richting de objective komen, kan er effectiever en sneller gerevived worden dan een sniper ze neer kan schieten. Een objective heroveren op afstand is onmogelijk.

-Snipers kunnen geen 'unieke' ondersteuning geven van afstand die het team helpt om de objectives te veroveren. Spotten kan en moet iedereen ten allen tijden doen, op elke afstand, door gewoon de spot-knop kapot te spammen zodra er ook maar iets lijkt te bewegen. Met een beetje moeite zou je de MAV nog aan kunnen merken maar een enkele MAV is zo uit de lucht door 1 engineer, die tussen neus en lippen door ook nog heli's neerhaalt, zodra er meerdere MAVs door de lucht zweven, mag je je helemaal zorgen gaan maken als team want zodra je de MAV bestuurt, kom je niet bij de objective.

-Snipers spenderen veel tijd om op de 'strategische' locaties (lees, daken) te komen. Al die tijd die daaraan besteed wordt, kan niet besteed worden aan het beschermen van of veroveren van objectives.

-Kills zijn tickets en kills zijn linksom of rechtsom nodig om te winnen. Snipers zijn op dit vlak op twee punten minder nuttig. Allereerst is de snelheid waarin kills met een bolt-action achter elkaar gemaakt kunnen worden lager dan van andere wapens. Los van het aantal kills, zijn ook de locaties waar die kills gemaakt worden van belang voor de uitkomst van het potje. Vijanden die ingegraven zijn rond een objectives neerhalen zijn waardevoller dan een sniper aan de andere kant van de map of spelers die uit hun eigen spawn lopen. Alleen doorgaans zitten (goede) spelers niet zomaar open en bloot in het zicht rond een objective, maar zitten ze goed in dekking. De kills van een sniper zijn over het algemeen minder beslissend voor de uitkomst van een ronde.

-Snipers zijn over het algemeen stationair en totaal oblivious van wat er buiten hun scope gebeurt. Ze zijn daardoor veel te makkelijk neer te leggen met voertuigen, reguliere wapens, explosieven, messen etc. Daarbij verliezen ze bijna alle 1-1 gevechten op close range, ergo, ze kosten meer tickets dan ze opleveren ergo niet bijster handig om het potje te winnen.

Enfin, zo zijn er nog wel een rits argumenten te geven, maar dit is al een aardige start lijkt me.
fynrd1 schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:36:
[...]
Omdat de spelers die zichzelf heel goed vinden het niet spelen, next discussion please :+
Straw man argument, please.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
kevz schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:03:
[...]

Een recon met Sniper Rifle/DMR 4x-8x scope, Beacon, TUGS, mee lopen met de rest maar vooral heel veel 'scouten' (lees, Q rammen) is gewoon nuttig. Kijk dat de meerderheid niet consistent headshots kan maken, OK. Maar Snipen is niet hetzelfde als campen. De letters in die 2 woorden zijn niet voor niets verschillend :X

Campen kan je met elke kit doen. Geen kills maken en niets bijdragen kan je met elke kit doen. Geen medkits neergooien als Assault gebeurt behoorlijk vaak, maar nee we gaan allemaal zeuren op mensen die een sniper rifle in hun handen hebben. En 9 vd 10 keer word er niet eens gekeken of die 'sniper noob' daadwerkelijk nuttig is of niet, eerst whinen, dan kijken. Gewoon vooroordelen, niets meer niets minder.

Nu iedereen door heeft dat een sniper niet een camper is, en een camper niet een sniper is, kunnen we weer iets intelligentere gesprekken voeren!
_/-\o_ ik dank u, je beschrijft zojuist precies wat een goede sniper doet/zou moeten doen.
Lekker je met je team meelopen, niet te sterke scope, evt met extra zoom, infra cameratje/motion balls/c4/beacon, en lekker spotte voor je team, en kills maken als het nodig is ook over long range.
Evt, op een gebouwtje kruipen als je weet dat het krap gaat worden en van boven even je team helpen, weer naar beneden en weer vlot mee met je team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
[...]

Ik zeg ook niet dat ze niet nuttig zijn, maar diezelfde spelers zouden meer nut hebben als ze een andere class spelen.

Scenario:
Speler X = Sniper, Speler Y = elke andere class:
A: Speler X is even goed als Speler Y
B: Speler X heeft dezelfde 'motivatie' als Speler Y

Speler Y zal altijd nuttiger zijn dan Speler X..

(Het recon verhaal laat ik hier even buiten beschouwing..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
De nieuwe ontwikkeling is dat veel softcore spelers nu hardcore gaan spelen omdat het een snellere kill geeft, heeft een behoorlijk negatief effect. Zojuist 6 x door team genoten omgelegd. Al die gasten die gewend zijn om er maar op los te rauzen met hun riffle schieten op alles wat beweegt. Jammer want nu komen alle k/d geile huppelaars naar HC en verzieken het laatste beetje in bf waar vaak serieus wordt gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
TecTo schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:11:
De nieuwe ontwikkeling is dat veel softcore spelers nu hardcore gaan spelen omdat het een snellere kill geeft, heeft een behoorlijk negatief effect. Zojuist 6 x door team genoten omgelegd. Al die gasten die gewend zijn om er maar op los te rauzen met hun riffle schieten op alles wat beweegt. Jammer want nu komen alle k/d geile huppelaars naar HC en verzieken het laatste beetje in bf waar vaak serieus wordt gespeeld.
Heb hier zelf ook moeite mee. Het team icoontje springt consistent nogal laat op, en aangezien ik niet de traagste speler ben... In BF3 waren team icoontjes toch permanent? Zal vast een bug zijn :Y
Dus hou ik het gewoon bij normal, waar je met snelle reactie tijd en skills wel terecht kan.

@Awesomo, Ik ga niet eens meer in discussie met iemand die het verschil niet kent tussen een Sniper en camper. Bovendien is er niks mis met iemand die op een dak zit om alles om hem heen te spotten zodat de rest van zijn team perfect klaar kan staan. Zolang hij maar eraf springt en mee loopt om naar het volgende objective te gaan. Aldus het verschil tussen een Camper (die blijft een uur lang zitten) en een teamspeler met een sniper rifle. Period.

<3

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinerama

Cinerama

Dracyn schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:08:
[...]

_/-\o_ ik dank u, je beschrijft zojuist precies wat een goede sniper doet/zou moeten doen.
Lekker je met je team meelopen, niet te sterke scope, evt met extra zoom, infra cameratje/motion balls/c4/beacon, en lekker spotte voor je team, en kills maken als het nodig is ook over long range.
Evt, op een gebouwtje kruipen als je weet dat het krap gaat worden en van boven even je team helpen, weer naar beneden en weer vlot mee met je team.
Maar Dracyn, je beschrijft nu meer een recon speler dan een sniper, en de strekking van de afgelopen 5 a 7 pagina's is toch wel zo een beetje: recon player = good, (static) sniper player = bad

ps, dat static tussenhaakjes doe ik nu alleen als tegemoetkoming omdat je op mij wel overkomt als best goed team georietieerde sniper/recon speler :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:08:
[...]

Met liefde wil ik dat met argumenten onderbouwen. Note: dit slaat op snipers, a.k.a. campers, met een bolt-action rifle, niet op recons met carbine/dmr en gadgets aan de front-linie, of die exceptionele goede aggresive recons zoals eigenlijk alleen Sgt. Enigma in BC2.

Ook voor jouw kev:

Waarom snipers niet nuttig zijn voor objective based play:
-Snipers kunnen nog wel een objective veroveren, indien er geen enkele vijand in de buurt is, maar kunnen geen objectives verdedigen met een sniper rifle. Zodra er 1 of meerdere medics richting de objective komen, kan er effectiever en sneller gerevived worden dan een sniper ze neer kan schieten.
Kan zeker wel, doe ik vaak zat zeker als ze nog niet door hebben dat je er bent, 1e schiet je af met je rifle, 2e als daar kans voor is zo niet pak je je pistol. Kom niet aan met dat werkt niet, werkt wel degelijk.
Een objective heroveren op afstand is onmogelijk.
*kuch* campende engineer/assault/support *kuch*
volgens mij hebben daar alle classes last van als ze rond hangen, wat door alle classes wordt gedaan en niet alleen door snipers?
-Snipers kunnen geen 'unieke' ondersteuning geven van afstand die het team helpt om de objectives te veroveren. Spotten kan en moet iedereen ten allen tijden doen, op elke afstand, door gewoon de spot-knop kapot te spammen zodra er ook maar iets lijkt te bewegen. Met een beetje moeite zou je de MAV nog aan kunnen merken maar een enkele MAV is zo uit de lucht door 1 engineer, die tussen neus en lippen door ook nog heli's neerhaalt, zodra er meerdere MAVs door de lucht zweven, mag je je helemaal zorgen gaan maken als team want zodra je de MAV bestuurt, kom je niet bij de objective.
Moeilijke targets uitschakelen voor je team? zeker wel nuttig, zeker over grote afstanden of open vlaktes (zonder cover voor een rush)
-Snipers spenderen veel tijd om op de 'strategische' locaties (lees, daken) te komen. Al die tijd die daaraan besteed wordt, kan niet besteed worden aan het beschermen van of veroveren van objectives.
Sniper on street level?
quotje:
[...]

Een recon met Sniper Rifle/DMR 4x-8x scope, Beacon, TUGS, mee lopen met de rest maar vooral heel veel 'scouten' (lees, Q rammen) is gewoon nuttig. Kijk dat de meerderheid niet consistent headshots kan maken, OK.
-Kills zijn tickets en kills zijn linksom of rechtsom nodig om te winnen. Snipers zijn op dit vlak op twee punten minder nuttig. Allereerst is de snelheid waarin kills met een bolt-action achter elkaar gemaakt kunnen worden lager dan van andere wapens. Los van het aantal kills, zijn ook de locaties waar die kills gemaakt worden van belang voor de uitkomst van het potje. Vijanden die ingegraven zijn rond een objectives neerhalen zijn waardevoller dan een sniper aan de andere kant van de map of spelers die uit hun eigen spawn lopen. Alleen doorgaans zitten (goede) spelers niet zomaar open en bloot in het zicht rond een objective, maar zitten ze goed in dekking. De kills van een sniper zijn over het algemeen minder beslissend voor de uitkomst van een ronde.
De snelheid van kills, oke misschien maak je niet even snel kills, maar ik hoef niet eerst 5 man uit de weg te ruimen om bij team maten te komen als die in de problemen zitten, ik schiet over die 5 man heen en help mijn team, en reken daarna af met die 5 man, ik bespaar mijn team dan deaths, met andere woorden ik bespaar ons het verliezen van punten.

zie bovenstaand: sniper on street level. verder in dekking, eehm een sniper schiet onder een krat, door een gaatje in een hek of over een container heen om je te killen hoor, even snel klein beetje verplaatsen.

En kun je stoppen met het beschrijven van campers? "zijn waardevoller dan een sniper aan de andere kant van de map" moet je even vervangen door "CAMPERS die aan de andere kant van de map" dat is namelijk geen sniper maar een camper, precies de fout waar ik het nou de hele tijd over heb.

Goed in dekking zitten is een illusie met een sniper in de buurt, een sniper zorgt dat hij zijn target kan raken, bijvoorbeeld door de manieren die ik hier boven heb beschreven of door zich tijdelijk onafhankelijk te bewegen en in de juiste positie te komen.

Dat laatste stukje vindt ik echt onzin.... wat maakt het uit of iemand die een flag defend wordt neer geschoten met een assault rifle of een sniper rifle? niks precies.
-Snipers zijn over het algemeen stationair en totaal oblivious met wat er buiten hun scope gebeurt. Ze zijn daardoor veel te makkelijk neer te leggen met voertuigen, reguliere wapens, explosieven, messen etc. Daarbij verliezen ze bijna alle 1-1 gevechten op close range, ergo, ze kosten meer tickets dan ze opleveren ergo niet bijster handig om het potje te winnen.
Stationair? zie hier boven.
Scope gebruik je niet 24/7 zoals de meeste mensen denken, daardoor zie je wel wat er buiten je scope gebeurt.
1v1 gevechten, no-scope je gewoon of je pakt een pistool. beetje oefening en je kunt close range no-scopen hoor.
Enfin, zo zijn er nog wel een rits argumenten te geven, maar dit is al een aardige start lijkt me.
Cinerama schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:27:
[...]

Maar Dracyn, je beschrijft nu meer een recon speler dan een sniper, en de strekking van de afgelopen 5 a 7 pagina's is toch wel zo een beetje: recon player = good, (static) sniper player = bad

ps, dat static tussenhaakjes doe ik nu alleen als tegemoetkoming omdat je op mij wel overkomt als best goed team georietieerde sniper/recon speler :D
Een recon met een sniper rifle ja!
Maar er wordt nogal van uit gegaan dat als je een sniper rifle vast heb je gelijk een camper bent.

Recon met sniper rifle, dat is meer de taak van een sniper in bf4.
kevz schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:23:
[...]

Heb hier zelf ook moeite mee. Het team icoontje springt consistent nogal laat op, en aangezien ik niet de traagste speler ben... In BF3 waren team icoontjes toch permanent? Zal vast een bug zijn :Y
Dus hou ik het gewoon bij normal, waar je met snelle reactie tijd en skills wel terecht kan.

@Awesomo, Ik ga niet eens meer in discussie met iemand die het verschil niet kent tussen een Sniper en camper. Bovendien is er niks mis met iemand die op een dak zit om alles om hem heen te spotten zodat de rest van zijn team perfect klaar kan staan. Zolang hij maar eraf springt en mee loopt om naar het volgende objective te gaan. Aldus het verschil tussen een Camper (die blijft een uur lang zitten) en een teamspeler met een sniper rifle. Period.

<3
En een echte sniper zal springen en zal je helpen ook al vecht hij zichzelf dood!

[ Voor 12% gewijzigd door Dracyn op 11-11-2013 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TecTo schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:11:
Dat duurt niet lang gelukkig (ik merk het ook erg).
5 kills = autokick. 3 autokicks = ban.
Ze gaan vanzelf weer weg... >:)

Overigens niet vergeten dat je vaak geen tag ziet boven iemand's hoofd en als je TKt je geen indicatie daarvan hebt, dus ook ervaren HC spelers zijn TK-gevaarlijker dan in BF3. Mijn vaste HC server zit gewoon met dezelfde mensen als in BF3 en ik ga er toch vaker dood door FF. Zo vaak dat ik recent nog iemand gevraagd heb of ie het expres deed, want na dat hij in vier minuten tijd vier keer een muur wegbeukte waar ik achter zat te herladen begon het op te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinerama

Cinerama

Dracyn schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:28:

Maar er wordt nogal van uit gegaan dat als je een sniper rifle vast heb je gelijk een camper bent.

[...]

En een echte sniper zal springen en zal je helpen ook al vecht hij zichzelf dood!
Ik speel bf4 nu al een tijdje en heb er ook flink wat uurtjes erin zitten (bijna het dubbele van jou bv, niet dat dat goed is :D), maar ik kan nu toch wel met zekerheid zeggen dat 90% van de snipers speelt zoals bv awesom0 aangeeft: stationair en hoog), de sniper zoals jij speelt (de reconversie met sniper geweer laten we maar zeggen) ben ik bijna niet tegen gekomen, en ik denk dat als jij terugdenkt dat je ze zelf ook niet heel veel bent tegen gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
Ik merk op dat zodra er chatbox lag ontstaat er gegarandeerd een server crash gaat gebeuren, net weer na 1 uur obliteration.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
Cinerama schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:35:
[...]

Ik speel bf4 nu al een tijdje en heb er ook flink wat uurtjes erin zitten (bijna het dubbele van jou bv, niet dat dat goed is :D), maar ik kan nu toch wel met zekerheid zeggen dat 90% van de snipers speelt zoals bv awesom0 aangeeft: stationair en hoog), de sniper zoals jij speelt (de reconversie met sniper geweer laten we maar zeggen) ben ik bijna niet tegen gekomen, en ik denk dat als jij terugdenkt dat je ze zelf ook niet heel veel bent tegen gekomen
Klopt, maar de "ik zit hoog en droog en blijf de komende 5 uur zitten" snipers (lees campers) zijn ook geen snipers in mijn ogen maar gewoon campers.

Leukste is nog wel dat dat soort figuren altijd erg boos worden als jij "kill stealed" (wie heeft die term ooit naar bf gehaald trouwens... |:( ) en die altijd als eerste rage-quiten en lopen te schelden/vloeken.
Campers eindigen ook met regelmaat met een kogel van mij in de rug hoor, als ze mij irriteren zit je verkeerd als camper zijnde.
Zou me trouwens niks verbazen als ik een van grotere camper haters hier ben hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rickyy schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:36:
Ik merk op dat zodra er chatbox lag ontstaat er gegarandeerd een server crash gaat gebeuren, net weer na 1 uur obliteration.
Merk dat op een standaard server van mij de chatbox altijd lag vertoont (minuten soms) maar de server lang niet altijd crasht. Ik denk dat server crashes gewoon gegarandeerd zijn en dat daardoor alles we te koppelen is aan deze crashes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:42:
[...]

Merk dat op een standaard server van mij de chatbox altijd lag vertoont (minuten soms) maar de server lang niet altijd crasht. Ik denk dat server crashes gewoon gegarandeerd zijn en dat daardoor alles we te koppelen is aan deze crashes.
Ik heb gelukkig nog zeer weinig crashes gehad maar een van de weinige was inderdaad toen de chat enorm ging laggen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Dracyn schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:39:
[...]

Klopt, maar de "ik zit hoog en droog en blijf de komende 5 uur zitten" snipers (lees campers) zijn ook geen snipers in mijn ogen maar gewoon campers.

Leukste is nog wel dat dat soort figuren altijd erg boos worden als jij "kill stealed" (wie heeft die term ooit naar bf gehaald trouwens... |:( ) en die altijd als eerste rage-quiten en lopen te schelden/vloeken.
Campers eindigen ook met regelmaat met een kogel van mij in de rug hoor, als ze mij irriteren zit je verkeerd als camper zijnde.
Zou me trouwens niks verbazen als ik een van grotere camper haters hier ben hoor!
Hoe heet jij op battlelog? Zou als spectator best wel eens willen zien hoe je speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Wat nou als je een sniper hebt die doet wat een commander vraagt? Of een sniper die doet wat zijn squad leader vraag?
Niet alle snipers zijn aso solo spelers hoor!

Ik ben een sniper en een team speler, waarom doen mensen alsof dit onmogelijk is?

Hahahaha zelden zo gelachen we spelen hier geen hans en grietje of de kleine zeemeermin :+
We spelen Battlefield en daar zijn Bush/Roof wookies nutteloos.
Zoals jij het schets is het gewoon een sprookje wat eens in de 100000 potjes gebeurd.
Ik zie snipers/campers meer als lafaard die bang zijn voor echte gevechten en liever op 500m staan om eens in de 5 minuten een kill te maken.

Tactical waiting unit _O- _O-
fynrd1 schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:36:
[...]

Dat vinden snipers inderdaad hé op Tank superiority kills farmen en denken dat ze nuttig zijn .

Nou ik hier de discussie zo heb gelezen valt het mij gewoon op dat vooral de snipers/campers zich zelf geweldig vinden.
En de jongens die veel en ptfo spelen eigenlijk allemaal wel weten dat ze volkomen nutteloos zijn in 99% van de gevallen.
Mijn ervaring is in ieder geval dat je beter af bent zonder snipers dan met snipers als je wil winnen.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00t00w
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-10-2021

w00t00w

Derp

nibortreab schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:11:Het hele punt dat snipers campers zijn kan je op twee manieren bekijken:
1. Snipers die alleen schieten en verder niets doen, heb je niets aan. Het snipen wordt dan in mijn ogen wel een soort campen, want ze blijven op dezelfde plek zonder iets nuttigs te doen.
2. Snipers die spotten, communiceren, mensen neerschieten en gadgets gebruiken om infantry en vehicles te spotten/taggen
Da's dan ook het verschil tussen een Sniper en een Recon (aissance). Helaas komt het gros van de spelers niet verder dan variant 1, en zijn dan in de regel ook volstrekt waardeloos voor je team, in alle opzichten.

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

beuker19 schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:51:
[...]

Hahahaha zelden zo gelachen we spelen hier geen hans en grietje of de kleine zeemeermin :+
Zoals jij het schets is het gewoon een sprookje wat eens in de 100000 potjes gebeurd.
Ik zie snipers/campers meer als lafaard die bang zijn voor echte gevechten en liever op 500m staan om eens in de 5 minuten een kill te maken.

[video]

[...]

Dat vinden snipers inderdaad hé op Tank superiority kills farmen en denken dat ze nuttig zijn .

Nou ik hier de discussie zo heb gelezen valt het mij gewoon op dat vooral de snipers/campers zich zelf geweldig vinden.
En de jongens die veel en ptfo spelen eigenlijk allemaal wel weten dat ze volkomen nutteloos zijn in 99% van de gevallen.
Mijn ervaring is in ieder geval dat je beter af bent zonder snipers dan met snipers als je wil winnen.
Denk je nou echt dat ik me daar nuttig voelde? Denk je ook echt dat ik mijzelf goed vind? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
fynrd1 schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:50:
[...]

Hoe heet jij op battlelog? Zou als spectator best wel eens willen zien hoe je speelt.
Oh dont go there. Dat is borderline triest gedrag ;p

Recons met sniper rifles hebben iets minder kills/min, maar maken dat beter door beacons, TUGS+Scouten, situaties duidelijk maken voor het hele team. Doen ze dat niet dan zijn het lamme campers, en daar zijn er heel veel van, ongeacht kit. Ja er zijn Supports die in een hoekje liggen de hele game, maar ze hebben geen sniper rifle dus dat mag 8)7 (hey, jullie definitie, niet de mijne)

Enige verschil is dat de meeste casuals niet met adrenaline overdoses kunnen spelen. Met een sniper rifle KAN je verder weg zitten, het is wat relaxter, maar dit doen alleen slechter spelers/spelers die de druk niet aan kunnen. Campers. C A M P E R S.

Net alsof ik op een chinees forum nederlands zit te praten ofzo :P

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
fynrd1 schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:50:
[...]

Dat gaat hem niet worden. ga ik niet aan beginnen, in het verleden gedaan als ik dan 1 keer op een dak lig gedurende 2 minuten wordt er uitgerekt tot 2 uur, not going to happen.
beuker19 schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:51:
[...]

[video]

[...]

Fijn dat je zo gelachen hebt, ja het komt zo niet vaak voor maar zoals ik zei een voorbeeld.

Maar ook fijn dat je zo goed gelezen heb dat je het verschil tussen een camper en een sniper nog niet kent terwijl er nu al 8 pagina's over de verschillen gaan.

Sniper = recon met een sniper rifle (normale recon werk)
Camper = stil liggen en geen ruk uitvoeren (lafbekken die niks durven) (sorry voor taalgebruik maar kom op ik heb het denk al een keer of 7 uitgelegd)

Read back and try again, snipers hebben nut.

Het gaat niet om wie vindt wie geweldig.

Valt mij wel op dat er maar 1 persoon die sniper campers vindt argumenten gebruikt en de rest een beetje dom roept zonder onderbouw, zonder argumenten of zelfs maar een poging tot redelijkheid...
(sorry dat ik ondertussen erg bot wordt maar kom op argumenten mensen?)

oohja je videotje kan ik even niet kijken, maar ik ik zie aan het begin screen al dat je vanaf achter killed, 7.1 lfe soundje en geluid goed instellen red je leven als sniper/recon

[ Voor 4% gewijzigd door Dracyn op 11-11-2013 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

w00t00w schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:54:
[...]

Da's dan ook het verschil tussen een Sniper en een Recon (aissance). Helaas komt het gros van de spelers niet verder dan variant 1, en zijn dan in de regel ook volstrekt waardeloos voor je team, in alle opzichten.
Ik wil heus niet zeggen dat alle snipers nut hebben. Hell, 90% weet niet hoe je moet spelen. Hoe ik speel zou je als combo tussen Recon en Snipen kunnen zien:
- Ik houd soms afstand en spot zoveel mogelijk enemy activities (vie VOIP met maten)
- Schiet vijandelijke snipers neer (nee, heeft niet altijd nut, maar bij een open stuk als je teammates daar overheen moeten wel)
- Help met cappen, maar wel vanuit een veilige hoek en gooi motion sensors om enemies te spotten (of plaats een TUGS)
- Spot met de PLD vehicles. Ik geef toe dat ik dat vaker moet doen, maar op de momenten dat het nodig is doe ik het zeker.
- Ren mee (wel is waar wat meer achteraan) naar de volgende controle post aanval (ik speel alleen conquest) om daar m'n nieuwe positie in te nemen en bovenstaand verhaaltje te herhalen.
- Vehicles probeer ik te flanken en op te blazen met C4

Je kan zeggen wat je wilt, maar dit heeft heus wel nut. Ik heb het niet zo op aggressive recon i.c.m. DMR's of carbines, maar ik help echt wel mee met pushen. Vaak ben ik als ik dit doe van meer waarde dan de meeste andere run&gun players in de server.

Vind ik mezelf goed, soms O-) , maar alleen als het terecht is. Lang op 1 dak sta ik niet, dan ben ik alweer van positie veranderd of ben ik aan het cappen, want een knife in me rug heb ik geen trek in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-10 20:51

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

kevz schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:57:
[...]

Oh dont go there. Dat is borderline triest gedrag ;p

Recons met sniper rifles hebben iets minder kills/min, maar maken dat beter door beacons, TUGS+Scouten, situaties duidelijk maken voor het hele team. Doen ze dat niet dan zijn het lamme campers, en daar zijn er heel veel van, ongeacht kit. Ja er zijn Supports die in een hoekje liggen de hele game, maar ze hebben geen sniper rifle dus dat mag 8)7 (hey, jullie definitie, niet de mijne)

Enige verschil is dat de meeste casuals niet met adrenaline overdoses kunnen spelen. Met een sniper rifle KAN je verder weg zitten, het is wat relaxter, maar dit doen alleen slechter spelers/spelers die de druk niet aan kunnen. Campers. C A M P E R S.

Net alsof ik op een chinees forum nederlands zit te praten ofzo :P
Toenet een rondje bom stelen en planten gedaan, actieve support geleverd als recon, en het kan best, snipers zijn niet meteen campers, en campers worden toch aan hun reet genaait als ze het doen.

het is sowieso niet slim om 10 minuten op 1 plek te liggen, gewoon een paar kills, en dan andere plek kiezen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra
  • Laatst online: 10-10 15:47

India Sierra

Learn by failure

Enige waar ik me vooral aan irriteer is dat er soms gewoon té veel recons op teams zijn waardoor het alleen nog maar om kills gaat ipv objective.

Wat hardcore specifiek is: Als je squadleader recon is en hij ligt ergens een tyfus end ver weg van de objective.. leuk

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
thehawk007 schreef op maandag 11 november 2013 @ 17:08:
Enige waar ik me vooral aan irriteer is dat er soms gewoon té veel recons op teams zijn waardoor het alleen nog maar om kills gaat ipv objective.

Wat hardcore specifiek is: Als je squadleader recon is en hij ligt ergens een tyfus end ver weg van de objective.. leuk
Dan is hij gewoon een camper en zou iedereen massaal zijn squad moeten leaven!

[ Voor 4% gewijzigd door Dracyn op 11-11-2013 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fynrd1 schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:55:
[...]

Denk je nou echt dat ik me daar nuttig voelde? Denk je ook echt dat ik mijzelf goed vind? :F
Dat jij hier die specifieke potjes post zegt genoeg toch ?
Dracyn schreef op maandag 11 november 2013 @ 17:00:
[...]

Dat gaat hem niet worden. ga ik niet aan beginnen, in het verleden gedaan als ik dan 1 keer op een dak lig gedurende 2 minuten wordt er uitgerekt tot 2 uur, not going to happen.

[...]

Fijn dat je zo gelachen hebt, ja het komt zo niet vaak voor maar zoals ik zei een voorbeeld.

Maar ook fijn dat je zo goed gelezen heb dat je het verschil tussen een camper en een sniper nog niet kent terwijl er nu al 8 pagina's over de verschillen gaan.

Sniper = recon met een sniper rifle (normale recon werk)
Camper = stil liggen en geen ruk uitvoeren (lafbekken die niks durven) (sorry voor taalgebruik maar kom op ik heb het denk al een keer of 7 uitgelegd)

Read back and try again, snipers hebben nut.

Het gaat niet om wie vindt wie geweldig.

Valt mij wel op dat er maar 1 persoon die sniper campers vindt argumenten gebruikt en de rest een beetje dom roept zonder onderbouw, zonder argumenten of zelfs maar een poging tot redelijkheid...
(sorry dat ik ondertussen erg bot wordt maar kom op argumenten mensen?)

oohja je videotje kan ik even niet kijken, maar ik ik zie aan het begin screen al dat je vanaf achter killed, 7.1 lfe soundje en geluid goed instellen red je leven als sniper/recon
Sniper /camper
Tometo / Tomato

Kijk dat jij hier vrolijk roept dat een sniper nuttig is betekend niet dat het waar is.
Uit mijn 1100 uur bf3 en 170 uur bf4 durf ik te beweren dat je beter af bent zonder snipers/campers in je team om te winnen.
En nogmaals ik noem het bewust geen recon want die kan werkelijk heel nuttig zijn !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-10 15:14
Jezus wat een gezeik over de recon class.
Zullen we dan ook gelijk gaan klagen over dat de assault class bijna niemand meer revived?

Vind het overigens heerlijk als een clanmaat in mijn squad aan het sniperen is. Meestal ligt hij inderdaad ergens bovenop te "campen" maar krijg dan wel via ts door wat er om mij heen gebeurd. Waar komen vijandelijke soldaten vandaag, Komt die heli mijn kant op?

Daarbij omdat ze meestal achter de frontline liggen kan je bijna altijd wel safe op ze spawnen. Natuurlijk kunnen ze zo radio beacon neerzetten maar als dat ding buiten staat kom je via een parachute naar beneden en dat is nu niet altijd gewenst.

Speel sinds kort ook de recon class met sniper en vind het leuk. Beetje achter blijven maar ver genoeg vooraan om actief mee te kunnen helpen met cappen of defenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra
  • Laatst online: 10-10 15:47

India Sierra

Learn by failure

Dracyn schreef op maandag 11 november 2013 @ 17:09:
[...]

Dan is hij gewoon een camper en zou iedereen massaal zijn squad moeten leaven!
Dat is dan ook wat ik meestal probeer, maar ik heb zelf de voorkeur in wat rustigere servers te spelen (+- 24 man) en dan is er vaak nog maar 1 (of een paar) squads met 1 of 2 man erin, en dan zit je weer met die field upgrade score.. moeilijk moeilijk

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
itsleon schreef op maandag 11 november 2013 @ 17:13:
Jezus wat een gezeik over de recon class.
Zullen we dan ook gelijk gaan klagen over dat de assault class bijna niemand meer revived?

Vind het overigens heerlijk als een clanmaat in mijn squad aan het sniperen is. Meestal ligt hij inderdaad ergens bovenop te "campen" maar krijg dan wel via ts door wat er om mij heen gebeurd. Waar komen vijandelijke soldaten vandaag, Komt die heli mijn kant op?

Daarbij omdat ze meestal achter de frontline liggen kan je bijna altijd wel safe op ze spawnen. Natuurlijk kunnen ze zo radio beacon neerzetten maar als dat ding buiten staat kom je via een parachute naar beneden en dat is nu niet altijd gewenst.

Speel sinds kort ook de recon class met sniper en vind het leuk. Beetje achter blijven maar ver genoeg vooraan om actief mee te kunnen helpen met cappen of defenden.
_/-\o_ Welkom bij de club van echte snipers en niet bij de campers zoals sommige denken .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dracyn schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:28:
[...]

Kan zeker wel, doe ik vaak zat zeker als ze nog niet door hebben dat je er bent, 1e schiet je af met je rifle, 2e als daar kans voor is zo niet pak je je pistol. Kom niet aan met dat werkt niet, werkt wel degelijk.

[...]
*kuch* campende engineer/assault/support *kuch*
volgens mij hebben daar alle classes last van als ze rond hangen, wat door alle classes wordt gedaan en niet alleen door snipers?

[...]

Moeilijke targets uitschakelen voor je team? zeker wel nuttig, zeker over grote afstanden of open vlaktes (zonder cover voor een rush)

[...]

Sniper on street level?
quotje:

[...]

[...]

De snelheid van kills, oke misschien maak je niet even snel kills, maar ik hoef niet eerst 5 man uit de weg te ruimen om bij team maten te komen als die in de problemen zitten, ik schiet over die 5 man heen en help mijn team, en reken daarna af met die 5 man, ik bespaar mijn team dan deaths, met andere woorden ik bespaar ons het verliezen van punten.

zie bovenstaand: sniper on street level. verder in dekking, eehm een sniper schiet onder een krat, door een gaatje in een hek of over een container heen om je te killen hoor, even snel klein beetje verplaatsen.

En kun je stoppen met het beschrijven van campers? "zijn waardevoller dan een sniper aan de andere kant van de map" moet je even vervangen door "CAMPERS die aan de andere kant van de map" dat is namelijk geen sniper maar een camper, precies de fout waar ik het nou de hele tijd over heb.

Goed in dekking zitten is een illusie met een sniper in de buurt, een sniper zorgt dat hij zijn target kan raken, bijvoorbeeld door de manieren die ik hier boven heb beschreven of door zich tijdelijk onafhankelijk te bewegen en in de juiste positie te komen.

Dat laatste stukje vindt ik echt onzin.... wat maakt het uit of iemand die een flag defend wordt neer geschoten met een assault rifle of een sniper rifle? niks precies.

[...]

Stationair? zie hier boven.
Scope gebruik je niet 24/7 zoals de meeste mensen denken, daardoor zie je wel wat er buiten je scope gebeurt.
1v1 gevechten, no-scope je gewoon of je pakt een pistool. beetje oefening en je kunt close range no-scopen hoor.

[...]

[...]

[...]

Als jij close combat 1x met je sniper mist tegen een gast met rifle ben je al de lul. En ja, dat gebeurt gewoon. Hoe goed je ook bent. Dan kan je switchen maar mis je essentiele seconden waardoor je altijd zult verliezen.

Ga je vanaf een berg campen, dan heb je de kans om vanachter gepakt te worden.

Ik speelde 2 dagen geleden tegen een goede sniper in TDM. Hij maakte in het begin iedereen af. Toen kwam ik erachter waar hij zat en maakte ik hem 5 keer achter elkaar dood. Daarna heeft hij nooit meer die plek terug gekregen en uiteindelijk hadden we gewonnen.

Als hij goed geweest was met rifles had hij waarschijnlijk veel meer kunnen betekenen. Je kan nog beter met een shotgun gaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Je zal de meute die recons verafschuwt nooit op andere ideeën kunnen brengen, in deze discussie wordt er puur op speculatieve theorie en slechte praktijk ervaringen voortborduurt. Aan de andere kant klagen ze nooit over een assault die ergens verstopt in een hoekje zit, nooit met medicpacks(voor anderen) strooit nooit revived en misschien maar 0.3kpm haalt. Het zegt genoeg over hoe eenzijdig deze discussie verloopt. Sommigen wanen zichzelf zo goed dat het gewoon is uitgegroeid tot tunnelvisie en waar hun mening een feit is geworden. Jammer dat ze zo zijn, want sommigen vind ik inderdaad goede spelers en het siert hun niet door zo af te geven op anderen. Men moet niet vergeten dat het een spel is, dat men er zelf voor betaald en iedereen zichzelf op een andere manier vermaakt. Uiteindelijk zal elke map en spelmodi andere expertise verlangen van de spelers, en zodoende ook een andere samenstelling. Helaas zal in een public server zelden de ideale samenstelling vinden van niveau en class. Let maar eens op als er een clan die onderling contact heeft een complete game wegvagen, en hoe compleet ze zijn qua samenstelling. Het is niet enkel dit of enkel dat, van alles hebben zij gewoon het sterkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 17:18:
[...]

Sommigen doen het er om, vermoed ik. :D

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 17:18:
[...]

Als jij close combat 1x met je sniper mist tegen een gast met rifle ben je al de lul. En ja, dat gebeurt gewoon. Hoe goed je ook bent. Dan kan je switchen maar mis je essentiele seconden waardoor je altijd zult verliezen.
Daarom TUGS, klaar staan.
Een berg? Beetje generiek niet? Hangt van de map af of dat nuttig is of niet. Verder zou ik dat zelf nooit doen idd, maar ben dan ook niet een slechte speler :D
Ik speelde 2 dagen geleden tegen een goede sniper in TDM. Hij maakte in het begin iedereen af. Toen kwam ik erachter waar hij zat en maakte ik hem 5 keer achter elkaar dood. Daarna heeft hij nooit meer die plek terug gekregen en uiteindelijk hadden we gewonnen.

Als hij goed geweest was met rifles had hij waarschijnlijk veel meer kunnen betekenen. Je kan nog beter met een shotgun gaan lopen.
Hij had moeten switchen van kit, dom van hem idd. Maar shotguns zullen altijd super map dependant blijven. Alleen als de ruimtes consistent klein zijn is het leuk, verder leg je het altijd af aangezien je 'killzone' zo rond de 10 meter ligt. Bij een sniper-recon is dat meer 5-500 meter. Je kan immers met goed positioneren (motionballs/tugs gebruiken) iemand neerhalen met een pistool. Komen er teveel mensen aan dan moet je klaar staan om weg te rennen lopen richting je team. Of 1 kill maken en kit jatten als die mogelijkheid er is. OF C4 neerleggen (lame, effectief).

Genoeg mogelijkheden om creatief te spelen als recon :D
fynrd1 schreef op maandag 11 november 2013 @ 17:22:
Je zal de meute die recons verafschuwt nooit op andere ideeën kunnen brengen, in deze discussie wordt er puur op speculatieve theorie en slechte praktijk ervaringen voortborduurt. Aan de andere kant klagen ze nooit over een assault die ergens verstopt in een hoekje zit, nooit met medicpacks(voor anderen) strooit nooit revived en misschien maar 0.3kpm haalt. Het zegt genoeg over hoe eenzijdig deze discussie verloopt. Sommigen wanen zichzelf zo goed dat het gewoon is uitgegroeid tot tunnelvisie en waar hun mening een feit is geworden. Jammer dat ze zo zijn, want sommigen vind ik inderdaad goede spelers en het siert hun niet door zo af te geven op anderen. Men moet niet vergeten dat het een spel is, dat men er zelf voor betaald en iedereen zichzelf op een andere manier vermaakt. Uiteindelijk zal elke map en spelmodi andere expertise verlangen van de spelers, en zodoende ook een andere samenstelling. Helaas zal in een public server zelden de ideale samenstelling vinden van niveau en class. Let maar eens op als er een clan die onderling contact heeft een complete game wegvagen, en hoe compleet ze zijn qua samenstelling. Het is niet enkel dit of enkel dat, van alles hebben zij gewoon het sterkste.
Marry me *;

[ Voor 28% gewijzigd door kevz op 11-11-2013 17:27 ]

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonChaser
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-01-2023
Dracyn schreef op maandag 11 november 2013 @ 17:18:
[...]

_/-\o_ Welkom bij de club van echte snipers en niet bij de campers zoals sommige denken .
Count me in, ook geweldig gedekt worden door een "camper", laatst even een shout gegeven om mij te coveren. Begon natuurlijk op een geweldige dak met beacon, jumpte naar beneden met para, knalde gozer door zijn kop neer, vlak voordat ik geknifed werd van achteren headshot van sniper en enemy spotted verderop.

FLAG CAPTURED! DAMN nice spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
blijft maar doorgaan dat gedoe over de sniper alleen omdat er bepaalde spelers die alleen maar assault kunnen spelen hun class tot de uberclass verheffen. Zijn ze doodziek als ze een keer vanaf 10 meter worden omgelegd, dan zijn het lucky schot enz. Heb je hun gezeik over de netcode achter de rug nu dit weer.

Het enige wat ze kunnen is met hun m16a3 en nu de ace 23 lopen huppelen. Natuurlijk hebben ze de sniper geprobeerd maar dat lukt ze voor geen meter omdat ze vastgeroest zitten in hun speelstijl en het in hun broekje doen dat de k/d zakt. Dan ga je lekker de sniper afzeiken want je wilt niet door de mand vallen als eenzijdig knulletje. ;w

oh voordat; speel alle classen

[ Voor 5% gewijzigd door TecTo op 11-11-2013 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
TecTo schreef op maandag 11 november 2013 @ 17:41:
blijft maar doorgaan dat gedoe over de sniper alleen omdat er bepaalde spelers die alleen maar assault kunnen spelen hun class tot de uberclass verheffen. Zijn ze doodziek als ze een keer vanaf 10 meter worden omgelegd, dan zijn het lucky schot enz. Heb je hun gezeik over de netcode achter de rug nu dit weer.

Het enige wat ze kunnen is met hun m16a3 en nu de ace 23 lopen huppelen. Natuurlijk hebben ze de sniper geprobeerd maar dat lukt ze voor geen meter omdat ze vastgeroest zitten in hun speelstijl en het in hun broekje doen dat de k/d zakt. Dan ga je lekker de sniper afzeiken want je wilt niet door de mand vallen als eenzijdig knulletje. ;w

oh voordat; speel alle classen
Dus iedereen die hier kritiek op snipers heeft speelt assault en is een eenzijdig knulletje?.. Bravo! _/-\o_

Snipers zijn gewoon minder nuttig (de mate waarin je bijdraagt aan de overwinning van je team) dan de andere classes (incl. recon). De schuld moet je niet bij de critici zoeken maar bij DICE..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:29
Grimmie187 schreef op maandag 11 november 2013 @ 17:56:
[...]

Dus iedereen die hier kritiek op snipers heeft speelt assault en is een eenzijdig knulletje?.. Bravo! _/-\o_

Snipers zijn gewoon minder nuttig (de mate waarin je bijdraagt aan de overwinning van je team) dan de andere classes (incl. recon). De schuld moet je niet bij de critici zoeken maar bij DICE..
Recon is nuttig als deze goed gebruikt wordt. Van een afstandje de boel in de gaten houden en spotten (waar recon voor staat) kan een team maken of kraken. Je hebt geen 30 campers in je team nodig maar een paar snipers zijn in mijn ogen altijd welkom. Tenminste als ze de recon "taak" serieus nemen. Waar ik voornamelijk een schurft aan heb zijn support die geen ammo dropen ook al staat er duidelijk boven je hoofd dat je door je ammo heen bent..

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
naaitsab schreef op maandag 11 november 2013 @ 18:04:
[...]

Recon is nuttig als deze goed gebruikt wordt. Van een afstandje de boel in de gaten houden en spotten (waar recon voor staat) kan een team maken of kraken. Je hebt geen 30 campers in je team nodig maar een paar snipers zijn in mijn ogen altijd welkom. Tenminste als ze de recon "taak" serieus nemen. Waar ik voornamelijk een schurft aan heb zijn support die geen ammo dropen ook al staat er duidelijk boven je hoofd dat je door je ammo heen bent..
Recon vind ik alleen nuttig i.c.m. een carbine en c4 o.i.d. Verder ontken ik absoluut niet dat er in andere classes niet gefaald wordt.. Alleen qua teamplay is de sniper in de basis gewoon in het nadeel qua 'nuttigheid'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://bf4stats.com/ is ook live _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus even iets anders dan de snipers zijn nutteloos discussie.

Heeft iemand de mijnen in BF4 al geprobeerd en zo ja welke is beter. De M2 slam of de M15 AT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
DanielWW2 schreef op maandag 11 november 2013 @ 18:44:

Heeft iemand de mijnen in BF4 al geprobeerd en zo ja welke is beter. De M2 slam of de M15 AT?
Voor mn gevoel doet de m15 veel meer dmg..

*edit* nmind, was in de war met de weapon stats page..

[ Voor 9% gewijzigd door Grimmie187 op 11-11-2013 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat heb ik gedaan en ben bezig met mail wisseling , tot nu niet echt behulpzaam :?
Verwijderd schreef op zondag 10 november 2013 @ 14:39:
[...]

Misschien handig om dit ook in [PC] Algemene BattleField 4 Problemen topic te melden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Hele pagina's met ellende gelezen. En ook ik vind de recon class de meest nutteloze class die er is in heel Battlefield. Van alle recons die je tegenkomt, zet 0,001% een beacon neer op een tactisch plek.
De overige gebruiken hem slechts en alleen maar om weer in hun tentje te kruipen op dezelfde plek, het liefst hoog en droog.
De situaties die hier beschreven worden, gebeuren misschien in 1 op de 1000 potjes, en ik moet ze nog meemaken.
Van mij mogen ze de sniper class volledig verwijderen uit het spel.
Of geef iig de plug-in terug, waarbij je een max van 2 per team kan instellen.
Of wat dacht je van een kick plugin als je meer dan 20 seconden op dezelfde plek zit...
Je bent gewoon volledig nutteloos voor je team.
Winnen doe je door voor de objectives te gaan. Niet door te campen.
Recon spelen? Niet bij mij in het squad, moven, wegwezen.
Ik heb nog nooit een recon in me squad gehad die daadwerkelijk een bijdrage leverde.
Wil je spawnen op een squad maat, spawn je f.ing helemaal in the middel of nowhere.

Sowieso heb ik het idee dat de teamplay in bf4 nog verder achteruit gegaan is.
Elke server die je joint, kom je in het verliezende team terecht omdat iedereen het winnende team joint.
Battlefield draait om teamplay maar is helaas een virtue...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinerama

Cinerama

DanielWW2 schreef op maandag 11 november 2013 @ 18:44:

M2 slam all the way. Ze doen inderdaad minder damage maar geven altijd een mobility critical. Je slachtoffer hoeft er niet overheen te rijden omdat de M2 slam een proximity sensor heeft. Je kan ze overal op plakken net zoals c4 en dus ook op voertuigen. Op vijandelijke voertuigen werken ze als delayed c4 en gaan na ongeveer 10 sec af. 3 slams is genoeg om een armored target te killen.

Als het goed is kan ook meer slams meenemen dan m15 mijnen

Voor mij is het dus de M2 Slam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-10 21:13
Fonta schreef op maandag 11 november 2013 @ 19:27:
Hele pagina's met ellende gelezen. En ook ik vind de recon class de meest nutteloze class die er is in heel Battlefield. Van alle recons die je tegenkomt, zet 0,001% een beacon neer op een tactisch plek.
Je zegt het zelf eigenlijk al.
De recon class is niet de meest nutteloze class in de game, het is gewoon dat bijna niemand weet hoe je effectief als recon kunt spelen, of ze zijn gewoon zo arrogant dat ze alleen maar aan zichzelf denken, maar dat is ook zo met andere classes, ik maak vaak genoeg mee dat een medic of support het vertikt om een box neer te flikkeren.
Het trieste is wel dat campende snipers het vaak nog lang uithouden omdat ze moeilijker neergeschoten kunnen worden.
Wanneer je een incompetente engi, medic of support speler in het team hebt die als schietschijf rondloopt zal dit minder snel opvallen dan wanneer er een iemand de liefde zit te bedrijven met een rots.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
Zeggen dat de recon class nutteloos is is een beetje gek. Je kunt nu in tegenstelling tot BF3 gewoon een decent carbine gebruiken en zelfs C4.

Ik heb de grootste pleures hekel aan wookies die op 2 km afstand op hun buik liggen te wachten, maar toch was mijn tweede keuze de recon als kit in BF3.

Dit kwam door de spawn beacon die ik altijd gebruikte in rush, dat ding was gewoon onmisbaar. Helaas ziet inderdaad 0.000000000001% de waarde ervan in op dit moment. Maar dat kan komen omdat iedereen engi en support speelt en nog niemand de beacon vrij heeft gespeeld.

In BF3 hoopte ik altijd dat er iemand in mijn squat een beacon neerzette zodat ik als support C4 kon droppen, nu kan je dat dus zelf. EN je hebt een carbine.

Als ze nou ook nog een medpack hadden :')

EDIT:

Gebeurd overigens nu wel super vaak dat mijn crosshair verdwijnt, in BF3 niet zo een probleem, maar hier verdwijnen nu ook de hitmarkers... En dit gebeurd erg vaak

[ Voor 10% gewijzigd door rickyy op 11-11-2013 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rickyy schreef op maandag 11 november 2013 @ 19:52:
Zeggen dat de recon class nutteloos is is een beetje gek. Je kunt nu in tegenstelling tot BF3 gewoon een decent carbine gebruiken en zelfs C4.

Ik heb de grootste pleures hekel aan wookies die op 2 km afstand op hun buik liggen te wachten, maar toch was mijn tweede keuze de recon als kit in BF3.

Dit kwam door de spawn beacon die ik altijd gebruikte in rush, dat ding was gewoon onmisbaar. Helaas ziet inderdaad 0.000000000001% de waarde ervan in op dit moment. Maar dat kan komen omdat iedereen engi en support speelt en nog niemand de beacon vrij heeft gespeeld.

In BF3 hoopte ik altijd dat er iemand in mijn squat een beacon neerzette zodat ik als support C4 kon droppen, nu kan je dat dus zelf. EN je hebt een carbine.

Als ze nou ook nog een medpack hadden :')
En een stinger, dan was het compleet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cinerama schreef op maandag 11 november 2013 @ 19:28:
[...]

M2 slam all the way. Ze doen inderdaad minder damage maar geven altijd een mobility critical. Je slachtoffer hoeft er niet overheen te rijden omdat de M2 slam een proximity sensor heeft. Je kan ze overal op plakken net zoals c4 en dus ook op voertuigen. Op vijandelijke voertuigen werken ze als delayed c4 en gaan na ongeveer 10 sec af. 3 slams is genoeg om een armored target te killen.

Als het goed is kan ook meer slams meenemen dan m15 mijnen

Voor mij is het dus de M2 Slam
Ze werken als delayed C4 tegen vijandelijke voertuigen? :o
F*ck the M15. :9

Oh en dan was de netcode eindelijk eens lief voor mij.
http://battlelog.battlefi...71015184004160/184991456/

Nee, ik heb niet veel echt goede potjes meer sinds de release. :/

[ Voor 13% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-11-2013 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Recon class KAN nuttig zijn, jammerlijk is gewoon dat slechts een zeer ietsepietsie klein deel dat dan ook is. Ik kan me niet heugen een nuttige recon meegemaakt te hebben.

En zoals ik al zei, teamplay is er amper nog. Ook medics die je niet ressen, al staan ze op enkele meters afstand. Je kan in bf4 verdorie ressen op 50 meter afstand!
De range van de paddles zijn ongekend! En support gasten die blind zijn en het grote blinkende icoon boven je hoofd niet zien.... Engi's die je niet repairen en ga zo maar door...
Pfffff... The level of noobs is just 2 damn high!

Nogmaals: winnen doe je door meer vlaggen te hebben dan de tegenstander.
Heb je er minder, dan verlies je, onafhankelijk van hoeveel kills je maakt! De ticket drain gaat toch harder.
Dus WTF doe je daar boven op die paal? Get of there! En WTF doe je bij de vlag naast de base van de tegenstander... Pak eerst de vlaggen aan jou kant van de map en zorg dat je ze HOUD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evangael
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Fonta schreef op maandag 11 november 2013 @ 20:07:
Recon class KAN nuttig zijn, jammerlijk is gewoon dat slechts een zeer ietsepietsie klein deel dat dan ook is. Ik kan me niet heugen een nuttige recon meegemaakt te hebben.

En zoals ik al zei, teamplay is er amper nog. Ook medics die je niet ressen, al staan ze op enkele meters afstand. Je kan in bf4 verdorie ressen op 50 meter afstand!
De range van de paddles zijn ongekend! En support gasten die blind zijn en het grote blinkende icoon boven je hoofd niet zien.... Engi's die je niet repairen en ga zo maar door...
Pfffff... The level of noobs is just 2 damn high!

Nogmaals: winnen doe je door meer vlaggen te hebben dan de tegenstander.
Heb je er minder, dan verlies je, onafhankelijk van hoeveel kills je maakt! De ticket drain gaat toch harder.
Dus WTF doe je daar boven op die paal? Get of there! En WTF doe je bij de vlag naast de base van de tegenstander... Pak eerst de vlaggen aan jou kant van de map en zorg dat je ze HOUD!
Zit zeer veel waarheid in...
Pagina: 1 ... 35 ... 149 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor Battlefield 4 zelf en niet voor hardware gerelateerde zaken. Hiervoor kunnen er benchmarks bekeken worden op het internet.

Wat willen we NIET zien:
- Klachten (crashes, hacks, x is overpowered, e.d.)
- Problemen/Crashes deze horen in:
* Voor de PC: [PC] Algemene BattleField 4 Problemen topic
* Voor de Console: [Console] Algemeen Battlefield 4 problemen topic.
- Hardware

Zulke reacties worden als offtopic en ongewenst beschouwd, inclusief consequenties.
Kom je dergelijke posts tegen? Maak dan een Topic Report en negeer.