Brogala schreef op maandag 12 mei 2014 @ 15:13:
Operation Metro/Locker met 64 players... vind ik af en toe wel leuk

Maar hooguit 1x per week.
Het is al gezegd maar het stoort mij ook dat je nooit gerevived wordt.... al die assaults lopen rond met een grenade launcher. En non explosive servers zijn ook verschrikkelijk, al die smoke...
hoewel het af en toe ideaal is om ff wat smoke grenades door een ingang te gooien en dan met een DAO12 d'r in en knallen maar
@dat filmpje over de gadgets... is die drone niet een beetje OP?
Om eerlijk te zijn ben ik blij dat er zo weinig mensen reviven.... Scheelt weer 10 seconden wachten tot het deploy scherm er weer is (4 sec na dood krijg je revive van 20 hp , 1 sec later word je voor 20hp geraakt en ben je dood en kan je weer 5 sec wachten tot deploy scherm)
Wat ik vervelender vind is de bug dat als je langer dan 10 seconden in leven bent na een res dat het je 2 deaths kost als je dan toch weer dood gaat... Soms is het totaal niet maar op sommige servers ga je dood met 10/0 heb je 10/1 , krijg je revive door een eikel die niet eerst ff die tegenstander doodschiet en boom sta je ineens 10/2 omdat hij je gerevived heeft terwijl je beschoten werd.
Ik snap ook niet de fuzz van "non grenade servers" , gewoon de INVR 1x scope op een leuk wapen en knallen maar, hoe meer rook hoe beter , ik schiet zo iedereen door zijn kop
Metro / locker 64 man is opzich grappig , al is het teveel een clusterfuck dan dat het een leuke game map is. Er zou wat variatie in moeten dat je op momenten een andere weg kan vinden naar bv Punt B/C zodat er wat verschuiving plaats vind. Nu is het zo , de snelste partij bij B met genoeg LMG's & LVG's wint.
De grote problemen met BF4 zijn toch echt de belabberde netcode, De imbalance van de teams (en het nog steeds goed ontbreken van een samenspeel functie).
BF4 is mijn eerste BF sinds 1942 en waar ik dacht dat dit een beetje teamplay zou hebben is dat dus totaal niet het geval , het lijkt afentoe wel een call of duty game.....
Als men de netcode zou aanpassen zou er al een hele hoop issue's wegvallen. Helaas is er door consessies mbt multiplatform (en dus requirements voor developers voor xbox live) gekozen voor een model waarbij een speler met hoge ping even veel kans zou moeten hebben als iemand met lage ping. Helaas betekend het in praktijk , hoe hoger je ping hoe harder je kan ownen.
Als men niet die vervelende bandbreedte "requirements" had opgelegd gekregen vanuit microsoft was er met de netcode veel minder mis.
16 speler map :
6 k download , 4kb upload
32 speler map :
10kb download, 8kb upload
64 speler map :
11 kb download , 11 kb upload
Je kan uit dit schema wel opmaken dat het vragen is om issue's en meer "lag/ netcode" fails als je 64 man mappen speelt.
Ik speel het liefste een 24/32 speler map (vooral silk road TDM

) , hier merk je toch dat de netcode een stuk minder aanwezig is qua messed up deaths dan als je op een grotere server speelt, Ondanks een ping van 5-7 ms op een 64 man NL server heb ik vaak genoeg alsog zulke rare deaths die eigenlijk onmogelijk zijn. Helemaal is het op te merken als ik met clan maatjes speel en we worden niet in hetzelfde team gegooid , of we zaten in zelfde team en auto balance knalt je naar de andere kant

[hatefull] . maar als je dan elkaar gaat killen krijg je hele mooie netcode filmpjes.
Nog even een leuke afwisseling , kijkt iemand wel is naar chaboyhd 's filmpjes op youtube , grote BF4 lol ! (en leuke glitches / bugs!)